Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

3 dolog a magyar-portugál elé

2009.09.09. 12:39 _benito

Seggbe lőtt oroszlán nyomait követve szakítunk be a susnyásba, fegyverzetünk egy fogkefe és egy How to avoid gangrape in prison c. kiadvány, mégsem hátrálhatunk. Portugáliát még soha nem tudtuk megverni, Puskásékat is elrakták anno, úgyhogy vágyainkat és reményeinket is ennek megfelelően lőjük be. Gondolnunk sem szabad Ronaldo sírásra görbülő szájára, és a portugál védelem megcsonkított torzóján tort ülő Torghelle Sányira, sőt, mi magunk a pontszerzést is csak másodlagos célként tudjuk elképzelni. Hajtás után elmondjuk, mi az a három dolog, amit mi várunk a szerda este 20.45-kor kezdődő selejtezőtől, amely egyébként a látszat ellenére valószínűleg nem nekünk lesz rohadt fontos.

1.    Azt akarjuk, hogy játsszon a magyar válogatott. Mindenki fussa ki a belét, csússzon-másszon a szabad labdákért, egyetlen percre se érezhessék úgy a portugálok, hogy megtört az ellenfél. Ez pedig azért lenne nagyon fontos, mert ha úgy megy végig a selejtezősorozat, hogy nem szerzünk több pontot (esélyes, ne tagadjuk), akkor beindul a siratóasszony-kórus, és nem lesz mit a pofájukba mázolni elkussoltatás céljából. Egyelőre 7 meccs után a solnai első félidőt tudjuk büszkén lobogtatni, ehhez volna jó még legalább egy meccsnyit hozzátenni, hogy elmondhassuk: tényleg előrébb tart a válogatott, mint egy (2, 5, 10) évvel ezelőtt.

2.    Szeretnénk látni, hogy Koeman fegyelmez, de legalább rosszallását fejezi ki, méghozzá olyan módon, hogy Hajnal Tamást a büdös francba vágja ki a csapatból. Szerintünk egyébként meg is fogja tenni, Buzsáky óriási lehetőséget kap, meglátjuk, mihez kezd vele. Hajnalt már azzal túlszárnyalhatja, ha egyszer normálisan labdába ér.

3.    A világon semmi nem ígéri, de valamiért azt gondoljuk, jó meccset fogunk játszani Portugáliával. Hogy ez az eredményt tekintve mit jelent, igazából érdektelen, a világbajnokságra való kijutás csak delíriumos álmunkban jött elő valós lehetőségként, úgyhogy ezzel a részével nem is foglalkoznánk. De jók leszünk, vagy legalábbis sokkal jobbak, mint Svédország ellen.

419 komment

Címkék: magyar válogatott szakértelem válogatott három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr231370809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeskens 2009.09.10. 10:34:59

KIbaszott gusztustalan az a portugál csapat,egyes játékosuk minden mozdulatáról süt a mérhetetlen arrogancia. Nem hiszem, hogy ez bárkinek szimpatikus.

Amit nálunk hiányoltam, főleg a második félidőben az a játék. Nem mertük még hátul sem kicsit megjáratni a labdát, hogy legyen nálunk, hogy építkezzünk, csak rugdostuk előre a Sanyi felé, hátha össze lehet szedni a lepattanót. Sajnos ez nagyon kevés, főleg, hogy a középpályát tartják a legjobbnak a magyar csapatban. Dzsudzsákon kívül senki nem nyújtott még jó közepest sem a két meccsen együttvéve.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.10. 10:37:02

ez a keret támadásra képtelen, az egyedüli épkézláb támadó dzsudzsák, torghelle küzdött és akart, de ezzel nem tudta kompenzálni azt, hogy botlábú, huszti pedig nevetséges volt, de rá se mondanám hogy feladta és nem akart, csak vmi mást szeretett volna, mint amit kellett volna;
ez a keret azonkívül hogy védekezik becsülettel és néha kontrázik másra nem jó, és ezt a feladatot jól megcsinálták a srácok, az ellen gyors támadói lefutni, kicselezni, kipasszolni se tudott minket;
reálisan gondolkozva ha kapnánk portugáliától egy hármast egy rossz szavunk nem lehetne;
én elkönyvelem fejlődésnek, hogy a svéd meccshez képest más mentalitásban fociztunk;
inkább a svédek jussanak ki, mert a portugálok alibiztek és nem küzdöttek, aki nem teszi oda magát becsülettel azt én lezavarnám a pályáról, a svédek legalább arra képesek voltak, hogy 5ször oldalba könyököljék juhászt, egyedül ibrahimovic lógott ki, aki nem futott, és várta hogy majd elmander passzoljon neki
úgyhogy, ha zlatán portugál lenne mindenki a helyére kerülne

szferi 2009.09.10. 10:37:06

@popp: csak ne döntsd már el, mi jó a focinak. pláne nem, ha egy túlsztárolt, az utóbbi években rendszeresen képességei (?) alatt teljesítő válogatottról beszélünk. Írd azt, hogy jó lenne neked. De ne a focinak.

/Csak egy kérdés: az olaszok kijutása, akik ugy játszottak legutóbb, ahogy, az jót fog tenni szerinted a focinak? lesz megint varázslás? :)/

Mérgező Hulladék 2009.09.10. 10:39:58

@Csöncsön: utolsó négy meccsen három pont, az összesen 16 pont, azzal szinte biztos, hogy nem lett volna meg a 2. hely. Nem beszélve arról, hogy ha esetleg mégis, a rosszabb gólkülönbség miatt akkor is a norvégok mögött lettünk volna a végén a második helyezettek összevetésében.
De ha még behúzzuk az utolsó kettőt, akkor legrosszabb másodikok biztos nem leszünk :) Esetleg csoportharmadikok.

@popp: a vb-re még el is engednék, de a felkészülésre nem akarják. És még így is jobb fejek, mint a Newcastle, akik egyáltalán nem engednék Kádárt. Bizonyára nélkülözhetetlen számukra, már játszott is két percet csereként egy bajnokin.

balu11 2009.09.10. 10:40:36

"...krisz-ti-á-nó homoszexuál" :)

szferi 2009.09.10. 10:41:45

@Artsuhtaraz: amit a portugálokról meg zlatanról irtál, abban nagyon igazad van! talán annyiban nem, hogy bár az első félidőben tényleg sokkal összeszedettebb volt a csapat, mint a svédek ellen, viszont számomra rejtély, mi a fasz történt a második félidő elején. egy motiválatlanul, szarul játszó csapat ellen úgy beszartunk, hogy azt rossz volt nézni. sehol sem voltunk még az első félidei önmagunkhoz képest sem. pedig a portugálok sem pörgették fel a játékot, sőt. nem értem.

r123 2009.09.10. 10:44:55

apró részlet: feltűnt másoknak is a portugál balbekk játéka? az a csávó olyan ügyetlen volt, hogy rossz volt nézni.. kb. 5x vette át úgy a labdát, hogy oldalvonalon túlra pattant, legalább 3x passzolta el holt homályra és az első félidőben párszor Dzsudzsák gyakorlatilag hülyét csinált belőle..
ja, és a csávó évekig a Sevillában volt, most a Malagában..

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.10. 10:50:13

@neeskens: a legszebben leírtad hogy nagyarcúak a portugálok

@szferi: betojtunk, elfáradtunk, fogalmam sincs, lehet szimplán ennyi a játékintelligenciája a magyar fodbalistáknak

@r123: biztos még nem ért véget a felkészülése, létezhet ennyire idény eleji forma, reméljük lisszabonban is bizonyítja, hogy ideális poszton és módon játszik ahhoz hogy befűzze dzsudzsák

Pecséttörő 2009.09.10. 10:50:28

@Artsuhtaraz:
Ez egy teljesen korrekt értékelés volt, kiegészíteném azzal, hogy ezen a szinten olyan kapust kellene berakni, aki képes kimozdulni a beadásokra is, aki a gólvonalon túl is otthonosan mozog. Ezt azzal együtt, hogy volt 2 nagy védése is. De a lényeg: a magyar csapat gyengéje a támadás.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.10. 10:50:37

@popp: olyan hogy "én meg a latin focit szeretem" meg nem lehetséges, mert "latin foci" nincs :)

jössz az nst cup-ra?

4-4-2 2009.09.10. 10:56:36

@reader613: Igaz, de nem ártana fokozatosan, lépésenként előre haladni. Az már látszik, hogy ha Juhász van (és Gyepes meglepően jó volt, teszem hozzá, azaz tőlem akár maradhatna hosszabb távon is), no meg Bodnár, akkor védekezni már tudunk. (Mondjuk egy balhátvéd nem ártana.) Ez nem rossz alap. Erre kellene ráépíteni a támadásokat, amihez nem ártana egy épkézláb (értsd valamelyik TOP 6-7 bajnokságban rendszeresen játszó) csatár. Én nem bántom Torghellét, de talán nem véletlen, hogy a német 2. osztályban találta meg a helyét, noha az esélyt anno megkapta.
A középpálya nem lenne rossz, kicsit jobban meg kellene szervezni és kéne valaki a jobb oldalra, mert Gera ott nem jó. Ha csak nagy baj nem lesz vele, Németh pár éve múlva Tottenham-kezdő szintű csatár lehet, vele (és mondjuk Priskinnel, Rudolffal, verekedni Torghellével) majd el lehet vacakolni elöl.
Aztán ha egyszer kapunk egy olyan sorsolást, mint most a szlovákok + szerencsénk is lesz, akkor hátha kijutunk valahova.

Ferguson 2009.09.10. 10:57:18

Szeva mindenkinek! Nem láttam a meccs elejét, viszont képeken láttam, h CR és juhász felolvasott vmit mikrofonba a kezdés előtt. Tudja vki esetleg, h mit mondtak? Kösz a választ...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.10. 10:59:30

@szferi: Mivel a kommentek között a saját véleményünket böfögjük, gondold oda a mondataim elé, hogy szerintem.

Ami meg az olasz varázslatot illeti, épp jókor mondod. Ajánlom figyelmedbe a tegnapi selejtezőjük összefoglalóját. Az a Pirlo passz az első gól előtt, vagy az a Gila-Iaquinta-Gila-Iaquinta-gól kényszerítő! - na az már varázslat.

www.youtube.com/watch?v=XUwN0R3GpVc - vigyázat, 0:17-nél kezdődik az összefoglaló.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.10. 11:00:55

@imici77: Sajnos nem jó nekem az időpont.

szferi 2009.09.10. 11:03:42

@popp: ne haragudj, de az első gólban nem volt semmi érdekes, kivéve, hogy mennyire statikusak voltak a védők. a másodikra ez ugyanúgy igaz, viszont ott tényleg szép volt a kényszerítőzés. viszont ha neked ez már varázslat, igencsak szegényes a képzeletvilágod :)

szferi 2009.09.10. 11:04:35

@popp: értem én hogy szerinted, csak nagyon más mércével mérsz minden csapatot.

neeskens 2009.09.10. 11:04:36

@Ferguson: fair play üzenetet olvastak be

szferi 2009.09.10. 11:06:42

@Ferguson: fejenként egy mondatot a fair-play-ről.

r123 2009.09.10. 11:08:16

Egy kis szubjektív összegzés (mivel azt gondolom lezárhatjuk a selejtezők érdemi részét, innentől az eb selejtezőre történő felkészülés a lényeg)
1. Koeman hagyni kell tovább dolgozni. Főleg így a végén sok hibát elkövetett ő is, de összességében szerintem előrébb léptünk vele.
2. A papírforma meccseket legalább behúztuk, az erős csapatokkal éles meccseket játszottunk és mindhárom vereség csak 1 gólos.
3. Nincs gólveszélyes csatárunk. Sanyit lehet becsülni a küzdeni tudásáért, de ez kevés ahhoz, hogy előre tudjunk lépni.
4. Érdekes, hogy míg papíron a középpályás sorunk a legerősebb, pont az mondott csődöt és a bizonytalan, kusza védelem jópár alkalommal lehozta a meccseken nullára. De pl tegnap is meglepően masszívak voltunk hátul!
5. Vérfrissítés. Sokat nem lehet a kereten variálni, de muszáj pár fiatal friss arc .Nem kellenek a kifogások, be kell dobni a mélyvízbe a fiatalokat. Németh, Simon András, Koman, Vass Ádám, Varga J (Szalaitól amíg a harmadosztályban játszik ne igazán várjunk csodát..), mind jöhet, aztán lehet bizonyítani..
6. Van 3 európai szinten is jó játékosunk, Dzsudzsák, Huszti és Juhász Roland. Gerát sajnos már nem lehet ide sorolni. Van 5-6 viszonylag jó játékosunk (Bodnár, Hajnal, Gera, Gyepes, Halmosi, Buzsáky esetleg Vadócz,) és slussz. Egy jó, eredményt is elérni képes válogatotthoz ennél több kell.
7. Ennek ellenére meggyőződésem, hogy ezzel a kerettel is többre lehettünk volna képesek ha mentalitásban, koncentrálóképességben erősebbek vagyunk, taktikailag nem hibázunk ennyit (edző és játékos egyaránt). Van példa amit követni lehet: Szlovákia és Bosznia. Meg kell nézni az ő játékosaik hol játszanak.. Semmivel nincs erősebb keretük mint nekünk és mégis..

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.10. 11:08:44

@popp: kár, fényképezkedhettél volna Arsenalos mezben :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.10. 11:12:46

@szferi: Ezt soha nem is tagadtam.

Ami meg a szegényes képzelet világot illeti, a svédektől Brolinék óta nemigen lehetett látni hasonlót és ha neked Pirlo passza nem gyönyörű és szellemdús, akkor kár elfogultságról beszélned.

reader613 2009.09.10. 11:18:11

a szlovákok és a bosnyákok kb velünk-erősek lehetnek, de megragadták a lehetőségüket, hogy relatíve (!) könnyű csoportba kerültek (ha papíron nem is, a csehek és a törökök váratlan formahanyatlása miatt mégis így alakult számukra).

Lássuk be, a svéd-dán-portugál hármas az egyik, ha nem _a_ legerősebb, elnézve a selejtezőcsoportokat.

Tényleg az a fontos, hogy ha a legközelebbi sorozatban mondjuk görög-svájci-norvég hármast mákolunk össze magunknak az első három kalapból, akkor már eredmények is legyenek.

4-4-2 2009.09.10. 11:19:19

@r123: 1. Igaz. Isten ments' egy magyar edzőtől!
2. És ez nem kis előrelépés az elmúlt 20 évhez képest!
3. Csatár nélkül nem megy...
4. Ha van az elmúlt két meccsnek nyertese, akkor az Gyepes. nagyon sokat fejlődött Angliában.
5. De csak azok jöjjenek, akik legalább 20 bajnokit játszanak egy szezonban.
6. Jó, azaz beférne egy TOP4 bajnokságban középcsapat kezdőjébe.
7. Koeman egyik nagy hibája, hogy nem mer a 60. perc előtt drasztikusan belenyúlni a meccsbe, túlságosan ragaszkodik az előre eltervezett forgatókönyvhöz. (Lsd. tegnap). Néha hihetne a szemének is.
+1: kell egy kapus. A tegnapi gól például egyértelműen Babosé. Komoly kapusnak három méterről NEM LEHET gólt fejelni. Fülöp sem a tökéletes megoldás. Van pár fiatal, hátha ők mihamarabb beérnek (pl. Gulácsi, ha rendszeresen védene).

Hány Éves 2009.09.10. 11:20:27

Olyanokat olvasok, hogy jobbak voltunk, mint a svédek ellen...hát...én kint voltam, és azt láttam, hogy gyávák, akaratgyengék és lusták voltak a fiúk. Talán Dzsudzsákot kivéve. Tingli tangli ment akkor is, amikor a portugálok látványosan nem akartak játszani. Hosszú percekig nem támadtuk meg őket, mikor hátul passzolgattak. Néha ránéztek a bíróra, mert annyira megdöbbentő volt még számukra is, hogy nem csinálunk semmit, azt hitték, valamiért áll a játék. Nincs anná megalázóbb, mikor az ellenfél edzője azt nyilatkozza, hogy ha a magyarok megelégszenek az egy-nullás vereséggel, akkor mi minek erőlködjünk....Barátnőm egyszer megkérdezte tőlem meccs közben, hogy Torghelle miért lassított le az adott szituációban. Mondtam neki, hogy ő nem lassított le, ő így fut...

drP 2009.09.10. 11:23:06

Az a baj, hogy korábban mindig volt egy-egy bravurnak mondhato eredmenyunk,, viszont nem tudtuk hozni a kotelezot. Ebben a sorozatban hoztuk (mig a tobbi ellenfelunk nem kicsit benazott ossze Albaniaval, es Malta ellen sokan csak makoltak) viszont nem tudtuk hozni a bravurokat, vagy legalabb itthoni dontetleneket, pedig azert be kell letnunk, hogy minden ellenfelunk verheto, es a svedek, portugalok sokkal rosszabbak, mint azt a sorsolaskor vartuk.

szferi 2009.09.10. 11:23:14

@r123: szlovákok azért jóval erősebbek mint mi. csatársoruk gyenge (de azért nem bundesliga 2), de iszonyú jól rombolnak, a védelmük masszív, és fizikálisan is jobban bírják a 90 percet, mint a mieink. hamsik pedig jobban irányít mint nálunk hajnal, ez még egy előny. viszont még így is megdöbbentő, hogy csoportelsőként kijutnak a vb-re, ennyire azért nem jók. nagy szerencséjük is van, hogy a csehek és a lengyelek ennyire elbaszták.

Walmer 2009.09.10. 11:26:51

azt kell mondjam tegnap rájöttem, nem vagyok igaz magyar a szó legszorosabb dszudzsáki értelmében.
A gólig néztem. Ez alatt a kb 10 perc alatt sikerült úgy felkúrni magam, hogy az hihetetlen. Az a szánalomhegy Pepe fejel gólt, babos ahelyett hogy a 90 kilójával letarolná még a mikroorganizmusokat is az ötösön belülről, inkább ugrik egyet a semmibe, 3 jó passzunk nem volt egymás után, a támadásaink meg abból álltak, hogy valaki hátulról jó seggberúgta a tököt, szerencsétlen sanyesz meg megpróbált valamit kezdeni 3 védő szorításában, igen mérsékelt sikerrel. Gondolom az egész meccs hasonló forgatókönyv szerint zajlott.
Egyszerűen nem értem, hogy van az, hogy a kis focinemzetek közül egyedül mi nem vagyunk képesek jó eredményre nálunk magasabban rangsorolt csapatok ellen. 6 meccset játszottunk/játszunk a svédekkel/dánokkal/portugálokkal és 1 pontot szerzünk. engem ez bosszant egy picit.

Úgyhogy átkapcsoltam a sportklubra, ahol megnéztem, hogy az angolok hogyan rombolják földig a horvát focit olyan könnyedén, hogy én ilyet már nagyon régóta nem láttam.

kroos 2009.09.10. 11:33:07

@Walmer: ha az a gól nincs te akkor is találtál volna indokot hogy átkapcsolj az angolokra...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 11:33:17

@sporttárs:

Az mindegy, hogy én mit tettem volna a helyükben. Nézzük meg, mit tettek a svédek. Ők is vezettek 1-0-ra, mégis végigtámadták a meccset, próbáltak újabb gólokat elérni. Ez nekem sokkal szimpatikusabb hozzáállás, mint a portugáloké.

Pedig talán nem kell bizonygatnom, hogy én is inkább a latin(os) futballt kedvelem. Ilyet azonban a portugáloktól nyomokban sem lehetett látni. És nemcsak most, de már vagy öt-hat éve egyfolytában.

Ezek után meg odanyilatkoznak, hogy a magyarok miatt nem mentek előre. Nemcsak alattomosak, még bunkók is.

De különben vicc, hogy azon vitatkozunk, ki fog "továbbmenni", a svédek-e, vagy a portugálok. Szerintetek ilyen játékkal mennyi esélye lenne bármelyik csapatnak mondjuk a franciák vagy az oroszok (netán a németek...) ellen a pótselejtezőn?

Mourinho már nem a király 2009.09.10. 11:38:00

@reader613: papíron lehet. Tavasszal a svéd-dán páros is harmatgyenge volt, a dánokat akkor meg is kellett volna verni. Most a svédek meg a portugízerek is nyertek 1 góllal bp-n, ütősek nem? Ráadásul az előbbiek alig verik Máltát egy öngóllal.
A magyar csapat egyik csoportból sem jutott volna tovább. True story.

szferi 2009.09.10. 11:39:24

@Csöncsön: domenech ellen lenne, oroszok ellen nem sok. a többi, jelen pillanatban második helyezett csapat meg szintén nem ér egy hajítófát sem. Még talán az írek, de a többi tényleg katasztrófa.

Walmer 2009.09.10. 11:39:32

@kroos: megnéztem volna az ismétlést.
nem az a gond egyébként, hogy gyengék vagyunk, mint a harmat, hanem az, hogy még az esélye sincs meg annak, hogy esetleg megfordítunk/x-re hozunk egy meccset jegyzettebb csapat ellen.ahhoz ugyanis gólt kellene rúgni. csatárt pedig valamiért nem talál qman.

Hány Éves 2009.09.10. 11:40:34

@Csöncsön: "Ezek után meg odanyilatkoznak, hogy a magyarok miatt nem mentek előre. Nemcsak alattomosak, még bunkók is."

Szerintem meg az dühítő, hogy ellenünk ilyet megengedhetnek maguknak, mert (nagyon fáj ugyan) de teljesen igazuk van. Undorító az a hozzáállás, amit a fiúk a második félidő közepén tanúsítottak. Queiroz-t nem köti semmilyen szerződés hozzánk, ezért ő megteheti, hogy mond egy reális mondatot a csapatunkról. A magyar média meg dicséri a "helytállást". Én akkor dicsérném a válogatottat, ha az elsőtől az utolsó percig MEGÁLLÁS NÉLKÜL láttam volna rajtuk, hogy MINDEN labdára rásprintelnek és minden helyzetben, azonnal a góllövésre törekszenek. Amíg ez nincs így, addig megérdemeljük, hogy az ellenfél edzője "bunkón" (szerintem csak reálisan és kicsit meglepődve) nyilatkozzon.

Walmer 2009.09.10. 11:41:07

@Csöncsön: igazad vagyon

Egyébként a sok okos igazán megmondhatná melyik csoportban értünk volna oda a 2. helyre.

kroos 2009.09.10. 11:43:41

@Walmer: ,,megnéztem volna az ismétlést."
az angol meccset is ismétlik ember.
Csupa olyan dolgot hozol fel ami alapján senki sem nézte volna a meccset.
Ezek csak kifogások.
Ha Bene-Töröcsik kettösel állunk fel elöl te akkor is az angolokat nézed.
Ezzel nekem nincs bajom csak hülye indokokat hozol fel.Ennyi.

Mr.AT 2009.09.10. 11:43:47

@Walmer: Az óceániai alapszakasz selejtezőjében.

neeskens 2009.09.10. 11:44:10

@Walmer: "3 jó passzunk nem volt egymás után, a támadásaink meg abból álltak, hogy valaki hátulról jó seggberúgta a tököt, szerencsétlen sanyesz meg megpróbált valamit kezdeni 3 védő szorításában, igen mérsékelt sikerrel. Gondolom az egész meccs hasonló forgatókönyv szerint zajlott."

Jól gondolod,még az első félidő csak-csak. De a másodikban még csak meg sem próbáltunk passzolni. Ezt hiányoltam a legjobban.

sAp 2009.09.10. 11:46:40

off de szaúd-arábia parádésan búcsúzott, még a mi svéd bénázásunknál is durvább volt,nagyobb téttel. megszerzik a vezetést a 91. percben,utána még kétszer üresen álltak játékosaik a 16oson belül. elbénázzák,szöglet a másik oldalt,gól. átvették a főlúzer szerepet tőlünk.bravo.

Sath 2009.09.10. 11:49:38

@Csöncsön: franciák ellen elég sok

sporttárs 2009.09.10. 11:50:43

@Walmer: Igen erős a gyanúm, hogy ha tíz percig sziporkázunk és Pepe sírva kér cserét, te akkor is átkapcsoltál volna az angolokra. :))

De amúgy igazad van, a mi bravúrképtelenségünk két évtizedes immár és ennyi idő távlatából véletlenekről nem beszélhetünk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 11:51:35

@Hány Éves:

Eleve nem elegáns dolog egy edzőnek/kapitánynak az ellenfélről beszélni. A szurkolók megtehetik, de egy edző dolga az, hogy a saját csapatát készítse föl.

A svédek ellen nem érdemeltünk egyenlítést, de a portugálok megérdemelték volna, hogy egyenlítsünk ellenük.

Emlékszem a '98-as (?) meccsre, az 1-3-ra, na, akkor tényleg lefociztak minket, az tényleg egy latinosan, ördöngösen játszó portugál válogatott volt; a mostani néhány öntelt, hisztis, arrogáns bunkó gyülekezete.

szferi 2009.09.10. 11:51:51

@sAp: a Bahrein - Új-Zéland ezek szerint igazi derbi lesz :)

sporttárs 2009.09.10. 11:53:46

@Csöncsön: Nem értem, mitől lennének bunkók, de ez annyira szubjektív nálad, ha jössz is ezzel a latinfocis blablával, hogy nem is keresek racionális magyarázatot.

A vébére meg talán se a svéd se a portugál nem jut ki, bár hogy mondjuk a franciák mitől lennének jobbak ezeknél, azt még magyarázhatná valaki. De a vébére is minek kijutni, úgyis a brazilok nyernek, nekik a cseresorukkal sincs gondjuk, nem úgy mint a spanyoloknak.
:))) (Szigorúan szmájlis és persze csak Csöncsönnek szól.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 11:57:38

@sporttárs:

Már @neeskens: leírta előttem. Minden mozdulatukról süt.

sporttárs 2009.09.10. 11:57:46

@Csöncsön: A svédek nem érdemelték meg, hogy egyenlítsünk ellenük? Ja, hogy mert ők szimpik. Az igen.

A portugálok ellen megérdemeltük volna az egyenlítést? Az irántuk érzett mérhetetlen ellenszenveden kívül ezt bármiféle, a meccshez kapcsolódó történéssel meg tudnád indokolni? Tudod, helyzeteink, játékunk, ilyesmi.

Én gyakorlatilag meccsnézés közben prosztó szinten tudom utálni az aktuális ellenfelet (ezért jobb hogy nem focizom:)) ), de hogy utólag valaiki a szimpátia alapján okoskodjon bele nemlétező dolgokat egy meccsbe, az nem elegáns.
Lehiggadni, elismerni: jobbak voltak, közünk nem volt, ennyi. Aztán persze hajrá, magyarok, továbbra is.

Walmer 2009.09.10. 11:57:51

@kroos: mondd, neked mi bajod van baszod?
Ha nem ismétlik, akkor megnézem a gólokat a youtube-on. De ki a fasz vagy te, hogy felelőségre vonj, meg ítélkezz?

Mr.AT 2009.09.10. 11:58:13

A meccsről röviden annyit, hogy tegnap maximálisan azt láttam igazolódni, amiről szombat óta beszélek: nekünk a kemény, férfias, sokat ütköző játékkal van keresnivalónk.

Akikkel magam részéről elégedett voltam: Bodnár szvsz qrva yol játszott, hozta magát és a magas színvonalát, rengeteget ütközött, rengeteget rohant, kemény volt, nem féltette a lábát.
Tóth Balázs ugyanez, nekem ő kellemes meglepetés volt, megalkuvás nélküli játék, viszonylag sok megelőző szerelés, sok ütközés
Gyepes erőn felül teljesített, Juhász kicsit néha imbolygott, de többé-kevésbé hozta magát, Halmosi odatette magát és rengeteget futott, nagyon jól zárt vissza. Dzsudzsák meg a csapat legjobbja volt, sokadszorra.

Vadócz qrvára nem értem, mit csinált a pályán, Dárdai magát hozta, ezúttal nagyjából közepesen, Husztinak nem jött be semmi, Torghelle meg annyira egyedül volt általában elöl, hogy nem csoda, hogy teljesen elfáradt a 70. percre.

A második félidőre biztosan úgy jöttem volna ki, hogy Vadócz helyére behozom Priskint.
Quieroz hiába magyaráz, nem azért nem rúgtak többet, mert nem akartak, hanem mert tényleg nem tudtak volna, mégpedig azért nem, mert nagyon túl voltunk biztosítva középen, gyakorlatilag 3 védekező középpályással (Vadócz, Tóth, Dárdai) játszottunk végig úgy, hogy a szélsőhátvédjeinket se nagyon engedte előre Qman.)

Az első félidő után érezhető volt, hogy a meccs onnantól rajtunk múlik, a portugáloknak megvolt, amiért jöttek, a 48. percben már 30-40 másodperceket fetrengtek sima taktikai szabálytalanságok után is.
Itt már lehetett volna kockáztatni.

Ugyanakkor a 0:1 a realitás. Ahogy már sokszor leírtam, sok topicban: ébresztő. Ez Magyarország.

szferi 2009.09.10. 12:01:29

@sporttárs: ha a svédek három nullra vezetnek az első félidő végén, egy büdös szót nem szólhattunk volna, a portugálok ellen viszont teljesen reális volt a 0-1, de kis jóindulattal a döntetlen is az lett volna, szerintem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 12:01:34

@sporttárs:

Semmiféle zsigeri portugálgyűlölet nincs bennem. Mint írtam is, a '98-as csapatukat bámultam, fantasztikusan jól játszottak. 2000-ben az EB-n szurkoltam is nekik, hogy ők nyerjék. De ez a Cé-Deco-Nani-Liedson stb. féle társaság annyira tényleg zsigerileg ellenszenves, hogy azt ki sem tudom fejezni.

sporttárs 2009.09.10. 12:02:03

@Csöncsön: Ja, ez olyan objektív, értem. Nyilván minden válogatottnak megvan a karakterisztikája, aki mást lát bennük, nem ért a focihoz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 12:05:21

@Mr.AT:

Vadócz megint a jobbak között volt, rengeteg labdát szerzett, és megint nem ívelgette el őket. Nem véletlen, hogy Koeman végig fönt hagyta a pályán. Legkevésbé rajta múlt.

sporttárs 2009.09.10. 12:05:59

@szferi: És ebben nem volt benne az, hogy a svédek ellen mi is úgy képzeltük, hogy esélyünk van és relatíve próbáltunk támadni? Míg a portugálok ellken (akiknek létkérdés volt a három pont) 0-1-nél is három vkp meg öt védő óvta az eredményt? Mégis: ilyen tétnél mifaszért rohanna egy vezető csapat?
Ugye ha a Barcelona vezetésnél hetvennégyet passzol keresztbe a pályán, az a kultúrfutball csimborasszója, a portugálok meg milyen köcsögök, hogy nem rúgtak még hármat.

Mondom, értem én, vagy legalábbis hajlandó vagyok tanulni az értőktől.

(Azért, bár a toposzoktól irtózom, ilyenkor mégis inkább az őszinte angol futball hívei előtt vagyok hajlandó meghajolni. :) )

Mr.AT 2009.09.10. 12:06:25

Az feltűnt amúgy a népnek, hogy ez a Nani gyerek mennyit izmosodott? Tavaly még ilyen kis nyikhaj nyegle f*sz volt, aki fény felől átlátszott, most meg olyan válla van, mint egy súlylökőnek. Verekedtek is pár korrektet a meccs végén Halmosival a sprinteknél, szerencsére Petya nem hagyta magát.

sporttárs 2009.09.10. 12:07:48

@Csöncsön: Baszki, te tényleg csak egyféleképpen vagy hajlandó focit nézni.
A meccset eldöntő gólt Vadóczról kaptuk (Babossal együtt). Pepe úgy vitte be a kapuba, hogy még Vadócz próbálta lerántani teljes erőből. Mulatságos jelenet volt.

De amúgy egyik legjobbunk volt, persze, hiszen le se cserélték. Mondjuk nyolc másikat se, ilyenek a szabályok.

Mr.AT 2009.09.10. 12:09:55

@Csöncsön: Nem láttam statisztikát a meccs során nyújtott egyéni teljesítményekről, de nekem szemre egyáltalán nem tűnt fel Vadócz "remeklése", sőt.

Az tűnt fel, hogy lepattan mindenkiről aki arra jár, az átlőtt labdákba Tóth ugrált bele, nem ő, az ütközései meg ilyen alibiízűek, többször a védőknek kellett kisegíteni (mint pl. mikor CR is kilépett befelé cselezve).

A három vkp közül nálam szemre abszolút ő volt a leggyengébb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 12:14:02

@Mr.AT:

Még szerencse, hogy nem te vagy a kapitány. :-) Koeman úgy látta, ahogy én: a három vkp. közül Vadócz volt a legjobb. Nyilván én külön is figyeltem őt, azért láttam jobban, hogy sokat szerelt, és nem ívelgette el a labdákat. Tóth pl. ezt sajnos sokszor megtette.

@sporttárs:

A gólt csak Babos akadályozhatta volna meg. 3 méterre a kaputól egy kapusnak úgy kell kijönnie, hogy ott kő kövön nem maradhat. Láttál te már olyat, hogy mondjuk Kahn ilyen gólt kapott valaha életében?

Lebowski Őtökisége 2009.09.10. 12:14:47

ennyi eladott labdáról álmodik bazmeg a Mitre.

mostmár nyilvánvaló, hogy be kell állnom válogatott csatárnak, mert valahol le kell vezetnem ezt a dühömet hogy ennyire beleszarnak a hamutálamba ezek a torgHelléék.

most már azért kell drukkolni (szégyen), hogy ne kapjunk az első két másodpercben gólt.

sporttárs 2009.09.10. 12:15:40

Nem akarok olyannak tűnni, mint aki agyatlanul elégedetlen, mert alapvetően tegnap a válogatott kihozta, ami tudása és az adott felállás alapján benne volt. Ezt vártam a meccs előtt, úgyhogy emiatt nincs hiányérzet. Sajnos látszik, hogy egyértelműen erősebb csapat ellen (jobb egyéni képességek, jobb fizikum, más sebesség) a maximumunk is csak szerencsés esetben lehet elég. A svédek ellen közel voltunk a szerencséhez, mert pontot ott is érdemtelenül szereztünk volna.

A portugálok is akkor vették el tőlünk a labdát, amikor akarták, már ha odaadták egyáltalán. A második félidőben kifejezetten kínos volt, hogy vagy húsz percig három egymás utáni passzunk nem volt. Mivel a svédek nyíltabban fociztak, az élvezetesebb meccs volt, de sansz kb ugyanannyi.

Mindegy, menni kell tovább, én Kabátokban meg ilyenekben nem hiszek, de csatárt kell találni és dolgozni a csapaton, valszeg Koeman is érni fog még. Tisztességes maradék selejtezőket várok, aztán jöhetnek az újabb remények az EB-re.

sporttárs 2009.09.10. 12:18:05

@Csöncsön: Szerintem Deco alapvetően kapura rúgta, és ha Pepe nincs ott, amit Vadócznak kellett volna elérnie, ha már az ő embere volt, akkor Babos minimum kiüti.
Ettől még ő is felelős, meg nyilván a védelem is.

A mezőnyben Vadócz semmivel nem volt jobb mindjuk Tóth Balázsnál, nem szerelt és nem passzolt jobban, többet. Amúgy nem a védekező emberekkel volt gond, mert tisztes vereséggel megúsztuk, a fantázia és az előrejáték volt nulla.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 12:21:35

@sporttárs:

A fantázia és az előrejáték azért volt nulla, mert a védekező játékosaink, ahogy megszerezték, (Vadócz kivételével) elívelgették a labdákat a semmibe. Mire szervezni kezdtünk volna, már nem volt nálunk a labda.

kroos 2009.09.10. 12:23:42

@Walmer: A válogatott helyett az angolok meccsét nézed és ezek után te mondod el hogy milyen szar minden. Szerintem a megaszar amiröl te beszélsz az majd ott kezdödik ha mindenki más át kapcsol az angol/olasz/spanyol meccsre.Ha elolvastad amit irtad akkor nem számonkértem de nem is itélkeztem.
Csak nem értem.

Mr.AT 2009.09.10. 12:27:11

@Csöncsön: Ezt a "Koeman úgy látta ahogyan én" részt alátámasztanád valami forrással is, vagy csak beblöffölöd, mint általában mindent?

Én világéletemben ezen a poszton játszottam, nagypályán és kispályán is, és azt kell mondjam, Vadócz tipikusan láthatatlan ember volt tegnap, ami jelen esetben, mikor egy középpálya magasságában 10-12 egymás utáni passzt megcsináló társaság volt az ellenfél, kifejezetten kritika.

Felesleges ember volt fent. Tóth Balázs és Dárdai ketten is hozták volna (pláne a gól után), amit most hárman hoztak, s így lett volna hely még egy csatárnak, hogy Sanya ne egyedül küzdjön 40 méterre a középpályásoktól, 3-4 védővel összezárva. Mikor 4 esetből 1szer nagy nehezen elfejelt egy labdát, azt is portugál szedte össze, mert senki nem volt a közelében, aki segítette volt.

Hozzá képest Ibrát az előző években vállon vitték a csapattársak az ellenfél kapujába.

mickeyknox 2009.09.10. 12:33:29

sosem hittem volna, hogy az angol válogatottnak egy olasz edzőre van szüksége ahhoz, hogy nézhető focit nyomjon. pláne nem capellóra!

szferi 2009.09.10. 12:44:11

@sporttárs: "mégis inkább az őszinte angol futball hívei előtt vagyok hajlandó meghajolni. :)"
köszönjük. :)

De továbbra is tartom, hogy a svédek jobban játszottak, mint a portugálok, a portugálok ellen lett volna több esélyünk (egyik esetben sem sok).

Boxi_911 2009.09.10. 12:45:48

@mickeyknox: capellot sztem nem lehet "olasz edzőnek" kategorizálni... Ő jelenleg a legjobb edzők közt van számon tartva függetlenül származástól. Ha megnézed, sztem jelenleg az angolok nem olaszos stílusban játszanak. Capello megtalálta azt a taktikát és azt a hadrendet, ami a legjobban illik ezekhez az angol játékosokhoz... Nemhiába, nagy mágus a fickó...

Walmer 2009.09.10. 12:48:43

@kroos: Te mit láttál nagy fociszakértő? Hogy kibaszott jó volt minden? Tudod túl sok hulladék szar magyar meccset láttam már életemben és túl sok hulladék szar ember hülyeségeit hallgattam már, mikor magyarázták a semmit és "tisztes heléytállásról meg küzdésről" beszéltek gyalázatos eredmények után. És mit nem értesz? Egyáltalán miért kell neked mindig mindent értened?
Néztél 90 percig egy olyan meccset, ami a 10. percben végetért és pont ugyanolyan szar volt, mint a 10. percig.
Az meg már ne is haragudj, de rohadtul nem tetszik, hogy az igazság meg hazafiság bajnokának szerepében tetszelegsz itt és mindenkinek osztod az észt. Az avatarodon meg valami buta kraut díszeleg.

kroos 2009.09.10. 12:55:28

@Walmer: ,,az igazság meg hazafiság bajnokának szerepében"-lol
arra se veszed a fáradságot hogy végignézd a meccset, akkor nem értem mi fáj neked abban ha szarok vagyunk.
10 percet láttál és teljes kórképed van a meccseröl, ki vagy te Hudini?
Nem hazafiasságról van, hanem arról hogy tényleg ott tartunk hogy az a hülye aki végignéz egy válogatott meccset?
40 ezren végig telitorokból szurkoltak, nekik nem szóltak hogy a 10. percebn vége a meccsnek?
Miért? Mert hittek valamiben?
Lusta avgy megnézni a meccset de köpködni nem vagy lusta. Azt a legkönnyebb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 12:57:14

@Mr.AT:

Ehhez nem kell levelezésben állnom a szövetségi kapitánnyal. A cseréi önmagáért beszéltek.

Egy vkp. játéka nem kell, hogy látványos legyen. Személy szerint én két dolgot várok el tőle: szerelje le az ellenfelet, amikor arra lehetősége van, és a megszerzett labdát passzolja tovább egy olyan embernek, aki építkezni tud vele. Az első feladatot szerintem mindhárom vkp.-unk elég jól megoldotta; a másodikban viszont Vadócz jobb volt, mint a másik kettő.

Szerinted egyébként miért a másik kettőt cserélte le Koeman, és nem őt? Mert hülye?

Mr.AT 2009.09.10. 13:03:57

@Csöncsön: Muhahahaha... Nyilván szimplán egy cserének csak az elégedetlenség lehet az oka - annak nincs taktikai, variációs vagy épp a játékos fáradtságára tekintettel lévő magyarázata, csak és kizárólag az, hogy alátámassza a te elméleted. Muhahaha.

Ha Vadócz nem a "láthatatlan ember" alakította volna 90 percen át, akkor lehet, hogy ő is elfáradt volna annyira, mint Tóth vagy Dárdai. LOL.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 13:11:24

@Mr.AT:

Nem tudom, Xavi szerda-szombat ritmusban kb. tavaly augusztus óta majdnem minden héten két meccset 93-94 percen át végigjátszik, a lehető legmagasabb színvonalon. Valamiért Guardiolának nem szokott eszébe jutni, hogy fáradtság miatt a 60. perc környékén lecserélje. De nyilván azért nem, mert láthatatlan ember...

medco 2009.09.10. 13:13:16

Nem értem, hogy miért voltunk ilyen defenzívek? Valószínüleg még erős volt a svéd mérkőzés emléke, mint ahogy Mészöly Géza mondta. Ha a második félidő elejére beáll Priskin, ahogy Varga Zoli javasolta, lehet, hogy más az eredmény. De az is lehet, hogy kikapunk 4:1-re. Sajnos, itt tartunk még. Lassan reagálunk, rutintalanok vagyunk. Kevés a hajtós tétmeccs. A külföldiekre itthon ráragad az itthoni közeg. Koeman jó elképzeléssel játszatná a csapatot, de szerintem mindíg egy kicsit későn húzza meg a jó lépést. Torghelle beküldése a magyar-svéden, illetve Priskin behozása. A védelem kitett magáért. Ne omoljunk össze, szeintem valamit közeledtünk az élvonalhoz. Ha kihúzzuk döntetlenre a svédek ellen, akkor talán tegnap tudtunk volna győzni. Nüanszokon múlt...

neeskens 2009.09.10. 13:14:51

Vadócz a stadion lelátójáról is gyengusnak tűnt, mintha nem is lett volna a pályán.

Nekem Hajnal a nagy csalódás, egyik meccsen sem tudott irányító létére semmit hozzátenni a játékhoz.Én nem hiszem, hogy Dortmundban sok ilyen teljesítményt megengedhet magának.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 13:17:43

@neeskens:

Hajnal azért most sokkal jobb volt, mint szombaton. A csere után az egész csapat megélénkült. Jót tett neki a fegyelmezés.

kroos 2009.09.10. 13:19:40

@Csöncsön: igen bár attól tartok hogy ezt a módszert rövidesen Klopp is alkalmazni fogja....

Walmer 2009.09.10. 13:21:54

@kroos:
Árnyékzónába kerültem, vagy ez már az 5. dimenzió?
Azt, hogy ki mit hisz egy dolog. Hogy a pályán mi történt, az meg egy másik. Senki nem cáfolta meg, hogy nem az a szenvedés volt végig, mint a 10. percig.

"@Walmer: "3 jó passzunk nem volt egymás után, a támadásaink meg abból álltak, hogy valaki hátulról jó seggberúgta a tököt, szerencsétlen sanyesz meg megpróbált valamit kezdeni 3 védő szorításában, igen mérsékelt sikerrel. Gondolom az egész meccs hasonló forgatókönyv szerint zajlott."

Jól gondolod,még az első félidő csak-csak. De a másodikban még csak meg sem próbáltunk passzolni. Ezt hiányoltam a legjobban. "

Elolvastam a tudósításokat, kommentek egy részét. Sehol nem találtam olyat, hogy "mekkora hajtás volt öregem", vagy "de kevésen múlott vazze". de biztos mindenki rosszul látta.

Az, hogy a stadionban 40,000 ember miben hisz, meg már ne is haragudj, de rohadtul nem érdekel.
Az meg a szánalmas kategória, hogy meg akarsz arról győzni, hogy hű de faszák voltunk, mert én, veled ellentétben, nem szenvedtem végig a meccset.

Walmer 2009.09.10. 13:22:42

@kroos: Az, hogy Hudininek mi köze van ehhez, végképp nem értem.

neeskens 2009.09.10. 13:24:04

@Csöncsön: Bakker, beállt a második félidőben és mi történt? Mi az, hogy megélénkült a csapat?

Boci 35-ről megeresztett szabadrúgásán kívül nem találtunk kaput. Hahó! Gyerekek ez nagyon, nagyon kevés...

neeskens 2009.09.10. 13:26:25

@Walmer: Én kint voltam, végigszurkoltam, de inkább tisztességből, semmint hogy belelkesített volna a meccs.

Szoros meccset már málta meg albánia is tud bárki ellen.

Mr.AT 2009.09.10. 13:29:09

@Csöncsön: Hogy jön ide most Xavi? Még csak analógiának is gyenge, mert nyilván a világ egyik legjobb középpályását, aki egyszerre tölt be vkp és visszavont irányító szerepet a világ egyik legjobb klubcsapatában, nem lehet összehasonlítani klasszikus vkp-kkel, akik a magyar válogatottba is kérdőjelesen férnek be.

Az, hogy Xavi-t nem szokta lecserélni Guardiola, a fenti színvonalas analógiád értelmében rögtön meg is magyarázza azt, hogy miért Vadócz volt a legjobb védekező középpályás? LOL.

Csúsztatsz, meg ferdítesz, szokás szerint. A VÉLEMÉNYED lehet az, hogy NEKED Vadócz teljesítménye tetszett leginkább, de ezt ilyen fellengzős alapigazságnak aposztrofálni, amit ráadásul "Koeman is úgy látott ahogy én", majd mindezt szimplán egy csere tényével alátámasztani - finoman szólva is röhejes.

Mr.AT 2009.09.10. 13:33:57

@neeskens: Ugyanezt gondolom. Hajnal kétszer egymás után is megcsinálta azt, hogy a 16os előtt 10 méterrel megkapta a labdát, majd kiívelgetett a szélre. Csak néztem.

Vadócz helyett pedig Priskin nyugodtan játszhatott volna az első perctől, legalább elöl tudtuk volna tartani kicsit a labdát.

Walmer 2009.09.10. 13:41:55

@neeskens:
"Szoros meccset már málta meg albánia is tud bárki ellen"

Andorra is. Egy páran meg most erre verik magukat. Kíváncsi vagyok mi lett volna, ha az első 4 meccsünk lett volna az, ami most az ucsó 4.
És még én is már majdnem kezdtem elhinni...
Én hülye.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.09.10. 13:42:56

a tisztes helytállást én az első félidőben a tisztes hozzáállásra cserélném, ott legalább mentünk, bár értelme nem sok volt. a második félidőt meg a cserékig jobb elfelejteni.

ezt a meccset akkor se nyertük volna, ha a portugál kapuba nem áll ember. lehet, hogy én emlékszem rosszul, de egyetlen (szabadrúgás) találta el a kaput. így hogy akarunk mégis elérni bármit?

és miért nem volt soha, de soha senki a kipattanóra/második hullámra a kapu előtt? az esélyt sem adtuk meg magunknak a gólszerzésre.

neeskens 2009.09.10. 13:44:45

Amúgy szerintem Vadócz volt elég határozatlan Pepe góljánál, ami persze Babosé volt, de akkor is.

horas 2009.09.10. 13:49:03

Azért a gólnál kijöttek a különbségek.Pepe a spanyol bajnokság egyik legjobb középhátvédje míg Vadócz a nagyon sokadik védekező középpályása,a gólnál érzékelni is lehetett ezt,Pepe egyszerűen fogta Vadóczot és bevitte magával a számára legkedvezőbb fejelő pozicióba...

montipájton 2009.09.10. 13:50:02

@szferi: Ja, mert a svédek bezzeg olyan sokat hozzátettek az Eb-hez, vb-hez. ))) Ugyan már. Tegnap a portugáloknak 9 perc után jó volt az eredmény, ennek megfelelően "hajtottak". Meg mert mi ennyire késztettük őket. Dániában speciel a 86. percig mentek, mint az állat.

De ez csak ízlés kérdése, én 94-ben szerettem a svédeket a vb-n, azóta depressziós leszek, ha látom őket "játszani" 1-1 világversenyen, úgyhogy nem fogok nekik szurkolni.
Más kérdés, hogy nincs is rá szükségük, a dánok leadják nekik a hazait, aztán az utolsó fordulóban mindkettő nyer és a portugálok ki vannak golyózva.

montipájton 2009.09.10. 13:51:57

@Mr.AT: Vadócczal az a baj, ami a magyar védekező középpályásokkal általában: hogy fingjuk nincsen, hogyan kell továbblépni, ha megvan a labda. Márpedig a felsőbb szinten itt kezdődik egy vkp., nem ott, hogy képes ütközni.

montipájton 2009.09.10. 13:54:47

@neeskens: Ez megint olyan, hogy szerinted.
Én meg nem láttam őket arrogánsnak. Vagy akkor minek hívjuk Ibrahimovicot.

Mindegy. A címeket nem szimpátiára osztják, az csak a Barca (mínusz Ibra, ugye), ahol a világ összes legjobb focistája játszik és emellett még szerelmes is lehet beléjük minden jóérzésű ember. Unalmasabb bagázs a világon nincs. )))

montipájton 2009.09.10. 13:57:19

És még egy, mindenkinek, aki a portugálokon fanyalog: ha mi vezetünk a 9.percben - bárki ellen -, aztán 85 percig ülünk az eredményen, hányan nyafognának?

Egyszerűen meg kellett volna fingatni őket és elvenni a kedvüket a tilitolitól, de nem ment. Nem volt nálunk eleget a labda. Hogy emellett nem táncoltatták a fülükön, hát istenem, (cél)futball és cirkusz között ennyi a különbség.

neeskens 2009.09.10. 13:58:47

@montipájton: Igen , SZERINTEM.

De ezt minden hozzászólás elé oda lehet írni, ez egy ilyen műfaj, véleményeket írunk le.

doktor.dikhed 2009.09.10. 14:00:01

Szánalmas volt ez a produkció. Hihetetlen, hogy képtelenek vagyunk egy állított labdát normálisan beívelni.

Lehet, hogy most szájfocistának tűnök, de megye II-ben mi jobb szögleteket rúgtunk. Persze, nem úgy íveltünk be, mint Beckham, vagy mint Deco ezen a meccsen, csak láttuk, hogy a tizenhatos melyik részén van a legtöbb csapattárs és kb oda rúgtuk.

Ezzel szemben az összes magyar szöglet, vagy beadás, ami állított labdából történt, vagy amikor zavartalanul adhatott be a magyar játékos szar volt. Vagy fél méter magasra sikerült, vagy átszállt a tizenhatos felett. Pedig nem olyan nagy kunszt közepes minőségben beadni egy labdát, amikor senki sem zavar. Nem kell, hogy kifli legyen benne, csak be kell rúgni oda, ahol a legtöbb magyar támadó van, úgy már van esélye a csatároknak mozdulni rá. Gyakorlás kérdése.

Emlékszem - manchesteri példákat hozok, mert őket követem figyelemmel - Beckhamről és Cantonáról írták, hogy ők edzés után is lent maradtak és gyakoroltak. Persze, ők nem akkora sztárok, mint Huszti, Hajnal, vagy a többi magyar srác. Nyilván a mi fiaink nem maradhatnak lent gyakorolni, mert a végén még csorbulna a tekintélyük, azt hinné valaki, hogy nem elég jók, azért edzenek többet...de csak meg kéne oldani ezt a szöglet gondot. Legalább a kapus kezébe lőni, hátha beejti. Persze, lehet, hogy taktika, hogy a beadásainkból bedobást harcolunk ki az ellenfélnek a túloldalon.

Csak azért említem a beadásokat, mert ez rendszeres probléma. Amúgy meg sikerült 0-1-re kikapnunk egy harmatgyenge, hátul bármikor zavarba hozható csapattól Gratulálok!

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.09.10. 14:16:33

@doktor.dikhed: Két meccsen 0 helyzet. De ha már nincs akcióból ziccer, akkor tényleg illene tisztességesen beadni egy-két szögletet, abból még összejöhet valami.

szferi 2009.09.10. 15:35:46

@montipájton: olyan fasza ez a portugál csapat, verhetetlen olümposzi istenek, teljesen igazad van, be kell lássam érveid súlya alatt.

Zenoni 2009.09.10. 16:25:14

Na!
Babos a kapuban jó volt, még a gól ellenére is.
A Bodnár..., nos úgy nézett ki, mint egy idegenlégiós 500 kilométeres erőltetett menet után. Tudom, általában így néz ki, de most még jobban úgy nézett ki. Viszont kapura lőtt egyet. Hurrá!
Ezt a Gyepest sose értettem. Ilyen képességű játékos miként lehet válogatott? Nem is tud focizni. Szomorú.
Juhász rendben volt.
Halmosi jól rombolt, előre játék semmi. Pontatlan.
Huszti hajtott, persze mindig mintha a tükör előtt állt volna. Jó a profilom?
Dzsudzsák megpróbált játszani. Néha sikerült. (neki nem jó a profilja, ezért ezzel nem foglalkozott)
Vadócz. Biztos jó volt..., én nem láttam tőle semmi különöset.
Dárdai. Mintha egyszer normálisan kihozta volna a labdát.
Tóth B. is ott volt.
Torghellét nem értem miért bántják, hogy falábú stb. Levette a labdát, nem is pattant el mindig 100 méterre tőle, cselezett-jól, egyedül azonban nem megy.
Buzsáky kezdőként érvényesülhetett volna. Rajta mintha érződne a futballistaszag.
Hajnal megpróbálta, Priskin jó erőben lévőnek tűnt, bár ez egyáltalán nem volt fontos.
----
A taktika úgy volt rossz, ahogy. Még ilyet! Hagyni hátrányban az ellent adogatni a saját térfelén perceken keresztül.
A nagyon gyengék-szerintem.: Gyepes, mert egyszerűen nem válogatott szint, meg általában alig szint. Priskin, mert semmit sem vitt a játékba, igaz talán nem is volt lehetősége. Hajnal, akire az előbbi szintén vonatkozhat.
Nagyon jó nem volt.

SamS 2009.09.10. 23:04:07

@Zenoni: Gyepesre szerintem egy rossz szót nem szólhatunk a tegnapi után. Hibátlanul lehozta a meccset.

Buzsáky meg nem válogatott szint.

kroos 2009.09.11. 12:13:02

@Walmer: Vissza picit.
52 meg a 6.3 elött nem voltak gazdagok a játékosok.
Farkas megmondta hogy egy századosnak nem lehet több a fizetése mint egy századosnak. Amit azután kerestek az annak szólt hogy kiválló eredményeket értek el.Vagyis megérdemelték.

Walmer 2009.09.11. 12:40:05

@kroos: Tehát közvetve a fociból nagyon jól éltek.
Azt, hogy megérdemelték vagy sem, ebből a szempontból irreleváns.
De szerintem túlbeszéltük a témát. majd harcolunk tovább, ha kijön a '66-os vébé nemzetközi része;-)

kroos 2009.09.11. 12:59:19

@Walmer: A 66-OS Vb érdemi részét már kitárgyaltuk.

United82 2009.09.11. 13:00:36

Már alig várom hogy holnap legyen és végre ne a magyar fociról keljen olvasgatnom itt:)
Bocsánat mindenkitől akit ez érzékenyen érint, de legyen már PL poszt meg olasz meg spanyol meg minden, csak ezt a válogatottat hagyjuk már a francba....
Inkább beszéljünk komoly dolgokról , ne arról hogy mekkora esélyünk volt a VB-re....

Zenoni 2009.10.11. 00:08:47

@Zenoni:
Beismételném önmagam.

"Ezt a Gyepest sose értettem. Ilyen képességű játékos miként lehet válogatott? Nem is tud focizni. Szomorú."
süti beállítások módosítása