Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Premier League, 23. forduló - Krisztus második eljövetele előtt

2009.01.29. 18:00 pote

Ahogy az olaszoknál, úgy a PL-ben is szinte az egész élboly a listavezetőt fixálta orálisan. Miközben a United - a kitudjahányadik védelmi felállással - hozta tizenegyedik kapott gól nélküli meccsét, addig a Liverpool - vagy inkább Benitez - hülyét csinál magukból és szurkolóikból, az Arsenal meg továbbra sem tud meggyőző játékkal kirukkolni. A Villa és a Chelsea győzelme azt jelentheti, hogy az aktuális forma alapján háromesélyesnek lehetne nyilvánítani a bajnokságért folyó harcot. Persze ez badarság, tizenöt fordulóval a vége előtt, de az tény, hogy a MU és a Pool mégha ugyanazon a pályán is haladnak, de bizonyosan ellentétes irányba. Lapozás után nem csak a táblázat elejéről.

Íme a gólképtelen tizenegy: West Brom, Bolton, Wigan, Chelsea, Middlesbrough, Stoke, Tottenham, Sunderland, ManCity, Aston Villa, Stoke. Szép keretes szerkezet, hiszen az első és az utolsó is egy 5-0-ás diadal volt. Közben rengeteg egynulla, kettő gólnélküli meccs (Spurs, Villa), meg egy Chelsea kivégzés.
Pazar lista, kalapemelést érdemel. Ami az ellenfeleknek félelmetes lehet, hogy az extrán stabil védelem mellett a támadójáték kezd védhetetlenül olajozott lenni. Berbatov hozza, amiért leigazolták. Meccsről meccsre egyre jobban megérti egymást csapattársaival. Ontja magából az ütempasszokat, és ha kell, akkor be is tud fejezni támadásokat. Tudtuk, hogy megüti a MU szintjét, de világosan csak az utóbbi hetekben látható.
Nehéz nem észrevenni, hogy Ronaldo más felfogásban játszik, mint tavaly. Nem ő az egyszemélyes gólfelelős (Rooney, Tevez, Berba és ő összesen 46 gólt lőttek eddig, és ebből ő csak 13-at), és az arca is kisebb lett, ami szintén nem elhanyagolható.
A nagy öregekre (Scholes, Giggs, Neville) pedig, mint mindig, most is számíthat Ferguson. Summa summarum, igazi csapat a United, jelenleg gyenge pont nélkül. Nem jönnek nehéz meccsek számukra, csak a sérültjeiken múlik, hogy tartják-e, illetve növelik-e előnyüket februárban. Nem hazárdjátékos, aki rájuk fogad most.
(West Brom - Man Utd 0-5)

A Liverpoolról nehéz ilyen pozitívan szólni. Nem is tesszük meg.
Wigan, Everton, Stoke, Arsenal, Hull, West Ham, Fulham, Stoke, Aston Villa és Tottenham. Ellenük vesztettek pontokat a Pool. Így nagyon nehéz bajnokságot nyerni.
Biztos sokkal összetettebb a probléma, de hogy Rafa Benitez több mint feléig sáros a dologban, az tutifix. A Wigan elleni parádéja elérkezetté tette az időt, hogy mélyebben utánanézzünk, hogy valóban Ő-e. A wiki szerint:
"Az Antikrisztus szót a görög αντίχριστος antíkhristos szóból fordították, a jelentése pedig "Krisztus ellentéte". Másik jelentése "Krisztus helyett". Tulajdonképpen azt jelenti, hogy Krisztus ellentéte áll Krisztus helyén."
"Az Újszövetség alapján az Antikrisztus kereszténynek vallja magát, de hamis tanokat tanít. Így nevezik még a törvénytelenség emberét is, az Antikrisztus – mint Isten ellentette – azt várja, hogy őt imádják Isten helyett. A törvénytelenség embere Jézus második eljövetele előtt fog megjelenni."


Hááát. Határeset, de tudjuk úgy olvasni, hogy Ő az. Akkor pedig hamarosan itt a második eljövetel, ami ezek szerint nem a Brian élete leforgatásakor történt meg.
A tegnapi meccsen, minden kommentár nélkül, a következőket húzta:
- Robbie Keane, Riera, Kuyt a padon kezd.
- Benayoun helyett Kuyt, Torres helyett Riera jön a 72. és 74. percben.
- A 84. percben, a hazaiak egyenlítése után, Gerrard helyett jött be az ír.
- 'Őrült'-nek nevezte a második félidőt.
(igen az volt, de hogy erről ki tehetett?!)
(Wigan - Liverpool 1-1)

A Chelsea hozta a kötelezőt, és már ők a másodikak. Southgate minden bizonnyal nagy rajongónk, mert Kalou-ról két szögletnél sem vettek tudomást. Mindkétszer könnyű dolga volt az elefántcsonpartinak, de kétségtelen, hogy az elsőnél prímán oldotta meg a feladatot, és a másodiknál sem fejelte fölé, mint tette volna azt, mondjuk, Adebayor.
Ha nyernek a Kékek az Anfielden, akkor egyértelműen ők lesznek az első számú trónkövetelők. Döntetlen esetén a Villát szeretnénk ott látni.
(Chelsea - Middlesbrough 2-0)

Azt a Villát, amelyik a Pompey otthonában úgy is nyerni tudott, hogy Ashley Young eltiltott volt. A frissen igazolt Heskey-nek jobban nem is sikerülhetett volna a bemutatkozás. Szegény Adamsnek nem elég, hogy sorra bukják el meccseiket, és erősen inog a pad alatta, még szeretett ex-klubját sem tudja segíteni. A birminghamiek folyamatosan tapadnak az aktuális élenállóra, és egyre csak távolodnak az Arsenaltól. (Portsmouth - Aston Villa 0-1)
Az Ágyúsok ráadásul csak az utolsó utáni percben mentettek pontot a Goodisonban. És azt a pontot sem igazán érdemelték meg. Bár az Everton sem, mert ritka pocsék meccset láthattunk. Wenger csapata nem sok olyat mutat mostanság, ami miatt összecsinálná magát az élen álló négyes. A rangadókra felszívják magukat, de a kisebb csapatok ellen csak szenvednek. Semmi jele a joga bonitónak, és van Persie-n kívül nincsen jó formában lévő játékosuk. Egy fecske meg ugye... csak maszturbálni tud magában. (Everton - Arsenal 1-1)

A tabella másik fele (7-20) sem lett egyszerűbb a hétközi forduló után. A Boró és a West Brom veresége benne volt a pakliban (csak a mi tippjeinkben nem), így az is, hogy ők lesznek a kieső helyeken a Londonban vesztő Stoke-kal együtt. A Spurs produkált egy jó félidőt, ami egy Stoke szintű csapat ellen elég szokott lenni. Modric ismét kiemelkedett a mezőnyből, Defoe meg itt is talált góllövő cipőt a szertárban. (Tottenham - Stoke 3-1)

A Sunderland értékes három pontot szerzett a Fulham ellen. Fülöp megint nem kapott gól, és egyértelműen vele kezdődik az északiak kezdőcsapatának névsora. Well done, Márton! A hazaiak győztes gólját az a Jones szerezte, aki marad a Fény Stadionjában továbbra is. Gera csak negyedórát kapott. (Sunderland - Fulham 1-0)

A Rovers a sírból hozta vissza a Bolton elleni meccset, így pontelőnyük van az utolsó hárommal szemben. Big Sam sikeresen felrázta csapatát, és most már nem tűnnek biztos kiesőnek. Reméljük, hogy a Boltonnak még fog hiányozni ez a két pont. (Blackburn - Bolton 2-2)

Nemcsak Heskey és Mido, hanem Bellamy is góllal mutatkozott be új csapatában. A velszi szerezte a második hazai gólt, Robinho pedig gólpasszal ünnepelte kétszázezer fontos büntetését és letartóztatását. A City-nek, és Hughesnak is, létfontosságú győzelem volt. Kellő távolságban a veszélyes zóna, de már elérhető közelségben a hatodik hely is. (ManCity - Newcastle 2-1)

Zola West Hamje továbbra is jó formában van. Nagyon simán győzték le a bullardosított Hullt. Kapufát lőttek, büntetőt hagytak ki, egykapuztak. Az újoncnál már javítják a mondást. Nem a második szezon a legnehezebb a frissen feljutott csapatoknál, hanem a második kör. Halmosi szerencsére nem játszott. (West Ham - Hull 2-0)

Úgy tűnik, hiába volt nagy kedvencünk André Agassi, mi nem tudunk olyan jól fogadni. Igaz, most csak akkor nyerhettünk volna, ha mi a forduló után tippelhetünk. Ken adams ÖT telitalálatot is szállított, és hihetetlenül magas pontszámot (18) ért el. Nem tudunk mást tenni, mint gratulálni, és a következő hetekben megpróbálni visszaküzdeni magunkat. Kicsivel több az esélyünk, mint a Liverpoolnak bajnokságot nyerni. (NST - Kommentelők 8-11)

Heti kérdésünk a következő. Hol készült az alábbi fotó? Melyik stadionban? A leggyorsabb helyes megfejtő (nst.pl@freemail.hu) tippelhet holnap.

126 komment

Címkék: összefoglaló premier league pl tippverseny

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr11910264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strigo 2009.01.29. 21:10:21

@rizla: Még érdekesebb lenne egy tabella az NST-tippek alapján :)

United82 2009.01.29. 21:11:29

@Strigo:
Nálad a pont!
(itt most a Gary,Wes,Evans,Jos,Giggsy,Fletch,Scholes,Welbeck névsorra gondolok)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.01.29. 21:12:24

@rizla:
ez igaz rizla.
egyszer úgy nyertünk, h 5 pontot értünk el.
ugye Strigo?
;)

piroe 2009.01.29. 21:19:29

bocs, hogy nem a témába vágóan írok ide, de azt szeretném megtudni, hogy a ma esti barca-espanyolt honnan tudnám streamelni.tudtok-e nekem linket beszúrni? előre is köszi!

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 21:36:08

@neeson:

"A csalásokat hagyjuk már. Van olyan év, amikor hibahatáron kívül fújnak be eseteket tévesen a United javára, aztán a rákövetkezőben meg pont az ellentettje."

A Uniteddel az utóbbi tíz évben nem történt meg az ellentettje. Nem mellesleg,, azt is elismertem, hogy idén a Poolt inkább támogatják a bírók mint semlegesek, és azt is, hogy mindentől függetlenül a United a legerősebb csapat. Ha akarod, tovább megyek, a valaha volt legjobb legjobb PL-csapat a jelenlegi United. Mi mást vársz tőlem?

Azok számára, akik tényleg követik a PL-t, és nem csak a saját csapatai meccseit nézik, ezek nem újdonságok, hanem tények. Ettől még a Unitednek minden évben a túréshatárt meghaladóan fújnak (mást ne mondjak, idén, amikor még csak ébredeztek akkor is ez történt.)

Üdv!

mann 2009.01.29. 21:42:04

Megint ez a költekezés dolog.
Az a durva, hogy a Pool többet költött igazolásokra mint a MU.;)
1992-2008 között
1. Chelsea £510,190,000
2. Liverpool £384,915,000
3. Man. United £374,050,000

2004-2008 köött
1. Chelsea £219,950,000
2. Liverpool £215,490,000
3. Man. United £152,350,000

Strigonak nagyon igaza van. (bólogató szmájli)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.29. 21:50:25

belegondoltam ebbe az Antikrisztus dologba, és ha tényleg a második eljövetel jön utána...

a Király visszatér? :)

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 21:51:43

@Rooney82:

Ne szűkítsd le Mourinhóra, nem csak róla beszéltem, és nem hiszem, hogy a United iránti elfogultság vita témája lehetne. A meccsek magukért beszélnek. Tavaly a United két kulcsfontosságú meccsén olyan nyilvánvalóan fütyültek nekik, hogy a hülyének is szemet szúrt.

Tavaly a Chelsea-t is úgy szopták a bírók , ahogy lehetett (a United szerencséje, hogy néha úgy durvultak, hogy nem lehetett nem pirosat adni...), de a kulcspillanatban a United mellett voksoltak (Scholes durvája akkora piros volt az uccsó meccsen a Wigan ellen, mint a ház, de erről nem fognak túl sokat írni öt év múlva, ugyibár).

Szóval, ilyen téren a MU-faneknek szerintem csendben kell maradniuk, de - sajnos, - ettől még mindig olyan csapatuk van, amilyet még nem látott a PL.

Üdv!

wilco 2009.01.29. 21:54:56

@habitang: kedves habitang, én egy dolgot állitottam, mégpedig azt, hogy bármi, ismétlem BÁRMI negativ dolog történik a házatok táján, mindig a unitedet veszitek elő. hogy a unitednek csalnak a birók, kétszer annyit költenek, szerencséjük van a végén, stb, stb. ahelyett hogy saját magatokra figyelnétek. és te még az objektivebb poolosok közé tartozol (a legjobb pl-es csapat a united állitásod alapján mindenképp :P), de látod, megint ott tartunk hogy ti ikszeltek, és szinte mi vagyunk hibáztatva.

drosiii 2009.01.29. 22:00:05

@habitang: hát mondjuk én se támogatnék olyan csapatot ahol ilyen megmondóemberek vannak, mint te....

Attól hogy szimpatizálsz a Pool-lal még nem kéne a MU-t támadnod. Mint minden csapatnak, fújtak a MU ellen is meg mellette is. Előjössz azzal, hogy Scholes egyszer nem kapott pirosat. Tudsz olyan esetet mondani amikor a MU ellen nem adtak pirosat vagy ellene fújtak? Nézd meg a meccseiket és jegyzetelj mint Rafa bá... Meg fogsz lepődni, ha nem elvakult gyűlölettel nézed. Eltiltások terén pedig azt hiszem kevés csapatot sújtanak jobban mint a Unitedet.

wilco 2009.01.29. 22:03:35

@habitang: mégis miért fújnának nekünk a birók? most kiragadtál egy esetet, én meg ki tudnék ragadni 10 másikat amikor ellenünk fújtak, ennek semmi értelme. én azt gondolom hogy alapvetően a nagycsapatoknak van egyfajta respektjük a biróknál, de hogy nekünk kiemelten az lenne azzal nem értek egyet. maximum a közönség az amelyik nyomást tud gyakorolni dehát ezért hadd ne kérjünk már elnézést, azért az anfielden is történtek már érdekes dolgok. és pont Fergusonnak kedveznének aki idén is, tavaly is ült a lelátón mert beszólt nekik? vagy mondjuk az FA-t nézve gondolhatunk Rio 8 hónapos eltiltására, vagy most az Evra féle 4 meccsre, illetve amikor az előszezonban barátságos meccsen kiállitottak tőlünk és 3 meccset kaptak ketten is...és holnap kideürl hogy Vidic mennyit fog kapni. ez az állitásod már ne is haragudj de vicc. olyan mint amikor a kézilabdában vagy vizilabdában azt mondják hogy a kiállitásoknak arányban kell lenniük. a nagy fenét kell lennie...

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 22:25:55

@wilco:

Nem, nem egy estet ragadtam ki, hanem pedig két sorsdöntőt mégpedig egy éven belüli két esetet. Az idén pedig azért ült a lelátón Ferguson, mert olyat tett, amit vita nélkül bele kellett foglalni a játékvezetői jelentésbe, és onnan nincs visszaút, azaz az FA számára is zárt a pálya. Ha rajtuk múlt volna, a segglyukáról nyalják a paksi mogyorót.

A MU-nak fújnak a bírók, és kész. De még egyszer, nem csak ezen múlik. Ferguson egy kikerülhetetlen személyiség, és nem hiszem, hogy nem rúgták volna ki négy év után, ha nem látják rajta hogy ez az ember jobban akar győzni, mint naponta dugni. Éppen ez az, ami miatt nyertes alkat jobban haraptok, mint bármelyik csapat a világtörténelemben, ezt szinte minden visszavonult ellenfeletek is nyilatkozza.

Évek óta élvezitek ezt a helyztetet, és élveznetek is kell, amíg lehet, mert amint lelép, változnak az idők. A mostaniak vitathatatlanul a United évei, aztán majd jönnek a Pool, vagy az Arsenal, ne adj' Isten az Aston Villa évei ( a Chelsea tíz éven belül megnyalja a Championshipet).

Hajrá!:)

Azazello007 2009.01.29. 22:31:13

@habitang: "a Chelsea tíz éven belül megnyalja a Championshipet"

Én nem szeretem őket -- főleg, mióta Mourinho elment -- de ez akkor is vicces. Remélem, annak is szántad.

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 22:31:23

@drosiii:

"Előjössz azzal, hogy Scholes egyszer nem kapott pirosat."

Nem, droosi, én nem egy esettel jövök elő hanem egy tendenciával. Ez pedig elég masszív, ráadásul jól igazolja a tavalyi Tottenham elleni első meccs, és a sorsdöntő Wigan elleni.

Ja, és nézem a meccseiteket, hosszú évek óta...:)

Üdv!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.01.29. 22:33:34

@Azazello007:
Habi az a típus, aki ilyenekben simán fogad is!

(általában el is veszti :)

Azazello007 2009.01.29. 22:39:48

@pote: Jó, részemről felrakok nyolc rekesz sört. :-)

wilco 2009.01.29. 22:40:10

@habitang:

csak egy olyan indokot mondj amiért az FA-nek megéri az hogy mi nyerjük a bajnokságot. már azt se lehet mondani hogy biztos united részvényesek... két éve valóban éreztem hogy nyomnak kicsit minket hogy a cselzi uralmát megtörjék. de tavaly például pont forditva volt. idén pedig ahogy te is mondtad ti lettetek kissé felkarolva. a 2000-es évek elején pedig szintén megfigyelhető volt hogy le akartak nyomni minket, lásd Rio eset. szóval amit mondasz abszolút nem állja meg a helyét.

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 22:46:04

@wilco:

Tavaly nagyon masszívan nyomták a Unitedet, nem pedig fordítva.:))

Nem feltétlen "megéri-nem éri meg" kérdése, lehet, hogy tekintélyé. Bár őszintén szólva a Pool idei kedvező megítélését én annak tudom be, hogy törleszteni akarják az előző tíz évet, és kissé izgalmasabbá tenni a bajnokságot.

wilco 2009.01.29. 22:55:45

@habitang: minket meg akkor a logikád szerint azért nyomtak hogy utólérjük a 18 bajnoki cimeteket hogy az a verseny is izgalmas legyen? ;)

Everred 2009.01.29. 22:57:59

Ez a "nyomják a Unitedet" baromság mindig így lesz, amíg mi vagyunk Anglia kiemelkedően legjobb csapata, törődjünk bele. A tények, a számtalan ellenpélda az csak "kivétel" az ilyen liverpoolfan idiótáknak.

Ami meg a pénzköltést illeti: mióta Fergie a United edzője, azóta a klub körülbelül 410 millió fontot költött játékosokra (Rooney, Carrick, Nani, Tevez vételára mind elég homályos, azért körülbelül), és kb. 180 millió fontot zsebelt be az átigazolásokból (forrás: red11.org és soccerlens.com).

A Liverpool ugyanezen időszak alatt (forrás: lfchistory.net) 388 millió fontot költött, 184 milliót szedett be.

A 22 és fél év alatti kiadásokban lévő 22 millió font különbség bajnoki címek terén 10-2. Úgyhogy lehet elővenni Kenny Dalglisht, Graeme Sounesst, Roy Evanst, Gerard Houlliert és Rafa Benítezt is: mire költötték el ezt a rengeteg pénzt?

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 23:00:10

@mann:


Érdekelne három dolog:

1. ez a nettó költséget takarja, azaz az eladásokat beleszámították-e? (Az Arsenal az első PL-címére olyan összegekt költött, amelyek még ma is meghaladnák a Pool büdzséjét... Bergkamp, stb...)

2.Az egyértelműen utánpótlásba szánt játkékosok árát is mgukban fogllják a klakulációk?

3. Forrás?

Csak úgy mondom, volt olyan, hogy a MU annyit költött Hargraevesre, Nanira, Andersonra, kb két hét alatt, mint a Pool két évben nettó. Szóval, ezeket lehet csűrni-csavarni, de a helyzet mégis az, hogy a mai Unitednél ott van Ferdinand, Hargraeves, Rooney, Berbartov, akik mai árfolyamon kb. annyiba vannak, mint a Liverpool kezdőcsapata Keane-nel, Torressel együtt. Lehet, hogy túloztam egy kicsit, de nem biztos!:))

Everred 2009.01.29. 23:01:17

@habitang: feltételezem, a Blackburn, vagy a Middlesbrough elleni kishíján elcsalt meccs nem változtat a kétmeccses tendenciádon. Miképp arról is nagyvonalúan elfeledkezel, hogy azon a bizonyos Wigan-meccsen Scholes 1) az első sárgáját gyakorlatilag a semmiért kapta (a levegőbe dobott egy labdát egy szabadrúgásnál), 2) épp Scholest úgy rúgta fel tán Bramble a tizenhatoson belül, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, még sem kaptuk meg a jogos tizenegyest.

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 23:05:48

@Everred:

Roy Evans és Houllier nem végzett hó munkát, és egyelőre benítezről sem lehet elmondani.

Ettől még persze igaz, hogy nagyon sok edzőről nem derül ki, hogy mit tudna tenni, ha Fergie-hez hasonló szerencsében részesülne...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.01.29. 23:06:04

kellemes vita.
három órája, mindenki ugyanazokkal a szavakkal szórja tele a postafiókomat :)

Everred 2009.01.29. 23:09:52

@habitang: ja, Bobby Charlton, Martin Edwards and co. tudták, mit csinálnak. Az Old Traffordon a menedzsmentben is klasszisok vannak, nem Rick Parryk :-)

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 23:10:20

@Everred:

Muhaha, Everred, hát éppen ez volt a vicces az egészben...

Hogyan lehet tizit adni olyasvalaki felvágásáért, akinek addigra a hatodik sorban kellene ülnie?:)))) Ez már mindennek a teteje lett volna!;) A tizi jogos lett volna, amúgy, ha...

wilco 2009.01.29. 23:14:39

@habitang:
na most már ott tartunk hogy még Fergie a mázlista. tartsátok meg Rafat 20 évig és akkor kiderül ő mire képes...
innentől kezdve számomra végképp komolytalanná vált ez a beszélgetés, de ha neked az kell hogy nyugodtan aludj hogy el is hidd amiket irsz akkor ám legyen. ;)

Everred 2009.01.29. 23:17:34

Én is aláírom, hogy tartsák meg Rafát 20 évig, és lehetőleg totális szabadságot kapjon az átigazolások terén. Nagyon szurkolok, hogy aláírja azt az új szerződést.

mann 2009.01.29. 23:27:51

Rafa igazolásai
www.lfchistory.net/stats_transfers_by_manager.asp?list=Get&manager_id=20&InOut=1

Habitang olyan mintha Rafát idéznéd. Tőle lehetett hallani azt, hogy a MU padja milyen sokba van ;)

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.29. 23:31:13

@wilco:

Fergie mázlista is, igen.

Ne vagdalkozz, mondj egy másik esetet, mikor egy Unitedhez hasonlóan nagymúltú csapatnál négy év és átigazolási rekordok döntögetése után nem rúgtak ki edzőt, ha 13. lett a csapatával. Csak egyet! Előre szólok, ez még senkinek sem sikerült!:)

Nem tudom amúgy, hogy mitől komolytalan a beszélgetés, kb. úgy csinálsz, mintha Rafát Fergie elé helyeztem vona valami örökrangsorban.:)

Everred 2009.01.29. 23:41:09

Habi, Fergie 89-ig nem költött sokat. A legnagyobb igazolása addig a nyárig az előző évben érkező Mark Hughes volt, 1.8 millió fontért, ami azonban nem volt rekord, és elég jó igazolásnak bizonyult...

Tény, 89 nyarán nagyon bevásárolt (Webb, Pallister, Ince, Wallace) és tény, az a bajnoki szezon borzalmas volt. De onnantól kezdve 1995-ig minden évben hozott valami trófeát, szóval amikor a riválisokhoz hasonló nagyságrendű pénzeket költhetett, elkezdtek jönni az eredmények is.

wilco 2009.01.29. 23:45:19

@habitang:
látod pont erről beszéltem, megint jön a duma hogy hát mi baj is van benitezzel hisz Fergie még nála is szarabbul kezdett. megint velünk van az összehasonlitás. az átigazolási pénzes mitosz is meg lett cáfolva, de hát gondolom vannak még hasonló 'észérveitek'...:)

Everred 2009.01.29. 23:45:43

Ja, és azért meg kell említeni, hogy az első szezonban megtette, amit kellett, egy demoralizált, sérülékeny, alkoholgondokkal küzdő csapatot behozott tisztes középmezőnybe. Aztán 87/88-ban második lett a United, utána jött két szezonnyi visszaesés.

A lényeg, hogy nem négy szörnyű év volt az, hanem kettő. És annyi türelmet sok edző kapott már, persze nem a Real Madridnál.

wilco 2009.01.29. 23:50:06

nekem egyébként az átigazolási pénzekkel kapcsolatban olyasmi rémlik hogy az eladottakat ha levonjuk, akkor mi évi 3M-val költöttünk többet mint ti, habitang. ami azért valljuk be nem olyan sok hogy utána habzó szájjal kelljen miatta háborogni éveken át.

Everred 2009.01.29. 23:53:12

@wilco: ez az elmúlt 10 év viszonylatában igaz. A teljes Fergie-éra alatt átlag évente 1 millióval költöttünk többet, mint a Liverpool.

wilco 2009.01.29. 23:55:48

@Everred: még jobb, bár már érzem hogy mindjárt ott tartunk megint hogy csalnak nekünk a birók...;)

Azazello007 2009.01.30. 00:16:23

Egyáltalán nem értem, minek vitatkozni, amikor még a legvérmesebb Pool-szurkolók nagy része is elismeri, hogy minden ellenérzésük és fenntartásuk ellenére a jelenlegi United a PL valaha volt egyik legerősebb csapata. Nekem speciel ennyi bőven elég. Azt várjátok, hogy ráadásképp térden állva istenítsék a Manchestert, és emeljenek SAF-szobrot a hátsó kertben?

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.30. 00:20:03

@wilco:

Hát persze, hogy veletek, hát mérjük a Poolt az MK Donshoz?:))

Everred 2009.01.30. 00:26:12

@Azazello007: én csak próbálom eloszlatni azt a két közkeletű mítoszt, hogy 1) Fergie hosszú évekig semmi hasznosat nem csinált Manchesterben és csak szerencséje volt, hogy nem rúgták ki, 2) hogy a United nagyságrendekkel többet költött, mint a Liverpool, így a két klub sikeressége közötti különbség kizárólag az anyagiaknak tudható be.

wilco 2009.01.30. 00:30:14

@habitang:
lehet nem ártana, legalább sikerülne levetkőzni a kisebbségi komplexusaitokat, elsősorban Beniteznek...;)

@Azazello007:
nekem nem kell egy poolos elismerése sem, trófeák kellenek, azok beszélnek önmagukért. :)

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.30. 01:05:58

@wilco:

Nekünk nincsenek kisebbségi komplexusaink, ráadásul a Fergie-éra már nem tart soká lesz itt még veszett nagy sírás!:))) Beníteznek viszont nyilvánvaló komplexusai vannak, azoknál már csak a rögeszméi súlyosabbak.

Szerintem az egy rögeszméje például, hogy egy focimeccset ki lehet számolni kockás papíron. Pedig hülyeség!:)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.30. 01:10:55

@habitang: "Szerintem az egy rögeszméje például, hogy egy focimeccset ki lehet számolni kockás papíron. Pedig hülyeség!:)"

van egy kompromittáló videóm róla, ami épp ezt támasztja alá, mindjárt előkeresem.

Glory 2009.01.30. 01:15:55

de jo hogy nem voltam itthon es csak most olvasom ezeket. 10 perc mosoly. amugy ma a melohelyen kerdeztem a lpool fanatikus sracot hogy mi a fasz van? erre o csak razta a fejet hogy miert nem kuldik mar el a FSW-t. mondom a sirrel mar sokszoros bajnokok lennetek a pl-ben is. o meg csondben csak razta a fejet.
amugy sokat elarul a vitarol, hogy egyedul habi vedi a pool-t mindenki mas viszonylag csondben van (kráucs, poolfan.....). gondolom jobnak latjak itt csondben maradni. amugy tuti ha ez forditva lenne en is ugyanugy vedenem a mundert ahogy habi teszi. ez a szep a fanatizmusban.

habitang · www.nst.blog.hu 2009.01.30. 01:17:45

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Hát, nekem a nyilatkozatai bőven elégségesek, de ha ezt videóval támasztod alá, hálás leszek!

Glory 2009.01.30. 01:22:22

amugy pedig minden kedves mu fannak ajanlom akik meg nem ismerik ezt az oldalt:
therepublikofmancunia.com/

macca17 2009.01.30. 02:01:42

soha nem gondoltam volna, h átélem azt, amit 93-ban skócia felé tartva. felvett (akkori barátnőmmel együtt) egy kamionos skócia felé tartva, én pedig lelekesen kezdtem vele beszélgetni - nyelvgyakorlásként is - a fociról. mondtam neki, h nagy pool-fan vagyok - láttam egy focilabdát, meg vmi zászlót kirakva a szélvédőjére. síri csend és olyan tekintet fogadta közlésemet, h megfagyott bennem a vér. aztán kissé megenyhülve azt mondta, elnézi nekem, mert külföldi vagyok, egyébként azonnal kirakna kamionból. kissé értetlenül néztem rá, mire közölte, h nézzem már meg a zászlót. egy mu-címer volt.
az igazolások, nettó költések viszont izgi téma. itt figyelembe kell venni azt is, h ha vki el kell adni, mert nincs pénz megtartani, meg azt is, h mennyire stabil a klub anyagi helyzete. az látszik, h a mu és köztünk nincs akkora különbség e téren, h indokolná az elmúlt közel húsz év különbséget az eredményekben.
figyelemre méltó, h melwoodból az utolsó nagyágyúk a gerrard, owen, carra társaság voltak. ez mutathat vmit az utánpótlásnevelés elcseszettségéről. ide tartozik, h a megfigyelőink sem állnak a helyzet magaslatán: nem tudok olyan fiatalt mondani, akit tiniként megvettünk, és beépült volna a nagyok közé. (walcottért le kellett volna szurkolni tán 15 misit, arra nem volt pénz - pedig, ha jól tudom, pool-szurker a srác)
erre jönnek a tök felesleges igazolások, mint most dossena 7ért.
és az edzőváltások: 18 év alatt 5 főnök. ez angol mércével mérve nagyon kevés. és egyikőjük sem brian clough vagy mourinho...
szal, mintha a klubvezetés se nagyon tudná, h mit is akar. és itt visszakanyarodhatok az anyagiakhoz. hicks/gillet is azért jött, h rendezze az adósságainkat, de ez eddig nem sikerült nekik. ők se egyet akarnak, és itt van még benítez is, mint harmadik tényező az átigazolásoknál.
nyilván a fejetlenség azért is van, mert mindenki frusztrált a klubnál, h 18 (17, 16, 15 , 14, 13, 12 stb) éve nem nyertünk bajnokságot. nb: az örökbecsű nick hornby fever pitchében megállapítja, h minden nagycsapatnak van legalább egy ilyen hosszú nyeretlenségi szériája. az arsenalnak 17 év volt, a mu-nak 26 év volt. és ha jobban belegondolok, más nagycsapat nincs is. már abban az értelemben, h ez a 3 klub, amióta van hivatalos angol foci, mindvégig meghatározó szerepet töltöttek be - nyerték a bajnokságokat, minden időszakban.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.30. 02:08:57

@macca17:

te mit szólnál Kenny Király visszatéréséhez? el tudod képzelni?

macca17 2009.01.30. 02:24:06

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: el, persze, de félek, az kevés lenne. most úgy látom, h az amerikai tulajokkal még több probléma keletkezett, mint amennyit megoldottak. nyilván a jelenlegi gazdasági válság rátesz egy lapáttal. a játékosállomány gyengébb a riválisoknál, de ezen csak hosszabb távon lehet javítani. szóval nagyon sok dolognak kéne megváltoznia, h csak egy edzőn múljon. bár lehet, h ő még erre is képes lenne...

macca17 2009.01.30. 02:25:07

bocs a hosszú szöveg ismétléseiért, egyeztetési hibáiért.nem olvastam vissza :(

Bengusz 2009.01.30. 08:07:23

Nem véletlenül lett Fergie 2008 legbefolyásosabb sportszemélyisége a szigetorszgában...

davidmoyes 2009.01.30. 10:06:23

@crouchy: REMEK. Fekve röhögtem...

davidmoyes 2009.01.30. 10:07:49

@Woland: Ne menjen! Jöjjön inkább az Evertonba..

davidmoyes 2009.01.30. 10:21:20

Jó ez a vita urak és annak rendje és módja szerint parttalan. Nem hiszek a nemzetközi edzők irtóztató kvalitásaiban. 1.Általában felforr a vérem, amikor az igazán nagy csapatok valamelyikében van 3 sérült és az érintett edző közli, hogy rövid a pad. (Mourinho és Rafa szokása is pl.) 2. Fergusonra leginkább a bírók ténykedésének folyamatos kommentálása jellemző.
Ilyenkor az jut eszembe, hogy menjenek már a ####-ba... ...jöjjenek Kecskemétre és csináljanak ott csapatot!!
Egyikük sem lenne képes rá...

davidmoyes 2009.01.30. 11:43:37

@h492019: Ez jött a számra, na :D

wilco 2009.01.30. 11:55:18

@habitang:
márpedig szerintem a szurkolóitok többsége tele van komplexusokkal...:) az elmúlt 20 év rólunk szólt, és nyilván ezt egy olyan múltú csapatnál és pláne akkora riválisnál mint a tiétek ezt baromi nehéz megélni és elfogadni. és az a helyzet hogy Ferguson annyira jó időben volt jó helyen, hogy amikor a foci elkezdett igazán globalizálódni akkor volt sikeres, ezáltal sokkalta nagyobb szurkolói bázisunk, brandünk van a világon mint nektek, a kétszerakkora stadionról nem is beszélve. a tavalyi 10 vagy akárhány pontot le lehet dolgozni a tabellán, de amiről előbb irtam azt nem könnyen.

lonicera 2009.01.30. 12:32:22

na jó, megyek FIFA 09-ben agyon verem a Pool-t, h lenyugodjak:)

kroos 2009.01.30. 14:51:28

arshavin elkelt...kiváncsi leszek mit fog birni...

Walmer 2009.01.30. 14:52:59

@Strigo:
"Benitez szarul igazol, de a különbség talán nem is ez, hanem hogy a Neville, Brown, Evans, O'Shea, Giggs, Fletcher, Scholes, Welbeck névsor nem került semmibe. És nem fanyalognak, ha a padon ülnek, mint Rafa spanyolból igazolt kiegészítő emberei, akiket egy-két szezon után féláron passzolnak vissza.
Isteníted McManamant, Fowlert, Owent, a mai Liverpoolból pont az ilyenek hiányoznak. Carragher és Gerrard kivételével nincsen saját nevelés. Pedig pont az ilyen Mellor-félék lennének azok, akik ajándékként tekintenének arra a 7 percre, amikor becserélik őket, és eldönthetnék a meccset. El Zhar, Insúa (?), Lucas, Ngog, tényleg övék a jövő az Anfielden, vagy csak újabb elbaszott kiegészítő emberek"

1000000%-ig egyetértek

Walmer 2009.01.30. 15:11:33

"El Zhar, Insúa (?), Lucas, Ngog, tényleg övék a jövő az Anfielden, vagy csak újabb elbaszott kiegészítő emberek""

Válasz a kérdésedben: újabb, elbaszott kiegészítő emberek. Be kell vallani, a liverpool az utóbbi 10 évben annyi, de annyi balfaszt vett, hogy hihetetlen. Voltak itt sinamák, traorék, barosok, Smicerek, de s mostani kezdő 80%-át fel lehetne sorolni.
Baszki hova jutott ez a csapat Redknapptól, Fowlertől, McAteertől, McAllistertől. Egészen Lucas leiváig, Ngogig, Aurelioig, Arbeloáig, Rieráig, hogy a többi vérszívót ne is emltsem.
És ez sokkal elkeserítőbb, mint az, hogy 134 éve nem nyertek bajnokságot.

kroos 2009.01.30. 15:18:35

Az ns szerint munkaválalásiért folyamodik az arsenal...

kroos 2009.01.30. 15:23:57


nem bánnám..attól tartok Walcott inná meg a levét..a dolognak...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.01.30. 15:30:31

sztem is meg lesz amúgy... én azt szeretném, ha középről ezt a song gyereket tennék ki...örökre, nem akarom többet a csapat közelében látni.... van még 3-4 ilyen stabil wenger-kedvenc...

Walmer 2009.01.30. 15:31:51

@kroos: Bombaüzlet.
saját nevelésű 20 éves faszi, aki semmibe nem kerül és 3-at rúg idegenben a horvátoknak, de mi inkább veszünk egy valag pénzért egy 28 éves ruszkit.
Bravó. Wenger ismét alkotott.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.01.30. 15:37:50

@Walmer: sztem ezaz orosz úgy kell, mint egy falat kenyér jelenleg... vagy jövőre uefa kupa.

wilco 2009.01.30. 15:39:06

nagyon igaz amit Strigo irt. a United hosszútávú sikereinek a titka valószinűleg sokkal inkább az emlitett játékosokban van mint mondjuk a Cantonakban vagy Ronaldokban. ráadásul se a poolnál, se a chelseanél nem tűnik úgy hogy a közeljövőben ki tudnának nevelni ilyen játékosokat. az elmúlt évekre utánpótlás szempontjából mi se lehettünk büszkék, de idén főleg Evans, de Welbeck is nagyon úgy néz ki hogy megragad a nagyoknál. és ha a két da Silvát is nézzük, akkor 3 18 és egy 21 éves játékost épitettünk be idén, ami nem semmi teljesitmény, pláne bajnokcsapatként.

wilco 2009.01.30. 15:42:40

@Walmer: Walcott nem sajátnevelés, 10 fölött fizettetek érte. ne aggódj egyébként, fog ő rendesen játszani, és nem is baj az hogy nem kerül rá akkora teher. fejben még érni kell, szerintem őt Wenger kifejezetten jól használta ezidáig.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.01.30. 15:43:39

@wilco: egyetértek, s igaz, h nagyon drága volt, asszem 12.

crouchy 2009.01.30. 15:54:07

@glorymanunited: "amugy sokat elarul a vitarol, hogy egyedul habi vedi a pool-t mindenki mas viszonylag csondben van (kráucs, poolfan.....). gondolom jobnak latjak itt csondben maradni. amugy tuti ha ez forditva lenne ..."
bármily furcsa én nem töltöm az egész napom az nst előtt, sztem poolfanati se:) Amúgy egyetértek Habitanggal, de ilyen helyzetben én valóban nem hoztam volna ezt fel mint témát. Most mindenkinek teljse erejéből szidnia kell Rafát, nem mással törődni.

crouchy 2009.01.30. 15:58:32

@habitang: még az első üzidre. Nem ha valaki nem ér el eredményeket az nem hülyeség, legfeljebb lúzerség. Nem tudom, de nem is hiszem h Fergusson valaha egy hónapon keresztül védekezésre rendelte volna csapatát egy gól után otthon is, meg lehozta vona a egyetlen csatárát, majd mikor behoz egy másikat leszedi a szuper, csapatlelke CSK-t. /Megpróbáltam egyeztetni de fáradt vagyok hozzá:)/

Strigo 2009.01.30. 16:20:27

"a United hosszútávú sikereinek a titka valószinűleg sokkal inkább az emlitett játékosokban van mint mondjuk a Cantonakban vagy Ronaldokban"

Cantona leigazolása után lett meg Fergie első bajnoki címe, én is miatta lettem United-drukker, szóval a Király más kategória. De Ronaldo is hasonlóan fontos láncszem, főleg miatta vagyunk jelenleg a világ legjobb csapata, és legalább annyi szurkolót szerez, mint ahány ellendrukkert, még ha 90%-uk nő is.
Szóval fontosak a sztárok, megfelelően vegyítve a pályát felszántó saját neveléssel.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.30. 17:23:58

@heinrich:

gyakorlatilag ugyanezt írja a Times, de az ő forrásuk a Sport. hasonló a megállapodás, mint amikor Figot szerződtették..

wilco 2009.01.30. 17:48:05

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:
ez egy két hetes cikk, nézzétek már meg a dátumot.... azóta egyébként Ronaldo ügynöke cáfolta hogy megállapodott volna Perezzel, Calderon meg ugye ment, Ronaldo meg sokadszor is lenyilatkozta hogy jól érzi magát. ennyi, majd nyáron lesz megint Ronaldo ügy, most nincs.

wilco 2009.01.30. 17:53:37

@Strigo: nem véletlenül beszéltem hosszú távú sikerességről. világklasszis játékosokat tud a pool is, az arse is, a chelsea is venni, de az őket 'kiszolgáló' személyzetet csak mi tudtuk idáig kinevelni. én erre mondtam hogy ez a különbség.

kroos 2009.01.30. 18:23:58

a newcastle 3 év után igazolt jó játékost...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.01.30. 18:40:02

@kroos:
ugye nem Nolanre gondolsz???

wilco 2009.01.30. 18:46:21

@pote: hát igen, szerintem nagyonis gyenge volt az elmúlt másfél évben a boltonban, előtte viszont tényleg jól nyomta, még arról is szó volt hogy a unitedba vagy a poolba megy egyik nyáron.
nem gondolom hogy a castle sokat erősödött volna vele...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.01.30. 18:52:46

@wilco:
én már beleírtam a beharangba a véleményem :)

bag 2009.01.30. 19:12:33

ha x lesz vasárnap is, minden eldőltnek tekinthető

Everred 2009.01.30. 19:21:19

sok van még, ráadásul az Everton nagyon nem lesz könnyű, még ha Cahill és Fellaini tényleg sérült is.

bag 2009.01.30. 19:29:04

a csapat lejtőn van, semmi kétség. ilyenkor egy igazi edző/manager/csapatfőnök azért kitalál vmit és megnyugtatja, majd felrázza a társaságot. mi mit látunk? félelemtől megszeppent, lehajtott fejű játékosokat.
és görcsös erőlködést egy megváltó gólért, majd szánalmas bekkelést, ami törvényszerűen nem sikerül, mert nem sikerülhet!

halareaal 2009.01.30. 20:48:04

Benitez tényleg elég vicces, remélem marad ebben a szériában márciusig mindenképp. azt viszont azért halkan megjegyezném, nélküle 2005ben a Pool az életben nem nyer Blt. szóval képességileg nem rossz edző, sőt, 1xüen csak mára már meghibbant.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.30. 20:57:26

"nélküle 2005ben a Pool az életben nem nyer Blt"

mert Gerrard nélkül nyert volna?

poolfanati 2009.01.31. 12:31:35

ha rafa az antikrisztus(ugye most fociról beszélünk:D) akkor ki a foci krisztusa?
először keressük meg az elsőt, és ha igazat mond a wiki/biblia akkor a másodikat is:D

poolfanati 2009.01.31. 12:35:55

ja én sebes gusztávot mondom.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.31. 15:24:26

@poolfanati: én már utaltam rá, hogy liverpooli kontextusban csak Kenny Dalglish lehet a Megváltó. Ugyanis csak nála voltak jelen egyszerre az Atya (edző) és a Fiú (játékos) attribútumai. A Szentlélek elméletbe helyezését majd elvégzi valaki, aki nálam járatosabb az eszkatológiában. :D

halareaal 2009.01.31. 16:53:30

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: nem.Gerrardról mindenki tudja, mit jelent a Poolnak. és?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.31. 17:03:09

@halareaal: csak annyi, hogy létezik olyan vélemény is, hogy amit Benítez nyert a Liverpoollal, azt gyakorlatilag Gerrard nyerte meg neki.
süti beállítások módosítása