A félelmeink beigazolódtak. Alapjában sem történt semmi különleges az elmúlt szerdán, de keddhez képest, ezt a napot simán hozzá lehet csapni még a húsvéti böjthöz. Az Arsenal könnyedén, idegenben szerzett előnyét meglovagolva, gólokkal intézte el a tartalékos Villarrealt, míg a Manchester United Portóban tudott nyerni egy korai C.Ronaldo bombával. Igazából, ennyi is elég lenne a két meccsről, de lapozás után egy kicsit jobban is kifejtjük.
A portói kilencven perc sok mindenre választ adott. Például arra, hogy a Porto nem nagy csapat, meg arra is, hogy ebben az idényben a MU - pocsék játékkal - bármelyik meccset meg tudja nyerni 1-0-ra, ha az ellenfele papíron gyengébb.
A másfél órán keresztül tapintható feszültség állapotát Cristiano Ronaldo már a hatodik percben elhessegette. A harminc méterről besomott lökete után sok értékelhető nem történt. Valljuk meg őszintén, hogy a Majorka csodaszép pincérnője többször izgatott fel minket, mint a negyedóránként érkező hazai beadások. Csak olyan megállapításokra jutottunk, amit eddig is sejtettünk vagy tudtunk.
Többek között arra, hogy Andersont nem tudjuk hova tenni. Tavaly élőben láthattuk, ahogy eltünteti De Rossit az Olimpicóban, majd vártuk, hogy ebben az idényben minden róla szóljon az Old Trafford környékén. Igaz, hogy sérült is volt, de semmi kimagaslót nem nyújtott eddig. Portóban is, az első félidőben, olyan bizonytalan megmozdulásai voltak, hogy az volt az érzésünk, hogy a Milli Vanillibe könnyebben el tudná adni a menedzsere, mint egy európai sztárklubba. Aztán a második félidőben megint a tavalyi ígéretet láthattuk, a midfield magiciant. Kíváncsiak vagyunk, merre fog haladni a fiatal brazil karrierje.
Berbatov ugyanekkora kérdőjel. Szerintünk, ő produkálja a legtöbb perc per legkevesebbszer említett a közvetítések alatt mutatót. Azon kívül, hogy párszor felrúgták/elesett az első félidőben, talán egy darab lövése maradt meg bennünk. Valahogy, ez az elegáns, finomkodó stílus nem illik bele ebbe a Menchesterbe. Azonban, mint tudjuk, arrafele van türelem kivárni, hogy valaki beérjen. És ha számítana, mi is ezt sugallnánk Fergienek, mert jövőre az egyik legnagyobb gyöngyszem lehet a bolgár az Álmok Színházában, és még ez a szezon is zakatol.
Rajtuk kívül, a többiek nem ébresztettek kételyt bennünk. Van der Sar most sem tett egy darab felesleges lépést sem, Carrick nekünk még minig körülményes, Rooney és a mérgezett egér között csak méretbeli különbség van, Nanit talán mindörökre otthagyták a reptéren, és Giggs évek óta nem tud olyat csinálni, ami miatt neheztelnénk rá.
Ja, és CR semmivel sem lett kisebb primadonna, mint amilyen tavaly ilyenkor volt. Tanult kollégánk azt a kérdést tette fel, hogy ennek az embernek, milyen gyereke lesz? Mi csak visszakérdezni tudtunk: meg hány?
Igazából, a visszavágó arra adott választ, hogy egy hete a MU volt gyengébb, mint valójában, és nem a Porto jobb csapat, mint gondoltuk. A portugálok most is lőttek, amint levegőhöz jutottak, és egy kicsit olyan volt a játékuk, mint egy korai számítógépes focijátéknak, amelynél a pálya bármely pontjáról el lehet találni a kaput. Csak azt nem vették figyelembe, hogy a vendégek kapusának a büntető területen kívülről szinte lehetetlen gólt lőni.
Hulkról nekünk még most is a képen látható úriember fog eszünkbe jutni, és Lisandrótól sem dobunk hátast. A Porto nem rossz csapat, de BL elődöntőbe a Veszprém megalapozottabban került volna, mint ők. Amit tudtak, kihoztak ebből a párharcból. Azt is ügyesen felismerték, hogy a United baloldali védelme az igazán sebezhető, és ezt támadták is, de pechjükre, a beadásaik dombitibori szinten maradtak.
Összességében a színvonalra és az izgalmakra is egy gyenge közepest tudunk adni. Az előbbiért a vendégek a hibásak, utóbbiért a hazaiak. Porto - Man Utd 0-1
A másik visszavágón sem kellett lerágnunk a körmünk. Utólag csodaszámba megy, hogy csak három gól született ezen meccsen, mert a védelmek kezében terített betli volt. Külön kiemelnénk Capdevila teljesítményét, mert ennyi erővel Juhár is lehetne Eb-győztes.
A visszavágó különben hatvannyolc percig tartott. Addig Walcott Fabregas, Adebayor Van Persie passzát értékesítette, majd Wolfgang Stark úgy döntött, hogy pontot tesz a párharc kimenetelére. Fogggalmunk sincs, hogy mi ment át a német spori agyán, amikor az angol (vicces, hogy semmi pontosítás nem kell ehhez a melléknévhez) visszacselénél Godin tükörtiszta szerelését büntetőnek ítélte meg, és nagy buzgalmában, még tetézte is a bajt, hiszen a reklamáló Egurent kiállította. A kávé - Van Persie értékesített tizenegyesével - le is főtt, a játékvezetőt meg legközelebb a SportKlubon, Bundesliga2 közvetítés alkalmával láthatjuk.
Sógorunk telefonos beszámolója alapján, az izgalmakra itt csak kettest tudunk adni, és a színvonal épphogy csak elérte a hármast. Tudósítónk még megemlítette, hogy Fabregas istenkirály, és hogy a kocsit csak jövő hét elején tudja visszaadni. Előbbin nem lepődtünk meg, hisz neki a GoonerNews nyitóoldal, utóbbit meg tudomásul vettük. Arsenal - Villarreal 3-0
Pár napunk van megemészteni, hogy ismét angol-angol elődöntő van a BL-ben. Lehet fanyalogni, de elnézve a Villarrealt és a Portót, az az érzésünk, hogy így jártunk a legjobban.
Jóslásokba nagyon még most nem is bocsátkoznánk, de ha fel kellene tolni egy komolyabb összeget valamelyik csapat májusi római vizitjére, akkor mi Wengerék mellett döntenénk. Hogy miért? Mert a londoniak relatív frissessége többet érhet, mint az ellen keretének erőssége.
De ez még korai, addig még párszor úgyis átfutjuk a Chelsea-Poolt.
BL-negyeddöntők, Kiscsapatok: No entry!
2009.04.16. 06:30 pote
471 komment
Címkék: bajnokok ligája p összefoglaló bl
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr531067874
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
balu11 2009.04.17. 17:01:31
(én azért kezdtem el szurkolni az Arsenalnak mert a valaha volt kedvenc játékosom (Bergkamp) oda igazolt - ennyire prózai a dolog. és még mindig nekik drukkolok. az csak szerencsés véletlen, hogy a játékstílusuk (holland mintájú, totális-szerű támadófoci) is közelebb áll hozzám, mint bármely más stílus)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 17:07:04
@balu11:
Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót.
Én nem nézek le semmiféle játékot. Ugyanúgy tudok szurkolni egy izlandi csapatnak, mint egy brazilnak. Szerintem a "szépség" a fociban nehezen értelmezhető fogalom. (Ha létezik is, semmiképpen sem az Arsenal mostani játéka jutna eszembe róla.)
Nem szépségről kell beszélni, hanem stílusról. A Barca játéka azért szép, mert van stílusa.
Ugyanígy: amikor egy olasz válogatott beáll védekezni, az is szép, mert ez az ő stílusuk.
Szerintem az Arsenal elvesztette a stílusát. Egy stílustalan csapat lett. Ugyanúgy, ahogy a mostani Real Madrid is.
Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót.
Én nem nézek le semmiféle játékot. Ugyanúgy tudok szurkolni egy izlandi csapatnak, mint egy brazilnak. Szerintem a "szépség" a fociban nehezen értelmezhető fogalom. (Ha létezik is, semmiképpen sem az Arsenal mostani játéka jutna eszembe róla.)
Nem szépségről kell beszélni, hanem stílusról. A Barca játéka azért szép, mert van stílusa.
Ugyanígy: amikor egy olasz válogatott beáll védekezni, az is szép, mert ez az ő stílusuk.
Szerintem az Arsenal elvesztette a stílusát. Egy stílustalan csapat lett. Ugyanúgy, ahogy a mostani Real Madrid is.
bakító 2009.04.17. 18:12:47
@Csöncsön: Te Csöncsön! Én többnyire csak olvasni szoktam, de most nem tudom megállni, hogy ne reagáljak.
Te irtózatosan arrogáns vagy, miközben pont ezt veted a MU szurkeszek szemére. Hogy az Arsenalnak nincs stílusa, az egyszerűen nevetséges. Gyakorlatilag 12 éve ez a stílusuk.
Borzasztóan felfuvalkodottan osztod az észt a pure futballról, ami csak azt bizonyítja, hogy neked nagyon kevés fogalmad van erről a játékról. Éppen azért ez a legnépszerűbb játék a világon, mert olyan sokféleképpen lehet ezt szépen játszani.
Prekoncepciók alapján ítélkezel, és láthatóan meg vagy zavarodva, ha valami nem illik bele ebbe a "koherens" kis világodba. Már meg ne haragudj, de ez olyan 14-16 éves szint. Ha pont ennyi vagy, akkor ne vedd sértésnek, akkor arra kérlek hogy kevesebb vehemenciával oszd az észt. Ha ennél öregebb vagy, akkor pedig több megfontoltságot, és nyitottságot vegyél fel magadra.
Te irtózatosan arrogáns vagy, miközben pont ezt veted a MU szurkeszek szemére. Hogy az Arsenalnak nincs stílusa, az egyszerűen nevetséges. Gyakorlatilag 12 éve ez a stílusuk.
Borzasztóan felfuvalkodottan osztod az észt a pure futballról, ami csak azt bizonyítja, hogy neked nagyon kevés fogalmad van erről a játékról. Éppen azért ez a legnépszerűbb játék a világon, mert olyan sokféleképpen lehet ezt szépen játszani.
Prekoncepciók alapján ítélkezel, és láthatóan meg vagy zavarodva, ha valami nem illik bele ebbe a "koherens" kis világodba. Már meg ne haragudj, de ez olyan 14-16 éves szint. Ha pont ennyi vagy, akkor ne vedd sértésnek, akkor arra kérlek hogy kevesebb vehemenciával oszd az észt. Ha ennél öregebb vagy, akkor pedig több megfontoltságot, és nyitottságot vegyél fel magadra.
kavics30 2009.04.17. 18:24:23
@balu11: téged szerintem imici77 így látatlanban is a testvérévé fogadott bergi miatt :)
halareaal 2009.04.17. 18:43:40
Csöncsön, annyi baromságot hordasz itt össze, h leesem a székről. bár azért kroos is hozzátette a magáét. kroos, ha te komolyan gondolnád amiket itt időről időre hangoztatsz, nem értem, a tavalyi nagybevásárlás után, amikor kicserélték az egész Bayernt szinte, mert bebizonyosodott, h abban a formájukban szarok, hogy lehet h még mindig nekik szurkolsz. lol.
halareaal 2009.04.17. 18:52:33
@kroos:
"most meg ezt a fiatalitás maszlagot 2 perc alatt bevette mindenki holott ennyi erövel szurkalhatnának ök is az arsenalnak."
nem volt mit bevenni. tény. olyan fiatal a csapat, mint az Arsenal. nemtom mért fáj ez neked. azért megnézem mi lesz jövőre, ha esetleg a Bayern egy full új kerettel megy neki a szezonnak.
"most meg ezt a fiatalitás maszlagot 2 perc alatt bevette mindenki holott ennyi erövel szurkalhatnának ök is az arsenalnak."
nem volt mit bevenni. tény. olyan fiatal a csapat, mint az Arsenal. nemtom mért fáj ez neked. azért megnézem mi lesz jövőre, ha esetleg a Bayern egy full új kerettel megy neki a szezonnak.
kroos 2009.04.17. 18:54:54
@halareaal: egyedül ribery nem illik a képbe,klose sima ügy,toni egy 30 éves tulsztárolt majom,altintop a csiszolatlan gyémánt stb.nem villa-t torrest ronaldinhot vettünk.
Te miért szurkolsz a csapatodnak?
Mert a szép játék apostolai?
Mert a legjobbakat akarják maguknál tudni?
Mert a legeredményesebb klub?
Ok.De nézd meg most mi van.
Inkább érvekkel reagálj ne ilyen hülye-egyébként töled szokatlan-módon.
Te miért szurkolsz a csapatodnak?
Mert a szép játék apostolai?
Mert a legjobbakat akarják maguknál tudni?
Mert a legeredményesebb klub?
Ok.De nézd meg most mi van.
Inkább érvekkel reagálj ne ilyen hülye-egyébként töled szokatlan-módon.
kroos 2009.04.17. 18:56:04
@halareaal: baszki ez a leggyerekesebb dolog ha csapatodat ért kritikára elkezdessz itt bayernezni.
még ha igazad is van attol jobb a madrid?????????
még ha igazad is van attol jobb a madrid?????????
kroos 2009.04.17. 18:58:54
@halareaal: egyébként rohadtul nem az számit hogy hány uj játékost vesz a klub hanem az hogy kiket.
Ahogy pancho irta ,,Tudok olyan madridistáról, aki két bajnoki címet is odaadna egy Kakáért".
szoval ha a keretünk ki is cserélödik akkor hitzlsperger, salihovic, adler stb jön nem kaka.
Ahogy pancho irta ,,Tudok olyan madridistáról, aki két bajnoki címet is odaadna egy Kakáért".
szoval ha a keretünk ki is cserélödik akkor hitzlsperger, salihovic, adler stb jön nem kaka.
daneeka 2009.04.17. 19:13:52
@Walmer: Hasmenésed van? :D:D:D
daneeka 2009.04.17. 19:20:19
Amúgy az engem sokkal-sokkal jobban zavar, hogy pl a Fradi tele van angol játékosokkal, mint az, hogy az angol csapatokban sok a szar légiós. Ha angol lennék, akkor talán az utóbbi dolog jobban zavarna. Amíg nyer a csapat, addig persze tökmindegy. :)
undertow 2009.04.17. 19:57:51
egyébként ha már miért szurkolsz a csapatodnak téma van, akkor pontosan meg tudom mutatni, hogy a gullit-féle csapat és a 'sexy football' melyik meccse döntötte el nálam végül örökre a kérdést :)
www.youtube.com/watch?v=--LYQ-Tdc3w
hatalmas. sparky becserélése rendesen megfordította a meccset. ha drogba is úgy küzdene minden meccsen ahogy ő tette, akkor nálam simán A legjobb csatár lenne...
www.youtube.com/watch?v=--LYQ-Tdc3w
hatalmas. sparky becserélése rendesen megfordította a meccset. ha drogba is úgy küzdene minden meccsen ahogy ő tette, akkor nálam simán A legjobb csatár lenne...
SamS 2009.04.17. 20:06:11
@Csöncsön: "Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót."
jah hogy te vagy az. Tipikus, magadfajta arrogáns, nagyképű szöveg. Talán ezt is viccből írtad?
jah hogy te vagy az. Tipikus, magadfajta arrogáns, nagyképű szöveg. Talán ezt is viccből írtad?
BruceWayne 2009.04.17. 21:11:11
Az Arseanal a világ legszebb fociját játszó csapata a 16-oson kívül. A Barca meg látványos és eredményes is egyben, megvan bennük az a hatékonyság ami az arsenalból hiányzik, bár ebben közrejátszik az is hogy van kb egy igazi csatárjuk :-)
peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.04.17. 21:14:11
Csöncsön, az Arsenal látványos focijának demonstrációjához ajánlom a Villarreal elleni meccs első gólját ;) Bár az is biztos mák volt, szegény Villarrealnak semmi nem jött össze, és még a bíró is elcsalta a meccset.
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.17. 21:44:15
Én általában csedben nevetek a sok indulaton, ami kijön itt, de az a helyzet, kedves @Csöncsön: hogy az Arsenal alázása nagyon átlátszó: ott kötsz beléjük, ahol nem igazán van miért. Ez nálam szimpla személyeskedés, amivel nem is lenne baj, ha nem a tudományos észosztás köntösében tennéd, mert így gáz.
De mondok mást. Ha olvastad a Focilázt, abból kiderül, hogy igenis elvárták még a boring arsenal idején is, hogy legyen (legalább) egy ember a pályán aki tényleg tud is játszani. A könyv fő üzenete ugyan az, hogy az igazi drukker nem a szépséget keresi, jó-idők, rossz idők, ő kitart, de azért az is kitűnik belőle, hogy az Arsenal pont a 80-90-es évek fordulóján elmozdult a szépség, a technikásabb, támadóbb játék felé - és lettek ismét bajnokok, kétszer is. A fociláz első kiadása 92-es, Wenger akkor még bőven a Monacot irányította, és csak 1996-ban érkezett a Highburybe - bár ezt nem tudom bizonyítani még elméleti szinten sem, de szerintem logikus lépésként a korábbi elmozdulás folytatására.
Wenger a 13 szezonját irányítja az Arsenalnál, úgy, hogy már rögtön a legelsőben teljesen megújította és a saját képre formálta a csapatot. Jelenleg, és még remélem sokáig, ő az Arsenal. Az ő, "szemre simulékony", szép focija az Arsenal. Az ő vékonydongájú, technikás támadói az Arsenal. Az ő fiatalokat kereső, rossz szóval fészekrabló csapatépítése az Arsenal. Találsz még ilyen csapatot? Szerintem nem. Ha nincs több olyan, az azért elég karakteres, nem?
A statisztikával és a történelemmel lehet jönni, de hogy egy példát hozzak, ez kb annyit számít, mint hogy voltak az USÁnak korábban is elnökei, és azoknak is volt külpolitikájuk. Fontos igen, és van hatása is, de az igazi kérdés az, hogy aki most elnök, az mit csinál.
Vagy hogy egy további példát hozzak a Barcánál is: lehet jönni azzal, hogy ők már 50 éve is ilyen focit játszottak, de ez mit sem segítene rajtuk, ha nem cserélik le Rijkardot Pep-re. Az számít, amit Guardiola csinál, a többi "csak" emlék, aminek van hatása, de a mai tettek még fontosabbak. És Wenger még csak nem is tavaly kezdte, hanem 13 éve.
Uff, most már oszthatod tovább az észt.
De mondok mást. Ha olvastad a Focilázt, abból kiderül, hogy igenis elvárták még a boring arsenal idején is, hogy legyen (legalább) egy ember a pályán aki tényleg tud is játszani. A könyv fő üzenete ugyan az, hogy az igazi drukker nem a szépséget keresi, jó-idők, rossz idők, ő kitart, de azért az is kitűnik belőle, hogy az Arsenal pont a 80-90-es évek fordulóján elmozdult a szépség, a technikásabb, támadóbb játék felé - és lettek ismét bajnokok, kétszer is. A fociláz első kiadása 92-es, Wenger akkor még bőven a Monacot irányította, és csak 1996-ban érkezett a Highburybe - bár ezt nem tudom bizonyítani még elméleti szinten sem, de szerintem logikus lépésként a korábbi elmozdulás folytatására.
Wenger a 13 szezonját irányítja az Arsenalnál, úgy, hogy már rögtön a legelsőben teljesen megújította és a saját képre formálta a csapatot. Jelenleg, és még remélem sokáig, ő az Arsenal. Az ő, "szemre simulékony", szép focija az Arsenal. Az ő vékonydongájú, technikás támadói az Arsenal. Az ő fiatalokat kereső, rossz szóval fészekrabló csapatépítése az Arsenal. Találsz még ilyen csapatot? Szerintem nem. Ha nincs több olyan, az azért elég karakteres, nem?
A statisztikával és a történelemmel lehet jönni, de hogy egy példát hozzak, ez kb annyit számít, mint hogy voltak az USÁnak korábban is elnökei, és azoknak is volt külpolitikájuk. Fontos igen, és van hatása is, de az igazi kérdés az, hogy aki most elnök, az mit csinál.
Vagy hogy egy további példát hozzak a Barcánál is: lehet jönni azzal, hogy ők már 50 éve is ilyen focit játszottak, de ez mit sem segítene rajtuk, ha nem cserélik le Rijkardot Pep-re. Az számít, amit Guardiola csinál, a többi "csak" emlék, aminek van hatása, de a mai tettek még fontosabbak. És Wenger még csak nem is tavaly kezdte, hanem 13 éve.
Uff, most már oszthatod tovább az észt.
gyap! 2009.04.17. 21:48:08
@Csöncsön: idézlek:
"Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót.
Én nem nézek le semmiféle játékot. " ez mi ha nem "lenézés"???
"Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót.
Én nem nézek le semmiféle játékot. " ez mi ha nem "lenézés"???
Woland 2009.04.17. 21:50:22
nem semmi, leirok egy teljesen visszafogott velemenyt arrol hogy nem lehet manapsag echte 'angol', 'spanyol' vagy 'olasz' topcsapatokrol beszelni es inkabb a bajnoksagokat kellene jelzokent hasznalni mintsem a csapatok egykori nemzetiseget, erre par Arse-fan megsertodik es azzal jon elo hogy a Barcelonaban is a kulfoldiek rugjak a golokat : )
ertelmezni kellene az olvasottakat mielott felszivjuk magunkat! pont errol van szo, a Barcelona sem a spanyol focit reprezentalja hanem a La Liga-t. ha harom La Ligas vagy harom Serie As csapat lenne az elodontokben akkor sem tetszene ha totalis olasz dominanciarol vagy spanyol-spanyol elodontokrol beszelnenk.
nem is ertem hogy ezen mikent lehet megsertodni.
ymy mindig szivesen latott am ezesetben teljesen irrelevans anti-Tottenham megjegyzeseire meg csak annyit, hogy nem ertem miert segitene az ervelesedben az ha leszolod egy csapat karitativ tevekenyseget : ) o, hogy a focistakra meg tobb penzt koltenek mint jotekonysagra? nem tudtam hogy ennyire magasak az eziranyu elvarasaid. : ) az meg miota lehet erv barmilyen vitaban hogy egy profi focicsapatnak van kolyokcsapata meg akademiaja? : )
paran mondtak azt is hogy foldrajzi ertelemben hasznaljak az 'angol', 'spanyol' stb jelzoket a 'csapat' fonev elott. ez az egyetlen elfogadhato erveles a szememben. hehe, nem tudom emlekeztek-e meg az FA par honappal ezelotti agymenesere miszerint egy extra fordulot iktatnanak be azert hogy kulfoldre vihessenek PL-meccseket - remelhetoleg ebbol sosem lesz semmi es a foldrajzi 'angolsag' meg megmarad nekunk.
semmi bajom a legiosok szerepeltetesevel (elvegre a Tottenham kezdte annakidejen Ricky Villa es Ossie Ardiles leigazolasaval : ) es a mai Spurst sem tekintem echte angol vagy brit csapatnak. az attraktiv jatekstilus, a tamadofoci azonban tradicionalis hagyomany a csapatnal meg a szin-brit idokbol - az 50-es 60-as evektol kezdve tobbe-kevesbbe folyamatosan jatszik ebben a szellemben a Tottenham. az Arse eseteben a szep, pozitiv jatek uj fejlemeny - egyetlen szoval nem mondom hogy nem szivesen latott fejlemeny, de el kell fogadni, hogy
a.: nem ez a tradicionalis Arsenal-way, (i.e. 1-0 to the Arsenal)
b.: semmi brit nincs benne, ez Wenger filozofiaja, es elkepesztoen egyertelmuen kulfoldiekre epul a megvalositasa.
engem zavar hogy ha egy esetleges Chelsea-Arsenal lesz a BL-donto akkor a BBC garantaltan 'all-English affair'-kent fogja emlegetni.
ettol fuggetlenul alairom hogy ez nem kell hogy masokat is zavarjon. ez az en velemenyem, nem akarok senkit megteriteni. de ha valaki mar veszi a faradsagot hogy megtisztel es reagal a kommentemre akkor legyszi irjon relevans dolgokat : )
ertelmezni kellene az olvasottakat mielott felszivjuk magunkat! pont errol van szo, a Barcelona sem a spanyol focit reprezentalja hanem a La Liga-t. ha harom La Ligas vagy harom Serie As csapat lenne az elodontokben akkor sem tetszene ha totalis olasz dominanciarol vagy spanyol-spanyol elodontokrol beszelnenk.
nem is ertem hogy ezen mikent lehet megsertodni.
ymy mindig szivesen latott am ezesetben teljesen irrelevans anti-Tottenham megjegyzeseire meg csak annyit, hogy nem ertem miert segitene az ervelesedben az ha leszolod egy csapat karitativ tevekenyseget : ) o, hogy a focistakra meg tobb penzt koltenek mint jotekonysagra? nem tudtam hogy ennyire magasak az eziranyu elvarasaid. : ) az meg miota lehet erv barmilyen vitaban hogy egy profi focicsapatnak van kolyokcsapata meg akademiaja? : )
paran mondtak azt is hogy foldrajzi ertelemben hasznaljak az 'angol', 'spanyol' stb jelzoket a 'csapat' fonev elott. ez az egyetlen elfogadhato erveles a szememben. hehe, nem tudom emlekeztek-e meg az FA par honappal ezelotti agymenesere miszerint egy extra fordulot iktatnanak be azert hogy kulfoldre vihessenek PL-meccseket - remelhetoleg ebbol sosem lesz semmi es a foldrajzi 'angolsag' meg megmarad nekunk.
semmi bajom a legiosok szerepeltetesevel (elvegre a Tottenham kezdte annakidejen Ricky Villa es Ossie Ardiles leigazolasaval : ) es a mai Spurst sem tekintem echte angol vagy brit csapatnak. az attraktiv jatekstilus, a tamadofoci azonban tradicionalis hagyomany a csapatnal meg a szin-brit idokbol - az 50-es 60-as evektol kezdve tobbe-kevesbbe folyamatosan jatszik ebben a szellemben a Tottenham. az Arse eseteben a szep, pozitiv jatek uj fejlemeny - egyetlen szoval nem mondom hogy nem szivesen latott fejlemeny, de el kell fogadni, hogy
a.: nem ez a tradicionalis Arsenal-way, (i.e. 1-0 to the Arsenal)
b.: semmi brit nincs benne, ez Wenger filozofiaja, es elkepesztoen egyertelmuen kulfoldiekre epul a megvalositasa.
engem zavar hogy ha egy esetleges Chelsea-Arsenal lesz a BL-donto akkor a BBC garantaltan 'all-English affair'-kent fogja emlegetni.
ettol fuggetlenul alairom hogy ez nem kell hogy masokat is zavarjon. ez az en velemenyem, nem akarok senkit megteriteni. de ha valaki mar veszi a faradsagot hogy megtisztel es reagal a kommentemre akkor legyszi irjon relevans dolgokat : )
Tika_ 2009.04.17. 22:12:35
@kroos: "Take That-et szerettem.És nem vagyok buzi."
Na ez a durva bazzeg! :) Azt még csak megértem, ha valaki mondjuk a Bayernnek szurkol, vagy tetszik neki az olasz válogatott játéka - de ez??! :) Ez még annál is durvább, mint ha azt mondtad volna, hogy CR7 is ember :)))).
Egyébként a 2 mondatod kizárja egymást ;).
Nemrég megkérdezték tőlem, hogy miért a Barca a kedvenc csapatom, és tök frankón végiggondoltam, és vannak szupi okaim. Szerintem lehetne egy poszt, ahol mindenki leírhatná, hogy miért az a kedvenc csapata amelyik, meg mit szeret benne. Csak a kiírás, aztán írhatnánk be kommentekbe. Az legalább ennyire érdekelne, hogy kinek melyik a legundorítóbb csapat és miért.
Bocs, ha már volt ilyen. Meg lehet, hogy már javasoltam.
Na ez a durva bazzeg! :) Azt még csak megértem, ha valaki mondjuk a Bayernnek szurkol, vagy tetszik neki az olasz válogatott játéka - de ez??! :) Ez még annál is durvább, mint ha azt mondtad volna, hogy CR7 is ember :)))).
Egyébként a 2 mondatod kizárja egymást ;).
Nemrég megkérdezték tőlem, hogy miért a Barca a kedvenc csapatom, és tök frankón végiggondoltam, és vannak szupi okaim. Szerintem lehetne egy poszt, ahol mindenki leírhatná, hogy miért az a kedvenc csapata amelyik, meg mit szeret benne. Csak a kiírás, aztán írhatnánk be kommentekbe. Az legalább ennyire érdekelne, hogy kinek melyik a legundorítóbb csapat és miért.
Bocs, ha már volt ilyen. Meg lehet, hogy már javasoltam.
BruceWayne 2009.04.17. 22:41:17
@Tika_: "legundorítóbb csapat és miért."
teljesen alapvető hogy a juve és a bayern, ez nem is kérdés :-DDD
teljesen alapvető hogy a juve és a bayern, ez nem is kérdés :-DDD
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 22:51:11
@bakító:
12 éve játszanak olyan játékosokkal, olyan taktikával és stílusban, amely gyökeresen ellenkezik az Arsenal hagyományaival. Szerinted ez így teljesen rendben van.
Még egyszer kérdezem: szerinted akkor mi értelme van a klubfocinak, ha nem az, hogy különféle szellemiségű klubok mérik össze erejüket?
Személyeskedésedre nem reagálok, mert az csak Téged minősít.
@SamS:
Nem értem, miért lenne arrogáns szöveg, miután leírtam, hogy a "szépség" fogalma számomra a foci kapcsán értelmezhetetlen. A foci nem pontozásos sportág, hanem gólokra játsszák. De ezt te nyilván nem értetted.
@pote:
Sokkal több csapat van, amelyet kedvelek, mint ahányat nem. Soroljam őket? Liverpool, Tottenham, West Ham, Werder Bremen, Hoffenheim, Hertha, Leverkusen, VfB Stuttgart, Genoa, Fiorentina, Catania, szinte az összes spanyol csapat, Marseille, Benfica stb. stb.
@morphine:
Nem értem, mi abban a személyeskedés (?), hogy nem szimpatikus nekem egy csapat játéka. Szerintem itt valami fogalomzavar van. Személyeskedés az lenne, ha azt mondanám, hogy te hülye vagy, mert elhagyott a csajod, és menjél pszichológushoz. Vagy valami ilyesmi. ;-)
@gyap!:
Ugyanaz a válaszom, mint SamS-nek. Ebben semmi lenézés nincs. A legtöbb paraméterben az elefánt még "magasabbrendű" állat is, mint a flamingó. Ha valakit tehát "lenéztem", akkor az a te logikád szerint csak a Barcelona lehetett. Ismerve engem ez abszurdan hangzik...
12 éve játszanak olyan játékosokkal, olyan taktikával és stílusban, amely gyökeresen ellenkezik az Arsenal hagyományaival. Szerinted ez így teljesen rendben van.
Még egyszer kérdezem: szerinted akkor mi értelme van a klubfocinak, ha nem az, hogy különféle szellemiségű klubok mérik össze erejüket?
Személyeskedésedre nem reagálok, mert az csak Téged minősít.
@SamS:
Nem értem, miért lenne arrogáns szöveg, miután leírtam, hogy a "szépség" fogalma számomra a foci kapcsán értelmezhetetlen. A foci nem pontozásos sportág, hanem gólokra játsszák. De ezt te nyilván nem értetted.
@pote:
Sokkal több csapat van, amelyet kedvelek, mint ahányat nem. Soroljam őket? Liverpool, Tottenham, West Ham, Werder Bremen, Hoffenheim, Hertha, Leverkusen, VfB Stuttgart, Genoa, Fiorentina, Catania, szinte az összes spanyol csapat, Marseille, Benfica stb. stb.
@morphine:
Nem értem, mi abban a személyeskedés (?), hogy nem szimpatikus nekem egy csapat játéka. Szerintem itt valami fogalomzavar van. Személyeskedés az lenne, ha azt mondanám, hogy te hülye vagy, mert elhagyott a csajod, és menjél pszichológushoz. Vagy valami ilyesmi. ;-)
@gyap!:
Ugyanaz a válaszom, mint SamS-nek. Ebben semmi lenézés nincs. A legtöbb paraméterben az elefánt még "magasabbrendű" állat is, mint a flamingó. Ha valakit tehát "lenéztem", akkor az a te logikád szerint csak a Barcelona lehetett. Ismerve engem ez abszurdan hangzik...
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 23:07:56
Közben pont az jutott eszembe, hogy azok nézik le igazán az ellenfeleket, és azok igazából arrogánsak, akik azt sugallják, hogy jól játszani csak egyféle módon lehet, szóval hogy mintha ennek lenne valamiféle etalonja, és például a skót foci ab ovo rosszabb (csúnyább) volna, mint mondjuk a brazil. És hogy akkor az Arsenal most Wengerrel elért e tekintetben egy bizonyos szintre.
Ilyesféle "szép játék" kontra "csúnya játék" kategorizálás SZERINTEM nem létezik. Eredményes játék van, és eredménytelen játék. A Barca játéka azért "szép", mert eredményes. Az Arsenal játékát azért tartják sokan "szépnek", mert eredményes.
Szóval summa summarum, szerintem egy sötét náci az, aki ilyen alapon rendel egymás fölé futballstílusokat. :-))
(Szmájlit venni. Peace.)
Ilyesféle "szép játék" kontra "csúnya játék" kategorizálás SZERINTEM nem létezik. Eredményes játék van, és eredménytelen játék. A Barca játéka azért "szép", mert eredményes. Az Arsenal játékát azért tartják sokan "szépnek", mert eredményes.
Szóval summa summarum, szerintem egy sötét náci az, aki ilyen alapon rendel egymás fölé futballstílusokat. :-))
(Szmájlit venni. Peace.)
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.17. 23:08:37
@Csöncsön:
Te is félreértettél most engem.
nem is fontos, de azért ne lepődj meg, h magyarázkodnod kell oldalas kommentekkel.
engem nem zavar, sőt kifejezetten szórakoztat :)
Te is félreértettél most engem.
nem is fontos, de azért ne lepődj meg, h magyarázkodnod kell oldalas kommentekkel.
engem nem zavar, sőt kifejezetten szórakoztat :)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:10:14
@Csöncsön: "Egyszerűen értelmét veszti a klubfoci, ha a klubok egymástól csak anyagi lehetőségeikben különböznek. Akkor mi a tét? Hogy a gazdagabb klub megveri-e a szegényebbet? És a játékfilozófia? A klubra jellemző játékelemek? A klubra jellemző játékosok?"
forma1, honi vízilabda, kézilabda, többi sportág szerinted mit csinál? A gazdag klub megveszi a szegényebbet. Mi a tét? NYERNI! Mint minden sportban.
És mi a szitu a honosításokkal? Kettős állampolgársággal? Megnéznél egy osztrák asztalitenisz válogatottat vagy egy hollandot? Már a magyar sakkcsapatban is van egy érdekes nevű lány, igaz, Ő 8 éves kora óta itt él... De Perez, aki a negyedik helyig repítette a magyar válogatottat kéziben???
Üdv, ymy - klubfoci lényege a nemzetiség? Isten hozott a XXI. században!
forma1, honi vízilabda, kézilabda, többi sportág szerinted mit csinál? A gazdag klub megveszi a szegényebbet. Mi a tét? NYERNI! Mint minden sportban.
És mi a szitu a honosításokkal? Kettős állampolgársággal? Megnéznél egy osztrák asztalitenisz válogatottat vagy egy hollandot? Már a magyar sakkcsapatban is van egy érdekes nevű lány, igaz, Ő 8 éves kora óta itt él... De Perez, aki a negyedik helyig repítette a magyar válogatottat kéziben???
Üdv, ymy - klubfoci lényege a nemzetiség? Isten hozott a XXI. században!
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:15:54
@Csöncsön: "Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót."
ühüm... akkor a barca meg eredményességben tud versenyezni az Arsenallal? veretlenül nyerni bajnokságot? Összevásárolni a saját bajnokságból a nagyágyúkat, kiegészítve további nagyágyúkkal idegenből, s így megnyerni a hazai bajnokságot mitől nagy szó? Ez aztán klubfoci! Szépséges, klubfoci a javából...
ühüm... akkor a barca meg eredményességben tud versenyezni az Arsenallal? veretlenül nyerni bajnokságot? Összevásárolni a saját bajnokságból a nagyágyúkat, kiegészítve további nagyágyúkkal idegenből, s így megnyerni a hazai bajnokságot mitől nagy szó? Ez aztán klubfoci! Szépséges, klubfoci a javából...
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:17:29
@kavics30: "téged szerintem imici77 így látatlanban is a testvérévé fogadott bergi miatt :)"
ámen, egy sör mindkettőtöknek:)
ámen, egy sör mindkettőtöknek:)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:24:27
@Woland: "ettol fuggetlenul alairom hogy ez nem kell hogy masokat is zavarjon. ez az en velemenyem, nem akarok senkit megteriteni. de ha valaki mar veszi a faradsagot hogy megtisztel es reagal a kommentemre akkor legyszi irjon relevans dolgokat : )"
Ok, akkor bocs.
Üdv, ymy - nem változott a véleményem, ha jogosan szólsz be, azzal nincs bajom, de ha nem - mint most -, akkor jönnek a válaszkommentek:) Zsigerből:)
Ok, akkor bocs.
Üdv, ymy - nem változott a véleményem, ha jogosan szólsz be, azzal nincs bajom, de ha nem - mint most -, akkor jönnek a válaszkommentek:) Zsigerből:)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:28:42
@Csöncsön: "12 éve játszanak olyan játékosokkal, olyan taktikával és stílusban, amely gyökeresen ellenkezik az Arsenal hagyományaival"
Nah, akkor új hagyományt teremtünk. 12 év elég hozzá, ugye? Tudod, új filozófia, új stadion, stb...
Üdv, ymy - jah, ha most ez hagyomány, mármint ezaz angol stílus, és hagyomány az olasz stílus, és a spanyol, akkor jövőre is 4-ből 3 angol lesz a BL-ben a 4 között.... legyen:) engem ugyan nem fog zavarni:) A rreal meg haljon meg a "szépségben"...
Nah, akkor új hagyományt teremtünk. 12 év elég hozzá, ugye? Tudod, új filozófia, új stadion, stb...
Üdv, ymy - jah, ha most ez hagyomány, mármint ezaz angol stílus, és hagyomány az olasz stílus, és a spanyol, akkor jövőre is 4-ből 3 angol lesz a BL-ben a 4 között.... legyen:) engem ugyan nem fog zavarni:) A rreal meg haljon meg a "szépségben"...
SamS 2009.04.17. 23:29:00
@Csöncsön: "Az Arsenal játékát azért tartják sokan "szépnek", mert eredményes. " - Szerintem nem sokan vannak itt, akik pont ezért szeretik :)
"Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót." - mégis, most hogy jön elő megint a "szépség"? Ha a szépség=eredményes játék, akkor valóban szebben játszik a Barcelona, de ez szerintem nem függ össze. Ha ez így lenne, akkor nyilván 2008 tavaszán a United-Barca után csettintettél, hogy de gyönyörű focival ejtett ki minket ez a Manchester, főleg az első meccsen volt sziporkázó a játékuk.
"Hát a játék "szépségében" egy Arsenal soha ne akarjon versenyezni mondjuk a Barcelonával. Ez olyan, mintha egy elefánt kecsességben akarna legyőzni egy flamingót." - mégis, most hogy jön elő megint a "szépség"? Ha a szépség=eredményes játék, akkor valóban szebben játszik a Barcelona, de ez szerintem nem függ össze. Ha ez így lenne, akkor nyilván 2008 tavaszán a United-Barca után csettintettél, hogy de gyönyörű focival ejtett ki minket ez a Manchester, főleg az első meccsen volt sziporkázó a játékuk.
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:34:07
@Csöncsön: "A Barca játéka azért "szép", mert eredményes. Az Arsenal játékát azért tartják sokan "szépnek", mert eredményes."
Jah, igen, ez is "igaz". :)))) Ade gólja a rreal ellen eredményes volt, s ha már eredményes volt, akkor legyen szép is... ugyan már... minden évben van elég sok "szép" meccsünk, 6-7 gólos meccseink (nézd csak meg az arsenal 7 - 0 everton meccset, majd Bergkamp játékára mondd, h eredményes, aztán majd megállapítjuk, h szép is volt:)). Igen, általában ezeket a meccseket megnyerjük:) És ha már megnyertük, akkor kitalálják rá a nagyokosok és a szurkolók, h akkor legyen ez a játék szép...
Jah, igen, ez is "igaz". :)))) Ade gólja a rreal ellen eredményes volt, s ha már eredményes volt, akkor legyen szép is... ugyan már... minden évben van elég sok "szép" meccsünk, 6-7 gólos meccseink (nézd csak meg az arsenal 7 - 0 everton meccset, majd Bergkamp játékára mondd, h eredményes, aztán majd megállapítjuk, h szép is volt:)). Igen, általában ezeket a meccseket megnyerjük:) És ha már megnyertük, akkor kitalálják rá a nagyokosok és a szurkolók, h akkor legyen ez a játék szép...
mann 2009.04.17. 23:34:14
@Csöncsön: "Ilyesféle "szép játék" kontra "csúnya játék" kategorizálás SZERINTEM nem létezik. Eredményes játék van, és eredménytelen játék. A Barca játéka azért "szép", mert eredményes."
Ezek szerint a Manchester United mely vezeti a PL-t, nyert már ebben a szezonban 3 trófeát SZÉP focit játszik, mert hozza az eredményeket. Ezt MU szurkerként köszönöm Neked és persze lol :)
Ezek szerint a Manchester United mely vezeti a PL-t, nyert már ebben a szezonban 3 trófeát SZÉP focit játszik, mert hozza az eredményeket. Ezt MU szurkerként köszönöm Neked és persze lol :)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 23:36:30
@imici77:
Néhány sarkított példát emeltél ki a honosításokat illetően. A jellemző kézilabdában is az, hogy elsősorban a hazai kínálatra építenek a nagycsapatok is, és hozzájuk jönnek (olykor nagy számban) a sztárok külföldről. Persze ez is klubonként változó. Összességében szerintem minden sportág másképpen működik. A Forma1 például színtiszta üzlet, ezért nem is nézem. A foci sokkal inkább identitásképző erejű. Eleve nagyon messzire vezet ez a kérdés.
"klubfoci lényege a nemzetiség?"
Nem a nemzetiség, hanem a klub filozófiája. Elvileg minden klub azért klub, mert van neki ilyen. Stratégiája. Woland említette a Tottenhamet, hogy évtizedek óta mire építenek; ugyanígy van ilyen a Barcánál is. És még sok klubnál.
"Összevásárolni a saját bajnokságból a nagyágyúkat, kiegészítve további nagyágyúkkal idegenből, s így megnyerni a hazai bajnokságot mitől nagy szó?"
Valaki fölhívta a figyelmet arra, hogy például a Barca müncheni kezdőjében nyolc (azaz 8!) saját nevelésű játékos volt. Nem ellenőriztem, de elhiszem. Ennek tükrében: halvány fogalmad sincs (és így nekem sem...), hogy miről beszélsz.
Néhány sarkított példát emeltél ki a honosításokat illetően. A jellemző kézilabdában is az, hogy elsősorban a hazai kínálatra építenek a nagycsapatok is, és hozzájuk jönnek (olykor nagy számban) a sztárok külföldről. Persze ez is klubonként változó. Összességében szerintem minden sportág másképpen működik. A Forma1 például színtiszta üzlet, ezért nem is nézem. A foci sokkal inkább identitásképző erejű. Eleve nagyon messzire vezet ez a kérdés.
"klubfoci lényege a nemzetiség?"
Nem a nemzetiség, hanem a klub filozófiája. Elvileg minden klub azért klub, mert van neki ilyen. Stratégiája. Woland említette a Tottenhamet, hogy évtizedek óta mire építenek; ugyanígy van ilyen a Barcánál is. És még sok klubnál.
"Összevásárolni a saját bajnokságból a nagyágyúkat, kiegészítve további nagyágyúkkal idegenből, s így megnyerni a hazai bajnokságot mitől nagy szó?"
Valaki fölhívta a figyelmet arra, hogy például a Barca müncheni kezdőjében nyolc (azaz 8!) saját nevelésű játékos volt. Nem ellenőriztem, de elhiszem. Ennek tükrében: halvány fogalmad sincs (és így nekem sem...), hogy miről beszélsz.
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:36:42
@pote: "engem nem zavar, sőt kifejezetten szórakoztat :)"
szted direkt csinálja, vagy ez jön magától nála? komolyan kérdem, mert megfordult a fejemben, h szociológia kutatásait rajtunk keresztül végzi.
szted direkt csinálja, vagy ez jön magától nála? komolyan kérdem, mert megfordult a fejemben, h szociológia kutatásait rajtunk keresztül végzi.
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:38:35
@Csöncsön: megírnád nekem, h a barca kiket igazolt az utóbbi 3 évben? ne linket küldj, hanem neveket, s esetleg odaírnád, h honnan igazolt, és mennyiért? Nem kell, h kiket adott el, hanem kiket igazolt! köszi!
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 23:45:27
@imici77:
Ebben lehet valami. Hogy akkor teremtett egy új hagyományt az Arsenal, hogy akkor mostantól holland-francia stílusban fognak játszani. Ám én ezt elég törékeny filozófiának érzem. Megkockáztatom: Wenger távoztával megint egy teljesen más stílust fog ölteni az Arsenal.
@SamS:
Pont arról beszéltem, hogy szerintem a "szépség" kategóriája a fociban sem használható. Például azért sem, mert mindenkinek más a szép. Vagyis a válaszom: fogalmam sincs, hogy szépen játszott-e a MU, amikor kiverte tavaly a Barcát.
@mann:
Ugyanaz, mint SamS-nek. Még annyit: az Arsenalnak nem volt filozófiája a "szép foci", ellentétben a Barcával. Az az ő terepük, az ő filozófiájuk, melyet lehet szeretni vagy nem szeretni, de ellopni szerintem enyhén viszolyogtató.
Ebben lehet valami. Hogy akkor teremtett egy új hagyományt az Arsenal, hogy akkor mostantól holland-francia stílusban fognak játszani. Ám én ezt elég törékeny filozófiának érzem. Megkockáztatom: Wenger távoztával megint egy teljesen más stílust fog ölteni az Arsenal.
@SamS:
Pont arról beszéltem, hogy szerintem a "szépség" kategóriája a fociban sem használható. Például azért sem, mert mindenkinek más a szép. Vagyis a válaszom: fogalmam sincs, hogy szépen játszott-e a MU, amikor kiverte tavaly a Barcát.
@mann:
Ugyanaz, mint SamS-nek. Még annyit: az Arsenalnak nem volt filozófiája a "szép foci", ellentétben a Barcával. Az az ő terepük, az ő filozófiájuk, melyet lehet szeretni vagy nem szeretni, de ellopni szerintem enyhén viszolyogtató.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 23:50:17
@SamS:
Na ne. A Bayernt évtizedek óta csak a szuper Milan verte meg saját pályáján. Az 1-1 bőven-bőven elég volt a Barcának. Egyébként az odavágón is játszott legalább 5-6 saját nevelés.
Na ne. A Bayernt évtizedek óta csak a szuper Milan verte meg saját pályáján. Az 1-1 bőven-bőven elég volt a Barcának. Egyébként az odavágón is játszott legalább 5-6 saját nevelés.
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.17. 23:54:20
@Csöncsön:
na, ez pont beférne egy társkereső oldalra a "magamról" rovatba
na, ez pont beférne egy társkereső oldalra a "magamról" rovatba
Lencse. 2009.04.17. 23:55:18
@Woland: "paran mondtak azt is hogy foldrajzi ertelemben hasznaljak az 'angol', 'spanyol' stb jelzoket a 'csapat' fonev elott. ez az egyetlen elfogadhato erveles a szememben." - Így van, ez egyszerű szóhasználati kérdés, nem tudom, mit kell ezen ennyit lovagolni. Én hétvégén angol focit nézek, a kupában angol csapatoknak szurkolok, oszt jóvan. A Premier Ligát hosszú kimondani, a PL idétlenül hangzik, és a zöngés mássalhangzók miatt összekeverhető a BL-el. A Metallica dobosa is Dániában született, mégis inkább az amerikai színtérhez szokták őket sorolni. :)
drosiii 2009.04.17. 23:56:08
@Csöncsön: "A Bayernt évtizedek óta csak a szuper Milan verte meg saját pályáján. Az 1-1 bőven-bőven elég volt a Barcának."
Hasonló eset történt a Dragaoban is. Akkor nem így vélekedtél.
Hasonló eset történt a Dragaoban is. Akkor nem így vélekedtél.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.17. 23:57:00
@imici77:
Nem volt sok igazolás. Dani Alves volt egyedül igazi nagy hal. A többiek olyan szintű játékosok, amilyeneket az Arsenal is igazol. A Barca sikereinek alapja az utánpótlás-nevelés.
Nem volt sok igazolás. Dani Alves volt egyedül igazi nagy hal. A többiek olyan szintű játékosok, amilyeneket az Arsenal is igazol. A Barca sikereinek alapja az utánpótlás-nevelés.
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:57:53
@pote: ehhez mit szólsz?
1x
2
x2 - ez az egyik fix
2
1x
1
1
12
1x
12
1x
1x - ez meg a másik:)
1x
1
azóta is játszunk:)
1x
2
x2 - ez az egyik fix
2
1x
1
1
12
1x
12
1x
1x - ez meg a másik:)
1x
1
azóta is játszunk:)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.17. 23:58:47
@Csöncsön: nem válaszoltál a kérdésemre. köszi. vagy nem tudsz válaszolni...
Lencse. 2009.04.17. 23:59:58
@kroos: "Egy filozofia alapján lesz valaki drukker de ha az elveszlik akkor mi van?" - Erre rá is akartam kérdezni nálad. Én kölyökként beleszerettem abba a Bayernbe, ahol Kahn, Effe, Mattheus, Basler eltorzult arccal csatázott az utolsó leheletéig, a győzelemért. Ha az nem jött össze, akkor mondjuk gyilkosságot követtek el. :) És ha mostanában a Bayernt nézem, sajnos ennek a nyomait sem igen látom. (A német válogatotton pl. igen.) Erről mit gondolsz?
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.18. 00:01:12
@imici77:
múlt héten 15ezret, előtte meg 10-et nyertünk :)
hamarosan újra nekifutok a totóposztoknak is,
most több meglepivel is készülök a hvg-re :)
múlt héten 15ezret, előtte meg 10-et nyertünk :)
hamarosan újra nekifutok a totóposztoknak is,
most több meglepivel is készülök a hvg-re :)
Lencse. 2009.04.18. 00:01:37
@Csöncsön: Épp azon gondolkoztam, hogy Alvest szívesen látnám red devil mezben. :-) Mit szólnál?
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.18. 00:03:41
@imici77:
Most nincs kedvem kutakodni lényegtelen számok után, melyek amúgy is ezerféleképpen értelmezhetők. A lényeget leírtam.
Most nincs kedvem kutakodni lényegtelen számok után, melyek amúgy is ezerféleképpen értelmezhetők. A lényeget leírtam.
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.18. 00:03:42
@pote: mi is nyertünk... csak akkor épp a felelős nem adta fel a szelvényt... :)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.18. 00:05:02
@Csöncsön: ok... így könnyű vitatkozni. szóval, mivel a számok nem hazudnak, maradtok összevásárolt banda.
Lencse. 2009.04.18. 00:06:33
@imici77: Talán tőlem eggyel hitelesebb lesz a védelem: ezt a Barcelonát "összevásárolt bandának" hívni azért komoly és rosszindulatú túlzás.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.18. 00:07:52
@Lencse.:
Végre IGAZÁN gyűlölhetném a MU-t és az összes beképzelt, dúsgazdag brit székhelyű burzsoá milliárdos klubot, hogy vinné el őket mind az istenverése.
:-))))
Egyébként tényleg jóccakát! ;-)
Végre IGAZÁN gyűlölhetném a MU-t és az összes beképzelt, dúsgazdag brit székhelyű burzsoá milliárdos klubot, hogy vinné el őket mind az istenverése.
:-))))
Egyébként tényleg jóccakát! ;-)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.18. 00:08:47
@Lencse.: kérem a neveket és a számokat! :)
Lencse. 2009.04.18. 00:11:07
@Csöncsön: "IGAZÁN gyűlölhetném a MU-t" - akkor lenne itt tényleg nemulass. :D
Az Arsenalról meg írok majd egy kifejtősebbet. Van némi igazság abban, amit mondasz. Némi.
Sok sört az angol foci barátainak! ;)
Az Arsenalról meg írok majd egy kifejtősebbet. Van némi igazság abban, amit mondasz. Némi.
Sok sört az angol foci barátainak! ;)
mann 2009.04.18. 00:14:31
@Csöncsön: Tehát akkor szép foci nincs? Vagy legalábbis ez a minősítés nem jó megfogalmazás a fodbal kapcsán?
Oké, legyen így.
De akkor miért írod ezt: "Még annyit: az Arsenalnak nem volt filozófiája a "szép foci", ellentétben a Barcával. Az az ő terepük, az ő filozófiájuk, melyet lehet szeretni vagy nem szeretni, de ellopni szerintem enyhén viszolyogtató."
Akkor most mégis van szép foci? Filozófiaként elfogadható?
Ha egy csapat úgy játszik, hogy az a szemnek kellemes, élvezet nézni ahogy pl. járatják a labdát, az szerintem szépnek is mondható, akárhogy csűrjük-csavarjuk.
Az, hogy egy csapat játszik egyfajta stílust, rá jellemző játékot az egyedi. De mivel ez sport és folyamatosan fejlődik, nem lehet "levédetni" a stílusokat, felállásokat, megoldásokat, variációkat, ahogy az ellenfeleket sem lehet letiltani arról, hogy kipróbálják, átvegyék, használják azokat.
Viszolyogatónak találod?
Oké, legyen így.
De akkor miért írod ezt: "Még annyit: az Arsenalnak nem volt filozófiája a "szép foci", ellentétben a Barcával. Az az ő terepük, az ő filozófiájuk, melyet lehet szeretni vagy nem szeretni, de ellopni szerintem enyhén viszolyogtató."
Akkor most mégis van szép foci? Filozófiaként elfogadható?
Ha egy csapat úgy játszik, hogy az a szemnek kellemes, élvezet nézni ahogy pl. járatják a labdát, az szerintem szépnek is mondható, akárhogy csűrjük-csavarjuk.
Az, hogy egy csapat játszik egyfajta stílust, rá jellemző játékot az egyedi. De mivel ez sport és folyamatosan fejlődik, nem lehet "levédetni" a stílusokat, felállásokat, megoldásokat, variációkat, ahogy az ellenfeleket sem lehet letiltani arról, hogy kipróbálják, átvegyék, használják azokat.
Viszolyogatónak találod?
mann 2009.04.18. 00:18:47
@drosiii: Na ez qrvára igaz.
Woland 2009.04.18. 00:30:03
@imici77:
jaja, de azon sosem fogunk megegyezni hogy mi jogos es mi nem : )
nekem nincs semmi bajom a visszabeszologatassal, fricskakkal, sot! : ) csak legyen relevans, ne Robbie Keane-lodjunk bele az ejszakaba ha nem labilis lojalitasu jatekosokrol beszelunk : ) (mondjuk en mar lassan megbocsajtok neki: miota visszajott kurva jol megy a csapatnak - ahhoz kepest legalabbis hogy elotte mi ment - es vegulis csak 6 honapot volt oda, es nyertunk rajta vagy 7 millio fontot. a kapitanysaga mondjuk erdekes huzas volt, de szerencsere nincsenek ego-oriasok - rajta kivul : ) - a csapatban igy nem kapta fel senki rajta a vizet.)
jaja, de azon sosem fogunk megegyezni hogy mi jogos es mi nem : )
nekem nincs semmi bajom a visszabeszologatassal, fricskakkal, sot! : ) csak legyen relevans, ne Robbie Keane-lodjunk bele az ejszakaba ha nem labilis lojalitasu jatekosokrol beszelunk : ) (mondjuk en mar lassan megbocsajtok neki: miota visszajott kurva jol megy a csapatnak - ahhoz kepest legalabbis hogy elotte mi ment - es vegulis csak 6 honapot volt oda, es nyertunk rajta vagy 7 millio fontot. a kapitanysaga mondjuk erdekes huzas volt, de szerencsere nincsenek ego-oriasok - rajta kivul : ) - a csapatban igy nem kapta fel senki rajta a vizet.)
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.18. 00:34:40
@Woland:
de a Bentley pöcse bizonyíthatóan tovább zsugorodott
de a Bentley pöcse bizonyíthatóan tovább zsugorodott
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.18. 00:37:20
@Woland: azért nemcsak ő a bumeráng játékosotok:) Berba visszajön, majd Őt is szeretni fogod újra:)
Amúgy múltkor gondolkoztam azon, hogy miért nem szereted RvP-t... :)
Amúgy múltkor gondolkoztam azon, hogy miért nem szereted RvP-t... :)
Woland 2009.04.18. 00:41:40
@Lencse.:
"Így van, ez egyszerű szóhasználati kérdés, nem tudom, mit kell ezen ennyit lovagolni. Én hétvégén angol focit nézek, a kupában angol csapatoknak szurkolok, oszt jóvan."
persze, amig csak szohasznalati kerdes addig semmi problema. nekem ugy tunik hogy nehez kisilabizalni hogy mikor hasznalja valaki az egyszeruseg okan, meg ki az aki komolyan gondolja hogy 'angol' vagy 'spanyol' focit lat egy Man City-Arsenalon vagy akar egy Man Utd-Evertonon.
lovagolni nem tudok, de ha jol szamolom itt is ez osszesen a harmadik hozzaszolasom a temaban : ) es a mondandom is csak egy egyszeru keres hogy ne emlegessuk a Utd-Arse-t angol maganugykent ill. angol hegemoniakent.
no joccakat!
"Így van, ez egyszerű szóhasználati kérdés, nem tudom, mit kell ezen ennyit lovagolni. Én hétvégén angol focit nézek, a kupában angol csapatoknak szurkolok, oszt jóvan."
persze, amig csak szohasznalati kerdes addig semmi problema. nekem ugy tunik hogy nehez kisilabizalni hogy mikor hasznalja valaki az egyszeruseg okan, meg ki az aki komolyan gondolja hogy 'angol' vagy 'spanyol' focit lat egy Man City-Arsenalon vagy akar egy Man Utd-Evertonon.
lovagolni nem tudok, de ha jol szamolom itt is ez osszesen a harmadik hozzaszolasom a temaban : ) es a mondandom is csak egy egyszeru keres hogy ne emlegessuk a Utd-Arse-t angol maganugykent ill. angol hegemoniakent.
no joccakat!
Woland 2009.04.18. 00:46:27
@imici77: @pote:
Bentley goljai:
www.youtube.com/watch?v=YWtWLLmI568
megernek egy pillantast! : ) szerintem nagyon jot tesz neki hogy egy idore padra kerult. de most mar nagyon-nagyon szeretnem ujra az elso csapatban latni. hacsak cserekent akkor is, de a srac kurva jo focista es ha mar a tarcsiban is tud kuzdeni es odateszi magat akkor meg lehetne nezni ujra mit tud a PL-ben : )
Bentley goljai:
www.youtube.com/watch?v=YWtWLLmI568
megernek egy pillantast! : ) szerintem nagyon jot tesz neki hogy egy idore padra kerult. de most mar nagyon-nagyon szeretnem ujra az elso csapatban latni. hacsak cserekent akkor is, de a srac kurva jo focista es ha mar a tarcsiban is tud kuzdeni es odateszi magat akkor meg lehetne nezni ujra mit tud a PL-ben : )
Woland 2009.04.18. 00:51:21
@imici77:
Berbatovra sosem haragudtam annyira mint Keano-ra. o nem mondta soha hogy nalunk marad amig mankoval kell jarnia. ha meg esetleg visszajonne (amire szemely szerint 0% eselyt latok) akkor ugrandoznek az oromtol. bar akkor Bent and Pavlju alighanem davaj.
Berbatovra sosem haragudtam annyira mint Keano-ra. o nem mondta soha hogy nalunk marad amig mankoval kell jarnia. ha meg esetleg visszajonne (amire szemely szerint 0% eselyt latok) akkor ugrandoznek az oromtol. bar akkor Bent and Pavlju alighanem davaj.
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.18. 01:00:02
@Woland:
én is bírom, csak magas labda volt az utolsó mondatod.
többször láttam élőben, szurkoltam neki, h jól döntsön a nyáron, majd kiderül.
én is bírom, csak magas labda volt az utolsó mondatod.
többször láttam élőben, szurkoltam neki, h jól döntsön a nyáron, majd kiderül.
Woland 2009.04.18. 01:32:27
@pote:
szerinted jol dontott? en mar nem tudom, elegge aggodom, annyira reg jatszott mar utoljara, es Harry annyira negligalja, hogy attol tartok a nyaron eladjuk.
hatha a Newcastle ellen beteszi a rozsaszin Harry egy felorara es a szepfiu ragaszt ketto csodagolt. en azt gondoltam nyaron hogy legendava is valhat a srac a Lane-en, szerintem pech-hes volt hogy Ramos keze alatt kezdte az itteni palyafutasat. elkelt volna neki egy-ket cockney jotanacs Redknapp keresetlen stilusaban, tutira maskent indult volna.
mindegy remenykedni lehet meg egy kicsit.
amugy meg mar ezert megerte:
www.viddler.com/explore/Arirang/videos/26/ : )))
szerinted jol dontott? en mar nem tudom, elegge aggodom, annyira reg jatszott mar utoljara, es Harry annyira negligalja, hogy attol tartok a nyaron eladjuk.
hatha a Newcastle ellen beteszi a rozsaszin Harry egy felorara es a szepfiu ragaszt ketto csodagolt. en azt gondoltam nyaron hogy legendava is valhat a srac a Lane-en, szerintem pech-hes volt hogy Ramos keze alatt kezdte az itteni palyafutasat. elkelt volna neki egy-ket cockney jotanacs Redknapp keresetlen stilusaban, tutira maskent indult volna.
mindegy remenykedni lehet meg egy kicsit.
amugy meg mar ezert megerte:
www.viddler.com/explore/Arirang/videos/26/ : )))
rizla 2009.04.18. 09:28:01
@Csöncsön: "Az az ő terepük, az ő filozófiájuk, melyet lehet szeretni vagy nem szeretni, de ellopni szerintem enyhén viszolyogtató."
johan cruyff, a tősgyökeres katalán..
johan cruyff, a tősgyökeres katalán..
nasteey 2009.04.18. 10:41:42
@imici77: "ok... így könnyű vitatkozni. szóval, mivel a számok nem hazudnak, maradtok összevásárolt banda." Értem én, hogy Csöncsönnek akarsz odaszúrni, de azért ilyen komoly butaságokhoz a "nevedet" adni... Nyáron jött Alves, Keita, Hleb, Piqué, Caceres. Ezek közzül Alves, aki abszolút kezdő, és Piqué játszik még elég sokat, de mondjuk ő innen lépett le annó.
Lehet nem egyetérteni Csöncsönnel, de jó lenne, ha figyelembe vennétek, hogy Csöncsön nem egyenlő a Barcával vagy "A" Barca drukerrel.
Lehet nem egyetérteni Csöncsönnel, de jó lenne, ha figyelembe vennétek, hogy Csöncsön nem egyenlő a Barcával vagy "A" Barca drukerrel.
BruceWayne 2009.04.18. 12:26:05
Ranieri: Az angol csapatok sikere nem az angol futball érdeme
A Juve edzője szerint a külföldi szereplőknek köszönhetően uralják ismét a Bajnokok Ligáját a szigetországi klubok.
:-)
A Juve edzője szerint a külföldi szereplőknek köszönhetően uralják ismét a Bajnokok Ligáját a szigetországi klubok.
:-)
popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.18. 12:29:47
@Nerazzurri: Mondjuk nehéz ezzel a Ranieri megállapítással vitatkozni, ordas közhely.
kroos 2009.04.18. 12:44:31
a szurkolás nem morális kérdés
ha a csapatod hibát követ el akkor azért nem te vagy a felelös, ha nyer az nem a te személyes sikered.
ha a csapatod hibát követ el akkor azért nem te vagy a felelös, ha nyer az nem a te személyes sikered.
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.18. 15:40:26
Van itt még valami, bár gondolom már nem fog ez a vita itt folytatódni, de hátha visszaolvastok.
Szóval igen, az Arsenalnál új tradíció indult, bár szerintem nem Wengerrel, hanem korábban, úgy 87 táján, de ettől az még "csak" 22 éves, nem 127, mondhatná az egyszeri Barca drukker.
Valamit azonban nem szabad elfelejteni a technikás játékkal kapcsolatban: míg régebben kevésbé technikásan is simán lehetett egy csapat folyamatosan elsőosztályú, neves gárda, addig ma csak az tud a legfelső szinten labdába rugni, aki technikás, magasan képzett játékosokal és jó tatktikus edzőkkel indul. Pl az Arsenal sosem esett még ki az angol első osztályból, pedig ugye a "boring arsenal" focitudása nyílván nem verdeste az eget, és ma hasonló képességekkel talán még a Championshipben se lenne helye. De ők megtették a lépést, ami a megfelelő volt, váltottak technikásabb irányba, ami azonnal sikereket (=bajnokság, FA kupa, illetve KEK) hozott, így tovább tudtak erősödni. Mondjuk a QPR-nek ez nem jött össze, így még csak nem is elsőosztályuak ma már, pedig 20-30 éve simán voltak az Ágyusok szintjén.
Igen, amelyik gárda ún. tradíciójában (Barca, T'ham) benne van a technikás játék, az persze büszke lehet, hogy ők már 50 éve is. De sok más nagycsapat, hogy csak PL-t mondjak: a pudlik és a Manure, ilyet nem mond, viszont ettől még nagyon is technikás játékra építenek ma már ők is - mert ma már máskép nem győzhetsz, nem lehetsz toppon huzamos ideig. Hogy 30 éve nem így játszottál, az itt nem számít, nem veheted figylembe, mert elbuksz.
@Csöncsön: katt a nevedre, ezt a kitételt éreztem személyeskedőnek. Kijelenteni, hogy egy csapat játéka nem hogy egy könyvet, de egy sort sem érdemel, nem egyenlő azzal, hogy nekem nem tetszik, hanem általános érvényű megállapításnak tűnik nekem. Ráadásul mivel a csapat tradíciójának egyik fontos elemét (mert Hornby könyve szerintem számos szurkolót hoz a csapatnak és fontos vonatkoztatási pont!) támadod, még személyeskedés is.
De ha a szavam nem elég bizonyíték, nézde meg azt, hogy hat különböző ember érezte úgy, durván és igaztalanul támadod az Ágyúsokat, miközben egy átlagos PL vagy BL posztnál talán összesen hat komment foglalkozik velünk. Ez nekem elég feltűnő, neked?
Szóval igen, az Arsenalnál új tradíció indult, bár szerintem nem Wengerrel, hanem korábban, úgy 87 táján, de ettől az még "csak" 22 éves, nem 127, mondhatná az egyszeri Barca drukker.
Valamit azonban nem szabad elfelejteni a technikás játékkal kapcsolatban: míg régebben kevésbé technikásan is simán lehetett egy csapat folyamatosan elsőosztályú, neves gárda, addig ma csak az tud a legfelső szinten labdába rugni, aki technikás, magasan képzett játékosokal és jó tatktikus edzőkkel indul. Pl az Arsenal sosem esett még ki az angol első osztályból, pedig ugye a "boring arsenal" focitudása nyílván nem verdeste az eget, és ma hasonló képességekkel talán még a Championshipben se lenne helye. De ők megtették a lépést, ami a megfelelő volt, váltottak technikásabb irányba, ami azonnal sikereket (=bajnokság, FA kupa, illetve KEK) hozott, így tovább tudtak erősödni. Mondjuk a QPR-nek ez nem jött össze, így még csak nem is elsőosztályuak ma már, pedig 20-30 éve simán voltak az Ágyusok szintjén.
Igen, amelyik gárda ún. tradíciójában (Barca, T'ham) benne van a technikás játék, az persze büszke lehet, hogy ők már 50 éve is. De sok más nagycsapat, hogy csak PL-t mondjak: a pudlik és a Manure, ilyet nem mond, viszont ettől még nagyon is technikás játékra építenek ma már ők is - mert ma már máskép nem győzhetsz, nem lehetsz toppon huzamos ideig. Hogy 30 éve nem így játszottál, az itt nem számít, nem veheted figylembe, mert elbuksz.
@Csöncsön: katt a nevedre, ezt a kitételt éreztem személyeskedőnek. Kijelenteni, hogy egy csapat játéka nem hogy egy könyvet, de egy sort sem érdemel, nem egyenlő azzal, hogy nekem nem tetszik, hanem általános érvényű megállapításnak tűnik nekem. Ráadásul mivel a csapat tradíciójának egyik fontos elemét (mert Hornby könyve szerintem számos szurkolót hoz a csapatnak és fontos vonatkoztatási pont!) támadod, még személyeskedés is.
De ha a szavam nem elég bizonyíték, nézde meg azt, hogy hat különböző ember érezte úgy, durván és igaztalanul támadod az Ágyúsokat, miközben egy átlagos PL vagy BL posztnál talán összesen hat komment foglalkozik velünk. Ez nekem elég feltűnő, neked?
BK 2009.04.18. 16:14:35
@morphine: és az mit jelent, hogy technikás játék? :-) ez valahogy annyira Népsport-Sport1tv-szagú frázis. az, hogy a mai tempót és színvonalat elbíró csapat legyen valamelyik, ahhoz alap, hogy technikailag képzett játékosai legyenek, még ha meccsenként 15%-ost van nála a labda és két nyolcvan méteres keresztlabdából vezetett kontrája van legfeljebb.
az Arsenal is meg a Barca is birtokolja a labdát és osztja a zsugát gyorsan-frissen laposba'. :-) ez pedig nekem tetsző nagy jóság egyaránt mindkettőnél. aztán ennyi.
ez a történelmi filozofálgatás meg tényleg hülyeség. mert a Barca tényleg nyomta anno a régi idők fociját ollézásig Kubalával, de azért a mai játék, mint ahogy Rizla is írja fentebb, inkább abból fakad, hogy Cruyff hozta Amszterdamból a licence-ét a mappájában.
Hornby pedig olyan jó, hogy még azt is el tudta volna adni a stílusával, hogy a Hartlepool United a legnagyobb jóság. :-)
az Arsenal is meg a Barca is birtokolja a labdát és osztja a zsugát gyorsan-frissen laposba'. :-) ez pedig nekem tetsző nagy jóság egyaránt mindkettőnél. aztán ennyi.
ez a történelmi filozofálgatás meg tényleg hülyeség. mert a Barca tényleg nyomta anno a régi idők fociját ollézásig Kubalával, de azért a mai játék, mint ahogy Rizla is írja fentebb, inkább abból fakad, hogy Cruyff hozta Amszterdamból a licence-ét a mappájában.
Hornby pedig olyan jó, hogy még azt is el tudta volna adni a stílusával, hogy a Hartlepool United a legnagyobb jóság. :-)
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.18. 16:19:28
@BK: "Hornby pedig olyan jó, hogy még azt is el tudta volna adni a stílusával, hogy a Hartlepool United a legnagyobb jóság. :-)"
Na ott a pont, el is hallgattam :-DDDD
Na ott a pont, el is hallgattam :-DDDD
Lencse. 2009.04.18. 16:42:07
@morphine: Én a Fociláz alapján valahogy úgy képzelem el, hogy a boring Arsenal tradíció továbbélése esetén olyasmit látnánk, mint amit a MU az utolsó két szezonjában csinál.
BK 2009.04.18. 17:05:53
@Lencse.: én a nyerő boring-Arsenal-t valahogy utólag a Mourinho-típuú Chelsea-vel pároztattam. :-)
@morphine: de jól van ez így még ettől. azt, hogy "ha PL, akkor Arsenal-zsugázás", azt nálam három tényező döntötte el: 1., Bergkamp. 2., Hornby könyve; 3., hogy a Highbury kib*szott MENŐ stadion volt, akárki akármit is mond. :-)
@morphine: de jól van ez így még ettől. azt, hogy "ha PL, akkor Arsenal-zsugázás", azt nálam három tényező döntötte el: 1., Bergkamp. 2., Hornby könyve; 3., hogy a Highbury kib*szott MENŐ stadion volt, akárki akármit is mond. :-)
imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.18. 17:34:04
@nasteey: ok, igaz, tegnap már kicsit elszállt az agyam. (de azt akkor sem írom alá, h az igazolási politikája a 2 klubnak ugyanaz, s ugyanolyan "minőségű" játékosokat szerződtetünk (évek óta). Azt azonban aláírom és megemelem a kalapom, hogy a Barca ezt nagyon ügyesen csinálta/csinálja (tudatos csapatépítés és igazolások), a munkájuk beérett, s jól nyomják.)
Üdv, ymy - lezártnak tekintem a témát
Üdv, ymy - lezártnak tekintem a témát
kroos 2009.04.18. 18:07:50
,,Cruyff hozta"
bizony.
Azthiszem ö vezette be hogy minden korosztálynak ugyanazt a stilust kell játszania mint a nagycsapatnak.
Aki meg ezzel nem értett eggyet azt kirugatta mint a szart.Meg azt is aki nem tetszett neki.
bizony.
Azthiszem ö vezette be hogy minden korosztálynak ugyanazt a stilust kell játszania mint a nagycsapatnak.
Aki meg ezzel nem értett eggyet azt kirugatta mint a szart.Meg azt is aki nem tetszett neki.
Lencse. 2009.04.18. 18:12:40
@Lencse.: 4 Henry
Hajszálpontosan meg tudom mondani, hogy mióta vagyok PL-rajongó. Ez az a pillanat:
www.youtube.com/watch?v=k3n4CTLDn_w
Sok sört az angol foci barátainak! :)
Hajszálpontosan meg tudom mondani, hogy mióta vagyok PL-rajongó. Ez az a pillanat:
www.youtube.com/watch?v=k3n4CTLDn_w
Sok sört az angol foci barátainak! :)
Woland 2009.04.18. 20:38:14
@BK:
"3., hogy a Highbury kib*szott MENŐ stadion volt, akárki akármit is mond. :-)"
tudom hogy akarki akarmit mond, de:
Highbury! Library! Highbury! Library! : )))
"3., hogy a Highbury kib*szott MENŐ stadion volt, akárki akármit is mond. :-)"
tudom hogy akarki akarmit mond, de:
Highbury! Library! Highbury! Library! : )))
halareaal 2009.04.19. 21:11:02
@kroos:
csak arról beszélek, hogyx nem vagy következetes. a Madridot habzó szájjal szidod, mert össze-vissza sztárokat igazol (akkoris amikor nem), miközben a Bayern "csapatépitése" abból állt, hogy egyik évről a másikra vásároltak maguknak egy komplett támadószekciót. egyébként egyetértek abban, h az számit kik jönnek, igy pl nem az áruk. Kloséra és Tonira nagyvonaluan legyintettél, miközben egyik világbajnok és olasz gólkirály, másik meg a vbk történetének egyik legeredményesebb játékosa, német bajnok stb.
egyébként sem érdekel, hogy a Bayern fikázásától jobb lesz-e a Madrid, mert azt kérdőjelezted meg, h mért szurkolok a Madridnak. amit mondjuk nemtom h gondoltál. akkor is nekik szurkolnék ha a köv igazolásuk Vanczák Vili lenne. ez van. mondjuk megnézném azt, hogyha a Bayern leigazolná Kakát, elpártolnál tőlük, sztem nem. ha meg igen, akkor nem vagy igazi Bayern szurkoló.
csak arról beszélek, hogyx nem vagy következetes. a Madridot habzó szájjal szidod, mert össze-vissza sztárokat igazol (akkoris amikor nem), miközben a Bayern "csapatépitése" abból állt, hogy egyik évről a másikra vásároltak maguknak egy komplett támadószekciót. egyébként egyetértek abban, h az számit kik jönnek, igy pl nem az áruk. Kloséra és Tonira nagyvonaluan legyintettél, miközben egyik világbajnok és olasz gólkirály, másik meg a vbk történetének egyik legeredményesebb játékosa, német bajnok stb.
egyébként sem érdekel, hogy a Bayern fikázásától jobb lesz-e a Madrid, mert azt kérdőjelezted meg, h mért szurkolok a Madridnak. amit mondjuk nemtom h gondoltál. akkor is nekik szurkolnék ha a köv igazolásuk Vanczák Vili lenne. ez van. mondjuk megnézném azt, hogyha a Bayern leigazolná Kakát, elpártolnál tőlük, sztem nem. ha meg igen, akkor nem vagy igazi Bayern szurkoló.
Tika_ 2009.04.19. 22:11:36
@nasteey: jócskán megelőztél. azért ilyen durvaságra már reagálni kell.
imici77, most télleg no offense, de ez a "nem veszünk nagy sztárt, mert nincs rá zsénk a stadionépítés miatt" taktika már nem aktuális, nem? Csak azért gondolom, mert az utóbbi idők legjobb igazolásai pont hozzátok kötődnek: a Zidane-utódnak tartott Nasri, akiből még nagyobb sztár lesz, mint Benzemából, meg az EB (és a Eu.i Szuperkupa győztes Zenit) sztárja, Arsavin.
imici77, most télleg no offense, de ez a "nem veszünk nagy sztárt, mert nincs rá zsénk a stadionépítés miatt" taktika már nem aktuális, nem? Csak azért gondolom, mert az utóbbi idők legjobb igazolásai pont hozzátok kötődnek: a Zidane-utódnak tartott Nasri, akiből még nagyobb sztár lesz, mint Benzemából, meg az EB (és a Eu.i Szuperkupa győztes Zenit) sztárja, Arsavin.
kroos 2009.04.20. 07:03:56
@halareaal: ugysem értjük meg egymást,
Majd jön Krysal ö aki ért.De továbbra is fenntartom hogy a madidi kritikákra nem lehet ugy válaszolni hogy minden második szavad az hogy ,,Bayern".
És pont azért (is) vagyok Bayern drukker mert nem veszünk kaka-t.
u.i., belenézhetsz a német post-ba ahol strunz-ot sirom vissza ribery helyett.
Majd jön Krysal ö aki ért.De továbbra is fenntartom hogy a madidi kritikákra nem lehet ugy válaszolni hogy minden második szavad az hogy ,,Bayern".
És pont azért (is) vagyok Bayern drukker mert nem veszünk kaka-t.
u.i., belenézhetsz a német post-ba ahol strunz-ot sirom vissza ribery helyett.
kroos 2009.04.20. 09:34:14
@Lencse.: volt olyan arsenal kb 72-ben ami totális futbalt játszott és 5-ösével rugta a gólokat..feszengett is Hornby rendesen....
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.20. 11:46:31
@Tika_: A legjobb igazolás nem egyenlő legrágább igazolás: Nasri és Arsavin is 15 m Euro alatti összegért jött végül, és mindkettő többet ér most papíron (a tranfermarkt szerint), tehát a pénzügyi spór továbbra is megvan - ami nem jelenti, hogy 0-át költ Wenger, és azt sem, hogy nem igazol senkit, csak sokkal kevésbé szabadon költ, mint akár ő maga 10 évvel ezelőtt.
A stadion hitele hosszútávú, a Highbury helyén épülő és az új stadiont esetleg ellentételező bevételt hozó luxusingatlanok még nem hozzák, amit várnak tőlük, szóval én nyáron sem várok nagy változást az igazolás-politikában. Ami sajnos azt is jelenti, hogy nem tartom kizártnak: megint lesz fontos elmenőnk.... :-(((
A stadion hitele hosszútávú, a Highbury helyén épülő és az új stadiont esetleg ellentételező bevételt hozó luxusingatlanok még nem hozzák, amit várnak tőlük, szóval én nyáron sem várok nagy változást az igazolás-politikában. Ami sajnos azt is jelenti, hogy nem tartom kizártnak: megint lesz fontos elmenőnk.... :-(((
Az utolsó 100 komment: