Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Akik még Hitzlspergeren is kerestek

2010.08.16. 08:00 mocsing

Ha valaki kicsit is lángoló szenvedéllyel tudja követni a Bundesliga eseményeit, néha érdekes törvényszerűségekre bukkanhat. Ebben a mondatban az a jó, hogy akár az NB1-et is behelyettesíthetjük a német bajnokság helyére, akkor is igaz lesz, szóval a wikipedia.org.hu/mocsing.html szócikk lehetőleg valami mással kezdődjön, de ne rontsuk el az örömömet. Szóval van ez a VfB Stuttgart nevű klub, amelyről általában nem tudnánk megmondani, nagycsapatnak érezzük-e Németországon belül, meg az utolsó stuttgartos emlékképünk Lisztes Krisztián KEK-ezüstje, azóta homály. Egy nem várt fordulattal megjegyezném, mennyire nem fontos, besoroljuk-e a friccek vezető klubjai közé a svábokat (azaz a 2007-es bajnokot), mert ami az igazoláspolitikát illeti, abban az egyik legnagyobbak.

Az általában a tabella első harmadában, de nem feltétlenül minden évben a dobogón végző klubok esetében rendszerint kétféle felfogás létezik, ami az egyszerűség kedvéért inkább három. Ezeket természetesen félig a körülmények alakítják, félig pedig a tulajdonos(i kör) üzleti céljai határozzák meg. Az első verzió szerint a portás is pénzt szarik, így, aki kell az edzőnek, és hajlandó is aláírni hozzánk, azt megvesszük. Ha később esetleg haszonnal adjuk tovább, akkor az örömteli, de prioritást nem ez a szempont élvez, hanem a trófeák száma. Ilyen klub a Bayern, a három nagy olasz, a két spanyol és a topX a zátonyon – utóbbinál leginkább top2-ről beszélhetnénk (nem, az Arsenal sem ebben a trófeákat számolgató kategóriában van), de a ManCity miatt ez sem igaz már maradéktalanul.

A b) felfogás szerint van egy helyezés, ami alá nem kellene menni szezon végén, ez általában az utolsó BL-t érő pozíció lenne, azonban klubja válogatja, hogy mennyire es(né)nek kétségbe, ha erről lemarad(ná)nak. Róma matriarchális felében jobban, mint Gelsenkirchenben, vagy Sevillában, London afro-francia negyedében még jobban, de nem ez a lényeg. Ezen csapatok egyik alkategóriája az a kaszt, amelyik gyakorlatilag úgy csinálja ezt az ’utolsó BL-helyezés-néha csak UEFA EL’ nevű játékot, hogy valamiért mindig jól jön ki a játékosüzleteiből. Ilyen csapat a Stuttgart is, amely csodálni valóan tud meggyőzni arról bárkit, hogy egyrészt az ő áruja elsőrangú, így az érte fizetendő díj is a prémium kategóriát hivatott képviselni, másrészt úgy sokkal igazságosabb a világ, ha ő olcsón vehet meg mindenkit. Néha már az is elképesztő, hogy egyáltalán elad valakit. De hogy tulajdonképpen mindig nyereséggel, az végképp skandallum!

Nem az előző gondolat folytatásaként, de általánosságban a történet apropója nyilvánvalóan Khedira Madridba igazolása. Feltételezhető, hogy 10 NST-olvasó közül hét még sosem látta a világbajnokság előtt a félarab álcát öltött Adam Sandlert (donnelly szerint olyan, mintha Sacha Baron Cochen a legújabb karakterét játszaná), de ők sincsenek nagy bajban, mert a vb alatt egész jól meg lehetett ismerni. Mármint a jelenséget, ahogy valaki a rombolóember posztján eléldegél a rombolni tudás képessége nélkül, ahogy egy teljes vb-t végigjátszik, pedig igazából semmiben nem kiemelkedő. (Miért, miben kiemelkedő?) De a félreértések elkerülése végett: Khedira egy kifejezetten jó játékos, viszont nem Real-szint és nem ér annyit, amennyit kifizettek érte. Garantálom, hogy kevesebbért fogja továbbadni (szerintem vissza Stuttgartba kb. a feléért két év múlva) Valdano, mint amennyiért hozta. Persze, tudom, kit ad tovább haszonnal a Real? Mármint Szalain kívül. Mourinho is csak egy gyarló ember, hibázik, ahogy Hoeness is, pedig legalább egy rövid ideig mindkettőt fordítva gondoltuk. Khedira szerződése 11 hónap múlva lejárt volna, a madridi fizetésre és _elméleti_ perspektívára ráígérni senki nem tud, nem ment volna máshová, ha tudja, várják a Bernabéuban. Valamiért mégse várta meg a Real, hogy elhozhassa ingyen, pedig még csak 23 éves.

1995 és ’97 között volt három stuttgarti futballista, az ún. mágikus háromszög, ami németül (magische Dreieck) nem hangzik ennyire idiótán, csak kicsit, tagjai pedig unalomig ismertek: Balakov, Bobic, Elber. Ez a három figura akkoriban tényleg ott szopatta a Bundás sorban érkező gárdáit, ahol akarta, természetesen legkevésbé Bobic mágiája miatt, de aztán a Bayern nyilván megbontotta őket Elber megszerzésével. A trióból Bobic a másodosztályú Stuttgarter Kickers-től jött, majdnem minden második meccsén gólt lőtt, és akkoriban kifejezetten erős összeget képviselő 6 millió eurónak megfelelő márkáért került Dortmundba, ahol amúgy túl sok mindent nem tett le az asztalra. Elber a Grasshopperstől érkezett és óriási haszonnal mehetett tovább, mert az fix, hogy az eredeti vételára meg sem közelített a Bayern által kifizetett hat és fél millió ajrót. A kakukktojás lehetne a bolgár karmester, hiszen nem sikerült pénzt csinálni belőle, de ő 37 éves koráig szolgálta játékosként a svábokat, majd másodedző lett Magath és Sammer alatt.

Ha UFO-magazinba illő stuttgarti eladás, akkor a legnagyobb sztori naná, hogy ő. A modern kori futball egyik legbájosabban megfoghatatlan rejtélye, amibe tuti, hogy istentelenül betépve mehetett csak bele a bajor vezérkar. A német Amauri Gilardino igazságos megítéléshez persze nem ártott volna látni a 24 gólos szezonját is, de megmagyarázni ez sem tudja a 30 milliós bizniszt – amit egyébként soha senki nem erősített meg; igaz, nem is cáfolt. Ez utóbbi arra volt jó, hogy elterjedt egy 35 milliós verzió is, ami a kezdeti urbanlegend státuszból immáron félig ténnyé érett. Sem Khedira, sem Gomez nem volt egy fillérjébe sem a klubnak, összesen 45 millió eurót kerestek rajtuk, de ez csak becslés, lehet, hogy ötvenet.

Említhetnénk Molinaro-t is, őt egy lesajnált, agyonszidott balbekként szerezték meg, és a sportal.de szerint a tavasz csapatába is befért. Most nem az a lényeg, hogy ez utóbbi egy baromság, hanem hogy kölcsönvettek valakit, akit aztán opciós jogukkal élve meg is szereztek, miután bevált, pedig a rosseb se gondolta volna. Nem, nem az a fontos, hogy Molinaro labdazsonglőr-e. Hanem a parádés féléve. Figyelem, még Lisztesnél is megvan a nullszaldó, pedig ott egy (EU-n kívüli) csereembert árultak: érte másfél milliónyi német márkát adott a Stuttgart anno a Fradinak, de ugyanennyit le is gombolt a Werdertől. Hogyan csinálták, rejtély.

Stefano Celozzi megvan? Részben Bayern-nevelés, úgyhogy a renitens kompániának ismerős lehet – őt a Karlsruhe II-ből igazolták, tavasszal egészen remek játékot nyújtott a Barcelona elleni odavágón (ahogy Molinaro is), simán a kezdő közelében van. A transfermarkt.de szerint most 3 millió eurót ér, anno a VfB nem hozta nyilvánosságra az átigazolási összeget, de a Regionalliga-ból ritkán vásárolnak vagyonokért. Egyébként a bohócok közt is a legnagyobb bohóc Lehmann szintén jó példa, meglátták a benne rejlő két évet, amit még le tud hozni a Stuttgartban szükséges színvonalon, és ingyen megszerezték.

Hitzlspergert, a rozsdás műanyagkalapácsot (sic!) dettó ingyen igazolták még az Aston Villától, a Lazionak meg pénzért adták oda. Ezt mindenki fel tudja fogni? Hitzlspergerből mint adás-vételek tárgyát képező termékből pozitívan kijönni. Úgy, hogy jó húsz perce is félévente van. Botrány.

Ellenpéldaként egyetlen esetet tudok hozni: Fernando Meira-t 7 és fél millióért hozták el Lisszabonból, majd hárommal kevesebbért adták el Törökországba, amikor betöltötte a harmincat. Közbevetés: előtte hat éven át 173-szor lépett pályára stuttgarti mezben. Egyébként van valaki, akiről évek óta nem tudom eldönteni, hogy az országos tréfa (azaz a brutálszar biznisz), vagy a csiszolatlan gyémánt akármi kategória - ő Ciprian Marica, ismereteim szerint a legmagasabb összeget érte fizette történelem során a Stuttgart. Egész fiatalon hozták, még mindig csak 24 éves, a potenciál elvileg megvan,  amit akkor is le kell írni, ha én nem hiszek benne. Én abban sem hittem, hogy Thiamot megveszi Hoeness. Készséggel fogok végre röhögni Bobicékon (habár Heldt hozta anno). Keressünk még sötét foltot, üvöltsük be Dundee nevét, de csak finoman - a liverpooli parádé után 1 millióért megvették és akárhonnan nézem, tulajdonképpen megérte. További bukta lehet az öt millióért elhozott Pogrebnyak a 6 gól + 5gólpasszos idényével, akinek azért erősen megelőlegezett ekézés ez, egy éven van még csak túl. Ráadásul pár millióért bármikor visszaveszik az oroszok. Illetve Boulahrouz szintén 5 milliós üzlete is túlzottnak tűnik kicsit, de egyáltalán nem lepődnék meg, ha valahogy végül szereznének vevőt a futballvilág méltán elfeledett hentesére. Még amikor látszólag buknak, lásd Hildebrand lelépési díj nélküli távozása, akkor is saját nevelésű játékostól szabadulnak meg. Egy másik saját nevelést, Andreas Hinkelt 4 millióért adták tovább Sevillába, ott valakit tuti elküldtek ezen tranzakció okán: két év, 15 meccs, fele összegért mehet tovább Glasgow katolikus előírások szerint élő drukkereit boldogítani. Ha számít a véleményem: Hinkel egy bántóan fogalmatlan, teszkógazdaságos jobbhátvéd.

Itt van például Zvonimir Soldo, aki több mint 200 meccsen volt stuttgarti cséká, anno aprópénzért hozták Zágrábból. Vegyük Pablo Thiamot, hölgyeim és uraim, tisztelt publikum, talán nem meglepő, de a Stuttgart volt az a klub, amelyik elhitette a Bayernnel, kell nekik Thiam. Hát hogyne kellett volna, mint egy gyomormosás Mogadishuban. Következő évebn irány a Wolfsburg, ej, de meglepő. Kurányit is a Stuttgart adta nekünk, futballszerető embereknek (valójában a Schalkénak hétmillió euróért), ők fedezték fel a magyar-brazil-panamai pajeszkirályt. Más kérdés, hogy akkoriban úgy látta a jó Kevin, bányászként előbb nyer bajnokságot, mint a VfB tagjaként. Ez csak kezdetben tűnt jó ötletnek, mindenestre Bordon hasonlóan gondolkodhatott, mert egy évvel korábban ő is meglépte (itt sajnos sosem mondták meg az átigazolási díjat, de a nyakamat tenném a stuttgarti profitra). A felsorolás nem tudom, meddig tarthatna, de szerintem stílusos lesz egy Aranylabdással lezárni: Matthias Sammer-t is a svábok szerezték meg Drezdából, aztán adták tovább Milánóba...

...miután nyertek vele a biztonság kedvéért egy bajnoki címet.


Nincs konklúzió, most szólok. Egyszerűen vannak csapatok, ahol össze tudják kötni az 5-10 évente – helyi mércével számítva – kiugró sikereket (bajnoki címeket?) és a nemzetközi kupákban való folyamatos részvételt azzal a gazdasági racionalitással, amelynek köszönhetően ezek a klubok gyakorlatilag mindenféle - pénzügyi és egyéb - kockázat nélkül „tartják el” önmagukat.

Ők tehát a néhabajnokok, a nagyok levesébe folyton beleköpők, ők az örök sötét lovak – nincsenek túl sokan. Az Arsenal mint gazdasági aranybánya, ha játékosokról van szó, adja magát, a Roma néhabajnokként jut az ember eszébe elsőre, a nagyok falra hányt levesét keresztülhúzó csapat iskolapéldája, a (spanyol) mérleg örökös nyelve pedig a Valencia. Más kérdés, hogy mennyire reálisan definiálja önmagát egy klub, azaz milyen viszonyrendszer van az önkép, az eredmények, a kitűzött célok és a magunkról kivetített kép között. Stuttgartban biztosan nincs kognitív disszonancia ez ügyben.

És két-három-négy év múlva teljes nyugalommal lehetne majd kiegészíteni ezt a posztot Tascival, Träsch-sel és még ki tudja, majd kivel.

A német felső és felső-közép csapatokra egyébként általánosságban elmondható a félelmetes racionalitás, a Bayernt leszámítva ez igazából a szigorúan vett élklubokra is igaz, de valahogy a svábok kiemelkednek.  Ez egy olyan hely, ahol nincsen Timoscsuk (11 milla), nincs Amoroso, akiért 2001-ben fizetett 26 (hu-szon-hat) millió eurót a Dortmund, de mondjuk Ikpeba se az a kimondott sikersztori volt és akkor még finom voltam, mint Benkő Dániel másnapos lehelete. Nincs Alex Alves, ő tudtommal még mindig a valaha legmagasabb összegért igazolt Hertha-játékos, anyám, borogass, és talán nem lövök nagyon mellé, ha Bart Goor-t tippelem másodiknak. De sehol egy Jan Simak (nem, nincs meg, hogy ki ő? nem baj. Marica, illetve Alves és Simak között érzékelhető azért egy szintküldönbség), 8 millát fizetett a Leverkusen a játékjogáért, egy év múlva mehetett a levesbe, de ők a magyar származású Zoltan Sebescenért is képesek voltak több mint hatmilliót átutalni. Nincs Marcus Berg, akin Hamburgban sikerült egy év alatt 10 millió eurót bukni amolyan robikínesen. Brávó, háromszor is brávó!

A fenti ezer példán kívül viszont van Hleb, a BATE Boriszovtól rongyos 150.000 euróért elhozott fehérorosz spíler, akit éppen két nullával többért sikerült továbbpasszolni Wengernek.

A szakma és a kiváló gazdálkodás példás, kompromisszumokat valóban csak egészséges mértékben megkövetelő frigye virágzik a sváb fővárosban. De nem tudom, milyen érzés lehet ilyen klubnak szurkolni. Végignézni, ahogy egy Gomez, Khedira  nálunk futballistává érik, aztán szenved valamelyik mamutnál. Végignézni, ahogy felépítjük a bajnokságot szétgyalázó triót, aztán két év után megerőltetés nélkül szedik szét azok, akiket gyaláztunk. Végignézni, ahogy találunk egy sápadt, senki fehérorosz srácot, öt évig neveljük futballistává, aztán ajaklebiggyesztve viszi valaki, mert ki szeretné próbálni. Nem tudom, szurkolóként tudna-e folyamatosan kárpótolni az érzés, hogy sokat keresett rajta a klubom.

Viszont egy ilyen klub bajnoki címe mindennél többet érhet, az érzést egy topcsapat szurkere valószínűleg sosem értheti meg. Azért a fílingért, ami nagyjából tízévente jön, dögöljenek meg, mert rohadtul irigylem őket.

142 komment

Címkék: bundesliga stuttgart rozsdas muanyagkalapacs

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr822197313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acdcisti 2010.08.16. 13:01:25

Jó hír Szalainak: a Mainz eladta Bancé-t. Így Ádám megszabadult egy a rangsorban egyértelműen előtte álló riválistól. Remélem ez azt jelenti, hogy rendszeres játéklehetőséget fog kapni.
Bancé tapló, paraszt meg minden, de annál egyértelműen jobb csatár, hogy az Al Ahli-ba igazoljon. Csalódtam benne.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.08.16. 13:03:00

@popp: Ez stimmel, csak egy olyan felsorolásban, ahol a másik két szereplő az Arsenal és a Valencia, szemkerekítő megoldás bevonni.

Iustizmord 2010.08.16. 13:15:42

valahogy teleportálni kellene a stuttgatt gazdasági igazgatóját a milanhoz. vagy csak elküldeni a mostani ügyvezetést.

Iustizmord 2010.08.16. 13:18:52

@popp: a matriarchális félnél gondolom az anyafarkasra utaltak, ami egyébként az állatos pornó egyik lájtos korai megformálása

popp · http://koncertblog.com/ 2010.08.16. 13:46:52

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nos a Valencia hatszoros bajnok, míg a szóban foprgó Stuttgart ötszörös, szóval belefér közéjük a Roma a három bajnok címével és a tucatnyi második helyével és igen gyakori bl részvételével. Csak egy megveszekedett laziale szemkerekdik el a fölsorolás láttán.

@Iustizmord: Egyébként értettem mire céloz a szerző.

Shikaka 2010.08.16. 14:03:22

Nagyon jó a cikk!

Ez komoly? :

"BATE Boriszovtól rongyos 150.000 euróért elhozott fehérorosz spíler, akit éppen két nullával többért sikerült továbbpasszolni Wengernek.+

Wenger adott Hlebért 15.000.000 eurót? o_O

Iustizmord 2010.08.16. 14:18:47

@popp: lefelejtettem előbb a smiley-t :o)

Mr.AT 2010.08.16. 14:19:22

@Iustizmord: Hiányolom, hogy elfelejtetted megemlíteni, hogy "de hát ezek mind nácik!"... :-)

Amúgy klassz kis olvasmányos poszt lett, mocsing, grat.

Domingo 2010.08.16. 14:34:15

@Shikaka: Valamennyivel kevesebbet, de ha jól szerepel Hleb és a klub, akkor extrába kiegészülhetett 15 millióra. Vele különben egyáltalán nem fürdött be Wenger, sőt, igazán tanárian futballozott a széleken, csak az volt a probléma, hogy egyszerűen baszott kapura lőni. Bántam is annak idején, hogy távozott, de hát nagyon mehetnékje volt a drágámnak és jól rá is baszott, mert az utolsó jó meccsét szerintem még Londonban játszotta.

Domingo 2010.08.16. 14:39:13

Ja, amúgy meg Amoroso lehet sokba fájt a Dortmundnak, pláne a pofátlanul gyenge Parmaban töltött szezonja után, de sárga-feketében hatalmasakat alkotott Ewerthonnal és Kollerrel és papíron is elég impozáns mérlege volt, hisz 50% körüli gólátlaga volt, ha nem csal az emlékezetem. Az eladásából nyilvánvalóan nem jöttek ki pozitívan, de attól függetlenül nem kezelném ezt akkora buktának.

Mr.AT 2010.08.16. 14:42:39

@Domingo: Amoroso olasz gólkirály volt másfél évvel korábban az Udinésével, nyilván ezt kellett megfizetni anno.

A statja szerint amúgy 59 meccsen 28 gólt rúgott eztán a Dortmundban, ez szvsz nem egy védhetetlen mutató, majdnem 0,5ös a gól/meccs aránya.

Iustizmord 2010.08.16. 15:52:11

@Mr.AT: egyértelmű dolgokat min4ek mantrázni? :o)))

más: amoroso viszont a milanban nem tudott villantani, fél tucat meccset ha játszott, max 1-2 góllal. kifejezetten bad spell volt

Laciii 2010.08.16. 16:32:25

"Persze, tudom, kit ad tovább haszonnal a Real?"
Hát az biztos, hogy nem a Real az aki a Kaká-n is csomót keres :)
Bocs.

Neil Blender 2010.08.16. 16:49:58

@Laciii: uuu baszki. 2 hét szabi után első munkanapon, atom mánsaposan (Muse rules) nap végén ez ütött :)

dzolutan 2010.08.16. 16:50:09

Sport1 a Bayern és a Schalke meccsét is tolja élőben. Patent!

Vul-Kahn 2010.08.16. 17:32:06

Kibaszott jó poszt, nagyon tetszik a téma, és hál'istennek egy német csapat van a középpontban, nem egy divatligás.

Én amúgy a Hamburgot figyeltem mostanában, hogy milyen jól igazolnak. Íme egy lista:

-Rost: Schalke padjáról jött, pénzt már nem fognak keresni rajta, de nagy vétel volt, ez kétségtelen.
-Jerome: 1 milláért jött Berlinből, 12,5ért ment Manchesterbe.
-Mathijsen: Nem kedvelem igazán, de ő se volt rossz igazolás, az azért egyértelmű.
-Aogo: Szarér'-hugyér' jött Freiburgból, most kb 10 millió körül mozog az értéke.
-Demel: Aprópénzért Dortmundból, azóta abszolút frankó kigészítőember.
-Zé Roberto: ingyen. ennyi...
-Jarolim: Nürnbergből ment (?), kurva régóta meghatározó ember.
-van Nistelrooy: érte kellett fizetni? ha kellett, akkor is megérte.
-Elia: Őt mondjuk már tavaly a Twentéből is csak 9 millerért lehetett kivásárolni, de azóta kb a dupláját éri.
-Petric: Zidan + 4millió. Bombaüzlet.
-Guerrero: A világot nem váltja meg, de azért voltak már nagyon fontos góljai, ő se volt hülyeség.
-Trochowski: Tőlünk ment, ha jól emlékszem 1 millióért... Nem kis deal volt az északiaknak...
-Jansen: 7 millió volt, dehát egy kibaszott Fußballgott a csávó, ez az összeg egyáltalán nem nagy érte.

És ez csak a mostani csapat. Idén jött még Kacar 5,5 millióért, nem bírom elképzelni, hogy Fehleinkauf lesz, sőt... Aztán Diekmeier, 2,2ért, hát ennyit a legrosszabb esetben is fog érni még nagyon sokáig, inkább többet.

Akik mégis bukták voltak az utóbbi években, azoknál is inkább a folyamatos sérülések jelentették/jelentik a problémát (Sorin, Thiago Neves, Alex Silva, Castelen). Egyetlen tényleges, nagybetűs buktájukat tudnám csak mondani, ő pedig a posztban is említett Berg (akit még csak kölcsönadtak, szal talán még lehet belőle vmi.) Meg talán még Rozehnal...

Sajnos a HSV az edzőposztra igazol kutyaütőket mostanában (Labbadia, Veh), de azért én szurkolok nekik, ebben a csapatban nagy potenciál van.

progvog 2010.08.16. 17:38:09

@Neil Blender: off, de mekkora volt már a muse!

-mazsola- 2010.08.16. 18:05:40

@Domingo: Szerintem nekik a Milannak az UEFA elődöntőben vágott mesterhármasa miatt már megérte megvenniük, sajnos...

Gondolom emiatt vette meg később a Milan is, ahol elvben nem teljesített rosszul, ugyanis - véleményem szerint - egy cserecsatártól nem rossz a 25 % gólarány - bár nem 4 meccs 1 gól leosztásban ;)
Vö: Alexander Zickler: mondja valaki, hogy nem minden idők legjobb cserecsatára - a Bayernnél 51/214 az aránya, csak ha megnézzük percben mennyit játszott rájövünk, hogy szuper az aránya.

madbalee 2010.08.16. 19:29:59

Jó poszt, és mint páran írtátok Nekem is az Udinese jutott eszembe. hihetetlen mennyi embert kihaéásztak az utóbbi években.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.08.16. 19:35:37

@Vul-Kahn: @popp:

Divatligákról: a negyven éves múltra sem visszatekintő Bundesliga nem divatliga, de a többi, közel száz vagy jóval több mint száz éves tradíciókkal rendelkező bajnokságok divatligák.

Legalábbis Vul-Kahn szerint. :-)

dzolutan 2010.08.16. 19:38:47

@popp: Nem, szerintem egybe kell írni. :D

bz249 2010.08.16. 20:00:10

@Csöncsön: raadasul a Bayern nem is alapito csapat. A Preußen Münster, na az valami, ott van tradicio, de a Bayern csak a harmadik szezonra kerult fel. ;)

Vul-Kahn 2010.08.16. 20:25:53

@popp:
Jó. Sőt, egyenesen fasza.
És neked jó, hogy német poszthoz soha az életben nem bírsz egy ontopic kommentet írni, és állandóan csak provokálni jössz? Erről beszélgessünk már inkább! Szakikám!

@Csöncsön: Ne fárassz már te is! Nálam az angolspanyololasz ligák divatligák, azok is voltak, azok is lesznek. Méghozzá azért, mert lófasszal nincs náluk (számottevően)* magasabb színvonalú foci, mégis jóval többen nézik azokat a bajnokságokat. Ennyi, remélem sikerül vhogy feldolgozni...

*: ez amúgy kurvára nem kéne oda, csak ha mégse írnám, akkor jönne popp, vagy vmelyik másik nagytudású, és elkezdené a szokásos németfocit gyalázó fröcsögését, meg hogy a másik 3 mennyivel jobb és erősebb bajnokság.

Vul-Kahn 2010.08.16. 20:28:28

@popp: @dzolutan: És igen, egybe kell írni :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.08.16. 20:29:57

@Vul-Kahn: Én szeretem a Bundesligát és divatszurkoló sem vagyok, lehetünk jóban? ;)

danesdzsu2 2010.08.16. 23:59:19

@_norbi: A bundás még csak-csak lehet szeretni, de Bayern-t?

Na mentem, mielőtt kitör a vul-kahn:)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.08.17. 00:30:11

@Vul-Kahn: Tudod sok oka van, hogy többen nézik az egyéb topligákat. Érdekes lenne az okokat boncolgatni. Aztán az általad ledivatligázott bajnokságok nagyjából ugyannyi nemzetközi trófeát kaszíroztak, egy nagyságrenddel többet, mint a német csapatok. Ez viszont azt jelenti, hogy valamivel (ha nem is sokkal) talán mégis jobbak. Tudom a válaszodat, épp most következik a német foci újabb aranykora. Na de nem akarok ebbe belemenni, csak szemetszúrt ez az überkedés.

Juan de Keserű, a keselyű 2010.08.17. 06:15:55

Most hívott OJ, azt üzeni, hogy a Ligue1 sem divatliga (akármit is jelentsen mindez).

danesdzsu2 2010.08.17. 07:06:33

@popp: "Tudod sok oka van, hogy többen nézik az egyéb topligákat. "

A Serie A esetében az egyik fő ok pl. a (nem is feltétlen) rejtett mazochizmus lehet:D

Neil Blender 2010.08.17. 08:55:05

@progvog: nekem mondjuk a Sportaréna jobban bejött 3 éve de ez sem volt rossz. Viszont a csapolt Dreher kritikan aluli volt, pár eldugottabb helyen. Olyan volt mintha fél éve nem csapolták volna... :)

@Vul-Kahn: LOL, vazze szólj a csajodnak nagy bajok vannak, lazits kicsit.

zsakfos 2010.08.17. 15:34:55

@Vul-Kahn:
Ha már Hamburg. 2006-ban 12 millió eurót voltak képesek kicsikarni a Chelsea-től Boulahrouzért. Na az a nem gyenge:)
Megj. Már nem emlékszem mennyiért vették meg az RKC Waalwijktől,de ha pénzbe is került 2 milliónál kétlem, hogy többe.

értelmetlen_nevű 2010.08.17. 15:45:30

@zsakfos :

+
van der Vaart: 5.1 millió -> 15 millió
de Jong: 1.5 millió -> 15 millió

értelmetlen_nevű 2010.08.17. 15:48:26

@értelmetlen_nevű:

helyesbítve: de Jong: 1.5 millió -> 18 millió

és én abban sem vagyok biztos, hogy Berg akkora bukás lesz végül. Most volt egy gyenge szezonja, de nagyon fiatal még.

Vul-Kahn 2010.08.17. 18:08:20

@zsakfos : hehe, ez fura, de 2006 nyarán én is megadtam volna Boulahrouzért azt a pénzt, nagyon erős szezont toltak akkor van Buytennel. Emlékszem, még sajnáltam is, hogy ha már valamelyiket elhozzuk, akkor miért a belgát, miért nem Khalidot. Mostanra persze már változott a véleményem, de azért vállalhatatlanul rossz játékosnak még most sem tartom Boulahrouzt.

@értelmetlen_nevű: Tényleg, de Jong, rá kitérhettem volna külön, tényleg gecinagy biznisz volt, ráadásul a fizetése is rohadt magas volt (ő kereste a legtöbbet a csapatban, finoman szólva is érdemtelenül).
Aztán ott volt még Kompany is, ő mondjuk nem volt olcsó, mert már nagy tehetségnek volt elkönyvelve, de azt hiszem még rajta is keresett a Hamburg pár milliót.

Őket azért egyáltalán nem sajnáltam, bezzeg a legfrissebb Hamburg-City utat bejáró játékosért a szívem szakad meg (Boateng, ugyebár...).

Lojzi_ 2010.08.17. 21:48:25

Azért a Werder sem bukott Özilen.
Legalábbis most úgy tűnik. A kérdésre térjünk vissza a play-off után, mert valahol az sem volna egészséges, ha a BL milliókat meg elbuknák, mert nincs aki a Samp ellen mozgassa a csapatot...

Lojzi_ 2010.08.18. 20:33:43

Sziasztok!

Népi kezdeményezés jelleggel itt várom a kommenteket elsősorban a Werder-Samp mérkőzést végigkövetőktől, de azokat is várom, akik a többi mai meccsről írnának.

Amire én számítok az egy szezon eleji formában lévő védelmek által gólgazdaggá tett változatos és fordulatos csörte, lehetőleg két gólos német előnnyel.
Tippem: 5:3

Lojzi_ 2010.08.18. 20:35:35

Az előzetes kezdők alapján nekem brémai oldalról Naldo hiányzik. Eligazolt, vagy sérült?

krysal 2010.08.18. 20:37:31

Úgy tudom, utóbbi.

Tippem 3:2

Lojzi_ 2010.08.18. 20:44:21

Ez az 5 spori ez elég vicces.
Mintha három csapat lenne, amikor végigmegy rajtuk a kamera...

Lojzi_ 2010.08.18. 21:03:13

Egyelőre azt várom, hogy melyik brémai középpályás jön rá először, hogy nincs már a csapatban Özil és kellene valamit kreatívkodni a pályának azon a részén.

krysal 2010.08.18. 21:06:54

@Lojzi_: egyelőre nem látom, ki vehetné át a helyét... Viszont megtanulhatnának beadni a Werder játékosai, szembetűnő, mennyire nem megy jól ez a fegyver...

ForzaBianconero 2010.08.18. 21:09:03

Ahogy látom Koman még a padon se :( (persze nem számítottam másra)
A tippem 1-1

krysal 2010.08.18. 21:11:14

@ForzaBianconero: valahol olvastam, asszem az NSO-n, mikor szaglásztam az NST-s újítások után, hogy nagyon kiakadt, hogy nincs az utazó keretben. Pedig nem volt épp rossz a felkészülési időszakban.

Lojzi_ 2010.08.18. 21:12:59

@krysal: Elvileg Hunt feladata lenne a szervezés, de nyilván nem két nap alatt fog belejönni.
Nem is kell, Özil sem egyből pótolta Diegot. Márha egyáltalán.
A beadások fognak még jobban is sikerülni. Pizzaro rengeteg gólt fejel és a többségét nem laposan középrelőtt labdákból... :o)))

Lojzi_ 2010.08.18. 21:16:07

Remélem a blogmotort valahogy sikerül átmenteni az új helyre....

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.08.18. 21:19:29

@Lojzi_: :)

hunt amúgy annyira fájdalmasan közepes játékos, bár most nem nézem a meccset sajnos. ha meghagyják őt, hogy aaron, akkor pótold özilt, nagyon ki fogom röhögni a werdert

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 21:28:18

@Lojzi_: Naldo sérült. A meccs meg szar.

Lojzi_ 2010.08.18. 21:28:23

@mocsing: A közepesnél azért valamivel jobb, de ettől függetlenül szó van róla, hogy Özil helyett vesznek valakit.
A DigiSporton Gerát és még valakit emlegettek.
Olvastam Diego hazacsábításáról, vagy, ha a Wolfsburgnak sikerülne, akkor ott Misimovic létszám feletti lesz.

Lojzi_ 2010.08.18. 21:29:22

@értelmetlen_nevű: Remélem ezek között a tények között nincs összefüggés.
Jót tenne egy gól.
Méghozzá brémai, mert akkor a Samp is jobban kinyílna és tüzesebb lenne a party.

ForzaBianconero 2010.08.18. 21:32:12

@értelmetlen_nevű: És idén is lesz zsidó csapat(csak viccelek) a csoportkörben.
@Lojzi_: Diego marad ez már tuti.

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 21:35:07

Azért ez a 3 védekező középpályás elég meredek. Mondjuk ilyen védelemmel nem is csodálkozom, hogy nem mer kockáztatni Schaaf. Marin jöhetne, Almeida helyére például.

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 21:39:07

@Lojzi_: Mismimovicra a Schalke pályázik. A Werder egy Wesley nevű brazil srácot igazol valószínűleg, aki belső középpályás. Én védőket vennék a Werder helyében, ez a Fritz+Pasanen szélső páros egy rossz vicc. Persze így hogy Naldo sérült, Prödl a leggyengébb láncszem.

Bargfrede viszont elég jó, szerintem nagyon tehetséges srác.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:02:57

Mind a két gól gyönyörű volt, csak az egyik kijött a kapufáról.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:03:47

@ForzaBianconero: Miért nem jutnak be?

Miért tuti? Nyilatkozta?

Lojzi_ 2010.08.18. 22:09:21

Jó ez a Prödl. Sokat hozzátatt a továbbjutáshoz.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:11:39

Most kell megpörgetni a végét. Egy 3-4 gólos előny nem elérhetetlen hazai kapott nélkül.
Ezzel a továbbjutást és a Serie A kontra Bundeslig kérdést is rövidre lehet zárni.

3:0, ahogy leírom.

ForzaBianconero 2010.08.18. 22:11:47

@Lojzi_: nem a zsidózással.
Amugy Del Neri mondta.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:12:18

Amúgy gyönyörű volt a 3. Werder gól.

horas 2010.08.18. 22:13:42

Ez elúszott,kár azért Cassano,Pazzini duót jó lett volna a BL-ben látni.
Ez a Werder nem egy nagy eresztés na.

ForzaBianconero 2010.08.18. 22:14:22

Ezért lett volna jobb a Nápoly vagy a Palermo!
Na mindegy én a Werdert is bírom :)

horas 2010.08.18. 22:15:53

@Lojzi_:
Full BL újonc az egész csapat,még az edző is.
Amúgy ez várható volt,azok közül akik a 4.ik helyre odaérhettek volna az olaszoknál a Samp volt egyértelműen a leggyengébb.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:17:56

@horas: Őszintén csodálom benned, hogy még ezen a nehéz órán is világosan rá tudsz mutatni, hogy a miért a Sampdoria lenne jobb a Werder helyett a BL-ben, és nem lopódzik be a tudatod hátsó ajtaján a gondolat, hogy talán a Bundesliga bronzérmesének nem kellene a selejtezőkkel bohóckodnia, a Seria A negyedik helyezettjének meg jobb helye volna az EL play-offban.

horas 2010.08.18. 22:18:20

Na Sevilla ha nagy nehezn bejut a Braga ellen akkor a első kalapos,ugye... :)
istenem...
zárójelbe,1-0 a portugáloknak....

horas 2010.08.18. 22:22:42

@Lojzi_: Kijött a lépés a Werdernek ennyivel nem jobbak.
Hát egy Cassano-Pazzini duóban még a semlesegesk is több spirituszt látnak szerintem,mint a Almeida-Pizarro párosban vagyn bárkiben ebben a BRemen-ben,de nem mondom,hogy nem megérdemelt a Werder továbbjutása,de ne menjünk bele ebbe az olasz-német vitába mert a tavalyi német bajnok az olasz engyediket igen csak vitatott körülmények között ejtette ki idegenben lőtt góllal....erre én emg ezt mondom...a három német csapatból egy tovább emgy majd a csoportból a három olaszból meg valószínű mind a 3.

ForzaBianconero 2010.08.18. 22:23:11

@Lojzi_: A werder jobb mint a samp (ettől a mecstől függetlenül is ezt írnám) de semmivel se jobb mint a Nápoly vagy mint a Palermo.
Egyébként fordított esetben most a Luserkusen bohockodna a Milannal.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:24:39

@horas: Nem tudom mennyire követed az aktuális sportsajót, így meg kell kérdezzem:
Azt vágod, hogy ennek a Werdernek a motorja, a legjobb játékos, az irányító tegnap azt mondta, hogy sziasztok srácok én léptem Madridba?
Ehhez képest ma lemossák a BL selejtezőkben kifogható legnehezebb ellenfelet. Mi ez, ha nem említésre méltó és megsüvegelendő teljesítmény?

Az egyetlen csapat, amelyik az első meccsen eldönti a párharcot a nem-bajnok ágon btw.
Ebből is jól látszik, hogy a Bundesliga bronzérmes helye jogosan a főtábla.

Lag_Operator 2010.08.18. 22:27:14

@értelmetlen_nevű: Még talán Hatem Ben Arfa-t is emlegette ma a sport1.de....

horas 2010.08.18. 22:30:02

@Lojzi_: Főtábla.Csak milyen kár,hogy ezek a remek bronzérmes német csapatok épp,hogy túlélik a csoportkört.
A Sampról márévközben megmondta minden oalsz focit figyelő,hogy ezeket szétfogják szedni.Egyszer.

Elment Özil?
Istenem,de rossz.
Akivel elérte a 4ik helyet a Samp,az az edző hol van most?

Na megyek nézem a 8mm-t.Grat a Werder-nek.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:30:08

@horas: Nem látom, hogy a Cassano-Pazzini páros miért jobb Pizzaroéknál. Szerintem a peruinak meg a portugálnak külön-külön is kétszer annyi nemzetközi kupagólja van, mint az olaszoknak. A harmadik gólt meg nézd vissza a YouTube-on, ha most a goal.com címsávjában követed a meccset. Olyat Cassanoéktól nem láttam itt.
Az meg hadd ne legyen szempont, hogy a Lecce ellen mit varázsolnak otthon.

ForzaBianconero 2010.08.18. 22:33:50

Hoppá, így még talán majd lehet valami! :D

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 22:34:23

hihetetlen mennyire balfasz ez a Bremen. jót röhögnék, ha kiszopnának a visszavágón.

krysal 2010.08.18. 22:34:52

@ForzaBianconero: így már másabb a leányzó fekvése.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:36:34

@ForzaBianconero: Nem fogadnék ott a Milanra.

@horas: A remek bronzérmes német csapatoknak két problémája van egyelőre:
1. Minden évben más kerül oda otthon, így nincs állandóság és állandó pénz. Ez vélhetőleg nem fog változni, mert a most induló szezonra is nyolc csapat van három helyre. Ha kivesszük a Bayern egy fix hellyel, akkor hét csapat két helyre.
2. A fenti miatt és az ötéves számítás miatt jóval keményebb a sorsolása a németeknek, mint mondjuk az 3-5 évvel ezelőtti eredményekből élő Sevillának, vagy Milannak. Jómagad is az előbbin háborogtál néhány perce. Ez valamelyest változni fog. Jövőre pl. már első kalapos lehet a Werder, mert kimegy egy rossz szezonjuk.

horas 2010.08.18. 22:36:43

@Lojzi_: Jólvan legyen,nincs ellenérvem.

Egyébiránt a Samp gyenge nem a Cassano-Pazzini duó.

Majd a csoportban elsen ezt a bronzérmes német csapatot.

Na télleg jó éjt.

ForzaBianconero 2010.08.18. 22:38:03

A Brémával nem is olyan rég az Udinese is ezt csinálta :D
De majd holnap jön Vul-Kahn és elmondja hogy milyen undorító mákos köcsögök ezek az olaszok :D

Lojzi_ 2010.08.18. 22:39:02

@értelmetlen_nevű: Nem hinném, hogy a Werder nem lő idegenben gólt.
Ha valamit tudnak, akkor az a góllövés és nem a védekezés.

Amúgy mi bajod a Werderrel?
Én kifejezettem kedvelem őket, amikor nem 5-tel mennek az Allianzban, mert mindig látványosak a meccseik.

horas 2010.08.18. 22:40:35

na hoppá 3-1...
mégis csak lesz még egy félidő...

horas 2010.08.18. 22:42:32

@Lojzi_: A bronzérmes német csapatok az a legfőbb problémájuk,hogy nem elég jók,semmi több.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:45:08

A Palermo és a Napoli lehet, hogy erősebb, de ezt meg is kell mutatni. Nem léptetheti le a negyedik helyezettet a nemzeti szövetség, hogy gyerekek a jobb koefficiens miatt nem ti mentek, hanem a Giorgioék, vagy a Giuseppéék..

Ennyi erővel egyébként papíron a nemetközi kupáról lecsúszó Wolfsburg és a Hamburg is erősebbek, mint a Leverkusen, a Stuttgart és a Dortmund, de lehet, hogy még a Werdernél és a Schalkénál is combosabb a keretük.
Baszhatják, ha nem előzték meg őket a Bundesligában.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:49:18

@horas: Bírom, amikor ilyen összetetten gondolkodsz.

Lojzi_ 2010.08.18. 22:56:39

@horas: Tavaly tovább jutott a német harmadik, mint az olasz harmadik.
Az ezüstérmes is tovább eljutott, mint az olasz.
Csak a német bajnok ment kevesebbet, mint az olasz bajnok, de azok meg így is, úgyis főtáblások élből.

Idén is lehet figyelni, hogy Werder, vagy a Milan, esetleg a Roma, vagy a Schalke megy tovább.
Ha ugyanabban a körben esnek ki, akkor a kisebb osztó miatt a németek a jobbak.

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 23:21:37

@Lojzi_: úgy általában semmi, de hihetetlen amit ma is műveltek. Eleve Schaaf nem tudom hogy gondolta ezt a felállást, valószínűleg nagyon el akarta kerülni hogy a Sampdoria gólokat rúgjon. Na mindegy, nagyjából kiegyenlített meccs, Fritz lő egy olyan gólt amit valószínűleg többször nem fog. Ezután jön a tizenegyes+piros kombó, gyakorlatilag megnyerték a párharcot. Aztán gyorsan jön a harmadik gól.

És ezután mit csinál a Werder? Betonkemény védekezés (lol)? Nyilván nem, olyat nem tudnak. Mennek a negyedik, ötödik gólért? Nem, minek, jó nekik a három null.
De gólt kapni a 90. percben, emberelőnyben, egyszerűen nevetséges. Simán formaság lett volna a visszavágó, így meg hirtelen nagyon nem lefutottá vált a párharc. Olyan, mintha nem érdekelné őket a BL. Mondjuk ilyen védelemmel, (és Almeidával) nem is vinnék sokra...

A látványosságot meg lassan elfelejthetjük, ha Hunt a kreatív ember (akivel egyébként nekem semmi bajom). Ez a Frings, Bargfrede, Boroswski középpálya nekem megfeküdte a gyomromat, főleg Borowski volt gyenge.

értelmetlen_nevű 2010.08.18. 23:30:21

Ezt a olasz-német vitát meg légy szíves ne hozzátok át az új helyre, mert már geci idegesítő. Ha viccből csinálnátok, egy szavam sem lenne, de láthatóan halálosan komolyan nyomtok virtuális Genoa-Wolfsburg meccseket.

Én tényleg rühellem azt a sportot, amit Olaszországban labdarúgás címszó alatt művelnek, de most komolyan azon vitatkoztok, hogy tavaly a német vagy olasz harmadik jutott tovább? Vagy hogy Pazzini vagy Pizzaro a nagyobb spíler?

Lojzi_ 2010.08.19. 07:20:42

@értelmetlen_nevű: Ettől Werder a Werder.
Nem tudnak nullára lehozni egy meccset.
A kreatívitás úgyis meglesz. Schaaf személye a garancia rá. Akármilyen anyagból tud látványosan támadó és szarul védekező csapatot csinálni. Kedvenc csapatnak nem kellene ilyen, de semlegesként nézni baromi jó.
Hunt mellé meg jönni fog még valaki, Allofs nem ül rá az Özilért kapott lóvéra.
Borowski is tud ennél jobbat, ha akar, de még nagyon szezonelő van.

Lojzi_ 2010.08.19. 07:21:24

@értelmetlen_nevű: Miről szabad vitatkozni?
Ha küldenél részletes listát, akkor könnyebben szolgálnánk ki az igényeidet.

dzolutan 2010.08.19. 10:48:52

Én csak azt nem tudom feldolgozni, hogy miként lehetséges Merte mellől gólt fejelni. Nem ez volt az első, és nem is az utolsó.

madbalee 2011.05.20. 10:10:51

Hát azért idén elég meleg lett a pite a Stuttgartnak, majdnem kipottyantak.

madbalee 2019.05.10. 10:23:40

Közben Gomez visszatert es ujra kipottyanas szele fuj a svab varosban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2019.06.27. 14:10:49

@madbalee: de azért egy fasza transzfer volt idén is, csak pavard-on 30-at fogtak

madbalee 2019.07.01. 14:30:34

@mocsing: Jaja. Mondjuk muszaj is nekik a kieses miatt gondolom.
süti beállítások módosítása