Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - Világbajnokság - én így szeretlek

2010.07.22. 09:30 pote

Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot. Szembesülnek saját jóslataikkal, elmesélik, milyen benyomásokat szereztek és egyáltalán, mi minden foglalkoztatta őket az elmúlt egy hónapban.

Különleges egy hónapon vagyunk túl. Tény. Jómagam már a januári szabadságolási tervbe beleírtam a vébé első hetét, mert elképzelhetetlennek tartottam, h sorozatosan maradjak le a koradélutáni meccsekről. Így is óriási para volt, hogy a második héttől a délutáni meccseket csak a 38. perctől láttam, mert csak akkorra tudtam elérni az első televízió készülékkel rendelkező vendéglátóegységet. Ahogy már szerzőtársaim nagy része megtette itt, én is átnézem a vébé előtti - simán felvállalható - jóslataimat és jól elkalandozom közben, mint Cseh Tamás Judit Edit testén.

Kezdem is egy gyors vállveregetéssel. Mi több, a sajátunkkal.

Két éve még úgy kezeltük az ebét, mint nyári napközis tanárok a rábízott gyerekeket. Néha ránéztünk, olykor fontoskodtunk, de igazából nem vettük komolyan. Azóta eltelt 100 hét, voltak kimondottan krízis helyzetek is a blog életében, de a világbajnokságra- érzésem szerint - mindenki a maximumot pakolta bele. A felvezetéssel sem volt baj, de ami igazán meglepő, hullámvölgyek nélkül toltuk végig a harminc napot. Remélem nem csak nekem tűnt úgy, hogy nem volt egyetlen posztnak sem izzadság szaga, és mindenki pörgött, mint a búgócsiga.

Ebben persze óriási szerepe volt annak, hogy két ősszerzőnk beverekedte magát a tévé stúdiójába. Lehet, hogy voltak izgalmas meccsek, de nekem mégis a legfeszültebb pillanatok az első hétvégén voltak, amikor közös ismerősökkel szoríthattunk a tévé előtt a bemutatkozásukkor. Hazudnék, ha azt írnám, hogy nem volt bennünk drukk, mert egy éve - az első rádióműsorok alkalmával - mindketten kicsit idegenül, vagyis inkább nem természetesen mozogtak az új környezetben (lehet, hogy én is, csak nem tűnt fel, bár nekem helyzeti előnyöm volt, hiszen ismertem a műsor vezetőjét, Kovács Gerit). Azonban most, vagy talán pont a rádióműsorok rutinja miatt, első perctől jól nyomták, nem is kell ecsetelnem, hogy milyen simán vitték át a lécet. És nemcsak mi gondoljuk így, hanem az MTV részéről is csak pozitív visszajelzések érkeztek. A műsor főszerkesztője a közönségtalálkozó alkalmával bizalmasan megemlítette, hogy a szakmai megfelelésen felül, egyik kolléganője külön kiemelte, hogy Henrik napról napra jobb pasinak néz ki. Majd gonoszan hozzátette, hogy ezek szerint csak napok kérdése lenne, hogy az én hangom is tévékompatibilis legyen. Ne kérdezzétek, melyik műsorvezetőnő volt, mert nekem sem árulta el, de az esetleges kialakuló románc részleteit itt is olvashatják majd.

Egy szó, mint száz, jó volt nézni a srácokat napról-napra, de érzésem szerint nem ez az a forma, ahol a mi blogunk előnyei ki tudnának domborodni. Az oké, hogy a kapcsolásokként jutó pár mondatban is több egyedi, közhelymentes gondolat volt rejtve, mint az elmúlt egy év szakértői hozzászólásaiban, de szerintem több értelme lett volna egy esténkénti (az utolsó meccs utáni) elemzős műsorba bevonni a fiúkat, mert így elég hamar sablonossá vált az egész. Még a meccsek alatti szakértésben is több perspektívát látok, mint az ilyen jópofizós, szigorúan beszabályozott szünetbeli/mérkőzés előtti/utáni "beszélgetésekben".

Másik félelmünk, amit jeleztünk is előre, hogy a nagy nyílvánosság miatt egy csomó jöttment fogja rontani a megszokott, leginkább kellemes, de mindenképpen a jelenlegi internetes környezetben egyedinek tekinthető közeget. Azonban a közszolgálatiság miatt a nevünk sosem került ki, csak néha-néha csempésződött bele a beszélgetésekbe. Talán nem is baj, mert így legalább elmaradt a rock&troll.

Pár őskommentelőnk azonban így is panaszkodott, hogy néha a hangulattal probléma volt. Az összes kommentet nem olvastam, de parttalan viták eddig is voltak, vagyis annyira nem tűntek vészesnek. Ellenben a napi ezer hozzászólás nemkevés parádés szösszenetet tartalmazott, amiből hamarosan egy csokrot át is szeretnénk nyújtani nektek. Díszbohóc - a számára kiírt versengésre beküldött - hárombetűs kommentje nálam mindent vitt.

Nade nézzük a jóslatokat, szépen sorban (az értékelésnél semmiképpen sem bántam szőrös szívvel magammal, de ilyen jellegű játékban olyan régen volt sikerélményem, hogy szeretném kiélvezni minden pillanatát)

Aranyláb, avagy a torna legjobb játékosa
Egy fociblogon ilyenkor illik olyan nevet idebiggyeszteni, amit egy átlagos Cosmopolitan olvasó nem ismer, de nem csak ezért esett a választásom Van Persie-re.
Hmmm, ezt benéztem, nem kicsit. Mondjuk inkább ezt bukjam, mint a Robbie Keane duplákat. Ellenben én is csatlakozom a júliusban alakuló Forlán-vallás tagjaihoz. Örülök, hogy sikerült a FIFÁ-nak engem is meglepnie, és nem a Sneijder-Villa-Xavi trióból választottak. Iniestánál is felszisszentem volna, de el tudtam volna fogadni.
0/1

Déja vu - most is, avagy most sem
A franciák ismét lebőgnek, de most lőnek gólt (igaz kevesebbet, mint a görögök)
Bingó, bele a közepibe. Mondjuk ide még simán befértek volna az olaszok és az angolok is. Ebben az a szomorú, hogy ennek a két csapatnak szurkolok már évek óta, így nagyon nem is tudtam örömködni Domenech balfaszságain. A csoportmeccsek alatt még felfedeztem magamnak Chilét, de jól látjátok, hogy a nyolc között már nem volt csapatom. Az urukkal még mentem egy kört, de az várható volt, hogy nem ők lesz a befutók.
1/2

Faszipánt, avagy a vébé legjobb meccse(i)
A csoportkör után mindenki az Anglia-USA meccsről fog beszélni. Legalább öt gól, helyzetek sora, magával ragadó hangulat.
So-so. Egy fél találatot adhatunk itt Green miatt. Családi program miatt a dán-kameruniról lemaradtam, ezért máshonnan kell választanom.

Sokan ekézték a tornát az első hét alapján. Szerintem irreális, amikor azt várjuk, hogy a kijutott csapatok minket fognak szórakoztatni az első perctől. Nem lepődtem meg a kezdeti óvatos tapogatózáson, utána meg abszolút nem kellett panaszkodnunk. A kieséses szakaszban a Paraguay-Japán rangadó kivételével minden meccsben volt vagy dráma, vagy valami kuriózum. '88 óta nagyjából majd minden meccset láttam, de nem emlékszem olyan drámai napokra, mint amilyen a negyeddöntőkkor volt. Mind a négy meccsre örökké emlékezni fogunk: Gyan kihagyott büntetője, a spanyol-paraguayi tizenegyes-párbaj két percen belül, a német henger/argentin lebőgés, a brazil összeomlás. Szóval, rendben volt ez. Tetszett.
1,5/3

Fekete Ló - nem sokáig bújhat már
A szlovákoktól várok horvát/török szintű menetelést
Itt azért adok magamnak pontot, mert 1) a szlovákok továbbjutottak a csoportból, mert 2) az első csoportkör után a rádióban bemondtam az urukat is. Sajnálom, hogy afrikai csapatnak nem sikerült most sem az áttörés, de őszintén szólva, nem is érdemelték meg. Uruguay mellett, Chile őszinte focija tetszett még, de sajnos őket a precíz brazilokkal fújta össze a szél. Például az angolokat ők is elsöpörték volna az útból.
2,5/4

Hattyúdal - köszönjük, viszlát
Ronaldót nem vitte ki Dunga, így ez a kérdés nem is izgat. Na jó, Henry-nak momentuma sem lesz, de Buffonon most sem fog múlni.
Buffonon tényleg nem múlt. Jobbulást.
3/5

Nagybőgő, avagy bukni csak nagyot lehet
Az esélyesek közül a brazilok nem érik el az elődöntőt sem.
Erre vagyok a leginkább büszke. Ott kezdődött, hogy Dunga nem vitte ki Patót és Ronaldót. A szimpátiámat rögtön elvesztették. Majd Henrik napi 24 órában orálisan fixálta őket közel két hónapon át. Ez már épp elég volt ahhoz, hogy el is kezdjek ellenük szurkolni. Aztán ott van egy csapat, amelyik Felipe Melóra és Kakára épül. Két olyan játékosra, akinek az elmúlt szezonban összesen nem volt öt jó meccse. Persze, ez egy jól működő gépezet lett volna, ha Kaká formában van, meg van Melónak helyettese. De nem volt jó formában és nem volt alternatívája. És ha ezt nem látja egy kapitány, akkor ott azért nagy problémák vannak. A holland egyenlítésre SEMMIT sem reagált a brazil válogatott. Ha kivennénk a két holland gólt, és lejátszanánk folyamatosan a meccset, akkor fel sem tűnne az utolsó perceket kivéve, hogy nem a braziloknál van az előny az utolsó félórában.

Ennél a témakörnél azonban őrültség lenne kihagyni ezt a képet. Túinvan. Van egy olyan érzésem, hogy nincs az a focikedvelő honfitársunk, aki bármelyiküket is szívesen látná a válogatott kispadján. Hacsak nem úgy gondolja, hogy egy dilettáns/bohóc/kokszimakszi/hibbant törpe/öntelt pöcs lenne a labdarúgásunk felemelésének záloga.
4/6

Skandallum - a vébé botránya
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ne legyen balhé. Utcai verekedések, késelések napi szinten várhatóak, de félő, hogy komolyabb tragédia is fog történni. Durva, de ingyen sem mennék ki. Ami még ennél is durvább: CR-nek ellopják a zseléjét a szállodából.
Soha rosszabb mellélövést. Tényleg pozitív meglepetés volt, és a vuvuzelát is megszoktam.
4/7

Üstökös - a torna felfedezettje
Müller a németeknél vagy Jong Tae-Se Észak-Koreából
Ennél is beletrafáltam. Talán még Özilt lehetne ebbe a kalapba tenni, mást nagyon nem. Szerkesztőségünkben megoszlanak a vélemények Müllerrel kapcsolatban. Én azok közé tartozom, akiknek az ösztönössége tetszik, és a hiányosságai fölött nagyvonalúan elsiklanak, és komoly jövőt jósolnak neki. Nem vagyunk többségben, annyit elárulhatok...
5/8

Végjáték - kik játsszák a döntőt?
Angol-spanyol döntőnek örülnék, német-francia esetén az történne, hogy sem a BL, sem a vb-döntőt nem nézném meg ugyanabban az évben.
Majdnem. Először javítom saját magamat, mert a mutatott teljesítmények alapján simán néztem volna, és szurkoltam volna a németeknek.
Jó ideje nem szeretem a hollandokat, de el kell ismernem, hogy megérdemelten jutottak döntőbe. Majd megérdemelten kaptak ott ki. Szinte elképzelhetetlennek tartom, hogy ezt a spanyol csapatot le lehessen focizni a pályáról. Kétévente benne van egy svájci szintű bemákolás ellenük, de ennyi, nem több. Nem tudom megjósolni sem, hogy országlásuk meddig fog tartani, de két éve a Barcát sem láttam legyőzve, és hasonlót éreztem  a zidános Juvén és Reálon is (magyar focicsapattal sosem, Körmenddel kapcsolatban is csak egyszer).

Talán a mai napig sopánkodnak többen is, hogy milyen má', hogy a világbajnok nyolc gólt lő hét meccsen. Elfogadnám a kritikát, ha nem akartak volna többet lőni. De akartak. Igaz, nem ment nekik, mert nem voltak kirobbanó formában, de sosem ölték a játékot. 2008-ban látványosabb nyertek, de engem most sem untatott a labdatartásuk. Iniestát simán elnézném bármeddig, ahogy a nagyiék kertjében nem engedi Nérót labdához érni (szegény Néró már meghalt, de valószínű, hogy neki sem lenne meg, hogy a kis vámpír merre fog fordulni éppen).

Valószínű, hogy nem vagyok egyedül azzal a véleménnyel, hogy a svájci vereség volt az egyik legfontosabb mérföldkő a spanyol menetelésben. Onnantól nekik már rögtön a kieséses szakasz következett, és a folyamatos koncentráció közben fejben sem fáradtak el. Hihetetlen, de alig lehet a hét meccs alatt olyan momentumokat találni, amivel el lehetne indítani velük szemben egy "ha" kezdetű mondatot. Talán ha Robbennek van agya ehhez a játékhoz, talán ha Kroos a hosszúba belsőzik, talán ha Cardozo higgadtabb. Ennyi, ez a három momentum, amikor fogást lehetett találni rajtuk hat meccs alatt. Sajnálom, hogy megnyerték a csoportjukat, mert megnéztem volna, ahogy cicáznak a brazilokkal.

A hollandokra meg pont azért haragszom, mert tudtam, hogy így fognak viselkedni, ha elbukják a döntőt. Nem elég, hogy szétrúgják az ellenfelet, meg kihagyják a ziccereiket, de még napokkal később is a FIFÁ-ra fújnak. Több szerzőtársammal ellentétben, én Webbet is hibáztatom. Persze, hogy nem akar egy spori belenyúlni a világbajnoki döntőbe már az első percekben, de könyörgöm, egy ártatlan labdáért folyó küzdelemben ne lehessen már büntetlenül mellbe rúgni valakit. Abban a pillanatban rájöttek a tulipánosok, hogy itt egy ideig nyugodtan lehet rugdosódni. Ettől is lett olyan mocskos a döntő, amilyen.
Különben, nem értem azokat, akik egyfolytában, kommenteken keresztül ekézték a döntőt. Szidták a spanyolokat, a hollandokat, akit értek. Elég messzire kell visszamennünk, egészen 86-ig, hogy olyan döntőt találjunk, amelyik akkor is szórakoztató lenne, ha megyekettőben látnánk. Ott voltak fordulatok, azóta szinte semmi. Engem ez nem zavar, ezen a szinten már tényleg elvagyok a téttel.
5,5/9

Összességében a világbajnokságot is olyannak értékelem, mint a tippjeimet: ötös skálán be lehet rá írni egy négyest. Továbbra is marad - azok közül, amiket láttam - nonplusultrának az 1994-es vébé, de utána már talán ez jön. Mondjuk az is lehet, hogy még friss az élmény.
 

122 komment · 2 trackback

Címkék: p vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr912166471

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Űrodüsszeia (2010, Dél-Afrika) 2010.07.23. 13:06:05

 "...ez olyan, mint megérinteni az eget." (Diego Maradona) Mély hangon megszólaló halk dübörgés, majd felharsanó trombiták a főtémával és velőtrázó üstdobütések óriás buzogánnyal: megvan a világbajnok. És bár az oddsok alapján a span...

Trackback: Az emberek hülyék – Az ember, aki miatt Messi nem lesz világbajnok 2010.07.22. 14:59:50

Lassan lecseng a VB-láz, el-eltűnnek a vuvuzelaárusok, a mellberúgós .gif-ek, Dunga, Domenech… mindaz, amin röhögtünk vagy szenvedtünk a világbajnokság során. A jelentőségteljes, mély, komoly dolgok megmaradnak, de az élet törvényei szerint a po...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 10:32:21

@_alerob:
hm, mondjuk megyekettőben tényleg szoktak lenni lefejelések :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 10:33:00

@pote: de Berkics Lacira vagy Pisont Pistára ;-).

rizla 2010.07.22. 10:33:21

@popp: busaccát a csoportkör után küldték haza. uruguay - dél-afrika 3-0 talán ezért.

balu11 2010.07.22. 10:33:30

@rizla: (lehet, h rosszul értelmezem, amit írsz, de)

most akkor két különböző dolgot állítasz, sztem

A: "kevés bíró tudta volna megfogni ezt" - tehát megfogható lett volna

B: "zsákutca volt az egész" - tehát nem

Mindegy is, úgyis feltételes okoskodás az egész, de sztem igenis meg lehetett volna fogni, mégpedig akár csírájában elfojtani, ráadásul nem csak lap-zuhataggal. Igenis, ilyenkor jön elő a pszichológia. Továbbra is komoly felelősnek tartom Webb-et. (mindig leírom, így most is: ezzel a hollandok - és kisebb mártákben a spanyolok - sarát 0,0001%-ban sem akarom kisebbíteni, vagy áttolni!)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 10:33:57

@pote: Mondjuk annak a meccsnek az első félideje kifejezetten jó volt.

rizla 2010.07.22. 10:39:26

@balu11: B. az A az lényegében a B, csak egy elcsépelt szófordulatot használtam. úgy értettem, hogy gyakorlatilag senki, mivel ez pont az volt, amit nem lehetett csírájában elfojtani, tehát két lehetőség marad:
1. mérlegelés, kompenzálás, lófasz
2. mindenre azt a lapot adni, amit ér. ebben az esetben 22 emberből szerintem úgy 17 fejezte volna be a meccset, és nemzetközi botrány.

"mégpedig akár csírájában elfojtani, ráadásul nem csak lap-zuhataggal. Igenis, ilyenkor jön elő a pszichológia."

az a baj, hogy könnyen lehet kassai empátiáját dicsérni, amíg két olyan "jófiú" csapatnak kell vezetnie, mint a német és a spanyol. a hollandok az első perctől fogva utaztak az ellenfélre. ezt a fajta mentalitást akármilyen szép szóval sem lehet szerintem megfogni, egyszerűen vörös köd volt van bommel és de jong agyán. csak könnyű elővenni a bírót, hogy az ő hibája, pedig ez nagyon szélsőséges, extrém eset volt, na, erre próbáltam kilyukadni. sokszor tehet a bíró a felfordulásról, de itt szerintem nem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.22. 10:44:25

@popp: podolski soha semmit nem csinált első osztályú meccsen 25 év alatt, müller 20 év alatt tízszer annyit. tehát podolskinak még sosem volt értelmes klubszezonja, ahol nem greuther fürthök jöttek szembe.

ettől még persze kipukkadhat müller. szerintem nem fog, csak okosan kell a körülötte lévő csapatot felépíteni, mert nagyon nem mindegy, milyen játékosokkal van körülvéve.

kolozsvar 2010.07.22. 10:48:59

Még hogy Henrik napról-napra jobb pasi... Hát nálam első perctől a tv színei megsokszorozódtak, a HD-ből HD plusz lett, a vuvuzela a kedvencem volt, a nap kisütött, és a spanyolok még Svájctól sem kaptak ki, ha Henrik a stúdióban volt

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.22. 10:50:37

@kolozsvar: háhááá, megvagy, fogtömő!! :)

Neil Blender 2010.07.22. 10:58:02

Nekem eddig ez a poszt vb-poszt tetszik a legjobban, ezekkel tudok a legjobban azonosulni.

Webbet szerintem lehet hibáztatni de nem érdemes. A csapatok nem voltak partnerek, ettől egy kicsit megzavaradott. Én igazából azokat a holland szurkolókat nem értem akik csalóznak... Ha ez nem VB döntö akkor az első félidő végére 9 emberrel küzdött volna Hollandia.

egyedül De Jong ki nem állítása nem védhető szerintem. De ha őt kiállította volna akkor szerintem Iniesta is ment volna a VB elleni kakaskodásért hiszen ha egyik irányban belenyúl a meccsbe a másik irányba is bele fog.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.22. 11:00:54

@_benito: nem, akire te gondolsz, az jó eséllyel _mephisto_ lenne :)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.22. 11:04:15

@kolozsvar: @heinrich: ööö, akkor bocsi.

ha mégsem mephisto, akkor topjoy? :D

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 11:07:39

nah, pöte, henrik becsajozása szétoffolja a posztot... :)

on: sikerült állandó angol poszt írót találni?

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 11:13:04

nah, Eduardo nyilatkozott egy Henrys távozást :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 11:15:14

@imici77:
jövő hétvége után várható a nyilvános sajtótájékoztató ezügyben is
remélhetőleg csak jóhírekkel szolgálhatunk...

balu11 2010.07.22. 11:15:58

@rizla: nem akartam összehasonlítani a német-spanyol meccsel (az tényleg "ajándék" volt bírói szempontból), sem Webb-et Kassaival

azt sem mondom, hogy Webb hibája volt a durvaság elharapódzása

annyit állítok, hogy a bírói eszköztárban fellelhető lehetőségek (lap, utolsó szóbeli figyelmeztetés, erélyes fellépés, pszichológiai trükkök, ... mittomén - nem vagy bíró) helyes mértékben, sorrendben, és időben történő alkalmazásával szelídebbé tehette volna a meccset - sztem ráadásul sokkal

amikor már Iniesta törleszt, az nem csak annak a következménye, hogy felhúzták a hollandok (rúgják őt eleget hetente), hanem annak is, hogy tudja, megteheti

tartom: a körülmények mérten is kifejezetten gyenge, az alkalmatlanság határát súroló volt a bíró működése

(most komolyan: saját elképzelésed szerint pl. te _sokkal_ rosszabbul vezetted volna a meccset? Én - lehet, ez nagyképűség, de - azt gondolom, hogy jelentősen nagyobbakat nem tudtam volna hibázni...)

rizla 2010.07.22. 11:18:42

@Neil Blender: "De ha őt kiállította volna akkor szerintem Iniesta is ment volna a VB elleni kakaskodásért hiszen ha egyik irányban belenyúl a meccsbe a másik irányba is bele fog. "

kérdés, hogy akkor lett volna-e miért fellöknie iniestának van bommelt, eltelt a két eset között másfél óra kb.

rizla 2010.07.22. 11:21:58

@balu11: "helyes mértékben, sorrendben, és időben történő alkalmazásával szelídebbé tehette volna a meccset - sztem ráadásul sokkal"

én épp ezt vitatom. vannak szélsőséges esetek, amikor a hajára kenheti a bíró ezeket a dolgokat, szerintem ez most olyan volt, hogy a legjobb bíráskodással is megtörténtek volna az ominózus esetek. legalábbis az első fél órában mindenképpen, és ezek miatt már kész is volt a bicskázós közhangulat, megelőzhetetlen volt.

"saját elképzelésed szerint pl. te _sokkal_ rosszabbul vezetted volna a meccset?"

igen. persze én már a 2. percben köhögtem volna a dohányos tüdőmmel, bár nyilván nem erre gondoltál, de a válaszom amúgyis igen.

MAti 2010.07.22. 11:27:18

@popp: Azon a legendás holland-portugálon az első, elmaradt piros miatt szabadultak el az indulatok. Boulahrouz agyonrúgta C. Ronaldo-t, lap nélkül (az 5 percenként átvérző kötés a combján azért igen durva volt); le is kellett cserélni.

Ha az én csapattársam, nekem is eldurrant volna az agyam. Ha ott kiszórják Khalid mestert, a többi huszonpár lap szerintem nincs.

MAti 2010.07.22. 11:28:03

@pote: "webb - ha ott dejongot kiszórja, akkor lehetett volna egy normális második félidő"

Szinte rossz elképzelni, mennyit lett volna a labda a hollandoknál, 10 emberrel. :))

balu11 2010.07.22. 11:44:27

@rizla: OK, akkor lezárhatjuk sztem - mást gondolunk erről a kérdésről

(volt is, lesz is még ilyen)

@Képfényező: nem hiszem, hogy ez ellen a spanyol válogatott ellen (értsd: erősségük + taktikájuk, labdatartó játékuk) bárkinek szégyenkeznie kellene egy 56-44%-ért... pláne, hogy volt a végén egy kis emberhátrány is (OK, minimális) - szóval nem hiszem, hogy külön izélgetni kellene ezért is a hollandokat...

davidmoyes 2010.07.22. 11:46:47

Az egész jó, ahogy van Pöte!!
"Müller a németeknél vagy Jong Tae-Se Észak-Koreából"
..nekem Jong-Tae-Se is tetszett.. :)

zsakfos 2010.07.22. 11:47:15

@Képfényező:
Rosszul emlékszel, az a meccs, egy 2. percbeli van Bommel sárgával kezdődött:) egyébként Boulahrouz kapott lapot ( igaz csak sárgát) C. Ronaldo combon talpalásáért.
@rizla:
Egyetértek baluval ( ugyanúgy nem fölmentve a hollandokat, ahogy ő-mondjuk de jongnál sztem nem volt vörös köd, nem gondolnám, hogy szándékos volt xabi alonso melkason rúgása, őt van bommellel ellentétben kemény, durva,de nem alattomos játékosnak tartom), minden meccset meg lehet fogni, és minden meccset el is lehet vezetni. A játékvezető azért van ott, hogy betartassa a szabályokat. A durvaságok mellett pedig ne feledkezzünk el olyan hibákról, hogy Webb 3x ért labdába rossz helyezkedés miatt, sorozatosan nem jól alkalmazta az előnyszabályt, elnézett bebobásokat, egy olyan szögletet, ahol egy védő és a kapus is hozzáért, ezekről nem a játékosok tehettek viszont keményen tudta önteni az olajat a tűzre.
Továbbra is tartom azon véleményemet, hogy a FIFA, Webb és csapatok ( nem csak játékosokat értem alatta) tehetők felelőssé ( ilyen sorrendben), hogy ilyen döntőt láthattunk.

davidmoyes 2010.07.22. 11:50:28

@pote: "webb - ha ott dejongot kiszórja, akkor lehetett volna egy normális második félidő"
Jó ég, a döntő óta ezt papolom...

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 11:53:55

@Képfényező: Arra én is emlékszem, lehet, hogy igazad van. Mindenesetre továbbra sem vagyok bizots abban, hogy megnyugodnak a skacok, ha De Zeuw-öt kiállítja Webb.

kolozsvar 2010.07.22. 11:59:14

@_benito: nem talált :) se nem mephisto, nem is topjoy, de ne taglaljuk ezt, mert szétoffoljuk a posztot :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 12:04:24

@popp: De Jongot természetesen.
@mocsing: Az igaz, hogy te vagy a Bayern-szakos, bár Poldi rajongásod is közmondásos.Poldi első müncheni éve nagyon hasonló volt Mülleréhez: 10+ gól, gólpasszok. Szólj, ha rosszul emlékszem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.22. 12:12:14

"Iniestát simán elnézném bármeddig, ahogy a nagyiék kertjében nem engedi Nérót labdához érni (szegény Néró már meghalt, de valószínű, hogy neki sem lenne meg, hogy a kis vámpír merre fog fordulni éppen)."

Ez gyönyörű volt!

Tetszett ez a pontról pontra történő földolgozás. Még a híres Pöte-szóviccek elmaradását is feledtette.

A végkövetkeztetéssel is egyetértek. '94 óta a legjobb vébé volt. Az előző kettőnél legalábbis biztosan sokkal jobb!

mickeyknox 2010.07.22. 12:12:22

podolski sose rúgott 10-nél többet a bayernben, még ha hozzáadod a bl-t meg a kupát, akkor sem. max a bundás2-ben :)

Bisthi El Naghuf 2010.07.22. 12:15:34

@balu11: @zsakfos : sajnos a saját tapasztalatom azt mutatja, hogy az ilyen meccseket szinte lehetetlen megfogni. Én is spori vagyok (igaz nem labdarúgásban, hanem más labdajátékban) és pontosan tudom, hogy ha az edző ilyen szellemben és ilyen utasításokkal küldi pályára a csapatát és beléjük veri, hogy ha így játszanak, akkor győzni fognak, akkor a játékosok egyértelműen az edzői utasítás szerint fognak játszani és magasan tesznek a jv-re, a "referee's attitude"-től, valamint a kiosztott lapok mennyiségétől és színétől függetlenül...

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 12:19:16

@mickeyknox: közben utána néztem én is, valóban. De az is igaz ugyanakkor, hogy egyik szezonjában sem kapott annyi lehetőséget, mint Müller tavaly.

exeaxe 2010.07.22. 12:41:24

@pote:
"Még a meccsek alatti szakértésben is több perspektívát látok, mint az ilyen jópofizós, szigorúan beszabályozott szünetbeli/mérkőzés előtti/utáni "beszélgetésekben"."

Lassan mondom, hogy Kaplárék is értsék:
TE MA TI KUS CSA TOR NA

Mr.AT 2010.07.22. 12:55:14

@Csöncsön: "'94 óta a legjobb vébé volt. Az előző kettőnél legalábbis biztosan sokkal jobb!"

Hogy megszépülnek az emlékek, a döntő után még te is elismerted, hogy nézhetetlen fos volt az egész. :)

Mr.AT 2010.07.22. 12:58:20

@rizla: "persze én már a 2. percben köhögtem volna a dohányos tüdőmmel"

Hmmm..Bede is dohányzik. :) Ez véletlen egybeesés vajh? :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.22. 12:59:19

@Mr.AT:

Szerintem te keversz valakivel. :-)

Az egész kiesés szakasz 16 meccséből összesen 1 volt unalmas. Máskor örülünk, ha legalább a meccsek fele dicsérhető.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.22. 13:08:06

@popp: rosszul :) éppen eggyel sikerült több asszisztot elérnie három szezon alatt, mint müllernek idén :)

viszont gólokat illetően már sokkal jobb, ott kettővel is veri egy hasonló összehasonlításban :))

BL-ben pedig úgy vezet müller a gólpasszokban, hogy neki csak egy szezon jutott eddig, podolskinak kettő (negyeddöntőig+nyolcaddöntőig). a góloknál 3-2 lukasnak

nils_h 2010.07.22. 13:10:26

@pote: Külön köszönet Esetleg Editért!

Csörszike 2010.07.22. 13:19:32

kiváló poszt, teljesen egyetértek potéval, főleg abban, h a '94-es a vb-jeim nonplusultrája!
ez a vb nálam viszont nembiztos, h befér a második helyre...én ugyanis szerettem a 98ast is. meg a 2006ost is, sőt, a 90est is, mert habár azt még csak ritkásan követtem, mégiscsak az volt életem első vb-je, ráadásul maradonával, linekerrel, millával, squilaccival és a csodás caniggia csúsztatással...sőt, igazából csak a 2002es volt szar...
a spanyolok meg nyilván megérdemelték. a döntővel pedig semmi baj nem volt, csak a divatszurkolók mindig dfanyalognak egy döntőre, ennyi. velük nem kell foglalkozni, nézzék a harlem globetrotterst, meg annak a foci megfelelőjét (real madrid???)!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 13:23:06

@nils_h: Már a metrón széjjel szeded!

@mocsing: de lehet, hogy egy szezon alatt több lehetőséget kapott Müller, mint Poldi három alatt, ráadásul ebben a szezonban 3-5 meccsel többet is játszott a Bayern. Na nem védeni jöttem Poldit, sem temetni Müllert, csak azt mondom várjunk még.

Woland 2010.07.22. 13:34:35

Kicsit OFF, de végülis Henry is ott volt a VéBén:

www.majorleaguesoccertalk.com/is-this-the-worst-soccer-interview-ever/9890

Minden idők egyik legrosszabb foci-interjúja Henry New York-ba szerződésének alkalmából az egyik Fox csatornán. Ütős anyag :) Gratula a főgúnárnak hogy bírta türelemmel.

Tika_ 2010.07.22. 13:45:29

jó poszt, thx

@Képfényező: ahogy zsakfos is írta, az arab sárgát azért kapott érte

a mostani rugdosódást egyébként Van Pussy kezdte

@balu11: értem, hogy nem vagy bíró, de mégis vicces ahogy azt állítod, hogy a bírónak lett volna eszköze, csak te sem tudod megmondani, hogy micsoda :). Nekem úgy tűnt, hogy az általad felsorolt eszközöket alkalmazta Webb.

@zsakfos : ez most megint ugyanoda megy vissza: ha egy elnézett bedobás keményen önti az olajat a tűzre, akkor ott már eleve masszív tűz van - az pedig nem a bíró hibája

A portugálok 3. vagy 4. meccsén írta valaki, hogy azért érdekes, hogy mindig velük van balhé (lásd az emlegetett portugál-holland). Így a vb után azért érdekes, hogy mindig a hollandokkal van a balhé...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 13:50:14

@Tika_: meg is kapta a megérdemelt sárgát érte RvP. de a meccs nem ott esett ki Webb kezéből...

mickeyknox 2010.07.22. 14:02:03

@Woland: hülye amerkaiak, amerikai hülyék :) egy pöppet lekezelőek voltak, és ugyanakkor úgy kérdezgették titit, mint egy érdekes bennszülöttet és egzotikus szigetről :)

HosCincer 2010.07.22. 14:15:19

Jó írás, grat.

A Müller témához: most következik élete legfontosabbb és az egész karierjét alapvetően meghatározó szezonja. Nagyon figyelnie kell arra, hogy az elmúlt szezont és a saját szerepét a helyén kezelje + edzői, családi segítség is nagyon fontos. A srácban meg van a potenciál és remélem nem csak egy szezonos csoda lesz.

Hamár a posztban szóba került: Maradóna marad még 4 évig, ugyan szerződés még nincs, de már nyilatkozta.
sportgeza.hu/futball/2010/07/22/maradona_ne_aggodjatok_maradok/

Webbnek igenis sok köze van ahhoz, hogy így alakult a döntőben a játék képe, persze alapvetően a holland játésosk sara. Kassai egyébként nagyon megköszönheti a németek lovagiasságát (27. percben volt az első szabálytalanság, nem is emlékszem ilyenre korábbról), mert szerintem egy hasonló "szinvonalú" meccsel ő sem tudott volna még megbírkózni.

papercut 2010.07.22. 14:16:44

@Woland: Kösz, ez nagyon tanulságos volt...

rizla 2010.07.22. 14:20:46

@HosCincer: "majd azt üzente a drukkereknek, „ne aggódjatok, maradok”."

uramisten... szóhoz sem jutok.

"A szurkolók a világbajnokság kudarca ellenére is kiálltak a játékosként vb-győztes Maradona mellett, 20 ezren fogadták a hazatérő válogatottat, szinte könyörögtek neki, maradjon."

????????????

azért ez nagyon durva. ennél nagyobb személyi kultusszal tényleg maximum jézus krisztus bír. bár talán még őt is elküldenék a francba egy vb-n való lebőgést követően.

Woland 2010.07.22. 14:26:48

@imici77:

hoho, mire föl a feltételes mód?
ha csak pontot is vesztünk, nem, nem, nem, ha csak gólt is kapunk ebben a szezonban, már meg leszek lepve!
Harrynek ezt kell nyilatkoznia - legalább nem teszi túl alacsonyra a mércét a csalódástól való félelmében.

amúgy ha Dzekót megkapnánk akkor akár tényleg lehetne top3 is a vége. Egy extraklasszis csatár hiányzik a legjobban most a Spurs-ből. Csak sajna úgy néz ki a bosnyákért legalább 30 milliót kellene adni angol fontban - az meg kétszerese a Modricsért kifizetett klubrekordnak... mondjuk szerintem annyiért is megérné.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 14:27:30

@rizla:
ha jézus a spanyol szövkap, akkor 120 percen keresztül kenyérrel hajigálták volna xaviék a hollandokat

Woland 2010.07.22. 14:27:50

@mickeyknox:

a legdurvább az hogy "you just won the World Cup, is that right?" : )

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 14:30:39

@Woland: sztem is megér annyit Dzeko.

tavaly mondtam, h egyszer kijön a lépés Nektek és láss csodát, nincs megállás. piszok erősek lettetek... jó kis szezon elé nézünk, nekem gőzöm sincs most hova kerülhetünk, egyelőre az 1-10 amiben hiszek, meg Wengerben. de megint bicskanyitogatóan nem igazolunk...

Woland 2010.07.22. 14:32:00

@papercut: @imici77:

amúgy ha szeretnétek még egyszer utoljára Henry-t a Tottenham ellen játszani, akkor ma éjszaka el tudtok biztos csípni egy stream-et a New York Red Bulls - Tottenham barátságosról.

valahol szép, hogy épp a Spurs ellen játszhatja az első újvilági meccsét.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 14:34:32

@Woland: jaja, tudtam, h ellenetek lép pályára először usában. csak a szokásosat várom, egy klasszikus mesterhármast :)

ps: amikor elköszönt, azt mondta, h Ő akar lenni az első, aki a sp?rs meccs után megtudja az eredményt, mert az fontos (még Neki is)... érdekes lesz Neki, de majd hátramegy a lasztiért és jöhet a szlalom :)

Woland 2010.07.22. 14:35:06

@imici77:

ne panaszkodj - hozzátok már jött egy csatár (Samak) meg egy védő (Koscielny), nekünk eddig csak egy brazil ifista vkp-nk van (Sandro). Pedig egy klasszis csatár nélkül nem vagyunk egyáltalán annyira erősek ahogy nagyon udvariasan állítod.

Neil Blender 2010.07.22. 14:37:56

@rizla: azt hittem azért Piqué dob egy csulát valakire itt is :D

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 14:38:25

@Woland: nem vagyok udvarias, elhiheted.

tavaly is az volt a baj, hogy kevesen vagyunk, a létszámunk nem változott, megint nekimegyünk a szezonnak 2 középső védővel, ha minden így marad.

lehet fogadásokat kötni, h mikor lesz Arsa ismét előretolt középső ék a sérülések miatt, és ívelgetünk rá. Október elejére teszem.

Mr.AT 2010.07.22. 14:38:45

@pote: ...vagy odatartották volna a másik orcájukat is. Esetleg a folyton fekvő Busquets-nek szóltak volna, hogy "Kelj föl és járj!", és máris élvezetesebb lett volna a meccs. :)

Mr.AT 2010.07.22. 14:39:52

@Woland: Dzeko többször is szerelmet vallott a Juvénak, úgyhogy el a kezekkel tőle, mocskos anglomán pénzeszsákok! :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.22. 14:41:51

@Mr.AT: "pénzeszsákok"

jól hangzik egy juvéstól, baszki :) mondjuk a sp?rs tényleg pénzes csapat, de akkor is :)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.22. 14:42:26

@Mr.AT: dzeko mindenekelőtt a milannak vallott szerelmet, tavaly rohadt nagy hiszti volt, hogy nem engedték el, pedig sok pénzt ígért berlusconi

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 14:42:46

@Mr.AT: @imici77: @Woland:
mondanám, h jöhetne a rómába is, de ugye már adriano megérkezett!
még mindig nem hiszem el...
sztem denilsont meg lehetne még venni a szélre :(

Woland 2010.07.22. 14:48:02

@Mr.AT: nekem is az rémlett mint _benitónak hogy a Milanba akart nagyon menni tavaly. de mondom, mi nem hiszem hogy meg fogjuk adni amit a Wolfsburg kér - eddig 16.5 millió a klubcsúcs píz amit játékosért valaha adtunk. Annyi meg a fél fogára se elég. Nem vagyunk mi pénzeszsákok.

Woland 2010.07.22. 14:49:11

@pote: hát azért Adriano nem Denilson kategória :) még jól is elsülhet. ne ess kétségbe mielőtt feltétlen szükséges!

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.22. 14:51:41

dzekonak 2013 júniusáig szerződése van, bezony hogy csengetni kell érte

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 14:52:44

@Woland:
persze, jól is lesülhet. de komolyan, mekkora annak az esélye. sztem, pont akkora, mint a vébé előtt az olasz címvédésnek
(mindkettőnek szurkolok/tam)

Mr.AT 2010.07.22. 14:54:59

@Woland: Mi ugye normális kontinentális ország lévén euróban gondolkodunk, itt nagyjából 40 Mio EUR-t kérne a Wolfsburg, ami az idei (új játékosokra fordítható) költségvetésünk fele, s a csatárposzton kívül még 3 másik pozira is akar új embert Marrotta.

Az utolsó offer tőlünk Diego + 15 Mio EUR volt, ez a gazzetta szerint megfontolta a Wolfsburg, akiknek Misimovic pótlására pont jól jönne a brazil - más kérdés, hogy ezzel mi nem járnánk jól, ráadásul keletkezne egy újabb komoly lyuk a keretben.

Dzekoval a másik gond nálunk ugye az, hogy EU-n kívüli, s már csak 1 EU-n kívüli játékost igazolhatunk ebben az átig.szezonban, most megy a huzavona, hogy az akkor Krasic vagy Dzeko legyen. (Esetleg Denilson, hehe.)

zsakfos 2010.07.22. 15:01:54

@Bisthi El Naghuf:
Most komolyan azt hiszed, hogy van Maarwijk azt a taktikát dolgozta ki a spanyolok ellen, hogy szándékosan rúgjátok le őket, mert a jv nem fogja megtorolni és akkor így nyerhetünk? Ne már...
Én meg láttam és játszottam is olyan meccset ami kőkeményen indult és meg tudta fogni a jv, meg olyanon is ami nagyon könnyűnek tűnt aztán balhé lett belőle...
Ha nincs tekintélyed, nem vagy partner és nem vagy következetes ne csodálkozz ha rossz lesz a gyereked. ( Ezt általános hasonlatként írom nem rád vonatkozóan term.)
@Tika_: rosszul fogalmaztam, az izzó parázsra önti az olajat a jv a rossz ítéletekkel. Egy vb döntőn nagy a feszültség a tét miatt, a hibákkal sokkal hamarabb fellobbanthat az a bizonyos tűz.
Azt azért erősnek érzem, hogy MINDIG a hollandokkal van a baj. A portugál és a spanyol meccsen kívül melyik meccsük volt még ilyen mondjuk az elmúlt 20 évben?
Ennyi volt az argentínoknak, uruknak, kameruniaknak, szerbeknek, olaszoknak stb. is.

zsakfos 2010.07.22. 15:04:01

@pote:
A holland kispadon meg Grespik László:)

balu11 2010.07.22. 15:05:01

@pote: :))

ja, és én a szélső denilson mellé tudok ajánlani egyet a középpálya közepére is (főleg védekezésben "erős") - annyit fizettek érte, amennyit akartok, csak baptistat ne passzoljátok vissza

@Tika_: focista sem vagyok, mégis van róla véleményem (ahogyan itt többünknek is, ha jól veszem észre...)

@rizla: nagy találat! na, _ez_ vicces, és nem is pökhendi (ill. kellő mértékben az)
- maradona: én ez után a hír után írtam pár napja, hogy letetttem arról, hogy megértsem a Maradona-kultuszt. Eddig is sejtettem, hogy azt csinál, amit akar, de ez felülmúlta a korábbi elképzeléseimet az imádatáról. Innentől tényleg csak abban lehet bízni, hogy valami megvilágosodás / komoly mennyiségű kóla / ... hatására egyszer csak úgy dönt (Ő maga), hogy elege van, és elmegy inkább főpaposkodni, és alapít egy rendes szektát.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 15:14:38

@balu11:
na, ő mehetne a juvéba
megnézném benito fejét, nagy kedvence :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 15:19:43

@zsakfos : vazz, 10 éve nem hallottam ezt a nevet (lehet kevesebb)

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.22. 15:20:37

@Mr.AT: nagy lyuk szerintem nem keletkezne, a Diego-rendszer így is eléggé alul van/volt tervezve emberi erőforrásilag, helyettese sincs.

Nem bántanám különösebben, de már sokszor bebizonyosodott, hogy egy komplett csapatot nem bír el európai szinten.

Dzekót abszolút pártolnám, a bal oldalra kéne egy winger, a jobbra meg egy wingback + két tehetséges fiatal, aki kb tud mögöttük játszani, aztán mehet az új szezon, 4. helynél magasabb célkitűzés nem is kell, de cserébe vegyük komolyan az UEFA-kupát.

HosCincer 2010.07.22. 15:24:57

@balu11: Maradóna valószínűleg sosem fogja belátni, hogy nem ért az edzői szakmához. Persze arra is van esély, hogy a köv négy évben tanul a saját hibáiból + edzői gyors talpalóra beiratkozik és brazíliában meg Isteni csodát látunk majd.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 15:33:04

én adnék diegónak még egy évet (mármint a brazilnak, az argentinnak is, de a csillagban)

az egész csapat fos volt körülötte, és normális csatárra inkább költenék

Mr.AT 2010.07.22. 15:38:38

@heinrich: Del Neri többször nyilatkozta, hogy hozzá legközelebb az Atalanta és a Samdoria által is játszott 4-4-1-1 áll, és Diegora amolyan Cristian Doni-ként tekint.
Helyettesnek ott van Del Piero és (egyelőre még) Giovinco is. (Azt amúgy a tuttosportnak nyilatkozta is, hogy nem tartja elképzelhetőnek, hogy Diego és Del Piero együtt játsszanak.) Ez szerintem nem rossz elképzelés.

Anyagilag nem jövünk ki, ha ennyit kell fizetni Dzekoért, Bonucci ugye 15,5 Mio EUR volt, Martinez 12, Storari 4,5, Motta kölcsöne egyelőre 0,5, Pepéért meg most 2,6 Mio EUR-t kellett adni, Lanzafame egyelőre ingyen volt. Ez összesen majdnem pontosan 35 Mio EUR.

Ehhez képest eddig csak Almironért kaptunk 5, Criscitoért meg (3 év alatt) 6 Mio EUR-t szedtünk be.

Még négy hiányposzt van, ugyanakkor gyorsan fogy a pénzügyi keret, okosan kell elkölteni.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.22. 15:50:10

@Mr.AT: úgy kalkuláltak, hogy trezéért és camoranesiért még bejön egy kis zsuga, tiagóért, poulsenért is lehet valami tökmagot kérni, és még ott van giovinco (parma) is. de az aduász buffon lett volna, akit vmelyik angol bohócbanda vitt volna, a terv szerint legalábbis.

a juventus 2006ig mindig ésszerűen költött, nem voltak olyan mellényúlások, mint seccóék alatt, most is inkább mértéktartónak kellene lenni, mint szórni a pénzt, mint bolond pék a lisztet.

@heinrich: két szélsőhátvéd élet-halál, de a legfontosabb egy olyan felkészülés, amivel végig tudják nyomni a szezont. az EL-ben egyetértünk, legyen ez az ára a 3-4. helynek.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 15:59:05

@pote: Hölye vagy már fogyott öt kilót :-), három héttel előbb kezdett, mint a csapat. Fosni fogja a gólokat, akárki meglássa ;-).

@HosCincer: Eddig esm ő adta a taktikát, ezután sem ő fogja (ahogy a námeteknél Völler és Kilnsi is inkább motivátor volt, Löw és Ragnick intézte a szakmát), a legfontosabb, hogy megfelelő stábot találjon vagy toljanak alá és a válogatásnál felejtse el a politikai hovatartozását. Jövőre hazai pályán Copát nyer Argentina.

Bisthi El Naghuf 2010.07.22. 16:17:10

@zsakfos : ha nem is ennyire sarkítva, de szerintem van Maarwijk valószínűleg részben azzal a taktikai utasítással küldte pályára a hollandokat, hogy minél inkább tördeljék a spanyolok olajozott játékát a középpályán. Ettől azt remélte, hogy egy kicsit elvesztik a fejüket (mint a brazilok), eladnak néhány labdát, és nekik mindeközben akad egy-egy kontrából helyzetük, amiből majd betalálnak (ez majdnem be is jött). Abban nyilván nem gondolkodott, hogy labdabirtoklásban agyonverik a spanyolokat és azt sem remélhette, hogy futószalagon jönnek a helyzeteik. Csak arra kellett mindenkinek figyelnie, hogy legfeljebb 1 sárgát érő faultja legyen (ez nem ment mindenkinek, és ebben - tény és való - Webbnek is volt szerepe, mert benézett néhány faultot) A játék utólagos képe alapján tartom, hogy ez egy nagyon nehezem megfogható meccs volt, amiért elsősorban a hollandok (beleértve az edzőt) a felelősök. Az is való igaz, hogy a spori nem megfelelő döntést hozott bizonyos egyértelműnek tűnő helyzetben. Ehhez csak annyit, hogy mindenkinek ki kéne próbálnia a fújást, utána garantáltan megváltozik az ember hozzáállása ehhez a szerephez.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 16:18:28

@_benito:
bohócbanda inkább balotellit vitte
a két kitűnő sportember közül az egészségesebbet választották

slowmotion 2010.07.22. 17:22:08

@rizla: tudom, hogy színpadias, de igazából semmi sem akadályozza meg a bírót abban, hogy magához hívja a csékákat. esetleg bemutatkozik a két szövkapnak is, és elmagyarázza, hogy vagy tesznek arról, hogy lehiggadjon a saját csapatuk, vagy elkezd lapokat szórni.
onnantól a bíró maximum azért támadható, hogy az előtérbe kerül, azért viszont semmiképpen sem, ha elkezdi feltölteni a zuhanyzókat.

CaBeL 2010.07.22. 17:37:59

Ez egy Meló-s brazil válogatott volt. Nekem sem szimpatikusak, örülök, hogy bejött a tipped.

CaBeL 2010.07.22. 17:53:47

Utólag visszagondolva, Webb csinálta jól, rá így senki nem fog emlékezni, mivel a spanyolok nyertek. Ha a hollandok behúzták volna, akkor 4 év múlva is Webb lenne a téma.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.22. 18:21:18

@popp: Skibbe, Rangnick helyett, ha a német válogatottról írtál.(Csak azért írom, nehogy valaki rosszul jegyezze meg:))

Blandings 2010.07.22. 21:02:33

@pote
"... mindenki pörgött, mint a búgócsiga".
Részemről (rendszeres olvasó, lusta kommentelő) nagy gratula az egész NST stábnak, ölég nagy fordulatszámon nyomtátok - le a kalappal, nem semmi meló lehetett... Az állóképesség úgy tűnik, rendben van a csapatnál:)

"Remélem nem csak nekem tűnt úgy, hogy nem volt egyetlen posztnak sem izzadság szaga,.."
Nem, nem csak neked: néhány igen kiváló sziporkát követtetek el ismét a tudományos ismeretterjesztés mellett:)
Nekem nagyon bejött a stilizált újság-fejléc is, a (kezdetben) fekete-fehér fotókkal.
Szóval, well done guys, és kösz!

HosCincer 2010.07.22. 22:22:56

@popp: lehet, hogy igazad van. Viszont mint szöv.kap. minden döntés az övé, és ha ebből indulunk ki akkor a segítői maximum csak ajánlásokat adhatnak pl a taktikára, pl a kezdőkre vonatkozóan.
Az is simán elképzelhető, hogy a szövetség mikor kinevezte (érdekes a szponzor/anyagi helyzet rész a linkelt cikkből) egyértelműen megmondta Maradónának, hogy mi lesz az ő és mi lesz a segítői feladata, csak később Maradóna elkezdte játszani a keményfarkú "majd én megmutatom" gyereket és nem hallgatott se istenre {mert ő maga az isten :) } se emberre.És igazából erre utal jó pár edzői döntés(e) a vb-n pl: bal középpályás két meccsen való szerepeltetése jobboldali hátvédként.

Bisthi El Naghuf 2010.07.22. 22:24:24

@Blandings: No igen, a heves vitában és érvelésben az ember hajlamos megfeledkezni a lényegről... Nagy gratula a komplett NST "stábnak" a posztokért, nagyon jól sikerültek, látszik, hogy tényleg szívügyeteknek tekintitek a témát. Nincs mégegy ilyen színvonalas és egyben mókás blog szerte e világon :) Őszinte köszönet az olvasással töltött hosszú órákért, csak így tovább!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 23:28:27

@HosCincer: Szerintem ez így nem igaz. Ha nézted az argentin meccseket, akkor láttad, hogy két arc sugdosott Mardon fülébe és sokszor Maradona ment oda hozzájuk.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2010.07.23. 13:10:24

Maradona Isten ajándéka volt az argentin népnek, a valaha élt legnagyob játékos, de a futballpályán kívül eddig minden lehetséges fronton megbukott, kódolva volt, hogy most a kispadon is, pedig az csak néhány méterre van az oldalvonaltól.

Szeretem, ha egy edzőnek van filozófiája, de mióta a futballt nézem, az argentin szövetségi kapitányok rendre valami belső kényszertől hajtva annyira rápörögnek a fixa ideájukra, hogy beleőrülnek, és úgy rántanak mindent magukkal a szakadékba, mint a csillagháború és peresztrojka a történelem süllyesztőjébe a Szovjetuniót. '98-ban a diktátor és individuum-gyilkos Passarella, aki már csak azért sem vitt ki magával hosszúhajú játékost, mert köztudott, hogy Argentínában a hajviselet az identitás elsődleges terepe, ezért a Passarella-éra alatt világklasszisok vonultak inkább önkéntes száműzetésbe, mintsem hogy elhagyják argentin típusú hajpántjukat, aminek meg is lett az eredménye. 2002-ben ott volt a paranoiás és monomániás Bielsa, akinél a téboly uralkodó létforma, mert már a szemgödréből viperaként harapott az őrület, megállás nélkül tikkelt, és annyira szent meggyőződése volt, hogy meg akarják ölni, minthogy elvből nem játszatta együtt Batistutát és Crespót. Végül 2006-ban már azt hittem, hogy Argentína bajnok lehet, hiszen a kartonja szerint a déli félteke egyik legnagyobb taktikusa, José Pekerman ült a kispadon, egy jezsuita egzisztenciába oltott Werner von Braun, kezében Petra cigarettával, röppálya-grafikonokkal és négyjegyű függvénytáblázattal, és tökéletesen is működött az egyhetvenes gépezet, egészen addig, amíg Pekerman túl nem taktikázta és el nem cserélte magát a németek ellen.

Most meg az isteni Diego. Akit ugyan hazájában majd úgy fürdetnek élete végéig tetőtől-talpig Lucullus gyorspácba, ahogy az inkák aranyporba az istenembert, annyira imádják a lótuszevők, de akire mégse kellett volna rábízni a világ legjobb támadószekcióját. Egy olyan figurára, akit nem régen csak két év szanatórium, gyomorgyűrű és egy fogyókúrás szájspray mentett meg a biztos kipukkadásos haláltól, és hát köztudott, hogy még egy Windows-üzemeltető tanfolyamot se tudna abszolválni, a félidei taktikai utasításai pedig kimerülnek abban, hogy menjetek ki és tegyétek ki a szívetek Argentínáért. Szóval annyi doktriner ideológus után ezúttal egy minden hitelét és tartalékát felélő futballsámánra akartak építeni, a vállán egy ücsörgő kanárival, pedig idén szinte minden adott lehetett volna [vö. az argentinokban felülreprezentált Inter BL-győzelme], a háromszög a legerősebb geometriai forma, és egy olyan sugárzó hajtóművel, mint Lionel Messi, a hangtalan Higuaín, vagy éppen a szabadgyök Carlos Tévez, akiről ugyan utoljára jutna eszembe az 'androgün szexualitás' szintagma, inkább egy hímnős iszapszörny, de őstehetség, annyi szent. Velük és még egy jó ritmusgépezettel szinte garantált [lett volna] a siker, ha egy olyan perfekcionista irányítja őket, mint az acélszívű tökéletességmániás Stanley Kubrick, mégha a futballpályán nem is lehet minden jelenetet minden szögből hatvanszor újravenni, hogy megcsinálja a tökéletes filmet.

Ráadásul az isteni Diego azzal is súlyosbította, és ez nagyjából tévedéseinek eredője és esszenciája, hogy be akarta bizonyítani, hiába röhögik manapság világszinten körbe, ő igenis nagy edző, egy forradalmár, innentől pedig már törvényszerű volt, mert a démonok bennünk vannak, hogy stratégai impotenciája elől inkább őrültségekbe menekül, mint egy fojtogató szexgyilkos, ezért a kokaintól és a kétharmadtól elborult lyukacsos agyával otthonhagyta Esteban Cambiassót, akit a világ bármely edzője kivitt volna, mert az emberi test legfontosabb pillére a medencecsont. Helyette Maradona becsomagolta a kofferba lábtengós druszáját, Martín Palermót, meg persze az Orbit helyett is Codeine-t rágó veterán Verónt a fáslis bokájával meg a térdfixével, csak mert ugyanarra a pártra szavaznak, meg mert együtt focizott az apjával is, meg vele is. Verónnál még az a félbemaradt, fáradt Riquelme is tízszer pengébb lett volna, aki nyilvánvalóan gyűlöl futballozni, és minden köpésnél, minden szabadrúgásnál és tizenegyesnél az arcára van írva, hogy utálja az Istent, amiért ezt a tehetséget kapta és nem mondjuk a csipkeverést.

Még ezeknél is meredekebb és érthetetlenebb volt, akár első blikkre az Űrodüsszeia fényfolyosós befejezése, hogy Maradona telepakolta a védelmet copfosokkal, mikor köztudott, hogy a copfos férfiak megbízhatatlanok. Hovatovább minden igazolhatatlan edzői döntése csimborasszójaként a genetikailag balszélső Jonás Gutierezzel játszatott jobbhátvédet, aki csúcsformában sem üti át az ózonpajzsot, de így az idegen poszton végképp maga volt a csapatra aggatott ballaszt, űrszemét, kozmikus hulladék, igaz, argentin-drukkerként remélhettem, hogy ezekkel a váratlan húzásokkal Maradona nemcsak a védelmét zavarta össze, hanem az ellenfelek edzőit is. Ha valaki ennyire bizonyítani akarja a géniuszát, akkor azt még a szuperszámítógépek sem tudják a számításaikba belekalkulálni.

Nem kell nekem széteffektezni a mérkőzést biciklicselekkel, de látni akarom a támadásoknál a kompozíció poétikáját, amikor a 'csapatom' mozgása már-már egy nagyszerű zeneműre emlékeztet a tudatos keresztmozgásokkal, előre begyakorolt figurákkal, játékkal, változó hangszínnel és hangerősséggel operálással, halk-hangos [chorus-verse] váltásokkal, vagyis tili-toli kényszerítőkkel, visszagurítással és leütéssel. Amikor látszik, hogy van edzője a játékosoknak, aki mindezt beléjük égette, mint egykor Valerij Lobanovszkij tábornok, aki olimpiai bajnok jégkorongfigurákat adaptált a futballra a Dinamo Kijevnél, vagy a tolódásos védekezést évek munkájával tökélyre fejlesztő Arrigo Sacchi, vagy a zseniális és nárcisztikus Johann Cruyff, aki megtanította futballozni a katalánokat.

Ezzel szemben Maradona csak abban brillírozott, hogy a gyanúsan mániás energiájával új magasságokba röpítse a sajtótájékoztatókat, ami tényleg szórakoztató volt, ugyanakkor a csapatjátékból a csoportmeccsek után fehér köpenyben, gumikesztyűvel és küretkanállal lehetett volna csak kikaparni a tudatosságot, ami viszont leginkább fájdalmas és a komponista kritikája. Hiába győzték le egyéni villanásokkal az összehasonlíthatatlanul tehetségtelenebb ellenfeleket (pl. Dél-Korea, Görögország), a normatív összhang hiánya miatt már ekkor lehetett látni a meghibásodásra utaló jeleket, nem is kellett hozzá levenni a fekete napszemüveget és bevenni egy szemerőt, például, hogy a szaruhártyasértő argentin védelmi egység hetvenkét órán belül egy újgenerációs vírustörzzsel, kivált később egy spanyolnátha mutációval szemben teljesen használhatatlanná válik, mert az újhullámos filmezésből csak a kihagyásos technika ment nekik. Márpedig ha a fogmosáskor vérezni szokott az íny, akkor valamit tenni kell, tudjuk. És ezen nem segített az, hogy Demichelis a harmadik meccsre már kibontotta a haját.

Persze, a Barbarossa-terv is megbukott, pedig azon tíz hónapot dolgoztak a legprecízebb német koponyák, a fizika törvényei szerint meg előbb-utóbb úgyis átveszi az uralmat az entrópia, úgyhogy elméletileg még be is jöhetett volna, hogy Maradona taktikai értekezletek helyett inkább újra és újra belemártja a válogatottat a tudatalatti és az ösztönösség irracionális szférájába, de amikor a negyeddöntőben a németek ellen már felgyorsult a tetris, kiderült, hogy ilyen szinten, határhelyzetben már annyit sem ér a ráolvasás, mint a számok nélküli közgazdaság.

Olyan lendülettel és olyan fegyelmezetten száguldottak át villámháborús gépezetként törpe argentinjaimon, mintha maga Herbert von Karajan vezényelte volna a walkürök vágtatását az árja filharmonikusoknak. [0-4] Ez zene volt.

Az isteni Diego meg egy fasz. Aki ahogy korábban a kispadon egy-egy harsány gólörömnél felhergelte magát mindenkinek bemutató vörös óriássá, úgy lett az első és utolsó hátrányba kerüléskor egy teljesen tanácstalan, rózsafüzért morzsoló falfehér törpe.

Így hunynak ki a csillagok.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.07.23. 15:30:01

@Csunderlik Peti: Ez kongrat, a tumblr-ünkre (nstblog.tumblr.com) ki is tettem engedelmeddel.

Woland 2010.07.23. 16:32:26

@Csunderlik Peti:

gratula az írásért - Diegóért meg részvétem.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2010.07.25. 00:41:05

@donnelly: Persze. Köszönöm. Igazából három napja írtam egy nagyon hosszút (úgy 6-7 A4 old.) a vébéről. Egy Űrodüsszeia-parafrázis, Kubrick előtt (is) tisztelegve, a képeit megidézve. Ebből az egyik fejezet ("Jupiter-expedíció) szólt Maradonáról, az argentin-válogatottról, a futball poétikájáról, kompozícióról stb. Amikor olvastam a hozzászólásokat, gondoltam, hogy argentin-drukkerként egy copy-paste-tel támogatom az itteni Maradona-diskurzust és a blogomból kivágva hozzáteszem a magamét a szakirodalomhoz. Örülök, hogy tetszett. Ritkán írok a fociról, mert szemérmes vagyok.
süti beállítások módosítása