Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Három dolog az idei Bl szezonról

2008.05.22. 16:30 nou san trafford

Emlékeztetőül: Kedves Olvasóink, ez bizony a Ti rovatotok lesz! Három dologra vagyunk kíváncsiak, amelyre az aktuális forduló meccseit bámulva jöttetek vagy egyenesen döbbentetek rá, netán kiszámoltátok vagy megfigyeltétek, vagy egyéb legális módon tettetek szellemi ingatlanná.

A Manchester United – többek közt – azért is tudott a csúcsra érni, mert többször is bebizonyította, hogy remekül (bár néha kicsit feleslegesen) tud alkalmazkodni ellenfele játékához amellett, hogy a sajátját is képes szinte bárkire ráerőltetni.

A spanyol és olasz csapatok vesszőfutása az angol klubfutball tavalyihoz hasonló fölényét eredményezte, ám ez az állapot szinte soha nem tartós – és most sem lesz az, annak ellenére, hogy idén az olaszok például gólt sem tudtak rúgni az angoloknak. A spanyolok nagy talány…

Ha valakinek – nyilvánvaló okokból - kétsége lenne, hogy ki volt idén a Manchester vezére, az nézze meg, ki lett mindkét, a vörösök által megnyert sorozat gólkirálya. Nem kell szeretni, de akkor is övé kell, hogy legyen az aranylabda idén, ha a portugálokkal a csoportból sem jut ki és egy gólt sem lő ősszel. Mondjuk ezt erős meggyőződésünk ellenére, de erről majd egy külön posztban...

247 komment

Címkék: bl szakértelem három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr86482002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabenito 2008.05.23. 14:03:46

rexter the genius. csak nem nemvagy MU drukker!? Nicsak..

Walmer 2008.05.23. 14:05:06

barnetta, mondd, hogy csak hülyéskedsz. Tudom, hogy gyengén állnak kapusposzton, de...

tb 2008.05.23. 14:08:25

Krkic, Owomoyela mitől a futball bérencei? Mindkettőnek az anyja spanyol illetve német és Spanyol- illetve Németországban születtek. És Vieira ugyan nem Franciaországban született, de gyerekként Franciaországba költöztek már, és játszhatott volna a szenegáli válogatottban is (ahogy Drogba az elefántcsontpartiban, ő is 5 éves kora költözött F.o.-ba), de szerintem nincs azzal semmi gond, hogy azt az országot választotta igazi hazájának, ahol az első néhány évét leszámítva felnőtt.
Camoranesi esetében viszont valószínűleg igazad van

tb 2008.05.23. 14:09:48

Tényleg volt ilyen hír, mármint az Almuniás. Mondjuk azt nem tudom, hogy volt e valóságtartalma, mindenesetre voltak ilyen cikkek

kroos 2008.05.23. 14:10:21

Gyengén? Shilton óta nem volt kapusa az angol válogatottnak és ö se élcsapatban védett...

tb 2008.05.23. 14:14:48

Nem ugyanazok voltak az élcsapatok mint most Shilton idején...
A Foresttel például bajnok és kétszeres BEK győztes is volt, ezt azért nevezhetjük élcsapatnak

kroos 2008.05.23. 14:18:57

Sorry de arra nem emlékeztem csak arra amikor még láttam az öreget akkor viszont a Derby-ben a Soton-ban meg a plymouth-ban nyomta

bakító 2008.05.23. 14:19:42

Egyébként Puskás és Di Stefano is játszott a spanyol válogatottban, úgyhogy nem újkeletű ez a paródia. Ja és a 30-as évek olasz válogatottjában jó pár honosított argentin volt.
Node sebaj, kár ezen lamentálni. Ha már ilyen f*stalicska magyar utánpótlásnevelésünk van, esetleg mi is megpróbálkozhatnánk ügyes honosításokkal.

Az angolok eddig kimaradta a nagy honosításból, Hargreaves is csak súrolja a lecet. Az Almuniás sztori pedig valami vicc lehet...

kroos 2008.05.23. 14:25:28

Igen de Kubala a rekorder mert ö 3 válogatotban is jáétszott,spanyol cseh magyar...

Lord_G 2008.05.23. 14:30:57

1. Most nagyon kijött a lépés az angoloknak, megérdemelték.
2. Amíg a nem angol csapatok nem állnak át a rotációs rendszerrre, addig marad az angol dominancia. Rotáció nélkül elfáradnak a kulcs emberek szezon végére. Hiába Juve így meg Barca úgy, ha a cserepadnál elfogy a csapat. Tavaly is három angol csapat elől vitte el a Milan serleget, már akkor észbe kellett volna kapnia a többieknek.
3. Célfoci volt benne sok. SAF-t meglehet érteni: tavaly zseniális játékkal kiverték a Romát majd elbuktak a célfocit játszó Milannal szemben, és idén ellesve a Milan módszerét megnyerték a BL-t. Itt külön üdvözölném az összes olasz szimpatizánst, aki véres szájjal köpködi a célfoci miatt a jelenlegi BL-t. Téttel bíró meccsen olasz csapatot, legyen az válogatott vagy klub, nyíltsisakkal kiállni olyan ritkán látni mint John Terryt tizenegyest rúgni.

+1. Tipikusan angol, a legjobb angol vicceket idéző helyzet, hogy abban az évben nem jut ki a válogatott az EB-re amikor klub szinten Európát letérdeltetik. Kicsit elszomorított, hogy ez így történt, de annak kifejezetten örülök, hogy helyettük két kifejezetten szimpatikus, küzdő szellemmel gazdagon megáldott csapat jutott ki az oroszok és a horvátok személyében.

Walmer 2008.05.23. 14:40:32

"abban az évben nem jut ki a válogatott az EB-re amikor klub szinten Európát letérdeltetik."

Ez volt a helyzet '78-ban is...

vigvik 2008.05.23. 14:42:13

1, 2-3 sztar, es nehany jomunkasember sokkal tobbre megy, mint 11 sztar. Barna for prez:)
2, Aki BL-t nyer, az automatikusan sztarra avanzsal legalabb egy evre, ilyen modon nincs eselye semmifele csapatnak se a cimvedesre, az elso pontban megfogalmazottak alapjan.
3, Nincs senkinek egy rendes jobb oldali hatvedje?

Walmer 2008.05.23. 14:42:39

"Hargreaves is csak súrolja a lecet."

Nem súrol semmit. Apuka angol, anyuka walesi és kimentek kanadába, mer' ott apuka több pénzt tudott keresni. nekam van olyan kolléganőm, aki Angliában született, mert a szülei akkor ott dolgoztak. De attól ő még ugyanolyan magyar, mint én.

kroos 2008.05.23. 14:44:39

Di Stafano?mi a 3.?

bakító 2008.05.23. 14:49:46

igen:) ez a nem triviális

kroos 2008.05.23. 14:51:52

argentin......DDDD

kroos 2008.05.23. 14:52:54

Amugy Öcsi bácsi azt mondta,,a rosseb akart ezekkel játszani d ekülönben eltiltottak volna 3 évre...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2008.05.23. 16:23:46

1.: az olasz csapatok 6 meccsen nem tudtak az angol csapatoknal gólt lőni
2.: videóbíró kellene, mert nagyon sok a bírói tévedés. Ha más sportágakban be tudták vezetni, itt is be tudnák
3.: jövőre nem lesz milan-bayern szuperrangadó, s ennek nem tudok nem örülni flamoney viselkedése miatt

+1, sajna a mu megérdemelte, grat nekik az idei sorozatban nyújtott teljesítményért

ymy

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.23. 16:32:51

1. Nününek, Rangers (öröm látni, hogy csak rájuk jár a rúd az UEFA-döntő után a bajnokságot is beszopták) idei teljesítménye a napnál világosabban megmutatja mi a baj az idegenben lőtt gól szabályával. Az még pedig, hogy az első meccsen hazai csapat elsőrendű célja, nem az, hogy minél nagyobb előnyt szerezzen, hanem az, hogy lehetőleg ne kapjon gólt (meg lehet nézni az idevágó edzői nyilatkozatokat, melyekben az 1-0-lal mindig kiegyeznének a mesterek). Ha ehhez még hozzácsapunk egy idegenben jó az x mottóval fellépő vendég csapatot, máris kapunk egy vérbő 0-0-t. Azt is megkérdezném, hogy jó meccsen kit zavar a hosszabítás? A tizenegyes párbaj meg majdnem olyan izgalmas, mint egy all in a heads upban.

2. Sir Alex Fergussonról, a világ egyik legnagyobb edzője, gratulálok az újabb sikeréhez. De meg kell jegyeznem , hogy 1986-ban lett az MU edzője a skót és első trófáját a vörösökkel csak 1990-ben nyerte. Ha akkorák lettek volna az elvárások az MU-val szemben akkor is, mint manapság, az első négy éve alatt kábbé négyszer rúghatták volna ki. Oszt ha nem ő SAF, akkor 2003-tól kezdődő három sikertelen szezon valamelyike után is repült volna.

3. Ideje volna elefeljteni az egyes nemzetek focijához előszeretettel kötött szterotípiákat főleg klubszinten. A Bl-döntőn például többet fetrengtek az angolcsapatok általában kemény kötésűnek mondott játékosai, mint egy olasz bajnoki meccs föllépői. Azt is elfelejthetjük, hogy az angolcsapatok, ha nem is technikásak, de legalább kompromisszum mentesen támadnak. De mondanék egy még ékesebb példát a 2006-os olasz -német előtt nem is tudom mikor fordult, hogy egy csapat négy csatárral állt ki a hosszabításra.

f.fredericks 2008.05.23. 16:41:06

1. Cé Ronaldo mindig is Cé Ronaldo marad, mert Ronaldo csak egy van.
2. Számomra a nyolcaddöntők után véget ért a BL.
3. Jövőre pedig már csak az UEFA kupa marad.:(

_alerob 2008.05.23. 16:53:45

1. a Mu egy nagyon beképzelt néha, de megérdemelte, habár a Barca ellen és a döntőben is necces volt nekik..
2. Az aranylabda nem lesz ilyen egyértelmű....( Del piero, Ballack többek közt + az EB számit majd a legtöbbet, ahol a portugálok nem a favoritok)
3.Jövőre szinte biztos, hogy nem csak az angolok dominálnak ( +Juventus, + Bayern és várhatóan nem is lesznek gyengék, de mások is erősitenek)

+Tevezt nagyon megutáltam a döntőben.....

Strigo 2008.05.23. 16:56:10

1. Fergiet fikázók (22 év alatt "csak" 2 BL) valahogyan elfelejtik a 10 bajnoki címet. Mondjatok legalább egy edzőt, aki fele ennyit nyert komoly bajnokságban (angol, olasz, spanyol, német).

2. Angol "összevásárolt, nemzetközi" csapatokat fikázók számolják össze, hány angol játékos futott ki kezdőként Moszkvában a pályára. Segítek, pont annyi mint a Sir bajnoki címei a Uniteddel.

3. Cristiano Ronaldot fikázóknak is csak egy szám: 42.

+1: Wes Brownt fikázók szakíthatnának már a többéves előítéleteikkel.

Walmer 2008.05.23. 16:56:57

" tizenegyes párbaj meg majdnem olyan izgalmas, mint egy all in a heads upban."

Nem beszélve arról, hogy egy büntetőpárbajt azok is megnéznek, akik még az életben nem láttak focimeccset és azt sem tudják kik játszanak. Ez pedig jó a reklámozóknak.

Én konkrétan egy olyan példát tudok, mikor nem így történt. Állítólag az 1998-as angol-argentin tizenegyespárbaja előtt állt fel Erzsébet királynő, hogy ő most megy aludni, mert álmos, majd reggel mondják el neki mi volt:-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.23. 17:01:28

"Állítólag az 1998-as angol-argentin tizenegyespárbaja előtt állt fel Erzsébet királynő, hogy ő most megy aludni, mert álmos, majd reggel mondják el neki mi volt:-)" :D, méghogy Makes her victorious!

dillinger 2008.05.23. 17:14:21

Nagyjellemű John Morális Hérosz Terry legendájának árnyalásához egy részlet, a 0:13-nál történtek:

www.youtube.com/watch?v=B5uGA9Ef55I

Walmer 2008.05.23. 17:21:27

Mit kellene látnom, nagy igazságosztó, mindenttudó okostóni dillinger?

d3vnull 2008.05.23. 17:22:26

Igen, tisztán látszik, hogy Terry sugárban le akarja hányni Tévez-t és közben a fülébe súgja, hogy megöllek, Argentín köcsög... Menj már a francba a hülyeségeddel dillinger :)

dillinger 2008.05.23. 17:31:29

beléfútta a taknyát mint Bayer Zsolt

Paul Newman Jr. 2008.05.23. 17:31:56

Ha esetleg arra céloznál, hogy leköpte (másra nem tudok gondolni), akkor az már elég egyértelműen kiderölt volna. Leginkább ott és akkor.

Esetleg Tevez szemérmesen hallgat róla, igazán könnyű elhinni...

BruceWayne 2008.05.23. 17:39:21

szerintem tényleg leköpte de ez a csicskagyökér tevez örülhet hogy ennyivel megúszta. köcsög volt végig, nem tudtam hogy ekkora egy paraszt

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.23. 17:45:55

Magunk is feltúrtuk a netet idevágó infóért, de csak a pártállásoknak megfelelő véleményeket találtunk, semmi konkrétum, így Tevez hallgatása lehet a perdöntő.

Terry-ről szerintem nehéz ezt elképzelni, amúgy is csk. feladatainak tett eleget a dulakodásban, észnél volt, hogy mi történik, ez a köpés ügy nem illik a képbe.

Talán az eső az oka, talán más, de azért sem gyanakszom a köpésre, mert JT mozdulata után 2-3 msdperc is eltelik, mire Tevez reagál.

BruceWayne 2008.05.23. 17:48:29

szemébe kellett volna csulázni, azt csak észreveszi

badblood 2008.05.23. 17:48:36

A fentebb feszegetett témához:
Ibrahimovic. Az igazi svéd. :))

RoFä 2008.05.23. 18:02:22

Elárulná valaki, hogy miért utálják ennyien, ennyire Carlos Tevezt? Ezt mint enyhe dávidibolya kérdezem (nem nagyon értek a focihoz). Szerintem ügyesen játszott a döntőn, csak legtöbbször az utolsó mozdulat nem jött össze. Mással is megesik. Hogy egy pitbull? Na és.

K-4 2008.05.23. 18:03:42

...valamint: Podolski, Klose, und Asamoah sind echte Deutschen...:D

RoFä 2008.05.23. 18:06:26

Not to mention David Odonkor :D

Asidotus 2008.05.23. 18:07:07

Popp!
Az idegenben lőtt gól szabálya nem véletlenül született meg. Mondtál egy jogos ellenpéldát, a Rangerst, ez tény, én mondok egy másikat: Barcelona - Manchester. Pont az ilyen, mint ez utóbbi meccs, miatt született, mert előtte bizony nagyon sok idegenbeli 0:0 volt, majd otthon nyerünk, címen.
Mint ahogy régen 2 pont járt a győzelemért, majd 94-ben fölvitték 3-ra, mindjárt nem érte meg 0:0-ra játszani. 1993-94, Capello Milanja 34 meccsen 36 rúgott góllal (18 csapatból 10-en lőttek többet) lett bajnok.
Vannak, akik rájátszanak az idegenben lőtt gólra, de Bremen, Sporting és a Fiorentina ha lőtt volna csak 1-et, akkor ők mentek volna tovább, nem a skótok. Amúgy meg, akkor a Rangers idegenben ült volna rá a meccsre.
A 11-es párbaj baromi izgalmas (leszámítva,ha a Juventus játssza, mert akkor már a szívgörcs kerülget), de szerintem igazából az már valahol szerencsefaktor kérdése. De még mindig jobb, mint a megismételt találkozó, amit régen sokáig nyomtak. Tény, valahogy el kell dönteni.

RoFä 2008.05.23. 18:10:14

Lehetne mondjuk a 16-osról (kívülről, bárhonnan) lődözni. Akkor jobban döntene a rúgótechnika meg a kapusbravúr, és kevésbé az ideg, meg a szerencse.

Asidotus 2008.05.23. 18:21:13

Rofa!
Szerintem akkor a Juventus mindig nyerne, mert Buffon mind megfogná.
Szerintem az távoli. Bár érdekelne a profik véleménye róla

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.23. 18:25:42

Én meg épp azt látom évek óta, hogy az első meccsek általában sokal gyengébbek, mint másodikak. Ennek okát pedig épp az idegenben lőtt gól szabályában. Mert így a hazaiak is jobban figyelnek hátul, a kapott gólra, az idegenbeli csapatnak meg jó a döntetelen, viszont ha nem lenne, akkor hazaiak legalább mennének mint a meszes.

Az is hozzátartozik ehhez, hogy ha 0-0 az első meccs, akkor megint nem támad nyíltan a visszavágón a hazai fél, mert ha véletlenül kapnak egyet máris kettőt kell rúgniuk.

Amúgy a Barca-Man Uniteden a Barca is odafigyelt arra, hogy nehogy lekontrázza őket az United. Szóval ők is fontosnak tartották és nem vezettek olyan fergeteges rohamokat végén, mint ha egy bajnoki meccsről lett volna szó.

Abban igazad van, hogy a három pontos szabály jót tett a focinak, de ez hogy jön ide?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.23. 18:53:20

"Mindenkinek, aki azt írja, hogy sokan szidják a fenntebb említett portugál organizmust(embernek nem nevezném), de a két kezüket összetennék, hogy az ő csapatukban játsszon: Én WHU szurker vagyok a nem elvakult fajtából, de ha Cé betenné a lábat az öltözőbe, soha az életben nem tudnék egyetlen hammers gólnak sem feltétel nélkül örülni." (Walmer)

Én is rettegek, hogy a Realba találna menni. Meghasonlanék.
:-)

Calogero 2008.05.23. 18:54:27

Lord G; én ezt pont fordítva látom. Idáig minden angol az olaszokat fikázta a célfoci miatt,erre mit csináltak? Egy az egyben megtanulták és átvették,most meg azt kell hallgatni,h ennél szebb foci nincs a világon.. Az olaszok meg (talán pont az őket ért bírálatok miatt) offenzívebbe váltottak (nézd meg az utóbbi pár év bármelyik rangadóját és hasonlítsd össze az angolokkal),nem is jönnek úgy a sikerek.. Nem véletlenül akar a Milan és az Inter is folyton csak csatárokat venni (Ronaldo,Crespo,Ibra,Pato,Suazo + a hírbe hozott Etoo,Dinho,Drogba stb),a védelmük meg egyre inkább hagy kivánni valót maga után,mégsem igazolnak 20 millió euróért klasszisokat e posztokra.. Szóval most mondanám azt,hogy félidő van e téren; az olasz csapatok még nem elég átütők ahhoz,h gyönyörű attraktív focival hengereljenek a bl-ben,az angolok viszont már tökéletesen játszák a lesajnált olasz célfootballt.. most akkor az olaszok vagy visszafordulnak,vagy fejreáll a világ 2 éven belül

bag 2008.05.23. 19:07:47

A legjobb

1, Hogy fölényesen kipenderítettük a sajtókedvenc Arsene-nalt
2, hogy az Intert is
3, Hogy messze mi rúgtuk a legtöbb gólt

Hajrá Pool!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.23. 19:17:33

P.S. (Persze a Real Madrid a fociban a tipikus kurva, aki aztán tényleg mindig és mindenkivel lefekszik. Szóval, igazából nincs min meghasonlani.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.23. 19:23:09

Az idegenben lőtt gól szabálya miatt az első meccsek talán tényleg egy picit halványabbak, a visszavágók viszont sokkal jobbak.

A döntőkben nincsen "idegenben lőtt gól szabály", a csapatok mégis óvatoskodnak. Ez azt támasztja alá, hogy a szabály eltörlése esetén csupa óvatoskodó meccset látnánk. (Vagyis mint a szabály bevezetése előtt volt.)

dillinger 2008.05.23. 19:24:42

heinrich

hát ez az! Mindannyiunk Igazi Bajnoka még csak le se köpte Tevezt olyan igazán olaszosan, csak odahajolt a nyakába röfögni egy félreérthetőt.

so fucking weird!

na nem mintha nem lenne teljesen mindegy.

K-4 2008.05.23. 19:53:50

1.: Lehet, h. en vagyok rosszul osszerakva, de a fentebb belinkelt videoban ugy lattam, mintha John 'csk' Terry a sajat kis ingujja mellett sunyimod rauritene orra tartalmat Carlos 'gyilkosarcu' Tetvesre, na nem mintha barmelyikojukert, v. a csapataikert oda lennek, de 1 magat kicsit is sportembernek nevezo egyed ne csinaljon mar olyanokat, mint ezek, es akkor meg nem is beszeltunk Ceronaldorol, es meg sorolhatnank...
2.: A megismetelt meccsekkel az a baj, h. veluk tulsagosan elnyulik 1 sorozat, a 11-es parbajtol szivrohamot lehet kapni (ezt allitolag kimutattak...), az idegenben lott tobb gol szabaly meg nekem 1 kicsit olyan, h. ha az embernek van, akkor k. jo, ha nincs, akkor dogoljon meg a szomszed tehene is...
3.: Evtizedes 'hagyomany', h. a foci az idok soran egyre deffenzivebbe valik, avagy elrepul felette az ido vasfoga. Regen ugy tartottak, h.: "...nem erdekes mennyit kapunk hatul, csak lojetek tobbet elol..." Hol van mar a jo oreg 1-2-7-es felallas a mai 4-4-2-hoz? Szepen lassan lepkedunk visszabb es visszabb. Vajon mit szoltak ahhoz annak idejen apaink es nagyapaink, amikor 1 csapat az 5 csataros jatekrol visszaallt 4-re? Ugyanez megy ma is, csak mas szamaranyokkal...

+1.: Nezzetek Libertadorest, ott meg ma is a 3 vedo a max.!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.23. 20:07:33

"Szepen lassan lepkedunk visszabb es visszabb." (K-4)

Ez nem igaz. A mélypont a 90-es évek eleje volt. Akkor bevezettek egy nagyon jó és hasznos szabályt, nevezetesen, hogy a kapus nem foghatja meg kézzel a hazaadást. Ezzel ösztönözték a védők letámadását, és pl. a 94-es világbajnokság már viszonylag gólgazdag volt a megelőzőhöz képest.

Nem szerettem az idei BL-t, de azért itt is voltak a kieséses szakaszban is sok gólos meccsek. Sevilla-Fener, Liverpool-Arsenal. Csak hát pont a MU volt elég defenzív.

mickeyknox 2008.05.23. 21:18:46

ez a flamoney meg cashley cole néha szánalmas azért. egy-két tottin meg zanettin meg giggsen kívűl már régóta nincs klubhűség.

Romanes eunt domus 2008.05.23. 22:14:51

1. Méghogy a Milan játszik defenzív célfocit...ettől függetlenül grat a MU-nak.
2. Idén semmi sem ment meg minket a portugál bringás aranylabdájától...esetleg ha az EB-n pofánrúgja Cech-et, és mellé leköpi Barost is
3. Jövőre még ugyanilyen angol dominancia lesz. Nincs Milan, a Juve még építkezik, az Internek a negyeddöntő is nagy falat, úgy ahogy a Realnak is, a Barcát meg most kapják szét. Fio, Villareal, AtMa, hagyjuk már...

Romanes eunt domus 2008.05.23. 22:19:52

+1. A tizenegyespárbaj pedig a legigazságossabb módja egy mérkőzés eldöntésére. Ha 120 perc alatt sincs döntés, ergo, fizikailag, és technikailag egyszinten vannak, mentálisan kell eldőlnie. Aki pedig a világ legjobb játékosai között tartja számon magát (ugye, Análka?...), annak nem okozhat gondot 11 méterről a kapuba jutattnia a labdát, úgy, hogy a kapusnak fingja nincs arról, hogy merre és hogyan lövi.
Aki szerint ez igazságtalan, az az angol válogatottnak drukkol :))

BruceWayne 2008.05.23. 22:30:04

11-est nem lehet jól védeni csak rosszul rúgni.
bár szerintem VdSaarnak a legnehezebb belőni

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.23. 23:18:47

"Ha 120 perc alatt sincs döntés, ergo, fizikailag, és technikailag egyszinten vannak, mentálisan kell eldőlnie." (balinhosa)

Nagyon régen olvastam már (foci-ügyben) ennyire okos dolgot. Gratula, tök komolyan!
;-)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.24. 02:05:27

"11-est nem lehet jól védeni csak rosszul rúgni."

Lehet, hogy hülyeséget mondok, de ez épp mintha mostanában kezdene megdőlni. Pl. a két nyolcaddöntőben rémlenek olyan büntetők, amiket szerintem emberi számítás szerint nem lehetett volna védeni, aztán mégis.

bakító 2008.05.24. 07:44:43

bag: Kit penderített ki a pool fölényesen? Teljesen felidegesítettél, ilyen pofátlan hazugsággal!!!!
A 80 x-ik percben még kiesésre áltatok, aztán jött a gyökér bíró, meg Kolo bénázása. Ez a fölényes továbbjutás? A többi óriás mákról, és hülye bírói ítéletről ne is beszéljünk.

Hát urghfkobivbilvu ******.....

RoFä 2008.05.24. 09:20:45

Bedobásnál,

ezek valóban durva védések, de - bármennyire utálom Anelkát - azért az övéhez is kellett egy V.der Saar. Nem volt jó lövés, de annyira rossz se.

d3vnull 2008.05.24. 11:28:48

Bag : röhögtem egy kicsit, aztán rájöttem, hogy te ezt komolyan gondolod. És akkor mégnagyobbat röhögtem.

RoFa : Nekem eddig semmi bajom sem volt Tévez-el, de amit ezen a meccsen produkált azzalt számomra eggyé vált a manunited-el. És ami a legszarabb, hogy mindezt büntetlenül (a végén az a sárga mondjuk úgy, hogy arcrapuszi volt ahhoz képest amit kapnia kellett volna). Már Makélelé letaglózásáért is ki kellett volna küldeni.

Francois Pignon 2008.05.24. 12:55:42

"idén az olaszok például gólt sem tudtak rúgni az angoloknak"
Csak a rend kedvéért:
www.youtube.com/watch?v=D9jiHtuGfCo

rizla 2008.05.24. 13:24:12

jó, bag robbie fowlernek hiszi magát, most szabadult, mert bezárták hárshegyet, és nem volt hová rakni szegényt. ne haragudjon rá senki.

rizla 2008.05.24. 13:35:26

egyébként is az idei BL kevés pozitívumainak egyike, hogy a liverpool nem jutott a döntőbe. az viszont szomorú negatívum, hogy az MU ugyanolyan nézhetetlenül játszott, mint az antikrisztus-team

aki mindent jobban tud (törölt) 2008.05.24. 13:43:24

Be lehet rajzolni a kapuba azokat a sávokat, ahol a kapusnak egyszerűen esélye sincs kivédeni egy 11-est. Én még nem láttam pl. olyat, hogy a felső kapufa alá érkező, vagy ezzel együtt még sarokra is tartó 11-est akárki is kivédjen, és elképzelni sem nagyon tudom. Ezek azok a pontok, ahonnan egy 30 méteres szabadrúgást sem egyszerű kifogni, egy 11-est meg lehetetlen. Persze, lehet mondani, hogy a szélre tartó lövéseket sem lehet megfogni, ami részben igaz is, mert nehéz, de ha a kapus előre elvetődik és jól találja el az irányt (ami abszolút szerencse kérdése, de bejöhet az 50 %), akkor van esélye hárítani. Nem egy hasonló esetet láttunk már. Azt is lehet mondani, hogy a felső sarokba rúgni a labdát nehéz, de nem az, mert én is meg tudom csinálni 5-ből 4-szer, akkor egy olyan játékosnak, aki 40 millió forintot keres egy héten ez technikailag nem jelenthet gondot, egyszerűen csak fejben kell ott lenni. És ez a nehéz. Nem sokan meriki bevállalni, mert félnek, hogy úgy járnak mint Baggio, inkább azt az utat választják, hogy esetleg egy bőven védhető lövéssel, de biztosan eltalálják a kaput, mert ha belegondolunk, a kapusnak még így sincs sok esélye védeni, de ez már abszolút nem a lehetetlen kategória. Továbá van, aki túlzásokba esik, és ebből születnek a klasszikusan "gyatra" 11-esek (középmagasan a kapufa és a kapus között félúton - ebből is láttunk már nem egyet). Az én teóriám szerint, ha valaki nem képes elviselni a súlyt, és a felső sarkok valamelyikébe célozni, egyszerűen csak fusson neki és spiccel erőből küldje rá a labdát, úgy, hogy ő se tudja pontosan hova fog menni. Én ezt a 11-est utálom a legjobban védeni, mert ez megy be a legnagyobb eséllyel, és biztos vagyok benne, hogy ha Terry is inkább így lövi, akkor a Chelsea a bajnok (nem a legjobb példa, mert ő nem rúgta rosszul, csak elcsúszott, de aktuális, viszont Shevchenko 11-ese az elveszített Liverpool elleni bl döntőben tipikusan ilyen.).

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.24. 15:25:51

oké, oké, hogy nehéz 11-est védeni, de azért a rutin sokat segíthet:

youtube.com/watch?v=WvA9QyeDhV0

:D

d3vnull 2008.05.24. 15:34:47

Ilyen botrányosan rosszul lőni egy büntetőt... :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.24. 15:57:35

na és amikor Henry és Pires Cruijffnak és Olsennek képzelték magukat? :)

bag 2008.05.24. 16:43:52

kakíto:
ez az én véleményem személyesen nem bántottam senkit
ha ideges vagy szedj hangyát, a futballhoz meg annyi közöd van h egyszer jól fejbe rúgtak és úgy maradtál...

rizla csak személyeskedni tud továbbra is sajnos az orvosa már rég látta.
dv ha nem tetszik amit irok ne olvasd, az nst nem csak a tiétek, ez van
a céltábla visszalő :)

d3vnull 2008.05.24. 17:05:38

A céltábla : a személyiség szokásos "jajmegintbántanakezekacsúnyaposztolók" oldala megint kitört rajtad :) Ezért nem bír senki.
Az nem gyanús, hogy itt mindenki hülye rajtad kívül és bántani akar téged meg a Liverpoolt? Nézz magadba bag...

Nem tetszik amit írsz, de mégis olvasom, mert pont ezért van az Nst...

d3vnull 2008.05.24. 17:06:32

Amúgy láttátok közben, hogy a Championship play-off döntőben Windass mekkora gólt rúgott a Bristol-nak? Ha tehetitek nézzétek meg, szerintem gyönyörű volt. Most megy a sport2-n.

d3vnull 2008.05.24. 17:16:56

Ja, most nézem milyen topicban vagyunk :)

1. a szöglet valójában kirúgás ha a szöglet a mu ellen járt volna, továbbá büntetőt csak akkor fújnak nekünk, ha Joe Colenak legalább a fél szemét kirúgják a tizenhatoson belül.
2. Semmi gáz, ha valaki vérzik, nyugodtan játszhat vérző fejjel is. Különösen akkor, ha ezzel saf tovább játszathatja a kedvenc (megjegyzem : tényleg méltan az) Scholes-t.
3. Tévez-nél is kibújt a szög a zsákból, geci alak. (ha nem tudnám, hogy Argentín simán portugálra tippelnék).

d3vnull 2008.05.24. 17:18:58

Na csöcsi, elhúztam kocsmába :)

bag, hozok haza is egy sört, úgyhogy légyszíves hagyj valami csemegét estére is. Azt a témát javaslom, hogy hiába lett csak negyedik a Pool és harmadik az Arsenal azért a Pool egész idényben fölényesen jobban játszott mint az Arsenal... Szerintem ez menne neked őszintén, nem? :)

mickeyknox 2008.05.24. 18:53:00

off

kijutott az u-19 az eb-re!

on

mickeyknox 2008.05.24. 19:43:47

ennek a windass gyereknek (39 éves:)) volt még egy youtub-ot érdemlő megmozdulása, de ez nem annyira pozitív megmozdulás.... materazzi kismiska ehhez képest
youtube.com/watch?v=zbKVDsZtaHs

bag 2008.05.24. 20:47:39

d3
hozz nekem is

nem muszály kőbányit, jó lesz amstel is :)

nincs harag!

ők 3. mi meg tvábbmentünk ennyi

bag 2008.05.24. 20:55:26

a poszt címére reagálva leírtam ami tetszett a BL idei kiírásában, hiszen a T. szerkesztők ezt kérték.

nem személyeskedtem, a véleményemet írtam.

erre durva kirohanásokat kaptam válaszul. :(

(nem mintha a rizla félék fröcsögése engem érdekelne, magukat minősítik)

csak a tényszerűség kedvéért T. szerkesztők
amúgy tök jó h pont ezt kérdeztétek

szbszig 2008.05.24. 21:08:31

Nem ide tartozik, de ezúttal nem keresem elő a régi topikokat.

Na, ki a nem hivatalos világbajnok megint? :D

mickeyknox 2008.05.24. 21:34:25

na, most már a regnáló világbajnok meg az európa-bajnok is meghajolt előttünk, kár, hogy csak barátságos meccseken :)

rizla 2008.05.24. 22:05:01

némethnémethnémethnémethnémethnémethnémeth

d3vnull 2008.05.25. 03:43:49

bag : harag nincs hálistennek ezek szerint:) Ennek tényleg örülök (komoly).

Talán mondanom sem kell, hogy abból a pár sörből nagyon sok lett és fél négyes hazérkezés :) De a hun-hellén párharcot ott néztem végig :) 3-2, igen!
És ahogy most olvasom legyőzte a Roma az Inter-t ami megintcsak jó számomra. Az olasz nagycsapatok közül egyedül őirántuk érzek némi szimpátiát, csak Totti-t ne utálnám ennyire (meg úgy en-bloc az olaszokat :)). Az Inter-t meg a legférgesebb csapatnak tartom, de nem megsértődni (pl. Nerazzurri :)), ez csak szubjektív vélemény :)

Most olvasom, hogy kirúgták a sehonnai senkit tőlünk (CHELSEA). VÉGRE!!! Örülök! Az indexen olvastam most, csak attól félek, hogy Rijkaard-ot akarja majd abrapapa idehozni. Számomra egyetlenegy megoldás létezne : Senor Special One. Tudom, hogy nem Chelsea drukkerek nem értik ezt, de nekem nagyon sokat jelentett ő. Bár egy ekkora egyéniség - sem nem pozitív sem negatív értelemben véve, tehát mondom inkább azt, hogy erős jellem - nem hiszem, hogy ilyen megaláztatás után visszatérne sajnos. Vagy ha igen, azt csak úgy tudom elképzelni, hogy :
oké, leszek ismét edző, de NINCS belepofázás. Nincsenek 30m fontért ideerőltetett Shevchenko-k, nincsenek hozzánemértő, de fentről érkező taktikai belepofázások, hagyjatok dolgozni!
Mancini nem lenne szar, de ő szerintem egy sudribunkó, és lehet, hogy nem jönne ki jól a dolog.

Olvasom továbbá az indexen:
Otto Rehhagel, a görög válogatott szövetségi kapitánya:

"Mi azt hittük, barátságos meccset játsszunk, a magyarok úgy küzdöttek, mintha az Európa-bajnokságon lennének. Ellenfelünk nagyon jól játszott, agresszív volt, és megmutatta az összes hibánkat. Ez a vereség időben jött figyelmeztetés, rengeteget kell még dolgozni, ha sikeresek akarunk lenni az Eb-n."

Atyaég, mikor lesz olyan, hogy pl. -bár nem az ő feladata - kisteleki(kúvaajád) ilyet nyílatkozzon. Nem kenni semmire, jobb volt az ellenfél és kész.

Varsi 2008.05.25. 08:55:43

1. Jövőre ott lesznek a spanyolok is (főleg a Real)
2. A Juventus 3. kalapos lesz, az Atletico 4., a Bayern 2...
3. nem tudok

rizla 2008.05.25. 08:58:07

"Mi azt hittük, barátságos meccset játsszunk, a magyarok úgy küzdöttek, mintha az Európa-bajnokságon lennének."

jaja, otto, persze. de azért pár nappal ezelőtt még egészen mást nyilatkozott. nagyon komolyan kell venni a felkészülést, stb, stb. meg portugáliát ugye megcsapták azért nemrég szintén barátságos meccsen. úgyhogy ez nagyon szar duma, és már rohadt unalmas is, az olaszok ugyanezzel jöttek. és persze ilyenkor a magyar drukkerek(?) is rákezdik, hogy nem csak barátságoson kell hajtani! de amikor meg NEM hajtanak barátságos meccsen (szlovákok, szlovének), akkor meg az a baj. mi lenne, ha nem csak a pofázás menne, hanem tényleg helyén kezelnénk a dolgot: legyőztük ezeket a szőrös bunkókat, akik egy eb-győzelem keretében futball elleni merényletet követtek el 4 éve. azt hiszem, ennek jóízlésű ember csak örülhet.

gabenito 2008.05.25. 11:10:30

Grant sokkal többet érdemel mint amit hálátlan elkényeztetett csak nagy nevekre izguló chelseasták adnak neki. Ő tehet róla hogy a beképzelt portugált csunyán küldték el? (világraszóló végkielégítéssel)
Ha a chealsea drukkerek apaszerepre vágynak nesze nekik Kenyon... pff

Grantnek mint abszolút chelsea hater , abszolút elismerem a munkásságát, hogy egy morálisan széthullott, szar chelaseat feltámasztott versenyben tartott. Megverte a MU-t egyszer, és egyszer pengeélen táncolt. hibái abszolút a tapasztalatlansága számlájára írhatóak. Ja és fél év alatt bejuott a döntőbe, simán legyőzve a poolt ami valakinek nem jött össze mindössze 2 év alatt (mármint a döntő)
Szóval applause, és maxi respekt (IMHO)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.25. 11:38:10

(Igen, én nem bánnám, ha Erwin Koeman lekopírozná Grantot. Az edzőt, akitől senki sem vár semmi jót, aztán...)

d3vnull 2008.05.25. 12:51:48

gaben_ : nem egészen így festett a dolog... Grantet Abrapapa pár hónappal Mourinho leváltása előtt hozta hozzánk, és önkényesen Mourinho nyakába ültette.

morálisan széthullott, szar Chelsea : pont Mourinho menesztése miatt volt ilyen. Szerinted ha a játékosok interjúkban nyíltan mondják, hogy sokkolta őket a dolog, és szomorúak miatta akkor ott az edző nem bírt csapatmorált tartani?

gabenito 2008.05.25. 13:22:07

a szezont JM ugy kezdte hogy sehol sem voltak semmilyen versenyben. grant egy két meccs után visszahozta őket...
Grant nem tehet arról hogy abra megunta a portugált, és igaz hogy Jose távozása miatt de tényleg nem volt akkoriban csapatmorál.

És persze az örök klassszikus: ha grant veszt elrontotta José csapatát ha nyer azért nyer mert ez még José csapata. nevetséges... ideje a teljesítmény alapján megítélni valakit nem a nagy szája miatt tisztelni... amúgy nekem nagyon jött Grant fanyar szar humora :)

Grant murinnyo nyakában:
aki kurvának megy ne sírjon ha basszák!
mi scusi
ergó:
ha elmész abra csapatába ne a nyugat európai felfogást várd ilyen tekintetben ez evidens lehetett Josénak is...

d3vnull 2008.05.25. 14:37:29

Ha Grant-et a teljesítmény alapján ítélem, akkor is oda jutok, hogy nem sokat csinált. Taktikai változtatás nem nagyon volt, morálisan békasegg, Mourinho idejében szerinted előfordulhatott volna, hogy Drogba és Ballack nyíltan vitatkoznak a pályán, lökdösődnek, hogy ki rúgja a szabadot? Mourinho úgy lebaszta volna őket félidőben, hogy meghülyülnek. Vagy előfordulhatott volna, hogy Terry és Ten Cate között majd' tettlegességig fajuló vita tör ki? töttörö, töttörö.

badblood 2008.05.25. 17:10:30

d3
Grant valóban nem csinált semmi érdemlegeset, én is örülök, hogy végre elküldték.
Már képben van állítólag Hiddink, avagy Laudrup is.
(az vitán felüli, hogy Mourinho lenne a legvagányabb)
Nyilván 1-2 hét múlva már okosabbak leszünk :))

d3vnull 2008.05.25. 17:52:57

Rijkaard-tól félek... Amennyire az ilyesmit Abrapapa át tudja gondolni...

BruceWayne 2008.05.25. 17:54:22

Mancini is képben van :-)
amúgy Grant azért ennyi fikát nem biztos hogy érdemel. gyakorlatilag a bajnokságba felhozta egálra a csapatot a bl meg egy elcsúszáson múlt. vagy Ten Cate itt is ennyire jó lenne?

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.25. 21:38:54

Én örülnék Tenknek, de úgy tűnik Hiddink lesz a befutó az orosz padról.

d3vnull 2008.05.26. 10:46:54

Ki az Tenk? :)

Nem tudom mit szaroz ennyit Abrapapa. Tessék felemelni azt a telefont és tárcsázni Tornyi Barnabást :):):) Na jó, szar volt, Chelsea szurkerként meg ijesztő is :)

BruceWayne 2008.05.26. 11:42:16

ha végignézünk a nagyobb bajnokságokon és válogatottakon, olyan rengeteg név nem jöhet szóba:
Rijkaard, Mancini, Laudrup, Koeman, Ancelotti, Lippi, Ericcson, Martin O'Neill, Hiddink, Scolari, Donadoni a nagyobb nevek akikből talán "válogathatnak" a nagycsapatok, nem?

d3vnull 2008.05.26. 13:51:05

Mourinho-t ne felejtsük :)

ZenZo 2008.05.28. 11:39:03

Na két dolog:
1. K-4: még a felállásokat firtató hsz-ekre: igen a Libertadores és egyéb délamerikai focikban még mindig sok a 3 védős felállás, ennek az oka, hogy ők (pontosabban a Brazilok) "találták ki" az úgynevetett WM felállást (nem ma), ami egyfajta 3-2-2-3, s világversenyeken is évtizedeken át sikerrel alkalmazták. Csak a "modern" brazil válogatott már beleesett abba a hibába, hogy minden posztra csatárt állít...

2. Chelsea és Grant menesztése: várható volt, és én is pártolom a dolgot. Mikor Grant megkapta az új, négyéves szerződését a szezon végén, már akkor sejthető volt, hogy ez a hosszabbítás azért volt ilyen fontos, hogy jó pénzzel menthessék fel a szolgálatai alól. Állítólag hat név van a kosárban, de meg lennék lepődve, ha Abra már nem tudta volna az utód nevét JM menesztésekor, és Grant távozásakor nem lett volna biztos a dolog.Lippi, Rijkaard, Mancini, Hiddink, SGE, Scolari és Mark Hughes tán a jelöltek, de persze Laudrup és újabban Deschamp és Ancelotti neve is felmerült, sőt már vannak olyan kombinációk is, mint Mancini-SGE. Tény, hogy JM-mel már többször is tárgyalt Abra a visszajövetelről, és állítólag egész stáb dolgozik azon a klubnál, hogy úgy térhessen vissza, hogy Abra jóhíre ne csorbuljon. Számomra szimpatikus lenne akár Gullit és Zola edzői karrierje is nálunk. A fent említett hat névből szerintem Mancini és Rijkaard igen rossz döntés lenne, Hiddink talán a legjobb, de szerintem rá nagyon kicsi az esély, hacsak Abra közben nem jár ugye az orosz válogatottnál. SGE az angol válogatott után annyira nem jó jelölt, de klubedzőként azért elismerésre méltó, csakúgy, mint Hughes, akinél még Chelsea-kötődés is van.

doktor.dikhed 2008.05.29. 19:41:45

Azért a 11es párbaj sem mindig izgalmas. Ha csak az egyik csapat az angol, akkot tuti a másik nyer...
süti beállítások módosítása