Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Amiért a harang szól

2009.09.13. 07:59 pancho_sanza

A spanyol bajnokság szar. Egy minden szempontból egyszerű megállapítás. Bonyolultabban úgy lehetne fogalmazni, hogy nincsen benne izgalom, nincsenek benne igazi egyéniségek, a csapatok nagyon könnyen skatulyázhatók és kasztjukból gyakorlatilag képtelenek kitörni, a bajnokság meghatározó szereplői fájóan korán búcsúznak az európai kupáktól, ráadásul a kiesés módjára sokszor jogosan illik a megalázó kifejezés. Elmúlt az idő, amikor Európa rettegett akármelyik spanyol indulótól és ma már nem is igazán érdemes nagy dolgokat várnunk a kontinens Ligáiban szereplő csapatoktól. Az ember nem is emlékszik arra, amikor a bajnoki cím szinte bármelyik pályán eldőlhetett, vagy amikor a két spanyol óriáscsapat bevallottan egy pontért utazott valamelyik aktuálisan bevehetetlen erődbe. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a későbbi bajnoki bronzérmes sem tudja megszorongatni az éllovasokat, pedig a spanyol futball ereje éppen abból adódott, hogy minden évben összeállt legalább 3-4 olyan csapat, amelyik nem pusztán adott mérkőzésen szorongatta és győzte le a két óriást, hanem akár bajnoki szinten is. A mérkőzések már nem két csapatról szólnak, hanem a Barcelonáról és a Real Madridról, valamint az aktuális ellenfeleikről, akik mindössze kilencven percig érdekesek. De az esetek többségében még addig sem. A harmadik olyan szezon következik, amikor egyértelmű, hogy senki nem képes „Dávidosat” játszani a két Góliáttal, izgalomra esetleg az adhat okot, hogy hány gólt rúgnak, hány pontot szereznek veszítenek (ha egyáltalán) az egymás elleni rangadóig.

Szerencsére a megdőlő rekordok még egy kicsit elhúzhatják a felismerés pillanatát, de lassan mindenki belátja, hogy mennyire kellemetlen dolog a bajnokság egészére nézve, ha vannak csapatok, amelyek megszámolatlanul lövöldözik a gólokat és gyakorlatilag maximalizálják a pontjaikat. Elismerjük, nagyon szívmelengető érzés, ha valaki a csúcsokat ostromolja. Usain Bolt győzelmeit feldobja a szurkolói tudat, hogy ember nem volt még nála gyorsabb. Lényeges különbség azonban, hogy a száz méteres sprint után az órának soha nincs miért szégyenkeznie, míg a fociban a vesztesnek kötelező egy nagyobb zakó után. Ebből meg egyenesen következik, hogy akármilyen pont vagy gólrekord nem igazán tünteti fel jó színben a bajnokság többi szereplőjét. Nem is szabad neki, hiszen egy liga attól jó, ha kiegyensúlyozott és nincsenek eleve esélytelen vagy eleve győzelemre ítélt csapatok. Az már csak extra, ha majdnem minden szereplő európai szinten is kiemelkedő értéket képvisel. A spanyol mezőny egyértelműen három részre szakadt játékerő alapján, de igazi minőséget csak néhány csapat képvisel. Két óriás, négy biztos kupainduló és egy egyenletes massza, amely a La Liga kiesés elől menekülő és a másodosztály feljutásban reménykedő, körülbelül 25 csapatából áll. A spanyol klubfutball színvonaláért elsősorban utóbbiak felelnek, tehát ha valahol keresnünk kell egy esetleges visszaesés okait, akkor már jó helyen is vagyunk. A kérdés csak az, hogy vajon történt-e visszaesés valójában? Ha történt, akkor miért történt és visszafordítható-e a folyamat?  Mindez pusztán költői, hiszen a színvonal csökkent, a folyamat visszafordíthatatlan és éppen a miértekre próbálunk választ találni. Azt például egyértelműen nem mondhatjuk, hogy a cica vitte el, mert ez esetben nagyon nehéz lenne kiszámítani, hogy a cica miért vitte el és mikor hozza majd vissza. Ha egyáltalán tervezi visszahozni…

Inkább arra koncentráljunk, hogy honnan is indult a spanyol futball, mert önző módon nem csak azt fogadjuk el, hogy a színvonal esik, de azt is, hogy volt honnan esnie. A csúcsról. Ahonnan tényleg csak lefelé vezetett út. A mostani történések megértése szempontjából elkerülhetetlen, hogy megnézzük mitől is vált megkerülhetetlen tényezővé akármelyik Európában portyázó spanyol gárda. Egy focicsapat ereje két dologtól függ alapvetően: a játékosai képességeitől és a játékrendszertől. Konkrét példával élve, a Valenciának sokkal rosszabb játékosai voltak, mint a hazájában mindent megnyerő Lazionak vagy Arsenalnak, aztán amikor utóbbiak megjelentek a Mestallában néha azt sem tudták merre van a labda. Ujjgyakorlatnak tűnt és valójában az is volt. Aki évente legalább kétszer játszott éles tétmeccset Luis Fernández Bilbaója ellen, annak egy francia edző nem igazán tud újat mutatni. Még akkor sem, ha történetesen Wengernek hívják. Mindenki tudja, hogy Robson és van Gaal edzette a Barcelonát, Capello a Real Madridot, Hector Cúper a Valenciát és Radomir Antics az Atlético Madridot. Ellenben azt kevésbé szokták emlegetni, hogy a Valencia Lazio elleni sikeréhez három olasz edző is sikeresen asszisztált. Ranieri, (aki előtte edzette a csapatot) Capello és Sacchi (akiknek a fővárosi csapatain gyakorolhatott edző és játékos). Egyszerűen szánalmas képet festett, amikor Sztankovics, Nedved, Veron vagy Simeone tanácstalanul és felváltva kergették a labdát és Mendietáékat. Ugyan mit tudhatott a Sven-Göran Eriksson arról, hogyan kell játszani egy spanyol csapat ellen? S vajon mennyit tudhatott Hector Cúper egy olasz csapatról? Az a mérkőzés már akkor eldőlt, amikor még ki sem futottak a pályára. A bajnoki fordulók állandó változatosságához képest az havi egy-két európai kupameccs nem jelenthetett kihívást.

Mert az biztos, hogy változatos volt, amit a csapatok műveltek. Nem is lehetett más, amikor nincs a világon olyan említésre méltó futballkultúra, amely nem képviseltette magát szakmai szinten a spanyol bajnokságban. Kommunikációs okokból kifolyólag az argentinok (Jorge Valdano, Hector Cúper, Carlos Timoteo Griguol, Vicente Cantatore és még Marcelo Bielsát is szerződtették) voltak többségben, de azért érkeztek edzők Braziliából (Parreira, Carlos Alberto Silva), Olaszországból (Sacchi, Capello, Ranieri), Hollandiából (Hiddink, Aad de Mos, Cruyff, van Gaal), a jugoszláv utódállamokból (Stepanović, Antić), Németországból (Heynckes), Franciaországból (Fernández), Portugáliából (Casimiro) és a szigetországból is (Robson, Toshack). Persze a sikert nem garantálta semmi és előbb-utóbb minden szakember megégett, - ez törvényszerű is volt egy ennyire multikulturális sportközegben – viszont a legtöbbjük hagyott maga után valamit. Ha mást nem is, egy „hogyan ne csináljuk” kézikönyvet. Az érdem egyértelműen az elnöki/tulajdonosi köré, akik felismerték, hogy a spanyol „szakma” lényegesen le van maradva az európai élvonaltól, így sok esetben már a kiesés elleni hadműveletek élére is külföldi szakembert toboroztak. A hazai elit (Aragones, Camacho, Victor Fernandez, Irureta, a fiatal Benítez) meg harcolt a fennmaradó helyekért. Szakmai szempontból a 1995 és 2000 közötti időszak volt a csúcs és az ekkor befeketett tudás kamatozott a következő pár évben.

Majd hirtelen Rijkaard lett Hiddinkből és van Gaalból. Schuster Capelloból és Heynckesből. Aguirre Anticból és Sacchiból, Ronald Koeman Cúperből és Ranieriből, manapság meg a spanyol futball kiemelhető hat csapatát is olyan edzők készítik fel, akik tapasztalata és taktikai repertoárja összesen nem ér fel Hiddinkhez. Fiatalok, lelkesek és lehet, hogy eredményesek is, de szakmai szempontból egyszerűen nem tehetnek le semmi újat és váratlant az asztalra. Az örökölt taktikai felálláson sem nagyon tudnak változtatni és az egészben az a legszomorúbb, hogy nem is nagyon kell egy olyan bajnokságban, ahol a Real Madrid kilátástalan teljesítménnyel és játékosállománnyal is nyer tizenötöt zsinórban, vagy ahol Manolo Jimenez és Abel Resino bronzéremért harcoló csapatot edzhet. A szakmai elit átköltözött Angliába és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben vissza szeretne térni. Ráadásul nem is lenne értelme egyelőre, mert az edzők mellett a La Liga labdarúgói is kicserélődtek és nem biztos, hogy a jelenlegi keretekben taktikai változásokra fogékony sportolókat találnánk. Állítólag az adótörvények miatt jönnek sokan Spanyolországba, azonban ha jobban megnézzük, akkor már nem igazolnak ide a játékosok. Minden csak viszonyítás kérdése. A szövetség és a klubok látszólag elérték, hogy a bántóan magas légiós arány gyakorlatilag megforduljon tíz év alatt. Sok tehetséges spanyol fiatal játszik rendszeresen, de a fene nagy racionalitással átestek a ló túloldalára.

A főleg légiósok által dominált bajnokság helyére egy olyan lépett, amelyben a legfontosabb szempont már nem a játéktudás, hanem a kor. A csapatok többé nem azt nézték, hogy kire lenne igazán szükségük, hanem, hogy hány éves és mennyibe kerül. Abban a pillanatban, amikor egy játékos legfőbb erénye az, hogy fiatal vagy olcsó, a szakmai indokok eléggé háttérbe kerülnek. Nem tudni miért alakult így, de a spanyol futball orvosi lova ilyen szempontból az Atlético Madrid. Agüero azért jöhetett, mert fiatal volt és tehetséges, Forlan és Sinama-Pongolle meg azért került Spanyolországba, mert lemondtak róluk Angliában. Simao tíz éve sem volt rosszabb játékos, csak akkor sokkal többen voltak jobbak nála, így lehajtott fejjel ballagot haza. Raúl Garcia és Jurado tehetséges fiatalok, míg Cléber Santana és Maxi Rodriguez olcsó és megbízható játékosként érkeztek. Valamikor Vierit igazoltak csatárnak vagy Bejbl és Simeone túrta fel a pályát Antic utasításainak megfelelően. Most meg az az Abel Resino készíti fel a csapatot, akit még Agüero is nyíltan kritizálhat. Persze nem hibáztathatunk senkit, amikor még az öreg Capello is belenyúlt: első próbálkozásakor Panuccit, Seedorfot és Sukert igazoltak neki, míg másodjára már be kellett érnie Gagoval és Higuaínnal. Lényeges különbség. Ugyanez a jelenség lejátszódott a kisebb csapatoknál is. Némileg ugyan tudatosan, de azért kevés szerepe volt benne a piaci struktúra megváltozásának is.

Könnyedén mutogathatnánk Bosmanra és az ő szabályára, de alaposabban megvizsgálva a dolgot a légiósok szabadabb mozgása egyenletes hatást váltott ki Európa minden szegletében és hosszabb távon éppen az az angol bajnokság járt a legjobban, amelyik a nem unión belüli légióskodást válogatott szereplésekhez kötötte (gyakorlatilag korlátozott). Viszont tíz évvel ezelőtt rengeteg valamelyik jugoszláv utódállamból érkező focista volt és ezek legnagyobb része a spanyol bajnokságot választotta. Valószínűleg nem a bajszos nők voltak ilyen hatással rájuk, hanem a roppant könnyen megkapható állampolgárság. A (volt) jugoszlávok eltűnése még nem jelentett volna problémát, ha az általuk hagyott piaci rést betöltő afrikai focisták útvonala Spanyolországon keresztül vezetne Angiába és mondjuk nem Franciaországon át. Ebben nincs semmi furcsaság. Az argentinok spanyolul beszélnek és a légiósaik száma közel állandó is a La Ligában. Ugyanakkor az afrikaiak jó ha franciául, angolul vagy portugálul. A szülőknek meg mindegy, hogy most ezer francia vagy kétezer spanyol eurót ígérnek nekik, el se tudnak számolni addig, így előnyben részesítik azt az ügynököt, amelyik úgy beszél, mint a villámló bottal járó nagy fehér főnök pár tucat évvel ezelőtt. Jelenleg a bajnokság gerincét hazai futballisták és fiatal külföldiek adják. Spanyol generációk, melyek nyertek egy csomó ifjúsági címet és rendszeresen játszanak, de a nemzetközi kupákban még nem képesek ideiglenesen sem olyan elődök nyomába lépni, mint Valeron, Mendieta vagy Raúl. Nem is feltétlenül képességbeli okokból, hanem azért, mert ami a bajnokságban elég hétről hétre, az roppant módon kevés akár egy Aalborg vagy egy Dinamo Kijev ellen.

Játékos és edző. Együtt felelnek a színvonalért. Mindkét téren érdekes átalakuláson esett át a liga. A spanyol csapatok nagy részének van múltja és van jövője, de jelene nincs. Mindenki érzi, hogy valami elromlott. Manolo Jimenez majdnem bocsánatot kért a harmadik helyért, az Atléticonál néha a szurkolók sem tudják, éppen ki ellen tüntessenek, a Villarreal teljesen elkopott Pellegrini alatt, a Real Madridot totálisan lenullázták, a Valencia évek óta nem tudja kihasználni a keretében lévő potenciált, a Zaragoza megjárta a második vonalat, a Mallorca minden nyáron kiárusít, a Deportivo érdektelen zombivá változott. Mindeközben olyan, valójában a nagyok tartalékaiból álló csapatok -, mint az Almería vagy a Getafe kispadján -edzők hatalmas T betűvel a hátukon ücsörögnek. Betanulnak. Csak a jövővel foglalkoznak. Főleg a sajátjukkal, mert mindenki tart valahová. Bizakodnak. Mi is ezt tesszük. Hátha egy év múlva lehet a jelennel is foglalkozni. Hátha lesz megint egy huszonkét csapatos La Liga. Az volt az egyik legjobb sorozat és igazából azzal is kezdődött minden. Akkor a fenyegetés alulról érkezett. Aki nem vette fel a kesztyűt, könnyen a másodosztályban találta magát. Most felülről érkezik a kihívás. Fel kéne nőni az angolokhoz. Nem lesz egyszerű, de nem is olyan bonyolult feladat. Az ő bajnokságuk soha nem lesz igazán változatos.
 

333 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr221379346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.15. 10:55:24

@krysal:

Mit értesz taktikai "húdefellendülésen"? Én azt értem jó taktikán, amelyik győzelemre vezet. Ilyen szempontból Guardiola abszolút a maximumot hozta.

montipájton 2009.09.15. 10:58:28

Abban igazat adok Csöncsönnek, hogy Pancho részéről nem sportszerű elővenni hasraütve 10 évvel ezelőtti spanyolországi légiósokat és kivágni, mint az aduászt, hogy ezek bezzeg mennyivel jobbak voltak a maiaknál.

Kérdésem, pancho: Honnan tudod? Mosztovoj, Karpin, Finidi meg ilyenek... Möhh. Na, ha én meg azt mondom, hogy Benzema vagy Fabiano sokkal jobb náluk, akkor mi van? De tényleg.

A Bundesliga pedig tényleg kurva jó volt a 80-as 90-es években, legalábbis amikor a magyar NB I után megláttuk a SAT 1-es összefoglalókat, el voltunk ámulva rendesen.)))

krysal 2009.09.15. 11:02:55

@Csöncsön: azt értem alatta, hogy tökugyanazt a változatlan "barca-játékot" látom most is, mint történelmileg mindíg. Mennek előre, labdabirtoklás, stb (nem részletezem, ezt te, mint szurkolója, jobban látod). De egy felállt erőszakos védekezés ellen ugyanazt látom, mennek-mennek böcsülettel, de Pep is csak széttárja a karját, és erősen reménykedik, hogy MINDÍG UGYANAZ bejön mindíg. (Talán Ibra beszerzése Real-áron épp az ezirányba történő pozitív változtatási szándék jele, egyelőre jobban nem minősítem - viszont így is csak azt látta meg Pep, amit 10-ből 10 "mezei" kommentelő akárhol) Nincs az a taktikai repertoár, ami miatt pl. az öreg skótot megsüvegelem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.15. 11:03:30

@montipájton:

Igen, bennem is fölmerült, hogy talán csak a magyar bajnoksághoz szokott szememnek volt óriási a kontraszt, de hogy óriási volt, az biztos. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.15. 11:10:53

@krysal:

Ennek a "mindig ugyanaz"-nak az a lényege, hogy "mindig más". Az alapjátékban nagyon sok van rábízva az egyéni improvizációra, a védelem réseinek keresésére, Messi cseleire stb.

Mindenki a Stamford Bridge-i meccsel jön, aki önigazolást keres. Miért nem a BL-döntővel? Miért feledkezünk meg arról, hogy a Camp Nouban egy tökéletesen tiszta 11-est nem fújt be a Barcának a bíró? Miért feledkezünk el arról, hogy a Chelsea játékát épp annyira megfojtotta a Barca, mint viszont? Miért feledkezünk meg arról, hogy a SB-en egy Sevilla, Chelsea, Valencia, Real Madrid sorozat után kellett pályára lépni? És miért feledkezünk meg Iniesta bődületesen nagy góljáról?

montipájton 2009.09.15. 11:19:30

@Csöncsön: ...és miért feledkezel meg Övrebö sporttárs szerepéről a dicsőséges továbbjutásban? (Iniesta gólja pedig kb. annyira volt logikusan következő a Barca lehengerlő játékából, amennyire te is gondolod. Jókor érkezett egy röviden kirúgott labdára, ez azért ugy nem Guardiola zsenialitását illusztrálja?)

Walmer 2009.09.15. 11:22:35

@Csöncsön: a Sevilla, Real, valencia egy kalap szar MOST a 6 évvel előttihez képest. erről szól a post.
Te meg ne csinálj már úgy, mintha annyira értenél a futball mélyszakmai részéhez légyszi (alapjáték, egyéni improvizáció, védelem réseinek keresése).
Kész röhej.

gotanfun 2009.09.15. 11:23:42

@krysal: Ha viszont nem változtatnak idén, akkor mindenki azt kiabálná az egekbe, hogy Guardiola is ugyanabba hibába esik amjd mint Rijkaard. Chelsea vs. Barca meccsről meg annyit, hogy a Pool "szellemgólja" mai napig jobban bassza a csőrüket. És? Ők legalább rendre túljutnak a nyolcaddöntőn és megpróblják megint... és megint... és megint. :-)

gotanfun 2009.09.15. 11:32:24

@Walmer: Én ezzel nem értek egyet. Legalábbis saját csapatomat érintve semmiképp sem. A Valencia előtt is 100% respect, hogy a sok szarság mellett együtt maradtak és tolják. Persze ennek a "szépsége" gondolom fikarcnyit sem ér. Olyan dolkoról mint a Betis kiesése persze egy szó sem esik. A Villarreal is tök szép dolgokat ért el. Mi kell nektek komolyan nem értem...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.15. 11:32:55

@Walmer:

???

Nem tudtam, hogy a futball "mélyszakmai része", hogy a Barca játékában fontos szerep jut az improvizációnak. Azt hittem, ezt a vak is látja.

Ez ellen fölkészülni a lehető legnehezebb. Lehet, hogy egy csapat 180 percen át kvázi tökéletesen védekezik, aztán a 180. percben jön egy Iniesta. De igaza van poppnak, tényleg hagyjuk azt a meccset.

Walmer 2009.09.15. 11:35:42

@Csöncsön: és ebben mennyi a szerepe a taktikának?
Kérlek ne válaszolj, költői kérdés volt

Everred 2009.09.15. 11:58:03

@gotanfun: a Liverpool szellemgólja minden idők legidegesítőbben felfújt baromsága. Ha nem ítél gólt a bíró, akkor tizenegyesnek kellett volna következnie, Cech pedig mehetett volna zuhanyozni.

Mourinho zseniális mediaskilljének köszönhető, hogy még ma is úgy beszélnek erről, mint valami nagy igazságtalanságról, ami a Chelsea-t érte.

Everred 2009.09.15. 12:02:05

@Csöncsön: Rijkaardnak nem sikerült? De, kétszer is, miután az első szezonjában egy teljesen új keretet egy szédületes tavasszal behozott a második helyre. Aztán a sztori végét már ismerjük...

Szóval azt próbálom mondani, hogy a zseniális első szezon ellenére Guardiola is járhat még így. Szimpatikus játékos volt, szimpatikus edző, legyen nektek igazatok, legyen belőle hosszú távon is világklasszis edző, de ez még nem eldöntött tény.

krysal 2009.09.15. 12:02:17

@Csöncsön: Mindíg minden meccs más, a jó (értsd: extraklasszis) játékosokban rejlő adottságok ezt teszik lehetővé. Ez azért hadd ne legyen már űberPep érdeme, mert ez kb. olyan, mintha azzal a taktikai utasítással küldené ki a pályára, hogy: " Mennyé ki, old meg, tudod te, hogy és mit, ezé tartunk."

Teszem hozzá gyorsan, azért van ok rá, hogy miért hozzák fel sokan azt a meccset: az eredményesen játszott védekező/romboló taktika megfog(hat)ja a Barcát, erre mutat rá mindenki. Az más tészta (nevezzük a Barca dícséretének?), hogy más csapat képtelen volt ezt hathatósan alkalmazni ellenük.
Egy szó, mint száz, távol állok attól, hogy lebecsüljem Pep érdemeit, de a túlmisztifikálást sem tartom szerencsésnek.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.15. 12:10:09

@montipájton: Kérdezd meg Sundint, hogy a Mosztovoj Karpin kettős mit jelentett mondjuk Vigoban. Megkérdezheted Kroost esetleg, hogy mit jelent Milinko Pantics és az általa fémjelzett (Simeone, Bejbl, Kiko) Atlético. Tudod Milinko Pantics, Mosztovoj és Karpin pont olyan ismeretlenek, mint Suker a Sevillában vagy Mijatovics a Valenciában lettek volna. Makelele se volt olyan nagyon ismert és kurva nagy játékos, amíg a cár seggét védte, aztán amikor ugyanezzel előállt Madridban akkora Isten lett.

Én nem azt mondom, hogy feltétlenül jobb játékosok voltak, de azzal az edzői garnitúrával és olyan kiegyensúlyozott mezőnyben az sült ki belőle, hogy a csapatok gyakorlatilag erőn felül lealáztak mindenkit Európában. A Real Madridnak és Barcelonának is jót tett, hogy erős a mezőny, mert folyamatosan arra voltak kényszerítve, hogy szakmailag előrelépjenek, aztán volt olyan akinek sikerült és volt olyan akinek nem.

Meg lehet nézni, hogy a Real Madrid Capellótól, Heynckestől és Hiddinktől, hogyan jutott el Quirozig, Luxemburgoig, majd Schusterig.
Vagy a Barcelona Robsontól, Rijkaardig, de azt is meg lehet szakérteni, hogy Cúper és Benítez után nagyjából mennyit ért a Ronald Koeman által képviselt szakmai irány.

Szerencsém volt. Láttam Mosztovojt és Karpint játszani párszor. Az a baj, hogy nekem volt Celta Vigo gombfocicsapatom (cserékkel együtt) és tudtam, hogy hova kell tenni Juanfrant, Makelelét, Mccarthyt. Karpin és Mosztovoj egy hetessel küldte haza a Benficát, egy négyessel a Juventust. Biztos nem volt nekik fontos a a bajnoki hajrá? Igen

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.15. 12:22:34

@pancho_sanza: Mosztovoj és Karpin tényleg nagyon jók voltak, ahogy a Simeone-féle Atleti óriási kedvencem volt. Életem egyik legnagyobb meccs élménye volt, amikor a '96-os Atleti kishíján megfingatta Van Gaal csoda Ajaxát. Az mtv is közvetítette a Vicente Calderonból. Na de ettől még fölösleges nosztalgiától fátyolos szemmel harangot kongatni.

Azt Csöncsönnek mondom, hogy a tv3-on lehetett a kielncvenesek végén spanyolbajnokikat nézni. A 90-esek elején heti egy olasz bajnokit meg az m1 közvetített, ahogy később a szintén a tv3. Bundást az HBO tolta, az MSaton meg angol összefoglalókat adtak. Aztán mindig ott volt az Eurogoals. Úgyhogy nem igaz, hogy nem lehetett látni a pancho által solrolt játékosokat.

gotanfun 2009.09.15. 12:23:07

@Everred: Igen, amikor meg Styles befújta egy hazai rangadón a 11-est lapítottak.

gotanfun 2009.09.15. 12:26:59

@pancho_sanza:

"Az a baj, hogy nekem volt Celta Vigo gombfocicsapatom (cserékkel együtt) és tudtam, hogy hova kell tenni Juanfrant, Makelelét, Mccarthyt."

Íííííí!!! ;-)

rizla 2009.09.15. 13:01:33

@Walmer: "begyakorolt figurák? Ember, ez nem kosárlabda, vagy kézilabda. Max az állított labdás szituknál. esetleg. Vagy te látsz olyanokat, hogy xavi a középpályán bemutatja, hogy 3-as figura következik?"

ez egy improvizatívabb sportág, nyilván ehhez viszonyítva kell ezt értelmezni.

"Guardiola edzői kvalitásairól meg annyit, hogy ezzel a barcelonával a nagyanyám is nyerte volna a spanyol bajnokságot, meg a Spanyol kupát. Egyikben sem volt ellenfele."

3 éve nincs, mégis csak most nyert..

"A BL volt az, ami húzósabb volt. Ott meg pontosan tudjuk, hogy Hiddink lemosta szakmailag a francba és a nagy Pepnek nem volt rá válasza. Az, hogy a "világlegüberfaszább" fociját játsdzó csapata 90 percig ne lőjön kapura, ugye..."

hiddink egy nagy edző, de a szakmai lemosás enyhe túlzás. ha essien lába nem sül el, és lő egy teljesen irreális gólt, akkor valószínűleg szépen elcsordogál a meccs a 11esekig. micsoda szakmai lemosás tényleg.
egyébként a barcelona lőtt kapura jóval iniesta előtt is. fogjátok már fel, hogy a kapura tartó lövés az nem egyenlő a kapuralövéssel.

Walmer 2009.09.15. 13:09:43

@popp: "'96-os Atleti kishíján megfingatta Van Gaal csoda Ajaxát."

nem ez volt az, amikor Esnaider meg Antics elég érdekes párbeszédet nyomtak az egrentin lecserélésekor? Emléxem Dani rúgta az Ajax továbbjutást jelentő gólját. Ki is kiáktották istennek, auztán szépen eltűnt a süllyesztőben.

jawbone 2009.09.15. 13:17:04

JO LESZ EZ!!!!

emlekezzunk csak..tavaly..."katalan godor" ..

Pancho vilagvege-helyzetelemzese a legbiztosabb jele annak h. jo idok jonnek a spanyol szurkeszekre

mehehe

Tika_ 2009.09.15. 13:17:07

@jazs: +1
@sundin: "Szerintem maradjunk a tárgyilagos forduló összefoglaló posztoknál (előzetes nem fontos), nem kellenek az álszakmai maszatolások."
+1

ez most nagyon magyar jelenség...

pancho, azt egyébként tudtad, hogy volt idő, amikor szerencsés emberek "nemes"-nek születtek, és egész életükben előjogokat élveztek??? Vagy az megvan, hogy az Aranycsapat milyen kiba jó volt???

Walmer 2009.09.15. 13:22:26

@rizla: nem, a barcelona nem lőtt kapura. Az, hogy mi történt volna, ha Essien nem rúg gólt sosem tudjuk meg. Viszont ha Iniesta lába nem sül el, akkor a bíró lefújja a meccset és továbbmegy a Chelsea.

Korábban is mondtam már, nem igazán lehet vitázni, mert egy olyan edzőről vitázunk, aki az első évében BL-t nyert a csapatával. És ezzel az egy érvvel te meg Csöncsön simán lesöpörtök mindent.
Szerintem ugyan Guardiola nem nagy edző, csak jó helyen van. Rijkaard is nyert BL-t, mégsem tartja őt senki nagy edzőnek.
Felőlem persze herrerai magasságokba is emelhetitek Guardiolát, nem érdekel, csak elmondtam a véleményemet.

krysal 2009.09.15. 13:26:12

@jawbone: ennyi erővel én elvárok egy Madridi Gödröt... Az alapanyag megvan hozzá:D

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.15. 14:07:39

@popp: Alapvetően csak azt mondom, hogy az az időszak kurva nagy hatással volt a spanyol klubfocira. Szerethetőbb és változatosabb liga volt és pont Csöncsön élvezte volna legjobban bekommentelni a Celta négyesét és hetesét, esetleg az Alavés 9-2-jét egy európai forduló után. Vagy mondjuk egy Celta Vigo - Barcelona öszetett 4-4-ét az UEFA kupában, hogy igen ez a foci. És valóban, az foci volt a mostanihoz képest.

@popp: @Walmer: Szerintem Babangida rúgott egyet a hosszabbításban. Az az Atlético kurva nagy párharcot nyomot a későbbi győztes Dortmund ellen is a csoportban.

@gotanfun: Kisöcsémnek csináltam a Celta Vigot és kézzel írtam rá a neveket. Mindenkit ismert, de McCarthyt "Mullatri"-nak hívta állandóan, de azt ő is tudta, hogy a gólt Mosztovojjal kell verni. A Celtát két halványkék MTK-ból csináltam neki (a faszért csak 11 játékost adnak egy focicsapathoz, amikor bármikor szükség lehet taktikai váltásra és cserére, elvégre Makelelét csak nem küldhetem fel csatárba, ha arra van szükség). Követtük az igazolásokat, ha láttuk a TV-ben, hogy a Real leigazolta Seedorfot és eladta Micahel Laudrupot, akkor gyorsan kellett cserélni képet. Meg volt, hogy Roberto Carlossal érdemes ráverni éles szögben balról is, mert onnan vert egy hatalmas gólt. Seedorffal lehet félpályáról lövöldözni, mert benyomta az Atléticonak is negyvenről. Mijatovic és Suker az ötös sarkáról is mindig a rövid felsőbe lőttek, mert ők "gecik". (Szegény Sáfár be is szopta a jugó meccsen, pedig úgy tudtam, hogy oda fogja lőni a szerb és csodálkoztam, ha a 10 éves kisöcsém bemondja, hogy Mijatovics oda veri fel, akkor Csank miért nem szólt erről a kapusának). A lényeg az, hogy a gombfoci nagyon jó szórakozás, bár néha amikor kiraktad a 97-es és a 2000-es Madridot egymás ellen tudathasadásos volt, hogy mindkét oldalon van Raúl és Redondo, de nagyon jól láthattad a különbséget is, hogy Capello és del Bosque mennyire mást gondol a szélsőjátékról.

@Tika_: Valószínűleg igazad van. Nagyjából stabil a színvonal, csak a mai Deportivo, Valencia, Villarreal és Sevilla már nem akar négyet hinteni a Juventusnak, hetet a Benficának vagy ötöt a Lazionak. Ha akarnának, akkor tudnának, de nem akarnak. Sőt már a Barcelonát és Real Madridot sem akarják megverni, mert kell az erő a hajrára...

federicapellegrini 2009.09.15. 14:12:03

@Csöncsön: az oké, de ha megvizsgáljuk a 2 idézett mondatot, nem lehet nem észrevenni az ellentmondást, amely szerint nem tudod mi a jó benne, másrészt viszont hosszan tudnál mesélni róla, mi benne a szerethető. a második idézetnek semmi köze a '90-es évek elejéhez, hanem csak úgy szimplán az olasz focihoz van.

krysal 2009.09.15. 14:12:14

@pancho_sanza: azt tudtam, hogy mélyen, legbelül romantikus lélek vagy, na de ennyire...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.15. 14:24:47

@krysal: azért gondolj bele, hogy milyen lenne Abel Resino agyszüleményeit kirakni gombfocicsapatban. Kisöcsém tuti megállna a fejlődésben...

kroos 2009.09.15. 14:26:04

@Walmer: jöhetne már a 66-os poszt folytatása hogy röhögjek azon hogy az angol futbal legnagyobb dicsöségét Nobi Siles-eknek köszönheti:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.15. 14:26:43

@pancho_sanza: Ez a gombfocis szösszenet nagyon szép volt, nincs több kérdésem.

krysal 2009.09.15. 14:33:17

@pancho_sanza: :) ez jó példa, valóban.

Walmer 2009.09.15. 14:34:11

@krysal: gombfocibajnokságot mindenki csinált. Én is. Összesen 7-et. És bazmeg valahogy a 7-ből 6-ot a Liverpool nyert (az a '84-es Liverpool). elképesztő sorozat volt. ma sem értem hogyan voltak képesek 6-ot nyerni.:-) Pedig ott voltak ugye a '82-es világbajnok olaszok, meg a 85-ös real madrid, meg a '80-as évek jugó és portugál válogatottja, stb.

Walmer 2009.09.15. 14:36:49

@krysal: Gomdfocibajnokságot mindenki csinált. én is. 7-et. abból 6-ot a liverppol nyert (az a bizonyos '84-es). pedig nem kispályások voltak az ellenfelek. '82-es világbajnok olasz válogatott, '80-as évek jugó, portugál válogatottja, a '85-ös real, stb.

Walmer 2009.09.15. 14:37:27

ez a klasszikus dupla

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.15. 14:40:13

@Walmer: Nálam például a Barcelonának mindig szerencsétlenül alakultak az a eredmények:)

krysal 2009.09.15. 14:41:01

@Walmer: majdnem mesterhármas.

De a maradék egyet a 85-ös Real vitte, ugye? nyugtass meg! (Ami hihetetlen tán, de nekem a Nagyapámtól Aranycsapatom volt... Örököltem, máig becsben örzöm)

mickeyknox 2009.09.15. 14:45:08

én a nagybátyámtól kaptam egy 196x fradi gombfocicsapatot, amit nagy becsben őrzök, de valahogy mégsem lettem fradista.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.15. 14:48:14

@pancho_sanza: @Walmer: Mi a tesómmal és egy haverral játszottunk BEK hármas döntőket, az enyim volt az olasz csapat, amelyet több gombfoci gárdából állítottam össze. Három légiós játszhatott, nálam Gerets, Van Basten és Mardona voltak ezek, de ott volt még a csapatomban Vialli, Altobelli, Baresi, Maldini és természetesen Giannini is. A tesómnak német csapata volt, a havernak angol. Emlékszem Van Basten mindig Butcher mellől verte a gólokat.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.15. 14:50:02

@pancho_sanza: @Walmer: külföldi klubfoci még nem nagyon jutott el hozzám ebben a korszakban, szóval a klasszik leosztás szerint a Vidike a kupák elődöntőjében megalázta a Platini, Giresse, Luis Fernández, Tigana-féle francia válogatottat, melyet szívből rühelltem, majd a döntőben legyalulta az apám vezette Jancsika-féle Fradit, melyet még jobban :D

A vitás esetek elkerülése végett természetesen a kapuról le kellett vágni a hálót, és gézlappal helyettesíteni a műanyagot - azon nyomott hagyott a gól :))

Walmer 2009.09.15. 14:50:48

@krysal: hát az a helyzet, hogy izé... a 85-ös vidi által kiejtett Bryan Robsonos, jesper Olsenes MU tudott csak a pool mögött labdába rúgni.

Egyébként még mindig megvannak a meccsekről vezetett jegyzőkönyveim valahol, meg csináltam kanadai táblát is. Most így visszagondolva, tiszta hülye voltam. ahelyett, hopgy hajtottam volna a csajokat...

krysal 2009.09.15. 14:55:03

@Walmer: ez nem hülyeség. Valami jóval több annál, és egyben jóval emelkedettebb - hiába no, a foci az foci.

Walmer 2009.09.15. 14:59:49

@popp: "Emlékszem Van Basten mindig Butcher mellől verte a gólokat. "

És nem bírta ki:-)
Öregem, nálam viszont Kenny Dalglish mindig nagyon csúnyán beforgatta Gentilét, majd iszonytató erővel vágta Zoff szeme közé a bogyót:-)

kroos 2009.09.15. 15:39:26

,,Platini, Giresse, Luis Fernández, Tigana"
magic guarre!!!

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.09.15. 16:17:22

@pancho_sanza:
"A Celtát két halványkék MTK-ból csináltam"
nabazz, ezt kéne a magyar nb1-gyel is. 16 (? vagy mennyi is van most?) helyi fos helyett nyolc spanyol középcsapatot tokkal vonóval honosítani :)

még ide a blogba is beférne az új "soproni división", ha már a skótokat így nyomjátok.

zack 2009.09.15. 17:41:03

@Walmer: Vagy 100 kommenttel ezelőtt megkérdőjelezted az épelméjűségemet ami alapból sem szép dolog hát még ellenérv nélkül.
Szóval még egyszer a 80-as évek angol futballjáról és annak legjobb példa számomra az Everton. Azért ők mert abban az időben amikor nálunk nem nagyon lehetett angol futballt látni, a 84-85-ös szezonban 6 meccsüket tudtam megnézni TV-ben. Az Inter Bratislava ellen két KEK meccs a csehszlovákon, a Bayern elleni kettő az ORF-en, a KEK döntő és a FA döntő a magyaron. Mind a hat meccsen ugyanazt művelték. Szétfutották az ellenfelet ha kellett csúsztak másztak, csíptek rúgtak haraptak. Spanyol játékoshoz képest szerény képességgel. A taktikájuk pofon egyszerű volt a szélsők beívelték vagy benyesték a labdát a csatárok elé akik berugták vagy befejelték azt. Nagyjából ennyi volt a repertoár. Egy akkori olasz csapat taktikai tudása ennek a sokszorosa volt. De ezt a játékot az Everton akkora elánnal és lélekkel adta elő, hogy az egyszerűen sikerre volt ítélve.
1985-ben a kupákat az alábbiak nyerték:
BEK-Juventus
KEK-Everton
UEFA-Real Madrid.
Gondolom vannak itt olyanok akik emlékeznek erre az évre. Tőlük kérdezném, hogy az akkori Evertonból ki lenne kihagyhatatlan a másik kettőből?

Mégis miattuk szerettem bele az angol futballba és azóta se tud meghatni se a spanyol se az olasz se más foci. Én azóta is ezt a szellemet keresem a brit futballban. Ezért volt szomorú a tavalyi BL döntő ahol a United a második gól után összezuhant és látszott rajtuk az "ússzuk meg ennyivel" hozzáállás.

Rocinante 2009.09.15. 17:46:21

@pancho_sanza:Néztek a boltosok mi 2 MTK egyszerre

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.15. 17:49:15

@pancho_sanza: @Walmer:

Nálunk a két bátyám csinált bajnokságot, világ- és Európa-bajnokságokat, én meg nézőként kísértem figyelemmel a küzdelmeket. Minden meccs után minden játékos lepontozva, máig megvannak a bajnokságok jegyzőkönyvei, a játékosrangsorok, nagyon komplex világ volt...

gotanfun 2009.09.15. 23:28:14

@pancho_sanza: Ez a gombfoci téma bejött. :-) Nekem is volt. De akkoriban még volt értelme a válogatott-gombfocinak is. A 90-es VB-t nagyon soxor lejátszottuk a haverokkal. Nem, nem a németekkel! :-)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.09.16. 00:12:08

Úh, a nosztalgia... családi gombfocibajnokságunk erősorrendje:

1. Benfica, 1989-90
2. NSZK, 1990
3. Sampdoria 1992
4. Dánia 1992
5. AC Milan, a Van Basten-féle
6. Vác
7. Kispest, a Mátyus-Bárányos-féle
8. A fiatal Keneseivel felálló MTK

Walmer 2009.09.16. 08:27:13

@zack: nagyon nehéz azzal az érvrendszerrel vitázni, hogy a brit csapatok a lelkesedésüknek köszönhetnek 6 BEK győzelmet, mert így tudták lerendezni a technikailag jóval képzettebb spanyolokat és a taktikailag 20szor jobb olaszokat.
A BEK győzelem '85-ben tudjuk milyen körülmények között született. A pályán belül meg egyszerűen elcsalták a meccset. Bonnyeket 18 m-re a kaputól rúgták fel, ennek ellenére 11-est kaptak, a Poolnak viszont nem adtak meg egy büntetőt. Egyébként a Népsport szerint meg a meccs legjobbja az olasz kapus volt.
Egy olyan Evertonra mondod, hogy csak lelkesek voltak, aki a BEK védő és ismét döntőbe jutó Liverpool előtt nyerte az angol bajnokságot.

Az, hogy neked Trevor Steven, vagy kevin Sheedy neve semmit nem mond, hogy te inkább santillanát, meg Juanitot favorizálod, egy dolog. De ki ne találjuk már, hogy egy Kenny dalglish, Ian Rush, Ronnie Whelan, Alan hansen csak lelkesek voltak.
Röhej.

sporttárs 2009.09.16. 08:49:22

@zack: Az 1985-ös UEFA-kupát valóban a Real nyerte, de a döntőben hazai pályán kikapott egy híres futballkultúrát képviselő ország kiscsapatától. Persze nem az angolokra gondolok, azokat már két körrel korábban elintézte ez a kiscsapat.

:)))

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.16. 08:58:20

@sporttárs: de idehaza 3:1-re égett a Vidike, ha jól emlékszem... mindenki szomorú volt, hogy akkor most elúszott a kupa. kinnt azért megmutatták még a fiúk, a Bernabeu-ba egy kicsit elrontották az ünnep hangulatát :). (akkor még oda-vissza volt a döntő).

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.09.16. 09:02:41

"Ezt az APOEL-t bármelyik komoly angol/olasz csapat négy góllal verte volna" :D

Hispan07 2009.09.16. 09:09:36

Nálunk a csúcs az volt, amikor már gimiben (igaz, 8 osztályosba jártam) osztály szintű gombfocibajnokságot rendeztünk, 13 résztvevővel, alapszakasz-rájátszás rendszerrel. Sajnos a döntő után a vesztes fél (én:)) a bírót okolta a vereségért, ami a liga kettészakadásához vezetett. Sajnos ezért több bajnokság nem volt, de kupákból jó sokat lenyomtunk.

Mindenesetre ha nincs a gombfoci, soha nem állhatott volna össze a Bergkamp-Sevcsenkó-Hidegkúti-Raul-Benjamin (a Pálya ördögei rajzfilmből:)) támadórészleg a Gergő DreamTeam-ben :)

Walmer 2009.09.16. 09:20:36

@JClayton: basszus, esküszöm, hogy nekem is ez jutott eszembe, mikor éjjel láttam az eredményeket. meg a nagy Maxi Rodrigez, meg még tököm tudja ki fémjelezte középpálya:-)))

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.16. 10:40:15

Az Atlético kiesőhelyen áll a bajnokságban. Tartalékoltak a hétvégi fordulóra.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.16. 11:25:15

@pancho_sanza: Ki kell rúgni Rensinot, hozni valami komolyabb edzőt - Juande Ramosra gondoltam - és meg lesz a Bl továbbjutás.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.16. 11:25:54

@popp:

Ramos már foglalt, most foglalta el Zico helyét Moszkvában.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.16. 11:29:00

@JClayton:

Mondjuk tavaly az Inter 1-0-ra verte otthon a ciprusi bajnokot. A Werder szintén 0-0-t játszott vele Brémában, mint most az Atleti.

Walmer 2009.09.16. 11:42:28

@Csöncsön: nem kell a púder, csöncsön:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.16. 11:57:13

@Walmer:

Arra akartam kilyukadni, hogy az Apoel Nicosia azért nem a Burnley. Ezzel együtt az Atlético esett már ki rúgott gól nélkül Burnley-szintű csapat (a Bolton) ellen is az UEFA-kupából. Ezért nem is nevezhető "normális topcsapatnak", sajnos.

Ferguson 2009.09.16. 12:03:11

@Csöncsön: felejtsd már el ezt a burnleyzést ember! Komolytalan...

Walmer 2009.09.16. 12:34:43

@Csöncsön: az biztos, hogy az Apoel nem a Burnley. Soha nem tudna feljutni a Championshipből a PL-be.

sporttárs 2009.09.16. 13:01:26

@anonim222 [semleges néző]: 0-3 volt az első meccs Fehérváron, a fél csapatunk sérült volt, különben az lett volna, ami a teljessel Madridban. :)

montipájton 2009.09.16. 14:18:23

@zack: A 85-ös Everton csak az angolbuzik számára lehet "korszakos" csapat. Azért az ilyesminek más a mércéje.

Vagy akkor a szintén KEK-et nyert Mechelen is az. )))

zack 2009.09.16. 19:13:15

@Walmer: Hát ez így nagyon nehéz. Teljesen félreérted a mondandómat. Nem "csak" a lelkesedésről van szó önmagában, hanem a lelkesedésről (sőt leki tartásról, hitről és hasonló filozofikus dolgokró) mint hozzáadott értékről. Ez tette a brit csapatokat azzá amik voltak és sokszor ma is azok.
Az elcsalt BEK döntő(természetesen azt is láttam) is engem igazol. A Liverpooliak érezhették, hogy aznap ők nem győzhetnek ennek ellenére sem látszott hogy feladták volna.
Ha rendesen elovasod a kommentemet akkor abból világosan látszik, hogy nálam jobban kevesen tisztelik Sheedyt, Stevent, Stevenset, Sharpot, Grayt, Heatht, Reidet meg persze Southallt.(Hidd el nem kellett Wikipedia, hogy felidézzem a nevüket) És ha nincs a köcsög UEFA akkor biztos, hogy az-az Everton bizony igazi európai nagy csapattá válik.

Walmer 2009.09.17. 08:28:50

@zack: Akkor elbeszélünk egymás mellett, de azért ilyeneket leírni:
"Spanyol játékoshoz képest szerény képességgel"

Ennél nagyobb szeterotípia nincs is.

Walmer 2009.09.17. 08:33:42

@montipájton: Ezzel csak az a gond, hogy a Mechelen nem nyert a BEK védő, abban az évben BEK döntős alakulat előtt angol bajnokságot (ami akkoriban a többihez képest relatíve még erősebb volt, mint most) és a belgákat nem tiltották el egy brüsszeli romhalmaz miatt, mint az Evertont, így meg tudták mutatni a következő évben is, mit tudnak (semmit).

Hozzászólásod egyébként jól mutatja, mennyire fingod sincs a '80-as évek angol focijáról, ami szerintem nagyrészt az 5 éves szilencium miatt van, mikor nem léphettek ki Európába.
Ez persze nem ment fel téged a tájékozatlanság vétke és az ismeret nélkül nagypofával beleugatás bűne alól.

kroos 2009.09.17. 08:38:55

@montipájton: nyugi Monti.
Már én is fel lettem koncolva mert azt mondtam hogy a Notthingem meg a 82-es villánál undoritobb focit senki sem játszott. Azokhoz képest a Facetti-féle catenaccio
joga-bonito volt.:)

Walmer 2009.09.17. 08:48:54

@kroos: ez neked azért fáj elsősorban mert az undorító focit játszó Villa lebuzizta a nagy bayernt.;-)

montipájton 2009.09.17. 08:49:09

@Walmer: A "nagypofával beleugatás" ugyebár az lenne a részemről, hogy az Evertont nem tartom korszakos csapatnak.
Hát, ha így "érvelsz", azzal csak magadat minősíted, a véleményemet nem befolyásolod. Egy sikeres csapat volt pár évig, ennyi. Van ilyen úgy három tucat, szerte Európában. ja és az angol bajnokság a 80-as években relatíve nyilván baromi erős volt, azért akkoriban vert még ki magyar csapat is egy Manchestert nemzetközi kupából, úgyhogy mégse hugyozom össze magam a nagyságuktól, ha megengeded.

A brüsszeli romhalmazhoz meg azért az angol állatoknak is volt némi közük, az eltiltás a legminimálisabb büntetés volt, amit kaphattak érte.

A személyeskedést meg tartogasd otthonra, itt nem szokás.

Walmer 2009.09.17. 08:52:34

@montipájton: az érveket megtalálod a hozzászólásomban. Olvass, értelmezz. Amúgy meg ha egy pöppet lentebbről indítasz, talán normálisabb választ kapsz. Az meg hogy itt mi szokás és mi nem, talán tudom annyira mint te.
Béke veled.

kroos 2009.09.17. 08:54:48

@Walmer: Igen az egy nagy Bayern volt.
1 szer lépték át a félpályát, az a vereség brutálisabb volt mint a 99-es bizonyos szempontból.

spangol 2009.09.17. 08:56:47

@Walmer: vedd már le a union jacket a szemed elől, jóbarát. A Valencia egymás után 2 BEK-döntőt nyomott, a korszakos csapattól mégis messze állt. Egészen érthetetlen ömlengést tudsz rendezeni angol foci-címen. Szeresd őket, bánom is én, csak ne játszd el, hogy kb. te honosítottad meg a focit Európában.

@kroos: annyira bírom ezeket a dolgaid, olyan csapatokról/játékosokról van hajszálpontos véleményed, melyeket/akiket az életben nem láttál játszani, max néhány videón. Nem furcsa ez?

kroos 2009.09.17. 09:00:43

@spangol: a 82-es BEK döntö megvan teljes egészében még videokazettán.
Bár én már korábban is jeleztem hogy hozhatunk olyan szabályt hogy csak arról lehet beszélni és véleményt alkotni amit élöben láttunk.
Kiváncsi vagyok hány komment lenne...

kroos 2009.09.17. 09:17:26

@spangol: azt a két mondatot nem nevezném hajszálpontos véleménybek azért...
de nézd kik irták ás szoltak hozzá pl. a Vb posztokhoz. Nem hiszem hogy látták azoökat a meccseket és azok inkább voltak messzemenöbb vélemények.
Viszont ha meg az zavar hogy te ezekhez nem tudsz hozzászólni akkor az nem a mi hibánk, de hidd el nem késö.Tessék olvasni és videokat beszerezni.
Hajrá!

Walmer 2009.09.17. 09:21:35

@spangol: te meg kapcsolj vissza 2 sebességet legalább. Az Evertonnak nem volt esélye megmutatni, mivé válhatott volna európában. Angliában korszakos volt.
A 2 bukott BL-el, meg mit kezdjek?
Neked, ki a korszakos csapat? az 50-es évekbeli Real?
Komolyan mondom hihetetlen, hogy mindig vannak olyan okos gyerekek, akik nem bírnak magukkal és mindenbe bele kell ugassanak, csak hogy valaki(k) előtt igazolják, hogy mennyire faszák is ők.

spangol 2009.09.17. 09:33:38

@Walmer: nem kimondottan erről van szó, sőt éppen te akarod mindenki ostoba fejében tudatosítani, h az Everton mekkora istencsászár - lett VOLNA, ha, sose tudjuk meg. Otthon volt sűrű 3 évük, a többit nem érdemes felfújni.

Amúgy leginkább a sporttársnak adott alpári válaszod miatt írtam én is.

@kroos: mindegy, nem ba**tatni akartalak, amúgy nézek és olvasok eleget :)

kroos 2009.09.17. 09:41:39

@Walmer: szerintem van különbség a 82-es villa meg a Southallal,Stevensel,Sheedyvel felálló Everton között.

montipájton 2009.09.17. 10:12:39

@Walmer: "Komolyan mondom hihetetlen, hogy mindig vannak olyan okos gyerekek, akik nem bírnak magukkal és mindenbe bele kell ugassanak, csak hogy valaki(k) előtt igazolják, hogy mennyire faszák is ők."

Stimmel, magadra is veheted.

Én nem indítottam "magasról", csak annyit írtam, hogy szerintem az Everton nem korszakos csapat. Erre jöttél a sajátos stílusodban. Akkor ki az, aki mindig le akarja ugatni amásikat?

montipájton 2009.09.17. 10:17:13

Amúgy a nyolcvanas évek angol uralma kapcsán a válogatottról is beszélhetnénk, tudtommal egészen konkrétan semmit nem értek el 66 és 90 között. Nyilván erről sincs fogalmam és nem látom a mély összefüggéseket, csak a tényeket, hogy ez idő alatt a brazilok, az NSZK, az olaszok meg az argentínok uralták a világversenyeket, de még a franciáknak és hollandoknak is leesett egy Eb-arany. Csak az angol uralom nem jött az istennek se.

Walmer 2009.09.17. 10:24:41

@montipájton: ja értem. Szóval az angolbuzi, az nálad kulturált kifejezés. Az "Azért az ilyesminek más a mércéje." fellengzős dumára már nem is mondok semmit. Bár kifejthetted volna, mi a mércéje, ha nem az, amire mi gondolunk (ugye nem is én mondtam, hogy korszakos csapat).
De inkább te csak benyögtél egy ilyen "ugyan már kisfiúk, everton? " -szerű szar szöveget.

Gondokozz el ezen.

Walmer 2009.09.17. 10:28:18

@montipájton: hihetetlen!
Ki beszélt angol válogatottról? Ki mondta, hogy olyan rengeteget elértek válogatott szinten? Mikor volt szó brazilokról?
Angol klubfutball és Everton. megvan?

És ki az aki kötözködik? Rossz napod van, vagy mi?
Ha igen nyugodtan cseszegess. Inkább engem, mint a csajod/főnököd/tanárod, stb.
Egy kis szájkaratétól legalább nem lesz bajod;-)

kroos 2009.09.17. 10:28:26

@montipájton: Ez érdekes meglátás. pl a legjobb Pool ami szerintem a 78-as volt egybe esik azzal az évvel mikor a válogatottjuk nem jut ki a Vbre.
Nos szerintem a magyarázat kicsit keresendö a Bek-ben. is. Olyan sorozatot nem lehetetlenmegnyerni ahol évente 1 komolyabb meccsed van, az is a Grasshoppers ellen.
Persze ez tulzás de szerintem érted mire gondolok.
Szerencsés sorsolással könnyü volt döntöt játszani.
Nem akarom lebecsülni a Bek-et meg az azt megnyerö csapatokat de nem ad valós képet egy ország futbaljáról ami ott ment.

Walmer 2009.09.17. 10:29:32

@spangol:
"Amúgy leginkább a sporttársnak adott alpári válaszod miatt írtam én is."

amióta ezen a blogon vagyok, ez a mondat a legjobb. Ki vagy te, Zorro? DDDDDDD

Walmer 2009.09.17. 10:32:48

@kroos: bezzeg a BL. Ki a világbajnok? Hogyan szerepelnek a klubjai a BL-ben?
Hány angol döntős volt az utóbbi évben a BL-ben? Hogy szerepel a válogatottjuk?

Ráadásul a világválogatottak előtti korokban a Grasshoppers nem volt olyan kutyaütő csapat, mint manapság. És voltak baromi erős K-európai csapatok is. Egy CSZKA Moszkva csak úgy kiveri az olasz bajnok, Maradonával felálló napolit.

kroos 2009.09.17. 10:41:35

@Walmer: Nézd, eleve más hogy 5 meccset kell játszani vagy 12-etöt.

malmö,köln,Grasshoppers,aek athen. Ez volt a 79-es Notthingam utja.
A legnehezebb dolguk az elsö fordulóban volt a pool ellen.
Ma egy sima csoprtkörben összejönnek ilyen ellenfelek.
És akkor még ott a kieséses szakasz.

kroos 2009.09.17. 10:46:42

Steuat pl én sose tartottam nagyra. Ök a barcát kivédekezdték majd Ducadam kifogta a szemüket.
Elödöntöben az Anderlechtet verték.A negyed döntöben meg a
Kuusysi Lahti.!!!!!!!!!
Elötte a Honvédot meg e Dán bajnokot.
Ezt a sorsolást szerintem sokaknak nem jelentett volna gondot már akkor sem.
Mig a Verona Juve a Barca meg a Porto meg az Ajax kiütötték egymást.

Walmer 2009.09.17. 10:47:56

@kroos: de akkor egy malmö, Köln, AEK jelentős erőt képviselt. Sőt. ne hasonlítsuk össze a mosttal.
Arról egyébként hallottál, hogy 1960-ban az eintracht BEK döntőt játszott a reallal? Hát ma a franfurtot még egy Hoffenheim is leveri. Vagy beszélhetünk a Stade de reimsről, vagy esetleg a lichtensteini csapatoktól négyeseket kapó Újpest VVK döntőjéről, esetleg az Anderlecht 3 egymás utáni KEK döntőjéről. bayern 3 BEK döntős ellenfele: Atletico, leeds, St etienne.
Akkor és most. megvan:-)

Walmer 2009.09.17. 10:50:21

@kroos: az a Steaua annyira szar volt, hogy játszottak még egy BEK döntőt. Bezzeg a Verona.
Tök szar játékosok játszottak benne. Ilyenek, mint belodedici, bumbescu, bálint, bölöni, piturka, lacatus.

Walmer 2009.09.17. 10:54:56

@kroos: ja és a Kuusysi Lahti meg azért játszott a Steaua ellen, mert kiverte a szovjet bajnokot.

Walmer 2009.09.17. 10:55:38

@Walmer: az anderlecht meg a Bayernt:-)

kroos 2009.09.17. 10:59:43

@Walmer: Nem akarom hogy félreérts én szerettem nagyon a BEK.et, meg azt a légkört meg viszonyokat.De továbbra is fentartom hogy mecs nélkül a negyed döntöben a finn bajnok ellen..
szóval..én igy gondolom.

Walmer 2009.09.17. 11:39:43

@kroos: kiverte a zenit leningrádot.

teljesen más idők voltak. nem lehet őket a maihoz hasonlítani. Bek-et sem volt könnyebb nyeni, mint BL-t. Indulni is nehezebb volt benne. Nyerd meg, vagy legyél bajnok.
Én meg így gondolom.

kroos 2009.09.17. 11:52:38

@Walmer: Persze tiszta sor.Szerintem ezt tul is tárgyaltuk.
(Bár hozzátenném hogy a Hodleval,Woodleval,Ardileseel felálló Tottenham aki nem volt bajnok lehet agyonverte volna a Zenitet meg a Steuát meg a többi nagyágyut)

Walmer 2009.09.17. 11:56:06

@kroos: Igen ezek az élet nagy kérdései.
Hogy akkor most összeurópai liga, vagy BEK, vagy BL, vagy mi?

zack 2009.09.17. 12:31:01

Azt a kurva.. Az ember leírja, hogy miért szereti a brit focit, és micsoda vitákat generál. Ennek a posztnak már két-három napja halottnak kéne lennie.

Aston Villa, Everton, Nottingham, Tottenham, stb. ezek bizony nagy csapatnak számítottak Európában. Ne feledje senki az akkori még állóhelyes stadionokba minden héten összejött úgy 50ezer ember. Ekkora átlagos nézőszámmal még ma is kevés csapat bír. Ez pedig hozzá tartozik, hogy mekkora egy csapat. Persze más idők voltak, és nem is biztos, hogy akkor volt jobb. A huligánok, a balhé, a felforgatott városok biztos senkinek sem hiányoznak. De a Ferguson mögött chipset rágcsáló indiaiak, vagy pakik....? Eh....!
Hát nem sokkal szebb látvány az sem.
süti beállítások módosítása