Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Skócia virágai elhervadtak

2010.03.17. 09:00 donnelly

Eddig nyilvánosságra nem hozott körülmények miatt eltűnt a skót bajnokság az NST-ről. Ennek okairól ezúttal nem szólunk, de donnelly magába néz, és közli azt, amiért nem fog visszatérni az SPL a világ legjobb fociblogjára. Személyes bocsánatkérés, hattyúdal, etnofoci, Dragóner és Robbie Keane dupla a túloldalon.

Bocsánatot szeretnék kérni mindenkitől. Noha 5-10 éve még sok mindent odaadtunk volna azért, hogy skót meccseket láthassunk a hazai sportmédiában, ma már az ember meg se borzong egy Old Firm előtt. A skót foci nagyon szar lett, és én személyesen úgy döntöttem, hogy nem fér el az NST hasábján. Ugyanakkor bevallom, évekkel ezelőtt még rendszeresen írtam a sport1-nek, hogy legalább az Old Firmöt adhatnák néha, légyszi, légyszi, légyszi, így személyesen is felelősnek érzem magam azért, hogy hétvégente ezzel büntetik az alapcsomagra előfizetett nézőket.

Ha nagyon nincs más, de tényleg, akkor inkább megnézi az ember a Zete-Fradit, ahol kisebb ugyan az iram, sokkal kevesebb néző van, és Dragónert olyasmiért kiállítják, ami a Dundee-Heartson tízmásodpercenként történik, de legalább érintettek vagyunk valamilyen szinten. Rurális foci, etnofoci, népfutball. Ez a mi szarunk, és nem másé, még akkor is, ha lemaradunk az aktuális Robbie Keane dupláról (!).

Az elmúlt évtizedben (2001-) csak a spanyolok (5) adtak több Uefa-kupa döntőst a skótoknál, hiszen a két kelta óriásklubon kívül kétszer jutott angol, német, orosz és portugál együttes ilyen messzire a kettes számú kupaviadalban. Ezzel és az Old Firmmel lehetett mindeddig takarózni, és noha az ezredfordulón még bármely európai élcsapatnak izzadnia kellett az Ibroxban, a következő években a Celtic Parkban, mára már úgy tűnik, egymás ellen se nagyon izzadnak meg ezek az egykor félelmetes alakulatok.

Korábban mindig játszott olyan egyéniség valamelyik csapatban, akiért érdemes volt nézni a bajnokságot. Talán Nakamura volt az utolsó olyan firkász, aki helyenként alkotott valami igazán kreatívat, és noha ébredezik a Rangers és egy kis erősítéssel ősszel akár okozhatnának meglepetést a kontinensen, a csődközeli anyagi helyzetben a szurkolóknak nincs okuk elszállni.

Az évtized utolsó szezonját írjuk, de az évezred első skót futballévtizedét lezártnak tekintem. A skót futball mára már történelem.

35 komment

Címkék: d skót druida spl kevesebb mint foci

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr61831442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slowmotion 2010.03.17. 09:50:27

nem csodálkozom a véleményeden.
eddig egy meccs kötött vmennyire le idén a SPL-ből, talán a legelső Old Firm, az is csak azért, mert pénzem volt azon, hogy a Celtic kiegyenlít-e.
otherwise vállalhatatlan fos, így utólag visszagondolva érthetetlen, hogy az Arsenal hogyhogy csak 2-0, 2-0-lal küldte haza a zöld-fehéreket a BL-ből. és László Csabával az utolsó ok is ugrott, amiért az ember akárcsak az eredmények szintjén érdeklődést mutathatna a liga iránt. (Baloghtól és becses családjától ezúton elnézést kérek)

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.03.17. 10:01:42

Nem akarsz helyette az orosz vagy a holland bajnokságról posztolni? Annyi érdeklődésre vélhetően számot tartana, mint a Ligue-összefoglalók, s, ha még színvonalában is megközelítené OJ bejegyzéseit, akkor e vélelmezés bizonyossággá is érhet.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.03.17. 10:07:31

@két duda( . ) ( . )egy csárdában:
Jönnek majd a skandinávok, donnelly pedig ráugrik a témára, mint bolond svéd a bulihordóra.

Shikaka 2010.03.17. 10:08:52

@donnely:

"Ugyanakkor bevallom, évekkel ezelőtt még rendszeresen írtam a sport1-nek, hogy legalább az Old Firmöt adhatnák néha"

Úgy látom nem csak én voltam ilyen őrült :)

Nekem annyit segített a skót-belga-orosz bajnokság közvetítése, hogy visszataláltam a magyar focihoz :)
Színvonal ott sincs, viszont ha ott kimennek ilyen k.rva sokan, akkor én is kimegyek Diósgyőrbe (pontosabban a Diósgyőr pesti meccseire a vendégbe)

szferi 2010.03.17. 10:11:54

nagyon ellaposodott a skót liga, tény, de remélem a rangers azért még feltámad, én nagyon szorítok nekik (celtic park meg jó lesz birkalegelőnek).

Nincs kedved a championshippel foglalkozni? Írhatnál pár levelet a sport1-nek is, adhatnának több meccset :)

vsztk9111 2010.03.17. 10:13:35

@Shikaka: Na a Diósgyőr meccseire én is kimegyek (Pesten főleg), de ehhez nem kellett magamat a skót focival büntetni. Pedig egy évtizede még én is odavoltam az Old Firm-ért. Mindig azt mondtam a barátaimnak, hogy ha egyszer sok pénzem lesz, én ezt a rangadót választom. Hát mára már ez sokat változott. :(

Shikaka 2010.03.17. 10:18:14

@vsztk9111: Volt egy időszak, amikor Sallói volt a főnök, és átbugázta a legjobb játékosokat Újpestre (aztán ment utánuk), amikor azt mondtam hogy érdekli ez az egész a f.szomat.

Az, hogy úgymond megláttam, hogy ugyan a magyar bajnokság rossz, de rengeteg rossz bajnokság van tele nézővel, nekem kellett, hogy visszataláljak.

Most már úgy vagyok vele, hogy játékosok, edzők jönnek-mennek, én mindig itt vagyok :)

zsakfos 2010.03.17. 10:18:40

@OJ:
"ráugrik mint bolond svéd a bulihordóra"
hát hangosan felnyerítettem:)))
@két duda( . ) ( . )egy csárdában:
én azt szeretném, hogy pote írjon holland posztot:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 10:25:52

El is felejtettem, hogy ma reggelre élesítettem ezt a posztot. Mondjuk Szent Patrik nap van...:)

mickeyknox 2010.03.17. 10:26:37

néhány guiness-t illendő ilyenkor elfogyasztani

Mr.AT 2010.03.17. 10:35:49

A holland bajnokságról magam is szívesebben olvasnék. Bármennyire is peremfocinak tűnik az 5 nagy bajnokság meg az európai ligák fényében, szvsz nincs is olyan focidrukker Magyarországon, aki a 3 nagy (mármint a 3 klasszik nagy, Ajax-PSV-Feyenoord) közül ne drukkolna valamelyiknek.

donelly skót posztjait is inkább a stílus és a forma miatt olvastam, semmint a tartalom miatt - ami egyben elismerés a szerző felé is, és együttérző fejhajtás a tényleg szar skót foci irányába.

balu11 2010.03.17. 10:37:01

@két duda( . ) ( . )egy csárdában: egyébként ez nem rossz ötlet, lehetne egy ilyen "rest of the world" kategória, posztokkal a holland, orosz, török, brazil, akár argentín, belga, görög, ... bajnokságokról olykor-olykor, persze helyet kaphatna 1-1 skót is a régi szép idők emlékére :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.03.17. 10:38:06

@donnelly: ezeket olvastad?

McCARTHY'S PUB
Pete McCarthy
www.ingyenkonyv.com/mccarthys-pub.html

McCARTHYVAL A VILÁG KÖRÜL
Pete McCarthy
www.ingyenkonyv.com/mccarthyval-a-vilag-korul.html

"Utazása során a legkülönfélébb helyszínekre jut el, például Marokkóba, ahol a McCarthy-klán állítólagos fejét igyekszik becserkészni, vagy New Yorkba, ahol a híres Szent Patrik-napi ünneplés során egy csapat részeg skóttal kell egy szál magában szembeszállnia."

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 10:39:52

@Mr.AT: kösz:)

@imici77: Nem, de kösz a tippet, majd egyszer, ha lesz egy kis időm...:)

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.03.17. 10:46:56

@Mr.AT: Én akkor a kivételek közé tartozom mondjuk.:-) Még a '90-es évek elején voltam Alkmaarban egy lány miatt, s ugyan a szerelem megmaradt, annak tárgya megváltozott- igaz, akkor még a Hout'-ban brillíroztak a srácok, s egy osztállyal lejjebb, de Scheringa már mozgolódott.

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.03.17. 10:57:51

@balu11: Én örülnék neki, de látva azt a hihetetlen passzivitást, ami a francia beszámolókat övezi, nem vagyok benne biztos, hogy életképes az ötlet.

Ha jól tudom, egy időben tervben volt pl. az Eredivisie, Benő mintha meg is osztotta volna 1-2-szer gondolatait, de nem lett belőle rendszer.:-(

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.03.17. 11:00:48

@OJ: Ezt viszont üdvölöm, nagy élvezettel olvastam anno a beszámolókat. Jó lesz pl. az idei Allsvenskan, meglepetést szimatolok.

Asidotus 2010.03.17. 11:27:03

Én szívesen olvasgatnék egy "rest of the world" rangadókról szóló posztot, ahol az épen esedékes nagyobb rangadókról írnátok, pl: francia, skót, portugál, holland, török, orosz (vagyis a 3 nagy + Bundesliga, nekem a francia is az, hiába a Lyon és a Bordeaux kiemelkedő szereplése) bajnokságok topcsapatainak egymás elleni meccseiről. Vagyis, ha van Ajax-Feyenoord, akkor arról, de ha nincs rangadó a hollandusoknál, akkor nem ragozzuk.

minja konka 2010.03.17. 11:35:43

eleve olyan ország sincs, hogy Skócia

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 11:42:24

@minja konka: ezzel most mit akartál mondani:)

@Nűnű: pont ilyen rovat indult most hétvégén, és lesz továbbra is Ryan O'Brien kolléga jóvoltából.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.03.17. 11:55:33

@két duda( . ) ( . )egy csárdában:

az a baj, hogy bár havi 1-2 holland poszt megírására még talán lenne kapacitásom, de az, hogy rendesen kövessem a bajnokságot, jelenleg nem fér bele. :(

vakon írni valamiről meg nyilván nem fogok.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.03.17. 11:58:05

@donnelly: minja konkának teljesen igaza van, ez a skótoskodás-welszieskedés igazából idétlenség. még az íreskedés hagyján, nekik legalább van egy saját szigetük. :)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.03.17. 11:59:57

@imici77: a kérdés jogos, a válaszom pedig az, hogy a komplett fordulóból összesen 1 félidőt láttam, azt is minősíthetetlen sztrímen.

összeharangozót tervezünk péntekre.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 12:01:22

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: és ha egy "I belong to Scouser Country" feliratú pólóban megyek a következő összetartásra?:)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.03.17. 12:14:36

@donnelly: annak legalább van értelme :)

amúgy gondolom mindenkinek megvan az a Monty Python szkeccs, amiben a skót faszi elmagyarázza, hogy hogy lettek az angolok? :)

vsztk9111 2010.03.17. 12:41:37

@imici77:
Magamrészéről én az elsőt olvastam. Nagyon nagy könyv, ajánlom mindenkinek!

vsztk9111 2010.03.17. 12:45:25

@Shikaka:
Még jó,hogy kinn van az ember, azért semmi nem pótolhatja az élő élményt, a valós odatartozást. (Kérem ne ugorjon nekem senki!) Lehet szeretni bármilyen külföldi focit, meg tényleg nagyon jó meccsek vannak, hihetetlen akciók és gólok (pl.:.MU 2. az Arsenal ellen), de ha BL-döntő és egy Kecskemét-Diósgyőr között kellene választanom, nem lenne kérdés a végeredmény. (Borsodban már csak így nő fel az ember :))

Ciro2 2010.03.17. 13:06:09

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Ez nem az értelemről szól, hanem az érzelmekről. Az pedig, hogy a skótok hogyan is éreznek az angolok, meg a "brit lét" felől nem kérdés.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.03.17. 13:31:45

Premier League: a Portsmouthtól hivatalosan is levontak 9 pontot - összbeharanghoz

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.03.17. 19:49:18

"Ha nagyon nincs más, de tényleg, akkor inkább megnézi az ember a Zete-Fradit, ahol kisebb ugyan az iram, sokkal kevesebb néző van, és Dragónert olyasmiért kiállítják, ami a Dundee-Heartson tízmásodpercenként történik, de legalább érintettek vagyunk valamilyen szinten. Rurális foci, etnofoci, népfutball. Ez a mi szarunk, és nem másé, még akkor is, ha lemaradunk az aktuális Robbie Keane dupláról (!)."

Feltörtek az emlékek.. :(

Rangers10 2010.03.18. 21:58:36

Sajnálom, mert öröm volt olvasni a posztokat, de valahol érthető is, sajnos... :(

Remélem a későbbiekben azért a többség legalább az Old Firm-öket megnézi majd a tévében ;)

Juan de Keserű, a keselyű 2010.03.25. 08:18:04

Úgy tűnik, tényleg ideje volt...

St. Mirren 4 - 0 Celtic
süti beállítások módosítása