Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Chelsea - Portsmouth FA-kupa-döntő: Miféle esélyek?

2010.05.15. 15:33 Alapvonalszippantó Hapci Benő

Nehéz volna egyelőtlenebb párharcot elképzelni ma délutánra a Wembleybe, amikor az ereje teljében lévő, az angol futball csúcsára frissen visszakapaszkodott Chelsea találkozik az atomjaira hullott, bizonytalan jövőjű, tönkretett és szó szerint a mélybe süllyedt Portsmouthszal. A fogadóirodák átlagban 14-szeres (!) pénzt fizetnek a Pompey (rendes játékidő-beli) győzelmére, és nehéz volna futballszakmai érveket találnunk értékelésük ellen. Ezért nem is próbálunk észérveket felsorakoztatni, amikor arra bíztatunk titeket, hogy mégis csak érdemes megtekinteni ezt a találkozót. Hiszen észérvek alapján már az is felfoghatatlan, hogy ma Avram Grant csapatát láthatjuk a képernyőn.

Amikor a Pompey két évvel ezelőtt - sikeres - kupadöntőt vívott, Harry Redknapp nem fogta vissza magát a fényes jövőt ecsetelvén: új stadion, edzőközpont, nagy igazolások; nem csoda, hogy a brit sajtó egy része már-már a top4-ba tartó csapatként tekintett a Portsmouthra. Az azóta eltelt időszak nem is alakulhatott volna ezzel ellentétesebben: totális gazdasági félremenedzselés; erőn felül vásárolt, majd kényszerűen elkótyvetélt játékosok; egymást váltó, ám egyaránt komolytalan tulajdonosok. Végül pedig a totális katasztrófa: közel 150 milliós adósság, csőd, kiesés, a játékosok által zsebből fizetett klubalkalmazottak. Ám épp ez az utóbbi tényező az, ami - a józan ész ellenére - a Pompey mellé állíthatja a sorsot (ahogy történt ez az eddigiekben is valószerűtlen menetelés számos párharcában. A világ legrégebbi  kupasorozata mindig is a csodákról, a valószerűtlen hősökről szólt: csak itt fordulhat elő, hogy ötödosztályú félamatőrök megverjék a világsztárokat, hogy valaki nyaktöréssel védjen tovább egy kupadöntőben, vagy hogy egy legendás játékos annyi sikertelen próbálkozás után 38 évesen - kétgólos hátrányból szinte egyedül visszahozva a döntőt - emelhesse fel először a kupát. 

A Pompey játékosai ma annak a tudatában léphetnek ki a Wembley - amúgy abszolút méltatlan állapotú - gyepére, hogy örökre beleírhatják magukat az FA-kupa legendáriumába; míg a Chelsea győzelme - az elismerésre méltó duplázás ellenére - bizonyosan nem kerülne be évtizedek múlva a legemlékezetesebb eseményeket felidéző válogatásokba. 

És bár a Portsmouth története magába sűríti a jelenkori angol futball valamennyi negatívumát, épp ez az, ami miatt egy kicsit mi is Jameséknek fogunk szurkolni 4 órától: a történtekről ugyanis ők, valamint a stadionban a csodára váró szurkolóik tehetnek a legkevésbé.   

Az összeállítások:

 

Chelsea: Cech, Ivanovic, Alex, Terry, Ashley Cole, Lampard, Ballack, Malouda, Anelka, Drogba, Kalou.

Cserék: Hilario, Joe Cole, Zhirkov, Paulo Ferreira, Sturridge, Matic, Belletti.

 

 

Portsmouth: James, Finnan, Rocha, Mokoena, Mullins, Brown, Diop, Boateng, O'Hara, Piquionne, Dindane.

Cserék: Ashdown, Utaka, Vanden Borre, Hughes, Ben-Haim, Kanu, Belhadj. 

 

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr662005159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2010.05.15. 15:56:42

Vár a halál a csodára. Maximum azok a bizonyos fogadóirodák, akik jól járnának velem.

Asidotus 2010.05.15. 15:58:36

Félig off:
Összeszedtem a Premier Liga igazolásait 2003-tól, amióta Abramovic felfuttatta a Chelsea-t.
A forrás a Transfermarkt, és érdekes dolgok derültek ki. Néztem az teljes játékosvásárlást, és a játékoseladás-teljes vásárlás értékét. is. Ez utóbbi mutatja igazán, hogy mennyivel erősödik a keret, hiszen ennyivel értékesebb, az első meg azért fontos, mert mutatja a klub anyagi erejét. (Hiszen a játékoseladásokból befolyó pénzt nem kötelező vásárlásokra fordítani, a klubvezetés el is ihatná azt.)
2003. nyártól 2010. januárig terjedő 7 szezonban a nagyobb csapatok játékosvásárlásait néztem, hogy mennyit költöttek teljesen, és mennyi pénzt kellett ehhez beletenni:
1. Chelsea:
640 millió eurót költöttek, 459 milliót kellett hozzátenni a játékoseladásokon túl.
2-3. Tottenham Hotspur és Manchester City
Ez érdekes, mert attól függ, hogy nézzük. Ha a teljes összeget vesszük, amit kiadtak, akkor a
Tottenham Hotspur következik, a 7 szezon alatt 452 millió eurót költöttek, a játékoseladásokon felül is 225,7 millió eurót kellett beletolni, ami még úgy is a 3.
A Man. City viszont a beletolt pénz miatt lenne 2. Ők 305 millió eurót tettek az eladásokhoz, így jön ki a 420 millió eurós total kiadás.
4. a Liverpool:
Mindkét szempontból. 368 millió eurós játékosvásárláshoz a klubnak 161,5 millió euróval kellett kiegészítenie az eladásokat.
5. Manchester United
95,6 millió euróval egészítették ki az eladásokat, így jött ki náluk a 353 millió eurós játékosvásárlás.
Arsenal
(megmondom őszintén, még az Aston Villát néztem, így nem tudom megmondani, hogy az ágyúsok hol állnak a teljes ligát nézve. Némely években egyik-másik kisebb klub is költött el horror pénzeket, így lehet, hogy nem valódi az Arsenal 6. helye).
195 millió eurót költöttek játékosvásárlásra, de az eladásokat mindössze csak 21 millió euróval egészítették ki.
Az Aston Villa 189 millióért vett játékosokat, és ehhez 74 milliót kellett az eladásokhoz tenni.

Asidotus 2010.05.15. 16:02:51

@Nűnű:
Ugyanezek a számok a Portsmouth esetén:
2003. óta eltelt 7 szezonban összesen 134,5 millió eurót költöttek játékosvásárlásokra, úgy, ,hogí 14,25 millió még marad a játékoseladásokból.

England win The Ashes! 2010.05.15. 16:02:56

Tegnap a William Hill 34/1-hez adta a Pompey 1-0-s sikerét, a Ladbrokes 33/1-hez a Chelsea 8-0-s győzelmét. Tehát valószínűbb, hogy a CSZKA nyolcat hint, mint hogy a Portsmouth egyáltalán nyer.

vadkutya 2010.05.15. 16:05:16

@Nűnű: Az Arsenal akkor jól áll... :)

Leon Osman 2010.05.15. 16:09:32

Remélem is, hogy 8-0 lesz.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.05.15. 16:12:05

van már gól? vagy 15 perce megy a meccs, nem? vagy elkefélték megint a zónaátváltást.

dzolutan 2010.05.15. 16:23:15

Gól nincs, és azt hittem Malouda áll a Port kapujában. :D

Asidotus 2010.05.15. 16:26:34

@vadkutya:
Ha arra gondolsz, hogy a Spurshoz képest aprópénzek megmozgatásával is végig előttünk voltatok, akkor igazad van.

dzolutan 2010.05.15. 16:43:02

Chelseanek ma semmi nem jön be: 3 felsőléc, egy gólvonalra pattanó labda.

értelmetlen_nevű 2010.05.15. 16:43:45

Ballack bazzeg... Pápá vb.

gasbert 2010.05.15. 16:45:16

@dzolutan: És ismét egy kapufa , ma már az ötödik . Drogba szinte összeverekedett a kapufával :))

dzolutan 2010.05.15. 16:48:24

@értelmetlen_nevű: Ballack megkapta azt, amiért hosszú évek óta keményen dolgozik: rég láttam ennyire precízen elvégzett megtorlást.

értelmetlen_nevű 2010.05.15. 16:51:45

@dzolutan: Ha felépül a vb-re, akkor Boateng helyében keresnék valami masszívabb sípcsontvédőt. Ballack nem az a megbocsátó típus.

Mala Suerte 2010.05.15. 16:52:29

Remélem, a kis tahó Boatenget kitoloncolják ezután a németek. [Ha már a jól megérdemelt piroslapját nem kapta meg.] Nyomorult féreg.

halihalo 2010.05.15. 16:53:34

A foci íratlan szabálya szerint sajnos a Pompey találni fog egy gólt. Ennyi helyzetet nem lehet kihagyni büntetlenül. Már vagy 3:0 kellene legyen.

Domingo 2010.05.15. 16:54:29

Ballackot nem kellett volna azért kiállítani, mert felpofozota Boatenget?

badblood 2010.05.15. 16:56:07

Szerintem az egész szezonban nem lőttek ennyi kapufát. Van mit bepótolni. xD
De azért már illenék vezetni min. két góllal... :((

halihalo 2010.05.15. 16:59:19

@Rico1: Boateng eléggé Ballackra játszott végig, lehet, még van valami elszámolni valójuk Németországból. Nem biztos, hogy Ballack volt először, csak akkor váltott a kép..

Domingo 2010.05.15. 16:59:22

@halihalo: Pont erre gondoltam én is. :D

Domingo 2010.05.15. 17:16:33

Mekkora egy balfasz ez a Boateng. Egy ilyenért kapásból le is cserélném a francba.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.05.15. 17:20:24

@értelmetlen_nevű: ha nem ő. akkor más. boatengnek nagyon meg kell fontolnia, mikor lép pályára... így viszont nőnek a német aranyesélyek, márha B. nem jáccik.

badblood 2010.05.15. 18:13:47

No, hát végül Blue is the colour... :))

bag 2010.05.15. 18:21:41

csak gratulálni tudok a Chelsea szezonjához!
Minden elismerésem a kékeknek!

Remélem egyszer nekünk is lesz egy hasonlóan eredményes csapatunk.

Hajrá Pool!

vadkutya 2010.05.15. 18:37:28

Kár volt ezért a meccsért, ritka unalmas egy szar volt, a Chelsea halott lenne Drogba nélkül, a Pompey meg egy lúzer bagázs...

ChelseaFC 2010.05.15. 19:07:55

@vadkutya: Hát ezt ilyen határozottan nem állítanám... Januárban mikor ANK-volt nyílván nem volt drogbánk. Januári eredményeink:
Watford W 5-0
Sunderland W 7-2
Preston North End W 0-2
Birmingham City W 3-0
Burnley W 1-2

5 győzelem drogba nélkül. Nem értem miért kell okot keresni, annak aki nem szereti a chelsea-t hogy lehúzza, és fikázza... Miért nem lehet értelmes hozzászólásokat adni mint pl "bag" csinálta... Biztos vagyk benne hgoy nem szereti a Chelsea-t de teljesen korrekt hozzáállása van, a spotághoz!!! Köszönet és yeeeeeeeeeee

vadkutya 2010.05.15. 19:18:35

@ChelseaFC: Értem, mindez nagyon szép, semmi bajom a Chelsea-vel, Drogba nélkül ma pedig nem lett volna FA kupa, nem tudom, miről beszélünk...

Szergő 2010.05.15. 19:25:25

Tényleg létezik olyan ember aki őszintén felháborodik azon h lerúgják Ballackot?
Szerintem ez a minimum amit a fair play nevében minden játékosnak kötelessége megtenni ha meglátja a pályán a jó mihaílt

ChelseaFC 2010.05.15. 19:46:07

@vadkutya: Drogba ha nem lett volna lett volna más a helyén, meg 11-es párbaly meg ha nagyanyámnak pöcse lett vonla akkor... ;) de én nem veszekedni akarok csak meg fikázni, csak havalaki jó volt egy szezonban akkor jó volt és nem kellk keresni bármilyen rosszat benne!!!

vadkutya 2010.05.15. 19:49:08

@ChelseaFC: Mindezt akkor mondhatnád, ha nem Drogba lett volna a gólkirály, meg ha mondjuk 8 ponttal a MU előtt sikerült volna végezni. Így már érted? Semmi leszólás nem volt, senki felé, remélem mások értik...

Ayreon 2010.05.15. 20:26:50

A Pompey egy lúzer bagázs? Valamit nem értesz, nagyon nem.

undertow 2010.05.15. 20:30:29

@vadkutya: ja, tényleg, sorra vesztettük a meccseket az afrika kupa alatt drogba nélkül :D

www.sallyminker.com/art/2-d/images/grapes-print.jpg

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2010.05.15. 21:02:43

És akkor mi van, ha Drogba nélkül nem értek volna el semmit? (Amit kétlek amúgy). Minden csapatban vannak fontos játékosok, nélkülük a csapat nem érne el annyit, amennyit velük elért. MINDEGYIKBEN. Nem is értem mire érv ez. Mintha Drogba csak valami besegítő ember lenne, aki ha a Chelsea szarban van ott terem, és kihúzza belőle, merő jófejségből. Drogba is csapat része. És pont azért tartják, hogy gólt lőjön. Amit meg is tesz. A fának ha nem lenne levele, nem tudna fotoszintetizálni és elrohadna. De van neki. Pont azért, hogy tudjon fotoszintetizálni. Kezdjük el szidni a fákat is, hogy csak a leveleik miatt képesek fennmaradni. Tipikusan lúzer dolog ilyenre hivatkozni, amikor az ember már nem tud mit mondani. De úgy érzi, valamit muszáj neki. Nem nem muszáj.

"Értem, mindez nagyon szép, semmi bajom a Chelsea-vel, Drogba nélkül ma pedig nem lett volna FA kupa, nem tudom, miről beszélünk... "

Igen, a Chelsea csak egy Drogbával jobb a Pompeynél. Ez is akkora baromság, hogy az se hiszi el, aki írta.

gamtab (törölt) 2010.05.15. 21:54:36

ott voltam dolgoztam a Chelsea egyik VIP termében. Találkoztam Carlavhoval, Bostingvaval, Essiennel, meg volt meg egy ket jatekos ott akiket nem ismerek.Elmeny volt nem mintha beszéltem volna velük.Essiennek adtam pezsgőt. Kapjátok be

petyace 2010.05.15. 22:25:34

"a Wembley - amúgy abszolút méltatlan állapotú - gyepére"

kb. 2 hete cserélték ki a teljes borítást.

Domingo 2010.05.15. 22:32:44

@Ayreon: Lehet, hogy nem kell olyan erősen fogalmazni, de azért okkal hullottak ki elsőként az első osztályból.

ChelseaFC 2010.05.15. 22:37:39

"...there was also positive news on Michael Ballack, whose injury is not serious, and Ancelotti is sure he will be fit for South Africa."
Most olvastam a chelsea honlapján. szerencsére ott lesz. szeretném ha minden csapat a legerősebb válogatottjával tunda kiállni SA-ban.
és go England in SA ;)

vadkutya 2010.05.15. 23:55:26

@undertow: Akkor így, hátha sikerül végre vkinek megérteni: mi is nyertünk sorra meccseket RvP nélkül. Bajnokságot nem. S lám, az FA kupát is a Chelsea nyerte.

slowmotion 2010.05.16. 00:00:01

CSZKA komolyan rúgott vagy 5 vasat?
azonnal lecserélni a kaput, azon ment el a szelvényem... :)

halihalo 2010.05.16. 00:13:13

@slowmotion: A Kazannyal játszottak, és idegenben nyertek 1:0-ra, a kapufákról meg nem szólt a jelentés. De ez elég off itt.

vadkutya 2010.05.16. 00:23:27

@halihalo: Sztem a CSZKA "jelző" a Kékeknek szólt. :))

halihalo 2010.05.16. 00:36:56

@vadkutya: Tudom, de SZVSZ a kultúra és a tisztelet ott kezdődik, hogy valakinek rendesen mondom a nevét. Függetlenül attól, szeretem vagy sem.

vadkutya 2010.05.16. 00:45:39

Nagyon szenzitívek ma itt a Chelsea szurkolók, fület, farkat be, kocc... :D

Asidotus 2010.05.16. 09:29:34

@vadkutya:
Ja, ha nem lett volna Drogba, lett volna Agüero. Vele tán gyengébb lett volna a Chelsea? Vagy Patoval?

slowmotion 2010.05.16. 10:11:08

@halihalo: ezek szerint itt csupa mocskos szájú, kulturálatlan és tiszteletlen kommentelők lehetnek, szerintem nem először fordult elő a jelző. mint ahogy előfordult már a Cselszkij, a Manure, az Arzenyál, a Pudli, stb stb.
a tiszteletlenség az lett volna, ha azt írtam volna, hogy k***ög kékek, de ezt meghagyom más (jelzem: kevésbé kulturált) hozzászólóknak.
és igen, tisztelem és elismerem a Chelsea-t (hoppá, most biztos megvilágosodtam, vagy mi), főleg mert az a csapat, amelyiknek szorítok, pár éve szigorúan csak tapasztalatot nyer, címeket nem. (bővebben a "fodrász" címszó alatt).

ha erre ennyire ugrasz, akkor nem lehet nyugodt és egyszerű életed.
have a break, have a KitKat

undertow 2010.05.16. 11:06:16

@petyace:
jobb is mint az elődöntőben volt, de egy rendes gyephez hasonlítva még mindig szar.

undertow 2010.05.16. 11:10:00

@vadkutya:
és ebből neked hogy jön ki, hogy "a chelsea halott lenne drogba nélkül"?

undertow 2010.05.16. 11:20:22

@vadkutya:
engem így reggel már felbaszott az angol sajtó, ennek is szól az érzékenység :)

guardian:
"These days the Champions League is the grail, the old Double is a couple of domestic baubles to keep the trophy cabinet respectable.

True, adding the FA Cup to the Premier League would, for Chelsea, be a unique achievement.......Yet the Double does not command the awed admiration that it once did"

szánalmas, ahogy relativizálni próbálják az angol labdarúgás 11. duplázását. sebaj, ha az egész angol focit értékelik le ezzel, a lényeg hogy köcsög chelsea tehát nem is ér semmit a két trófea.
ilyenkor érzem úgy, hogy ha megnyernénk mindent az összes meccsen 8 gólt rúgva és eljótékonykodnánk 1mrd fontot akkor is belekötnének valamibe az angol firkászok, mondjuk: jó, jó, de miért tartott ennyi ideig? :)

btw, ash-nek ez a 6. FA-kupa győzelme volt, ami abszolút rekord. ennyi év távlatából azt kell mondanom, hogy a chelsea járt jobban azzal a cserével. pedig amikor történt nem hittem volna, hogy ezt valaha leírom.

undertow 2010.05.16. 11:22:00

@slowmotion:
csak döntsétek el végre, hogy dinamo vagy cska mert mindig összezavartok :D

ZenZo 2010.05.16. 12:06:32

Mivel tegnap inkább sör+pezsgővel csapattam szét örömömet,nem ide írtam, így először is engedtessék meg nekem: wáááááááááááááááááááá megvan!!!!

Aztán ahogy az érzelemkitörés megvolt, nézzük a lényeget: tegnap egy független szurkolónak v. rivális szurkolónak kb. erősen középszar mérkőzés volt összességében, bár elméletben megvolt minden, ami egy jó mérkőzéshez kell: Ballack lerúgás, kihagyott tizenegyesek mindkét oldalon, egy halom vas, mert a Chelseanek szóltak a meccs előtt, hogy sima góllal nem ér megverni a Pompeyt, csak kapufással, ezért mindenki csak lőtte a fákat (a gól is fás volt ám, bezony), szinte természetszerű Drogba gól (aki nem hiszi, járjon utána, de nem nagyon játszott olyan döntőt a Chelsea, ahol a jó öreg Drogba nem talált be (ami így eszembe jut, a BL döntő kivétel).

Aki nézte/látta a meccset, az tudja, hogy sok kérdés nem volt, tényleg csak annyi, mennyivel nyer a Chelsea, pedig volt 3 ígéretes lehetősége a Pompeynak, ami ha teszem azt bemegy (legalább a tizi - még ilyen szarul rúgott büntetőt, jó ég), akkor talán izgalmasabb a döntő. Vagy, ha Foy az első perctől kezdve bíróhoz méltóan viselkedik, az első félidőben nem a Chelseanek fúj, hogy aztán a másodikban pedig végig kompenzáljon.

Mindegy, a lényeg, hogy egy remek szezon megkoronázása volt ez, a Wembleyben indult a szezon, győzelemmel, a Wembleyben zárult, győzelemmel. Szeretem ezt a stadiont. Amióta megvan az új, játszottunk itt pár meccset, s valahogy mindig örültem a végén :) fessük be Kékre, vagy mi :D

ZenZo 2010.05.16. 12:09:53

@undertow: szerintem maradjanak a lokomotiv londonnál. Abban van legalább valami furfangó, a cska-ban semmi sem.... még a dinamo, mindegy, majd eldöntik :)

vadkutya 2010.05.16. 12:33:20

@Nűnű: @undertow: Félre értitek, ami legyen az én hibám, rossz szóhasználat. Ha vki olvasta a beharangozóimat, tudhatja,h elismerem a Chelsea teljesítményét, meg úgy alles a Kékeket (sokkal előbb, mint mondjuk a MU-t bármikor). Drogba pedig személyes kedvenc, kissé talán elfogult is vagyok vele.

Arra próbáltam utalni,h ha nem lenne Drogba, akkor Ti is "csak" 1 londoni csapat lennétek, akik nem nyernek semmit, tapasztalaton kívül. Nem azt írtam,h ha Drogba nem a Chelsea-nél rúgná a bőrt, akkor szart sem érne az egész (lenne helyette Agüero, vagy Pato - ami gyenge érv, ugyanis nem ott játszanak). De ahhoz,h címeket nyerjetek, elengedhetetlen "kellék" az elefántcsontparti. A legfontosabb szereplője a csapatnak JM óta, sztem. Értem,h ez benne van, meg neki az a dolga,h gólokat rúgjon, s a csapat ott áll mögötte, csak be kell rúgnia (ami mellesleg nem egyszerű feladat, nem is megy mindenkinek úgy, mint Drogbának).

Magyarul: semmilyen leszólás nem volt a Chelsea felé, a "halott lenne" - kifejezés a kupákért folyó harcra utalt. Amennyiben nem ez a mérce a Kékeknél, én kérek elnézést, halvány sejtésem sem volt,h éppen Wenger-rel beszélek. :)

De csak ZenZo kollégát tudom idézni a tegnapi mérkőzés kapcsán: "szinte természetszerű Drogba gól (aki nem hiszi, járjon utána, de nem nagyon játszott olyan döntőt a Chelsea, ahol a jó öreg Drogba nem talált be)".

Pl az Arsenal legutóbbi kupanyerési lehetőségét is Didier vágta ketté. A bajnoki mérkőzésekről nem is beszélve, láthattuk, ha DD idén nem bassza szét az Arsenal-t, akkor most a United a bajnok (elviekben). De ennél nagyobb felszopást nem fogok tartani... :)

danesdzsu2 2010.05.16. 13:34:39

@Nűnű: Mondjuk Arshavin es2ete sok mindent megmagyaráz ezzel kapcsoilatban is.

d3vnull 2010.05.16. 13:53:03

Srácok, nem lehet itt semmit kijelenteni.
A Drogba nélküli BL meccsek azt támasztották alá, hogy Drogba nélkül nehezen megy nagyon.
A drogba nélkül 5-0ra és 7-0ra befejezett meccsek meg azt, hogy azért úgy is megy.

horas 2010.05.16. 13:59:46

@d3vnull:
Az Inter ellen volt Drogba...

vadkutya 2010.05.16. 14:15:28

@d3vnull: Ezt mondom, mi is vertük meg a Porto-t 5-0ra, ahol Bendtner triplázott - ezt most nem sértésnek szántam. :)

sztividzsi 2010.05.16. 14:18:46

@Rico1: jól van akkor, ezek szerint nem csak én láttam hogy az a karaut ott keménykedett. de megis kapta aztán.

Mérgező Hulladék 2010.05.17. 12:43:45

@undertow: az angol újságírók különösen szeretik a saját futballjukat rombolni, láthatjuk ebben az évben is :(
De ez most nem az a szituáció. Teljesen egyetértek velük. PL előtt száz év alatt volt öt dupla, azóta tizenpár év alatt ez a hatodik. Nyilvánvalóan nem akkora kuriózum, mint korábban. A másik tényező meg a BL, ami elvonja a figyelmet a hazai sorozatokról - ugyanúgy a szurkolóknál, mint a csapatoknál.

avenger13 2010.05.17. 12:52:55

@Szergő: ballacknak ugrott a vb-je. remélem ennek is örülsz.

undertow 2010.05.18. 08:01:24

@Mérgező Hulladék:
mintha az elmúlt tizenpár évben boldog-boldogtalan duplázott volna. pedig csak a munak és az arsenak jött össze, utoljára 8 éve. nem hiszem, hogy bármelyik tábor is legyintett volna erre.
szóval szerintem ezt próbáld londonban elmagyarázni...
addig is:
i40.tinypic.com/35clggk.jpg

vadkutya 2010.05.18. 09:05:30

PL záróposzt nem lesz, Urak??

Mérgező Hulladék 2010.05.18. 09:22:05

@undertow: attól, hogy a Chelsea-nek ez az első (és nyilván örülnek is neki), még igaz. És nem legyintésről volt szó, hanem devalválódásról.

Egyébként érdekes tendencia, hogy tavaly is biztos volt a triplázás a BL-döntő előtt (igaz, a MU-nak "csak" a ligakupával), és most is az. Valahogy nem erre számítottam.

slowmotion 2010.05.18. 09:33:40

@undertow: szerintem egy duplázásnak ma ugyanakkora értéke van, mint régen. a bajnokság adott, az FA-kupában meg még mindig csak döntetlen esetén van visszavágó, szóval a körülmények változatlanok.

oké, azt sincs kedvem most megkeresni, hogy mondjuk egy top 5 PL-es és egy top 5 League One-os csapat költségvetése milyen viszonyban áll ma és milyenben állt úgy 30 éve. nyilván megváltozott ez az arány, mint ahogy megváltozott a nemzetközi kupamérkőzések száma is, szóval ez kiüt(het)i egymást.

különben is, pár éve talán pont egy Portsmouth-valami döntő volt, ahol az egyik egy PL-középcsapat volt, a másik meg C'ship-es, nem?

ami meg a névre vonatkozik: Szpartak? :)

ZenZo 2010.05.18. 09:38:17

@slowmotion: igen, két éve a 2008-as döntő volt a Pompey-Cardiff. Viszont az is tény, hogy 1996 óta a Portsmouth volt ezzel az egyetlen, aki nem Big4 tagként nyert FA-t. 1995-ben is az Everton győzött. Igazán meglepő eredményt a '80-as években kell keresni...

ZenZo 2010.05.18. 09:52:04

@vadkutya: jó kérdés, én is várom már :)

ZenZo 2010.05.18. 09:58:24

@undertow: na igen, kezd ez is olyan lenni, mint a CC. Soha senkinek nem fontos, csak annak, aki megnyeri. De annak nagyon...

Mindegy, nem egyedülálló dolog, de mégis kuriózum, főleg, hogy külföldi edző és első évében hozta össze.

Szerintem nagy dolog, én büszkén tekintek rá (nehéz is lenne másként :) ).

vadkutya 2010.05.18. 11:49:04

@ZenZo: Úgy látom, nehézkesen megy itt a szerkesztőségben a Chelsea felszopása... :))

slowmotion 2010.05.18. 12:16:51

@ZenZo: na ja, utálom, amikor abban lesz igazam, hogy Carlo volt a PL legjobb tavaly nyári igazolása.
Liverpoolban sajnos erre addig kell várni, ameddig a csapat neve nem al-Liverpool vagy Maccabi lesz... :(

Szergő 2010.05.18. 13:31:50

@avenger13: hát különösebben nem hat meg az biztos...

halihalo 2010.05.18. 17:14:24

@slowmotion: Tőlem az idézettek egyikét sem olvashattad.
Az életem mostanában éppen hogy nyugodt, de nem biztos, hogy ez ide tartozik.
MÁS:
Eddig nem tudtam, de azért más megvilágításba helyezi a dolgokat. Boateng és Ballack a csoportkörben találkoztak volna Dél-Afrikában... Hm... Szóval azért nehéz nem belelátni ebbe valami szándékosságot. Már azon kívül, hogy látni is lehetett, hogy nem kímélte magát sem...

undertow 2010.05.18. 19:21:27

@ZenZo:
tudom, paranoiás vagyok, de ez szerintem a chelseanek szól. eddig soha, egyszer nem kezelték értékén alul a duplázást. megcsinálja a chelsea és rögtön nem ér annyit, mint régebben. gondolom a blnek is addig lesz presztízse (mármint a közvéleményben mert nálam nincs :), amíg azt is meg nem nyerjük. akkor majd rögtön jönnek a kommentek a devalválódásról :)

az megvan, hogy charlie az első manager aki megnyerte a duplát és nem lett az év edzője angliában? hisztiánót a 42 góljáért(PL: 31 gól, 7 gólpassz) megállás nélkül szopták, drogba vágott 37et büntetők nélkül(PL: 29 gól, 13 gólpassz) és semmi. lamps 22 gól + 17 gólpassz a PLben, az actim indexet magasan vezeti és az év csapatába se fért bele. cseppet komolytalan.

undertow 2010.05.18. 19:24:26

@Szergő:
egész véletlenül nem roy mental a példaképed?

ZenZo 2010.05.21. 11:09:28

És még mindig nincs.... ugye tudjátok, hogy nem lesz több forduló? :)

ZenZo 2010.05.21. 17:33:35

www.nemzetisport.hu/angol_labdarugas

figyelni az adatbankos részre! -->

A _Manchester United_ győzelmével ért véget a Premier League legutóbbi idénye. Kezdődik az új: tekintse át a teljesen megújult NSO adatbank segítségével!

* Premier League adatbank, 2009–2010
* A 2009–2010-es góllövőlista élmezőnye

hogy is van ez??? :D

Lezuzius 2010.05.21. 19:02:09

Na, megjott Chamakh az Arsenalhoz. Hivatalosan.

Lezuzius 2010.05.21. 20:00:19

@peter135: "I'm happy to be a günner". Wenger papa eleg megviseltnek nez ki...

vadkutya 2010.05.21. 22:02:24

@peter135: Végre költöttünk! :)

undertow 2010.05.22. 12:15:33

@ZenZo:
igaz, hogy angol résztvevő kivételesen nem lesz, de asszem még így is meg kell várnunk amíg lecseng a bl döntő ;)

vadkutya 2010.05.22. 12:29:41

@undertow: Sztem most már vmi igazán ütőssel fognak előrukkolni...

undertow 2010.05.22. 12:53:14

@ZenZo:
megvan annak a háziversenynek a győztese amiben mindenki a kupadöntőn próbált az élre törni:

Woodwork - 25
Drogba 6, Lampard 4, Anelka 2, J Cole 2, Kalou 2, Alex 1, Bosingwa 1, Carvalho 1, Essien 1, Ivanovic 1, Kalou 1, Mikel 1, Terry 1, Upson (West Ham) 1. Most in one game: Portsmouth FAC 5.

:)

undertow 2010.05.22. 13:00:39

@vadkutya:
wishful thinking, ahogy a művelt francia mondaná

Mr.AT 2010.05.22. 13:22:55

@undertow: Thinkful wishing, ahogy én mondanám. :-)

danesdzsu2 2010.05.22. 13:43:49

@ZenZo: A Liverpool nincs a legjobb 4-ben, szerintem itt is bemásolják a tavalyit:)
süti beállítások módosítása