Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Serie A helyszínbejárás

2009.03.26. 19:56 _benito

Volt itt nemrég egy poszt, amelyben a Bundesliga kabalaállatait mutattuk be nagy sikerrel, ezért mindenképpen folytatni szerettük volna a kezdeményezést, de Olaszországban foci van, úgyhogy semmi szükség idióta plüssállatokra a pályák szélén. Stadionokra már sokkal nagyobb szükség lenne, azok viszont – szemben a Bundesligával – nem nagyon vannak, ami azért furcsa, mert az olaszok is pályáztak velünk együtt legutóbb. Az alábbi posztban végigvesszük a Serie A összes stadionját, hogy lássuk, miről beszélünk, amikor ebben a posztban azt mondtuk, nem különösebben rózsás a helyzet ezen a fronton Olaszországban.

Milánóban a Milan a San Siróban (a szent nevét viselő kerületben húzták fel, innen a név) játssza a hazai meccseit, az Inter pedig Giuseppe Meazzában, és bár a két név ugyanazt a létesítményt takarja, egyikük csapat szurkolóinak sem jut eszébe, hogy a másik néven emlegesse a szentélyt. Az épület a milánói önkormányzat tulajdonát képezi, a hivatalos neve az Inter által használt, a legendás játékos 1979-es halála után egy évvel keresztelték át, pedig a Nerazzuri csak a második világháború után költözött át a már 1926-ban átadott stadionba. Az eredeti 35 ezres befogadóképesség 1939-ben megnégyszereződött, az átépítés után azt hazudták mondták, hogy 150,000 néző fér el, majd a Heysel-tragédia után biztonsági okokból  megnyirbálták a széksorokat. A 90-es vb előtt mintegy 30 millió dollárt szántak a felújítására (nekünk, magyaroknak nem kell magyarázni, hogy lett végül majdnem a triplája a végleges költség), ekkor érte el a mostani 85,700-as méretét. Azóta még kapott sajtópáholyt (2002), de szignifikánsan ettől sem lett kisebb, valahol 80 ezer körül lehet a teltház, de az úgyis csak kétszer van egy évben. A stadion az UEFA értékelési rendszerében a maximális öt csillaggal bír, a benne játszó két csapat mezén összesen kettő van.


A római Stadio Olympico 1937-ben nyitotta meg kapuit, és annak ellenére nem bontották le azonnal, hogy a későbbi stadionavatón a magyar válogatott a még zsenge pázsitba döngölte az olasz válogatottat (0-3). Az Olympico -  a többi olasz stadionhoz hasonlóan – rohadt nagy, sokkal nagyobb, mint amekkorára igazából szükség lenne, hiszen évente ez sem telik meg többször, mint 2-3 alkalom. A két bérlő összecsapása mindig az év eseménye, de volt már itt Eb- és vébédöntő is, arról nem is beszélve, hogy az idei BL-döntő helyszínén korábban a Liverpool és a Juventus is elnyerte a meglehetősen ocsmány kupát. A méretéről egymásnak ellentmondó híreket találtunk, egyes források szerint 80,700 néző fér be, a wikipedia szerint viszont csak 72 ezres. Az idei döntőre gatyába rázott stadion ellen szól, hogy a megközelítése során szinte lehetetlen elkülöníteni egymástól a szurkolókat, illetve el lehet, csak a megye összes rendőre kell hozzá. Mivel idén jó eséllyel lesz angol csapat a döntőben, a pofozkodás gyakorlatilag biztosnak vehető.

Torinóban Juventusban is együtt lakik a város két csapata, igaz nem régóta. A Bianconeri 1990-ben átköltözött a Delle Alpiba, ahol egészen 2006-ig játszotta hazai meccseit, majd rájöttek, hogy a családias hangulat nem illik a 70 ezres betonkaréjhoz, ezért szépen visszaoldalogtak a téli Olympicóba. A stadiont az 1934-es világbajnokságra építették, eredetileg 65 ezer néző fért el benne, és egészen a névadó fellógatásáig Benito Mussolini nevét viselte. A változtatások messze nem értek véget, a Stadio Communale (di Torino) ugyan elég sokáig tartotta magát, de a 2006-os téli olimpia előtt gyakorlatilag ledózerolták, és az újjávarázsolt stadion már Stadio Olympico (di Torino - Iaz Vedo) néven várja azt a 27,500 szurkolót, aki egyszerre ritkán tartózkodik az épületen belül. Az olimpia után a Torino közölte, hogy coki nektek, köcsög zebrák, és újra át akarták keresztelni az arénát, méghozzá Stadio Grande Torino névre (a névadó torinói nagycsapatról korábban megemlékezett heinrich). Ilyen nevű helyre viszont hithű Juventino be nem teszi a lábát, úgyhogy megállapodtak abban, hogy a Delle Alpi felújításának befejezéséig marad minden a régiben. A legmodernebb olasz stadionról beszélünk, egyébként.

A Marassiról azt mondják, akik voltak ott, hogy Olaszország legjobb hangulatú stadionja. Genovában is társbérletről beszélhetünk, a Genoa mellé ugyanis bepofátlankodott az 1909-ben átadott stadionba a Sampdoria is. Az egyik legrégebbi építésű arénát hivatalosan Stadio Luigi Ferrarisnak hívják, a névadó természetesen a Genoa történetének egyik nagy alakja, a Marassi név a San Siróhoz hasonlóan itt is a kerületet jelöli, ahol az épület áll, de sok helyi csak U campu du Zena (a genovai pálya) néven emlegeti. Az eredetileg 20 ezer férőhelyes stadiont az 1990-es vb-re újították fel – igazából lebontották, és egy újat rántottak fel a helyére -, és bővítették 37 ezressé, de a híradások szerint 1949-ben 60 ezren szorongtak a lelátókon egy Olaszország-Portugália meccsen. A Marassi egyedi kialakítása az egyik legkönnyebben felismerhető stadionná teszi a genovai arénát, a furcsa tornyok okát mi magunk a felnégyelt edzők tagjainak kihelyezésében véltük megtalálni, egyébként pedig ha választanunk kellene, hogy hol nézzünk városi derbit, biztosan Genova felé vennénk az irányt.

Itt véget is értek a társbérletek, az alábbi építményeket már mindenhol egy csapat próbálja megtölteni több-kevesebb sikerrel. Szicílián például ez leginkább a csapat játékától, és a tabellán elfoglalt helyezésétől függ: például a Stadio Renzo Barbera mind a 37 ezer ülőhelyét elővételben eladták 2004-ben, amikor a Palermo 30 évi vegetálás után visszajutott a Serie A-ba. Essünk túl a neveken: 1932-es átadásakor Stadio Littori (fasiszta-alert!) néven futott, ekkor még nem volt lelátó a kapu mögött, majd 36-ban egy spanyol polgárháborús hős után Michele Morrone nevét viselte egy darabig. Aztán jött a Stadio La Favorita, egészen 2002-ig így is hívták, akkor kapta jelenlegi nevét az egykori elnökről - a mostani elnök, az elmeháborodott Zamparini egyébként le akarja bontatni. Az egykori 50 ezres stadion szintén helyszín volt a 90-es vb-n, akkor kapott a két főlelátó székeket, így érte el a jelenlegi befogadóképességét. A többi olasz arénához hasonlóan szép, és hangulatos, ha tele van, romos és nyomasztó, ha nincs.

Nagyjából ugyanez elmondható a San Paolóról is, Nápoly büszkesége 60 ezres kapacitásával a harmadik legnagyobb stadion Olaszországban. Szicíliával ellentétben itt nem is kell, hogy menjen a csapatnak, a Serie C nézőrekordját (51,000) itt regisztrálták. Minden idők legkönnyebb találós kérdése következik: vajon kiről akarta a város elnevezni az épületet? Olaszországban azonban van egy olyan törvény, hogy nem lehet középületeket külföldiekről elnevezni, az illető pedig argentin (ha még most sem, akkor fingom nincs, hogy navigáltál ide erre az oldalra). Egy tudathasadásos állapotot muszáj felidéznünk a stadionnal kapcsolatban. Az 1990-es vb-n Olaszország Argentínával játszott itt, a szurkolók pedig nemcsak nem fütyülték ki a vendégek himnuszát, de tanácstalanul ácsorogtak, hogy akkor most mi a büdös francot csináljanak (a csapat történetének két scudettója közül az egyiken még meg sem száradt a pezsgő a vitrinben). A meccs végül 1-1 lett, a büntetőpárbajt Argentína nyerte, az utolsó lövő pedig nem más volt, mint… igen.

A firenzei Stadio Artemio Franchiról biztosan sokaknak az üvegfal jut eszébe, ami egyébként sok olasz stadionban megtalálható, de sehol nem olyan közel a pályához, mint itt. Az 1931-ben átadott aréna a Giovanni Francesco Berta helyén épült fel, az utolsó felújítást itt is a 90-es vb-hez köthetjük. Akkor beépítették a futópályát, így lett a 32 ezres stadionból a jelenlegi 47 ezres, de a rekord nézőszám itt is jóval több ennél, az Inter ellen csaknem 60 ezren szorongtak a lelátókon. A névadó a klub edzője, későbbi szövetségi elnök, aki tragikus hirtelenséggel, autóbalesetben hunyt el 83-ban.



Méghozzá Sienában, és micsoda meglepetés, a toszkán csodaváros (sokan egész Olaszország legszebbjének tartják) szerény stadionját is a jeles sportvezetőről nevezték el. A szomszédos Firenze létesítményéhez képest az itteni Franchi inkább a diósgyőri stadionra emlékeztet, csak itt van szponzor is, amit mutat, hogy tavaly a roskatag sporttelep nevéhez a bank kérésére hozzácsapták a Montepaschi Arena nevet. Egyébként van előnye is, hogy csak 15 ezres az aréna, mert így nem is tűnik olyan kevésnek 10 ezres átlag nézőszám, pedig nemcsak kevés, de a Serie A-ban a legkevesebb is. Hát így van az, hogy két stadiont is ugyanúgy hívnak Olaszországban.

A Lecce stadionjában a lúzerség szelleme kísért. A bazi nagy betonkaréj (tele persze ez is állat jól néz ki) 1966-ban épült, de tíz évvel később már újra dolgozni kellett rajta, mert omladozni kezdett. Ha már belefogtak, székeket is szereltek fel, a 20,000-es Stadio Via del Mare ekkor az ország egyik legmodernebbje volt, amikor pedig 85-ben a Lecce története során először feljutott a Serie A-ba, rögtön 55 ezresre kellett bővíteni. Az 1990-es vb egyik helyszínének szánták, ekkor a sajtópáholy miatt érte el mai, 40 ezres méretét, de hiába voltak készen elsőként az építkezéssel a lecceiek, Bariban masszívabb volt a lobbi, így végül Leccében nem rendeztek meccset. 2007-ben a csapat olyan rossz volt, hogy egy pályamunkást az Isteni Gyepen ütött agyon a játékosoknak szánt, de elkésett ménkű.

A Reggio Calabriában található Stadio Oneste Granillo azért néz ki tákolmánynak, mert az. Pedig a torinói és római átépítések után ez a legfiatalabb stadion egész Olaszországban, csak tíz éve épült fel a Michele Bianchi nevét viselő aréna helyén. Nem nagyon szép maga az építmény, csak akkor, amikor rengeteg ember takarja el, de ez nem olyan nagyon gyakori errefelé, a Reggina ugyanis jobbára a kiesés ellen harcol (azt viszont nagy sikerrel teszi). A 28 ezres stadion névadója természetesen a klub egykori elnöke, aki a Granata történetében először vezette a csapatot a Serie B-be, úgyhogy gyorsan megválasztották polgármesterré is. Dunai Antalt követeljük a parlamentbe!

Még egy gigantikus monstrum, ezúttal Veronából. 1963-as átadásakor igazi ékszeresládának (egy eredetileg 65 ezres létesítményt mégsem nevezhetünk doboznak) számított a Marc’Antonio Bentegodi, mely az első fedett lelátójú olasz stadionok között volt, természetesen a 90-es vb egyik helyszínét tisztelhetjük benne sőt, nyolcaddöntőt is rendeztek itt (Spanyolország-Jugoszlávia). Ez is olyan helyszín, ahol öröm játszani minimum 30 ezer néző előtt, mert a 20 ezer már csak fél házat jelent, a Chievo meg ugyebár egy fél szemeszter alatt csábít ki ennyit nézőt. A város nagyobbik része ugyanis a jelenleg a C1-ben senyvedő Hellas Veronának szurkol.

A bolognai Stadio Renato Dall’Ara egy igazi kis szakadék. Bár futópálya van körülötte, ami elvben úgy kinyírja a hangulatot, mint a stifolderes lehelet az első csókot, a síugrósánc meredekségű lelátók azért sokat dobnak a hangulaton. Az 1927-ben átadott stadka vb-helyszín volt, David Platt itt vágta a belgák hálójába a hosszabbítás utolsó előtti percében a továbbjutást jelentő gólt. A 40 ezres aréna természetesen itt is egykori elnökről kapta a nevét, és idén általában masszív fél házzal üzemel.

Az udinei Stadio Friulit kívülről sokan jól ismerik, a határ menti város arénája közvetlenül az autópálya mellett van, amit a Tarvisióból bőrdzsekikért utazók oda-vissza megcsodálhatnak. Fiatal építmény, 1976-ban adták át, pofásnak is mondható, de a kiszebráknak még abban az évben is gondot okozott a megtöltése, amikor a BL-ben szerepeltek. Nem kicsi ez sem, 40 ezren férnek be (az Udinese meccseire átlagban 17 ezer néző kíváncsi), a 90-es vb-n az E csoport küzdelmei zajlottak benne. Habi majd megmondja, építészetileg hülyeség-e, de azt tartják róla, hogy a müncheni Olimpiai stadionra hasonlít, csak az Udinese még megy egy kört az UEFA-ban, a Bayernt meg bucira veri a Barcelona. Ja, a tervek szerint a Friuli így fog kinézni nemsoká. Kivárjuk.

Szardínián nem adnak a külcsínre, jó ronda egy tákolmány a Communale Sant’Elia, pedig vb-helyszín volt ez is. Bocsánatos, hogy mertek nagyot álmodni az építők, 1970-ben bajnok lett a Cagliari (már akkor sem értette senki, hogyan), ezért nekiláttak, hogy a jövő nagy sikereit jó sokan nézhessék, és meg sem álltak egy 60 ezres hodályig. Aztán erre nem lett szükség, a vb-re átdolgozták kicsit, de még mindig közel 40 ezren fértek be, és ez így volt egészen 2003-ig, amikor a két kapu mögötti kanyar elé beraktak egy-egy mobillelátót, hogy csökkentsék a szurkolók és a pálya közti távolságot (átkozott futópálya itt is). Az eredmény ronda lett, de nem kicsit. Ment is a vita éveken át, hogy új stadion kell, az elnök hiába fizette volna saját zsebből, nem kapott engedélyt egészen két hónappal ezelőttig, úgyhogy örömmel jelenthetjük, augusztusban lerakják az új stadion alapkövét. Mondjuk annak a 12 ezer nézőnek, aki kijár, elég is lesz az a 20 ezres, amit terveznek.



A Serie A legósdibb stadionja a legnagyobb pálya köré épül (120x70m), a hangzatos nevű Stadio Atléti Azzuri d’Italia pont azt jelenti, amire mindenki gondol: éljenek sokáig az olasz sportolók! Nem volt nagy kunszt jobb nevet találni, mint az előző, a mártírhalált halt fasiszta, Mario Brumana nevét viselte sokáig az 1928-ban átadott építmény. Azért szokás szidni, mert nem elég, hogy ronda, de a kanyarokból nem lehet látni rendesen, ritkaság is, hogy mind a 24 ezer jegyet eladják Bergamóban, viszont a helyi ultrák hírhedten baloldali nézetei miatt kiváló kergetőzéseknek ad otthont az Atalanta-stadion környéke. A helyiek szeretik, és az a fontos.

Szicílián székel a Catania is, méghozzá a Stadio Angelo Massiminóban. A csapat egykori elnökéről elnevezett stadiont 1937-ben adták át, nem is nagyon nyúltak hozzá azóta, csak annyira, hogy befedjék a vendégszektort, ami előrelátó döntésnek bizonyult. A 24 ezres stadion jó hangulatú arénának számít, az elefántok átlagosan 18 ezren dübörögnek ki egy-egy bajnokira, kivéve, amikor a Palermo jön, mert akkor természetesen telt ház van. Így volt ez 2007 februárjában is, amikor a két szurkolótábor összecsapásában meghalt egy rendőr, a Massiminót pedig az év hátralevő részére bezárták.

111 komment

Címkék: olasz történelem serie a vegyes izé

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr851027695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

United82 2009.03.27. 10:36:05

A San Sirohoz fűznék még egy-két szót. Volt szerencsém látni az Inter-United BL meccset a helyszínen és hát mit ne mondjak, bizony csalódás volt a stadion. Mármint gyönyörű, kiemelkedik a "tájból", belül remek a hangulat és az a katlanszerűség ahogy szinte "rád hajlik" a feletted lévő két emelet körös-körül az lélegzetelállító, és ha 6-8ezer Unitedessel végig énekled a meccset a 80ezres telt házban ,szóval ezek mind-mind csodálatos dolgok. De a stadion környéke kb úgy néz ki mint az Mtk pálya környéke, lepusztult, ütött kopott koszos utcák és helyek. Valamint a stadion belső lépcsőházak és a wc-k pedig a lepusztult Népstadiont...ö..bocsi Puskás Stadiont idézik. Nincs sok összehasonlítási alapom, mert "csak" az Old Traffordon és a San Siroban jártam mint "modern nagy stadionokban" de ég és föld a 2 stadion közötti különbség abban az értelemben hogy pl az OId Trafford közvetlen környéke azért szépen megvan csinálva, a stadionon belül a wc-k normálisak, bár a lépcsőház ott se tip-top:) De azért valamit kezdhetnének a San Siro környékével. Ok lehet hogy a hazai szektorokhoz vezető lépcsők és wc-k nem annyira balkániak és direkt nincsenek az olaszoknál megcsinálva hiszen ott úgyis lerombolnék 2perc alatt:)
De egy biztos ha a San Sirot tekintjük olaszországban az egyik top stadionnak (és hát vehetjük annak..sőt top1:), akkor bizony nagyon sok dolguk van az olaszoknak ha azt akarják hogy több ember menjen ki a stadionokba és ne csökkenjen a nézőszám, és akkor talán évente nem 2-3meccsre lesz telt ház.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 10:41:41

Nagyon jó cikk, még sok ilyesmit. Annyit azért megjegyeznék, hogy 1937-ben még nem az Olimpico épült föl Romában. Azt a stadiont lebontották és annak helyén 1953-ra készült el maga az Olimpico (mint a Népstadion). Ennek örömére verték bucira Puskásék, a még mindig a legendás Vittorio Pozzo által irányított olaszokat. A meccs egyébként az EB elődjének, az Európai Nemzetek Kupájának a döntője is volt. Szöllősi György például ezért titulálja európa-bajnokoknak Puskás Öcsiéket.

Egyébként Rómában új stadiont terveznek, az építkezést a római önkormányzat is támogatná és a Wembley újjáépítésében is résztvállaló IGM cég lenne a kivitelező.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 11:00:02

@Rooney82:
Angliában majdnem mindenhol lakóövezetben vannak a stadionok. különösen azok, amelyek régen épültek, és bővítették.
emiatt is "jobb" a környéke az OT-nak. Van sorház, ami a Statford End alatt van.
Az Anfieldet meg alig lehet észrevenni, annyira körbe van építva (illetve annyira terjeszkedett, ezért is kell új stadion, mert már nem lehet bővíteni)

(én elég közel laktam az OT-hoz, és a környéktől nem estem hasra. igaz, egy tök új negyed épül a szomszédságában (Salford Quays), de az meg annyira steril, hogy az még rosszabb)

kroos 2009.03.27. 11:05:43

, az utolsó lövő pedig nem más volt, mint…
serena?

United82 2009.03.27. 11:06:05

@pote:
Igazad van, én sem estem hasra:)
de azért a San Siro környékéhez képest...mondom nincs sok összehasonlítási alapom..csak azért meglepődtem hogy a San Siro környéke olyan lepuszult meg minden ,mintha magyarországon lennék:) De lehet én vagyok túl naív és valami csodát vártam:):)

raoul_duke 2009.03.27. 11:09:36

A Friulihoz azért annyi pontosítást hozzá kell fűzni, hogy aki csak Tarvisioba megy dzsekiért, nem megy el mellette, mert Tarvisio közvetlenül az osztrák-olasz határon van. Északolaszba kell nyaralni ahhoz, hogy Udine mellett elmenj.

Vul-Kahn 2009.03.27. 11:15:39

Ez a mobillelátos megoldás a Cagliari stadionjában vmi förtelmes. Amúgy meg nem értem, miért vannak a legtöbb stadionban ilyen szürke székek. Mintha nem is lenne ott semmi, csak a csupasz beton. A római Olimpico is mennyivel pofásabb már így kék székekkel.
Amúgy grat a cikkhez benito, nagyon jó lett. Remélem lesz majd ilyen a Bundesliga-stadionokról is, csak hogy mindenki érzékelhesse a különbséget.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 11:18:07

@raoul_duke:
ez így igaz,
de _benito tud egy rövidebb utat a kertek alatt
;)

sőt, még az első Autogrillig sem kell Udinéig lemenni.

raoul_duke 2009.03.27. 11:25:19

@pote: Jah, ha csak Autogrill kell, az Bécs előtt is van az A4-en :).

giacinto 2009.03.27. 11:32:55

1. a futópálya mindenhol rontja az élményt, tehát azonnal MONNYON LE!

2. a kisebb csapatoknak pedig a Marassihoz hasonló 30-35 ezres stadion kéne (persze tudom, miből?) nagyon szép az a stadion azzal a barna toronnyal.

3. a római és a nápolyi kb tök egyforma :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 11:35:29

@raoul_duke:
van Klagenfurt előtt is,
de az má' milyen tré, h ósztriában iszol olasz kávét!

vargamma 2009.03.27. 11:35:53

oszt a Bari stad. végül csak kimaradt...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 11:40:56

@vargamma:
pedig ott majdnem bajnok lett a Juve.
(az most nem seriaA, gondolom azé')

Henke 2009.03.27. 11:51:23

1;Gratulálok! Kiváló cikk!
2; Spanyol stadionkörképet akarok! :)
3; Úgy egyáltalán; spanyol posztot akarok! :(

Hriszto 2009.03.27. 12:07:00

Igen, sajna a Meazza környéke hasonlít az Előre melletti remiszhez, de a lepusztult környéken kanyargó villamossal kimenni mondjuk egy Inter-Lazio 4-3-ra...kevésbé érdekel a környezet, amit a sok embertől, és árustól amúgy sem látna senki. A Bologna pályájához hozzátartozik szorosan, hogy nagyon kis hangulatos hely, a környék tele van kávézóval, és a jegypénztárak előtt lehet akár lábteniszezni is. Még fél házzal is jó kis hangulata van, főleg, ha az üvegfal mögötti árokba bedobnak pár hanggránátot. Szívesen olvasnám el a folytatást is pl.: Rigamonti, Tardini, San Nicola, Castellani, Pierluigi Penzo...

Salvatore Bonanno 2009.03.27. 12:35:32

@pote: Kolléga! Hasonló poszt az angol stadionokról?

Romanista 2009.03.27. 12:42:25

nagyon jó írás!

az Olimpiconál én azért azon leragadtam hogy ahogy mész be ott egy obeliszk amin jó nagy betűkkel ez áll: BENITO MUSSOLINI

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 12:53:13

@Salvatore Bonanno:
részletekbe lesz.
OT már fél éve félkész. (kisebb stadionok szintúgy)
de lesz Olimpico hangulatjelentés is.

Walmer 2009.03.27. 12:55:22

Remek post, pár összeomlófélben lévő betonteknőről.


Rám jött a trollkodhatnék:-)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.27. 13:10:50

@Salvatore Bonanno:
részletekben lesz.
OT már fél éve félkész. (kisebb stadionok szintúgy)
de lesz Olimpico hangulatjelentés is.

r_magpie 2009.03.27. 13:13:32

kizárásos alapon biztos kitalálhatnám (vagy csak olvasni nem tudok), de a frappáns nevű "Éljenek sokáig az olasz sportolók"-nevű aréna melyik csapathoz is tartozik?

az olasz stadionok másik jellegzetessége - az ormótlan betontömbök mellett - a hangulatos félhomály, néhol ijesztően gyengék a reflektorok (talán Siena?), szegény farkasvakságban szenvedő játékosokat nem irigylem olyankor

Salvatore Bonanno 2009.03.27. 13:33:06

@pote: Zsír!
Csak megerősíteni tudom a fentebb elhangzottakat (ez képzavar, ugye?) az OT környéke tiszta és rendezett, az Anfield pedig annyira a házak között van, hogy 3 sarokra is hallani lehet, ha valami történik a pályán. Ráadásul a Goodison kb. 10 perc séta.

G_P_T 2009.03.27. 13:33:36

@r_magpie: Atalantáé.

Nagyon jó írás egyébként!

A Meazza közvetlen környéke tényleg elég gáz, de nincs mit csinálni vele. Mellette a régi lóversenypálya ill az egyik fő autópálya bevezető is a közelben húz el. A stadion maga viszont gyönyörű, persze meglátszik rajta, hogy utoljára komolyabban 20 éve nyúltak hozzá.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.03.27. 13:34:07

A 120x70-es pálya szép, de nemzetközi meccset nem lehet(ne) rajta tartani...

futballpálya mérete:
hossz: minimum 90 m (100 yds)
maximum 120 m (130 yds)
szélesség: minimum 45 m (50 yds)
maximum 90 m (100 yds)

Nemzetközi mérkőzésen:
Hossz: minimum 100 m (110 yds)
maximum 110 m (120 yds)
szélesség: minimum 64 m (70 yds)
maximum 75 m (80 yds)

_benito · www.nst.blog.hu 2009.03.27. 13:34:31

@r_magpie: az jogos, bele is írtam rögvest. atalanta, egyébként.

szeme közé, laposan! 2009.03.27. 13:41:17

"y Azevedo", ha már klasszikust idézel... :)

Hispan07 2009.03.27. 14:24:17

jó összefoglaló, azt azért megemlíteném: a legnagyobb össznézőszámot stabilan a Milan produkálja, így időről időre fel is röppen a hír, hogy építeni kéne egy saját stadiont. nem tom ebben mennyi realitás volt/van/lesz

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 14:27:04

@szeme közé, laposan!: fonetikusan viccesebb, különben sem leírva klasszikus ez.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.03.27. 14:30:52

@Romanista:
Owner Dundee United
Surface Grass
Capacity 14,209
Field dimensions 110 * 72 yards


kifejezetten kicsi pálya...

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.03.27. 14:31:54

@pattopo:

ejj de benéztem a kommentedet .-)
bocs

poolfanati 2009.03.27. 14:42:02

@pote: be tudnád linkelni az anfieldről készült cikkedet? már olvastam, de most megint kedvem lett hozzá és kb. egy év lenne mire megtalálnám az archívumban.

Lencse. 2009.03.27. 14:47:50

Egyébként a "pote anfield meccs" +ma jó napom van kombó segített. ;)

Lencse. 2009.03.27. 14:52:57

És köszönöm a cikket, jó volt olvasni, tanulságos, arról ne is beszélve, hogy tisztába tett egy elég ciki félreértést: én eddig Olimpyco alatt csak a római stadiont értettem, egyre furcsábban olvastam az itteni "megyünk az Olympicoba" (Romásoktól), "A Juvét nehéz lesz megverni az Olympicoban" (nem Romásoktól) és hasonló kommenteket, egyre erősebben élt bennem a szörnyű gyanú, hogy TALÁN a Juve stadionját is így hívják. Csak ez ugye ütközés, mert az én ismereteim szerint az a Delle Alpi volt. :)

poolfanati 2009.03.27. 15:17:05

off
gera gólja volt a legszebb múlt héten, egész Európában.
www.origo.hu/sport/focivilag/20090327-az-uefa-szerint-gerae-a-het-golja.html
remélem tartogat máltának és albániának is valami szépet gerzson:) mondjuk néhány szaltót:)
on

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 15:20:14

@Lencse.: A Juve stadionja továbbra is a Delle Alpi, amelyet most építenek át és ha jól emlékszem 2011-től játszik ott újra a Juventus.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 15:23:40

Éljen! Éljen! Éljen!

Imádom a stadionokat! Nagyon jó poszt!

Az jutott eszembe olvasás közben, hogy lám, ezért is mennyivel szimpatikusabb a spanyol foci, mint az olasz: Spanyolországban az összes nagyvárosban külön stadionja van az ott játszó csapatoknak. Nem közösködik egymással a Sevilla és a Betis, a Valencia és a Levante, a Real és az Atlético, a Barca és az Espanyol (de még a Real Murcia és a Ciudad Murcia sem...). És ez így van jól.

A Marassi tényleg messze a legszebb az összes olaszországi stadion közül. Mármint képek alapján. Hiszen még egyikben sem voltam. Ha nagyon sok pénzem lenne, biztosan arra költeném el, hogy körbejárjam Európa stadionjait, csak úgy elvegyülve a tömegben, fantasztikus lenne...

rexford 2009.03.27. 15:25:52

@popp: Nem át, hanem újat építenek.

Walmer 2009.03.27. 15:27:58

@Csöncsön: Menthetetlen vagy...
Valamit Messiről esetleg? Vagy Xaviról?

rexford 2009.03.27. 15:28:28

@Csöncsön: "Az jutott eszembe olvasás közben, hogy lám, ezért is mennyivel szimpatikusabb a spanyol foci, mint az olasz: Spanyolországban az összes nagyvárosban külön stadionja van az ott játszó csapatoknak. Nem közösködik egymással a Sevilla és a Betis, a Valencia és a Levante, a Real és az Atlético, a Barca és az Espanyol (de még a Real Murcia és a Ciudad Murcia sem...). És ez így van jól."

Juj, de jó! És tényleg szimpatikusabb, nem is kicsit!

Lencse. 2009.03.27. 15:32:15

@Csöncsön: Azért a Traffordon majd óvatosan Messi emlegetésével, mondjuk egy-egy zseniális Giggs-megmozdulás után. :)

A Seriával egyébként ez is a bajom többek között: amikor odakapcsolok egy olasz bajnoki közvetítésére, szörnyű lehangoló nagy szürke karéjok előtt futkosó apró embereket nézni. A PL-ben (de azt hiszem, idevehetem a Championshipet is) egyszerűen az összes stadion összes meccsére jólesik ránézni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 15:32:19

@Walmer:

Amúgy engem tízéves tévénézőként, békéscsabai meg tatabányai pályákhoz szokott szememmel, a Barcelona nemcsak az egyérintős játékával, de a stadionjával is rabul ejtett.

Emlékszem, ment fölfelé a kamera, és csodálkoztam, hogy még mindig nem ér véget a lelátó, és mindig kb. kétszer olyan magas volt, mint amilyenre számítottam.
:-)

Lencse. 2009.03.27. 15:33:52

Ja, és ebben nem feltétlenül értünk egyet: én kifejezetten mókásnak találom, ha a nagy riválisok közös stadiont használnak. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 15:39:27

@Lencse.: Melyik is volt az a Stadion, ahol tavaly FA negyeddöntőt közvetítettek gyönyörű szép konténerből?

@Csöncsön: Szerintem meg fasza, hogy városi riválisok ugyanott játszanak, talán ettől forróbbak az olasz városi derbyk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 15:39:32

@Lencse.:

De most hol emlegettem Messit? :-)

Teljesen egyetértek! Én is odakapcsolok egy olasz meccsre, és annyira lehangol az üres, ronda és mindenféle hangulatot mellőző betonteknő látványa, hogy magát a meccset sem bírom sokáig nézni. Egyszerűen kell a fíling, hogy rá tudjam hangolni magam arra a tudatra, hogy van itt tét.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 15:43:41

@Csöncsön: Az viszont tuti, hogy Olaszországban a sokkal kevesebb szurkoló sokkal hangosabb és komolyabb hangularot csinál, mint a hispánoknál a sokkal több.

Romanista 2009.03.27. 15:45:28

@popp: a spanyol meccsek számomra azért majdnem nézhetetlenek mert folyamatosan zajonganak és nem szurkolnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 15:45:55

@Lencse.: @popp:

Kötöm az ebet a karóhoz. Szerintem sokkal jobb a pályaváltás. Egy Atlético-Realnak egészen más hangulata van a Vicente Calderónban, mint a Bernabéuban.

Lencse. 2009.03.27. 15:49:32

@popp: Soha nem tagadtam, hogy részegen üvöltő, mindenféle életveszélyes játékszert gyújtogató macskazabáló nagyon impozáns hangulatot tud teremteni. :)

"Melyik is volt az a Stadion, ahol tavaly FA negyeddöntőt közvetítettek gyönyörű szép konténerből?" - Itt is bizonyítottam már párszor, hogy memóriám, mint olyan, nem létezik, szóval segíts, kérlek. :) De egy kivétel szerintem nem változtat azon, hogy átlagosan jellemző, amiről beszéltem.

@Csöncsön: Szerintem nem tudnád megállni, hogy a Giggs-cseleket fátyolos szemmel rajongó szomszédnak oda ne szóljál, hogy "Áh, ezt Messi KÉTSZER ilyen jól tudja!" :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 15:50:56

@popp:

Ez egy sztereotípia, amely nem feltétlenül igaz. Spanyolországban is vannak fanatikus szurkolótáborok. Emlékszem a Sporting Gijón-Sevilla meccsre, ahol tíz emberrel nyert az újonc (talán decemberben volt). Hát szinte ott éreztem magam a lelátón, az egész stadion végigénekelte a meccset, hátborzongató volt.

sundin 2009.03.27. 15:52:17

@Csöncsön:
Tényleg menthetetlen vagy, mint ahogy már megemlítették előttem.
Mi köze a spanyol focinak ehhez a cikkhez? Ha pedig már példákat hozol fel, legalább pontosan. A Ciudad Murcia egy alig 10 éves klub, ami 2 éve Granadába költözött, a csapat pedig Club Atlético Ciudad de Lorquí néven fut tovább valahol nagyon lent. Amíg létezett, addig egy stadionban játszottak a "nagy" Real Murciával a Condominában, majd 2 éve költözött az új Condominába a Real, a Ciudad pedig egy másik városba... ha minden igaz a régit bezárták, mert veszélyessé vált a tetőszerkezete.
Azért egy ehhez hasonló spanyol poszt tényleg jöhetne: engem különösen a sevillai olimpiai stadion (micsoda képzavar :) ) és a 4. osztályban sínylődő Oviedo ékszerdoboza érdekelne. De érdekes lesz majd jövőre, a Segundában az Espanyol stadionavatója is :)

probinho10 2009.03.27. 15:53:18

a marassi kissé angolos, de rohadt szép, egyszer csak elmegyek oda. mmint már voltam genovában, csak akkor asse tudtam mi az a foci... :D a palermo stadionja meg olyan azzal a baszom sziklával, mint az inverness stadionja a tengerrel a háttérben: kurva jóó. :D

sundin 2009.03.27. 15:54:08

A Siena stadionja a kedvencem. Iszonyat jól néz ki, olyan természetközeli azzal a sok fával. Bár kinek mi, ugye, más szerint meg parasztos :) A Marassi is nagyon rendben van.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 16:01:49

@Csöncsön: A két római derbyn is teljesen más a hangulat, ha merda a pályaválasztó, akkor több laziale szurkol, ha meg a Lupi, akkor több romanista. Aztán teljesen más gólt rúgni a Curva Nord és a Curva Sud előtt. Ha előbbi előtt találsz be akkor a szád elé teszed az ujjad, ha az utóbb előtt akkor a füledhez a kezed.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 16:02:17

@Csöncsön:

Közben találtam egy videót a hangulathoz. A videó elején még "telik" a lelátó, de a fíling már megvan.

www.youtube.com/watch?v=5Dv8dORSB0o&feature=related

@sundin:

Nem a spanyol fociról beszéltem, hanem a spanyol stadionokról. (Más is hasonlítgatott, nem csak én.) A Murcia-dologhoz köszi a pontosítást!
:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 16:09:04

@sundin:

Különben a Siena stadionja nekem is tetszik! Van hangulata.

Bianconero 2009.03.27. 16:39:38

Valaki kiemelte a bolognai stadion szép környékét. Nos, volt szerencsém élőben a torinói Olimpicóhoz, és bizony ott is szuper a körítés: hatalmas park, focizó gyerekek, rengeteg árus és a szomszédságban rendezett sugárutak.
Ezen kívül voltam Triesztben is (Serie B, Triestina-Juve meccs) és ott is frankó kis stadion van. Kicsit hasonlít a genovaihoz, jó meredek és nagyon hangulatos. Adnak a színekre is, mert nemcsak a stadion piros, hanem a mosdókban a csempe is. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 16:56:50

@popp: @Csöncsön:

No, még egy videó a Molinón hangulatához. Csak azért linkelem, mert ilyen hangzatos című: "Molinón vagy Anfield?" :-)))

www.youtube.com/watch?v=B7LRmCokzmc&feature=related

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 17:01:56

@Csöncsön: Na ilyen videókat tucatjával tudnék citálni az Olimpicoból, de vajon a Camp Nouból találnánk-e hasonlókat :-)?

Lencse. 2009.03.27. 17:03:16

Mondjuk nekem legyen mondva, a fél faszomat odaadnám, ha itthon ilyen meccsekre lehetne kijárni, lehangoló karéjokkal meg unalmas hispánokkal.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.27. 17:08:59

@Lencse.: Lehangoló karéjokkal tudok szolgálni az úrnak, tessék kijönni szerdán az Öcsibe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 17:13:46

@popp:

A Camp Nou semmihez sem hasonlítható. ;-)

Hispan07 2009.03.27. 17:38:44

@Csöncsön: már megbocs, de tényleg elég gáz ez a spanyol/barca tukmálásod. ha nem tetszik az olasz foci, olasz stadionban, ne nézd. nekünk tetszik, nézzük. és a faxom se kiváncsi a barcelonára meg a stadionjára, miközben mi épp az olaszokról beszélgetünk.

Lencse. 2009.03.27. 17:40:56

@popp: Sajnos debreceni vagyok, ha véletlenül mégis el találnék utazni a fővárosba szerdán, akkor egy közepes formában lévő svéd metálbandát néznék meg a Pecsában (na, az sem semmi :) ). Ez van.

A magyar válogatottat eddig egyszer láttam élőben, a Fehéroroszok elleni dicsőséges 2:5 maradandó élményt jelent.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.27. 17:51:26

@Hispan07:

Ha megfigyelted (volna), nem én vagyok az egyetlen, aki hasonlításokat tett. És ez szerintem rendjén is való.

Glory 2009.03.27. 17:59:58

@Hispan07: szerintem nincs csoncsonnel gond hogy mindig beleveszi a barca-messi kombot az osszes hozzaszolasaban. nezzuk poppot: nincs komment roma meg kapitany nelkul.
amugy pedig szemely szerint az osszes stadiont legyalulnam amelyikben futopalya van. az egyszeruen borzalmas. itt angliaban ha jol tudom egy nagy(obb) csapatnak van palyaja amit az a ronda futokor vesz korul: Brighton HA. viszont ha jol tudom akkor ok is epitik ma az uj stadionjukat.
en.wikipedia.org/wiki/File:Withdean.jpg

Hispan07 2009.03.27. 18:05:49

@Csöncsön: megfigyeltem, miként azt is, hogy a leggyakrabban és legtolakodóbban te lövöd az ilyesmiket, mindenfele, legyen az angol, olasz vagy akár német poszt.

De ha szerinted ez rendjén való, ám legyen. Majd akkor a következő spanyol poszthoz átruccanok én is egy kis hittérítésre, hátha van ott pár eltévelyedett lélek, aki alig várja, hogy megtudhassa, mennyivel jobban csípem az olasz focit a spanyolnál, mennyivel jobban teccik a Milan meze a Barcelonáénál, mennyivel jóképűbb és több BL-t nyerő csapatban játszó fiú Kaká mint Messi - és maradjon meglepetés is a többi 70 kommenthez.

Sőt, az igazi buli az lenne ha mondjuk popp, Mr. AT és G.Cornholio is jönne velem, mert akkor végre a spanyol foci összes híve betekintést nyerhetne az olasz élvonal csapatainak mindennapjaiba - ami biztos BAROMIRA érdekli őket. szóval kalandra fel, hamarosan találkozunk Hispániában (ha már név szerint amúgyis ott lenne a helyem).

AP! (törölt) 2009.03.27. 18:16:32

minden stadion, amelyet futópálya vesz körül, a bűn állapotában leledzik.

kroos 2009.03.27. 18:19:41

Csöncsön..én öszintén mondom hogy kezdelek kedvelni:)

Papp Sanyi 2009.03.27. 19:26:43

Azt ne felejtsétek el, hogy nem véletlenül vannak a futópályák a stadionokban. Igen, az atlétika miatt. Az is egy sport. Bár nekem sem tetszenek az olyan stadionok, de pl. a rómaiban sajnos meg fog maradni. Angliában meg lehet, hogy utálják az atlétikát?

madbalee 2009.03.27. 19:31:34

Jó poszt. Grat!
Sajna én még csak 2 észak olasz arénába jutottam el (San Siro&Friuli), viszonyítási alapom német és spanyol stadionokkal van, de teljesen igaz, hogy az olasz stadionokra nagyon ráfér 1 komolyabb ráncfelvarrás. Viszont csakis úgy ha megőrzik karakterüket!!! .

madbalee 2009.03.27. 19:33:33

@Papp Sanyi: Állítólag Anglia a foci bölcsője. Valószínű ez összefüggésben van azzal, hogy nincs sok futópályás stadion:)

Woland 2009.03.27. 20:13:14

@popp:

lehet hogy mar valaszolt valaki, de a Barnsley palyajan volt a konteneres kozvetites. Oakwell a stadion neve es nagyon is pofasan nez ki. 23.000-en fernek be. itt van rola egy kep:

www.sunwing.co.jp/MatchOfTheDay/stadium/s-Oakwell.jpg

a kontener valami epitkezes miatt kellett szerintem, valszeg a sajtopaholyt ujitottak eppen.

BruceWayne 2009.03.27. 21:46:00

"A Seriával egyébként ez is a bajom többek között: amikor odakapcsolok egy olasz bajnoki közvetítésére, szörnyű lehangoló nagy szürke karéjok előtt futkosó apró embereket nézni. A PL-ben (de azt hiszem, idevehetem a Championshipet is) egyszerűen az összes stadion összes meccsére jólesik ránézni."

szerintem meg kurva unalmas tök egyforma lelátókon ülő tök egyforma emberek előtt tök egyforma pályákon majdnem tök egyformán rohangáló embereket hosszú távon nézni :-D

giacinto 2009.03.27. 22:11:43

A Palermo-i sziklastadion majdnem ugyanolyan mint az egyik portugál , ahol még EB-meccseket is nyomtak 2004-ben (Braga? nem tom)

mujure 2009.03.27. 22:50:13

én cataniaban voltam tavaly tavasszal, a siena elleni meccsen. hát hangulat az volt rendes, elég komolyan tolták, de végig azon filóztunk, hogy azért egy jobb fradi-meccsen is megvan ugyanaz. nyilván nem egy palermo, juve elleni meccs volt, de akkor is. a másik probléma az volt, hogy ellenőrzés az konkrétan nem volt, gyakorlatilag jegyet váltani is fölösleges volt, csak az nem jutott be, aki nem akart. viszont coca colás csapból és pohárban adták a sört, és összességében elég jó volt egy igazi olasz focimeccsen lenni, egy catania-siena-ra nem lehet azt mondani, hogy nem tucatmeccs...

Strigo 2009.03.28. 00:16:18

CM-ben sokat játszottam az Atalantával, az Atleti Azzuri D'Italiát az évek során 120 ezresre bővítették, vicces volt közben a lepukkant stadiont nézni háttérnek.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.28. 09:26:15

A Marassinál nincs jobb. Valahogy az az érzésem, hogy az atlétika pálya ott zavarja az embereket, ahol amúgy sincs nagy hangulat. Nápolyban, Rómában a tévén keresztül is érezni lehet a feelinget, miközben a Delle Alpi egy nagy trutymó volt, de ha jól tudom ott amúgy is nagyon távol volt a lelátó. Veronában pedig gyakran az ingyen beengedett gyerekek kezdenek szurkolni és mikor a bácsik, meg a néhány fiatal cikinek érzik a hangerőt, akkor zendítenek rá és alakul ki a mindent elsöprő: CHIEVO! CHIEVO! :)))

Dall'Ara viszont sajnos nem elég ismert figura pedig elég sok mindent tett. Ötször volt bajnok elnökként, (az elsők alatt Weisz Árpád volt az edző), az utolsót úgy nyerte, hogy pont egyeztetett az Interrel a döntő meccs ügyében (pontegyenlőség volt) és infarktust kapott.

váév építők (törölt) 2009.03.28. 10:19:12

tényleg semmi hangulatuk nincs...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 11:59:08

@kroos:

Köszönöm, ez igazán megtisztelő. :-)

@Nerazzurri:

Így van. Az angol stadionok túlságosan is egyformák. Egy-két összetéveszthetetlen hely persze van, mint az Anfield. De kapásból meg nem mondanám, hogy pl. a Portsmouth meg a Fulham pályája között mi a különbség.

Strigo 2009.03.28. 13:19:37

@Csöncsön: "De kapásból meg nem mondanám, hogy pl. a Portsmouth meg a Fulham pályája között mi a különbség."

Akkor minek szólsz bele? A Craven Cottage nagyon egyedi, a téglafalaival, meg a falusi hangulatával, pedig londoni stadionról van szó.

SamS 2009.03.28. 13:22:10

Ezzel a túlságos egyformasággal nem értek egyet. De ha már felvetődött, inkább nézek meccset egyforma stadionokban egyformán jó hangulatú, változatosan éneklő szurkolókkal, mint változatos stadionokban, ahol végig ugyanabban az ütemben nyomja 2-3 ember a dudát..ti-ti-ti-ti-ti-ti....Remélem, mindenki értette a célzást :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 13:29:53

@Strigo a divatdrukker:

Az egyediségnek vannak határai. Hasonlítsd össze akkor a Siena pályájával, és érteni fogod, miről van szó... :-)

LTL 2009.03.28. 14:06:45

Ahoj _Benito!
Grtaulálok a cikkhez, szinte tökéletes. Megértem, hogy csak a jelenegi első osztályú csapatok stadionjait sorolod fel. Remélem egyszer megírod az "ami az előzőből kiamaradt" post-ot is.
Pár tipp:
Ancona: Stadio del Concerno 23.983 A város szélén van, de nagyon csinos ékszerdoboz.
Ascoli: Stadi Cino e Lillo Del Duca 20.000 Kis város, vagy hodály, de volt A-ligás is.
Avellino: Stadio Pertenio 26.308. Zöld-fehér olasz csapat! Ez is kis város, nagy stadion Nápoly közelében.
Bari: Stadio San Nicola. 58.270. VB-stadion. Most is itt fog Olaszország játszani. Ja, és ők mondták 90-ben a nápolyban elbukott elődöntő után, hogy megmutatják, hogyan is kell igazából szurkolni. Egyébként szép stadion, csak kétlem, hogy megtelne.
Brescia: Stadio Mario Rigamonti 16.308. VOlt ez is első osztályú pálya. Érdekessége, hogy a lelátó (kicsi) és 14szög alakú!
Empoli: Stadi Carlo Castellani 19.847 Fedetlen betonteknő.
Livorno: Stadio Armando Picchi 19.238 Élvezet itt egy Lazio vendégjáték. A livornói szurkolók totál kommunisták. Itt tuti nem látsz Duce, vagy Mussolini emlékművet. Egyébként ez is egy romos betonhodály futópályával. De volt legalább serie A pálya.
Messina: Már másodosztályban sincs a csapat, pedig nemrég még egyike volt a 3 elsőosztályú szicíliai csapatnak.
Modena: Stado Alberto Braglia 20.507 Szép ékszerdoboz a történelmi belváros peremén. Ez egyben a pályája a Sassuolo.nak is, ahol Filkor játszott, akarom mondani volt kölcsönadva 2007-08-ban.
Parma: Stadio Ennio Tradini. 27.906 Sokáig első osztályú, régebben UEFA meccseket is játszottak itt. Tavaly itt lett bajnok az Inter hála az égnek, és Ibra duplájának. A stadion maga egy fehér betonkaréj, ami emlékeztet a parmezánra.
Piacenza: Stadio Leonardo Garilli 21.608 Rettenet. Egyrészt itt is van futópálya, másrészt a pálya úgy néz ki, mintha időnként építettek volna mellé egy lelátót. Aztán mégegyet. Meg mégegyet. Mondjuk így sincs teljesen körbekerítve.
Pisa (ejtsd: Píza) Arena Garibaldi - Romeo Anconetani 17.000 A szokásos futópályás, egyik oldallelátó fedett, de csak 400m-re van a híres ferde toronytól.
Salernitana: Stadio Arechi 37.245 Egy csapat, amit egykoron Zsengellér Gyula is edzett. Talán akkor megtelt ez a stadion. Kétlem, hogy ma megtelne. Aki röhögni akar, keressen rá a Gugli/Maps-en. A pályát gyakorlatilag a környező utcák közé szorították be. Ha hozzáteszem, hogy ezek az utcák egy szabálytalan ötszöget alkotnak, akkor már lehet sejteni mire gondoltam.
Trieszt: Stadio Nereo Rocco 32.454 Erről három dolog. 1, A történelmi Magyarország Serie-B-s stadionja, 2, ami ki tudja mikor volt A-ligás, és 3, kör alakú az alaprajza!

halareaal 2009.03.28. 15:35:01

engem a tvs közvetítések + képek alapján messze a római olimpico fogott meg legjobban. a futópályát én sem szeretem a stadionokban, de az olimpico még ezt is elbírja, sőt a mai stadionok közt, szinte már jellegzetességének számít. amikor nagynevű csapatokkal játszanak a BLben, v Lazioval, hihetetlen hangulat van, sokkal jobban átjön, mint akár az Anfieldről (mondjuk 2x annyian nem nehéz). az egyetlen hibája, hogy ha vmi Roma-Siena szintű meccsre kapcsolok, egy pillanatra az az érzésem, mintha magyar bajnoki menne...

SamS 2009.03.28. 18:19:13

Tv-n keresztül lehet h átjön, de az Anfielden mindenképpen nehezebb játszani vendégként - a statisztikák alapján.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.28. 18:49:57

Egy pár kép a velenceiről. Az egyik kapu mögött kábé húsz méternyire ott a tenger! Ha jól emlékszem, akkor a tenger, nem is a lagúna! :)))

www.fussballtempel.net/uefa/ITA/Pierluigi_Penzo.html

calciomax 2009.03.28. 19:12:21

A NOU Camp nagy stadion de szerintem egyáltalán nem nagy szám. Ahogy a Bernabeu sem. Szerintem a Porto-e a legszebb a Dragao.

Matrix23 2009.03.28. 22:42:08

Jó post nagyon. A futópálya engem is nagyon idegesít amugy. Az meg nem kérdés, hogy jó sok stadionra ráférne a felújítás, mondjuk egyre több csapatnál hallani hogy uj stadion épül, aminek Én nem örülök, ezeknek stadioknak óriási múltjuk van, mindössze átépíteni kéne őket sztem. Teltház meg lehet nincs a meccseken, de a hangulat még így is Itáliában messze a legjobb, mondjuk nem meglepő spanyoloknál gyakorlatilag teljesen eltűntek az ultrák, angliát meg sose volt nagy hagyománya a szurkolásnak, meg alapból ilyen középosztálybeli és gazdag emberek járnak a meccsekre, +a rengeteg külföldi, alig van 1-2 csapat amelyik meccsén jó a hangulat.. Viszont azért azt is hozzá kell tenni, hogy az olaszoknál rengeteg csapatnak van 40 ezren felüli stadionja, addig angliában nagyon sok csapatnak 20-30 ezres stadiona van, szal nem nagy kunszt megtölteni. Egyébként ellenőrzés tényleg kemény az olaszoknál, novemberben a Napoli ellen meccsen voltam a Meazzában, hát kb hármasával mennek át az ellenörző kapukon:D De ez kb minden stadionban így megy...

Matrix23 2009.03.28. 22:43:46

Egyébként az átlagnézőszámok az elmult két évben javulást mutatnak.

Matrix23 2009.03.28. 22:45:19

Bár sok olyan nagymúltú csapat van akik nagy szurkolótáborral rendelkeznek, de alacsonyabb osztályokban sínylődnek. :( Bari, Verona, Perugia stb. Chievonak pl a kutya nem szurkol Veronában, mindenki a Hellasnak szurkol, c1-es meccseiken 3* annyi néző van mint a Chievo meccseiken.

SamS 2009.03.29. 17:25:45

"angliát meg sose volt nagy hagyománya a szurkolásnak, meg alapból ilyen középosztálybeli és gazdag emberek járnak a meccsekre, +a rengeteg külföldi, alig van 1-2 csapat amelyik meccsén jó a hangulat.."

Te láttál már angol bajnokit? Hogy nincs hagyománya a szurkolásnak?!?! Beteg vagy. Mégis ki az rajtad kívül, aki szerint Olaszországban jobb a hangulat a stadionokban, mint Angliában vagy Németországban?!

Egyébként nálam a törökök viszik a prímet ezen a téren, brutális:
www.youtube.com/watch?v=LBBPoyXEOhM

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.29. 21:54:42

@SamS:

Hehe! Ugye kezded már átérezni, mit szoktam gondolni, amikor a Barcelonáról vagy a spanyol futballról írnak le hasonlóan sommásakat? :-)

Azt kellene mindenkinek megérteni, hogy különböző futballkultúrák és szurkolói kultúrák léteznek. Argentínában egyes csapatok meccsein hagyomány, hogy a szurkolók minden gólnál lavinaszerűen lerohannak a kerítéshez, nem kevéssé balesetveszélyes módon.

Na, ahhoz képest a Fener szurkolótábora is finnyás színházi közönségnek tekinthető...

halareaal 2009.03.29. 22:13:36

@SamS: mert erősebb csapatuk van. a hangulatot amugyis bajos statisztikákból megitélni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.29. 22:19:45

@halareaal:

Na igen. Linkeltem videókat a Sporting Gijón stadionjának hangulatáról. Szerintem lenyűgöző. De a Sporting hazai pályán hatot kapott a Barcától, négyet a Realtól és ötöt az Atléticótól.

Ezzel együtt én úgy képzelem a tévéközvetítések és élménybeszámolók alapján, hogy az Anfieldnek semmivel össze nem vethető, varázslatos atmoszférája lehet.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.03.30. 20:45:40

Csak a kötözködés kedvéért: Serena lőtte azon az estén az utolsó büntetőt. Az argetinokétól persze nem ő, ő nem is lőhette a szabályok szerint.

Stadio Communale pedig nem létezett.

Matrix23 2009.03.31. 15:56:59

Sams vicces gyerek vagy. :-) angol bajnoki jó a hangulat., aha ezt add be másnak... Nem az számít hogy mennyi néző van egy meccsen, attól még lehet jó a hangulat, Olaszországban indult el a 60-as években az egész ultramozgalom, szurkolásnak az olaszoknál van a legnagyobb hagyománya, ezt a stílust másolta le gyakorlatilag mindenki olvass utána, ez nem kamu, nézek angol meccseket de a hangulat egy olaszhoz mérve vicc, nem csoda hogy mikor olasz csapat megy angliába simán leszurkolják a 40-50 ezer angol 2-3 ezer olasz.. Attól hogy olaszban nincs teltház még kurva jó a hangulat, az egyik legjobb,kapu mögött ultrák kegyetlen jó hangulatot csinálnak, nézz pár videot meg az youtobon, ez a szurkolás nem ami angliában megy, bár az is igaz hogy egy teljesen más szurkolói kultúra, de azért mikor szurkolásról beszélünk akkor nem anglia meg németország jut eszébe az embereknek ha nem Olaszország, Törökország, Görögország, Szerbia, Horvátország, Lengyelország hogy csak a legjobb európai szurkoló táborokat említsem, a szurkolás itt kezdődik transzparensek, drapik, zászlók, koreograifák ennél látványosabb nem nagyon van... Persze éltetheti magát azzal az ember hogy angliában jó a szurkolás csak felesleges, aki otthon van ebben a témában, az tudja hogy angliában manapság már gyenge nagyon a szurkolás, persze van pár csapat amelyiknek a szurkolói jól nyomják de elég kevés, régen nem voltak rosszak az angolok de manapság már nagyon gyengék, de azt mondani hogy jobbak az olaszoknál az év vicce. Gondolom sok ilyet szurkolást hallasz/látsz angol bajnokin: www.youtube.com/watch?v=F0cQTmtXL0Y&feature=related :-) de ez neked biztos gyenge gondolom ez is: lesz...www.youtube.com/watch?v=RAOiLtbdeok ez egy olasz harmadosztályú csapat szurkolótábora... Meg gondolom a Napoli szurkolókat se kell bemutatnom neked. Nálam itt kezdődik a szurkolás, és ez az igazi szurkolás nem ami Angliában megy..

Matrix23 2009.03.31. 16:01:21

@Csöncsön: Spanyolországban jó volt a szurkolás, ameddig gyakorlatilag sikeresen majdnem eltűntették az ultrákat, azóta alig van már pár csoport, nem az igazi már a hangulat spanyolországban régen ott sokkal jobb volt, bár még ma se gyengék azért annyira mint az angolok pl, Anfieldon meg tényleg jó a hangulat ő szurkolóik egyike a kivételnek, de egy Napoli vagy Lazio tábor mellet nem hinném hogy olyan hangosok lennének. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.05. 19:34:06

Ma este kilenctől Sporting Gijón-Racing Santander! Miután Santander nincs messze Gijóntól, gyanítom, vért fognak inni a gijóni ultrák. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.05. 23:21:48

No persze arra nem számítottam, hogy valami tévés balhé miatt nem adnak atmoszféra-hangot a közvetítéskor. :-)
süti beállítások módosítása