Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mezszámmisztika 2010

2010.07.01. 09:00 OJ

Tántoríthatatlan olvasóink tudják, hogy a szerkesztőség kapcsolata bármiféle misztikummal kimerül a hullámzó sikerességű üveggömb-olvasásban. A következő poszt sem a csiribiri oldaláról fogja meg a vébét, bár számmisztikai jellegét tekintve egy Sportfogadásba illene leginkább - amolyan WTF?-bejegyzés műkedvelőknek a mezszámokról és arról, amit belőlük kiolvashatunk. Babona-light megállapítások következnek az optimális kezdőkről, 10-esekről, 23-asokról és a vébédöntőt elrendező gól szerzőjének sziluettje is felsejlik a végén. Kezdés előtt rögzítsük a startkövet jelentő tézist: mindenki olyan mezben játszik, amilyenben jólesik, úgyis beleizzad.

1-11

A klasszikus kezdőcsapat számozása 1-től 11-ig tart, emelkedő számsorrendben. Ezen a szinten, ilyen tiszta, természetes formában már csak ritkán fordul elő, feltűnése ezért a meglepetés erejével hat, számomra legalábbis mindenképp. Idehaza olyan csapatnak szurkolok, ahol alkalomadtán a 22-es volt a pályára lépők között a legalacsonyabb mezszám, ami azért nonszensz dolog. Persze az klubcsapat, ezek itt meg válogatottak, itt nem annyira "szúr" a rendszertelenség.

Direkt figyeltem, hány kapitány küldte fel a tradícióknak megfelelően a csapatát: csak Bert van Marwijk és Dunga tett eleget ennek. A hollandoknál csak Robben felgyógyulásával tért vissza az optimális Stekelenburg (1) - van der Wiel (2), Heitinga (3), Mathijsen (4), van Bronckhorst (5) - van Bommel (6), de Jong (8) - Kuyt (7), Sneijder (10), Robben (11 - van Persie (9) felállás. Dunga szintén hagyományhű szellemiségben lőtte föl az ideálisnak vélt Júlio Cesar (1) - Maicon (2), Lucio (3), Juan (4), Bastos (6) - Melo (5), Silva (8) - Elano (7), Kaka (10), Robinho (11) - Luis Fabiano (9) kezdőt, nála viszont a B-csapatban - 12-essel kezdve - is posztok szerint jönnek a számok, egyedül Doni rondít kicsit bele a 22-esével.

A németországi tornán is így nézett ki a dolog braziloknál, csak a nevek változtak: Dida (1) - Cafú (2), Lúcio (3), Juan (4), R. Carlos (6) - Emerson (5), Zé Roberto (11) - Kaká (8), Ronaldinho (10) - Adriano (7), Ronaldo (9).

Ha a többieket végigszemlézzük, nem találunk hasonlót. A spanyoloknál Ramos, Alonso és Fabregas miatt bomlik a tökély, az új-zélandi és az észak-koreai csapatnál két, az uruknál, a mexikóiaknál és az argentinoknál pedig legkevesebb három-három helyen tér el a kezdő a "tökéletestől". Ha pedig Lagerback is 1-től 11-ig állította volna föl a nigériai kezdőt, forradalmi újítást kellett volna bevezetnie hogy mind a féltucat (!) csatárnak helyet szoríthasson. Sőt, ha ehhez a felfogáshoz ragaszkodunk, a '94-es és '98-as olasz kezdőben is ott lett volna az összes védő, hiszen a nevezésnél a cserekapusok mellett csak Roby Baggióval, illetve Del Pieronál tettek kivételt, a 9-es az arra felettébb alkalmas Tassottié és Albertinié volt, a támadók meg 18-tól 21-ig terjedő mezekben játszottak. A fenti tökéletességre a franciáknak Thuram és Barthez visszavonulásáig kellett, a németeknek valószínűleg Lahm karrierjének végéig kell majd várniuk - hacsak addig ki nem találja Özil, hogy mondjuk a 20-asban akar játszani -, Henry 12-esére pedig még válogatott korában kiült a penész.

A KLASSZIKUS 10-ES

Láttunk-e már olyat, hogy egy 10-est a 10-est a padon jegelik, látványosan ignorálják, netán időhúzó jelleggel cserélik be az utolsó percekre? Ritka és felettébb kellemetlen látvány az ilyen, egy klasszikusokat ismerő edző meg se engedi magának az efféle manővereket, hacsak nem a pedagógia részének tekinti azt. Nem illik a 10-est bolygatni, szapulni, kihagyni, a 10-es mindig is - na jó, Pelé óta biztosan - a csapat agya, emblematikus figurája, arca és sokszor szent tehene. Noha a klubokban gyakran elszakad egymástól a mez és a játékos, mégse gondolom, hogy az indokolatlanul magas mezszámok korában kevesebb terhet és felelősséget jelentene a 10-esben játszani. Egy 10-estől - mégha lassan kiveszőben lévő játékostípusról is beszélünk - várja a legtöbbet a néző és a szakma.

A franciák például abszolút 10-es nélkül maradtak, a mezosztásnál pedig valami hihetetlen félreértés történhetett, mert az ominózus dresszt Govou hordta - a 10-es előtt a 9-es volt az övé, ember nincs a Földön, aki érti, hogy miért. Ellenben Messitől Kakán át Rooneyig, Sneijdertől Forlánig, Kewelltől Poldiig és Donovanig igazi kulcsfigurákat találunk 10-esben.

Appiah is lehetne kulcs, de legtöbbször csereként száll be, Nakamura meg néha úgy se (félórát se kapott eddig, igaz, a japóknál a két legeredményesebb csatár, a 9-es Okazaki és a 11-es Tamada is a padon kezd). A szlovák Sapara pedig a rég lefőtt holland meccs utolsó öt percét kapta meg - Weiss azt a két mezőnyjátékost is bedobta a hajrában, akik addig nem játszottak -, de a paraguayiak 10-ese, Edgar Benítez se nagyon izzadt meg azzal a kivik elleni huszonöt perccel, hogy aztán a szamurájok ellen kezdjen. Legalább nem esik meg velük az a szégyen, ami egy méltán ismeretlen lengyel sráccal, Lukasz Gargulával a legutóbbi EB-n - egy kósza perc nem sok, annyit nem játszott szerencsétlen. Ezt a huncutságot idén a koreai 9-essel, An Dzsung-Hvannal játszották el, de a ghánai Derek Boateng sztorija se rossz: most és 2006-ban is a klasszikus 9-essel nevezték, ennek ellenére az afrók nyolc vébémeccséből összesen két félidőt játszhatott, Dél-Afrikában eddig csak a padon fagyoskodott.

FURCSA IGÉNYEK

A fenti számelosztás nem véletlenül alakult úgy, hogy a támadással foglalatoskodóknak jussanak a magasabb mezszámok. Néhányan elég szokatlan intervallumból választanak maguknak számot. Afrikai csapatoknál Kanu hozta divatba a csatároktól idegen alacsony számokat, őt kopizva Adebayor is 4-esben nyomult a németországi vébén.* Akik pedig nem ismerték volna eléggé a ghánai válogatottat, joggal hihették volna, hogy a taktikát seggberúgó jobbhátvéd kalandozott előre a támadósorba 3-asban, pedig az Asamoah Gyan volt - míg az ominózus bekk, Inkoom, 7-esben szaladgált. Kicsit csodálkozunk, hogy a tunéziai legenda Dzsaziri nyomdokán egyik algériai csatár se ugrott az 5-ös dresszre, miközben mondjuk Christian Poulsen és japán megfelelője, Juki Abe rendszerint 2-esben, az univerzális védőnek (értsd: sehol se tud igazán) tartott Vintra meg 11-esben bóklászik. 2-essel szereplő európai támadóra csak egyre emlékszem, a '98-as horvát csapat sokadik cseréje, egy Krpan nevezetű kopasz spíler játszott benne.

* Kontinenstornákon volt rá példa, hogy Feindouno és Kallon 2-esben és 3-asban szerepelt.

21 ÉS 13

Ahogy fentebb szó esett róla, a számmisztikát csak felületesen érintjük, a játékosok babonás vonzalmait, egy-egy számhoz való beteges ragaszkodását nem taglaljuk, a 21-esről és a 13-asról mindenképp meg kell emlékezzünk. Jómagam Luis Enrique óta külön figyelemmel követek minden jómadarat, aki a 21-esre tett, noha közülük tényleg csak kevesen szürcsölik Fortuna ölében a sört. Egyedül Kwadwo Asamoahnak jött be igazán a választása - Anelka a társait megelőzve takarodott haza, Pirlóval eljátszatták a félszeg háziorvost, akit odaküldtek a döglött ló mellé, hogy leheljen bele életet.

Az idei torna előtt viszont a cserepadon sunnyogó, titkon jokernek szánt emberkékre osztották a 21-est, lásd Huntelaar, Eriksen, David Silva, Marin vagy a legjobban "terepakadályként" jellemzett Heskey. A 13-as is felemás képet mutat: Estradát és Lukovicsot kiállították, Evra kapitányként bukott, Samuel megsérült, viszont a Ballack és Gerd Müller egykori számát megcsípő pöte-hasonmás Thomas Müller rombol és André Ayew is nagyon élvezi a figyelmet.

A(Z-U)23-ASOK

A keretszám emelése óta a 23-as mezt legtöbbször tartalékkapusokra hagyományozzák, tucatnyi résztvevőnél azonban nem hálóőr, hanem a csapat meglepetésembere, rookie-ja viselte/viseli helyett a 23-ast. Korábbi vébéken a 23-ast kapta Kaká, Walcott és Robinho is, az aktuális felhozatalból pedig jó példa a portugáloknál Coentrao, az argentinoknál Pastore, a kameruniaknál Aboubakar, a svájciaknál Shakiri, az olaszoknál Materazzi Bonucci, az angoloknál Hart, a szlovénoknál Matavz vagy a paraguayiaknál Rodolfo Gamarra. Az esetek többségében az újonc figurák fiatalok (lehet, hogy a 23-at se érik el), a görögöknél viszont a rutinosként - meglepetésre - meghívott Prittasz viseli az öcsisapkát a 23-ast, akárcsak a dán cserebalbekk Mtiliga. Nyilván nem meglepő, hogy a 23-as nem éppen gólvágó dressz, az egyetlen találatot is olyan jegyzi, aki az utolsó pillanatokban esett be a vébére - Kevin-Prince Boateng.

AZ ELÁTKOZOTT 5-ÖS

Néhány napja olvastam, hogy Boateng gólja után már csak az 1-es, 5-ös és 22-es szám viselői nem találtak a hálóba. Előbbinél bocsánatos a dolog, utóbbinál szintén - gyakran ők is kapusok -, noha Montolivo és Jesús Navas közel járt a gólörömhöz, Butt góltörténetét meg illik ismerni. Az 5-öst viszont elátkozhatta egy félretájékoztatott sámán, mert tőlük eddig hiába várjuk a gólveszélyt. Mensah, Puyol, esetleg Felipe Melo mentheti a becsületet. Eddig 120 gól született a vébén, a legtöbb örömöt adó mez, ahogy az lenni szokott, a 9-es és a 11-es, mögöttük 10-es, 7-es, 14-es a sorrend. Ha Villa szerzi a legtöbb gólt, a megszokottól eltérően 7-esben avatnak gólkirályt. Érdekesség: 2006-ban csak a 13-as mez nem talált.

BOLONDOK

A füves, mészcsíkos téglalapok környékén fellelhető legbabonásabb állatfajta a kapus. Ha valakitől, hát tőle várható valami meglepő, bár a választékot jelentősen korlátozza, hogy 2 és 11 közt nem vadászhatja le egyiket sem, csak elbaltázott huszárcsel vezethet mondjuk ahhoz, hogy 7-esben kapust nevezzenek, lásd Észak-Korea. Mezszám tekintetében elsősorban a 12-est, 22-est, 23-ast és a 16-ost részesítik előnyben - ezeknél van minimum tíz mezviselő. Furcsa madarak a kapus létükre (vagy épp azért) a 13-ast vállalók, Szifakisz és Ochoa - nem sodorta őket bajba a Jabulani, mivel nem védtek -, vagy a 14-est kapusként egyedül viselő De Sanctis.

19

Ha már ez a 19. világbajnokság, nézzük, kinek jött be ez a szám. Tiagonak bejött, hiszen duplázott és Cacau is betalált már, Llorente gólja még várat magára - talán a döntőben, de arra jobb tippem van.

Szerintem egyre gondolunk.

 

89 komment

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr812121086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.01. 09:10:00

-25 és 52 Bendtner hülyesége...
-14-es meg felejthetetlen nekünk...
-amikor Gallas megkapta a 10est, sírva fakadtam.
-egy matematikus a 42es számot választaná.
-volt egy játékos, aki egy rádiót reklámozva nem egész számot szeretett volna, de nem engedélyezték neki
-kapusoknál egyre divatosabb a magas szám, pl nálam is:)

bakító 2010.07.01. 09:23:20

@imici77: Igen, a 14-es dressz még kicsit nagy Walcottra, lehet hogy várni kellett volna a felpróbálással.

r_magpie 2010.07.01. 09:29:29

@imici77: "-14-es meg felejthetetlen nekünk..."

csak nem Ginola miatt?

HosCincer 2010.07.01. 09:33:36

"Érdekesség: 2006-ban csak a 13-as mez nem talált" ilyeneket honnan a túróból lehet össze kaparni? Jó, tudom a gugli a barátod. De tényleg vannak ilyen megszálottak akik egy kockáspapíron ikszlgetik gól/mezszám mutatót? (ez költői kérdés)
Egyébként jó és érdekes írás.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.01. 09:39:08

Sirinbekov is 2-esben ontotta a gólokat a Vasasban annó 1376 körül :)

Shikaka 2010.07.01. 09:41:06

Pantelisz Kafesz (aszem AEK Athén): 1es! Szerintem ez a legfurább.

Egyéb fura: Desailly 8, Francesco Coco 77,Vitor Baia 99, Lizarazu 69. Cruyff 14...
Chad Ochocinco: 85 :D

Beckham úgy emlékszem Michael Jordan után választotta a 23-ast.

Engem mindig nagyon érdekelt hogy milyen mezben játszom, az egyjegyű számokat, illetve a 12est nem szeretem. (ha csináltatok szurkolói mezt, azon 83 szokott lenni)

Játékosoknál nem nagyon szoktam figyelni az az igazság, csak néha veszek észre egy-egy furcsaságot. (Zidane 5, Kafes 1, ilyesmi)

Még valami!
Ha a kluboknál elterjed a mez visszavonultatása, itt is az lesz, mint az NHL-ben. A Boston Bruinsban a visszavonultatott mezek miatt, már csak a hatos mez egyjegyű :D

Shikaka 2010.07.01. 09:42:29

@Shikaka: "már csak a hatos mez egyjegyű :D "

hát ez így értelmetlen, csak a hatos nincs visszavonultatva az egyjegyűek közül.

Minarik Ede bácsi 2010.07.01. 09:50:34

Azért a balhátvédnek 5-ös mez, az nem annyira tradicionális.

Everred 2010.07.01. 09:51:22

Hozzátenném, hogy nálam az abszolút korrekt 1-11-ig terjedő felállás az nem így néz ki, ahogy a brazilok és a hollandok csinálják. 4-4-2-ben így kéne kinéznie:

1 - 2, 5, 6, 3 - 7, 4, 8, 11 - 9,10

Ez az igazi. Nekem 3-assal meg 4-essel ne játsszon középső védő, egy magára valamit is adó centerhalf kéri az 5-öst, de legalábbis a 6-ost.

HosCincer 2010.07.01. 09:59:39

most jut eszembe:
Klinsmann - 18

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.01. 10:14:50

én egyre gondolok veled, OJ, de a kólabáró sztem másra gondol. más kérdés, hogy a döntőről szó sem lesz, mert a németek kirakják őket, mint a szart. (ajjaj, lehet, hogy most elintéztem a németeket?)

Strigo 2010.07.01. 10:15:20

Anno a Gázszer FC-nél osztották ki névsorrendben a számokat, így az 1-es valami mezőnyjátékos volt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.07.01. 10:22:33

Az volt vicces, amikor az argentinek ABC-sorrendben számoztak (aztán Diego lett a kivétel), 5-ös volt a kapus és Ardiles 1-esben alázott:D

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.01. 10:27:17

Mikor Kovács Kálmi '85 körül bekerült a Honvédba Esterházylenyúlta Gyimesi, Marci helyére, nem a balszellőnek járó 11-es mezt kapta meg, mert azt lenyúlta középpályás Gyimesi, ehelyett megkapta a 3-ast. Ez akkor még egy konzervatívabb számrendszerben elég nagy megindulást keltett, rádióriporterek és újságírók élcelődtek a dolgon.

Buzánszky Jenő bácsi nyilatkozta valahol, hogy ő például belezavarodik ebbe amai mezszám mizériába. Neki mint jobbhátvédnke annak idején egyértelmű volt, hogy a 11-es számmal játszó balszélső lesz az ellenfele, oszt jó napot.

A WM rendszerben egyébként így nézett ki a felállás mezszám szerint: 1-2,3, 4 - 5, 6 - 7, 8, g, 10, 11. Úgyhogy legtalább annyi legendás 8-as volt a hőskorban, mint 10-es vagy 9-es.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.01. 10:30:27

@donnelly: Jaja Fillol 5-ös volt, döntőbeli ellenfele a holland Jongbloed meg 8-asban védett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.01. 10:34:18

És az miért van, hogy Iniesta és Xavi megcserélik egymással a 6-ost és a 8-ast, ha a válogatottban játszanak? Valaki?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 10:39:58

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
Igen, még itt is sántít egy kicsit, de akkor pláne nem találnánk optimális felállást.

Strigo 2010.07.01. 10:46:26

@Csöncsön: néha váltanak, hogy ki van felül

Rombola · http://rombola.blog.hu 2010.07.01. 10:48:54

Hát őszinte elismerésem OJ, hogy ezt a cikket megírtad. Igen, igaz: ez max. a Sportfogadásban lenne oké, de ott az egyik legszínvonalasabb írás lenne :D

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.07.01. 10:53:12

@Minarik Ede bácsi: Sok helyen nem szaroznak és simán 2-5 a védelem, 6-9 a középpálya, 10, 11 a csatárok - pl. svédek.

Amúgy tényleg semmi jelentősége, ez akkor volt szép, amikor még valóban össze lehetett zavarni azzal egy védelmet, hogy a centarhalf ment Hidegkuti után a pálya közepére, mert hát "ő a kilences, hova megy ez, vazze? mit csinál??"

h492019 2010.07.01. 10:53:45

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): ezt még (még ha kicsit megerőszakolva a csapatot, de) az MU-ból is ki lehetne rakni

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.01. 10:55:43

soha ne kaphassa meg egy podolski a tízest, max a kölnben. minden más mindegy

Everred 2010.07.01. 11:10:16

@h492019: Owen, mint jobbszélső? Inkább gyertyával égetem ki az orrszőrömet, mint hogy ezt megérjem :-)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.01. 11:44:57

az nst csapatában miért a 10-es a szurkolók-é?

ps: a bristol cityben a 12-es számú mez a szurkolóké.

Tika_ 2010.07.01. 11:48:42

Jó poszt!, köszi!
Megválaszoltad a miért cseréltek 2-es és 13-as mezt Alves és Maicon kérdésemet.
Én tényleg meglepődtem / nem értettem, hogy a ghánaiknál milyen sokat vesz részt a támadásban a –minden bizonnyal szélsővédő – 3-as :)).

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.01. 11:51:20

Hivatalos: Roy Hodgson a Liverpool menedzsere

ki lesz a 8as a pudliban?:)

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 11:55:36

Kiegészítés, hogy nb1-es példákat is említsünk: Bodnár a Lokiból 10-es (khm), Szabó Ottó, az ETO balbekkje 9-es.

r_magpie 2010.07.01. 11:58:55

ugye Zamorano csinálta az Interben az 1+8-as megoldást, mert nem kapta meg a 9-est? 18-as volt a száma, és szigszalaggal a két szám közé biggyesztett egy pluszjelet

nasteey 2010.07.01. 12:11:26

@Csöncsön: Szerintem nem ilyen komplikált a helyzet, egyszerűen ez van. Xavi a 6-osban nyomja, a válogatottban viszont Albelda miatt azt nem választhatta anno, maradt a 8-as. Iniesta meg Giuly távozása után 24-esről váltott 8-asra, a válogatottban az meg már Xavié volt. Gondolom véletlen, hogy így megcserélődtek a dolgok.

A cikknek kifejezetten örülök, szeretem a mezszámokat. A spanyoloknál viszont nem értettem, Arbeloa miért ragaszkodik a liverpooli mezszámához, mikor a Realban is kettes. Így Pedro is játszhatna a megszokott 17-esben. Mondjuk ezek talán a leglényegtelenebb dolgok, de én is szeretek elszarakodni ezekkel.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 12:15:15

@r_magpie:
Aha, aztán itthon is volt erre példa, amikor Sándor Tamás 9-esben játszott, amiben a fiatal Böőr Zoli szeretett volna, így lett 81-es (8+1). Később Győrben megkapta a 9-est.

Strigo 2010.07.01. 12:38:30

@imici77: Hodgson tökéletes választás: még nem nyert PL-t, és van UEFA-kupa/Európa-liga tapasztalata :)

És természetesen Danny Murphy lesz a 8-as :)

Romanes eunt domus 2010.07.01. 12:57:29

Cristiano Lupatelli is egy érdekes figura, kapusként védett 10-es mezben a Chievonál

horas 2010.07.01. 13:17:20

"Sőt, ha ehhez a felfogáshoz ragaszkodunk, a '94-es és '98-as olasz kezdőben is ott lett volna az összes védő, hiszen a nevezésnél a cserekapusok mellett csak Roby Baggióval, illetve Del Pieronál tettek kivételt, a 9-es az arra felettébb alkalmas Tassottié és Albertinié volt, a támadók meg 18-tól 21-ig terjedő mezekben játszottak."

Most mivan Tassotti és Albertini volt a 9-es vagy mi?

horas 2010.07.01. 13:27:00

@balinhosa:
Bucci a Parma-ban 5-őssel.
De Gallas 10-se is igen fura.
De Menez 94-se is írtó gáz szerintem.

De amúgy tök elterjedtek és karriert is csináltak a kezdő 11 számain felüliekkel is.
Pl 21 és 22 Pirlo,Solari-Kaká,Milito

horas 2010.07.01. 13:35:55

@nasteey:
Tök alap,minden igazolási szezonkor azon matekolok,hogy kinek lenne fasza és lehetne úgy cserélni,hogy mindenki jól járjon.

Szal mindig tök méltóságon alúlinak érzem Maicon 13-as,Cambiasso 19-es,vagy Julio Cesar 12-esét.
Maicon 2-es vagy 7-es,Cambiasso csak is 8-as esetleg 10-es Julio Cesar-nak meg soron kívűl 1-es.

Titi120 2010.07.01. 13:39:30

" Idehaza olyan csapatnak szurkolok, ahol alkalomadtán a 22-es volt a pályára lépők között a legalacsonyabb mezszám, ami azért nonszensz dolog. "

Csak nem te is fradista vagy ? :)
Volt egy időszak még a 2002 - 03 környékén, amikor simán felállhatott így a Fradi: Szűcs (22) - Balog (78), Dragóner (26), Gyepes (24), Hrutka (23) - Kapic (53) - Kriston (27), Penksa (99), Bognár Zs. (79) - Gera (30), Tököli (55)

smartdrive 2010.07.01. 13:44:21

nyilván Torres

a 23-as amúgy Jordan óta A Szám

virtuoz 2010.07.01. 13:53:38

@imici77: Gallas azért lett 10es mert Dennis után nem merték csatárnak adni, nehogy túl nagy nyomás alatt legyen, az előd kiléte miatt.

Lezuzius 2010.07.01. 14:02:24

@virtuoz: Arsha lesz az uj tizes szerintem.

Asidotus 2010.07.01. 14:24:59

Mivel most szünet van, lehetne egy OFF topic poszt a mostani átigazolásokról. Annyi kellene, hogy felsorolnátok őket, elsősorban a már véglegeseket, de az ajánlattételeket, komolyabbnak tűnő pletykákat.

Shikaka 2010.07.01. 14:34:30

@Nűnű: Malinauskas (litván, Diósgyőr) aláírt a Debrecenhez :D

England win The Ashes! 2010.07.01. 14:46:12

@virtuoz: Anno a 8-ast épp ilyen okból kapta Ljungberg is.

Lezuzius 2010.07.01. 15:01:15

@imici77: made from recycled plastic :)

nagyon halott 2010.07.01. 15:11:19

@virtuoz: plusz a 13-as foglalt volt hleb miatt (a chelsea-ben ballack érkeztekor elvették tőle...), cashley levetett 3-asában meg nem akarta nyomni. amúgy ez egy ügyes oldal: www.footballsquads.co.uk/

Shikaka 2010.07.01. 15:19:44

Azt tudom hogy OFF, de nincs jobb ötletem.

A mai meccseket (ZTE, Győr) nem fogja semmilyen csatorna?

Mr.AT 2010.07.01. 15:38:03

@Nűnű: Csak neked akkor: végre official, hogy Bonucci és Martinez is hozzánk igazolt.

Bonucciért, a Bari 23 éves belső védőjéért 15,5 Mio EUR-t, Jorge Martinezért, a Catania 27 éves szélsőjéért pedig 12 Mio EUR-t fizettünk.

Bonucci és Martinez Pepe (Udinese) és Storari (Milan) után az idei 3. és 4. nyári igazolásunk.

Párhuzamosan pedig a Juve végül nem élt az opciós jogával, így Candreva visszakerült Udinébe.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 15:39:40

@horas: Ahogy mondod, ők nyomták 9-esben.
@Titi120: Ha az lennék, már nem lennék. :)

Örülök, hogy sokakat megmozgat ez a poszt, többségében "miennekazértelme" illetve "mostezmiafaxnakide" típusú kommentekkel számoltam. :)

virtuoz 2010.07.01. 16:02:27

@imici77: nem is kérdés, hatalmas játékos volt az öreg:)

@Lezuzius: Arsha hamarabb elmegy minthogy belenőljön a 10esbe.

@Nűnű: +1

@Mr.AT: Bonucci nagyon nagy igazolás, és szerintem Storari is jó lesz arra az időre amíg Gigi lábadozik (mivel a hátát műtik, lehet azt mondani hogy hátadozik??) Martinezt csak az Inter ellen lőtt gólja miatt ismerem, és az ismerettségem itt ki is merül, nem tudom megérte-e 12misiért. annyiért inkább tartottam volna meg Candrevat (tudom hogy nem egy poszt.)

@OJ: szerintem mindenki szivesen olvas ilyen érdekességeket garantált volt a sikered:) én pl a mai napig nem tudom megemészteni hogy Zidane, Thuram után hogy a manóba viselheti Grygera a 21es mezt:S

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 16:09:30

Nakamura se lesz már többször 10-es, mert lemondta a válogatottságot. Hát igen, nehezen lehet lenyelni a mellőzést.

MUfanatic 2010.07.01. 16:54:17

Zamorano +-os megoldását csíptem! :D

Tika_ 2010.07.01. 18:20:14

@Nűnű: +1
@Mr.AT: Cáceres-szel mi a szitu?

töröltprofil (törölt) 2010.07.01. 18:29:56

Én sosem értettem a mez számának kiosztásának rendszerét. Nem is tudom hogyan megy ez.
Azt tudom hogy a 9-es általában a középcsatáré, az 5-ös általában a középhátvédé.
A 10-est pedig általában manapság sárba tiporják.
A 10-est általában támadó középpályás kapja meg.
Manapság a 10-es egy jutalom csupán a legjobb játékosnak. Meg egy célkereszt a bulldog hátvédeknek:"azt kell szétrúgni"
Azért vannak kivételek: például mi a faszt keres 10-es mez Gallas-on és Lass Diarran?

virtuoz 2010.07.01. 18:55:00

@Tika_: sok érte az a 11millio, valszeg nem marad Torinoban.

England win The Ashes! 2010.07.01. 18:59:03

Bizony, a régi szép idők (már amit hallottam róla, hehe)! 1974-ben a hollandok ábécésorrendben nyomták (kivéve Cruijff, neki eleve a 14-es jutott). 1978-ban az argentinok vették át, lásd Fillol 5-ös mezét (érdekes, hogy a hollandok akkor már hagyományos módon számoztak, csak Jongbloed ragaszkodott a 8-ashoz, mert négy évvel korábban azt viselte. Asszem megvan a bűnbak!).
1982-ben Argentína ismét ábécézik, csak Hernandez és a drogos cserélnek, hogy utóbbié legyen a 10-es.
És most jön a lényeg: az angolok, a franciák és az olaszok úgy számoztak, hogy először kiosztották a hagyományosnak mondható kapusszámokat (az angolok és a franciák ezt is ábécében, az olaszok nem), majd előbb ábécésorrendben a hátvédek, majd a középpályások, végül a csatárok. 1982-ben Keegan (7) és Platini (10) a kivétel.
Argentína 1986-ban folytatja a dilit, Maradona (10, Passarella (6) és Valdano (11) a kivétel. Az olaszok mint fent (és mint később is párszor), a franciák szintén, kivéve Platini (10) és Giresse (12), az angolok viszont visszatérnek a klasszikushoz.
A digóknál ezért volt 1994-ben Tasotti a 9-es és Albertini a 11-es. Ott egy kivétel volt, R. Baggio (10).

montipájton 2010.07.01. 19:14:16

78-ban az argentinoknál az 1-es lőtt gólt, az 5-ös nem. Előbbi Ardiles, utóbbi a kapus Filliol volt. ))

England win The Ashes! 2010.07.01. 19:19:24

@montipájton: Kis korrekció: 1978-ban Ardiles a 2-es volt, és nem is lőtt gólt. 1982-ben 1-essel igen, Fillol ott viszont már 7-esben feszített.

jnzsblzs (Ki a franc nyúlta le a nevemet?!) 2010.07.01. 20:57:04

Balfuck tenyeg nem lott golt 2006ban? Hat ez meglepo.

Asidotus 2010.07.01. 21:18:59

@Mr.AT:
megmondom őszintén, én ezeket a játékosokat, Bonucci, Martinez, Pepe, és Storari nekem nem sokat mondanak, a véleményedre kíváncsi lennék.
Annak idején nagyon sok, később világklasszissá vált játékos érkezett hasonló hírnévvel, elméletileg akár nagyon jók is lehetnek majd.

Amiket még én olvastam, hogy David Silva a Manchester City-é; Enyeama-t a Porto mellett az Arsenal is nézegeti, és Roy Hodgson lett a Liverpool edzője.

Asidotus 2010.07.01. 21:26:38

Schweinsteigerért az ARD szerint bejelentkezett a Real Madrid.
Mondjuk, pont most olvastam, hogy Moggi szerint Martinez nem elég jó erősítés a Juve számára.
Fabio Coentrao-ért érdeklődik a Real Madrid mellett a Bayern is.

bz249 2010.07.01. 21:49:13

@imici77: ja, nagyon kevés focista van, akin nem lötyögne Bergkamp meze, nem sok végtagra lenne szükség, hogy az elmúlt harminc összes ilyen játékosát összeszámoljuk.

RolloJuve 2010.07.01. 23:57:27

Zamorano 1+8, az már volt?

sporttárs 2010.07.02. 08:38:33

A régi futball szemtanúinak nevében egy erős megvesszőzéssel büntetném (mondjuk afrikai légiósok vesszőivel) a klubjukban 86-os meg hasonló barom számokat viselőket, ki nem szarja le, mikor született ő vagy a nagyanyja? A régi 1-11-ig azért nem volt egy idióta rendszer, 11 játékos van a pályán, miről beszélünk? Tőlem a posztokat lehet keverni, de az állandó mezszámozást betiltanám.

A nagy Vidiben amúgy, hogy komoly csapatokról is beszéljünk, a 10-es Vadász volt, a középpálya legnagyobb güzüje, a klasszikus irányító-agytröszt pedig a 8-as Csongrádi és a 6-os Burcsa. Lehet ezt variálni, csak ésszerű keretek között, könyörgöm!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.02. 10:19:08

@sporttárs: Csongrádi és Burcsa a 'nagy Vidi' Iniestája és Xavija, hehe. Nem kell tiltani semmit, ha 86-osba akar játszani a kölyke játszon '86-osba. Érdekes amúgy, hogy az egykor újításként egész tornára állandó számokkal operáló vébé számozás mára konzervatívabb a klubszámozásnál, amennyiben szigorúan 1-től 23-ig számoznak.

Minarik Ede bácsi 2010.07.02. 10:59:09

@donnelly: '78-ban a kora miatt még nem volt tagja a VB-keretnek (mármint Armando), viszont arra nem emlékszem, hogy Kempesé volt-e a 10-es, vagy másé...

Chicagoi 2010.07.02. 11:58:48

@Minarik Ede bácsi: Kempesé volt a tííízes mez.

England win The Ashes! 2010.07.02. 14:08:16

@Minarik Ede bácsi: @Chicagoi: Igen, Kempesé volt, de valószínűleg csak azért, mert épp a 10. volt a névsorban.

Iustizmord 2010.07.03. 10:13:41

a realban (?) vagy interben (?) volt az hogy zamorano egy idő után nem a 9-est, hanem "1+8" -as számot hordott, mert ugye 1+8=9 és 2x9=18, volt benne ötéet.

virtuoz 2010.07.03. 17:40:15

időközben kihagytuk hogy gólt szerzett egy játékos 5-ös mezszámmal: Felipe Melo. duplán átkozott lehet az a szám:P

Minarik Ede bácsi 2010.07.03. 19:49:46

@Dr Jozef Vengloš: Mondjuk, nem véletlenül írtam le Kempes nevét, esélyesnek éreztem, és nem vagyok benne biztos, hogy nem tettek kivételt vele, ugyani Dél-Amerikában különös jelentőséggel bír a 10-es.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.07.05. 13:31:53

@imici77:
A következő szezontól legyen Wilshere a 10-es.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.07.06. 18:38:12

@peter135:
szerk.
félhivatalos: RvP lesz az új 10-es,

értelmetlen_nevű 2010.07.06. 19:19:13

@peter135:
Egy 18 éves játékosnak adni a 10-es mezt elég nagy gyökérség lenne. RvP-nél sem biztos, hogy a legjobb helyen lesz, én azért megvárnám amíg kiderül, hogy Fabregas tényleg hazamegy-e.

Everred 2010.07.06. 19:24:56

@értelmetlen_nevű: szerintem Almuniának kéne adni, ő rendkívül kreatív, mindig képes valami váratlan húzásra, úgyhogy méltó viselője lenne.

értelmetlen_nevű 2010.07.06. 19:35:30

@Everred: megmondom őszintén, hogy én Denilsonnak adnám legszívesebben. Igaz hogy Xavi 8-asban játszik, de az ifjú brazil tehetség igazi vezér a pályán, kiváló labdái, távoli lövései, mesteri becsúszó szerelései feljogosítják a 10-es mez viselésére. Most először érezném azt, hogy Bergkamp meze jó helyre kerül.

Persze Almunia sem rossz megfejtés, illetve én még Senderoson is el tudnám képzelni, csak sajnos őt nem sikerült megtartani.

rizla 2010.07.06. 19:42:02

@peter135: és ki lesz az új 4-es?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.06. 19:46:58

@rizla: Kanut visszaigazolják és ő kapja meg.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.07. 09:30:17

Már az ötös sincs elátkozva, miután van Bronckhorst (sajnos) nagyon eltalálta.

ecky 2010.07.08. 14:20:47

1-kapus
2-jobbhátvéd
3-balhátvéd
4-"pusztító" hátvéd /beállós/
5-söprű
6-labdaszerző kp
7-jobbszélső
8-box to box kp esetleg csatár
9-középcsatár
10-irányító kp esetleg csatár
11-balszélső
süti beállítások módosítása