Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Őfelsége királya voltam

2010.07.28. 16:40 mocsing

...és most emelt fővel távozok országomból. Augusztus közepén megtörténik az, amit eddig elképzelhetetlennek hittünk: Raúl Gonzalez Blanco-t egy nemhabfehér mezben fogjuk látni futballpályán. Talán ő sem gondolta volna, hogy egyszer ilyen lépésre kényszerül, mindenesetre felejtsük most el az unalomig ismételt mondatokat, miszerint Raúl az Atlético nevelése a Real-nál megközelítőleg úgy bánnak a család legendáival, mint egy átlagos tűzoltóújonccal a beavatásán. Persze közben meg jófejek, hogy nem kérnek érte pénzt, nem akadályozzák a távozásban – minden nézőpont kérdése, ugyebár. Nézzük meg, miért dönthetett úgy az ostobának, vagy a tipikus impulzusvásárlónak aligha nevezhető Felix Magath, hogy szüksége van a veteránra, és miért érezhette azt Raúl, jó lesz neki Gelsenkirchenben. Mindezt persze lapozás után.

Legelőször is említsük meg a korrektség jegyében: a papíron világklasszis Raúlnak kb. egy éve nem nagyon volt jó meccse, olyan, ami miatt joggal tekinthetnénk rá nemzetközi klasszisként, pláne nem. Ez nyilvánvalóan összefügg azzal, hogy madridi szerepe tizenötperces csereemberré devalválódott. Most már csak az a kérdés, hogy melyik az ok, és melyik az okozat. Pedig dehogy kérdés ez. Tavaly harminc bajnoki meccséből hármat játszott végig és több mint húszszor cserélték be a 60., tizenötször a 70. perc után. Ehhez képest öt gólja nem is rossz mutató. A BL-szereplést Real-játékosnál elővenni már lassan 10 éve olyan, mint mondjuk Ambrus Attilát komoly arccal megkérdezni, mit csinál jövő hétvégén, úgyhogy ezt a vonalat hagyjuk is, mert nem mér semmit. Egyébként rúgott két gólt a csoportmeccseken, de jobbára itt is meccsvégi csere volt.

A kérdés tehát egyáltalán nem Raúl képességeire vonatkozik, sokkal inkább a korából (is) fakadó potenciál kérdéses mértékére, ami még benne van/lehet. Ha Raúl pályafutását egy termékként értelmezzük, akkor az életgörbe szerint enyhén szólva is a hanyatló fázisban van.

És a végén a régi romjain egy új világ épül*

Részemről fogalmam sincs, mit akarhat Magath játszatni vele. A visszavont, center mögött elhelyezkedő second striker valahogy nem illik a királykékek eddig megismert formációjába. A Schalke egy horvát Schweinsteiger-lighttal (Rakitic) és – jellemzően – két szélsővel (Edu, Farfán, esetleg Hao, Sanchez – utóbbi távozott) játszott az előző szezonban, ami egyrészt bevált, másrészt ezen felállás gelsenkircheni kiadása előretolt centerjátékot követel. Ehhez Kurányi kiválóan illett, mint egy robot birkózott, felugrott, fejelt, sokszor jól, néha rosszul. De jött meccsenként vagy huszonöt labda a fejére, és csak rajta múlt, elnyomja-e a védőjét – ráadásul senkinek nem tűnt fel, milyen bántóan ügyetlen tud lenni a földön. Előttem titok, góljainak hány százalékát szerezte Raúl fejjel, de a szám konvergálhat a kurvakicsihez. Nem beszélve arról, hogy Kurányi nem egy gyorsvonat, de Raúlhoz képest igen, ami a védekezésre építő gelsenkircheni futball egyik alapelemének számító kontrázásnál azért igencsak jól jön. (A másik alapelem a pontrúgás, ott meg szintén nem árt fejelni, mert beadni sem ő fogja). Érdekes lesz, amikor Edu és Farfán beívelik középre a nemrég megszerzett labdát, Raúl pedig a félpályán integet nekik, hogy várjanak még, mert ő is hátrament szögletnél.

Állítólag a madridi jövevény lesz a legjobban fizetett kerettag a Schalkénál, nyilvánvalóan nem a padra hozzák, oda nem is jött volna. Játszani fog tehát, csak azt nem tudom, mit. Vagy még inkább: hol. Ha Kurányi helyét foglalja el legelöl, akkor elég erős adaptivitásra lesz szükség a siker érdekében. Nagyon más világ lesz itt, senkinek nem mondok újat azzal, hogy másképp védekeznek és másképp is támadnak a csapatok, mint amit az elmúlt húsz évben tapasztalt. Ha nem ő lesz a legközelebb az ellenfél kapujához, akkor egyrészt nagyon várom, kit vesz oda Magath, mivel most egy kicsit szerény a felhozatal: amennyiben Farfán szélső marad, úgy jelenleg a szlovák válogatott Erik Jendrisek a legnagyobb név, illetve a svájci utánpótlás-válogatott Mario Gavranovicsnak lehet még esélye csatárként a kezdő közelébe férkőzni. Másrészt nagyon várom, hova teszi a spanyolt. Szélre nem lehet, kétcsatáros játékhoz meg ki kell venni a felállni készülő Matip-Jones rombolóosztag-duó valamelyikét, márpedig a középpályás labdaszerzésre, majd a játékszer Rakiticshez való eljuttatására épül az egész játéka a bányászoknak.

Egy verzióban van ráció, e szerint Farfán lesz Raúl ékpárja, amivel logikusan borul a szélsőjáték, de legalább lesz kivel összejátszani – méghozzá földön tartott labdával is. Ennek nagy hátránya, hogy Farfán se fejel sok gólt, cserébe alacsony. Másik opció, hogy a pletykáknak megfelelően leigazolják Pantelicset, aki mögé nem rossz ötlet egy visszavont csatárt tenni, de vele és (a kihagyhatatlan) Farfánnal együtt már háromra növekedne a védekezésre totálisan alkalmatlan személyek száma. Az még mellékes is, hogy finoman szólva sem az ifjonti hév vinné előre ez esetben a csatársort. De Rakiticset se lehet padoztatni, ahogy a másik szélre is kell valaki, és Edu se sűrűn blokkol ellentámadást. Ezt nem biztos, hogy el fogja bírni ez a gárda és ugye minden Raúl kedvéért változna-borulna.

Nem írom le azt az ostoba mondatot, hogy még Magath sem tudja, mit szeretne kezdeni a Real egykori ikonjával, mert biztos átgondolta már, miután úgy döntött, megéri a kockázat ellenére ez a rengeteg pénz, amit havonta utalni kell neki. Biztos lemeózta, van-e 33 évesen olyan fizikai állapotban, ami évi harminc Bundás-meccshez elengedhetetlen; tuti, hogy végiggondolta, ki rohangál majd a széleken, és ki kivel fog összejátszani.

Raúlt nyilvánvalóan egy dolog motiválta a váltásban: újra ő legyen a király valahol, ahol valami megfoghatóért lehet küzdeni. A mondat első fele magába foglalja a stabil kezdőcsapatbeli tagságot és minden egyéb járulékos hasznot is, míg a második tagmondat csak annyit jelent, hogy nem az EL-indulás elérésével, vagy a kiesés elkerülésével szeretne tervezni, hanem a bajnoki címmel és a BL-csoportkörrel. Ebből a szempontból jó döntés volt a Schalke, még akkor is, ha a Tottenham mondjuk tízből hatszor talán meg is verné őket.

A történet szereplői közül tehát Raúlt megértem és becsülöm, a Realon nem lepődök meg, Magath terve viszont rejtély. Egy lelassult, feltehetően irgalmatlanul nehezen motiválható egykori világklasszist hozott kezdőcsapatbeli garanciával, aki még a szerkezetbe is nehezen illeszkedik, innen az én laptopom elől legalábbis. Szerkezetet átalakítani persze lehet (Raúlt már kevésbé), de ezt az ezüstérmes Schalkét ennek a Raúlnak a kedvéért megbontani, közben meg egy vagyont kifizetni neki – meggondolatlanságnak tűnik és nem Magathra vall.

Mindenesetre Raúl a lehetséges opciók közül a legmagasabb szintet választotta, ahol még érvényesülhet és ez mindenképp becsülendő. Respekt. Még egy újabb adalék az eddigi megszámolhatatlan mellé, ami miatt a rokonszenves futballista szobrát erről az emberről kell mintázni; ami miatt, ha megkérdezik, milyen egy Példakép (igen, csakazéris nagy p-vel, de én is olvasok modorosblogot), őt fogom besüvölteni elsőre. Ennyivel is érdekesebb, több lesz jövőre a Bundesliga és egy kicsit ennyivel is kevesebb lett megint a világ labdarúgásának alfahímje.



*Ez a mondat ennek a Tankcsapda-számnak az egyik sora. (Egyébként iszonyú nehéz a Magath-magát szóvicceket megállni, amikor ilyen mennyiségben írhatja le az emberfia Felix vezetéknevét. Pöte biztosan átérzi.)

193 komment

Címkék: real madrid schalke raul

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr582181792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 13:52:48

@Lojzi_:

Hát igen, pont nem arról van szó, hogy "visszavonul". Hanem szintet vált. A Real Madridnál minden évben egyetlen cél létezik: a világ legjobb csapata lenni (függetlenül attól, hogy ennek mennyire tudnak aztán megfelelni). A Schalkénál már a célok is szerényebbek: legyünk harcban a bajnoki aranyért, jussunk ki a BL-be, éljük túl ott a csoportkört. Ezek még mindig tiszteletreméltó célok, amelyekért küzdeni érdemes a legnagyobb sztároknak is. Az MLS vagy az üzbég bajnokság megnyerése egy Raúlnak viszont tényleg egyenlő volna a visszavonulással.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 13:55:21

(Vagyis tulajdonképpen inkább egy Henry-búcsúztató posztot lenne jogos reklamálni.) :-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.29. 13:56:35

@Csöncsön: kézfeltartással szavazzunk róla

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 14:03:03

@mocsing:

Közben a "Raúl és a fejesgólok" témájában találtam egy (sajnos nem túl jó minőségű) videót. Föltalálta magát fejjel is, ha arról volt szó:

www.youtube.com/watch?v=6TSsyM3C2Vc

Iustizmord 2010.07.29. 14:06:08

@krysal: édes pofa.... mintha feleségem hallgatnám. de a vadidegenek bálbványozásánál PONT nem kanfocistákra gondoltam:o) da a maldini itt- raul ott dologban kiegyezhetünk. bár maldini ugye mindig rossoneroban tolta, nem inter-nevelés és nem ment el hamburgba :o) (szurkapiszka)

@popp: eegen, pep romába igazolt, de ott 2 csapat van, bocs h összekevertem, innen északról olyan egyforma ... :o))))))))))))))))) de elnézést a tárgyi tévdésért, lehet h én vagyok feledékeny, de nagyot nem alkotott pep a romában, vagy valami kimaradt nekem?

@Endoscope: Bírom a vörös-fekete pofád

anatómiai ismereteid hiányosak. szív, cuora, coer, heart, hart, ilyesmi, az vörösfekete. nem gesicht, face, POFA (bazmeg) usw.

nemtom mekkora fizut kap raul, de a mezeladás lendít szvsz kb 1 évet. az indirect effect-et nem is említve. a schalke nem jár rosszul.

Neil Blender 2010.07.29. 14:06:28

@Lojzi_: Az a baj hogy sokan eleve rosszul reagálnak erre. Persze mit várunk olyan emberektől akik a mai napig annyit tudnak a reálról csípősen megjegyezni hogy a "galaktikusok".

Ha figyelmesen elolvasod a kommenteket a legtöbb Real-Raul szurkolónak igenis pont az a baja, hogy Raul nem vonult vissza (MLS,KAtar, Dubai stb) hanem igenis egy aktiv bajnokság aktív csapatába ment. Urambocsa' még az is összejöhet hogy fellép égszínkékban a Bernabeuban...

Mondjuk abba én tuti belehalnék, ahogy Morientes esetében is tettem mikor 2t vágott a Monaco mezében nekünk.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.29. 14:11:24

@Csöncsön: kénytelen leszek a sebességkülönbségre terelni a témát :)

ok, aláírom, raúl biztosan több gólt fejelt, mint én állat a bajorhívő fejemmel gondoltam, de a poszt ezen részét vállalhatatlannak msot sem érzem, max a kurvakicsit írjuk át kurvakicsire kurányi megfelelő adatához képest-re

a videó után sem tolnám fel oda raúlt, ahol kurányi játszott, pláne nem hasonló utasításokkal

Lojzi_ 2010.07.29. 14:13:49

@Csöncsön: Ez már ízlés kérdése.
Persze létezik olyan finom szintezés, ahol a minden csapat külön szintet képvisel (pl. négy külön szinten van a Real, a MU, a Barca és a Bayern) holott 4 toptizes klubról van szó, függetlenül attól, hogy most éppen ki nyerne egy most vasárnap esedékes választást... ööö... izé.. mérkőzést.

A Schalke éppen nem top-ten, hanem top-twenty klub, így részben igazad is van, részben meg mégsem.

Ha Mallorcára igazolt volna, vagy Frankfurtba, akkor aláírnám, mert szerintem ők már valóban lejjebb vannak egy igazi szinttel, de a 4 topliga BL csapatai nálam az erőviszonyoktól függetlenül ugyanazt a szintet képviselik. Gyakorlatilag bármelyik legyőzheti bármelyiket.

Nem is vagyok benne egyébként biztos, hogy a Madrid a nagy célok mindig magabiztos meghírdetése ellenére tovább jut majd a BL-ben és a hazai bajnokságban, mint a Schalke.
Sőt, ha most kell tippelni, akkor azt mondom, hogy nem.

De egyébiránt nem is erről beszélgettünk, hanem arról, hogy végetért-e Raúl pályafutása és abban kb. pont megegyeztünk, hogy nem.

Lojzi_ 2010.07.29. 14:18:06

@Neil Blender: Viszont nem is az általad citált madridistákkal szálltam vitába, mert nem is mennék bele olyanba, hogy nektek mi lett volna jobb a Schalke, vagy az Al Dzsazira. Ezt játszátok le magatok közt.
Én történetesen pont azokkal vitatkoztam, akik ennek az ellenkezőjét állítják, hogy ő most visszavonult márpedig. Mert nem így van. Jön még Reálra Raúl... :o)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 14:20:37

@mocsing:

Hát ugye, ha Raúlnak jön "meccsenként huszonöt labda a fejére" (ami minden, csak nem a Real játéka volt), akkor lehet, hogy abból egyet-egyet talán ő is befejel. De már az is kész nyereség lesz a Schalkénak, ha leköt emiatt két-három védőt.

Egyébként tényleg, ez komoly kérdés: mikor játszott utoljára spanyol játékos a Bundesligában?

Tika_ 2010.07.29. 14:22:20

Egyetértek, hogy én is búcsúztató posztot vártam, és, hogy Madridban is az lett volna a korrekt, ha tisztességes búcsúmeccset kap, stb. Értem, hogy milliós nagyvárosok, a 3 topliga utáni bajnokság, 80 ezres stadionok, stb., de a Schalke 04 tipikusan egy olyan csapat, amelyiket majd tavasszal vagdaljuk egymás fejéhez az Inter és Chelsea szurkolókkal, hogy nektek megint q könnyű ágatok volt, úh ez szerintem sem különbözik attól, hogy az USA-ba menne, és abszolút mellékes, hogy mi lesz a posztja új csapatában.

@értelmetlen_nevű: Így az, hogy mennyi gólt fog lőni, szerintem tök mindegy
@Lojzi_: A Bayern azért más kategória

Bár végül is mindegy, mert bárhogy is, a lényeg, hogy ez egy olyan alkalom, amikor állva taps Raúlnak, a Real volt játékosának.

Iustizmord 2010.07.29. 14:22:36

@Endoscope: skill? ő nem merga cabrioból hanem nádfedeles bárpultok alatt villant grimaszt hogy kúrjon. csak a méretet nem tom levenni, ránézésre 20 cm alatt. egy nigger ezen szánakova röhög, és a 15 éves calibra cabrioval felszed egy jó picsát.

de a vb " beárazta", é nem is maldini védekezett rajta.

Lojzi_ 2010.07.29. 14:26:18

@Tika_: Na pont az ilyen hülyeségekről beszélek.

Tika_ 2010.07.29. 14:31:27

@Lojzi_: Mindentől függetlenül, érdekelne, hogy szerinted melyik max 19 csapat jobb, mint a Schalke. No offense, komolyan érdekel.

rizla 2010.07.29. 14:32:18

@Iustizmord: ennél a xavis visszavágásnál dedósabb nem fért ki a csövön? nem értem hogy jön ez ide, a MADRIDOT védem, gondolhatod, hogy akkor tényleg komolyan gondolom, amit mondok.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 14:35:35

@Iustizmord: Pep akkor már finoman szólva is öregecskedő focista volt, Tommasi és Emerson mellett nem fért be, ücsörgött a padon, oszt egy szezon után húzott Bresciába. Amúgy meg a magyarul maga a város Róma és annak igazi csapata a Roma.

rizla 2010.07.29. 14:38:01

@Tika_: az sajnálatos, hogy elmarad a búcsúmeccs, de ezért elővenni a madridot és gonoszozni, kivételesen elég nevetséges. raúl úgy döntött, hogy eligazol. hogy kapjon búcsúmeccset? majd a schalke visszaküldi az előszezonban a bernabeuba? vagy hogyan kellene ezt elintézni?

rizla 2010.07.29. 14:38:32

@popp: viszont edzőként rengeteget tanult ott.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 14:43:46

@rizla: Bizony, Don Fabiotól.

Búcsúmeccs: Láttunk már olyat, hogy két csapat egy játékos transzfer kapcsán kikötött egy barátságos meccset. A holt szezonban éppen simán beleférne egy Real-Schalke a Bernabeuban (még talán hasznos is lenne mindkét csapatnak). Első félidőben habfehérben nyomhatná Raúl, a másodikban királykékben.

Lojzi_ 2010.07.29. 14:46:25

@Tika_: Erre csak azt tudom kívánni, hogy tavasszal az ő góljával pottyanjon ki a szeretett Barcád a Schalke ellenében és akkor jöhetsz itt 3 topliga utánizni, más ketegóriázni, meg visszavonultozni bátran.

De lehetőleg még a nyolc között, hogy jövőre ne 70, hanem 140 millió minusszal zárjatok és mehessen a játékoskiárusítás.

A topligák kérdésében meg egyébként is ajánlom figyelmedbe az UEFA vonatkozó számítását. Eszerint ebben a szezonban hajszállal a Serie A a 3. "topliga", míg jövőre már a Bundesliga.

Remélem továbbá, hogy a kurvanagy máskategóriás elitklubok közül a következő években jópár bedől az ész nélküli igazolásokból és fizetésekből származó hiteleik súlya alatt.
Akkor majd tiszta lesz a kép, hogy melyik klub valóban más kategória és melyik hitelből pumpált lufi.

rizla 2010.07.29. 14:49:49

@popp: láttunk már olyat (?). korántsem általános. szerintem a visszavonulásakor számíthatunk majd ilyesmire, jelenleg elég erőltetett lenne. nincs miért fikázni a madridot, tényleg nem értem, hogy most min kellene felháborodni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 14:52:02

@popp:

Lehet, hogy Raúl is edző lesz, és ő meg Magath módszereit lesi majd el. :-D

Mindenesetre ebben a globalizált világban nem is biztos, hogy árt egy kis vándorélet. Torres és Fabregas is bizonyára tanultak új dolgokat Angliában, Raúl is kaphat új impulzusokat Németországban. (Még ha ezeket már inkább majd menedzserként, utazó nagykövetként, szövetségi megmondóemberként, istencsászárként, esetleg tényleg edzőként hasznosíthatja is majd csupán.)

Pancho vesszőparipája, hogy a spanyol bajnokság is akkor volt igazán jó, amikor a világ minden tájáról jöttek az edzők, és hozták a tapasztalataikat.

Lojzi_ 2010.07.29. 14:54:26

@Tika_: Mondjuk otthonról a Bayern, Angliából a top 4 (ebben már a City van benne, vagy még a Pool?), spanyolországból a 2 nagy (a Valencia is itt lett volna kiárusítás előtt), az olaszoktól mondjuk a Juventusnak és a Milan-nak megelőlegezve egy jó szezont 4 csapat.
Ez 11, akik szerintem tuti előttük vannak.

Ha még találunk egy-két másik topligás csapatot, ami szódával jobb náluk, meg a topligán kívüliek legjobbjait, akkor is jó eséllyel 20-on belül a Schalke.

Gondolom persze a Te világképedben az angol/olasz/spanyol alsó középcsapatok is mind jobbak, mint bármelyik Bundesliga csapat (akár a Bayern), de ez kurvára nincs így már most sem és még kevésbé lesz így jövőre, vagy 2 év múlva.

Iustizmord 2010.07.29. 15:03:09

@rizla: neked minden dedós ami xavi-t nem fasszopó. ha meg a madridot véded az csak mistype lehet :o)

@popp: szal pep -> roma = raul ->04 ?

akko az szánalmas.

@rizla: hát még pasta-ról...

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 15:06:21

@Neil Blender: na, akkor én sem írok hosszan, mert lojzi utánad nyolc másodperccel leírta a lényeget.

(amúgy az s04, ha csak magath fiataljai nem virítanak, vagy lesz még komoly igazolás, nem biztos, hogy fel fog férni a dobogóra)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 15:18:06

@Csöncsön: ha gomez vagy castro (LEV) spanyol, akkor 2010-ben :)

krysal 2010.07.29. 15:18:34

@Lojzi_: azt szeretném, hogy megértenéd, NEKÜNK olyan, sőt, még rosszabb, mintha visszavonult volna. NEM, nem a bundást, vagy a Schalkét minősítjük ezzel, és még csak nem is a döntését (részemről respect neki érte), inkább azt fogd fel, hogy sokunknak, aki tizenévesként Raullal szeretett bele a fehér mezbe első impulzusként, akik együtt csókolták vele a góljainál a gyűrűjüket, vagy a címert a mezen, számukra ez egyenértékű. Ennek a fényében gondold végig a néhányunk által leírtakat, ne a sértett félként.

@Neil Blender: +1, nekem Guti is irtózatos kedvenc, igazi "régi vonalas" labdarúgó, nem a mostani "tanult robot". Bár mezem tőle nincs, de pólóra nyomattam azt a fotót, mikor állítólag férfival csókolózott, a BM drukker barátaim azóta is azon röhögnek:)

@Iustizmord: szurkapiszka véve, viszont tegyük hozzá, maradhatott volna, a saját döntése volt, és ezt tiszteletben kell tartani. Mentalitásából és a foci iránt érzett szeretetéből (hjaj, ez egy pöppet Danielle Steel-es lett, sry) adódóan nem is lehetett volna mást várni tőle. Viszont arról nem tehet, hogy apuci nem volt Real csillag, mint az id. Maldini esetében fordított esetben igaz.

Lojzi_ 2010.07.29. 15:18:49

@Radio Free Aberrania: Annak azért várjuk ki a végét. A Magath féle produkciót (1 arany, 1 ezüst) csak a Bayern tudta hozni az elmúlt két évben és gyanús lenne, ha idén nem próbálná meg.
Az átigazolási szezonnak nincs vége és jelentős pluszban vannak, plusz lesz BL csoportkör, mint bevételi forrás.

Amúgy lehet bátran Bundesliga dobogót jósolni.
Bayern, Schalke, Werder, Leverkusen, Dortmund, Stuttgart, Wolfsburg, Hamburg. Az nyolc csapat 3 helyre. Vagy 6 nemzetközi indulást érőre.
Ja és ne felejtsük el, hogy idén feljutott a Kaiserslautern... :o))))

Tika_ 2010.07.29. 15:19:55

@rizla: HOPPÁCSKA!!! Hogy egy minap linkelt klasszikust idézzek :). Ugyan nem gonoszoztam a Madridot (!! – mondhatni, kivételesen :D). Egyáltalán nem tartom lehetetlennek egy búcsúmeccs összehozását, tudtommal nem kell küzdeniük a főtábláért, szuperkupákban sem érdekeltek, és ugyanez biztosan elmondható még jó pár csapatról.
Felháborodás egyébként 2 dolog kapcsán van:
- A Realosok siratják Raúlt
- A német drukkerek vannak itt főleg felháborodva.
pl.:
@Lojzi_: Bal lábbal keltél fel, vagymi?? Nem kurvaanyáztam, nem küldtem el senkit a picsába, nem fosszaroztam le semmit, még csak fogalmatlannak sem minősítettem semmit, oszt mégis rámpörögtél, mintha muszáj lenne.
Azért hogy megnyugtassalak: szerintem a Bayern jobb csapat, mint az angol/olasz/spanyol alsó középcsapatok (wtf, magasról nem érdekelnek az angol/olasz/spanyol alsó középcsapatok :D), és szerintem határt kéne szabni a fociban a nagy költekezésnek.
Az UEFA vonatkozó számításánál szerintem arra a koefficiensre gondolsz, amibe EL is beletartozik, úh ez bocs, de nem, mert az talán nem túlzott kategorizálás, ha az MU-t és a Rapid Wient nem vesszük egy kalap alá ;).

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 15:20:31

@Iustizmord: A 2002-es Roma azért jobb volt mint a mostani Schalke, mint ahogy náluk a zeniten túli Raúl csúcsigazolás, míg Rómába Pep a keret kiegészítése miatt jött.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 15:20:54

@Radio Free Aberrania: de tulajdonképpen ibériai játékosok szerintem mutatóba is alig voltak a buliban, még baszk is több volt mint spanyol :)

Neil Blender 2010.07.29. 15:24:03

@krysal: És ne feledjük el hogy Maldini vándorolt a nyugdíjas évek alatt mint az állat. Balhátvédből lett sokszor középső mert balra már lassú volt mint öreganyám. Nem elvéve Maldini óriási érdemeit de más poszt.

Sehol a világon nem egyedülálló hogy egy védő 34-36 évesen még simán eljátszik rutinból (a Milánnál ez kifejezetten igaz, ott mintha elvárás lenne a vénség a védelemben), ugyanez csatárokra elvétve igaz. Gondolkodási idő híján csak Larssont tudom most előkapni, aki aggastyán korban is (kiegészítő) szerepet töltött be komoly klubnál.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 15:24:28

@Lojzi_: ja, de nem rehagel az edző (egyelőre :)

az fcb-hsv-bréma trió ebben a pillanatban szvsz jobb a s04-nél, de mondjuk tavaly is jobbak voltak. a többiek megy egy kategória a s04-gyel, ezért mondom, hogy nem olyan tuti az a dobogó.

Neil Blender 2010.07.29. 15:28:51

@Radio Free Aberrania: Nem véletlen. Más nyelv, más környezet, más játék.

ez olyan mint az oroszok. Minek menjenek külföldre mikor otthon rohadt jól megfizetik őket, egyre jobb lesz a bajnokság stb.

Egy játékos aki a PD-ben játszik, csapattól függetlenül szerintem meg van fizetve, normálisak a körülmények, jó az idő (sztem egy spanyolnál ez különösen számít). Nincs oka külföldre igazolni. Főleg nem egy Bundesligába, ahol a Bayernen kívül nincs "nagy név" (nem összekeverendő a jó klubbal), a fizetések sem verdesik a plafont.

David Villa nyilatkozta mikor hívta az Arsenal, Citeh, Utd trio hogy nem megy Angliába mert esik az eső, nincs kedve nyelvet tanulni és otthon is megfizetik. akkor minek?

Lehetnek pro és kontra vélemények, olajat nem akarok a tűzre de egy spanyol játékosnak nem feltétlenül ideális céleállomás a Bundesliga.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 15:32:04

@Neil Blender: most nem azért, de a francia nem más nyelv? :) (vagy a szerb, akiből annyi van, mint az oroszok :)

a más játékot készséggel elhiszem, bár a brazilokból, argentínokból is rajnát lehet rekeszteni.

Lojzi_ 2010.07.29. 15:36:36

@krysal:
És jól mondod: ez nektek rosszabb, mintha visszavonult volna. Ezzel magad is elismered, hogy nem vonult vissza.
Sőt, aktívságának a tényét adott esetben a Real ellen bizonyíthatja, mint Morientes tette ezt anno.
Amitől nektek szintén nem lesz jobb.

Azért legyek empatikus is:
Emlékszik valaki a lyoni Elber nevű játékos győztes góljára a müncheni Olimpiai Stadionban? Én sosem fogom elfelejteni.

krysal 2010.07.29. 15:38:26

@Lojzi_: +1, hihetetlen durva volt.

Hasonló volt az említett Móros eset is, igaz, ő nem sírt, de az EGÉSZ stadion állva tapsolta, és skandálta a nevét. Nekem meg fájt a szívem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.29. 15:39:34

@popp: Szerintem a város igazi csapata címre jobb eséllyel pályázhat az idősebb és sportszerető átlagos emberek által létrehozott klub, nem gondolod? :) Persze a fenti két dolog ellenkezője - ami a Romára igaz - is számíthat.
Különben is, azért lett Lazio a Lazio, mert az magába foglalja Rómát is, Bigiarelli szavai szerint. A tisztelet miatt nem magáról a városról kapta a nevét, egy akkor még létező római klub miatt.
Persze ahogy gondolod. :)

krysal 2010.07.29. 15:39:34

@Lojzi_: és: ki más nevében értekezhetne egy Real drukker Raulról. Milyen más szempont szerint? Le tudod nekem írni, mert akárhogy agyalok rajta, nem megy?

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.29. 15:48:33

"Remélem továbbá, hogy a kurvanagy máskategóriás elitklubok közül a következő években jópár bedől az ész nélküli igazolásokból és fizetésekből származó hiteleik súlya alatt.
Akkor majd tiszta lesz a kép, hogy melyik klub valóban más kategória és melyik hitelből pumpált lufi."
Ezzel azért nem számolnék(Uli már vagy 15 éve erre vár:)), de ha meg is történne, abból talán a Bayern profitálna, de a bundás többi csapata kevésbé.

Lojzi_ 2010.07.29. 15:48:35

@Tika_: Én sem anyáztam és meg is említettem az általam kifogásolt részeket a hsz-odban, úgymint:
- 3. topliga utáni liga
- más kategória a Bayern, mint a topklubok
- Raúl visszavonult lényegében
Anyázni ugyan nem anyáztál, de azért ezek elég nagy otrombaságok.

A BL meg alapból egy valag bónuszponttal van súlyozva a koefficiens számításnál, így nincs igazad.
Nagyjából reális a pontozás a súlyozásnak hála. A Rapid Wien-nek meg nem a MU a BL beli párja, hanem a Debrecen pl., amivel az angolok, az olaszok és a franciák 4 ajándékpontot zsebeltek be.
Tavasszal az EL is tele van remek topligán kívüli csapatokkal és olyan topligás csapatokkal, akiknek az előző szezon végén, vagy éppen ősszel nem jött ki a lépés, így átkerültek a BL-ből.

Lojzi_ 2010.07.29. 15:50:52

@Radio Free Aberrania: A Bundesligában szerintem idén az előszezon nehézségei miatt még a Bayernnek sem biztos a dobogó.

Lojzi_ 2010.07.29. 15:53:00

@Radio Free Aberrania:
(Ha mégis megjelenne az előző komment, akkor bocs a duplázásért.)

Szerintem idén a Bayernnek sem biztos a dobogó a Bundesligában, főleg az előszezon nehézségei miatt. (válogatottak hiánya)

Neil Blender 2010.07.29. 15:55:39

@Radio Free Aberrania: De a francia is az. De nézd meg mondjuk egy afrikai-francia játékos mennyit keres egy Montpellier-ben vagy egy Boulogneban, és mennyi keres mondjuk egy spanyol a Zaragozában, vagy mondjuk az Osasunában...

Megint csak visszautalnék a liga erősségre... Szerb játékosok még Magyarországon is játszanak, mert előrelépés anyagilag stb. Akkor gondolj bele hogy a BuLi mekkora előrelépés... ugyanez igaz a brazilokra és az argentinokra is. Előbbiek itt is vannak bőséggel, Cluj keretében tömkelegével vann argentinok. Jönnek a pénz miatt európába, hogy kitörjenek.

Tartom: a spanyol játékosoknak a PD után nem feltétlenül előre lépés a BuLi (Feltételezve hogy mondjuk a Hercules Alicantéból, nem a Bayern, Schalke, Werder stb megy).

Lojzi_ 2010.07.29. 15:56:30

@krysal: Nem mondtam, hogy más nevében értekezz.
Annyit kértem, hogy értekezés közben ne legyen a Bundesligából J-League, meg a Schalkéből Metrostars.

Lojzi_ 2010.07.29. 16:00:32

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien:
A bundás többi csapata is profitálna.
Nyilván ha a sor elejéről kidől egy-két csillagászati összegekkel dobálózó rivális, nem csak a Bayern sorolódik előrébb, hanem más gazdag Bundesliga klubok is.
Jelzem jövedelmezőségben most is előrébb vannak nemzetközileg a Bundesliga klubjai, mint költekezésben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.29. 16:04:39

@krysal: azért ajánlom figyelmedbe a tumblerünk legfelső posztját :))

Iustizmord 2010.07.29. 16:05:26

@krysal: paolo se tehet arról h cesare az volt aki....

@popp:náluk a zeniten túli Raúl csúcsigazolás, míg Rómába Pep a keret kiegészítése miatt jött. ez má mekkora oltás :o))))

@Neil Blender: És ne feledjük el hogy Maldini vándorolt a nyugdíjas évek alatt mint az állat

persze , kiszorult balról Ezért jóvolt még középen is. ha onna is kiszorul tán ék lesz ... :o)))) bár lenne még 5 ilyen volatilis játéko a világon...

na mentem a családdal strandra, csók a seggetekre

Lojzi_ 2010.07.29. 16:06:39

@Neil Blender: Úgy gondolom, hogy pont ezen segítenek az olyan igazolások, mint Raúl, vagy RVN.
A hangsúly a moston van.
MOST nem merül fel egy spanyolban, hogy a Herculesből (biztos kieső spanyol) át lehetne igazolni a Frankfurtba (stabil közép német).
MOST nem merül fel egy spanyol sztárjátékosban, hogy a Bayernt válassza.
Ezen lehet ilyen látványos egész világot bejáró átigazolási szenzációkkal javítani.

Ma kiöregedő klasszisok, holnap-holnapután jön majd egy két igazi is.
Van ebben koncepció szerintem.

Tika_ 2010.07.29. 16:08:11

@Lojzi_: egyet félreértettél: pont, hogy azt írtam, hogy a Bayern nem ugyanaz a kategória, mint a többi német klub (hanem európai topklub).
a többit tartom, és egyébként nem bántásból mondtam

horas 2010.07.29. 16:08:57

@Iustizmord: Ezzel az avatarral hívom Cassano-t az Inter-be ennyi.
Ja most a fekák kicsit pihennek?
Majd Fernandes-t előveszem megint mostanában.

horas 2010.07.29. 16:10:43

@Iustizmord: a fekák pihennek,kijelentő mód.
:)

Endoscope 2010.07.29. 16:12:24

@Iustizmord: Öööö... remélem nem sértésnek vetted, mert abszolút nem annak szántam. :) Próbáltam valahogy a "bírom a képed" szlenget és a Milan drukkerségedet egy kifejezésbe sűríteni. Ha nem sikerült, akkor elnézést. :)

Jó gombászást... izé strandolást! :)

horas 2010.07.29. 16:13:18

@rizla: Annyi történt,hogy másra számítottam,mondjuk gyanús volt,hogy mocsing írta,de elkezdtem olvasni majd,kijelentettem,lehet kicsit feleslegesen,hogy nekem ez nem tétel és abba hagytam.

Már csak azért mert tisztában vagyok vele Raúl milyen színvonalt képvisel már évek óta,és nem igazán veszít a térfogatából a herém azt olvasva,hogy ez a Raúl a jelenlegi Schalke-ban vajon hol is fog játszani...

krysal 2010.07.29. 16:13:33

@mocsing: idézni csak pontosan szépen, a kiragadott rész nem elegendő. Amúgy vállalom, ha vannak, akik felvesznek gárda-egyenruhát, ahhoz képest ez kismiska.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.29. 16:30:23

@Lojzi_: mire jó a jövedelmezőség? Attól függ, hogy mennyit akarnak költeni(éveken át) a klubbok mögötti pénzeszsákok. A Wolfsburg mögött a Vw áll, ha akarnák simán lenyomnák a Bayernt(Ja már meg is történt;)), de nem nyomnak bele annyit pénzt(bár Deko és Misit is megtartják és nem adják el főleg nem riválisnak), mert akkor mindenki utálná őket és pont a marketing értéke tűnne el Wolsb.-nak. Tehát nagyságrendbeli büdzsé növekedés nem várható a bundásban és egy-két külföldi sztárcsapat kidőlése, nem teszi megfizethetővé a küföldi sztárjátkosokat.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.29. 16:33:40

@krysal: így volt vicces, de amúgy nehogy magadra vedd, poén akar lenni, nem gecizés

krysal 2010.07.29. 16:35:56

@mocsing: nem gond, ugyan:) A leghosszabb és leghaszontalanabb komment díja után újabb elismerések veszem:)

Lojzi_ 2010.07.29. 18:24:23

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: A pénzeszsákok keze is kötve van, mert nem egyszemélyi tulajok vannak a klubok mögött, hanem részvénytársaságok, ahol nem eljárás, hogy most dacból beteszek 200 misit, aztán vagy visszajön a mezekből, vagy nem. (sem a tulajdonos szerkezet, sem a liga szabályai nem engedik ezt.)
Az Adidas, a T-csoport, a VW, de még a Hoffenheim jóságos nagypapája, Dietmar Hopp is csak szponzorációkat tesznek szerződésben rögzített kiadásokkal, amely kiadásokat nekik realizálniuk kell ismertségben, presztizsben legalább. Mert nekik meg a részvényesek felé kell elszámolniuk.
A VW is szeretné Európa top 10-ében látni a Wolfsburgot, ebben biztos vagyok, és erre áldoz ahogy én számoltam kiszámíthatóan évi 30 millát (a klub által termelt lóvén felül).
Ott inkább az a probléma, hogy még nem nőtt fel két generáció, aki a fiát is Wolfsburg meccsekre hordja. Sokkal kisebb a piacuk, mint a Dortmundnak, a Schalkénak, vagy a Hamburgnak (és akkor a bajor fővárosig el se menjünk...).
Node hosszútávon apró gólrekordos csatárduókkal, apró bajnoki címekkel, icipici Bundesliga ikonok megszerzésével és megtartásával ezen akarnak és fognak is segíteni.

Én azt látom, hogy a VW például 10 év alatt 300 millát tesz a Wolfsburgba, de ezt úgy próbálja megtenni, hogy közben a csapat felnőjön a feladathoz.
Mi értelme lenne 3 szezonra galaktikus csapatot csinálni, majd bezárni a boltot.
5 éve Roy Prägerek és Juskowiakok rúgták arrafelé a labdát, ma 40 milla Dzeko kivásárlási ára és ezalatt nem tárgyalnak.

Lojzi_ 2010.07.29. 18:25:53

@Radio Free Aberrania: Isten ments, hogy pénzt tegyek a csapatom bukására... (Bár ha jobban belegondolok van benne némi ráció, ha má buknak legalább jöjjön lóvé in exchange)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 18:28:17

@Neil Blender: ez oké, csak mondjuk az angolok, olaszok előfordulnak, ha nem is sokan, viszont spanyolra tényleg nem emlékszem. hozzátéve, hogy a németek is tradicionálisan inkább a csizmára vagy angliába igazolnak, így már különös, hogy ennyire nincs átjárás.
(leszámítva, ha murinnyó most leigazolja a fél német válogatottat :)

a pd vitathatatlanul az egyik legerősebb bajnokság (még ha kétcsapatos is mostanában :), talán a pl az előrelépés, ha ligát "általában" nézel. de szvsz egy spanyol nyolcadik kispadról lenne értelme a német tizedikhez kezdőbe igazolni. de én nem vagyok se játékos, se menedzser.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.29. 18:31:53

@Lojzi_: mi értelme egy évben elkölteni a háromszáz ropit, oszt kizúgni a tizenhat közt, mint tavaly, meg tavalyelőtt, meg azelőtt, meg...

sokan nem becsülik a buli lassú felzárkózását. két év múlva az olaszok rájönnek, mi a helyzet. aztán remélem a másik kettő is, előbb-utóbb :)

Klárensz 2010.07.29. 18:38:52

@Neil Blender: "És ne feledjük el hogy Maldini vándorolt a nyugdíjas évek alatt mint az állat. Balhátvédből lett sokszor középső mert balra már lassú volt mint öreganyám. Nem elvéve Maldini óriási érdemeit de más poszt."

Öreganyád gecigyors lehet, mert Maldini tényleg lelassult, de leginkább csak sajátmagához képest. A fő ok amiért bement középre, az hogy a terhelést már nem bírta (utolsó éveiben már középen is sokat kellett kihagynia). A nála sokkal fiatalabb Oddo és Kaladze volt az igazán jó viszonyítási pont.

www.youtube.com/watch?v=fAA6Msah8bQ

És hogy ne csak a levegőbe beszéljek itt az utolsó két BL-meccséből készült kis összeállítás, láthatsz pár elég meggyőző sprintet a fiatal Arsenalosok ellen. Ekkor volt 39 éves.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 18:41:44

@Radio Free Aberrania: Nagyon elkönyveltétek már ti ezt az előzést, csak nehogy pofára essetek ;-).

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.29. 19:38:31

@Lojzi_: Nos, éppen ezt mondom, hogy pl a VW, most nem áldoz többet, de lehet, hogy a jövőben nem is fog, sőt kevesebbet. A Leverkusen mögött a Bayer áll/állt és a 2002 utáni "leáldozásuk" főként azzal függ össze, hogy elvették Cali-tól a csekkes füzetet, amivel régebben lerabolta a cukorkalapot:) és Hopp bácsi se él örökké(Isten éltesse sokáig, de tényleg, de már 70+ ős is ha jól tudom), tehát nem biztos, hogy a Hoppenheim még 10 év múlva is tényző lesz a bundásban, nemhogy európában. A HSV is az ottani milliárdosoknál kilincsel egy pár miliióért, akik, ezért még ellenértéket is kérnek (pl.: transzfer jogokat). Arra akartam kilyukadni, hogy hosszútávon sem látom a bundás csapatok pénzügyi erőfölényét a BM-túl természtesen.

Hispan07 2010.07.29. 19:43:35

@Klárensz: az a sanda gyanúm, idén is visszasírjuk még párszor a 39 éves Maldinit... :/

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 20:08:09

@Radio Free Aberrania:

Közben eszembe jutott, hogy néhány éve mintha lett volna egy spanyol a Frankfurtban. Valami Copado (?).

Talán a földrajzi, politikai helyzetből is adódhatott, hogy spanyolok nemigen igazoltak külföldre. (Nemcsak a Bundesligába nem, máshova is csak nagyon ritkán.) A Pireneusi-félsziget lényegében nem is félsziget, hanem sziget, viszonylagosan izolált, nincs akkora "átmenő forgalom", kisebb a kulturális kereszteződés. Valahol kulturális okai is vannak, hogy Angliában és Németországban játszik a legtöbb külföldi.

Iustizmord 2010.07.29. 20:10:01

@Endoscope: félreértettem, de én vagyok a hibás, be there peace

@horas: a fekák MINDIG pihennek (off és non-pc, de ha keresztezed a fekát a dzsipszivel, az utód lusta lesz lopni, ennyit a büntetőjog és genetika, valamint a nemzetkarakterológia nászáról)

@Klárensz: ott a pont. és a helyezkedést sebességgel pótolni úgyse lehet, abban meg nagy volt az öreg. bazinagy.

@Hispan07: maldinit szvsz még mankóval, 75 évesen is visszasírjuk, de ehhez a 10/11-es milan védelme sokat tehet... jól hallom h oddo is marad???

Lojzi_ 2010.07.29. 20:54:15

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien:
Az, hogy áramlik a Bundesligába plusz pénz bőséggel, az gondolom nem vitatéma köztünk, ahogy az sem, hogy ez nem kampányszerű, hanem rendszeres, mert nagyvállalatok szerződés szerinti (tiszta) szponzorációjáról van szó a legtöbb esetben (Bayer, VW, Adidas, Audi, Allianz, SAP, stb.).
Véletelnül sem eladósítás, spekuláció, tőzsdejáték, pénzmosás, stb. eredményeképpen jön a pénz.
És az sem mindegy, hogy ha máshol ezeket a csapokat valami elzárja, akkor az adott klub meghal.
A Bundesligában szó sincs erről.
Mi történne a Wolfsburggal, ha a VW nem nyomna bele jövőre 30 millát? Semmi. Szerényebben igazolnának, a fejlődésük lassabb lenne, mert saját profitjukból tudnak előrébb lépni. Profitjukból.
Mi lenne egyes sztárklubokkal, ha jövő nyáron magukra hagyná őket a jóságos nagybácsi? Az adósságuk és a veszteségeik finanszírozása nélkül játékos kiárusítás, ha nem fedezi, akkor amatőrstátusz, visszakapaszkodás x év múlva.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 21:42:11

@Lojzi_: Azért ha jól emlékszem Kirch-csoport csődje jól kupán vaszta a bundást.

Aztán lehet, hogy gazdaságilag mindig egyensúlyban lesznek ezek a klubok, kérdés, hogy eredményekben versenyképesek lesznek-e ezek a minta gazdaságok? Azt azért számold bele, hogy Olaszországban és Spanyolországban vannak klubok amelyeknek sohasem fogják elengedni a kezét. Arab sejkek meg Abramovicsok meg mindig lesznek és ők meg ha akarnák se tudnák a bundiba vinni a pénzüket.

Lehet, hogy mások számodra bántóan becsülik le a bundit, te viszont mintha kicsit túlbecsülnéd. Ennek a mostani rendszernek a német válogatott a nyertese, de nem hinném, hogy a német klubok lesznek mondjuk a bl legnagyobb esélyesei a közeljövőben.

Lojzi_ 2010.07.29. 22:48:36

@popp: Pont a Kirch csőd miatt vezettek be olyan szabályozást, ami a jelenlegi felemelkedést megalapozta.

Amúgy miért mondod, hogy túlbecsülöm? Mindig azt írtam, hogy jelenleg az olaszok előtt vannak hajszállal és sokkal a spanyolok és az angolok mögött. Ez kb. reális értékelés, nem túlbecsült.
Vannak viszont folyamatok, amik garantálnak egy jó fejlődési ütemet és innen nézve nagyon okosan csinálják.
Erre még rá is tudna segíteni az UEFA, ha az 5+6-os szabály, esetleg a bevétel szinkronba hozása az igazolások összegével megtörténik, vagy csak azokat a klubokat engedik indulni, akik egy bizonyos mértéknél jobban nincsenek eladósodva.

Amúgy meg a klubok is folymatosan erősödnek nemcsak a válogatott. Tavaly a Werder hosszú szünet után az első német csapatként játszott nemzetközi kupadöntőt, idén a Bayern követte.
Nem kell szerintem sokáig várni az első köcsögre sem.
Mindenesetre a jövőről folytatott vita elég fiktív, így részemről le is zárnám.

Tika_ 2010.07.29. 22:50:06

csak annyit még, hogy nekem nagyon tetszett Henrik nem kommentelhető írása a SporiGézán Raúlról. Főleg a linkelt korábbival, ütött, faszipántos volt :D.

@Klárensz: köszönet ezért a videóért. hiába, Maldini nagyon nagy volt!

rajaram 2010.07.29. 23:52:47

@popp: ....Arab sejkek meg Abramovicsok meg mindig lesznek

-erre azért nem tennék komoly pénzt :)
- ha jól emlékszem az olaszoknál pont a Roma visított a legjobban, hogy a nagyok korlátlanul adósodhatnak el - pár éve olvastam

horas 2010.07.30. 00:00:12

@Iustizmord:
Hát nem tudom,látom a sötétebb börűbb embereknek -minden árnyaltara érvényes ez-
azt a rétegét akik miatt megértem a létező rasszizmust,viszont van egy olyan rétegük is akiért a szó legmindenebb értelmében kár lenne,ha nem létezne.

horas 2010.07.30. 00:04:13

@Iustizmord:
Szal az én kis világom egy Muhammad Ali egy George Weah egy Eddie Murphy egy Slash piszkosúl hiányozna.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.30. 00:20:02

@Lojzi_: Szerintem semmivel nincsenek az olaszok előtt. Ráadásul nem hinném, hogy az UEFA keresztül tudja vinni az akaratát a nagy klubokkal szemben.

Csodálkoznék azon is, ha Bayern megtudná ismételni a tavalyi sikerét, amihez - minden elismerés mellett szólván - óriási mázlo kellett.
Aztán amikor azt mondod, hogy nem mernél fogadni egy Schalke -Real párharcra, akkor kicsit túlzol is.

@rajaram: Mindig voltak nagy cápák kezdve Bernabeutól és az idősebb Morattitól, Agnellin és Berlusconin át Perezig és Abramovicsig.

Hispan07 2010.07.30. 00:51:31

@Iustizmord: mindenki marad... oddo, kaladze, janku, gattuso... jah, adiyiah nem, mert minek. kibaszottfasírt év elé nézünk

Iustizmord 2010.07.30. 01:02:22

@Hispan07: adiyiah nem van? játszott már 1általán?

na megyek és szurkolok a fio-nak... komolyan

Ferguson 2010.07.30. 04:28:49

A schalke egy tipikus lúzer csapat, amelyik "soha" nem fog bundesligát nyerni. Ezt az ominózus "a schalkésok már a gyepen ünnepeltek, amikor jött patrick anderson a hamburg ellen a 93. percben..." eset óta tudjuk. Kár, pedig a bundásban a hamburg után a schalke a második kedvencem...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.30. 04:37:37

@Hispan07: Pedig a Brocchi-Oddo cserén már majdhogynem száradni kezdett a tinta. Lazio drukkerként inkább örülök, hogy maradt az öreg harcos.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.07.30. 11:45:13

@popp: most bő 4,4 pont az előnyünk, mivel a csizmáról heten jönnek, ez olyan 32 csapatpont, azaz 16 főtáblás győzelem, pluszpontok nélkül. ennyit kell idén behozni. a tavalyi olasz általános lebőgés (mínusz inter) és a jó német szereplés közt van 2,3 pont, ráadásul az idei német mezőny elvben erősebb a tavalyinál. ha az inter kiesett volna korán, akkor lenne 3,5 körüli a diffi.
tehát az összes németnek "azonnal" ki kell esni, az olaszoknak pedig mindkét kupában döntőzni. (és ekkor csak a számolgatás kezdődik, mert ekkor lesz egyenlő környékén az állás)
((saját tipp: az hátrány felét dolgozzák le max az olaszok, de inkább kevesebbet))

ha ez sikerül, akkor jövőre 2,4 pontot kell majd még pluszban ledolgozni.

majd csak azt követően fordul kedvezőre az állás az olaszoknak, mert jobb német évnek esnek ki mint olaszok.

szóval nyilván nem lehet előre inni a medve bőrére, de elég komoly az előnyünk, annyival meg nem vagyunk rosszabbak, ha egyáltalán.

Mérgező Hulladék 2010.07.31. 11:13:31

@Csöncsön: ha Copado ér, akkor Gomez is :)
Valamelyik híradóban megemlítették, hogy tíz év után lesz ismét spanyol játékos a Bundesligában. Nekem nem rémlik, ki volt az utolsó.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.31. 14:29:45

@Radio Free Aberrania: Eddig az6 UEFA/EL-ben nem vitézkedtek az olasz csapatok, de most ott lesz a renoméját újra építeni akaró Juve és a masszívan erősödő Napoli. A Bl-ben a Samp szűkkeresztmetszetnek tűnik, viszont a Roma jobbnak, mint a tavalyi Juve és Fio. Az Inter a sorozat egyik esélyese és a csoportból a Milan is tovább döcög.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.31. 14:44:03

@Mérgező Hulladék:

Igen, közben láttam én is a Wikin, hogy Copado Kielben született. :-)

Némi guglis keresgélés után találtam (egyelőre) két nevet:

Jaime Sánchez Fernández a Depor játékosaként 2002/2003-ban, illetve 2004-ben kölcsönben volt a Hannoverben, és 32 meccsen játszott is.

Illetve Diego Leon a 2005/2006-os szezonban (szintén kölcsönben) a Real Madrid játékosaként szerepelt 14 meccsen az Arminia Bielefeldben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.31. 14:59:16

És közben azt is megtaláltam, hogy eddig az egyetlen olyan futballista a Bundesligában, aki spanyol válogatott is volt, az Thomas Christiansen:

en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Christiansen

Lojzi_ 2010.07.31. 22:48:06

@popp:
Az olaszok a jelen szezonban 1,857 ponton állnak, a németek 1,5-ön.
Ebben 1-1 stuttgarti és torinói pont van, valamint az okozza a különbséget, hogy az olaszoknak 3 csapatuk már bent van a BL csoportkörben (4 pont), míg a németeknek csak 2 csapatuk.
4,432 pont jelenleg a németek előnye.
4 pontnál nagyobb különbség az elmúlt évtizedben a 2003/4-es és a 2005/6-os szezonban volt az olaszok javára, amikorra a Bundesliga abszolút mélypontja tehető (Kirch csőd utáni összeomlás), ekkor még a franciák is előztek pár évre.
Az utolsó 3 év 1,5-3 pont közötti Bundesliga fölénnyel telt.
Ami még kérdéses és sok mindent befolyásolhat, az a kalapbeosztás. Nem tudom, hogy az aktuális, vagy a szezon eleji koefficiens alapján határozzák-e majd meg a kiemelési sorrendet, mindenesetre szerintem így fog kinézni (Samp és Werder sikeres play-off esetén):
1. kalap: Bayern (5.), Werder (7.), Inter (8.) (illetve, ha a Sevilla bukik a play-offban, akkor a Milan, tegyük fel, hogy nem bukik)
2. kalap: Milan (10.), Roma (14.)
3. kalap: -
4. kalap: Schalke (49.), Sampdoria (76.)
(Igazából mindegy is, hogy mivel számolnak, mert a Werder, ha bejut mindenképpen első kalapos, míg a Samp mindenképpen negyedik kalapos.)
Eszerint 2, vagy 3 olasz csapatnak kell erősebb ellenfelekkel szembenéznie, míg egy németnek. Ez befolyásolhatja a szorgos pontgyűjtő akciót is.
A második kalapos Real Madrid és a harmadik kalapos Tottenham esetleges "megnyerése" sem könnyíti a helyzetet.
(Inter, Real, Tottenham, Schalke csoport milyen lenne?)

Hogy mit akartam ebből kihozni?
Igazából engem érdekelt és számolgattam, csak kicsit kihallatszott... :o)))

Lojzi_ 2010.07.31. 23:05:02

Egy gyors top 10 a nemzetközi kupákban nem induló legmagasabban jegyzett csapatokból (UEFA koefficiensben, mint mértékegység):
1. Hamburg (13.)
2. Bordeaux (18.)
3. Fiorentina (20.)
4. Villareal (30.)
5. Espanyol (36.)
6. Everton (40.)
7. Wolfsburg (46.)
8. Fulham (47.)
9. Osasuna (51.)
10. Standard (55.)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.08.01. 15:15:00

@Lojzi_: a Schalke tuti 3. kalapos lesz a BL csoportban. A Werder pedig 90%, hogy 2. kalapos.

Ha nem a BL-re gondoltál, akkor tárgytalan, amit írtam.

Vul-Kahn 2010.08.01. 16:24:31

@Lojzi_:Én is nézegettem, h mi lesz, és nekem úgy tűnik, h néhány helyen hiba van a számolgatásodban. Ahogy látom ez abból adódik, h te a provizórikus sorrendet vetted figyelembe, míg a kalapbeosztásoknál még a tavaly lezárt szezon utáni állás a mérvadó. Vagyis ez: www.5-jahres-wertung.de/APD/Online/TK-Aktuell.htm

Így tehát:
A Schalke nem 49., hanem 35., így egészen biztos, h 3. kalapos lesz. (23. legjobb a BL-ben indulók között)
A Werder nem 7., hanem 11., és mivel az előttük lévők közül csak a Pool, (illetve egy quali-beli kieséssel a Sevilla) nem lesz ott, így ők szintén 100%, h 2. kalaposak lesznek (ha bejutnak a qualiból).
Valamint a Milan még a 9. helyen van, és mivel a Liverpool nem BL-es, így ők első kalapban lesznek, ez is garantált.

Lojzi_ 2010.08.01. 19:16:50

@Rekordvizemeister: @Vul-Kahn: Ezért írtam, hogy nem tudom, hogy mikori koefficienst néznek.
Ott hibáztam, hogy az ideit vettem alapul és kivontam belőle az idei pontokat, és úgy is megnéztem, csak azt felejtettem el, hogy ilyenkor bele kell tenni még egy évet visszafelé.

Ami történetesen a Werdernek rossz, a Schalkénak és a Milannak meg jó.

Micimedwe 2010.08.01. 19:54:35

Raul megszerezte első trófeáját nemhabfehérben.

sundin 2010.08.01. 19:59:32

@Lojzi_:
A Villarreal induló lesz.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.08.01. 21:41:50

@Micimedwe: de milyet?! :)
Nem örülök, hogy ezt nem Madridban rúgta, de momentán nem nagyon tudok betelni ezzel a góllal:
www.youtube.com/watch?v=4PZd3qCzUM8&feature=player_embedded
Vagy itt:
ecssport.com/freundschaftsspiele/3915-108-schalke-bayern-muenchen-f

Lojzi_ 2010.08.01. 22:04:54

@sundin: Az aktuálisnak tűnő koefficiens listán nem úgy tűnt, legalábbis ugyanazzal a színnel jelölték, mint a pontszerzésben még érintett országok ebben a szezonban részt nem vevő klubjait....

sundin 2010.08.01. 22:32:22

@Lojzi_:
Az UEFA döntése értelmében a Villarreal indul a Mallorca helyett, legalábbis ez az utolsó információm, lehet azóta megrágták a gittet.

Lojzi_ 2010.08.02. 07:04:26

@sundin: Az én általam forrásként használt listában még mindig a Mallorca az aktív csapat.
Ettől persze lehet másképp is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.08.02. 12:06:06

@sundin: @Lojzi_:

Úgy tudom, hogy a Mallorcát (adósságai miatt) kizárták, és helyettük indul a Villarreal. Nem ismerem az ügy hátterét, mindenesetre tudtommal épp a nyáron váltott tulajdonost a Mallorca, és háborognak is rendesen a döntés miatt. (Nem hiszem, hogy pont a Mallorca volna Európában az egyetlen olyan klub, amelyiknek adósságai vannak...)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.08.06. 08:20:24

CR már hetesben játszott az América ellen
süti beállítások módosítása