Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Döntő és a három dolog

2008.06.30. 09:55 _benito

Vége van, jövő héten elemzünk is, most viszont először szokás szerint titeket hallgatnánk meg, ahogy elemeztek. Jöhetnek a három dolgok, akár a döntőről, akár a spanyolokról, akár az egész tornáról, a jövő hétig még nálunk is az Eb lesz a legfőbb téma, aztán lassan visszakanyarodunk a bajnoki szezon méltó lezárásához, meg persze beharangozzuk a következőt. De most még Eb, és spanyolok és németek és döntő.

1. A legerősebb kerettel, a legerősebb csapattal, a legjobb játékosokkal felálló csapat nyerte végül az Eb-t, ami ugyebár nem mindig van így. Most igen, a spanyolok magasan a legjobbak voltak.

2. Egy német-spanyol meccsen az ember azt várja (várta. Eddig.), hogy a németek rámásznak a spanyolokra, és addig nyektetetik őket, míg ki nem finganak, játékukkal együtt játékkedvüket is megölik. Spanyolország pont ezt tette Németországgal, tök sima döntő volt.

3. Szerintünk a valaha volt egyik legjobb Eb ért véget tegnap. Volt benne minden, aminek lennie kellett, és már most azon morfondírozunk, hogy két évig nem látunk minőségi válogatott-focit.

178 komment

Címkék: beszámoló összefoglaló szakértelem válogatott eb 2008 három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr32545589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chevyfan 2008.06.30. 10:05:31

Ennek így kellett lennie. A német robotoknak sem lehet mindig szerencséjük...

szferi 2008.06.30. 10:08:30

az első 10 perc alatt felrémlett a kettes pontban vázolt forgatókönyv, aztán német részről semmi - sima, megérdemelt spanyol győzelem

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.30. 10:11:40

istenem, ezt a "német robotok" faszságot ne hallanám többet, v hatóságilag büntetnék valami körömletépéssel.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.30. 10:17:00

amúgy meg:

1. csatár nélkül nem lehet ebt nyerni (tehát: Kloséval sem)

2. minimum felső-középkategóriás kapus nélkül sem lehet ebt nyerni (ennek kiegészítése: alsókategóriással bravúr már a döntő is)

3. szélsők nélkül sem lehet ebt nyerni (Schweinsteiger rapszodikusabb, mint egy klimaxos nő, Poldi nem szélső)

urbusz 2008.06.30. 10:19:33

1., Viva Espana!
2., Ballack csak ezüstre képes.
3., Mexerettem a bwint.... xDDDD

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.30. 10:20:04

1. Egészen kitűnő EB volt, benne mindennel, ami egy jó válogatott tornához kell
2. Ráadásul a meccsek 90%-ban igazságos eredmény született: sem hülyebíró, sem tizeneggyes párbaj nem hozta ki a "fáradt legyintést" belőlem, sőt, a végén egyértelműen a legjobb csapat nyert - márpedig ez így igen pozitív mérleg (vö 2002)
3. ami nem volt benne (vö. Rizla post "kitt" thread, bár nem mindegyik ponttal értek egyet) az nekem nem is hiányzott

+1. Jól érzem én, hogy azért üzemelt az nst ilyen takaréklángon eddig, mert zindeksz anyátok agyelszívott? :-D

montipájton 2008.06.30. 10:23:03

1. Minden idők egyik legjobb Eb-je, stimmel. Valamiért - nem is értem! - nem voltak annyira kifacsarva a legjobbak, azon kívül volt legalább 4-5 támadó(jellegű) focit játszó csapat, és (hurrá!) az ellenkező stílusú focikiller kompániák (hadd ne mondjam a neveket) legkésőbb a negyeddöntőebn kizúgtak.

2. szeretném csak, de nem merem levonni a következtetést mindebből, hogy a legközelebbi világverseny is ilyen lesz.

3. A spanyolok a legutóbbi U-17-es és U 19-es Eb bajnokai is, mindkét finálét 1-0-ra nyerték az angolok ill. görögök ellen. Torres két korosztályos Eb-döntőben lőtt győztes gólt korábban, mindkettő 1-0 lett. A futball kiszámítható, ki az a Lineker? ))))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.30. 10:23:26

Ja igen.

+2: Iker Casillas maga a mgetestesült jó ember & jó futbalista, ha példaképet kell majd egyszer sportolni vágyó gyerekem elé állítani, ő lesz az. Egész egyszerüen szenzációs, ahogy a szimpatikus emberi tulajdonságokat kitűnő technikával, hatalmas koncentrációval és hihetetlen lelki erővel egyesíti. Szerintem szobrot neki most.

rexford 2008.06.30. 10:30:49

1. Az Eb posztonkénti legjobb csapata egyenlő a spanyolok kezdő tizenegyével (Fabregas helyett Villa).
2. Az egész tornán fasza volt a szélsőjáték.
3. Kirívóan hülye bíró nem volt, ahogy durváskodás sem.

1116001 2008.06.30. 10:33:38

1. Sajnos a jobbik csapat nyert:)

2. Ballack ugyan világklasszis, de nem olyanszintű falkavezér, mint Effe vagy Beckenbauer-->soha nem fog nyerni:(

3. Sürgősen ki kell találni valamit a német védelem megszilárdítására, kezdve a kapusposzttal.

+1 Mivel Torres lőtte a gólt, legalább ennyi sikerélményem volt az este:)

Dr House 2008.06.30. 10:35:34

A spanyolok mindenben jobbak ennél a német csapatnál (is). A friccek egy dologban bízhattak, a pontrúgásokban, ahol kihasználhatták volna a magasságukat, és talán egy labda rápattan klose fejére, de nem így lett. A spanyolok nagyon okosan játszottak, a gyorsaságuk szinte bántó volt a németekkel szemben, akik lassított felvételnek tűntek gyakorlatilag bármelyik hispán mellett. Az se lehetett véletlen, h a spanyolok szinte az összes szögletet kicsiben végezték el, (nem is lett volna érdemes beadni) szépen körbeadogatták a labdát a német 16os előtt.. Szerintem is abban lehet a siker (egyik) kulcsa, h ez már nem egy vesztes társaság, ezek sokat nyertek a külömböző korosztályos válogatottal, és ez jó alap lehetett. Persze van ellenpélda is pl: a figoék "aranygenerációja" akik korosztályos válogatottban mindent elért...

davidmoyes 2008.06.30. 10:42:53

1. A higgadt, fegyelmezett játék többet ér mindennél
2. Jens "a számmal védek" Lehmann teljesítményét ez a német csapat csak a döntőig tudta ellensúlyozni.
+ Mi lett volna, ha van kapusuk?
3.Azért az öreg hisztigép (Aragones) kiemelkedett az edzők közül is. A cseréi kivétel nélkül jó húzásnak bizonyultak, még olyankor is amikor az egyszeri ember zúgó aggyal csodálkozott a tv előtt, hogy : "eztmstmér".

davidmoyes 2008.06.30. 10:44:52

morphine!
Aláírom. és mindehhez még gyermekember ő is.

caralho voador 2008.06.30. 10:49:20

Nonono. Ballack NEM világklasszis. Egy, az átlagosnál jobb futballista, az átlagosnál 25-ször nagyobb pofával, és még jópárszorosával kiállhatatlanabb játékstílussal. Pusztán azért emlegetik őt az igazi nagyokkal egy szinten, mert a hagyományok alapján "olyan nincs, hogy a németeknél nincs világklasszis". Hát pedig nincs. Kahn óta. És abban a csapatban is (2002 vb) csak ő volt az. Ballack, ha tényleg az volna, aminek tartják, a sok elbukott döntőjéből legalább egyet eldöntött volna. Mert ez az igazi klasszisok sajátja.

BruceWayne 2008.06.30. 10:55:12

azért mert Ballack nem akkora fanatista elvetemült faszfej (de írhattam volna csúnyább szóval is) mint kahn meg effenberg és a hozzájuk hasonlók, attól még nem rosszabb játékos, csupán a ráerőltetett vezérszerepnek nem annyira tud megfeleni. de a válogatott mellett már a leverkusenben is posztjához képest baromi gólerős volt és az hogy valaki nagyon jó játékos-e vagy nem azt nem az határozza meg hogy a "nép" vagy a szurkolók milyen szerepet osztanának rá. nem az a vezértípus, az tény, de ettől még nem húznám le ennyire, az nem az ő hibája hogy a németeknél mostanában nincs egy ilyen se

wendriner úr 2008.06.30. 10:58:41

egyet kell erteni azzal, hogy Ballack nem olyan szintu jatekos, mint amilyennek sokan tartjak. a dontoiben leginkabb kirivo durvasagokkal es orditozasokkal szokott kitunni, nem jatekkal. tegnap sem kellett volna vegig a palyan toltenie a 90 percet.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.06.30. 11:05:39

1: Úgy látszik Aragones mester csak akkor "rásszístááá", ha az ellent kell szidni? Vagy lehet, hogy a segítők meggyőzték, hogy Senna azért ilyen színű, mert sokat volt a napon...
2: Ezért lehet, hogy megköveznek, de szerintem a Nationalelfben NINCS olyan karizmatikus játékos, aki igazi vezére lenne ennek a csapatnak (Balack nem az). Nem bonyolódnék felsorolásba, hogy régebben kik voltak azok.
3: Maradjunk annyiban, hogy több JÓ meccs volt, mint szar.
+1: Joggi Löw: SÜRGŐSEN megoldást kell találni a hiányposztokra. Vagy klónozni kell a fiatal Beckenbauert, Sammert, Hässlert, Matthäust, etc-etc, vagy nem tudom. De pl a 2M védőposzton nagyon gyér volt. Korábban számomra elképzelhetetlen volt, hogy az "Atlanti fal" meccsenként 2X kapituáljon (portugál és abdul meccs)

BruceWayne 2008.06.30. 11:08:04

mellesleg én annyira nem ájultam ettől az EB-től, persze jó volt, meg minden, voltak tényleg nagyon szép játékok (3xHolland, 2xOrosz, 1xPortugál, Spanyolok, meg más meccseken is voltak szép pillanatok), pár bombagól meg szépen kijátszott támadás, de igazából a meccsek többsége annyira nem hozott lázba, főleg az egyenes kieséses szakaszban, ez a döntő is annyira sima volt (mondjuk ez "köszönhető" a nagyon jó spanyoloknak), de igazából itt a focit nézve közepes átlagteljesítménnyel is lehetett "messzire" jutni, meg nekem kevés volt dráma, a feszültség, az olyan meccs ahol az elsőtől az utolsó percig 'izzik a levegő" és felfokozott állapotban izgulom végig...

Sath 2008.06.30. 11:08:21

Ballack ha világklasszis, ha nem ezen az EB-n szar volt. Egyedül a Portugálok ellen mutatott valamit, vállalt el egy cselt, adott jó paszt..valami, a többi mecsen, pl a törkök ellen még csak nem is próbálkozott. Jó, plusz eltalált egy labdát az osztrákok ellen.

Az Indexes munkatársaktól kérdezném, ha reagálnak, nem tudom, hogy Iniesta hogyhogy folyton csak 7es osztályzatot kapott töletek? Mindig ki lett emelve, meg hogy kiválló paszok stb, aztán mindig egy 7es.

Tulajdonképpen nekem persze mindegy, de az én 3 dolgom így nézne ki:

Iniesta
Iniesta
Iniesta

Titokban az EB legjobb játékosa volt sztem, a spanyolok góljainak 80%-a az ö zseniális paszából indult, ha nem ö maga adta a gólpaszt közvetlenül.. és kicsit úgy érzem hogy méltatlanul keveset lett dicsérve,

Vélemények?

BruceWayne 2008.06.30. 11:19:09

Sath: amellett hogy Iniesta nagyon jól játszott, én meg nem tudom számolni hányszor b*szott fel azzal hogy egy lövést se mert elvállalni ballal... mindig vissza akarta húzni a 16-o felé a jobb lábára, mondjuk vagy 2-szer bejött, de szerintem túlzásba vitte...

kroos 2008.06.30. 11:22:14

Még most se értem miért ez volt a valah volt legjobb EB..........................

bakító 2008.06.30. 11:31:07

Teljesen egyetértek a poszt 3 pontjával, magam is ezt írtam volna, úgyhogy csak kiegészítésképpen egy idézet Alan Sherertől (bbc.com).

"Aki igazán szereti a labdarúgást annak örülnie kell ennek az eredménynek."

Így van Alan!

dillinger 2008.06.30. 11:32:50

1. Azért volt zseniális ez az EB, mert öröknek hitt alapigazságokat döntött meg. Apám arra tanított (akit pedig az ő apja tanított erre)

1/a a spanyolok az egyik legerősebb kerettel, leglátványosabb játékkal érkeznek, és jó, ha ez a csoportmeccsekig kitart, de legkésőbb a negyeddöntőben összeomlanak
1/b az olaszok, ha épp hogy csak továbbcsúsznak a csoportból, akkor minimum döntősek

a régi igazságok megdőltek, a foci nem csak egy ismétlődő végtelen ciklus, hurrá

2. Fernando Torreshez képest Cé egy Chuck Norris, és örülök, hogy most erről egy egész világ bizonyosodhatott meg

Sath 2008.06.30. 11:34:34

Azért volt a legjobb EB, válogatt-foci az utobbi idöben, kedves barnetta, mert a szar, hulladék focit játszó csapatok kiestek, (olasz, francia, horvát, görög, svéd) és abszolút a támadó foci diadala volt ez az EB, a spanyolok, hollandok, és az OROSZOK miatt. De még a németek is gólgazdag, izgalmas mecseket játszottak, és megérdemeltem jutottak döntöbe. Ok a döntö nem volt valami halálizgi, de ez annak köszönhetö sztem, hogy a spanyolok egy-két helyzetet elszórakoztak, valamint profik voltak és nem nagyon kockáztattak a semmilyen veszélyt nem jelentö németek ellen. Egyedül az olaszok tettek tönkre egy estét a spanyolok ellen, de meg is kapták méltó büntetésüket... :)

kroos 2008.06.30. 11:35:25

ahhozképest hogy nem csatár mégis talált egy olyan aranycipöt amilyen torresnek nincs...

kroos 2008.06.30. 11:36:35

szoval az utobbi idöben vagyis nem a VALAHA volt legjobb Eb.igy más.
és kihagytad hogy az angolok nem jutottak ki Sath.

davidmoyes 2008.06.30. 11:38:04

Nera, szerintem kicsit erősen fogalmaztál "fanatista elvetemült faszfej". Mindkettő óriási egyéniség volt, nagy dolgokra volt képes fontos pillanatokban (nem vagyok német szurkoló). Ballacknak ez idén nem jött össze. Sztem ezt a német válogatottat másért lehetett szeretni. Nem hiányzott AZ egyéniség.

r_magpie 2008.06.30. 11:42:32

1. ez az eredmény és a spanyolok játéka nagyon-nagyon rendben volt

2. sőt, sajnáltam, hogy nem rúgtak még egyet a végén, hogy a sokat emlegetett futball-lexikonok is megőrizzék az emlékét annak, mennyire sima is volt ez a meccs

3. attól függetlenül, hogy tegnap nem nagyon voltak a pályán, a németeknek is elismerésem, a legtöbbet hozták ki ebből az alapanyagból

Sath 2008.06.30. 11:44:05

Ja igen, köszi dillinger, külön a legszebb öröm volt hogy a Zsé Ronaldó kalap szrt sem csinált és azt is ért el... Persze utálom, de ennek ellenére elismerem hogy napjaink egyik legjobbja, de továbbra is tartom, hogy teher alatt nem megy neki...

És az BL döntön megúszta hogy kihagyta a büntetöt, ahogy az egész Man U megúszta..mind1. De most a németek ellen ismét bizonyította hogy nem dönt el fontos mecseket, SOHA, söt még jó játékot sem igazán tud mutatni.

Pl ott volt a Barca elleni BL oda-vissza is. Momentuma nem volt 3x szezongól után, egyik mecsen sem. Egy olyan Zambrotta vette le teljesen, akinek az idei szezonjáról talán nem kell mesélnem hosszan :) talán annyit, hogy miutaán levette Zsé-t két mecsre, elégedetten adott egy gólpaszt a Scholesnak :)

drani 2008.06.30. 11:50:50

nekem sem volt olyan izgi ez az EB, mint pl a 2000-es. Lehet, hogy én változtam, lehet, hogy azért mert kiestek akiknek drukkoltam. De az igaz, hogy a kieséses szakaszban nem volt nagy dráma.

ez a német csapat nem küzdött a döntőben! ilyet még nem láttam.

iniesta nagyon jó, de ki mondta neki, hogy csak az ötösön belülről ér a gól? ha én lennék a csapattársa, biztos mondtam volna neki hogy lődd má el bazze!!

Sath 2008.06.30. 11:54:40

barnetta, bocsánatot kérek, valóban nem biztos hogy a VALAHA volt legjobb EB, tudod hogy, Te láttad élöben az összes EB-t, végigizgultad mindet, vagy ha nem akkor videóról kielemzted a maradékot.... Most komolyan miért kell szörszállat hasogatni görcsösen?

Angolok?? Hát azért én bevallom, nem hiányoztak, föleg nem hogy az oroszokat láthattam helyettük. Mellesleg meg is érdmelték, sok éve tragédia már az angol válogatott szerintem.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.06.30. 12:01:51

Sath: CRonis mondandódat kiegészíteném azzal, hogy nekem személy szerint azért piszok ellenszenves a kölök (elismerve azonban, hogy JÓ, sőt világklasszis focista LEHETNE), mert úgy érzem, hogy öncélú a legtöbbször, amit csinál. A saját nimbuszát ápolgatja, és hiányzik az alázat a játékából.

Sath 2008.06.30. 12:06:55

Seduxen: Sztem az amit mondasz föleg régebben volt igaz, bár mindenképpen jellemzö ez is rá. Csak ha valaki lö 34, vagy nem tudom pontosan, mennyi gólt a csapatának egy szeonban, azt azért már nem lehet öncélúnak nevezni :) Az hogy miért ellenszenves az pedig egy egész más történet, akkor szólj, ha eszedbe jut valami ami miatt nem ellenszenves :)

seamus gonzalez 2008.06.30. 12:07:50

Végre 1x, Viva Espana!

Közbe' meg: spanyol "picik" kontra német "óriások"?! Egri Viktor MONNYON LE!!!

shinigami 2008.06.30. 12:09:37

azert en kivancsi lettem volna a capellos angol valogatottra:/

jokis eb volt amugy vegre elvezheto focit lathattunk (meg 1 torok nemet is jo volt... persze amit lathattunk belole) es nem 1 bekkelos jatekgyilkos csapat nyert ami jodolog
kivancsi vagyok milesz ebbol a spanyol csapatbol 2 ill. 4 ev mulva

Asidotus 2008.06.30. 12:09:38

Az egyik legjobb EB, ami idáig volt, mert:
1. A focizó csapatok nyertek idén, az antifoci nem ment;
2. Az egyszem, előre tolt toronycsatár nem működik;
3. voltak meglepetéscsapatok, kiugró teljesítmények (Törökorzág, Arsavin számomra)

Titi120 2008.06.30. 12:10:28

1. Spanyolok megérdemelték (ez a szóösszetétel kb ezredszerre lett begépelve az elmúlt fél napban:).

2. Németeknél valami nem volt meg, ami megvolt mondjuk 2 éve, a VB-n, pedig ugynaz volt a kezdő 11, egy hely kivételével, mint akkor.
De a középpályán semmiféle kombinatív játékot nem tudtak mutatni leszámítva talán a portugálok elleni meccset.
Ennek ellenére így is Európa második legjobbjai, és ezt senki se veheti el tőlük akármilyen mázlistának bélyegezve is őket.

3. Nekem hiányzott egy igazán nagy klasszis teljesítmény a mezőnyjátékosok közül, valami olyasmi, amilyet Zidane-tól láthattunk 2 éve az egyenes kiséses szakaszban.
Sokat elárul, hogy 2002 óta a 4 torna legjobbjai között 2 kapus (Kahn, Casillas >neki ezt nyugodtan megelőlegezhetem) és 1 védekező középpályás (Zagorakisz) szerepel.

Sath 2008.06.30. 12:17:20

Zagorakisz, MUHAHAHAHAHA.
Bocsánat, biztos nagyon szépen szürt :)

bigchange 2008.06.30. 12:17:57

1. A "bölcs mestert" - sokakkal együtt - gyaláztam az EB előtt, amiért rossz formában lévő játékosokat (Marchena, Albiol, Juanito, Sergio Garcia) és a válogatott szempontjából abszolúte peremembereket (Cazorla, de la Red) is kivitt, miközben Raúl González Blanco és a fantasztikus Raúl Garcia kimaradt. Meg kell követnem az öreget: jót tett, hogy nem azonos képességű játékosok alkották a keretet, egységesebb lett a csapat, nem volt rivalizálás, mindenki tudta, hol a helye.
2. A spanyolok a R. Garcia helyén játszó Marcos Senna nélkül nem jutottak volna még az elődöntőbe sem, az olaszok ellen úgy játszott, ahogyan ezen a poszton még nem sokan. Hihetetlen, de válhat valaki 30 felett is világklasszissá.
3. A világversenyeken azok is játszhatnak kiemelkedően, akiknek tragikus idényük volt, s azok is játszhatnak botrányosan, akiknek kiváló: Podolski, Marchena, David Silva, illetve Toni, Gallas, Toulalan, Evra, Mutu

Bondi 2008.06.30. 12:19:20

Most végre tényleg az a csapat nyerte meg az Eb-t aki a legjobban megérdemelte. Ez a Spanyol csapat még sokra viheti, ha megnézzük az életkorukat, van még bennük bőven. A Németeknek meg sűrgösen kell valami megoldást találniuk a védelemben, mert botrányos volt amit tegnap csináltak. Metzelder és Mertesacker, olyan lassúak és körülményesek voltak, csoda, hogy egyáltalán idáig el tudtak jutni. És végre nem érvényesült a 10-en beállunk védekezni és majd csak szerzünk valahogy egy gólt taktika. Végre nem csak egy csapat volt aki játszotta a focit. Kapásból eszembe jut vagy 4-5 ilyen csapat.

davidmoyes 2008.06.30. 12:20:20

A röhejbeválogatás kategóriájában idén (az általam egyébként kedvelt) Lőw nyert, amikor Jens "a számmal védek" Lehmann állhatott a német krecli elé..

bigchange 2008.06.30. 12:23:11

Majdnem elfelejtettem: Domenechet és Donadonit a futball (és a hazájuk) elleni bűntett miatt karóba kéne húzni!

Lencse. 2008.06.30. 12:28:20

Lehmannról mindenki leírta jó előre, hogy rajta fog elmenni a döntő, és ehhez most is ragaszkodnak görcsösen. Benne volt ugyan a gólban, de nem rajta ment el: a spanyolok minden szempontból jobbak voltak. És pl. az első félidőben egy olyat kiszedett az alsó sarokból, amit nem sokan.

Sörgerilla! 2008.06.30. 12:28:21

Annak apropóján, hogy az EB lezártával a mérlegvonás zajlik, ajánlanék egy szubjektív összeállítást az EB hülye bíróiról: sorgerilla.blog.hu/2008/06/30/az_eb_hulye_biroi

BruceWayne 2008.06.30. 12:29:33

casillas lett a torna legjobbja? ezt ki mondta? sok dolga nem volt.... amúgy a hollandok 3-szor játszottak szépen, az oroszok meg 2-szer, szóval nem volt teljesen igazságos ez az Eb :-)

BruceWayne 2008.06.30. 12:30:29

na hivatalos: XAVI lett az MVP! jogos

kroos 2008.06.30. 12:30:30

szerintem van der saar volt a legjobb kapus...

kroos 2008.06.30. 12:31:03

Near ez a goal.com mennyire hiteles? vagy bárki aki ismer)

BruceWayne 2008.06.30. 12:32:07

barnetta neki se volt túl sok dolga, + a kiesést jelentő gól az övé (is) volt. meg úgy általában, nem is volt az idei eb-n extázisban ide-oda repkedő, mindentfogó klasszis kapusteljesítmény.

BruceWayne 2008.06.30. 12:33:39

goal.com-on ugyanúgy megírják a hülye találgatásokat, de szerintem konkrét átigazolások terén hiteles és tájékozott oldal, hülyeségeket komolyan nem szoktak előreleírni

Titi120 2008.06.30. 12:36:34

Xavi ? Hmmm... pedig úgy hallottam a döntő lőtt, hogy Casillasnak akarják adni, és mivel ott is makulátlan volt, így gondoltam ő is kapja.

Persze Xavi is megérdemli, de akkor inkább már legyen Senna szvsz.

Lencse. 2008.06.30. 12:40:10

Casillas végtelenül megbízható volt, jól védett, a legjobb védelemel remekül kiegészítették egymást. Az EB hőse kapusposzton nekem Edwin volt, a csoportmeccseken is nagy bravúrokat mutatott, és a negyeddöntőben is olyanokat, hogy abból egy épkézláb csapatnak meg kellett volna nyerni a meccset.

Lencse. 2008.06.30. 12:46:30

1. Jó kis egységes, sima EB volt. A meccseket többnyire a jobb csapatok nyerték, a jobb csapatok jutottak tovább, aztán a jobbak még tovább, a legjobb pedig legtovább. Egységes csapatjáték volt. Nem voltak nagy bírói faszságok, pár hibás ítélet természetesen belefér, de a játékvezetői testület által továbbrugdosott Dél-Korea, és háromsárgalapos Simunic már a múlté. A Nistelrooy-gól pedig igazi nyalánkság volt, precedensértékű ítélet, lehetett róla beszélni.
2. Ballackot próbálom szerenti, és az utóbbi évben úgy láttam, hogy kezd leszokni a sunyi bokárataposásoktól, de most erre rácáfolt.
3. Azt hiszem, nagyjából a döntőre tanultam meg rendesen kocsmában meccset nézni, hogy maximálisan oda tudjak figyelni az eseményekre. Annyira bíztam minden nyomorúságos, induló német támadásban, hogy még a csajokat sem néztem meg. :(

seahawks 2008.06.30. 12:56:37

1.fernando
2. torres
3. ollé!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.30. 12:58:22

A három dolog:

1. Az egész Eb legjobb védelme a spanyoloké volt.
2. Az egész Eb legjobb középpályássora a spanyoloké volt.
3. Az egész Eb legjobb támadósora a spanyoloké volt.

+1. Az egész Eb legjobb kapusa a spanyoloké volt.
+2. Az egész Eb legjobb edzője (ki hitte volna?) a spanyoloké volt.

mann 2008.06.30. 12:59:55

1. Aragones egy b@rom, de attól még remek edző
2. Ballack--->ezüstfiú
3. Több okkal is sárgát kaphatsz:
-véletlenül összefejelsz valakivel
-csk vagy és végzed a dolgod

+1. Metzelder - borotva!

_alerob 2008.06.30. 13:01:03

1.Olaszország és Franciaország óriási esélyt adott a többieknek, hogy EB-t nyerjenek.
2.A Spanyolok óriási csapat, de váltig állito Raul-al és Guti-val jobbak lettek volna. Nem mintha ez igy gyenge lenne, teljesen megérdemelten nyertek :)
3.Nemvotl rossz ez az EB, de nem is a legjobb ( 2000 )

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.30. 13:04:55

@robika10:

Remélem, ezt az esélyt máskor is megadják.
Éljen Domenech és Donadoni!
:-DD

Seduxen (már NEM dr.) 2008.06.30. 13:20:28

Sath: sajnálom, olyan nincs :-)
Nekem valahogy az egész ember ellenszenves, és szerintem ezen már nem is fog tudni változtatni. Ezért nem tudok őszintén lelkesedni a portugál csapatért...

Azazello007 2008.06.30. 13:23:59

1. A spanyolokra senkinek egy szava sem lehet (még nekem sem:-)).
2. A foci azért szép, mert amikor már annyi meccset láttál, hogy azt hiszed, levonhatsz bármiféle következtetést, jön egy ilyen torna és átírja a közhely-gyűjteményt.
3. Hülye szőrszálhasogatás helyett: az EGYIK LEGJOBB futballtornát láthattuk; a 2000-es jobb volt, de a mostani simán verte a 2002-es, 2004-es és 2006-os tornák színvonalát. Klasszisokkal.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.06.30. 13:28:22

robika: nem kekeckedés, de a 2. ponttal kapcsolatban lenne egy kérdésem:
"Raullal és Gutival jobbak lettek volna"...
Őőő, számszakilag, vagy mutatott játékban? :-))))
Bocs, de nem tudtam kihagyni.
Lehet, hogy igaz, de pl. Rault kinek a helyén játszattad volna? Vagy Gutit? Szerintem ez a spanyol csapat minden részében így volt jó, ahogy.

doktor.dikhed 2008.06.30. 13:35:44

Jók voltak a spanyolok, kedvelem a játékukat, de rengeteget hibáztak, és több meccsen is bebizonyosodott, hogy nem egyértelmű, hogy ez az utóbbi idők legjobb spanyol csapata. Persze, jók ők, de csak ebben a mezőnyben tűnnek annyira kiválónak.

Nagyon kellett ehhez az Eb győzelemhez, hogy a nagyobb csapatok meglepően gyengék voltak. Olaszország és Franciarország az utóbbi 10-15 évben sosem volt ennyire gyenge. A német csapat sem jó. Egyetlen olyan meccs volt, ahol normális ellenfél ellen jól játszottak. Egyszerűen csoda, hogy eljutottak a döntőig, ahol a csatáraiknak alapvető labdakezelési problémáik voltak a meccsen :D Érthetetlen volt számomra, hogyan kerülnek ilyen játékosok -egy angol drukkerként rettegett - német válogatott közelébe.

A középcsapatok is csak villanásokra voltak képesek. A spanyolok viszonylag kiegyensúlyozottan teljesítettek, így könnyedén átgyalogoltak a rapszódikusan focizó mezőnyön, de több meccsen is bebizonyosodott, hogy mennyire verhetőek lennének.

Jó Eb volt, de pont azért mert sok csapat átlagon alul teljesített, így a kicsik is szóhoz juthattak 1-1 villanás erejéig. Szép teljesítmény volt a győzelem a spanyol csapattól, de én azért nem emelném őket rögtön az égbe, különösen a védelmüket nem (pedig Ramos tényleg remek volt), mert sok esetben az ellenfeleknek köszönhetően kaptak kevés gólt. Én nagyon remélem - és nem a spanyolok ellen drukkolva - hogy a VB-n ennél több kell majd.

davidmoyes 2008.06.30. 13:36:59

Ez a szép a "mi lett volna ha" kéedéskörben:
A spanyolok támadójátéka működött. Mégpedig remekül. Raul nem volt ott. Aragones vállalta a felelősséget. Ennyi.
( és Raul ettől nem lett öregebb, vagy rosszabb futballista...)

kroos 2008.06.30. 13:59:53

látom itt mindenki egri viki fan...

davidmoyes 2008.06.30. 14:07:25

Imádom amikor csak egy nevet üvölt, aztá elhallgat.
...BÁÁÁÁLLÁÁÁÁÁÁÁÁÁKK!

banhegyig 2008.06.30. 14:17:20

1. a németeket továbbra is imádom

2. Ballackot továbbra sem tudom megszeretni

3. a legjobb győzött

kroos 2008.06.30. 14:18:43

Ja de viki miatt sokan átálltak a németek oldalára,ert habár jobbak a spanyolok,de jo lett volna hallani amikor pl. egyenlitenek a németek....

drosiii 2008.06.30. 14:20:35

2.A Spanyolok óriási csapat, de váltig állito Raul-al és Guti-val jobbak lettek volna. Nem mintha ez igy gyenge lenne, teljesen megérdemelten nyertek :)

Miért? VB-t nyertek volna idén vagy mi?
Ismered azt a mondást, hogy ha hallgattál volna...

kroos 2008.06.30. 14:39:43

Ja Raul-la 2szer jobban megnyerik...

nasteey 2008.06.30. 15:02:52

Alemania, cabron, salud el campeon! :)

kroos 2008.06.30. 15:18:07

pavjucsnko miért ment a Bologna-ba????????

davidmoyes 2008.06.30. 15:26:52

szereti a bolognait.. :)

BruceWayne 2008.06.30. 17:00:24

off
ez komoly mit nem szaroznak még ezek....

"Del Piero Betrayed Donadoni
Il Giornale claims that Roberto Donadoni wanted Alessandro Del Piero to take the first penalty against Spain during the Euro 2008 shootout defeat, but the Juventus man refused, and demanded to go last. Italy eventually lost 4-2, and Del Piero never got to take his penalty."

Pseudo 2008.06.30. 17:02:50

1) Kár, hogy EB-n nincs bronzmeccs
2) spanyolok megérdemelték
3) sose rosszabb világtornát

BruceWayne 2008.06.30. 17:11:33

és az év vicce is megvan
"Arshavin And €20m For Messi - Zenit
Zenit St. Petersburg have said that they would be willing to allow Andrei Arshavin to join Barcelona this summer, as long as Lionel Messi goes in the opposite direction."

IronRock 2008.06.30. 17:57:30

Na most hogy (sajnos) vége az EB-nek, jöhetnek a szuper- és a lúzerválogatottak. Az index hólyagválogatottjával jónéhány helyen nem értek egyet.

petrov144 2008.06.30. 18:14:51

1. Csak nekem hiányoztak a szabadrúgásgólok? (Ballack eszetlen bikáján kívül..)
2. Mit érezhet most Raul?
3. Mi lesz ha az angolok ráéreznek arra, hogy milyen könnyen lehet 3-4 hét szabadságot szerezni páros években..

MUfanatic 2008.06.30. 19:10:01

2. Mit érezhet most Raul?
Ugyanazt, mint Maldini...

BruceWayne 2008.06.30. 19:29:02

"Pff, sose adnám oda Arshavint messiért. "

megvan az év 2. vicce is :-)

2008.06.30. 20:40:40

1. A spanyolok egész egyszerűen jobbak voltak, a Nationalelf, pedig szó mi szó nem volt épp csúcsformában sem játékban sem fejben, így bukásukat voltaképpen nem kísérte részemről letargia, legalábbis nem sokáig.
2.A fanzone ultraszopás!! Tudtam hogy rohadt nagy tömeg lesz és meg se lehet moccanni, úgy is készültem, úgyhogy eleinte nem vettem a szívemre, de amikor már a meccs kezdete után is tolakodás és furakodás jellemezte a szurkolósereg egy bizonyos részét, akkor már a f*szom kivolt.. ettől függetlenül a hangulat ott vót, és ez teccett. :)
3. Nagyon tetszett ez az EB, tényleg élvezetes volt, nem tudom hogy a legjobb volt-e , mert a 90-es évek kiírásaiból semmire, a sokat dícsért 2000-esnek csak a végjátékára emlékszem, de a 2004-esnél klasszisokkal jobb volt.

capor_ 2008.06.30. 20:45:22

1: Ezt a németek nagyon elkúrták :) Főleg hogy az utsó fél órában szinte momentumok sem volt..
2: Sajnálom hogy nem volt kint Raul és Guti, mert akkor most a németek sikerének örülhetnék!
3: You'll Never Walk Alone

east1878 2008.06.30. 21:02:04

1. A változatosság kedvéért: a spanyolok megérdemelték, főleg ennyi év után. (Mi is 44 év után jutunk ki egy EB-re VB-re? 2030 mán csak 22 év, lement a fele gyerekek!!!

2. Pocsék közvetítések kivéve talán Gundelt. Bár ő olyan játék határok nélkülis volt. De a legjobb a három közül. Somosnál nem nagyon van lentebb.

3. A stúdió ha lehet még gyengébb. A sport1 magassan érdekesebb volt, közelebb hozta az EB hozzánk. Női műsorvezetők? Tisztelem a nőket, de sokszor látszot rajtuk, hogy nem értenek a focihoz. Pl.: Zelinka Ildikó Somos Ákostól kérdezi az egyik negyeddöntő előtt: "Most akkor a stadionban üllők kinek szurkolnak?" Ákos alig bírta ki nevetés nélkül. De hát ti is láttátok!

Szóval le vagyok törve, főleg ha arra gondolok, hogy ez vár ránk az olimpia alatt is.

east1878 2008.06.30. 21:07:07

Kicsit más, de mégsem:
Számomra mint Manchester United szurkolónak azért emlékezetesebb egy kicsit a 99-es BL döntő, mert akkor igazi élmény volt Knézy Jenőt hallgatni. Főleg úgy felvettem mindkét BL döntőt, ezért volt lehetőségem ezt is összehasonlítani.
Idén Somos sehol nem volt hozzá képest. Ez volt számomra a legrosszabb az EB is, ezért nem tudom a legjobbnak kikiáltani.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.06.30. 22:09:13

www.euro2008.uefa.com/news/kind=1/newsid=729372.html

azon lehet vitatkozni, h Xavi-e a torna játékosa,
de hol a pélóban van Sergio Ramos???

Lahmnak meg rokona van az UEFA-nál?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.06.30. 22:11:06

Pontokba szedés nélkül, volt néhány tanulsága az EB-nek, csak kell némi idő, amíg az egyetemes futbológia részévé szilárdulnak, az élmény még túl friss talán. :)

Végig a németeket éreztem befutónak, még akkor is, amikor csak tíz perc maradt (pedig a legkevésbé se szeretem őket), attól tartottam, hogy Iniestáék rábxxnak. Nem így lett. Érdekes, több helyről hallom, hogy végig egyenletesen jók voltak a spanyolok, ezért nyertek...hát akkor itt komoly képzavarok voltak menet közben, ez kábé annyira igaz, mintha azt állítanám, hogy az oroszok lefocizták Európát...

Ha már oroszok: egy kedves olvasónk-cimboránk jóvoltából színes moszkvai élménybeszámolót publikáltunk az imént (erősen off, de annyi baj legyen), akit érdekel, hogyan élték meg az oroszok, hogy az övéikről beszélt Európa, itt olvashatja:

azbennvolt.blog.hu/2008/06/30/ket_het_csoda_oroszorszagban

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.06.30. 22:14:56

pote,

Ramos csak az utolsó két meccsen közelítette azt, amit képességei alapján tud. A torna első fázisában lefelé lógott ki a csapatból... Lahm meg nagyon villogott az elején, aztán az utolsó két meccsen hármat hibázott, abból kettő gólt kaptak, de a döntő mégiscsak az ő érdeme. :)

Torna játékosa szerintem Senna, de furcsa lett volna, ha az EB legjobbjának egy brazilt választanak. :)

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.30. 22:26:51

1.zelinka ildikót azonal el kell küldeni követ fejteni vhová...
2.ott lett elbaszva a felsőág, h a horvátok csináltak egy meglepit és borult minden, szvsz, de ez teljességgel lényegtelen, mert tök egyértelmű volt, h a C, D csopból nyerik az eb-t, és nem az olaszok, szval spanyolország duplázni fog, del bosque-val pláne, na
3.ha ezek a törökök ilyen jók, akkor sztem egy magyar válogatott is egy világversenyen feltudja szívni magát annyira, h minimum a csoportból tovább jusson (gondolok itt az elcsalt selejtezőre, persze a messze menő következtetések levonása egyenlő az ostobasággal)

p.s. ha valaki találkozik zelinka ildikóval ....ááá, ne, ne bántsa, de egy életre megjegyeztem, ahogy az olasz-francia félidejében teli pofával kiröhögte a franciákat, repettsarkú....

BruceWayne 2008.06.30. 22:27:57

"de egy életre megjegyeztem, ahogy az olasz-francia félidejében teli pofával kiröhögte a franciákat, "

há nem jól tette basszameg? :-)

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.06.30. 22:29:58

Z. I. képességeit a lottósorsolás is rendesen próbára teszi.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.30. 22:45:45

az olaszokat is illett volna kiröhögni, nerra, mert ugyanolyan fos volt mind a két válogatott, de nem oszt s nem szoroz, z. ildi számomra halott, az olaszokat meg inkább nem bántom, van nekik is elég bajuk, csakúgy mint rajmi domenech-éknek...

BruceWayne 2008.06.30. 22:54:49

az olaszok is kaptak ne félj :-)

Lencse. 2008.06.30. 22:55:18

Bastille:
1. Ezt elképzeltem, roppant izgató gondolat, nyamm. :)
2. Olyan nagy fantázia kell, hogy fejben megcseréld a német-portugál, és német-török meccsek sorrendjét? Ennyi borult a felső ágon.
3. Nagy lófaszt.
+1 Igen jól tette, sőt visszafogott volt. :)

Lencse. 2008.06.30. 23:05:11

Sokszor mértük a kétezres tornához az EB-t, és hideg fejjel átgondolva az jutott eszembe, hogy akkor talán annyival kaptunk többet, hogy az utolsó három meccs mindegyikén kibaszott nagy dráma volt. ZZ tizenegyese a százsokadik percben, mikor már a fél portugál csapat duzzogva levonult, Trezeguet kapásgólja a meccset egyszer már szinte megnyerő digóknak, az öt kihagyott holland büntető. Ezekhez képest még a német-török gólparádé unalmas focizgatás volt.
És most volt egy válogatott, ami egyértelműen a mezőny fölé nőtt, akkor volt egy olasz csapat, amelyik ellen egy másodpercig sem vezettek, a hollandok pedig veretlenek maradtak.

madbalee 2008.06.30. 23:11:41

1. Ballacknak a kedvenc színe az ezüst
2. Raullal kib@sztak (csapatbomlasztás ide, vagy oda)
3. Olyan győzött, aki megérdemelte (még akkor is, ha illett volna rúgnia +1-2 gólt a döntőben)

madbalee 2008.06.30. 23:14:04

Lencse: a holnandok szerintem 2000-ben a mezőny fölé voltak nőve (szép magyarosan). Más kérdés, hogy 10 emberrel az olaszoknak esélyük sem volt mást csinálni, mint amihez nagyon értettek, védekezni 1000-el.

madbalee 2008.06.30. 23:21:35

+1 Raul is válogatott kupa nélkül maradt, mint Maldini:(

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.30. 23:22:07

nem fantázia kell, hanem beidegződés, a horvátokat felfalták volna beképzelten is a portugálok, akik akkor a döntőig mennek, de a kutya nem állt meg volna hugyozni, akkor elkapja a nyulat.

azt meg tartom, hogy egy itteni lengyel, osztrák, svájci, sajnos francia, görög...válogatottnál a mieink különb focit játszottak volna, de az is lehet, hogy össze-vissza beszélek...meg sokat játszottam az euro2008-cal...

hajnal, huszti, dzsudzsák, nagyon várom a vb-t....

Lencse. 2008.06.30. 23:46:15

Sokan hiányolták a 3-4. helyért vívott orosz-török meccset. Én inkább a képzeletbeli 2-3. helyet érzem kérdésesnek, szívesen megnéztem volna egy német-török összecsapást. Persze az a hülye ágnemkeveredős szabály... :/

haraputca 2008.07.01. 00:10:18

east1878
te nem egy sport1-szerkesztő vagy? igen nagy marhaságot írtál velük kapcsolatban, de ha elfogultan, úgy megértem. :) isten mentsen a sporttévé stúdióműsoraitól, nem mintha az m1 sokkal jobb lett volna, de ha már baromságokat beszélnek, szívesebben nézem zelinkát, mint zomborit. :) somos meg nem egyes szám, ha ez nem tűnt fel két hét alatt legalább ne kritizálj :)

no de a három dolog:
1. itt az nst-n legalább akkora élmény volt az eb, a posztok és a kommentek is szórakoztatóak, bár néha különböző értelemben :)
2. nekem 1992 óta ez volt az első, amikor a döntő vesztesét nem sajnálom, biztos véletlen, hogy akkor is a németek kaptak ki :)
3. utoljára viszont pont a németek tudtak európa-bajnokként világbajnokságot is nyerni 1974-ben, a spanyolokról ezt most el tudom képzelni.

misa_80 2008.07.01. 01:31:02

1. Minden idők legjobb focitornájához (2000-es EB) képest nem, de egyébként egész jó kis bajnokság volt.
2. Hülyeség volt megváltoztatni a menetrendet, jobb lett volna ha az oroszok csak a döntőben játszanak a spanyolokkal. (lásd: 1988-as holland-szovjet, 1996-os német-cseh).
3. A kedves kis k-k-európai csapatok ideje lejárt: csehek, románok, lengyelek, horvátok egyike sem játszott szerethető és/vagy eredményes focit.

amc 2008.07.01. 01:39:25

1.Donadoni miatt lehettek a spanyolok elődöntősök.Del Piero-Cassano többet tett volna az asztalra mint Toni.
2.Egri Viktort még visszasírhatjuk, ha a vb-t az rtl fogja adni. Léderernél nincs lejjebb senki.
Fülöp László kellene minden, meccsre akár.

rizla 2008.07.01. 03:08:05

sportgeza.hu/futball/2008/eb/meg_a_birok_is_tetszettek_ezen_az_eb-n/

az index szépen nyúlja egy korábbi kommentemet
: DDDDDD

"Nagyon nem volt szimpatikus, hogy a képeket cenzúrázták. Amikor néző futott a pályára, sosem mutatták, mintha meg sem történt volna. Cikinek tartották"

ez mekkora kreténség már. én is látnám jimmy jumpot, de már megmondták, miért nem mutatják ezeket az őrülteket: ezzel csak arra bátorítanák a többieket, hogy futkossanak be a pályára, mert akkor szerepelhetnek a tv-ben. ez már így van egy ideje.

bocs, hogy ide reagálok, de valahova muszáj, ahol olvassák is.

tb 2008.07.01. 08:00:12

misa:
"Minden idők legjobb focitornájához (2000-es EB)"
Misa, azt azért tedd hozzá, hogy az általad látottak közül, akik látták azok szerint a 70-es világbajnokságnál nem volt jobb...

kroos 2008.07.01. 08:02:05

és a 70-es vb gyöztesnél sem volt jobb.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.01. 09:29:16

@ rizla

Ezen a kitételen én is megakadtam egy kicsit, én ilyen szenzációs fociközvetítést még nem láttam. Gyönyörű képek, elképesztő lassítások, mindenről van felvétel (mondjuk ez evidens, ha jól tudom minden játékosra van külön kamera az előfizetéses tévékhez) és mindez tényleg a legmagasabb minőségben - ez valami elképesztően magas színvonal volt. Hogy a SG ezt le tudta szólni, mert, egyébként az általad idézett hozzáállás miatt, nem mutatják jimmy jumpot, hát nem tudom, szerintem gáz.

Egyébként igen, a 70-es vébéről azt mondják, az volt a legkirályabb, de pl azért is, mert azt hiszem az volt az első, amit élőben közvetítettek világszerte, így sokan láthatták - sokkal töben, mint pl az 54-est. De én például, akinek 70-ben még a szülei sem ismerték egymást, nehezen tudok ahhoz mérni: nekem a 86-os mexikói torna volt az első, amiből persze egyetlen mozzanatra sem emlészem, sőt, még a 2000-es EBről is csak az élmény maradt meg, hogy az milyen jó volt, a részletekről szinte semmi. Én örülök, hogy ez ennyire élvezhető volt, végig jó érzéssel ültem le nézni a meccseket, hogy jobb volt-e, hogy egyáltalán lehet.e mérni, hogy jobb-e egyik torna a másiknál, hát nem tudom, majd az "okosok" akiket haszontalan információk előállításáért fizetnek, eldöntik.

szobatars 2008.07.01. 09:48:40

A magam részéről egyáltalán nem tartom sikeres Eb-nek a mostanit. Tény, hogy láttunk jó meccseket, s igazi szívvel játszó válogatottakat (törökök), de elég sok olyasmi is történt ami kifejezetten aggasztó:

1. Soha ilyen rossz bíráskodást még nem tapasztaltam, pedig 1970 óta minden világversenyt megnézek. A játékvezetés egész egyszerűen megragadt a XIX. században! Igen, az őskorban, mert a XX. század bíráskodása számos sportágban már fényévekkel a foci előtt jár! Ezt egyébként lassan 10 éve valamennyi szurkolói vélemény-kutatás megerősíti. A FIFA és az UEFA hivatalos magyarázatai ("meg kell őrízni a foci emberi jellegét") egész egyszerűen baromságok.

2. Nem emlékszem arra, hogy valaha is újra találkozhatott két továbbjutó csapat még a döntő előtt. Ezen az EB-n ezt is megértük (2 spanyol-orosz meccs). Úgy tűnik, ebben sem szakmai okok döntöttek, hanem a "kényelem", azaz ne utazzanak a csapatok egyik országból a másikba. A két ág gyakorlatilag teljesen elkülönült (lásd NBA, NHL, stb.). Ilyen erővel lehetne rendezni egy-egy 8 csapatos tornát Portugáliában és Finnországban, aztán a két győztes megmérkőzne az EB címért...minek ehhez két szomszédos ország???
3. A meghatározó bajnokságokban játszó játékosok, mint már a 2002-es VB-n is láthattuk, gyakorlatilag erőtlenül és kedvetlenül játszottak. Persze volt néhány kivétel, de a többség kis túlzással nyűgnek érezte ezt az egészet. Az UEFA is észlelte ezt, s ezért megpróbálja augusztusra tenni a következő EB-ket...Az viszont túl közel lesz az európai kupákhoz, így majd sérti a nagy klubok érdekeit (pl. egy kulcsjátékos az idény kezdete előtt megsérül az EB-n). Szóval az időpont keresés annak a beismerése, hogy a jelenlegi rendszer nem jó. Szerintem az augusztus szintén rossz, de a megoldás amúgy sem az időpont tologatása -SZVSZ- hanem a mérkőzésszám csökkentése. Be kellene vezetni a "diviziókat" mint pl. a jégkorongban, s lehetne A,B és C csoportos EB feljutókkal és kiesőkkel (hogy a 3-4. helyezettek számára se érjen véget 3 meccs után...!!). Egy ilyen rendszer feleslegessé tenné a selejtező-csoportokat, ami éves szinten 5-7 meccsel kisebb terhelést jelentene a játékosok számára. Amúgy a VB-k rendszerét is ideje lenne átgondolni...

Így első nekifutásra ennyit az EB-ről... és sajnálom a törököket, mert az UEFA jól kitolt velük... A barátnőm kérdezte, hány meccsre tiltják el a kapust (Volkan Demirel), amire azt mondtam, ha a törökök továbbmennek akkor 2 meccsre, ha nem, akkor csak egyre. Túljutottak a horvátokon, Demirel maradt eltiltás alatt...persze lehet, ő is Zrínyiként kirohangált volna, mint Rüstü...:-)

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.07.01. 10:06:11

Gratulálok a spanyoloknak!

Érdekes a második pont a bejegyzésben. Én (is) valahogyan úgy láttam, hogy a spanyolok tényleg németesen próbáltak szervezkedni. Az első 20 percet leszámítva szinte tökéletesen működött a középpályájuk a spanyoloknak. Ezt hozzátesszük a gyorsasághoz, akkor teljes a siker.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.07.01. 10:12:09

szobatars!

Én emlékszem a 2002-rs VB-re. Brazíl-török. Ott tényleg úgy volt megszervezve, hogy mindenki maradjon abban az országban, ahol elkezdte a tornát.

De azt rosszul tudod, hogy ilyen rendszerben volt most is. Nem "svájci" és "osztrák" ágak voltak. AB éd CD ágak voltak. Pl. ha törökök jutottak volna döntőbe, akkor ők összevissza repülhettek volna: csoportmeccsek Bázelben, negyeddöntő Bécsben, elődöntő Bázelben, döntő Bécsben. Tehát nem votl elkülönülve a két ország.

És a legviccesebb az egészben, hogy még osztrák-dvájci döntő sem lehetett volna. És, ha az osztrákok mondjuk elődöntőbe jutottak volna, akkor biztos, hogy azt nem Bécsben játsszák...

Amúgy jogos a dolog. Nekem sem tetszett ez a fajta lebonyolítás.

Bíráskodás pedig tényleg nulla volt. Sajnos ez alól döntő sem volt kivétel. De erről ugye senki sem beszél. De most már úgyis mindegy.

kroos 2008.07.01. 10:32:03

Pizzaro,teljesen jogos.Ahogy Ballack ellökte P.f-et azt minden pályán le kell fujni.,,De erről ugye senki sem beszél."

kroos 2008.07.01. 10:50:28

Na hamár itt járunk...én emlékszem meg láttam is az 1938-es Vb-t.Ott a hazai (olasz) csapat többet utazott a Vb alatt,mint pl a brazil csapat összesen.Az is elég durva....

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.07.01. 10:59:58

barnetta 2008.07.01. 10:32:03

Tévedésben élsz, rögtönítélő bíróság elé kellett volna állnia, és azonnal kivégezni.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.07.01. 11:02:22

Amugy meg barnatta, ha ez igaz gratulálok a min 80. életévedhez.

kroos 2008.07.01. 11:04:55

az nem igaz de az igen hogy az az olasz csapat utazott a legtöbbet a nagy tornák történetében.

gibson 2008.07.01. 11:15:20

az, hogy a "jövő héten elemzünk is", mit jelent, még ezen a héten, vagy a július 7-13-ig tartó (jövő) héten? :)
(csak mert a poszt hétfő reggel került fel, és már most kurvára várom az elemzést...)

szobatars 2008.07.01. 11:15:30

pizarro

Tudom, túlzás a teljes szétválasztás, csak szerettem volna érzékeltetni, hogy nem tartom sportszerűnek a két külön ág létrehozását (most a fizikai tértől, országtól függetlenül). Ennek elterjedése - ha nem is okoz olyan extrém eseteket, mint a portugál-finn "közös" rendezés fikciója - lehetővé teszi, hogy a kiemelésnél előre eldöntve jönnek létre könnyebb és nehezebb ágak. Akkor már az is sportszerűbb lenne, ha a csoportmeccsek után jönne legalább 3 nap pihenő és az első napon délelőtt 11-kor sorsolnának (így a 12-es hírekben már közzé lehet tenni a következő kört) és csak akkor derülne ki, hogy ki kivel játszik...és így tovább a következő kör előtt..legfeljebb 3 hét helyett egy hónapig tartana az Eb...

kroos 2008.07.01. 11:16:31

Great ezzel mire célzol? remélem nem arra hogy célzol hogy tulreagálom mert ti olyan gólt is kikértetek magatoknak amiröl az Uefa is megmondta hogy szabályos volt!!!!

szobatars 2008.07.01. 11:17:15

gibson

lehet, hogy ASIMOV Galaktikus Birodalmának történetírása a példa az elemzés számára...
:-)))

kroos 2008.07.01. 11:24:12

szobatars egy kérdés: sokak szerint ez az Eb a szép játék diadala is volt.Azt irtad te 70-töl láttad a nagy tornákat.szerinted lehet egy napon emliteni pl a 82 brazil csapatot itt bármelyel is?

bigchange 2008.07.01. 11:40:29

Többnyire tényleg jók voltak a meccsek, de nem volt sok kiemelkedő egyéni teljesítmény, ami miatt szeretni lehet a focit. Én pl. nem tudnék MVP-t se megjelölni, Xavi játszott már sokkal jobban is. Jellemző, hogy egy klasszisok nélküli, lelkes török és egy szürke, rossz formában lévő sztárokkal (Lahm, Ballack, Klose önmagához képest nagyon halovány volt) felálló német csapat (Játéktudásban hol van ez a brigád a 82-es, 86-os, 90-es csapattól?) eljutott a 4-be.
Nekem a 86-os vb a legnagyobb, legendás meccsek legendás gólokkal: belga-szovjet (hosszabbításban 4-3, Belanov triplája sem volt elég),spanyol-dán (a geci Butragueno négyesével), angol-argentin (kell mondani, hogy miért?), brazil-francia (Zico drámája),belga-argentin (Maradona megcsinálta mégegyszer), francia-belga bronzmeccs (hosszabbításban 4-2), argentin-német döntő

szobatars 2008.07.01. 11:41:17

barnetta

elfogult vagyok, nekem a brazilok az ISTEN, most is brazil volt a legjobb az EB-n (Senna), kár hogy lemaradt a beadásról a döntőn...

Ezzel együtt, a 82-es brazil-olasz nálam a valaha volt legjobb 10 mecs között van...történt, ami történt..:-)

szobatars 2008.07.01. 11:43:39

bigchange

az sem volt egy rossz Vb-...:-)))

bigchange 2008.07.01. 11:58:10

nagy tornákról volt szó

kroos 2008.07.01. 12:00:09

nem válaszoltál szobatars

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.01. 12:19:59

1. Nagyon jó EB volt, a 2000-es után a második. Voltak drámák is, a törökök meccsein például mindig.
2. A bajnok spanyolokról: nagyon megérdemelték már! Ráadásul egy új generációról van szó amelyikben kor alapján még 2-3 nagytorna benne van, Két év múlva ők leszenek a vébé egyik esélyesei, ha kijutnak. Nyilván a spanyol válogatottból kellett választani az MVP-t, és a sok jó teljesítmény között ott volt Xavié is, ilyen formán meg is érdemli az elismerést. de én mégis OJ-vel értek egyet, nálam is Marcos Senna volt az EB legjobbja.
3. A németekről: a játéktudásuk alapján nem volt ott a helyük a döntőben, épp ezért gratulálok nekik (egy ezüsthöz mindig szívesen ;-). A portugálok elleni játékuktól sem estem hanyatt. Sweinesteiger gólja ugyan valóban szép volt, de ha kétszer ugyanazzal a szabadrúgás variációval szopatják meg a védelmét, még a megy kettes Karakószörcsög edzője, Vörösorrú Gabesz bá is a föld alá anyázná védőit és kapusát. Az volt ott a németek szerencséje, hogy Ricardo még Lehmannál is szarabb kapus (és Ballack harmadik gól előtti lökéséről nem is beszéltem.). A törökök ellen meg jött a szokásos német mázli, (a német fanok persze, a csak a németekre jellemző küzdőszellem szintagmával írják körül a jelenséget). A döntőben viszont a spanyolok lefocizták őket, nekem csak gyilkos ösztön hiányzott a meccsvégi támadásaikból, hiszen a helyzetek számából itélve alaposan kitömhették volna a fricceket.

+1. Az olaszokról: szarok voltunk és nem is kicsit. De ezek zömében most is ugyanazok a játékosok, akik két éve vébét nyertek. Donadoni viszont nem Lippi. Most jöhet újra Marcello, a kreatív csapatjáték és a világbajnoki címvédés.
+2. Sok véleménnyel szemben úgy látom, hogy a játékvezetés kritikán aluli volt. És itt jön megint a régi vesszőparipám: valahogy be kellene hozni a bíráskodásba a modern technika vívmányait.

kroos 2008.07.01. 12:21:47

bigchange válaszolt.

megmondó 2008.07.01. 12:30:52

nem kéne semiféle modern technikai vívmányt behozni. a foci pont attól válik sokkal drámaibb, izgalmasabb, és emberibb, ezáltal népszerűbb csapatsportá, mint a többi, hogy mindig bene van az emberi hiba lehetősége is. ez persze néha nem kedvez nekünk (gera piroslapja ugye...), de valljuk be, hogy szórakoztatóbbá teszi a meccset ha lehet kurvaanyázni meg vitázni azon hogy akkor ez tizenegyes volt-e vagy sem.

davidmoyes 2008.07.01. 12:42:27

Kissé késve reagálok bocs, de amikor itt a 70-es, 80-as évek nagy meccseit citáljátok összehasonlítva a mostaniakkal, akkor elfelejtitek, hogy maga a futball is változott (fejlődött vagy sem, ezt mindenki döntse el maga-jó vita lenne..)azóta.
Gyorsabb, erőszakosabb, célratörőbb szabálytalanabb lett(sztem a 70-es évek végén következett be az első törés égyébként).
Nem hiszem hogy bármilyen hasonlítgatásnak van létjogosultsága

Klárensz 2008.07.01. 12:43:47

a Sportgézások nem ismerik Flaminit, a kimaradt sztárokról szóló cikkben,a képeknél átnevezték Eduardonak

davidmoyes 2008.07.01. 12:47:44

Sportgézások az egekbe röpítik az agyamat a **ságaikkal. Az a Xavi cikk, a "Jó a játévezetés" cikk, az esélylatolgatásaik, az elemzéseik és maga a Sport Géza.. RÖHEJ.
Nem lenne kötelező ilyeneket írniuk csak azért, hogy legyen..

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.07.01. 12:48:16

Olaszok világbajnoki címvédés. LOL, esetleg ha 10 évet diatalodnak.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 13:01:27

1. Torres-ről megmondtam
2. A németeknek esélyük sem volt
3. Ki az a Xavi???

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.07.01. 13:06:00

csináltunk az Eb előtt NST válogatottat, vagyis a csapatot, amelyik NST néven indulhatna Ausztria helyett... Sajnos kapacitásproblémák miatt nem készült poszt belőle.

the real 2008.07.01. 13:09:15

Na, ha minden igaz, jön a győztes kapitány Magyarországra.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.07.01. 13:10:11

ha már olaszok meg modern technika kontra játékvezetés, sztem egyértelműen colina-t kéne klónozni, nem tudtok olyat mondani, mikor rajta ment el egy meccs....

davidmoyes 2008.07.01. 13:26:24

Lőjetek agyon, szerintem egy videóbíró (nem állandóan használva) nem ölné meg a játékot..

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.07.01. 13:29:43

2002-ápr 7. Venezia - Roma, Collina meccse volt.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 13:42:30

Collina minden meccsén volt piros lap és/vagy tizi, mert imádott szerepelni. Nagyon utáltam.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.01. 14:04:36

Moyes mesterrel tejesen egyetértek, meg lehetne úgy oldani a necces szituk videós megítélését, hogy nem akasztaná meg a játékot.

Ugyanakkor megmondo érvei is megfontolandóak, bár neki azt javasolnám , hogy kérdezzen meg erről egy játékost, aki valamely orbitális bírói hiba miatt esett el egy nagy címtől is

davidmoyes 2008.07.01. 14:10:25

"de valljuk be, hogy szórakoztatóbbá teszi a meccset ha lehet kurvaanyázni meg vitázni azon hogy akkor ez tizenegyes volt-e vagy sem."
Van benne valami. :D

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 15:38:31

Rengeteg eset megítélése még videóval sem egyértelmű, tényleg akadályozná a játék folyamatosságát a videózás. Kicsit változtatni kellene a felfogáson: amennyiben nem egyértelmű a szitu, kedvezzenek a támadó csaptnak és kész, mert gólra játszák a játékot, a támadó focit kell előnyben részesíteni. Az olaszok persze ezt nem fogadnák el, de hát ők egy másik játékot játszanak.

Esetleg vmi időkorlátozással lehetne videózni, mondjuk 20 mp-en belül kell tájékoztatni a játékvezetőt, ha olyan történt, amit ő nem látott. Meg azt is korlátozni kéne, hogy mivel foglalkozhat egy videóspori, pl. ne lehessen ilyesmi miatt szögletnél tizi, meg hasonló...

Játékos szemmel: volt jó néhány meccsem, ami bosszantóan alakult a spori töketlensége miatt, de a játékosoknak az esik igazán rosszul, amikor az ellenfél olyan pszichikai nyomás alá tudja helyezni a sporit, hogy az támogatni kénytelen az arrogáns csapatot. Ez viszont magas szinten (Mourinho csapatait leszámítva - őt meg már lasan a bírók is rühellik) nem szokott előfordulni. A játékosok is csak forró fejjel vádolják a bírót, utána már azt nézik általában, hogy hogyan kellett volna gólokat lőni...

rizla 2008.07.01. 16:50:30

én azt nem értem, hogy miért lenne hosszú idő egy eset megítélése.
1. az élőkép a közvetítésről a stadionban készül, egy-egy visszajátszás előkeresése kb fél perc a rendezőknek, mivel gecisok kamera veszi a meccset
2. a bírók rádiós összeköttetésben állnak egymással

ne mondja már senki, hogy olyan kurva nagy technikai kihívás lenne egy másik bírót rádióval bekúrni a közvetítőszobába...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 17:20:36

rizla,
én az NHL meg NFL meccsek alapján gondolom úgy, hogy hosszadalmas lenne...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.01. 20:17:44

Szerintem az a legfőbb gond a popp által fölvetett "technikai fejlesztéssel", hogy érvényesíteni kellene a "vagy mindenhol, vagy sehol" elvét, mert különben elkerülhetetlenül újabb hisztik tárgya lenne, hogy "de mi Cipruson nem videózhattunk, ti meg Londonban videózhattatok". Tehát vagy Baktalórántházán is, vagy sehol.

Amúgy meg a hideg ráz ki a gondolatra, hogy a foci bármiben is hasonlítson pl. az amerikai futballhoz. Az egyik egy emberi, érdekes játék, a másik meg egy amerikai hányinger, ahol kb. 3 mp.-nél hosszabban soha nincsen játékban a labda.

Harmadszor: és akkor miféle jeleneteknél lehessen videózni? Tizenegyeseknél? Vagy már szabadrúgásoknál is? Netalántán bedobásoknál is? Szerintem is: hihetetlenül széttördelődne a játék. Még egyszer: ez nem amerikai foci, ahol úgysincs semmi, ami széttördelődhetne.

Negyedszer: szerintem teljesen jó volt a bíráskodás az Eb-n. Ennyi hiba (melyek közül egyik sem volt a mérkőzést döntően befolyásoló, talán egyedül az osztrák-lengyel meccs lengyel lesgólja) bőven belefér. Ha az olasz védelem hibázott volna ennyit, simán megnyerik az Európa-bajnokságot. (Ez utóbbi mondatot különösen popp figyelmébe ajánlom.)
;-)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 21:13:26

Egyébként tényleg úgy felgyorsult a játék, hogy a bírók alig tudnak vele lépést tartani, így előfordulhatnak bakik.

Amúgy meg bármennyire is bebizonyosodott, hogy "a holland gól" teljesen szabályos volt, a médiának (és elsősorban itthon és főleg az olaszbuzi MTV-nek köszönhetően) az emberekben az marad meg, hogy "ez a hülye bírók eb-je volt". (És nyilván ide veszik Lubos Michel "visszavonását" is, amely egyébként szintén a játék szelemmének megfelelő döntés volt.)

De feltűnő volt, hogy egyes játékvezetők még nem tudják levetkőzni azt, hogy a védelmet támogassák (elsősorban az olaszok, de nem csak ők, és nem csak az EB-n), például Torres-szel szemben a védők BÁRMIT megtehetnek (egyedül Materazzi szívta meg tavasszal, de abból is volt felháborodás), üthetik, könyökölhetik, rúghatják, rángathatják büntetlenül, viszont ha ő is harcol a labdáért, rögtön fújnak. De miért? (Holott egyáltalán nem tisztátalan a játéka, csupán erőszakos.)

Lojzi_ 2008.07.01. 21:23:26

Lehet a videobírót szép lassan bevezetni.
A nagy tornákon és a nagy bajnokságokon van annyi kamera, hogy ne legyen probléma utólag visszanézni valamit 10 különböző kameraállásból.

Nem a játékot kellene például megszakítani egy tizenegyes elbírálásánál. Az menjen szépen tovább és játszák le a srácok.
De meccs után a magát feldobó játékost meszeljék el fél évre, vagy egy teljes szezonra.
Az ötödik ilyen ígéret után nem lesz gond a műesésekkel, sőt a csatár fog szólni a bírónak, hogy spori, nem bántottak, hanem elcsúsztam...

Ezzel lehetne egyébként büntetni az alattomos belépőket is. Ne az legyen a lényeg, hogy mit lát a bíró. A meccs után összeül egy szobába a forduló végén négy okos játékvezető, pogácsával, kávéval, meg némi mogyoróval és egyesével több kameraállásból megnézik a vitatott eseteket, majd hoznak ítéletet. X, műesés, 30 mérkőzés eltiltás; Y, labda elrúgása után szándékos becsúszás, nyújtott lábbal, emberre, 57 mérkőzés. Stb., stb. Majd jöhet a következő forduló.

Lojzi_ 2008.07.01. 21:25:26

ígéret=ítélet bocs

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.01. 23:21:56

"Amúgy meg bármennyire is bebizonyosodott, hogy "a holland gól" teljesen szabályos volt, a médiának (és elsősorban itthon és főleg az olaszbuzi MTV-nek köszönhetően) az emberekben az marad meg, hogy "ez a hülye bírók eb-je volt"."

Teljesen egyetértek. Ha valaki szidhatta volna azon a meccsen a játékvezetést, akkor az Hollandia volt, mert még 0-0-nál buktatták van Nistelrooyt a 16-oson belül. Sima 11-es... lett volna, ha RvN. elesik. Erre valószínűleg kevesen emlékeznek.

Szerintem az hangsúlyozandó, hogy sem MÉRKŐZÉST BEFOLYÁSOLÓ TÉVEDÉS NEM VOLT, sem olyan MECCS SEM volt, amely látványosan KICSÚSZOTT VOLNA a bíró kezéből. És ez a lényeg. A többi (akár Puhl, akár Hegyi Iván részéről) szánalmas és nevetséges savanyú-a-szőlő-effektus.

Azt még el is tudom fogadni, hogy az olaszok nehezen viselik csapatuk leszereplését; na de hogy Hegyi Iván is nehezen viselje az olaszok leszereplését... ez nevetséges.

Puhl meg még mindig a spanyol-orosz 4-1 két "lesgólján" (??) lovagol. Egyetlen mentsége, ha részeg volt. Mert egy spanyol-orosz összessített 7-1-et (!) a játékvezetőre kenni egy olyan ember részéről, akit ötször választottak a világ legjobb játékveztetőjének (!)... ez sajnos emberi mélypont, bármennyire sajnálom.

(Bocsánat, csak néztem a Zuhanyhíradót...)

misa_80 2008.07.02. 02:03:27

2000 EB:
hu.wikipedia.org/wiki/2000-es_labdar%C3%BAg%C3%B3-Eur%C3%B3pa-bajnoks%C3%A1g

1970 VB:
index.hu/sport/vb2002/vbtortenelem/1970/?data

1982 VB:
hu.wikipedia.org/wiki/1982-es_labdar%C3%BAg%C3%B3-vil%C3%A1gbajnoks%C3%A1g

Összehasonlítva: a 2000-es EB-n szinte nem volt olyan meccs, amit ne néznék meg szívesen újra, talán a norvég-szlovént meg a török-svédet kivéve. viszont jugo-szlovén legendás negyedórája, amikor 10 emberrel 0:3-ról felállnak a jugók; angol-portugál, figo köténnyel pipába beírja magát a halhatatlanságba, 0:2-ről 3:2, spanyol-jugó mámoros végjátéka; sükür kiveri a belgákat belgiumban; és ezek még csak a csoportmeccsek voltak, a negyeddöntők kurvajók, hollandok életük meccsét a jugók ellen, aztán az elődöntők krimije és a hihetetlen döntő. Ezt nem lehet verni. Jó, 1970-ben a brazilok szépen játszottak. De nem volt ellenfelük. Az elődöntőktől kezdve jók a meccsek, de a csoportkör sok felesleggel van töltve - ez a baj a vébékkel, pláne 70-es, 80-as években, amikor az afrikai és ázsiai foci még nem volt sehol. 82-essel is ez a baj: szép a mi 10:1-es győzelmünk, de hát ilyen gyengus csapatok ne legyenek már egy komoly tornán. Meg Új-Zéland! És bundameccs is volt (osztrák-német).
Szóval, maradok a 2000-es tornánál.

dr. orter 2008.07.02. 17:14:23

1. A bírók nem voltak olyan rosszak, manapság mindenki szereti az első tévedés után kivégeztetni a bírót, megjegyzem, nem orvosok és nem emberi életek múlnak a döntéseiken, a tévedéseik kábé akkora kárt tesznek a meccsen, mintha a csatár fölé lövi a helyzetet; persze hibázni nem jó, és jó lenne, ha hiba nélkül csinálnák, de 2002-höz képest jók voltak.
2. Nekem nem hiányoztak a pályára berohanó barmok képei, én a foci miatt nézem a tévét és a focisták miatt, nem a magamutogató betegek miatt.
3. Nem a torna két legjobb csapata játszotta a döntőt, de a legjobb nyert.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 12:50:26

Csöncsön, első körben nyilván Bl-ben, a nagytornákon és topbajnokságokban kéne bevezetni a computeres segítséget, ahol tényleg nem babra megy a játék. A megye1 mindig meg lesz videóbíró nélkül.

Gondolom azzal senkinek nem mondok újat, hogy modern technika nem merül ki a videózásban. Évekkel ezelőtt láttam egy tévéműsorban a rallys Maruzsit, aki azt állította , hogy kitalált egy olyan szoftvert, amivel a leseket százszázalékosan meg lehet állapítani, úgy, hogy a tett pilanatában hangot ad ki a partjelző zászlója, amely össze van kötve egy computerrel. A pontos technikai részleteket viszont nem ismerem. Szerintem ez a "megakasztaná a játékot" duma, nem több kibúvónál.

Az afféle véleményeken meg jót kacagok, hogy nem voltak meccset befolyásoló tévedések, persze hogy akadtak ilyenek is. Most az UEFA által kimagyarázott Van Nistelrooy góltól tekintsünk el. Mi befolyásolja a meccset, ha nem egy indokolatlanul érvénytelenített gól (Olaszország-Románia) vagy egy megadott szabálytalan - azért szerintem nem annyira mindegy, hogy 2-1 helyett 3-1-re a németek a portugálok ellen Ballack lökése és fejese után. De mondhatnám Capdevilla kezezését a döntőben (még szerencse, hogy nem fúhta be a tizit a jv., de akkor is járt volna).

Mondom továbbra is, lassúak a sporik ehhez a fölgyorsult játékhoz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 16:11:59

A "meccseket befolyásoló tévedések" hiányát úgy értettem, hogy végülis - a játékvezetői döntésektől függetlenül - minden meccsen az az eredmény született, amelyik reális volt.

Az olasz-román egy döntetlenes meccs volt. Az is lett.

A németek egyértelműen jobbak voltak, mint a portugálok.

A spanyolok egyértelműen jobbak voltak, mint a németek.

Az egyetlen kivétel az osztrák-lengyel meccs, ahol az osztrákok egyértelműen jobbak voltak, de erről - jellemző módon - senki sem beszél, mert Ausztriának nincsen akkora médiahatalma, mint pl. Olaszországnak.

És akkor talán ki is fejeztem, hogy mi a bajom nekem a bírószidásokkal. A nyomásgyakorlás azokat a csapatokat juttatja előnybe, amelyeknek agresszívabb és gátlástalanabb a sajtójuk.

Nekem a játékvezetők megítélésekor két dolog számít igazán: 1. tartsa kézben a meccset, 2. ne fújjon nagyon egyfelé, és ne kövessen el sorsdöntő hibákat.

A korábbi Eb-ken, Vb-ken gyakran láttunk példát arra, hogy valamelyik feltétel nem teljesült. Itt most szerintem ilyen nem volt. És ez a lényeg. Mert aki rinyálni akar, az úgyis fog találni okot rá, hogy rinyálhasson.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 16:32:31

Csöncsön, én másképp láttam egy-két dolgot, mint te.

"Az olasz-román egy döntetlenes meccs volt. Az is lett." - szerinted, szerintem meg a románok tizije is kamuvolt, de azt mondjuk Buffon védte. De Toni szabályos meg nem adott és Panucci szabályos megadott gólján mellett, ha románok kapusa Lobont nem fogott legalább öt ziccert akkor egyetsem. Még szerencse, hogy ettől függetlenül továbbjutottak az olaszok.

"Az egyetlen kivétel az osztrák-lengyel meccs, ahol az osztrákok egyértelműen jobbak voltak, de erről - jellemző módon - senki sem beszél, mert Ausztriának nincsen akkora médiahatalma, mint pl. Olaszországnak." -még jó hogy nem járt az osztrákok szája, ugye kilencvenkettedik percben kaptak egy finoman szólva is véleményes tizenegyest. Egyébként ezt utálom a legjobban játékvezetésben, amikor hibát hibával próbálnak javítani.

"És akkor talán ki is fejeztem, hogy mi a bajom nekem a bírószidásokkal. A nyomásgyakorlás azokat a csapatokat juttatja előnybe, amelyeknek agresszívabb és gátlástalanabb a sajtójuk." - inkább azokat akiknek erősebb a sportdiplomáciájuk, vagy szavazatuk és térségük szavazata elengedhetetlen Blatter újraválasztásához (lásd Korea). Egyébként szerencsére 2002-eshez hasonló léptékű csalást azóta nem engednek meg (vagy generálnak) a FIFA urai.

"A németek egyértelműen jobbak voltak, mint a portugálok.

A spanyolok egyértelműen jobbak voltak, mint a németek." - ez még oké is, de ettől még óriásit hibázott a bíró mindkét meccsen. Arról már nem is beszélve, hogy megadott tizenegyes vagy nem megadott gól egészen megváltoztatta volna meccsek menetét is.

Lencse. 2008.07.03. 17:18:40

Csöncsön, a hozzászólás minden szavával egyetértek.

A portugál-németen Fjörtfelt fújt, ugye? Nomármost, lehet vitatkozni arról a gólról, szerintem is szabálytalan volt, de a bíró KÖVETKEZETESEN ítélt, mivel a svéd általában ilyen nagyvonalúan vezet, félpályánál is gyakran simán engedi az ilyen lökéseket.
Én az olyan kosárlabdabírókat nem bírom, akik mezőnyben minden picsa kis ütközést befújnak, de a tizenhatoson belül hirtelen behunyják a szemüket, ott már más a mérce.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 17:37:11

"Nomármost, lehet vitatkozni arról a gólról, szerintem is szabálytalan volt, de a bíró KÖVETKEZETESEN ítélt, mivel a svéd általában ilyen nagyvonalúan vezet, félpályánál is gyakran simán engedi az ilyen lökéseket." - ha felugrásnál mindakétjátékos lök könyököl, csíp-harap, akkor szerintem is lehet nagyvonalú a spori és inthet továbbot. Na de Ballack esete egyértelmű volt két kézzel ellökte védőjét még felugrás előtt, ilyen esetekben kreténség nagyvonalúskodni.

Egyébként csak nekem tűnt fel mennyire egy sunyi alatomos játékos ez a Ballack? Ott hagyja lábát, ha az ellenfél elviszi zsugát lökdösődik, utána rúg. Én az ilyesmit itélem el, nem a színészkedést!

Lencse. 2008.07.03. 17:51:42

Nem csak neked, panaszkodtam már rá itt is. Elég bosszantó, hogy a kétezres évek német focijának a vezéregyénisége ilyen. Az idei szezonban, a Chelseaben mintha megkomolyodott volna, de a döntőben megint a legrosszabb arcát mutatta.

Lencse. 2008.07.03. 17:53:14

popp: "Arról már nem is beszélve, hogy megadott tizenegyes vagy nem megadott gól egészen megváltoztatta volna meccsek menetét is."
Ez így van.

Akkor pl. képzeljük el a következő szituációkat:
- Csatár húszról kapura bombáz, a laszti a kapufa alsó részén csattan. A meccset alapvetően befolyásolja, hogy merre megy a laszti, de ez már jórészt független mindenkitől, a lövőjátékos mindenképp tökéletesen végezte a dolgát.
- Hazaadásnál a labda felpördül az ötös sarkán kitaposott füvön, pont elkerülve a kapus rúgásra lendülő lábát.

Ez csak két példa, amikor már leginkább külső körülmények befolyásolják a meccs alakulását, mégis hülyeség lenne győztesnek tekinteni az esetleg ilyen körülményke között veszítő csapatot.

Én a bírót ilyen szempontból a pálya részének tekintem, egy-egy hiba mindig benne van a dologban, baj akkor van, ha már nagyon kicsúszik a kezéből a meccs, vagy látványosan egy irányba mennek az ítéletek.

A németek legnagyobb helyzete egy, a tizenhatoson Capdevilla kezére pördülő labda lett volna? Akkor mit akarnak?
A portugálok képtelenke rögzített helyzetben védekezni, a védők gyámoltalan birkaként bóklásznak, a kapus danaiszpillangókat próbál lekapni a légtérből? Hát akkor sajnálom, de kiesnek, ez ilyen egyszerű.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 17:56:40

@popp:

Egyébként az olaszok vízipólóban is ilyenek. Igen, nagyon erős a "sportdiplomáciájuk". Sőt, továbbmegyek: a politikában is. (Gondolj arra, hogy mi volt Európában Haiderből, és mi Berlusconiból.)

No de a lényegre térve: mindenki hibázhat, a játék minden szereplője. Eleve úgy kell kiállni egy-egy mérkőzésre, hogy mindez bizony benne van a pakliban, és ha a játékvezető netán ellenünkre tévedne, akkor annyival jobbnak kell lennünk az ellenfélnél, hogy ezt kompenzáljuk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 17:58:05

@Lencse.:

Így igaz, teljesen egyetértek.

Lencse. 2008.07.03. 18:00:54

Na azért ne kezdjük egymás f.szát szopni! :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 18:04:36

Vizipólóban valóban erős az diplomácia, hogy szarna sünt Bartolo Consolo. De amikor Rudics irányításával sorra nyerték a világversenyeket, akkor jók is voltak. Az utóbbi tíz évben viszont nem is nyertek semmit. Focidiplomáciájukban már nem lennék olyan biztos. Például a hollandok elleni meccsen az volt az érzésem, hogy a svéd Fjördtfeldt az előitéletei alapján nem adott szabadrúgást a legegyértelműbb olaszok elleni fault után sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 18:09:15

OFF

Vajon amikor egy hímnemű lény dicséretben részesít egy másik hímnemű lényt (vagy egész egyszerűen csak egyetért vele), az miért minősül faszszopásnak?

ON

Abban tényleg egyetértek popp-pal (és ebből a szempontból jogos az olasz rinya), hogy olasz csapat meccsére rendszeresen északi, skandináv bírókat küldeni azért elég nagy geciség az UEFÁ-tól.

Lencse. 2008.07.03. 18:10:07

OFF

Ponyvaregény, Mr. Wolf jelenet.

ON

:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 18:10:54

Oké srácok, nem azzal vitatkozom, hogy bírói hiba benne van a játékban. Azt viszont mondom, hogy rettentően idegesítő lehet a játékosok számára. És hogy visszakanyarodjak örökzöld témánkhoz, meggyőződésem, hogy lehetne és ha lehetne kellene is csökkenteni a bírói hibák számát, mondjuk a technika segítségével.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 18:14:30

Bizony-bizony klasszikus filmjelenetről van szó, úgyhogy a Ponyvaregény forgatókönyv írójától, Quentin Tarantinotól kéne megkérdezni, honnan vakarta elő ezt a dialógust.

montipájton 2008.07.03. 19:32:06

A "minden idők leg"-je témához egy röpke észrevétel: a 86-os vb szóba se kerül, pedig

1. hatalmas meccsek voltak, 6-0 (...). 4-3, 5-1, ilyen eredmények, magas színvonal és elképesztően izgalmas negyeddöntők (francia-brazil, spanyol-belga, argentin-angol stb.), emlékezetes bírói eset (ek), Maradona keze ugye, pályafutásuk csúcsán lévő megasztárok Platinitől Butraguenón át...

... egészen Maradonáig, akihez fogható emblematikus extraklasszisa azóta is alig volt nagy tornának, szóval nálam a vb-k közül sokáig még az marad az egyik csúcs. Irapuato ide vagy oda.

dr. orter 2008.07.03. 22:13:10

A bírók hibáihoz: nagyon könnyű egy játékosnak/edzőnek/szövetségi elnöknek/szurkolónak a bíró hibájára fogni a csapata rossz teljesítményét. De ezt rajta kívül, meg az érzelmileg hozzá kötődőkön kívül senkit nem fog meghatni. Ezért fölösleges a németeknek a döntőért, az olaszoknak akár a román meccsért a bírókra hárítani azt, hogy nem játszottak jól. A döntőben pl. tévedett mindkét oldalra a bíró, aztán mégis sima meccs volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 22:53:58

monti, a '86-os vébé tényleg nagyon ott volt és a nevek sorát is folytathatnám: Lineker, Francescoli, Hugo Sanchez etc., hogy a brazilokat ne is soroljam.

montipájton 2008.07.04. 10:27:28

Hát, ja.
A dánok 6-1-re alázták Uruguayt, aztán 5-1-re kaptak ki a spanyoloktól, akiket viszont a 8 között azok a belgák vertek ki, akik előtte 4-3-ra nyertek a minket 6-0-ra gázoló szovjetek ellen. Ilyen vb volt.)))

A francia-brazil úgy lett 1-1, hogy mindkét csapat lőhetett volna vagy hat gólt. Maradona szarrá alázta az angolokat és a belgákat, a döntőben pedig 0-2-ről egyenlítettek a németek, hogy a vége 3-2 legyen az argentinoknak. Ja, a bronzmeccs szar kis francia-belga 4-2.

Most, hogy így belegondolok: még csak hasonló vb se volt azóta. (És mi is ott voltunk, pláne...)

kroos 2008.07.04. 12:57:14

ezt rossz helyen irjátok az NST szerint ez az eb volt a valaha volt legjobb torna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.04. 20:00:10

Tudom, hogy faszszopkodás, de muszáj megvédenem az NST-t: ők azt írták szó szerint (de kiemelések tőlem):

Szerintünk a valaha volt EGYIK legjobb EB (!!) ért véget tegnap.

Az 1986-os Vb nem lehetett a valaha volt egyik legjobb Eb. De még a legeslegjobb se. :-)
süti beállítások módosítása