Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Skalpra, magyar! - az Európa Liga döntőjének beharangozója

2010.05.12. 17:51 Garcia bőrmester

Jelenleg olyan focinemzet vagyunk, akik hétről-hétre kiemelik, számolják, hogy az a 3-4 játékosunk, akiket a focivilág boldogabb felén is számon tartanak, és az a legfeljebb egy tucat, aki olyan bajnokságban kap kisebb-nagyobb szerepet, amit a tévében is látni lehet, rúg-e gólt, ad-e gólpasszt az aktuális hétvégén, vagy legalább pár szóban megemlítik-e a játékát a nemzetközi hírforrások. Számunkra a mai a tavasz legfontosabb „magyar meccse”. Igen, ez a másodrangú európai kupasorozat döntője, amelyben az angol és spanyol bajnokság középmezőnyéhez tartozó csapatok találkoznak, de annyira szeretnénk látni, hogy bebizonyosodik, hogy van olyan honfitársunk, aki jobban tud futballozni, mint egy portugál vagy ír válogatott támadó, és nem okoz neki gondot megverni egy cseh vagy kolumbiai válogatott védőt.
Ennyit várunk, és még annyit, hogy ha nem túl nagy kérés: Gera Zoli légy szíves, döntsd el az EL-döntőt, hogy holnaptól ezt magyarázhassuk egymásnak és a külföldi ismerőseinknek!
Ja, és apám közben felhívott, megkérdezte hánykor lesz „Gera meccse”, úgy gondolta ezt most megnézi...

Atlético

Körülbelül akkora talány az európai fociporondon, mint a PSG. Minden valamirevaló futballszurkoló fel tud sorolni a jelenlegi és a közelmúltbeli csapatból is sok olyan játékost, aki szinte bárhova beférne. Ehhez képest 25 éve játszottak utoljára nemzetközi kupadöntőt és még az ősidőkben (1962) nyertek egy KEK-et. Az elmúlt három évtizedben Menotti, Ron Atkinson, Aragonés, Radomir Antics kaliberű edzőik voltak, de egy bajnoki címen kívül semmi. Egyes meccsenként, esetleg még bukott szezononként is meg lehet magyarázni, hogy mi a baj velük, de hogy általában miért nem jön össze nekik semmi, az már nagyon nehéz.
A helyzet pikantériáját az adja, hogy ebben a szezonban, amelyben ötnél több vállalható meccset nem tudtak felmutatni még két trófeát is nyerhetnek, hiszen az Európa Liga mellett a spanyol kupa döntőjébe is eljutottak. Sőt, ha jobban végiggondoljuk négyet is, mert a közelgő kettő folytatásaként ott lenne még a hazai és az európai szuperkupa is. Atlético szurkolónak lenni a világ egyik legbosszantóbb dolga lehet, otthon a városi rivális és a katalánok büszkesége is jóval erősebb, nemzetközi szinten pedig 20 évente jön valamilyen eredmény. Most itt a lehetőség, hogy egy vérrel-verejtékkel áztatott menetelés végén egy verhető ellenféllel szemben szerezzenek egy trófeát. Kérdés, hogy az egész szezononban előforduló védelmi hibák lesznek ma jellemzőek vagy a Forlán-Agüero-Reyes-Simao kvartett megcsillantja azt a tudást, ami miatt a fogadóirodák favoritként kezelik a csapatot.

Fulham

Még mindig rendszeridegen a név az európai mezőnyben. A 131 éves klubot körüllengi valami ódivatú angolság, a stadionjuk a Craven Cottage akkor épült, amikor 14 év volt hátra addig, hogy egy ma élő 100 éves ember megszülessen. A mai napig Bobby Moore a leghíresebb játékosuk, aki karrierje hajnalát töltötte itt. Évtizedekig ingáztak az élvonal és a másodosztály között, magyar embernek eszébe nem jutott tudomást venni róluk. 2007 végén aztán kinevezték vezetőedzőnek Roy Hodgsont, aki utoljára a Chapuisat, Sutter, Sforza fémjelezte svájci válogatottal alkotott maradandót, azon kívül egy-két évnyi sikertelen Inter kitérő.

Adott egy angol középcsapat és egy nem túl nagy szám, idősödő edző. Adott a kérdés is: mit tudhatnak, amit sokan mások nem?. A válasz pedig: semmi különöset, de azt kifogástalanul. Tapasztalt jó kapus, fegyelmezett, erős védők, egy erős és egy passzolós ügyesebb középső ember, két rutinos és angol szinten jónak számító szélső, egy visszalépős technikásabb és egy centerező erősebb csatár. Megint csak egy kérdés következik: és ez elég egy nemzetközi kupagyőzelemhez? Igen, ha mindenki hozza, amit tud, a támadók pedig önbizalommal játszanak vert helyzetben is. A Fulham titka a stabilitásban rejlik és abban, hogy a Duff-Gera-Davies-Zamora négyes, alkalomadtán Dempsey vagy Nevland motiválható egy EL-sikerrel annyira, hogy életük szezonjának érezzék. Lényegében egy tipikus angol csapat pár technikás támadóval.

Taktika

Őszintén megvallva, a Fulham szemüvegén át kezdtük el vizsgálni, hogy mi lehet a nyerő taktika. A felállás adott, a szokásos 4-4-2, a kérdés az, hogy a Duff-Davies szélső páros, mennyire húzódik vissza és mennyire csak a kontrákkal próbál majd operálni a Fulham, illetve, hogy Danny Murphy a középpályán mennyire játszik védekező vagy inkább támadó felfogásban. Mivel nem áll rendelkezésre színes taktikai repertoár, ezért valószínűleg egy kevésbé támadó szellemű hozzáállást fogunk látni az angoloktól és csak akkor lép majd Hodgson olyanokat (Murphy feljebb húzása, védő helyett újabb csatár), mint a Hamburg elleni visszavágón, ha hátrányba kerülnek.
A két csapat alaptaktikája jól jöhet a Fulhamnek. Mindkét támadónégyes két szélén olyan játékos játszik, aki gyakrabban és eredményesebben húz befelé (Duff és Reyes jobbról, Davies és Simao balról) szükségszerűen leszűkítve és a középső részre sűrítve a játékot. Ezáltal a védővonalban vagy a középpályán történt labdaszerzés után az Atlético Madrid leghalványabb részén a belső középpályán kell átjuttatni a labdát, ami korántsem megoldhatatlan feladat. Míg a Hamburgnál volt egy Zé Roberto, aki még mindig klasszis, addig itt Assuncao és Tiago inkább „csak” Jarolim szintjét képviselik. Védekezésből támadásba szereveződéskor Duff és Davies szerepe az, hogy a lehető leggyorsabban tágítsák a pálya szélességét, kihúzódva az oldalvonal mellé, ezzel nagyobb lehetőséget biztosítva mind saját maguk, mind Gera és Zamora megjátszására.

A spanyol védelem két széle közül Ujfalusi bizonytalanabbnak tűnik, mint Antonio Lopez így jó taktikai lehetőségnek tűnik, ha Gera inkább a bal szél felé húzódik ki kényszerítőkre, felpasszolt labdák megjátszására. Ráadásul Duff erősebb egy az egy ellen, mint Simon Davies, így egyrészt nagyobb eséllyel teremt egyedül is helyzetet, másrészt a visszazáró szűrőknek is meg lesz mondva, hogy rá nagyon figyeljenek, talán tőle tartanak a leginkább.
A védekezés része egyszerűbb elméletileg ugyanakkor a gyakorlatban nehezebb is. A spanyol támadórészleg teljesen kiszámíthatatlan, van, hogy hetekig nem mutatkoznak, de bármelyikük képes világklasszis teljesítményre is. Törekedni kell a létszámbeli fölény megőrzésére, ami azzal jár, hogy a két szélről Baird (Pantsil) és Konchesky nagyon megfontoltan léphet csak föl, míg Etuhunak ez szinte tilos.
Csak „B” variációként említjük, ugyanakkor ha Hodgson igazán tökös lenne (ami nem kizárt, ennyire nem ismerjük), meglephetné azzal a spanyolokat, hogy az elejétől támadólag lép fel, törekedve a minél több labdabirtoklásra és a két csatár mielőbbi, akár felívelgetős megjátszására, mert az Atlético Madrid védekezésében bőven benne vannak az egyéni hibák, a lankadó koncentráció és az elfáradás, ebben az esetben nehezebb lenne tartani a hátsó stabilitást és a védők többször kényszerülnének párharcokat vívni a gyors támadókkal. Ez a játék Murphy irányítókészségére alapulna.

Időrendben

egy a Fulham szempontjából tapogatózó, az Atlético szempontjából pedig impotens első negyedórát követően a spanyolok szerzik meg a vezetést, de fölényt nem tudnak kialakítani, még úgy sem, hogy a Fulham játékosain ekkor látszik egy kicsit a megilletődöttség. Ezt hamar levetkőzik és Murphy és Duff kezükbe ragadják a marsallbotot és a félidő végére már több helyzet, helyzetféleség is adódik. A második félidőben a fáradó és eddig még nem nagyon , de most már egyre inkább hibázó, lemaradó spanyol középpálya és védelem megadja magát a sokkal jobb kondícióban lévő és nem csak szavakban elszánt Fulham stílusának. Ekkor már két ember lesz Gera mellett a csatársorban és ez a nyomás meghozza az eredményét. A 70. perc környékén egyenlít a Fulham. Az Atlético előtt közben adódnak esélyek, de inkább olyanok, amiből helyzet lehetne egy-egy pontosabb kiugratás esetén. Ez kevés lesz azonban az üdvösséghez és hosszabbításra kerül sor, amelyhez azért egyik csapat sem annyira felkészült, hogy ráerőltesse akaratát a másikra, így tizenegyesekkel kell megnyerni Geráéknak a mérkőzést.

 

 

360 komment

Címkék: foci európa el gera több mint liga fulham

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr901997793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mickeyknox 2010.05.13. 10:41:30

ez a "klasszis" érdekes kérdés. mi az, hogy klasszis? hogy érdemled ki? mert az hülyeség, hogy azért klasszis valaki, mert a hátán cipel egy csapatot. vannak olyan csapatok, amelyek működnek anélkül, hogy valakinek atlast kéne játszani. az ilyen csapatokban nem játszhatnak klasszisok...

mickeyknox 2010.05.13. 10:42:21

@danesdzsu2: a megoldás: ibra nem klasszisjátékos :)
baromság ez

danesdzsu2 2010.05.13. 10:43:56

@Sath: ugyanmár, Inzaghi is le lett klasszisozva, miután fejbelőtték egy BL döntőn.

És Inzaghi is klasszis, még ha nem is attól a góltól lett azzá, ahogy Forlán sem a tegnap estétől.

danesdzsu2 2010.05.13. 10:47:37

@mickeyknox: de hát az Interben remekül teljesített, az egyik bajnokságot konkrétan neki köszönhetik. Tehát vagy klasszis, vagy az Inter kiscsapat, máshogy ez nem jön össze:)

Valóban, nem az igazi az efféle osztályozás, főleg, hogy kb. lehetetlen vagy értelmetlen olyat kialakítani, amelybe mindenkit be lehet illeszteni.
De hát Arisztotelész óta ez mánia az emberiségnél:)

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 10:48:25

@danesdzsu2: ööö...lehet, hogy az Interben ugyanúgy alá játszott a csapat, mint most Forlannal teszi az Atletico? Amúgy az az Inter ahol ő villogott, elég messze volt az akkori európai elittől szvsz. Idén meg bucira veri az Inter egész Európát nélküle is - most akkor Ibra tényleg akkora klasszis, ha ennyire hiányzik?
Persze lehet ezt úgy is mondani hogy "az egyik csapat szerkezetébe sokkal jobban illeszkedett, mint a másikéba", de szerintem arról van szó, hogy Ibra nem tud kiemelkedőt nyújtani egy olyan csapatban, ahol nem rá épül a játék - ergo nem klasszis. Ne érts félre, nagyon sok csapat a seggét verné a földhöz örömében ha náluk játszana, de számomra ő sem tartozik a kiemelkedő játékosok közé. Persze lehet, hogy jövőre csoda történik és a Barca neki köszönhetően fog triplázni.

antiabstinens 2010.05.13. 10:48:26

@Zsoca87:
csak az idegen nevek kiejtesehez annyit, hogy szerintem is tul sokat erölködik ezzel a magyar sportriporter szakma (is. Mert nekem is komplexusnak tünik ez a tulzott megfelelni akaras, a szerencsesebb sorsu nepeknel azt tapasztaltam, hogy idegen nyelven a többseg mondja, ahogy tudja/sikerül -es nem csak a neveket-, de nem zavarja nagyon az akcentus).

Az rendben, h probalja meg ugy ejteni, ahogyan azt kell, de ha nem megy, nem kell erte megfesziteni a riportert.

+ egy idevago jo kerdes: a Fulham -et hogyan ejtse, h fenntartas nelkül elfogadjuk?
Mert, amikor josorsomnak köszönhetöen kint voltam egy Fulham-West Ham meccsen, akkor az itthoni oxford"rigo street"english-böl indulva, meglepve hallottam a hazai tabor "Faolöm" -özeset :-))

Azazello007 2010.05.13. 10:49:50

Megőrülök, ha valaki újra kifejti, hogy csak az számít klasszisnak, aki IGAZI klasszicsapatban (például a drága Manchester, persze) is teljesíteni tud. Van, hogy egy csapatban nem jön ki a lépés, a másikban igen. Ez olyan, mint arról panaszkodni, hogy miért játszhatott a Lyon BL-elődöntőt, amikor mennyivel jobban "nézett volna ki" egy Real-Bayern. Itt nem névre osztják, uraim.

Zolinak pedig gratulálok, nagyot küzdött!

r_magpie 2010.05.13. 10:51:07

(Klausz Laci is európaklasszis volt a Mágus szerint)

neeskens 2010.05.13. 10:51:16

@Sath: Én nem mondtam, hogy Agüero ne igazoljon el. Azt sem mondtam, hogy Torres a hibás a Liverpool mélyrepüléséért.

Ezzel meg nem lehet mit kezdeni:"Az atletico madrid a premier leagueből kiesett volna az idei teljesítményével kb" utána meg azt írod gyűlölöd az Atletit.

Már alapból nem értem, hogy lehet egy spanyol csapatot "gyűlölni", de mindegy. A nagyobb gond, hogy lejön a köd és irreálisan látod a dolgokat.

Ha az Atleti középszar, akkor minden más csapat az EL-ben micsoda?

Ha valaki két gólt rúg egy európai kupadöntőben akkor mégis mit írjanak az újságok? Hogy ügyes csatár egy középszar csapatban?

Hanyagoljuk ezt...

mickeyknox 2010.05.13. 10:52:26

@r_magpie: nebazmá, hát mi lett volna!!! :DDD

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 10:55:25

@r_magpie: a mi Lacink meghódította Ausztiát is, mi ő ha nem európai klasszis? :)

neeskens 2010.05.13. 10:56:05

@Sólyom csőrmester: Komolyan, a végén kijön, hogy 3-4 klasszis van (Céronaldo, Messi, Rooney) mindenki más nem az.

Szerintem ez baromság. Igazából azoknak magyarázat akik kizárólag a BL meg a 8-10 európai "nagycsapatra" hajlandóak odafigyelni.

danesdzsu2 2010.05.13. 10:56:52

@Sólyom csőrmester: Torres nyújtott már kiemelkedőt olyan csapatban, ahol nem rá épült a játék?:)

Sath 2010.05.13. 10:57:04

@danesdzsu2: Forlan-t Inzaghi-hoz hasonlítani sértés, én kérem ki magamnak Inzaghi nevében :DD

Egyébként vannak hasonlóságok a 2 csatár között (mind2 béna, 3-at nem tudnak dekázni :DD, de félre a tréfát), csak azt nem szabad elfelejteni hogy az európai labdarúgás egy másik dimenziójában nyújtotta Inzaghi azt amit, sok éven át. Ehhez képest Forlan egyenlőre egy fing.

Jó ezen biztos megint sokan megsértődnek, és igen, ez durva fogalmazás, de attól még az mit eddig Forlan letett az asztalra nem hasonlítható Pippo-hoz.

@mickeyknox:
Klasszis? nem klasszis? mit jelent ez? ez jogos.
A lényeg hogy nincsen olyan szinten ez az ember, hogy sztárolják. Nem egy céronaldo, nem egy messi, nem rooney, de még csak nem is egy bojan :D

De tényleg, szóval még a 2dik volnaba sem tenném, azért mert aranycipős lett. Carew is volt aranycípős asszem, és???

danesdzsu2 2010.05.13. 10:58:26

Ps:
@Sólyom csőrmester: "Amúgy az az Inter ahol ő villogott, elég messze volt az akkori európai elittől szvsz."

Igencsak szűkre méred azt az elitet. BL legjobb 16 már bele se fér?:)

chrisred 2010.05.13. 10:59:35

@danesdzsu2: Egy EB-t azért csak nyert a spanyolokkal, és túlzás lenne állítani, hogy az a csapat rá épült. Hogy Torres kiemelkedőt nyújtott-e vagy sem, már más lapra tartozik.

danesdzsu2 2010.05.13. 11:00:31

@Sath: a klasszis szót a tudására, vagy a teljesítményére érted?

danesdzsu2 2010.05.13. 11:02:24

@chrisred: Igazad van, de nem véletlenül kérdeztem így.:)

És vajon ha egy csapatban egy játékos folyamatosan kiemelkedőt nyújt, nem fog rá épülni a csapat játéka?:)

Sath 2010.05.13. 11:03:17

@neeskens:

Akkor ezzel az állítással mit akartál mondani? Mit akartál alátámasztani:

"Egyetlen kivétel Agüero, aki előbb-utóbb észhez tér és lelép egy erősebb klubba (bajnokságba), csakúgy mint Torres " - azt ez erősebb klubpt éppen ez a szar Atleti intézte el.

Én erre reagáltam, azt hittem valami oka volt annak, hogy leírtad.

Ha csak megállapítottad hogy az atl marci jutott tovább a liverpool ellen, akkor a hasznos, értékes kommentet.

Sath 2010.05.13. 11:08:22

@danesdzsu2: épp ezt mondom, hogy ez egy hülyeség, mármint hogy ki klasszis, és ki nem. Olyan mint a korszakos csapat :)

Számomra a klasszis az, aki valami olyat tud, amit a szakmájában nagyon kevesen, csak az elit. Namost nekem Forlan nem ilyen.
De ettől még nem csak ronaldo messi és rooney tartozik oda. Oda sorolnám pl még Agüero-t, Torrest, Villát, Militot, stb stb.

Olyan embereket akik az európai labdarúgásban hosszabb éveken át kiemelkedőt alkottak, több területen is bizonyítottak. Legyen az bajnokság, BL, EL, nemzetközi szintér, stb stb.

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:10:24

@neeskens: @danesdzsu2: szerintem ti keveritek a 'klasszis'-t a 'hype'-pal. Attól mert valakiből a média sztárt csinál, még nem lesz klasszis. Nagyon nem ugyanaz. Viszont a legtöbb hypolt játékos előbb-utóbb kiköt az említett 8-10 csapat valamelyikében. Ott aztán megmérettetnek. Az eredményen meg utána lehet vitatkozni, ahogy a mellékelt példa is mutatja.

Amikor azt írtam, hogy 10 ember játszik alá, azt értettem, hogy a pályán lévő 10 embernek semmi más feladata nincs, mint hogy a 11. embert kihagyhatatlan ziccerbe hozza. Szvsz a Liverpool nem ezt játszotta/játsza. (habár nem vagyok Pool drukker és nem nézem állandóan a meccseiket). Ugyanakkor tény, hogy a mai Liverpool nélküle ki van herélve.

Ahogy nézem a hozzászólásaitokat, nem igazán fogunk közös nevezőre jutni a témában.

danesdzsu2 2010.05.13. 11:13:33

@Sath: Hát, ha tudásról van szó, aki hogy jön ide, hogy melyik csapatban mit tett eddig az asztalra? Ha holnaptól a Realban (Pipita!:) ) fogja szórni a gólokat, akkor jobban tud majd focizni?

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:14:18

@danesdzsu2: "Igencsak szűkre méred azt az elitet. BL legjobb 16 már bele se fér?:)"

És ott Ibra konkétan mit csinált? Csinált egyáltalán valamit? :)

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:15:01

@Sólyom csőrmester: mármint a 16 között. Amikor igazán kellett volna egy klasszis a csapatba :)

danesdzsu2 2010.05.13. 11:17:05

@Sólyom csőrmester: "Amikor azt írtam, hogy 10 ember játszik alá, azt értettem, hogy a pályán lévő 10 embernek semmi más feladata nincs, mint hogy a 11. embert kihagyhatatlan ziccerbe hozza. "

Ha így érted, akkor viszont az Inter nem játszott Ibra alá.

Ps: én egyelőre még nem vetemedtem arra, hogy a klasszis szót értelmezzem, szerintem bullshit ízű egy kicsit, mint ahogy az alájátszik a csapat kifejezés is.:)

Na, viszlát, tekerek dolgozni.

Neil Blender 2010.05.13. 11:17:27

@Sath: Aguero klasszis de Forlan nem?

"Olyan embereket akik az európai labdarúgásban hosszabb éveken át kiemelkedőt alkottak, több területen is bizonyítottak."

ez az indoklas meg LOL baszki. Sorold fel Aguero europai labdarugasban nyujtott kiemelkedo tetteit.

Forlan 2 csapatban 2szer lett aranycipos, rendre 20 golokat vag egy kozepcsapatban, eldontott egy EL elodontot es dontot. Attol mert te gyulolod lehetnel realis vele szemben. Nem mellesleg meg a golt miert kene megmagyarazni? Van Nistelrooy sem volt csatarklasszis? Vagy Raul? Ok teljesen hasonlo golokat lovoldoztek egesz palyafutasuk alatt mint Forlan az EL dontoben...

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.05.13. 11:20:41

@Sath: Forlan az apád és cserbenhagyott kiskorodban? Vagy honnan ered ez a förtelmes harag?

neeskens 2010.05.13. 11:24:35

@Sólyom csőrmester: @Neil Blender: Így van.

Szerintem ennek van egy szubjektív és egy objektív oldala.

A szubjektíven nem érdemes vitakozni. Apám szerint Tőröcsik világklasszis volt például. Szerintem meg Maradona volt az.

Objektívan viszont én nem látok túl nagy különbséget Milito és Forlán között. Elég megnézni a statisztikát.
Mint ahogy irreális egyértelműen erősebbnek kikiáltani a 'Poolt az Atletinél az elődöntő után.

Sath 2010.05.13. 11:25:57

@Neil Blender: Igazad van, Agüero nem felel meg annak a kritériumnak, amit utána felsoroltam.

Ez tény, attól még számomra Agüero egy sokkal jobb játékos, és pontosan neki, simao-nak és ezeknek az embereknek a korábbi megfelelőinek köszönheti hogy sok gólt lő.

Attől még mert a száraz tény az, hogy ő döntötte el az elődöntőt és a döntőt ne legyünk már ennyire szemellenzősök, hogy nem vesszük észre hogy hogyan.

Ha szigorúan nézzük a 2dik gól öngól, nem is az övé stb...

Biztos, hogy elfogult vagyok, egy percig sem tagadtam, de ne legyen már sztárolva ez az ember, mert egyszerűen az szerintem túlzás.

Igazából ennyit akartam csak nyersen fogalmazok.

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:27:47

@Neil Blender: Henke Larsson meg ezermillió gólt lőtt a Celtic-ben és habár nagyon jó játékos volt, mégsem tenném egy polcra Raúllal vagy Rvn-jal.

@Zsoca87: és te miért imádod ennyire, szerelmes vagy a szőke göndör fürtjeibe? :) (nem kellene elkezdeni személyeskedni, mert nem erről szól a dolog)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.05.13. 11:29:42

@Sólyom csőrmester: Nem imádom, csak szerintem nem elismerni azt, ami tud, az értelmetlen vitákat gerjeszt. És zavar, hogy valaki erőlködik, hogy a saját véleményét ráerőltesse másokra, mert Forlan-fóbiás. :)

Neil Blender 2010.05.13. 11:32:06

@Sath: Egy csatar annak koszonheti a goljait hogy van aki kiszolgalja. Rooney sem a kapus kirugas utan szlalomozik vegig a palyan hogy golt lojon, ot is kiszolgaljak. Vagy Villat is pedig rajuk tenyleg illik a klasszis jelzo. Nem mellesleg ugy allitjuk be mintha nem lott volna meg eleteben nagy golt.

2 szar golt lott tegnap Forlan, de ugye ott az ordas kozhely hogy ott kell lenni.

Nem is ezert tartom klasszisnak, hanem a hosszu evek teljesitmenye alapjan, a 2 aranycipo alapjan amivel megelozott MINDEN europai csatart, a "klasszisokat" is, vagod. Es nem Xavi, Sneijder, Kaka osztogatta neki a lasztit hanem mondjuk egy Jurado vagy Raul Garcia.

Aguero még nem tobb mint egy felfujt lufi, egyelore Forlan sokkal tobbet rakott le az asztalra, minden evben odaveri az argentint a golok szamaban pedig feleannyira sem sztaroljak mint Kun-t.

Sath 2010.05.13. 11:33:08

@Zsoca87: Nagyon humoros vagy, de ha a sziporkázás közben lesz időd, inkább erre reagálj! :@Sath:

Te, aki leírtad, hogy nézzek magamba, ha szerintem a 2dik gólt Forlan nem így akarta...

LOOOOOOOOOOL

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:33:10

@neeskens: Pont ez benne a szép hogy van egy szubjektív oldala. (Szerintem meg van Basten világklasszis :) )
Sosem fogjuk megtudni hogy ha Forlan és Milito egymás helyén játszottak volna, mit értek volna el. Ugyanakkor tény, hogy Milito élt azzal a lehetőséggel, amivel Forlan nem tudott.

Neil Blender 2010.05.13. 11:33:55

@Sólyom csőrmester: Meg is valaszoltad a sajat feltevesed. Henke Larsson csillio golt lott a skot bajnoksagban...

Forlan meg evek ota ezt teszi a vilag 2. legjobb bajnoksagaban. Erzed a kulonbseget?

Nem mellesleg Larsson siman klasszis jatekos volt, aki sikert ert el Skociaban, Spanyolorszagban, Angliaban, EB-n, VB-n jatszott stb

KevinACAB 2010.05.13. 11:38:12

Forlanra azt írni h nem klasszis?Tavaly 32 gólt lőtt 33 meccsen, amiből 10-et legalább a 16-oson kívülről, évek óta egyenletesen termeli a gólokat, és meg leeht nézni a statisztikáját, ugyanolyan jól lő jobbal mint ballal...

neeskens 2010.05.13. 11:41:11

@Sólyom csőrmester: Tök egyetértünk, csak úgy érzem Forlánnal kapcsolatban negatív értelemben elfogult itt Sath.

Csak ennyi.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.05.13. 11:42:52

@Sath: Erre már más reagált helyettem.
De megnéztem még egyszer a kedvedért: véleményem szerint Forlán tökéletes robbant rá a labdára és a legjobb megoldást választotta. Gól lett, ennyi. Megpattant, de nem láttam olyan kamerát, ami bizonyítaná, hogy mellé ment volna alapból... Te láttál ilyet?

Sólyom csőrmester 2010.05.13. 11:44:02

@Neil Blender: és azt mondod, hogy egy szinten van Raúllal és RvN-jal. Szerintem meg nem (pedig ő az egyik kedvencem). De ez teljesen szubjektív.

A világ 2. legjobb bajnoksága. Szerinted. Szerintem meg nem. De nézzenek oda, ez is teljesen szubjektív.

@Zsoca87: nincs itt szó semmilyen fóbiáról, az zavar ha egy olyan játékost szopkodnak, aki kapott egy nagy lehetőséget és megbukott. Villareal és Atletico középcsapatok, nem több akárhonnan nézzük.

Neil Blender 2010.05.13. 11:44:34

@Zsoca87: Melle ment volna, szinte eltorte a labdat. Votl egy kamera allas az ellenkezo oldalrol amin latszik.

Meg az is hogy Schwarzer a foldon fekve mar vetodes kozben uvolt :)

Neil Blender 2010.05.13. 11:47:01

@Sólyom csőrmester: hat azert vannak bizonyos mutatok amik alapjan a La Liga masodik helye nem szubjektiv.

Henke-t pedig sem Raullal, sem RvN-nel nem veszem egy szintre de a klasszis jelzo azert illik ra szerintem, az en szohasznalatomban. De igazad van ezutobbi szubjektiv.

Nem is akarok ezen lovagolni, csak szurta a szemem ha egy Forlan szintu jatekost egy vallsopressel elintezunk, meg annyival hogy egy "fing".

Pedig nem taplalok kulonosebb erzelmeket egy colchonero jatekos irant elhiheted... :)

horas 2010.05.13. 11:47:29

Forlán mutatói legalább olyan jók mint Milito-é,hanem jobbak.
Amúgy nekem is ez a párhuzam jutott elöszőr eszembe.
Milito-nak megy spanyolországon kívül is,ezt nem tudjuk Forlán-ról,hogy neki menne-e.
Az MU-s korszak nagyon rég volt,most nehéz abból kiindúlni ,hogy akkor milyen volt.
Tegnap láthattuk,hogy egy univerzális csatár aki mindenhol fölbukkan ízig vérig támadó,gólerős,jól cselez,előkészít.Nálam Forlán ott van Európa legjobb-elit támadói között.

Endoscope 2010.05.13. 11:47:30

@r_magpie: Ez nem is kérdés. És szerényen nem is említettél olyan pengés spílereket, mint Póczik, Hannich vagy Hajszán. Akik a Mágus szerint mind jobbak mint Kubala "Lászi". :)

4-4-2 2010.05.13. 11:47:36

Nem olvastam végig a kommenteket, így előre is elnézést, ha már volt erről szó, de állati idegesítő az, amit a magyar sajtó Gera tegnapi teljesítménye kapcsán művel. Nem mondom, hogy nem játszott jól, de azt állítani, hogy ő volt a Fulham legjobbja (Index, StoryTV /höhöhö/, Csank, stb.), finoman szólva is megkérdőjelezhető. Megnéztem az angol lapokat, és ők azért annyira nem voltak elájulva Gerzson teljesítményétől: a Telegraph szerint négyen is jobbak voltak nála, az Independent ugyanúgy 7-est adott neki, mint két másik csapattársának, a Times szintén négy játékost látott jobbnak - mindez csak a Fulhamből. Ráadásul a StoryTV-n még azt is megengedték maguknak, hogy Gerát a meccs legjobbjának (!!) kiáltsák ki, amikor Forlan két gólt rúgott... Szerencsére Szeiler azért valamennyire visszafogta a többieket, de azért ne szálljunk már el ennyire! Fantasztikus teljesítmény, hogy egy magyar játékos egy EL-döntős csapat vezéregyénisége, de az elvtelen ajnározással nem megyünk semmire. Na, csak ezt akartam elmondani.

neeskens 2010.05.13. 11:48:06

@chrisred: Mert Atleti jutott tovább.Vannak ilyen objektív dolgok a labdarúgásban, mint pl. a gól.

Ezen mit magyarázzak? Röhej

t.o.d. 2010.05.13. 11:51:50

@Sath: Forlán jó futballista, hülyeség, hogy csak mákja van. Két európai Aranycipő azért nem terem a malacólban... Amikor elépattan, azt meg be kell rúgni. Az egész mezőnyben ő, meg Agüero mocorgott kicsit.

t.o.d. 2010.05.13. 11:55:03

@horas: Forlán jó, de azért szerintem nem a Cé-Drogba-Rooney-Eto'o szint.

chrisred 2010.05.13. 11:56:56

@neeskens: Ez legfeljebb azt a tényt bizonyítja, hogy azon a két meccsen jobb volt. Abból, hogy a Liverpool az utóbbi években olyan csapatokon jutott túl, mint a Chelsea, Barcelona, Inter vagy a Real, még nem következik, hogy tényszerűen erősebb csapatnak is számított.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 12:01:05

1. Az utóbbi évek legjobb EL/UEFA-kupa-döntője volt (a 2007-es Espanyol-Sevilla óta). Voltak gólok, fordulatok, izgalom, hosszabbítás, magyar résztvevő, világklasszisok, szóval minden.

2. Az Atlético egyértelműen jobb (játékosokból álló) csapat, mint a Fulham, le a kalappal Geráék előtt, hogy ezt a tudáskülönbséget 116 percig hatalmas szívvel, lelkesedéssel és fegyelemmel kompenzálni tudták.

3. Dárdai megdöbbentően jó szakkommentátor volt, messze kiemelkedik az átlagból; tényleg olyan észrevételei voltak, amelyek tükrözték, hogy benne van a közegben, és ezek az észrevételei egytől-egyig ültek is.

4. Nem értek egyet azzal, hogy QSF cseréi ne ültek volna. Jurado már Liverpoolban is nagyon sokat hozzátett az Atleti játékához (kiváló játékos!), most is. Salvio cseréje meg nem osztott, nem szorzott sokat, ő egy fiatal gyerek, akiben benne lehetett a bravúrgól lehetősége.

5. Forlán kapcsán nagyon sokáig én is szkeptikus voltam, aranycipők ide vagy oda, de amit itt az EL-sorozat végén nyújtott, az elképesztő volt. Liverpoolnak két gól, Fulhamnek két gól. Nagyon megérdemelte a győzelmet, igazi klasszis.

neeskens 2010.05.13. 12:04:36

@chrisred: Rendben, ha nem a továbbjutás dönti el, hogy ki a jobb, akkor mi?

Most komolyan ez vicc. Továbbjutott az Atleti, de ez nem azt bizonyítja, hogy jobb csapat, hanem azt, hogy azon a két meccsen jobb volt.

balu11 2010.05.13. 12:06:30

kicsit szarpaszíro... elnézést: meddő vitának tűnik ez a Forlán-polémia...

jó játékos, és az átlagnál nagyobb mákja van, amit kegyetlenül kihasznál

megpróbálta megmutatni tudását top8 csapatban is, nem sikerült

jelenleg az európai második vonal egyik erős és stílusos csapatánál (akik eredményességben elmaradnak a keretük erősségétől) ő a király

volt aranycipős, amit nem adnak ingyen

a "klasszis" meg egy szó, amit nem könnyű értelmezni, és egyénfüggő, hogy kinek, mi tartozik bele (lásd még: zseni, korszakos csapat, ...)

rizla 2010.05.13. 12:06:37

én csak annyit mondanék:

BUZI ATLETICO, EZEK IS CSAK MOST BÍRNAK PARÁDÉZNI

Henke 2010.05.13. 12:06:40

@Sólyom csőrmester: Nekem Henke nagy kedvencem volt... nem tudom, látszik e a nevemből :D és én se tenném őket egy polcra Raúllal, vagy RvN-nel :D // de ez már szubjektív, és érdemeik elismerése mellett... -.-

rizla 2010.05.13. 12:09:34

@4-4-2: "Fantasztikus teljesítmény, hogy egy magyar játékos egy EL-döntős csapat vezéregyénisége, de az elvtelen ajnározással nem megyünk semmire"

hát gondolom most már mindenkinek mindegy, ilyen úgysem lesz megint 20 évig.

Henke 2010.05.13. 12:10:12

@KevinACAB: egyenletesen 30 körül :D bár idén mintha kevesebb lenne...

Sath 2010.05.13. 12:11:45

@neeskens: tehát e logika mentén kijelenthető, hogy lyon egy jobb csapat mint a real madid, illetve az atletico a barcánál is jobb, mert egyszer megverte őket ebben a szezonban. Kár, hogy az almeria szintűeknél viszont rosszabb, akiktől simán ki bírt kapni...

A vicc az, hogy képtelen vagy felfogni, hogy mit akar jelenteni, hogyha valaki azt mondja, hogy attól még hogy továbbjut nem egyértelműen egy jobb csapat.

Pl egyáltalán nem jobb csapat mint a valencia (pedig nevek alapján lehetne), ugyanis 21 ponttal kevesebbet ért el a bajnokságban, attól még, hogy ő jutott tovább az EL-ban.

4-4-2 2010.05.13. 12:17:05

@rizla: Csak azért nem mindegy, mert sikerült már hazavágni pár ígéretesen induló magyar pályafutást azzal, hogy idő előtt ment a hype. Nem lenne baj, ha megtanulnánk helyükön kezelni a dolgokat.

Henke 2010.05.13. 12:17:33

Forlánon azok vannake meglepődve, akik nem követik a pályáját vagy 4-5 éve. És azok kételkednek benne, akik nem követik a pályáját 4-5 éve...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 12:17:44

@balu11: "és az átlagnál nagyobb mákja van"

A kapufáját láttad?

Egyáltalán nem értek egyet ezzel a "mákos gólok" teóriával. Ott kell lenni, ki kell verekedni a lehetőségeket, csak abból lesz a gól. Egy csatárt elsősorban a góljai (száma), másodsorban az összejátékban való használhatósága minősít. Forlán mindkettőben kiemelkedően jó. Hogy SAF nem tudta használni, az legyen az ő baja.

Strigo 2010.05.13. 12:23:36

@Sath: gólt lőtt BL-ben, EL-ben, vébén, copa américán, BL-hez segítette a Villarrealt és az Atléticot, idén eldöntötte az EL-elődöntőt és a döntőt a góljaival
szerintem klasszis teljesítmény

KevinACAB 2010.05.13. 12:27:35

@Henke: az elmúlt 4 spanyol szezonjaban 19,16,32,18 gólt lőtt, arra utaltam h egyenletesen sok gólt lő, nem pedig 1 kiugró szezonja volt.Másrészt jönnek itt sokan h a Mu-ban nem ment neki, lehet nem feküdt neki az angol bajnokság, másrészről fiatalabb is volt, nincs olyan játékos aki később ér be???

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 12:32:24

Én különben az idény előtt Forlánnal pont úgy voltam, ahogy Militoval; jó, jó, rengeteg gólt lő mindkettő (nem topcsapatokban), de valahogy nem lehet őket a legnagyobbakkal egy napon említeni. Szerintem idén mindketten rácáfoltak erre a skatulyára. Klasszis csatár mindkettő.

balu11 2010.05.13. 12:36:13

@Csöncsön: kicsit félreértesz

elismerem, hogy nagyon jó és hasznos csatár

pont az a fajta, aki "ott van" - vannak ilyen típusú csatárok, és igenis komoly helyzetfelismerés, brusztolás, gólérzék, ... kell ahhoz, hogy valaki ilyen típusú csatár legyen

ezzel nem azt mondom, hogy nem tud távolról lőni, nem képes magának kialakítani helyzetet, ...

csak azt, hogy inkább az a katagóriájú befejező csatár, aki a kaputól közel érkezik a ziccerekre, lecsorgókat bepofoz, ...

ez nálam egyáltalán nem kisebbíti az érdemeit

az angoloknak lőtt négy gólja ezt tökéletes alátámasztja:
- volt egy bohózatba illő, fejéről lecsorgó, visszapattanó, akármi, amit gyakorlatilag Reina pattintott rá
- egy ajtó-ablak ziccer 3ésfél méterről, védő nélkül
- egy eltört lövésből lett assziszt
- és egy olyan találat, ahol az ő perdítése valószínűleg kaput sem talál, ha a védő nem ér bele

4ből 1 ziccer, 3hoz meg bizony kellett mák - de tökéletesen használta ki a helyzeteket!

(+sztem jó hasonlat Inzaghi vele kapcsolatban, az igazi "hátával is gólt szerző" csatár)

"Hogy SAF nem tudta használni, az legyen az ő baja." - ezt pedig te sem gondolhatod teljesen komolyan... Kicsivel több objektivitás azért nem ártana.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 12:40:43

@balu11:

Most ez a négy gólja pont ilyen lecsorgós volt, de lőtt ő bombagólokat például a Barcelonának is, tavaly tavasszal egy csomó gólt lőtt a 16-oson kívülről, szóval Inzaghinál mindenképpen komplexebb játékos.

A SAF-os kitételem annak kompenzációja, hogy itt többen is a MU-s időszakot hozzák föl arra, hogy nem klasszis csatár. Annak a történetnek viszont (mint mindegyiknek) van egy másik oldala és olvasata is.

balu11 2010.05.13. 12:50:52

@Csöncsön: éreztem én, hogy kompenzációként írod, de sztem azzal, hogy egy másik előjelű igazságtalanságot írsz, nem segíted, hanem gátolod a valóban igazságközeli helyzetben való megegyezést, támadási felületet nyújtván a Forlán-utál... (bocs:) a Forlán-szkeptikusoknak

egyébként: szerencsére néhány hét múlva kezdődik egy érdekes rendezvény, amelynek keretében lehetőség nyílik csattanós választ adni Forlán (*) kvalitásait megkérdőjelezőknek az egész világ nyilvánossága előtt

[*= illetve Bendtner :)]

rizla 2010.05.13. 12:58:21

@4-4-2: ebben abszolút igazad van, konkrétan erre az esetre írom, hogy itt már oly mindegy. meg gera ignorálja a hazai sajtót többnyire.

neeskens 2010.05.13. 12:59:06

@Sath: Most kötözködsz velem?

Összekeversz dolgokat.

Van egy lebonyolítási rendszer, amely a versengés kereteit adja.

Egy bajnokság és kupa között az a különbség, hogy a kupa sok szempontból "igazságtalanabb". Természetesen a Barca jobb, mint az Atleti, hiszen ugyanazok a csaptok ellen több pontot szerzett a Barca. Ez tiszta sor.

A kupa rendszerű lebonyolításban viszont két (vagy csak egy meccs) van, ha az adott keretek között valamelyik továbbmegy akkor nem jelentheted ki, hogy a másik a jobb.

rizla 2010.05.13. 12:59:13

@Henke: én nagyon bírom, szerintem zseniális csatár. mindkét lábával ugyanolyan brutál gólokat tud lőni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 13:00:02

@balu11:

Oké, maradjunk annyiban, hogy a MU-s időszaka óta (illetve kivételével) Forlán egyenletesen klasszis teljesítményt nyújt minden csapatában, és erre tegnap tette föl a koronát a duplával és az EL-győzelemmel.

Bendtner akkor lesz vele egy napon említhető, amikor második megnyert aranycipője után nemzetközi kupadöntőt dönt el a góljaival. :-)

Az mindenesetre biztos, hogy az uruknak és Forlánnak nagyon fogok drukkolni a vébén.

BillyMack 2010.05.13. 13:36:17

Akkor aki látta, attól kérdezem: Most az Atleti ellőtte az egy szezonban vállalható 2. mérkőzését és a Sevilla fogja nyerni a király kupát??

elmyd 2010.05.13. 15:11:30

A Forlan-os témához: Forlan klasszis, nem érdemes vitatni mert az eredményei igazolják, és CSAK ez számít a football-ban. Aki meg utálja őt meg a matracosokat, próbáljon egy kis objektivitást magára erőltetni.

A mákos gólokhoz meg csak annyit, hogy szerencse nélkül nem lehet nyerni semmit a világon. Aki meg ezt kérdőjelezi meg az valamelyik másik bolygón élte az életét eddig :)

Mérgező Hulladék 2010.05.13. 15:27:36

Biztos volt már róla szó, de az Atlético úgy nyert európai kupát, hogy 15 főtáblás meccsből hármat nyert meg... Abból egyet a 90., egyet a 115. percben, és a Pool elleni sem volt az a nagyon megérdemelt fajta.

De tegyük hozzá, hogy ez rosszindulatú megközelítés, hiszen azért a tizenötből hat BL-ben volt, és volt még két selejtezős győzelmük is.
Mindenesetre úgy láttam, tegnap jobbak voltak, és az is sokat ér, hogy mindig épp annyit adtak ki magukból, amennyit kellett.

Mérgező Hulladék 2010.05.13. 15:34:46

A közvetítéssel kapcsolatban meg abszolút pozitívnak éreztem, hogy talán egyszer sem hangzott el a colchonero/matracosok/rojiblanco kifejezés (falusiak azért voltak). Ezt örömmel nyugtáztam a végén, majd szinte azonnal elnyomta a kommentátor mindhármat 5 másodperc alatt :)
Egyébként egész évben tetszettek Tóth Csaba közvetítései, olyan nyugis hangulata volt tőle a meccseknek.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.05.13. 16:06:14

Azért én ennél többet vártam a Fulhamtól. Oké, kiscsapat meg csoda hogy idáig eljutottak.. De hogy szinte az egész meccsen védekeztek ez ellen a szerintem gyenge Atletico Madrid ellen, számomra csalódás. 80. perc környékén már kezdtem úgy érezni, hogy a tizi rúgásokra mennek.. Forlán klasszisa döntött.. Ez van, azért szép volt!

Gerzson, gyere haza! :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 16:30:16

@csabber-18:

Az Atlético Madrid egyáltalán nem gyenge csapat, amikor éppen úgy dönt, hogy játszani akar, sőt. Az egyetlen olyan csapat, amelyik tavaly és idén is meg tudta verni a Barcelonát, sőt többet mondok: az egyetlen olyan csapat, amelyik egyáltalán egynél több meccsen le tudta győzni a Guardiola edzette Barcelonát.

Teljesen reális volt a játék képe, sőt a Fulham szerintem fölülmúlta magát - megint.

@Mérgező Hulladék:

A Pool ellen a Vicente Calderónban az 1-0 a Liverpoolra nézve volt hízelgő, aki írd és mondd nulla kapuralövéssel hozta le a meccset, miközben Reina védett nem egy jókorát. Tény, hogy furcsa menetelés volt az Atléticoé, de nem azért, mert érdemtelenül jutottak a döntőbe, hanem mert mindvégig "kicentizték" a továbbjutást.

balu11 2010.05.13. 16:46:42

@Csöncsön: "az egyetlen olyan csapat, amelyik egyáltalán egynél több meccsen le tudta győzni a Guardiola edzette Barcelonát"

...és kell-e ennél objektívebb és pontosabb értékmérő?

ezek szerint Európa legjobb csapatai (sorrendben) a 2009/2010es idényben a következők:

1. Barcelona

2. Inter
3. Atletico
4. Rubin Kazany
5. Sevilla
6. Man. City

(a Fulham iszonyú messze volt önmaga fölülmúlásától, már-már arcpirító ez a kijelentés - Etuhu max csere, Dempseynek és Murphynek momentuma nem volt (Nevlandot ne is említsük), Zamora sérülten tolta (50. percet is alig bírt), Duff közepes volt, és bár Gera és Davies jól pörgött, Zoli is volt már veszélyesebb a kapura... a védelem és a kapus hozott kicsivel átlagon felülit, de azért a gólokban így is benne voltak...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 16:56:41

@balu11:

Éppen a napokban gondolkodtam el azon, hogy amennyiben a Barcelona nem kap ki a hétvégén a Valladolidtól (amire azért, lássuk be, van esély), akkor lehozza ezt az idényt úgy, hogy mintegy 60 (nem tudom a pontos számot) tétmeccséből összesen négyet (!!) veszített el (Inter, Atlético, Rubin Kazany, Sevilla). Ez egészen elképesztő adat (nem tudom, volt-e már példa rá; az Arsenal veretlen bajnoki idénye sanszos, de szerintem ők is többször kaptak ki akkor, ha a BL-t és az angol kupákat is beszámítjuk), szóval tényleg lehet értékmérő, ha egy csapatnak ez a bravúr kétszer is sikerül.

A Fulham hozta azt, amit hozhatott egy nálánál azért lényegesen jobb nevekből álló csapattal szemben, négy percre voltak a 11-esektől.

neeskens 2010.05.13. 17:05:03

@Csöncsön:

"A Fulham hozta azt, amit hozhatott egy nálánál azért lényegesen jobb nevekből álló csapattal szemben, négy percre voltak a 11-esektől. "

Bizony ez így van. Rengeteg támadásuk technikai hiányokból adódó pontatlanságon, ügyetlenkedésen akadt el. Szerintem ők nagyon nagyon küzdöttek és kihozták a maximumot.

Vannak jó játékosaik, de pl Zamorán kívül nincs normális ékük, így meg elég nehéz.

balu11 2010.05.13. 17:07:03

@Csöncsön: OK, nyilván kicsit én is túloztam

szép dolog ez az Atleticotól, de pont azért nem nagy csapat, mert még csak kb. folyamatosan sem tudja hozni a legjobbhoz közeli formáját

ismét nem értek egyet - a Fulham sokkal többet hozhatott volna ennél, nem akárkiket ejtett ki, és ha a középpályán mindenki hoz egy 70%ot (plusz Zamora végig tud játszani), akkor gond nélkül megnyerhették volna

tudom, nincs "ha...", csak azt szeretém aláhúzni, hogy nagyon nem közelít a valósághoz az, hogy a Fulham "felülmúlta magát"

(a "lényegesen jobb nevekből álló csapat"tal sem értek egyet, de nyilván mindenkinek azok a nagyobb nevek, amelyik bajnokságot jobban ismeri... az kétségtelen, hoyg erősebb a kerete az AM-nak, de kb. max 10-15%, ha a játékosok idei formáját nézzük)

ja, és azt még elmulasztottam, h grat az Atleticonak, megérdemelten nyertek, és örülök, hogy Aguero Maradona veje, mert szomorú lett volna, ha ő sem utazhat Afrikába... :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 17:23:17

@balu11: "nem akárkiket ejtett ki"

Szerintem elég egyértelmű, hogy olyan erős (potenciállal rendelkező) ellenféllel még nem találkoztak, mint az Atlético. A Juventus név alapján igen, de idei forma alapján nem az volt, a Wolfsburg és a HSV pedig a BuLi középmezőnyében végeztek. Nem akarom kisebbíteni a Fulham érdemeit, már ezeken az ellenfeleken átlépni is nagy bravúr volt részükről, de tegnap még kevésbé ők voltak az esélyesek, mint eddig.

"max 10-15%, ha a játékosok idei formáját nézzük"

Radikálisan különbözik a véleményünk. Az Atlético játékosainak képességét nem lehet annak alapján megítélni, hogy 4-1-re kikaptak Mallorcán és 3-0-ra Pamplonában vagy hogy egy ciprusi csapatot kettőből egyszer sem bírtak legyőzni. Ezeken a meccseken valamiért nem voltak motiváltak, nem voltak fejben ott, nem tudom, miért voltak olyan siralmasak, amilyenek, de nem azért, mintha hiányoznának a képességeik.

Szerintem:

Forlán, Agüero: világklasszis
Reyes, Jurado, de Gea, A. López, Simao: európai szintű klasszisok

A Fulhamben az első kategória hiányzik, a másodikba meg legfeljebb Gerát, Zamorát és Schwarzert sorolnám.

Az utolsó mondatoddal viszont maximálisan egyetértek. :-)

sporttárs 2010.05.13. 17:28:21

@Csöncsön: Szerintem meg az egyik legszarabb döntő volt, amit láttam. Persz jó, hogy volt benne magyar, de akkor is. Ez a futball nem a könnyen élvezhető kategória volt.

Mindez független attól, hogy sanszos, a BL-döntő még rosszabb lesz, pedig ott két jó csapat fog szerepelni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 17:31:52

@sporttárs:

Semmi sem hiányzott abból, ami miatt a foci szerethető sport: gólok, fordulatok, dráma, szép megoldások, nagy védések, kapufa, hülye riporter, elfogult kommentártorok, magyar játékos, spanyol csapat és spanyol győzelem, eső, csúszkálás, nem értem, mi bajod van már megint. :-)

chrisred 2010.05.13. 17:45:04

@Csöncsön: Na jó, a Calderónban az Atletico is csak két kapura tartó lövésig jutott, míg a Liverpool nulla kapuralövése úgy alakult ki, hogy Benayoun szabályos gólját nem adták meg.

Orvenyhivo 2010.05.13. 18:18:42

Mint az itteni leghangosabb Atleti-szurkoló:

1. Forlán pont jó helyen van. Nem, nem mérhető Drogbához, Rooney-hoz, CR-hez, Messihez. De egy ilyen középcsapat-majdnem nagycsapatba ideális. Ne becsüljük túl, de ne is becsüljük le. Klasszis, ha akarom - amennyiben a klasszist nem szűkítjük le 5-10 főre.

Ráadásul - ez persze nagyon szubjektív - nagyon is szerethető: hatalmas szíve van, küzd-hajt, nem alattomos, nem arrogáns...

Úgyhogy Uruguaynak drukkolok a VB-n. :)

2. A Fulham csapatként jobb volt, és a második félidő az övék is volt. De nekik nincs se Forlánjuk, se Agüerójuk - úgy értem, ilyen szintű játékosuk. És most ez döntött.

De ha az Atleti a rossz arcát mutatja, sima 2:0-lal küldik őket haza Geráék.

3. Az Atleti mindig is kicsit lúzer csapat, ezért szeretem őket. Az idei év különösen rosszul (!) sikerült, alulmúlták magukat rendesen. (A tavalyi viszont nagyon jó volt.) Az EL menetelés sors bona, nihil aliud.

De néhány évtized múlva a klub aranykönyvébe lesz feljegyezve, és a kutya sem emlékszik rá, hogyan álltak a kieső helyen év közben meg mekkora mázlival jutottak be a BL-csoportkörből az EL-be.

4. A cserék nagyon nem ültek. Juradót kedvelem, de most sem ő, sem Salvio nem többet a játékhoz, mint Reyes és Simao. Inkább kevesebbet.

balu11 2010.05.13. 18:45:57

@Csöncsön: tényleg gyökeresen különbözik a véleményünk, viszont örülök, hogy van köztünk egy vérbeli AM-drukker, és meg kell, hogy mondjam, kb 95%-ban egyetértek @Orvenyhivo: -val

tényleg nem akarok okoskodni, mert nyilván én meg erősen a Fulham-nek drukkoltam, de a fenti vélemény akár például is szolgálhat, hogy hogyan lehet objektíven viszonyulni a tegnapi meccshez

különösen korrekt:
- "középcsapat-majdnem nagycsapat"
- "A Fulham csapatként jobb volt, és a második félidő az övék is volt."
- "A cserék nagyon nem ültek"

kíváncsi leszek, hogy a szélsőségesebb véleményű Barca-drukker vitába bocsátkozik-e az objektív AM szimpatizánssal...

ja, és ugyancsak csatlakozom a hajrá uruk brigádhoz! (bár így, börtöntöltelékek nélkül nem az igazi, de semmi gond...:))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 19:07:50

@balu11:

Én abból indulok ki, hogy nem létezik "Az Objektív Vélemény", vagyis minden állítással (ha nem tényről van szó) vitatkozni lehet.

A "Fulham csapatként jobb volt" állítással olyan értelemben egyetértek, hogy a nagy tudásbeli különbséget szervezettséggel és fegyelemmel kompenzálták. Ezt egyébként írtam is.

A "középcsapat-majdnem nagycsapat" állítás is tökéletesen ül, amennyiben nagycsapatnak azt a 8-10-et nevezzük, amelyet rendszeresen láthatunk a BL utolsó szakaszában. A Fulhamre viszont ez az állítás nem illik; ők európai szinten kiscsapatnak számítanak.

A "cserék nem ültek" állítás pedig szerintem egy "de igen-de nem" vitát generálna. Nehéz eldönteni, hogy ültek-e, hiszen nem láttunk ellenpróbát. Az szerintem elég egyértelmű, hogy a hosszabbításban (a cserékkel) nem lett gyengébb az Atlético, mint amilyen addig volt, sőt akkor dolgozta ki a legnagyobb helyzeteit, és akkor lőtte a győztes gólt is. Persze lehetséges, hogy ugyanez megtörtént volna akkor is, ha Reyes és Simao végig a pályán vannak.

A "ha az Atleti rossz arcát mutatja" állítás meg nyilván igaz, mint ahogy az is, hogy talán nem véletlen, hogy inkább egy (lényegében) tét nélküli bajnokin mutatja az Atleti a rossz arcát, mint az EL-döntőben...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 19:15:36

Ja, még annyit, hogy Örvényhívóra jellemző a pesszimizmus, illetve hogy kissé alábecsüli kedvenceit. Amikor a négy közé jutott az Atleti, biztos volt abban, hogy nem döntőzik, és hogy nem nyerik meg. Én meg pont inkább az ellenkező végletre vagyok hajlamos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 19:26:29

Még valami, ami már régóta bögyömben van, nem is konkrétan ide kapcsolódik.

Falra tudok mászni az olyan szövegektől, amikor egy nem-topcsapatban megjelenik egy klasszis játékos, és megjelennek az olyan buta szövegek, hogy "neki egy nagyobb csapatban lenne a helye". Ugyan miért? Miért jó az, ha a világ összes kiváló futballistája 3-4 (8-10) sztárklubban sűrűsödik össze? Mi ennek az értelme?

Szerintem -- ellenkezőleg -- pont az a jó, ha kisebb klubokban is játszanak klasszisok. Bizonyos értelemben az lenne az ideális állapot, ha egyáltalán nem is lehetne játékosokat vásárolni, dehát ez nyilván megvalósíthatatlan. A fönti (nemcsak sznob, de teljességgel értelmetlen és átgondolatlan) szövegek viszont idegesítőek. Örüljünk, hogy nem csak sztárklubokban játszanak zseniális képességű játékosok!

Orvenyhivo 2010.05.13. 20:45:55

@Csöncsön: Igen, úgy értettem, hogy a Fulham (középpálya, védelem) sokkal szervezettebb volt. Le a kalappal Hodgson előtt!

Cserék: Szerintem egy kicsit gyengébb lett az Atleti, lásd második félidő. De nem igazán, meg hát innentől tényleg de igen, de nem, úgyhogy befejeztem. :)

Pesszimistva vagyok, az biztos. :) Meg igyekszem kerülni a túlzasokat, sőt ironikusan hozzállni kedvenc csapataimhoz. Az Atletihez kifejezetten csak így érdemes. ;)

Ami viszont az utolsó kommentedet illeti - részben hasonlóan érzek. Meg hát (minden szentnek maga felé) különösen kedvenc csapatom talán kedvenc játékosánál érzem ezt (ti. Agüero), hogy "mindenki", Sport Gézától horasig arról beszél, hogy "milyen jó, TEHÁT a Chelsea-be, Interbe, stb. vele". De például annak is örülök, hogy Silva meg Villa (még, de ki tudja, meddig még) a Valenciában fociznak, nem pedig az N. "nagycsapatban".

horas 2010.05.13. 21:55:49

@t.o.d.: Nemtudom lehet,hogy nem az ő szintjük,de Milito se az,de látod mégis megcsinálja amiért ők lettek igazolva.Ahogy van esély,hogy Forlán is megcsinálná.

Vagy úgy is mondhatnám,hogy Agüero és Forlán beraknád Milito és Eto"o helyére szerintem simán benne van,hogy ugyaneddig megy az Inter idén...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.13. 21:59:47

@Orvenyhivo:

A cserék kapcsán talán kiegyezhetünk abban (mindkét részről engedve az eredeti álláspontból), hogy lényegesen nem befolyásolták az Atlético játékát.

QSF egyébként sokat nőtt a szememben ezzel a meneteléssel, mert ennyiszer ilyen hajszállal jutni tovább nem lehet véletlen (még a Valencia edzőjeként is így verték ki az Intert, idegenben 2-2, otthon 0-0), szóval valamit tudhat a kupák lélektanáról Quique.

A túlzást és az iróniát én is szeretem, szerintem nem is zárja ki egymást a kettő, de ha valaki olyan szent dolgokat, mint a Barcelona vagy Messi, netán a spanyol foci, illetlen kezekkel érint, akkor természetesen ki kell vonnom a kardot. ;-)

És ha már itt tartunk (spanyol foci): hihetetlen ez az évtized, majdnem minden évben nyert valamit spanyol csapat:

2002: Real Madrid (BL)
2004: Valencia (UEFA-kupa)
2006: Barcelona (BL) és Sevilla (UEFA-kupa)
2007: Sevilla (UEFA-kupa)
2008: válogatott (Eb)
2009: Barcelona (BL)
2010: Atlético Madrid (EL)

És akkor ehhez jöttek még a döntősök: Valencia és Alavés (2001), illetve Espanyol (2007).

Ez az eredménysor egyedülálló Európában, ha évtizedes távlatot veszünk. Lehet, sőt biztos, hogy vannak gondok és bajok a háttérben, de dinamiterő van ebben a bajnokságban, ezt is érdemes látni.

horas 2010.05.13. 22:23:37

@Csöncsön: Ezt nem csak így lehet felfogni,én konkrétan aztért néztem volna meg Forlán-t egy nagycsapatban pályafutása során,hogy beutudja bízonyítani igen is az élbojhoz tartozik és megérdemelne klub szinten egy komolyabb tróféát.

Az,hogy Forlán egyből egy nagycsapathoz került és nemtudta befúrni magát a csapatba az ilyenre rengeteg példa van,Forlán balszerencséje,hogy nem igazolta le egy nagyobb klub se azóta,részben azért mert bukóvári sanszos is és borsós ára volt mindig is,ahogy most is az lenne.

Eto'o és Adriano is lehúzott 3-4 évet kiscsapatokban az adott bajnokságban mire betudták magukat verekedni egy nagycsapathoz...

deki1 2010.05.14. 12:48:31

Üdv Mindenkinek!
Most írok ide először, mert nem bírtam megállni, hogy ne szóljak hozzá....
Ott voltam az EL-döntőn, ( a BL-döntőn is ott leszek..)Real Madid szurkolóként is le a kalappal Agüero és Forlán előtt. A KIS Argentín tiszta hülyét csinált többször isa Fulham védőivel, Forlánnal nagyon érzik egymást, ahogy bemutatta az orrom előtt ( 10 m-re ültem Tőlük) a 2.gól előtti figurát, az nagyon megalázó volt az angolokra nézve.
Gera Zoli szegény szenvedett, jó lett volna, ha gólt rúg, de az Atletic jobba megérdemelte a kupát, jó kezekbe került. Majd teszek fel képeket a döntőről később...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.14. 13:14:45

@deki1:

Igen, Agüero nagy játékos! Én várom a képeket.

madbalee 2010.05.14. 19:15:54

@deki1: igen én is várom a képeket. (Irigyellek)!

madbalee 2010.05.14. 19:23:10

@madbalee: Ja és én is szorítok az uruknak. (Kár, hogy Recoba már kiöregedett)
süti beállítások módosítása