Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - újra kattan a svájci retesz

2010.06.17. 00:16 _benito

Hogy kicsoda ő? Hát a legendás svájci futballszakember, aki Svájci Retesz néven letette a catenaccio alapjait. Az Ausztriában született mester sajnos már nem láthatta, ahogy a verrou működésbe lép, és bekattan a Csoportelsőség feliratú ajtó előtt toporgó spanyolok orra előtt. De még mielőtt kibontanánk a vébé eddigi legnagyobb meglepetését, a vébé eddigi legjobb meccséről kell szót ejtenünk, hiszen Chile olyat tett Honduras ellen, amit még nem láttunk Dél-Afrikában: gólt lőtt, de utána nem állt vissza a saját kapuja elé. Van egy kvázi-továbbjutónk, és –kiesőnk, hiszen megkezdődött a második kör is: Urugay nagyot lépett a nyolcaddöntő felé, a házigazda viszont valószínűleg kiesik.

Olyan csapatokat akarunk látni a vébén, mint Chile. Nem kell, hogy nagyon jó legyen, de akarjon valamit mutatni. Legyen lelkes például. Minimum. És Chile hozta, amit kell: végigdarálták a meccset, és teljesen megérdemelten verték le a gyengécske, de emberül odaálló Hondurast. Ezen a vébén külön említést érdemel, hogy nem álltak be védekezni a meccs hátralevő részére – biztosan jó sokszor megnézték a szlovákok csúfondáros perecelését a 95. percben –, hanem mentek tovább, mint a veszedelem. Honduras is ki-kinézett a kettős fedezék mögül, de nem volt benne a meccsben az egyenlítésük. Alexis Sanchezt láttuk néhányszor játszani, de ilyen jól még egyszer sem, talán a vébében látja az Udinéből való menekülés lehetőségét, de nagyon nagyot játszott. Ha ügynökök lennénk, bekerülne a noteszünkbe Arturo Vidal neve is, aki szintén jó kis futballistának tűnt, és a hondurasi kapus, aki a torna eddigi legnagyobb védését mutatta be. A csoport másik meccsét látva Chile harcban lehet a továbbjutásért is.

Svájc azonban még nagyobb bravúrjával gyakorlatilag elértéktelenítette Chile kiváló játékkal kiharcolt győzelmét. A spanyolok mintha Barca-, a svájciakon pedig Inter-mez lett volna, úgy folyt a meccs: Spanyolország tábort vert a svájci térfélen, járatta a labdát a fal előtt, és kereste a rést. Akkora volt a nyomás, amit – ezt magunk is elmondtuk a meccs alatt néhányszor – képtelenség volt kibírni végig. Aztán ahogy az lenni szokott Spanyolországgal a világbajnokságokon, a svájciak egy orrszarvú kecsességével végigtrappoltak egyszer a pályán, és bepofozták a győztes gólt.

Nem mindegyik született bankárcsaládban, de a retesz jól zárt

Spanyolország hiába próbálkozott bármivel, az elképesztően fegyelmezett svájciak egyetlen pillanatnyi megingás nélkül romboltak, az ember hol arra gondolt, hogy ezt képtelenség végig kibírni, a kihagyott spanyol helyzetek után meg arra, hogy akkor sem lőnek gólt, ha húsvétig próbálkozhatnak. De nem próbálkozhattak, csak 95 percig – ennyit tehetett Webb, még műesést sem tudott volna befújni, annyira nem tudtak mit kezdeni a svájciakkal a spanyolok – azután pedig zokogva ünneplő svájciak, és lehajtott fejjel leballagó spanyolok következtek. Szót érdemel még Senderos magánszáma, aki úgy sérült meg, hogy valamilyen furcsa indíttatásból rácsúszott a labdát vezető Liechsteinerre, aki egyébként a csapattársa. Grichting személyében klasszis középhátvédet ismertünk meg, Benaglióval kapcsolatban pedig – ez egyszer – nem túlzott heinrich sem.
 
Akkor most Svájc nemcsak a csoportot nyeri meg, de egyúttal kiejti Chilét, és összehozza a brazil-spanyol nyolcaddöntőt is?

Dél-Afrika lesz valószínűleg a világbajnokságok történetének első házigazdája, amely kiesik a csoportkörben, és még a legjobb 16 közé sem jut be. Az Uruguay elleni vereség teljesen jogos volt, mindenben jobbak voltak a dél-amerikaiak, akik marcona védelemmel, és művész csatársorral rendelkeznek, ha ez nem derült volna ki az első meccsükből. Forlán és Suárez az eddig látott legjobb csatársor a vébén, az egykori aranycipős különösen jó volt, pedig nem is a megszokott posztján játszott, hanem irányítót, és inkább középpályást, mint trequartistát. Suarázt meg ütötte-vágta mindenki, ő meg erre dobálta magát össze-vissza, míg kiosztott egy gólpasszt, és kiharcolt egy büntetőt. Ez az uruguayi csapat lehet, hogy nem a legszórakoztatóbb futballt villantja, de iszonyú nehéz játszani ellene, látványnak meg ott van a két fent említett úriember.

Ma már teljes lendülettel megy a második kör, a játéknapon Nigéria teheti a legnagyobb szívességet azzal, hogy hazatakarítja a futball-ízlelőbimbók elsőszámú ellenségét, Görögországot. Ezt már csak azért is ildomos lenne megtennie, mert döntetlen esetén várhatóan Dél-Korea kezdi jobb helyzetből kettőjük élet-halál meccsét a harmadik fordulóban. Argentína ellen nem az ázsiaiaknak áll a zászló, de nem fogják megadni magukat, kifejezetten harcos, jó meccsre számítunk. Ha minden a papírforma szerint alakul, Argentína már most továbbjutónak tekintheti magát (ez azért nem rossz motiváció), Görögországnak pedig már csak annyi lesz a tét, hogy elkerüljék a 94-es világbajnokság arcpirító mérlegét.

A Franciaország-Mexikó meccsen már komoly bajba kerülhetnek a franciák, úgy tűnik ugyanis, hogy a csoport legjobb csapata lesz az ellenfelük. Mexikó sem volt igazán acélos, de sokkal többet mutattak, mint kappanná silányított, egykor büszke kakas. Itt lenne az ideje a látványos feltámadásnak, ha lesz olyan egyáltalán, mert lassan Domenech-ről utcát neveznek el Berlinben és Londonban.

A játéknap hülyéje egyértelműen Senderos, aki a játéknap leghülyébb megmozdulását kombinálta a leghülyébb sérülés kategória no contest győztesével. Ha idevesszük a két kapus parádéját, a Szlovákok mulatságos megsemmisülését, egészen kerek kis összeállítást kapunk – pedig még csak a vébé első hetében járunk.
A játéknap hőse egyértelműen Grichting, aki a svájci bástya tetején állva kaszabolta a létrákon feltüremkedő ellenséget, de nem sokkal marad le mögötte Diego Forlán sem, aki pedig elképesztően nagyot futballozott Dél-Afrika ellen.

142 komment · 1 trackback

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr372087839

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ellenfélgyalázó: Nigéria 2010.06.17. 09:38:42

Úgy érezzük, hogy a világbajnokság egyre inkább állatkertre hasonlít. Az előző meccsen Korea Tigriseivel labdáztunk egy felejthetőt, most meg a Sasok, sőt Szupersasok fognak velünk focizni. Majd jól meg is nézzük, hogy tollas-e a hátuk a fekete fiúknak...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadkutya 2010.06.17. 09:53:35

@Mr.AT: Én csak részben írnám az arcoskodás számlájára a tegnapi vereséget, kardinális tényező, nem azt mondom, de sztem max ott játszott közre,h - amint tegnap is írtam - elfelejtették,h elsősorban győzni mentek ki a pályára, s csak másodsorban szórakoztatni. Túl sok volt az elképzelés, mindamellett hazudnék, ha azt mondanám, Arsenal szurkolóként nem esett jól egy picit,h ebbe más is belehalhat... :)

Mrs Columbo 2010.06.17. 09:53:57

@Mr.AT:
abszolút egyetértek.

egy szurkoló mondjuk még ömlenghet a saját kedveceit illetően, de ne rühelljen már meg buzizzon olyan embereket, mint xavi, Inisesta stb.

klorinc 2010.06.17. 09:55:20

@horas: Abban teljesen igazad van, hogy Alonso elfelejtette, hogy neki itt most védekeznie kéne, elég csúnyán lemaradt. Demichelis-t pedig, ha szabad kérnem ne emlegessük, mert Bayern drukkerként még a neve hallatán is megemelkedik a pulzusom...:)

horas 2010.06.17. 09:58:48

Amúgy Csöncsön-t megvédeném,most a spanyol válogatottal szemben nagyon racionálisan viselkedett.
Csöncsön-el nem az a baj,hogy nem hajlandó elismerni valamit,vele inkább az,hogy hajlamos túltömjénezni az adott csapatát,ha jó.
Ez csak egy bizonyos szint után irritatív.

horas 2010.06.17. 09:59:23

@klorinc:
Ó sorry.
Mindenesetre,Alonso és Busquets kezet foghatnak,pont azt az EGY feladatot nem sikerült végrahajtaniuk ebben a szituban amiért a pályára lettek kűldve.
(Busquets-fejpárbajok középpályán)
(Alonso-ütközések)

szatmari 2010.06.17. 09:59:49

hello, lenne egy kérdésem. kíváncsi vagyok, szerintetek nem volt-e les a svájciak gólja? amikor Derdiyok-tól Fernandeshez került a labda, csak egy védő, Piqué volt ott, Casillason már túljutott az akció.

nasteey 2010.06.17. 10:00:42

"Jókor jött nekik ez a pofon. Azért mondom ezt, mert bár a Csöncsön-szerű fanatikusok folyamatos ódái bennem is keltenek visszás érzéseket, focit (jó focit) szerető emberként nem tudom nem gyönyörködve nézni azt, amit előadnak.
Jókor jött a pofon, mki önértékelése visszabillen a "félisten" kategóriából a "qrva yo kis focista" kategóriába, s ha alázatban, ötletességben, odafigyelésben és tudásban csak fele annyira oda teszik magukat, mint ami bennük van, nagyon megszórhatják a következő ellenfelet.

Elképzelhetetlennek tartom, hogy kiessenek, és akkor is ezt mondanám, ha mondjuk Argentína és Brazília lenne még hátra a csoportból, nemhogy így. Annyi haszna viszont legalább mképp volt a tegnapi meccsnek, hogy nem kell napjában 14x elolvasnom a fanatikusoktól, hogy már 5948 meccse veretlenek, és soha nem rúgnak meccsenként 10 gól alatt. Az alázat senkinek sem árt meg, bizony mondom néktek."

Kb. ennyi a lényeg, meg persze lehet kárörvendeni a "Csöncsön-szerű fanatikusokon". De hát tudjuk ki nevet igazán. :D

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.17. 10:01:32

@vuvukutya: jaja, én nem mertem leírni. volt olyan meccs, ahol 18 szögletet rúgtunk, és még sem nyertünk. Wenger sem mindig találja az ellenszert. Évek óta. :)

A foci eljutott a katanaccsó 2.0-ás szintre. 90 percig zakatolsz szinte labda nélkül, erőből lehozod az x körüli eredményt.

horas 2010.06.17. 10:02:08

@szatmari: www.youtube.com/watch?v=n_zGpGHGzb0

Nem mert Piqué hozzáért,ha nem,akkor egyszersmind,lehetetlen megmondani kiről került oda a labda.

klorinc 2010.06.17. 10:03:57

@horas: Akkor asszem a gól kérdésében egyet értünk, így a végére.:)
Demichelis miatt semmi gond, hozzászoktam... Már várom, hogy az argentinoknál betlizzen, és utána hallgathassuk Maradonát.

Shikaka 2010.06.17. 10:05:09

@Mrs Columbo:

"Igazából az zavart, hogy az eb győztes spanyolokat mennyire sokan utáljátok (rühellitek), mert színészkednek és mert buzik is. Na meg a hypeolás."

Honnan veszed hogy én rühellem a spanyolokat?
Abszolút semleges, ahogy svájc is.

Szerintem olyat sem írtam hogy 'színészkednek és buzik is'

"nem értek veled egyet, nem csak "tiszta helyzet" kell egy gólhoz."

Ez részben igaz, lehet gólt szerezni kidolgozott helyzet nélkül, a másik hibáját kihasználva. Ahogy tette Svájc is.
De nehogymár ők legyenek a hibásak, mert ők nem hibáztak akkorát, mint Puyol-Piqué-Casillas?

tuono 2010.06.17. 10:06:10

Így mennyire édes lesz a végén a siker a spanyoloknak. :)

ericcartmen 2010.06.17. 10:06:41

@mickeyknox: Azért a védekezést is meg kell szervezni, pláne egy ilyen kaliberű ellenféllel szemben. Aki azt mondja, hogy, hogy igy védekezni bárki tud, az nem ért a focihoz.

Szent.J. 2010.06.17. 10:09:23

@tuono: Svájc ellen a döntőben ? :D

sandinista 2010.06.17. 10:12:44

@horas: @szatmari: Ráadásul a spori valószínűleg azért nem fújt tizit (amit egész nyugodtan lehetett volna), mert megvárta mi lesz a vége. Gól lett.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.17. 10:12:48

@szatmari:
rögbiben nincs les,
az pedig rögbi-gól volt :)

vadkutya 2010.06.17. 10:13:17

@imici77: Én amúgy ezért(!) pl nem is tudom hibáztatni Wenger-t (meg senkit). Egy komolyan megszervezett, betömörülő, végig koncentráló védelem ellen lehet 2 Messi-d is (Bergkamp-ból 1 is elég :)), baszhatod. Nyomathatod a világ legszebb támadófutballját, ha nem jutsz át az embereken, akkor passzolgathatsz jövő hétig, szép lesz, meg minden, de ezért nem adnak győzelmet. Ellenkező esetben Walmer kolléga már régesrég infarktust kapott volna, mivel 10 éve mi nyernénk a PL-t... :)

szatmari 2010.06.17. 10:13:35

@horas: www.youtube.com/watch?v=EXnwnPTEmJA

A második és a harmadik lassítást nézve is egyértelmű szerintem , hogy - bár nagyon furcsa mozdulat Derdiyoké, de - Piqué nem ér hozzá, vagyis Derdiyoktól kerül közvetlenül Fernandeshez.

ForzaBianconero 2010.06.17. 10:17:13

Könnyen lehet hogy az olaszok jártak legjobban mert ha Svájc(és az olaszok is persze) megnyeri a csoportját, akkor a negyeddöntőben összejöhet egy Olasz-Svájc/Elefántcs./Portugália, ami persze korántsem könnyű meccs, de még mindig könnyebb mint lenne a spanyolok ellen. Egy elődöntő meg már túlteljesítés Lippi csapatától.

2010.06.17. 10:17:29

@horas: szerintem nem számít hozzáért e Pique, az elrúgás pillanata les img188.imageshack.us/img188/1736/dadsai.jpg

oldelvis 2010.06.17. 10:18:07

talan egy regebbi nst cikkben olvastam, hogy az igazan nagy klasszisok arrol (is) ismerszenek meg, hogy ha hozzajuk kerul a labda, akkor egybol fogod a fotel szelet es feszul minden izmod, mert tudod hogy valami tortenni fog.
ezzel teljesen egyetertettem, de az milyen hogy mostanaban akkor erzem ezt amikor pique csatart jatszik?:D
beszarok a csavon, legyen csatar orokre!
ja es a brazil-spanyol nyolcaddonto mekkora szopas lenne,ejj.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.06.17. 10:19:22

És hogy fontos dolgokról is beszéljünk: megkaptam az SPL sorsolását, október 23-án lesz az első Old Firm a Parkhead stadionban.

;)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.17. 10:19:53

August 14 Sat Barclays Premier League A Liverpool 15:00

idegenben a pudli ellen az első fordulóban :)

Tavaly is itt kezdtünk:)

horas 2010.06.17. 10:20:14

@imici77: @vuvukutya:
Amúgy az Arsenal-al semmi gond nem lenne,ha Wenger hajlandó lenne hússal feltölteni a keretet.
Szóval számomra elgondolkodtató,hogy a közép és kiscsapatok ellen legalább annyira,hanem jobban meggyöző az Arsenal mint a legnagyobbak,mégis komoly különbség van rendre a az aktuális top 3-5 csapat és az Arsenal között.
Ennek mi az oka,én nekem emgvan a véleményem, de kiváncsi vagyok szerintetek mi lehet?

2010.06.17. 10:20:32

@Shikaka: Pique miben hibázott a gólnál? Az a bűne, hogy nem maradt állva miután szaltóból fejberúgták? :)

vadkutya 2010.06.17. 10:20:34

@donnelly: S nincs kizárva,h azon ott leszek...

horas 2010.06.17. 10:21:57

@Blaugrana: Nem ez az elrúgás pillanata,mert Casillas rárúgta Derdyiok-ra,és onnan pattant Piqué-re,és akkor megmnem mondom,hogy ki hol állt,dobj egyolyan képet,mikor Casillas és Derdíiok lába összeért.

Mrs Columbo 2010.06.17. 10:22:26

@Shikaka:
valahol az elején írtam, hogy akinek nem inge, ne vegye....

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.06.17. 10:23:06

@imici77: Ez mekkora szopás, arról volt szó, hogy nem raknak nagy rangadókat az első fordulóra, mert óriási bevételkiesés...

ON

mickeyknox 2010.06.17. 10:25:49

@ericcartmen: bárki természetesen nem, de akkor sem tartom zseniális edzői teljesítménynek. egyszerűen nem lehet mást csinálni a svájci csapattal, hitzfeld ezt szűrhette le a felkészülési meccsek alapján. támadni nem tudnak, marad a körömszakadtáig védekezés + majdcsak sikerül egy gól is valahogy.

szatmari 2010.06.17. 10:25:54

@pote: viszont csak hátrafelé lehet adni a labdát :-)

vadkutya 2010.06.17. 10:26:41

@horas: Glad you ask... :)

A "komoly" különbség maximum idén jött ki a rangadókon, de ez nem tendencia. A "húst" én is hiányolom, itt vissza is lehet csatolni a mondandóm elejéhez, néha szörnyű látni a mi játékosainkat mondjuk egy Chelsea darálóban, szemmel látható,h fizikálisan el vagyunk kissé maradva. Sztem ennyi jelenti a különbséget, elsősorban.

Csak mindezek után jöhetnek olyan csemegék, mint pl egy klassziscsatár...

horas 2010.06.17. 10:26:46

@Blaugrana: Lehetséges.hogy les volt,de hagyjuk ezt.
A főfaszkalap itt Busquets volt,az alfaszkalap meg Alonso...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.17. 10:28:00

@horas: "különbség van rendre a az aktuális top 3-5 csapat és az Arsenal között." - idáig tudlak komolyan venni. nem is olvastam tovább.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.17. 10:28:13

@szatmari:
b....ameg,
éreztem, h abban is lesz bibi ;)

megvagy hadnagy 2010.06.17. 10:29:07

nem láttam a meccset, most néztem csak meg az összefoglalót.

az urugay-i tizenegyes oltári nagy kamu volt szerintem... igen, hozzáért a kapus lába, dehát könyörgöm, meg sem próbálta a csatár átlépni! valósággal húzta a lábát végig a füvön, hogy mindenképpen összérjenek.

majdnem minden meccsen látni ilyeneket egyébként, számomra ez nagyon kiábrándító.

persze egy bíró élőben nagyon nehezen láthatja ezt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.06.17. 10:32:58

@megvagy hadnagy: Annak fényében, hogy még nem volt nagy baki, szerintem abszolút tolerálható.

horas 2010.06.17. 10:34:15

@imici77: Te elfogult vagy,veled nem lehet,beszélgetni az Arsenal-ról.
Akkor várnám a komolyan vhető magyarázatodat a Messi-Arsenal 4-1-re.
Vagy az Emirates-ban 1-3 az MU ellen ami 75.ik percig 3-0 volt?

Istenem,te még mindig abban,vagy,hogy az Arsenal ott van az élbojban?

nordsee 2010.06.17. 10:35:28

@donnelly: OFF
Wehr sind die schöne alte zeiten!
(Amikor még rangadó volt)
ON

megvagy hadnagy 2010.06.17. 10:35:30

@donnelly:

nem is ez aggaszt, hanem hogy szinte minden meccsen szinte minden csatár ezt csinálja, tizenhatoson belül is kívül is, mindenhol.

és ez sokszor elveszi a kedvem az egésztől.

horas 2010.06.17. 10:38:31

@vuvukutya: Amúgy szerintem is ez az egyik fő gond.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.17. 10:38:51

@horas: sztem lehet, de amikor a komoly különbségeket emlegetsz 1-1 eredményt kiemelve, akkor nincs értelme beszélgetni. tavalyelőtt pont fordítva volt a kis és nagy csapatok ellen. de mindegy.

mindkettőnknek arsenal fóbiája van, ez a baj.

amúgy az inter nagyon durva tavaszt nyomott, még nem beszéltünk róla, de gratulálok hozzá, kicsit irigykedem is.

sandinista 2010.06.17. 10:40:09

@megvagy hadnagy: Ezzel kapcsolatban írtam ezt, bizony van kétely:

Az esti meccsel kapcsolatban - mennyire volt jogos a tizi + piros kombó? Ugyan kétségtelenül összeért a két cipőorr, és elég vaddisznó módon mozdult ki a kapus, de Suárez azért eléggé el akart esni. Láttunk már ilyenért kifelé szabad + sárga műesésért formációt is (a 2002-es vébén meg sokkal vadabbakat is, de olyan ne is legyen soha többé).

Egy biztos, Dél-Afrika nem Dél-Korea.

(hozzátéve, hogy a kapus kiállítása akár kompenzációnak is felfogható, mivel a vicces nevű Dikgacoi-t negyed órával előtte nem zavarta le a spori a kedves kétlábas belépőjéért úgy, hogy már volt 1 sárgája)

sandinista 2010.06.17. 10:43:13

@donnelly: Viszont az érdekes, hogy Parreira-n kívül senki nem emelt szót ez ellen, a sajtó meg egyszerűen lehozta hogy "a kapus felrúgta a csatárt", ennyi.

megvagy hadnagy 2010.06.17. 10:44:29

a másik, hogy rendben, véleményes, de megadható tizenegyes urugay-nak és piros lap a kapusnak, de ugyanakkor a svájc-spanyolon a svájci gól előtt casillas felrúgta a svájci csatárt (indexes összefoglaló 3:47-48) majd pique kézzel ért a labdába (indexes összefoglaló 3:40), mégsem járt lap egyikért sem (csak azért mert gól lett?)...

semmi bajom a spanyoloknak, nekik drukkoltam, de akkor is.

megvagy hadnagy 2010.06.17. 10:45:29

@megvagy hadnagy:

az első felét visszavonom, casillas labdát (is) ért

neeskens 2010.06.17. 10:47:07

A világért nem akarnék senkit megbántani, de azért az Inter tele van klasszisokkal. Egyszer játszottak a szezon során ilyen bekkelést, 10 emberrel, idegenben a Barca ellen.

Míg a vb egy rakás csapat az a taktikát követi, hogy 9-10 ember áll hátul, senki nem vállal semmilyen kockázatot. Ez pedig így nézhetetlen.

Lehet tapsikolni a sok kárörvendőnek, amikor a negyed, nyolcaddöntőkön tele leszünk 0-0-ákkal.

horas 2010.06.17. 10:48:29

@imici77:
Ja nekem van egy minimális,de inkább Wenger fóbiám van.Mert amúgy meg tudom az arcról,hogy a legnagyobbak között van.De valami történt az elmúlt 4 évben.

Köszönöm,megvolt a böjtje.
;)

vadkutya 2010.06.17. 10:48:59

@horas: A Messi-Arsenal 4-1-re van egy komoly magyarázat: nem volt ott a fél csapatunk. Nem véletlen lett az első meccs 2-2, tökmind1,h mi történt az első félidőben ill. utána miket irkáltak össze a Barca kontra űrfociról.

Az Arsenal persze,h nincs abban a 2 fős élbolyban, amit a MU és a Dinamo alkot (ugyanis már Big2 van). De náluk pl van pénz sztárigazolásokra, vagy ha nem is innen nézzük, akkor differens a játékospolitika - más kérdés,h ezt pl a MU még meg fogja szopni, sőt, már most is torkozza.

Szóval olyan hűdenagy különbség nincs sztem, erre pl remek példa az idei év, mert annak ellenére,h mind a 4 rangadót elbuktuk az említett 2 csapat ellen, a végelszámolásnál nem 12 pont volt a hátrányunk...

essien 2010.06.17. 10:50:56

@mickeyknox: az isten mourinho.
amikor otto r. megcsinálja ugyanazt a görögökkel 2004ben, vagy épp most OH a spanyolok ellen az nem nagy skill.
sőt üldözendő.
a különbség csak annyi, h a svájci/görög csapat negyed - ötöd annyit ér a játékosok piaci értékét az interéhez viszonyítva. de ide sorolhatjuk a rangers 2-3évvel ezelőtti uefa cup menetelését is..

vadkutya 2010.06.17. 10:56:19

@horas: Történt, igen, visszavonult Bergkamp. Az ő tudása, de már csak a személyiségének jelenléte is úgy kell az új évezred Arsenal-jának, mint egy falat kenyér. Ha Ő nem lett volna, sosem tanulhattuk volna meg olyan játékosok nevét, mint Anelka, Henry, Ljungberg stb. Dennis érkezése jelentette a Boring, Boring Arsenal végét, s emelte magasabb szintre az egész klubot. Megkockáztatom, Wenger-ből sem vált volna ekkora edző - mindenki döntse el mekkora - ha nem áll rendelkezésére a holland...

SamS 2010.06.17. 10:57:34

Akik szerint Svájc tegnap élvezhetetlen antifocit játszott, az soha többé ne nézzen meg egyetlen focimecccset sem.

horas 2010.06.17. 10:57:35

@vuvukutya: Nem tudom,az 2-2 csalóka az elsőfélidőben 4-0 az állás szerintem még,sóhajtasz is,hogy legalább nem 6...
Nálatok nem volt Fabregas,Song,Arshavin ott nem volt Iniesta,Touré,Ibrahimovic hagyjuk ezt.

Számomr látványos és márkáns különbség van az aktuális top 3 csapat és az Arsenal között,tökmindegy,hogy több pontot gyűjtenek a Fulham és a West Ham ellen a bajnokságban,ha az MU és a Chelsea ellen egyszerűen nincsnek partiban ki-ki meccsen.

mickeyknox 2010.06.17. 11:00:40

@essien: mourinhora is ugyanezt írtam, de természetesen le lettem baszva, hogy hogy képzelem, ez maga a csoda! :)

djemba 2010.06.17. 11:00:48

@Mr.AT:

"A spanyolokat most érte el az, ami minden igazán jó klassziscsapatot elér előbb-utóbb: az önhittség. Annyira mondta mki, hogy mennyire jók, mennyire ők a legesélyesebbek, hogy el is hitték, és azt gondolták, a szokásos rutin elég lesz."

ennyi...
az a bizonyos gyilkos ösztön hiányzik belőlük, ez pedig szerintem egy világbajnokságon megbocsáthatatlan, és pótolhatatlan
nem értem, miért kell a szerencsétlen svájciakat fikázni, hogy bunkeroznak. tovább akarnak jutni és kész
az meg szerintem annyira nem látványos foci, hogy a felezővonalnál 4-6 méteres passzokat nyomok oldalra perceken keresztül, még akkor se zseniális, ha egy xavi csinálja, vagy maga a jóisten. ezt nem értem, hogy miért kell ezt annyira csodálni.
az a csapat, amelyikben nincs gyilkos ösztön menjen el globbertrottersnek ( asszem így írják )azért is fizetnek a nézők, és nem kell majd picsogni a végén
szerintem aki ilyen szinten focizik, az imádjon győzni és dögöljön meg a pályán, ez egy férfias, egyre inkább atletizálódó sport, nem szinkronúszás

horas 2010.06.17. 11:04:18

@horas: De írhatnám a idén a Barcelona-t vagy két éve Liverpool-t is.
A 2006-os BL-döntő óta csak kifele mennek az emberek befele csak nagyon ritkán.

vadkutya 2010.06.17. 11:04:31

@horas: A MU és a Chelsea ellen csak igen kevés csapat van, amelyik partiban lenne egy ki-ki meccsen, szóval sztem nem innen kell megközelíteni a kérdést, tekintettel arra,h ők tele vannak klasszisokkal, s sokan közülük hosszú évek óta együtt rúgják.

Nálunk ez sajnos nincs így.

horas 2010.06.17. 11:06:40

@essien: Azért szerintem nem gyengén elhanyagolható tényező,hogy ilyenkor a BL-ben van ám még egy meccs.

lószerafin 2010.06.17. 11:08:15

Most nézem csak, az egész gól Busquets hibája. Elsőre nem elég hogy beleállt gyakorlatilag Silva lövésébe, de aztán meg zseniálisan odafejelte a svájciaknak aztán meg nem követte az embert.

Ez a gyűlölet már előző szezon óta kezdődött bennem, de most érett be. Egyszerüen nem értem hogy játtszhat ezen a szinten.

Úgy látszik del Bosquet is sikerült átvernie nem csak Guardiólát, az az ember egyszerűen nem első osztályú csapatba való, pláne nem a válogatottba.
Sztem az edzői azt hiszik hogy ha beraknak egy embert a csapatba aki nem tud focizni és ráfogják hogy akkor most te vagy a vkp, akkor megoldották a problémát, hát nagyon nem, arrol nem akarok beszélni hogy előrejátékban még Mikel is labdaügyesebb nála, ráadásul ő nem is teljesen hülye, de hogy védekezésben alig hozzon többet mint Tőzsér az több a szempontból felháborító. Pedig nem is vagyok Barca drukker, és a spanyolokat is csak egy kicsit kedvelem jobban a semlegesnél.

horas 2010.06.17. 11:12:01

@vuvukutya: Hát akkor kiket akartok legyőzni,hanem a világ legjobbjait?
A 2006-os BL-döntős Arsenal profilja ugynaz ez volt,de mégis fajsúlyos csapat volt aki a játékminden területén felvete a versenyt,őket nem lehetett szabályosan eltapsoni mint a mostanit.
Kifogásokat naphosszat lehet találni mindenre.

horas 2010.06.17. 11:12:38

@lószerafin: Ahogy mondtam a Barca és ez a Spanyol csapat van olyan egységes,hogy ő elharácsol itt.
Az Inter-ben vagy a Chelsea-ben szerintem konkrétan sírva fakadna.

vadkutya 2010.06.17. 11:19:24

@horas: Én nem kifogásokat írok, hanem tényeket, nagy különbség. Ha a megfelelő játékosokkal dolgozol, akkor valóban fajsúlyos csapatot tudsz kitenni a gyepre, jó példa erre a veretlen csapat, abban a szezonban Wenger mindössze 21(!!) játékost küldött pályára. Tudom, mit fogsz erre írni,h de hát az a csapat is bukott az európai porondon. Valóban, de úgy érzem,h akkor nem is ez volt a fontos.

A BL-döntő előtti Arsenal névsorát végigolvasva, a mai nevek nagy részén csak mosolyogni lehet, ha abból a szempontból nézzük,h a jelenlegi csapat 3-4 valódi klasszist tud csak felvonultatni (Gallas, Vermaelen, Fabregas, RvP, sztem), szemben az akkorival, ahol olyan nevek repkedtek,h bikát szügyön.

Most stadiont fizetünk, játékosokat nevelünk, s nyereségesen próbálják működtetni a klubot, ami PL szemmel nézve nem sok csapatnak sikerül, sőt. Nyilván ez szurkolói szempontból nem a leghálásabb...

CaBeL 2010.06.17. 11:20:01

Akkor se néznék meg egy chile-hondurast, ha fizetnének érte, úgyhogy ezt se tettem. Tudom, mekkora köcsög vagyok. Viszont megnézem a Holland meccseket, az Argentínokét, a Spanyolokét, meg amit adnak sör mellé, ha épp baráti társasággal vagyok. De hát ott már csak másodlagos a meccs.

Szlovénia-Algériát a VB miatt sem nézek. Hagyjálmár. Előbb nézek meg egy Újpest-Győrt.

Nálam ilyen állatfaj a focidrukker. Azt nézi, akit szeret.

horas 2010.06.17. 11:20:04

@CaBeL:
Erre mindeki kiváncsi volt.
Csak viccülök :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.17. 11:23:37

amúgy most miért színesek a képek a cikkben?

nordsee 2010.06.17. 11:26:22

@imici77: Talán _benito alulkvalifikált fotosopp témakörben.

horas 2010.06.17. 11:29:28

@imici77: Jaja,nekem is feltűnt,csak elfejletettem megjegyezni.
:)

Biertje 2010.06.17. 11:33:41

Ha a spanyolok nyernek, akkor ők a legnagyobb verhetetlen spanyol armada, ha vesztenek, akkor pedig mindig igazságtalan eredményről beszélnek, főleg maguk a játékosok.
Azt hitték, hogy nyertek egy EB-t, akkor mostmár más nem is nyerhet semmit rajtuk kívül?
A spanyolok mindig és mindenhol szépen, varázsolva játszanak, még akkor is, ha éppen az nem teljesen úgy volt, legalábbis ezt gondolják magukról.
Ez a legnagyobb focidivat a legutóbbi 2 évben.
Csak a spanyolok, meg csak a Barca, minden más sz.ar.
Itt az eredménye.

Walmer 2010.06.17. 11:38:07

@vuvukutya:
"sosem tanulhattuk volna meg olyan játékosok nevét, mint Anelka, Henry, Ljungberg stb. Dennis érkezése jelentette a Boring, Boring Arsenal végét, s emelte magasabb szintre az egész klubot. Megkockáztatom, Wenger-ből sem vált volna ekkora edző "

Nem igazán értem miért az Interről meg az Arsenalról van szó egy vévé post kapcsá, de be kell állnom a sorba sajnos nekem is.

Amit írtál az komoly? Milyen magasabb szint? Mi a szart nyert az Arsenal Wengerrel, amit előtte nem nyert a csapat? Wenger nagy edző? Herrera a nagy edző, meg Mourinho, meg ferguson. Ha Wenger nagy edző, akkor george Graham mi?
Két KEK-döntő zsinórban a boring Arsenallal, olyan meccsekkel, mint a 3-0,7-0 a Standard Liege ellen. A visszavágón a 7 gólt 7 játékos lőtte. Az Arsenal abban az időben is Európa meghatározó cspata volt. Annyi különbségel, hogy akkor még hláa istennek nem ismertük Anelkát, Pirest, Ljungberget, sunyihenryt stb. Volt helyettük Ian Wright, Tony Adams, Alan Smith, Stefan Schwartz, ray parlour, John hartson, kevin Campbell, stb.
Nekem ez volt Az Arsenal.

neeskens 2010.06.17. 11:41:40

Nana, azért ne hozzuk már egy lapra az Intert a 2004-es görög válogatottal.

Az inter egyszer játszott csak klasszikus bekkelő focit, a Barca ellen idegenben, 10 emberrel.Nem akármilyen ellencsapásokra voltak képesek, míg a görögök támadójátéka nagyjából a pontrúgásokra, meg Hariszteasz fejeseire épült.
Mindamellett a svájciaknak piszok mázlijuk volt tegnap, amellett, hogy a spanyolok tényleg egy elkényelmesedett csapat benyomását keltették.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.17. 11:41:46

@Biertje:

Divat? Arra nem gondolsz, hogy egy csomó (szerintem a legtöbb itteni) szimpatizánsuk már évtizedek óta rokonszenvez velük?

Szerintem pont az a gőg, ha valaki azt hiszi: németeknek, olaszoknak, braziloknak (esetleg angoloknak) drukkolni nem divat; spanyoloknak drukkolni divat.

horas 2010.06.17. 11:45:11

@Walmer:
Arsenal és az Inter
a spanyol válogatott és a VB résztvevők válogatottak 80%-ka által játszott Inter-es Beijing repülgép parkoltatás gyanánt került a komunikáció origójába.

horas 2010.06.17. 11:46:38

beijing-boeing

természtesen,istenem ilyeneket,hogy tudok összekverni...
:)

szangye puncog 2010.06.17. 11:49:53

Amikor Derdyok egy pazar, laza bokamozdulattal elsápasztotta a teljes spanyol védelmet. Számomra az volt a VB eddigi legszebb mozdulata. Majdnem 2-0 lett....

vadkutya 2010.06.17. 11:50:08

@Walmer: A játék képére értettem a magasabb szintet, azt gondolom azért Te sem vitatod,h a Bergkamp-Wenger duó kellett mindehhez.

Azt pedig nem írtam,h az Arsenal nem volt Wenger előtt meghatározó klub, ahhoz talán túl régóta figyelem szeretett csapatom,h ilyet írjak. A többit sztem nem tudom megmagyarázni Neked, tudom,h a 80as évek angol futballjának vagy nagy rajongója. Én sajnos csak a 90/91-es, bajnoki címmel zárt szezonban kapcsolódtam be, a születésem dátumát nem én intéztem. Szóval sok szempontból meddő a vita közöttünk, de én tiszteletben tartom a Te nézeteidet is...

Biertje 2010.06.17. 11:52:44

@Csöncsön:
"Arra nem gondolsz, hogy egy csomó (szerintem a legtöbb itteni) szimpatizánsuk már évtizedek óta rokonszenvez velük? "

Nem. Mert ezek az ősi szimpatizánsok nagyon nagyon kevesen vannak.

Pár éve soha senki nem nevezte őket a VB, esetleg az EB címre komolyan esélyesként. Olyan 2 éve viszont kikiáltották magukat félisteneknek, mert nyertek egy EB-t, meg mert a Barca így, meg úgy, meg ilyen földönkívüli foci, meg úgy földönkívüli foci. Ha kikapnak, az csakis igazságtalan eredmény lehet. Ez volt anno a Barca-Inter meccs után, meg most is a svájc elleni zakó után. De ha nyernek, akkor meg verik a mellüket, mint King Kong. Az ellenfelet elismerni soha nem tudták, ez legelsősorban a spanyol médiára igaz, de rengeteg spanyol játékosra is ez jellemző.

vadkutya 2010.06.17. 11:53:11

@Walmer: S az általad említett játékosokat én is imádtam nézni. A többiről nem tehetek,h így alakult, de emiatt nem fogok másnak szurkolni.

Biertje 2010.06.17. 11:55:22

Jó étvágyat az ebédhez!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.06.17. 11:56:05

Azért már ki ne találjuk hogy Sergi mindennek az oka.
Sz.r volt és rontott, de gondolom vérre menő csata dúlt a spanyoloknál a meccs kielemzése után ki volt a legsz.rabb. Alonso kapura lövésén kívül volt bármi is ami arra utalt hogy milyen f.sza Real Madrid ikon? Silvanak volt értékelhető mozdulata amiből láthattuk hogy miért akarja őt boldog-boldogtalan? Xavi a pontatlan, ötlettelen megoldásaival mutatta hogy konkrétan a Barca ékköve?
Szóval az egész csapat egy kupac begörcsölt, döbbent fosógalamb volt. Sz.r taktikai felállás, annak sz.r megvalósítása, egyéni hibák és utána hiszti meg durca.
Egyébként meg innen is üdvözlöm a bajszi mestert, felrakni a nem 100%-os Iniestát aztán meg a pályára dobni a meccshiányos, lábadozó Torrest. Nem fogadom el, hogy kényszerhelyzet volt ezek szerepeltetése, hogy nem tudott volna más felállást, taktikát kieszelni. Bődületesen nagy hibát vétett, köszönjük.
De van jó is, legalább a Barca focisták kipihenten kezdik a következő bajnoki idényt és az asszonyt is megnyaraltatták Májámiban...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.17. 12:04:46

@Biertje:

Hát én már '90 óta minden vébén/EB-n vagy megosztva vagy kizárólag nekik szurkolok.

Egyébként pont nem jellemző, hogy ne ismernék el a vereséget. Hasonlítsd össze például a 2002-es vébén az olasz és a spanyol hiszti mértékét a sajátos játékvezetés miatt!

tuono 2010.06.17. 12:09:56

@Biertje: Én már akkor is a spanyoloknak szurkoltam, amikor Zubizarreta bepaskolta a kapujába a nigériai bepasszt. Ki is kaptak 3:2-re. Akkor én drukkolhatok azért nem divatból most is nekik? :)
Egyébként konkrétan a Dél koreai vb-n csalással estek ki a 8 között a házigazdákkal szemben... meg nem adott szabályos gól.

danesdzsu2 2010.06.17. 12:13:07

@vuvukutya: Az inkább Limpar volt szerintem, ha már, bár igazából most is boring, boring Arsenal van, csak nem figyeltek eléggé:)

Walmer 2010.06.17. 12:16:36

@vuvukutya: ahogy én is a tiédet. remélem megérjük még a napot, hogy az arsenalban ismét megjelennek a jó brit játékosok és akkor majd veletek ekézek mindenkit aki bántja az ágyúsokat;-)

crazy_horse · http://mancityfc.blog.hu/ 2010.06.17. 12:21:11

off

sorsoltak a PL-ben, számomra ez volt a VB egyik legizgalmasabb pontja:DD

itt a menetrend csapatonként:

www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2072459,00.html

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.17. 12:21:32

@tuono: @Biertje:

Vagy amit mindenki elfelejtett már (rajtam kívül): a '96-os Eb-n Anglia ellen ugyanez történt velük (pedig akkor is micsoda csapatuk volt!). Két tökéletes indítást (amelyből gól lett) intett lesre a bíró*. Csönd volt utána. Nulla hiszti. Nulla bírózás.

*végül 0-0 lett a vége, és a hazai angolok 11-esekkel jutottak a négy közé

vadkutya 2010.06.17. 12:26:47

@Walmer: Én is, bármilyen furcsa. Nézd, én tisztában vagyok azzal,h a Wenger előtti Arsenal bizonyos szempontból karakteresebb team volt, sokkal inkább magáénak érezhette az ember (főleg egy brit) a csapatot. Ugyanakkor az sem feltétlen volt tévút, amit Wenger elkezdett, csak hát túlzásba vitte, nem kicsit. Mostmár inkább (@danesdzsu2: figyeljé!) Wenger a boring-boring, legalábbis nekem. Mindezek mellett persze utaság lenne elvitatni az érdemeit, mert pl mire megint bajnokok lettünk - akkor már Wenger-rel - 7 évnek kellett eltelnie, s előtte a 3. hely volt a legjobb, de voltak 10-12. helyek is.

Walmer 2010.06.17. 12:31:19

@Csöncsön: senki nem felejtette el, egyszerűen azért, mert nem történt meg, csak a te fejedben. Láttam a meccset. A spanyolok jobbak voltak, de büntetőkkel elvéreztek. Pont úgy, mint Anglia a '90-es elődöntőben.

closedown 2010.06.17. 12:35:08

@megvagy hadnagy: Emlékszünk még a 2006-os VB-re is, amikor Grosso készségesen belegyalogolt egy elé kitett ausztrál lábba. Tudjuk ezután mi történt.

2010.06.17. 12:40:26

@Biertje: Örülök, hogy bejelentkezhetek mint azon kevesek egyike, 2002-től szurkolok a spanyoloknak, miután orbitálisan megszívatták őket Dél-Korea ellen. Divatszurkoló vagyok?
Megjegyzem én nem látom őket hisztisnek, arra ott vannak a portugálok, az hogy buzik vagy nem, nem érdekel, nekem ők sokáig szimpatikus lúzerek voltak. A spanyol sportsajtóval fikázásával viszont egyetértek.

2010.06.17. 12:45:45

@Csöncsön: én pont azért szeretem őket, mert annak ellenére, hogy latinnak (?) számítanak sportszerű, hisztimentes focit láttam tőlük.

England win The Ashes! 2010.06.17. 12:54:02

@Walmer: "Volt helyettük Ian Wright, Tony Adams, Alan Smith, Stefan Schwartz, ray parlour, John hartson, kevin Campbell, stb.
Nekem ez volt Az Arsenal. "

Keblemre, cimbora!

:)

Biertje 2010.06.17. 12:55:19

Na, pont itt jön ki, az állandóan "igazságtalan eredmény". A spanyolok igazából mindig, minden meccsen jobbak az ellnfélnél, de vagy a csaló bíró fújja őket ki, vagy csak szimplán az ellnfél nem érdemel győzelmet soha. Csóri spanyolok, hogy mindíg nekik jutnak a csaló sporik. Pedig legalább 1990 óta minden VB-t és EB-t nekik kellett volna megnyerni, amilyen földönkívüli focit játszanak. Aki meg nem divat spanyoldrukker, annak nem kell magára vennie. Kíváncsi leszek arra is, hogy Maradona hogyan fogja feldolgozni, ha esetleg kikapnak a VB-n valamikor, hiszen ne kaphatnak ki, merthogy ott játszik Messi.

England win The Ashes! 2010.06.17. 12:56:59

@danesdzsu2: nem hittem volna, hogy ennyire képben vagy: bizony, hogy Limpar volt! Karöltve az elvonója előtti Mersonnal. Az a páros csodákra volt képes.

@vuvukutya: Bergkamp NEM a vénasszony igazolása volt. Félek, ha az öreg egy szezonnal korábban jön, sosem láttuk volna a hollandot Arsenal-mezben.

2010.06.17. 13:05:55

@Biertje: Ha ezt az én hozzászólásomra írtad, akkor javaslom, hogy nézd már vissza azt a meccset.... És soha nem állítottam, hogy a csak a csaló bírók miatt esnek ki, meg nekik kellett volna nyerniük stb... Egyszerűen nekem szimpatikus focit játszottak, ennyi. Minden mást te képzelsz mellé..

Biertje 2010.06.17. 13:06:17

@beebeer:
Nem, nem a te hozzászólásodra írtam.

vadkutya 2010.06.17. 13:17:00

@Dr Jozef Vengloš: Tisztában vagyok vele,h Bergkamp-ot Rioch igazolta, Platt-el karöltve.

"Félek, ha az öreg egy szezonnal korábban jön, sosem láttuk volna a hollandot Arsenal-mezben."

Ebben nem vagyok olyan biztos, de ezen vitatkozni nem fogunk, mert felesleges. Azt viszont tartom,h az esetükben két zseniális elme találkozott, s ebből lett az, ami.

Limpar (magyar származású svéd) egy érdekes arc volt, ahogy az egész szezon is. Ő ugye Seaman-nal karöltve érkezett a 90/91-es idényben Graham által. Ebben az esztendőben volt ('90 október) az a bizonyos MU elleni meccs, ahol tömegverekedés tört ki, minek következtében két pontot vontak le tőlünk, tegyük hozzá, olaj volt a tűzre Limpar első félidőben szerzett, vitatott gólja is.

De ekkor volt az is,h Adams-et lecsukták 3 hónapra ittas vezetés miatt, a FA kupából a Spurs ütött ki bennünket az elődöntőben, viszont a bajnokságot megnyertük,74-18-as gólaránnyal.

S még csak ezek után jött Wright, aki első bajnokiján mesterhármast vágott, stb...

danesdzsu2 2010.06.17. 13:22:52

@Dr Jozef Vengloš: De még mennyire képben vagyok. Ez abból is látszik, hogy a Tottenhamnek drukkolok;)

Akkoriban olyan kisformátumú emberek gurítgattak arra, mint Chris Waddle, Paul Gascoigne, Gary Lineker...

Gorbok 2010.06.17. 18:31:50

én nagyon örültem, hogy ezek a nagyképű spanyolok kikaptak, nagy-nagy grat Svájcnak

rettentő unszimpatikus csapat a spanyol, kicsit sokat képzeltek magukról, de belefutottak a késbe
már csak Chilének kéne egy meglepit hoznia, vagy egy győzelemmel, hogy ők maguk menjenek tovább, vagy legalább egy X-et, hogy a brazilok kaphassák a spanyolokat

Svájc pedig remélem veri Hondurast majd, és nem bukja el a csoportelsőséget Chile ellen sem

remekül tartották a spanyolokat, bravúros teljesítmény volt
süti beállítások módosítása