Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mégis, mi az, hogy műanyagcsapat?

2009.08.31. 21:16 heinrich

Akinek bajnokság kell, az vesz magának. A modern futball beköszönte óta – tegyük ezt mondjuk a hatvanas évek végére – csak a legritkább esetben lehetett a bajnoki kasszától fizetés nélkül távozni. Akik okosan, szakmai szempontokat szem előtt tartva költik a pénzüket, azok a nagycsapatok. Akiknek csak pénzük van, de eszük nincs, azok a lúzerek, meg a játékostemetők. Akiknek meg nincs pénzük, azok a kiscsapatok. A futball-piramis ilyen egyszerű, nem érdemes túlmisztifikálni, meg felcímkézni.

A futball mindenkié; nézi, űzi, imádja fekete meg fehér, sárga és szerecsen. Egyszer csak gondol egyet Mustafa, Jancsika, Igor, vagy a Best Bt., begorombul, aztán vesz magának egy csapatot, de úgy is mondják, hogy épít. Azért, hogy sikeres legyen, azért, hogy győzzön, hogy ő is megmutassa a világnak.

Fel nem foghatom, mitől lenne a Wolfsburg, a Leverkusen meg a Hoffenheim műanyagcsapat, szintúgy a Chelsea, a City, vagy akár a Sahtyor. A bejegyzés dátuma számít? Az, hogy nincs világméretű szurkolóbázis, meg történelmi sikerek? Majd lesznek. Vagy nem. De a világ időről-időre újrafelosztásra kerül, ez alól a labdarúgás sem kivétel.

Legalább a Hamburg nyerne, vagy a BVB, annak tudnék örülni, csak ne ezek a mocskok - mondja az átlagos Bundesliga jajveszékelő. Na ja, hogyne, akkor jobban esne a saller, biztos kevésbé csengene az ember füle. Szóval hagyjuk a műanyagot, nem erről van szó.

Hanem arról, tudniillik, hogy újabb kandisznó őgyeleg a vályú körül, el akarja venni, ami az enyém, veszélyben a territórium. Pusztulnia kell, a vetélytársnak mindig pusztulnia kell. Evolúciós ösztön a legprímább fajtából, érthető reakció.

Csak közben ne jelöljük ki a mangalicát, a belga lapályt, a foltost, meg a hibridet, mert a nagyfehér hússertésnek meg a Durocnak ugyanúgy vérét vennénk, ha kellene, de az ő esetükben a céltudatos tenyésztői munka annyira elsilányult, hogy el sem látnak a vályúig, nemhogy odamenjenek hozzá. Ők ugye a szimpatikus kiscsapatok.
 
Aki műanyagot mond, azt kicsinyességet, féltékenységet is mond, és még azt is, hogy  igazi klubnak lenni valamiféle születési előjog, gondolom az igazi címer is kutyabőr. Pedig a betolakodó meze tökmindegy, a rivális, az rivális.

Hiszen itt a klub sikeréről van szó. A siker pedig – természeténél fogva – mindenkié. Az enyém is, látom magam a csapat mezében, én is meghúzom a jobbszélt, nyilvánvalóan én követeltem a csapatba Glocknerhausert, és lám, igazam lett, még a pénzügyi mérlegünk is rendben van, hiszen mondtam én, hogy nem kell nekünk az a túlértékelt Fassbinder 20 millióért. A győztesek táborához tartozom, és nekem ettől jó. Féltem a pozícióm, tőletek, műanyagoktól.

Ma – mi vagyunk a bajnokok. Igaz, jövőre figyelnünk kell.

Láttad a Hoffburgkusen kiket igazolt, öregem? Nemrég még a másodosztályban poshadtak a szarjancsik, most meg itt vannak a nyakunkon. Senkiháziak kezében vannak a klubok. Amúgy meg leszarom, mindegy kit visznek oda, nekünk ki kell menni a pályára, berámolni hármat-négyet a jöttment arcukba, aztán viszlát, indul a busz.

A műanyagcsapatot arról is fel lehet ismerni, hogy nincsen hangja, nincsen hazája, egyszerűen senkik.

Gondolom, ha van a Bundesligában nemműanyagcsapat, akkor az a Bayern München. Százkilenc éves múlt, szurkolói klubok mindkét féltekén, serlegek rogyásig. 

1963-ban elindul a Bundesliga, de a bajoroknak nem jut benne hely, a déli csoportból az Eintracht Frankfurt, az 1. FC Nürnberg és az 1860 München indulhat, a Bayernnek marad az amatőrliga. Wilhelm Neudecker meg begorombul ugye, aztán – mivel milliomos építési vállalkozóként megteheti – a német bajnok Köln edzőjét, Zlatko Csajkovszkijt ülteti a padra. Az amatőr ligában. Ismerős?

1966-ban a Bayern még mindig az amatőröket nyűvi, aztán jön az első Német-kupa, az első Bundesliga, majd az első BEK-döntő. Mindez nyolc év alatt. Mondom, amatőr liga – BEK győzelem = nyolc év.

Uli Hoeness, Beckenbauer, Gerd Müller, Breitner, Sepp Maier, Schwarzenbeck. Legendák. Mindannyian 18-19 éves korukban kerültek Münchenbe.

Ha akarom, akkor arról van szó, hogy a Bayern a legzseniálisabb klub a világon, ismeretlen fiatalokból épített háromszoros BEK-győztes csapatot, egy EB és VB-győztes német válogatott gerincet, ezek az emberek minden szinten agyonverték a világot négy éven keresztül. Hetven év kemény munkája érett gyümölccsé, ez igen, le a kalappal. Csapatba verődött kóbor kutyák marcangoljanak szét, ha műanyagcsapat az ilyen, de erről majd megkérdezek egy 1860 München szurkolót.

Mert ha ő úgy akarja, akkor elkezdi felstrigulázni az infrastruktúrát, a fiatalokat kiválasztó és felnevelő sztáredzők gázsiját, (mit ad Isten, Csajkovszkij után például az a Branko Zebec lett az edző, aki a történelemben először nyert UEFA-kupát kelet-közép-európai csapattal, és egy csapásra Európa egyik legfelkapottabb edzője lett). Mondhatja, hogy felvásárolták a német utánpótlás színe javát, emlegetheti Gerd Müller esetét, meg hogy mennyit költöttek a tehetségek 1) felkutatására 2) fizetésére 3) megtartására, meg még száz másik dolgot, aminek az lesz a vége, hogy amatőr liga + Neudecker pénze = BEK-döntő, ergo a Bayern műanyagcsapat.

Tényszerűen nézve az történt, hogy ropogós bankók találkoztak roppant szellemi tőkével, tudás a szándékkal, tervszerűséggel, emberi tőke a versenyképességgel. Hatvan év tengés-lengés után megszületett a Bayern München, a világmárka, és megmutatta magát, miközben az addig domináló városi rivális, az 1860 München egy életre megnyomorodott. Egyszerűen azért, mert nem állta a versenyt.

Szóval van vérbő kandisznó, meg van sovány malac, az egyiktől tartunk, a másiktól meg nem, de műanyagmalac az nincs.

Műanyag csak a csocsóban van.

236 komment

Címkék: német bundesliga h több mint foci vegyes izé

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr341351668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mickeyknox 2009.09.01. 14:59:36

@t.o.d.: az nem olyan rossz ám. ranieri védjegye a második hely szar játékkal, az mégiscsak előrelépés tavalyhoz képest a romának :)

Mr.AT 2009.09.01. 15:03:47

@Tika_: Igen, tudod magam is észleltem az eltelt tizeniksz év alatt, hogy Baggio és Vialli már nem játszanak a Juvéban.

Ha visszaolvasod, amit írtam, az a következő volt: én Baggio és Vialli miatt kedveltem meg a Juvét. Láttam akkoriban pár meccsen őket, s olyan dinamikus, erőteljes focit játszottak, elegánsan és mégis eredményesen, hogy azt mondtam, wow.
Ők aztán elmentek, én meg maradtam.

Gyanítom kb. minden egyes itt kommentelő így kötött ki a kedvenc csapata mellett.

Nem azért szurkolok az azóta eltelt tizeniksz évben (egyetlen meccsüket el nem mulasztva) nekik, mert műanyagok, vagy mert nem műanyagok, hanem mert kialakult bennem egy kötődés a csapat iránt, annak köszönhetően, amit akkor képviseltek.
Ehhez azóta minden egyes meccs, minden egyes igazolás, vagy szalaghír csak hozzájárult azóta.

Normális dolog ez? Alighanem nem. Van racionalitás abban, hogy egy kb. 1500 km-re tőlem lévő csapatnak drukkolok az életem jelentős részét rájuk áldozva? Pláne nem. Értelmes dolog az, hogy évente több száz eurót kiszórok mezekre, melegítőkre, sortokra, sálakra, hogy aztán ezekben tetszelegjek? Végképp nem.
Meg tudja valaki magyarázni, hogy épeszű, felnőtt férfiak százmillió mégis miért csinálják ezt hozzám hasonlóan ugyanígy, évtizedek óta? Kétlem.

De próbáld meg egyszer elvenni tőlük. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 15:04:38

@Mr.AT:

Nem a tudásod feltűnő hiányossága, hanem a tudás iránti alázat teljes hiánya miatt vágnálak ki, ha vizsgáznál nálam.

@mickeyknox: @iljontichy:

Kicsit (talán) új lendületet adva ennek a nehezen követhető vitafolyamnak, megpróbálom elmondani, hogy én mit értek műanyagcsapaton. Vagyis inkább azt, hogy mit nem.

Szóval egy igazi, szerves, nem műanyag csapat szerintem úgy néz ki, hogy van az öltözőben három-négy olyan játékos, aki már az "ősidők óta" a klub mezét viseli, kívülről-belülről ismeri a klubot, annak minden jellemző erényét és hátrányait, és akire minden újonnan érkező játékos úgy néz föl, mint egy istenre. Ezek az "ősi" játékosok azok, akik minden újonnan érkező játékost bevezetnek a klub kultúrájába, megismertetik őket a hagyományaikkal, a csapat stílusával. Ilyenek pl. a MU-ban Giggs és Scholes, a Poolban Garragher és Gerrard, a Barcában Puyol és Xavi, a Realban Casillas és Raúl, a Milanban ilyen volt Maldini, a Juvében ilyen Del Piero, és így tovább. Ezek a klubok szervesen éltetik tovább azt a futballkultúrát, amelyet képviselnek.

Hadd mondjak egy példát. Tegnap, amikor Ibrahimovics nagy nehezen végre megszerezte első barcelonai gólját, Puyol volt az első, aki nyakába borult. Pedig ott volt a közelben Piqué meg mások is; de Puyol gesztusa volt a döntő. Utána jöttek a többiek is ölelkezni. Na, ezt nevezem én igazi, nem műanyag csapatnak. Mindenki tudja, hol a helye, megvan a játékosok közötti hierarchia, és ennek még egy akkora ego is, mint Ibra, alárendeli magát. Az Arsenalban kik ezek az ősi arcok?

Mr.AT 2009.09.01. 15:08:46

@Great Cornholio: Ejnye, nem böfögünk az asztalnál, mikor a felnőttek beszélgetnek!

Mr.AT 2009.09.01. 15:14:10

@Csöncsön: Barátom, a tudásod feltűnő hiányossága egyelőre még csak nálad tűnt ki, mikor egy közismert, és viszonylag egyszerű tudományág, a szemantika definíciója mentén bonyolódtál látványos ellentmondásba önmagaddal, amit most sértődött fölényeskedéssel próbálsz ellensúlyozni, zéró ellenérvet, vagy tényszerűséget felsorolva.

Mindezek alapján olcsó poén lenne megkérdezni, hogy "ugyan hol és mit vizsgáztatsz, talán valami műszaki alkalmasságin egy garázsban?", de ezt inkább nem teszem.

mickeyknox 2009.09.01. 15:16:17

@Csöncsön: értelek. és ha a műanyag csapat azt jelenti, amire te gondolsz, akkor nyilván igazad is van.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.01. 15:19:36

@Mr.AT: van ennek komoly szociológiai háttere, állítólag. a mai világban azért tünhet mesterségesnek, mert nincs direkt kapcsolat, csak az álnok média közvetít. pontosabban, keveseknek adatik meg a közvetlen interakció lehetősége. no offense, természetesen. de zsigeri, ősi reflexekről, és viselkedési mintákról van szó, állítólag.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.01. 15:19:36

@kroos: olvass, kérlek, aztán értelmezz, aztán kommentelj, hidd el, nem is olyan nehéz.

A poszt meg NYILVÁNVALÓAN nem a Bundesligáról, de még csak nem is a Bayernről szól, ez rajtad kívül mindenkinek feltűnt.

horas 2009.09.01. 15:20:23

Tök mindegy kiül a Roma kispadjára.Minden évben erősödött a Juve és az Inter is,míg a Roma kerete alíg változott,azok kevesen akik jöttek abból a többség nem jött be.Ez a keret akkor is gyenge lenne már,ha nem erősödött volna ennyit a többi csapat.Pénz nélkül nem lehet.Rosella Sensi meg ülhet majd sírásra görbülő szájjal a rangadók közben ahogy szokott,nem tudom sajnálni.Legnagyobb részben miatta tart itt a csapat.Többen is megakarták venni nyáron a csapatot,volt pénzük az adósságokra,és az átigazolásokra is áldoztak volna.Nem kellett!Meg lehet enni...Csak miatta a csapat és a szurkolók szenvednek igazán...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 15:31:27

@Csöncsön: @mickeyknox:

Ja, még annyit ehhez, hogy amikor Torres elment a Liverpoolba, adott egy nagyon érdekes interjút, melyben elmondta, hogy milyen egy igazi csapatkapitány. Olyan, mint Garragher meg Gerrard. Ő az Atléticonál nem tudta megfelelően ellátni ezt a feladatot. (Valószínűleg, teszem már én hozzá, túl fiatal volt, egyedül volt, kevés/gyenge volt hozzá.)

Szerintem pontosan megmagyarázza, miért képtelen az elképesztően erős keret ellenére az Atlético évről évre arra, hogy átlépje saját árnyékát. Ott kéne hagyni néhány Torreshez hasonló kulcsembert, nem egyet, hanem legalább hármat-négyet, akik karaktert tudnának adni a csapatnak. Persze ez lehet például Agüero meg Maxi Rodriguez is, nem muszáj "bennszülöttnek" lennie.

kroos 2009.09.01. 15:33:48

@heinrich: nem-nem te szeretted volna ha arról szól csak mint fentebb irtam másra kezdtek el asszociálni.
Én kiszálltam. amugy is kezd gáz lenni a légkör és ha nem haragszol véleményem azért lehet és a véleményem az hogy
EZ NEM JÖTT BE!!!!!!!!!!!!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 15:37:53

@kroos:
"Fel nem foghatom, mitől lenne a Wolfsburg, a Leverkusen meg a Hoffenheim műanyagcsapat, de a Chelsea, a City, vagy akár a Sahtyor"

te szoktál olvasni??? és érted is, ami oda le van írva?

illetve, ha vki azt mondja Neked, h "bocs nincs igazad, mert én nem úgy gondoltam", akkor Neked mi az agyaúristen kell még, h elismerd, h belemagyaráztál vmi olyat, amit a komment gazdája/poszt szerzője nem úgy gondolt.

de nyugodtan szajkózzad az álláspontodat, engem általában nem zavar, csak egyszerűbb lenne, ha néha picit hamarabb túllépnél dolgokon, mert kívülről elég mókás :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.01. 15:38:15

@kroos: ezt bármikor mondhatod, sima ügy, de eddig más vonalakat pedzegettél.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 15:39:04

@Csöncsön:
hááát,
attól h a Fradiban ott a Peti, attól még...

szferi 2009.09.01. 15:39:32

@Csöncsön: az arsenalban egy másfajta kontinuitásban hisznek, mint amiről te beszéltél, de ez sem rosszabb az általad felvázoltnál. (más kérdés hogy wenger túlzásba viszi, amit csinál.)

Tika_ 2009.09.01. 15:41:24

@Csöncsön: Ellentmondásba keveredsz magaddal :). Ez @szferi: ugyanis eggy nagyon jó meglátás.
Mert amiről itt írsz az inkább egy karizmatikus kapitány hatása. De ez nem határozza meg a játékot, és legfőképp a klubot. Wenger sokkal inkább.
Viszont akkor: mitől Real a Real? Lecserélik az elnököt (=>mást játszanak), az edzőt, a játékosokat, stb., oszt mégis oda akar menni a Patkány, mert élete vágyálma, akkor mire vágyik?

Szerintem mi innen rohadtul nem tudjuk meg, hogy MILYEN egy klub. Illetve n könnyen tévedünk hatalmasat. Belelátunk olyat, amit akarunk, és igazoljuk vele a korábbi pirinyó (6 évesen tetszett xy cselsorozata) indokunkat, hogy miért őket választottuk.

kroos 2009.09.01. 15:44:37

@pote: gondolom ha nem értek egyet akkor jön a ban-nal fenyegetés.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 15:46:12

@kroos:
látod, még azt a poént sem értetted.
aztán írtál privátban,
és még most sem érted...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 15:47:01

@pote:

Azért ahogy visszatért Lipcsei a pályára, sokkal karakteresebben játszott a Fradi szerintem. :-)

@szferi:

Szemlátomást nincs eredménye a "wengeri" kontinuitásnak. Sohase láttam még ennyire jó képességű csapatot ennyire esélytelennek bármiféle komoly eredményre.

iljontichy 2009.09.01. 15:47:43

@Csöncsön: Oké, én elfogadom, hogy neked ez a meghatározás, mondjuk nekem ez az egész műanyagcsapat-dolog elég megfoghatatlannak és hülyeségnek is tűnik.
Csak egy kérdés: akkor ha Xavit jövőre megveszi 200 milláért a Mancity (tudom, tudom, ő soha nem menne el, de tegyük fel), Puyol pedig visszavonul vmi durva sérülés miatt. Akkor onnantól a Barca neked műanyagcsapat? Jó, ez csak egy provokatív kérdés, de - bár nem ismerem túl jól a csapatod történetét - nehéz elképzelni, hogy egyszer sem fordult elő, hogy teljesen lecserélődött egy generáció.
Vagy az Arsenalnál együtt maradnak a mostani fiatalok (nem az első csapatra, hanem a jelenleg 16-18 éves srácokra gondolok), akik gyakorlatilag az akadémián nőttek fel. 10 év múlva akkor ők egyszer csak nemműanyag-csapat lesznek? Vagy már végleg elveszett ez a lehetőség, ha egyszer megszakadt a folyamatosság?
Szóval oké, h te így érzel, de ez szerintem egy elég gyenge meghatározás, és azért itt a többség úgy tűnik, ha másban nem is, de abban egyetértett, h elsősorban nem játékosokhoz (hiszen ők jönnek-mennek, a klub meg "örök"), hanem valami máshoz kéne kötni ezt a dolgot.
Ha egyáltalán kell, szerintem nem sok értelme van. Persze én is szívesen anyázom a cselszkit abra miatt, de ha ő nem lenne, akkor találnék más okot, h beszóljak nekik, amikor az ars kiszop tőlük. De nem érzem szükségét, h ideológiát gyártsak e teljesen normális szurkolói magatartás mögé.

szferi 2009.09.01. 15:55:10

@Csöncsön: szerintem volt-van, de ezt nyilván mindketten máshogy látjuk. (nem is oly régen láttam egy meccset, mikor az arsenal jóideig 10 emberrel szopatta a barcádat, aztán egy olyan oszlopos klubikon döntötte el a meccset, mint henke larsson. vagy azért csak egy műanyag-kupa járt? sajnos mennem kell, ugyhogy ne fáradj a válaszadással, üdv!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 15:55:28

@iljontichy: "Vagy már végleg elveszett ez a lehetőség, ha egyszer megszakadt a folyamatosság?"

Nem, nem veszett el. Sőt. Pont ezért írtam, hogy lehet "műanyagosodni", meg "szervesülni". Például a Cselszkij szerintem egyre kevésbé műanyag, ezért is tartom az idei BL fő esélyesének.

Xavit vagy Puyolt soha nem fogja eladni a Barcelona, legfeljebb akkor, amikor már csak levezetnek. A Barca történetében ilyen értelemben nem voltak törések. Az a két-három ember mindig megvolt, aki a folytonosságot képviselte. A kilencvenes években például Guardiola meg Beguiristain, aztán jött Puyol és Xavi, és így tovább. Ha ők kiöregednek, jön Messi és Iniesta, majd Bojan, Piqué stb.

rizla 2009.09.01. 16:00:53

magyarországon MINDENKI "műanyagdrukker", aki külföldi csapatnak szurkol, de tényleg, akárki. fújja kívülről a csapata történelmét, szurkoljon neki 20 éve, akkor is. volt már 15 hazai meccsen, minden szezonban vesz új mezt, akkor is.
most, hogy ezt a tényállást elfogadtuk, vessünk egy pillantást erre a vitára, érdemes-e még folytatni. persze, hogy nem, nevetséges. inkább készüljünk a magyar-svédre, mert ott valóban MI leszünk a pályán. ahogy anyád is csak egy van, akkor is, ha alkesz, akkor is, ha elhagyott gyermekkorodban, mint az NB1 a mi generációnkat. megtagadjuk, mert vállalhatatlan, de ettől még tudnunk kell.

kroos 2009.09.01. 16:01:08

@pote: nem mert gyerekesnek tartom hogy ha nem találsz érveket azzal fenyegetözöl hogy bannolsz.
Ráadásul egy olyan vitában amihez közöd sem volt.

Walmer 2009.09.01. 16:04:51

@Csöncsön:
"Hadd mondjak egy példát. Tegnap, amikor Ibrahimovics nagy nehezen végre megszerezte első barcelonai gólját, Puyol volt az első, aki nyakába borult. Pedig ott volt a közelben Piqué meg mások is; de Puyol gesztusa volt a döntő. Utána jöttek a többiek is ölelkezni. Na, ezt nevezem én igazi, nem műanyag csapatnak. Mindenki tudja, hol a helye, megvan a játékosok közötti hierarchia, és ennek még egy akkora ego is, mint Ibra, alárendeli magát. Az Arsenalban kik ezek az ősi arcok?"

Ez itt a hülyeség csúcsa eddig

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 16:06:33

@kroos:
arra a kérdésre válaszolj lécci, h
szerinted én azt KOMOLYAN gondoltam, h kibannollak?

és attól, h egy vitához nincs közöm (konkrétan éjjel értünk haza a túránkról), de veszem a fáradságot és végigolvasom,
van róla véleményem,
ráadásul a blog egyik szerzője vagyok,
akkor már talán megengedhetem magamnak, h hozzászólok, amikor látom, h TE viszed el rossz irányba a vitát, miközben "könyörtelen harkály" módjára ismételgeted hamis álláspontodat (amiben kijelented, h TE tudod, h a szerző miért írta, és jól besz.pta, már félreértették)

nordsee 2009.09.01. 16:09:10

@Csöncsön: A legtöbb műanyag szerves vegyület. Szénhidrogének polimerizációjával hozzák létre, ezért mű.

Amúgy tényleg vicces, hogy aki bentragadt a kommentsodorban, mire nem ragadtatja magát. És ami külön érdekes, hogy a prók és a kontrák is csak alátámasztják heinrich írását.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 16:11:11

@Walmer:

Nyilván nem "szervezték meg" ezt előre. Pont a jelenet spontaneitása volt megragadó.

@nordsee:

A műanyag jelen esetben egy metafora.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.09.01. 16:13:35

@rizla: és aki félig svéd, félig magyar, az melyik szektorba álljon? nem úszod meg ilyen könnyen :)

Az sem lehet külföldiként igazi szurkoló, aki 100km-re lakik a stadiontól, klubtag és a bérletvárólistán van, egyetlen 7 éves mezzel (Jörch Böhme Fussballgott) a birtokában, és a klub amatörcsapatának meccseire "jár" a 4. ligában? :))

kroos 2009.09.01. 16:14:32

@pote: szmájli nem volt az tuti,
szóval....

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 16:18:59

@kroos:
kár, h ehhez szmájli kell!
szóval...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.01. 16:21:35

@Walmer: Köszönöm, hogy ezt nem nekem kellett leírni :-D

kroos 2009.09.01. 16:22:08

@pote: A ultkor ezért kaptam a pofámba (akkor épp nem töled ) hogy ilyenkor mindig kötelezö kirakni egy szmájlit.
Én mondtam hogy nem mindenhez kell feltétlenül, de rászoktam a kedvetekért és elfogadom a szabályokat.
Akkor most meg azt magyarázod nekem hogy mégse mindig kell szmájli?

rizla 2009.09.01. 16:23:00

@Rekordvizemeister: nem tudom, aki félig ukrán, félig magyar, az melyik válogatottban játsszon? nyilván álljon oda/játsszon abban, amelyik iránt nagyobb kötődést érez érzelmileg. lehet két nemzetiséged, de hazád már ritkán van kettő. mondjuk én ismerek ilyet is, szerencsére őt nem érdekli a futball, sajnálnám az identitás-zavar miatt. amúgy gondolom lehet élni így is, bár biztos nem kellemes, ha két gyereked egymás ellen harcol, vagy ilyesmi hasonlíthat ehhez a szituációhoz.

"Az sem lehet külföldiként igazi szurkoló, aki 100km-re lakik a stadiontól, klubtag és a bérletvárólistán van, egyetlen 7 éves mezzel (Jörch Böhme Fussballgott) a birtokában, és a klub amatörcsapatának meccseire "jár" a 4. ligában? :))"

nem tudom, minden relatív. hogy kinek mennyire valósak az érzelmei, azt felesleges méricskélni, mindenki döntse el maga, és legyen el a sajátjával. azt viszont nem nehéz racionálisan eldönteni, hogy kinek mennyire mélyen gyökeredzik ez. egy magyar barcásnak pl sosem fog annyira, mint egy katalán barcásnak, és pont, ez nem vita tárgya.

Walmer 2009.09.01. 16:23:55

@rizla:
"magyarországon MINDENKI "műanyagdrukker", aki külföldi csapatnak szurkol, de tényleg"

Úristen de sokszor hallottam már ezt bazmeg. Miért? Mi a retkes faszért? mert nem megyek ki egy meccsre sem? Tudod hányan szurkolnak a MU-nak Angliában, akik még nem voltak meccsükön? vagy Skóciában? vagy Észak-Írországban? Szerinted mi az 'igazi' drukker legfőbb ismérve? Aki a pálya mellett született es hetedíziglen szertáros a család?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.01. 16:25:26

@Csöncsön: "Szemlátomást nincs eredménye a "wengeri" kontinuitásnak. Sohase láttam még ennyire jó képességű csapatot ennyire esélytelennek bármiféle komoly eredményre."

Ezt most hogy érted??? Ismét addig forgattad a szavakat, csak hogy szapulhass egy csapatot, amíg már nem a kérdésre válaszoltál. A kérdés ugyanis nem az volt, hogy mitől nyer egy csapat. Hanem az volt, hogy mitől nem műanyag, mitől lesz neki karaktere. Hát az Arsenalnál erre a kérdésre (például és leginkáb) Wenger a helyes válasz. Erre azzal jössz hogy ettől még nem fog nyerni...? Ezt nem kérdezte senki.

És te akarod Mr. AT-t a tudomány szellemének meg nem értése miatt megbuktatni? Én kérek elnézést.

rizla 2009.09.01. 16:25:38

hogy mi az "igazi" szurkolás, annak meg éppenhogy a gyökerekhez van köze. példának okáért a magyar válogatottat ugyanaz a közeg szülte, amelyik engem is létrehozott. ugyanabból a hamuból vétettünk, hogy úgymondjam.
persze ettől még "választhatsz" magadnak külföldi csapatot, én szentül meg vagyok győződve a barcelona iránt érzett szerelmem tisztaságáról, de ez akkor sem ugyanaz.

rizla 2009.09.01. 16:28:35

@Walmer: azzal azonosulsz érzelmileg, akivel csak akarsz, épp ezt mondom. de van olyan azonosulás, ami elől soha nem bújhatsz el, és van olyan, amit igazából te választottál magadnak. ez utóbbi mindig alsóbbrendű lesz az előbbinél. innentől kezdve én leszarom, hogy valaki spursös, vagy arsenalos, és tök hidegen hagy, ahogy erről vitákat folytatnak, hogy melyikük az igazibb. valahol egyikünk sem igazi, mert nincs saját bajnokságunk, illetve van, csak nincs más választásunk, minthogy megtagadjuk.

resztli 2009.09.01. 16:33:14

muszájjjjj beleszólnom az OFFba

@Mr.AT:
hé-hó, mester, keményen tolod!

itt valami félreértés esik szemantikaügyileg. a szemantika a szöveg jelentésével, és annak módosulásaival-összefüggéseivel foglakozik - utcanyelven összefoglalva. tehát a tartalommal/jelentéssel, nem a nyelvhelyességgel. (habár a helytelen nyelvhasználat a kifejezni kívánt jelentés megértését nehezíti, nyilván, ennyiben van köze a kettőnek egymáshoz.)

az általad idézett szócikk is pont erről szól, mégis úgy tálalod, mintha a te véleményedet támasztaná alá. némi szövegértési nehézségeket észlelek... nem jött át a szócikk jelentése, ugye, kis barátom, fenn azon a magos lovon. (átvettem a megszólításodat. menő, nem?)

mellesleg a szemantika nem tudományág - ha már a nyelvhelyesség szóba került. a nyelvtan, na, az egy tudományág, és ennek egyik területe a szemantika.

ja, ez meg vicces:
"Szemantikai (azaz az adott formális nyelv szintaxisa által körülírt szabályrendszer szerinti) értelemben"
- szóval nekem itt bújt ki a szög a zsákból, mert ez az, amikor az egymás után vetett szavak egyáltalán SEMMIT sem jelentenek EGYÜTT. mondod, csak mondod, de blöffölsz. nem ismered a szintaxis szó jelentését sem (mondattan, by the way), valószínüleg annak a definícióját sem tudtad értelmezni. de ha gondolod, megmagyarázhatod, mit akartál mondani.

ja, tessék, végül egy másik enciklopédia-idézet:
"A jelentéstan (szemantika) a jelentések rendszeres összefüggéseit vizsgálja, például azt, hogyan érthető meg összetett kifeje­zések jelentése az egyszerűbb kifejezésekéből."

bocs a MEGAOFFÉRT mindenki mástól. a posztot a továbbiakban megkímélem magamtól.

kroos 2009.09.01. 16:33:47

@rizla: Én viszont azt nem értem miért kellene megtagadni és pont amiatt nem értem amivel fentebb érveltél.
Azért mert gyengébb? Mert lassabb?Rosszabb?
Ez elég indok? Arra lehet hogy lusták legyünk venni a fáradságot hogy végignézzünk egy meccset.
Mert erröl van szó, sokkal könnyebb a Barcát vagy a Milant nézni és fikázni az nb1-et, mint venni a fárdaságot és végignézni egy meccset.
Én személyszerint hétvégenkét egy megye -1-es csapat meccseire is kijárok.Jó a hangulat,mindenki ismer mindenkit, olcsó a sör.
És meccs van.Rosszabb? Gyengébb? Lehet de az enyém.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.09.01. 16:36:59

@rizla: "egy magyar barcásnak pl sosem fog annyira, mint egy katalán barcásnak, és pont, ez nem vita tárgya. " 10 pont, így van.

"nem tudom, minden relatív. hogy kinek mennyire valósak az érzelmei, azt felesleges méricskélni, mindenki döntse el maga, és legyen el a sajátjával."
Ezzel is egyetértek. Egyénenként így van, de ennyi idönk nincs, így ha mégis vitázol, cimkézni kell. Abban meg benne van a hiba lehetösége.
Igenis hiszem, hogy mint mindennek ennek a témának is vannak fokozatai. Számomra ez a mai vita tárgya.

rizla 2009.09.01. 16:41:19

@kroos: ha te nem tagadod meg, örülök neki, tisztellek érte. részemről én azért tagadom meg, mert ő is megtagadott engem. nem tudom megbocsájtani a magyar bajnokságnak azt, amivé lett, abból, ami volt. és nem, nem arról beszélek, hogy lassabb, rosszabb, és gyengébb. hogy igazából miről, azt nehéz megfogni, talán a komolytalanságáról.. talán arról, hogy nincsenek nézői, szurkolói, nincsen közege, megszűnt létezni, mint társadalmi mozgatórugó. ezt tette vele a közeg. és ebben a közegben épeszű ember nem érezheti jól magát.

"Én személyszerint hétvégenkét egy megye -1-es csapat meccseire is kijárok.Jó a hangulat,mindenki ismer mindenkit, olcsó a sör.
És meccs van.Rosszabb? Gyengébb? Lehet de az enyém. "

mégis szükséged van a bayern münchenre...

rizla 2009.09.01. 16:47:26

@kroos: egyébként úgy vettem le a hozzászólásaidból, hogy egy idősebb korosztályhoz tartozol. valószínűleg amikor te elkezdtél meccsre járni, még volt értelme, még ha akkor már bőven szar is volt a magyar foci nemzetközi viszonylatban. viszont én 23 éves vagyok, nekem már semmi, de semmi sem volt az NB1ben, ami magával ragadhatott volna, és ezért nem vagyok hajlandó bocsánatot kérni. és ismétlem, nem a játék színvonaláról beszélek elsősorban. amikor elkezdett érdekelni a foci (13 éves korom körül először talán, későn érő típus vagyok), eleve nem is értettem a játékhoz, nem tudtam megkülönböztetni egymástól egy jó és egy rossz csapatot. csak azt tudtam, hogy mi itthon már nem nézünk nb1et, és a válogatottat is csak keserű szívvel. utóbbi visszacsalogatott magához, előbbi soha. akkor már a BL ment a tv-ben, tömött stadionok, vérre menő csaták, mit érdekelt engem a hazai vergődés..

rizla 2009.09.01. 16:48:30

a magyar klubfutballnak a szíve, a lelke halt meg. a teste rothadását önmagában elfogadnám, ahogy a válogatottét is elfogadom.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.01. 16:49:18

@kroos: A megyeszurkerség a legnagyobb királyság!

Walmer 2009.09.01. 16:49:51

@rizla: ez áll a magyar válogatott esetében. Én klubszinten régebben az MTK-nak drukkoltam. pesttől 80 km-re laktam. Mennyi közös van bennem, meg egy pesti belvárosi zsidó alapítású klubban?

Walmer 2009.09.01. 16:59:59

@Walmer: ja és erre még valami:

"van olyan azonosulás, ami elől soha nem bújhatsz el, és van olyan, amit igazából te választottál magadnak"

Én az angolimádatot nem választottam. Hidd el boldogan megszabadulnék tőle, mert annyi, de annyi csalódás ért már miatta, hogy azt elmondani nem tudom. És aki szintén angol szurker az tuti hasonlóan érez (az nem angol szurker, aki Cé ronaldóért nézte a Mu-t, vagy szereti a mostani Arsenalt. azok mu ill. arsenal drukkerek. hogy műanyagok-e, vagy sem azt most leszarom)

Walmer 2009.09.01. 17:02:13

@Walmer: honnan tudnád:-) de tényleg totál semmi.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.01. 17:10:49

@Walmer: Én előbb voltam angol szurker, mint Arsenal. És nem vesztettem el érdeklődésem az angol válogatott iránt, az ágyú miatt. Pedig bizisten próbáltam, és az eb-n véletlenül spanyol meccsre jutottam ki, hát kerítettem spanyol zászlót, de ettől még, a meccs után az elolvadt, és maradt a pirosfehér. Ez van.

Erről a témáról nem lehet úgy megnyilatkozni, hogy nem lész tyúkszemére senkinek. Talán azért, mert demagóg hülyeség....?

:-)

rizla 2009.09.01. 17:21:39

@Walmer: ki tudja, valami biztos van, ezt neked kell tudnod. de hogy több közös van bennetek, mint mondjuk a west hammel, az biztos. bár nem ez a lényeg, hogy mi bennetek a közös, pl ha a barca szereti a spenótot, és én is, akkor nekünk egymás mellett a helyünk. a közös gyökerek, vagy összefonódó sorsok nem jelentenek automatikusan közös tulajdonságokat. ami tuti, hogy nem lettél volna angolimádó (számomra ez amúgy is értelmezhetetlen), ha az nb1 beszívott volna magával. vagy az lettél volna, de nem az lenne az első helyen. nem egy űrt töltene be.
egyébként hornby is úgy lett arsenalos, hogy valójában london egyik elővárosában élt.

kroos 2009.09.01. 17:24:03

@rizla: ,,mégis szükséged van a bayern münchenre...
"
igen de hidd el ezt a témát még én sem tisztáztam magammal...

14-15 évesen kezdem el meccsre járni és az egyik kedvenc játékosom Liviu Goian aki 10-es mezben hátul sepregetett de ugy mint Baresi fénykorában.
Képes voltam csak miatta kimenni..
és nem itélem el egyálltalán aki elfordult az nb1-töl, ugy vélem meg van rá az okuk.
Csak kicsit torznak találom a képet ami él róla.
Csanknak tegnap volt egy kibszott nagy mondata.
Aminek az volt a lényege hogy az Illés Bélákat nem kellene szidni.Mert ebben a közegben óriási eredmény az ha valaki Illés tud lenni.
Ha lehetne aközött választani hogy a bayern zsinorban nyerjen 5 Bl-t, vagy a Loki verje meg itthon a Fradit...gondolkodás nélkül a 2.-at választanám.
És mielött megkérdezné valaki...kommentelek a labdabiztoson is csak nem ezen a néven....hülyén is nézne ki azt hiszem.

Mr.AT 2009.09.01. 17:28:08

Sorry, időközben nekem is akadt tennivalóm itt bent.

@resztli: Erre csak röviden: össze tudnád foglalni két értelmes, összefüggő mondatban, hogy mire akartál ezzel a remek monológgal utalni? Mert se kérdés, se tényszerű kritika nincs benne, csak rágod a rágód, végtelenítve. Gyere vissza, ha megnyugodtál.

@Walmer: Lényegileg megfogalmaztad a bennem felmerült kérdéseket. Viccesnek gondolom, hogy pár ember magát "jobb" (=~kevésbé műanyag) drukkernek gondolja, mert ő
a.) lát Real Torino United meccset
b.) lát MINDEN RTU meccset
c.) ÉLŐBEN lát minden RTU meccset
d.) a HELYSZÍNEN élőben lát minden RTU meccset
e.) a helyszínen élőben lát minden RTU meccset, MIKÖZBEN RTU színűre van festve még a fülszőre is
f.) a helyszínen élőben lát minden RTU meccset, MIKÖZBEN RTU színűre festett fülszőrrel felvértezve ver össze mindenkit a stadionban, akinek a fülszőre nincs RTU színűre festve
stb., a lista tetszőlegesen folytatható.

Egyszer az olasz posztban volt erről szól, talán calcio írta, hogy számára az az igazi drukker, aki egy szakadt képcsöves monitoron próbálja streamelni hárommásodpercenként ugró képpel a csapata meccsét, évek óta, minden meccsen, a körmét rágva, hogy közben meg ne szakadjon az iráni/pakisztáni/üzbég adás.
Ennél kifejezőbben magam sem írhattam volna ezt.

Walmer 2009.09.01. 17:41:13

@Mr.AT: ez jó. annak idején én is a konyhában hang nélkül, fekete-fehérben egy Junoszty képernyőjén néztem a Leeds - Vfb 3. meccset a BEK első fordulójából.

Walmer 2009.09.01. 17:42:38

@rizla: "angolimádó (számomra ez amúgy is értelmezhetetlen)"

Ebben biztos voltam. Ezért sem értheted igazán miről vakerálok itt;-)

rizla 2009.09.01. 17:46:39

@Walmer: az világos, hogy vannak emberek, akik komplett kultúrákért rajonganak, legyen az az angol kultúra, vagy az angol futballkultúra. de ez azért általánosabb, mint egy bizonyos csapatnak szurkolni. ez nem drukkerség, érted.

Walmer 2009.09.01. 17:59:40

@rizla: nálam van az angol válogatott és az angol klubok. lehetőleg francianégerek, balkániak, latin pojácák nélkül. bele lehet halni, hidd el. Többször.

Strigo 2009.09.01. 18:19:09

@rizla: "magyarországon MINDENKI "műanyagdrukker", aki külföldi csapatnak szurkol, de tényleg, akárki. fújja kívülről a csapata történelmét, szurkoljon neki 20 éve, akkor is. volt már 15 hazai meccsen, minden szezonban vesz új mezt, akkor is."

Ezt a baromságot! Bezzeg Jászberényből lehet a Fradinak drukkolni, vagy Zuglóból kimenni a Loki-meccsre, mert az nem "műanyag".
Át is kéne írnom a nevemet Strigo a műanyagdrukkerre, a hétvégén is deformálódtam a közvetlen napfény miatt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.01. 18:30:22

@morphine:

Ugyebár az volt az érvem, hogy a "szervesség" olyan EVOLÚCIÓS VERSENYELŐNYt jelent, amelyet nem pótol egy karizmatikus edző öntörvényűsége sem.

Természetesen azt nem állítottam, hogy a "nem műanyag" csapat mindig mindent megnyer. Például a Bilbao sem nyer semmit, mégis egész Európa talán "legszervesebb" csapata.

_ _ _

Gondolkoztam különben még a szón, és arra jutottam, hogy amennyiben használható egy csapatra, hogy "lúzer", akkor használható az is, hogy "műanyag". Egyik se igazságos megnevezés, de mindkettő érthető.

Neil Blender 2009.09.01. 18:50:24

baszki, vegeztem a meloval, hazavezettem 85 kmt ettem ittam feljovok es mindig ugyanazok a kommentek mennek csak mas mas ember irja azokat es nem ugyanazokkal a szavakkal.

rizla velemenye es megallapitasai jarnak a legkozelebb az velemenyemhez is. Mielott le lennek ugatva a nem az igazsaghoz allnak legkozebb. Sokan elfelejtik hogy a velemenyek kulonboznek, megfellebezhetetlen igazsag sem sok van a fociban de ebben a temaban egyenes egy sincs.

mondjuk jokat mosolyogtam kb 100 uj kommenten =)

értelmetlen_nevű 2009.09.01. 19:14:31

@Strigo a divatdrukker: Éppen arra célzott, hogy a "műanyag drukkerséggel" nincs semmi baj. Igen, az is műanyagdrukker, ha valaki Jászberényből a Fradinak szurkol.

Nem vagy műanyagdrukker, ha annak a csapatnak szurkolsz, ahol születtél (vagy sokat éltél az adott helyen), azaz válogatott + szülőváros.

Műanyagdrukker vagy ellenkező esetben. Én is az vagyok, és ezzel nincs semmi baj. Csak az a fasság, ha egy műanyagdrukker (pl. Liverpool) a másik műanyagdrukkert (pl. Chelsea) le műanyagdrukkerezi. Azért mert műanyag csapata van. Ennek nincs semmi értelme, olyan mintha egy fehér és fekete felmenőkkel rendelkező személy leniggerezné a tisztán fekete ősökkel büszkélkedő embertársát. Lehet hogy vannak különbségek, de nincs értelme jelentőséget tulajdonítani neki.

most egy darabig nem fogom többször leírni a műanyag szót.

kroos 2009.09.01. 19:37:05

@értelmetlen_nevű: ,,műanyag drukkerséggel" nincs semmi baj."
innen egy lépsés és a müanyag csapatokkal sincs semmi baj.
ergo mi a pisztolyról beszélünk itt reggel óta?

értelmetlen_nevű 2009.09.01. 19:43:52

@kroos: Pontosan. Nincsenek műanyagcsapatok.

resztli 2009.09.01. 20:18:24

off

@Mr.AT:
ha ismét gondjaid lennének a szövegértéssel: a mondandóm lényege az volt, hogy iszonyú nagy arccal osztod a nyilvánvaló ostobaságokat.

off off

danesdzsu2 2009.09.01. 20:20:54

@Mr.AT: Tűnés vissza az indexre, ott majd alázlak továbbra is, itt off.
Egyébként szokás szerint hülyét csináltál magadból, mert csak a szakmai óráról rémlik a szemantika szó. Csöncsön nagyon helyesen úgy ítélte meg, hogy méreten aluli, a szád és az arcod mindig nagyobb volt az eszednél, ezért én segítek neked: hu.wikipedia.org/wiki/Logikai_szemantika

További szép sikereket, ha alázni akarod meg ebben a témakörben, a szokott helyen várlak, itt erre már nem fogok reagálni.

Tika_ 2009.09.01. 20:30:07

@heinrich: bocs, de mint írtam számomra sem volt egyértelmű, és a 2. fele szerintem kifejezetten a Bundásról szólt

@rizla: @értelmetlen_nevű: már megbocsássatok, de ez f*szság. Elnézést, pontosítok, csúsztatás.
Először is DIVATDRUKKER van meg MŰANYAGCSAPAT, ne keverjük a kettőt.
Szóval azért nem igaz, mert él azzal az előfeltevéssel, hogy a csapatnak szurkoláshoz (csapattal való azonosuláshoz) csak jelentős, ott eltöltött idő alatt megszerezhető dolog szükséges. Ez szinte bizonyosan igaz egy válogatott esetében, mert mondjuk aki magyar, beszéli a nyelvet, emléxik a Macskafogóra meg Rózsa Gyurira, vagy Horn Gyuszira és Bős-Nagymarosra, az nyilván másképp szurkol a válogatottnak, mint akinek csak tetszik a válogatott játéka.
A Barca esetében jó eséllyel igaz, mert ahhoz valsz. katalánnak kell lenni.
De pl. én fehérvári vagyok, ott éltem 18 évet. Egy haverom zalaegerszegi, néhány éve él Fehérváron, bérlete van a kézislányok meccseire. Nem érzem úgy, hogy ha jövőre én is elkezdenék járni, főleg, ha elmennék 3-4 meccsre, hogy ott valami szerves odatartozó valaki lennék, ő meg gyűttment. Ha focimeccsre járna, tök ugyanezt lehetne elmondani.
Mert semmi olyan nincs, amit én tudok, ő meg nem, illetve ne értené meg könnyen. És az a haverom, aki gyerekkora óta jár a Vidi meccseire (tisztelem érte...) is csak annyival tud többet, hogy emléxik meccsekre, helyzetekre, játékosokra - de ezt az is elmondhatná magáról, aki Nyíregyházáról járt volna oda.
Persze minden klubnak van nyilván ezer belső dolga, hogy milyen szerződést ajánlanak, mennyire fontos számukra a szertáros, stb, de ezeket rohadt kevés ember ismeri, 200, vagy talán 2000.
Elismerem, itt többségében divatdrukkerek vagyunk, mert sokan még a nyelvüket se értjük, sosem voltunk még a városban sem - de azért amit írtatok az sok. Mellesleg tudtommal pl. az MU nem úgy igyekszik definiálni magát, mint a valaha volt iparváros, de EKF óta modern város csapata, hanem, mint valami nemzetközi brand.
Sőt. Ha a Juve idén BL-t nyer, és emiatt itt jövőre megjelenik 15 új kommentelő, akik azelőtt semmit se tudtak róla, viszont 1 év után, mikor a Bayern BL-t nyer, átpártolnak hozzájuk, akkor Mr.AT kommentelőtárs tök jogosan minősíti őket divatdrukkernek. Aztán kroos fogja őket divatdrukkernek tartani - őt meg a született bajorok... ;)

@Neil Blender: és azt tudtad, hogy a sajtburgerben sajt van?...

FULLOFF
@Csöncsön: vazze! Csöncsön, te vizsgáztatsz??? Meg voltam róla győződve, hogy egyetmista vagy - ezek szerint idősebb???

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.09.01. 21:23:42

pragmatikusan ki fogom somni az egész bandát, ha a szemantika-vita személyeskedésbe megy át :)

Titi120 2009.09.01. 21:52:06

@kroos:
Szabad tudni, hogy a labdabiztoson kit tisztelhetünk személyedben ?
Csak kiváncsifáncsiságból.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.01. 22:14:47

már ne haragudjatok de ennyi hülyeséget...

gyerekkoromban imádtam a fradit, mert a 9. kerületben születtem, 2000 környékén megláttam ahogy a leeds united a blben játszik és egyszerűen beleszerettem a játékukba, azóta igaz hogy harmadosztályúak lettek de én még mindig szurkolok nekik, angliában az ő győzelmük a legfontosabb számomra
tehát akkor az én definiálásom úgy lenne a leghelyesebb, hogy született fradista vagyok de divatdrukkernek indult leeds-fan?

van ennek értelme? mért nem jó az hogy mindenki az és olyan mint aminek vallja magát? mért kell ezt az ujjal mutogatást a sportba is belevinni? amíg azért örülsz a csapatodnak, mert pusztán jól érzed magad ha nyernek addig nem mindegy hogy mikortól és miért szurkolsz nekik?

van értelme a műanyag csapat kifejezésnek? van rá szavunk de szerintem orbitális baromság, én úgy közelíteném meg a dolgot, hogy mi közöl számunkra szebb üzenetet a fociról, ha egy közösség tisztességes, fáradtságos, mindennapi munkával kinevel egy csapatot, vagy az hogyha vki elmegy a bankba és 250 milliós kölcsönből bajnokságot és blt akar venni?

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.09.01. 22:18:50

Azért már megérte felkelni. 200 kommentből megtudtam hogy én egy műanyag csapat divatdrukkere vagyok :)

SamS 2009.09.01. 22:35:22

@rizla: Tehát azért vagyok "műanyag drukker", mert nem Manchesterben születtem?

BruceWayne 2009.09.01. 23:08:41

OFF: @kroos: Csankos részhez, bár ritka az ilyen de ott abban a pár percben elég sok érdekes értelmes dolgot mondtak a magyar foci jelenlegi helyzetét meghatározó múltbéli tényezőkről. (mondta is a műsorvezető hogy elhallgatná még de sajnos véges a műsoridő, pedig igazán lehetett volna még folytatni a témát)

davidmoyes 2009.09.01. 23:37:50

@heinrich: Off is, meg nem is. 1975- ben születtem.
85 óta vagyok Vidi szurkoló. A hozzászólásodban minden benne volt. Betalált. Kösz. :)
Ezek szerint eleget nélkülöztünk, hogy végre egy kicsit műanyagok lehessünk? :D Ha ezen múlik, ám legyen!
Egyébként, most már azt is tudom, hogy egy kis liverpooli, nem műanyag középcsapat műanyagdrukkere vagyok..

davidmoyes 2009.09.01. 23:54:45

Ja, igen. A poszt fasza, akkor is ha nem mindenki érti. Remek(parttalan) :D vitaindító. Erről megérné egy sör mellett dumálni..

Mr.AT 2009.09.02. 00:17:33

@danesdzsu2: Összekeversz valakivel, sohasem kommenteltem az indexen. Easy.

Mr.AT 2009.09.02. 00:27:54

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Akkor ezt figyelembe véve kivételesen mégsem válaszolnék kiváló kommentelőtársunk, resztli fenti kedves soraira, akinek természetesen "muszájjjj beleszólnia" és muszáj beszólnia, alpári egyszerűséggel. Aquila non captat muscas. És kérem a bónusz kártyát.

kroos 2009.09.02. 08:00:56

@Tika_: valamilyen szinten egyet értek veled.
De Ha van is ilyen hogy müanyag csapat akkor az biztos hogy nem a wolfsburg meg a hoffenheim.
Viszonylag kevés pénzböl épitettek csapatot.Ki ismerte azelött Ibisevicet,Dzekot-t,Grafitet, Obasit?
Tényleg csak a fent emlitett 2 csapatban Barzagli meg zaccardó lehet a kivétel.
De ök meg szarok.
Arról van szó hogy mi az a müanyagcsapat de mi jó ideje arról beszélünk hogy ki a divatdrukker.
Szerintem egész más a kettö semmi közük egymáshoz.
Nem lehet analógiát vonnai aközött hogy veszel egy robinhot 45 millioért vagy hogy veszel egy salihovicot 300 k-ért.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.09.02. 08:05:24

a sport kultúra. ha az ember nem szereti a tankcsapdát, csak a metallicát, az már gumizenehallgató? ha nem szereti a magyar filmeket, és hálivúdi mocskot néz? és ha csapata van az nba-ben (nhl, mlb), akinek szurkol?

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.02. 08:05:51

ebben az is benne van, hogy valószínűleg sokkal több a csodálatos focista, mint amennyit ismerünk. nem mindenki kerül képernyőre... vagy azt a csatornát még csak sztrímelni se tudjuk.
más: a vérbő kandisznó és a sovány kismalac mellé/közé még bevezetném az ártány hasonlatot is... :)

kroos 2009.09.02. 08:15:41

@anonim222 [semleges néző]: ártány köztünk podolski beceneve.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.09.02. 08:27:18

@Mr.AT: Mennyi "hülye" vitatkozik mindig veled, elképesztő. Honnan jön ez a sok ember?

irónia...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.02. 09:12:45

@kroos:
gondolom erre nem válaszoltam,
mert már nem voltam gépközelben.

tartom a másik posztban írtakat.
vmi miatt (talán mert köszörüljük a nyelvünket a csapatodon) utazol ránk. minket ez mulattat, remélem Téged is.

a válaszom:
ha vki kommentekbe beírja, h kell szmájli, az nem azt jelenti, h én (pöte) is ezt gondolom.
de tényleg mókás, h vki fel tudja magát húzni szurkolói ugratáson, és nem tud megkülönböztetni egy cikizést az anyázástól.
(szerintem az itteni szerzők nem vesznek fel külön pózt a posztokhoz és a kommentekhez. ergo, én nekem az irónia alap a posztokban, ugyanígy a kommenteknél is. a posztokba nem is teszünk szmájlit. ide is csak ritkán)

érthető?
nem sértődök meg, ha nem válaszolsz (lehet, nem is fogom látni, mert más dolgom lesz)

Mérgező Hulladék 2009.09.02. 09:16:57

@értelmetlen_nevű: végülis elmehetünk addig, hogy mindenki divatdrukker, aki nem a kedvenc csapata stadionja mellett nőtt fel, nincs jóban a szertárossal és az ügyvezetővel, esetleg kihagyta néha a tarcsi erőnléti edzéseit.
De akkor csináljunk újabb kategóriákat is, mert úgy a divatdrukkerek jelentik az összes szurkoló 99,9999%-át, és túl heterogén az állomány.

kroos 2009.09.02. 09:22:30

@pote: Nem szurkoloi ugratásról volt szó.
hanem valami ilyesmi
,,te köcsög mocskos bunkó alkoholista szar"
persze a szmájli ki volt rakva utána.De ebben az esetben nem tudtam figyelembe venni.
Donelly kéri az emocionális jeleket mert sok vitát megelözhetenk.Te meg azt mondod nem kellenek.
Nem igérem meg hogy megjegyzem mindenki külön stilusát,értékrendjét és idevonatkozó kérését.
Egyébként meg ti sem vagytok mentesek az ilyen ,,gyengeségektöl" még ha azt is hiszitek.
pl. tisztán emlékszem egy olyanra hogy te mondtál valami poént a Seria b-s juvéra.
Benito meg ugrott rá és nyomta a ,,nem az a baj hogy megböntették hanem hogy a többieket nem"
szöveget.Pedig akkor még szmájlit is raktál ki.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.02. 09:35:04

@kroos:
erre emlékszem,
benito meg is sértődött, hónapokig nem szólt hozzám, és belejavított a posztjaimba!
meg is lepődtem, h együtt mentünk az olasz túrára :))

figyi,
túl sokat akarsz belegondolni egy kommentbe! komolyan...
persze, ha azt írom le, h "Te köcsög buzi", akkor szmájli nélkül necces, h azt gondolja a másik is, h ez poén.
de a "bannel való fenyegetés"-t vmi bayernes vitában komolyan venni, azért...

zárjuk le, ok?
jó tanács "pötétől Neked":
ha nincs szmájli egy komment után, akkor is gondold oda! hidd el, könnyebb lesz, és csak a bayern pocsék játéka ad okot a bosszankodáspdra!

Mr.AT 2009.09.02. 11:27:41

@Great Cornholio: Pedig te is mennyire vágynál rá, hogy végre valaki, valahol, valamikor, egyszer az életben emberszámba vegyen... :-) Sebaj, aegroto dum anima est, spes est.

Mr.AT 2009.09.02. 11:34:20

@Mérgező Hulladék: LOL. :-)

Igen, ebből a szempontból pl. Trezeguet is csak "divat" Juve-drukker, mert ugye nem a csapata stadionja mellett nőtt fel. Le a rohadék simulékony szoftos divatarcokkal! :-) Native power! :-)

Dr Zoidberg 2009.09.02. 12:15:33

Azért az kurvavicces ám, hogy egy ilyen poszt után:

1. Szóba kerül a szemantika és vita is folyik róla
2. Olyan ember játszik kioktatósdit a legnagyobb pofával, aki _tényleg_ nem is tudja mi az a szemantika, ráadásul önmaga bizonyítja ezt be egy idézettel, amit éppen valaki más megalázására szán
3. Mindezekről eszembe jutott az a Lokis poszt, ahol említésre került egy olyan kifejezés, hogy: "frusztrált pöcs." Miért juthatott eszembe?
4. A frusztrált pöcsök teljsen elvonták a figyelmemet a műanyagcsapat-kérdésről, így aztán egyre frusztráltabb pöcsnek érzem magam jómagam is...
5. Azért annyira még fussa, hogy szerintem sincsen műanyagcsapat, de a Real Madrid mégis az. Höhö. Szmájli nincs, de röhögök, jóvan?
6. Attól függetlenül, hogy nem létezik műanyagcsapat, és csak idő kérdése, hogy melyik csapatnak mekkora és milyen múltja/tradíciója van/lesz, nos, attól függetlenül nagyonmás, ha egy csapat alapítása úgy történik, hogy egy ember, vagy egy vállalat kitoszott gazdag, és elkezd fociban gondolkozni, befektetni, felvásárolni, mintegy "projektként" kivitelezve azt, és nem úgy, ahogyan a (mai szemmel) réginagy hagyománycsapatok megalakultak (iskolai sportkörökből, területi érdekeltségekből, rivalizálásokból, ilyenolyan szabadidős tornakörökből, baráti körökből, stb., némely esetben mindenféle misztikus, gittegyletes, szektás fílinggel körüllengve, mindezt persze idézőjelben gondolom, valójában csak egy utánozhatatlanul sajátos légkörre célzok) Naszóval ez a megfizethetetlen; ez a VW-nek, az SAP-nak, és semmilyen orosz maffiózónak, vagy arab sejknek nem fog menni. 70 év múlva az ő csapataiknak is lesz múltja, meg hagyománya, de NEM _olyan_...mindig más tészta lesznek egy kcisit.

davidmoyes 2009.09.02. 15:26:39

@Dr Zoidberg: A 6-os ponttal maradéktalanul egyet tudok érteni..

daneeka 2009.09.02. 15:43:37

@Mr.AT: Hehe. Amikor megalakult a sport1 itthon, akkor mi nem fizettünk rá elő, de bejött a kódolt adás a tv-ben. Képzelheted, a hangyafoci és a recsegés, nagyjából csak hallgatni lehetett, de nekem bőven jó volt így is. :)

rexford 2009.09.04. 22:47:35

Most olvasom, h a Tottenham megvett egy Kyle Naughton és egy Kyle Walker nevű focistát a Sheffield Utd-tól fejenként 6 milla euróért, közben eladták Darren Bentet 12 milláért a Sunderlandnek. Na ez a nem mindegy!

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2010.01.07. 21:12:34

Egyebként a Bayern kiharcolta a részvételt az első Bundesligában. Fent máshogy gondolták...

Az első kupagyőzelem egyébként nagyjából 10 évvel előtte volt.
süti beállítások módosítása