Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 25-26. forduló - No Robben, no party

2010.03.12. 13:00 mocsing

A világ boldogabbik feléhez tartozók, azaz akik rákattintanak a tovább gombra, megtudhatják, hogy az egyenként is komikusan alacsony valószínűségi változójú események, miszerint A= nyer a Hannover, B= félidőnként kétszer betalál a Schalke idegenben, C= Podolski gólt lő és D= kikap a Leverkusen, ezúttal együttesen következtek be. Április elseje odébb van, Podolski szabadrúgását tényleg beütötte Butt, nem kell rögtön kételkedni. De a legviccesebben felháborító, hogy a Leverkusen meg tényleg úgy gondolta, bőven elég lesz a mezeket kivinni a gyepre, ők addig csomagolhatnak pár doboz Aspirint az öltözőben. Hát egy nagy szart.

A Schalke utoljára 2009 áprilisában lőtt legalább négy gólt bajnokin, idegenben meg valószínűleg akkor, amikor még Thomas Gottschalk citerázott az idegeinken a Haribo népszerűsítésével(?). Növeli a tett értékét (nem Gottschalkéét), hogy az idei szezon meglepetéscsapatát sikerült elverniük, persze négy beszopott gól ide, vagy oda, a Majna partján biztos nem osztogattak zsilettpengéket a zakó után. Fognak ők még nyerni idén, vendégül látják például a Herthát is, ami azért felettébb szórakoztató esemény szinte kivétel nélkül mindenhol.

A gólerősségéről aligha elhíresült Höwedes újbóli találatán kívül felhívnám a figyelmet a már sokak által leírt Rakiticra, aki talán az utolsó esélyt készül megragadni, hogy futballista legyen belőle, gólt lőtt ugyanis megint és a krónikák szerint a játékával sem volt gond. Ha tényleg így lesz, akkor Baumjohann leigazolásán így utólag csak vakarom a fejemet, de mondjuk három napja nem mostam hajat, talán ez is belejátszik. A lényeg, hogy a még mindig csak 22 éves Ivan idén kifejezetten erőssége a bányászbrigádnak.

A hétvége egyik tanulsága, hogy az Robben a bajoroknak, ami Cé volt a MU-nak. Más kérdés, hogy ha Ribéry a meccs elejétől pályán van, jó eséllyel zajlik le többször olyan támadás, mint Schweinsteiger gólja előtt, de alapvetően mindegy, mert van Gaal okosabb akart lenni és legalább most rájöhetett, hogy az éhes disznók nem mindig eszik olyan forrón a papsajtot. Kretén elgondolása a kezdőt illetően már a meccs elején felháborító volt, Altintopot megbízni támadófeladattal korábban is Abort – Retry? kategóriájú lépésnek bizonyult, a holland mégis megcsinálta. Fekete pont. Ribéryt akkor pihentetni, amikor Robben beteg, valahol a Köln lebecsülése volt, persze biztos megmagyarázná, csak hát a Südkurve leszarja, idén igenis szeretnék Münchenben a Salátástálat. Utoljára vagyok hajlandó elmondani a tulipánagyúnak: ez a verzió, hogy a két vonal mellett Altintop és Müller legyenek, védhetetlen. Amint a gyakorlat mutatja, a Köln ellen is.

A képen látható fiatalember az osztrák nagyválogatott korrekordere, David Alaba – ő a legfiatalabb játékos, aki valaha játszott a Bayernben bajnokin, elintegethettük Toni Kroos 10 nappal „gyengébb” rekordját. Egy interjúban úgy érvelt vele kapcsolatban van Gaal, hogy nem érti a problémát, Seedorfot anno 16 évesen tette be a csapatba. Nehéz lenne erre bármit is mondani. Alaba elvileg idősebb ugye majd’ egy évvel, mint Romelo Lukaku, ránézésre inkább az unokaöccsének gondolnám. Egyébként nem balhátvéd eredetileg.

Gomezről nem mondanék semmit – a probléma volumenét és kommentálhatatlanságát azzal próbálom érzékeltetni, hogy külön bekezdésbe írtam ezt a mondatot. Sérülésével – bizonyos szempontból – ő maga járt a legjobban szerintem, még ha ez elsőre furán is hangzik.

Podolski most biztos hatalmas elégtételt érez velem szemben (smst is küldött), de objektíve a következő történt: Hercegünk belebikázott egy labdába, ami a kapu közepébe tartott és nagyanyám egy megpakolt cekkerrel a kezében is kitolta volna, ebből szerzett egy potyagólt, egyébként meg bevált módszerét követve végigsétálta a meccset. (Ez a legidegesítőbb szokása.) Akkor is ez történt, ha a Kicker teljesen érthetetlenül másfelest adott neki és betette a forduló válogatottjába, ilyet semmilyen más portálon nem láttam. Egyébként a Köln azt a játékot játszotta csinálta, amit 1-0-ról egy kölyökkecskének kell a bedühödni készülő alfahím-muflon ellen. Szép véletlenül sem volt, de ugye akkor nem megértő az ember, amikor kedvenc csapata ellen csinálják ezt, minden egyéb esetben akceptálható, logikus és különben is „mi a tökömet vártál?”. Én tőlük ezt vártam, de a Bayerntől sokkal többet.


A Werder és a Stuttgart leikszelt, az egy pont egyiküknek sem jó semmire. Nem érdekli ez persze a dortmundiakat, akik Zidan vezérletével (gólpassz, gól, gól, az első elég jó lett – Tor des Spieltags) gond nélkül tartották otthon a három pontot a sok veszélyt nem jelentő Gladbach ellen. Galádság lenne részemről nem megemlíteni Barriost, aki sérüléséből visszatérve adott két asszisztot az egyiptominak. Ha tippelnem kéne, melyikük nem öltözik jövőre méhecskének, akkor Zidanra tennék, mert a Barriost jelenleg figyelők nagyon félnek, hogy a következő Marek Mintalt szerződtetnék, ráadásul nyilván egy valag pénzért.

A Bremen-Stuttgart-Wolfsburg trió egészen olyan, mintha a mindhármójuk által delegált tagokból álló bizottságot a szervezéssel megbízva mesterkednének egy iszonyú izgalmas, EL-helyért folytatott hajrán - ennek egyik eleme volt a brémaiak és a svábok 2-2-je, másik fontos alkotórésze pedig a wolfsburgi aprítás, mérsékelten őszinte bochumi mosolygással fűszerezve. Persze a Brémát érdekli legkevésbé a dolog, gondolják ők, nekik ott a kupa, de önnön rapszodikusságukkal nem tisztában lenni végzetes hibává fajulhat a részükről.

Megtisztulásra váró lelkek

Ezek a freiburgiak a ligában egyértelműen a legpocsékabb keretet vonultatják fel, fogalmam sincs, mit keresnek ebben az osztályban. Kábé Idrissou-ért kár, a többi mehet a levesbe. Arra jók, hogy miután a Hannover végre befejezte Gondolataim a pöcegödör alján című könyvének kéziratát, azaz nem szükséges további tapasztalatokat gyűjtenie az élményszerűség fokozásáért, elkezdheti megvalósítani a Mégis, hogyan kellene elindulni felfelé az ajakig érő szarból? elnevezésű projektjét, immáron ehhez összeszedegetve az út mentén fellelhető érzelmi inputokat. Az út a purgatóriumba vezet, és olykor mázlival van kikövezve – az elvont hasonlatokat nem kedvelők kedvéért: egyetlen hátránya a projektnek, hogy osztályozónál többet nem fog érni, de lássuk be, az utóbbi pár hónapot figyelembe véve ez sem lenne kis dolog, pláne, hogy szerintem sikeresen jönnek ki belőle. (A Bundás 2-ből egyébként momentán a St. Pauli áll osztályozóra.)

Természetesen a kvartettből a Nürnberg fog megmenekülni, sajnos Breno ebben már nem segíthet nekik, keresztszalag-szakadása szomorú hír a bajor világnak és Stefan von Baromállat Reinartz lelkiismeretének. A nürnbergi menekülés egyik fő letéteményese a hamburgi kölcsönjátékos, Eric Maxim Choupo-Moting lehet, szívesen ki is emelném valamelyik gólját a kettő közül, de muszáj Tavares találata kapcsán Adlerről írni egy sort, ő a vb-ig most már valószínűleg minden hétvégére tartogat egy gyönyörű lepkét. Ez a mostani még röhejesebb volt, mint a két héttel ezelőtti, pedig az nem kis bravúr – vastagbetűzzük ki bátran: nem lesz egy kicsit fura a vb alatt, ha a Nationalelf kapusa büszkélkedhet a legnagyobb potyákkal a szezonból? Ezen bánatunkat próbálja meg kompenzálni, hogy Kiessling és Helmes is betalált. Hurrá.

Ha minden jól megy majd, akkor az utolsó négy helyezett sorrendje úgy fog kinézni, mint most. A záró páros lehet, hogy fordítva lesz, de a másik kettőből nem engedek.

15. Nürnberg – bennmarad
16. Hannover – osztályozó, de bennmarad
17. Freiburg
18. Hertha

Szalaiék idén harmadszor tudtak nem saját stadionból elhozni három pontot, Ádám sajnos most csak időhúzó csere volt, de mi sem cseréltünk volna be korábban csatárt, ha idegenben vezet a csapat és a fent lévő támadó az egyetlen ember a pályán, aki jó megoldásaival tud kitűnni, nem mellesleg góljával eldöntötte a találkozót. Bancé tehát megint eredményes volt, legutóbbi négy meccsén harmadszor. Volt még egy Hamburg-Hertha is, de egy szokásos, nagyon fontos Jansen-gólon kívül mást nem tudtunk feljegyezni.

Hétvégi jóslatocskák
Schalke – Stuttgart 2-1
Magath fiai ezen a meccsen és a következőn bebiztosíthatják, hogy selejtezniük biztosan ne kelljen majd béelileg, ami valószínűleg meg is fog történni, Farfan és Bordon visszatérésével pláne.
Gladbach – Wolfsburg 1-3
A hazaiakra zömében búskomor játéknapok várnak a szezon végéig, de őket ez különösebben nem bántja már. Többek között ez is olyan forduló lesz, amely után Köstner maradását felveti valamelyik médium, de a Volkswagennél tudják, hogy utólag újrahegesztett alkatrészekkel nem lehet legyártani az év autóját.
Bochum – Dortmund 2-4
Kevés ez a bochumi védelem a Zidan-Barrios pároshoz, viszont a Weidenfeller-akta frissítéséhez jó alapot szolgáltat a két bochumi gól. (Az a Hajnal nem tudjátok, hol játszik? Egyébiránt, ha Sahin, vagy Großkreutz besárgul, akkor jövő héten kezdhet is Tamás.)
Mainz – Köln 3-2
A Mainz otthon jó, idegenben katasztrófa, a Hercegség éppen fordítva nyeri a csatákat, úgyhogy dobtam kétszer egy dobókockával.
Hannover – Frankfurt 1-1
Nem tudni, milyen hosszú fonalat kaptak el az életükért küzdő Slomkáék, azonban az Eintracht ellen otthon egy ikszre, ha véreset szarva is, de elégnek kell lennie.
Hertha – Nürnberg 2-2
Akár meg is nyerhetné a Hertha, és a Nürnbergből igenis hiányozni fog Breno, azonban Hecking fiainak még két meccse van idén, nem több – ha itt és Freiburgban összeszednek 4 pontot, megvan a bennmaradás. Tudják ezt ők is.
Bayern – Freiburg 5-1
A másik tippem a 0-0. Mindenesetre malacuk van, hogy Schweini most csücsül sárgák miatt.
Hoffenheim – Werder 0-2
Nagyon kapaszkodik a Werder, ez a kihipózott Hoff pedig nem fogja megállítani őket az üldözősdiben.
Leverkusen – Hamburg 1-1
Ruuuuud végre a kezdőben, óriási párharcot vívhat a szezon egyik legjobb védőjével (Hyppia). Kroos 5. sárgája miatt nem lehet a pályán, ami az utóbbi néhány meccs tükrében nem tűnhet akkora fájdalomnak, de mi sokkal jobban értünk a Bundesligához, mintsem hogy felüljünk egy ilyen buta nézőpont provokációjának. Nélküle döntetlennél többre keine Chance, egyébként is ez a két csapat ikszelt a legtöbbször. Igazi rangadó lesz, kötelező.

Tabella, góllövőlista

Tippjáték

acdcisti megint lebüntetett minket a vérbe, így az állás 7-8 nemide. Eheti kérdésünk: ki rúgta a Bundesliga történetének legelső gólját?

Megfejtés és tippek: még mindig heinrich.nst@gmail.com

Tipposzlopunk

A heti helyes megfejtőnk hosszúpuska (Friedhelm Konietzka (BVB) - a meccs: B. Dortmund - Werder Bremen 2-3), tipposzlopa a következő:

Schalke – Stuttgart 1-1
Bochum – Dortmund 2-1
Mönchengladbach – Wolfsburg 1-2
Mainz – Köln 0-0
Hannover – Frankfurt 1-1
Hertha – Nürnberg 0-1
Bayern – Freiburg 5-1
Hoffenheim – Werder 3-3
Leverkusen – Hamburg 1-0

165 komment

Címkék: német bundesliga bayern münchen

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr501832262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lojzi_ 2010.03.13. 20:19:02

Összejön a mesterhármas?

Lojzi_ 2010.03.13. 20:20:02

@Lojzi_: Így is jó.
10- perc játékkal 3 pont.
A többit felejtsük el mihamarabb.

avenger13 2010.03.13. 20:32:16

a digisport közvetítése annyira szánalmas. fáj komolyan.

müller nagyon jó volt, és észrevehetően nagyon feljavult a játék, már csak attól, hogy lejött pranjic. robben jó volt, és müller is nagyon. a két pontrúgás szép volt.

azt sose fogom megérteni, hogy miért nem kezdenek el már az elején így nyomni. el lehetne dönteni simán sokkal előbb a meccset, és nem kell szarakodni. akkor nem lesz köln meg nürnberg x.

gomez mit érezhet, most hogy robben 16 meccsen lőtt annyit, mint ő 25ön középcsatárként???

a tabella alja szerintem így rendben van.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.13. 20:49:09

@avenger13: rossz tévét nézel. A sky-on Reif, azt hiszem, többször is elélvezett, de ezt majd megerősíti/megcáfolja az éjszakás takinéni.

Titi120 2010.03.14. 11:27:23

Most olvasom, hogy feszkó volt Berlinben. Bezzeg tavaly nyáron az Üllői úton nem arcoskodtak. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 11:35:43

@mocsing:

Ezzel szerintem is kiestek, ez nem is hat, hanem kilenc pontos meccs volt.

Mindenesetre a BuLi bohócliga-jellegét erősíti, hogy egy csapat, amelyik majdnem bajnok lett, egy évre rá kiesik. El tudjátok képzelni, hogy a PL-ban, a Seria A-ban vagy a Primerában odaérhet olyan csapat a négy közé (!), amelyikben annyi erő sincs, hogy egy éven belül legalább a tagságot kiharcolja?

Lehet azt mondani, hogy mákjuk volt, most meg nincs. De ahol a negyedik és a tizennyolcadik közti helyezést a "mák" dönti el, azt ugye úgy nevezzük, hogy bohócliga...

zsakfos 2010.03.14. 11:38:50

Na a végén Robben még gólkirály lesz. Mondjuk ez inkább a vetélytársakra nézve lenne gáz, főleg annak fényében, hány meccset játszott a szezonban.

papercut 2010.03.14. 12:06:12

@Csöncsön: Celta Vigo rémlik? Everton? Esetleg a Real Sociedad? Jó, az Everton végül nem esett ki a Bl-es év uán de elég necces volt, a Sociedad-nek mag kelett egy pár év a teljes leépüléshez a második hely után de megesik. Nem ettől bohócliga a Buli.

elber 2010.03.14. 12:06:42

@Csöncsön: Vagy talán csak érdekes a bajnokság és nem mindig ugyanaz a 4 csapat tornyosul elöl.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:11:41

@papercut:

A Real Sociedad kb. négy évvel a BL-es szereplése után esett ki. (Nota bene: most nagyon jól állnak a Segundában, remélem, vissza is jutnak idén!)

@elber:

Nem attól érdekes egy bajnokság, hogy a jó helyezés eléréséhez nem kell teljesítmény.

elber 2010.03.14. 12:16:49

@Csöncsön: Már miért nem kéne, teljesítmény? Egyébként rettentő izgalmas azt nézni, hogy a Barca vagy a Real. Tényleg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:19:13

@elber:

Hogy jön ide a Barca vagy a Real? Én örülök neki a legkevésbé, hogy nincs ellenfelük. De abban is biztos vagyok, hogy ha lenne olyan csapat, amelyik komolyan nyakukra tenné a kést, az egy éven belül nem esne ki, mert annak egy rendkívül erős, stabil és masszív csapatnak kellene lennie.

horas 2010.03.14. 12:19:20

Annyi biztos,hogy aa szinvonalat,jelzi,hogy bárki lehet bajnok az első 4-5ből...Stuttgart,Wolfsburg...
Én szeretem a bundesliga-t is,nekem hiányzik-egy-két jobb német csapat az európai porondról,a Wolfsburg-ek kifejezetten szurkoltam a BL-ben csakhát az a baj,hogy ott későn jött ki az edző kérdés...

_X_ 2010.03.14. 12:25:01

@Csöncsön: Bocs de ezen csak nevetni tudok :). Ha így vesszük, akkor a tavalyi Hertha megelőzte Werdert is, aki viszont eléggé partiban van Valenciával... csak hogy ha így következtetni akarunk...

Szerintem meg jobb az, hogy ha nincs már kb a szezon elején eldöntve a bajnokság, mint a többi bajnokságban (spanyol = real+barca, olasz=inter).
Pl. a spanyol bajnokságban van 2 kiemelkedő meccs (el classico) ami magasan veri a BuLi meccseit ezt aláírom, de a barca, real többi meccse unalmas, mert a többi csapat nekik nem kihívás...

Bundásban legalább megvan az, h ott liheg Bayern nyakába 2 másik csapat és pl. előző szezonban is meglepetés csapat nyert...

elber 2010.03.14. 12:30:13

@Csöncsön: Úgy jönnek ide, hogy teljesen unalmas a spanyol pontvadászat, a végső kimenetelt tekintve. A németben sosem tudhatod, hogy ki lesz bajnok. Valószínű a Bayern és még valaki között dőlnek el a dolgok, bár ez sem igaz mindig, de, hogy ki vagy kik lesznek még ott azt nem lehet tudni. Szerintem ez nem bohóckodás, hanem pont ellenkezőleg. Mivel a Bundás eléggé kiegyenlített, ezért lehetnek ekkora hintázások két szezon közben. Ha önmagához képest a Real hihetetlenül gyengén játszik akkor sem tud harmadiknál rosszabb lenni. A Bundásban ilyen nincs.

_X_ 2010.03.14. 12:31:10

@Csöncsön: Vegyünk direkt összehasonlítást:

Wolsburg - 8. BuLi csapat (Villarealt legyőzte, Valencia ellen sem áll rosszul ELben)

Valencia - 3. spanyol csapat
Villareal - 9. spanyol csapat

és sztem erősségben sem marad el tőlük Wolfsburg. Szal ha spanyol ligában lennének, akkor is 8. hely reális lenne min.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 12:33:27

Csak mert még nem esett szó erről, említsük meg, hogy az első gól előtti szabadrúgás kamu volt a Bayern részéről. Nem akarok semmit sem következtetni, meg hosszas vitát generálni, csak megjegyeztem.

A Hertha meg jól megszívta a passzív lest. Én értem ezt a szabályt (meg nem különösebben a szívem csücske a Bärlin) de ha 2 játékos 8 méteres lesen van és feléjük lögybölöm a labdát, akkor az legyen már les. Mégha szabály szerint nem is az. Persze ezek alapján a mi gólunk is les volt, azzal a különbséggel, hogy a Stuttgart baszta el a lesreállítást.

Már ikszet kérek.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 12:36:28

Nekem meg az a bajnokság érdektelen, amit maguk az idegenbeli utazók annak tartanak.

Spanyolországban miért nem divat idegenbeli meccsre utazni?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:39:12

@elber: "Ha önmagához képest a Real hihetetlenül gyengén játszik akkor sem tud harmadiknál rosszabb lenni. A Bundásban ilyen nincs."

???

Már hogyne lenne?! Tavaly a Bayern önmagához képest hihetetlenül rossz volt, mégis második lett. Nem is tudom, mikor volt olyan utoljára, hogy ne lettek volna háromban.

@_X_:

A Valencia ellen a Werder (6.) nem áll rosszul az EL-ben, hála bizonyos Atkinson nevű úrnak, aki adott nekik ajándékba egy 11-est és egy emberelőnyt. (Tíz emberrel is sokkal több helyzetet alakított ki ellenük a Valencia.)

De oké, alapjában én is egyetértek, hogy a BuLi (jelenleg) összességében izgalmasabb.

_X_ 2010.03.14. 12:39:36

@Csöncsön: jah és az ó nagy Barca ellen a 9. helyezett mellesleg X-t játszott, ami az ó nagy Barcának a spanyol bajnokság alatt is csak 5. esett meg eddig...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:42:49

@_X_:

Na ez jó példa. A Stuttgart kb. az Almería szintje. Mondom úgy, hogy mindkét meccset láttam. Pont erről beszélek.

Vul-Kahn 2010.03.14. 12:46:09

@Csöncsön: "Mindenesetre a BuLi bohócliga-jellegét erősíti, hogy egy csapat, amelyik majdnem bajnok lett, egy évre rá kiesik. El tudjátok képzelni, hogy a PL-ban, a Seria A-ban vagy a Primerában odaérhet olyan csapat a négy közé (!), amelyikben annyi erő sincs, hogy egy éven belül legalább a tagságot kiharcolja?"

Mindenesetre a BuLi rendkívül magas átlagszínvonalát jellemzi, hogy egy csapat, amelyik majdnem bajnok lett, és ezután is csak annyit gyengült, hogy 2 kulcsjátékosát vesztette el, szóval ez a gyengülés már elég ahhoz, hogy 14 csapat is megelőzze őket tavalyhoz képest. Ez miért van? Mert ezek a csapatok vannak olyan erősek, hogy egy ilyen nem túl nagy játékerőcsökkenést is ki tudnak használni. Ti el tudjátok képzelni, hogy a PL-ben, a Serie A-ban vagy a Primerában 14 csapat is ki tudja használni azt, hogy a bajnoki 4. helyezett gárdából két húzónév távozik, és a következő szezonban már megelőzzék őket?

(Nem állítom, hogy biztosan helytálló lenne ez a bekezdés, amit most írtam, nem is feltétlenül ez a véleményem, de hogy közelebb áll az igazsághoz, mint Csöncsöné, az kurvaélet.)

Igazából csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy mekkora ferdítés a fenti idézet...

_X_ 2010.03.14. 12:46:51

@Csöncsön: én csak arra válaszoltam, hogy azt írtad nem kell teljesítmény a jó helyezéshez.

Épp az hogy a nem olyan nagy különbség miatt a pillanatnyi teljesítmény egy meccsen annyira számít, hogy meccset tud eldönteni. Nincs olyan, mint a spanyol ligában, hogy Real akkor is 2. ha nincs teljesítmény mögötte

sundin 2010.03.14. 12:52:25

@Csöncsön:
Neked ezért valaki fizet ? Vagy csak simán unatkozol, esetleg szeretsz magadból hülyét csinálni?

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 12:53:44

@Csöncsön: amikor a Valencia nálunk játszott, akkor egyetlen szurkoló sem jött el. Akkor olvastam, hogy Sp. országban lényegesen kevesebben utaznak idegenbeli meccsekre, nekik a hazai meccsek számítanak. (Ellenben a Sevilla, ahonnan viszont sokan jöttek). Meg is voltak lepődve, hogy 10.000 voltak "cserébe".

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:53:50

@Vul-Kahn:

Nyilván valahol a kettő között van az igazság. (Ezt úgy foglaltam össze mocsingot kis híján az infarktusba taszítva, hogy a Bundásban minden csapat kb. egyforma.) :-)

@_X_:

A Real nem azért második, mert nincs teljesítmény mögötte, hanem mert olyan játékosai vannak, akikből ha egy is a BuLiban lenne, az kb. minden meccset eldöntene (mint azt az élet igazolja is, ld. Robben, Nistelrooy...). Ezzel fölvenni a versenyt brutálisan nehéz. Még világklasszis játékosoknak is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 12:57:36

@sundin:

Nyilván a Stuttgart jobb valamivel. Akkor inkább úgy fogalmazok: szerintem a Barca és a Stuttgart között nagyobb a különbség, mint a Stuttgart és az Almería között. Így már megfelel kényes ízlésednek?

elber 2010.03.14. 12:58:18

@Csöncsön: 2007-ben pl a 4. helyen végzett a Bayern. A Real mikor szorult le utoljára a dobogóról? Vagy a Barca? Valamint mekkora anyagi különbségek vannak a Real/Barca valamint teszem azt a Depor között? Ekkora különbségek nincsenek a Bayern meg mondjuk a Stuttgart között.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 13:05:17

@elber:

A Barca 2002-ben, a Real 2003-ban. Az anyagi különbségek irtózatosak, ebben nincs vita köztünk. De Keelhaul írta (aki közgazdász), hogy bizonyos szint fölött a nagy pénzügyi különbség már nem növeli arányosan a minőségkülönbséget. A Realhoz/Barcához nem azért nem tud közel kerülni a többi csapat, mert ez eleve lehetetlen, hanem mert az egész spanyol (európai) klubfutball kissé visszaesett, kisebb válságban van.

horas 2010.03.14. 13:05:55

@Vul-Kahn: Érdekes téma minenképp,láttuk a Valencia-t is tavaly elött egy óriási mélyrepülés közben és a Villarreal is rendesen visszaesett pikkpakk.

elber 2010.03.14. 13:16:31

@Csöncsön: Tehát mindketten jóval hosszabb ideje tanyáznak a dobogón, mint a Bayern. Keelhaulnak igaza van ebbe lásd Real a BL-ben. De ez a lényegen nem változtat. A Barca meg a Real akkora előnyben van ami kb ledolgozhatatlan. Ettől nem lesz jobb a spanyol bajnokság.

Vul-Kahn 2010.03.14. 13:29:07

@horas: De ők azért a 10-11. hely környékére odaértek még így is, nem az utolsó helyen kullogták végig a szezont.

De nem is ez a lényeg, mert igazából amúgy a Hertha tavaly nagyjából a 7.-8., idén a 13.-14. helyet kellene/kellett volna, hogy a játékereje alapján elérje, ezt aki kicsit is ért hozzá, nem vitathatja. Tavaly viszont példátlan mázlisorozat, idén pedig ugyanilyen pechszéria kíséri őket. Majd egy évtizede követem az európai topligákat (meg a magyart:), de még sose láttam olyat, hogy egy csapat 8-9 meccset is kb 30-70es labdabirtoklással, meg 2-20as kapuralövési aránnyal nyerjen meg...
Mi a tanulság? Tudja a faszom... :-) Talán az, hogy egy bajnoki helyezést illetően is (ami ugye 34-38 meccs alatt alakul ki) óriási szerepe lehet/van a szerencsének, nem csak egy egyenes kiesés párharcban, vagy egy csoportkörben...
De a végén csak az eredmények számítanak, és "ettül szép a fodball".

Vul-Kahn 2010.03.14. 13:33:28

@Vul-Kahn: "de még sose láttam olyat, hogy egy csapat 8-9 meccset is kb 30-70es labdabirtoklással, meg 2-20as kapuralövési aránnyal nyerjen meg..."

ó, és ezután meg oda akartam írni, hogy idén meg szinte a fordítottja zajlik le a Herthával, jó, nem 8-9, de 5-6 meccset buktak úgy, hogy teljesen lejátszották a pályáról az ellent.

sundin 2010.03.14. 14:24:05

@Csöncsön:
Nem konkrétan arra hsz-edre gondoltam, csak azt idéztem... na mindegy.
Csak nem értelek. Minden héten más bajnokságnál látlak pipiskedni. Szerintem tök felesleges, mert úgysem győzitek meg egymást az igazatokról.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 14:59:28

@sundin:

Nem volt célom bajnokságok összehasonlítása, mondandóm lényege inkább az volt: lehet szidni a Herthát, de ne feledjük el, hogy egy egész bajnokság terhére tesszük. Mert (kb.) ugyanez a csapat tavaly 14-et megelőzött a 18-ból.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 16:48:23

@_X_:

Tavaly is ott volt Robben (meg egy ideig Nistelrooy). Meg Sneijder meg Van der Vaart stb. stb., akik más bajnokságokban bizonyították/bizonyítják, hogy meccseket eldönteni képes játékosok. A BuLit csont nélkül megnyerték volna (és ez nem a BuLi ekézése, csak az erőviszonyok reális jellemzése). Semmi bajom a BuLival.

_X_ 2010.03.14. 16:58:19

@Csöncsön: ebben más véleményen vagyunk, én úgy gondolom, hogy BuLiban egy erős keretű, de gyenge teljesítményű csapat (ez volt tavaly Real) nem húzná be a salátástálat

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 17:04:57

@_X_:

Nem volt az olyan gyenge teljesítményű. A Juve, a Barca és a Pool (Valencia, Sevilla stb.) kivételével szinte mindenkit megvertek, otthon, külföldön egyaránt. A BuLiban nincsenek olyan szintű csapatok, amilyenek a tavalyi Pool és Juve vagy a Barca voltak.

_X_ 2010.03.14. 17:44:21

@Csöncsön: és épp a zárójelben mondtad a lényeget :)

BuLiban több Valencia, Sevilla szintű csapat van, melyektől több pofont kapott volna tavaly a Real.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 17:54:14

@Csöncsön: persze, hogy nincsenek. Márciusban le kell adni a liszenszkérelmet. Aligha menne át nálunk a MU 822 milliós tartozással. És ez így van jól. Az más kérdés, hogy ugyanabba a ligába engedni a csapatokat (BL-bek hívják) már komolyan sérti az egyenlő esélyeket. És ilyenkor van az az egyetlen eset, amikor támogatom a Bayernt és a politikáját. A jövő a BuLié, ennek a jelei már most mutatkoznak.

A pénz rész legyen a menedzsereké, a közönségé pedig legyen a hangulat. A hangulat, a közeg tükrözi a bajnokságot. Olaszországban nincs már semmi, Angliában sajnos operettközönség (érthető módon), bevallom a spanyol fociról semmit nem tudok, mea culpa, nem érdekel, de a "két nagyon" kívül nem sok mozgás lehet ott sem. Javíts ki, ha tévedek. Nézz egyszer egy Top30 nézőtabellát.: a Hertha meccseire többen kíváncsiak, mint a Chelsea-ére.

De ezt a részt már ezerszer letárgyaltuk szvsz.

értelmetlen_nevű 2010.03.14. 18:11:48

Adler...

Hihetetlen a Leverkusen. Egészen jól játszanak, fogadjunk, hogy a hosszabbításban kapják a mindent eldöntő gólt.

Harald hardrode 2010.03.14. 18:14:46

És jééé mocsingnak megint igaza van :-D Nem szeretem a Schalkét, de lassan igazat adok Rekordvizemeisternek, hogy Kurányi és Neuer az N11-be, mert Adler amióta Nummer 1, elképesztő. Ettől függetlenül jó kapusnak tartom.

Everred 2010.03.14. 18:20:41

@Rekordvizemeister: "a Hertha meccseire többen kíváncsiak, mint a Chelsea-ére."

Ez így egy erős csúsztatás azért, lévén, hogy a Chelsea stadionja sokkal kisebb, mint a berlini olimpiai stadion, viszont ezzel együtt minden meccsen megtelik.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.14. 18:31:55

@Csöncsön: kb ugyanaz a csapat? kivették a legjobb védőjüket és a két értékelhető csatárukat, akiket fél év után ezzel a szerencsétlen gekas-szal próbálnak mg pótolni.

voronyinnal és pantelic-csel 18 gól, illetve 12 assziszt távozott. simunic-ot meg sehogyan nem pótolták.

vedd ki a barcából gondolatban puyolt, xavit és messit, aztán mondd azt, h kb ugyanaz a csapat

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 18:45:35

@Everred: így van.
Építsenek újat. Pénz van, úgy tudom.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 18:47:50

@Harald hardrode: persze, hogy jó kapus. Csak még ekkora nyomás alatt sosem volt. De Löw hajlamos a 8 válogatott meccsét annak beállítani, szember Neuer lényegesen nagyobb nemzetközi tapasztalatával, szemben Wiese magasan legtöbb tapasztalatával.

Löw egyetlen, saját maga által meghatározott kritériuma alapján sem Adler a legmegfelelőbb a posztra. De felőlem maradhat a N1.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.14. 18:49:16

@Rekordvizemeister: azért wiese-t ugye te sem akarod? :)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 18:55:35

@mocsing: ha a tapasztalat számít, akkor ő nyer (a jelenlegi jelöltek között). Ha az, hogy ki játssza a focit jobban (Kahn vs Lehmann anno), akkor Neuer. Ha a teljesítmény, megint Neuer.

Wiese egy jó kapus, de valahogy hiányzik belőle a kisugárzás, hogy őt a német válogatott kapusává tegyem (Sepp Maier, Schumacher, Kahn, Lehmann, Nigbur, Köpke, Tilkowsky, stb). Túl sok a zselé.

Harald hardrode 2010.03.14. 19:01:27

Ha már tapasztalat, akkor Butt, ugyanannyit potyázik, mint Wiese, de szerintem egyikük sem alternatíva, mint Nm. 1. Igazából mint müncheni érzelmű, nekem mindegy, hogy Neuer vagy Adler, csak a VB-n jól védjen. A teljesítményes duma meg már régen közröhej. Lehet, hogy részre hajló vagyok, de amit Boateng a válogatottban művel, az a vicc. A másik meg Tasci. Akkor már Höwedest és Badstubert is nyugodtan ki lehetne próbálni. A kapuskérdéshez még annyit, hogy Neuer arcán néha látom a kahni örökséget (tudom ez így elég abszurd állítás) és szerintem ez hiányzik, hogy valaki hátul a földi leteremtse a védőket, ha hibáznak.

értelmetlen_nevű 2010.03.14. 19:09:19

@mocsing:
Wiese kurva jó kapus, de úgy emlékszem, hogy ezt a vitát már lejátszottuk egyszer. Egy jó pszichológus azért nem ártana neki.
Közben meglepően jó a Bayer/ rossz a Hamburg. Ez a Labbadia egy óriási tévedés.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.14. 19:13:12

@értelmetlen_nevű: lehet, h lejátszottuk, nem emlékszem, de szerintem wiese nem kurva jó kapus. a reflexei jók, azt aláírom

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 19:34:37

@_X_:

Nem értünk egyet, de nagyon unom ezt a vitát, úgyhogy a magam részéről ezzel le is zárnám.

@Rekordvizemeister:

A hitel nem ördögtől való, ha jól használják. A német klubokkal az a baj, hogy túlságosan is racionálisak. Nem véletlen, hogy lassan tíz éve nem nyert német klub európai kupát. Spanyolországban nincs baj a közeggel, közönséggel. Inkább nő, mint stagnál a nézőszám. A létesítmények kiválóak, és folyamatosan épülnek újak is.

@mocsing:

Köszi, ez tényleg árnyalja a képet. De miért kellett eladniuk a legjobbjaikat?

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 19:36:39

Jövő hét:

HSV-Schalke
DO-LEV

A német futball üstököse pedig otthon játszik a 3 eltiltottat, két sérültet nélkülöző, formagyenge Frankfurt ellen.

Harald hardrode 2010.03.14. 19:39:40

@Csöncsön: nem ördögtől, cserébe nézd meg mit szokott eredményezni pl.: világválság. Hitelt okosan lehet használni, de amikor már akkora, hogy a királyi család jelenti ki, hogy tökmindegy, mert majd mi fizetünk, mert a két zászlóshajó az nemzeti kincs, az minden csak nem jó felhasználás.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 19:40:19

@Csöncsön: a spanyol focit absz. nem követem, úgyhogy fenntartások nélkül elfogadom, amit írsz :))

Ha hazudsz, a többiek úgyis észreveszik ;-))

Hitel téma: nem hát, csak itt nem arra használják és főleg nem ekkora volumenben. Egyébként magam ellen is beszélek, egyetlen mentségünk, hogy mi stadionba és létesítménybe fektettük a hitelt, nem csapatépítésbe (Steine statt Beine).

halareaal 2010.03.14. 19:45:35

@Csöncsön: "A Barca 2002-ben, a Real 2003-ban."

2003ban bajnok volt a Madrid, 2004ben lettünk 4.ek ha jól emlékszem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 19:51:17

@Harald hardrode:

Nyilván az a legrosszabb, ha esztelenül használják a hitelt, vagy ha semmi fedezete nincs a hitelezésnek. De az se jó, ha nem is _szabad_ hitelt fölvenni.

@Rekordvizemeister:

Ha van probléma a spanyol focival (van), akkor az szakmai. Erről Pancho tudna sokat mesélni (arról, hogy tíz éve még Capello, Hiddink, Heynkess és Robson, ma meg csupa pályakezdő), de itt offtopic lenne.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.14. 19:54:24

@Csöncsön: voronyin nem akart maradni, simunicot meg csak a hülye nem adta volna el annyiért, amennyit Hopp fizetett érte (7 millió, asszem)

pantelic-nek azt hiszem, lejárt a szerződése és favre-nak nem kellett, vagy valami ilyesmi. jó nagy baromság volt a részükről.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.14. 20:01:16

@halareaal:

Jogos. A Barca meg 2003-ban égett. Akkor jött Rijkaard.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.03.14. 21:49:33

annyira, de annyira megnéznék már egy Leverkusen-meccset, de ma sem jött össze... :(

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.14. 23:13:02

Adler szerint túl hangosak voltak a szurkolók és a védőtárs nem értette, ami kiabált neki. És ez nem vicc! Az argentín meccs után szó szerint azt nyilatkozta, hogy a kifutás pedig az erőssége.

Abszolút beleillik Löw profiljába: sorozatos gyenge teljesítmény, önkritika nulla.

Hitzlspergert be-, majd lecserélték Rómában. Ha nem sérülés miatt, akkor sejtem, mi történt.

acdcisti 2010.03.15. 10:20:19

Mivel ezen a hétvégén nem láttam egy percet sem az egész fordulóból, ezért csak az eredmény láttán kérdezném: mennyire játszott jól a 4 gólt szerző Leverkusen? Mert ha jól tudom Kroos nem játszott... ugye nem fogja kijátszani magát év végére a kezdőből?...
Nem ártana ha önbizalommal tele jönne vissza hozzánk. De ha kikopik a 'kusebnől akkor feltételezem a hollandnál is gyengébb lapokkal indul..

elber 2010.03.15. 11:57:03

Ha már a Hertha akkor lenne egy kérdésem a nálam jóval tapasztaltabb BuLi kedvelők felé. Most, hogy biztosan kiesnek talán már nem nagy bátorság kijelenteni, hogy lesznek távozók szép számmal. Szerintetek elmegy Friedrich is? Gyakorlatilag csak őt, meg persze Dárdait, sajnálom az egész csapatból ezért érdekelne, hogy mi lesz vele.

értelmetlen_nevű 2010.03.15. 12:29:24

@acdcisti:
Elég jól játszottak, R. Augusto is jó volt, gólpasszt adott.

Kroos az utóbbi 3-4 meccsen elég gyenge volt sajnos, remélem összeszedi magát. Én továbbra is úgy érzem, hogy jót tenne neki még egy év a 'Kusenben, persze én is szeretném már BM mezben látni. Mindenesetre Ribery-vel és Müllerrel nagyon meg kellene küzdenie a kezdőbe kerülésért.

Ami nekem nem tetszik, hogy Hoeness már előre megígérte neki, hogy nem kell a padoztatástól tartania.

acdcisti 2010.03.15. 13:47:26

@Isarsturm: azt tudom, hogy el volt tiltva. Csak kiváncsi voltam, hogy a játék tényleg olyan jó volt-e nélküle mint az eredmény mutatja. Mert ha igen, akkor elvesztheti a kezdő helyét tudva, hogy neki elég gyengén ment az eltiltás előtti pár forduló.
De szerintem túl sokat tett a csapatért az idén, csak úgy nem fogják padoztatni. Fiatal, megesik a formaingadozás.

@értelmetlen_nevű: Igen, felférne neki még egy év ott, már nemzetközi szereplésre is lenne lehetősége.

avenger13 2010.03.15. 13:54:12

@értelmetlen_nevű: kroos szerintem játszani fog. de elméletben nem müllerrel és riberyvel kell megküzdenie, mivel egyik sem irányító mint kroos. én annak örülnék, ha jönne egy jó befejező csatár (ez lehet akár toni vissza, vagy gomez hihetetlen feljavulása is, vagy müller középcsatárrá nevelése is) mert müller nem irányító és nem is szélső. tehát a kroos a schweini mvb középpályára kerülhetne, vagy előttük a rib-kroos-rob, és előttük müller formációban lehetne játszani. müller helyzet kihasználása a legjobb jelenleg a 4 csatárunk közül.

avenger13 2010.03.15. 14:03:27

rekordvize: robben gólja előtti szabadot meg lehetett adni, ahogy olic fejesénél is érdekes került ki a labda a kapuból. beleért fejjel is a védő, de kézzel is. mindegy. a 11esen meg nincs vita szerintem, ahogy klose kiugrásánál is pirosat kellett volna adni. kár megint bírói hibákat emlegetni.

az általad javasolt lesmódosítással nagyon is egyetértek. túl szubjektív így a lesmegítélés, és ez nagyon nem jó. csak a schalke meccset láttam, de ott is ha be is fújják a lest, se lehet volna egy szava senkinek, mert ráadásul lesen álló egyik játékos felé szállt a labda. igaz, hogy utána nem ő ért bele. értem, hogy ez a támadó futballt akarja szolgálni, de vagy töröljék el a lest, vagy legyen meg értelmesen meghúzva a határ, így ez nem jó. pl nekem az tetszene, ha már akkor le kéne fújni, ha lesen álló játékos felé megy az indítás, akár tétlenül áll ott, akár nem. ez könnyebben meghatározható, ugyanakkor ha a másik oldalon egy játékos épp lesen van, ami ugye a támadás szempontjából teljesen irreleváns, akkor nem kell lefújni, mert nem okoz zavart. sajnos a fifa uefa, sok reprezentatív hülyeséggel (méterenként áll egy bíró...) foglalkozik értelmes munka helyett. ez a sok bírós ötlet is akkora bukta mint a fene. tök mindegy, hányan nem látnak meg valamit.

értelmetlen_nevű 2010.03.15. 14:27:22

@avenger13: sajnos Gomez kirobbanthatatlan a kezdőből, ergo Müller vagy Ribery helyett kerülhetne a csapatba Kroos. A Leverkusenben kb. olyan poszton játszik, mint nálunk Ribery, vagy ő ha sérült akkor Müller. Egy egészséges, jó formában levő Riberyt pedig senki nem szorít ki a kezdőből.

Kíváncsi vagyok a Ribery-saga végére, én meg voltam győződve róla, hogy nyáron elhúz a francba, de most látok némi esélyt a maradásra. A Real hirtelen nem olyan csábító célpont, a Barca szerintem nem fog megint ekkora sztárt igazolni, Angliába pedig eddig nem akart menni. Nem hinném, hogy annyira hülye, hogy digó csapathoz igazol, esetleg az Inter jöhet szóba. Én beszámítottam volna Higauaint az árába.

avenger13 2010.03.15. 16:11:18

@értelmetlen_nevű: gomez azóta kirobbanthatatlan a kezdőből, mióta nincs jobb. klose gomez sérülése alatt tud majd egyáltalán gólt szerezni? kiesőjelöltek ellen? kroos továbbra sem bal szélső, így riberyvel nem kell küzdenie. az persze más kérdés, ha riberyt eladjuk, és oda tolják ki.

@Rekordvizemeister: nekünk meg két hét múlvától számítva lesz egy ilyen sorozatunk:stuttgart otthon utána schalke és leverkusen idegenben. mindenkivel játszani kell valamikor. szerintem nincs nagy különbség a sorsolásban.

az viszont egyértelmű, hogy a április 11én gyakorlatilag eldől a bajnokság. legalábbis nagyon komoly pontvesztés onnantól bármelyik csapat esetében az igen meglepő kategóriába tartozik. igazából nagyon jól alakult a dolog, mert 3 hét alatt lezavarja az első 3 csapat az egymás elleni meccseket.

_X_ 2010.03.15. 16:17:52

Bancé közben Mainzban 3 meccses eltíltást kapott. Szalai elött egy nagy lehetőség adódik, remélem kihasználja :)

értelmetlen_nevű 2010.03.15. 16:31:37

@avenger13: de basszus, 11 hely van. Schweini, MvB fix, nélkülük átgyalogolnak a középpályán (gyakran velük is). Ha eddig nem szorította ki Müller Gomezt a középcsatár pozícióból, akkor ezután sem igen fogja. Robben szintén nem fog padozni, ráadásul a jobb szél már tényleg nem Kroos területe. Tehát vagy Müller, vagy Ribery helyett játszik Kroos, hacsak nem leveszed pl. a kapust, vagy Demichelist (egyik sem nagy veszteség, a teljesítményük alapján).

Többek között ezért is gondolom azt, hogy ideje lenne megválni a franciától, bár érezhetően gyengülni fog a csapat nélküle. De abból a pénzből végre vehetnénk kapust és védőket. Gomez pedig nem fog hosszabb ideig padozni, az olyan lenne, mintha a vezetés nyíltan elismerné, hogy kiszórt 30m €-t az ablakon. Tényleg csak abban reménykedhetünk, hogy magára talál, és elkezd vállalhatóan játszani.

avenger13 2010.03.15. 17:00:46

@értelmetlen_nevű: ez nem igaz. müller fiatal még nagyon. gomez meg ha nem rúg gólt, 3 éven belül őt is eltakarítják, ahogy tonit is. meg ahogy klose is szépen padozik. mert ez nem elég. másrészt ha kroos itt lesz jövőre más lesz a helyzet. jelenleg nincs schweini helyére jó vkpnk, ezért ő ott játszik, müller meg gomez párja/kicsit mögötte helyezkedik el. nincs kit betenni jelenleg a 4-2-3-1be, vagy legalábbis nem lehet jól összetenni, mert timo teljesítménye szar. jövőre össze lehet. ribery elengedése nélkül is elég vastag a bayern, anélkül is szabadna jó kapust, és csatárt meg középső védőt meg akárkit hozatni.

avenger13 2010.03.15. 17:02:35

másrészt mivel két csatáros játékunk van, és jelenleg müller a legjobb formába lévő csatárunk, utána meg gomez, olic következik még jó, hogy gomez is játszik, mivel olic egy kategória müllerrel. müller egyébként is kezdő, nincs hova kiszorítani gomezt, hátrébb nem rakják mariot, mert ott még annyit sem ér.

Lojzi_ 2010.03.15. 17:03:52

@értelmetlen_nevű: Nem igazán értelek.
Ribéry, Robben és Kroos mellé kellene minimum még egy nagy fogás a középpályára.
A játék ugyanis nem arról szól (még ha most úgy is tűnik), hogy a 11 posztra kell egy jó ember, a padról meg nézhetik a meccset az ifisták, ha meg valaki lesérül/eltilttott, akkor valamelyikük 15 évesen debütál.

A komoly nemzetközi sikerhez (igen, BL győzelem) kell legalább 4 olyan középpályás, aki jó eséllyel tud meccset eldönteni, tempót diktálni és bolondot csinálni az ellenfél hátsó soraiból.

Azt nem ígérheti meg senki sem Ribérynek, sem Robbennek, sem Kroosnak, hogy mindig kezdeni fognak. A St. Pauli ellen is ki kell mennie 11 játékosnak jövőre és a pofám leszakadna, ha teszemazt ugyanúgy hoznánk ellenük a hazait, mint szombaton a Freiburg ellen.
Arról még nem is beszéltem, hogy mi van akkor, ha valakinek éppen nem megy pl. a MU ellen. Mégsem cserélhetjük Robbent Altintopra, hogy na fiam, gyere, mert a tulipán ma kicsit büdös....

Gomez egy szezont végig tud húzni a Bayernben abból élve, hogy az ára miatt nem padoztatják, de kettő szerintem nem.
Azon is őszintén meglepődnék, ha nyáron nem kapna komoly konkurenciát.

Egyébként szerintem lesz nagy jövés-menés nyáron, mert Tyimoscsuk, Altintop, Pranjic, Lell, Görlitz, Rensing és Klose jó eséllyel megy, Toni, Ottl és Braafheid jó eséllyel nem jön vissza.
Azt meg nem hiszem, hogy LvG talál a 8 évesek között még 6 zupertalentet.

Ráadásul ha a fentiek mind mennek, akkor kell a keretbe 4 német állampolgárságú játékos is.
(Kroos adott, ha senki nem kap profi szerződést, akkor 3-nak jönnie kell.)
Neuer? Khedira? Boateng?

avenger13 2010.03.15. 17:20:12

@Lojzi_: ennyi szemetet nem tudunk egyszerre kiszórni. úgy kell igazolni, hogy akinek a helyére sikerül, az mehet amerre lát. ekkora mozgás sajnos tuti nem lesz, bár én azért kicsit örülnék neki. abban egyetértünk, hogy jó lenne minőségi csere is. meg az is, hogyha lesérül valaki vagy cserélni kell, akkor inkább kroos váltsa riberyt mint pranjic. ugyanakkor pont müller kroos és ribery megférnek a pályán, pláne a freiburg ellen. meg az összes olyan csapat ellen, akik 10en állnak be a 16oson belülre.akad ilyen bőven. sokkal kreatívabb lenne a támadóalakzat, amelyik fel tudja törni a védelmet, ugyanakkor mvb-schweini is jobban tudna a védekezésre koncentrálni, mert kroos is ott van előttük, hogy szervezzen, nem nekik kell felrohangászni, hogy mindent beadjanak, mélységből indítsanak.

@értelmetlen_nevű: sokad részt meg még hozzátenném, hogy a mvb-schweini, rib-kroos-rob, müller alakzat védekezésben semmivel sem gyengébb a jelenlegi rib-mvb-schweini-rob, müller-gomeznél. az egészben annyi változott csak, hogy egy irányító került egy használhatatlan csatár helyére.

értelmetlen_nevű 2010.03.15. 17:47:46

1. szerintem Gomeznek bérelt helye van a kezdőben, de legyen igazatok.

2. valóban nem árt, ha van variációs lehetőség, és tényleg elfér a keretben Kroos, Ribery, Robben, Müller, Schweini egyszerre.
De: Kroos és Müller fejlődése szempontjából az a legfontosabb, hogy rendszeresen játéklehetőséget kapjanak. Tekintettel arra, hogy a két sztár eléggé sérülékeny, erre van is esély, de nagyon nem örülnék, ha a fiatalok csak edzésen vagy a Freiburg szintű csapatok ellen játszanának.

3. én nagyon remélem, hogy nem fognak megint 50-100 m € költeni Hoenessék. Egyszerűen nem erről szól a foci, ráadásul nem igazán van érzékük a vásárláshoz. Szerintem támadó középpályás nem igazán kell. Kell egy kapus, két tehetséges védő (hello Hummels). Nem ártana egy klasszis vkp, szerintem ez jövőre is hiányposzt marad. Csatárt pedig max. a padra igazolunk, az eddig szóbakerült nevek nem voltak túl bizalomgerjesztőek (Babbel...).

4. Kroos, Müller, Ribery kb. csak akkor játszhat egyszerre, ha Müller az egyetlen csatár. Ehhez egyenlőre nem elég erős, és egyébként is sokkal kreatívabb játékos ennél a posztnál (tipikus 2. csatár szerintem)

avenger13 2010.03.15. 19:07:43

@értelmetlen_nevű: 1. jövőre már nem lesz.

3. sztem sem, de akiket te felsoroltál arra szükség is van, és mivel az utóbbi időben baromira felborult a piac (ld. Gomez-35 misi) ezért 50 alatt a kapus, két tehetséges védő már legalább 30. a vásárláshoz általában van szemük, amikor kell, akkor tudnak ők jókat virítani, csak általában az az elvük, hogy majd beszerzünk pár tehetségesnek tűnő arcot, és majd lesz valami, mert sztárokat nem igazolunk. ebből van mindig a probléma.

4. nézd meg rvn-t. nem mondanám róla, hogy nem igazán kreatív, így müller is beválhat egyedüli csatárként elöl, nem baj ha nem csak az üres kapuba tudja betenni a labdát, mint gomez. és robben ribery, kroos labdái/betörései bőven elég helyzetet teremthetnek. legalább próbáljuk ki.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.15. 21:05:45

ribéry, robben és kroos azért nem ütik szerintem egymást, mert nem a mostani felállás lesz az első számú hadrend, hanem a 4-3-3, kroos tehát egy sorral hátrébb lesz, a középső hármasban, schweinivel és egyelőre még bommellel.

ez persze talán kicsit merésznek tűnik majd egy mu ellen, de mivel nem létezik, hogy a szezon legfontosabb meccseire ezek a játékosok mind épek legyenek, könnyen kezelni fogja van gaal.

_X_ 2010.03.16. 00:14:43

Sztem Kurányi kellene a Bayernnek

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.16. 04:03:18

@Rekordvizemeister: Tragikus rossz volt, de nem lógott ki a csapatból, valami oknál fogva - én nem tudom miért - Reja nem kedveli és mindig kollektíven rajta veri el a port.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.16. 04:04:48

@Rekordvizemeister: Tragikus rossz volt, de nem lógott ki a csapatból, valami oknál fogva - én nem tudom miért - Reja nem kedveli és mindig kollektíven rajta veri el a port.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.16. 22:50:14

@_X_: Persze, hogy a következő 4 évre meglegyen a triplázás a Bayernnek? Azt már nem! ;-)))

Ma ez egyetlen Bayern drukker munkatársammal (hiába, na, jó környéken dolgozom) megegyeztünk, hogy miénk a kupa, övéké meg a bajnokság. Persze azt nem látta, hogy ezalatt keresztbe voltak az ujjaim, mikor hátat fordított, két 3:0-ás győzelmet kértem a Fussballgott-tól. Az meg erre fel kiröhögött és elhúzott a ribanc nőjével, a Fortunával, a zsírúj rendelt Robben mezében...

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: hááát, valami ilyesmire gondoltam

avenger13 2010.03.17. 10:59:09

van bommel szerződést hosszabbított egy évvel. ez azért nem rossz, de kell mellé utánpótlás aki majd átveszi a helyét, szép lassan.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.17. 18:20:08

Mondtam én. Lassan jön a meccsünk, Uli jön a felmelegített Neuer üggyel.

The same procedure as every year.

www.tz-online.de/sport/fussball/fc-bayern/neuer-bayern-hoeness-zusage-tz-neu-677277.html

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 18:29:27

@Rekordvizemeister: én még mindig azt mondom, h nem fog megtörténni a transzfer, de ha mégis, akkor "vigasztaljon", h most elég minőségi emberek mehetnének cserébe

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.17. 20:33:22

@mocsing: szerintem sem, szokásos Störfeuer.
Neuer válogathat az ajánlatok között, a Bayern elvileg presztízskérdést csinálhat belőle, de bárhogy is legyen, nektek tuti jóval drágábban adnák.

Neki sem lenne könnyű, mert nem egy KSC-ből menne hozzátok, és nekünk is simább lenne elviselni, ha egy MU-ban védene.

avenger13 2010.03.17. 23:55:35

@Rekordvizemeister: @mocsing: meglepődnék, ha ez igaz lenne. ráadásul nem uli kamuzott, hanem a tz úgy ahogy van.

ugyanakkor nem tartom kizártnak, hogy neuer egyszer bayern színekben fog védeni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.18. 09:21:50

@Rekordvizemeister: az azért csábító lehetne magath-nak, hogy nem kéne szerencsétlenkednie mindenféle sosem látott emberekkel, hanem tudná, kit kap.

gondolok itt elsősorban kloséra, altintopra, de akár timoscsukra is

@avenger13: ha most nem ide jön, akkor soha

avenger13 2010.03.18. 10:07:24

@mocsing: ezt én is tudom. lehet nem lesz igazam.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.18. 13:47:58

@mocsing: ja, oké, most esett csak le, hogy mit értettél "cserébe" alatt.
Nem az arrogancia mondatja velem, de a fent említett három játékos egyike sem kellene nekem (max Hamit a múltja miatt). A kicker idézte Magathot, hogy szerinte igenis elképzelhető bizonyos körülmények között, hogy Kevin hosszabbít (és akár azután igazol el, 1 év múlva). Akkor Klose kiesik (amúgy is). Tyimoscsuk posztján van 2 igéretes tehetség, egy komplett megoldás, meg egy jövőre remélhetőleg visszatérő gyilkológép (mind olcsóbb). A jelenlegi csapatotokból senki nem kellene, akit adnátok; Aki kellene, azt meg nanáhogy nem adnátok cserébe (Gomez, Lahm, Badstuber, Müller, Robbery)

A második fontos dolog, hogy Neuer valóban utálja a Bayernt, ahogy az illik, de lenne ő olyan profi hogy ezt félretegye, de sztem nem akarja.

Egy óriási pluszpontja azért van a Bayernnek, hogy onnan kvázi 10 évig sima Nr 1 lenne, és a válogatott nagyon-nagyon fontos Manunak. Neuer már most egyértelmű jeleket ad, hogy már a vb-n ő akar a kapus lenni.

Ezenkívül egyetlen lap sincs Uli kezében, és ez bassza a csőrét, mert ez max egyszer fordul elő 10 évente.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.18. 14:07:56

@Rekordvizemeister: szerintem kurányi el fog menni, neki innen belföldön nincs feljebb, ahova meg lenne, oda nem kell. azért ebbe 6-8 év alatt nagyon bele lehet fásulni, pláne, h igazából nem szerepelhet nk-i porondon sem. mg tudom érteni, ha a juve valószínűsíthető padjára is jobban vágyik, mint még 4 tökugyanolyan schalkés szezonra, mint amilyen az elmúlt 7 volt.

én is látom az ígéretes tehetségeket, de jövőre három sorozatban, ahol az egyik a BL, igenis elférne timoscsuk és altintop szerintem. persze kérdés, mi a cél...

pont ez a három ember jelenthetné azt a különbséget, ami egy bundásban vitézkedő, meg egy nki-ileg is minél tovább jutni akaró csapat között van.

de mondom még egyszer, szerintem neuer nem jön a bayernbe, csak csodálkoznék, ha magath nem látná, h ez a keret kevés lesz a BL-BuLi-Pokal hármashoz

zsakfos 2010.03.18. 14:54:49

Kedves bundás szakértők!
Tudtok nekem mondani valamit erről a Brouwers ( Mönchenglabdach) srácról.
Mert van Maarwijk gondolkozik rajta, hogy kipróbálja az Oranjéban.
www.vi.nl/Nieuws-item/177713/Van-Marwijk-houdt-Brouwers-in-de-gaten.htm
Azt látom, hogy 6 gól rúgott eddig a szezonban,ami egy középső védőtől igen szép teljesítmény, az mondjuk vicces, hogy ő a csapat legeredményesebb játékosa.

avenger13 2010.03.18. 16:58:53

@mocsing: @Rekordvizemeister: neuer persze már cáfolta is a híreket. ugyanakkor én simán el tudom képzelni, hogy neuer bayern játékos lesz. pláne akkor, ha jövőre a schalke a sok irányú terhelés miatt nem jut bl helyhez. (Idén szerintem már csal elbukni tudják, ha kikapnának a leverkusentől is meg a bayerntől is amit nem hiszek, még mindig elé az előnyük, hogy meglegyen legalább a 3. hely).

ugyanakkro én tudnék érveket hozni amellett, hogy münchenbe igazol: pl. kevés a német légiós általában itthon szeretnek játszani, pénz, válogatott. ez azért elég erős.

neuerért cserébe tiétek lehet gomez tőlem. :) kuranyinal meg a fene se tudja. az biztos nagy szerepet fog jatszani mondjuk, hogy a juve mit ér el. mert ha nem lesznek a blben, és nem erősítenek, akkor oda nem fog menni, más érdeklődőről tudtok?

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.18. 19:15:10

@mocsing: magunkhoz képest az elmúlt 5 év egész jól sikerült: 2-4-2-3-8? Különben igazat adok Kurányival kapcsolatban. Én azért reménykedem, hogy marad, mert a legnagyobb gödörben is bírtam, amikor a szurkolók fütyülték. Az, hogy más mit gondol róla, sosem érdekelt, én is ismerem a gyengéit.

Azért egy BL direkt induló Schalke, plusz egyértelműen a számára legjobb edző, a következő szezon kilátásai akár meggyőzhetik. Ráadásul úgy érzem, elég komoly kapcsolat alakult ki a klubbal szemben. De majd meglátjuk, én is inkább azt gondolom, eligazol.

Attól meg nem félek, hogy Magath nem talál embereket a kettős terhelésre. A mostani legerősebb kezdőnk +2 jó igazolás elegendő a BL-re (értsd: ameddig eljutunk eljutunk, nem mi fogjuk megnyerni), a keretünk meg elég kiegyensúlyozott, hogy egy 5. helyet hozzon ősszel.
De persze itt is máshogy alakulhat, ezek csak megérzések, különben is először be kell jutni a BL-be.

@avenger13: ezek az érvek inkább arra vonatkoznak, hogy miért érdemes a Münchennek leigazolnia Neuert, nem fordítva :)
A Juve mellett oroszok érdeklődtek, meg a szokásos kacsa a Cityről.

Közben Brämen-Valenfia 0:2

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.18. 20:00:21

@avenger13: "kevés a német légiós általában itthon szeretnek játszani, pénz, válogatott"

pénz? ezt hogy érted? nem keresne itthon többet, mint egy külföldi topklubban, sőt

@Rekordvizemeister: a BL meglesz, ne aggódj, én valami mástól is félek már...

amúgy ja, gomez-neuer egy az egybe? :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.18. 22:34:56

@zsakfos : ő a holland van buyten. minden tekintetben. gólerős, hosszú haj, néha hajpánt, és lassabb, mint kéne lennie, de ha az edzője lennék, én is bírnám
süti beállítások módosítása