Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Ki lopta el a csillagunkat 55 éve?

2009.07.04. 16:49 _benito

55 év alatt csak az elnökgyilkosság, a hazaárulás és a fáraó nőjének megdugása nem évül el. Ennyi idő után az embernek már muszáj lenne bármi mást megbocsátania – vonatkozik ez az ész nélkül szarromániázó szurkolókra is, de ez egy másik sztori – aztán valahogy néha mégsem megy. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy magyar ember lévén azonnal felelőst keresnénk, de itt még ez sem olyan egyértelmű. Küldhetnénk sáskajárással kombinált kolerajárványt a brit zátonyra, hogy Benjamin Griffith és William Ling leszármazottjai pusztuljanak, de ugyanúgy Werner Liebrichnek is kijárna, hogy köröm nőjön a pöcsére. De elővehetnénk Sebes Guszti bácsit, vagy magát Puskás Ferencet – esetleg a korabeli politikai elitet, vagy az esős pályát, de bojkottálhatnánk Adi Dasler cégének termékeit is bosszúból a faszogányos stoplisai miatt. Évforduló van, hajtás után sírunk egy kicsit.

Az 1954-es világbajnokságon a magyar válogatott csodálatos esélyt kapott arra, hogy minden vitát lezárva, szemernyi kétséget nem hagyva hozza mindenki tudtára: nincs ellenfele a világon. Tudta ezt mindenki, és úgy is alakultak a dolgok, ahogy azt egy ország várta a Szokol rádiók elé tapadva: a csoportmeccseket 17-3-as gólkülönbséggel tudtuk le, a későbbi döntős ellenfelet (igaz, a németek tartalékosan álltak ki) kifejezetten csúnya 8-3-as dorgálásban részesítettük. Annak a meccsnek vezéráldozata is volt, a német védő, Werner Liebrich – a rossz nyelvek szerint küldetését beteljesítve – szétrúgta Puskás Ferencet, aki sem a negyeddöntőn, sem az elődöntőn nem tudott játszani. A magyar válogatott azonban egyáltalán nem Puskással élt, vagy halt, ez később egyértelműen kiderült, de erről még lesz szó. A negyeddöntőben a futballtörténelem egyik legdurvább mérkőzésén legyőztük Brazíliát (4-2), majd az elődöntőben a címvédő Uruguay következett. Hosszabbítás után, heroikus küzdelemben újra 4-2-re nyertünk és bejutottunk a berni döntőbe.



Nekünk, akiknek még szüleink sem biztos, hogy éltek az 1954-es világbajnokság idején, valahogy elsőre az ötlik fel, amikor az Aranycsapat nevét meghalljuk, hogy hol a büdös francban van a csillag a mezünkről? Miért nem lett hivatalosan, papíron is a világ legjobbja a világ vitathatatlanul legjobb csapata? Hogy lehet az, hogy Roque Juniornak van otthon olyanja, amilyenje soha nem lett Czibor Zolinak?

Sajnos már nagyon kevesen vannak, akik megmondhatnák, és nem is biztos, hogy jó lenne bárkinek is, ha megtudnánk. Essünk tehát mi is gyorsan túl a felszínes dolgokon, a vádlottak padjára szólítjuk B. Griffith partjelzőt, aki nem adta meg Puskás egyenlítését a 87. percben. A televíziós visszajátszások nincsenek jó szögben, azokból megítélni szinte lehetetlen, úgyhogy muszáj egy olyan szemtanút idéznünk, aki egészen biztosan pártatlan. Alfred Pfaff, a német válogatott cserejátékosa egy 2004-ben készült dokumentumfilmben egyértelműen kijelentette, hogy Puskás gólja szabályos körülmények között született.



Volt egy másik egyenlítés a meccsen, ami viszont szabálytalan körülmények között született, de az angol William Ling megadta. Rahn gólja előtt Hans Schäfer egyértelműen akadályozta a kapujából kifutó Grosicsot, a futball közhelyszótárt felütve azt találjuk a jelenetről készült kép alá írva, hogy „Ezt még egy angol bíró is lefújja”. Nem fújta. Pedig megfújhatná. Jól.

Eddig az olcsó mutogatás, most próbáljunk meg egy kicsit mélyebbre hatolni. De hogy még egy gondolat erejéig azért a mutogatásnál maradjunk, kezdjük mindjárt a német válogatott játékosait közvetlenül a vb után ledöntő sárgasággal. A német szövetség hivatalosan soha nem adott magyarázatot az okára, de azt nem tagadták, hogy hét játékosuk nézett ki úgy a döntő után egy héttel, mint egy vámpír. 2004-ben (ismét egy elfogulatlan tanút szólítunk) Guido Kopp, német történész kijelentette, a szovjet csapatorvostól kölcsönkért tűkkel C-vitamin injekciókat kaptak a játékosok, hogy jobban bírják a döntőt az Uruguay elleni hosszabbításból, és brazilok elleni mészárlásból érkező magyaroknál.

És akkor most néhány dolog, amit mi rontottunk el.

Sebes Gusztávot zseniális edzőnek tartották. És ő is saját magát. Emlékszünk a Bayern München-Manchester United BL-döntőre, ahol egy magát szintén zseniálisnak gondoló edző majdnem megverette magát egy helycserével (Becks-Giggs), hogy aztán az utolsó percekre visszaállva végül mégis megnyerje a döntőt? Akkor most a tanúk padjára szólítjuk Czibor Zoltánt.

Az Uruguay elleni elődöntőn ugyan egészen elképesztően nagyot játszott ő maga is, nem is beszélve a hosszabbításban kettőt vágó Kocsis Kockáról, de mindketten egybehangzóan állították, hogy a mezőny legjobbja Budai László volt. Az élete formájában játszó Budai a döntőn mégis a padon találta magát, helyette az a Tóth Mihály kapott helyet a csapatban, akinek beválogatását is komoly viták előzték meg. A magyar válogatott azonban még így is esélyesnek számított, de Sebes egy újabb húzása ha lehet, még rosszabbul sült el: Czibort átvitte a másik szélre. A kapitány később erről csak annyit mondott, a német jobbhátvéd bizonytalannak tűnt, az esőben jobban érvényesülhetett Czibor rongylába, és egyébként is, új posztjáról is gólt lőtt, hagyják őt békén. Tudjuk be az eszetlen magyar felelőskeresési kényszernek, hogy a vb után többen mindenféle Mercedes gépjárművek felbukkanását vizionálták Sebes Guszti bácsi ülepe alatt, ezzel a részével a dolognak nem kívánunk foglalkozni.

Aztán ott volt még Puskás. Aki kicsit utána olvas, vagy csak beszélget olyanokkal, akiknek volt szerencséjük látni az Aranycsapatot, meglepődhet azon, hogy csak kevesen tartották úgy, a csapat legjobbja Puskás Ferenc volt. Nem képezi vita tárgyát, Öcsinek egészen kivételes bal lába volt, csakhogy volt abban a csapatban egy Bozsik, akinek a bal mellett volt egy jobb lába is, és mellé egészen elképesztő játékintelligenciája, ott volt Kocsis, aki úgy fejelt, ahogy azóta sem sokan, emellett tökéletes érzékkel érkezett a kapu elé, és persze ott volt Czibor, aki az első szélsők egyike volt, aki nem csak a vonalat taposta, de beszáguldozta az egész pályát, és akkora szíve volt, hogy még Puskás is belefért, pedig már életükben legenda volt, mennyire rühellték egymást.

Öcsi volt a sztár (mielőtt bárki megorrolna, teljesen jogosan volt az, hiszen egészen kivételes képességű játékosról beszélünk), és ez lett a magyar csapat veszte Bernben. Mert ha a játékosok nem is értettek ezzel egyet (még Cucu sem!), a magyar politikai vezetés elképzelhetetlennek tartotta, hogy ne Puskás vegye át a világbajnoki trófeát. Azt meg végképp, hogy ne mi nyerjük meg. Kocsis később elmondta, Puskás a mérkőzés előtti utolsó edzésen nem tudott a földről rúgni, annyira fájt a lába, de ő is játszani akart. Vesse rá az első követ, aki ne így tett volna a helyében, ráadásul Puskás lőtt egy gólt, és aztán a hajrában még egyet, amit ugye nem adtak meg. Hiúság ez, vagy becsvágy, teljesen mindegy, hiszen mindkettő erény egy futballistánál, de a berni döntőben talán érdemes lett volna váltani, talán akkor egy ember tragédiájával kiváltható lett volna egy országé.

Akárhogy is, Magyarország futball-válogatottjának mezén a rendszerváltás óta nincs csillag, és ahogy a dolgok állnak, egy darabig még nem is lesz. Magyarázatot talán már soha nem kapunk arra, hogy igazából miért, de 55 év távlatából talán nem is olyan fontos. Meg egyébként is, Torghelle Sanyi bosszút állt Kaiserslauternben. 

109 komment

Címkék: több mint foci válogatott régi idők focija

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr891226598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BruceWayne 2009.07.04. 20:47:15

bazz ezer fokos zsacskópálasztó nyár van erre ilyenekkel büntettek, hol van már a köcsögválogatott?????

Mourinho már nem a király 2009.07.04. 20:52:51

Hát az egyenlítő gólnál semmi akadályozás nem volt, belemagyarázás.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.07.04. 20:55:21

@Hispan07: anytime :)

1954. július 4.
2009. július 4.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.04. 20:59:44

Az előző hozzászólók többségével szemben az én véleményem az, hogy ez egy fontos és nagyon jó írás, gratula.

A magyar vereség oka alighanem (a lélektan és a szerencse dimenzióin túl) erőnléti okokban keresendő. A mieink nem voltak fölkészülve a sorozatterhelésre, ráadásul összehasonlíthatatlanul nehezebb ágra kerültek, mint a németek. Minden összejött, ami összejöhetett. Sérülés, eső, rossz szállás, hülye bíró, talán (?) elhibázott taktika.

De egy fitt magyar válogatott balszerencsés körülmények ide vagy oda, ha nem 8-3-ra, akkor 5-3-ra a döntőben is nyerni tudott volna. Ez az én véleményem.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.07.04. 21:01:30

@Hispan07: Ne haragudj, hogy belegázoltam az önérzetedbe. Van nálam arzén és egyszer használatos borotvapengék is elfekvőben, szívesen postázom igény esetén.

(moderátor: bocs)

jazs 2009.07.04. 21:14:06

Nagyszerű írás, ahogy benitotól megszokhattuk, gratulálok!

montipájton 2009.07.04. 21:27:21

Nemrég a Sporttévén adtak egy beszélgetést az évforduló kapcsán, Török Péter, aki ebben a témában IS elképesztő lexikális-és anekdota tudással rendelkezik mesélt sokmindenről. Kocsisék nem tudtak aludni a döntő előtti éjjel, lementek ultizni a konyhára, Puskás is használhatatlan volt, Sebes éjjel találta ki, hogy valaki mást fog játszatni talán Lóránt helyett (?), aztán mégse - szóval, kissé deheroizáló módon sok olyan nagyon is evilági apróságon múlt, hogy a döntőn kifutó magyar válogatott ramaty állapotban volt.
Ehhez jött a két korai gól, mindkettő nagy mázlis, nem kidolgozott helyzetből, a mentális csapdahelyzet + a stoplik, a bíró és persze a balszerencse.

Ennek valamiért így kellett lennie, legutóbb egy hete, a spanyolok vereségénél írtuk, hogy semmi nem következik belőle rájuk nézve, csak annyi, hogy a foci néha ilyen izé. Na, pont ez volt igaz az Aranycsapatra ezen a meccsen: az már "sorstragédia", hogy vb-döntő volt ez a meccs.

montipájton 2009.07.04. 21:28:41

... Engem egyébként legjobban valami más foglalkoztat ezzel a meccsek kapcsolatban (is), de azt röviden nem lehet megfogalmazni, külön poszt kéne róla.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.04. 21:39:05

@montipájton:

Igen, láttam azt a műsort, nekem az egészből az jött le, hogy minden magyar játékos hullafáradt volt a döntőre.

Hogy a magyar ág mennyivel kimerítőbb volt, azt az is sejteti, hogy a világbajnok Uruguay a hosszabbításos elődöntő után nagyon simán elbukta a bronzmeccset Ausztria ellen.

robill760 2009.07.04. 21:48:47

talán ebben a témában is érdemes volna megkérdezni E.P. kollégát, aki igen szépen megfogalmazta megfogalmazhatatlan érzéseinket...

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.07.04. 21:51:11

A Török Péter-féle műsor után egy az egyben az volt az érzésem, ennek egyszerűen így kellett lennie. Utólag persze ez tűnik a legkézenfekvőbb és legegyszerűbb magyarázatnak, de ha csak fele is igaz a meccs kapcsán előkerült sztoriknak, feltevéseknek, mendemondáknak - a meccs alakulásáról ne is beszéljünk -, hát már az is bőven több lehet(ett) annál, amit a világ legjobb csapata potenciálisan elbírt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.04. 21:52:01

@Hispan07: Hahó, gászolni azért nem kell. Az aranycsapatra úgyis büszkék lehetünk, ha döntőt el is bukta.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.07.04. 21:55:29

@madbalee: rövidre fogom, nem érdemel meg ennyit a vita. olyan vagyok, mint a hagyma.

- megemlékezést írni a döntőről: szép munka
- elemezni Puskás összekeveredett cipőfűzőinek hatását a döntőre: tényfeltáró írás
- gyászolni az évfordulót: számomra közömbös
- gyászolni az évfordulót és mindenki mást elküldeni a sunyiba, aki nem: irritáló hozzáállás

mindenkinek szép estét

sporttárs 2009.07.04. 22:05:33

A magyar futballnak messze nem ez a meccs a legnagyobb drámája.
Hanem az, hogy sokan ezt tartják annak - pedig a valódi tragédia, ahová a világ valamikori legjobb futballja azóta züllött. És, hogy ezt hagyták.

(A történelem első futball-világbajnoka Urugay, most igen messze van a valahai magasságoktól. De hozzánk képest?
És az urukon kívül minden ország, amely - akár hetven éve - vb-döntőt játszott, azután, azóta is minimum a kontinense elitjében van. Csak mi nem tudtuk tovább vinni azt, ami pedig a miénk volt. Ez megbocsáthatatlan és jóvátehetetlen.)

Tesco gazdaságos 2009.07.04. 22:09:04

@popp: A kurvázós sztori, meg a hajnali fekvés hogy úgy mondjam közismert, ezért is gondolom álszentnek és felületesnek a posztot, ráadásul érdemi mondandó nélkül.

"Talán" sosem tudjuk meg, "talán" nem is fontos, de sanyi megbosszulta. mik vannak...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.04. 22:15:27

@Tesco gazdaságos: Ha nyer a csapat, ahogy meccs képe alapján kellett volna, vajon kit érdekelne ez?

Tesco gazdaságos 2009.07.04. 22:23:04

@popp: vb döntő előtt ezt meghúzni csak egy amorális, erkölcsileg züllött, szétesett csapatban lehetett, aminek se kapitánya, se edzője. Nem csoda, h Lóránt utána szinte senkivel nem beszélt többet a csapatból, és le is lépett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.04. 22:27:43

@sporttárs:

Így van, ilyen zuhanás teljesen példátlan a világ labdarúgásában.

Tényleg még Uruguay áll legközelebb ahhoz, hogy a mi zuhanásunkhoz hasonlíthassuk. De hol van a mai magyar foci az uruguayitól?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.04. 23:08:11

Uruguayi csapatok 1960 és 1988 között nyolcszor nyerték meg a Libertadores Kupát, és 16-szor voltak döntőben. Azóta nulla győzelem, és nulla döntő.

A válogatottjuk 1990 után csak egyszer, 2002-ben jutott ki vébére, akkor győzelem nélkül kiestek a csoportjukból. Mindez egy kétszeres világbajnok mérlege. (A világ futballjában összesen öt, egynél többszörös világbajnok van: Brazília, Olaszország, Németország, Argentína és Uruguay.)

Lehet, hogy minden csak viszonyítás kérdése. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.04. 23:47:02

@sporttárs: Egyetértek. Kiegészítve azzal, hogy a sportsajtó jó része is el van ám tévedve, mert az aranycsapatot tekinti viszonyítás alapnak a mai napig.

Hegyi, Szöllősi, Sinkovics mind azt fújják. Mészölyék még jók voltak, de a hivatásos újságírók nem nagyon örültek a részsikereiknek és folyamatosan az arcukba vágták, hogy hol jönnek ők az aranycsapathoz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.05. 00:02:56

@Tesco gazdaságos: Ítélkezzél csak, ha jól esik. Hallottál ezt-azt olvastál egy-két pletykát, de a körülményeket nem ismerheted. Az aranycsapat valószínűleg nem volt szentek gyülekezete, legtöbbjük a csóróságból emelkedett ki tehetsége által és nem tudtak ellenállni a kísértésnek. Lehet, hogy Puskásék nem tartották be a tíz parancsolatot, de hogy Öcsi nem felejtette el honnan jött és sok emberen önzetlenül segített az is biztos. Szerintem jobb mintha egy álszentbrigád lett volna

Egyébként az aranycsapat sikereiben jelentős szerepe van a csibészségnek és a vagányságnak. De mondom még egyszer a játék képe alapján ennek az "erkölcsileg züllött, szétesett csapat, kapitány és edző nélküli csapatnak" simán nyernie kellett volna azon a meccsen.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.07.05. 00:56:18

érdekes ez a magyar foci, meg ez a magyarország, meg mi magyar emberek, meg ezek a magyar nyelvű, igazán magyaros hozzászólások, mind-mind azt bizonyítják, hogy ez nekünk fáj,hogy ez a sport itt komoly tradíciókra épül és hiányzik az a csillag, főleg a büszkeségünknek...

azt mondom, sanyi büntetett, most ez jut nekünk és elégedjünk meg ezzel, szeptemberben pedig elkezdhetünk álmodni.

kösz a postot. kellenek ezek az írások.

montipájton 2009.07.05. 06:34:40

@popp: Nagyon igazad van, kiegészíteném annyival, hogy Hegyi Iván pl. (akinek egyébként én nagyon tisztelem a tárgyi tudását és elkötelezettségét a futball iránt) a Mészöly-farkas féle generációt is igencsak szereti felhozni példaképként.

De az szentigaz, hogy az ő generációjához tartozó újságírók egyszerűen nem tudnak máshonnan közelíteni a magyar focihoz, csak minimum 30, de inkább 40 év távlatából. Ami a bajnokságunk színvonalát ileltően még érthető is, ám a válogatott MINDEN EGYES mérkőzését tekintve már egyszerűen anakronisztikus.

Rendben van, hogy valaha volt egy világverő csapatunk, de pl. a mostani vb-selejtezők állását Bozsikék, Benéék felől nézve fitymálni, egyszerűen nem életszerű. Ahogy itt írta valaki egyszer: a Málta elleni győzelmet a két évvel ezelőtti vereség felől kell helyén kezelni, nem az Aranycsapat felől. Így nézve sem a világ közepe, ahol most tartunk, de ez az állandó nosztalgiázás semmit sem ér. Szó szerint. Körberöhögne minket egy európai szakértő, ha ezt látná.

Persze, valaha tengerünk is volt, meg monarchiánk. És? jelent ez valamit a jelenlegi magyar állapotokra nézve?

(Életkoruk alapján természetesen megértem a mindig a régit visszasíró generációt, nekem is örök emlék és viszonyítási pont a 85-ös Vidi, de minden apró részsikert miattuk a jelenben leszólni teljesen értelmetlen. Ehhez képest a Népszabi rovatvezetője a Koeman-csapat értékelésekor kijelentette, hogy ő az égvilágon semmi fejlődést nem lát, és Bene, Farkas, Mátrai hiányzik neki ebből a válogatottból. Jajistenem. Nekem meg a három huszas kenyér hiányzik mindörökre, nem beszélve az 1,90-es Népsportról.)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.07.05. 08:12:59

3,60 a kenyér, de mennyi volt a korsó sör?

kroos 2009.07.05. 08:59:39

@popp: én is láttam a meccset de picitmásképp mint te.
Már kétszer is belinkeltem A Török véleményét szerintem az objektiv.És jó lenne nem köpködni a világra hanem néha magunkban is keresni a hibát.
Mert felelöséget ilyenkor senki sem vállal ugye.

kroos 2009.07.05. 09:13:26

nb1.quaestor.hu/popupindex.php?itemid=75002
azt hiszem ez az.
a 30 perctöl kezdödik nagyából.Érdekes mert Török nem csak sir és köpköd hanem konkrétumokkal áll elö és a hibákat (mert voltak) elemzi.
Ettöl függetlenül jobbak voltunk.Az Uruguay elleni meccs volt az igazi döntö.Ott játszott a világ akkori két legjobb csapata.

kroos 2009.07.05. 09:39:56

megpróbáltam összeszedni az okokat.
1,cipö, a németek már szinte a maihoz hasonló csavaros stoplikkal ellátott cipöben játszottak.a mieinké leginkább egy bakancsra hasonlitottak.Ennek nem lett volna jelentösége ha nem esik az esö.Toth-nak volt egy helyzete az üres kapu elött elcsuszott...
2,erö állapot+uru meccs hosszabitásba torkolott.elötte a brazilok elleni is kemény volt már,és a válogatott nem volt felkészitve a sorozatterhelésre.1 meccs alapján megvert bárkit.Mig mivel a németek (szándékosan) a 2. sorukat játszatták a csoportban igy 2. lettek és a jugokkal és ausztriával játszottak a döntöig.Mig a mieink teljesen elkészültek a döntöre az erejükkel.
3,A döntö elötti este.
-lantos zakariás erönléti állapota-Rahnnak szabad lett a jobboldal.De nem mertél öket kicserélni mert akkor megbomlott volna a honvéd(katonaság)-mtk(ávh) egyensuly a csapatban.
-Kocsis zakariás elmentek nözni-hajnal 2-kor.!!
-német szurkolok egész este zenéltek a magyarok szállásánál és senki sem tudott aludni 1 percet sem.
4, 2 potyagóllal vezettünk ami tulságosan megnyutatta a csapatot.
5,czibor jobbszélsö posztja
6, teljesen szabálytalan gólt kaptunk,Grosics amugy is fél a kijöveteleknél de itt szinte ráugrottak,ezt angliában is lefujják ugye...
7,teljesen szabályos gólt vettek el tölünk.
8,szinte végig ugyanaz a csapat jástott végig,legalább a csoportmeccseken rotálni kellett volna
9,Puskás sérülése ami miatt nem volt az igazi..
(döntetlennél nem hosszabitás jött volna hanem ujrajátszás.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.05. 09:59:58

@kroos: Felősséget vállani, ja. Szerintem meg az jókora túlzás, hogy a magyar foci legnagyobb sikerét elemezgetve egyeseknek 55 év távlatából van pofája bűnbakot keresni. Ugyanakkor az is tény, hogy voltak erősen kifogásolható játékvezetői ítéletek.

Aztán szerintem éppen a játékosoknak fájt legjobban ez a vereség. Jellemző adalék, amit szintén az általad emlegett műsorból tudtam meg. Akkor még egybe egy dobozban adták oda az érmeket és nem akasztgatták egyenként a focisták nyakába. Ezt a dobozt Puskás odabaszta az öltözőben egy azstalra sokan nem is vettek belőle, például Török beszélgető partnere Várhidi Pali bá sem. És a kallódó érmek közül hat, a gyűjtögető újságíró Török Péter tulajdonában van.

@montipájton: Én pár évvel fiatalabb vagyok és a 2,30-as Népsportra emlékszem valamint a két forintos gombóc fagyira.

sporttárs 2009.07.05. 10:26:34

@Csöncsön: Ezért írtam, hogy Uruguay még so-so. Szintén nagy visszaesés.
De azért ők interkontinentális selejtezőben voltak érdekeltek, a klubcsapataik közül most pl. volt elődöntős, szóval helyenként életjelt adnak magukról (bár nehezen összevethető Európával, persze.)

Mindegy is, hogy találunk-e még egy darab hasonló példát, ami a magyar focival történt, az akkor is szégyen-gyalázat.
Ja, és ebben azért azok, akiket ma legendaként illik emlegetni, főleg az idősebb korosztály részéről, olykor nyakig benne voltak. Mert a futballunk erkölcsi züllése bőven visszavezethető már a hatvanas évekre is.

(Igaz, erkölcsileg, mint láttuk, pl. az olaszok is egy trágyahalomnnak felelnek meg, csak közben világbajnokok. :) )

sporttárs 2009.07.05. 10:32:08

@kroos: Gratula, megírtad újra a posztot, csak rövidebben. :)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.05. 11:03:35

@sporttárs:

Elgondolkodtam közben, hogy miért pont Uruguay és Magyarország.

Elég ránézni a térképre. Mindkettő egy viszonylag kis ország, viszonylag kevés lakossal. Nyilvánvaló, hogy valamilyen szinten mindkettő magasan TÚLTELJESÍTETT, amikor nagyon jó volt.

És akkor itt visszatérhetünk arra, amit popp írt: nem mindent a világbajnoki ezüsthöz és az aranykorhoz kéne mérni.

bejgli 2009.07.05. 11:11:42

Ne felejtsük el, hogy itt az 50-es évekről beszélünk. Vagyis arról a korszakról, amikor a 30-as évek profi sportja ("Jaj de jó, nem elég, hogy annyit focizok, amennyit akarok, de még pénzt is kapok érte, így nem kell vagont rakodnom. Ráadásul a környék egyetlen kocsmájában sem kell fizetnem.") elkezd átalakulni a mai milliárdos, nanotechnológiás világbizniszbe. Az akkori döntések (cipőfűző, stopli, csere, alvás, lányok, C-vitamin, WM-rendszer stb) - jók, rosszak - mind bekerültek a "tankönyvekbe". Vagy ezért, vagy azért. És a következő generációk pont ezekből a döntésekből tanultak és ezek miatt lettek jobbak.
A mi pechünk, hogy akkor és ott rosszakat sikerült döntenie azoknak, akiknek dönteniük kellett.

sporttárs 2009.07.05. 11:25:08

@Csöncsön: Csehszlovákia kétszer játszott vb-döntőt. Biztos nagy ország volt. De Csehország? Gond nélkül továbbvitte, sőt javította a csehszlovák tradíciót, pedig nem nagy ország.
Ha a nemzeti bajnokságok színvonaláról, erejéről beszélünk, törvényszerű a gazdasági összefüggés, de jó futballistákat kis ország is nevelhetne, és akkor lehet jó válogatottja.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.07.05. 11:40:01

@Csöncsön: Hollandia? Portugália? stb.

Uruguay-jal kapcsolatban meg az örökösen citált KÉTszeres világbajnokon mindig röhögnöm kell, az első VB gyakorlatilag a kutyát nem érdekelte, a legtöbb eu-i csapat be sem nevezett, csak mert kurva messze volt, és maga a VB is úgy volt megrendezve, hogy más gyakorlatilag nem is nyerhette.

Az a torna még semmilyen ranggal nem bírt.

kroos 2009.07.05. 12:08:06

@heinrich: osztom a véleményed és igazad is van.
már irtam hogy 30-ban az uru vezetö gól elött egy fotos tugta vissza a labdát amiböl a gól született.
De! Azért az elötte lévö 2 olimpiát ök nyerték meg.
Az 50-es években meg csak nekik volt a mienkhez fogható csapata.Majdnem meg is vertek mindket.A hosszabitásban Schiaffino üreskapura a kapufát találta el.
És még a 30/50-es párhuzamhoz a két csapat kapitány a két anderade.Azt hiszem rokon is voltak.Talán a apa/fiu voltak?

bejgli 2009.07.05. 12:20:00

A cseh sport jóval egysíkúbb/racionálisabb mint a magyar. Csapatsportok közül fociban, hokiban, női kosárban jók és leginkább ezeket is nyomatják komolyan, ahelyett, hogy szétforgácsolnák az erőforrásokat. Ezenkívül a kisebb pénzeket igénylő egyéni sportokban villognak még.

Csehszlovákia összesen 51 aranyat és 168 érmet nyert olimpiákon. Mi 159 aranyat és 465 érmet. Csehország 1994 óta olimpiázik. Azóta 13 aranyuk és 43 érmük lett. Nekünk ugyanezen idő alatt 26 arany és 66 érem jött össze. Úgy, hogy velük ellentétben, mi nem igazán kavarunk a téli sportokban és Pekingben csúnyán leszerepeltünk.

Egyébként ugyanez a különbség a két gazdaság között is megvan. Pl. az ő élelmiszeriparuk egysíkúbb a mienkhez képest, viszont ami komolyan érdekli őket - sör - abban világszínvonalúak.

Mourinho már nem a király 2009.07.05. 12:55:09

Addig semmire sem lesz jó a magyar foci válogatott szinten, amég nem lesz egy klasszis játékosuk. Értem ez alatt, hogy mondjuk az európai top10 csapat valamelyikében stabil kezdő legyen.
A jelenlegi csapat ha ki is jut valamilyen világversenyre csak közepes képességű játékosokból áll.
Tényleg, mikor/ki volt utoljára nemzetközileg magasan jegyzett magyar játékos?

kroos 2009.07.05. 12:58:02

@Anthony - awkward silence: azt hiszem aranylabda szavazáson utoljára nyil meg döme szerepeltek.
ha ez jelent valamit...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.05. 13:01:48

@kroos: Andrade
Az angol wikipédia szerint unokája volt.

Titi120 2009.07.05. 13:17:04

@Anthony - awkward silence:

Ez valóban elgondolkodtató, elvégre gyakorlatilag lassan minden országnak Európában, ahol ismerik ezt a sportot van legalább egy futballistája, aki a legmagasabb szinten is bizonyított már.

Skrtel, Chivu, Mutu, Ceh, Manninger, Boruc, Gudjohnsen, Sevcsenkoról nem is beszélve.

Nekünk meg a legjobbunk Oroszországban ...

bög 2009.07.05. 13:22:44

off: uruguaynak miért van 4 csillag a mezén, amikor csak 2x-es világbajnok?

nagyon halott 2009.07.05. 13:36:59

totál off, elnézést: nem tudja vki, h a filmon hdi-n lehet-e vhol nézni a wimbledoni finálét? köszi a választ előre is.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.05. 14:48:27

@bög: Hozzáadják a két olimpiai aranyat is (1924,28)!

bög 2009.07.05. 14:54:17

@mbemba: akkor nekünk is járna 3 :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.05. 15:22:34

@bög: Tény! :))

Nem hallottam még uruguayit érvelni, de lehet azért is számolják bele, mert akkor még nem volt vébé, és így az elsőszámú világverseny ténylegesen is az olimpia volt.

RolloJuve 2009.07.05. 15:23:43

@bög: és pont azért, mert a maga idejében az számított a legrangosabb eseménynek futballban ('24, '28, '30, '50). Szóval ilyen alapon nem.

Asidotus 2009.07.05. 15:43:40

A focivébét pont az olimpia miatt találták ki, mert a 20-as évekre már komolyan kezdett profisodni a foci, míg az olimpia még meglehetősen amatőr volt.

Vaader 2009.07.05. 15:46:05

@Anthony - awkward silence: Szerintem meg legyen inkább 5-6 olyan játékos aki simán kezdő pl. Fulham szintű csapatokban. Egy fecske nem csinál nyarat, erről a finnek tudnának mesélni, Litmanenéket még mi is megvertük, pedig a srác akkoriban BL gólkirály volt (vagy csak majdnem).

_benito · www.nst.blog.hu 2009.07.05. 17:33:23

@Vaader: kiváló példa az amerikai válogatott

Vaader 2009.07.05. 19:41:18

@_benito: Szívemből szóltál :) Valahol (talán az indexen) olvastam is ilyesmit a KK után, csak most nem jutott eszembe őket felhozni példaként.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.05. 20:06:20

@heinrich:

Hollandia és Portugália azért jó példák, mert megmutatják, hogy egy Magyarországhoz hasonló méretű és futballkultúrájú országnak hol is van igazi kiugrási lehetősége: az utánpótlás-nevelésben.

Mind a hollandok, mind a portugálok híresen jók ezen a téren; és ha nem is minden évben születik ott sem egy Cruyff vagy egy Eusebio (Bergkamp vagy Figo), sohasem süllyed a focijuk annyira mélyre, mint a miénk.

kroos 2009.07.05. 20:40:07

egyébként a németek nem azért játszatták a b sorukat hogy könnyebb ágra kerüljenek.Egyszerüen tovább akartak jutni és mivel ellenünk nem volt esélyük igy itt 7 helyen pihentettek.Mivel biztosak voltak benne hogy a törököket lezuzzák.
No de! az 54-es Vb oriási lol volt.Ilyen elbaszott lebonyolitást még nem látott a világ.A 4-es csoprtokban nem játszott mindenki mindenkivel.
pontegyenlőség esetén a második és a harmadik helyezett játszott még egyszer egymás ellen ,ha az első és a második helyezett között alakult ki pontegyenlőség, akkor sorsolással döntötték el a csoportelsőség kérdését.
Igy fordulhatott elö hogy SORSOLÁSSAL! brazilia és uruguay is csoport második lett.És ezért kellet nekünk mint elsöknek velük játszani.
Jellemzö vélemény erröl
,,Az a tény, hogy egy csapat, amely 8-3-ra kikapott, a döntőben újra játszhasson legyőzőjével, olyan következetlenség, amelyet csak a FIFA "bölcsei" találhattak ki."

kroos 2009.07.05. 20:43:22

egyébként érdekes még a német lapok véleménye a döntö után.
(zeitung,kicker)
,,akkor is a magyaroké a legjobb csapat a világon"
,,nem látot még ilyet a világ hogy egy csapatnak ennyire ne legyen szerencsélye".

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.05. 21:50:54

@Csöncsön: A portugálok esetében azért meg kell jegyezni, hogy a 66-os vébé után gyengélkedek pár évet: 20 évet nem voltak vébén 1966 után, és 84-ig Európa-bajnokságokon sem mutattak semmit, mert nem voltak ott! Franciaországban viszont nagyon jók voltak! Chalana varázsolt!

Eusebio, Torres, Coluna, Augusto után, hogy ennyire ne jöjjön semmi!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.05. 22:03:07

@mbemba: A hollandok meg a hetvenes évek elején törtek be, addig nem voltak sehol!

szferi 2009.07.05. 22:26:15

@popp: az is visszaesésnek számít, ha későn zárkóztak fel? lol

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.05. 22:32:06

@popp: Igen, de itt inkább az vetődött fel, hogy törés egy focinemzetnél. Na olyanban érdekes a portugál példa.
A hollandknál előtte nem volt meg a nagy generáció, az aranykor!

Isten éltesse egészségben Buzánszky Jenőt és Grosics Gyulát!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.05. 23:28:49

@szferi: jogos.

@mbemba: Viszont a franciák a Copa, Just Fontain-féle első villantás után húsz évet vártak Platiniékre.

kroos 2009.07.06. 07:52:59

@popp: viszont a szerepük vitathatatlan.
Rime a Vb megálmodója francia volt és az elsö gólt is egy francia lötte.

sporttárs 2009.07.06. 09:19:39

@kroos: Egyébként ez, ilyen nyilvánvaló erőviszonyok esetében így normális is. Pl. Roddick tegnap élete meccsét játszotta Federer ellen, nem is volt rosszabb, de ha nyert volna is tudnánk, hogy azért Roger a jobb teniszező. (Persze, ő azért nyer is. :)) )

Szóval, vb meg vb-döntő egy dolog, korántsem biztos, hogy a világ legjobb csapata a világbajnok is. (Nemcsak az '54-es vb-döntő a példa, sőt, talán a világbajnokságok többségét citálni lehetne...)

Ja, és majd jövőre Csöncsön is erre fog hivatkozni, mert a spanyokok se nyerik meg a vébét. :))

sporttárs 2009.07.06. 09:26:14

@sporttárs: Mást ne mondjak, két egyszeres világbajnok van, az angolok meg a franciák, mindkettő hazai pályán nyert, az nálam nem ér. Legalábbis amíg egyszer meg nem erősítik idegenben is.:)))

(Mondjuk, ahogy az angolok nyertek, ott tényleg kilógott a lóláb. Persze a németeket sajnálja a fene. :) )

Az argentinok meg egyszer úgy nyertek, hogy a junta nekik rendezte a vb-t, egyszer meg úgy, hogy az Isten keze-lába, maga az Isten segítette őket. Egy középszerű csapatban.
Na.

A végén kilyukadok oda, hogy továbbra is mi vagyunk a világ legjobbjai, csak szemét a FIFA. Ez a célom.

:)))

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.06. 10:14:16

@sporttárs:
nemnem
akkor is ott vannak még a spanyolok :)

kroos 2009.07.06. 10:28:00

@sporttárs: hát igen.
a hazaikatat sokszor nagyon durván tolta a biro.
(66-rattin kiállitása).
Igazából az elsö komolyan normálisan lebonyolitott Vb amit tényleg a legjobb nyert az az 58-as volt.

kroos 2009.07.06. 10:32:21

@kroos: idevonatkozó másik meccs a 62-es olasz chile.
A chileiek csak térd ill. derékmagasságban voltak hajlandóak ,,szerelni".
De a biro inkább 2 olaszt küldött le a pályáról.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.06. 10:55:24

@kroos: Igen, Chile és Korea annyira jó nem volt, hogy vébét nyerjen, de azért a négyig elfútta őket az orkánszerű hátszél.

@sporttárs: A franciák, azért a 2000-es EB-győzelmükkel tán bizonyították, hogy nem habokra nyertek vébét. Igaz, hogy 2002-ben nill rúgott góllal zúgtak ki a csoportból.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.06. 11:42:32

@sporttárs:

Szóval te is úgy gondolod, hogy a döntőben egy zseniális Messi-villanás fog dönteni Xaviék ellen, 2-2 után? ;-)

"Hazai vébé nem ér annyit" témához: azért a hazai vébéjét se mindenki nyerte meg a "nagyok" közül. Brazília például, miután 7-1-re verte a svédeket és 6-1-re a spanyolokat, a Maracanában rendezett utolsó mérkőzésen, mintegy 150.000 (?) néző előtt 2-1-re kikapott az uruktól. Állítólag nem kevés öngyilkosság történt aznap Brazíliában.

t.o.d. 2009.07.06. 11:44:52

Jó írás.
Az ömlengést mellőzi, meghagyja nekünk.

Vitatkozni ér, de ilyen cikk kell, és erre a csapatra büszkének kell lennünk, mindegy, h lett e csillag a mezre. Amúgy a maiaknak hülyén is állna... :-)

Köszi benito, grat!

t.o.d. 2009.07.06. 14:00:56

A holland utánpótlás-nevelésnek azért vannak olyan vetületei, amit nehéz lenne adoptálni kishazánkban: nekünk nincs egy négertermő gyarmatunk, mint nekik Suriname, ahol olyanok bújnak elő, mint Davids, Reiziger, és tán Kluivert is.
Itthon az a legnagyobb baj, hogy az ember kimenne a meccsre, és ahelyett, hogy tárt karokkal fogadnák, egyesével engedik be a népet, gondos motozás mellett, aí mai technika egyetlen vívmányát sem használva, miközben ezek a Kisteleki-félék mondják meg, hogy mik legyenek a szakmai irányelvek a különböző korosztályoknál. Én nem voltam soha nagy Matthäus-fan, de az mien, hogy egy ien tahó, mint ez a Kisteleki, egyszerűen kifúr egy olyan futballmúlttal rendelkező embert a szövetségi kapitányi székből, mint Lothar? Megint más kérdés, hogy Koeman tényleg felkészültebb szakember, de gyakorlatilag a Várhidi-féle csapatépítést folytatja tovább.

Egyébként szerintem mozdultunk már felfelé a mélypontról, a selejtezőcsoport végeredményétől függyetlenül úgy gondolom, hogy úgy kellene kezdeni az elvárást e szerény képességű válogatottal szemben, hogy srácok, először hozzuk le 12 pontra a nálunk gyengébb csapatok elleni meccseket, aztán utána ne sopánkodjunk máson, a többi meccsen meg ahány pontot szerzünk, az mind ajándék. Én kimegyek a két hazaira. :-)

Klárensz 2009.07.06. 14:25:25

@t.o.d.:
"nekünk nincs egy négertermő gyarmatunk, mint nekik Suriname, ahol olyanok bújnak elő, mint Davids, Reiziger, és tán Kluivert is"

valakit kihagytál :)

BK 2009.07.06. 15:22:22

@t.o.d.: de most ezt úgy mondod, mintha a suriname-iaknak csak minden második ifiedzésre elég lenne lejárni, mert úgy születtek. attól még, hogy vannak bevándorlók Hollandiában dögivel, főként a párszázezres Suriname-ról, azért még kell egy rendszer ami csinál belőlük focistát. és azért azt meg kell látni, hogy a 15 milliós Hollandia és a 10 milliós Portugália tartja a lépét olyan országokkal, ahol 3-4-5-ször ennyien élnek. ennek modjuk utána lehetne nézni, hogy hogyan. én nem hiszem, hogy ehhez most gyarmatosítanunk kéne egy egyenlítői országot, pár évtizedre gazdasági függésbe hozni, aztán kikáltatni ott a függetlenséget és befogadni a bevándorlóit. :)

t.o.d. 2009.07.06. 16:28:59

@Klárensz: ki lehet...? :-) Egyébként CS vált a legstabilabbá közülük, ő még máig nagy király, meg most már klubtulaj is, ugye... :-)

t.o.d. 2009.07.06. 16:32:12

@BK: Suriname a versenynéger focitáiról híres immáron. :-) Emlékezz, nálunk is mekkorát lökött Sowunmi Tamás honosítása a válogatott szekerén... :-)))
Emléxik még valaki, hogy a Vasas hozott először négert az NB1-be? Bizonyos Claude a '90-esek elején...

Persze, nyilván nemcsak Suriname a különbség a magyar és a holland utánpótlásnevelés között. :-)

Strigo 2009.07.06. 16:52:19

A hollandok Cruyff előtt sehol sem voltak, a stílusuk még ma is ugyanaz. Nem mellesleg a legjobb edzőképzésük van a világon. Külföldre is szívesen hívják mint a szakembereket, mind a játékosokat. Ők 40 év alatt felépítették azt, amit mi 40 év alatt tönkretettünk.

Az aranycsapat generációja még a grundon nyomta éjjel-nappal, rongylabdával, mezítláb, mert szerettek játszani. Még az én korosztályom is késő estig tolta műbőr lasztival két-két pulóvert leterítve kapunak. Manapság meg lassan ciki focizni, ha nem játékkonzolon nyomod.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.06. 22:19:46

,,Emléxik még valaki, hogy a Vasas hozott először négert az NB1-be? Bizonyos Claude a '90-esek elején...

Nekem rémlik!

MUfanatic 2009.07.06. 22:24:40

@Strigo a divatdrukker: Ez a legszomorúbb az egészben...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.06. 22:25:27

@mbemba: Az első feka fecske Csepelen játszott a nyolcvanasok közepén, Omohnak vagy Umohnak hívták.

t.o.d. 2009.07.06. 22:44:36

@popp: baszki ilyenre nem emléxem. Nekem Claude jelentette, hogy felzárkóz(t)unk a világelithez megint, végre van saját négerünk. :-)))

t.o.d. 2009.07.06. 22:50:16

@Strigo a divatdrukker: elnézem most ugyanazt a sporttelepet, ahol anno nekünk volt fociedzés salakon, örökölt egyesületi cipőkben, saját ruhában, ahol körmös járt Bercibától a káromkodásért...

Most műfű van, a srácokat anya viszi az edzésre a szomszéd utcából kocsival, aranyszínű cé-cipőben virítanak a kölkök, csak a labdakezelést nem tanítja nekik senki. Ha befizeti a borsos díjat, bárki hátráltathatja a többieket... Siralom. :-(((

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.06. 22:56:18

@mbemba: Most ugrik be, hogy Claude Mbembának hívták a srácot, talán a rokonod ;-)?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.07.06. 23:57:14

@popp: Fekete testvérem ő! :))

Ment mint az istennyila, jó gyerek volt!

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.07.07. 02:25:18

a Suriname-i focistákról szívesebben írnék, mint Owenről :(

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.07. 06:53:19

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Rakd be újabb opciónak (és fogd rá a nyuszira) -áthúzva- és indítsd újra a szavazást.

Paul polip 2009.07.09. 03:00:17

Komoly, kb 20 éves tévedés a Szokol rádió. 1954-ben 15-20 kilós csöves rádiók voltak. A SZokol sokkal később készült, tranzisztoros kisrádió volt.
Nem esett szó arról, hogy Turek, a német kapus élete meccsét játszotta. Németországban pont annyira tett jót a meccs a népléleknek, mint amennyire nálunk rosszat, és ugyanúgy hosszú távon.Valahol azt olvastam, hogy Uruguay számára ugyanakkora nemzeti tragédia mindmáig az elvesztett elődöntő, mint nálunk a döntő. Szerintem azért volt még különleges a meccs, mert egyetlen másik döntő előtt sem volt ennyire egyértelmű az esélyes, mindenki tudta, hogy csak mi nyerhetünk.

kroos 2009.07.09. 07:13:22

@Rahn schießt, Rahn schießt: Jogos.
Bár Turek soha nem közelitette meg azt a formáját késöbb hogy szarjon sünt.A németek meg azt mondták ekkor hogy ,,végre ujra vagyunk valakik."
Uruguay pedig mint cimvédö érkezett és kizárólag nekik volt a mienkhez hasonló erös válogatottjuk,kiegészitve a világ akkori legjobb kapusával Maspolival.Érdekes hogy a torna legjobb játékosa Puskás lett aki csak 2 meccset játszott.A 2. Shiaffino a 3. Kocsis.
És ha már 54. az osztrák svájc 7-5-ös meccs tartja a gólrekordot a Vb-k történetében ugy hogy 5-4-volt a félidö.
Érdekes hogy a magyar futbalvezetés is milyen szinten állt.Bozsikot kiálitották a brazilok ellen de kijártuk valahogy hogy játszhasson az elödöntöben.

Paul polip 2009.07.09. 22:05:30

Egyébkémt 15 kilós csöves rádiója nagyon kevés embernek volt, azért, tudtommal, a Népstadionban
hangszórón hallgatták 70ezren Szepesi közvetítését.
Elmentek meccsre - hallgatták.

szbszig 2009.07.10. 11:48:47

Még egy érdekes megjegyzés, ami a jelenleg futó Aranykupával kapcsolatban jutott eszembe, amikor Kuba visszalépése miatt az észak-amerikai szövetség kisorsolta a megüresedő helyet Haiti és Trinidad és Tobago között.

Nos, tudjuk, hogy az '54-es vébére Törökország szintén sorsolással jutott ki. Spanyolországban nagyon kikaptak, aztán hazai pályán egy sovány góllal nyertek, jött a semleges pálya, ahol kiharcoltak egy döntetlent, aztán pedig a sorsolás. Amiért ez persze a mi szempontunkból különösen érdekes, hogy a törökök "megörökölték" az egyébként sokkal erősebb és esélyesebb spanyolok kiemelt pozícióját, és így kerülhettek a mi csoportunkba a világbajnokságon. Ahol az egyébként még csak kiemeltnek sem tartott nyugatnémeteknek nagyon kapóra jött, hogy elég volt a nem túl acélos török válogatottat kétszer legyűrniük a továbbjutáshoz. Mennyi minden alakulhatott volna másképp, ha a németeknek a spanyolokkal kell játszani! Akkor vélhetően nem lazítottak volna annyira ellenünk sem, mert nem spekuláltak volna egyértelműen csak az újrajátszásra, és a spanyolok elleni megismételt meccs is sokkal komolyabb erőpróba elé állította volna őket...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.10. 12:35:39

@szbszig:

De ez is annyira jellemző. Csak a spanyolok tudtak olyan lúzerek lenni, hogy az akkor még nevenincs törökök ellen kiessenek...

Mérgező Hulladék 2009.07.13. 13:54:09

@kroos: olvasd el, mit gondol az akkori magyar vezetésről a téma nagy szakértője, Szöllősi:

mindenamifoci.blogzona.hu/archives/2009/07/06/Otvenot_evvel_a_berni_ottel_a_lauterni_csoda_utan_II/

Na jó, inkább ne...

@popp: Umoh volt, Csepel előtt már Újpesten is próbálkozott. Bár őt sem konkrétan focizni hívták az országba (egyébként is itt élt), az csak a rendszerváltáskor jött divatba, és a Vasas tényleg élen járt benne: Mbemba, Jessy, Coco Aires :)

kroos 2009.07.13. 14:08:52

@Mérgező Hulladék: Olvastam az 1. részt egy darabig.
Ennél a résznél álltam le

,,a Horthy-rendszerben nevelkedett és szocializálódott klasszisjátékos"

Mérgező Hulladék 2009.07.13. 16:02:40

@kroos: nagyon okos lépés volt részedről :)

fransancisco 2009.08.03. 13:09:01

@mbemba:
chalana!!!
diamantino, nene is istenek voltak

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.08.03. 13:11:42

@fransancisco: Diamantino, Gyémántocska:)))

A kapus Bento is nagy figura volt!

fransancisco 2009.08.11. 20:09:55

@kroos: a 2. részét az említett musornak (Az ismeretlen Puskás) sehol nem találom a neten, tudsz valamit róla?

medco 2009.09.01. 16:43:34

@Csöncsön: Maximálisan egyetértek. Sebesnek a Dél-Kóreaiak ellen és a németek ellen is a tartalékokat kellett volna játszatnia, például Kárpátit, Várhidit, Kovács I-et, Szojkát, Csordást. A németeket így is megvertük volna, viszont a nyolc és négy között pihentebbek lettek volna a játékosok. Másik kapitális hibája Sándor kihagyása. A harmadik, döntő hiba, hogy a második félidőre Czibor Hegyi Gyula parancsára visszament a bal oldalra. Puskásnak megengedték, hogy repedt bokával játsszon! Ráadásul önző módon cipelte a labdát. Mindehhez járult, hogy a németek az erőnlétüket felturbózták C-vitaminnal és szőlőcukorral(csak ezzel?) A bíró pedig törleszteni akart a 6:3 és a 7:1 miatt.

josef_k 2010.05.22. 07:29:34

Én bőven 1954 után születtem, és baromira nem értem, hogy ennek ellenére miért fáj ez a vereseég nekem is. Valahányszor szóba kerül ez a döntő, kifejezetten rossz érzés fog el. Pedig csak egy meccs volt...
A poszt pedig nekem nagyon tetszett.
süti beállítások módosítása