Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Afrika - Kockázat nélkül nincs rizikó

2010.06.16. 08:00 pote

Tegnap délután kettős jubileumhoz érkeztünk. A Portugália-Elefántcsontpart meccs előtt hangzott el tizedszer, hogy "ez már tényleg jó meccs lesz". Aztán tizedszer csalódtunk. Sokan igen nagyot, mások kisebbet.
Északi szomszédaink a koradélutáni találkozón segítettek minket álomba, majd következett a halálcsoport egy felejthető és egy egészen elfogadható kilencvenperccel.
Lapozás után foglalkozunk mindhárom mérkőzéssel, találhatsz új rovatokat is, majd hogy a fanyalgókat is elhallgattassuk, kiemeljük az eddigi pozitív tapasztalatainkat. Ja, és nem felejtünk el tippelni sem a mai meccsekre.

Úgy tűnik, hogy az olaszok csoportja megint tömve lesz döntetlenekkel, és ennek megint az olaszok örülhetnek a legjobban. Na meg az új-zálandiak. A korábban pofozégépnek beharangozott csapat az utolsó percben mentett pontot Szlovákia ellen. Erről a meccsről sokkal több mindent nem is lehet elmondani, volt két tökugyanolyan gól, a maradék időben meg küzdöttünk az elemekkel. Olykor sikertelenül, hiszen elég masszívan belealudtunk a meccsbe. Ennek is köszönhető, hogy csak a statisztikából tudtuk meg, hogy Hamsik egyetlen lövését még pont elcsíptük félálomban.
A két döntetlen után messzemenő következtetéseket nehéz lenne levonni ebben a csoportban. Érzésünk szerint, okosak a következő kör után sem leszünk, de akkor még a körmeink is csak csipesz által fognak veszni. A horror a harmadik fordulóra marad.
Szlovákia - Új-Zéland 1-1


A halálcsoportnak csúfolt G-csoport is bemutatkozott. Szintén nem úgy, ahogy a közvélemény várta. A Portugália-Elefántcsontpart meccsen is a biztonság dominált. Egyik csapat sem kockáztatott túl sokat, így nem láthattunk nyíltsisakos játékot. Küzdelem volt, az tény, de semmi több. Talán egy kicsit többet kezdeményeztek az afrikaiak, de azt badarság lenne kijelenteni, hogy győzelmet érdemeltek volna. Különösen azok után, hogy a hosszabbítás utolsó másodperceiben bepróbálkoztak egy kisszöglettel. Bravó, innen Budapestről is! _benito Decot választotta a mérkőzés legjobbjának. Ezzel meg többet mondtuk el a meccsről, mint amennyit akartunk.
A két gigasztárt azért megemlítjük itt is. CR lőtt egy kapufát, majd bedurcizott és bújócskát játszott a csapattársai elől. Drogba pedig a 66. percben érkezett, maradandót ő sem nyújtott. Ha másra nem, arra jó volt ez a találkozó, hogy megtudjuk, a dél-amerikai kontinensviadal nevét az elefántcsontparti kapusról kapta.

Az esti meccsen Dunga célfocija is színre lépett. Sokan gondolták azt, hogy kezdésnek majd bucira verik Korea demokráciáról kevésbé híres felét, de ők tévedtek, mert Észak-Korea szimpatikus játékkal, szépen halt meg.
Erre a meccsre tényleg csak a fanyalgók mondhatják azt, hogy csalódás volt, hiszen sokáig izgulhattunk, hogy megszerzik-e a brazilok a vezetést, aztán láttunk szép gólokat, majd a kiscsapat szépített. Teljesen rendben volt.
Akik követték a brazil válogatott elmúlt pár hónapját, azok biztosan nem lepődtek meg a játékukon. Észak-Korea ellen még az is belefért, hogy Felipe Melo és Kaká átmentette a bajnoki formáját Dél-Afrikába is. A többiek ellen azonban már necces lesz, ha két poszton is betlizzenek.
A brazilok következő ellenfele Elefántcsontpart. Aki ott nyer, az nagy valószínűséggel már készülhet a nyolcaddöntőre.
Portugália - Elefántcsontpart 0-0
Brazília - Észak-Korea 2-1


Ma délután lejátsszák az első csoportkör utolsó meccseit is. Az biztos, hogy nem a futballtörténelem legjobb tizenhat meccsét láttuk. Az is biztos, hogy nagyon sokan csalódtak, mert vészesen kevés a gól és a csapatok nagy része a biztonságot mindennél fontosabbnak tartja. Azonban ne feledkezzünk el arról, hogy ezek még csak a bemutatkozó meccsek voltak, vagyis mindenki nyugodjon meg. Ahogy a programozók is mondanák, a java még csak most jön.

Három dolgot gyorsan ki is emelnék, ami kifejezetten jó a 2010-es vébén.
Egy: még nem találkoztunk hülyebíróval. Talán a mai 4 órás meccs sporija, az uruguay-i Larrionda, volt egy kicsit gyengébb. Indokolatlan volt a kakaskodásért adott duplasárga, meg néha úgy tűnt, hogy ő nem hiszi el, hogy van olyan portugál, aki nem dobja fel magát (mi sem, de a lassítás azért párszor megcáfolt minket is). Azonban a többi meccsen egészen jó bíráskodást láthattunk. 1260 perc komolyabb vita nélkül, ez több, mint biztató. Tetszik, hogy törekednek a folyamatos játékra, és a sárgák is jókor villannak. Csak így tovább!
Kettő: csipkebokorvessző (oké, többször nem)
Három: persze, mi enestések, különösen várjuk a szünetet meg a meccs végét, ha a szakértőink is a stúdióban vannak. Azonban a hétfői játéknap óta megfigyeltük, hogy a második félidőre való kapcsolás előtt, illetve a mérkőzések lezárásakor láthatunk egy olyan klippet is, ami hiperlassításokat tartalmaz. Frankó zene, igazán különleges képek. Jó nézni, na!

A NAP GÓLJA
Elano találata. Annyira nehéz leírni, hogy mennyire szeretjük az ilyen gólokat. Egy tűpontos ütempassz, majd egy tökéletes ütemű belsőzés az ellenkező irányba. Semmi több, két érintés. Azt nem mondom, hogy übereli mindenidők legszebb világbajnoki gólját, amit Dumitrescu szerzett még 94-ben, de 2010-ben eddig ez a tuti.

VÁRHIDI MÁGNESTÁBLÁJÁN A HELYE
Az észak-koreaiak védekezése az első félidőben. Már eleve különleges 2010-ben olyan csapatot látni, amelyik söprögetővel áll fel. Aztán az már tényleg a bravúr kategória, hogy Brazília ellen, világbajnokságon, egy félidő alatt nem kapnak gólt. Mitöbb, a kapusuknak sem kellett nagyot védeni. Ráadásul Robinhoék sem futószalagon puskázták el a lehetőségeiket, hanem egyszerűen nem kerültek olyan helyzetbe. A félidei statisztika meg egészen megdöbbentő volt: 3, azaz három szabálytalanságot követtek el. Vagyis nem szétrúgták dél-amerikai braziljait, hanem levédekezték őket. Sárgát pedig az egész meccsen nem kaptak.
Jó lett volna ilyeneket olvasni pár hete - a hollandok meg a németek elleni meccset követően.

A NAP MAGYARJAI
Kassai Viktor és asszisztensei. Szinte hiba nélkül vezette a mérkőzést. Talán egy szögletet nézett el, de az meg simán  belefér. Végig kézben tartotta a meccset. Igaz, ebben mindkét csapat partner volt. Azt kell mondanunk, tökéletes bemutatkozás volt, jöhet egy komolyabb falat, és akkor az egyenes kiesés szakaszban is találkozhatunk velük.

A NAP MAGYAR VONATKOZÁSÚ HÍRE
Azt már mindenki megszokhatta, hogy bárhol is jár a világban, találkozik magyarokkal, magyar nevű emberekkel. Mi mégsem értettük, hogyan lehet egy paraguay-i védőnek magyar neve. Hosszú nyomozásba kezdtünk, ami alatt kiderült, hogy Antolin Alcaraz négyévesen, pont a mexikói vébé alatt, szüleivel a Balatonnál nyaralt. Akkor még Antolin Viveros néven. Épp a révfülöpi strandon nézték az angol-argentin negyeddöntőt, amikor Maradona első góljánál a lángossütő felordított, hogy "Héé spori, nem fej, hanem alkar az!"
Ez megtetszett a szülőknek, és a Viveros elé betették az Alcarazt is.
Ha lesz Kakának jó meccse, akkor az ő balatoni kalandját is elmeséljük Nektek.



Délután letudjuk az utolsó csoportot is (a leendő világbajnokkal?), majd belecsapunk a lecsóba, mert következnek a tapogatózás utáni tétmeccsek.

Honduras - Chile 0-1
Az idei vébé Costa Ricája csap össze az Andok braziljaival. Eléggé sötétben tapogatózunk, mert azt is nehezen tudjuk megtippelni, hogy melyik csapat fogja irányítani a mérkőzést. Valahogy Chile felé húz a szimpátiánk, meg az ő fiataljaik nem vertek meg minket az utánpótlás vébén.

Spanyolország - Svájc 2-0
Ld. holland-dán. Detto ugyanazt várjuk. Még a gólszerzőknél is...

Dél-Afrika - Uruguay 1-2
Nekünk úgy tűnik, hogy a hazaiak a maximumot nyújtották a nyitómeccsen, míg Forlanékban még bőven van tartalék. Ha az a plusz kijön, akkor az uruk fognak nyerni. Azonban komolyabb összeget nem biztos, hogy tennénk rá.

165 komment

Címkék: p vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr512085097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

councillor 2010.06.16. 08:23:33

és még hányszor fogunk csalódni? remélem első fordulói megilletődöttség ez :(

Walmer 2010.06.16. 08:24:37

Az eurobrazil már Lazaroninál sem jött be, nem tudom most mit vártak egyesek.
Vb színvonal: Számomra rejtély, hogy miért vannak kiakadva oly sokan, hogy nincs 4-es gólátlag. lemaradtatok az utóbbi 25 évről?
Miért lenne jobb egy vébén egy Görögo - akárki, vagy egy szlovén - algéria, mint máskor?
Láttunk már elég sok szar Holland - dánt is például, meg fos urugváj - franciao-t is.

Ez itt csak az első csoportkör. majd a 3-tól, mikor igazi tét lesz beindulnak a csapatok. Vagy nem. Kit érdekel? ha Anglia dögunalmas meccseken bűnrossz játékkal elmegy a döntőig, olyan magasról fogom leszarni a zsoga bonito utáni igényeket, mint tette volna azt Hillary ha le merte volna tolni anno a gatyáját.

Napi 3 meccset pedig az néz,
1.) akinek néznie kell, mert ez a foglalkozása
2.) aki nem múlt még el 12 éves

De most tényleg: Ki az az állat, aki megnézte mondjuk a szlovén-alériai meccset? És főleg, mit várt tőle?

HosCincer 2010.06.16. 08:31:45

Szlovákia - Újzéland: nem láttam, de örültem az újzélandi pont szerzésnek (nem, nem azért)

Portugália - Elefántcsontpart: soványka volt és akkor még nagyon finom voltam, Drogba beállítását teljesen fölöslegesnek éreztem. Viszont Észak-Koreát látva komolyan kezdhet aggódni mindkét csapat.

Brazília - Észak-Korea: fain kis meccs volt, és maximális tisztelet Kóreának. Az első félidőben mutatott védekezés nagy könyvbe illik 3 szabálytalansággal - ha jól emlékszem abból 2 az ellenfél félpályáján történt - ellenben a Brazilok ötjével. Második félidőben két szép Brazil góllal (Maicon helyett szinte mindenki beadta volna ezért nem csoda, hogy szegény kapus beadásra számított), majd egy szép Kóreai találattal, faszkorbács az egész brazil védelemnek, Maicon állva (!!!) nézte végig az egészet.

no, naggyából ennyi

1116001 2010.06.16. 08:32:06

@Walmer:
3.) akiknek a munkahelyén nem tiltják le a videónézést a gépen
4.) akiknek szabadságuk van
5.) egyetemisták

mickeyknox 2010.06.16. 08:34:17

+ne feledkezzünk meg az algírokról és a szlovénekről

mickeyknox 2010.06.16. 08:38:41

@Walmer: aki meg normális meccseket akar nézni, az meg még kurvára magassabról telibefossa a te angolokkal szemben támasztott igényeidet, bármi is legyen az.

nordsee 2010.06.16. 08:46:46

@Walmer: "azt Hillary ha le merte volna tolni anno a gatyáját"
Most a ~ Clinton, vagy az Edmund ~?

Go Engerland!

Hispan07 2010.06.16. 08:49:31

Alkar az.... Jézus, segíts meg bennünket... és hogy maradjak bibliai vonalon: én lassan már csak az égő csipkebokorban hiszek

nordsee 2010.06.16. 08:54:23

A nap gólja meg biztos provokáció csak. Mikor Maicon lövésénél Somos ordította a micsodagólt, én csak kuncogtam, hogy a helyszínen így be tudja nézni az oldalhálót.

mato_grosso 2010.06.16. 08:54:32

@Walmer: Szerintem inkább az a gond színvonallal, hogy nagyjából az összes csapat, akit eddig láthattunk, védekezős célfocit játszik minimális kockázat vállalása nélkül.
Felesleges itt a furcsa labdáról meg a vuvuzeláról beszélni (bár ezt én kis kitiltanám), nem a hangzavaron múlik, hiszen az értelmesebbje már a megye II-ben is tud koncentrálni zajban, akkor ilyen szinten ez pláne elvárható lenne.
98 óta nézem a vb-ket, de eddig ez a leggyérebb, és nem is feltétlenül a kevés gól miatt, hiszen 0-0 is lehet úgy játszani, hogy közben berosál a közönség az izgalomtól. Még nagyon az elején vagyunk, reménykedem a jobb folytatásban.

Walmer 2010.06.16. 08:56:29

@1116001: voltam egyetemista, munkahelyemen nincs letiltva.
Továbbra sem értem.

Walmer 2010.06.16. 08:57:49

@mickeyknox: mi neked a normális?
5 gól meccsenként? Akkor nézzél futsalt, vagy archív felvételeket '54-ből.

1116001 2010.06.16. 08:58:40

Most nézem, szegény Heinrich csak egy meccset kap? (Honduras-Chile)

Asidotus 2010.06.16. 08:59:30

@Walmer:
én például munkanélküli vagyaok, és egy rendszergazdai tanfolyamra járok, meglehetősen sok szabadidővel rendelkezem.
És sajnos, a korábbi tapasztalataim azok, hogy pont a Szlovénia - Algéria típusú meccsek szoktak élvezetesre sikerülni, nem a nagyok csatája, ahol a zseniális játékosok kioltják egymást.
Az idei vébé nagy csalódása, hogy pont a kicsik meccseiben nem lehet bízni, vagyis lehet,mégpedig, hogy szarok lesznek.

Nem értek egyet a poszttal az elefántcsontpari meccs kérdésében. Sokkal töbet támadtak, sokkal többet tettek Toure-ék a győzelemért, igenis megérdemelték volna, ha a végén valamelyik helyzetük beakad, és 1:0-ra megnyerik a meccset.

danesdzsu2 2010.06.16. 09:01:25

Pöte: ezért "alkar az"-ért 1 nap sötétzárka kéne hogy járjon, Egri Viktor vicceit folyamatosan bejátszva magnóról.

IronRock 2010.06.16. 09:01:31

parkocka.hu/wp-content/uploads/2010/06/torocsik_grafit.jpg
Na, kb. ezért érdekelheti az embereket a mostani meccsek...

nordsee 2010.06.16. 09:04:35

@IronRock: Vehehehe! és még ez is rímel:@danesdzsu2:

tuono 2010.06.16. 09:05:21

alkar az... hülyék! :)

balu11 2010.06.16. 09:07:33

nem pontosan értem, hogy fog a spanyol-svájcon Agger és Kuyt gólt szerezni, de hiszek pötének...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.16. 09:07:42

A söprögetéses a világ legjobb védelme, ha nem két, majdnem egymás mellett felálló csatár van az ellenfélnél. Mindenképpen jó választás a csatárnélküli Portugália, vagy az egycsatáros Elefántcsontpart és Braziília csoportjában.

Úgy látszik a játékba idén már nem fér bele a két csatár. Még a legtöbbre értékelt csapatoknál, mint Brazilia és Spanyolország is egyértelműen a biztonság a legfontosabb. Mondjuk a brazilokról lehetett tudni egy ideje, hogy ez van, de a spanyolok visszarendeződése látványosabb egy kicsit, a 4-4-1-1 utolsó egyesét betették a két négyes közé (4-1-4-1). Ez gyakorlatilag egy Torres-Busquets cserét jelent, ami annak minden okával (Marcos Senna) és következményével (fél gól meccsenként) együtt is visszalépés.

r_magpie 2010.06.16. 09:08:44

@Walmer: attól még, hogy nem érted, létezik ilyen. '90-től 2002-ig majdnem minden meccset megnéztem a vébéken, és élveztem. számomra sem teljesen megmagyarázható, de ha vb van, minden meccs rohadtul érdekel, legyen akár az egy szlovén-algír fosmeccs.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 09:11:17

Ugye-ugye, mondtam én hogy Észak-Koreában bizony kellemesen fogunk csalódni. Hatalmas tisztelet nekik, remekül játszottak és ilyen kemény, tudatos védekezéssel, az első fordulóbeli Portugáliát és Elefántcsontpartot látva, semmi sem lehetetlen!

United82 2010.06.16. 09:12:56

Szlovák- Új Zéland- a Szlovákok ráfizettek a semmitevésre 1-0 után, megérdemelték a sorsukat.
Mindketten kiesnek majd.

Portugália-Elefántok - A portugáloktól azt kaptam amit vártam, (a semmit), az elefántok viszont jobbak voltak mint számítottam, sztem ők mennek tovább még a csoportból.

Brazília- Észak Korea - Sztem ez volt Dungáék legnehezebb meccse, a többi meccsükön lesz területük, legalábbis jobban és akkor majd ül Dunga taktikája. É Korea szimpatikusan küzdött, a Portugálok ellen a 0-0 simán kijöhet nekik.

mickeyknox 2010.06.16. 09:13:38

@Walmer: nem csak a sok góltól lesz jó a meccs, gondolom ezt te is tudod. nem a meccsenkénti 5 gólt hiányoltam, hanem a helyzeteket, hajtást, valami jelét annak, hogy a csapatok tényleg azért mentek a vb-re, hogy ott valami maradandót alkossanak. ezeket viszonylag kevés meccsen tapasztaltuk eddig.
tudom, hogy hülye vagyok, mert már az első körben ilyen meccseket várok, dehát végülis ezért nézem a vb-t. és persze hogy láttunk már szar holland-dánt, de a vb az vb, és ott nem szeretnék ilyet látni... :)
egyébként reálisan nézve nyilván igazad van.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 09:16:05

Vicc nélkül jó látni hogy ennyien megszerették a koreai csapatot és most már itt is érthetik sokan, hogy miért szimpatizáltam velük. Tartom amit tegnap írtam: Portugália ellen van a legtöbb esélyük, azon a meccsen semmit sem tartok elképzelhetetlennek.

balu11 2010.06.16. 09:20:51

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: elismerem, hogy helyt álltak a "kommerek", és bevallom drukkolok nekik, hogy szívassák meg a portugálokat

de azért azt látni kell, hogy ez a meccs _inkább_ azért volt sokáig szoros, mert heinrich-embere-Dunga úgy küldte pályára a fiait, hogy aki meg mer csinálni egy cselt, annak súlyos dollár ezreket kell fizetni a házi pénztárba

értem én, hogy célfoci, meg taktika, meg ilyenek, de én a brazil-meccsig bizakodtam a VB-színvonalat illetően, most pedig meglehetősen elment a kedvem a dologtól - baszki, 4 évig folyton ezt kell néznünk a BL-ben, a VB-től más típusú focit vártam (nyilván hiú ábránd volt), pedig nem vagyok egy joga bonito fan, kifejezetten tudom élvezni a szervezett védekezést, a kemény emberfogást, meg az okos taktikai húzásokat, de azért a lóf_sznak is van vége, most már tessék elkezdeni focizni, mert komolyan megharagszom

HosCincer 2010.06.16. 09:29:05

@balu11: érdekes, hogy pont a tegnap esti meccs után borult ki nálad a bili, pedig szerintem kifejezetten jó volt, pláne ha az összes eddigivel (minusz a német - auszi) összehasonlítod

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: portugáliát akár még meg is verheti (remélem) Kórea

Walmer 2010.06.16. 09:31:54

@mickeyknox: ezek a csapatok valóban azért mentek ki, hogy maradandót alkossanak. csak az a baj, hogy egy vébén négyévente lehet csak maradandót alkotni. Egyáltalán nem meglepő hogy még a legnagyobbak is be vannak szarva az elején.
Olyan koncentrációban kell nyomniuk, hogy az őrület.
És lássuk be. Az ott lévő országok szurkereit nem érdekli a vébé színvonala. Őket a saját csapatuk érdekli és ha egy borzalmas antifutballt bemutatva nyernek egy nullra, nekik az a világ legszebb meccse volt. nekünk is az lenne.

Walmer 2010.06.16. 09:33:36

vuvuzelával kapcsolatban:
tegye már fel a kezét az, aki ha kint lennénk a vébén és ott lenne Dél-Afrikában, a magyar meccsen atomra bebaszva nem fújná teli torokból.

szangye puncog 2010.06.16. 09:34:08

Az alkaraz sztori nagyon jó, micsoda szerencse, hogy balcsira járnak nyaralnia chicanok, meg az hogy nem Készahekk lett a srác neve..

balu11 2010.06.16. 09:37:48

@HosCincer: végülis igazad van, de az első gólig már annyira elhatalmasodott rajtam a "na, most már mindenki menjen a p_csába, nem akarok több vkp-t látni az életben, hol vannak a 10-esek, csatárok????" érzés, hogy nem mentette meg az utána jövő 3 tényleg teljesen élvezhető gól, és normálisnak minősíthető meccs.

Jut eszembe, gól! Azért erősen vitatkoznék a nap gólja választással. Értem én, hogy mi volt a gyönyörű Elanoéban, és nekem is tetszett nagyon, de Maicon gólja elképesztően nehéz technikai megoldás volt: gyorsan, kifelé (legalábbis nem a kapu felé) guruló labdát sprintben beérni, még pontosan mellé támasztani ballal, közben pimaszul-elterelésül középre nézni, és majdnem Csikar-szögből kb. két labdányi helyre, nem is közelről erőből bevágni... Sztem az 10/10 volt, és nekem különlegesebb, mint a másik.

szangye puncog 2010.06.16. 09:43:50

A vuvuzela meg a bozótvágó része az afrikai folklórnak, én kimondottan örülök, hogy az előbbi a felkapottabb mostanában.

Oarbeaskoa 2010.06.16. 09:44:56

muszáj megismételnem magam:

Nem tudom a helyes kifejezést, vagy magatartást. Mondhatnám hogy csodálkozni kellene, de valójában nem. Én, magyar nyelven, ezen a blogon olvasok érthető és értelmes cikkeket a fociról. Rendszeresen. Még egyszer minden elismerésem. Én elhiszem hogy az MTV erre rájött, és nyitottságukat bizonyítják. A következő véleményem még talán kijavításra szorul, hogy egyes meccsek közvetítésenek szakértői komentálásánál van némi burkolt feszültség a studióban. Az a baj, hogy nem tudom a nevét, a Bodnár helyén ült, valószínűleg szakember a fociban. Véleményem, érzésem, tehát nem vagyok meggyőződve, de éreztem valamilyen szakmai féltékenységet részéről, mikor Heinrich beszélt. A pillantásokra hagyatkozom. És a kompenzálási mechanizmusaira: többször megszakított bárkit is, többet beszélt, érezhetően autoritást akart nyerni, beleszólással, elnyúlt mondanivalóval. Érezte, hogy a tartalmat a beszélgetésnek nem ő adja. Amíg nem beszélt, addig egy pontra figyelt intenzíven, Heinrich felé. A másik oldalról meg érezhetően kereste, a nő figyelmét. Kész Rorschach volt az egész: megoldatlan Oedipusz, akiben erős a konkurencia (jobban mondva a fenyegetettség nyomasztó érzése), a féltékenység, és a tetszelgés.

1116001 2010.06.16. 09:44:57

@Walmer: Én nem. Vagyok annyira perverz, hogy jobban esik rekedtre kiabálni magam:)

1116001 2010.06.16. 09:46:50

@Oarbeaskoa:
Bánfira gondolsz? Neki nem állt be a szája:)
Ma is ő lesz a szaki.

r_magpie 2010.06.16. 09:50:25

Bánfival nekem az a nagy bajom, hogy amint meglátom, minden egyes alkalommal eszembe jut az a jelenet, amikor Szavicsevics oda-vissza bőrözi a 16osunkon belül. nemzetközi meccsen ilyet akkor láttam először és utoljára.

HosCincer 2010.06.16. 09:52:12

@Oarbeaskoa: ezzel a véleményeddel "errefelé" sokan egyet értenek

exeaxe 2010.06.16. 09:52:56

Szlovákia-Új-Zéland
Mint 4 éve a horvát-ausztrál, az előnyben levő csapat befejezettnek nyilvánította a meccset, és jól ráfaragott.
Továbbá egy rutinosabb banda simán összehozott volna egy piros lap/tizenegyes kombót a svungosan védekező kiwik ellen

Elefánt - Portugelée
Mint az legendában: marha jó meccs volt, kár, hogy nem láttam

Brazil -Korea
Szép volt. Hogy Korea mennyire képes hatékony támadásokat vezetni ebből a védekezésből, majd kiderül - szerintem nem jön nekik össze, ahhoz lassúnak tűntek. De ne így legyen :)

Legalja: az Index, a főoldali argentingyalázó linkre mutató hír miatt

A nap mozdulata: Lúcioé, a Barca elleni odavágó után (ott Maxwell lefutásakor) tegnap a koreai gól előtt ismét megsaccolta a csatár mozgását, és megint nem jött be. Talán rulettreflex :)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.06.16. 09:54:33

gyerekek, soha nem hittem volna, hogy bármilyen vonatkozásban lecserélném magyarországot észak-koreára.
tegnap megvolt. maximális elismerésem a vöröseknek, így kell ezt. (ha lett volna egy jó kapusuk, aki nem nézi be az elsőt...)

ha összekerülnek az olaszokkal (bár a digók nem jutnak tovább...), idén is megverik őket, az fix.

balu11 2010.06.16. 09:54:45

@r_magpie: hányszor, de hányszor eszembe jut, főleg amikor (pl. BL-meccseken többször volt ilyen) kritizálja az ellenfél védelmét, vagy még régebben mágnestáblán mutogatja, hogy kinek hova kellett volna zárnia... Aki nem tudja, mutogatja.

egyébként megvan a vuvuzela helye: Forma1! Zseinális ötlet, pont olyan hangja van, mint az F1 alapzaj, talán egy hangyányival irritálóbb...
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100615-vuvuzela-a-vb-utanra-is-terveznek-az-europai-forgalmazok.html

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 10:00:33

@Radio Free Aberrania: Én is azt mondtam először, hogy kicsit felelős a kapus, mert mégis a rövidbe kapta, de ember nem számíthatott rá hogy Maicon ezt megpróbálja, nem beszélve arról, hogy Guk finoman szólva más kaliberek ellen véd otthon. Szép volt ez így, kevesen számítottak erre.

szangye puncog 2010.06.16. 10:03:16

@Oarbeaskoa: Tényleg, nekem az első alkalommal feltűnt, hogy a fickó ideges Heinrichre. Ellenben a többi szakértő emberi módon reagál és elfogadja a véleményét. egyébként én már régóta mondom mindenkinek, hogy az NST úgy viszonyul a sportújságíráshoz, mint a totalcar annak idején az autós újságíráshoz. Néhány embert zavar az ÚJ.
Amit egy kicsit hiányolok a stúdióból azok az NST legnagyobb erényei: a tréfa meg az ekézés....

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 10:07:30

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: kicsit felelős? :)

nagyon szimpik voltak a koreaiak, nagyon drukkoltam nekik, de ez óriási potya volt. onnan úgy lehet esetleg gólt kapni, ahogy van basten verte be, meg az algériai a pótselejtezőn, de így semmiképpen.

jó, tudom, nem ugynaazzal a mércével kell mérni őket, de akkor is.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.06.16. 10:09:16

@pancho_sanza: Az még hagyján, hogy sőprögetővel áltak fel, de kiválóan alkalmazták a lestaktikát. A kettő együtt pedig szinte csodaszámba megy.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 10:11:41

@mocsing: Felelős, persze, de életében először találkozott olyan játékossal, aki nem csak álmodik ilyenről, hanem képes megcsinálni is, a Pjongcsang játékosaként a koreai ligában azt hiszem ilyen próbatétel elé nem állítják őt.
Kicsit elszerencsétlenkedte, de ennél magyarázhatóbb hibát keveset láttam.

sandinista 2010.06.16. 10:16:03

@Oarbeaskoa: Igen, ez nekem is feltűnt, a "hagyományos szakértők" minimum olyan távolságot tartanak a bloggerektől, mint Mracskó a követő emberfogásnál, a feszültség pedig néha szinte tapintható. Ilyen ez a popszakma.

@szangye puncog: Azért más dolog írásban, amikor jóval több az idő és a tér, tréfálkozni meg ekézni, mint éles helyzetben gyorsreagálású tüzérséget üzemeltetni úgy, hogy mások beszédidejét is tiszteletben kell tartani.

szangye puncog 2010.06.16. 10:17:32

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Ráadásul maicon mindezt spiccel adta elő, kiszámíthatatlan volt merre megy az a laszti.

sandinista 2010.06.16. 10:18:32

@balu11: A nap gólja szerintem is Maicon-é, értem az indoklást Elano-é mellett is és el is tudom fogadni, de egyértelmű a különvélemény.

Az esti meccs amúgy szerintem is az "egész jó" kategóriába tartozott, kár hogy egyelőre ez az abszolút maximum. Bízzunk a jobb folytatásban.

sandinista 2010.06.16. 10:25:10

@mocsing: Benne volt a kapus, ez kétségtelen, de nem tudom mikor játszott utoljára olyan játékos ellen, aki azt a labdát tényleg képes lett volna így ellőni. Az ázsiai csoportban nem valószínű.

De majd a Kedves Vezető eldönti, hogy hiba volt-e, vagy sem.

danesdzsu2 2010.06.16. 10:26:40

@sandinista: No igen, valószínűleg a Kedves Vezető véleménye sokkal jobban izgatja a kapust és családját, mint a mienk.

De szerintem az edző boldog, felszabadult öröme a gól után annak is szólt, hogy most már bármi is lesz, nem okozhatnak komoly csalódást. Ez nagyobb külpolitikai siker volt, mint bármi az elmúlt 40 évben KNDK-ban.

Neil Blender 2010.06.16. 10:28:52

@szangye puncog: ha te vagy én lövöm akkor nem spicc az hanem sima CSŐR :)

Amúgy a meccs tényleg csak azért volt egy picit érdekfeszitő mert Korea iszonyatosan szimpatikusan játszott, más csapat elkezdte volna rugdalni a brazilokat, meg tekinélytparancsoló belépőkkel elvenni a szambafiúk (lol) kedvét a játéktól.

Ennek ellenére mint meccs szerintem szar volt, ha a Koreaiaknál fél fokkal jobb egy csapat és nem fárad el a 60. perc környékén akkor a brazilok bajban lettek volna. Ez lesz Dunga csapatanak nagy hátránya, egyszerűen nincs aki egy csellel, váratlan megoldással eldöntene egy helyzetet. ez a rakkololós célfoci borzalmas látvány egy brazil csapattól.

Ma bemutatkoznak a kis kedvenceim, remélem jó meccset játszanak.

pocak 2010.06.16. 10:29:46

Igen, igen, Dumitrescu gólja! Méltánytalanul keveset emlegetik, pedig tényleg rohadtul ott van, simán benne vagyok, hogy ez legyen a legjobb evör.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 10:30:25

még egy utolsó gondolat maicon góljáról, mert isten ments, h az erős felüli koreai válogatottból bárkit is basztassak, de pont az volt az idegesítő, hogy bent fabiano volt csak olyan helyzetben, akit erőből belőtt labdával meg lehetett volna elvileg játszani, rajta három védő állt, sokkal inkább a kapura kellett volna felügyelnie, mint egy embernyi helyet hagyni a kapufánál.

mondom még egyszer, objektíve volt ez szerintem potya, a lírát elfogadom, tényleg nem játszott még maiconok ellen.

HosCincer 2010.06.16. 10:30:37

@Neil Blender: plusz még Kaka és Felipe Melo katasztrófa játéka aminek a problémáját Dunga még cserével sem fogja tudni megoldani

szerintem a brazilok max 4-be jutnak

pattopo · http://100ev.uw.hu 2010.06.16. 10:39:16

szangye puncog 2010.06.16. 10:17:32
Ráadásul maicon mindezt spiccel adta elő, kiszámíthatatlan volt merre megy az a laszti.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · 2010.06.16. 10:19:37
Pontosan, ez a másik, alig hittem el mikor láttam.

előbb vagy utóbb csak összeáll mindenkinek, hogy ez a lövés lecsúszott beadás :-)

Neil Blender 2010.06.16. 10:41:58

@HosCincer: jaja

Duna egyetlen "fazonszabászt" vitt ki és ez Kaka. Es neki egész évben nem ment. Most sem látom rajta a zsenit.

HosCincer 2010.06.16. 10:45:59

@Neil Blender: ezért hiányzik Dinnye (amit már sokan sokszor leírtak)

sandinista 2010.06.16. 10:49:35

@danesdzsu2: A gólszerző és családja biztosan számíthat kiemelt rizs-fejadagra és meleg vízre.

balu11 2010.06.16. 10:49:53

@mocsing: (sajnos) elég kevés dologról lehet vitatkozni a VB kapcsán, úgyhogy én írok még pár sort a Maicon-gólról

na, nekem egyáltalán nem tetszik a "líra" - mi ez a hülyeség, hogy más mércével kell mérni a koreaikat? Akkor a magyar válogatottra sem kellene ráhúzni a vizes lepedőt, mert ők is igencsak más kávéház, mint Hollandia, Németo. Ráadásul ez egy VB, pont az a lényeg, hogy egy mérce van. Nagyon nem értek egyet ezzel a "nekik nem is annyira potya" elmélettel, illetve inkább hozzállással. Most akkor Korea nem is kapott ki, mert az elvárásokhoz képest remekül helyt álltak? Jár nekik 1-1,5 pont? A braziloknak meg csak 2, mert nem hozták a formájukat??? Hogyisvanez? (Természetesen értem, hogy hogy értitek, csak nagyon nem tartom helyesnek, mert a sport alapvető jellegével ellenkezik egyrészt, másrészt meg kicsit olyan rossz érzésem van tőle, mint a veszteseknek jófejségből megítélt fair play díjnál.)

A gólról magáról pedig: sztem "objektíve" nem volt potya. Sőt. Egyrészt nem kinn kolbászolt a kapus az ötösön, hanem max 1 méterre volt a gólvonaltól. És Maicon sem volt 1-1,5 méternél messzebb a lövés pillanatában. Aki védett valaha is, vagy nézett kapus szemmel meccset, tudhatja, hogy ilyenkor, amikor már erősen sodródik az alapvonal felé a támadó (ráadásul nagy sebességgel), igenis az esetek 99%ában visszapassz, beadás jön. Egy kapusnak feladata, hogy figyeljen, és helyezkedjen erre, nem csak az, hogy vigyázzban álljon a kapufánál, mert a legritkább esetben megy a rövidre ilyen kiszorított helyzetből lövés, pláne pontos lövés. Ráadásul Maicon a kaputól oldal irányban messze volt, tehát joggal bízhatott a kapus abban, hogy még ha meg is próbálja, akkor sem tudja annyira erősen és pontosan eltalálni ("objektíve" senki sem), hogy ne lehessen bal lábbal egyszerűen kirúgni (nem hagyott 2 labdányinál nagyobb helyet a kapufa mellett a röviden). Mindent összevetve alappal számolt arra a kapus, hogy a 99%os megoldást választja, ráadásul nem is jött ki indokolatlanul messze a kapujából. Szerintem a gyakorlatilag ebben a helyzetben a szinte lehető legjobban helyezkedett, hozzátéve azt is, hogy Maicon befelé pillantása is csak fokozta a beadás esélyét.

Azonban Maicon egyszerűen zseniális megoldást választott, és szinte hihetetlenül precízen ültette át a gyakorlatba az ötletét. Tökéletes lövés volt, ha miliméterekkel máshol találja el a lasztit, a gól közelében sem lett volna.

Sztem.

Vaader 2010.06.16. 10:51:04

Nem tudja valaki, hogy hol lehet megtalálni a "hőtérképet", ami azt ábrázolja, hogy hol voltak legtöbbször a játékosok és a labda? Azt hiszem benito beszélt róla a portugál meccs szünetében. FIFA honlapon kerestem, de nem találtam.

sztividzsi 2010.06.16. 10:51:13

@Walmer: én megnéztem a szlovén algír meccset. de azóta nem nézek tévét kora délután.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.16. 10:56:21

@balu11: potya volt, kapus hiba az én véleményem szerint. a kapus mielőtt beadják a labdát elkezdhet kifele menni, de hova megy? a rövidre, hosszúra, csak úgy a nagy világba? amíg a laszti nem hagyja el a beadást végző játékos lábát, addig csak olvasgatja a játékot a kapus. Elindulhat kifele, de nem tudja hova érkezik majd a labda. nagyon bután helyezkedett a kapus a gól előtt a véleményem szerint.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2010.06.16. 11:01:04

@Walmer: van ám, akinek olyan "tyűdejó" munkája van, hogy a munkaidő úgymond kötetlen. én pl meg tudok nézni szinte minden meccset, kivéve néhány délutánit.
sajnos azonban bőven marad időm közben dolgozni is, mert olyan jók voltak eddig a meccsek.

persze nem probléma, mert a vébé, ahogy a neve jól mutatja a vébé.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.16. 11:01:37

@Vaader:
fifa.com > amelyik meccs érdekel, annak a summary-je > jobb alul: match documents > more-tag > és kiválasztod azt a pdf-et, ami érdekel (minden játékosról van)

exeaxe 2010.06.16. 11:02:34

@Vaader:
www.fifa.com/worldcup/matches/round=249722/match=300061490/documents.html

itten la

a fifa lapján matches, kiválasztod az adott meccset, majd jobb oldalon alul a match documents-ben a "more" opció alatt találod a statokat

Walmer 2010.06.16. 11:03:19

@balu11: szerintem Maicon gólja egyértelműen a kapusé volt.
16-on kívülről, az alapvonaltól másfél méterre.
Ezt védeni kell. nyilván ha én állok a kapuban, én beszopom, de most nem erről beszélünk.

Neil Blender 2010.06.16. 11:05:29

@imici77: ez egy tipikus olyan "mi lett volna ha" dolog.

HA Maicon tenyleg beadja es a kapus megfogja, akkor hu de remek helyezkedes, olvasta a kapus aj atekot

HA Maicon lovi es a kapus a roviden allva megfogja akkor szinten remekul helyezkedett.

HA Maicon beadja a kapus vedi a rovidet es mondjuk 1 meterre gurul el tole a labda bevagjak, nem dicserik meg a kapust az ziher.

A 4. HA-t pedig láttuk.

Szvsz a kapus a 4 közül a legvalószínűbbre készült fel, a NagyKönyv szerint rá lehet húzni, hogy potya volt, de azt csinákta szerintem amit kellett.

HosCincer 2010.06.16. 11:05:29

@balu11: Kapus hiba volt, még a beadás/lövés elött kifelé mozduilt a kapus. Ez pont olyan eset mikor tizinél a balra vetődő kapus mellett középre/kicst jobbra gurítod a labdát és azt mondják milyen higgattan rúgtad ,viszont ha a kapus jobbra mozdul/vetődik és hárít azt mondják szarul/flegmán rugtad . Ergo ha beadta volna a labdát simán védi (mivel nem a kapufánál helyezkedett) de így potya gólt kapott.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 11:05:50

@imici77: @balu11: Ott van az igazság amit mocsing mond. Ha nagyon akarjuk, felelőssé tudjuk tenni a kapust, de nem érdemes, mert az eddigi ellenfelei a kapusnak körülbelül úgy viszonyulnak Maiconhoz, mint én Lovrencsicshez. Ahhoz már nagyon-nagy különbség, hogy ha még nem játszottál vele, akkor hibázz. Nincs mit szégyellnie.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.06.16. 11:07:30

@mocsing: @imici77:
Szerintem azért nem potya, mert a kapus ilyenkor beadásra számít. Oké, onnan nem kaphat gólt, de annyira gyors a játék és a labda, hogy nem lehet úgy játszani, hogy "majd akkor döntök, ha elindult a labda". Mert akkor már késő. A kapusnak előre kell gondolkodnia és őszintén: hány játékos lővi rá onnan? Nem sok. Meggyőződésem, hogy ezt a világ kapusainak 99%-a beszopja, a maradék 1 is csak szerencsével vagy kurva jó reflexekkel védi.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.06.16. 11:08:10

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: "úgy viszonyulnak Maiconhoz, mint én Lovrencsicshez." Jaj... :D:D:D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.16. 11:08:55

Tényleg nagyon szimpatikusan küzdött Észak-Korea, a vébé eddigi kellemes színfoltjai egyértelműen az ázsiaiak: három meccs, két győzelem, egy szoros vereség a braziloktól, hiperlelkes védekezés, fegyelem, összpontosítás.

Maicon gólja nyilván potya volt, de szerintem is magyarázható. Ha Casillas kapna ilyet, a hajam tépném, de egy észak-koreai kapus nem világklasszisokon edződik.

A mai meccsektől tényleg áttörést várok; végre pályára lépnek a spanyolok, továbbá megindul a második kör. Ha most nem látunk jó focit, akkor soha.

HosCincer 2010.06.16. 11:10:15

@Zsoca87: Oli Kahn simán mellre vette volna majd vissza bikkantotta volna a mezőnybe :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 11:10:19

@Zsoca87: épp ezt írtam, h beadásra számít, de az előtte/mellette lévőkből annyit érzékelhetett, hogy egy sárgára (nem úgy) három piros mezes jut. ha nincs bent senki fabianon, akkor is védeni kell a rövidet, így meg pláne.

ezt a vb-kategóriájú kapusok fele megfogja, másik fele szögletre üti. persze a potya benne van mindig, hogy valami elképesztő okossággal zárjam.

@balu11: legalább egyembernyi helyet hagyott a kapufánál. ez olyan, mint autópályán a követési távolság: annyit hagyj, amennyin belül meg tudsz állni. te döntöd, de ha belemész, nem az előtted satufékező hibája. a kapusnak is azt kell felmérnie ilyenkor, hogy visszaérne-e, ha kellene. rosszul mérte fel, az ő hibája.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.16. 11:12:53

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: nem mondtam, hogy szégyellnie kell, annyit mondok, hogy kapus gól.

Walmer 2010.06.16. 11:13:57

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
de ilyen alapon akkor ha a védő senkitől sem zavartatva öngólt rúg, őt se tegyük felelőssé, mert ad1, nem játszott még soha ilyen hőfokú tornán, ad2 a phenjani kötöttárugyár - jalui 5. számú halászbrigád meccsen nem kell végig koncentrálnia.

Ez kapusgól volt. szerintem ymy nagyon korrektül kielemezte.

NB. ymynek mostanában egész értelmes hsz-ei vannak. Ugye, ha nem az Arsenalról van szó...;-)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.16. 11:14:38

@Zsoca87: sztem onnan nem kaphatsz gólt. a többi magyarázkodás.

balu11 2010.06.16. 11:15:12

@Walmer: OK, értem én, hogy kb. egyedül vagyok a véleményemmel, de azért túlzásokba ne essünk... 16oson kívülről tényleg potya lett volna találn, de ez volt vagy 11, max. 12 méterre...

továbbra is azt gondolom, hogy nem volt potya, mert
1 - úgy helyezkedett, ahogy ilyen helyzetben kell
(most komolyan, mind írjátok, vagy utaltok rá, h kinn állt - nézzétek már meg még egyszer a gólt, és hogy pontosan _mennyire_ állt kinn... volt vagy 1 méter, annyira igenis mindenki kinn áll, mert a kapusnak követnie kell a játékot)
2 - Maicon úgy lőtte be, hogy nem volt lehetősége reagálni rá
(11 méterről, pokoli erővel, tökéletesen helyezve... sztem könnyen lehet, hogy egy kapusnak sincs olyan reflexe, hogy ezt innen kiszedje, de max 3-4en lehettek volna elvben képesek rá)

ja, és még egy dolog: tegyétek a szívetekre a kezeteket: mit gondoltatok egyből a gól után? Én speciel azt, hogy "ez hol ment be? vagy nem is gól? bőr volt...?" - ami azt támasztja alá sztem, h a kpaus nem helyezkedett rosszul, mert akkor egyből leesett volna a lövés pillanatában, hogy az ő sara (persze lehet, h csak sz én szemem követi lassan az eseményeket...)

Neil Blender 2010.06.16. 11:17:15

@mocsing: a vb kapusok jelentos resze bepattintja a sajat felkarjarol, vagy siman oklozni akarja de mellenyul, vagy meg akarja allitani a labdat de atpattan rajta es mikor menteni akar meg el is csuszik :)

A jatek szinvonalat csak a kapusteljesitmenyek muljak alul a vbn

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 11:18:14

@Walmer: Nem vontam kétségbe Imi magyarázatát, igaza is van, mocsingot idézve én a lírát hoztam fel mentségként, ami szerintem megállja a helyét.

sandinista 2010.06.16. 11:18:56

@mocsing: @imici77: Az mindenesetre biztos, hogy az é-koreai kapus kevésbé tehető felelőssé ezért a gólért, mint Robert "Butterfinger" Green (www.youtube.com/watch?v=5AlEmKS2-YM&feature=related) vagy az algériai kapus, akinek már a nevére sem emlékszem.

caralho voador 2010.06.16. 11:20:31

@Walmer: már amikor a múltkori posztnál a brazilokat fikáztad, sejtettem, hogy valami baj van veled.
Sosem értettem, hogy ha valaki szereti a futballt, az hogy utálhatja a brazilokat. Nem kötelező nekik drukkolni, de az utálkozó fröcsögés érthetetlen. Gyönyörű focit játszanak? Igen. Zsenik? Igen. Érdemtelenül érik el az eredményeiket? Nem. Alattomosak, durvák? Nem. Vannak velük szemben (futball)történelmi sérelmeink? Nincsenek. Akkor?!
Na most rájöttem, abból amit írtál. Ez a nagyképű kinyilatkoztatás a három meccs megnézéséről. Öregem, te nem is szereted IGAZÁN a focit. Egy igazi őrültnek semmi sem lehet gyönyörűbb, mint négy évente egyszer néhány hétig napi 6 órát meccsnézéssel tölteni. Ezt érezni kell. Ha nem jön magától, megette a fene. :)))
Más kérdés, hogy a mostani meccseket egy darabig még vitte magával ez a "vb van!" eufória, de a színvonal miatt a lelkesedésem erősen kopik...

Walmer 2010.06.16. 11:21:01

@balu11: jó, nem 16. de 12 fél tuti volt:-)

megmondjam én mire gondoltam?
Baszki mekkora potya!!! De tényleg.
A rövid ugye amúgyis a kapus felelősége, de ez....
És szerintem rosszul helyezkedett. mert ha Khan vagy Seaman (sic!!!) így helyezkedik, nekik lehet, hogy ez elég.
Szerintem a helyezkedés kapusfüggő. Ami az egyiknek bőven jó, az a másiknnál lehet hogy már helyezkedési hiba

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.06.16. 11:21:30

OFF

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Amikor láttam, mindig küzdött, de van baja, sok helyzetet kihagy. (Mondjuk az idei PMFC szezont kihagytam, az első meccsen voltam kinn, utána kimaradtak a meccsek majd egy idő után már ott voltam, hogy nincs miért kimenni. Szurkolás se volt, ahogy mondta pár ismerősöm, max idegenben.)
Elbaszott egy szezon volt ez. :(

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 11:22:20

@sandinista: nyilván van különbség potya és potya között, ezen senki nem röhögte halálra magát, mint greenén, de a kapushiba, (ami nélkül ez soha nem gól, csak egy ügyes próbálkozás,) attól még megvolt

Walmer 2010.06.16. 11:25:21

@caralho voador: végre valaki rájött!!!!!!!!
Ha belegondolok, hogy a pszichomókusommal már a 4. éve rágjuk a gittet.... És te egyből rájöttél.

Köszönöm neked!!!!!!! A mai lett a 2. születésnapom.

HosCincer 2010.06.16. 11:25:33

a statisztikákat bogarászva Kaka 54/44 passz mutatója kicsit kevésnek tűnik, pláne, hogy elvileg ő az agy a pályán

az viszont elég komoly, hogy egy pár játékos 11-12 kilómétereket mozog/fut míg a BL-ben a max értékek 9,5-10 km körül voltak

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.16. 11:26:42

Ja, még a poszthoz: nagyon örülök, hogy kiemelte Pöte a pozitívumokat is. Amikor hülyék a bírók, mindenki róluk beszél. Most jegyezzük meg, hogy eddig egy-két neccesebb bírót leszámítva szinte hibátlan a játékvezetés!

Továbbá a szuperlassítások szintén nagyon jók.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 11:26:50

@Zsoca87: Én már beértem a küzdéssel, a szakadatlan hajtással is, azok után, amit egy Gyánó tud produkálni. Szar szezon, szar jövőkép, szurkolás meg valóban semmi, mióta Matyi szétverte a B-közepet. Mi kint vagyunk szinte mindig, de minek... Off vége.

balu11 2010.06.16. 11:27:21

(ígérem, lassan befejezem, mert úgysem győzzük meg egymást...)

@mocsing: szép hasonlat, de erősen sántít... ezzel az elmélettel kb. minden gól kapushiba, mert rosszul dönt a helyezkedést illetően (sarkítva: akár a tizenegyes is - döntött, elment balra, pedig jobbra kellett volna, ő hibája)

nyilván egyébként értem, hogy mire célzol, de itt pont az volt a különbség sztem, amiért nem kapusgól, hogy teljesen jogosan bízott abban, hogy _onnan_, _olyan_sebesség_mellett_, _kisodródva_ nem lehet kapura lőni (nemhogy még pont eltalálni azt a kis helyet, ami a röviden van!!)

és igazából nem is lehet... most komolyan, mondjunk még egy embert, aki Maiconon kívül a kaput eltalálta volna (persze az után, hogy eléri azt a labdát!)

szóval sztem 90%-ban Maicon zsenije, és lövőtechnikája (+sebessége), és legyen 10%-ban a kapus szerencsétlen (de semmiképpen nem lehet azt mondani, h "rossz") helyezkedése

(asszem, tényleg befejezem)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.16. 11:27:46

@HosCincer:

Xavi rendszeresen 13 kilométer fölött fut.

Walmer 2010.06.16. 11:28:36

@mocsing: Hát én-bevallom- mindent csináltam, csak nem röhögtem.

caralho voador 2010.06.16. 11:29:30

@Walmer: szívesen. Másik meglátásom szerint a sört sem szereted igazándiból. Csak a szüleid iránti, gyermekkorodban elfojtott düh miatt iszod.

dinamo vodka 2010.06.16. 11:30:40

"Ha lesz Kakának jó meccse, akkor az ő balatoni kalandját is elmeséljük Nektek."

ez nagyot ütött :D

sáklit (törölt) 2010.06.16. 11:30:45

a bírói ténykedésről. Olasz meccs elején nálam azonnali pirosat ért volna az a kis rácsúszás. nem azon ment el a meccs, de ami jár az jár.

Walmer 2010.06.16. 11:35:01

@Csöncsön: és állítólag többen látták már ahogy vasárnaponként a vízen jár.

sandinista 2010.06.16. 11:38:32

@balu11: @mocsing: Ha a hasonlatnál maradunk - a paraguay-i kapus volt, aki nagyon rosszul választott követési távolságot, a koreai ugyan nem ment életveszélyesen közel, de az előtte haladónak sokkal jobban fogott a fékje, Green pedig éppen a cicis nénit nézte az útmenti plakáton, amikor kopogtatott a szélvédőn az előtte haladó csomagtartója.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.16. 11:38:55

@Nűnű:
zsolti (nst-s kapusunk) kifejelte volt
de még az is lehet, h csak leveszi és bebőrözi maicont

Asidotus 2010.06.16. 11:39:30

csatlakozok azohoz, akik szerint Maicon gólja nem a kapuson múlt. Egy klasszis kapus (Buffon, Casillas,) megfoghatta volna, de alapesetben egy válogatott kapus ezt nem fogja meg.
Azt tartom klasszis kapusnak, aki fogta volna.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 11:40:05

@balu11: szerintem ez az elmélet nem azt jelenti, hogy midnen gól kapushiba, sokkal inkább azt, hogy a kiszorított helyzetből lövő csatár esetében vannak alapszabályok, miszerint rövidbe nem kapunk gólt. és ez csak van bastenes szitukban íródhat felül. senki nem tudja megmagyarázni nekem, h miért volt EGY EMBERNYI hely közte és a kapufa között. ez az ő felelőssége.

biztos sokszor látod, hogy a beadásra koncentráló kapus finoman fogja a kijjebb lévő kezével a kapufát, nehogy túl messze kerüljön tőle. itt egy vuvuzelával se érte volna el a kapufát, nemhogy az ujjaival.

de lezárásképpen mondom még egyszer, egy észak-koreainál nekem most belefér a líra és nagyon jól nyomták.

dinamo vodka 2010.06.16. 11:42:07

@sandinista: ja, engem pld. lassít az írásos verzió, mert gyorsabban beszélek, mint gépelek

patyi222 2010.06.16. 11:42:12

Bognár nagyon ellenszenves, Bánfin is látszik hogy nem igazán tetszik neki a helyzet, viszont Mészöly szerintem roppant szimpatikus és korrekt módon viselkedett...Ő kellenne minél többször...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.16. 11:43:09

@Walmer: @pote:

Ha valaki keveri, az az UEFA hivatalos honlapja. ;-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.16. 11:44:09

@Walmer: mert semmi humorérzéked, ejnye :)

balu11 2010.06.16. 11:48:59

@mocsing: OK, marad a vélemény-különbség, szép is az (pl. a brazilok életének megkeserítői részére soha nem látott kincs :))

nekem is szimpatikus volt É-Korea, és olyan értelemben belefért a líra, h pl. kifejezetten nem zavart, hanem tetszett amikor az egyikük elsírta magát a himnusz alatt - valahogy róla nem hiszem, hogy a bulvárlapoknak szánta... Plusz szimpatikus volt, h szinte soha nem szövegeltek a bíróval, ill. a faultok után elnézést kértek gyakorlatilag mindig.

drukkolok nekik a továbbiakban, kiérdemelték a szimpátiámat (főleg, hogy a kapusuk is jó volt, a gólokról nem tehetett :))

Walmer 2010.06.16. 11:49:36

@Nűnű: hát akkor tartsd klasszis kapusnak a Végh Zolit, babost, Király gabit, meg egy csomó magyar kapust még mert ezeket ők megfogták volna.
Ez alap. Olyan mint jégkorongban az alapállás.

vargamma 2010.06.16. 11:49:55

Dumitrescu gólja örök!
Elanoé csak hitvány másolat :D
Maiconé meg szebb és zseniálisabb, eddig a vébé gólja.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.06.16. 11:51:57

@pattopo: :)

Én onnan közelíteném meg, hogy ez Maicon zsenije volt-e, vagy a kapus tudásbeli hiánya.
Szerintem Maicon zsenijét kéne dícsérni, mert hihetetlen nagy gól.

Walmer 2010.06.16. 11:51:58

@vargamma: persze kellett hozzá egy bődületes kapushiba;-)

horas 2010.06.16. 11:54:49

Ha brazilok megnyerik a VB-t Maicon-nak lehet reális esélye az aranylabdára?

horas 2010.06.16. 11:55:16

Márcsak azért mert,az egyik legfontosabb játékosuk,támadások háromnegyede tőle indul vagy nála ér véget,de mindképp köze van hozzá,ezért is írtam,ha őt kikapcsolják komoly bajban is lehetnek a brazilok...

exeaxe 2010.06.16. 11:55:50

Szerintem a kapusé a gól. Ok, divat a kézilabdás technika, hogy nem a kapufát öleli a kapus, hanem kissé kifele helyezkedve aktívan védi a rövidet, de itt esélyt sem adott magának erre, sőt, komoly sansz volt akár egy lecsúszott labdából benyalt (Balogh-féle) janicsárgólra is. Abból a helyzetből az lett volna a hihetetlen, ha Maicon bokatörés nélkül visszafelé tudta húzni a labdát; a kék koreai csúnyán elnézte a szitut

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.16. 11:56:17

@horas:

Szerintem igen. Mindig (majdnem mindig) a vébégyőztesből kerül ki az aranylabdás. Ráadásul Maicon BL-t is nyert, simán benne van.

balu11 2010.06.16. 11:57:07

@horas: egyelőre kis túlzással ő a brazilok egyetlen támadója, szóval sztem simán lehet gólkirály is, ha sokáig mennek Dungáék... akkor meg simán

vargamma 2010.06.16. 11:57:35

@horas: én idén simán neki adnám, nem is kérdés.
mindent megnyerne ez esetben és télleg a legfontosabb láncszem mind az interben, mind a selecaoban

Leguanember 2010.06.16. 11:58:53

Üdv!

Helyesnek érzem "számonkérni" Szlovákián a gólra guggolást, vagy értetlenkedni egy Szlovénia-Algérián, hogy miért nem örülnek és játszanak, ahol lenne keresnivalójuk nagyobb eséllyel. Ja, meg a nonszensz elefáni kisszöglet a 95. percben.

De azért igazán elgondolkodhatna az, aki felháborodik, meg követel, meg tilcsákbe, meg szarozik a bemutatkozó meccsek többségére.

Ez nem a csinnbummcirkusz, ahová súlyos pénzekért vettünk belépőt meg perecet, és ahol méltatlankodni lehet, ha a bohóc is gagyi meg az oroszlán is csak puma.
Valaki rámutatott feljebb: futsal, ha sűrű, trükkös focilabdás meccset akar nézni a "nagyérdemű".
Vagy pankráció, az aztán igazán show. Lehet azt is nézni...

(Azért meg kell jegyeznem, az NST szerzői és közönsége azért [ebből a szempontból is] sokkal korrektebb, és szórakoztatóbb, mint a net sok bugyrában azt tapasztalni lehet.)

gibson 2010.06.16. 12:02:18

Nagyon jó kis írás, de egy kicsit komolytalanná teszi az egészet, hogy Maicon egészen hihetetlen gólja helyett Elano tökátlagos találatát választottátok a nap góljának.

HosCincer 2010.06.16. 12:04:47

@gibson: szvsz a "tökátlagostól" nagyon messze van (ha az tökátlagos akkor a másik meg lecsúszott beadás)

hrvth 2010.06.16. 12:07:42

Ramires sárgája volt az utolsó csepp a pohárban: miért (viszonylag) gyakori, hogy a becserélt - általában nem is durvának ismert - játékos csúnyán elszámítja magát? Pl. tegnap a portugál kiállított kétszer is, az említett brazil, korábbi példák: Messi, Kezsman, stb.
Nem ismerem a cserejátékosok lélektanát, és lehet, hogy túldimenzionálom a jelenséget, de nincs itt valami összefüggés az esetek között?

vadkutya 2010.06.16. 12:11:57

Maicon gólja zseniális volt, mondhat bárki, bármit. Már attól az, kérem szépen,h vki ilyen könnyedén, így tudja megrúgni a labdát, amilyen szögből + éles helyzetben bevállalja, védő létére. A kapus meg sok mindenre felkészült, erre az 1re nem, na und? Végre volt egy jó meccs, s 3 perfekt gól.
Mindenesetre - ha az egyéni teljesítményt nézzük - én Maicon-nak adnám ez eddigi legszebb gólt.

hrvth 2010.06.16. 12:13:40

@hrvth: nem tegnap és nem portugál, hanem Lodeiro

Walmer 2010.06.16. 12:15:54

@horas: hááát, nagyon nagyot kell domborítani az ember fiának, hogy védőként aranylabdát nyerjen. Ahhoz beckenbaueri véna kell (Sammert tekintsük szabályt erősítő kivételnek) és folyamatos brazil csatárbénázás.

acdcisti 2010.06.16. 12:26:37

Jöhetnek brazilok meg spanyolok, reménykedhetnek angolok meg hollandok: a vb győztes már most megvan:
1974+1990-1954 az bezony 2010
:)

Amúgy az eddigi egyik legnézhetőbb meccs volt a brazil - sarló/kalapács.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 12:28:25

Portugália ellen 3 pont, az elefántok ellen 1 és meg is van a továbbjutás.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 12:29:02

Hiszen - tenném hozzá - 44 éve 0-3 volt az első meccs, tehát vereség szintén.

Klárensz 2010.06.16. 12:35:02

Kegyetlen nagy gólt lőtt Maicon olyan szögből, ahol már nem is lehet megkülönböztetni a rövidet és a hosszút. Szerintem ez kapushiba volt, Maicon előtt gyakorlatilag semmit nem takart a kapuból, eleve kint állt és még kijjebb indult volna, másrészt viszont kevesen csinálnák Maicon után.

horas 2010.06.16. 12:37:57

@Csöncsön: @balu11: @vargamma: @Walmer:
Megmondom öszintén én neki szurkolok és Xavi-nak,ez ügyben.

Maicon szerintem sosem látott szintre fejlesztette a jobbhátvéd szerepét és teélleg mindent megnyert idén,max Lucio és Julio Cesar lehet versenyben az aranylabdáért ha a brazilok a világbajnokok,de ahhpz Lucio-nak minimum BL-formában kell nyomnia,Julio Cesar-nak meg nemtudom mit kéne nyújtani,nem hizem,hogy lesz annyi dolga...

Xavi pedig messzemenően megérdemlné már vagy 3 éve.

micz 2010.06.16. 12:44:01

@Walmer: bocs.. négy éve ki is nyerte? S hol van ő Maiconhoz.. akár az akkori ő..

Walmer 2010.06.16. 12:49:43

@micz: nono. Rám aztán sok mindent lehet mondani, de azt nem, hogy a mindnem az olasz foci. Mégis azt mondom, hogy az a fasz elképesztő dolgokat csinált azon a vébén. maicon EGYELŐRE a csukáját sem kötheti meg.

HosCincer 2010.06.16. 12:51:25

@micz: való igaz de akkor ők vb-t nyertek, és a braziloknak ez még hátra van (szvsz nem fogják megnyerni)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.16. 13:10:24

Heinrich, ne hagyd magad, ha Jankó belevág a szavadba, mondd végig, jobban föl vagy készülve, érdekesebbeket mondassz! Nem kell udvariaskodni!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.16. 13:12:50

Heinrich, ne hagyd magad, ha Jankó belevág a szavadba. Jobban föl vagy készülve, érdekesebbeket mondasz. Nem kell udvariaskodni!

gibson 2010.06.16. 13:14:45

@HosCincer: most megnéztem a kedvedért 5x a visszajátszást /tegnap nem egyedül néztem a meccset, ezért gondoltam, hátha csak én nem vettem tegnap észre valami fontosat/, de a véleményem továbbra is tartom: az égegyadta világon semmi különleges nem volt Elano góljában, azon kívül, hogy egy szép hosszú, pontos passz előzte meg /szerintem, persze, ettől még másnak lehet, hogy tetszik, csak furcsállom, ennyi/.

Irapuatótól Szuezig 2010.06.16. 13:15:13

@balu11: nem vagy egyedül a véleményeddel. az esetek 99%-ban erről a helyről nem lövik kapura a labdát, és a kapura lövések 99% nem is lesz gól. ezt tényleg milliméter pontossággal kell eltalálni, ami nagyon ritkán sikerül még a maicon szintű játékosoknak is. a kapusnak mérlegelnie kellett, előre gondolkodni. ő teljesen logikusan a valószínűbb megoldásra készült, de csak egy kicsit.

nálam nem csak a meccs, de eddig a vb gólja is.

vargamma 2010.06.16. 13:16:32

@acdcisti: bazzeg! meek fogadni! :D

Mrs Columbo 2010.06.16. 13:19:09

Tök jó, ahogy irányítják őket a sztyúdióban, hogy hova nézzenek :)

Ronal-d'oh! 2010.06.16. 13:26:57

@Walmer: Bocs, én megnéztem. Sőt, ha tehetem, megnézem az összes meccset. Mert ez VB. Alapból én is leszarom, de nem akarok lemaradni semmi sztoriról.

micz 2010.06.16. 13:32:19

@HosCincer: Igen, de az az alaphelyzet hogy Maicon is akkor nyerné HA a brazilok behúznák! Szerintem sem fogják. Én viszont elfogult olaszfan vok, mégis azt hiszem, ha össze lehetne hasonlítani, jobb most Maicon mint akkor volt Canna!

HosCincer 2010.06.16. 13:33:38

@gibson: no offense, de nem csak a passz hosszáról van szó:
a társ beindul a jobbszélen -> a középen lévő labdás játékos észreveszi ->megtalálja azt az optimális passz sávot a 3, 4 (nem tudom pontosan tegnap láttam utoljára) védő között és tökéletes ütemben és erővel belövi oda úgy, hogy a jobbról érkező társnak csak bele kell tennie a bal (asszem) lábát.
de az egésznek a lényege (kettő darab labdaérintésnek) az ütem, a gyorsaság, a pontosság, a helyzetfelismerés és a tökéletes kivitelezés.

szemeteske 2010.06.16. 13:38:15

Azért bírói baki volt már. Lásd az argentín gólt.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.16. 13:39:55

@toerix_: Most végignézve a fölvezető beszélgetést módosítok az álláspontomon, nem is kell erőlködnie Henriknek, hiszen a Mezei Dani és Bánfi Jani is rá hivatkozik minden második mondatban.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.06.16. 13:45:10

@HosCincer: én még annyit hozzátennék Elano góljához, hogy ha itt ekézzük az első gól miatt a kapust, akkor ne feledkezzünk meg a második brazil gólnál arról a hátvédről, aki beleléphetett volna a passzba, de nem tette, majd a lövésbe is bedobhatta volna magát, szintén nem tette. Szerintem ő agyobbat hibázott, mint a kapus.
Mondjuk én kiritikus vagyok a kapusokkal szemben, szerintem julio Cesartól is elvárható lett volna, hogy ne csak elvetődjön, hanem megpróbáljon a bal kezével is minél többet tenni a hárításért. Pont oda lőtte a koreai gyerek.

toerix_ (törölt) 2010.06.16. 13:45:40

@popp: nincs gond a stúdióbeszélgetésekkel, persze Henrik villog, nagy riszpekt neki, tényleg sokat tud.

virtuoz 2010.06.16. 13:45:46

remek poszt, felejteti azt hogy a vébé eddig nem valami hejdejó. a szóviccek gyilkosok:)

nagyon szimpatikus csapat ez a NépiKorea, remekül tolódtak és zárták le a területet a brazilok elől, bár az elején Robinho bicikli-kötény kombója után átfutott az agyamon hogy csúnya vége lesz, rámcáfoltak. Ami biztató az az hogy ez a Korea gól tudott rúgni a braziloknak.

gibson 2010.06.16. 13:48:24

@HosCincer:
"a társ beindul a jobbszélen -> a középen lévő labdás játékos észreveszi ->megtalálja azt az optimális passz sávot a 3, 4 (nem tudom pontosan tegnap láttam utoljára) védő között és tökéletes ütemben és erővel belövi oda úgy, hogy a jobbról érkező társnak csak bele kell tennie a bal (asszem) lábát."
Tehát összefoglalva: egy szép hosszú, pontos passz, ezt írtam én is szóról-szóra :)

gibson 2010.06.16. 13:53:44

@Rexfelugyelo: ez meg a másik. Tíz védőből kilenc /na jó, legyen nyolc/ elrúgta volna Robinho passzát a p*ba Elano elől.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.16. 14:10:57

Ez az Isla gyerek szóba került a Románál - még egy-két megmozdulás és úgy fölpörög az ára, hogy sanszunk nem lesz megszerezni.

HosCincer 2010.06.16. 14:13:20

@gibson: látom értjük egymást :)
(én meg fosom itt a szót)

horas 2010.06.16. 14:16:56

@popp: Moretti is szóba jött veletek,illetve Eboue.
Egyik gondolom Tonetto másik meg Motta helyére vagy nem is tudom.

Maicon góljáról nem tudom eldönteni,hogy tudatos vagy sem,kicsit annak tűnik mikor az ember a lövés pillanatában,gondolja meg magát,csak ugye mi nem feltétlen tudjuk,úgy emgrúgni,hogy akkor találjuk Maicon valszeg tudja.Lehet,hogy kapura akrta,izomból,hogy legyn szöglet vagy pattanjon veszélyesen,gólt lett kellett hozzá a kapus is.Nálam így is akarta meg nem is,így sikerült.

Mindkét gól zseniális volt,Robinho Xavi szintű labdát adott,a koreai gólban meg érzésem szerint lucio volt benne,egy kicsit lemaradt,Julio Cesar elfeküdt a hosszúfele,kb 3 centi múlott,hogy nem akadt a kezében a labda.

d3vnull 2010.06.16. 15:21:48

Hát lehet hogy kihozzátok, hogy Maicon gólja kapushiba volt, de ha meg is fogja a kapus onnan egy ilyen lövés akkor is kurvanagy.

Althedokan 2010.06.16. 18:24:03

szerintem a vb-k legszebb góljáért ez is minimum versenybe szállhat...

www.youtube.com/watch?v=ExUX7MBk5UM

a brazilok játékából nagyon hiányzott a gyerek, akárki akármit is mond...

tisti · http://todoristvan.blogspot.com/ 2010.06.16. 19:28:06

Ezzel a legszebb gól dologgal én sem tudok egyet érteni, igaz, hogy szép az a Dumitrescu féle gól, de ugyanazan a vb-n Haginak is volt egy sokkal szebb Kolumbia ellen... www.youtube.com/watch?v=Tk7NDf_-KSM&feature=related

airhorvath 2010.06.16. 23:46:21

@pote: egy olyan meccs után, mint amilyen a mai volt, - amikor egy rém gyenge csapat ellen 40 percet 0 vetődés/2kapott góllal hozok le, - öröm volt olvasni soraidat:)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.17. 09:48:48

@airhorvath:
még van egy napod formába lendülni :)
süti beállítások módosítása