Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Minden, amit futballmérkőzés jelenthet

2009.11.29. 01:27 _benito

Csűrhetjük-csavarhatjuk, de a nap végén újra csak ott fogunk tartani, hogy ötös postaironnal aláhúzzuk: a világ legjelentősebb klubmérkőzése a spanyol bajnokság örökrangadója, a Barcelona-Real Madrid. A bajnokság két legeredményesebb csapata, akár egy Juve-Inter, politika és ideológia, mint a Celtic-Rangersen, egymást forrón gyűlölő szomszédok csatája, mint a Manchester-Liverpool esetében, és a múlt sérelmeiből gazdagon táplálkozó Hatalmas Uraság harca a Legkisebb Királyfival. Vasárnap este 1929. február 17. után 159-edszer is összecsap bajnokin a két klub, hajtás után az októberi FourFourTwo magazin 16 oldalas Barca-Madrid-összeállításának érdekesebb részleteinek mazsolázzuk ki a javát.

Katalónia egy ország, amelynek a Barcelona a hadserege – adott ízelítőt a Més que un club mélyebb értelmezéséből Bobby Robson. A mottó Franco alatt született, amikor a vezér betiltotta a számos Spanyolországon belül élő kisebbség saját nyelvének használatát. Ekkor a klub címeréből kikerült a katalán zászló, a neve pedig Club de futból Barcelona lett, de a polgárháborúnak nem csak jelképek estek áldozatul: a Barca baloldali elnökét, Josep Sunyolt Franco katonái megölték, egy évvel később a klubházat lebombázták, de a katalán öntudatot – ahogy az ilyen esetekben lenni szokott – csak erősítette az elnyomás.

Mit válaszolnak erre Madridban? Először is Sunyol meggyilkolásának semmi köze nem volt a Barcelonához, hiszen ő egyúttal az Esquerra Republicana (republikánus katalán baloldali párt) elnöke is volt, és véletlenül a front rossz oldalára keveredve Viva la republica!-kiáltással üdvözölte a nacionalistákat, akik válaszul lelőtték.

A Franco alatti elnyomás futballra vetített képét Madridban azzal árnyalják, hogy a Barcelona négy Copa Generálisimót, és három bajnoki címet szerzett ebben az időszakban, a diktátor betegsége miatti távozása utáni időszakot pedig durva fölénnyel uralta a Madrid, pedig a Parkinsonos tábornok ekkor már a hamut is mamunak mondta. A Madrid trófeatermének bejárata fölött áll egy felirat, miszerint A trófeák mindent elmondanak a tulajdonosukról, így nincs szükség közhelyekre. Ramon Calderon ehhez még hozzábökött egy sorocskát, amikor a barcelonai treble szóba került: a Barcelona három BEK (BL)-t nyert. A madrid meg kilencet.



„Ja, de ezek közül hatot fekete-fehérben néztünk” – teszi hozzá a másik lőállásból is pontosan irányítva a köpést Hriszto Sztojcskov. A katalánok olvasatában az elmúlt negyven évben a Madrid pont ugyanannyi (3) európai elsőséggel büszkélkedhet, mint a Barcelona, majd a spanyolságukkal olyan nagyra levő madridiakat tarkón vágják egy paksamétával, amin a katalánok által a seleccionba delegált játékosok névsora olvasható: a Barca története során minden más klubnál több játékost adott az éppen Európa trónján pöffeszkedő spanyol válogatottba.



A Real Madrid úriemberek klubja, a belső kódex (ezt minden leigazolt játékos kézhez kapja) szerint a csapat játékosainak soha nem szabad a bíróval foglalkozniuk, mert ez rossz fényt vet a kifinomult gentleman-attitűd évszázados hagyományaira. Azt is mondják, soha nem fordulhatna elő Barcelonában, hogy egy meccset eldöntő madridit megtapsoljanak a szurkolók, mint tették az a Madridisták, amikor Ronaldinho zsenialitása miatt ragadtatta tapsra magát a Bernebeu népe.

A katalánok mosolygós válasza erre az, hogy laza 25 évet vertek ebben is a legnagyobb ellenfélre: 1980 februárjában a Camp Nou közönsége felállva tapsolta Laurie Cunninghamet, majd hozzáteszik, érdekes erkölcsi kódexe van a madridiaknak, hiszen amikor a csapat először esett ki a BEK-ből (méghozzá a Barcelona keze által), a játékosok a meccset követő banketten letámadták, és megpróbálták megverni a játékvezetőt, Reg Leafe-t.

Már mindenki hallotta Joan Laporta elhíresült mondatát, miszerint míg a Barcelona kineveli az aranylabdásokat, a Real Madrid kénytelen megvásárolni őket. A fővárosiakhoz 2006 után visszatért Florentino Perez valóban így tett, Kaká mellett Cristiano Ronaldót is leigazolta a nyáron, ráadásul annyiban tanult korábbi hibájából, hogy ezúttal igyekezett mindenkinek a kedvére tenni: jöttek spanyolok is, és hátvédek is. Meg kell értenünk a Real Madrid vezetőségét is, hiszen a világ legjobb csapatával szemben kell helytállniuk, ezt pedig nem lehet másképp, csak a világ legjobb játékosaival. Csak az a baj, hogy ezek jobbára a Barcelona alkalmazottai manapság, és olyan szinten mozdíthatatlanok, hogy eleve felesleges próbálkozni is. A resztliből persze (Franck Ribéry kivételével) elhozta a legjavát a Madrid, játéktudásban már talán nincs jelentős különbség a két csapat kerete között, valószínűleg mégis a fővárosban várják elszoruló(bb) torokkal a vasárnap estét. Az idén Madridban rendezendő BL-döntőről Perez csak annyit mondott, ha nem a Real nyeri, neki mindegy, ki lesz a győztes, ami nyilván nem igaz, mert sok fájdalmasabb dolgot nem tudnának Madridban elképzelni, mint hogy az ősellenség az ő stadionjukban ünnepeljen.

„Csodálatos évet produkált a Barcelona, gratulálnunk kell nekik. Az ő sikereik azonban minket is erősebbé tettek, mert az a célunk, hogy felvegyük velük a versenyt, azaz mi is a maximumra törekedjünk” – mondta Perez, és a 250 millió eurós befektetés azt mutatja, nem a levegőbe beszélt. Laporta nem izgulta halálra magát látva a nyári jövés-menést, szerinte ez még messze nem garancia a sikerre (az előző Perez-era alatt láthattuk, hogy így van), és odaszúrva egyet a nagy ellenfélnek közölte, hogy képzeljék el, mekkora pénzeket kellett volna megmozgatnia a Barcelonának, ha Messit és Xavit idén nyáron akarta volna leigazolni. „Mit kívánhatnék még? Fantasztikus keretünk van tökéletes edzővel, és olyan játékstílussal, ami boldoggá teszi a szurkolóinkat” – hangzott a világ leggondtalanabb klubelnökének szájából a teljes igazság.

A nyár érdekes változást hozott a Barcelonánál is. A triplázó katalán csapaton nehéz lett volna fogást találni, nincsenek komoly lyukak a keretben, a Barca mégis egy óriási összeget megmozgató tranzakcióba fogott, amelynek célja pusztán annyi volt, hogy eltakarítsák a klubtól a másodszor is kis híján európai Aranycipőt nyerő Samuel Eto’ót. A kameruni tökéletesen illett a csapatba, és bár a helyére hozott Zlatan Ibrahimovic valószínűleg jobb futballista nála, a nehéz természetű csatárt – ezt a gazdát cserélő összegek bizonyítják – egyszerűen elkótyavetyélte a Barca. Mert megtehette.

Ha csak a két csapat legutóbbi találkozásából indulunk ki, valóban megtehette. A 2-6 – amellett, hogy valószínűleg hosszú ideig fájó sebet ejtett a madridiakon – sok mindenről döntött az idei szezonnal kapcsolatban is. Itt már kevés volt az edzőt kirúgni, Perez gyorsan ki is adta a régi jelszót: a világ legjobb játékosainak a Real Madridban a helyük. Személy szerint sokáig nem értettem, hogy lehet szimpatikusnak találni ezt a hozzáállást. Hogy mivel azonosítja magát egy Real Madrid-szurkoló. A választ keresve hallottam egyszer, hogy a madridiak legfontosabb játékosa mindig a klub elnöke, mert itt mindig csak a legjobbak kellenek, akiket csak meg lehet szerezni. A Real Madrid csak a legfelső polcról válogat, és ha az elnök ügyes, és elég pénzt tud megmozgatni, akkor a nagy csapatot épít. Mert a Real Madridot a számok definiálják. A leg, annál kevesebb sosem.

Létezik a másik út, ami egy érzelmileg egyik félhez sem kötődő szurkolónak is jóval szimpatikusabb, hiszen míg a Real Madrid utánpótláscsapatából szinte lehetetlen az első csapathoz kerülni, a Barcelona mostanra világklasszissá érett játékosai közül sokan a klub akadémiájáról kerültek ki. Az út, amit Johan Cruyff jelölt ki, sok minden magába foglal, többek között ennek köszönhető, hogy a katalánok vezetősége a megalázó, madridiaknak állt sorfal után úgy döntött, Pep Guardiolára bízza a csapatot, és nem a lelkesen jelentkező Jose Mourinhóra. „A filozófiánk fontosabb, mint egy márkanév” – mondta Laporta. És ha már a filozófia szóba került, lássuk, mit gondolnak a lövészárok két oldalán ugyanarról a kérdésről: „A Barcelonának egy erős Real Madridra van szüksége ahhoz, hogy saját sikerének értékét a helyén kezelje” (Vazquez Montolban, barcelonai író, filozófus). „A rivalizálás éle kicsorbult, amikor a Barcelona szenvedett a bajnokságban (Raul, madridi csapatkapitány).

A Real Madrid saját eszközeivel már a nyáron megindította a válaszcsapást, hiszen Puyol még ki sem fésülhette a tincseiből a pezsgőt a treble után, már a madridiakról szóltak a hírek. A nyári iszonyatos költekezéssel a fővárosiak elérték, hogy minden róluk szóljon, egyúttal a piacra mért csapással minden mozgatható sztárjátékos árát a csillagos egekbe tornázták – köztük persze a Barcelona kiszemeltjeiét is. A még madridi mértékkel mérve is monumentális pénzszórás elérte rövidtávú célját, vasárnap este a minden korábbinál látványosabb enumeráció után a thaumaszton, azaz az isteni közbeavatkozás következik. Epic.

2009 novemberére kicsit nyugodtabbá vált a helyzet, mint az utóbbi években. Most nem repül a pályára disznófej, nincs már Eto’o sem, aki nem a legelegánsabban hozta a madridiak tudomására a bajnoki címet ünnepelve, mit gondol egykori csapatáról. Fogalmazhatunk úgy is, idén mindenki teszi a dolgát: a Real Madridnak ismét nem volt túl drága játékos a piacon, a Barcelonában pedig ismét az akadémiáról kikerült tehetségek villognak, és bár jelen pillanatban a fővárosiak vezetik a spanyol bajnokságot, a rangadó esélyese a napjaink futballjában egyedülálló nívót képviselő Barcelona, amely sokak szerint ott van minden idők legjobb csapatai között is.

Carles Puyol: „Ostobaság nem a világ legnagyobb klubjai közé sorolni a Real Madridot, hiszen elképesztő történelmük van, és személy szerint a játékosokkal sincs semmi bajom, hiszen a válogatottban csapattársak vagyunk. Egy Barca-Madridon a tisztelet megmaradhat, de a barátság soha. A Real Madrid ellen nem csak három pontot veszítesz el egy vereséggel, de a létező legnagyobb morális csapást szenveded el. A Barcelona a katalán emberek mindennapjaira is hatással van, talán ezért is mondják – talán túl sokat is – hogy több ez, mint egy klub”

Raul: „A Real Madrid Spanyolország csapata, legnagyobb sikerei idején az emberek mind csodálattal tekintettek a klubra, és mindarra, amit elért csodálatos játékosai segítségével. Ez a klub tiszteletet parancsol, egész története a nagyságról szólt, irányt mutatott. A Barcelona a legnagyobb riválisunk, és bár jobb nekünk, ha nem nyernek semmit, egy erős Barcát legyőzni igazán nagy dicsőség.”

354 komment

Címkék: barcelona spanyol real madrid la liga derbi több mint foci vegyes izé beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr831559986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shinigami 2009.11.30. 14:28:36

@horas:
marcelot gagoval kezenfogva kene kolcsonadni vmi kozepcsapatnak 1-2 evre mert egyelore valoban gyenge
higu kicsit mas kerdes, o altalaban jobban jaccik ha mellette van meg vki a csatarsorban de ra is raferne is kissebb csapat szvsz
raul es rvn kiszolgalasa pedig elvileg nem lehet akkora problema ha a kozeppalyan croni, kaka es xabi alonso rohangal...

horas 2009.11.30. 14:37:41

@shinigami: Az a baj,hogy C nem igazán akar kiszolgálni senkit,meg szerintem inkább szolgálják ki őt mert klasszisokkal jobb mint bármelyik csatár a keretben,szal sztem ő nagyon sokáig nem fog szélen játszani,arról nem beszélve,hogy az emberével sem akar kilencven percig visszarohangálni...Szal Ronaldo-t símán be kell tenni csatárnak,helyére megvenni Ribéry-t vagy nemtudom valami hasonló embert,meg Marcelo helyén nyugodtan játszhatna folyamatosan Granero. valahogy így.:

L.Diarra Alonso Granero
.....Kaká....Ribéry
.........Ronaldo

nasteey 2009.11.30. 14:58:10

@horas: H1N1 miatt több edzést is kihagyott. Szerintem amikor beállt is látszódott rajta, hogy fizikálisan nincs még teljesen rendben. Viszont nagyon remélem, hogy marad, mert ilyen hasznos játékos Davids óta nem volt a Barcában.
A tegnapi nap után a másik jó hír, hogy Gaby Militot egészségesnek nyílvánították az orvosok.

horas 2009.11.30. 15:06:45

@nasteey: De ezek a milliárdos szuper egézségeses sportemberek,akik körül egy vagyont érő orvos stáb dolgozik,hogy az anyába kapja el egy inkább a pornép közt terjedő
H1N1-t vírust?És msot nem csak a Barca-ról beszélek...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 15:13:12

@horas: Hát tudod,a pórnép tartja el, és sajnos kénytelen vegyülni velük, közös fotó, kézrázás, sajtótájékoztató, interjú, stb...

nasteey 2009.11.30. 15:16:01

@horas: Nem tanította meg az anyukája, hogy mosson kezet evés előtt. Passz. Abidal spec a takarítónőjétől kapta el, bár elkülönítve végig eddzett, rajta annyira nem látszott. Tourét viszont jobban megviselte, több napot is kihagyott.

horas 2009.11.30. 15:25:58

@csizsikpizsik:@nasteey: És én a pórnép tagja,aki buszon ülök metrón,munkahelyen,kisboltba,kocsmába,piacon én miért nem kapom el?Milliárdos értékű sportemberek csapatnyi minőségi orvossal együttélve pedig igen...amúgy érdekes kérdés mindenképp...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.11.30. 15:28:55

ugyanmár, jóféle vírus ez (hamar elkapod). szvsz az első jelekre szűrik őket, hetente akár többször is. ha meg pozitiv lesz, rögtön nyomatják neki az illetékes gyógyszert (antivirális). ettől aztán nem betegszik le, de a védettsége meglesz, és 1 hét alatt helyrejön. elkülönitik, a biztonság miatt... ne ragassza át másra. azóta meg gőzerővel szerelik mindenhova a Samsung ionizáló légkondiait.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.11.30. 15:30:49

@horas: minden nap kétszer lenullázza a szervezete tartalékjait (na jó, most nem erőnlétiznek... de hetente 1-2x biztosan). olyankor könnyebben kijönnek az illen dolgok.

horas 2009.11.30. 15:35:47

@anonim222 [semleges néző]: NA látod ebben lehet valami,de azért nekem mégis csak erős.Isznak azok rendesen?Szerintetek?@csizsikpizsik: Még szép :)

horas 2009.11.30. 15:40:38

@anonim222 [semleges néző]: Az az ő bajuk,nem isznak rendesen,minden reggel bevernék a kis paprika pálikájukat nem göthösödnének le,ahelyett a hülye Gatorade-t helyett amire állandóan rá vannak cuppanva...:)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 15:47:18

Tök más, holnap aranylabda osztás vagy benéztem valamit?

nasteey 2009.11.30. 16:06:55

@csizsikpizsik: Elvileg igen, dec. 1-jén lesz valami. Most így hírtelen bejelentést olvastam, de tavalyról úgy emlékszem, hogy a bejelentés és az átadás ugyanaz volt. Pelé adta át CRonaldonak.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 16:10:01

@nasteey: Ühüm, tavaly nagy nyálcsapkodás volt körötte, most meg olyan csend van, abból gondoltam hogy eltévesztettem vmit...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.30. 16:14:31

@csizsikpizsik: Messit elfogadhatóbb, mint a tavalyi győztes. Aztán ezt az évet nem terhelte nagy nyári válogatott torna, úgyhogy egyértelmű, hogy Barcaista érdemli. Mondjujk szerintem Iniesta vagy Xavi ugyanúgy megkaphatná, mint Messi, sőt!

shinigami 2009.11.30. 16:14:51

nincs az az isten h ne messi kapja (max xavi vagy iniesta)

sporttárs 2009.11.30. 16:17:10

@popp: Mert a tavalyi győztes nem érdemelte meg? Ja, igen, tudom, nem szimpi a srác, tehát nem. Tényleg, az szempont.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.11.30. 16:20:16

Ha úgy vesszük Messi volt a Barca legtöbb gólt lövő játékosa, úgyhogy megérdemli. Én személy szerint Eto'o "győzelmét" látnám legszivesebben :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.30. 16:51:31

@sporttárs: Írtam én olyat, hogy nem érdemelte meg? (Mondjuk Xavi és Iniesta szintén megérdemelte volna már tavaly is.) Csak azt fejtegettem, hogy miért foglalkoztunk akkor többet az aranylabda szavazással.

bonaventura 2009.11.30. 17:25:52

@pancho_sanza:
bazd karácsonyra kapsz tőlem egy higuain-mezt
nevetséges
amúgy az elég árulkodó, mikor egy csapat egy gólos hátránynál feladja (kb 90. perctől)
béke

Tika_ 2009.11.30. 18:34:51

@horas: Ribéryt, ja. Meg Jézust a csatársorba, Chuck Norrist a középpályára, és a Batmant a védelembe. Persze, meg a f*szomat. De leginkább egy nagy büdös lóf*szt a Gyilkos seggébe. De akkorát, amitől Ciccolina elfehéredne.
Az, színtiszta baromság, már bocs. Az RM tegnapi kezdőjében 6 olyan volt, aki posztján az egyik legjobb a világon. Vagy legalábbis valaha marha jók voltak. Te tudod a legjobban, hogy Sneijder elment, és hirtelen megtanult focizni. Plusz a padon is jó játékosok.
Q nem ez itt a baj.
Persze már csak Ribéry meg Ibra hiányzik. Ja, végül is, ha nem jön be a Ronaldo, Messi, Villa támadósor, akkor majd becseréljük a Ribéryt, Silvát és Ibrát. Aztán, ha nekik sem, akkor a köv. meccsre visszakerül a keretbe Kaká, Lampard és Rooney.
Tiszta hülyeség, részemről a hiba, hogy leálltam ezen :@:@.

horas 2009.11.30. 19:03:27

@Tika_: Ahogy érzed.:)Egyébiránt oda írtam mindig az említett játékosok mellé "hozzá hasonló,olyan típúsu,féle",nem feltétlenül őket.
Lehet,hogy 6 olyan volt aki a legjobb,de 2 szellemírtó is volt akiken tökéletesen akad az egész.Benzema-tól kicsit túlzó volt a megváltást várni egyből,egy igazán jó szezonja volt a francia bajnokságban a másik meg inkább csak jó,a válogatottban meg konkrétan semmit nem csinált...
Hogy mi lehet,a baj nemtudom azért még érnie is kell a csapatnak,és nyílván még megkell találnia mindenkinek az igazi posztját Pellegrini-nek.

horas 2009.11.30. 19:20:49

@Tika_: Amúgy nem értem mit berzenkedsz,a Barcelona-ban semmivel nincs kisebb sztár kavalkád,csak ők nem egy swungra igazolták össze őket.Miért Henry pótlására milyen nevek vannak a kalapban?:Ribéry,Robinho,Silva ők érdekes nem mondják,hogy már így is mennyi sztár van itt,pedig nekik talán lenne okuk,hogy ne világklasszisokkal erősítsenek mert elég konkrétan megnyeretk mindent tavaly.
Jaaa Fabregas-ról nem is beszélve...
De ismételem,oda írtam az említett példákhoz,hogy "féle,hasonló tipusú"...

horas 2009.11.30. 19:48:17

@Tika_: Meg még annyit az egészhez,hogy azért azt nem lehet,bele kalkulálni egy csapat építésnél,hogy valakinek nem úgy fog menni...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 20:38:02

Nrm tudom, szerintem az lenne az igazságos ha Iniesta-Messi-Xavi hármas kapná az aranylabdát.
(Mondjuk én személy szerint Xavinak adnám, de ez már régi mániám)

BruceWayne 2009.11.30. 20:42:33

nem is kell Csecsk a Barcába. minek? ki helyére?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 20:52:12

@Nerazzurri: A ki helyére jó kérdés, de aszem október felé sokáig lovagolt azon a Sport meg az AS hogy Cesc hová igazol, real vagy barca...

BruceWayne 2009.11.30. 20:56:43

@csizsikpizsik: hát lovagolni lehet, de én pl. egyáltalán nem vágyom rá hogy Barca leigazolja őt és nem is értem hogy miért vetődött fel egyáltalán.

Tika_ 2009.11.30. 21:13:06

@horas: na, ezt már tényleg nem veszem fel :)
Benzema azért nem gyengém nyomta anno, tudtommal (bár én csak a válogatottban láttam, ott meg voltam döbbenve, hogy mennyire nem csinál semmit). Egyébként arra akartam kilyukadni, hogy nem a játékoskerettel van a baj, bőven lehet belőlük q jó csapatot csinálni (ha nem azt várnák, hogy egyik napról a másikra csodát tesznek...).
A néhány fos emberre ne fogjuk; a Barca is nyert BL döntőt Bellettivel meg Oleguerrel :)).

@Nerazzurri: Fabregast Xavi utódjaként szokás emlegetni. Valahogy őt (eddig még) soha nem zavarta a válogatottban, hogy csereként áll be. A divatos "sorozatterhelés" meg "rotáció" kifejezéseket meglobogtathatjuk, és máris látszik hol a helye. Főleg, hogy arra se számoljunk, hogy mindig mindenki egészséges. Vagy szerinted Robinhora miért nyomulnak? ANK alatt pótolná Tourét? ;)
N örülnék, ha hazatérne. Kár, hogy nem nagyon van rá esély :(.

@csizsikpizsik: Nem is biztos, hogy az elfogultság mondatja velem, inkább, hogy a versenytárs sportembereket lényegesen kevesebbet láttam tavaly játszani, de szerintem kb. Messi, Xavi, Iniesta lenne a korrekt dobogó.
(azért ha valakinek van kis ideje, megírhatná, hogy Gerrard vagy Kaká mit vittek véghez tavaly)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.11.30. 21:59:52

@Tika_: Én Cesc ügyében úgy vagyok, hogy valszeg nem lenne stabil kezdő nálunk, és ez az ő esetében "pazarlás" lenne, viszont ha választanom kell kihez menjen, hát akkor hozzánk jöjjön haza akár padozni és rotálódni...

horas 2009.11.30. 22:30:11

@Tika_: @csizsikpizsik: Hát Iniesta fel menne HEnry helyére Fabregas meg Iniesta-éra...de sanszos,hogy Xavi-val oltanák egymást

rizla 2009.12.01. 03:20:24

messi az aranylabdás. eddig rendben is volnánk, de baszki, TUDTAM, hogy kihozzák CR-t másodiknak!!!
hogy előzhette meg xavit??

rizla 2009.12.01. 03:21:18

és kaká mire fel előzi meg ibrahimovicot a nulla nyert trófeájával? ibra a serie A legjobb játékosa volt, kaká hogy végzett előtte? az, hogy átigazolt 65 millióért, az ne legyen teljesítmény, könyörgöm.

sporttárs 2009.12.01. 07:44:20

@rizla: Nem lehet minden tökéletes. Amúgy az elsőtől lefelé érdekelt valaha bárkit is a lista?

sporttárs 2009.12.01. 07:51:26

1. Lionel Messi (argentin, FC Barcelona) 473 pont
2. Cristiano Ronaldo (portugál, Manchester United, majd Real Madrid) 233
3. Xavi (spanyol, FC Barcelona) 170
4. Iniesta (spanyol, FC Barcelona) 149
5. Samuel Eto,o (kameruni, FC Barcelona, majd Internazionale) 75
6. Kaká (brazil, AC Milan, majd Real Madrid) 58
7. Zlatan Ibrahimovic (svéd, Internazionale, majd FC Barcelona) 50
8. Wayne Rooney (angol, Manchester United) 35
9. Didier Drogba (elefántcsontparti, Chelsea) 33
10. Steven Gerrard (angol, Liverpool) 32
11. Fernando Torres (spanyol, Liverpool) 22
12. Cesc Fabregas (spanyol, Arsenal) 13
13. Edin Dzeko (bosnyák, Wolfsburg) 12
14. Ryan Giggs (walesi, Manchester United) 11
15. Thierry Henry (francia, FC Barcelona) 9
16. Iker Casillas (spanyol, Real Madrid)
Luis Fabiano (brazil, FC Sevilla) Nemanja Vidic (szerb, Manchester United) 8-8
19. Diego Forlán (uruguayi, Atlético Madrid) 7
20. Yoann Gourcuff (francia, Girondins Bordeaux) 6
21. Andrej Arsavin (orosz, Arsenal) Julio Cesar (brazil, Internazionale) Frank Lampard (angol, Chelsea) 5-5
24. Maicon (brazil, Internazionale) 4
25. Diego (brazil, Werder Bremen, majd Juventus) 3
26. John Terry (angol, Chelsea)
David Villa (spanyol, FC Valencia) 2-2
28. Franck Ribéry (francia, Bayern München) Yaya Touré (elefántcsontparti, FC Barcelona) 1-1

argentin#21 2009.12.01. 10:09:24

Messi a tortenelem ELSO argentin aranylabdasa. Eddig di Stefano volt a legargentinabb a nyertesek kozul.

zsakfos 2009.12.01. 10:18:42

@sporttárs:
Engem Nedved és Cannavaro aranylabdája óta már az első se érdekel...

Henke 2009.12.01. 10:28:17

@rizla: ugyan ez a kérdésem lenne...

Henke 2009.12.01. 10:30:07

@zsakfos : az ilyen sporthumor kategória volt szerintem...remélem :/

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 11:45:01

@sporttárs: 30. Benzema 0 - ezekszerint pancho nem szavazott.

@rizla: Lehet dühöngeni, de fölösleges. Mivel nem valami objektív mércével mérik a telejesítményeket, de ez egy szubjektív szavazás. Így az évi trófeák mellett számít az alapképesség, a poszt, meg hogy kit, mekkora hype vesz körül.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.01. 12:05:13

@sporttárs:

Hihetetlenül durva, hogy az aranylabda top3 igazándiból csak PR-okokból nem Messi-Xavi-Iniesta lett...

Az első 12-ben 4 spanyol, 1 brazil.

Tika_ 2009.12.01. 12:18:37

Vastaps a srácoknak!

Továbbra is reménykedem, hogy valaki olasz vagy angol meccsekben illetékes hátha tud írni néhány villanást, amiért Kaká és Gerrard ilyen előkelő helyen végeztek.

Azért örülök, hogy rizla számára is legitim lett az Aranylabda :) (Iniesta bekerült az első 30-ba)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.01. 12:26:56

@Tika_:

Gerrard joggal van ott: Torresszel együtt a hátukon vitték a Liverpoolt tavaly majdnem PL-aranyig. Kaká meg szerintem főleg a neve és múltja miatt.

Mondjuk érdekes, hogy Villa, aki a világ (egyik) legjobb válogatottjában ontja a gólokat, nem mellesleg évek óta a Liga egyik legjobb góllövője is, csak huszonhatodik, tizenhárom hellyel Dzeko mögött. Ennyit számítanak a címek.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 12:27:41

@rizla: Azért Kaká egy konföd kupa győzelmet föl tud mutatni.

ZenZo 2009.12.01. 12:29:44

@Tika_: Erre elég egyszerű a magyarázat, bár néhány Poolos majd megmondja, hogy nem így van... ;)

Az aranylabdát sportújságírók szavazzák oda, Angolhonban pedig Stevie Me körül van a legnagyobb hájp, ő a sajtó üdvöskéje, ennyi. Ha meg nem ez, akkor biztosan azért, mert jól üti ki a DJ-ket :)

rizla 2009.12.01. 13:15:21

@popp: xavit idén sehogyan sem előzheti meg ronaldo. igazából iniestát sem, de arra még azt mondom, hogy oké, igen, belefér a marketing, meg a hype miatt. de ez akkor is röhejes, nem tudok mást mondani. és igazából messi fölénye is túlzás xavival szemben.

rizla 2009.12.01. 13:16:01

@sporttárs: engem érdekel az elsőtől lefele is. ha annak nincs értelme, meg szerepe, akkor ne legyen sorrend, csak egy győztes, és kész.

rizla 2009.12.01. 13:18:34

@zsakfos : jogos. maicon is ott van, dani alves meg nincs, de ez ugye tudvalevő volt előre, röhejes, ennyit tudok mondani.

@popp: ezt elfogadom. ahol a spanyolok bronzérmet szereztek. ronaldo meg ott sem volt..

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 13:28:25

@rizla: Nálam, Xavi, Ini, Messi a sorrend és szubjektív okokból tízbe zúznám De Rossit is. Persze nincs kifogásom Messi diadalával szemben sem. Bosszankodni meg azért sem érdemes ezen a szavazáson, mert a foci nem egyéni sport és ez a szavazás legyen bármilyen felhajtás is körülötte mégiscsak játék.

rizla 2009.12.01. 13:33:10

@popp: xavinak tényleg meg kellett volna szorongatnia messit, de iniesta azért reálisan nem léphet leo elé, már csak az ősz miatt sem. messi tavaly 38 gólt rúgott, és az összes kupadöntőben meghatározó szerepe volt (BL-döntő gól, copa del rey döntő gól, spanyol szuperkupa gól, európai szuperkupa gólpassz).

"Bosszankodni meg azért sem érdemes ezen a szavazáson, mert a foci nem egyéni sport és ez a szavazás legyen bármilyen felhajtás is körülötte mégiscsak játék."

engem bosszant, hogy a történelemkönyvekbe nem az igazság kerül. ha valaki megnézi, hogy ki volt a 3 legjobb játékos 2009-ben, akkor igenis idegesíteni fog, hogy azt gondolja majd, ronaldo tényleg megelőzte xavit a teljesítményével, pedig nyilvánvaló, hogy nem.
és ezt amellett mondom, hogy elismerem ronaldo érdemeit, az 5ben mindenképpen helye van.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 13:33:41

Amúgy azt hiszem nyilvánosságra hozzák, hogy pontosan kik szavaztak és kikre. Azt hiszem magyar részről Imre Mátyás voksol.

Asidotus 2009.12.01. 13:49:48

Na, most már a Barcelona beérte a Juventust az Aranylabda-díjazások számában. 8-8 alkalommal ítélték oda a díjat valamely játékosuknak.
(Én Platinit 3-nak számolom, mert 3-szor kapta. Figot a Barcához sorolom, Cannavarót meg a Juvéhoz, aki ősszel csatlakozik a Real-hoz, az nem Real Madrid Aranylabdáját kapta. Még akkor is, ha Figo nagyon nagyot tolt az első madridi évében.)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 13:59:32

Gratulálunk Leonak, megérdemelte.

És kérdés az örökkévalóságnak: mi a f...t kellene Xavinak mutatnia a pályán két csapatban hogy legalább a MÁSODIK helyre fel legyen szavazva???

shinigami 2009.12.01. 14:31:36

@Nűnű:
tehat nalad az ev elso fele szamit a masodik nem erdekes elgondolas :D

Tika_ 2009.12.01. 14:44:50

Külön gratuláció Messinek, aki a lehetséges 480-ból 473 pontot megszerzett!!!!

(Pont ma érkezett meg a Xavi és Iniesta mezem :))

@rizla: ez ül

rizla 2009.12.01. 14:52:18

@shinigami: ez szinte kész tény, hogy az év első fele számít, illetve az előző szezon. az elmúlt évek győzteseinél gyakorlatilag mindegy volt az ősz. cannavaro a VB után bénázott a madridban, kaká sérülésekkel bajlódott a milanban, és nem volt csúcsformában, ronaldo sérülésből tért vissza, nem játszott sokat, és nem is valami jól, most pedig messi nagyon jól kezdte a szezont, aztán apróbb hullámvölgybe került, de igazából ez nem sokat számított. viszont ha az ősz is számít, még inkább xavinak kéne a második helyen lennie, ő egyszerűen hibátlan 2008 eleje óta, rossz meccse gyakorlatilag nincs.

Asidotus 2009.12.01. 14:52:30

@shinigami:
Az általam említett Figo és Cannavaro esetében nagy súllyal esett latba az EB és VB szereplés, ami ugyebár nem Real-Madrid mezben történt.
És igen, az őszi hónapok keveset számítanak az adott éviben, szerintem azt már a köv. évihez sorolják, nemcsak nálam, hanem az Aranylabda-szavazóknál is. Elég, ha megnézed Cannavaro madridi produkcióját. Arra nem adnak Aranylabdát. Az Aranylabda-szavazástól a szezon végéig 7 hónap telik el (szezon vége: június 30.)
Gondolom, ez a tény a Real drukkereket érzékenyen érinti, mivel náluk senki sem játszik aranylabdás szinten. Talán lehetett volna pedig, mert éppen Raul érdemelt volna, vagy 2002-ben Robi Carlos is kaphatta volna.

Mr.AT 2009.12.01. 14:54:23

@Tika_: Van ilyen mez, hogy "Xavi & Iniesta"? :-) Amúg meg ezek szerint nem keveset futhatsz a pályán... :-)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 14:57:09

@Tika_: (Gratulálok hozzá, 2002 óta minden évadról van a Xavi-mezem)

halareaal 2009.12.01. 15:04:02

én Xavinak adtam volna, és Messi lett volna a második. ők azért egyértelműen Iniesta előtt vannak sztem, aki sztem egyáltalán nem panaszkodhat a 4. helyre. Dzeko 13. helye elég dúrva azért, mondjuk ezt leszámítva ő még így is egy alulértékelt játékos sztem, csoda h nem hozták el a Wolfsburgból hol van Essien? de mondjuk Lampard is ott lehetne, ha zt nézzük milyen jó a Chelsea. na meg Gerrrardnál amugyis többet mutatott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 15:07:23

@rizla: Nem ér ennyit az egész. Aki igazi foci rajongó az úgy is vágja, hogy ebben a díjban a focitudás és az éves teéljesítmény mellett sok minden más is számít. Vegyük például Puskás Öcsit, aki négyet vágott egy BEK-döntőn és csak ezüstlabdás lett, azért mert a cuckó táborból szavazó újságírók nem vették be az 1-3-ba sem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.01. 15:11:22

@halareaal: dzekót el fogják vinni a nyáron, már meg is mondta Veh, h aki akarja, viheti, csak köhögje ki érte a 40 millát. ami persze szerintem nem lesz annyi, de odáig biztos, h kurva nagy csatár lehet belőle. nagy fogás lesz.

rizla 2009.12.01. 15:17:58

@halareaal: "na meg Gerrrardnál amugyis többet mutatott." meg többet is nyert.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 15:19:56

@halareaal: Az én emberem vagy :)))

Leo egyébként nagyon szépeket nyilatkozott és okosakat, szerényen mondott. Aranyos skac...

(Mindenkinek megvan hogy Barca-Sevilla a királykupában?)

nasteey 2009.12.01. 15:24:54

Mostmár csak azért is kurvára egy spanyol VB-aranynak fogok szurkolni, mert enélkül úgy néz ki Xavi nem lehet Aranylabdás. Van pár ember, aki megérdemelete volna, mégsem volt sosem első, remélem Xavi nem jut erre a sorsra.

Mellesleg én is úgy vagyok vele, hogy sosem az első a lényeges, mert azt úgyis lehet tudni hónapokkal előtte. Az utána lévők sorrendje meg (sajnos) általában egy vicc.

Az mondjuk hízelgő, hogy az első 5-ből 4 a Pep-team tagja volt.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 15:29:48

@nasteey: Ide a rozsdás bökőt, hogy a spanyol VB-arany után Torres/Villa/Güiza fog aranylabdát kapni és Xavi a hatodik lesz a rangsorban, még akkor is ha a Barca még a PL-t, a Serie A-t és a Magyar Profiligát is megnyeri közben...

rizla 2009.12.01. 15:36:07

@nasteey: xavinak sosem lesz aranylabdája, mert ennél többet, amit idén tett érte, egyszerűen nem lehet tenni. ugyanígy iniesta sem lesz első sosem, mert hiába játszik úgy, mint zidane fénykorában, nem lő elég gólt, nem kerül eléggé a középpontba. pedig a játéka színvonala alapján évek óta a top 3ban lenne a helye.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 15:38:06

@rizla: Pedig ha valakinek kijárna egy ilyen az Xavi lenne.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.01. 15:46:28

@rizla: Egy bajnokság, bl, Rimet kombó azért meghozhatná Xavinak vagy Ininek az aranylabdát. Sőt ha egy évben korábban jön a klub tripletta, akkor már meg is kapta volna Xavi.

Például Zidane soha nem kapott volna aranylabdát a válogatott sikerek, főleg a vébé-döntőn elért két gól nélkül. Innentől tartották őt a legnagyobb királynak. Előtte Juvében nem volt többre értékelt játékos, mint most Xavi vagy Iniesta, sőt.

Elismerte mindenki a klasszisát, az ínyencek a legjobbak közé sorolták, de a Juvében belül ADP volt az igazi sztár, ahogy Barcában Xavival és Inivel szemben Messi.

zsakfos 2009.12.01. 16:03:22

@Mr.AT:
Nem tudtad, hogy vannak ilyen dupla mezek? Nekem van Böőr-Kabát mezem, meleg minta bunda:)

rizla 2009.12.01. 16:04:17

@popp: "Sőt ha egy évben korábban jön a klub tripletta, akkor már meg is kapta volna Xavi."

jó, ha a nagyanyámnak pöcse volna.. gyakorlatilag lehetetlen, amit írsz.
bár az igaz, hogy a VB miatt xavi talán esélyesebb lehet jövőre, meglátjuk. én nem hiszek benne, ahogy a BL-duplázásban sem.
iniesta viszont tényleg soha nem lehet aranylabdás, ő a leginkább az "ínyencek kedvence", xavi klasszisát ma már mindenki belátja, és ünnepli, de andriska előtt mindig lesz valaki, aki több gólt lő, vagy több gólpasszt ad, aki jobban előtérbe kerül a karakterével.

gotanfun 2009.12.01. 16:15:43

@csizsikpizsik:

"Mindenkinek megvan hogy Barca-Sevilla a királykupában?"

Nehogy az legyen, hogy egyik a másikától akar majd kiesni. :-) Persze sokmindentől függ, meg azért presztízs kérdés lesz ez a javából, de a bajnokság és a BL közbeszólhat. Nem beszélve arról, hogy aki győz, arra a Valencia vagy Depor vár. Talán annyiban jó ez a sorsolás, hogy aki ebből a négyből komolyan gondolja, annak a teljesítménye szépségtapasz lehet a Király Kupára nézve. A Depor mellett talán a Villarreal és a Pateticó Madrid is komolyabban fogja venni a kelleténél.

Tika_ 2009.12.01. 18:10:51

@Mr.AT: vazze, ez mekkora ötlet! Úgyis mindenki együtt emlegeti őket, úh abszolút lenne relevanciája :))))))

(@csizsikpizsik: én csak azokból a mezekből veszek, amelyikek tetszenek - pl. tavalyi nem tetszett. egyébként minden rendben veled? kicst nyűgösnek tűnsz mostanában)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.01. 18:23:12

@Tika_: (Vicces, nekem a tavalyi tetszett eddig talán a legjobban. Az ideit besz..tam, az idegenbeli rózsaszín-narancssárgát vettem, hát, a rendeléskor nagyobb ötletnek tűnt mint ahogy most áll a dolog...és "kicsit nyűgösnek"? Ez már vitaminhiány, rohadt meló, a többiek már p..cisnak hívnak-ld south park-a hétvégi kocsmatúra hívatott rendberakni s.o.s)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.01. 19:33:00

@gotanfun:

A Villarrealnak és az Atléticonak ez egy hatalmas lehetőség a nemzetközi kupaszereplés kivívására. Az alsó ágon az ő keretük messze a legerősebb, fölülről meg vagy egy BL-est, vagy egy náluk gyengébbet kaphatnának a döntőben. Egy feltehetően elrontott idényt kompenzálhatnának így.

Persze én nagy titokban abban is bízom, hogy ez a két csapat legalább az EL-ben villant majd valami szépet.

nasteey 2009.12.01. 19:36:57

@rizla: Vitatkoznék. Abban tökéletesen igazad van, hogy ennél többet kb. lehetetlen letennie az asztalra. Viszont VB után szinte mindig a világbajnok csapatból kerül ki a győztes (98 - Zizou, 02 - Ronaldo 06 - Cannavaro), így ha a spanyolok VB-t nyernének, akkor azt hiszem bármennyire is fájna - akiknek most is fájt a második hely - neki "kellene" odaadni. Mivel gyak. Franky utolsó évétől stabilan jól játszik, remélem idén tovább folytatja. És ha a spanyol VB-t nyernének (és ő nem sérült) abban valószínűleg elévülhetetlen érdemei lennének a karmesternek, emellé jönne egy bajnoki címvédés, akkor nem hiszem el, hogy jövőre ne ő nyerné.

Egyébként meg Kaká elsősége után szinte borítékolható volt CR győzelme, tavaly Messié, jövőre viszont elég homályos ez a dolog. Én mindenestre nagyon bízok benne, hogy ő nyeri majd.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.01. 19:40:54

@nasteey:

Pláne ugye, ha abból indulunk ki, ami az Eb-n történt. Vagyis hogy nem volt egyértelmű legjobb a spanyol válogatottban, majdnem mindenki egyformán jó volt. Ez esetben tényleg jöhetne Xavi. Micsoda pályafutást koronázhatna meg...

sporttárs 2009.12.01. 20:21:04

@rizla: Szerintem téged inkább idén idegesít ez, nem hiszem, hogy mondjuk a tavalyi dobogón agyaltál, miután Ronaldo nyert. Egyszerűen az zavar, hogy az egyik kedvenced, aki megérdemelte volna, nem lett második, de azért zavar, mert a kedvenced. Nem a történelemkönyvek hitele miatt.

De ez csak szerintem, nem kell lenyelni. :)

sporttárs 2009.12.01. 20:26:13

@Csöncsön: Én nem tudom értelmezni, hogy egy szavazás "PR-okból" alakul így vagy úgy. Akkor miért nem nyert Cé?
De amúgy nekem Messi fölénye is brutálisan túlzottnak tűnik, nem Cével, hanem a többi Barcással szemben, ez abszolút szakmaiatlan és érthetetlen. Hisz mást ne mondjak, Xavi nélkül Messi kevesebb lenne, mint Messi nélkül Xavi...

Csak ezt kevesen reklamálják, mert a csapat a lényeg. :))

rizla 2009.12.01. 20:33:51

@sporttárs: tök jó, hogy itt vagy te, és megmondod nekem, hogy mi a véleményem. de sajnos tévedsz, a tavalyi dobogón is agyaltam :( évek óta zavar az aranylabda, olvasd vissza a hozzászólásaimat, ha annyira érdekel.
egyébként érdekes, olyan MADRIDI szurkoló is van, aki egyetért abban, hogy xavinak minimum a második helyen kellett volna végeznie. akkor most mivan, őt is azért zavarja, mert kiskedvence?

rizla 2009.12.01. 20:35:48

@sporttárs: "Csak ezt kevesen reklamálják" érdekes, én ezt is reklamáltam, olvass vissza.

"hanem a többi Barcással szemben, ez abszolút szakmaiatlan és érthetetlen."

csak kicsúszik a szádon előbb-utóbb, hogy xavinak többet kellett volna kapnia.
tán csak nem a kedvenced?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.01. 21:15:18

Ejj, nehéz kérdés.

Sokkal jobban szeretem a középpályásokat, mint a csatárokat, sőt Xavi és Ini is közelebb áll hozzám, mint Messi, mégis megérdemeltnek érzem.

OK, túlzás, meg minden, de a Barca játéka az én fejemben úgy van meg, hogy Xavi adja Iniestának, ő meg Messinek, és gól. Ő van közel a tűzhöz, ő a lándzsa hegye, neki a legnehezebb a dolga. Az aranylabda meg mindig a győztesekről, győztes gólokról szól.

Messit egyébként - ha minden kötél szakad - ki sem kell szolgálni, belövi magától is, ráadásul úgy, ahogy jelenleg senki nem tudja, egyszerűen beszalad vele a kapuba.

Szóval nálam is Messi, Ini, Xavi a sorrend 'aranylabda szemmel'.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.01. 21:22:34

@sporttárs:

A második bekezdésed cáfolja az elsőt. Messi is "PR okból" nyert: őt sokkal jobban "el lehet adni", mint pl. Xavit, mert annál látványosabb dolog a fociban, mint amit Messi csinál, nem is létezik (végigcselezi a fél pályát, és gólt lő).

Egyébként Messi nagyon-nagyon kell a Barcába, ő is iszonyatosan fontos láncszem a gépezetben; ez például olyankor (pl. kupameccseken) szokott látszódni igazán, amikor nincsen ott. Lendületet ad, 3-4 védőt leköt egyszerre, és ezt ugye olyankor, ha "egyébként" semmi mást nem csinál, vagyis nem lő gólt, nem szólózik. Vagyis természetesen nagyon jó helyre került az Aranylabda, de nagyon nem bánnám, ha jövőre viszont Xavi vinné el...

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.01. 23:20:39

@rizla: "xavit idén sehogyan sem előzheti meg ronaldo. igazából iniestát sem, de arra még azt mondom, hogy oké, igen, belefér a marketing, meg a hype miatt. de ez akkor is röhejes, nem tudok mást mondani. és igazából messi fölénye is túlzás xavival szemben."

szo szerint fogalmaztad meg,amit erzek. sot,tovabbmegyek: _en_ xavinak adtam vna (igaz,mar tavaly is az eb miatt.) de sztem ha bajnoksagot es bl-t nyerunk,meg a spanyolok vb-t,akkor is majd a vb golkiralya fogja kapni (aki esetleg pont xavi passzai jovoltabol lesz golkiraly).

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.02. 07:40:51

Madridistaként én is Xavit vártam, bár evidens volt, hogy Messi kapja. Elég abszurd ilyet mondnani ebben a korban, de az elmúlt évek életműdíjaként végülis megérdemelt... Ahogy Xavinak is kijárna majd most már.

Én annak idején Roberto Carlos második helyén szomorkodtam Ronaldo mögött gyerek fejjel, mert akkor is úgy éreztem, hogy a gólok döntöttek, és imádtam Carlost:D

Messi88 2009.12.02. 10:14:32

Egyértelműen megérdemelt Messi Aranylabdája, Xavi viszont 2. lenne nálam, bár Cé is érthető. A mai, defenzívebb felfogású fociban nagyon meg kell becsülni az olyan focistákat, akik elöl képesek különbséget teremteni, képesek 2-3 embert is kicselezni, mert ez a mai futballban már nagyon nehéz .

sporttárs 2009.12.02. 13:37:15

@rizla: Engem nem zavar Cé második helye és nem érzem érdemtelennek. Messi fölényét furcsálom a csapattársaival szemben, nem Xavi helyezését.

Egyébként ott volt, hogy mindez csupán szerintem, mondjuk te vagy az, aki nem szertintedezel, hanem megmondod a frankót, mindig mindenben. Jó, nemcsak te. :)

horas 2009.12.02. 13:48:26

Az aranylabda már évek óta nem tétel nálam.Mindenévben a BL-győztes legjobbja a tavalyi győztes meg alapvetően ott van az élbojban.Annyira feleslges azon vitatkozni,hogy ki hanyadik.Semmit sem számít...Shevchenko,Nedved aranylabdája nevetséges Henry-ra vagy Xavi-ra nézve.De végtelen a lista az aranylabdások és a majdnem aranylabdások közötti igazságtalanságokról.

horas 2009.12.02. 13:49:37

A VB az ami háttérbe szorítja a BL-t.

zsakfos 2009.12.03. 10:20:23

@el sastre:
2 dolgot fűznék hozzá:
-Remélem ezektől a híresztelésektől nem száll el, hanem továbbra is alázattal és nagy szorgalommal dolgozik.
-Óva inteném Dzsudszákot, hogy elmenjen most a PSV-től. Úgy gondolom, még másfél, de legalább 1 szezont kellene maradnia. Sokat kell még tanulnia. A PSV és a holland bajnokság is javult a tavalyihoz, tavalyelőttihez képest. Nyerhet holland trófeákat és a PSV-t ( meg az AJaxot) is képesnek tartom akár az EL győzelemre is. Jövőre meg játszhatna rendszeresen a BL-ben, utána meg jöhet akár egy jobb csapat, de nem gondolnám,hogy valaha is lesz Real Madrid szintű játékos.

neeson 2009.12.03. 10:42:23

Még az Aranylabdára visszatérve, Bl-döntőtől kezdve nem kérdés, hogy ki kapja, teljesen megérdemelten. A szavazatok eloszlása túlzás, de gondolom sokaknak nem volt pofájuk csak Barca-játékosra szavazni, ennyi lehet mögötte.

Az egyetlen dolog, amit nem értek, az az, hogy oké, Kakanak muszáj bekerülni a 30-ba, de ki az aki utána tényleg rá is szavaz? Eddigi legvisszafogottabb a 2009-es, amennyit láttam játszani (javítsatok ki, ha nem).

CR7/9 második helye szerintem egyenesen reális, Realban látjuk mit művel, Unitednél pedig 2009 tavasza nagyon jó lett...ami azt illetti a BL-ben még a tavalyi évnél is magasabb szintre emelte a játékát, jó játék+gól az Inter ellen, az év BL-gólja 35ről a Porto ellen, továbbjutást ért, Arsenal ellen otthon 25ről keresztléc, idegenben 2 gól meg ~1 gólpassz, és ha a döntőben belövi az elején azt a helyzetét és a United nyeri a BL-t, akkor idén is ő kapta volna.
Messi persze akkor is jobban megérdemelte volna, de tudjuk milyen a szavazás, Ronaldonak adták volna, csakúgy mint 2007ben, amikor Ronaldo volt az aki egész évben jó (mint 2009ben Messi), de Kaka egyedül végiggyalogolt a BL-mezőnyön (mint tette egy meccs híján most Ronaldo), és meg is kapta az Aranylabdát.

Szerintem teljesen reális a top3.

neeson 2009.12.03. 10:45:18

Ja és Xavi elmaradt aranylabdáján kár keseregni (júniusban még 10ből 10 ember azt mondta, hogy Messinek kell kapni, mi történt?), ő soha nem fog kapni.

Bohl · http://boly.lap.hu 2009.12.07. 12:56:24

Az biztos, hogy mindkét csapat szurkolóinak is az a legjobb, ha a legerősebb összeállításban fut ki a két csapat a gyepre. Így az igazán értékes a diadal.
süti beállítások módosítása