Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

U21 Európa-bajnokság - Svédország

2009.06.18. 13:50 heinrich

Végigtarolja-e a német utánpótlás Európát? A Konföderációs Kupa zsongása mellett ez foglalkoztat bennünket leginkább, miután a német utánpótlás válogatottak a legutóbbi két Európa-bajnokságot simán behúzták. Szemünk most Svédországon; némi ütemkéséssel, de nagy magabiztossággal csapunk le az eseményre, az U21-es válogatottak küzdelmeire. Igen, mi megint a németekre teszünk. (Na jó, csak én).

U19 Európa-bajnokság – 2008
Az új német utánpótlás első sikerének hál Istennek igen közelről lehettünk szemtanúi, hiszen alig egy évvel ezelőtt a csehországi EB-n mi is találkoztunk velük egy szűk és vállalható vereség formájában. Összességében nem lehetett nem észrevenni, hogy a német csapat dinamikus, ötletes (bezony) és az egész mezőnyből a legfelnőttesebb (már ha van ilyen szó) játékot hozva, teljesen megérdemelten nyert. Elrakták a spanyolokat, a házigazda cseheket, és lesimázták az olaszokat is. (Döntő: Németország – Olaszország 3-1)

U17 Európa-bajnokság - 2009
Ha lehet, ez még simábbra sikerült, a németek mindössze két gólt kaptak a tornán, megszórták az utánpótlásnevelésről méltán híres angolokat (4-0), az olaszok itt sem jelentettek gondot (2-0), és a hollandokat is elrendezték mind a csoportkörben, mind a döntőben (2-0; 2-1)

Úgy tűnik, az utánpótlás csapatoknak két nagyon fontos adottságuk is van, ami a felnőtt válogatottjukból jelenleg hiányzik. Az első az átütő erő, ami messze nem egyenlő az elszánt rakkolással, a másik pedig a kreativitás, ami részben Marko Marinnak, részben pedig a nem annyira hazai, de német színekben játszó első- másodgenerációs török, afrikai és egyéb vendégmunkások gyermekeinek köszönhető.

Kétségtelen, a Bundesligának megvan az az előnye, hogy sokkal szívesebben játszatják a fiatal tehetségeket, mint az olasz, vagy az angol klubok, az U21-es keretükben gyakorlatilag csak stabil kezdőjátékosok találhatóak. Ne hallgassuk el, ez részben a Bundesliga _tőkeszegénységének_ is betudható, de ettől függetlenül a koncepció nem rossz, és idővel egyenesen vezet a liga színvonal ának emelkedéséhez, és a válogatott megerősödéséhez, hiszen az osztrák-svájci EB és a hazai rendezésű VB eredményét is óvatosan kell kezelni, a dél-afrikai világbajnokságon akár egy komolyabb égéssel is számolni lehet. Az utánpótlás tornák eredményeit tehát mértéktartóan kell kezelni, de azt talán elmondhatjuk, hogy ha nem is üstökösként, de legalább úthengerként a Bundesliga beindult.

U21 Európa-bajnokság – 2009

New kids on the block - feketében:Marcus Berg /Groningen/, fekete-fehérben: Albin Ekdal /Juventus/, kékben: Mattias Björsmyr /IFK Göteborg/


A csoport
Svédország
Olaszország
Szerbia
Fehéroroszország

B csoport
Anglia
Spanyolország
Németország
Finnország

Eddigi eredmények:

Svédország – Fehéroroszország 5-1
Olaszország – Szerbia 0-0
(összefoglaló itt)


Anglia – Finnország 2-1
Spanyolország – Németország 0-0
(összefoglaló emitt)

Ma este természetesen a német-finn meccsre fókuszálunk, a várható kezdőcsapat:

Neuer (Schalke 04) - Beck (1899 Hoffenheim), Jerome Boateng (Hamburger SV), Höwedes (Schalke 04), Schmelzer (Borussia Dortmund) - Khedira (VfB Stuttgart), Aogo (Hamburger SV) - Ebert (Hertha BSC), Marin (Borussia Mönchengladbach) - Dejagah (VfL Wolfsburg), Özil (Werder Bremen) vagy Ben-Hatira (MSV Duisburg)



A mérkőzéseket Adidas labdákkal játsszák – így van ez már 1970 óta minden nagyszabású FIFA és UEFA rendezvényen. Az Adidas Terrapass tavaly decemberben debütált, a mostani EB labdája a svéd nemzeti színeknek megfelelően kék-sárga, tizenkét speciális vízjel borítja (pl.: Európa térképe, a tournament logója stb.). A tizennégy különálló részt hőillesztéssel dolgozzák össze, tovább fokozva a labda gyorsaságát, pontosságát, lövések esetén követhetetlen röppályáját.

Ami még követhetetlen, az a furmányosan cseles szabadrúgás kombináció, amit a német futball két nagy ígérete, Mesut Özil és Marko Marin hozott össze a spanyolok ellen.
 

40 komment

Címkék: német u h válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr261193256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 15:03:17

@pote: ellenpropagandálunk, ellenpropagandálunk?

A hangoskodókat ki fogjuk vezettetni a tárgyalóteremből :)

avenger13 2009.06.18. 15:06:31

a szabadrúgás kombináció olyasmi akart lenni, mint amit Rooneyék összehoztak szögletből? :D Igazán jól sikerült.

Vul-Kahn 2009.06.18. 15:07:44

Kösz heinrich, nagyon kellett nekem ez a poszt, mert ez a Konfed-kupa egy bohóctalálkozó, nem több. Az is tök jó, hogy ennyire németközpontú, némileg a benito-féle szarszínű gatyás posztnak is a folytatása. Ahogy írod is, a németeknél szinte mindenki stabil kezdő a klubjában, az olaszoknál nem, ez nagy előny.
És amiről nagyon sokan megfeledkeznek, az az, hogy a német nagyválogatott nagyrésze is elég fiatal. Schweinsteiger, Lahm, Trochowski, Jansen, Gomez, Podolski, Mertesacker, Westermann, Adler, Helmes is mind 25, vagy az alatt vannak, h csak a legnagyobb neveket említsem. Nem fog náluk 3-4 éven belül kikopni egy olyan vonal, mint pl az olaszoknál a Zambrotta, Cannavaro, Grosso, Pirlo, Gattuso, Perrotta, Camoranesi, Di Natale, Toni-féle, az elkövetkező években a meghatározók közül csak Ballack, Frings, és Klose fog visszavonulni. Tehát ha az előbb említett németekhez csak a legnagyobb U21-es és U19-es klasszisokat adom hozzá, az már akkor is 30-35 klasszis játékos. Ekkora merítésből csak kiváló csapat lehet.

Csörszike 2009.06.18. 15:26:05

milyen német csapat már ez?
boateng,khedira,marin,aogo,özil,dejagah???
egyébként nem igaz, h mind kezdő lenne a klubjában, sőt. boateng,dejagah,aogo és khedira nem alapember, ahogyan höwedes és sch,elzer sem. bár az igaz, h közel vannak a tűzhöz.
én a szerbeknek drukkolok, meg persze a digóknak...

Lebowski Őtökisége 2009.06.18. 15:35:30

a spanyoloknál miért csak egy baszk válaogatott van?

kéne egy külön baszk válogatott a Bilbao-n kívül is.

Vul-Kahn 2009.06.18. 15:38:15

@Csörszike: Khedira hogy a viharba ne lenne alapember? Boateng 21 BuLi, és 9 UEFA-kupa meccset játszott idén, Aogo 23 BuLi, és 11 UEFA. Höwedes 24 BuLI-meccs. Schmelzer meg Dejagah tényleg nem játszott annyit, de utóbbi azért így is 3. számú csatár volt a bajnok Wolfsburgban.

Csörszike 2009.06.18. 15:44:34

és ezen meccsszámokból mennyi volt a csereként pályára lépés?
de persze igazad van, többet jáccanak talán, mint más válogatottak játékosai.
ugyanakkor ezek közül neuert, becket, özilt, khedirát, höwedest és talán dejagah-t tartom jó játékosnak.boateng, aogo semmi, marin hype, stb.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 15:54:41

@Csörszike: Aogo elég megbízható, ráadásul több feladattal is meg lehet bízni (Helmer a Bundesliga hivatalos oldalán az év csapatába is betette - bár ok, ez nem kötelez senkit semmire), Boateng valóban gyenge, de Marinban biztos több van, mint szimpla hype. A törpeségével sajnos meg kell majd küzdenie, de hogy ügyes, az szerintem kétségtelen.

kroos 2009.06.18. 17:17:31

boatengböl ban 3 is D
Khedira atomkezdö a kalapács mellett.Höwedes is az volt,föleg hogy westermann elég sokat játszott a középpályán és bordon sérült volt...Marin özil stabilak,egyedül szerintem Dejagah aki nem volt kezdö.Na meg aogo akinek ma sem tudja senki hogy mi a posztja.

halareaal 2009.06.18. 17:43:48

a szerb válogatott sem gyenge, legalábbis a húzónevek ott is megvannak. furcsa 1ébként, h az angolok mindig olyan bénák az utánpótláson, miközben csupa PLből ismert név van a keretben. zárójelben jegyzem meg, a spanyoloknál annyi Barca játékos van, mint Castillás:P.

halareaal 2009.06.18. 17:49:53

egyébként tök ledöbbentem, tehát akkor a Leverkusenben játszó Castro nem mexikói válogatott?

értelmetlen_nevű 2009.06.18. 18:01:16

@Vul-Kahn: szerintem az általad felsorolt nevek nagy része soha nem fogja megközelíteni a klasszis szintet. De azért örülök én is, úgy tűnik, hogy tényleg van potenciál a német utánpótlásban. Marinból szerintem nagy játékos lehet.

Kroos tényleg nem fér be ebbe a keretbe? Az olaszoknak lőtt gólja után azt hittem bejátszotta magát az U21be.

montipájton 2009.06.18. 18:02:52

Heinrich, az utánpótlást is érinti, de a nagyválogatottakat is az új FIFA-rendelkezés, hogy eltörölték a nemzetváltásál a 21 éves korhatárt, sőt, még a "bármilyen meccsen szerepelt a válogatottban" kitételt is, tehát mostantól aki csak barátságos meccsen volt egy ország válogatottja, az bármikor választhat új hazát.

Teli leszünk brazil németekkel hamarosan vagy nem? Majd egy posztot alkalmasint megérne...

montipájton 2009.06.18. 18:05:08

Ja, és várom Popp hozzászólását, hogy az olasz utánpótlás még mindig jobb, mint a német. Nem tudom, hol késik. ))))

értelmetlen_nevű 2009.06.18. 18:10:40

@montipájton: Ráadásul még Csöncsön sem írt semmit Krkićről!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.18. 18:34:38

@montipájton: Jobb, nem jobb? Jobbik, nem jobbik?
Motta, Balotelli, Acquafresca, Rossi, Santon, Giovinco, Paloschi, Macheda, De Ceglie, de Abate, Cigarini, Santacroce sem kutya.

Ők lesznek, akik berezelnek?
Montipájton legyen a nevem, ha így lesz! :))))

avenger13 2009.06.18. 18:59:05

@értelmetlen_nevű: én is nagyon csodálkoztam ezen. Nyugodtan elhozhatták volna. Simán elfért volna.

@montipájton: a gondolatmenet ott sántít, hogy akik a német válogatottban játszanak, majdnem kivétel nélkül Németországban nőttek fel, és ott is játszottak mindig. Az hogy épp máshol születtek, és más nemzethez is tartozhatnának az meg egy másik kérdés. Legtöbbjüknek azért van köze a német nemzethez, ahogy klosenak is.

Az nso cikkje alapján meg, ahogy elnéztem meglepődnék, ha beck tényleg orosz lenne. Inkább a családja volt épp ott, amikor született és persze ez így már szenzáció. :) tudom nso.

De mennyi olyan brazilt tudsz ilyen paraméterekkel mondani, aki meghatározó ember lehetne a válogatottban? :D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.18. 19:14:32

@Vul-Kahn: @montipájton: Majd a végeredmény meggyőz. Amúgy mbemba megelőzött. Santon mondjuk a nagy válogatottban van.

Annyit azért elárulnék, hogy példeáu Consigli az Atalanta kezdő kapusa. A védelemből Motta alapember volt a Romában a tavasszal, valószínűleg Dél-Afrikában volna, ha nem most lenne az EB; Andreolli, aki szintén Roma játékos, a Serie B-s Soussoloban játszotta végig a szezont; a tavaly ősszel a Juvében bemutatkozó Criscito a Genoában volt alapember az idén; Pisano a Cagliariban játszott elég sokat.

A középpályások közül Marchisio a Juventus egyik kellemes meglepetése volt az idén, ő is bemutatkozott már a nagy válogatottban; Abate a Torinoban kezdőjében tűnt föl elég gyakran; Marzorattinak is volt már Serie A-s meccse az Empolival, most a Serie B-ben alapember; Cigarini az Atalantában kezdő; Dessena pedig a Sampban játszik rendszeresen.

A csatárok pedig mind ismert és elismert játékoskok a Serie A-ban Aquafresca két nagyon jó szezont futott a Cagliariban; Sebastian Giovincot a legnagyobb olasz tehetségnek tartják, egy teljes Serie A szezont játszott végig az Empoliban, idén pedig a Juvében bizonyított, ha lehetőséget kapott; Cerci idén az Atalantában játszott és van rá esély, hogy nyáron visszatér a Romához; Paloschi tavaly góllal mutatkozott be a Milanban, idén a B-ből feljutó Parma alapembere volt; Balotelli meg a bajnok Interban lett kezdőember a tavaszra.

Da többiek is elég rendszeresen játszanek Serie B-s csapatukban.

Bár nem könnyű a csoport és a szerbekkel 0-0-t játszott a csapat a nyitófordulóban, de a fehéroroszok és a svédek ellen még így is jó esélye van kiharcolni a tobábbjutást a cspatnak, amelynek jó néhány tagja pedig címvédőnek mondhatja magát. Úgyhogy lehet, hogy németek szupercsapattal érkeztek, de én még nem írnám le az olaszokat sem.

Vul-Kahn 2009.06.18. 19:53:03

@halareaal: a Leverkusenes Castronak az apja spanyol, nem mexikói, így ha más válogatottban akarna játszani, akkor azt a spanyolban tehetné.

@popp: semmi gond az olasz utánpótlással, hasonlóan erős, mint a német. Én csak azt vetettem fel, hogy a németeknél a felnőtt keret jóval fiatalabb, a következő 5-6 évben nem szorulnak rá a kollektív fiatalításra, nem úgy, mint az olaszok, akik könnyen úgy járhatnak jövőre, mint a németek a 98as VB-n, vagy a 2000es EB-n.

Piiii 2009.06.18. 20:03:56

@avenger13: azt előtte már 2 római, Taddei meg talán Pizarro megcsinálta 1,5 éve sokkal hamarabb mint az mu.tölük lopták:)

avenger13 2009.06.18. 20:15:35

@Piiii: de így senki se tudja. Annyira trükkösek voltak, hogy mind2en otthagyták a labdát. Valami egészen hihetetlen volt. A spanyolok is csak lestek. :)

færie (törölt) · http://totalisfutball.blog.hu/ 2009.06.18. 22:45:10

a lesajnált angolok már tovább is jutottak, így sajnos a németek elleni meccs már gyakorlatilag tétnélküli lesz

rexford 2009.06.18. 22:50:04

Anglia-Spanyolo. 2:0

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.06.18. 22:52:47

@értelmetlen_nevű: volt egy interjú a zú21 edzőjével és azatat a mondta, hogy Kroos inkább maradjon még az u19-ben, mert ott ő a vezérbika - jó helyen van, meg aztán a Leverkusenben sem sikerült igazán bejátszania magát, eddig.

De ami érdekes volt, az a Baumjohann gyerek, aki szintúgy kimaradt. Rá azt mondta a mester, persze ilyen eufemisztikus megfogalmazásban, hogy nem elég jó... biztató, hogy mit ne mondjak.

Everred 2009.06.19. 11:05:54

@rexford: és milyen simán, még a kihagyott tizenegyes is belefért. Meg az, hogy Walcott csak a padon kezdjen...

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2009.06.19. 11:08:29

Előzetesen nem gondoltam, hogy ez a német válogatott képes lehet megnyerni a tornát. Most már hiszem.
A spanyol meccsen nagyszerűen játszottak. Persze mindez a győztes gól megszerzése nélkül nem ért sokat.

Baumjohann elég komplikált személynek tűnik. Volt a közelmúltban egy Ziege- és egy Hrubesch-interjú is. Mindketten ugyanazt mondták: nagyszerű játékos, csak flegma.
Tavasszal láttam a gladbach néhány meccsét. Szándékoltan őt figyeltem. Engem meggyőzött a játéka. Közhelyesen: "szeme van a labdáinak."

Az u17-es német-angol jó meccs volt. :-))

zsakfos 2009.06.19. 15:12:25

"német utánpótlás válogatottak a legutóbbi két Európa-bajnokságot simán behúzták"
Mármint ez a korosztály, mert az elmúlt két U21es EB-t a hollandok nyerték.
Na jó csak kukacoskodom:)

értelmetlen_nevű 2009.06.19. 16:42:49

Balotteli a legnagyobb király! Annyira összeférhetetlen, hogy a nem lehet nem szeretni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 17:52:15

Hát igen, Balotelli hozza magát lő egy gólt és aztán még az első félidőben kiállítják. Szerencsére a másik nagy ígéret Aquafrtesca tíz emberrel játszva is megduplázta az előnyt. Hopp a svédek szépítettek a 89.-ben, fújd már leee!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 17:56:16

Jóóó, a házigazda megszúrva, már csak a fehéroroszokat kell elverni a továbbjutáshoz. Lesz még itt német-olasz, eljön az igazság pillanata ;-).

értelmetlen_nevű 2009.06.19. 20:11:01

@popp: Balotteli kiállítását tudtad értelmezni?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 20:40:21

Nehezen volt ott valami taposás és utánrúgás kombó, amennyit látni lehet a képen az alapján kicsit erős a piros. Azon viszont beröhögtem, ahogy flegma arccal üldögélt a füvön hat vörös fejjel ugató svéd gyűrűjében. Mindenesetre nagyon jó tanítványa Ibrának.

Viszont gólja gyönyörű volt, meg ahogy Giovinco átvette és kiugratta őt. A Toivonen gólja sem volt csúnya egyébként.

füligjimmy77 2009.06.19. 21:42:45

@popp: "Azon viszont beröhögtem, ahogy flegma arccal üldögélt a füvön hat vörös fejjel ugató svéd gyűrűjében."

Valóban vicces, a véleményemet inkább saját magam moderálom ki. Mindenesetre elég szépen kihasználja, hogy simán belerúghat valakibe, ,aztán ugye egy pirossal, de lazán elsétál. És a további mondandómat is inkább kimoderálom, pedig lenne bőven.

Aqafresca remek játékos, nagyon érett. A többiekre azért kíváncsi leszek, mit produkálnak később, nem hiszem, hogy akkora karriert fognak befutni. Bár én Messire is azt mondtam, ilyen termettel stabil cserejátékosnál többre nem viszi.

értelmetlen_nevű 2009.06.19. 21:50:47

@füligjimmy77: Nem rúgott bele senkibe (szándékosan legalábbis). Annyi történt, hogy svédek az olaszok legfőbb fegyverét (nevezetesen a színészkedést :) ) használták.

Balotteli szerintem király, mesteri szintre fejlesztette a görény viselkedést. Őt kellet volna leigazolnunk Gomez helyett. Lehet hogy nem német válogatott, de legalább tud focizni.

daneeka 2009.06.20. 08:36:29

@értelmetlen_nevű: Balotelli egy tajparaszt, de ezt már megszokhattuk. Abszolút jogos volt a piros. Az edzője helyében elküldeném haza gondolkodni egy kicsit. Viselkedésben már sikerült Ronaldót utolérnie, már csak a játékban van pótolnivalója.

giacinto 2009.06.23. 23:09:54

Acquafresca lerendezte a továbbjutást. És az elődöntőben már visszatérhet SuperMario is.

giacinto 2009.06.24. 16:06:41

olasz-svéd döntőt akarok, Balotelli parádéval :)
süti beállítások módosítása