Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Nem kérjük a koppenhágai szambát

2009.10.14. 15:50 _benito

Citromízű banán volt ez a selejtezősorozat, talán nem is baj, hogy ma este véget ér. A legutóbbi három meccsünk közül az első kettő olyan hitványul sikerült, hogy a tükörsima lisszaboni vereséget már apatikus hangulat fogadta. A korábban általunk is gazdagon körbeudvarolt Erwin Koeman nyakig benne volt mindegyikben, eltűnt a lendület (nem szeptemberben, még jóval korábban), ragoztuk a rohadt nagy semmit, mi meg egyre lejjebb lombozódtunk. Dániában szeretnénk egy kicsit jobb helyzetet teremteni a selejtezősorsolást megelőző várakozáshoz, ami testet ölthet akár egy szorosan elveszített csatában is, egy pontocskáról nem is beszélve. Az örömünnepre készülő dánoknál még a középhátvéd is bőrözni akar majd, a nagy arcba pedig mindig könnyebb egy kicsivel beletaposni, merthogy nagyobb célpontot nyújt. Plasztikusan, nyilván.

Sosem tudjuk meg, mi maradt benne a két hazai selejtezőben. Benne volt valaha a két remélt döntetlen, vagy csak a csoport kiegészítő elemei ellen hozott győzelmek miatt hittük el? Vagy Koemannak volt igaza, és ha rájuk megyünk, mindegyik nagyon megver? (A legkönnyebb azt gondolnunk, hogy ez utóbbi igaz.) Meg lehetett volna nyerni a másodikat, miután nagyon bután elbuktuk az elsőt? Bármi is volt, benne maradt.



A selejtezők elején elmondtunk, nem érdekel minket a pontszámunk, mert a kijutás számunkra nem több egy szép lufinál. A cél, hogy minél tovább hesegessük a kötőtűkkel és csúzlival felfegyverzett ellenlábasokat a közeléből. Most a jó sorsolás miatt ez összejött, és valahogy elkezdett mocorogni az emberben, hogy létezhet olyan eset, hogy mégis…? Aztán előbb a svédek, aztán a portugálok zilálták szét a bárányfelhőket. Előbbivel szemben azért nem volt esélyünk, mert jól játszott, utóbbi ellen pedig azért nem, mert nagyon rosszul játszottunk. Így jutottunk el odáig, hogy a lisszaboni vereség már nem sok vizet zavart, egyébként is csak egy pillantásra méltatta a meccset az U20-asokon csüngő közvélemény.

Ez a koppenhágai még kevesebb embert érdekel. Ennek megváltoztatásáért a csapat tehet a legtöbbet, méghozzá azzal, hogy helytáll Dániában, akkor jut nekik is egy-egy jó szó, nem csak annyi, hogy a közhangulat már a kicsiket követeli a helyükre. Jó meccset kell játszanunk, mert már azt is elég régen tettük utoljára, gólokat kellene lőnünk, mert az sem megy mostanában, tökös, nyerő taktikát akarunk látni a pályán. Látnia kell mindenkinek, hogy nem alkalmatlan bagázs a felnőtt válogatott, mert valóban nem az. És nem kell világmegváltókat látni a kicsikben sem, mert egyrészt egy részük nem lesz az, másrészt aki az lehetne, azt is összenyomhatják az elvárások.

Nem kérdés, a 2012-es Eb-selejtezőknek úgy kell nekifutnunk, hogy az U20-asok közül legalább 3-4 játékos kerettag. Ha az NB I.-ben is, de legalább játékban levő kezdőcsapatot akarunk. Az alibizés azonnali cserével történő büntetését akarjuk. Nem is kellene várni ezekkel az Eb-selejtezőkig, a legjobb lenne talán már most hozzálátni.

Bréking! Gera Zoltánt a meccskeretbe sem jelölte Erwin Koeman, ezért a magyar válogatott csapatkapitány elhagyta a csapatszállást, és a családjához utazott. Gera csak annyit mondott, nem tekinti magát a keret tagjának. A hír véleményezését kommentelőinkre bíznánk.

399 komment · 1 trackback

Címkék: magyar magyar válogatott válogatott három dolog beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr891449922

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar foci utolsó nagy korszaka V. 2009.10.15. 12:02:15

Elcsalt magyar aranycipő, megkezdődik a válogatott diadalmenete, bajnokavatás az Üllői úton, újkori történetében először esik ki az MTK-VM. 1981 tavasza következik. Az év, amikor visszatért a remény. BajnokságAz 1980-as ősz egysíkú volt, ezt ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drosiii 2009.10.15. 13:07:57

@de niro: a gerás részed nagyon erőltetett. az hogy koeman megfosztotta egy győztes mecstől? gera meg a jó játéktól fosztja meg folyamatosan a magyar válogatottat.
az egész erőltetett.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.15. 13:09:01

@de niro: Megjelölted a vélemények skálájának két szélsőpontját, ezek között viszont vannak árnyalatok bőven, nem kell ennyire sarkítani.

de niro 2009.10.15. 13:11:38

@drosiii: Lehet, hogy igazad van, erőltetett, de sajnos a magyar közvélemény szerintem így működik, ez a verzió még visszafogott a tapasztalatokat tekintve.

de niro 2009.10.15. 13:13:53

@popp: Annál izgalmasabb lesz hallgatni a cifra magyarázatokat, hogy mi mindenre volt jó ez a meccs:)

Szerintem az égvilágon semmire, borzalmas a magyar válogatott, akárhonnan nézzük.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 13:15:18

ki lesz a kapus Babos visszavonulása után?

rögtön Gulácsi? Fülöp Lepkemarci ugye már nem?

de niro 2009.10.15. 13:16:11

@mocsing: Őszintén, nem mindegy?

mickeyknox 2009.10.15. 13:16:24

a csoportban elért 15 pont kábé reális ettől a csapattól, ha nem égeti magát, ennyire lehetett számítani. kis szerencsével lehetett volna jobb is (dánok elleni első meccs, svédek 2x), és akkor most teljesen máshogy állna a helyzet.

az eb-selejtezőkre leszek kíváncsi, egyrészt arra, hogy kiket sorsolnak nekünk (jó lenne egy a mostaninál könnyebb csoport azért), másrészt hogy tudjuk-e tartani azt, hogy a nálunk gyengébbeket otthon és idegenben is megütjük.

r123 2009.10.15. 13:16:46

egy felvetés: sokan jönnek azzal, hogy no lám, végre két csatárral meg támadó szellemben játszunk és mindjárt van eredmény.. nos ez jó nagy baromság. a felállás tök ugyanaz volt mint eddig 4-2-3-1, ugyanúgy 1 csatárral (Sanyi) ás 3 támadó kp-vel (Dzsudzsák,Buzsáky,Rudolf) játszottunk, hogy nem lehet ezt észrevenni? mielőtt vki megtalál, mivel Varga egyébként kicsit előrébb játszott (nem tudom, hogy lelkesedésből vagy valóban feladata volt), így esetleg lehetett látni 4-1-4-1 felállásnak is. De két csatár itt nem volt kérem, de mint láthatjuk nem is ezen múlik.
Egyébként azt fel sem hozom, hogy a teljes "szaksajtó" (NS, Pepsi, sportgéza, origo. stb) össze-vissza írja le a felállást.. röhej.

SimiTomi 2009.10.15. 13:22:15

@popp: Úgy-úgy! Jó volt ez a meccs kis önbizalom-növelésre - nyertünk egyet egy-nullra, idegenben, volt helyzetünk, visszavertük a kezdeti dán tekergéseket - ennek miért nem lehet örülni?

Messzemenő következtetéseket nem kell levonni, nyilván.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:22:41

@mickeyknox: Olyan lélekölő ez már, hogy "na nem baj, várjuk a következő selejtezőt, elindult valami".
Egy dolognak lehet örülni a magyar fociban, és az az U20-as válogatott. A következő selejtezőcsoportban majd megint elmondjuk, hogy igen, itt lehet valami, ha az MLSZ-nek megint remek lesz a diplomatikai érzéke, akkor a gyengébb csapatok jönnek újfent, aztán megint jön a hoppá. Koeman vagy Mattheus vagy Gellei, annyira mindegy, amíg ilyen a játékosállomány.

de niro 2009.10.15. 13:25:50

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Így ahogy mondod, egyszerűen nem értem, hogy vannak itt sokan, akik nyilván értenek a focihoz, szeretik, láttak már vagy ezer meccset, és képesek _biztató jeleket_ felfedezni ebben a magyar válogatottban. Hát pedig az valami olyan kiábrándító, kilátástalan, hogy arra nehéz szavakat találni. Legfeljebb valami félreértett hazafiságból mondanak ilyeneket, de akkor még komolytalanabb.

Tényleg csak az U20, ami szívderítő.

Tika_ 2009.10.15. 13:26:07

@Csöncsön: az a durva, hogy szinte 2 külön csapat játszott most és szombaton, ugye mindkétszer totál tét nélkül (ezek nélkül is biztos csoportelsőség), és mind2 sima volt. Az 5 gól nélkülük: Xavi, Fabregas, Torres, Villa. Egyébként a végén kapták mindkét gólt, egyáltalán nem volt benne a meccsben.
Azért Del Bosque is jó.

OFF
@Mr.AT: én örülnék egy erős Juventusnak, aránylag figyelem az idei meccseiket, szurkolok nekik. Esetleg légy te is picit elfogadóbb pl. a Barcával ;).
A csöncsönizmus az meg csöncsönizmus :vállatvon: ;).

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:26:10

És még hülyeséget is írtam, diplomáciai persze...
Az mondjuk tökös dolog volt, hogy Gerát kirakta a válogatottból, évek óta nincs olyan formában, mint ahogy tőle elvárnánk.

antiabstinens 2009.10.15. 13:27:30

Gratuláció a győzelemhez és a 16 ponthoz a csapatnak és a kapitánynak!

De minden dícséret és gratuláció ellenére, nem tudom jó edzőnek tartani Koemant, mert az a szeptemberi 2meccs(, de ideszámolhatjuk nyugodtan az aug-i román barátságost, ill. az
okt-i portugált is...), ezek szerintem leginkább azon mentek el, ahogy felrakta a csapatot és amilyen hülye indokkal játszat, ill. nem játszat embereket, illetve hogy a meccsek közben sem cserélt és váltott, hanem védtük a 0-1et pl. a svéd és a portugál meccsen is.
Lehet, ha "nekikmegyünk" 0-1nél akkor kapunk még 2-3at -és akkor mi van?-, de lehet, hogy pl. a portugálokat megverjük 3-2re itthon, m valljuk be ők is xarok voltak és akkor egész más a helyzet az utolsó 2 meccs előtt, de meg se próbáltuk...
(pl. ezért sem kellett volna szerintem már aug-ban szerződést hosszabbítania vele qstelekinek, h nagyobb legyen a tét a hollandnak is és kockáztatnia kelljen, ha maradni akar, de ezzel nekem úgy tűnik, h beleszürkítettük sikeresen az
itthoni nyugodt, tuti állóvízbe.)

Most meg ez a Gera-sztori is, amit megint "jó magyarosan", azaz nem profin,kezel és kommunikál a szövetség...
És amire Gera hivatkozik, h régóta érlelődött benne a hangulat miatt...szóval annyira akkor mégsem lehet nagy a csapategység és jó a csapat, ha már akkor megfordul a CSK fejében, h vissza akar vonulni, amikor még van sansz rá, h VB résztvevő legyen.
Persze valszeg sose fogjuk megtudni mi a teljes igazság.

Szép volt és jó is, h nyertünk tegnap, csak így megint el lehet majd magyarázni a népnek, h minden rendben van...pedig valljuk be barátságos meccseken már Lothar idejében is jók voltunk és ez a tegnapi, mint tét nélküli VB-selejtező, nem
volt több egy barátságos meccsnél....

És Sanyi akármennyire harcol és küzd - ami azért alap kellene, h legyen, csak nálunk nagy szám...-, de sajnos egy labdatemető, 10-ből max. 2-3x tudja megjátszani a labdákat, amiket kap, uh amíg nincs mellette egy csatár, aki valóban futballista is, addig marad az, hogy tőlünk jobb csapatoknak minden 3. vagy 4. tétmeccsen tudunk majd max.1 gólt lőni...

Na, de majd az EB-selejtezőkön, ráadásul oda nem is 13, hanem 14 csapat jut ki!
;-)

Persze ne legyen igazam és legyünk kint a következő EB-n!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:33:32

Off persze, de Torghelléről jut mindig eszembe, hogy körülbelül oda való ő, ahol most van, értsd Bundeliga2, és elképesztő, hogy a németeknek lőtt két gólja éveken keresztül messze a tehetsége, adottságai feletti csapatokba tudta repíteni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 13:35:51

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: miért Poborskyt hova repítette a Vitor Baia-nak löbbölt gól? :)

egyébként Torghelle és Szabics jobbra-balra szorítják ki egymást az Augsburgban, mégis csak Sándor jut eszébe mindenkinek. nekem nem hiányzik Szabics, de neki elég fura lehet.

de niro 2009.10.15. 13:37:41

@mocsing: Azért Poborskyban benne volt a zsuga, nagyon érezte ezt a játékot, szóval enyhén szólva sértő lenne számára ő és Air Sanyi összehasonlítása.

mickeyknox 2009.10.15. 13:41:53

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

ez a "megint jön a hoppá" világfájdalom is elég lélekölő. akár be se nevezzünk a selejtezőkre, mi?

egy szóval se írtam, hogy elindult valami. csak azt, hogy várom az eb-selejtezőket.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 13:43:14

@de niro: Sándornak pont ugyanolyan nagy falat volt az angol elsőosztályú kiesőjelölt, illetve a görög sztárcsapat, mint Karelnek (nem a Gott) a MU és a Lazio.

úgyhogy a párhuzam (nem az összehasonlítás) szerintem áll.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:44:36

@mocsing: Igazad van, de azért Poborsky a Benficában igen jól játszott, bár az is igaz, hogy a Lazio egyik legrosszabb igazolása volt anno. Legrosszabbul viszont Ferguson járt vele, nem játszott jól, rá is fizetett, végülis jó analógia ez a Pobo-Sanyi. :)
Erre már én is gondoltam, hogy egy csapatban játszanak, mostanában Szabics több lehetőséget is kap, ezzel szemben a válogatottban Sanyi alapember, Imre meg évek óta szóba se kerül

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:46:23

@de niro: Nem összehasonlítás, egyáltalán nem, de mint analógia megállja a helyét, hogy egy nagy meccs, rögtön utána hatalmas lehetőség, amivel egyikük sem tudott élni.

@mickeyknox: Nem ezt írtam. Csak rossz, hogy vagyok annyira szentimentális, hogy mindig elhiszem, lehet jobb. Az én kritikám is volt amit fentebb írtam.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.15. 13:55:42

@de niro: Te mit várnál a magyar válogatottól? Ismerjük az erőviszonyokat, nem az ötvenes években élünk már, éppen ezeért lehet örülni minden apróbb sikernek.

mickeyknox 2009.10.15. 13:57:45

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
sosem néznék válogatott meccset, ha nem hinném, hogy lehet jobb.
volt egy hosszú időszak, amikor nem is néztem, mert nem hittem benne.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 13:58:27

Még valami: Szlovákia kint van a VB-n, Szlovénia meg pótselejtezőt játszik, mindezt ugyanazon csoportban...

de niro 2009.10.15. 14:00:36

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Ahogy gondoljátok, nekem már magának a két játékosnak egy mondatban való említése is furcsa volt, de persze valamilyen analógiát szinte mindig és mindenki között lehet találni, ha van értelme, ha nincs.

Poborsky egy szenzációsan tehetséges játékos volt, az igaz, hogy nem alakult úgy a pályafutása, ahogy éppen ezáltal a tehetség által és nem egy jól eltalált lövés által kellett volna. Azt persze nem vitatom, hogy az az átemelés egycsapásra világhírűvé tette. Sanyinak meg csak az a két gólja van.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 14:01:08

De legalább tudok örülni Lichtsteiner és Kolarov sikerének, ők tuti kint vannak a VB-n, nagy eséllyel Muslera és Meghni is.

de niro 2009.10.15. 14:02:00

@popp: Semmit. Katasztrófa az egész, szégyen, úgy ahogy van.

mickeyknox 2009.10.15. 14:03:19

@de niro: nana, rúgott a braziloknak meg az argentinoknak is!!! :)

de niro 2009.10.15. 14:04:41

@mickeyknox: Az igaz, mindent visszavonok:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 14:04:44

@de niro: Ne érts félre, Poborsky egy nagyon tehetséges, remek adottságokkal rendelkező játékos volt, nem is értem miért bolondult meg a Sparta csapatában a pályfutása vége felé. De az mindenképpen áll, hogy egy-egy momentum mindkét játékost keresetté tette, és később ezzel egyikük sem igazán tudott élni, ezt el kell ismerned.

Viszon legalább tudok örülni Lichtsteiner és Kolarov biztos részvételének a VB-n, valamint Muslera és Meghni is nagy eséllyel ott lehetnek.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 14:09:43

Hát ez nekem teljesen kimaradt eddig: Babos és Gera visszavonult a válogatott szerepléstől...

montipájton 2009.10.15. 14:14:39

@Csé*: Ez tetszik. Vagy mondjuk így: én is szívesen hinnék benne. ))

montipájton 2009.10.15. 14:17:16

@Csöncsön: A brazilok, mint a "semmire túlhájpolt" társaság. Mármint fociban.

Bocsesz, mert nem a személyednek szól, de ilyet csak egy idióta tud leírni, illetve ha valaki felesküdött argentin gerilla. Hát tudom én, te melyik vagy?)))

(Akkor most azt írnám, hogy a vb-selejtezők alapján Messi egy túlhájpolt kis izé, de nem írom, mert nekem van ízlésem.)

Viszlat 2009.10.15. 14:19:18

Biztosan jól le leszek hurrogva, de én nagyon bírom Sanyi játékát az utóbbi időben. Küzd, vérét adja a meccseken, miközben faragják mint állat, de szinte szó nélkül folytatja tovább. Az igaz, hogy felemésztődik a labdák megtartásában teljesen, viszont ezeknek a kivágott-kirúgott bénázásoknak a nagy részét megszerzi és játékban tudja tartani, nálunk tudja tartani a labdát. Tegnap is úgy láttam, hogy igen hasznos tagja volt a csapatnak, úgyhogy hajrá Sanyi!

Megnéztem a bosnyák-spanyol meccs ismétlését, a hispánok nagyjából 10 évnyi mákot elhasználtak ezen a meccsen, a bosnyákok előtt meg le a kalappal, nagyon nem jött össze nekik semmi, mégis hajtottak az utolsó percig (meg is lett az eredménye).

montipájton 2009.10.15. 14:24:44

@mocsing: Jó, azért Poborsky és Torghelle játékintelligenciáját és képzettségét ne hasonlítsuk össze, mert csúnya eredmény jönne ki.

Az öreg Karelnak rengeteg esze volt a focihoz. Sanyi meg... lelkes.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 14:28:34

@Viszlat: Én személy szerint szerint kedvelem Sanyit, volt alkalmam még itthon is látni őt focizni, mint cserecsatár kiváló lenne a válogatottba, de nem lehet rá felépíteni egy stratégiát.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 14:29:21

@montipájton: beszarok, h te is leírtad ezt :) olvasd el ezt @mocsing: nem összehasonlítottam a képességeiket, hanem párhuzamot vontam pályafutásukkal kapcsolatban, mégpedig azon szánalmas motívum mentén, mely szerint egy (két) eltalált labda egy nagycsapat ellen sztárszerződést jelent oda, ahova ezen eltalált labdák nélkül nézőként se jutna el

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 14:33:57

@montipájton: Nem tudom hányadjára mondjuk, nem összehasonlítjuk, hanem analógát vonunk kettejük közé, ami teljesen megállja a helyét, ld. egy nagy meccs, amitől bekerül a köztudatba, felkelti a klubok érdeklődését, majd pedig ezzel egyikük sem tud igazán élni, és végül azon a szinten egész jól teljesítenek, ahová valók. Ez Poborsky esetében egy Benfica, Sanyi esetében meg az Augsburg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 14:34:33

@Tika_:

Igen, ennyit arról, hogy a spanyoloknak csak 11 jó játékosuk van, de a második csapatuk már rémgyenge...

@montipájton:

Ez a jelenlegi brazil válogatott _látványban_ még nem mutatott semmit. Márpedig náluk az a mérce. Az, hogy kijutottak a vébére, természetes.

montipájton 2009.10.15. 14:49:44

@Csöncsön: Majd ha látványtalan focival megnyerik netán a vb-t, biztosan el lesz keseredve mindenki arrafelé.
Ha meg szambázva és minden harmadik meccsen parádézva épphogy odaértek volna a 4. helyre, azt mondanád, túl van hájpolva a stílus, bezzeg az eredmények...))

De hát emlékszünk, amikor a B-válogatottjuk különösebb csillogás nélküli erőfocival szarrá verte az argentin A-csapatot a C.A. döntőjében...

(Egy ismerősöm mondta nemrég, mikor Messi szóba került: négyszer látta játszani a brazilok ellen, csinálni semmit nem csinált, gólt egyet sem lőtt, ellenben ezeken a meccseken kaptak vagy kilencet. Hm, ez is egy szempont, nemcsak a csillogás, igaz?)

Mr.AT 2009.10.15. 14:52:49

@montipájton: Ez amiatt van, mert Messi soha nem találkozik rendes, igazi ellenfelekkel, csak az ilyen spanyol ligára jellemző tingli-tangli bohóccsapatok ellen produkálja magát.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 14:53:00

@montipájton:

Erre mit lehet mondani? Tucatnyi esetben meg az argentinok verték szarrá a brazilokat. Óriási hagyományú a párharc, hol az egyik nyer, hol a másik.

Én elcserélem a C.A. döntőt egy jövő évi VB-döntőre, ha ott egy Messi duplával nyernek 3-0-ra az argentinok.

montipájton 2009.10.15. 14:53:30

Egyébként meg Dungánál sosem lesz joga bonito, az eredmény az elsődleges, annak meg elég rendesen megfeleltek eddig. De ezt te is tudod, csak muszáj volt valamibe kapaszkodnod, nehogy dícsérni kelljen őket.)))

Most azért eszembe jut a 3. góljuk az argentinok ellen, hm, csúnya nem volt, igaz? (Egyáltalán: egy olyan meccsen mit magyarázkodjanak? Arra ott van a kövér zseni a gauchóknál...)) )

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 14:53:57

@Mr.AT:

Ja, mint a MU meg a Chelsea. Bohóccsapatok. :-)

United82 2009.10.15. 14:54:30

@Csöncsön:
"Ez a jelenlegi brazil válogatott _látványban_ még nem mutatott semmit. Márpedig náluk az a mérce. Az, hogy kijutottak a vébére, természetes."

Nem tisztem védeni a brazil válogatottat, de Dunga mióta kapitány nyert egy Copa Americát, nyert egy Konföderációs kupát és megnyerte a vb selejtező csoportot. Vagyis 3/3.

A látvány pedig?
Dunga nem a labdatartásra építette fel a csapatát. Van egy nagyon jó védelme és bivalyerős koözéppályája amivel megfogja az ellenfelet és elől van 3 embere akikkel olyan kontrákat vezet ami után te is megnyalod a 10ujjad. Nem tisztem védeni őket, nem is vagyok a brazil futball rajongója de amit te mondasz az már a vicc kategóriája. Nemcsak az a szép foci ha kézilabdások módjára körbejáratod az ellenfél térfelén a labdát. Fogd már fel hogy van más is, ami ugyanolyan jó és eredményes.

montipájton 2009.10.15. 14:55:40

@Csöncsön: Ja, visszamehetünk az ötvenes évekig is.
A jelenlegi két csapat enyhén eltérő formájából indultunk ki, mégis úgy beszélsz, mintha ezt a mostani argentin társulatot össze lehetne hasonlítani a jelenlegi brazillal.
Össze lehet persze, láttuk az eredményt. )))

montipájton 2009.10.15. 14:57:44

Ugyanazt a totális labdauraláson alapuló focit játssza elképesztő hatékonyan a brazil válogatott is, mint a spanyol, vagy klubszinten a Barca. De hát a háromból az egyiken csak kell fanyalogni, úgyhogy Csöncsön némi vívódás után a brazilok mellett döntött. )))

Ennyit a szakmai hitelességről.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 14:58:00

@montipájton:

Milyen eltérő forma? Mindkettő kvalifikálta magát a vébére. Mindkettőnek ez volt jelenleg a célja.

Vagy azt nevezed eltérő formának, hogy Argentína megverte Perut 2-1-re, Brazília meg 0-0-t játszott Venezuelával. Valóban van különbség.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 14:58:47

@montipájton: @Rooney82:

Vicces, ahogy ellentmondó érvekkel támadtok. :-)

United82 2009.10.15. 15:00:38

@montipájton:
Már előre látom hogy januártól, mikortól is Robinho barcás lesz, már menni fog a brazil válogatott dicsőítése is mikor a brazilok jól játszanak, és persze ez is Guardiola érdeme lesz:)

montipájton 2009.10.15. 15:02:25

Azt ezzel együtt simán aláírom, hogy a selejtező és a vb két külön történet, Dél-Afrikában minden lehet fordítva is.

Mindez azonban az eddig látottakat nem értelmezi át: Argentina konkrétan egy kalap szar volt a selejtezőkben.

Nagyon kíváncsian várom, hogy a "túlhájpolt" spanyol válogatott mire megy majd a vb-n, az a szép a fociban, hogy semmi sem biztos. Ha holnap kezdődne, rájuk vagy a brazilokra fogadnék, fél év múlva már az olaszokra fogok, aztán a németek nyernek. )))

r_magpie 2009.10.15. 15:04:03

@Csöncsön: lol

vannak dolgok, amelyek sosem változnak. újabban vagy átugrom a kommentjeidet, vagy elalszom rajtuk:)

montipájton 2009.10.15. 15:06:06

@Csöncsön: Ja. Az argentinok a ki-ki meccsekig leküzdötték magukat a pincébe, azokon meg kurva szar játékkal, fogcsikorgatva hozták az egy gólos győzelmet a 90.perc környékén. (Vagy utána, lesgóllal.)
A brazilok meg már első helyen továbbjutóként lelazsáltak két meccset a vegyes csapatukkal, tényleg, mennyire életszerű és szakmai, hogy ezeket így egybemosod a Maradona-brigád bénázásaival.

Ja, innen nézve mi is jobban megérdemeltük volna a továbbjutást as dánoknál.

Szerintem ebben a posztban hagyjuk ezt, meggyőzni úgyse fogjuk egymást, nem szeretsz te elismerni olyat, ami neked nem tetszik.))

christvhu 2009.10.15. 15:06:14

Köszönjük Babos Gabinak, megbízható, jó kapusa volt a válogatottnak, sok sikert neki a további pályafutásához!
Gera? Nekem nagyon nem gömbölyű ez a történet. Komoly dolgoknak kellett ott történniük, amíg idáig eljutott. Mindamellett éppen ő az, akiről el tudom képzelni, hogy nagyon mélyen érintette az utóbbi másfél hónap kudarcsorozata.......

mindegykivagyok 2009.10.15. 15:06:38

@giacinto:
Miröl beszélsz?A 3 elöttünk levö csapatoktol a max.18
pontbol 4-et szereztünk!
Még szerencse,a "vakokat" oda-vissza megvertük.
Az viszont nem szabad,hogy mérce legyen!
Az utolso màr tétnélküli volt,ki tudja mivan ha még
pont kellett volna a dànoknak!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 15:07:51

@montipájton:

Pont arról van szó, hogy a spanyol válogatott (vagy a Barcelona) nem túlhájpolt, hanem az EREDMÉNYEI kimagaslóak. Hype: érdemtelen, agresszív reklám. A Barca és a spanyol válogatott EREDMÉNYEI alapján hol érdemtelen a reklám? Minden csúcsot megdöntöttek, mindent megnyertek, amit meg lehetett.

A brazilok egyelőre továbbjutottak a csoportjukból, ami szép és jó, de erre eddig írd és mondd az összes brazil válogatott képes volt. Ezt külön fölfújni, reklámozni, csodajátékról beszélni: na, ez a hájp.

Fogalomzavar van itt néhány fejben.

christvhu 2009.10.15. 15:08:49

@mickeyknox: "sosem néznék válogatott meccset, ha nem hinném, hogy lehet jobb.
volt egy hosszú időszak, amikor nem is néztem, mert nem hittem benne" detto

Boodler 2009.10.15. 15:11:18

@montipájton:
Teljesség kedvéért tegyük még hozzá az Argentina - Brazilia 1-3, Vb selejtező meccset.

@Csöncsön:
"Én elcserélem a C.A. döntőt egy jövő évi VB-döntőre, ha ott egy Messi duplával nyernek 3-0-ra az argentinok. "

És ha nem lenne Messi dupla, sőt még a padra sem ülhetne le (mondjuk sárga lapok miatt), de Argentina nyerne 3-0-ra, akkor is elcserélnéd?

"Vagy azt nevezed eltérő formának, hogy Argentína megverte Perut 2-1-re, Brazília meg 0-0-t játszott Venezuelával. Valóban van különbség."

Egyébként úgy helyes, hogy "vb selejtezőn porráégést elkerülő és a vb kijutás egy vékony szalmaszálába kapaszkodó Argentína...., a magabiztosan továbbjutott Brazíilia..."
;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 15:12:30

@montipájton:

Sehol nem állítottam, hogy a Maradona-féle brigád akár csak egyszer is jól játszott volna. Ilyen az, amikor kivételes képességű játékosok edző nélkül állnak ki. De ez nem változtat azon, hogy ez egy hatalmas potenciállal rendelkező válogatott, amelyet lebecsülni elég nagy butaság.

r_magpie 2009.10.15. 15:14:10

a válogatottnak egyébként NAGY TAPS.

ez is ezerszer lerágott csont, de annyira durva, hogy az igazi téttel bíró meccseinken az első 10 percben jött a gól, ilyenkor meg kapott gól nélkül megússzuk a rohamokat az elején.

Boodler 2009.10.15. 15:17:07

@Rooney82: Te biztos tudod.
Hétvégén leszel a Bolton ellen? :)

United82 2009.10.15. 15:21:09

@B1:
Nagyon remélem mert a PL Fantasy csapatom kapitánya is vagyok és sokat bukok ha nem játszok:)
Amúgy csak egy kisebb sérülésem volt és mivel nem volt igazi tétmeccs a fehéroroszok elleni így pihentem kicsit a Bolton meccsre, utána hétközben úgyse utazok moszkvába mert megyek a kórházba az asszonnyal hogy elrágjam a köldökzsinórt. Aztán meg az Anfielden kell megjelennem hogy a 94.percben győztes gólpasszt adjak Owennak a Kop előtt:)

de niro 2009.10.15. 15:21:11

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Persze, analógiákat mindenre lehet találni, csak legfeljebb értelme nincs. A tietek jelen esetben ilyennek érzem.

Vegyük azt, hogy neked is meg a dalai lámának is két-két szemetek van, oszt egyikőtök sem lesz soha amerikai elnök. Igaz az analógia? Igaz hát! Értelme van? Az nem sok.

Szóval valahogy így vagyok a ti Sanyi-Karel analógiátokkal is. Én kedvelem Sanyit, az MTK-ban is gyorsan közönség kedvenc lett főleg a megalkuvás nélküli küzdésével, de focizni akkor sem tud. Poborsky pedig egy végtelenül tehetséges játékos volt, aki a tehetségéhez mérten nem futotta be a neki dukáló karriert, míg Sanyi esetében teljesen másról van szó.

mindegykivagyok 2009.10.15. 15:22:15

@r_magpie: Kimondtad!
Többet nem is érdemelnek!

SimiTomi 2009.10.15. 15:23:07

@de niro: Miért szégyen és miért katasztrófa?

DoktorHáz 2009.10.15. 15:24:51

@Csöncsön:
Szóval a szambaország ötszörös világbajnokai túlhájpolt valakik. Ez a legnagyobb poén amit valaha olvastam ezen a blog oldalon, pedig már jó sok baromságot olvastam.
muhaha

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 15:29:50

@DoktorHáz:

Tudsz te olvasni? Nem az ötszörös világbajnokokról van szó, hanem a jelenlegi brazil csapatról. Pelét én hol neveztem túlhájpoltnak? A jelenlegi brazil keretből ki világbajnok?

DoktorHáz 2009.10.15. 15:35:21

@Csöncsön:
És a spanyolból ki világbajnok?
Nyertek egy EB-t = Brazilok nyertek egy Dél Amerikai EB-t (Copa America a gyengébbek kedvéért).
Aztán a konföderációs kupán Brazília nyert, spanyolok kiestek.
A mostani brazil csapat eredményei és játéka szinte megegyezik a spanyoléval. Minimum annyira megérdemlik a hájpolást (szép magyar szó), mint a spanyol válogatott.
(Lucio,Gilberto Silva,Kaka- ha szigorúan a kezdőtizenegyet nézzük, hogy a kérdésedre is válaszoljak)

DoktorHáz 2009.10.15. 15:39:26

Casillas - Julios Cesar
Sergio Ramos- Maicon
Puyol-Lucio
Pique-Juan
Capdevilla-Dani Alves(ő most a balhátvéd)
Iniesta-Felipe Melo
Xabi Alonso-Gilberto Silva
Xavi-Josué (v Ramires v Anderson)
David Silva-Robinho
David Villa-Kaka
Torres-Luis Fabiano

Nézve a két kezdőtizenegyet, nem sok különbséget látok. A Brazilok védelme még erősebbnek is tűnik.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 15:45:36

@kroos:

Így van, ők ketten meg is érdemlik a reklámot.

@DoktorHáz:

Ha pusztán a végeredményeket nézzük, akkor valóban megegyezik a két eredménysor, sőt a brazilok a Konföderációs Kupával még egy kis előnyre is szert tettek. Azt azonban sehol nem tagadtam, hogy ez a brazil egy erős válogatott, amely képes megnyerni bármilyen nagy tornát.

A hájp a "szenzációs brazil játékra" vonatkozik. Erről @Rooney82: is megjegyezte igen helyesen, hogy ez a játék inkább a Glasgow Rangerséhez hasonlít, mint a Barcelonáéhoz.

United82 2009.10.15. 15:45:45

@DoktorHáz:
Ki az a Josué? :) Őt nem ismerem.

kroos 2009.10.15. 15:46:48

@Rooney82: ő a legjobb:)
legalábbis a legjobb ligában játszik:)

United82 2009.10.15. 15:49:01

@Csöncsön:
Na azért én nem ezt mondtam. Azért a brazilok játékát a uefa kupás rangerséhez hasonlítani...én ilyen böszmeséget soha nem mondanék. mindössze annyit írtam hogy Dunga (akárcsak a rá épülő 94es világbajnok csapat) többet törődik a védekezéssel mint várnánk azt egy brazil csapattól. De ezt a rangershez hasonlítani....Azért a brazil csapat támadásvezetése Kakával,Robinhoval,Fabianoval történik. Szerintem azért rájuk mégse mondod hogy rosszak:)

United82 2009.10.15. 15:50:15

@Rooney82:
Különösen hogy lassan mind a hárman a fantasztikus La Ligában és egyikük majd a fantasztikus Barcelonában játszik (fog játszani:))

DoktorHáz 2009.10.15. 15:53:20

@Rooney82:
Ha jól látom vörös ördögös drukker vagy így tudnod kéne hogy a farkasokat erősíti , és játszott ellenetek is az álmoskás színházban. Ugyanazt a játékot kell nyújtani mint a németeknél. Ott Misimovic,Grafite,Dzeko hármasnak végzi a piszkos melót, a válogatottban pedig a Kaka,Fabiano és mondjuk Pato (vagy Robinho) hármasnak.

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2009.10.15. 15:59:09

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · grandelazio.blog.hu/ 2009.10.15. 13:58:27
Még valami: Szlovákia kint van a VB-n, Szlovénia meg pótselejtezőt játszik, mindezt ugyanazon csoportban... "

Biztos összekeverték őket, és behúzták a hazai meccseket ellenfélnemjelentmeg 3:0-kal.
:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 16:03:29

@Rooney82:

Ennél azért többet mondtál. Nem arról van szó, hogy többet törődik a védekezéssel, hanem arról, hogy az EGÉSZ játékuk a védekezésre és a kontrákra épül. Egyáltalán nem véletlen, hogy az olyan meccseken tudnak igazán veszélyesek lenni, amikor ellenfelüknek erősen támadnia kell (pl. Argentína vagy Olaszország ellen); míg a bunker ellen pokoli szenvedést prezentálnak (Dél-Afrika, Venezuela stb.).

r_magpie 2009.10.15. 16:05:41

off

most nézem, mi a lett labdarúgó bajnokság neve: Virsliga

:)

össze kéne vonni a mi Soproni Ligánkkal, az lehetne a Sör-Virsliga

on

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 16:22:23

@Csöncsön:

De említhetném az argentinok elleni riói meccset is, ahol kb. egyetlen épkézláb támadást sem tudtak fölmutatni 90 perc alatt. Mert ott Argentínának jó volt az iksz.

Boodler 2009.10.15. 16:23:51

@Rooney82:
"Na azért én nem ezt mondtam."

Az nem érdekes, Kroos sem mondta, hogy a Barinak egy La Liga-ban játszó játékos sem tudna gólt lőni, Csöncsön mégis kihozta. :)

PL Fantasy -
Asszem a 3. héten szálltam be, első próbálkozásom, jópofa játék.
Eurosport-on is van egy, ott Drogba-nak komolytalanul alacsony ára volt (~10 és 100-al indulsz), aztán szép lassan felment ~16-ra.
Gondolom Vermaelen itt (Fantasy PL) is hasonló utat járt be.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 16:27:05

@B1:

Kroos szó szerint azt írta:

"ennek a Barinak két-három csapat kivételével senki sem tudna gólt lőni a La Liga csapatai közül".

Én nem az a felejtős típus vagyok. ;-)

christvhu 2009.10.15. 16:32:39

erre mondják, hogy szétoffoltátok a postot???
vagy ez mind a koppenhágai szambához tartozik?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.15. 17:08:59

@krystian: Bár igy lenne. :) De sajnos az igazság az, hogy egyik sem kifutott eredmény, a szlovákok pl. a függetlenedésük óta mindig jobbak és jobbak, amit bizonyítanak a selejtezőbeli eredményeik is. Az, hogy most ott vannak ahol, egy eredményes folyamat része.

zsakfos 2009.10.15. 17:17:48

@r_magpie:
Reklámarcnak meg Bud Spencer és Terence Hill:)

Boodler 2009.10.15. 19:27:59

@Csöncsön:
"Én nem az a felejtős típus vagyok. ;-)"

Az jó, mert akkor biztosan emlékszel, hogy Kroos >szó szerint< nem azt írta, amit a hozzászólásodban írtál, hogy azt írta. :)

"SZerintem meg egy Barinak nem tudna gólt löni 90 perc alatt a spanyol ligaából csak kb 2-3 csapat."

De azért idézek tőled is, hogy a lényeg rendben legyen:

"Emlékeztetnélek, hogy kroos szerint a Barinak senki sem tudna gólt lőni a spanyol bajnokságban. Sem David Villa, sem Luis Fabiano, sem Diego Forlán. Nem olyan rossz csapat az. ;-)"

Hacsak Kroos az idézett szövegen kívül nem írt mást, ez esetben sorry az elemzésért és a Barca legnagyobb, Messi az Isten meg ami kell a lelki békédhez, bár kétlem,hogy írt volna.
Lehet, hogy mégis "az" a felejtős típus vagy? :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 21:10:37

@B1:

Felejtős nem vagyok, de kukacos sem. :-) Az általam idézett mondat lényege pontosan megegyezik azzal, amit kroos írt.

Abból pedig tökéletesen logikusan következik, hogy a Bari hálóját nem tudná bevenni sem David Villa, sem Luis Fabiano, sem Diego Forlán, sem senki, aki nem abban a 2-3 csapatban játszik, amelyikre kroos gondolt. De lehet, hogy kroos úgy gondolja: Ibra vagy Cé lenne képtelen a Bari hálóját bevenni. Ez esetben visszavonom, amit írtam. :-)

Boodler 2009.10.15. 21:29:09

@Csöncsön:
"...a Barinak senki sem tudna gólt lőni a spanyol bajnokságban..."
->
"egy Barinak nem tudna gólt löni 90 perc alatt a spanyol ligaából csak kb 2-3 csapat"

Végül is logikus.
Részemről ennyi.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.15. 22:24:43

@B1:

Istenem, valamit tenni kéne a magyar oktatási rendszerrel, ha ennyi analfabétát nevel. Olvasd már tovább az idézetet! Senki: sem Villa, sem Forlán, sem Fabiano. Mert csak a Real meg a Barca tudna.

Fárasztasz.

Strigo 2009.10.15. 22:40:09

@Csöncsön: szerintem sértődj meg, és ne írj hozzászólást az év végéig
süti beállítások módosítása