Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Premier League, 3. - A félreértések elkerülése végett

2009.08.26. 20:45 Alapvonalszippantó Hapci Benő

 Össze lehet-e mosni egy 5-0-s győzelmet és egy 3-1-es vereséget? Lehet-e 11 emberrel kettős emberhátrányban játszani? Komolyan kell-e venni a Spurst? A Burnley lenne az új Hull? De akkor ki az új Cristiano Ronaldo? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ a hétvégi forduló összefoglalójában, ám nem biztos, hogy valamennyire meg is találjuk; hiszen közben tisztáznunk kell néhány közkeletű félreértést is, valamint beszámolnunk többek között a Birmingham - Stoke City rangadóról.

 
Tovább után nekivágunk.
 

Kínálja magát a keretes szerkezet posztunk számára, hiszen két kísértetiesen hasonló mérkőzést láthattunk a forduló nyitányán Wiganben és az anfieldi zárótalálkozón. A két, vélhetően hatalmas pszichés nyomás alatt álló esélyes sorra puskázta el a helyzeteket, hogy aztán a vezető gól megszerzése után felszabadultan hengerelje le ellenfelét. Na jó, ez utóbbi valójában csak a Unitednek sikerült, de sörényes makákó legyek, ha nem alakult volna éppen így a Liverpool meccse is, ha mondjuk a 10. percben ez a teljesen valószerűtlen jelenet annak rendje és módja szerint góllal végződik.     
 
 
A Manchester United esetében a szezon még jó sokáig C Ronaldo hiányáról fog szólni, ezzel pedig a játékosok is tisztában vannak. Pedig vélhetően ők is sejtik, amit mi, tudniillik, hogy nem lesz itt nagy baj, elhinni viszont csak néhány fontos győzelem után fogják, addig pedig extra teher lesz rajtuk. Az eddigiek alapján mindenesetre Valencia és Nani alkalmasak lehetnek Cristiano Ronaldo, a szélső pótlására.  
Cristiano Ronaldót, az atletikus gólgépet viszont nem is lehetett volna pótolni, így aztán Fergusonnak más megoldás(oka)t kellett találnia. Az egyiket nem is kellett sokáig keresnie, sőt, már egy évvel CR tényleges távozása előtt megtalálta. Igen, igen, jól mondja az úr ott a hátsó sorban: Dimitar Berbatovról van szó, a United legalulértékeltebb játékosáról, akinek Ronaldo távollétében fényes szezont jósolunk.
 
 
Az izgága bolgár a Wigan ellen a sajátja mellett három másik gólban is főszerepet játszott: Rooneynak gólpasszt adott, Nani szabadrúgásgólja előtt őt vitték földre, Owen gólja előtt pedig ő szerzett labdát a középpályán. Bizony, a CR-egyenlet másik ismeretlenje is megszerezte első bajnoki gólját a legalább 15-ből: MO7 a legnagyobbakra jellemző természetességgel helyezte a hálóba a labdát (fiatal csatárjelölteknek hosszas tanulmányozásra javasolnánk a labda átvétele előtt bejárt útvonalát).  
 
 
Észak-Londonban komolyan betojhattak, hogy a Newcastle kiesésével egyedül kell majd viselniük a liga bohócsipkáját, amin az utóbbi években a dzsordikkal osztoztak, hiszen szakítottak hagyományos szezoneleji idétlenkedésükkel és tavaszi formájukat tartósítva gyűjtögetik a pontokat. Természetesen a Tottenhamnek papíron régóta a közvetlen élmezőnyben volna a helye, ám ezt utoljára Martin Jol alatt tudták füvön is megvalósítani. 
 
Nem tudjuk persze teljesen kizárni, hogy a szezon folyamán valamikor, már csak megszokásból is, rátenyerelnek a self-destruct gombra, addig viszont csak annyit állapíthatunk meg, hogy minden adott egy komoly sikerhez: végre stabil, összeszokott keret, gyakorlatilag minden posztra két minőségi játékossal; dörzsölt, tapasztalt edző; dél-afrikai repülőjegyért hajtó angol csatárpáros; és persze Luka Modric.     
Ezúttal a West Ham ellen úgy győztek, hogy ellenfelüknél jóval kevesebb helyzetük volt – jó jel –, sikerüket pedig részben annak köszönhették, hogy – az egyébként remekül játszó – szintén a válogatott szereplésért hajtó Carlton Cole arról próbálta meggyőzni a lelátón ülő Capellót, hogy feltétlenül Jermaine Defoe ékpárjaként számítson rá a jövőben. 
 
 
Aki a Birmingham-Stoke futballcsemege kapcsán az eredmény közlésénél többet várna tőlünk, annak ezúton kívánom, hogy hátralévő életében csak ilyen meccseket lásson.
 
 
Lent délen nagyon durván pörgött a flex, dolgoztak rendesen az Arsenal játékosai. A nagyot játszó Diaby két gólt vállalt, mellette az ifjú Ramsey és a kevésbé ifjú Gallas talált be, utóbbi zseniális megoldást választva. Szerintünk az Arsenal fasza lesz idén, szombat este pedig már azt is jobban sejthetjük, hogy mennyire. Az új tulajdonosra várva szép csendben széteső Pompey ugyanakkor stabil kiesőjelöltünk, ha januárig nem történik nagy változás a klubnál. (UPDATE: úgy tűnik, már meg is történt) 
 
 
Ireland, Barry - SWP, Tevez, Robinho - Adebayor. Helló, mi? Fogalmunk sincs, mire lehet képes ez a papíron brutális támadóalakulat, ha (és persze: amennyiben) összecsiszolódnak, szombaton mindenesetre számtalan helyzetre és egyetlen gólra volt jó. A Wolves akár meg is viccelhette volna a Cityt, ám egyelőre Given tűnik a legfrankóbb igazolásnak. A meccs egyik tanulsága pedig, hogy bizony Lescott is az lehet.
 
 
Mindenki aktuális kiskedvence, a Burnley továbbra is él az általunk még májusban megelőlegezett bizalommal. Ezúttal egy félfélidőnyi kiváló, és háromnegyed meccsnyi stabil játék elég volt ahhoz, hogy az Arsenal elleni totálkárt hegesztgető Moyes csapata ellen is begyűjtsék a három pontot. Sokakat emlékeztethet ez a szezonkezdet a Hull City tavalyi őszére, de a bordók lendülete akár a bajnokság végéig is kitarthat. Két dolog mondatja ezt velünk; egyrészt Owen Coylet jobb edzőnek tartjuk Phil Brownnál, másrészt az az észérvekkel - az FA-kupában a nagycsapatok ellen elért eredményeiken kívül - nehezen alátámasztható érzés, hogy a Burnleynek a Premier League valahogy jobban testhezáll, mint a Championship
 
 
A tavalyi szezon Hullja, a Hull rendkívül szerencsés győzelmet aratott az NST-kedvenc Bolton felett. Gary Megsonnal nehéz volna vitatkozni azon, hogy csapatának az első fél órában le kellett volna rendeznie a mérkőzést, Dawson és a haverok, Myhill és az égiek azonban átsegítették a tigriseket a nehéz pillanatokon, a csereként debütáló Altidore pedig első labdaérintésével helyzetbe hozta Ghilast, aki nem hibázott; a hálóba bikázott.
 
 
Nem kevesebb szerencsével jutott három ponthoz a Sunderland: Fülöp Márton és védelme különösen a pontrúgásoknál és a beíveléseknél mutatott vérfagyasztó teljesítményt, ám nem csak azokat a szituációkat úszták meg, ahol a labda végül valahogy elkerülte a kaput, hanem két alkalommal még azt is, amikor a hálóból kellett kiszedni azt - a Blackburn mindkét meg nem adott gólja vitatható volt. Elöl viszont Jones kiváló teljesítménye egyáltalán nem, így ez összeségében elég volt a győzelemhez. 
 
 
Az első számú bajnokesélyesA liga legmasszívabb csapata egy nem túl látványos mérkőzésen verte a Fulhamet. Ancelotti és a Chelsea tökéletes párosításnak tűnik: a kontinens egyik legszínesebb edzőegyénisége egyelőre stabilan irányítja a hagyományosan sziporkázó játékkal előrukkoló gárdát. Anelka és Drogba pedig, akik állítólag nem tudnak együtt játszani, egy-egy remek gólpasszal ajándékozták meg egymást. Gera Zoltán 62 percet kapott, Hodgsonnak pedig erősítenie kell, ha meg akarja ismételni a tavalyi jó teljesítményt.   
 
 
Térjünk rá akkor a forduló legtöbb félreértést okozó találkozójára, kezdve talán a legfontosabbal: a meccs után szárnyrakapott híresztelésekkel ellentétben a Liverpool nem játszott rosszul. Kicsit pontosabban: nem játszott rosszabbul, mint a tavalyi szezon hasonló időszakában. Történetesen jobban játszott. Csak éppen akkor sorozatosan malaca volt, a Villa ellen pedig elöl semmi nem jött össze, hátul pedig ajándékozott három gólt a remekül védekező, ám ettől eltekintve a meccsben sem lévő birminghamieknek. Való igaz, rengeteg hibát vétett több játékos is, a csapat játéka azonban egyáltalán nem emlékeztetett a tavaly augusztusi kilátástalanságra. A rossz utolsó passzok, kihagyott helyzetek akár szezoneleji formára is utalhatnának, nem lehet figyelmen kívül hagyni azonban, hogy - amint azt egy jószemű elemző meg is jósolta - a Stoke ellen a korai gól után mennyire helyén volt minden mozdulat. Pszichés gátról lehet talán inkább szó, és - mivel sajnos továbbra sincs bejárásunk a Pool öltözőjébe - csak találgathatunk, hogy - amint a MU esetében - náluk is elképzelhető, hogy mindez egy kulcsjátékos elvesztésével (is) magyarázható. Pedig aggodalomra - e tekintetben - a Mersey partján sincs különösebb ok. 
Ugyanis - hogy rögtön eloszlassuk a másik gyakori félreértést is - Lucas Leiva igenis kiváló, ígéretes játékos, aki a spanyol vagy akár az olasz bajnokságban már most sztár lehetne. Az első két fordulóban – Glen Johnson mellett – csapata legjobbja volt, az egyszeri Liverpool-szurkoló viszont hajlamos csak a hibáira figyelni, ami egyrészt hatalmas nyomás alá helyezi a srácot, másrészt karmikusan (vagy a tai-chi alapján, ezeket mindig keverem) elő is csalogatja azokat. Az első gól előtti dupla hibája – előbb a szabadrúgást eredményező szabálytalansága, majd a beérkező labda határozatlan támadása – természetesen nem tanulságok nélküli, de valószínűleg egyszerűbben orvosolható problémáról van szó, mint a másik két gólnál. A szögletből bekapott gólon már meg sem lepődik az ember: hosszú ideje húzódó gondja ez a Liverpoolnak, amivel – a jelenlegi zónavédekezés javításával, az emberfogásra, vagy akár a vudu-mágiára történő átállással, de – kezdeni kell valamit, ha komolyan gondolják a bajnoki címet. Gerrard szabálytalansága nem kevésbé szimptomatikus: a liverpooli csékára régóta jellemző, hogy gyengébb formában játszva túlkompenzál; Captain Fantasticként ilyenkor még többet vállal, azt is, amit nem neki kellene. A büntetőhöz vezető, teljesen reménytelen, akcióhőshöz illő mozdulata ennek kiváló példája volt.
 
A büntető után a Liverpoolnak már nem volt reális esélye, hiszen addigra már – az egyébként a lehető legjobb csapattal kezdő – Benítez a kétségbeejtően rövid kispadról épp a tavaly egészen pontosan 2 (kettő) értékelhető megmozdulást szállító Babelt, valamint a csapat játékrendszerétől, stílusától; illetve általában a futball minden szépségétől idegen Voronint küldte a Rieráért ordító meccsbe.
 
 
A forduló igazi meglepetése viszont mégsem a Liverpool harakirije volt, hanem kiváló kollégám váratlan veresége shinigami kommentelőtől, aki így vezetést szerzett a közbeszólók csapatának. A következő fordulóban pedig az tippelhet, aki először bekommenteli a választ a következő, minden aktualitást nélkülöző kérdésre:
 
Mikor nyerte meg utoljára úgy valamelyik csapat a bajnokságot, hogy az első három fordulóban kétszer is vereséget szenvedett?
 
(Természetesen nagyon_halottról és Strigóról sem feledkezünk meg, a közeljövőben ők is tippelhetnek majd, de az mégsem állapot, hogy lement három forduló, és még nem volt kvízkérdés.)
 
 

172 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr691338629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Titi120 2009.08.26. 21:26:19

1998.

Egyébként fogalmam sincs.

moTa 2009.08.26. 21:27:08

Az 1992/93-as szezonban a ManU kezdte így az évet:
Sheffield United - Manchester United 2-1
Manchester United - Everton 0-3
Manchester United - Ipswich Town 1-1

Pampito 2009.08.26. 21:28:49

Talán 54-55 -Cselszki
Az biztos,h nagyon kakin kezdte az évet,de ha yol emléxem,ekkor lett először bajnok.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.26. 21:33:21

@moTa: az nst.pl@freemail.hu elektronikus postacímre várjuk a tippeket, lehetőség szerint péntek délutánig. :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 21:38:07

Az ARSENAL bizony fasza lesz, jól mondja kolléga :-)

Viszont én hűséges szurkeszként (és talán egyedül, amilyen zsír a stream) nézem a ma esti Gunner vs Bhoys rájátszást, és még hűséges szurkeszként is meg kell állapítsam: Eduardo akkorát homorított, hogy még CR7nek is dícséretére válna. Mejuto Gonzales meg is ette, immár 3-0 ide. Emlékeztetetőül: egy megpattant labda, egy öngól és egy igaztalan 11-es eddig az Arsenal mérlege :-)

Hogy miért :-)? Mert ha ekkora máktarisznyánk van, az csak jót jelenthet erre az évre nézve!

go gúnárok!

moTa 2009.08.26. 21:44:36

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Igenis! De jó hogy kihagytam a ma esti sörözést;)

pietro10 2009.08.26. 21:45:05

A legelső premier league szezonban rajtolt az Manchester 2 vereséggel és egy x-el.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.26. 21:48:33

@pietro10: ez is jó megfejtés, de már legfeljebb egy Kalán nénis hátizsákkal tudunk jutalmazni.

crouchy 2009.08.26. 21:49:03

köszönöm, megvilágosodtam. Már rendelem is a Lucas mezeket, mindhárom fajtából kérek.

pietro10 2009.08.26. 21:49:37

jólvan nem láttam hogy már postolva van.

crouchy 2009.08.26. 21:51:01

ez évben eddig csak pontrúgásból kaptunk gólt. ultragáz.

crouchy 2009.08.26. 21:51:45

@crouchy: mondjuk jobb mintha csak pontrúgásból szereztünk volna.

nils_h 2009.08.26. 21:56:36

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: bármit megtennék egy olyan zsákért! :)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.26. 22:05:58

@nils_h: egyes pletykák szerint heinrich kolléga hatalmas gyűjteménnyel rendelkezik

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 22:09:24

@nils_h: bizony :-) ezt az egyet pont nem láttam, jellemzően az egyetlen saját akciógól :-)

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 22:17:36

@morphine: brékingnyúz: Arshavinnak új frizkója van! Olyasmi mint Torresnek, csak festék nélkül! Közben edzőmeccs zajlik.

nils_h 2009.08.26. 22:19:06

brékingnyúz: Arshavin gólt lőtt

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 22:46:27

szerintem:
1-2. Chelsea, Arsenal
3. MU
4-5. MC, Liverpool
6. Tottenham

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 22:51:07

@imici77: nem csoda immár. pont ez a szép. nagyon várom a szombatot!

Arsa egyébként óriási gólt lőtt, már amikor wilshere visszajátszotta neki, tudtam mi jön :-))))

"Men against Bhoys" :-))) egyébként.

drosiii 2009.08.26. 22:52:28

@értelmetlen_nevű:
1. MU
2. Arsenal
3. Chelsea
4. Pool
5. Tottenham
6. Everton
7. City

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 22:53:33

És most látom, hogy a nicosia kiverte a koppenhágát, szóval a mai DVSC jóslatok borultak egy kicsit :-)

pietro10 2009.08.26. 22:53:39

@értelmetlen_nevű: a liverpool nem lesz benne az első négyben az biztos.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 22:55:28

@drosiii: @értelmetlen_nevű: két hete még mindenki temette az ágyúsokat. most meg első meg második helyeket írtok, mikor még "nem találkoztak valamirevaló ellenféllel?"

Majd szombat este megbeszéljük!

drosiii 2009.08.26. 22:57:32

@morphine: Én eddig sem temettem és ezután sem fogom. Wengert évek óta az egyik legnagyobb zseninek tartom.

drosiii 2009.08.26. 22:59:35

@drosiii: Sőt, ha visszaolvasol a múltbeli Arsenallal kapcsolatos kommentjeimbe, akkor még védtem is őket, hogy nincs baj a játékospolitikájukkal, ha spórolósra veszik - és BL 4 környékén maradnak stabilan.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 23:03:12

@drosiii: Nekem nem kell magyaráznod, csak jelzem, semmi sem biztos ettől a szép kezdettől még :-) Csak a BL csoportkört értük ma el, meg hat pontot dúrva gólkülönbséggel. De nagyon messze még a jövő tavasz!

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 23:04:48

@morphine: Én nem temettem őket, sőt már a tavalyi 4. hely is csalódás volt.
Ma Denilson belekötött egy materadzi-arcú skót favágóba. Szerintem ez szimbolikus, pedig nem kedvelem a kötekedős focistákat, és Denilsont sem igazán. Egy igazi gólvágó (Henry) hiányzik nagyon, de ezt leszámítva nagyon erős a keret, a sérültekkel együtt kb. 10 bevethető középpályás van.

Gabez 2009.08.26. 23:09:24

"Dimitar Berbatovról van szó, a United legalulértékeltebb játékosáról, akinek Ronaldo távollétében fényes szezont jósolunk"

Berba iszonyat jól cselez és lát a pályán (jobban, mint CR7 látott), de lusta, nem hajlandó futni, az eszement rohanás hazájában ezért nem is él meg nagyon, neki a spanyol bajnokság sokkal jobban tetszene...irány Madrid, Benzema mellé. :P

"kezdeni kell valamit, ha komolyan gondolják a bajnoki címet."

Nem gondolják komolyan...ez látszott, nem? Csak viccelnek a fiúk...;)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 23:10:36

Pot One: Barcelona, Chelsea, Liverpool, Man Utd, AC Milan, Arsenal, Sevilla, Bayern Munich

Pot Two: Lyon, Inter Milan, Real Madrid, CSKA Moscow, Porto, AZ Alkmaar, Juventus, Rangers

Pot Three: Olympiakos, Marseille, Dinamo Kiev, Stuttgart, Fiorentina, Atletico Madrid, Bordeaux, Besiktas

Pot Four: Wolfsburg, Standard Liege, Maccabi Haifa, FC Zurich, Rubin Kazan, Unirea Urziceni, APOEL Nicosia, Debreceni

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 23:12:41

@morphine: nevetséges. Bayern egyes kalap, Wolfsburg négyes, AZ Alkmaar, Real Madrid kettes.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.26. 23:20:52

@értelmetlen_nevű: mivel nincs fokmérő az akutális erősségre, valami alapján viszont rangsorolni kell, hogy a csoportok egyenlőek legyenek, így ez az ufea koefficiens dolog van olyan jó, mint bármi más, amit ki tudsz találni.

Ettől persze még vicces, de ilyenkor mindig jusson eszedbe a görög válogatott EB győzelme: egyszeri megismételhetetlen siker volt az, és semmire sem szabad, hogy feljsogosítsa őket. (már a büszkeségen kívül persze). Mi tudjuk, hogy az egyébként nemzetközi múlt nélküli wolfsburg győzelme megalapozott és jó eséllyel idén megismételhetik, de hogy méred ezt legalább látszatra exakt módon?

BK 2009.08.26. 23:25:17

@értelmetlen_nevű: szerintem azért összességében elég objektív rendszert rakott össze az UEFA. "The club coefficient is 33% of the league coefficient plus the number of points earned by the club in the five seasons. Before 2004 the contribution of the country coefficient was 50%. The points earned by a club in the preliminary rounds are not counted.[3] The clubs get two points for a win and one point for a draw in games of the main stage of European competitions. Participation in the group stage of the UEFA Champions League is rewarded with three points. Reaching every knockout round of Champions League or quarter-finals and every further rounds of UEFA Cup is rewarded with a point[4]."

ez nekem elég objektívnek tűnik. és ez alapján logikus azoknak a csapatoknak a helye, akiket kiemeltél. Bayern: elég jó bajnokság, néhány tisztességesebb kupaprodukció; Wolfsburg: elég jó bajnokság, nem jelentős kupaprodukció; Real: nagyon jó bajnokág, több ramaty kupaprodukció; AZ: elég jó bajnokság, UEFA-kupában egész hosszú eredménysor.

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 23:25:17

@morphine:Ahol az Alkmmar és a Real egy kalapban van, ott nincs minden rendben a szisztémával. Egyébként engem nem zavar különösebben, legfeljebb nagyobb szerepe lesz a szerencsének.

SamS 2009.08.26. 23:30:01

@Gabez: "Berba lusta, nem hajlandó futni, az eszement rohanás hazájában ezért nem is él meg nagyon"

Ez az elképesztően felületes vélemény rengeteg embertől hallható, pedig statisztikák vannak róla, hogy egyáltalán nem fut kevesebbet, mint a társai.

Fergie róla:
“His stats don’t show that he doesn't work hard. The stats are good."
“Like a lot of talented players, he’s economic with his running."

Egyébként ha olyan hatékonysággal teremt lehetőségeket másoknak és gólokat is szerez (ahogy azt az idei szezonban tette), akkor azt se bánom ha 200 métert fut meccsenként.

Lojzi_ 2009.08.26. 23:32:07

@értelmetlen_nevű: Mi ezen a nevetséges?
A Wolfsburg nemzetközi porondon kevesebb pontot gyűjtött az elmúlt öt évben, mint az őt megelőző 24.
Ha most is jók, meg jövőre is, meg azután is, akkor irány a harmadik, a második, meg az első kalap. Valahonnan el kell kezdeni.

A Real sem villogott az elmúlt 5 évben, a fényes bevásárlólista alapján meg mégsem lehet csoportbeosztást készíteni.

Az AZ és a Bayern esetében is egy kicsit (tavaly előtti szezon elődöntő) az nyom a lattban, hogy nem tesznek különbséget CL és EL pontok között.
Ha lenne, akkor mindketten egy kalappal lejjebb lennének.

Ezen lehet vitatkozni, hogy így van-e jól, de teszemazt, ha a Bayern harmadik lesz csak a csoportjában és vigaszágon az EL-be kerül, amit akár meg is nyerhet egy jó tavaszi szezonnal, akkor simán jövőre is első kalapba kerül (Feltéve, hogy a Bundesliga bejutó helyén végeznek...).

Woland 2009.08.26. 23:48:57

@morphine:

orulok hogy nem mentegeted. : )

Eduardo is a diving cunt. : (

értelmetlen_nevű 2009.08.26. 23:59:56

@Lojzi_: Szerintem azért vannak a csapatok szétosztva, hogy nagyjából egyforma erősségű csoportok alakuljanak ki a sorsolásnál. És ebből a szempontból irreveláns, hogy 5 éve hol volt a Wolfsburg, vagy hogy a Bayern tavalyelőtt uefa elődöntőt játszott.
Lehetne úgy is, hogy csak simán szétsorsolják a 32 csapatot. De direkt létrehoztak egy súlyozást, ami szerintem nem jó. Nem zavar, csak nem tudom, hogy mi értelme van.

BK 2009.08.27. 00:05:21

@értelmetlen_nevű: de tudsz ennél objektívebbet mondani? győzelmek, döntetlenek és továbbjutások adnak pontokat. valamint még azzal is számolnak, hogy amelyik bajnokságból jött, az milyen teljesítményű kupacsapatokat tud kiállítani Európában hasonló számítások alapján. egyszerűen nincsen ennél automatizálhatóbb és pártatlanabb módszer.

értelmetlen_nevű 2009.08.27. 00:14:19

@BK: Annyit írtam, hogy ez nem túl jó. Nem vagyok UEFA, nem kapok pénzt azért, hogy egy jobb rendszert kidolgozzak. de! Például lehetne úgy, hogy minden bejutott csapat vezetőedzője csinálna egy listát 1-től 32-ig, és az összesített eredmény lenne a sorrend. Állítom, hogy jobban tükrözné a valós erőviszonyokat.

Tényleg nem szeretnék erről vitát nyitni, az a lényeg, hogy fasza meccsek legyenek, hajrá Loki, és ne égjen megint a Bayern (Juve, Pool, MU, Barca pedig igen : ). Ez a kiemeléses téma vihar a biliben, felesleges fontoskodás, de én kezdtem, bocs.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 00:14:48

@Woland: Hát, pont eduardo-ra talán mégsem a cunt a legjobb kifejezés, amekkora erő a csávóban van, hogy így visszatért, de persze szived joga :-) De a helyzet az, hogy a kis bra-vát megtett mindent, ami egy csatár dolga: rendszeresen helyzetbe került, akár az összjátékból is kivéve a részét, lőtt is egy gyönyörűt, meg még azon kívül is kettőt, és amikor a 16-oson belül hozzáértek, elesett. Aztán bevarrta a büntetőt.

Egyébként azért nem mentegetem, mert zavart. Szerencsére a továbbiakban lőttünk még két tényleg szép gólt, és amúgy is 0-2 volt már, szóval nem a vb-döntőbe jutást vette el a keltáktól ez a téves itélet.

MUfanatic 2009.08.27. 00:36:49

@értelmetlen_nevű: ide akartam valami vicceset írni Fergie listájáról, de rájöttem, hogy neki se lenne jó a top csapatokat lejjebb rangsorolni, mert akkor már a csoportban izmozhatának! :D Mea Culpa!

pietro10 2009.08.27. 00:38:00

@értelmetlen_nevű: Nagyon jó hogy van súlyozás, ha nem lenne akkor már a legjobb 16 közötti győzelemmel lehetne bl-t nyerni.

Woland 2009.08.27. 00:46:03

@morphine:

nem vitatom a lelki erejet, viszont a cunt-saggal ez nincs kolcsonosen exkluziv viszonyban : ) a hozzaeres meg eros kifejezes.

hozzad hasonloan engem is zavart, mert a - szamomra igen gyer szamu - szimpatikus Arse-jatekosok egyike volt.

valahol remeltem hogy az a bunko Boruc lekever neki egy nevelo celzatu taslit. : ) de, csakugy mint az altalam sokszor kivant Jol vs Wenger freestyle ketrecharc, ez is megmaradt a kepzelet terepen...

BK 2009.08.27. 02:22:26

@Woland: pedig nemrég az Amsterdam Tournament-en lett volna lehetőség a Jol-Wenger deathmatch-re.

Mourinho már nem a király 2009.08.27. 07:28:20

"nem hibázott; a hálóba bikázott."
Micsoda mondat :D
Várom már az Arsenal-MU-t, kiváncsi vagyok mi sül ki belőle :)

poolfanati 2009.08.27. 09:04:32

@értelmetlen_nevű: először azt hittem hogy hülyeség amit kitaláltál, mert akkor a sok edző elfogult és nem biztos hogy elfogolatlanul rangsorolnának.

aztán rájöttem hogy nagyon is jó rendszer. muszáj lenne elfogolatlanul rangsorolniuk, mert ha nem akkor már a csoportban liverpool-mu és barca-real meccsek lennének.

poolfanati 2009.08.27. 09:06:26

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: egyszer valaki dicsérje már meg insuát is!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 09:07:58

@Woland: Ahogy olvasom Wenger ma reggeli nyilatkozatát, hát szerintem elküldte Edu-t a francba. "Nem volt 11-es, hogy Edu mitől esett el, nem tudom, a visszajátszást nézve talán hozzáért Boruc bal térde" Aztán persze jön azzal, hogy a 16-oson belül bizony tényleg erősebb a gravitáció, meg azzal, hogy két éve Babel műesésére kapott 11-es eldöntötte a továbbjutást, míg most, azért lássuk be, nem ezen múlt. Ezt egyébként Mowbray is elismerte, azt mondta, ha megadták, hát megadták, így is úgy is az Arsenal volt a jobb.

Szóval azt gondolom Arsene nem volt boldog az esettől, ezért bízom benne, nem fog megismétlődni :-D

Woland 2009.08.27. 09:21:18

@morphine:

news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/8208690.stm

szerintem ez nem eppen elkuldes a francba. kulonosen ehhez kepest:

news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/a/arsenal/4842424.stm

amugy a BBC-nek jobb terdet mondott (vagy osszevissza, ki tudja : ) szerintem nevetseges hogy mentegeti, mondja ki amit ugyis mindenki tud aki latta az ismetleseket: feldobta magat azert hogy becsapja a birot es jogosulatlan elonyhoz juttassa a csapatat egy felig mar megnyert selejtezon, joval gyengebb ellenfellel szemben.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 09:24:43

@poolfanati:
az mi? az opel új felső-középkategóriás autója?

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 09:33:25

@Woland: most már a celtic jóval gyengébb csapat? a sorsolás után nem ezt mondtad... hogy változik a világ... amúgy a tizik hosszú távon kiegyenlítődnek, meg akik nem rúgják ki a lasztit az ellenfél sérülése láttán, azok elnyerik méltó jutalmukat...;)

ui: lesnél lehet-e előnyszabályt adni? vagy, ha lenget az asszisztens, akkor fújni kell? (mert, ha van előnyszabály, akkor ugye elvettek tőlünk egy gólt 0-0-nál)

poolfanati 2009.08.27. 09:34:49

@pote: nem, hanem az argentin válogatott leendő balhátvédje.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 09:38:14

@poolfanati: egyébként én értékelem Insuát, de ezen a meccsen az utolsó szűk fél órától eltekintve elég halovány volt az előrejátéka

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 09:40:54

@Woland: Nem is azt mondtam, hogy nyílvánosan :-) Arra szerintem nem fogsz edzőt talánli, hogy a saját játékost nyílvánosan megbélyegezze.

Viszont ahhoz képest, hogy Wenger a kétes eseteknél általában teljes mellszélességgel kiáll a fia mellett "nem láttam az esetet" "meg is lehetett adni akár" és hasonlók, ez kifejezetten kemény nyilatkozat volt, nekem azt jelzi, hogy a színfalak mögött lehordhatta érte Edu-t. Persze mit tudom én :-)))

Woland 2009.08.27. 10:01:11

@imici77:

"most már a celtic jóval gyengébb csapat? a sorsolás után nem ezt mondtad... hogy változik a világ... amúgy a tizik hosszú távon kiegyenlítődnek,"

igen, a meccseket latva kevesebb veszelyt jelentettek az Arse-ra mint elozetesen remeltem. meg szoktam valtoztatni a velemenyemet ha a latottak alapjan ez indokolt. az meg hogy hosszutavon kiegyenlitodnek a tizik teljesen irrelevans, itt a szineszkedesrol volt szo, nem arrol hogy befujnak-e ugyanazt az ellenfelnek.

lesnel amugy szerintem nincs elonyszabaly - semmi ertelme nem lenne mivel nem arrol szol a les hogy akadalyozzak az ellenfel jatekosat. olyat lehet csinalni hogy nem fujjak le ha nincs eselye a lesen tartozkodo jatekosnak megszerezni a labdat, de ezt biroja valogatja.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 10:13:30

@Woland: ok, színészkedés volt, sajnáljuk, nagyon. komolyan, kár volt érte, de most ne várd, h Wenger a sajtóban hadat üzenjen Neki... és ez nem a Főnök hibája...

Kár, h ma nem játszotok, mert folytatódhatna a "Észak-London idén nagyon odabasz" című regény folytatása... :)

(mondjuk annyira nem sajnálom, de jól hangzik:))

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 10:14:11

@imici77: majd a színészkedést pöte úgyis megemlíti a beharangozóban:) heteken át. :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:17:29

@imici77:
még nem láttam, de mongyon le a kis KálmánLaci utánzat! :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:24:59

@morphine:
ha tudnék videót nézni melóba, akkor már megtettem volna.
de köszi, tényleg.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:27:04

@pote:
mielőtt heinrich beordítja:
"N"

Pig_Bodine 2009.08.27. 10:30:59

Ezek szerint Wenger látta az esetet? Szerintem már ezt a fejlődést is értékelni kell.
Ha már sorrendet tippelgetünk, én pillanatnyilag ezt látom a legvalószínűbbnek:
1. Chelsea
2. United
3. Arsenal
4. Pool
5. City
6. Tottenham
De ha az első hat közötti sorrendre lehetne kívánságműsor, akkor ezt mondanám:
1. United
2. Spurs
3. Arsenal
4. Chelsea
5. City
6. Liverpool

Ferguson 2009.08.27. 10:32:47

@imici77: az egész PL, beleértve a menedzsereket is, csak egy embert szólít "a Főnök" - nek - és az nem wenger... :) Amúgy a celtices donati gólja szenzációs volt. Elhomályosította az arsenal amúgy remek teljesítményét...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 10:34:51

@Ferguson: (olyan szenzációs volt, hogy ilyet scak a barcselóna tudna lőni, mondjuk ők meccsenként 3at is akár!)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 10:39:15

@Ferguson: @imici77: szerintem is zsír gól volt, de a helyzet az, hogy amikor megtörtént, én éppen azt magyaráztam a feleségemnek, hogy Almunia kitűnő kapus, de nem extraklasszis, és ezt a gólt elfogadta példaként. Szerintem csak centik hiányoztak, egy igazán magas kapus igazán jó reflexekkel lehet hogy pont bele tudott volna érni.

Viszont lássuk be egy szép gól nem mérhető ahhoz a csapatteljesítményhez, amit az Arsenal lerakott az asztalra: a fizikai megfélemlítéssel próbálkozó Celticet nem csak kijátszották, de még vissza is rúgtak, ha kellett. Tetszett na, különösen az első meccsen, bár amikor már Bendtner sarkaz pontosan, és gól lesz belőle (Eboue találata), tudod hogy nem lehet baj :-))))

_KingJack_ 2009.08.27. 10:39:24

@SamS: mérni csak azt tudják, hogy ki mennyit mozog a pályán. Azt, hogy ki mennyit FUT ebből, azt még nem tudják géppel mérni. Berba sokat mozog a pályán, visszalép a labdákért, meg hátrajön védekezni, de FUTNI, na azt, nem szeret.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 10:41:11

Egyébként elnézést a szerzőtől, hogy ennyire szétoffoltuk a posztot, visszakanyarodva, nagyon szimtaikus, hogy hárman váltásban osztjátok az igét, és ASZHB pozitív hozzáállása szintén tapsot érdemel - mégha a Pool-ra és a ManU-ra is vonatkozott, nem csak ránk :-)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:42:17

@morphine:
azért ott volt a para biztosan,
h esetleg felébredhetsz
;)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:43:28

@morphine:
az egész nst-stábnak ÓRIÁSI meglepetés volt Benő felbukkanása :)

Strigo 2009.08.27. 10:47:50

"két kísértetiesen hasonló mérkőzést láthattunk a forduló nyitányán Wiganben és az anfieldi zárótalálkozón"

wtf???

Ferguson 2009.08.27. 10:49:10

@pote: titus, jobban örülnék, ha a nyárelőről elmaradt MU sztároló poszton dolgoznál, mintsem h benő-t fényezd :) De most komolyan, mi lesz a szuper és köcsögválogatottal vmint a bajnok fényezésével? :S

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 10:52:01

@Ferguson:
van egy új szabály:
nem ígérek semmit sem :)

Ferguson 2009.08.27. 10:54:26

@pote: hát szerintem jobban is teszed, mert utána nem tudod levakarni magadról a magamfajtákat :) Amikor vmikor május táján megígérted a MU fényező posztot, akkor az úgy hatott rám, mint egy kisgyerekre. Azóta azt a "játékot" akarom... :D

danesdzsu2 2009.08.27. 10:58:36

@imici77: Én úgy tudtam, hogy Észak-Londonban egy csapat van:)

balu11 2009.08.27. 10:59:08

ha már itt tartunk - lassan kijelenthető, hogy nem lesz NST focitorna?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.27. 10:59:39

@pietro10:

(A Liverpool bajnok lesz, az biztos.)

@pote:

(Ezt az avatarképet direkt crouchy kedvéért raktad föl?)

danesdzsu2 2009.08.27. 11:05:53

Tippem:
1. Chelsea
2. Spurs
3. Arsenal
4. MU
5. City
6. Everton

(egy kissé merész, de vállalom, igenis odaérhet az Arsenal a harmadikra:) )

Ferguson 2009.08.27. 11:06:13

@Csöncsön: "(A Liverpool bajnok lesz, az biztos.)" LooL :D Óóó csöncsön, miért vagy te csöncsön?! :) Amúgy ha bejön, akkor persze nagyot fogok nézni... :S

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 11:07:55

@Csöncsön:
nem,
csak nem találtam normális zárójelet jpegben :)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 11:11:53

@morphine: köszönöm, bár szerintem simán visszavonod a dicséretet, amint valaki felfedezi a szövegben elrejtett, durván rasszista utalást (amivel persze csak crouchynak akartam példát mutatni a kódolt niggerezésre) :)))

Ferguson 2009.08.27. 11:11:59

UEFA Club Football Awards nominees in line:

"Based on the voting results, the list of nominees is as follows:

# UEFA Club Goalkeeper of the Year

Petr Čech (Chelsea FC)
Víctor Valdés (FC Barcelona)
Edwin van der Sar (Manchester United FC)

# UEFA Club Defender of the Year

Gerard Piqué (FC Barcelona)
John Terry (Chelsea FC)
Nemanja Vidić (Manchester United FC)

# UEFA Club Midfielder of the Year

Steven Gerrard (Liverpool FC)
Xavi Hernández (FC Barcelona)
Andrés Iniesta (FC Barcelona)

# UEFA Club Forward of the Year

Samuel Eto'o (FC Barcelona)
Lionel Messi (FC Barcelona)
Cristiano Ronaldo (Manchester United FC)"

Remélem a MU tarolni fog! A barca viheti a középpályás posztot... :)

ZenZo 2009.08.27. 11:16:11

Na igen, visszakanyarodva a PL-re, meg a harmadik fordulóra:

kezdjük máris velünk, a Fulham tényleg masszív csapat benyomását kelti még mindig, de ilyen indiszponált Fulhamet úgy el kellett volna rakni, hogy csak úgy füstöljön a Craven Cottage. Carloval nagyon megy már a "barcas" labdatartás, volt, hogy 4-5 percig labdába sem ért az ellen, és nem Cech-Terry-Carvalho-Cech volt a labda útja. Brutális labdabirtoklási fölény, ilyen 70-30%, de továbbra sem tudunk vele mit kezdeni, tehát a dájámond igazán csak arra nem volt gyógyír (eleddig), amire eddig is megoldást kellett volna találni: 9-10 emberrel a saját félpályán beálló, tömörülő, szervezett(ebb)en védekező csapatok ellen.

Féltem, hogy meglesz az első X, de kétséges sem volt a győzelem, mindazonáltal nem vagyok kibékülve egyelőre a gyémánttal. Ezzel úgy látszik két gólra vagyunk kalibrálva, (többet csak büntetővel lőttünk eddig, azt is csak egyszer), ráadásnak nagyon sűrűn vagyunk középen. Az meg vicc, hogy még egy gyatra Fulham ellen sem mennek az 1 méteres passzok, mikor négyen állnak 1m2-en belül. Rengeteg apró pontatlanság, hiba, rossz passz volt a 90+ perc alatt, s ez egy Hull, vagy gyér Fulham ellen belefér, de kíváncsi leszek mi lesz a rangadókon.

Lampardnak pedig nem áll jól a gyémánt eleje, nem is emlékszem, mikor játszott egymás után háromszor ilyen gyengén.

Nem fanyalgok, mert a lényeg a 9 pont, de akkor is, javulni még bőven van hová.


És még pár szó a záró meccsről:
Hm, azért egy igazán elb*szott napot sikerült a Poolnak széppé tenni egy késő esti meccsel. Az általam viccnek titulált Lucas verte az elsőt, ez már önmagában nagy öröm, aztán a sokszor egekig magasztalt védelem hibázott csúnyát a szögletnél, Reina sárgát kapott, és záró poénként Gerrard összehozott egy büntetőt, csak ezúttal rossz kapu előtt. 3 meccs, két vereség. Ebben vastagon benne van persze a sorsolás, de akkor is.

ASZHB: "a meccs után szárnyrakapott híresztelésekkel ellentétben a Liverpool nem játszott rosszul" - ömm, akkor arra mit mondunk, hogy vertek egy öngólt, összehoztak pár durva védelmi hibát (ebből egy gólt), valamint egy tizit? :) Értelek én, mert nem volt gyér a Pool, de ordít a mondat végi hiány: nem játszott rosszul - de jól sem. Nem mellesleg kívánom neked, hogy Leiva és Riera játszon kedvenc csapatodban hosszú évekig :) Nem rajongok a Poolért, nyilván, de szerintem említett két játékos az utóbbi évek legnagyobb melléfogásai.

ZenZo 2009.08.27. 11:26:34

Ja, még egy gondolat:
"egyelőre Given tűnik a legfrankóbb igazolásnak. A meccs egyik tanulsága pedig, hogy bizony Lescott is az lehet."

Hát igen. Az előző szezonban sem a rúgott gólok számával volt gond a Citehnél. Hanem a kapottal. Így utóbbi állítás nem a meccs tanulsága, hanem a teljes előző szezoné. Ha már nem Dunne és társai versengenek hátul középen a legtöbb öngólt összehozó idióta védelem címéért, hanem egy jó kapus és legalább 1 minőségi belső védő áll majd a hátsó alakzatba, akkor bizony ott lesznek az év igazolásai. Tavaly rúgtak 58 gólt, ami az ötödik legjobb, viszont kaptak 50-et, ami a 10. helyre elég. Erre vettek még három csatárt. Persze jó taktika a többeik gólvágóinak elszipkázása, de igazából Toure, Lescott és Given fogja meghatározni azt nagyban, mennyivel lépnek előrébb a táblázaton az idény végére. Szerintem :)

Boxi_911 2009.08.27. 11:26:50

@Ferguson: Van Der Saar, Terry, Iniesta, Messi

Ferguson 2009.08.27. 11:28:37

@Boxi_911: v d saar, vidic, iniesta, CR :)

ZenZo 2009.08.27. 11:29:11

@Ferguson: miért? Végülis ő levédte magát, nem írta, hogy mikor, csak azt, hogy bajnok lesz a Pool :) az pedig a második 18 évben benne van ;)

United82 2009.08.27. 11:38:17

@Ferguson:

VDS
Vidic
Iniesta
Ronaldo

és a külön kategória, legjobb játékos: Messi

(általában a legjobb játékost a saját posztján nem "hagyják nyerni", mert úgyis megkapja a legjobb trófeát)

Magnetico 2009.08.27. 11:40:50

van der Sar, Vidic, Iniesta, Messi

ez még nem volt:)

nils_h 2009.08.27. 11:43:00

@pote: biztos a fényképezéssel vagy elfoglava, azért nem. :)
Ui.: a négerezés már képileg is megjelenik? ÓRIÁSI

ZenZo 2009.08.27. 12:18:24

@pote: wehehehe, na ja, ezért adtak volna közel két-két és félszer annyit pár hete Terryért :) Vagy ez ilyen olcsóbb de jobb kombó, Hjúz meg elcsípte pont az akciót ;)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 12:22:31

@nils_h:
ne itt a másik :))
pedig tegnap is a "műtárgyak" szolgáltatásait élveztük pár órán keresztül.
vhogy elfelejtek mindig fotózni, de ha majd ha sikerül képet csinálni, akkor Te is rájössz, h elpocsékolt idő az is, amíg a masináért nyúlsz, és nem őket nézed

crouchy 2009.08.27. 12:58:07

@Ferguson: szerintem Csöncsön csak megmutatta hogy tud ő is akkor baromságot mondani mint pietro. Ugyanis ha nem lesz benne az első 4ben a pool, pietronak akkor se lesz igaza, ahogy Csöncsönnek se ha bajnok lesz.

Woland 2009.08.27. 13:05:26

@ZenZo:

Hughes viszont meghagyja Dunne-t csk-nak - szerintem ez megint hulye lepes, mert igy vagy az lesz hogy az egyik 10+ millios belso vedot padoztatja vagy a csk-t.

Dunne-t reg el kellett volna passzolni, amilyen szezonja volt tavaly is meg azelott is (asszem) a szurkolok sem sirtak volna utana. azota meg mar lenne egy uj csk.

mondjuk lehet hogy tuldimenzionalom a csk jelentoseget. vegulis a Tottenhamben Keane kapitanysaga sem a legesszerubb megoldas eddig megis megy a szeker.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 13:23:14

nálunk tavaly meg kb 12 ember viselte a csk karszalagot...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 13:28:09

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: direkt elolvastam mégegyszer -látens buziságot- (áthuzva) rejtett négerezést keresve, de nem lelem, szóval biztos jól elrejtetted :-)))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 13:29:03

@imici77: figyelembe véve a tavalyi eredményeinket, ez nem jó példa....... :-x

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 13:31:50

@morphine: BL elődöntő? soha rosszabbat! :) Viccet félretéve, tavaly amit Wenger művelt az egy nagy kamikáze akcióhoz volt hasonlítható, de idén vmit kitalált, eddig...

ui: én sem lelem, de még azt sem értem hol keressem :)

pietro10 2009.08.27. 13:35:09

Wenger építi a csapatot.....már 13 éve :D.

De viccet félre téve úgy tűnik sikerült valamit összehoznia.

undertow 2009.08.27. 13:35:34

@ZenZo: a cikket elolvastad? ;) mert olyat nem mondott, mint ami a címben van.
"It's been a long and difficult process but I feel Joleon is the best centre-half in the Premier League and will be for many years to come.
He's key to what we are trying to achieve. I've been really keen to bring him here because the key as a manager is being able to work with your targets and now it's just a case of integrating him into the team," added Hughes.
standard PR szöveg, kismilliószor hallottuk már igazolások után.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 13:37:25

@imici77: Én úgy gondolom, hogy valamikor 3-4 éve találta ki, és most végre összeállt. Ezért vagyok bizakodó, mert semmi új nincs, csak a puzzle eddig is meglévő darabkái végre kiadják azt a menő bajor kastélyt. Izé, a londoni Towert, ez esetben...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 13:38:23

@pietro10: azért MINDIG eljutott a BL főtáblára, és akkor még azt a bizonyos bajnokságot nem is említettem, amikor... csak az a nyomorult BL trófea hiányzik... nah, ma sorsolás, utána meg mu, kezdem felvenni a ritmust :)

undertow 2009.08.27. 13:39:34

@Woland: nem arról volt szó, hogy barry lesz a csk?

dunne egyébként a tavalyi szar szezonját leszámítva inkább felfelé lógott ki a citehből. négyszer volt az év játékosa náluk, ami klubrekord.

undertow 2009.08.27. 13:40:25

@imici77: na igen, de gallasra rakni a szalagot eleve csak vicc lehetett

Mourinho már nem a király 2009.08.27. 13:40:28

@morphine: hát nemtudom mit talált ki 3-4 éve, de idén új szisztémába játszanak ha jól tudom (persze ettől még kitalálhatta 3 éve)
igazából egyrészt nőttek 1 évet a "kisfiúk"
másrészt Arshavin óriási, kár hogy nem hozzánk jött a Realba :) (bár itt jobban megél ahogy elnézem)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 13:41:37

@morphine: azért nem értek egyet, mert Flamoney, Hleb helyett keresi az embereket, s mondjuk elment csomó időnk arra is, h Songból ilyen játékos legyen... Senderost most újra beépíti? Eboué szélső középpálya... úristen... :) Szerintem nem ezt találta ki, de most nyáron csavart egyet az eszén, s van vmi, amitől megy a szekér... nah, mindegy, ezen nem fogunk összeveszni... ha a 7végén nem kapunk ki, akkor azért lehet komolyan számolni velünk...

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 13:41:50

@pietro10: Túl korai ítéletalkotás. Az Arsenal játszott egy fejben szétesett Evertonnal (Lescott miatt) és egy 95%-os kiesőjelölt Pompey-val ill. egy Celtic-kel, akik szerintem nem képviselnek átlag PL csapatnál jobb játékerőt. Majd hétvégén lehet felhozni a vitát, a rangadó után, hogy mire is lehet képes ez az Arsenal, bár még az is korai. 10-15 forduló után lesz igazán tiszta a kép.
Chelsea szurkolóként ugyanezt mondom a Chelsea-ről, bár úgy érzem, hogy mi azért valamivel masszívabb csapatok (Fulham és Sunderland, akár mindkettő top10es lehet) ellen is játszottunk. De ugye elég emlékezni Scolari kezdésére. (Nem mintha félteném CA-t attól, hogy ugyanolyan taktikai retardált, mint Scolari, de nem akarom elkiabálni a dolgokat)

undertow 2009.08.27. 13:41:54

@morphine: a tavalyi szezon elején is úgy tűnt, nem?

pietro10 2009.08.27. 13:42:06

@imici77: Nem mondtam hogy gyenge az arsenal,sőt.
Csak éppen az (igai)eredményekkel adósok egyelőre.Meg nem túl szerencsések (lsd: 2006 Bl döntő).

poolfanati 2009.08.27. 13:46:01

@morphine: tessék megtaláltam neked: "sörényes makákó legyek"

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 13:47:24

@undertow: @Zsoca87: @pietro10: még várni kell a jóslatokkal, meg elvárásokkal, meg ilyenek, de mi reménykedünk, az biztos... és Woland kedvenc RvP-je még be sem mutatkozott! :) 7végén kicsi válaszokat kaphatunk a kérdésekre, de még egy hónap és eldől minden:)

undertow 2009.08.27. 13:56:21

@imici77:
szerintem majd januárban vissza lehet térni a témára, addigra nagyjából egyértelmű lesz kik küzdenek a bajnoki címért és kik a BL helyekért.
most még elég képlékeny a dolog, pár éve (2005?) a charlton is a tabella tetején volt szeptemberben, aztán végül a 13. helyen végeztek.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 13:57:57

@undertow: Még jobb példa talán a tavalyi Hull... Amikor a Hull - Chelsea volt (ok.29), még 3-ak voltak vagy 4-ek... Aztán épp hogy benntmaradtak.

undertow 2009.08.27. 14:01:09

@Zsoca87: az épphogy bennmaradás sajnos fenyegeti a spudsot, de a középmezőny még bejöhet :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 14:02:47

@undertow: Nem, sajnos nem fenyegeti. :D (kimaradt egy 'nem' :D)

shinigami 2009.08.27. 14:03:31

@undertow:
ahahahah
adna isten h elottetek vegzunk :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 14:07:20

@imici77: @undertow: The big picture. Nem számít, Flamini játszik-e, vagy Eboué, ez lenne a lényeg.

Wenger, amikor idejött, nekilátott erős csapatot építeni, de használta a tapasztalatot is. Ez drága, mert venni kell és sokat fizetni. Ezt csinálja a Manu időtlen idők óta, és, most hogy van már alapja, ezt csinálja a Cselszki is.

Ezért amikor "olcsó" csapatott kellett kitalálnia Wengernek, annak látott neki, hogy önmagában nem különösebb elemekből (=fiatal, relative olcsó, még nem sztár játékosokból) rak össze egy olyan gárdát, amiben viszont a csapategység óriási, és mindenki megüt legalább egy minimális technikai szintet. Eddig a távozók (pl Hleb és Flamoney) illetve sérülések miatt nem látszott ez összejönni, plusz mivel nagyon fiatalokkal kezdett, mindig volt, aki lefelé lógott ki. Szerintem idénre egyszerűen beérett a rendszer: nem hiszem, hogy az idei eddigi négy meccsünkön láttam volna valakit lefelé kilógni, mindenki egyformán labdabiztos, mindenki egyformán gólveszélyes, és egyre inkább mindenki izmos is (hasonlítsd már össze mondjuk Eduardo fizikumát azzal az egyszálbélű sráccal, akinek két éve a lábát törték). A trükk, ami különösen izgalmassá teszi a csapatot, hogy van néhány felfelé kilógó játékos is, akik közül az egyiket "szabályerősítő kivételként" vásárolta Wenger, míg a többiek egyszerűen csak még ügyesebbek lettek.

Sokan azt károgták, hogy az Arsenal gyenge lesz, mert nem vett senkit a hiányposztokra. Miközben pedig az Arsenal erősebb lett, mert nem ment el senki olyan, aki a csapat ütőereje szempontjából igazán lényeges, a maradók pedig láthatóan végigdolgozták az egész nyarat.

Röviden: felnőttek a gyerekek, és a vén szatyrok vérét veszik!

Bendtner, a féllábú albatrosz cselez és sarkaz? Az alacsony brazil Denilson skót favágókkal köti össze a bajuszt? Song sorban gyüjti a labdákat és meg is játsza őket? Diaby irdatlan tempóval és pontosan? És persze Arsa, aki beáll, majd úgy fordul le a védőjéről, hogy közben a kapust is elküldi?

Persze, szombaton okosabbak leszünk, 10 meccs múlva meg még okosabbak. De itt nem csak arról van szó, hogy a legjobb 11 királyul tud tilitolizni. Az megvolt már 3 éve is, lásd pl. a 2007-es idénykezdetet - Eduardo sérüléséig vezettük a tabellát. Itt arról van szó, hogy, már nemcsak egy "legjobb 11-ünk" van. Itt arról van szó, hogy nem csak a tilitoli megy, de le is ütközzük őket, ha kell. Itt arról van szó, hogy duzzad a csapat az erőtöl és az önbizalomtól - a két dolog, ami a Manu ellen a tavalyi elődöntőben hiányzott. Szombaton kiderül, délibáb-e, hogy én ezt már látom bennük.

Na jó elég belőlem, végre dolgozok is valamit :-)))

ZenZo 2009.08.27. 14:13:35

@undertow: azóta igen, addig csak a címig jutottam :)

@morphine: 3-4 éve kitalálta, hogy diaby meg song lehet majd ütőképes középpálya? hejj, oks. Azért mert a nagy bajnoki menetelés óta Ajax módra kinevel majd elad játékosokat, hát, nem tudom. Valahogy úgy érzem nálatok mindig, hogy mire összeérne a csapat, addigra távozik a fele. És nem a sallang, az marad.

@imici77: az sem olyan sok. Tavaly is megütöttétek a három nagyot, negyedik hely. Azt a szokásos 1-1,5 havi nyeretlen szériát kellene kihagyni, akkor nem lenne gond, aminek azonban alapja lenne, hogy a padon játékosok üljenek, ne pedig tinik.

nils_h 2009.08.27. 14:15:45

@morphine: nekem tetszik ez a teória. És azt gondolom, hogy a következő 3 forduló vízválasztó lesz itt-ott:
Az Arsenal játszik a MU-val as a City-vel.
A MU játszik az Arsenallal, a Thammel és a Cityvel.
A City játszik az Arsenallal és a MU-val.
A Tham játszik a MU-val és a Cselzivel.
A Poolnak meg elvileg sétagalopp, bár ők az ilyeneket szokták beszopni...
Szóval úgy látom, hogy aki most villant, az nagyot lép majd előre.

horas 2009.08.27. 14:26:43

Liverpool télleg nem volt rossz az első talált Villa gólig de még utána is teljesen biztos voltam benne,hogy ledarálják őket.A vereség itt inkább Torres és Gerrard szemmel látható fásultságával magyarázható.Fejben szétvolt esve a Pool a Villa-nak meg órisái mákja volt.Az első gólnál végképp a második gólt tipikusan olyan amit bármikor bárki ellen lehet kapni.

horas 2009.08.27. 14:29:47

Amúgy az Arsenal-ba kéne még egy emberevő a középpályára meg egy fasza kapus aztán sztem télleg brutál csapat lehetne.De mondjuk szezon kezdésből ne itéljünk mer,hogy kezdett tavaly a Barca és,hogy kezdett a Chelsea azt mi lett a vége...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 14:30:12

@morphine: egyetértek, de sztem nem mindegy, hogy ki játszik és milyen poszton... azért tavaly mikor a negyedik hely sem volt biztos télen, akkor nem mondtuk volna, ilyen idénykezdetünk lesz úgy, h Kolo is elmegy... Ezért mondom, h vmi változott Wenger fejében... de még várnunk kell 1 hónapot.

Tavaly az 5. fordulóban vezettük a bajnokságot, majd jött egy akkora lejtő, h csak na... szóval ott Wenger is sokat hibázhatott, mert a Te elméleted szerint mindegy ki játszik, de pont ennek az ellenkezője történt... azaz, akkor mégsem értek egyet:)

Üdv, ymy - kezdődhet a szezon :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.27. 14:30:33

@Alapvonalszippantó Hapci Benő:

(Asszem megtaláltam a kódolt rasszista utalást:

"Gallas... az Arsenal fasza lesz idén")

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 14:34:30

@Csöncsön: (elmaradt a csoda? vagy Bendtner sarkazását annak tekinted, ahogy Eboué gólját is? Ebben reménykedtél?)

ZenZo 2009.08.27. 14:35:21

@morphine: "Miközben pedig az Arsenal erősebb lett, mert nem ment el senki olyan, aki a csapat ütőereje szempontjából igazán lényeges"

filóztam vagy negyed órát, de inkább megkérdezem: itt kire/kikre gondoltál? Mert nekem talán Fabregas és Clichy jut eszembe. Maximum. Arshavin meg jóhogy nem lépett le fél év után :) Mellesleg őt említed később, mint felnőtt Wenger-fiat, hogy is van ez? :)

Azt meg azért látni kell, hogy a nagy fiatalpárti Wenger sem igazán az ifik köré építi a csapatot, mert azért az Almunia-Gallas-Toure-Fabregas-Arsavin-RvP-Adebayor tengelyből egyedül Cesc van 25 alatt. Ebből most kiesett a togói meg Toure, előbbire mondhattok akármit, mégis meghatározó csatárotok volt, ez jól meglátszik azon is, hogy 3 meccs után Gallas vezeti a góllövő listát... Bendtner meg be sem talált. Szóval értékelem én az Arsenalt, meg minden, de hogy duzzad a csapat az erőtöl és az önbizalomtól, na ebben kételkedem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.27. 14:38:13

@imici77:

(Szeretném fölhívni figyelmedet, hogy az Arsenal idén még nem találkozott komoly ellenféllel.) :-))

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 14:40:08

@Csöncsön: nem rossz, de ez nekem is csak utólag tűnt fel :)

horas 2009.08.27. 14:43:33

Télleg amúgy Anderson ügyével mivan?Úgy tudom összebalhézott a Sir-rel aztán kivan adva az útja?
Erről tud valaki valamit?

danesdzsu2 2009.08.27. 14:52:13

@pote: Komoly fegyveredtől fosztottak meg:)

undertow 2009.08.27. 15:01:00

@shinigami:
álmodozni lehet :)
már szeptemberben helyre lesztek rakva a bridgen.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 15:01:03

@Csöncsön: Ezt már legalább háromszor leírtam az elmúlt hét folyamán :-) dehát annyi szerencsénk van, hogy elég szombatig várni a Mu-ra, nem kell a BL döntőig hallgatni ezt.


Hozzáteszem: simán benne van a pakliban, hogy én itt nagyszájúskodom, aztán beleszaladunk a késbe szombaton, szóval izgulok, nem kicsit.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.08.27. 15:04:07

@imici77: Tavaly ilyenkor óta eltellt pont egy év. És szerintem az változott, hogy míg tavaly nem volt mindegy, ki játszik, én úgy látom, hogy most sok poszton mindegy.

Azért hogy ha Gallas és Vermaelen egyszerre kidől, baj lehet. De az ördög akkor sem alszik, ha nem festem a falra, szóval csit :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.27. 15:05:10

@morphine:

(Most akkor minek örüljek? Egyik csapatot jobban rühellem, mint a másikat. Remélem, egy ótvar 0-0 lesz, pont, mint tavasszal.)

(Még szerencse, hogy nem kell néznem a meccset, mert a hétvégén már az _igazi_ fociidény is elkezdődik.) :-)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 15:12:24

@Csöncsön: A Premier League már megy egy ideje! :D

nils_h 2009.08.27. 15:20:15

@Csöncsön: hogyúgymondjam: naggyon kemény!
szép megfejtés :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 15:23:51

@Csöncsön: (ha folytatódik az utóbbi 2 éves folyamat, akkor valóban elkezdődik minden idők leggyengébb "spanyol" bajnoksága...;))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.27. 15:28:36

@nils_h:

(Ezért tippelhetek majd megint PL-meccsekre?) :-)

@imici77:

(Úgy érted: Pancho szerint. De nyugodj meg: Pancho akkor is szégyenről fog beszélni, ha a Bernabéubéli döntőben 4-3-ra veri a Real a Barcát, miután az elődöntőben 5-3-ra verte az Atletit, a Barca meg 3-2-re a Sevillát. Az Európa Ligában pedig megdől a Liverpool-Alavés gólrekordja a Valencia és a Villarreal 5-5-re végződő derbijén. Előre látom már a "Spanyol Gödör" című irományt...)

halihalo 2009.08.27. 16:09:04

@pote: Tudod, az anyai (atyai) szem még a varacskos disznót is szépnek látja...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.27. 16:12:45

@Csöncsön: (úgy értem, h ez a saját véleményem... )

halihalo 2009.08.27. 16:13:53

@ZenZo: Mnit az avataromon is látható, nem a Pool a szívem csücske, szóval nem védeni akarom őket, de a görcsösségüket szerintem még az is fokozta, hogy a bíró azért nem teljesen egyenlő mércével fújta le/nem fújta le az ugyanolyan eseteket. És ha sok ilyen az egymás után egy meccsen, azért az nagyon frusztráló, hamarabb elszakad a cérna még akkor is, ha épp nincs igaza (ld. Reina).

fredy11 2009.08.27. 16:18:49

A hétvégi Arsenal-Pompey-val kapcsolatban... Lehet csak én látom rosszul, de ezt a Kranjcar gyereket az utóbbi idők legnagyobb alibi focistájának tartom. Nem emlékszem hogy láttam volna emlékezetes meccsét sem a válogatottban, sem a PL-ben. A pálya közepén egy 30X20 méteres területen poroszkál, szerintem egy falka vérben forgó szemű rottweiler sem tudná egy valamire való sprintre ösztönözni, passzai többnyire a legközelebb álló csapattárshoz irányulnak. Nem értem hogy él meg ez a figura Angliában...

halihalo 2009.08.27. 16:21:06

@Zsoca87: Hát az idei első félődik a Chelsea-nél azért elég felejthetők... Igen, győzelmek, de valahogy nem túl meggyőző. A MU ellen sem volt az, pedig akkor a MU nem volt jó.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.08.27. 16:23:23

@Csöncsön: igazából nem ez a megfejtés, úgyhogy neeeeeeeeeeeeeem! :)))

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 16:45:19

@halihalo: Szerintem a MU ellen a 2. félidőben jobbak voltunk, az MU nem az az ellenfél, ahol elvárható, hogy végig jobbak legyünk. Ellenben a többi meccsen végig jobbak voltunk és kétség sem férhetett ahhoz, hogy melyik a jobb csapat, az egyetlen bibi, hogy 2x is hátrányba kerültnk első félidőben. Illetve a helyzetek is sorban kimaradtak. Ettől függetlenül sok helyzetet alakítunk ki míg az ellenfelek keveset, ez azt hiszem elég bíztató. :)
De ha nem értesz egyet, nézd abból a szempontból, hogy a bajnokcsapatok sajátja az, hogy rosszul játszva is tudnak nyerni. :)

halihalo 2009.08.27. 16:52:54

@Zsoca87: Hát, így legyen. Már rég volt az a 2006 májusa... :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 17:06:00

@halihalo: Idén leginkább az ANK baszhat ki velünk, Drogba, Essien és Mikel pótlását nem fogjuk tudni megoldani minőségromlás nélkül... Addigra össze kell szedni egy masszívabb előnyt (már el is kezdett ez alakulni ugye... :D)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2009.08.27. 17:06:39

Ja és ott van még Kalou is, de ő idén nem tudom mennyire tud meghatározó lenni.

halihalo 2009.08.28. 00:00:48

@Zsoca87: Az minden éveben van??? Miért nem egyeztetik az egyéb világversenyekkel? EB és VB sem a bajnokságok közepén van.

Woland 2009.08.28. 01:24:44

@halihalo: ANK minden masodik evben van ugy tudom. gondolom azert nem tartjak nyaron mert utkozne az EB/VB-vel. lehet hogy valtoztatnak majd rajta europai nyomasra.

tulonk is hianyozni fog ket nagyon fontos ember Assou-Ekotto es Bassong szemelyeben.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.08.28. 07:52:39

@Woland: vagy azért mert nyáron nem igazán jó focizni bizonyos afrikai országokban. sőt mondhatnánk azt is, hogy több országban jobb télen, mint ahányban nyáron
Az ütközést elkerülendő egyébként tehetnék páratlan évre. Simán beleférne.

Boxi_911 2009.08.28. 09:12:06

@Boxi_911: Francba, csak egy helyen hibáztam...

danesdzsu2 2009.08.28. 11:55:19

@halihalo: Egyeztetik. Ahogy az EB-t az európai bajnokságokkal, úgy az ANK-t az afrikaiakkal.

nils_h 2009.08.28. 14:11:17

@pote: Most akkor Dunne tényleg lelép a City-től? ki fogja rugdosni a gólokat? :)

halihalo 2009.08.28. 20:12:04

@pancho_sanza: A selejtezők egy dolog, de a döntők lehetnének nyáron olyan helyen, ahol nincs olyan meleg. Pl. a dél-afrikai vb-n is 15-20 fok lesz.

SamS 2009.08.28. 21:43:54

@halihalo: Vagy még annyi se. Csomóan kesztyűben játszottak a Konföderációs kupán is.

bag 2009.08.29. 06:20:42

Az idei Pool szánalmas kétség nem fér hozzá, ahogy azt várhattuk is .

Ez egy dolog. A másik: senki nem említi Torres arcát, vagy ami egykor az volt... Amit ez a srác kapott 2-3 forduló alatt az azt hiszem néhányunknak elvenné a kedvét a "játék"-tól örökre...
Ezek a sebek, monoklik nem szimulálások.
és a bíró nem védte meg most sem, mert aprították rendesen, mint paraszt a répát.

Messze nem ezért kaptunk ki de ez is benne van...

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2009.08.29. 09:12:50

@bag: "Amit ez a srác kapott 2-3 forduló alatt az azt hiszem néhányunknak elvenné a kedvét a "játék"-tól örökre..."

Bizonyos Kenny Dalglish szerint a jó csatár egyik legfontosabb tulajdonsága az, hogy nem fél, attól, hogy bántani fogják. :)

undertow 2009.08.29. 10:55:00

@bag: gondolod vissza kéne hívnunk a csapatba a jó öreg ron harrist amikor a pool ellen játszunk csak azért, hogy ráállíthassuk torresre? :)
süti beállítások módosítása