Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

H-csoport, 20.30

2010.06.25. 19:20 nou san trafford

Az izgalmas latin csoporttal zárjuk a körmérkőzéseket, melyen a spanyolok nem igazán válogathatnak, nekik a csoportgyőzelemre (vagyis a portugál-ágra) kell hajtaniuk, a brazilokkal akkor kerülhetnek össze, ha verik Chilét, mialatt Svájc gálázik Honduras ellen. Ha vetünk egy pillantást a táblára,

Csapat M Gy D V Rg Kg Gk P
Chile Chile 2 2 0 0 2 0 +2 6
Spanyolország Spanyolország 2 1 0 1 2 1 +1 3
Svájc Svájc 2 1 0 1 1 1 0 3
Honduras Honduras 2 0 0 2 0 3 –3 0

rögtön láthatjuk, hogy ebben az esetben három hatpontos csapatunk lesz, így a gólarány fogja eldönteni a végső sorrendet. (A spanyolok, ha nyernek, továbjutnak, mert az andoklakókénál jobb lesz a gólkülönbségük, csak arra kell ügyelniük, hogy Doxáék ne rúgjanak sokkal több gólt náluk.) További matekozás itt található.

Tippjeink:

Chile-Spanyolország 2-3

Svájc-Honduras 2-1

307 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr1002110146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpádka 2010.06.25. 22:25:19

Ezeket a meccseket jobb elfelejteni. Svájc meg szarjon sünt.
Mindegy holnap jön az egyenes kiesés rész kurva érdekes Uruguay. Dél-Korea meg egy USA-Ghána meccsel.
megyek holnap veszek egy sorozat DVD-t

Strigo 2010.06.25. 22:27:42

Utolsó negyedórára átkapcsoltam a Svájc-Hondurasra, de ezek szerint nem maradtam le semmiről.

értelmetlen_nevű 2010.06.25. 22:28:06

Svájc szégyellheti magát.

r_magpie 2010.06.25. 22:29:09

Az utolsó húsz percben inkább a Honduras-meccset néztem, legalább 5-6szor vitték 4 a 2ben a svájciakra, de mindet elszúrták amatőr módon. Nem volt szép ez a spanyol-chile passzolgatás, de Svejc kiesése teljesen rendben van.

gezabá (törölt) 2010.06.25. 22:29:42

az lett volna a csúfság, ha svejc tovamászik...

Domingo 2010.06.25. 22:31:08

Jól van Eren, erről még el fogunk beszélgetni.

Árpádka 2010.06.25. 22:32:06

Legjobb 16 között 6 darabb európai csapat: eng, ger,svk, ned, por, esp és ezek egymással játszanak mind. Az 3 európai negyeddöntős. És a ger-eng valószínüleg Argentínával, míg a ned-svk Braziliával.
Európai középcsapatok lényegében súlytalanok, Európán kivüli VB-n

giacinto 2010.06.25. 22:33:06

milyen durva, csak 6 európai csapat maradt és ők is pont egymással játszanak, tehát a 8 között pont 3 lesz.

4 éve legjobb 4-ben csak európaiak voltak. ennyit tesz a külső kontinensnyi rendezés.

Argentina innen már behúzza.

rango 2010.06.25. 22:33:49

maradt 16 meccs, vagyis már csak a VB utolsó negyede van hátra, reménykedem abban, hogy nem európai csapat nyer

portugál-spanyol párharc győztese sztem kvázi elődöntős, mindkettő verni tudja a japán-paraguay meccs győztesét

Strigo 2010.06.25. 22:34:12

Somoséknak gratula, nekem tetszettek a közvetítéseik. Aki más véleményen van, az büntesse magát az előző vébé campona-liftes rtl-es csoportmeccsekkel.

Domingo 2010.06.25. 22:34:34

@giacinto: Szerintem azért még nézzük meg, hogy mire képes Argentina egy komolyabb csapat ellen, mert a csoportjukban túl könnyen elbohóckodhattak.

Árpádka 2010.06.25. 22:34:40

@giacinto: akkor inkább Brazília vagy az Uruk vagy USA, bárki csak ne a CSALÓ

tuono 2010.06.25. 22:34:41

Nos, akkor kezdődhet a VB... :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.25. 22:34:45

Tehát akkor: Uru-Korea. USA-Ghána, Arg-Mex, Anglia-Németo., Hollandia-Szlovákia, Brazilia-Chile, Para-Japán, Spanyolo.-Portugália - jó meccsek ígérkeznek.. Kövezettek meg, de nekem az olaszok hiányoznak.

A holland-szlovák és talán a brazil-chilei tűnik lefutottnak. lesznek tradicionális derbik, mint a anogol-német, vagy a spanyol-pori, de én az argentin-mexikóit várom legjobban.

raja ram 2010.06.25. 22:35:43

@Árpádka: A legkönnyebb ágon Urugay van, mert gyakorlatilag csak a legjobb 4 között fut össze komolyabb ellenféllel (BRA vagy NED)

Domingo 2010.06.25. 22:36:08

D-D-D-DJ Várkony! Spin that shit!

Árpádka 2010.06.25. 22:36:25

@Strigo a divatdrukker: Faragó az eddigi legszarabb bár Egri rekedtes űvőltésétt nehéz alúlmúlni

tuono 2010.06.25. 22:36:28

@popp: Már tegnap is írtam, hogy nekem hihetetlenül hiányzik az olasz-holland meccs! :( Legyen akármennyire is lecsúszva jelenleg Itália...

Árpádka 2010.06.25. 22:38:07

@raja ram: nálam URU-Brazil és Argentin-Spanyol( bár benne van hogy Rinyáldóék szétkontrázzák őket)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.25. 22:39:21

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Ne Serie Á-zunk már, tényleg ti vádoltok mindig elfogultsággal, azt ha csak tehetitek fitymálódtok. Egy vébé meg más kávéház, mint egy nemzeti bajnokság.

@rango: Azért azt vedd hozzá, hogy Chile jobban ismeri a brazilokat, sőt a selejtezőkön egyszer le is győzték őket.

Árpádka 2010.06.25. 22:39:37

Azért egy brazil-hollandot szívesen végig néznék mert jó meccset ígér (94,98)

raja ram 2010.06.25. 22:39:43

@Árpádka: Nálam is, de simán lehet URU-NED és POR-ARG, de bármi más is :)

dzzzzz 2010.06.25. 22:44:17

Én egy portugál-hollandot néznék meg, jó poén lenne (Robben-t lehetőleg ne játszassák...)

raja ram 2010.06.25. 22:45:48

@originalBalintos: azt csak a döntőben láthatsz

Mazsa- 2010.06.25. 22:49:39

A "3 nagy" közül eddig magasan a spanyolok a legmeggyőzőbbek. Az angolok és az olaszok olyan szinten kiárusították hazájuk futballját, hogy a következő vb-re már nem lesznek képesek egy valamirevaló keretet összehozni, nincsenek tehetségek, az öreg klasszisok pedig már nem lesznek (igaz már most sem érnek semmit). A kluboknak egyszerűbb átúsztatni Afrikából vagy Dél-Amerikából egy raklapnyi tehetséges négert, mint kinevelni egy hazai játékost. A spanyolok ehhez képest ontják magukból a tehetségeket, kb már most beadhatnák a következő 3 vb-re a nevezési listát.

raja ram 2010.06.25. 22:51:59

@Mazsa-: Azért én nem írnám le Portugáliát a spanyolok ellen, egyre meggyőzőbbek.

Iustizmord 2010.06.25. 22:55:26

@giacinto: ennyit tesz a külső kontinensnyi rendezés.

ez mondjuk tapasztalati tény, de tégy mr mellé okot is. márha van, mert én nem látok.

azzal, hogy afrika =/= d.amerika, tehát az arg/bra/chi/uru/usa stb csapatoknak is "külső kontinenes", egyedül ghana van "otthon"

Iustizmord 2010.06.25. 22:57:59

@popp: Uru. , Ghána, Arg, Anglia,., Hollandia, Brazilia,, Para, Spanyolo

szerintem

Árpádka 2010.06.25. 22:58:05

@Mazsa-: =)) Az angoloknak van mostanában a legjobb utánpótlása . Az általam követett aszem U21 ( Hart, Milner Walcott generáció) és U1(8 9?) is döntőtt játszott EB-n. És ott szinte minden klubnak van akadémiája. ( ahol vannak külföldiek is). Pont az hogy az angoloknak Linkearék után nem volt jelntős utánpótlásuk 94-es fiaskó

dzzzzz 2010.06.25. 22:58:16

@Iustizmord: Ghána az északi féltekén van, ők is messze állnak szerintem az otthonosságtól

Asidotus 2010.06.25. 22:58:36

ÉN nagyon örülök neki, hogy Chile és Spanyolország jutott tovább. CSúnya megegyezés volt ez a meccs, de az első két kör alapján én nekik örülök a legjobban.
Svájcnak a saját kezében volt sorsa, nem tudott élni vele.

Én támogatnám az utólagos videó alapján való eltiltást v. felmentést (mert hát, néha azt is kellene), de az a baj vele, hogy akkor a meccsen lévő bíráskodás súlytalan lenne. Össze-vissza fújhatnának, mondván, hogy utólag majd rendbe teszik.
Én nem vagyok híve a videóbírónak, nyugodtan küldhetnének a pályára is egy asszisztenst, aki úgy helyezkedne, hogy az akciók közte és a vezető játékvezető között legyenek. Két irányból, két pár szemmel sokkal, méghozzá nagyságrendekkel sokkal jobban lehetne ítélkezni.

Lacóka 2010.06.25. 22:59:24

Statisztikai rovatunk következik:
az első 16 meccsen 25 gól esett (1.56 gól/meccs), a második körben 42 (2.63 g/m), a harmadikban 34 (2.13 g/m). Összesen 101 gól 48 meccsen (2.1 g/m).

A 32 csapat így jött össze:
Afrika 6
Ázsia 4
Dél-Amerika 5
Észak- és Közép-Amerika 3
Európa 13
Óceánia 1

És a 16-ban:
Afrika 1 (17%)
Ázsia 2 (50%)
Dél-Amerika 5 (100%)
Észak- és Közép-Amerika 2 (67%)
Európa 6 (46%)
Óceánia 0 (0%)

Iustizmord 2010.06.25. 22:59:28

@Mazsa-: egy raklapnyi tehetséges négert

hó, ez gyönyörű, egy raklapnyi néger muhaha, már nem is darabra méred hanem kilóra.

dzzzzz 2010.06.25. 23:00:03

@Árpádka: viszont a kevés az olyan angol fiatal aki erősebb angol klubban sokat játszik.

Iustizmord 2010.06.25. 23:00:35

@originalBalintos: ghana felketeafrikai, tehát ha konkrétan é-ra vannak az egyenlítőtől, akkor js közelebb az otthonhoz mint usa vagy dánia

Iustizmord 2010.06.25. 23:01:19

@Nűnű: mi az a csúnya zászló a kezedben?

Iustizmord 2010.06.25. 23:03:40

@Lacóka: óceánia 1, ez most akkor aus vagy nzl, ill a másikat hovás sorolod?

Domingo 2010.06.25. 23:04:43

@Iustizmord: Az auszik Ázsiához tartoznak fodballban.

Iustizmord 2010.06.25. 23:07:06

@Rico1: jah, utóbb rájöttem én is, de annyira szürreális ez, mint ahogy izrael sem az irán-szíria-szaudarábia-jordánia csoportban küzd :o)))

Árpádka 2010.06.25. 23:07:59

@originalBalintos: Előbb vagy utóbb a nagy hagyományú de anyagilag nem erős klubok kénytelenek lesznek saját nevelésekre támaszkodni és már vannak jelek pl : 'Castle ahol Milner felnőtt de a Villában is abszolút alapember lett. Hart aki a B.city-ben védet ( mondjuk Givent egyhamar nem szorítja ki a kezdőből). De ott van Wilshire aki a Boltonban jól tolta vagy az U21-es csapat kapitány Andy Caroll a 'Castleből .

dzzzzz 2010.06.25. 23:11:15

@Árpádka: Persze, a tendencia megvan hozzá. De ebben a szezonban kevés volt a meghatározó fiatal, angol játékos a PL-ben.

Iustizmord 2010.06.25. 23:11:16

@Nűnű: a juve színt váltott és napolit játszik?

Mazsa- 2010.06.25. 23:15:10

@Mazsa-: annyit azért hozzátennék, hogy az olaszok valamennyire próbálják tartani magukat. Meggyőződésem, hogy Balotelli azért nem kapott meghívót, mert néger. Egy fekete olasz mezben... Ilyen még nem fordult elő a történelemben, és amennyire az olasz nemzetet ismerem, nem is fog. :)

zsakfos 2010.06.25. 23:16:52

3 európai a 8 között, az igen...ha nem csal az emlékezetem asszem történelmet írunk.

dzzzzz 2010.06.25. 23:18:38

@Mazsa-: azért ha Balotelli a klubjában folyamatosan remekelne ÉS nem lehetne azt felhozni ellene hogy bomlasztja a csapatot akkor egyszerűen nem tudnák megtenni az olaszok hogy nem hívják be. De ő gondoskodik arról, hogy könnyen indokolható legyen a mellőzése.

értelmetlen_nevű 2010.06.25. 23:20:51

@Mazsa-:
"Meggyőződésem, hogy Balotelli azért nem kapott meghívót, mert néger."

nyilván...

bakító 2010.06.25. 23:21:33

Azért a XXI. században nyilván megoldják, hogy mindenki percre kész legyen a másik meccs eredményéről. Szóval ez az utolsó 20 perc vérlázító volt, most kib...szott mérges vagyok. Amit pedig Del Bosque csinál ezzel a spanyol csapattal, az egy vicc. Ilyen tele gatyával játszani, egyszerűen nem értem.

Az rendben van, hogy ezt az undorító svájci válogatottat nem kell tovább nézni senkinek, és ez nagy pozitívum, de egy spanyol válogatott nem játszhat így, ilyen játékosokkal. Holnap kifejtem a részleteket, de most nagyon ingerült vagyok....

Iustizmord 2010.06.25. 23:24:07

@bakító: szerintem meg del bosque egy értelmes edző, képzeld magad a helyébe: 6 pont, biztos továbbjutás, minek kockáztatni, pláne ha az ellen is így van vele... vedd elő a fra-bolgár meccset a 94-es selejtezőkből, lehetett még hátra 2 perc ammikor egy fra szabadrugás utáni bolgár kontrát kosztadinov bebaszott.

bakító 2010.06.25. 23:26:27

@Iustizmord: Most inkább alszom az egészre egyet, mert különben kimoderálnak egy hétre.

Asidotus 2010.06.25. 23:36:46

@értelmetlen_nevű:
akkor nem azért, mert
- Lippi általában nem hívott be fiatal tehetségeket
- Mourinho sem nagyon játszatta
- mert a saját szurkolói egy Barca-verés során kifütyülték
Balotelli még nagyon fiatal, emberileg szedje össze magát, és fog ő még nagy trófeát ünnepelni a Squadra Azzurával, hacsak meg nem gondolja magát, és el nem megy ghánai válogatottnak. Ott éppen pont egy gólerős játékos hiányzik, pont olyan, mint ő. Ha a menedzsere lettem volna, akkor bejuttattam volna őt oda (persze, ez nem biztos, hogy jó ötlet).

Iustizmord 2010.06.25. 23:41:51

@bakító: ugyan má' demokrácia van, hadd szóljon

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.25. 23:46:37

@bakító: Néha úgy érzem magam itt, mint a tiszta erkölcsű morális ítélőszék előtt. Sakkban is föl vagy háborodva ha kiegyeznek egy remiben. Ez a csoportos rendszer hátulütője. Egyébként Spanyolország és Chile tolt egy nagyon jó első félidőt. Utána meg szemelőtt tartották érdekeiket.

Én is hőzöngtem persze, mikor a svédek és a dánok pöckölték ki az olaszokaz, de teljesen érthető volt a deal. Nem hinném, hogy ez bunda volna inkább az érdekek szemelőtt tartása. Megvan a jó eredmény nem sárgul ki senki, nem sérül meg senki. Ez egy verseny, ahol az esélyesek hét meccsre terveznek, annyira osztják be erejüket, ha tehetik spórolnak az energiájukkal és az embereikkel.

Hasonlítható ez az egyéni sportokhoz is, például futásban az esélyesek nem futják ki magukból a maximumot az előfutamban. Vagy hosszútávfutásban sem törnek az esélyesek egyből az élre, hanem megbújnak a mezőnyben. Ha néztetek már maratoni futást, akkor tudjátok, hogy aki az első tíz kilométeren meglép a mezőnytől, sosem nyer a végén. Ahogy az egyéni sportolók taktikáznak úgy a vébén a csapatok is.

PaliDrobo 2010.06.26. 00:02:17

Fabregas ugyanolyan szakállat növesztett magának, mint Pique, gondolom ő beszélte rá

na meg minden este a fülébe duruzsolja, hogy Cesc gyere haza... (Barca-ba)

és akkor még Iniesta, Xavi, Puyol, Valdes meg most már Villa is fogják a kezét és húzzák magukkal
asszem az Arsenal lemondhat róla, ha eddig nem győzte meg magát Cesc, akkor ez a bő 1-1.5 hónap a válogatottal elintézte a sorsát

ami a spanyolokat illeti, 3 meccset toltak, egyik sem hozta azt a játékot, amitől az EB-n sok-sok szurkolót hoztak maguknak

potenciálisan még van 4 meccsük, valszeg nem a portugálok, meg majd később pl. az argentinok ellen kezdk el a szép játkot, hanem amrad ez a szépnek, tetszetősnek nem nevezhető, de akár eredményes félig-meddig célfoci

csak hát maguknak tették magsra a mércét, más válogatottnál örülnek, ha bárhogyan megnyerik, de a spanyoloknál a hájp miatt ez kevés lesz, ezzel tudnak az olaszok meg a németek is nyerni, hát még a brazil-argentin csapat...

ettől függetlenül annyira engem nem lepne meg egy kiesés a portugálok ellen, még csak gólt sem kaptak a csoportban, és egy tartalékosabb csapattal is tartották a 0-0-t simán a brazilok ellen

CR tuti akaszt egyet, abban biztos vagyok, és ha a védelmük kellően jó, akkor a spanyoloknak akár végük is lehet
(viszont a párharc győztese szerencsés, mert Paraguay vagy Japán nem jelenthet akkora gondot nekik)

rizla 2010.06.26. 07:50:27

hollandia vagy brazília döntőben. persze a másik ág gecibrutál, összekerültek az európai nagyágyúk meg argentína. elkezdett nagyon érdekelni, hogy mi lesz ebből a vb-ből.

danesdzsu2 2010.06.26. 09:41:47

@neeskens: nem láttam a meccseket, csak a Honduras-Svájc utolsó negyedóráját. Hidd el, nem lehetett annyira borzasztó az a másik meccs, hogy Svájc továbbjutását kívánd:)

@PaliDrobo: csak nem baj, ha egy játékos sikereket akar?:)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 10:00:48

@rizla: Szerintem a szolidabb rajt és az olaszok kiesése ellenére marha jó vébé. Már ez a harmadik forduló olyan izgalmakat hozott, mint egy egyenes kieséses kör. A tizenhat között is marha érdekes meccsek lesznek. Lesz egy kis EB (angol-német, pori-spanya), lesz egy kis Copa America (Argi-Mexi, Brazil- Chile), aztán összecsap az amarikai racionalitás, az afrikai könnyedséggel (USA-Ghána), vagy a latinos technika az ázsai gyorsasággal (Uru-Korea, Para-Japán).

Everred 2010.06.26. 10:02:55

@popp: a dán-svéd egy baszott jó meccs volt, ami az utolsó pillanatban lett döntetlen. Még akkor is, ha meg volt beszélve (ami, látva a meccset, korántsem biztos, bár persze egy olaszfan ezt nem fogja elhinni, több okból sem), legalább jó volt, izgalmas volt.

A tegnapi meccsen a pofánkba szartak, gyakorlatilag, tönkretették a játékot, és magasról fostak arra az iksz nézőre, aki drágáért megvette a jegyet. Leszarom a megegyezés moralitását, ha már nem akarózik komoly meccset játszani, akkor egyezzenek meg egy 6-6-ban, mint anno a Honvéd meg a Volán.

Asidotus 2010.06.26. 10:06:38

Most lusta vagyok utána keresni, de úgy érzem, hogy más, korábbi vébéken jóval több olyan csapat volt a 3. körre, akiknek már lényegében minden mindegy volt.
Idén több, téttel bíró, izgalmas meccs volt.

zsakfos 2010.06.26. 10:13:52

@rizla:
Ebből igazán bármi lehet meg a fordítottja is.
Annak azért örülök, hogy a spanyolok megnyerték végül a csoportjukat. Hiányzott volna még az Uruguay/Dél-Korea/USA/Ghána ág mellé egy Japán/Paraguay/Portugália/Chíle is, a nagyok meg gyilkolhatták volna a másikon.
Rohadtul nem győzött meg eddig egy nagy csapat se, hogy azt mondjam, na igen ők lesznek a világbajnokok. Lehet, hogy rohadt nagy meglepetés lesz?

Crouch 2010.06.26. 10:14:03

A VB jó, nem akarok fanyalogni, de mondjuk ami tegnap volt az már tényleg pofátlan, 4 meccsből láttam 1 normális félidőt. a többi a foci szándékos szabotálása volt. Összehasonlítva azzal a nappal amikor az angol meg a német csoport dőlt el ez elég gyenge.

Mindegy, ma már nyolcaddöntők, USA-Ghána elég zsír lesz szerintem.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 10:20:02

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Éppen a meccset látva túnik elég valószínűnek. Emlékszel te az utolsó góljára? Ha igen, akkor nem mondanál ilyet. Ráadásul ott egy nagy arányú döntetlen kellett az olaszok kiejtéséhez, mert 0-0-nál és 1-1-nél az olaszok jutottak volna tovább. 2-2 kellett és pont annyi lett.
Persze ha az olaszokkal szemben egyeznek meg az más tészta, mi?

A spanyolok és a chileiek legalább nyílt lapokkal játszottak, ráadásul az első félidőben még nyoma sem volt mnegegyezésnek, annak tudatában álltak le csapatok, hogy svejciek képtelenek gólt rúgni Hondurasnak. Szóval talán nem is megegyeztek, hanem hallgatólagosan törődtek bele az eredménybe. Svejccel sem basztak ki olyan nagyon, mert ha bankárok kettőt vágnak Hondurasnak, akkor mindenképp továbbjutnak. A rozmár is ebben szellemben nyilatkozott, mikor azt mondta, hogy olyan lesz ez, mint egy Bl visszavágó, ahol 2-0-ra kell nyerniük, nos nem sikerült. Amúgy az angoljaid sem fosták össze magukat az utolsó húsz percben a szlovénok ellen, pedig, ha szlovénia talál egy gólt, rá is cseszhettek volna.

Téma részemről lezárva.

Everred 2010.06.26. 10:28:22

@popp: először is: az angolok görcsöltek az utolsó 20-30 percben, nem leálltak passzolgatni egy beleszaró ellenfél ellen. Be voltak szarva, hogy kapnak egy gólt a sok kihagyott helyzet után, kurvára más helyzet, mint ez.

Másodszor: talán ha elolvasnád, amit írok, az sokat segítene. Nem érdekel, kibasztak-e Svájccal, nem érdekel, erkölcsös volt-e, amit csináltak, meg nyílt lapokkal játszottak-e, az érdekel, hogy nézhetetlen volt a második félidő, mert még annyi tisztesség sem volt bennük, hogy úgy tegyenek, mintha fociznának. Vigyázzanak egymásra meg az eredményre, ha nekik ez így tetszik, de közben legalább focizzanak.

Az lett volna szép, ha a svájciak az utolsó öt percben rúgnak hármat, és akkor Chile szépen csomagol, Spanyolország meg készülhet Brazília ellen :-) De hát erre nem volt esély sajnos, pedig megérdemelték volna azért, mert tönkretették ezt a jónak induló meccset.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 10:37:56

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Nem tettek ők tönkre semmit, sőt biztosították, hogy ne legyen egy ukrán-svájcihoz hasonló nyolcsaddöntő. Svájc meg nem tud hármat pakolni, nem, hogy öt perc alatt, de három meccs alatt sem, 1 gólt rúgva, meg hátul góltalansági rekordot fölállítva sem lehet továbbjutni. szerintem egy gyenge félidő nem teszi semmisé azt a fkét és fél meccset, ahol időnként szép játékkal kiharcolta a továbbjutást a két latin csapat. Gondolom azért istenítéletként fogod elkönyvelni, ha ez két csapat kiesik. Na mindegy ebben nem fogunk egyetérteni és ez nem baj. (Elismerem, hogy csőúnyácska volt amásodik félidő, de én megértem, hogy így alakult.)

Tika_ 2010.06.26. 10:39:19

@rizla: a holland, spanyol, argentin, brazil négyesből 3 bejuthat a 4 közé - ez szerintem jól jött ki (pl. a 98-ashoz képest). csak a hollandokat vagy a brazilokat kell majd sajnálni, de legalább lesz "nem nagycsapat" a 4 között

megnéztem a brazil-portugál összefoglalóját, 6,5 perc, és semmi nincs benne a balhékból, csak a nyomorult helyzetek 3-szor :(((((.
Bár azért amikor Lucio mentett C3kR79 elől, és kicsit rácsúszott a zselésre, elnézést kért, a kommentátor: "Sportszerű jelenet, 2 alapvetően sportszerű játékostól" - na, ezért érdemes volt, ez szinte epic :)))))

Asidotus 2010.06.26. 10:48:45

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
a probléma ott kezdődik, hogy a FIFA szabályai szerint lehet úgy játszani is, ahogy a svájciak tolták az első két meccsen, de különösen a spanyolok ellen. Normálisan kb. a spanyol-svájci meccs 75. percében a bírónak le kellett volna fújnia, és kizárni Svájcot erről a vébéről. Az volt a futball gyilkolása, nem a tegnap esti Spanyolo- Chile. Az egy teljesen jogos, igazságos, méltó büntetés volt a sorstól, és engem végtelen boldoggá tett, hogy két olyan csapat ment tovább, aki akar is focizni.
(A pályán szaladgálás még nem foci.)

Everred 2010.06.26. 10:51:49

@popp: nem, úgy fogom elkönyvelni, hogy Brazília két szinttel erősebb Chilénél :-) De ezek után valóban nem fogok vérkönnyeket hullajtani egyikért sem. Persze a realitás az, hogy a spanyolok megszerzik a vezetést Portugália ellen, aztán halálba és totális unalomba passzolják őket... de hátha nem.

Everred 2010.06.26. 10:58:55

@Nűnű: ez, minden tisztelettel, egy marhaság.

Svájc kiállt egy mérkőzésre és a tőle telhető maximális erőfeszítéssel igyekezett elérni az eredményt, teljes összpontosítással. Odatették magukat és kihozták a meccsből a maximumot.

Spanyolország a futballozni akarás látszata és tettetése nélkül passzolgatott, míg Chile nézte. Egy percig sem lehetett rá számítani, hogy változik az eredmény vagy hogy történik valami. Félórán át lehetett tudni, hogy 2-1 lesz a végeredmény.

Rohadtul nem értem amúgy ezt a fröcsögő gyűlöletet a bekkelés ellen, én imádom, amikor az esélyesebb csapat kétségbeesetten támad vesztett állásban, miközben a kicsi hősiesen védekezik. Azok is izgalmas meccsek, nem csak az a foci, amikor a spanyolok vagy a brazilok négyet rámolnak valami reménytelen, vágóhídra terelt állatseregletnek.

BruceWayne 2010.06.26. 11:02:06

OFF

NSO címlapról

Blog: Fekete napok - Moncz Attila az afrikai csapatok kieséséről

kicsit szerencsétlen a címválasztás :)

Asidotus 2010.06.26. 11:16:03

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
nem tudom elhinni, hogy valakinek tetszik, amikor egy csapat beáll görcsösen védekezni, feladva a legminimálisabb lehetőségét is annak, hogy támadjanak. Svájc az első perctől védekezett, nem csak a góljuk után.
Már baromi régen be kellett volna vezetni, hogy 0:0-ra nem jár pont. A foci lényege a gól, aki ezt nem tudja elfogadni, az keressen magának más sportot.

bz249 2010.06.26. 11:27:36

@Nűnű: azon a meccsen a svájciak egy gólt és egy kapufát értek el. Szóval, ha a foci lényege a gól, akkor igazságos eredmény született, az a csapat nyert amelyik többet ért el belőle.

Ha olyan sportot szeretnél nézni, ahol az esélyes nyer, akkor ajánlom a kosárlabdát vagy a kézilabdát, ezekben a sportokban annyi találat esik, hogy kizárt, hogy a mezőnyben rosszabb csapat nyerjen. A fociban kevés a gól, és mivel egyet bárki találhat így gyakoriak a meglepetések. Talán éppen ezért a világ legnépszerűbb sportja.

Asidotus 2010.06.26. 11:30:59

@bz249: az esélyes nem egyenlő a jobbal, pont ezt szeretem a fociban

giacinto 2010.06.26. 11:32:23

Na, akkor a negyeddöntők:

URU-USA
ARG-NÉM
BRA-HOLL
SPA-JPN

elődöntők:

URU-BRA
ARG-SPA

döntő:

ARG-BRA

Everred 2010.06.26. 11:50:49

@Nűnű: az a meccs 0-1 lett, a spanyolok nem rúgtak gólt, a svájciak igen. Szóval fura érv.

bz249 2010.06.26. 11:51:23

@Nűnű: nade azon a konkrét meccsen az elképzelés nélkül játszó, tompa* spanyolok veszítettek egy maximálisat nyújtó Svájc ellen igazságos eredmény született. Svájc kiesése a csoportból szintén igazságos, mert képtelenek voltak Hondurast leverni.

*Azon a meccsen egy középpályás gyömöszölés folyt, amely a spanyol taktika miatt a szokásos helyett a svájci 16-os előtt zajlott. A hispánok erőből akarták átnyomni a svájci falat (amit részben, amúgy ők tömörítettek be) és egyáltalán nem éltek a játék egyéb lehetőségeivel, úgymint szélsőjáték, távoli lövések, ritmusváltások hanem csak egyre tömörebbre préselték a svájci védelmet és vártak a hibára.

Everred 2010.06.26. 11:54:19

@bz249: pontosan így van.

Annyit tennék még hozzá, hogy viccesnek találom, amikor olyan csapatok, mint a Barcelona vagy a spanyol válogatott sírnak, hogy ellenük bekkelnek. Hja, talán meg kéne fontolni, hogy nem kell 90 percen át presszingelni már az ellenfél védőit is, ha náluk a labda, és akkor kijjebb mernének jönni egy kicsit, több lenne a hely...

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 11:54:56

@Nűnű: Ennél összetettebb a dolog a foci célja részint a gól szerzése az ellenfél kapujánál, részint annak elekerülése. Ha szimplán úgy lenne ahogy te mondod, akkor nem lenne védelem és nem az lenne az első szabály csapatépítésnél, hogy végy egy jó kapust

Nos, egyrészt filozófia, másrészt a játékosok adta lehetőségek kérdése, hogy ki hova teszi a hangsúlyt. Svájcnak Spanyolország ellen az egyetlen eredménnyel kecsegtető lehetőség az volt, amit választott. Azon meccsen - nem kis szerencsével - erőfeszítéseiket siker koronázta, Később viszont szerencsére kiderült, hogy ez a stratégia kevés továbbjutáshoz és ahhoz meg nem elég jók támadásban, hogy akár gyengébbnek tartott Hondurast legyőzzék két góllal. Svájc védekező taktikáját lehet, nem szeretni, lehet kívánni a kiesésüket - ahogy én is kívántam -, de elítélni őket ezért a választásért nem.

exeaxe 2010.06.26. 11:59:52

Egyszerű, mezei sportfogadónak álomszerű, statisztikai eredmények születtek tegnap, köszönöm az érintetteknek.

Amúgy: nyilván minden svájci tisztában volt vele, hogy egy sokgólos, minimális különbségű spanyol győzelem őket is gólözönre kényszeríti, és erre a feladványra semmiféle válaszuk nem volt. Ügyesen abba a helyzetbe lavírozták magukat, hogy a másik meccsen nem egymás ellen, hanem a svájciak ellen játszhatott csille és Spanyolország.

Strigo 2010.06.26. 12:02:20

@Nűnű: nézted egyáltalán a másik meccset tegnap? Én az utolsó negyedórára kapcsoltam csak át, mert már baromira untam a barca light gurigázását. Ott foci volt, támadásokkal, kontrákkal, elkúrt helyzetekkel, hajtással.

Tika_ 2010.06.26. 12:05:49

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
"Rohadtul nem értem amúgy" + "én imádom"
ez lehet a kulcs ;)
@Nerazzurri: rotfl
OFF
@popp: ez odáig, hogy kimegy a pályára 22 férfi (+3) és focizik, sport. Onnantól, hogy ezt kurva sokan nézik (+stb.), üzlet. És akkor karcsú érv az, hogy 5 millió közülük győzni akarja látni a csapatot, ha 500 millió meg szórakozni akar. És a cirkuszos duma is baromság, már bocsánat, mert igen rosszul járna a foci, ha minden szórakozni vágyó cirkuszba járna foci helyett.

Everred 2010.06.26. 12:17:50

@Tika_: kérdés, hogy mi a szórakoztató.

Szórakoztató-e, ha Svájc kitámad, felvállalja a nyíltsisakos játékot és kikap 5-1-re a spanyoloktól? Nekem nem különösebben. Sokkal szórakoztatóbb, ha az egyik szuperfavorit szenved egy esélytelen kiscsapat ellen.

nincs az a világverseny, aminek jót tenne, ha brazilok, spanyolok, argentínok és a nép egyéb kedvencei 5-0-s győzelmekkel gázolnának át a mezőnyön. Abban _semmi_ szórakoztató nincs.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 12:18:52

@Tika_: Aztán persze a kurvasok néző nem mind úgy gondolkodik a játékról, ahogy te. Nemcsak a baromi szexis támadó focinak van közönsége. Sokan úgy állnak hozzá, hogy kisebb csapatnak drukkolnak, így örültek a te felfogásodban antifutballt játszó csapat Svájc győzelmének a spanyolol.

Olaszországban például a grundon sem 13-11 az eredmény, hanem 2-0 és ők például tudják értékelni a defenzívebb játékot is, "A védekezésben is van szépség" - Paolo Maldini. Másrészt meg mivel üzlet, minden csapatnak anyagi érdeke is fűződik győzellemhez és van amelyik ezt csak defenzívebb taktikával tudja elérni.

Unalmas is lenne ám, ha mindenki ugyanolyan felfogásban nyomná, hogy mást ne mondjak nem hájpolhatnád a very sexy focit játszó Barcelonádat és spanyoljaidat.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 12:20:45

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Szerintem meg ebben is meg abban is van szórkosztató. A spanyol-svájc is izgalmas feszült meccs volt, de a portugálok népi Korea elleni gáláját is élveztem.

Iustizmord 2010.06.26. 12:26:13

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): hacsak pepe gyógyszere el nem gurul és bosszút nem áll a xvi.sz-ban legyilkolt portugál szerzertesekért :o))))

Iustizmord 2010.06.26. 12:27:03

@popp: ők például tudják értékelni a defenzívebb játékot is, "A védekezésben is van szépség" - Paolo Maldini.

hiába, a kedvenc idézetem a kedven játékosomtól, priceless :o)

Everred 2010.06.26. 12:27:56

@popp: persze, valahol mindkettő érdekes, épp a ritkaság miatt: ritkán fordul elő, hogy egy kiscsapat legyőzi az európa-bajnokot (ha az épp nem Görögország :-)), meg az is, hogy hét gólt lőjön egy csapat egy világbajnoki meccsen.

De azért a portugál-csollima meccs tipikusan az volt, ami közben 3-0 után már mást csinálok, csak akkor pillantok oda, amikor a kommentátor felemeli a hangját. A spanyol-svájci viszont igazi képernyőhöz szegezős meccs volt.

Majd a spanyol-braziltól vagy spanyol-argentintól várom el, hogy egyik csapat se bekkeljen. Tessék, ott lehet bizonyítani, hogy bárki ellen mernek és tudnak nyílt támadófocit játszani. Ha ott nem joga bonito és 2-2 lesz, akkor én is fikázódok majd.

Iustizmord 2010.06.26. 12:30:35

@giacinto: én inkább egy arg-eng meccsre szavaznék, szvsz az amngol csapat jobb mint a német (általában) másrészt az arg-eng az már-már world cup classic meccs

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 12:33:46

@Iustizmord:

Az ARG_GER nem kevésbé world cup classic, mint az ARG-ENG, sőt...

giacinto 2010.06.26. 12:35:53

@Iustizmord:

az angol válogatott jobban hypolt, magasabb reputation-ű :) játékosokból áll mint a németek, de csapatként számomra a németek sokkal meggyőzőbbek, mint az angolok lassú, kiszámitható, sablonos, fáradt, kissé öreges játéka. meghát egy angol-németet ki más nyerhetne mint a németek. remélem 11-esekkel. jó lesz nézni ahogy szivatják egymást 150 percig :)

az arg-ger is classic meccs, megint negyeddöntőben mint 4 éve, de most nincs idióta pekerman :D (most van maradona....)

Everred 2010.06.26. 12:36:18

@Iustizmord: hát, ha létrejön, és olyan lesz, mint a 98-as, mindkét csapat olyan játékot nyújt, akkor majdhogynem el is tudnám viselni, hogy kiesnek az angolok. Csak most ne állíttassa ki magát senki.

Everred 2010.06.26. 12:38:05

@giacinto: kiszámítható, sablonos, ez oké, de lassú??? Az sose volt az angolok játéka, pedig néha nem ártana, ha képesek lennének esetleg variálni a tempót...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 12:43:21

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):

Fejben lassúak. Ha van két megoldási lehetőség egy játékhelyzetben (pl. kidobni a szélre, vagy beindítani lyukra a középcsatárt), akkor az angol játékos 99%-os biztossággal a sablonosat fogja választani. Ezért gyötrelem angol meccset nézni.

fransancisco 2010.06.26. 12:58:23

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
"Rohadtul nem értem amúgy ezt a fröcsögő gyűlöletet a bekkelés ellen, én imádom, amikor az esélyesebb csapat kétségbeesetten támad vesztett állásban, miközben a kicsi hősiesen védekezik."

csak sajnos a ma már minden "kicsi" tudja ezt a "hősiesen védekezik" technológiát, valamikor a nyolcvanas években ez még el lehetett konyvelni dicsérendonek is, csak sajnos nem látod hogy innen továbblépnének, nézd meg a tegnapi svájcot, lehet hogy dicso tettet hajtottak végre spanyolorszag legyozésével, csak tegnap bebizonyosodott hogy nem is készultek abbol a fejezetbol, amikor át kéne menni rukvercbol támadásba és fazont kellene adni egy aktív, egész meccset kézbentartó és támadó játéknak,
"lesz-ami-lesz-még az is lehet hogy nyerunk" mantrával léptek pályára, s kurvára megérdemelték hogy kiestek

drosiii 2010.06.26. 13:05:39

@Csöncsön: Fejben lassúak. Ha van két megoldási lehetőség egy játékhelyzetben (pl. kidobni a szélre, vagy beindítani lyukra a középcsatárt), akkor a spanyol játékos 99%-os biztossággal a sablonosat fogja választani. Ezért gyötrelem spanyol meccset nézni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 13:09:25

@drosiii:

Ne a chilei meccs utolsó félórájából indulj ki.

Nézd meg inkább a következő videót:
www.youtube.com/watch?v=cPNjELcdyUw&feature=related
:-)

Everred 2010.06.26. 13:22:00

@fransancisco: ez oké, de hát én nem is vágyom rá, hogy Svájc a következő szintre lépjen és sejtettem, hogy a Honduras elleni meccsük gyötrelem lesz.

Ettől még a spanyolok elleni meccsük izgalmas volt, jó volt, élvezetes volt, nem baszták tönkre a bekkelésükkel, sőt. A másik két meccsen nyújtott teljesítményük miatt valóban megérdemelték a kiesést.

drosiii 2010.06.26. 13:26:34

@Csöncsön: Most kiemeltél egy gólt valami jelentéktelen meccsről.

De mi van az USA-nak lőtt góllal? Nyilván ott is fejben lassúak voltak és nem indítottak lyukra.

1-1

sporttárs 2010.06.26. 15:46:11

Volt egy átsuhanó, pilanatanyi érzésem tegnap, hogy olyan lesz ez a vb, amilyen BL-ben volt a 2004-es, Portóval, Monacóval, Deportivóval a négy között, szóval, hogy nagyon fogunk nézni több sose várt csapatot is - de mára részben elmúlt... :)
Azon azért nem csodálkoznék, ha az USA bejutna az elődöntőbe. A két ázsiai futóbolond csapatból mege gyik szerintem nyolcban lesz, és most senki nem foghatja majd a bírókra.

Ami még nagyon érik: Anglia végre elégtételt vehet Maradonán, a torna ugyanazon szakaszában, mint huszonnégy évvel ezelőtt... Kérdés, sikerül-e.

A spanyol-portugál meg dráma lesz, akárki meglássa.

Szóval mondjuk USA, brazil/holland, angol, spanyol négy között?

krysal 2010.06.27. 13:22:04

@drosiii: egy ideje (Realosként) is tudom, nagy a sutyorgás. Ha ő is elmegy, nem tudom, mi lesz a denevérekkel...
süti beállítások módosítása