Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 8. forduló - Van-e élet a halál után?

2008.10.27. 23:00 pancho_sanza

Egy klub prominens vezetőjeként játékvezetőket kritizálni több szempontból is szerencsétlen lépés. Egyrészt a bírók elég összetartó bagázst alkotnak és annyira fontos szereplői a futballnak, hogy csapat következő mérkőzésén négyen is szerepet kapnak. Másrészt céltalan is, hiszen utólagos korrekció nem csikarható ki összeesküvés-elméletek kinyilatkoztatásával. Az annál inkább ellenérzést kellhet, ha a prominens vezető pályafutása vége felé a világ legkönnyebben eleső játékosának számított, aki bármilyen védővel való kontaktust hason fetrengéssel dolgozott fel. Egy kicsit furcsa a helyzet, mert bár kétségtelenül előfordultak bírói tévedések, de régen rossz, ha a Real Madridnak ilyenekkel kell foglalkoznia a kieső helyen tanyázó Athletic elleni hazai találkozó után. Persze lehet, hogy a játékvezetők okozzák a címvédő nehézkes menetelését, de az is elgondolkodtató, hogy a csapatban stabil kezdőként szereplő játékos nem az életkorából kifolyólag nem fér be az argentin olimpiai csapatba. Di Stéfano, Jorge Valdano és Redondo után szabadon. Az ítéletek miatt meg panaszkodjon a Numancia vagy a Deportivo. Egyébként mindhárom újonc nyert. A Barcelona és a Real Madrid is. A Valencia viszont nem. A Villarreal sem. Ők legalább még veretlenek. A Sevilla már nem az. Esett 33 gól. Pont amennyit jósoltunk. Tovább után részletek.

Vasárnap este nyolckor még azt gondoltuk, hogy a hétvége legmeghatározóbb futballélményét Frodo és a harcosok klubja fogja számunkra prezentálni, amikor felhangzott a második félidő kezdetét jelző sípszó az El Madrigalban. A vendég Atlético éppen az elföldelése ellen küzdött és bár az eredmény még mellette szólt, a papírforma már a Villarreal csapatának sikerét jövendölte. A vendégek mezébe piros és fehér csíkokkal van belekódolva, hogy normális körülmények között sem tarthatják meg kétgólos előnyüket egy Almeríánál jobb csapat ellen. 2008 októberében és egy emberrel kevesebben meg aztán különösen nem sokat ért az a két szép gól, amivel megpróbálták késleltetni az elkerülhetetlent. Sikertelenül, mert pár perc elteltével már a hazai csapat játékosai ugráltak a fővárosiak élettelen testén, mialatt a publikum a megalázóan sokáig tartó passzolgatásnak tapsolt. A kimaradó helyzetek helyett mindenki inkább azzal foglalkozott, hogy minél hangosabban ünnepelje a levonuló Cazorlát és Pirest. Elvégre ez a mérkőzés meg volt nyerve. Azt nem tudjuk, hogy Simao honnan vette az erőt és a bátorságot, de talán tőle vártuk legkevésbé azt, hogy élére állhat egy feltámadásnak. Erre rácáfolva az első hazai térfélre átkerülő labdával a kapuig szaladt a portugál, majd nem sokkal ezután Raúl Garcia is fejelt egy gólt, amivel az egyik pontot megszerezte az Atlético. Természetesen ennél sokkal többet nyertek az Atlético játékosai: a hitet, hogy talán még nincs minden veszve. A Villarreal viszont józanító pofont kapott, s teljesen megérdemelten, hiszen akármilyen céljuk is van az idei szezonban, senki ellen nem engedhetik meg maguknak, hogy ennyire leálljanak a végére. (Villarreal – Atlético 4-4) A Barcelona bezzeg megteheti, hogy kienged a második félidőre. Ehhez az is kellett, hogy ne két gólocskából álló előnyt építsenek, hanem ötször szomorítsák el az Almeríát. Az andalúz csapat játékosai nem igazán tudták, hogy mi történik velük és mire feleszméltek, már megnehezíteni sem tudták a katalán támadók dolgát. Az biztos, hogy ezután minden vendégvédőt kiver a víz, ha álmában megjelenik előtte az ötösön álló Eto’o vagy Henry képe. Guardiola csapata már nagyon régóta veretlen és lassan elkezdhetnek félni tőle, hiszen az utolsó négy mérkőzéséből háromszor is kiütötte aktuális ellenfelét és bár a legyőzött csapatok nem tartoznak a közvetlen elitbe, azért egyikük sem lebecsülendő. Sőt éppen ideális színvonalat képviselnek ahhoz, hogy felvezessék a Barcelonát a Sevilla elleni mérkőzéssel záródó sétagaloppra. (Barcelona – Almería 5-0) Addig azonban még Luis Fabianoéknak is van dolguk rendesen. Először is összefoltozni a sérülteket, majd kiköszörülni a csorbát, ami a Málaga ejtett rajtuk. Az újonc csapat győzelmét nem nevezhetjük szépnek, de manapság ki az a bolond, aki a nyílt sisakos játék bármilyen formáját, vagy az adok-kapok lehetőségét felvállalná a - még oly tartalékos - Sevilla otthonában is. A vendégek pedig nem nevezhetők ostobának. Különben nem tudtak volna a semmiből ilyen látványosan feltámadni. Ezúttal megpróbálták megölni a hazaiak támadásait és vártak a ritka alkalomra, amikor sikerülhet nekik Palop kapuját veszélyeztetni. Az első lehetőséget ki is használták, majd kiimádkozták a kapuból az összes sevillai próbálkozást, így amikor a hazaiak lendülete megtört Adriano kiállításán, egy kicsit fel is lélegezhettek. Szerencséjükre azért nem nyugodtak meg túlságosan, így ha nem is tartották teljesen kontroll alatt a mérkőzést, újabb győzelemmel közeledtek a bennmaradás felé. (Sevilla – Málaga 0-1)

Az Athletic viszont tett egy lépést a kiesés felé, mivel a Barcelona után a Real Madrid ellen is eredménytelennek bizonyult a számukra kitalált taktika. Mindenesetre Llorente lábában ott volt a három-három, csak a kapufa elvette tőle a dicsőséget. Az Espanyol utáni kettő-kettő után ezt nem feltétlenül élte volna meg előrelépésként a Bernabeu közönsége. Szerencséjükre nem is kellett, mert bár Higuaín eleinte még annyira zavart volt a meg nem adott gólja miatt, hogy akkor is eltévedt, amikor Raúl elvitte az embert és majdnem bójákat rakott neki ki, hogy merre talál el egyedül a kapuig. Nem sokkal később már nem hibázott, sőt, egy kiugratás után megszerezte a mindent eldöntő gólt is. Persze ekkor már túl voltunk az Athletic dupláján, amely tökéletesen igazolta a vendégek edzőjének meglátását. Miszerint a baszkok gólszerzéséhez szerencse is kell. Persze ettől még ugyanolyan gól az esetleges találat is, csak nem annyira szeretjük. A lényegen persze nem változtatott, hiszen az újabb három ponttal még mindig versenyben van a címvédő és az is mellette szól, hogy a bajnoki címért nem kell Torinóban fergeteges támadójátékot bemutatni. (Real Madrid – Athletic 3-2) Elég lenne például megverni a Valenciát. S bár a forduló előtt nem adtunk volna sok esélyt a Real Madrid diadalára mondjuk Villák otthonában, most némileg változtatni kell az álláspontunkon. Na, nem csak azért, mert Higuaín elindult az argentin U-23-as csapathoz vezető úton. Az is szerepet játszott a véleményünket érintő metamorfózisban, hogy Unai Emery csapata nem éppen az elvárt és megfelelő teljesítményt nyújtotta. Sőt merőben szokatlan dolgot tapasztaltunk: motivációs problémákat. Utoljára az Almería ellen volt hasonló érzésünk, így elgondolkodtunk, hogy talán az edző andalúz múltjából fakadó bizonytalanság ragad át a játékosokra önkéntelenül is. Pedig már szurkoltunk is a Valencia sikeréért. Többet fizetett, mint az iksz. (Recreativo – Valencia 1-1) A nyeremény csak azért volt fontos, mert elfelejtettünk fogadni a Sporting győzelmére, s mire észbe kaptunk már vezetett az újonc. Örök pesszimistaként már a hazai csapatot sújtó kiállítás előtt sem igazán hittünk a Deportivo feltámadásában. Utána meg még annyira sem. Egyszerűen ismét olyan mélyről indulnak La Corunában, mint tavaly, azonban idén nem lesz olyan szerencséjük, hogy két riválisuk is gyorsvonatként robogjon a másodosztály felé. Különösen azért fontos ez, mert most a leggyengébbnek gondolt újonccal szemben maradtak alul. Így is tovább növelve az izgalmakat, hogy ki legyen a harmadik kieső. (Deportivo – Sporting 0-3)

Mert kettőre azért van tippünk. Az egyik éppen a magyartalanított Osasuna lenne, elvégre senki nem gondolhatta komolyan, hogy az előző szezonban a kiesés által megkísértett csapat pont egy magyar vállán táltosodhatna meg. Camachotól már inkább várhatnánk némi megoldásféleséget, de ő meg mintha nem bízna az aranylábú hazánkfiában. Sokkal inkább a kétcsatáros játék sikerében reménykedik az új tréner. Ennek viszont komoly korlátja, hogy a keretben két félértékű támadó van és teljesen véletlenszerű, melyikük találja meg a góllövő cipőjét. Sem Portillo, sem Sola nem igazán jó választás. Egyetlen reményük, hogy Dady idén is elkap valami hihetetlen szériát és nyer nekik három mérkőzést. (Osasuna – Betis 0-2) Az Osasuna problémája sok tekintetben megegyezik a Santanderével. Mindkét csapat kellően masszív, ugyanakkor vérlázítóan gólképtelen is. A Racing csak annyival tart a pamplonaiak előtt, hogy ők stabilan képesek eredményeket elérni a ritkán lőtt góljaikkal. Hétvégén Tchité egy felháborítóan igazságtalan büntetőből egyenlített. Az utolsó pillanatban. Nem nagyon volt olyan Numancia szurkoló, aki ne a fejét fogta volna a bíró ítélete miatt. Egyszerűen minden semmivé lett, amit ezen az estén az újonc felépített. A játékvezető döntése nem kizárólag két pontot, de egy kicsit a reményt is elvette volna a hazaiaktól. Amennyiben nincs az utolsó utáni pillanat. (Numancia – Racing 2-1) Igazán tökös edző ez a Victor Munoz. Nem mindenki vállalta volna fel Abbondanzierit az előző fordulóban elkövetett vétsége után. Ő megtette és nem is kellett csalódnia, hiszen az argentin ezúttal nem hibázott. Igaz, nem is nagyon volt mit elrontani. A Getafe nagyon harcosan, nagyon taktikusan, nagyon biztonságosan és nagyon rosszul játszva tartotta otthon a három pontot. A feszültséget figyelembe véve, még a vendégjátékosok is örülhettek a vereségnek, hiszen ki szeretne tizenegy síró hazai játékost vigasztalni. (Getafe – Valladolid 1-0)  A Mallorca ismét megtréfált minket. Több szempontból is értjük, hogy miért történhetett meg ez a szégyen velünk. Egyrészt túl sokra tartottuk az Espanyol Barcelona, Real Madrid és Villarreal elleni masszív játékát. Másrészt lebecsültük a szigetlakók felett fényes diadalt arató Betist, így azt gondoltuk, hogy a Mallorca nagyon gyenge. Ez utóbbi akár igaz is lehet. Ugyanakkor szinte biztos, hogy az Espanyol borzasztó nagy bajba kerül, ha neki kell irányítania egy mérkőzést és nem csak rutinból megtenni azt, ami lehetséges. A nagyobb csapatok ellen az utóbbi akár elég is lehet, de a Mallorca ellen nem ártott volna három statikus támadás helyett, valami lendületesebbet és fifikásabbat kitalálni. (Mallorca – Espanyol 3-0)
 

134 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr71735379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2008.10.28. 15:39:57

Savio, Karembeau-vel azért összeengedném jolly joker luis-t és az öreg Zé-t.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 15:42:15

Arra nagyon jó példa, hogy még az oly nagy sikerrel kecsegtető klubokat is simán otthagyták egy fogatlan Real Madridért.

kroos 2008.10.28. 15:46:17

....mondták már neked hogy hegyi iván vagy és csak pancho néven irsz?

Neil Blender 2008.10.28. 15:46:24

pancho

Perez eraban Zidanes y Pavones alakult ki. Egyszeruen tulzasba vitte a Madrid a sztarok leigazolasat. Ertelemszeru volt hogy ez bukta lesz es az is lett. Erre jott a reform, hogy posztra kell igazolni hasznos jatekosokat, akik majd elorebb viszik a szekeret plusz ezt megtoldottak egy zsenialis edzovel. Aki olyan moralt csinalt amire a mai napig lehet epiteni. Ez a madrid nem az egyenisegek klubja itt sajnos nincsenek mar Zidaneok (halistennek Pavon felek is kevesen) de csapatkent azert eleg rendesen ott vagyunk a toppon.

Amugy visszakerdezek, a te altalad emlegetett eraban hol voltak az Abramovicok? A Glazerek? Az arabok? A Real Madrid financialisan eros volt, ertem ezalatt azt hogy barkinek barmennyit tudtunk fizetni. Kb ugyanaz volt mint most a City vagy a cselszki. Plusz ne feledjuk hogy manapsag tisztelet a kivetelnek (hatalmas respect pl Etxeberrianak) nem jellemzo a klubhuseg. Oda megyek ahol tobbet fizetnek elv ervenyesul. Lehetne mondjuk a Barcelona a vilag legjobb csapata de egy olyan zseni mint Cerna telibeszarna a csapatot mert mondjuk a Villarrealban 20kval tobbet kapna hetente. A madridban jo fizetesek vannak de nem merhetoek egy angol vagy olasz csapathoz... az jon ide aki TENYLEG ide akar jonni...

kroos 2008.10.28. 15:48:21

,,Abramovicok? A Glazerek? Az arabok"
én is ezt mondtam.nem madridi eszméröl volt szó hanem ott fizettek a legtöbbet.most ez változott.egyenlöbbek a viszonyok.

Romanes eunt domus 2008.10.28. 15:51:35

A galaktikus érában (inkább előtte), azért ment oda a sok világsztár, mert akkoriban a Real Madrid volt Európa legjobb klubja, a maguk 3 BL-győzelmével (98-00-02). Egy Figonak, Zidane-nak, Ronaldonak, Beckhamnek, Owennek nem elég az adott országuk legjobbjának lenni, ők mind-mind BL-t akartak. A fentiek közül egyedül Beckhamnek volt egy BL-trófeája, az odaigazolása előtt 4 évvel. Figo és Zizou a blancókkal nyert BL-t (Zizou éppen nyert nekik egyet :)) ). Ma azért nem megy oda egy Kaká, C.Ronaldo, mert látják, hogy a Madrid évek óta szenved a BL-ben (2005 óta csak nyolcaddöntő), míg egy Milannal vagy egy Manchesterrel simán megnyerhetik, ahogy meg is tették, mindkettejüket a BL aktuális címvédőjének elsőszámú sztárjaként próbálta leigazolni a Real Madrid. Egy spanyol bajnoki cím meg nem olyan motiváló...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 15:51:58

A pénz biztos nem gond. Villától kellene megkérdezni, hogy miért mondott nemet. Valószínűleg látta már Higuaint,Gagot, Raúlt és Gutit játszani. Sőt az Eb-n biztos kielemezték a holland-oroszt is, így jobban tudhatja, hogy mire képes Sneijder, van der Vart, Robben és Nistelrooy alkotta támadóalakzat.

Romanes eunt domus 2008.10.28. 15:54:57

Sőt, még egy kis adalék. Annak idején Sevcsenko közel állt a Real Madridhoz, az ukránnak nagyon nem tetszett, hogy hiába rúgott 3 év alatt közel 80 gólt a Milannal, semmit nem tud felmutatni egy csökött UEFA-elődöntőn kívül, és pont kapóra jött volna neki a BL-címvédő ajánlata. Pechjére egy BL-selejtezőn hónapokra megsérült, és Ronaldo ment helyette oda. Mondjuk mennyire pech az, hogy a Milannal megnyerte a BL-t :))

kroos 2008.10.28. 15:55:55

A pénz annyiból nem gond hogy már másnak is van...

kroos 2008.10.28. 15:56:53

Ja..a dagi 2 év alatt nem is játszott csak felvette a fizetését,aztánelment madridba.:P

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 15:59:43

pont, hogy egyre szűkösebb a mezőny. Zidane-t 75 milláért vették. Figót sem sokkal olcsóbban. A Realon kívül mondj még három csapatot,a melyik most elkölthet 100 milliót minden évben. Ismétlem:minden évben.

rizla 2008.10.28. 16:00:38

pancho: "A Real Madrid valami számára idegen játékospolitikát próbál ki, amit semmiképpen nem vezethet sikerre."

a real két bajnokságot nyert az elmúlt két évben. úgy tűnik mégis sikerre vezetett (persze, a többiek szarok voltak, de ezt most hagyjuk picit). egyszerűen nem értem, hogy az eredmények ismeretében hogy tudsz valamit ennyire fekete-fehérben látni. ha valaki, én nem dobtam el az agyam ettől a madridtól soha, de kérem..

az egy ordas nagy klisé, hogy "5 éve még nem lehetett nemet mondani, most meg le sem ül velük egy essien". 5 éve nem futballcsapat voltak, hanem úgy döntöttek, hogy ők lesznek a harlem globetrotters.
egyébként ha nem ezt szajkózná folyton a hegyi iván, akkor nem idegesítene annyira. igaz, szerintük a barca játéka már nem lesz látványos, mert nincs ronaldinho, lol

Neil Blender 2008.10.28. 16:04:29

pancho

ez meg egy olyan dolog hogy egy David Villa - RvN tamadosorral a Realt boven eselyeskent indulna meg a BLben is. Ergo lehet hogy ennyire nem becsulte sajat magat? Nem erezte volna hogy hasznara lenne a csapatnak? Gondolj bele ha annyiszor helyzetbe tudjak a kozeppalyarol hozni Higut hogy fogjuk a fejunket miket hagy ki akkor mi lenne ha Villa itt lenne... Nem erzem azt hogy azert nem jott ide mert latta hogy ez egy eselytelen csapat.

Ha a szemelyes velemenyemre vagy kivancsi akkor mondjuk Villat az anno Juveban marado sztarokhoz hasonlitanam. Nem hagyta el a sullyedni latszo hajot es hitt abban hogy a Vale felemelkedik. Plusz David Silva is maradt. Ha o mondjuk ment volna a Barcaba akkor szerintem Villa is eligazolt volna. Az o eseteben beszelhetunk klubhusegrol. Azonban ha a Vale iden sem er el semmit 99% hogy eligazol, remeljuk habfeherbe oltozik...

kroos 2008.10.28. 16:04:35

Mindegy.Ez a madrid nekem sokkal szimpatikusabb mint a ,,galaktikusok"már ez a megnevezés is nagyon nagyképü amivel elhelyezte a többi csapatot és a többi futbalistát,hogy ök csak egyszerü emberek mig a madridban annyira jók a játékosok hogy már ufok.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 16:06:13

"egyébként ha nem ezt szajkózná folyton a hegyi iván, akkor nem idegesítene annyira. igaz, szerintük a barca játéka már nem lesz látványos, mert nincs ronaldinho, lol" (rizla)

Ja, ja. :-DD

Tipikus Real Madrid-féle megalománia. Hány bajnokságot kell még megynerniük, hogy azonos szinten kezeljék őket azzal a csapattal, amely egyetlen bajnokságot sem nyert meg?...

rizla 2008.10.28. 16:06:53

nem lehet egészen véletlenül, hogy villa azért nem ment, mert SZERETI a valenciát? az ki van zárva?

rizla 2008.10.28. 16:10:00

a madridizmus még az önkritika tetőfokán is magában foglalja az arroganciát.

kroos 2008.10.28. 16:12:12

én inkább önteltségnek nevezném.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 16:15:54

"a madridizmus még az önkritika tetőfokán is magában foglalja az arroganciát."

Igen, igen! Kevés olyan foci van, amely valaha életemben jobban lenyűgözött volna, mint a Del Bosque-féle Real Madridé. De ez a jellegzetes, megalomán szemlélet tökéletesen elidegenít a klubtól.

rizla 2008.10.28. 16:24:01

kroos: én nem. pl pancho ízig-vérig madridista, mégsem öntelt, nagyon is kritikus. más kérdés, hogy ez a kritika abból fakad, miszerint kisebbségi érzése lesz, ha nem a madrid a világ LEGNAGYOBB, LEGJOBB, LEGFONTOSABB klubja. mert hogy elvileg az!! és ha nem az, akkor szar, bajnoki cím ide vagy oda.

ApukadHUN 2008.10.28. 16:26:35

30 bajnoki cím fölött már nem az újabb érdekel, hanem a kiharcolás módja. Hogyan is érthetnétek ezt:)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 16:30:40

"a madridizmus még az önkritika tetőfokán is magában foglalja az arroganciát."

ennek a mondatnak márványban a helye.

rizla 2008.10.28. 16:31:30

hogyne érteném. csak attól még ez megalománia és arrogancia, fogadjátok el. ennek is megvan a maga szépsége.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 16:34:59

"30 bajnoki cím fölött már nem az újabb érdekel" (ApukadHUN)

Ez az ellenfelek lekezelése, akik számára ugyanúgy nyitott a győzelem útja.

(Egyébként, bár most kicsit talán elszállok, szerintem a Barcelona pont azért bukott el a Rijkaard-éra végén, mert alkatilag alkalmatlan volt a megalomániára. Ide nekünk Henry is? Bele is buktak.)

rizla 2008.10.28. 16:40:05

csöncsön: van benne valami, de ezt így nem fogalmaznám meg.
a madrid is belebukott az idenekünkmindenaranylabdást-taktikába. persze figoba meg zidane-ba még nem, de ők épp a csúcson voltak, amikor megvették őket, henry pedig már 30 éves volt, amikor a barcába került. ha 27-28 évesen veszik meg, valami azt súgja nem buknak bele. nem mintha henryra kellene kenni, valójában ennek semmi köze nem volt a bukáshoz.

rizla 2008.10.28. 16:41:59

inkább abba buktak bele, hogy ők jobbak akartak lenni erkölcsileg, mint a real, amelyik két edzőt is simán kibaszott a bajnoki cím ellenére, ezek közül az egyik minden idők egyik legjobb madrid-trénere volt. úgyhogy adtak rijkaardnak, meg a két kiégett brazil léhűtőnek még egy esélyt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 16:50:43

"a real, amelyik két edzőt is simán kibaszott a bajnoki cím ellenére"

A "galaktikus" Real onnantól fogva nem nyert semmit, hogy kirúgták Del Bosquét. Ez volt az a pillanat, amikor a megalománia immár elsöpört mindenféle észérvet, racionalitást, szakmaiságot.

A Barcelona épp csak elkezdte a "sztárok igazolását" Henry-val, máris belebukott. A csapat korábbi sztárjai még nem (galaktikus) sztárként érkeztek. Pont ezért is nagyon szimpatikus különben, amit Guardiola csinál. Nem igazolt senkit, inkább beépíti az utánpótlást a meglevő (finoman szólva sem gyenge) keretbe, az elkényelmesedett "sztárolt" sztárokon pedig túladott.

luqe 2008.10.28. 16:54:59

Aguero a barca ellen mit csinált? Csak mert az alapján az argentín amatőr ligában se játszhatna... Pedig istencsászárolva van messivel együtt. Akinek azért szintén van jópár szégyenfoltja.

Higuaínt meg másfél héttel a BL meccs után is annak fényében ítélik meg. Pedig Atleticó ellen győztes gólt lőtt (aki kritizálja, menjen a madridi derbire és álljon a labda mögé a 95. percben, addig csönd. köszi)
Tegnap meg lőtt 3 gólt, 1szer ziccerben megállították(kitudja miért), plusz szétforgácsolta a keresztlécet.

a Realra visszatérve, nagyon szomorú (vagy nevetséges) hogy már előkerült a madridizmus meg az önkritika meg az arrogancia. Ez azt jelenti, hogy a témához, vagyis hogy RENDSZERESEN FÚJNAK A REAL ellen, nem tudnak a kedves hozzászólók hozzáfűzni bármit. Mert ha nem így lenne, mármint nem fújnának a Madrid ellen, akkor lehetne mondani hogy márpedig az les volt, márpedig az szabályos tizenegyes, márpedig az nem volt szabálytalan. De még a leg elfogultabb barcelona szurkoló is látja, hogy bizony, ezek sorozatos bírói tévedések. De akkor se látja be mi történik, inkább jön a madridizmus, arrogancia meg a többi.

Szomorú.

Az pedig hogy a Real sok csapattól kikapna a BL-ben, sajnos igaz. De ez nem a játékosállomány hibája. Ez drága cipész hibája, mivel teljesen impotens szakmailag. Olyan egy Schuster-Ranieri, vagy Schu-Mourinho párharc, illetve Schuster-bárki, mintha én leülnék Lékó ellen sakkozni. Erről nem a játékosok tehetnek. A védelem ha nincs formán kívül a csapat (ami megint edzőkérdés) bőven top10-ben van Európában (Pepe és Ramos mindenképp), a középpályások a jobbszélső hiányt leszámítva szerintem top5 (pesszimistán) a csatársor pedig simán elmegy. RVN európa legjobb góllövőinek egyike. Más kérdés, hogy Raúlnak nem szabadna mellette játszania.

Szóval nem ok nélküliek a kritikák, de aki ezt a bíró-dolgot nem látja be, azzal kár foglalkozni a továbbiakban...

rizla 2008.10.28. 16:57:24

csöncsön: "A Barcelona épp csak elkezdte a "sztárok igazolását" Henry-val, máris belebukott."

dehát ez hülyeség, a barca már ELŐTTE is bukott, és akkor mindössze három játékost igazoltak, ami a közelébe nem volt a megalomániának. a bukás már a BL-győztes szezon utáni előszezonban elkezdődött..
aztán henry éppenséggel nem rontott a csapaton, sem a jelenléte. sajnos nem is javított sokat, de ez többnyire akkor is irreleváns.
(főleg, hogy henry még mindig egy minőségi játékos, ha nem is igazán megy neki. talán annyi pénzt nem ért meg, de alázattal dolgozik, allűrök nélkül)

rizla 2008.10.28. 16:59:22

luqe: "Aguero a barca ellen mit csinált? Csak mert az alapján az argentín amatőr ligában se játszhatna... Pedig istencsászárolva van messivel együtt. Akinek azért szintén van jópár szégyenfoltja."

milyen JÓPÁR szégyenfoltja? felsorolnád? a kezezett gólon kívül.

egyébként most komolyan azt akarod mondani, hogy higuain van olyan jó, mint agüero és messi, csak utóbbiakat túlsztárolják? LOL (mondjuk agüero valóban túlértékelt)

Henke 2008.10.28. 17:16:12

Messi sokszor rongyol bele ok nélkül a védőkbe... :S szerintem, de ezt is csak amolyan nagyon halkan írtam le:D

Real középpálya top5? ahha... nézz meg egy MU, Barca, Chelsea közepet...még több mint EGY csapat van, aki erősebb mint a Real középen sztem...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 17:26:32

@rizla:

Arról van szó, hogy a Barca Henry igazolásában látta a kiutat az elidétlenkedett bajnoki cím (és BL) után. Tipikus megalomán reflexek.

rizla 2008.10.28. 17:26:44

"Messi sokszor rongyol bele ok nélkül a védőkbe..."

ha gyengébb napot fog ki, igen. ha nem - és általában többször fog ki jót, mint gyengét - akkor viszont hihetetlenül labdabiztos. egyébként természetes, hogy egy játékos, aki ennyire szeret 1-1ezni, párszor elszórja a labdát. most az almeria ellen pl nem ment neki különösebben jól, de így is adott két gólpasszt.

rizla 2008.10.28. 17:27:25

csöncsön: "Arról van szó, hogy a Barca Henry igazolásában látta a kiutat az elidétlenkedett bajnoki cím (és BL) után."

ezt nem tudom honnan vetted, hogy ebben látta a kiutat, szó nem volt erről sehol. max te láttad ebben, és tévedtél.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 17:27:46

(Szerintem Messi korszakos zseni, Agüero szenzációs játékos, Higuaínból pedig talán még lehet valaki.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 17:28:55

@rizla:

Akkor miért igazolták le Henryt? Talán nem volt épp elég erős a keret, hogy megoldja a gondokat?

rizla 2008.10.28. 17:34:22

csöncsön:
1. mert laporta imádja, és régóta le akarta igazolni. már 2006ban le akarták, emlékezz, pedig akkor semmiféle gondot nem kellett megoldani vele, a csapat minden tekintetben a csúcson volt. nem is a klub lépett vissza, hanem titi.
2. mert henry is imádja a barcát
3. talán az is benne volt, hogy megnyugtassák a szurkolókat egy nagy névvel, igen. de alapvetően a kerettel papíron semmi gond nem volt, nem kellett semmiféle lyukat betömni, "csak" jobban játszani. nem ehhez szánták kulcsnak henry-t, úgy gondolták, hogy rijkaardék megoldják.

rizla 2008.10.28. 17:35:17

egyébként nem értem miért kellene okot keresni egy jó játékos leigazolására. eleve, saviola elhúzott, gudjohnsen nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, ezquerro pedig no comment. kellett egy csatár.

halareaal 2008.10.28. 19:37:37

"A Real Madrid valami számára idegen játékospolitikát próbál ki, amit semmiképpen nem vezethet sikerre"

már megbocsáss pancho, de ennyire nyilvánvalóan nagy baromságot minek írsz le? a Real mióta változtatott a játékospolitikáján, 2 év alatt sikeresebbé vált, mint a galaktikus csapat. ennek persze megvoltak/vannak az áldozatai, pl a szép játék, vagy az, hogy se az ellenfelek se a média nem tisztelik fele annyira sem a Madridot, mint régen, de az eredményességet pont nem lehet számonkérni a csapaton.

írták itt többen is, hogy a Realban jó, ha 3 klasszis van, gyenge a keret, tucatjátékosok vannak stb. igazából nem értem akkor, hogy ez a csapat hogy tudta tavaly agyba-főbe verni a komplett spanyol mezőnyt, oda vissza verni az összes közvetlen riválisát, többek közt porba alázva a zseniktől hemzsegő Barcelonát és az agyonsztárolt Villarrealt. ezzel fölényesen nyerve Európa 2. legerősebb bajnokságát. ez a csapat igenis méltó a Real Madridhoz.

halareaal 2008.10.28. 19:44:44

a megalomániás elméleteket készséggel elfogadom... bárkiktől, leszámtva a Barcelona drukkereket. a Barcelona a másik olyan klub a világon, amelyik ilyen tekintetben mérhető a Realhoz, igaz ez csak az utóbbi években harapódzott el. gyakorlatilag lemásolják, amit a Real produkált pár éve, csak próbálják kicsit máshogy csinálni, mert látták a galaktikusok mire mentek. Guardiola meg nem igazol, jah beépíti a fiatal tehetségeket. na, azért biztos ami biztos csak érkezett Keita, Dani Alves, Hleb, Caceres, Piqué, utóbbit leszámítva mind nagyon jó szezont/szezonokat produkáltak klubjaiknál, és ha nemis világsztárok mind, kezdőknek kéne lenniük a csapatban, ahol épp játszanak.

halareaal 2008.10.28. 20:00:16

egyébként pancho, Higuainnal kapcsolatban mellé fogsz lőni. énis örültem volna Villának, de egyrészt ez van, másrészt a Chelseat leszámítva az összes top klubban vannak ilyen játékosok, olyan nincs hogy ahol minden poszton sztár játszik. általában be is jön az ilyen fiatal tehetségek szerepeltetése, sztem a Realnál is be fog jönni. amíg meg Higuain nem világklasszis, addig meg ott van mellette v Nistelrooy. egyébként úgy látom, hogy a Gago-Marcelo-Higuain trió fejlődése, valamint a velük elért eredmények ponthogy a Realt igazolják.

jah, még erre akartam reagálni:

"Sőt az Eb-n biztos kielemezték a holland-oroszt is, így jobban tudhatja, hogy mire képes Sneijder, van der Vart, Robben és Nistelrooy alkotta támadóalakzat."

az a vicces, hogy tulajdonképp itt, ahogy Higuain esetében is egy, azaz 1 meccsre támaszkodsz, mint érv. hát sztem meg képzeld, a hollandok franciák vagy olaszok elleni támadójátékát elemzték ki, és látták mire képesek a legutóbbi vb 2 döntőse ellen. ez már amúgyis lejátszódóott, ahhoz képest h szted a Bernabeuban is tele gatyával fut majd ki a Madrid a Zenit ellen, Pétervárott is győztek. jah, hogy a Zenit közben már kiesett, és nemis fog számítani a visszavágó?
Higuainnál ugyanez. már leírtam az egyik posztnál, hogy az első félidőben mindenki, MINDENKI szarul játszott, nemcsak a Realban, a komplett mezőnyben. Schuszter Higuaint kapta le, lelke rajta, ugyanilyen alapon lekaphatta volna az egész Madridot leszámítva talán Sneijdert és Nistelrooyt. innentől nem tom miről beszélnük, megítélsz egy játékost egy szar félidő alapján, úgy hogy közben egyáltalán nem lógott ki a csapatból. ha megy a csapatnak talán jobban ment volna Higuainnak is. lásd Bilbao elleni meccs. amúgyis, Higuain egyelőre házi gólkirály a ligában:)

caralho voador 2008.10.28. 20:00:58

Higuain helyett, aki azért csak lőtt eddig öt gólt, én inkább Heinzéről beszélnék, ha már argentínok kerülnek szóba. Az ipse szerintem a világ legostobább védője, Schuster hasonló minősítést érdemel az edzők között, ha még sokáig játszatja. Hány gólt és nevetséges 11-est hozhat még össze ez a barom, mire kikúrják a csapatból? (mindemellett az az idegesítő tulajdonsága is megvan, mint sok más, falábú bekknek, hogy úgy érzi, neki kell irányítani a csapatot. Érdemes megfigyelni, minden meccsen elrúg minimum 6-7 labdát a halál faszára. Oké, most adott egy gólpasszt Sneijdernek, de ott annyi hely volt, hogy talán még a nagyanyámnak is sikerült volna). Akkor már játsszon inkább Marcelo. Védekezni ő sem tud, de legalább támadásban használható.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 20:32:48

Az agyonvert mezőny tizenvalahanyadik csapata ellen csak kurva nagy mákkal hozta a szuperkupát a Real. Az agyonvert mezőny minden tagja szégyenteljesen korán ki lett takarítva az európai kupákból.

Higuain már az Espanyol és az Atlético ellen sem csinált semmi. Örülnék neki, ha Batistuta szintre hozná magát, de az, hogy egy olimpiai válogatott kispadjára sem fér oda nem teljesen arról árulkodik, hogy neki mindenképpen a Madridban kellene játszania. Stabilan. Ha jól számolom ez három rohadt szar mérkőzés, amelyre jött egy sok kihagyott helyzettel tarkított jó. Akkor ki is ítél egy mérkőzésből?

Örülök azért, hogy a Real Madrid kicsivel jobb eredményt ért el Szentpéterváron, mint a Bate Boriszov.

A remek Real Madrid tavaly oda-vissza lecumizott a Mallorcától a kupában, a Romától szintén. Mindkét csapat simán kiesett később.

Ha jobban belegondolok, hogy Nistelrooy, van der Vart és Sneijder számára, melyik volt az előző év legfontosabb mérkőzése, akkor egyértelmű, hogy azon maradtak alul az oroszokkal szemben és bármilyen meglepő, de én úgy láttam, hogy esélytelenül.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 20:44:14

"Az agyonvert mezőny minden tagja szégyenteljesen korán ki lett takarítva az európai kupákból."

Nana! Szégyen azért nem volt a hajszállal (és balszerencsével) elbukott BL-elődöntő a későbbi győztes ellen.

Egyébként a Real a galaktikusok idején is gyenge volt idegenben; a Juvéhoz például évtizedek óta kikapni jár. Számomra tavasszal fog eldőlni, hogy mire képesek igazából; mert ha megint ugyanaz történik, ami a Roma ellen, az tényleg elfogadhatatlan lesz, még akkor is, ha a "galaktikusok" is (2003. óta) rendre hiányoztak Európa legjobb nyolc csapata közül. (Hiszen elvileg az eredményességért cserélték le a "művészi" játékot.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 20:46:49

(Ja, "galaktikusokon" én a Del Bosque és Capello közti időszakot értem.)

halareaal 2008.10.28. 20:53:56

"Az agyonvert mezőny tizenvalahanyadik csapata ellen csak kurva nagy mákkal hozta a szuperkupát a Real. Az agyonvert mezőny minden tagja szégyenteljesen korán ki lett takarítva az európai kupákból."

mint pl a Barca, aki alig kapott ki a későbbi győztestől, játékban nemis tudtak föléjük nőni. (a Bernabeu-beli parádé meg ugye eztuán volt kb 1 héttel) de amiket leírtál, azok amúgysem változtatnak semmit a tényeken, sztem még csak nem is árnyalják különösebben őket, hisz a spanyol tavaly is a 2. legerősebb bajnokság volt, talán holtversenyben az olasszal.

"Örülök azért, hogy a Real Madrid kicsivel jobb eredményt ért el Szentpéterváron, mint a Bate Boriszov."
no comment. a Boriszov negyedgőzzel le lett focizva Madridban, ha ez megnyugtat.

a hollandokkal kapcsolatban nem hiszem, hogy a csoportmeccseket szalonreminek tekintették volna, főleg hogy talán nemis nekik állt a zászló az eb kezdete előtt. az oroszok élükön Arsavinnal kifogták életük meccsét, attól ez még 1 meccs marad. annyit azért zárójelben megjegyeznék, hogy a hollandok legjobbja Sneijder volt, a gólt Nistelrooy lőtte, és bármennyire nem ment a játék, mégis csak hosszabításban dőlt el a dolog.

lehet lemaradtam vmiről, de azért csak rúgott egy győztes gólt Higuain. igaz büntetőből, de talán nem véletlen, hogy ő állt oda, és hogy ilyen magabiztosan lőtte be. ez kis túlzással olyan, mint amikor Nistelrooy 90 percig nem csinál semmit, aztán befingik egy helyzetet az 5ösről, és ő a király (jogosan). egyébként végig veszélyesen játszott, a helyzeteit ugyan elpuskázta, de azért a normális gól is meglett volna, ha a bíró nem a lehető legidiótábban alkalmazza az előnyszabályt. abszolút nem lógott ki a mezőnyből. ahogy az Espanyol elleni meccsen sem, más kérdés, hogy ottis szar volt a csapat, kivéve Rault. de jó, igazad van, ez már 2 meccs, ami alapján azt mondod, szar játékos a Madridba. egyébként én nem 1 meccsből ítélek, az 5 gólját ugyanis, amellyel vezeti a házi góllövő listát, nem mind a Bilbao ellen rúgta.
ezzel az argentin kerettagsággal meg ne gyere, szted Gago is kutyafasza, aztán ő meg stabil tag. egyébként Higuainnak mára már be kell férnie, ha nem hívják az valahol az argentin stábot is minősíti. mondjuk azis igaz, hogy rászorulva sincsenek, de ez nem az ő hibája. az az argenin csapat, erősebb mint a brazil, mégis hény brazil van aki életében nem volt válogatott, aztán közben milyen remek játékos?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 21:00:40

"hisz a spanyol tavaly is a 2. legerősebb bajnokság volt, talán holtversenyben az olasszal."

Ha átlagát nézzük, szerintem tavaly is a legerősebb volt. Kizártnak tartom, hogy például a Premier League-ből kiesett volna a Zaragoza. Ezzel együtt az év legfontosabb két meccsét (a Roma ellen) elbukta a Real, és ezek után már csak szépségtapasz lehetett a bajnoki cím, amely, ugye, már Capellóval is megvolt.

halareaal 2008.10.28. 21:20:22

sztem Madridban sokak szemében az év legfontosabb 2 meccsét nyerte a Madrid, az egyiket ráadásul idegenben, a másikat meg kiütéssel...:)
de egyébként, engem is bosszantott az a meccs, méghozzá elképesztő módon, sőt énis elkapáltam a fél csapatot élükön Higuainnal, Gagoval, Diarrával, Baptistával stb. de, ha a tavalyi szezont nézem, mégiscsak azt kell mondanom, kurva nagy balszerencse is belejátszott. egyrészt az nyilvánvaló, hogy a szezon legrosszabbul sikerült meccse volt a Bernabeu-beli. féltem emiatt a csapatot idén is, mert a sorozatos, már-már "átok" a BLben láthatóan összenyomta őket tavaly, nehogy ez megint bekövetkezzen (tavalyelőtt simán szar a csapat). mondjuk nem jönne rosszul ilyen szempontól, ha ebben az évezredben először nem nehéz ellenfelet kapnánk a kieséses szakaszban.
másrészt a Roma tavaly igen jó volt, és egy ilyen erős ellenféllel szemben már hátrány, ha több komoly sérült van a csapatban, és a 2 meccsre 2 tök más csapattal kell kiállni. másrészt pont ugye pont a csapat hullámvölgyében jött ez a legfontosabb meccs, tele voltunk sérültekkel és formahanyatlásokkal. sztem egyáltalán nem lehetetlen, hogy előbb-utóbb a BLben jön ki a csapatból egy olyan mecs, mint tavaly a Villarreal, a Valencia v a Barca ellen. és akkor azért jöhet bárki.
meg azt se felejtsük, hogy még ez a borzalmas mardidi teljesítmény is belefért volna, ha Romában kicsit nagyobb szerencsénk van, mert a kinnti mecsen azért egyértelműeb jobb volt a Real. ugye ahhoz képest nem jétszott RvN, Robben, Ramos. a Roma meg teljes kerettel ment, mind2 meccsre. ezek persze kifogások, a Madridtól ettől még hatalmas szégyen, ahogy a BLben szerepel, tavaly is az volt, de azért túlzás a csapatot csak ez alapján megítélni. főleg, hogy a bajnoki cím azért több, mint holmi szépségtapasz, akkor is ha már padlást lehet rekeszteni vele.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 21:34:57

Persze, fontos a Clásico is meg a bajnokság is, de a Real Madrid már néhány éve arról szól, hogy meg tudja-e törni a BL-átkot. És komoly arculcsapás volt (még nekem is, aki pedig a Barcelonáért szorítok), hogy, hiába a kiváló őszi széria, már megint nem sikerült.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.28. 22:07:15

Azért örülök, hogy Manchesterben összefossák magukat, ha Higuaínra gondolnak.

rizla 2008.10.28. 22:10:46

halareal: "a Barcelona a másik olyan klub a világon, amelyik ilyen tekintetben mérhető a Realhoz, igaz ez csak az utóbbi években harapódzott el. gyakorlatilag lemásolják, amit a Real produkált pár éve, csak próbálják kicsit máshogy csinálni, mert látták a galaktikusok mire mentek."

LOL. persze, mert a galaktikusok is ki tudtak állni akár 7 saját nevelésű játékossal is a csapat jelentős gyengülése nélkül, ugye?

"Guardiola meg nem igazol, jah beépíti a fiatal tehetségeket. na, azért biztos ami biztos csak érkezett Keita, Dani Alves, Hleb, Caceres, Piqué, utóbbit leszámítva mind nagyon jó szezont/szezonokat produkáltak klubjaiknál, és ha nemis világsztárok mind, kezdőknek kéne lenniük a csapatban, ahol épp játszanak."

ki mondta, hogy nem igazol? igazolás=megalománia? gratulálok! dani alves minden idők legdrágább barca igazolása a maga 35 milliójával. robben hanyadik a realnál a 36tal?
teljesen természetes, hogy a ráncfelvarráshoz ki kellett cserélni a fél keretet.
ja, amúgy pique saját nevelés, és nem produkált semmilyen szezont a manchesternél, alig játszott ugyanis.

komplett baromságot írtál.

rizla 2008.10.28. 22:13:01

egyébként ronaldinho vagy eto'o is a barcában vált igazi sztárrá, összehasonlíthatatlanok ezek az igazolások is a zidane-félékkel.

bár végülis a te elméleted szerint MINDEN nagy klub azt csinálja, mint a real, hiszen játékosokat igazolnak! ugyanazt csinálják mint a galaktikusok, csak másképp!
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

rizla 2008.10.28. 22:14:38

"utóbbit leszámítva" hu, efölött átsiklottam, piqués rész törölve.

halareaal 2008.10.28. 22:39:57

annyiban mindenképp hasonló a két csapat, hogy mind2ben sokkal több sztár van, mint normálisan. lehet, hogy Eto és Ronaldinho is a Barcában vált igazi sztárrá (mondjuk utóbbi azért előtte is bőven sztár volt), de ettől még ugyanúgy tele volt olyan játékosokkal akikre lehet alkalmazni a galaktikus szót. Henry értkezése pl már akkor is feleslegesnek tűnt. ugyanígy a középpályán is Keita és Hleb gyakorlatilag cserepadra érkeztek. nemtom már ki írta, de vki írt vmi ilyesmit Guardioláról, hogy csak beépíti a fiatalokat.
egyébként meg azért a Barca is jelentősen gyengébb Busquetsel, Victor Sanchezzel és Krkiccel, mint mondjuk Toureval, Hlebbel és Etoval. ilyen Baselek ellen persze elég ha a fél csapat játszik.

de jó, a keret nem áll olyan sztárokból, mint a galaktikusok, de attól a mentlaitás még hasonló. ugyanúgy nem nagyon tudok csapatot mondani a Barcán és a Madridon kívül, ahol a "szép játék" kifejezetten elvárás az eredmények MELLETT. elég csak arra gondolni, Ronaldinhot mennyire szidták már abban a szezonban is, amikor 20 gól felett rúgott. a szurkolók pedig ugyanúgy kvázi elvárják azt a parádés teljesítményt a csapattól, amit a Ronaldinho-féle csapat produkált, minden más már kudarc. pont mint a Madridnál. más csapatoknál azért nem feltétlen beszélünk válságról egy olyan időszakban amikor a csapat 2. és 3. helyett szerzett a ligában, és egyszer BL elődöntőig is menetelt. ugyanez volt a Madridnál, mindenki kilátástalan szarnak tekintettte a csapatot (néha én is), mert nem bírt első lenni az akkor fénykorát élő Barca előtt. ilyenek sztem nemhogy a többi spanyol csapatnál (ez ugye egyértelmű), de még az angol nagyágyúknál, vagy az olasz élcsapatoknál sincsenek. csak a Real ÉS A BARCA van ebben a kategóriában, amit a média és a szurkolóik állítottak fel.

a Barcánál ezen felül viszont nincs ott a "minden idők legeredményesebb klubja", a "20. század legjobb csapata" és hasonló titulusok, de ez nem megalománia, ezek tények.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.28. 22:57:08

"nemtom már ki írta, de vki írt vmi ilyesmit Guardioláról, hogy csak beépíti a fiatalokat." (halareaal)

Én írtam ezt Guardioláról:

"Nem igazolt senkit, inkább beépíti az utánpótlást a meglevő (finoman szólva sem gyenge) keretbe, az elkényelmesedett "sztárolt" sztárokon pedig túladott."

És nagyjából tartom, mert a kezdőbe igazából csak Dani Alvést igazolta. De őt is posztra, nem hatodik "galaktikusnak".

Amúgy az való igaz, hogy sokszor eltúlzott igények a Barcelonánál is vannak (nem is szimpatikus, ha ilyesmit tapasztalok; kritizáltam is tavaly a Barca-drukkereket, hogy legalább az idény végét meg kéne várni az ítélkezéssel), de azért őrületbe ez még nem csapott át (az idény végét tényleg megvárták). És szerintem pont Guardiolával fordul vissza az "elsztárosodási" folyamat.

Hozzáteszem: a Madridnál is visszafordult, és krooshoz hasonlóan nekem is sokkal szimpatikusabb ez a mostani Real, mint a Luxemburgo-féle.

rizla 2008.10.28. 23:21:32

"annyiban mindenképp hasonló a két csapat, hogy mind2ben sokkal több sztár van, mint normálisan"

mi az, hogy "normálisan" ember? nézd már meg az összes többi nagycsapatot, ugyanannyi "sztár" van. csak feleannyi saját nevelés se. minek ragozzuk? egyébként senki sem arról beszélt a madrid kapcsán, hogy sztárok vannak benne, jajj, vakvágányon haladsz.

"Henry értkezése pl már akkor is feleslegesnek tűnt. ugyanígy a középpályán is Keita és Hleb gyakorlatilag cserepadra érkeztek."

henry érkezése nem volt felesleges, ismétlem, kellett csatár. és annak fényében, hogy eto'o le is sérült rögtön az elején 3 hónapra, pláne nem volt felesleges. akkor ezt tisztáztuk. hleb meg keita padra? távozott edmilson, távozott deco, folytassam? és még így is rövid a pad.

"egyébként meg azért a Barca is jelentősen gyengébb Busquetsel, Victor Sanchezzel és Krkiccel, mint mondjuk Toureval, Hlebbel és Etoval. ilyen Baselek ellen persze elég ha a fél csapat játszik."

ki számolt sanchezzel és krkiccel?

valdes, puyol, pique, busquets, xavi, iniesta, messi. de ha akarod húzd ki busquetset (nyilván véletlenül akarja magának a liverpool, a milan, meg az arsenal). szóval mikor tudott volna felállni 6 saját neveléssel a galaktikus madrid gyengülés nélkül?

"attól a mentlaitás még hasonló. ugyanúgy nem nagyon tudok csapatot mondani a Barcán és a Madridon kívül, ahol a "szép játék" kifejezetten elvárás az eredmények MELLETT."

mert ez a hagyomány, ez a játékstílus. abban igazad van, hogy ebben hasonlítanak, de messze nem érzem azt a fellengzős szart, hogy a XX. század legjobb klubja, meg "a realnak nem lehet nemet mondani", meg a többi szar.
szerintem akárki elcserélné a barca-szurkolók közül a tavalyi madridot a tavalyi barcára, pont.

ronaldinho 20gólos idényéről meg inkább ne írj semmit, tipikusan azok nyomják ezt be, akik nem látták elég meccsét.

rizla 2008.10.28. 23:24:24

"Hozzáteszem: a Madridnál is visszafordult, és krooshoz hasonlóan nekem is sokkal szimpatikusabb ez a mostani Real, mint a Luxemburgo-féle."

igen, a madrid-szurkolók mégis fanyalognak. na ERRŐL beszéltem.

halareaal 2008.10.29. 01:22:30

"mi az, hogy "normálisan" ember? nézd már meg az összes többi nagycsapatot, ugyanannyi "sztár" van. csak feleannyi saját nevelés se. minek ragozzuk? egyébként senki sem arról beszélt a madrid kapcsán, hogy sztárok vannak benne, jajj, vakvágányon haladsz."

ugyanmár, nehogy azt mond, hogy minden csapat Henry, Messi, Eto, Ronaldinho csatársorral futkorászott. talán nem véletlen nevezték el őket fantasztikus 4esnek. és az utóbbi 2-3 évben volt először, hogy gyakorlatilag az összes nagy sztárjátékos nevével nem a Realt, hanem a Barcát hozták összefüggésbe az átigazolási időszakban.
egyébként nem igazán értem, már ezt az egészet. ha nem a felelőtlen igazolásokra, harlem globetrotters mintára gondolsz, akkor milyen alapon hozod fel ezt az egész megalománia-témát? pancho 1-2 beszólása tette a Madridot megalománná vagy mi?
mert az, hogy a legnagyobb múlttal és legjobb eredményekkel rendelkező klub a Madrid meg 20. sz. legjobb klubja, ezek nem "fellengzős szarok". ez a csapat tényszerű múltja, talán csak nem a Real az egyetlen klub amelyik büszke a hagyományaira?

"igen, a madrid-szurkolók mégis fanyalognak. na ERRŐL beszéltem."

hogy miről? sztem pancho sem gondolja komolyan, hogy a Realnak kötelező a világ legjobb klubjának lenni. más meg eleve nemis fanyalgott. legalábbis nem jobban, mint a Barca-szurkolók szoktak egy-egy elmaradt parádé esetén.
egyébként pont ez a vicc az egészben, hogy a Reallal szemben nemcsak a saját szurkolói támasztják ezeket az elvárásokat, hanem úgy általában beleivódott a köztudatba, hogy a Real nagy csapat. amíg az ilyen benito félék (:D) minden egyes kis bl meccset megragadnak, amikor a komplett meccseket sündisznóállásban lehúzó olasz csapatok nagy néha elkapják a Realt, és máris jöhet a Real gyalázás. szégyen, hogy 4 éve nem tudunk tovább jutni a legjobb 8ba. ki mondja? sztem nemcsak a Real szurkolók: "mert ha megint ugyanaz történik, ami a Roma ellen, az tényleg elfogadhatatlan lesz" (Csöncsön). végülis ezis megalománia, elvégre mindig erős ellenfelekkel találkozunk, ha eltekintenénk a Real Madrid névtől, ezek a párharcok mindigis kétesélyesek voltak, mégis ha nem nyer a Madrid, azon mr csámcsog a közvélemény.
érdekes az is, hogy mondjuk a Real az elmúlt 2 évben hajszállal sem teljesít rosszabbul, mint pl az Inter, amelyet bár a többség utál, mégis mindeki Olaszo. legjobb csapatának tart, Európa egyik legjobb keretével. kicsit más a 2 csapatnak a megítélése, mégis. vagy az pl sokkal kevesebbszer kerül elő, hogy a hasonlóan nagy múltú Bayern München 2001 óta, vagyis 7 éve nem volt a legjobb 4ben sem. tőlük nem várja el a közvélemény, hogy Beckenbauerek szaladáljanak a csapatban. ismétlem az a lényeg, hogy a Realt nemcsak a saját szurkolói kezelik máshogy, mint általában a többi klubot, így ez a megalománia nemis feltétlen Madridból fakad. az igaz, hogy Calderon, Mijatovic meg a többiek tehetnek olyakor hülye, megalapozatlan nyilatkozatokat, de ez mindenhol megvan ma már.(már a Man Cityben is:))

halareaal 2008.10.29. 01:27:41

"szerintem akárki elcserélné a barca-szurkolók közül a tavalyi madridot a tavalyi barcára, pont."

ezt jó, hogy így lerendezted magadban, sztem inkább lettek volna aranyérmesek, a madridi 4-1 másik oldalán, 20 ponttal a Real előtt, mint mögötte. ha a csapatra mint olyanra gondolsz, akkor ez természetes, pl bilbao szurkolók sem cserélték volna el a csapatukat a Ronaldinho-féle csúcs Barcára. de ezzel nem értem mit akartál mondani.

rizla 2008.10.29. 03:57:15

"ugyanmár, nehogy azt mond, hogy minden csapat Henry, Messi, Eto, Ronaldinho csatársorral futkorászott. talán nem véletlen nevezték el őket fantasztikus 4esnek."

lol. értsd meg, hogy ennek semmi köze a galaktikusokhoz. eto'o, ronaldinho, és messi is a barcában lett nagy sztár. előbbi kettőnek ez volt az első igazán nagy európai klubja, utóbbi meg soha nem is játszott máshol.
másrészt ezzel a három emberrel meg is nyerte a barca a bajnokságot, meg a BL-t. úgyhogy kurva rossz példák.
henryra talán rá lehetne húzni, hogy "galaktikus", de egy darab teljes idényt játszott egy már kiégett barcában (és nem őmiatta lett az, elhiheted), a fent említett nevek meg mondjuk 5öt. egyáltalán nem lehet egy kalap alá venni, ez egy baromság, az meg, hogy egy tipikus médiahisztire hivatkozol, és ez az érved ("fantasztikus négyes" HAHA), az abszolút gáz. arról nem is szólva, hogy henry posztra érkezett (saviola elment, ezquerro maradt, de nem sokat számított, gudjohnsen pedig nem vált be).

mindegy, érdektelen ez a beszélgetés. valójában olyasmibe kötöttél bele, amit akármelyik realosnak illene bevallania. de ha akarod, ok: a barca is megalomániás, az összes nagy klub az. csak a madrid mégjobban.

rizla 2008.10.29. 04:02:28

oké, blog.hu tündököl, modit kérném törölje az első, és az utolsó kommentet, meg ezt is akkor már egy füst alatt, köszi

szferi 2008.10.29. 07:32:23

messi barca nevelés - ezen a hülyeségen mindíg olyan jót röhögök, több ilyen vicces vesszőparipát, kérlek! :)

montipájton 2008.10.29. 07:56:57

Hát, magam se hittem volna, hogy egyszer ennyire Rizlának adok igazat.)) Amit Pancho a Real "szánalmas" igazolási filozófiájáról ír, az tiszta Hegyi Iván: nem érdekes, hogy most nyertek két bajnokságot, de hol vannak a 100 milliós világsztárok balbunkótól jobbszélsőig? Jaj.

Emlékszem, mennyit röhögött mindenki a Harlem Globetrotters Galaktikusokon a négy évig tartó nyeretlenségükkel.

A futball nem a monte carlói cirkuszfesztivál s nem a Szeszélyes Évszakok, ahova be lehet zsúfolni koncepció nélkül minden tévésztárt. Capello és Schuster galaktikusok nélkül csinált bajnokcsapatot, persze, Di Stefanot ettől még fel elhet hozni, csak az már tényleg az anakronizmus teteje. )))

montipájton 2008.10.29. 08:00:19

A dolog másik része, hogy valóban, a Csöncsön-féle Barca-drukkerek előbb kijelentik, hogy a Real maga az arrogancia (minden szurkolójával együtt) az állandó nagyravágyással, aztán meg azt, hogy "megemgedhetetlen", hogy megint ne jusson be a 8-ba a BL-ben.
Most akkor ki tartja nagyobbra a Realt? ))))

kroos 2008.10.29. 08:20:28

akkor messi milyen nevelés?

_benito · www.nst.blog.hu 2008.10.29. 08:28:53

monti, ez egy remek meglátás :)
a real olyan, mint a pink floyd: lehet nem szeretni, de elismerni muszáj.

kroos 2008.10.29. 08:32:57

külön kell választani a reált mint intézményt, és a személyeket akiket magábanfoglal,és akiktöl származhat ez a bizonyos arogancia.

el sastre 2008.10.29. 09:06:57

"messi barca nevelés - ezen a hülyeségen mindíg olyan jót röhögök, több ilyen vicces vesszőparipát, kérlek! :)"
én meg ezen röhögök jót.......

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.29. 10:23:43

a hasonlat jó,
de a mostani Real inkább tart a Final Cutnál, mint a Dark Side of The Moonnál (pedig nem is az a csúcs)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.29. 10:31:49

"a Csöncsön-féle Barca-drukkerek előbb kijelentik, hogy a Real maga az arrogancia (minden szurkolójával együtt) az állandó nagyravágyással, aztán meg azt, hogy "megemgedhetetlen", hogy megint ne jusson be a 8-ba a BL-ben." (montipájton)

Nem a Realról volt szó, hanem a madridizmusról. A spanyol bajnok bénázása pedig spanyolfoci-szurkolóként érint kellemetlenül.

krysal 2008.10.29. 10:51:47

"a real olyan, mint a pink floyd: lehet nem szeretni, de elismerni muszáj." _benito

És eképpen, ha rosszabb albummal jönnek ki, már le vannak sajnálva - merthogy meg kell ütni AZT a bizonyos szintet. (Vicces, _benito, én a pink floydot is szeretem - tényleg nagyon jó hasonlat:)

Azt kell tudni észrevenni, hogy a Real Madridnak nem ugyanaz a mérce, mint bármelyik más klubbnak. A Juve, az Inter, a Milan, a ManUtd, a Barca (etc) mind-mind futballnagyhatalmak - de ez még így sem tesz egyenlőségjelet a Real Madriddal. És ez nem arrogancia! Olvassátok csak vissza, miket írtok, és kiderülhet...Az utálkozás magas foka sem az indokoknak szól, hanem egy mélyen legbelül megbúvó kisördögnek...

Viszont tartom, hogy ezt a mostani csapatot nem szabad egy vállrándítással elintézni! Nagyon nem.

kroos 2008.10.29. 10:53:22

ez se igy igaz.a sanchis,chendo,michel, féle madridban nem volt meg ez a fajta madridizmus.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.29. 10:58:49

@kroos:

Ebből is látszik, hogy Real nem egyenlő madridizmus.

Henke 2008.10.29. 12:04:01

"Azt kell tudni észrevenni, hogy a Real Madridnak nem ugyanaz a mérce, mint bármelyik más klubbnak. A Juve, az Inter, a Milan, a ManUtd, a Barca (etc) mind-mind futballnagyhatalmak - de ez még így sem tesz egyenlőségjelet a Real Madriddal." -hála az égnek hogy nem! :D

Beszéljünk egy kis fociról... tegnap este nyert a Barca a kupában 0-1 lett a vége

Neil Blender 2008.10.29. 12:06:35

annyira demagog emberek vannak itt hogy faj.

A mai fociban sajnos a gyonyoru jatek es a gyozelmek nem mindig tartoznak ossze. A Real Madrid roppant tudatosan lebontotta a galaktikusokat es elkezdett fiatalokat beepiteni a csapatba akik vagy megragadtak vagy nem. A jatek szepsege is el-eltunt viszont a csapat jo mentalitassal sorra nyerte a meccseket. Komolyan mondom hogy elveztem Barca meccset nezni, gyonyoru jatek, helyenkent eredmennyel. Aztan a jatekszisztemajuk mellett elment a vilag ezt keson ismertek fel, plusz mentalitasbeli gondok is voltak, ez 2 teljesen megerdemelt bajnoksagot jelentett a madridnak.

Jelen pillanatban ember legyen a talpan aki megmondja iden az eddig brillirozo Barca vagy szivosan kuzdo madrid lesz e a befuto. Nemzetkozi szinten valoban fing gyenge volt a Madrid, lehet hozni jogos kifogasokat, de teny a Madridtol tobb kell.

azonban az hogy a Juve megvert minket semmit nem jelent. csoportmeccsek vannak, a korabbi eredmenyek fenyeben boven ki lehetett kapni Torinoban anelkul hogy realis veszelyben lenne a csoportelsoseg.

Higuain temahoz csak annyit hogy egy olyan argentin olimpiai valogatott ahol Di Mariak, Messik, Tevezek alkotjak a csatarsort nyilvan nem szorulnak ra egy keveset jatszo tehetsegre. A tobbiek sokkal tobb puskaport szagoltak mar. De a valogatott meg ne legyen mervado, fenykoraban SEM volt valogatott pl Guti... akkor mar akkor el kellett volna kuldeni a csapattol? De pl Pablo anno az Atleticobol stabil kozephatvedje volt egy bizonyos korszakban a valogatottnak pedig Heinze hozza kepest aranylabdas vedo. akkor Pablo lett volna akkor a kiraly? Annyira baromsagok ezek a valogatott alapu osszehasonlitasok nem?

Titi120 2008.10.29. 13:40:35

Higuainnal kapcsolatban megjegyezném érdekességképpen, hogy a Real házigólkirálya jelenleg 5 találatával, s ezzel Villa és Eto'o mögött harmadik a bajnokságban (holtversenyben Messivel, Negredoval), megelőzve többek között Agüerot, Fabianot, Van Nisterooyt ...

Egyébként ez nekem is furcsa.:)

halareaal 2008.10.29. 17:19:20

"Azt kell tudni észrevenni, hogy a Real Madridnak nem ugyanaz a mérce, mint bármelyik más klubbnak. A Juve, az Inter, a Milan, a ManUtd, a Barca (etc) mind-mind futballnagyhatalmak - de ez még így sem tesz egyenlőségjelet a Real Madriddal. És ez nem arrogancia! Olvassátok csak vissza, miket írtok, és kiderülhet...Az utálkozás magas foka sem az indokoknak szól, hanem egy mélyen legbelül megbúvó kisördögnek..."

nah igen, pont vmi ilyesmit akartam énis leírni, csak rizla elterelte a figyelmem a Barca keretének boncolgatásával. ezt a megkülönböztetett bánásmódot lehet megalomániának nevezni is akár, ha így tetszik (bár kétségtelen nem a legjobb), de ezt nem csak a Madrid drukkerek gyakorolják a Real felé, hanem igazából mindenki. abban igaza van Csöncsönnek, hogy ez a jelenség nem a mostani csapattal áll összefüggésben, hisz ezt nem ők vívták ki.

"az meg, hogy egy tipikus médiahisztire hivatkozol, és ez az érved ("fantasztikus négyes" HAHA), az abszolút gáz."

milyen médiahiszti? a galaktikusok elnevezés talán kitől ered? bizony, ugyanúgy a médiától. nem értetted sztem pontosan mit akartam írni. nem pont a keretről beszéltem, hanem a 2 klub habitusáról. ha Ronaldinho nem ég ki, Messi és Eto meg nem sérült a fél szezonon át, akkor ez a szuper 4es hülyeség is kitartott volna a médiában. a galaktikusok helyett egy másik elnevezés. most ilyen szempontból mindegy, ki hol futott be, saját nevelés-e vagy nem. Raul is a galaktikusok között volt saját nevelésként.

rizla 2008.10.29. 17:37:14

szferi: "messi barca nevelés - ezen a hülyeségen mindíg olyan jót röhögök, több ilyen vicces vesszőparipát, kérlek! :)"

12 éves kora óta a barcában játszik, más európai klubhoz köze nem volt soha. egy játékos nagyjából tizenévesen sajátítja el a játék igazi értelmét, lényegét. messi ízig-vérig barcelona-focista, abszolút saját nevelés.
ez nem vesszőparipa, hanem tény.

rizla 2008.10.29. 17:39:55

"milyen médiahiszti? a galaktikusok elnevezés talán kitől ered? bizony, ugyanúgy a médiától. "

csakhogy a galaktikusok kifejezés ironikusan is megállta a helyét, a madrid ugyanis tényleg zsinórban vette a szupersztárokat, tekintet nélkül a csapatépítésre.
henry viszont posztra érkezett, nem tudom érthetőbben elmagyarázni neked.

halareaal 2008.10.29. 18:17:24

hát nem 1 katgória a kettő az tény, de hasonlók. Henry tényleg posztra jött, ez a poszt kb a kispad volt. vagy szted sűrűn játszottak volna 4 csatárral, olyan "ütköző" középpályásokkal mint Xavi, Iniesta és Deco? ilyen alapon a Real összes igazolását is meglehet magyarázni, kivéve talán Owent. ha Beckhamnél beszámítjuk, hogy ő marketing szempontok miatt érkezett, mert ő télleg nem a csapatépítés célját szolgálta. bár ha belegondolok, a távozása óta sincs egy jobboldali kp a Madridban. és azért a Realban is voltak olyan játékosok, akik befutottak, még ha nemis saját nevelések, pl Makelele, Cambiasso, Ramos.abban igazad van, hogy zsinórban érkeztek a szuprsztárok, de az túlzás, hogy abszolút nem voltak teintettel a csapatépítésre. ez maximum Owen és Beckham leigazolásáról volt elmondható, a Zidane-Figo-Raul féle Bl győztes csapatot, talán még nemis emlegették galaktikusként. talán még 1 évvel később, Ronaldo érkezése után sem, vagy ha igen akkor inkább a játék miatt. az tény, hogy nem volt ez normális, Perezzel nagyon elment a ló, de ha úgy vesszük a Barcánál is (ponthogy a sok saját nevelés miatt) nem sok cél szolgál, hogy van 1 rakat jó képességű középhátvéd (Puyol, Marquez, Pique, Caceres, Milito ha még itt játszi egyálatalán) vagy hogy a középpályán is ott van Toure, Keita, Hleb, Gudjohnsen. persze, ők nem a csatársorral ellentétben nem mérhetők Zidane-ékjoz, ezért mondtam h hasonlóak.
de igazából mondom, nem feltétlen a keretben szereplő nevek összehasonlításáról van itt szó, hanem a 2 klub habituáról a szurkolók által támasztott elvárásoktól, stb. az utóbbi években ebben a Barca elkezdett hasonlítani a Madridra. a többi nagycsapat nem.

rizla 2008.10.29. 22:38:44

"Henry tényleg posztra jött, ez a poszt kb a kispad volt."

na és? kellett egy csatár. talán túlzás volt henry, de egyrészt nem volt drága, másrészt eto'o kapásból lesérült, úgyhogy jól jött.

"abszolút nem voltak teintettel a csapatépítésre. ez maximum Owen és Beckham leigazolásáról volt elmondható"

ja, "csak" két felesleges sztár. owen karrierjét sikerült is eltemetni

"talán még 1 évvel később, Ronaldo érkezése után sem"

és ronaldo miért kellett? a morientes-raúl csatárpáros nevét világszerte félték. raúlból szerencsétlenből meg sikerült középpályást faragni, és elkezdődött a vesszőfutása.

egyébként nem ezekkel volt a baj

"Perezzel nagyon elment a ló, de ha úgy vesszük a Barcánál is (ponthogy a sok saját nevelés miatt)"

most már kimondom, te fogalmatlan vagy. a barca NEM ezért nem nyert semmit két évig. ha valakikre, hát a saját nevelésekre soha nem lehetett panasz, fantasztikus játékosok egytől egyig, akik hajtanak a végsőkig. ha xavinak vagy iniestának szar napja volt, akkor is kétszer olyan jól, megbízhatóan játszottak, mint ronaldinho a szezonban akármikor.
értsd meg, a keret UGYANAZ volt az elmúlt két évben, mint a BL-győzelem idején, szerinted a +1 henry miatt szaladt el a ló? LOL

"nem sok cél szolgál, hogy van 1 rakat jó képességű középhátvéd (Puyol, Marquez, Pique, Caceres, Milito ha még itt játszi egyálatalán)"

milito sérült. talán januárban, ha visszatérhet. puyol, marquez pedig korosodik. nagyon is jó, hogy van ennyi védő.

"agy hogy a középpályán is ott van Toure, Keita, Hleb, Gudjohnsen"

touré KELLETT, vágod? nem volt VKP. keita detto. most ez mi? KELL ennyi ember a középpályára, mondom, még így is rövidnek tűnik a pad. hol élsz? 1953ban?

"persze, ők nem a csatársorral ellentétben nem mérhetők Zidane-ékjoz, ezért mondtam h hasonlóak. "

ja értem! bár végülis igazad van, hasonlóak: magas tudású focisták, akik képességeiknek megfelelő csapatban játszanak.

rizla 2008.10.29. 22:39:37

*egyébként nem ezekkel volt a baj, HANEM azzal, hogy makelelét nem pótolták ugye..

rizla 2008.10.29. 22:41:00

de kimondom helyetted, amire gondolsz, mert nagyon vergődsz:
minden csapat, amelyik felfrissíti a keretét, a sok távozó helyére megfelelő számú helyettest biztosít, mivel 3 sorozatban is helyt kell állnia, az olyan, mint a galaktikus real madrid.

hát. nem.

halareaal 2008.10.29. 22:51:34

"a barca NEM ezért nem nyert semmit két évig. ha valakikre, hát a saját nevelésekre soha nem lehetett panasz, fantasztikus játékosok egytől egyig, akik hajtanak a végsőkig. ha xavinak vagy iniestának szar napja volt, akkor is kétszer olyan jól, megbízhatóan játszottak, mint ronaldinho a szezonban akármikor."

ezt ki vitatta?

" raúlból szerencsétlenből meg sikerült középpályást faragni, és elkezdődött a vesszőfutása."

ugyanmár, Raul egész hosszú időszakokat húzott le támadó kpként, ezelőtt az időszak előtt. egyébként pedig ezt Morientes sínylette meg, Raul maradt csatár.

most erre megint elmagyaráztad hogy a Barca kerete így meg úgy. volt 4-5 szupersztár, és kész. a Realban is, csak itt magasabb volt az aranylabdások aránya. ha azt mondod, a Barcában csak Henry "felesleges", akkor én azt mondom, a Realban pedig pont 1el több ilyen volt: kettő. Owen és Beckham, bár utóbbi később a csapat egyik alapemberévé vált.

Ronaldo hogyhogy mire kellett, gólkirály lett az első idényében.

afölött mindenesetre megint átsiklottál, hogy nem feltétlen a kereteket vizsgálva jutottam arra a következtetésre, hogy a Barcán bizony az utóbbi időben tapasztahatóak annyira a "nagyzási hóbort" jeli, mint a Madridon.

halareaal 2008.10.29. 22:55:38

"de kimondom helyetted, amire gondolsz, mert nagyon vergődsz..."

ez kedves, de pont nem ezt mondtam, csak a Barcelonáról beszélek. a kereteket te hozod fel itt állandóan.

halareaal 2008.10.30. 00:08:30

azt a mondatot amúgy félreértetted. nem a saját nevelésekkel van a baj, hanem pont azok miatt felesleges Hlebeket a csaapatba hozni.

rizla 2008.10.30. 02:30:57

hagyjuk, tényleg összevissza beszélsz.

"nem feltétlen a kereteket vizsgálva jutottam arra a következtetésre, hogy a Barcán bizony az utóbbi időben tapasztahatóak annyira a "nagyzási hóbort" jeli, mint a Madridon."

hanem mit vizsgálva ember? az nem nagyzási hóbort, hogy a féltucat távozót pótolni kell, hanem szükségszerű befektetés.

"nem a saját nevelésekkel van a baj, hanem pont azok miatt felesleges Hlebeket a csaapatba hozni."

?!?!?!?!?!?!
de értsd meg, KELLETT MÉG KÖZÉPPÁLYÁS. lassan, tagoltan felfogod? sőt, nem csak középpályás, de olyanvalaki, aki bevethető a szélen, a támadósorban is.
más kérdés, hogy én sem hlebet igazoltam volna.

rizla 2008.10.30. 02:32:09

persze játszhat iniesta, xavi, messi az összes meccsen, hátha képesek végigcsinálni cirka 50et sérülés nélkül, végig jó formában..

Henke 2008.10.30. 09:35:39

a MU multkor megvette Hargreavest, Andersont, Nanit, és ott volt Fletcher, Scholes, Giggs, Carrick, CéRonaldo, és láttuk mi lett tavaly a vége. Kell a hosszú kispad. Főleg középen. Am én látok némi koncepciót Hleb vásárlásában. Olyan játékosokat vettek akik ki tudnak állni motiváltan a Barca mezben feszíteni. Bár fel lehet hozni példaként Andrejt, sztem egyszerűen túl drágán mérték a képességeihez képest.

Nem akarom bántani Henryt, igazán. De a jelen keretben lehet hogy elgondolkodnék egy David Silva-Henry cserén. No de ne legyünk elégedetlenek! :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.30. 10:23:11

Talán nem véletlen, hogy David Silva pont háromszor annyiba kerül, mint Henry. Csak mondjuk egy fél éve még mindenki röhögött, amikor a Valencia beárazta David Silvát és David Villát. Most meg már annyira nem nevet senki, pedig egyikük sem lett jobb játékos, mint mondjuk februárban voltak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.30. 11:43:53

"Csak mondjuk egy fél éve még mindenki röhögött, amikor a Valencia beárazta David Silvát és David Villát. Most meg már annyira nem nevet senki..."

Mondjuk az is furcsa volt, amikor kiröhögtek tavaly, hogy azt találtam mondani, a Valencia kerete kb. az ötödik legerősebb Európában. Pedig az a keret egy picit erősebb volt a BL-negyeddöntőt a Mourinho-féle Chelsea ellen hajszállal elbukónál (amely például előtte az olasz bajnok Intert távolította el a BL-ből).

A Valenciában ott van Európa egyik (ha nem a...) legjobb csatára, Európa legjobb középpályásai közül legalább kettő, Európa egyik legstabilabb védelme.

Ki gondolja komolyan, hogy a Valencia tavalyi idényének eredménye tükrözte reálisan a csapat igazi játékerejét?

halareaal 2008.10.30. 15:07:33

"hanem mit vizsgálva ember? az nem nagyzási hóbort, hogy a féltucat távozót pótolni kell, hanem szükségszerű befektetés."

a csapattal szemben támasztott elvárásokat, a klubra jellemző mentalitást, stb. nem hiszem, hogy egy Barcelona-drukker ma kevésbé lenne arrogáns vagy akár megalomániás a csapatával szemben, mint egy Real drukker, ahogy korábban állítottátok.

" Valenciában ott van Európa egyik (ha nem a...) legjobb csatára, Európa legjobb középpályásai közül legalább kettő, Európa egyik legstabilabb védelme."

azért ez így egy kissé túlzás. ki a másik elit középpályás Silván kívül? Villa télleg nagyon durva de pl igazán jó csatártársa v helyettese kapásból nincs is, nem véletlen épül rá az egész csapat. annyira a védelem sem stabil, Marchena és Albiol ugyan jó védők, de a többiek a kapustól a vkpkon át nem ütik meg azt a szintet, ami Európa egyik legstabilabb védelmévé tenné őket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.30. 15:32:58

"ki a másik elit középpályás Silván kívül?"

Joaquín. (Ne gyere azzal, hogy "nem fért be a spanyol keretbe", mert mindnyájan tudjuk, hogy még a brutálisan erős spanyol keretbe is befért volna, ha nincs a Valencia vesszőfutása és az ehhez jövő mentális gondok.)

Villa mellett ott van Mata, aki szerintem cefetül veszélyes, cseréjeként meg Vicente.

A védekezésről annyit, hogy a sokszoros német válogatott kapus, Hildebrand a kispadra sem fér (hogy ennek megint mi az oka, az más kérdés). A Valencia kapta a legkevesebb gólt a Primera Divisiónban. (Még a tavaly agonizáló csapat is nullára hozta a Stamford Bridge-i vagy gelsenkircheni meccsét.)

halareaal 2008.10.30. 17:21:49

Joaquin sztem is nagyon jó játékos, sőt alul is van értékelve úgy általában, de hogy Európa legjobb középpályásai közt lenne, azt azért nem hiszem. persze kérdés, hogy most legjobb 20 vagy legjobb 50. előbbibe aligha férne be.
Mata is nagyon jó, meg Vicente is, de ha élcsapatról beszélünk, akkor ez a minimum, hogy ilyen szintű focisták legyenek páran. az ok, hogy Hildebrand nem fér be, na de ki véd helyette? valami nímand, asszem talán Rena a neve, de nemis vok benne biztos. azért a németnek be kéne férnie, itt inkább vmi nézeteltérés lehet közte és a klub/edző közt.
a Valencia eddig azért igen komoly ellenfelekkel nem találkozott. az meg, hogy voltak nagy mecsei a védelemnek épp annyira ugaz, minthogy voltak szarok is. pl a döntőben 1 félidő alatt kaptak 4 gólt emberelőnyben, ebből 3at 2s emberelőnyben. de a tavalyi szezonból is lehet hozni példákat, elég csak a Val-Real 1-5re vagy a Barca-Vale 6-0ra gondolni.

persze azt én sem vitatom, hogy erős a Valencia, sokkal erősebb, mint amit tavaly mutatott magából, sőt, a BLben lenne a helye, de hogy Európa legerősebb csapatai közé tartoznának azt én nem érzem náluk.

nasteey 2008.10.30. 19:11:37

Tényleg! (csak hogy én is off legyek, mert az on-kommentek ebben a fordulóban nem nagyon játszottak :D)

Ez a Mata, aki szvsz elég jól tolja a Valenkiába, hogy a viharba nem maradhatott a Realnal?


u17-es csaj-VB-ről nem lesz poszt? :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.30. 22:32:24

@halareaal:

Ha legjobb 50 középpályással számolunk, és csapatonként 5 középpályással, akkor ebben a csapatrészben a Valencia tíz között van Európában.

Oké, hogy (a) Mata meg Vicente (szintű játékos) egy élcsapatnál "minimum", de Villáról te is elismerheted, hogy Európa egyik legjobb csatára (de tíz között bizonyosan ott van). A tizet kettővel elosztva tehát, ebben a csapatrészben a Valencia öt között van Európában.

A védelem neveit persze nem lehet ilyen egyértelműen megítélni. De a tavalyi idény 1-5-ös meg 0-6-os és hasonló eredményeivel jönni nem ér, mert az a Valencia kb. 300%-kal játszott valós tudása alatt.

halareaal 2008.10.31. 11:24:53

hát, akárhogy is nézem, az angol top 4, 3-4 spanyol csapat, 3-4 olasz, és 1-2 német is biztosan a Valencia előtt van, márha a keretek erősségét nézzük. a szélső kpk rendben vannak, de a Valencia középső középpályásai más nagycsapatokban aligha lehetnének kezdők sztem.

De la Rednek pedig nagyon remélem, hogy nincs komoly baja.

halareaal 2008.10.31. 11:26:39

ez a csatáros dolog sem ilyen egyszerű, mert pl ha Villa megsérül, ne adj' isten rossz formába kerül, akkor meg nemhogy a legjobb 5ből, de a legjobb 15ből is bőven kizuhan a Valencia.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.31. 11:35:44

A "biztosan a Valencia előtt van" kategóriába én csak 2-2 angol, olasz és spanyol és egy német keretet sorolnék. Ezek után a topklubok után viszont már (sok más, hasonló erejű klubbal együtt, talán kicsit mögöttük) a Valencia is ott van.

Szóval, ha az első öt valóban némi túlzás is, a Valencia kerete így is veszettül erős, sokkal erősebb, mint ami a tavalyi szezonjuk alapján következtethető lenne róluk.
süti beállítások módosítása