Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Futballorgia - BL, negyeddöntők II.

2010.04.01. 00:06 _benito

Sajnálhatja mindenki, aki nem semlegesként nézte az európai klubfutball két szőrtelen művészegyletének londoni bemutatóját. Egyszerűen semmi nem hiányzott a meccsből, a dráma komédiával indult, Almunia révén tragikomédiává változott, a végén pedig a Fabregas kontra Puyol Herezacskója összecsapás, és a spanyol (nem a katalán) sérülése miatt igazi tragédiává fajult. És persze közben is több minden történt, mint egy fél Bundesliga-szezonban, ami csak azért volt enyhe meglepetés, mert Fabregas és Messi – azaz a két porondmester – nem sokat tett hozzá a BL-idény eddigi legjobb meccséhez. A szovjet honvédő háború Akinfejev marsall vezetésével látszólag elérte célját, de igazából csak elodázták a megsemmisülést, amit az Inter minden kétséget kizáróan kiutal nekik Moszkvában.

Azt talán kevesen gondolták, hogy a 20. percben szánakozva fogjuk nézni az Arsenalt, és azért fogunk izgulni, hogy ha egy mód van rá, ne töröljék fel velük a stadion gyepén túl az egész kerületet. Almuniára sok mindent lehet mondani, de az elején kizárólag neki köszönhette az Arsenal, hogy nem koncolták fel őket az alatt, míg Walmer még azt várta, hogy az első söréről leüljön a hab. Almunia a vonal világsztár (Valdes például bezabált egy olyan lövést, amilyenekre a spanyol leért), csak ne kelljen kicsörtetnie onnan, mert azt nagyon nem érzi szegény.

Igazából teljesen mindegy, hogy mit írok innentől kezdve, úgyis mindenki a büntetővel lesz elfoglalva, de azért a blog lényegét megragadva muszáj állást foglalnom. Szigorú ítélet volt, az nem vitás, de égbekiáltó csalásnak semmiképpen nem nevezném, ha pedig befújta, akkor a piros már magától értetődik. Egyébként is mindegy, mert a sárgával is ki kellett volna hagynia a visszavágót Puyolnak.

Inkább az a kérdés, hogy miért lett egyáltalán lényeges kérdés, hogy kap-e egy véleményes büntetőt az Arsenal. Miért ült le a Barcelona 2-0 után? Miért nézett Guardiola boci szemekkel ahelyett, hogy reagált volna Wenger kétségbeesett – de végül sikeres – kísérletére?

A Barcelona egész meccsen úgy otthagyta a balszélt, hogy szinte felborult a pálya. Maxwell szaladgált ott nagy magányában, miközben Messi középen, Pedro meg a jobb oldalon fogta a fingot. Wenger igazából nem is kockáztatott nagyot jobbhátvédje lekapásával, Walcott viszont néhányszor elég látványosan verte meg Maxwellt ahhoz, hogy Guardiola bajt orrantson. De nem orrantott, pedig a másodikból gól is lett. Az addig rendben van, hogy ha egyszer leültél, onnan már igen nehéz újra üzemi hőmérsékletűre melegedni, de hát erre valók a cserék, nem arra, hogy megtapsoltassuk az öreg harcost egykori közönségével. Vagy arra gondolt, hogy majd Henry megfékezi Walcottot? De akkor miért nem adott neki egy számszeríjat, vagy legalább egy furkósbotot, amit a kisember küllői közé döfhetett volna? 

Egy apró megjegyzés a PL-iram vs. Barcelona kérdéskörhöz. A katalánokkal kapcsolatban azért nincs értelme ilyesmiről beszélni, mert egyrészt akinél a labda van, az diktálja az iramot, másrészt a Barcelona gyorsasága nem a játékosok, hanem a passzok sebességéből adódik. Azt meg Puskás óta tudjuk, hogy a legjobb kondiban mindig a labda van.

Nézzük gyorsan a veszteséglistát. Az Arsenalnál nehéz megmondani, Arsavin és Gallas sérülése mennyire komoly, de Fabregas biztosan nem lesz ott(hon), márpedig az ugye elég valószínű, hogy nyerni kellene a továbbjutáshoz. A Barcelona védelmének közepén viszont a Marquez-Milito kettős tevékenykedik majd, ez feltétlenül kínál némi esélyt, de azért nem gondolnánk, hogy jelentőset.

Az Inter támadóiban megvan a potenciál ahhoz, hogy egy mégoly szervezetten védekező csapatból is kiverje a meleg szart, ha az annyira behúzódik, mint a CSZKA, de ez most nem az a nap volt. Az oroszok elsősorban Akinfejevnek köszönhetik, hogy megmaradt az esélyük a továbbjutásra, de kisárgult két kulcsember is. Moszkvában Mourinho gyorsan lövet egy gólt az övéivel, utána megízlelteti az oroszokkal saját gyógyszerüket, és gond nélkül továbbjut az Interrel az elődöntőbe.

Egy érdekes statisztika a végére a játékosok sikeres passzairól:

422 komment

Címkék: barcelona összefoglaló bl inter arsenal

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr201885728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadkutya 2010.04.02. 01:24:48

@rizla: "(ezek után vicces lesz, amikor az inter ellen továbblövi a csapatot a döntőbe..)"

:) Klasszisról van szó, ráadásul remek társai akadnak. Amúgy teljes mértékben aláírom, amit közölni szeretnél, fordított esetben minden bizonnyal én is így gondolnám.

Nah, jó éjt Maestro... :)

vadkutya 2010.04.02. 01:30:09

@rizla: ps: amúgy nektek Eto'o góljai hiányoznak a leginkább, hangsúlyozom: szerintem.

Senderos 2010.04.02. 01:30:27

vicces amúgy ez az űrfocizás.

ha az arsenal birtokolta volna 70%-ot a labdát és vezet 2-0-ra 60. perc után, majd a barca kiegyenlít, akkor egyből jönne mindenki, hogy az arsenal megint belehalt a szépségbe, kihagynak minden helyzetet, a barcelona vérprofi módon hozta az eredményt az őt lejátszó csapat ellen, férfiak kisfiúk ellen stb...a szokásos, évek óta használt duma, amikor az arsenal mezőnyfölény mellett nem nyeri meg a meccset.

de ha a barca csinálja ugyanazt: uh, földönkívüliek geci, arsenalnak köze nem volt a meccshez, 60 percig tart egy igazi focimeccs, különben is nem 2-2 a végeredmény, elírták:)

pep nyilatkozta, hogy ilyen jól még nem látta játszani a csapatát.
egy ilyen barca ellen dolgozta le az arsenal 15 perc alatt a kétgólos hátrányát. 2-2.

nem tudom, de nekem nem tűnik ez egy 6-3 szintű, epikus győzelemnek, ahol a nyertes csapat megmutatta, hogy mi az a foci....főleg úgy, hogy nem volt nyertes csapat:)

Senderos 2010.04.02. 01:45:01

ez a cruyff vagy wenger volt hamarabb meg hülyeség.

az arsenalnak mindig megvolt a saját, karakteres stílusa, a 30-as években a WM, amit onnan kopizott a világ, és volt 20 évig mainstream taktika, aztán a one-nil arsenal, amelyik megnyerte a kek-et és a double-t.

wenger 96-ban angliába ment teljesen kívülállóként, kialakította a saját stílusát, megváltoztatta az a hozzáállást a külföldi edzőkhöz az országban és úgy egészében az egész angol labdarúgást(nem én állítom, nem követem a 90-es évek eleje óta a focit, angol szakértők szokták hangoztatni)
az arsenalról az embereknek egyből a kreatív támadófoci jut az eszébe(és a barcáról is).

amúgy az idei szezonra van persie-re kitalált 4-3-3-as taktikát a hollandok totális futballa ihlette, wenger mondta, amikor kérdezték.

rizla 2010.04.02. 04:35:00

@Senderos: "ha az arsenal birtokolta volna 70%-ot a labdát és vezet 2-0-ra 60. perc után, majd a barca kiegyenlít"

: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
új értelmet nyert a "sportban nincs ha" sablon.

"egyből jönne mindenki, hogy az arsenal megint belehalt a szépségbe, kihagynak minden helyzetet, a barcelona vérprofi módon hozta az eredményt az őt lejátszó csapat ellen, férfiak kisfiúk ellen stb"

a barcelonának a 2-2 tökéletes idegenben. az arsenalnak meg kurva szar eredmény otthon. eljátszhatsz itt bármilyen fantazmagóriával, ez tény marad. hozzáteszem, én nem láttam, hogy az arsenal túl sok helyzetet hagyott volna ki idén a rangadókon, vagy hogy akár csak megközelítőleg is hasonló focit mutatott volna be, mint most a barca. ugye ez a férfiak vs kisfiúk ekkor ment.

"pep nyilatkozta, hogy ilyen jól még nem látta játszani a csapatát.
egy ilyen barca ellen dolgozta le az arsenal 15 perc alatt a kétgólos hátrányát. 2-2."

cruyff meg azt nyilatkozta, hogy sosem látott még olyan rossz barcát pep keze alatt, mint amelyik megverte 4-0ra a racingot a camp nouban. meg azt is mondta a numancia elleni zakó, és az azt követő x után, hogy ilyen jó csapatot rég nem látott. van a játék képe, meg van az eredmény, nem feltétlenül vannak összhangban egymással. az arsenal megérdemelte az x-et? persze. de ez az eredmény tükrözte a játék képét? dehogyis.

"nekem nem tűnik ez egy 6-3 szintű, epikus győzelemnek, ahol a nyertes csapat megmutatta, hogy mi az a foci....főleg úgy, hogy nem volt nyertes csapat:) "

igazából ha a barca szurkolókat arrogánsozzák itt, akkor nyugodtan lehetne téged is. nagyon kevésen múlt, hogy az arsenalt nem gyalázták szét a saját stadionjában. tudod te is, hogy ez a helyzet, akkor most miért kell ez a pampogás? mint amikor a tanárnéni szétválasztja a két bunyózó hülyegyereket, és a kisebbik elkezd feleselni, hogy "szerencséd!!!". hagyjuk már ezt. a barca drukkerek eléggé bánják, és csalódottak, hogy a csapatuk elcseszte, de szerintem ne huzigáld az oroszlán bajszát..

"ez a cruyff vagy wenger volt hamarabb meg hülyeség."

nem hülyeség. ugyanakkor én nem állítottam, hogy wenger a barcától tanult, csak azt kifogásoltam, hogy vadkutya a barca-féle focit wenger nevével kapcsolja össze, ami azért ökörség, lássuk be.

sporttárs 2010.04.02. 08:47:19

Szerintem arroganciában nem vethet egymás szemére semmit a két tábor. Szarrá alázás az egyik oldalon, mire veritek magatokat a másikon, öröm olvasni. Igazi döntetlen meccs ez is. :))

(Cruyffal kapcsolatban kedvenc emlékem, amikor nézte tanácstalanul '94-ben hogy alázza meg a hasonlóan körülrajongott Barcát a Milan a BL-döntőben. Akkor jött le a felhőkből és lett számomra is szimpi. Mondjuk tőle játékos korában sem állt távol az indiolens viselkedés, viszont nagyon nagy edző lett tényleg, Guardiola még messze nem tart ott.)

A visszavágó szerintem nagyon sima lesz, sok a sérült az Arsenalban, de a teljes csapattal szemben sem állna le újra 2-0-nál a Barca. Pont ezt vártam apárharctól, és szerintem szokásos pesszimista kötelező nyafogások ellenére a katalán szurkolók is, az Arsenal éppen fekszik Messiéknek. Vagy inkább dől. :))

No, de még egy gondolat, Fabregas, ahogy olvasom, akár a vébéről is lemaradhat, érdekes, hogy ez egyetlen spanyol-fannak sem fájt eddig, gondolom, ha nem a Barca ellen sérül meg, már lenne aggódás. (Vagy ha Xavi sérül meg ugyanígy.)
Remélem, ott lehet Dél-Afrikában, nagyon szépen illik abba a spanyol válogatottba, és azért kellenek nekik az emberek. Sajnálnám, ha akár ő, akár Rooney lemaradna.

Walmer 2010.04.02. 08:51:04

Ha én Perez helyében lennék, akkor megkeresném ezen a blogon rizla, csöncsön és tika kommentelőket és komoly pénzt ígérnék nekik, a jogért hogy barcelonás szösszeneteiket cervantes nyelvére átültetve Spanyolhonban terjesszem.
nem kellene egy év és a Barcelona lenne a legutáltabb klub az Ibér-félszigeten.

Egyébként abban majdnem biztos vagyok, hogy Csöncsön nem igazi ember. Ő csak a virtuális valóságban létezik és egy unatkozó IT-s alkotta meg egy szadista tudós kérésére, aki az emberi tűrőképesség végső határait kutatja a MOSZAD és a CIA vallatói osztályának megbízásából.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 09:21:42

@Walmer: Bár ez semmit sem bizonyít, az NST focitornára kijött egy rövid időre nézőnek egy szemüveges illető, aki magát csöncsönnek vallotta :-)

Walmer 2010.04.02. 09:29:25

@morphine: tipikus titkosszolgálati dezinformáció.
Ilyennek ne dőljetek be;-)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.02. 09:54:36

Henry nemcsak eligazolt, hanem leigazolták. Ha tudták, hogy nincs kedve ellenünk játszani, akkor miért is állították be? Rem, ez már nem Wenger hibája.

Henry családi okok miatt (is) hagyta el Londont és így egyben az Arsenalt.

Tika_ 2010.04.02. 10:59:23

@Republik of Mancunia: A-ha, értem. Tehát azért arrogánsozzák, nagyképűzik, mondják a blog legrosszabbjainak az itteni Barca-drukkereket, mert Csöncsön tegnap azt találta mondani, hogy példátlan a Barcelona utóbbi 1,5 éve. Ezt biztos április 1-jei tréfának szántad.
@balu11: "ha jól számolom valamennyi Arsenal-fan elismerte, hogy űrfoci, atomzsuga, lefociztak, ..."
No offense, tudom, csak saját tetteidért vállalhatsz felelőséget, úh csak apró cáfolat, nézd csak: @vadkutya: @Senderos: :) De Senderos 18.37-kor is egy teljesen objektív értékelést vezetett elő :).
Szerintem meg ezek a korrekt hsz-ek: @peter135: @Woland:.
(Woland, persze, emlékszem rá, köszönöm a választ. Fene ízlésed van :), de érteni vélem, hogy miért; még sok ilyen Chelsea-Intert kívánok neked :))

Szerintem meg az van Uraim, hogy ez színtiszta irigység.
Kurvamód zavaró, hogy egy másik csapatot dicsőítenek. A többség szarik rá kibaszott magasról, hogy jogos vagy nem, csak beszólogat, hogy ne már.
Valahogy az MU-hype-os cikkekről szóló hsz-emet senki nem tudta cáfolni. De említhetném a keddi BL-posztot, ahol donnelly szólt, hogy elég legyen az off-ból, mert az Arsenal-drukkerek hergelték magukat, hogy mekkora királyok. Érdekes, hogy Barca-szurkoló hsz-ek nem voltak.
Figyu: @imici77:. Biztos fölvette a gránátvörös-kék szemüvegét az elfogult kisköcsög, mi? Csak azért mond ilyen zöldségeket, hiszen a napnál is világosabb, hogy semmi különös nincs itt, az Arsenal játszott egy szokásos meccset egy West Ham szintű csapattal. A szintén ős-Barcás Zidane is mondott valami hasonlót tavaly, és a Barca-közeli SAF is azt nyilatkozta, hogy Xavi és Iniesta a végtelenségig képesek tartani a labdát.
Vagy ők (lásd még: @rizla:) szimplán nem értenek a focihoz, azért beszélnek összevissza, mutatott játékról hadoválnak, holott az eredmény!, merthogy a focit gólra játszák. Kész mázli, hogy itt aztán többen is látják a valót: 2-2. A-ha.
És még én megyek szembe az autópályán.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.02. 11:03:50

@Tika_: legyen Henry a hibás, mondjuk, ha még csavartok rajta kettőt, akkor kiderül, hogy végül miatta kaptátok a tizit, mert lelketlenül játszott...

vadkutya 2010.04.02. 11:13:15

@Tika_: Mesélj, mi a problémád már megint a hozzászólásaimmal?

vadkutya 2010.04.02. 11:21:27

@rizla: Téves. Én a modern, támadó szellemű labdarúgást kapcsoltam össze Wenger nevével, nem a Barca futballját...

Boodler 2010.04.02. 12:40:22

Ha volt már akkor sorry:
www.guardian.co.uk/football/2010/apr/02/wayne-rooney-alex-ferguson

Tudtam, hogy az ogre vér csodákra képes.
:)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.04.02. 12:42:54

ha wenger a holland totalis futballt alapul veve dolgozta ki a taktikajat,akkor nyilvanvaloan hatott ra cruijff. ha nem edzokent,akkor jatekoskent. mert ez a foci rinus michels es cruijff talalmanya vt. michels kezdte el meghonositani barcelonaban,amikor az ajax utan 71ben odament 4-5 evre. o vitte oda cruijffot es neeskenst is. tavoztaval,majd cruijff es neeskens tavozasaval feledesbe ment a stilus,de amikor johan 89ben (az ajax utan) visszatert,1 mar letezo hagyomanyt kellett modernizalnia. a barca meg azota ebben a szellemben jatszik,nem veletlen,h johan legjobb 1ik legjobb baratja az elnok,es frank majd pep is a legjobb tanitvanyai koze tartoztak (a harmadik marco,de o tul fafeju). az se veletlen,h sacchi milanja anno szinten ezt a stilust nyomatta (3 hollanddal),illetve wenger is azert tudta oan konnyen meghonositani az arsenalnal,mert a csapat akkori kulcsenmbere a totalis fociba szuletett bele,es pont cruijff vt az edzoje az ajaxnal. akarh is nezem a talalmany inkabb cruijffe,mint wengere,de leginkabb rinus michelse. es akarmennyire is abszurd,hiaba nincs vanbroki ota holland a barcaban,a barca megis sokkal inkabb holland focit nyom,mint az akar 6 hollanddal kiallo real. en cruijff miatt lettem barca-drukker,szamomra o a labdarugas alfaja es omegaja.

vadkutya 2010.04.02. 12:45:11

Mellesleg, ha már itt többen is a szurkolói arroganciáról beszéltek:

A magyar ajkú Barca fanok sztem nem arrogánsak, sokkal inkább lenézendők (tisztelet annak a nagyon-nagyon kevés kivételnek). Egy tőlük totálisan független nemzeti öntudat felületes - vagy kevésbé felületes - ismeretének hatására hirdetik önmaguk és futballklubjuk megkérdőjelezhetetlen nagyszerűségét. Futballszakmai értekezések szempontjából kicsit olyanok, mint az az ismerősöd, akinek bármiről mesélsz, ő azt már tudta, az neki már megvolt, sokkal korábban, nagyobb, jobb, szebb illetve ami neked fontos, az szar, nem úgy van az. Ráadásul meg van győződve arról,h mindenki az ő irigye, s vegyük megtiszteltetésnek, ha beleszívhatunk a számára kijelölt 2 köbméternyi levegőbe. Ez a legszebb a történetben.

Mást bármilyen szinten is elismerni? Ugyan mennyémá! 2-2 után is arról szól a történet,h 150%-ot adtak ki magukból, így feltételezhető,h a Nou Campban már jetpackkel a hátukon futnak ki,h így emelkedjenek a Földközi-tenger fölé. De, azt is megkockáztatom, ha lehetőség nyílna rá, elvárnák,h az Arsenal olyan mezben fusson ki a szent gyepre, amelynek hátán nevek és számok helyett az áll: „úgyis tudjuk,h megvertek minket, bocsánat,h raboljuk az időtöket, hozhatunk nektek vmit, ételt, italt, nőt, Fabregast?” Már az első meccsre is így kellett volna, nyilvánvaló.

Egy Barca szurkolóval csak és kizárólag a Barcáról tudsz beszélni, legyen az reggel, este, vagy éjjel 2-kor, kefélés után (ill. eközben is csak a Sempre Barca megy, nem a szopjteszuka). Nem pirulnak bele olyan mondatokba, mint pl: „A Barca fényezése az ellenfelek számára is megtisztelő!” – Über, bazdmeg, über…

Ezek azok a dolgok, amik mindenkit megmosolyogtatnak, ezt hívják ingerszegény környezetnek. A múltkor volt egy Barcás történelmi poszt melyben vki kommentelte,h mily furcsa, ezt is egy Real szurker írta. Nyilván nehéz a Barcelonát szavakba önteni, de itt oly sokan próbálkoznak ezzel, szóval ki lehetne élni magatokat…

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.02. 13:05:04

@vadkutya: "„úgyis tudjuk,h megvertek minket, bocsánat,h raboljuk az időtöket, hozhatunk nektek vmit, ételt, italt, nőt, Fabregast?”"

:DDD nem vagy 100-as, de vendégem vagy ezért egy sörre :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:10:37

"Tehát azért arrogánsozzák, nagyképűzik, mondják a blog legrosszabbjainak az itteni Barca-drukkereket, mert Csöncsön tegnap azt találta mondani, hogy példátlan a Barcelona utóbbi 1,5 éve." (@Tika_:)

Igen, ez a vita régesrég kilépett abból a mezőből, amelyen bármiféle racionális diskurzus is folytatható. :-)

Nem baj, ha arra gondolunk, hogy már háborúk is föllángoltak foci miatt, ez az eszmecsere kifejezetten szelíd mederben csörgedez. Soha nem hittem volna, hogy engem valaha is bárki arrogánsnak fog nevezni, de a focinak hála, ezt is megértem. :-)

Walmer 2010.04.02. 13:12:27

@vadkutya:
"Nem pirulnak bele olyan mondatokba, mint pl: „A Barca fényezése az ellenfelek számára is megtisztelő!” – Über, bazdmeg, über…"

Pontosan ugyanezt gondolom én is. Ez a csöncsöni sziporka jelenti számomra a józan ész határait.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 13:12:58

@vadkutya: Uázz öcsém ezt aztán szépen márványba öntötted, legyen az a sör (@imici77: ) kettő, majd Imci megosztja velem, hol adhatom át :-D

(kedden a visszavágó alkalmából..?)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:20:35

@Walmer:

Tehát te is úgy gondolod, hogy az Arsenal számára az lenne a megtisztelő, ha a következőket mondanám:

"Ez a Barca tegnap tudásának kb. 1%-át nyújtotta. Vicces volt, hogy igzából nem is fociztak, mégis elérték a kedvező eredményt. El lehet képzelni az ellenfelet. Oké, volt egy tízperces szakasz, amit egy picit meghajtottak, de igazából csak sétálgattak a pályán. Védelem, középpálya és csatárok nélkül álltak ki. Szégyen, hogy minden idők egyik leggyengébb Barcelonája ellen egy Arsenalnak a döntetlenért kaparnia saját stadionjában. Összességében fosgyenge meccs volt. Ha a visszavágón a Barca legalább 5%-ot ad a tudásából, nyolc alatt nem ússza meg ez az Arsenal."

Slice 2010.04.02. 13:22:10

@Csöncsön: Olyan verzió nincs, hogy sem ezt sem azt nem mondod és akkor senki nem fog téged learrogánsozni?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:24:41

@Slice:

Úgy tudom, ehhez a bloghoz mindenki hozzászólhat. Vagy te kirekesztenéd az ellenfél szurkolóinak véleményét? Nem gondolod, hogy unalmas lenne úgy a társalgás?

Slice 2010.04.02. 13:28:34

@Csöncsön: Persze hozzászólhat mindenki, ez teljesen oké. Csak éppenséggel a te kommented amit sérelmeztek arról szólt, hogy mindenki számára megtiszteltetés az, hogy egyáltalán a Barca nevet leírhatja.
Na ez tényleg irdatlan nagyképű mondat volt.
Ha ezt pl. nem írod le, hanem csak simán a tényeket, hogy jobbak voltatok jól játszottatok stb. akkor nem szólt volna rád senki 1 rossz szót sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:34:34

@Slice: "a te kommented amit sérelmeztek arról szólt, hogy mindenki számára megtiszteltetés az, hogy egyáltalán a Barca nevet leírhatja."

Hát abszolúte nem arról szólt.

Pontosan ennek ellentétéről szólt.

Döbbenetes, hogy elvileg írni-olvasó tudó emberek képtelenek egy mondatot (melynek szövegkörnyezete egyértelműsíti, hogy miről szólt) értelmezni.

balu11 2010.04.02. 13:38:42

nem szívesen megyek szembe az itteni Arsenal közösséggel, de egy kicsit talán kezd túlzásokba áthajolni a dolog...

igen, a barcások valóban hajlamosak egekig magasztalni csapatukat (ill. azok játékosait) - de most komolyan, tegyük szívünkre a kezünket, mi lett volna, ha 2004-ben már van NST? Milyen jelzőket használtunk volna az angol bajnokságot veretlenül nyerő csapatra? (És akkor még ugye nemzetközi szinten nem igazán alázó csapatról beszélünk...)

sztem kivételesnek tekinthető, hogy barca-fanok olyat írnak, ami átlépi az ingerküszöböt (persze egy egyéni kérdés). Pl. rizla konkrétan szinte soha, csak a drhouse-os stílusa nehezen emészthető elsőre, de azért egy idő után meg lehet szokni. Csöncsön más típusú, ő "széplélek" :), de tényleg nem mondanám arrogánsnak. _Tika-nak vannak néha hülyeségei (bocs:)) sztem, de ő meg meggyőzhető (olykor :)).

félreértés ne essék, engem is zavar néha a Barca-túlhájp, csak azt mondom, hogy az ritka ezen a blogon, és sokszor csak a barca-kommentek "félreértelmezéséből", az esetleges árnyalatok figyelmen kívül hagyásával, és egyes mondatok, szavak szövegkörnyezetből kivéve történő értelmezéséből adódnak

klasszikus példa:
„A Barca fényezése az ellenfelek számára is megtisztelő!”
Egyszerűen nem volt szerencsés a megfogalmazás. Az én (többedik...) olvasatomban ez azt jelentette kb., hogy "Igen, gyerekek, ez a Barca kib_szott jó csapat, az utóbbi 2 év legjobbja! Egyértelműen! És az, hogy pl. vesztett állásból képes egy csapat 2-3 sérülés után, "a legjobb" ellen egyenlíteni, az arra a csapatra nézve is igencsak pozitív ("megtisztelő")."

(egyébként a @vadkutya: "mezfelirat" valóban zseniális, valamint remélem, nem leszek kiközösítve :))

végezetül pedig, jó lenne, ha a jövő heti hosszabbítás utána továbbjutásunk után megmutatnánk, hogy hogyan lehet egy győzelmet méltósággal ünnepelni (=anélkül, hogy bárki arcába vágnánk, hogy "ez a kisargetín a zseni? ez??", vagy "nesztek, itt van az atomfoci", ...)

Go Gunners!

Walmer 2010.04.02. 13:39:00

@Csöncsön: igazából nem érdekel mi lenne a megtisztelő az Arsenal számára, mert egyáltalán nem bírom őket.

Az inkriminált mondatoddal az a baj, hogy felosztod a futballvilágot barcelonára, akik ugye olyan futballt játszanak, amit mindenki élvezni tud, aki nem, az nem is szereti/tudja/érti a focit ill. a többiekre, akik nagyon aranyosak, meg minden de hát azért tudják már hol a helyük.

És teszed mindezt úgy, hogy ez a csapat nem ért el semmi olyat, amit más csapat már nem csinált meg előtte. nem játszik olyan focit, amilyet korábban nem láttunk volna és közel sem dominálja úgy az európai labdarúgást, ahogy korábban más csapatok dominálták.

Pig_Bodine 2010.04.02. 13:39:19

Távol álljon tőlem, hogy Barca-szurkolókat védjek, de Csöncsön mondata arra a régi megfigyelésre utalt, hogy a győztes fölmagasztalása a vesztest is megemeli, hiszen - ahogy a közhely mondja - a jobbtól kikapni nem szégyen.
Ezt a belátást a tavalyi BL-döntő után nekem is nehéz volt elfogadni, de attól még nem tükröz különleges arroganciát.

vadkutya 2010.04.02. 13:39:37

Sorry Srácok, volt egy komolyabb vitám a melóhelyemen pár Barca drukkerrel... :)

A kutya jégert iszik!

Slice 2010.04.02. 13:40:03

@Csöncsön: "(A Barca fényezése az ellenfelek számára is megtisztelő!)"
Az is elképesztő, hogy egy ilyen mondat után te tényleg képes vagy azon vitatkozni, hogy ez arrogáns volt-e vagy sem.
Ha én most azt mondom, hogy a Barca ejjde kurva jó csapat, akkor az egyértelműen nekem megtisztelő, hogy ilyet leírhatok. Teljesen logikus...Ez már elfogultság/nagyképűség magasiskolája.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 13:41:28

@Csöncsön: "Büszke vagyok a csapatomra, megmutatták, mi is a joga bonito, hogyan is kell a labdaeldugós szép játékot játszani. Az ellenfél vagy 60 percig csak nyomzta a labdát, azt is kevés sikerrel, nem is értem, hogy rugtunk csak két gólt. Almunia egy hős, igazán kár, hogy pont ellennünk jön ki neki a lépés - cserébe Ibra első góljában nyakig sáros szegény.
Viszont az is tény, hogy bár a 2-2 igen kedvező eredmény, valahogy ilyesztő, ahogy a 60 perces megalázás és két gól otthoni beszopása után az Arsenalnak volt szíve talpra állni, és legalább a döntetlent kiharcolni. Ok, a büntető véleményes volt, de kb a hatvanadik perc után mi már visszavettünk, ők meg mentek előre ahogy tudtak, és, bizony tudtak is, mert találtak rést a pajzson. Így hiába volt a tüzijáték az első félidőben, hiába érzi mindenki, ez a meccs rólunk szólt, nem lehetünk még biztosak a dolgunkban.

Valami ilyesmi...?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:44:08

@balu11: @Walmer: @Pig_Bodine: @Slice:

A mondat lényegét nagyjából tökéletesen megfogalmazta balu11:

"Igen, gyerekek, ez a Barca kib_szott jó csapat, az utóbbi 2 év legjobbja! Egyértelműen! És az, hogy pl. vesztett állásból képes egy csapat 2-3 sérülés után, "a legjobb" ellen egyenlíteni, az arra a csapatra nézve is igencsak pozitív ("megtisztelő")."

Erről volt szó.

Everred 2010.04.02. 13:44:27

@vadkutya: "A magyar ajkú Barca fanok sztem nem arrogánsak..."

"...Ráadásul meg van győződve arról,h mindenki az ő irigye, s vegyük megtiszteltetésnek, ha beleszívhatunk a számára kijelölt 2 köbméternyi levegőbe."

Ez a kettő nekem üti egymást... ezt leszámítva le a kalappal, tökéletesen összefoglaltad a filozófiát, amelyet legkikristályosodottabb formájában Csöncsön képvisel itt.

Slice 2010.04.02. 13:46:40

@Csöncsön: Így érthető, viszont erre annyit tudok mondani, ha valaki félreérthetően fogalmaz ne lepődjön meg rajta, ha félreértik...Márpedig amilyen formában te azt írtad, még csak meg sem közelíti ezt amit elvileg akartál vele mondani.

Boodler 2010.04.02. 13:47:52

@peter135:
"ez klasszikus, megy jegyzettömbbe. :)"

De az áprilisi összefoglalóba, mint a hónap egyik kommentje mindenképp.
:)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 13:50:30

@Csöncsön: @balu11: Én értettem azt a mondtatot elsőre is. De az ördög a részletekben rejtezik és az arrogancia nem azt jelenti, hogy nincs igaza a beszélőnek, hanem azt, hogy ahogyan az igazát elmondja, az a hallgatóságban kibassza a biztosítékot, már elnézést a kifejezésért. Ha valaki azt akarja mondani, hogy "az, hogy a barca kurvajól játszott, az egyben azt is jelenti, hogy nem az ellenfél szar játéka miatt voltak fölényben" akkor mondja ezt, vagy ha nem, akkor vállalja a következményeket.

Nem véletlenül külön szakma a politikai beszéd, a szónoklás. Egyáltalán nem adott, még írni tudó, olvasott embereknél sem, hogy érthetően és mindenki számára értelmezhetően ki tudják fejezni magukat.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:50:35

@Slice:

Minden mondat félreérthető. Az a kérdés, félre _akarjuk_-e érteni/magyarázni.

Ha valaki be akarja igazolni azt a tézist, mely szerint a Barca-szurkoló "meg van győződve arról,h mindenki az ő irigye, s vegyük megtiszteltetésnek, ha beleszívhatunk a számára kijelölt 2 köbméternyi levegőbe.", akkor ez sikerülni fog neki, kiragadott és rosszindulatúan értelmezett mondatokkal.

Kérdés, van-e ennek értelme.

Walmer 2010.04.02. 13:52:05

@Csöncsön: és hihetetlenül ledegradáló.

"öregem, nagyon komoly gratula nektek. nem gondoltam volna, hogy képesek lesztek arra, hogy kihozzátok ezt a meccset 2-2-re. nagyon ügyesek vagytok. Jó, mákotok volt, meg nyerhettünk volna 10-2-re ha Almunia nem úgy véd, meg nincs mákotok, meg hát az a tizenegyes ugye, de ennek ellenére max respekt"

Ilyet apuka mond a kisfiának, miután dominóban nem sikerült szarrá vernie.

Slice 2010.04.02. 13:54:34

@Csöncsön: Téged ismerve, nem áll tőled távol a dolog, hogy magasztald a csapatodat szóval a Te esetedben szerintem nem olyan nehéz bármit is félreérteni. Ha még úgy fogalmazol, ahogy tetted azt abban a bizonyos kommentedben akkor meg aztán főleg.

"Ha valaki be akarja igazolni azt a tézist, mely szerint a Barca-szurkoló "meg van győződve arról,h mindenki az ő irigye, s vegyük megtiszteltetésnek, ha beleszívhatunk a számára kijelölt 2 köbméternyi levegőbe.", akkor ez sikerülni fog neki, kiragadott és rosszindulatúan értelmezett mondatokkal."
Én nem akarok ilyesmiket beigazolni, igazából nem is érdekel, hogy a Barca szurkolók mit gondolnak, viszont vannak bizonyos esetek amikor már bántóan faszságnak találom azt amit mondd valaki. Na ez épp ilyen eset volt. Ha ezt így írtad volna le ahogy Tika tette egy szót nem szóltam volna és valószínűleg senki sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 13:58:17

@Walmer:

Nem tudom, szerintem az Arsenal-szurkeszek sem vitatják, hogy jelenleg (ha azt a hipotetkikus helyzetet vesszük alapul, hogy mindkét csapat 100%-ot nyújt) a Barcelona a jobbik csapat. Ha egy mérkőzés után arról írok, hogy a Barcelona önmagához képest is nagyszerűen játszott, azzal fölértékelem az ellenfél pontszerzését is: egy nagyszerűen játszó (náluk elvileg jobb) csapat ellen sem kaptak ki.

A hasonlatod rossz: az apuka nincs rászorulva arra, hogy gyereke előtt fényezze magát. Ha igen, akkor ott már nagyon nagy baj van.

vadkutya 2010.04.02. 13:59:43

@balu11: Igazából nem is a magasztalással volt bajom. Abból lett elegem,h 2 napja olyan felszopást kap a Barcelona, amelyet futballklub még nem kapott az ellenfelétől. Főleg olyantól, akit nem győztek le. De nem elég, s ha azt találom írni,h a modern támadófutball atyja SZÁMOMRA Wenger, akkor azonnal jönnek a "de nekünk már..."

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.02. 14:04:00

@Csöncsön: "Nem tudom, szerintem az Arsenal-szurkeszek sem vitatják, hogy jelenleg (ha azt a hipotetkikus helyzetet vesszük alapul, hogy mindkét csapat 100%-ot nyújt) a Barcelona a jobbik csapat."

miután nevetséges song nálunk játszik, rvp egy zéró szinte, cesc ugye csak cserepados lehetne nálatok, ki is az arsenal kapusa? nasri+arsha=fél iniesta. és még futni sem tudunk.

és tudjuk, hogy az arsenal a szegény ember barcselónája.

Jobbak vagytok. írjuk le még 100x?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 14:04:56

@vadkutya:

Nem azt mondtad, hogy a modern támadófutball atyja (számodra) Wenger, hanem hogy a Barcelona játékáé az. Nem mindegy.

rizla 2010.04.02. 14:05:21

@sporttárs: "Pont ezt vártam apárharctól, és szerintem szokásos pesszimista kötelező nyafogások ellenére a katalán szurkolók is, az Arsenal éppen fekszik Messiéknek."

ki nyafogott? gúny nélkül kérdezem, mert én tényleg nem emlékszem.

Walmer 2010.04.02. 14:06:56

@Csöncsön:
"A hasonlatod rossz: az apuka nincs rászorulva arra, hogy gyereke előtt fényezze magát. Ha igen, akkor ott már nagyon nagy baj van. "

nem érted.

Az apuka és a -mondjuk- 5 éves gyerek közötti tudáskülönbség a lényeg.

A különbség köztük akkora, hogy a kiskölyök soha nem fogja apukát eben az állapotában legyőzni.

te szentül hiszed, hogy a barcelonát nincs csapat amelyik legyőzheti csak akkor, ha a barca valami qrva szar napot fog ki, vagy a fél kezdő sérült, PLUSZ az ellenfél élete játékát nyújtja.
Hát faszom, faszom, édes faszom(copyrigt by popp).
Ez az ami nem igaz.

És ne szűkítsd le az Arsenalra. mert te minden egyes futballcsapat vs. barcelona relációban így gondolod.

Ezért érzi sértve magát mindenki, amikor ilyen kedvesen megnyilvánulsz.

balu11 2010.04.02. 14:07:45

@Csöncsön:

"Döbbenetes, hogy elvileg írni-olvasó tudó emberek képtelenek egy mondatot (melynek szövegkörnyezete egyértelműsíti, hogy miről szólt) értelmezni."

Sztem ez az, amit nem kellett volna. _Ez_ arrogáns. Megértem, hogy bosszant, hogy sokan "utaznak rád", de attól még nem korrekt dolog valakinek az értelmi képességeit ilyen szinten alázni ("ELVILEG írni-olvasni tudó emberek" - ezzel gyakorlatilag leanalfabétázod azt, aki nem úgy értelmezi az általad leírtakat, ahogyan te gondoltad... És hidd el, nem szándékosan értelmezem így, hanem a szavak, kifejezések általánosan elfogadott értelme szerint, ugyanis a fenti mondatban az "elvileg" szónak kizárólag az lehetett a funkciója, hogy megmutasd, nem vagy teljesen biztos abban, hogy itt mindenki birtokában van az írás-olvasás képességének.)

"Ha valaki be akarja igazolni azt a tézist, mely szerint a Barca-szurkoló "meg van győződve arról,h mindenki az ő irigye, s vegyük megtiszteltetésnek, ha beleszívhatunk a számára kijelölt 2 köbméternyi levegőbe.", akkor ez sikerülni fog neki, kiragadott és rosszindulatúan értelmezett mondatokkal."

Ez meg maximum részben igaz. Igen, valóban van, aki ezt csinálja. Mint ahogyan van valóban arrogáns Barca-drukker is. Mind a kettő kisebbség az NST-n (vagy én vagyok naív).

Túlzás, és szélsőséges csúsztatás. Az történt, hogy írtál egy mondatot, amit többen félreértelmeztek / nem fordítottak elég időt a pontos kibontására (ld. internet, gyorsuló világ, megváltozott kommunikációs szokások). Van aki pl. nem is tőled olvasta, hanem csak a kivett mondatot. El kell fogadnod (ill. dehogy _kell_), hogy ez a mondat igenis szerencsétlen volt, ugyanis _mindenféle rossz szándék nélkül_ is félreértelmezhető (azzal meg pláne, persze).

rizla 2010.04.02. 14:08:08

egyébként az a durva, hogy főleg NEM barca-szurkolóktól olvastam azokat a jelzőket a meccsről, hogy "űrfoci", meg a többi. igaz, csöncsön kommentjeit rutinosan átugrottam.

vadkutya 2010.04.02. 14:11:04

@Csöncsön: "Pedig ez a futball - számomra - Wenger agyszüleménye. Tegnap úgy figyeltem a Barcát, ahogy anno a veretlen Arsenalt. Tökéletes játékosok, tökéletes futball."

Lehet,h félreértelmezhető, de annyira vagyok én is elfogult,h ne hasonlítsam más csapatokhoz a mi játékunk... ;)

rizla 2010.04.02. 14:14:33

@vadkutya: a lényeg hiányzik az általad idézett részetből :) így azért már több, mint félreérthető: "2 perc után inkább csak nézték a meccset, megdöbbenve. Ahogy én is. Pedig ez a futball - számomra - Wenger agyszüleménye."

de ezen ne vesszünk össze.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 14:14:54

@Csöncsön: Ok, akkor szakadjunk le egy kicsit az eddigi szócséplésről és foglalkozzunk ezzel a sokkal izgalmasabb kérdéssel: "ha azt a hipotetkikus helyzetet vesszük alapul, hogy mindkét csapat 100%-ot nyújt"

Az van, teljesen függetlenül a tegnapi meccstől, sőt, teljesen függetlenül a két csapattól, hogy ilyen szerintem nincs. Van az a szitu, amikor egyik csapat látványosan indiszponált és ezért a másik szokatlan fölényben játszik (100%-ot nyújt), meg vannak a sokgólos döntetlenek, amikor látszólag mindkét csapatnak kijön a lépés. Case in point: 2009 Liverpool Arsenal 4-4 arsa négy góljával. Szépen játszott mindkét csapat, év meccse lett még itt az NST-n is, de azért halk megjegyzésben gyakran elhangzott: a védelmek bizony nem álltak a helyzet magaslatán. Magyarán: nem játszott egyik csapat sem 100%-on

Olyan meccs, hogy mindkét csapat 100%os nem lehet, mert a csúcsteljesítmény azt jelenti, hogy a te akaratod érvényesül, elől is, hátul is. Ha elől érvényesül az akaratod, akkor gólt szerzel, ha hátul, akkor nem kapsz. Egyszerre nem tud mindkét csapat gólt is szerezni, meg nem is kapni - a két dolgot egyszerre, egy pályán csak egy csapat tudja bemutatni.

Esetleg még az lehet, hogy egyik csapat 100%-ot nyújt - egy ideig, aztán a másik csapat átveszi az irányítást, és onnatól ő nyújt 100%-ot. (Ha szigorúan nézzük, akár így is értelmezhetjük a szerdai meccset, de az "egyik csapat" fölénye akkora volt az ő fémjelezte részben, a másik csapat meg annyira messze volt a 100%-tól a másik részben, hogy ez senkinek nem jut eszébe, nekem sem).

Szóval az van, hogy ilyen hipotézist kár is feltenned, mert az eredményed hibás lesz, a kiindulási pont hibájából.

Azt a kérdést fel lehet tenni, hogy ha a két csapat egyaránt kap egy félidei 100%-ot, akkor melyik szerez az alatt több gólt. És erre válaszul állíthatod, hogy a Barca lesz az, még az is lehet, hogy statisztikailag igazad is lehet, nem vagyunk mi akkora királyok helyzetkihasználásban. Csakhogy ez egy teljesen hipotetikus kérdés. A kérdés inkább úgy hangzik: amikor két ennyire egyforma filozófiával játszó csapat feszül egymásnak, akkor ki tudja érvényesíteni az akaratát?

A vicces az, hogy bár én elsők között ismertem el a Barca fölényét szerdán, és most sem tagadom, eszméletelent játszottak, mivel Almuniát "csak" kétszer mattolták, végül is nem tekinthető annyival jobbnak a teljesítményük, mint a Valdest szintén kétszer mattoló Arsenalé.- Persze, ez volt az Emirates, és ott is csak ennyire futotta, nem állítom én, hogy különösebb esélyeink lennének. De a káprázatos játék sajnos nem hozott 100%os teljesítményt, még 60 percig sem, mert az ellenfélnek sikerült ugyanannyi gólt szereznie a maradék időben.

Érthető, vagy már nagyon belezavarodtam?

És akkor még arra rá sem tértem, hogy az aztán végkép nehéz egy ennyire szoros szituban megállapítani: a felülkerekedő volt a jó, vagy az alul maradó volt a rossz? Vérmesebb kollégáktól elhangzott itt, hogy az Arsenal volt a gyenge, ami persze lehet attól, hogy a Barca kényszerítette ilyen helyzetbe, meg lehet mástól is. De ebbe kár is belemenni, mert ez már szeművegszín kérdése...

Sath 2010.04.02. 14:16:02

De unalmas hogy még mindig ez a téma...

arrogánsak-e a barca szurkolók vagy nem, meg hogy akkor most melyik az igazi foci stb.

be kéne fejezni az ezen való rugózást. minden csapat szimpatizánsai között van bunkó, nagyképű, divat, buta, okos, szép, meleg, hideg, értelmes stb....

Néha már azon kapom magam, hogy lehet ciki pl. hogy a kocsimon van egy barcás kabala a hátsó üvegen, és egy sál a kalaptartón, mert már arra gondolok, hogy mostanában ugye valóban túl van hájpolva a csapat és akkor rólam is biztos azt hiszik hogy...pedig mielőtt riijkard átvette a csapatot, akkor is ott volt. (igaz másik kocsin :) )

Aztán rájöttem, hogy lesza@rom, 96/97-es szezon óta szurkolok nekik az egyetlen igazi Ronaldo óta és miatt, plusz akkor kezdett el igazán érdekelni a foci és most is sok örömet okoznak nekem, ennyi.

PONT.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 14:16:46

@Walmer: "te szentül hiszed, hogy a barcelonát nincs csapat amelyik legyőzheti csak akkor, ha a barca valami qrva szar napot fog ki, vagy a fél kezdő sérült, PLUSZ az ellenfél élete játékát nyújtja."

Hát ezt nem tudom, miből gondolod. Ilyet nem mondtam soha.

@balu11:

Oks, sorry, tényleg nem volt elegáns.

vadkutya 2010.04.02. 14:16:55

@rizla: :))) Nem mindig vagyok józan, noh...

balu11 2010.04.02. 14:17:16

@morphine: egyetértek

Csak ugyebár, azt sohasem tudhatjuk, hogy kinél mi "bassza ki a biztosítékot"... Főleg egy ilyen közösségben, ahol szinte egyáltalán nem ismerjük egymást. Ezért is gondolom, hogy több figyelemmel, és empátiával kellene kezelni a kommenteket - és nem egyből taláni vmi jó erős negatív jelzőt, ha valaki nem azt/úgy ír, ami nekünk tetszik (no offense, és különösen nem is neked szól).

@vadkutya: így abszolút érthető :) Akikkel én néztem a meccset, ott is volt egy elvetemült barcás, és nem volt elég, hogy paráztam, hogy mikor kapunk gólt, még azt is kellett hallgatnom, hogy kb. nem volt olyan Arsenal javára ítélt bedobás, amit jogosnak tartott volna, pedig alapvetően egy hihetetlen korrekt valaki :) Persze megértem (most már, akkor nagyon nem), hisz' ő is csak szurkoló...

(ha olvasod, bocs EÚ :))

Sath 2010.04.02. 14:20:25

viszont ezt a passzos statisztikát csak most vettem észre. Ölég durva, hogy a Valdes lenyomta a Nasrit :DDD

Még akkor is ha ez persze nem jelent semmit, sőt lehet hogy azt, hogy túl sokat passzoltak hátra, de akkor is kemény adat szerintem.

vadkutya 2010.04.02. 14:22:26

@balu11: Hirtelen felindulás volt, nem akartam megbántani senkit, vhol semmi bajom senki kommentjével, elvégre vitázni járok ide, nem a népszerűségre törekszem... :D

balu11 2010.04.02. 14:24:02

@morphine: ezzel meg nemcsak, hogy egyetértek, de nagyon tetszik is az eszmefuttatás

(főként az elvonatkoztatott, elméleti része, mert én egyértelműen és határozottan jobbnak ítélem a Barca szerdai teljesítményét az eredmény ellenére)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 14:24:09

@balu11: "Csak ugyebár, azt sohasem tudhatjuk, hogy kinél mi "bassza ki a biztosítékot"... Főleg egy ilyen közösségben, ahol szinte egyáltalán nem ismerjük egymást. Ezért is gondolom, hogy több figyelemmel, és empátiával kellene IRNI a kommenteket, (...)"

Tessék, egy szót eltévesztettél, kijavítottam :-D

balu11 2010.04.02. 14:26:41

@vadkutya: sztem ezzel a két kiegészítéssel teljesen korrekt, és bevallom, Arsenal-drukkerként kicsit tetszett is (különösen az "ételt, italt, nőt, Fabregast?” rész :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 14:27:34

@morphine:

Tényleg hipotetikus, de fölösleges is belemenni (mondjuk lehetne egy olyan összehasonlítás, hogy ugyanazon mezőny ellen, ha 100%-ot nyújt, hány pontot szerezne stb.), az a lényeg, hogy a Barcelona jelenleg jobb csapat. Nem hiszem, hogy ebben bármi sértő lenne az Arsenalra nézve. Én például egy Sevilla-Inter párharcban egyértelműen úgy gondolnám, hogy az Inter a jobb csapat, mégis nagyon drukkolnék a Sevillának, és örülnék, ha nyerne. Az erőviszonyok elismerése nem esnék nehezemre.

Ha pedig azt olvasnám Inter-drukkerektől, hogy milyen fantasztikus ez az Inter stb., akkor büszke lennék a Sevillára, ha megrángatná a bajuszukat, döntetlenezne velük, esetleg ki is ejtené őket.

balu11 2010.04.02. 14:27:46

@morphine: igazán köszönöm a segítséget, de benn hagyhattad volna az eredetit is, elfértek volna egymás mellett

Slice 2010.04.02. 14:29:52

@balu11: "Ezért is gondolom, hogy több figyelemmel, és empátiával kellene kezelni a kommenteket - és nem egyből taláni vmi jó erős negatív jelzőt, ha valaki nem azt/úgy ír, ami nekünk tetszi"

Teljesen egyetértek ezzel. Csöncsön nekem címezte azt a megnyilvánulását amiről te is szóltál(legalábbis részben), de nálam ez még nem verte ki a biztosítékot pontosabban nem vettem véresen komolyan. Bár nekem általában nagyon bassza a csőröm az, ha valaki így minősít egy másik embert, de ebbe fölösleges belemenni, mert a vége általában vagdalózás lesz.

Walmer 2010.04.02. 14:30:49

@Csöncsön:
"Hát ezt nem tudom, miből gondolod. Ilyet nem mondtam soha. "

Cinizmus/pofátlanság chimborazzója.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 14:34:41

@Csöncsön: Fel sem merült, hogy nem vagyunk marhára büszkék a csapatra, amiért ekkora szíve van, és nem törődve semmivel, visszahozta a kutya szájából a párharcon. És mivel a barca láthatóan csúcson van, nem nehéz elsimerni, hogy jobb csapat, mint az Arsenal.

A fentiekkel nem is vitatkozott senki, vagy legalábbis nem sokan. (Tudom, senderos és vadkutya mondott olyat, hogy mi voltunk szarok, nem ti jók, de ez most mellékes, a többség, nem csak itt, máshol is, elismerte a látottakat).

Amiről itt a vita szól, az a győző egyáltalán nem kegyes, hanem igencsak arrogáns megnyílvánulásai. Lehet dícsérni, hozzáteszem jogosan, Guardiolát a visszafogott, Arsenal felé is kegyes meccs utáni nyilatkozatáért (rizla meg is tette), de lehetne akár példát is venni róla. Elég sokat kap a Glory különítmény is (már a nevük is sokat mondó), hogy lássátok: nem csak ti vagytok kipécézve. Sőt nem ti vagytok kipécéve, hanem a győztes lenéző mentalitása. Ami már csak azért is visszatetsző, mert egyelőre nem nyertetek :-)

de részemről elmondtam már sokféleképpen, uh offolom magam, kéne már valamit dolgozni is...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.02. 14:35:33

@Csöncsön: És igen, @Walmer: jól mondja, ilyet már többször mondtál. De mindegy tényleg.

balu11 2010.04.02. 14:36:05

@Slice: igen, erre gondoltam én is (kódolható ilyenkor, hogy személyeskedés lesz a vége)

Tika_ 2010.04.02. 14:49:03

Örülök, hogy azért csak kibékülünk :). Ahogy tavaly is megtettük :) @Pig_Bodine:

@vadkutya: Tényleg rossz hatással lehetett rád a vita.. :) Ugyanis tudod ki írta le először az űrfocis túlzást ebbe a posztba? Te :). Egyébként az nso-n írták. Nem kukacoskodásból, csak azért, hogy senkiben ne az maradjon meg, hogy az itteni Barcások a meccs után elkezdték hangoztatni.
Az ellenfelek elismeréséről: ismét a magam nevében tudok beszélni: @Tika_:
„A futballorgia szerintem nagyon jó kifejezés, és ezért dicséret illeti mindkét csapatot, meg az edzőket, hogy nem szaroztak, játszották a látványos játékukat, nem bunkerezett senki. Egyébként a végén mikor a Barca lepihent, a franciák is megmutatták, hogy pengék, és a katalánok csak figyelték a focileckét és nyomozták a labdát.”
Kérem, hogy az utolsó tagmondatot mindenki olvassa el újra – és ne próbálja félreérteni :))).

A másik dolog, amit még nem hagyhatok szó nélkül: a katalán identizásbiznisz. Nagyon gyenge poszt volt, méltatlan az nst-hez. Igazi állatorvosi ló a különböző dolgok összemosására, csak, hogy igazoljuk a saját téveszménket, illetve olyan dolgokat, amikben nem játszanak szerepet. Ugyanakkor nem lep meg, ha neked tetszett, ha tényleg ezt gondolod:
„Egy tőlük totálisan független nemzeti öntudat felületes - vagy kevésbé felületes - ismeretének hatására hirdetik önmaguk és futballklubjuk megkérdőjelezhetetlen nagyszerűségét.”
Szerintem nincs ilyen magyar Barca-szurkoló (vagy nagyon kevés), ez a többsége abszolút nem igaz.

@balu11: Korrekt, amit írsz (rólam is ;)). A magasztalásról: majd nézz be néha a spanyol posztba. Azt fogod látni, hogy rendszeresen előfordul, hogy a Barcelona győzelmét mindössze néhány komment követi, nagyjából „megvan a 3 pont, x kezd magára találni” „behúztuk, y jó volt”. Vagy megy a vita, hogy "Messi már 2 meccse nem lőtt szólógólt / Alves nem adott gólpasszt". Állítom, hogy pont, hogy magasan a mérce, és sokkal nagyobb dolgok kellenek a dicsérethez, mint más szurkolók esetében.

@morphine: ..és melyik csapat szurkolói kezdték használni ilyen értelemben a glory kifejezést? :D:)))))

@imici77: Ezt biztos rizlának írtad, mert én nem írtam egy betűt se Henry-ról abban a kommentemben, amire reagáltál.

rizla 2010.04.02. 16:07:41

@Tika_: ezt az űrfocizást tényleg nem a barcelona szurkolók kezdték. én amikor megnéztem a meccs utáni kommenteket, leginkább az arsenalos arcok voltak elhűlve, hogy ez milyen foci volt.

"Szerintem nincs ilyen magyar Barca-szurkoló (vagy nagyon kevés), ez a többsége abszolút nem igaz."

detto így látom. ez ugyanaz, mint a "francózás", amire sporttársék hivatkoztak. aztán amikor mondtam, hogy mutassanak már ilyen kommentelőket, kiderült, hogy ja, nem is az nst-n. mondjuk akkor nem tudom hol, mert se az indexen, se az nso-n nem látok ilyen kommenteket. egy-két elmebeteg persze minden szurkolótáborban van.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.02. 19:03:27

@Walmer: @morphine:

Erre már tényleg nem tudok mit mondani, csak azt, hogy elismétlem újra meg újra az igazságot: NEM ÁLLÍTOTTAM OLYAT, hogy a Barcelonát nincs csapat, aki legyőzheti. Legalábbis nem emlékszem ilyen mondatomra, és nagyon valószínűtlennek tartom, hogy mondtam volna ilyet vagy hasonlót.

Egyúttal csatlakozom @Tika_: és @rizla: kommentjeihez: én sem írtam sem űrfociról, sem francózni nem francóztam soha, továbbá soha nem hirdettem önmagam nagyszerűségét.

Nagyon nehéz ilyen állításokkal mit kezdeni. Azt hiszem, tényként kijelenthető, hogy Barcelona-szimpatizánsnak lenni a legnehezebb széles világon. :-)

vadkutya 2010.04.02. 19:47:22

@Csöncsön: @rizla: @Tika_: Ne vegyétek ennyire magatokra, tényleg csak hirtelen felindulásból volt az egész, vhol talán nem is nektek szántam, bár nem sikerült rosszul, ehh... :)

S baszki tényleg én írtam először ide az "űrfocit", s közben rá is jöttem,h nem itt olvastam, csak már nem korrigáltam. Szóval pont ott Tika kollégánál.

Azért valljátok be: CSÚNYÁN el szoktátok ragadtatni magatokat... :P

Rezeda 2010.04.02. 20:05:07

Miért szabadkoztok a Barca dícsérete miatt. Tényleg zseniális csapat, nem tudom ki verné el őket bunda nélkül. Lásd a legutóbbi BL döntőt, az kb a Barca és a világ egyéb labdarugásának mérkőzése volt. és hát nem volt szoros.

Rezeda 2010.04.02. 20:06:32

Az Arsenal kb úgy játszott ezen a meccsen, mint a Debrecen a csoportkörben. Szánalmas volt.

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.04.02. 20:17:45

@Rezeda: A nagy fölény ellenére a Barca nem húzta be a meccset, legalább ennyire szánalmas, hogy ekkora erődemonstráció mellett a világ legjobb csapata csak 2-2-t futott a sokkal gyengébb Arsenal ellenében.:-) End of story.

Amúgy, ha sok különbséget nem láttál, akkor továbbra is ajánlom a Debrecen, s úgy en bloc a magyar csapatok meccseit szórakozás gyanánt.:-)

Rezeda 2010.04.02. 20:26:49

@két duda( . ) ( . )egy csárdában: Annyiban hasonlított a Debrecen szerepléseire, hogy óriási várakozás, az ember régóta készül egy hajtós szoros meccsre (mondjuk 60-40%), aztán azt látja, hogy csak a mázli az egyik oldalon, a másiknak meg kb a 20. perc után annyi kedve van az egészhez, mint az edzésen a harmadik körhöz. És ezzel el is veszik a semleges szurkolók kedvét, mert nem jó az egykapuzást nézni.

vadkutya 2010.04.02. 20:29:58

@rizla: Tudom, vazz... :))))

Nincs ezzel semmi gond. Ítélésem szerint a Barcás, mint főemlős egy külön figyelemmel kezelendő információhalmaz. Fordított esetben úgy ítélném meg,h a számok haza beszélnek (1.5 éve), akkor meg "kiafaszt" érdekel? :)

Azért tegnap éjjel kisírhattad magad Henry ügyben virtuális vállaimon, kellően szedált modorú egyetértés született. Olyan volt, mint a Csinibabában:
"Különös éjszaka volt... Valahol lágy zene szólt..." :D

rizla 2010.04.02. 20:42:44

@Rezeda: az arsenal azért teljesített szarul, mert a barca így teljesített. nem fordítva. onnan tudom ezt, hogy a mallorca pl jóval keményebb dió volt a hétvégén, pedig nem hinném, hogy ők jobban játszanának, mint akár egy gyengébb napot kifogó arsenal, a barca mégsem hozta ezt a szintet, mint az emirates-ben (egyébként is nehogymár pont egy BL-negyeddöntőben ne legyen kedve valakinek játszani, te ezt tényleg elhiszed..?).
az az igazság, hogy sporttársnak igaza van, és nekem is igazam volt: az arsenal tökéletes ellenfél a barcelonának, mert képtelen arra a futballra, amivel a barcelonát meg lehet fogni. embere sincs hozzá sok, de wenger amúgy sem játszatná azt velük soha.
ebből fakadóan, na meg abból, hogy mindkét csapat büszkén vállalja minden körülmények között a saját stílusát, a barcelona - arsenal párharc így tehát nagyjából olyan, mint az autós párbajok. két kocsi teljes gázzal hajt egymás felé, aztán amelyik félrerántja, az veszít. csak az a baj, hogy az arsenal, mint kocsi, hiába gyorsabb, mert a barcelona meg egy kurva nagy buldózer. de az első ütközést valahogy megúszta az arsenal pár bravúros manőverrel.

rizla 2010.04.02. 20:45:35

@két duda( . ) ( . )egy csárdában: hát tényleg ciki, hogy nem lett megnyerve ez a meccs, szerencse ide vagy oda. a barcelonánál sajnos van ennek hagyománya, én a tavalyi 6-2s clasiconál még 4-2nél sem voltam teljesen nyugodt.

Rezeda 2010.04.02. 21:24:23

@rizla: Én nem láttam a Mallorca elleni meccset. Itt viszont látható volt, hogy fel sem merült bennük, hogy a meccset elveszthetik. A 2-2 kb ugyanolyan mint ha 2-1 re vagy 3-1 re nyernek vagy 1-2 re 1-3 ra kikapnak. Barcelonában ugyanis 2 hazai góllal indul a meccs. Szerintem 3-0 Arsenal győzelem lett volna az az eredmény, aminél elgondolkodtak volna azon, hogy hajtani kell a továbbjutásért. Nagyon sok Barcelona meccs után látható, hogy a győzelem elhatározás kérdése.

Rezeda 2010.04.02. 21:28:50

@rizla: Még valami az autós hasonlathoz. A példád egy vakmerő hazárdírozásról szól. Nem értem az összefüggést, a Barcelona szisztematikusan felörli az ellenfeleit, olyan mintha kétszer annyian lennének. Nincs benne semmi véletlenszerű. Az ellenfél részéről lenne vakmerőség kijönni a 16 környékéről?

rizla 2010.04.02. 21:38:02

@Rezeda: nézd, én csak arra próbáltam célozni, hogy az arsenal egyféle stílusban tud és szeret játszani, ez pedig a támadófutball a labda birtoklásával. azt nem lehet tőlük elvárni, már csak wenger, és az egész csapat szellemisége miatt, hogy majd nekiállnak bunkerfocizni. így kénytelen kelletlen módon hazárdírozás a barcelona ellen játszaniuk, mert nekik ugyanez a focijuk, és ők ugyanúgy nem adják fel. csak míg a barcelonának megvannak a fegyverei arra, hogy hogyan tudja mindig visszaszerezni a labdát, addig az arsenal labilis lábakon áll egyetlen darab értékelhető védekező középpályással az elitben, songgal. a barcát olyan futballal lehet a legnagyobb eséllyel megfogni, amit én az arsenaltól még soha nem láttam. egyébként ha tudnának olyat se lenne rá lehetőségük a camp nou-ban, mert nyerniük kell.

montipájton 2010.04.02. 21:50:13

felosztod a futballvilágot barcelonára, akik ugye olyan futballt játszanak, amit mindenki élvezni tud, aki nem, az nem is szereti/tudja/érti a focit ill. a többiekre, akik nagyon aranyosak, meg minden de hát azért tudják már hol a helyük.

És teszed mindezt úgy, hogy ez a csapat nem ért el semmi olyat, amit más csapat már nem csinált meg előtte. nem játszik olyan focit, amilyet korábban nem láttunk volna és közel sem dominálja úgy az európai labdarúgást, ahogy korábban más csapatok dominálták.

Ezt Csöncsönről írta Walmer, én meg csak beemelem saját szövegembe, mint Esterházy Péter, mert egyszerűen olyan, mintha én írtam volna.)))

Azon meg tele szájjal röhögtem, hogy épp Tika szögezte le, miszerint nincsenek is nagyképű és másokat kioktató Barca-szurkerek.

rizla 2010.04.02. 22:27:10

@montipájton: de azért érdekes, hogy ha valaki barca-drukkerként meg a madridnak több esélyt ad a bajnokságra, az meg egyből DIREKT PESSZIMISTA, hogy utána MÉG JOBBAN KORSZAKOSCSAPATOZHASSON. ugye?

Woland 2010.04.02. 23:00:47

@montipájton:

"ez a csapat nem ért el semmi olyat, amit más csapat már nem csinált meg előtte."

nem vagyok Barca-drukker, de 6 db kupat nyert rajtuk kivul barki is egy evben? es meg az is benne van hogy iden netan megvedik a BL-cimuket amiben szinten elsok lennenek miota BL a BL.

szerintem semleges ill. ellendrukkerkent sem lehet elvitatni hogy kulonleges csapatrol van szo.

Everred 2010.04.02. 23:03:29

@Woland: a hat kupát adom, de a BL-serleget még nem védték meg :-)

Woland 2010.04.02. 23:23:34

@Everred: persze, persze, meg az elodontobe sem jutottak be, de benne van a pakliban a cimvedes! es ugye az is sosem latott dolog lenne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.03. 12:00:21

@montipájton:

Nem tudok erre mit mondani. Hazudsz.

"felosztod a futballvilágot barcelonára"

Nem osztom fel.

"olyan futballt játszanak, amit mindenki élvezni tud"

Szerintem aki szereti a futballt, és nem kifejezetten ellendrukker, az szereti nézni a Barcelona játékát. Ezt mutatja sok egyéb közt az itteni tapasztalat is. Sőt a józanabb ellendrukkerek (mind angolfanok, mind madridisták) is elismerik ezt.

"de hát azért tudják már hol a helyük"

Ezt értelmezni sem tudom.

"ez a csapat nem ért el semmi olyat, amit más csapat már nem csinált meg előtte"

Hat trófeát egy évben még egyetlen csapat sem nyert. Egyetlen csapat sem lőtt annyi gólt a BL-ben egy szezonban, mint a tavalyi Barcelona. Mindezt úgy, hogy az ősi riválisukat oda-vissza 8-2-es összesítéssel verték a bajnokságban, 105 gólt lőttek, és pontrekordot állítottak föl. Mindezek tények. Ami már szubjektív: a játék minősége, látványossága, támadó jellege. (Természetesen ezekre is vannak mérhető adatok, kapuralövések, labdabirtoklás stb., ám ezek perdöntő voltáról nyilván napestig lehetne vitatkozni.) Az biztos, hogy tényszerűen mérhető adatokban is sok szempontból példátlan a Barcelona utóbbi másfél éve.

"közel sem dominálja úgy az európai labdarúgást, ahogy korábban más csapatok dominálták"

A "közel sem"-en nyilván lehetne vitatkozni. Az egyértelműen legerősebbnek tekintett ellenfelet nagyon-nagyon simán verték a BL-döntőben. A világ egyik legjobb csapatának tartott Chelsea csak a támadójáték szinte teljes feladásával volt képes két döntetlenre ellenük. Meg lehetne nézni azokat a csapatokat, melyek korábban dominálták az európai futballt; biztosan találnánk nehéz meccseket, netán döntetleneket náluk is. A "dominálás" a korábbi legnagyobbaknál sem jelentette azt, hogy minden meccsüket 4-5 góllal nyerték.

rizla 2010.04.03. 12:36:03

na, woland után egy másik tottenham-es is elég pozitívan nyilatkozott a barcáról, méghozzá redknapp:
"életemben nem láttam még olyat, mint a barcelona aznap este", "sosem láttam még ilyen első 20 percet, ez volt a valaha volt legjobb. hogy egy csapat idegenben ezt csinálja... 4 vagy 5 góllal vezethettek volna 20 perc után", "hihetetlen volt, egy másik bolygóról valók, egy teljesen másik szint", "nem láttam még senkit így játszani, ahogy ők járatták a labdát és letámadtak", "irreális volt. tavaly játszottunk velük egy barátságos meccset, és a tartalékjátékosaikat használták, de úgy is fantasztikusak voltak"

úgy tűnik a tottenham-drukkerek külön élvezték az estét: DDDDD

montipájton 2010.04.03. 12:39:30

@Csöncsön: Én cvsak beemeltem Walmer egyik szövegét, hozzá fordulj panasszal, amúgy véleményben hogy lehet hazudni?

montipájton 2010.04.03. 12:41:36

@rizla: Én mondtam mvolna ilyet? Idézd, hol, lécci.

Amúgy meg: IGEN, a szélsőséges szopkodás éppúgy irritál, mint a túlzásba vitt nyafogás, nem tehetek róla, de ezeket OLY JÓLESIK cinkelni, csak ezt kellene megértened. Nem a személynek, a típusnak szól.

És én nem érvelek legalább úgy, hogy "barom vagy", amit mások megtesznek, ez is valami.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.03. 12:59:47

@montipájton:

Legalább vállalnád föl, és ne bújnál Walmer mögé. Az nem vélemény, hogy állítasz (idézel) valamit rólam, ami nem igaz.

Ilyen alapon szerinted vélemény, ha én azt állítom: "montipájton minden Barcelona-győzelem után megjelenik az NST-n, és leírja, hogy az ellenfél volt szánalmasan gyenge, hogy a meccs unalmas volt, és hogy nevetségesek, egyszersmind veszélyes bűnözők a Barcelona-szurkolók, akiket máglyán el kellene égetni"

?

rizla 2010.04.03. 13:30:43

@montipájton: te nem, csak sporttárs. de mint te is írod, az álláspontotok egyezik. egyébként ez milyen válasz? tehát ha valaki OBJEKTÍV szempontok alapján esélyesebbnek tartja a madridot, az túlzásba vitt nyafogás? vagy hogy is jön ez ide?
barom vagy : DDDDDDDD

_Colos · http://keseiversek.blog.hu 2010.04.05. 12:25:28

Fábregas is katalán, akárcsak Puyol. Persze tudjuk, ki sérült meg, csak a pontosság kedvéért....

Walmer 2010.04.06. 11:26:01

@Csöncsön: ok 6 kupát nem, de 5-öt már igen.
olyan is volt, hogy valaki a 3 nagy kupát (bajnoki, nemzeti, bl) megnyerje.

"egyértelműen legerősebbnek tekintett ellenfelet nagyon-nagyon simán verték a BL-döntőben."

Herrera-féle Inter?
paisley-féle Liverpool?
Clough-féle Forest?
Sacchi-féle Milan?
capello-féle Milan? (4-0-ra a barcát romariostul, Sztojcskovostul, Cruyffostul)
galaktikus Real?

Ezek a csapatok pillanatnyi esélyt sem nagyon adva agyonvertek mindenkit. És az 1-0 is agyonverés, mert ha máig játszana Clough Forestje, akkor sem kapna gólt.
A milan meg .. 4-0 BEK döntőben 2szer is.

Az meg marha jó, hogy Woland benyögi, hogy senki nem védte még me a címét a BL-ben. Mondja ezt úgy, hogy a MU egymás után 2szer volt BL döntőben, a Barca meg idén még a négyben sincs.

És tényleg nem akarok vitát gerjeszteni már, de ugye a tavalyi Chelsea meccs...

ősi riválisukat oda-vissza 8-2-es összesítéssel verték a bajnokságban, 105 gólt lőttek, és pontrekordot állítottak föl. Mindezek tények"

Azt az ősi riválist, aki hosszú évek óta nem tud eu. legjobb 8 csapata köré kerülni, azt a bajnokságot, ami skót bajnoksággá züllött.

A MU meg egy BL negyeddőntőben lőtt 7 gólt egy olasz csapatnak.
Az Arsenal meg vereség nélkül nyerte a PL-t.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.06. 12:21:36

@Walmer:

Amiket említesz, azok mind korszakos csapatok voltak. A mostani Barcelonát az jellemzi, hogy korszakos csapatokkal került egy sorba, ezért írta róla _benito, hogy korszakos csapat (amivel én egyébként rizlával ellentétben egyetértek; bár én is tudom, hogy veszélyes erről beszélni pláne pont két sorsdöntő mérkőzés előtt...).

Már rákerestem a többiekre. Mindegyik ún. korszakos csapatnak voltak nehéz meccsei, pillanatai. A Gullit/Rijkaard/Van Basten féle Milan például csak két döntetlennel verte ki a Crvena Zvezdát. És hasonlók.

Azt nyilván még a legelvakultabb gránátvöröskék szeműek sem mondják (vagyis én sem) :-), hogy ez a Barcelona minden idők legjobb csapata volna.

Walmer 2010.04.06. 12:41:58

@Csöncsön: korszakos csapatokat említettem, hogy lásd, a barcelona (még) nem korszakos csapat.
Ahhoz azért több kell, mint egy Arsenal elleni 2-2, meg 20 percnyi jó játék.

vadkutya 2010.04.06. 12:47:38

@Walmer: A 20 percnyi jó játék is relatív, ugyanis gól nem született belőle...
süti beállítások módosítása