Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 7. forduló - A kiscsapatok takarója

2009.09.26. 15:52 heinrich

A német futball, a komplett Bundesliga legnagyobb meccse érkezik a hétvégén a Ruhr-derbi formájában. A tavalyi hatgólos, százhuszonhét előállítást hozó drámai csörtét Top3-as meccsnek választottuk, és most is hasonlót remélünk – már csak azért is, mert ez a bajnokság egyelőre a kiscsapatokról szól, és bár megmozdulunk a Tanzwutra is, mi bizony Rammstein koncertre jöttünk. Emellett Hamburg-Bayern csúcsrangadót tekinthetünk meg (és ezúttal a maga valójában), míg a Hoffenheimnek az életképtelen Hertha segédkezhet, hogy újra az elmúlt őszt, és ne a tavaszt emlegessük velük kapcsolatban.

A BVB botrányosan kezdte az idényt, ami leginkább annak köszönhető, hogy Koller távozása óta nincs tisztességes csatár a keretben, vagy ha mégis, akkor Klopp – hiába tűnik az egyik legjobb és legszimpatikusabb edzőnek a fiatal generációból – alátesz egy bazi nagyot. A Petric – Zidan csere hatalmas, óriási, égbekiáltó hiba volt, és ettől csak kicsit marad el a Frei-Rangelov váltás, miközben érkezett Barrios, aki ugyan harminchét gólt szerzett tavaly a chilei bajnokságban, de aki vette a fáradságot, és végignézte a videót, az látta, hogy ebből egyetlen egyet sem szerzett a tizenhatoson kívülről, fejjel alig néhányat, a gólok felét pedig ordas védelmi hiba előzte meg. Márpedig arra nemigen számíthat, hogy a BVB meccsenként négy-öt helyzetet dolgoz ki számára, ráadásul a földön, így aztán leigazolása szintén nem tűnik nagy húzásnak.

A Schalke sem a lehengerlő támadásairól híres, ebben a szezonban egyedül a Mainz dolgozott ki kevesebb helyzetet náluk. Magath furcsa eszközökkel próbál minél több kreatív/gólszerző játékost a pályán tartani, az utolsó két meccsen egy meglehetősen furcsa 3-4-2-1-es alakzatot erőltetett.

A legutóbbi huszonegy derbiből csak kettőt veszített el az S04, ráadásul a BVB huszonegy éve nem kezdett ilyen satnyán, mi mégis a Dortmundra teszünk. Elsősorban azért, mert Klopp jobban tudja motiválni, fanatizálni a játékosait, ami nyolcvanezer ember előtt nem is olyan nehéz feladat, márpedig két statikus, középszerű csapat meccsén ez döntő lehet. Az év meccsén aratott győzelemmel a Dortmund hatalmas lökést kapna a következő fordulókra, azonnal és kézzel fogható módon csökkenne a csapatra nehezedő nyomás, főleg mivel az eddigi rangadókon lemosták őket a pályáról.

A csatárokat taglalva megkerülhetetlen a bohókás, reneszánsz apródnak álcázott Kiessling esete, aki ugyan nem írt történelmet a ligában, de az első öt meccsen zsinórban szerzett góljaival csatlakozott az örökranglista élmezőnyéhez.

Játékos
SzezonKlub
Dietmar Danner (GER)1973 – 1974 Borussia Mönchengladbach
Fredi Bobic (GER)       1994 – 1995VfB Stuttgart
Carsten Jancker (GER)   2000 – 2001  Bayern München
Dimitar Berbatov (BUL)2005 - 2006Bayer Leverkusen
Stefan Kiessling (GER)2009 - 2010   Bayer Leverkusen



Hogy ezzel a teljesítménnyel odaérhet-e a dél-afrikai járatra, az továbbra is igencsak kérdéses, hiszen Löw nem különösebben szimpatizál vele, ami mögött – az összeesküvés-elméleteket leszámítva – az állhat, hogy a csapathoz hasonlóan Kiessling teljesítménye, formája is abszolút kiszámíthatatlan.

A ’kusen amúgy nagy szemfényvesztő, tavaly is lendületes rajtot vettek a bajnokságban, így aztán egyelőre különösebb földindulást nem ér a második helyük. Viszont érdekes kérdés, hogy vajon az edző évjárata (Heynckes cca húsz évvel idősebb, mint az elmúlt hat év edzői voltak), és az azzal járó rutin, világlátottság és nyugodtság változtat-e hosszútávon a csapat profilján.

Az arculat a Hertha kapcsán mit sem változott, de óriási különbség, hogy idén a játékukhoz méltó elismerésben részesülnek. Ez részben azért volt törvényszerű, mert kiscsapat nagy szezonját általános letargia szokta követni, másrészt a nyáron darabjaira hullott a klub, olyan alapemberek távoztak, mint Voronin, Simunic vagy Pantelic, mindennek a tetejébe jön még Drobny sérülése – szinte biztos, hogy a túlélésen kívül semmi más célja nem lehet idén a Herthának.

Ugyanez igaz lehet a Wolfsburgra is – de az ő esetükben ez a Bajnokok Ligájára értdendő, a jól sikerült rajt után valós reményeik lehetnek a csoportból való továbbjutással kapcsolatban. Ez minden bizonnyal nyomott hagy majd a bajnoki formán is, de annyi mázlijuk van, hogy újabb rangadót csak novemberben játszanak a Hoff ellen, addig csupa hozható meccs.

Meggyőződésem, hogy ahogy tavaly Magath sem tulajdonított jelentőséget a kupaküzdelmeknek (német és UEFA), úgy idén is _szándékosan_ hagyták veszni a Köln elleni párharcot, csak felesleges nyűgöt jelentett volna tovább folytatni a küzdelmeket. Szívderítőnek nem mondható ugyan a kezdésük, de a HSV és a Bayern ellen az egyenlítés helyett kaptak újabb gólokat, amúgy szinte végig meccsben voltak, a Leverkusen ellen meg egy marha vezette a meccset, szóval a három elveszített derbi sötét képét lehet némileg árnyalni.

A lankadt bajor kolbászokra vonatkozó fejtegetésünk kapcsán a bajor vezetésnek is megjött az esze, és alapvető változásokat eszközöltek a csapat körül, melyek eredményeképp most ismét a Bayern a bestia, a predátor, a mindenkit elpusztító csúcsragadozó a Bundesligában, és bár ez a jellemrajz közelebb áll a valósághoz, mint amikor aszott csontvázként indították a szezont, az igazság inkább a kettő között van.

Egy nagyot nem hibázó védelem előtt jól játszó Ribéry-Robben-Gomez trió ellen csak kevés csapat lesz képes megállni, de mellettük Müller és Olic szelleme is a csapat nagy erénye lehet, a meccseket domináló, agresszív játékstílus mellett pedig kevesebb figyelem fordul majd a változatlanul zsenge alapokon nyugvó védelemre, és a még minden bizonnyal hosszú ideig megoldatlan kapuskérdésre. A Hamburg és a Juve elleni teljesítmény mindenesetre nagy segítség lesz majd a Bayern valós erejének és fejlődésének megítélésében.

Üveggömbünk


 

178 komment

Címkék: német bundesliga h

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr61408794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 16:04:52

Trochowski hányszor fogja befűzni Pranjicot? sajnos az a megérzésem, hogy ezen pont(ok) múlhat(nak)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 16:08:04

@mocsing: inkább lefutni fogja mint befűzni, nem egy cselgép :)

Viszont szerintem a Hamburg jóval gyengébb, mint amit a szezonkezdés mutat, semmi stílusuk nincs, esetleges gólokat lőnek.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 16:15:23

@heinrich: krumpli, burgonya... a végeredmény szempontjából mindegy :) Pranjic ellen egy labda megtolása is csel. utána persze le kell futni. nem akarom szidni mindig a horvátot, de vagy nem a posztján játszik, vagy irgalmatlanul nem érzi a helyét, vagy szimplán szar. ezek persze nem zárják ki egymást, tetszőleges kombináció is lehetséges.

Titi120 2009.09.26. 16:19:42

@mocsing:
Én már nagyon várom, hogy egyszer egy Altintop - Lahm szélsőhátvéd párossal kezdjünk. Tartok tőle, hiába.

@heinrich:
Ciki is lenne ha HSV tudná tartani a tempót, azok után, hogy Labbadiát leírtad. :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 16:23:30

a Wolfsburg eddig nem valami meggyőző. a streamem elég rapszodikus, de nagyrészt azt adja. a döntetlen reálisabb lenne.

a Köln-Kusen még mindig 0-0, de nagyon csodálkoznék, ha ez maradna a vége is. (Kroos padozik, majd a 70. percben jön Barnetta, vagy Vidal helyett az eredménytől függően).

@Titi120: jelenlegi pozíciójukban Altintop és Pranjic a csapat két kurvagyenge pontja. bár a török már nem kezdő fontos meccsen. egy próbát talán tényleg megérne, h kicseréljék őket (persze oldalváltással).

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 16:30:17

@Titi120: ezügyben biztosra mentem, ha ne adj isten fasza szezonz futna végig a HSV, akkor:
- beérett Jol munkája
- a játékosok egyéni képességei döntöttek

:)

a Lahm (bal) - Altintop kombót tényleg érdemes lenne kipróbálni, persze az nyílt beismerése lenne a dilettáns igazolásoknak, hogy még a legégetőbb jobb-bekk kérdést sem sikerült megoldani.

kroos 2009.09.26. 16:51:10

@heinrich: tavaly se találtad el a Schalke felállását azt irtad hogy 4-4-2-öt játszanak..
most meg ez a 3-4-1-2- bár közel van de nem jó:)

Lag_Operator 2009.09.26. 17:01:16

@Titi120: A Sky egyik közvetítésében azt csiripelték a madarak, hogy a jobb oldalon Breno lesz, Lahm a balon, mondjuk ezzel inkább úgy vagyok, hogy hiszem, ha látom..:)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 17:04:57

a német válogatott Cacau még a Vfb-be sem fér be... guten Morgen, Herr Löw!

ez a Barrios gyerek mivel szorította ki Valdezt?

Vul-Kahn 2009.09.26. 17:44:08

@mocsing: Attól tartok, h Babbel csak a BL-meccsre pihentette Cacaut. Nehéz eldönteni, h ez a nagyobb vicc, v az, h válogatott. Qrva rossz vicc mind2 mindenesetre. Remélem előbb-utóbb kikerül a VfB kezdőjéből, ez a Schieber gyerek viszont alkatilag nagyon hasonló Pogrebnyakhoz, úgyh vszleg továbbra is Cacau lesz az orosz Sturmpartnere.
Barrios meg hétközben duplázott, és azon kívül is jól mozgott a német kupában, de egyetértek heinrichhel, hiába ő a "Welttorjaeger", ő ide hosszútávon kevés lesz. Meg a Dortmund is az EL-helyekhez, ha a kupában nem mákolnak, akkor jövőre se lesz nemzetközi szereplés.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 17:47:38

@kroos: elmondod, Toni, hogy a Köln elleni

Brandau,Westermann,Bordon - Moritz, Höwedes, Kobiashvili, Pliatsikas - Farfan, Kenia - Asamoah

vagy a Wolfsburg elleni

Höwedes, Westermann, Bordon - Rafinha, Schmitz, Kobiashvili, Pliatsikas - Farfan, Kenia - Asamoah

miért nem 3-4-2-1?

Amúgy tavaly is az volt a fő mondanivaló, hogy a Schalke 4 védő előtt két szűrővel játszik, a többi értelmezés kérdése, bár 4-4-2-nek írni valóban nem volt szerencsés.

BruceWayne 2009.09.26. 17:58:13

mi van ezzel a Dortmundal :-(

kroos 2009.09.26. 18:07:03

@heinrich: ??
ezt irtad a poszban
,,az utolsó két meccsen egy meglehetősen furcsa 3-4-1-2-es alakzatot erőltetett. "

Én eddig is tudtam hogy 3-4-2-1 volt.Most te is ezt irtad a hsz.-eidben.
De a postban nem az volt. Ezek szerint elírás lehetett.
A tavalyi schalkénak semmi köze nem volt a 4-4-2-höz.

kroos 2009.09.26. 18:14:16

@kroos: a kusennel kapcsolatban (ha emlékszel) ha teret nyert a 4-1-3-2 ami szerintem 4-4-2 csak épp a tradicionális szürő emberrel akkor a taktikák közötti árnyaltságnak a schalke esetében mind a tavalyi mind az idei szezonban talán sokkal indokoltabb mint a gyógyszergyáriak esetében.
Bár tökmindegy mert a schalke igy is nézhetetlen focit játszik,még ha rombuszt is tolnak rafinával a középpályán...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 18:29:32

Breno a jobb-bekk. legalább se Pranjic, se Braafheid. viszont Olic az ék... ezt miért erőltetik a hollandok? (Koeman-Huszti)

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 18:34:21

@mocsing: Szerintem azért, mert nincs normális (formában lévő) center.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 18:49:59

@értelmetlen_nevű: ez eddig szép és jó, csak akkor térdmagasság felett nem kéne beadni (szélsőjátékunk lesz csak, de amivel profitálni lehet belőle, az nem?)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 18:56:17

@mocsing: ha breno a jobb bekk, akkor Lahm micsoda?

Komolyan, érdekes egy felállás ez, ha akarom 3-5-1-1, ha akarom Badstuber a balhátvéd és akkor 4-4-1-1

Titi120 2009.09.26. 18:56:35

Klose, Toni, Gomez egyszerre a padon (vagy még ott sem). Pazar.

Titi120 2009.09.26. 18:58:18

@heinrich:
Ez egy 4-2-3-1 -hez áll a legközelebb. Majd a meccs után kifejtem. Addig bírjátok ki. :)

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 19:01:03

Butt nagyon durván néz ki.

Újabb kiadvánnyal bővült a rövid könyvek listája:
Arjen Robben: Gondolataim a labdarúgásról

kroos 2009.09.26. 19:04:46

@heinrich: bocs de ezek szerint a postban volt akkor elírás?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:05:52

@Titi120: bassza meg, elszállt egy kommentem.

Mindegy, az volt a lényege, h ez a Bayern sztem 3-3-3-1,
ami - mint felállás - nekem kurvára tetszik, már egy ideje ez a mániám :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:06:10

@heinrich: természetesen csak az előzetes felállás alapján jelentettem ezt ki. meglep, hogy Badstuber a balhátvéd, de ezt eddig a HSV is tiszteli, mert basznak ott támadni.

Weiner egy fasz.

_X_ 2009.09.26. 19:06:35

Butt épp most teszi teljesen tönkre Rensing reményeit :P.

dzolutan 2009.09.26. 19:06:57

Gyanús, hogy ennek a két labdának Rensing csak integetni tudott volna.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:10:09

@mocsing: mármint az lep meg, h Badstuber van a három(?) középhátvéd közül bal oldalon. balhátvéd nincs. meg jobbhátvéd se. vagy ha van, akkor beszéljük át a középpályát :)

kroos 2009.09.26. 19:10:09

egyébként már a kupa meccsen is ezt nyomtuk,csak más emberekkel (gomez,bratfeijd)...
az a bbaj hogy a jobbon ott van robben meg lahm a balt meg ribinek kell megoldani egyedül...nekem ez nem tetszik..

dzolutan 2009.09.26. 19:10:20

És Breno mellett ma még nem ment el senki. :D

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:12:06

@_X_: @dzolutan: nincs amúgy igazatok. az elsőnél legalábbis védett volna ő is. Rensing akkor szar, ha ki kell jönnie, vagy ha beívelik az ötösre, mert onnan a nagyanyám is fejelne gólt neki. 16-20ról nem könnyebb neki gólt lőni, mint a nála többre értékelt kapusoknak.

kroos 2009.09.26. 19:19:19

@mocsing: csak épp szokása tulnyúlni a labdán és tenyérrel beütni azt a kapuba...

dzolutan 2009.09.26. 19:21:20

2-3 meccsel ezelőtt pedig azért volt meleg a pite, mert Butt nem tudott mit kezdeni a beívelt labdákkal. Ma eddig "semmi más" dolga nem volt, csak megfogott két ziccert.

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 19:24:10

@kroos: Szerintem sem rossz vonalkapus Rensing. Nem kiemelkedő, de nagyon jók a reflexei. Láttunk tőle óriási bravúrokat is tavaly, csak elhomályosította őket a potyagólok emléke. Szerintem egy kisebb csapatnál, szerényebb elvárásoknak meg tudna felelni.
Azért persze örülök, hogy nem ő áll a kapuban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:55:54

annyira idegesítő, hogy minden játékoson látszik, h rúgna bele magasat is, de kizárólag felszabadításnál szabad, vagy szabadrúgásnál. persze nincs is kinek...

dzolutan 2009.09.26. 20:04:52

És mennyire gyenge a Lahm-Basti duó!

drosiii 2009.09.26. 20:23:00

kb ugyanígy állt fel a Hamburg az EL-ben, és hogy elkenték a szájukat...

Harald hardrode 2009.09.26. 20:28:48

Ez a Weiener mit fújt? Müllert elütik harapófogóban az utolsó két percben, szabad kifele. Petric lerántja Müllert a félpályánál, amikor akció indulna, semmi. Badstuber lerántja az őt megkerülő feka hamburgit, semmi.
Breno mi a schwanzt csinált a kezdőben, és a gólnál miért Gomeznek kellett ékként az alapvonalig kísérnie a Hamburgi akciót.@dzolutan: Ember, melyik meccset nézted? Lahm nagyon nagyokat szerelt, Schweini, meg tényleg nem volt ma nagy szám, de az átemelése, az nem volt rossz. Amúgy meg szerdán meglátjuk ki nyer.

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 20:35:04

@Harald hardrode: asszem dzolutan félig-meddig bayern szimpatizáns (mondjuk azt a zebracsíkos avatart nehéz megbocsátani), nem hinném, hogy beszólásnak szánta.

Egyébként szarok voltunk.

dzolutan 2009.09.26. 20:37:24

Lehet párszor nagyot szerelt, de előre nem sok jó passza volt, és a gólszerző is kettejük közt lépett ki.

dzolutan 2009.09.26. 20:38:52

Mondjuk úgy, hogy 98/99 magasságában, alakult ki bennem a labdarúgás szeretete, de egy gyönyörű öreg hölgy kedvéért bármikor letolom a bőrgatyát.

Titi120 2009.09.26. 20:43:14

No, lényeg, hogy a szerdai ellenfél megtévesztése tökéletesen sikerült, Ferraráék tuti bekajálták a mai produkciónkat.

A taktikára visszatérve ez nekem továbbra is 4 védős rendszernek tűnt, csak a szélsőhátvédek közül Lahmnak nem kellett szorosan vonalban lenni az aktuális belsővédő párossal, szemben Brenoval (illetve Badtsuberrel, amikor ő zárt ki a baloldalra).

Schweini megkapta a deep lying midfielder poziciót, Tymoscsuk mellett, nem is áll neki annyira rosszul.

A fő tanulság, hogy középcsatár posztra egy jól fejelő, befejező csatár kell, nem mélységből induló, elmozgató támadó, mint Olic.
Tonit le kéne porolni ...

dzolutan 2009.09.26. 20:46:19

Sztem a Robben-Ribéry vs. Grosso-Grygera fronton fog eldőlni a szerdai meccs, illetve kulcskérdés, hogy játszhat-e Diego.

Harald hardrode 2009.09.26. 20:47:21

@dzolutan: nem beszólás volt a szerdai meccs, csak az avatar miatt mondtam. Lahm szerintem előre fele sem volt katasztrófa, bár a végén nagyon eltörte a 87. percben. Amúgy annyira nem voltunk szarok, csak éppen előre fele többször is elfogyott a tudomány. Brenot viszont nem tudom és nem is fogom megbocsájtani, és emiatt a szar miatt kellett Hummelsnek mennie, el sem hiszem. Gomez továbbra is egy vicc. Klose meg nem látta, hogy jön Buyten, vagy már reflexből lőtte?

Harald hardrode 2009.09.26. 20:48:12

@dzolutan: szerintem meg a Prajnic/Brafheid/Breno részen, nem tudom ott ki lesz a Juve szélsője.

szétbaszta a izét az óriásrobot 2009.09.26. 20:51:03

@Titi120: Ezt nevezem pozitív hozzáállásnak. :)

dzolutan 2009.09.26. 20:51:20

Most komolyan: Breno mellett egyszer lőtték el a labdát, viszont akkor rajta kívül még 3an maradtak le. Többet szerelt mint Buyten és Baadsturber együtt.

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 20:53:49

Schweinsteigernek meg kellene tiltani, a hátrapasszolást. Szerintem vkp. poszton nagyon gyengék vagyunk (Tymo óriási csalódás, én azt hittem, megfogtuk a vele az Isten lábát).

@dzolutan: úhhh, ez kemény. :)

Én nagyon örülnék, ha Robben + Ribery vs. Grosso + Grygera fronton dőlne el a meccs, de ez nem ilyen egyszerű. A Butt vs. Buffon, Gomez vs. Iaquinta és a Melo vs. Tymo párharc már nem nekünk kedvez.

dzolutan 2009.09.26. 20:55:37

@értelmetlen_nevű: de akiket te írtál, azok nem egymás ellen fognak küzdeni. :)

Harald hardrode 2009.09.26. 20:56:05

@dzolutan: ezt te sem mondod komolyan (ok az első félidőben nem,de a másodikban gyakran mentek el az oldalán). És ha csak egyszer mentek is el mellette az is 3 pontot jelentett a HSV-nak,.Amikor Badstuber fűzték be, lazán lerántotta az ellent az alapvonalnál, Breno is leütközhette volna a szélen az emberét. Nem tudom, mit látnak Brenoban, előre játékban gyenge. Hátul meg mindig benne van a hiba. Persze nem mondom, hogy könnyű helyzetben van, mert Wolfsburg, Barca, HSV ellen kellett volna bizonyítania, de ha akkora tehetség...

dzolutan 2009.09.26. 21:01:41

Oké Brenoban nem egyezünk ki, pár hét/hónap/év, és kiderül melyikünknek van igaza.

Harald hardrode 2009.09.26. 21:08:56

@dzolutan: legyen neked igazad, mer az azt jelenté, hogy nem kapok szívbajt az átigazolási szezonig. Neki is egy Club, KSC, FCK01, Energie, Gladbach kéne legalább egy szezon elejéig, aztán ott fejlődhet, meg attól se kell tartania, hogy ha már rosszul néz, akkor megint pad.

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:09:46

Többször leírtam már, h mennyire erősnek tartom a Hamburgot, és ezt ma is bizonyították. Ha egy jobb edző ülne a padjukon, és nem szívnának az óriási sérüléshullámmal (utóbbi probléma tavaly is fennállt, az előbbi csak idén), akkor trófeákban is megmutatkozhatna/megmutatkozhatott volna ez az erő.
A Bayern sem volt olyan rossz, szerintem van Gaal taktikázta el kicsit, ahogy írtátok is, nem Olicot kellett volna centerben játszatnia. Ezenkívül pedig helyenként úgy éreztem, h 1 pontért ment, kevésbé akarta megnyerni ezt a meccset, mint nem elveszíteni, de ebben nem vagyok teljesen biztos, és nem akarom bántani a hollandust.
Azért sem akarom bántani, mert szerintem Breno jobbhátvédbe rakása nagy húzás volt, remélem a vereség nem bizonytalanítja el abban a hitében, h ez a megoldás a szélsőhátvéd-problémára. Sokan most biztos nem értenek egyet velem, de a gólban sem volt benne Breno egyáltalán, ő kiválóan fogta azt az Eliát, aki szerintem a következő évek egyik nagy csillaga lesz. Zé Robertoval vagy a jobboldali kp-nak, vagy egy vkp-nak kellett volna menni, így Gomezt sem bántanám, bár ha már ő volt ott, legalább felrúghatta volna Zét.
Butt amit az első félidőben fogott Boateng lövésénél, az vmi egészen elképesztő, önbizalomhiányban biztos nem fog szenvedni a Juve ellen, ami nagyon fontos.
Összességében az állapítható meg, h elképesztő szezon lesz az idei is, óriási versennyel a bajnoki címért.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:13:13

Breno nem volt rossz, a gólról nem tehetett.
Egyébként nekem kicsit enerváltnak tűnt a csapat. Volt 1-2 nagy helyzet az elején, de semmi nem ment be így túlzottan leültek.
Ilyen meccs van, annál tüzesebbek lesznek szerdán a srácok.

A védelem nem teljesített rosszul, mintha a katasztrofális hibák kezdenének elmaradni és nekem jó hírnek tűnik, hogy a Badstuber és Breno szélre is kimennek, ha a sors úgy hozza. Ez még jól jöhet esetlegesen Micho visszatérése után is.
Ekkor ugyanis jöhet a Badstuber, Demichelis, VanBuyten, Lahm négyes, vagy a csak mesében létező Lahm balra, Altintop jobbra felállás. Bár ebben sem vagyok biztos. Altintop is fog még lehetőséget kapni és van Gaal úgy látom nem rögzíti poszthoz a játékosokat. Lehet, hogy ki fogja próbálni ezt is.

Ma inkább elől volt baj. Olic és Müller sem játszottak jól, Gomez és Klose meg semmit nem tettek hozzá a meccshez. Toni csak hiányzik innen.
De ettől függetlenül volt néhány szép megoldás, de ma nem jött be semmi. Lehet, hogy egy lövésnek kellett volna jó helyre pattanni és kifolyt volna ma is a gólzsák tartalma.

Zé pedig még mindig egy zseni.

dzolutan 2009.09.26. 21:15:35

@Vul-Kahn: Zé kapcsán nem tudom hogy tudsz ilyet írni. A tavalyi fosch szezonban például fölfelé lógótt ki a csapatból, főleg hozzáállásban.

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:18:16

@dzolutan: nem azt írtam, h eltörhette volna a lábát, hanem h "felrúghatta", azaz lefaultolhatta volna. Ha így jobban tetszik...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 21:24:34

azon kéne inkább gondolkozni, h egyrészt miért Gomeznek kellett ott elfutnia vele, másrészt hogy miért állt meg. a labda feltéelezhető útjába becsúszni mindenki tud, az nem büntetőveszélyes.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:24:46

@Vul-Kahn: Nomármost ha Gomez felvágja ott Zét, akkor a tizenegyes után még nehezebb lett volna az egyenlítés emberhátrányban.
A csapat viszont még nincs kész, de úgy gondolom, hogy van Gaalnak van szeme hozzá, hogy meglássa a kétségkívül létező problémákat és úgy tűnik, hogy sokszor a lépései közelebb visznek a megoldáshoz.

Decemberig lépjünk még egyet tovább a DFB kupában, 5 pont legyen max a hátrány az élről és rendben vagyunk. A BL-csoportból a továbbjutást nem tartom ilyen fontosnak. Egy harmadik hely és vigaszágon EL győzelem környéke scenarioval is ki lennék békülve (anyagilag is jobb lenne EL-ben menni néhány kört, mint gyorsan kizúgni a BL nyolcaddöntőben egy szarabb sorsolással, bár ha az Audi hozza a száz millát, akkor nem gáz a pénz).

Ha egyébként valakit ki kellene emelni, hogy ki nem nőtt fel igazán a mai meccshez, akkor Olic tompaságánál is jobban bántott Tyimo, majd Ottl bénasága. Lehet, hogy MVB visszatérése komoly lökést adhat ennek a csapatnak.
Nem a brilliáns cselek és a kreativítás, amit tőle várok, de konkrétan CSK-ként valamivel több tartást és lendületet tud adni a csapatnak,mint Lahm. Lahm nem igazán CSK alkat és akkor még finoman fogalmaztam. Viszont az egyetlen kihagyhatatlan játékosunk. A másik meg Butt lesz nemsokára, ha így véd.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:26:23

@dzolutan: @Vul-Kahn: Schweini viszont azért csak megpróbálta...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 21:26:53

@Harald hardrode: "Breno(...)előre játékban gyenge"

Brenonak nem feladata előre játszani. a korához és tapasztalatához képest több mint megfelelt a teljesítménye.

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:27:15

@Lojzi_: Altintopnak a török válogatottban volt néhány jó meccse a jobbhátvéd-poszton, de a Schalkéban egy időben huzamosabb ideig is játszott jobb-bekket, és akkor borzalmas volt. A támadásokat biztos jobban tudná segíteni, mint akár Braafheid, akár Pranjic, akár Breno, de védekezésben gyenge ahhoz, h ilyen szélsők ellen, mint Elia, ő legyen fenn. Gyengébb ellenfelek ellen én is megnézném.
Nálam Breno a nyerő a jobbhátvéd-poszton, védekezésben egyértelműen a legerősebb a jelöltek közül, támadásban mondjuk van nála jobb, de még fiatal, talán meg lehet még tanítani vmennyire beadni. Erős ellenfelek (balszélsők) ellen én őt játszatnám, gyengék ellen jöhet Altintop, Braafheid, v Pranjic balra, és akkor Lahm jobbra.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:28:54

@Vul-Kahn: Mondjuk a játékosigazolás is egy járható út.

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:31:46

@Lojzi_: Nem figyeltem, h a 16oson belül volt-e Zé, ha igen, akkor természetesen az a variáció él, amit mocsing írt, tehát "a labda feltéelezhető útjába becsúszni", ezt kellett volna tennie. De jelzem, nem neki kellett volna ott visszafutni, hanem a jobbközép Robbennek, esetleg Otllnek kisegíteni a szélre.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:31:54

@mocsing: Nem a korához és a tapasztalatához képest kell megfelelnie, hanem a Bayern München szélsőhátvédjeként egy rangadón, amiben az előrejáték is bennefoglaltatik vastagon (a la Sagnol, hogy mást ne mondjak...).
Szóval a védőmunkája ok, de azért pajzsra ne emeljük a srácot.
Az mindig jó, ha van hová fejlődni.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:34:27

@Vul-Kahn: Elvileg Müller volt a jobbközép, de Schweini oldalán volt legtöbbször Zé.
Ottl nem való ebbe a csapatba. MVB visszatértével elfoglalhatja méltó helyét Lell mellett a tarcsiban.

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:34:42

@Lojzi_: Persze, h az, de a télen úgyse nagyon jöhet olyan játékos, akit meg tudunk szerezni, megüti a szintet, és a BL-ben is játszhat, a nyár meg még messze van.

Titi120 2009.09.26. 21:38:02

@Lojzi_:
Tymoscsuktól én is jóval többet vártam, valahogy nem az igazi.

Viszont Butt olyan, mint a Nap. Nyugtával kell dicsérni ...

Vul-Kahn 2009.09.26. 21:39:15

@Lojzi_: Nem is mondtam, h Ottl a tarcsin kívül bármi mást megérdemel, ebben egyetértünk, csak azt, h ha már ő volt fenn, akkor az ő dolga lett volna besegíteni, esetleg Schweinié, vagy Robbené, mert sztem ő volt a jobbközép, nem Müller.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:44:35

Ha a Hoffnak megelőlegezem a győzelmet holnapra (illetve az 1 pontot), akkor az előttünk álló 6 csapatból csak a Kusen és a Schalke van hátra.
Ez azt jelenti, hogy a friss edzőnek és az új játékosoknak egy alapemberek (Ribéry, Toni, MVB, Demichelis) sérüléseivel fűszerezett szezonkezdetre még a rossz sorsolás (korai rangadók) is rájött, így nem olyan veszélyes a helyzet.

Mivel mindössze 4 meccs van Karácsonyig idegenben, amiből elsőre csak a Stuttgarti túra tűnik rázósnak, azért ne lepődjön meg egyik riválisunk sem, ha a maradék tíz meccsből 8-9, esetleg mind győzelemmel zárul.

Lojzi_ 2009.09.26. 21:46:13

Ja és a BL-ben is elég elvileg a 3 hazait hozni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 22:32:04

@Lojzi_: de azért érzed, mi a különbség egy 25-28 éves ilyen teljesítménye és egy majd' 20 évesé közt?

pajzsra nem emelte senki, egyszerűen nagyszerű pályára állt valszeg, reméljük, a felfelé ívelés megmarad. ja, és nem szélsőhátvéd a posztja.

Lojzi_ 2009.09.27. 08:50:25

@mocsing: Érteni értem, de nem az a játék lényege, hogy a HSV ellen idegenben kell próbálkozni, hogy megbírja-e a srác. Először nézzük meg a Bochum, meg a Freiburg ellen, hogy tudja-e ott segíteni a támadásokat egy 100%-os védőmunka mellett, avagy sem.

kroos 2009.09.27. 09:20:40

@Lojzi_: szerintem Beckembauernek kellene játszani, ö már valamit le tett az asztalra,világbajnok, aranylabdás, Eb-gyöztes, 3xszoros bek gyöztes:)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 13:46:53

@Lojzi_: Badstuberrel ezt csináljuk a szezon kezdete óta és senki nem szól be.

amúgy meg akkor indulhat a vita, h mi volt a felállás és kinek mi volt a posztja, mert Breno sem egy typische szélsőhátvédet játszott, az fix.

meg a másik, ami érdekelne, h ki fogja a legtöbb (akció)gólt rúgni: Kiessling, egy Bayern-csatár, Pizarro, vagy Dzeko?

Lojzi_ 2009.09.27. 17:02:37

@kroos: Nem arról van szó, hogy ki mit tett már le az asztalra, nyilván jöjjenek a fiatalok, de miért a HSV ellen kell valakit új posztra betenni?
Minimum rizikós.
Ha a védőmunkát nézzük, akkor nem volt rossz húzás, de ha a támadójátékot, akkor egy balra Pranjic, jobbra Lahm kombó jobb lett volna. Eilát Lahm is leveszi, a másik oldalon meg Pranjicnak be kellene segíteni, pl. Badstubernek, ha nem ér vissza fentről, de a támadójáték sokkal jobb lett volna.

@mocsing: Szerintem Badstuber jobb, ráadásul az ő posztja nem feltétlenül követeli meg a támadások olyan szintű segítését. Ráadásul én nála is mondtam, hogy nem rossz, de kellene mellé egy igazi klasszis, akitől tanulhat.
VanBuytennek kétségkívül volt egy jó kis hete, de azért nem világklasszis. Demichelis tavalyi szezonja egész pocsék volt, de tud annál jóval többet is. Remélem van Gaal nála is megtalálja, hogy mi a hiba. De még akkor sincs bent ő sem a világ 15-20 legjobb középhátvédjében.

Lojzi_ 2009.09.27. 17:38:15

Azt hiszem nem erről a kezdésről álmodtak Berlinben...

Vul-Kahn 2009.09.27. 17:57:24

Istenem Vedad, mekkora játékos vagy!!!:) Favre raus, Favre raus, Favre raus!!!!!!!!!!!

Lojzi_ 2009.09.27. 18:04:08

Ez a Berlin nem fog hiányozni, ha netalántán kiesne...

értelmetlen_nevű 2009.09.27. 18:18:49

azért Raffael sem szarral játszik

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 18:30:21

@heinrich: idén miért nem volt jósolós poszt? 3 dolog az idényre, ilyenek.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 18:39:43

@mocsing: egyszerűen azért, mert senkinek nem jutott eszébe kitenni :S

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 18:42:58

@heinrich: pedig azok mindig érdekesek. meg ez most nem ilyen ÜZBÉG POSZTOT! típusú komment akar lenni, merthogy ezt kitenni nem meló :) bízzátok panchora :))

Lojzi_ 2009.09.27. 18:49:51

@heinrich: 5 mindjárt megvan. És van még idő.

Vul-Kahn 2009.09.27. 18:51:54

ÜZBÉG POSZTOT!
Na ez viszont pontosan egy "ÜZBÉG POSZTOT!" típusú komment akart lenni. :DDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 18:54:24

@Vul-Kahn:

Állítólag az üzbég fociba rengeteg pénzt ölnek, nem véletlenül merült föl tavaly Eto'o odaszerződése, szóval az ötlet nem hamvába holt. :-)

Harald hardrode 2009.09.27. 18:56:35

@mocsing: Brenoval nem az a bajom, hogy nem megye el a szélen és nem nyes be életveszélyes labdákat, hanem, hogy a felpasszai rendre rossz helyre mentek, ha a támadószekciónak irányozta.Így pedig nem lehet építkezni, bár abban Brafheid is agyatlan és néha Prajnic is csak picsán tudja rúgni a labdát beadás címén. Badstuberről meg annyit, hogy Breno is megkapta az esélyt mint belső védő, de nem élt vele, bár Wolf ellen az is besegített, hogy Grinsman behozta Ottlt védőbe.
Nah mindegy, legyen igaza a többségnek és Breno legyen a gyógyír a szélső problémánkra, én kívánom a legjobban.

Vul-Kahn 2009.09.27. 19:03:24

Na bazz, utánanéztem már az üzbég bajnokságnak, h mégis mi fán terem, hamár itt követelem róla a posztot, erre azt látom, h Rivaldo csapata, a Bunyodkor Taskent 22 forduló után 100%-os teljesítménnyel vezeti a bajnokságot. Hoppáré! Sajnos góllövőlistát nem találtam, úgyh nem tudom a brazil hány gólt vállalt. Na de ez full off, úgyh fejezem is abba azonnal.

5-1re ég a Hertha, Favrét úgy fogják kib*szni, h a lába nem éri majd a földet. A Berlin kapujában egyébként most debütál a héten szerződtetett (nem volt szerződése sehol) kapus Timo Ochs, aki korábban a Löwen-nél elég jó teljesítményt mutatott a Zweite Ligában, majd a Salzburgban sem volt rossz, nem tudom miért nem kapott ott új szerződést idénre. Mindenesetre eléggé sajnálom a srácot a bemutatkozása miatt, biztos nem így képzelte.
Még egy érdekesség, miszerint Ibisevic mesterhármasa a második leggyorsabb hattrick a BuLi történetében.

Harald hardrode 2009.09.27. 19:11:20

@Vul-Kahn: Egy bizonyos echte svéd Gusztáffszún (lepkevadász Iszákszún mögött a második számú portás a Landslaget-ben)véd ott, nem is rosszul. bár, hogy Ochs-t miért küldték el, az rejtély.

Vul-Kahn 2009.09.27. 19:22:46

@Harald hardrode: Igen, azt én is tudtam, h odavitték ezt a színesbőrű svédet, és tényleg nem rossz a srác, de szerintem kibaszás Ochs-szal. Meg azért ennek ellenére is hosszabbíthattak volna vele, legfeljebb másodikszámúvá minősítik vissza. Bár lehet, h Ochs nem vállalta a padot, és ő volt az, aki nem kért többet a RedBullból, ezt nem tudom.
Amúgy tényleg így "szún"-nak kell ejteni a skandináv nevek végén a "son" végződést? Mindig tanul újat az ember:)

Harald hardrode 2009.09.27. 19:39:19

@Vul-Kahn: általában igen de a Laarsún-t valamiért így kell mondani, de a legtöbbször (az a-t ejtik hosszan és az á-t röviden pl bánaan.), ha már két s van a névben, mert a név is s-re végződik és mögé jön még a saxon genitiv s-je, akkor szún (kiejtés könnyítés miatt) pl Gusztafszún vagy Iszákszún. Ha ezt megtanulnák a kommentátorok már boldog lennék, pedig akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Berg=Berj, Göteborg=Jötteburj, Mellberg=Mellberj.
Amúgy szerintem eddie nem jobb kapus mint Ochs, szóval megérteném, ha nem akart volna padozni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 20:03:59

@Harald hardrode: Brenora azt mondani, h "megkapta az esélyt", mert a későbbi bajnok ellen játszhatott egy meccset a szezon egyik legkatasztrofálisabb meccsén, erős túlzás. két Bundás-meccset játszott eddig végig egyébként.

viszont a szélsővédő-gondokat nem ő fogja megoldani, ebben biztos vagyok.

Lojzi_ 2009.09.27. 20:32:23

@mocsing: Breno több esélyt kapott korábban, mint Badstuber, de azt állítani, hogy minden esélye megvolt valóban túlzás.
Klinsmannról ne is beszéljünk, mert kb. 14 fősre szűkítette a valóban lehetőséget kapó keretet és még ahhoz sem volt szeme, hogy Poldinál Müller akkor is jobb megoldás, ha nem csinál semmit, csak Bundesliga levegőt szív tétmeccsen.
Ennek megfelelően Breno is az edzésen kapott max lehetőséget (3-4 meccs kivételével), meg Badstuber és Müller is.

Most viszont szabad a pálya. Gaalt nem érdeklik a korábbi meccsek, a milliók és a nevek, amennyire belelátok a gondolkodásmódjába és be lehet kerülni a csapatba. Akkor is, ha nem sikerül 1-1 meccs, amikor megvolt a lehetőség. Még többet kell akkor dolgozni és edzésen kihajtani a beled és megint lesz újabb lehetőség.
Gyakorlatilag Lell kivételével minden mezőnyjátékos pályára lépett már. És szerintem ő is kapni fog még esélyt mielőtt télen átadólistára teszik.
Brenonak nincs más dolga tehát, mint hajtani és küzdeni. Ha tényleg jó is a srác, akkor idén (viszonylag) könnyedén bekerülhet a védelembe. (Nyáron lehet, hogy 1-2 igazolással hátul is olyan konkurencia-helyzet áll elő, mint a csatársorban. Én örülnék neki.)

Harald hardrode 2009.09.27. 20:32:29

@mocsing: én arra gondoltam, hogy utána a Barca ellen is játszhatott, ezért mondtam, hogy nem volt könnyű bemutatkozása, de tegyük fel, hogy jól megoldja a feladatát, akkor ma valszeg nem azon vitatkozunk, hogy lesz-e még belőle valaki vagy sem. A Sao Paulotól 12.000.000-t hoztuk el. Ennyiért szerintem igen is elvárható, hogy ha nehéz helyzetben is de jól debütáljon, nem tette meg, és azóta sem győzött meg. Summa summarum, szerintem megkapta az esélyt, mert ha ott jól játszik, a vereségek ellenére valszeg meggyőzi a vezetőséget is. Nem győzte meg és engem sem.

Lojzi_ 2009.09.27. 20:39:24

@Harald hardrode: Leírni még kár lenne a srácot. Az alkata jó, védő létére nem lassú, technikája is van. Tapasztalat, taktika, felfutások, beadások. Mind fejleszthető, főleg az ő korában.

értelmetlen_nevű 2009.09.27. 20:51:53

@Harald hardrode: Honnan tudod, hogy nem győzte meg a vezetőséget?

Egyébként semmilyen esélyt nem kapott Breno, akkor játszott csak, amikor nem volt már több egészséges belsővédőnk. Nagyon örülök, hogy Badstuber és Müller ilyen jól kezdtek az első csapatban, de ettől még simán elképzelhető, hogy 5 év múlva Breno a bayern alapembere lesz, ők pedig már rég a kispadon/buli2-ben hesszelnek. 20 éves játékost leírni teljesen értelmetlen.

Harald hardrode 2009.09.27. 21:01:23

@értelmetlen_nevű: lehet, de 12.000.000 padra venni valakit, nekem akkor sem fér a fejembe. Hummelst is szarért húgyért elengedtük, pedig ő se rossz védekező játékos. Nem írom le, de eddig még egyik meccse sem győzött meg, pedig tényleg van tehetsége, mert néha nagyon jól oldja meg a feladatát. Podolskival pedig éveken keresztül ez ment, hogy majd csak el kezd focizni a srác, hát nem így lett. Ott van Sosa, ő 6.000.000-ba került és mit tett azóta is? Persze van ellenpélda is, mint a saját nevelésűek közül Ottl (pedig jól indult) vagy Lell (volt egy nagyon jó fél éve) példája is mutatja. Azt viszont nem hiszem, hogy Badstuber vagy Müller BL 2-es lesz, amikor Breno világsztár, persze ki tudja.

avenger13 2009.09.27. 22:06:37

Breno nem tudott eddig bizonyítani. Esélyt kapott, igen a barca ellen, úgy, hogy Ottl előtte Lell mellette. Ennyi erővel én is védekezhettem volna, és kenhettük volna a nyakába. Breno nem tehet arról, hogy nem játszhat soha, a buli 2be küldeni tanulni meg marhaság, mert nem ott nem tanul sokat, ennyi erővel hagyhattuk volna ott, ahol volt. A védelem jelen felállása, egyébként végre valami gondolatot tükrözött, és van gaal is látta, hogy pranjic és braafheid jelenleg nem alternatíva.

Ez a vereség nagyon szarul jött. A szerdai meccsben reménykedem, ott kéne valamit domborítani. Olic tényleg nem jó középre. Inkább Klose, ha Toni nem játszhat. Valahogy én nem érzem egyelőre az átütő erőt a támadásainkban. Az ellenfeleket rendre a második félidőben őröljük fel. Szeretnék már látni egy olyan meccset, ahol az első gólt nem a 60-ban rúgjuk, és nem kapunk előtte gólt. Az sokszor érződik, hogy erős a támadó szekció de még kell idő, hogy a befejezések a helyükre kerüljenek.

Harald hardrode 2009.09.27. 22:28:23

@avenger13: egy bizonyos Frey meg évek óta a Fiorentinában mutatja meg, hogy mennyire nem oda való. Barcelonában rögtön az első helyzetnél mellőle ugratta ki Xavi Henryt, és az első gólnál is mellőle adják a labdát Messinek. A második gólnál szarul lép ki az egész védelem (köztük Breno is, de itt nem hibázott) és emiatt nincs les. A harmadik gólt Messi Lellről lövi, de mint középső védő neki kellett volna egy középre lőtt labdánál ott lennie (ez attól még nem az ő hibája, mert Lell ment Messivel, arról már B. nem tehet, hogy Lell szimplán szar). Negyedik gólnál pedig, ha kicsit erőszakosabb, akkor a szélről középre passzolt labdát elrúghatja. Konklúzió: Első gólnál hibázott nagyot, egyben benne van, egynél meg nem eldönthető a szerepe Lell miatt. Nem az ő hibája a vereség, de kivette belőle a részét és erre nem mentség, hogy Lell és Ottl is játszott azon a meccsen.

Lojzi_ 2009.09.27. 22:39:09

Hertha sorsolása:
Hamburg (o)
Nürnberg (i)
Wolfsburg (o)
Dortmund (i)
Köln (o)
Stuttgart (i)
Frankfurt (o)
Schalke (i)
Leverkusen (o)
Bayern (i)
Tulajdonképpen eddig a papírforma meccseken kívül csak a Hoffenheimmel és a Brémával sikerült komoly meccset letudni és Bochum-Gladbach-Freiburg-Mainz vonalon tévedtek el a srácok rendesen.
Ez számomra azt jelenti, hogy a biztos bentmaradáshoz szükséges 40 pont feléhez a 20-hoz még csak közel sem ér a gárda. Az utolsó 10 meccsen 7-ből a pontszerzésük is meglepő lenne. A maradék 3-at is csak egy ennél acélosabb teljesítménnyel lehet behúzni, mert az idei Hertha számára a Nürnbergi kirándulás sem úttörőtábor lesz, valamint a hozhatónak tűnő hazai Frankfurt-Köln meccseken is vért kell pisálniuk, ha akarnak valamit.

Múltkor a Kölnnek is jósoltam egy 0 pontos 4 fodulót, de a Stuttgarti meglepetéssel rámcáfoltak, remélem szombaton nem erőltetik majd ezt a kérdést.

Így a HBSC-nek is lehet mákja, de hogy nem nekik áll a zászló, az tuti.

Lojzi_ 2009.09.27. 22:52:47

@Harald hardrode: Ne már.
Hadd ne kelljen már szerencsétlennek azért felelnie, mert nem állította meg a tavalyi Barca támadójátékát. Ez nála rutinosabb és jobban jegyzett védőknek is csak egy ábránd volt.
Jómagam biztos vagyok benne, hogy Lucio és Lahm tud játszani, akkor is annyit lő a Barca, amennyit nem szégyell. Egyszerűen nekik tavaly minden összejött, a tavalyi Bayern meg még Magath menesztésének a szezonjában is klasszisokkal jobb volt a (4. hely ellenére is), mint Klinsmannal.
Ottl meg nem is játszott. Ott volt előttük Altintop, MVB és Zé is, mégsem ért semmit a középpályás védekezés sem.

avenger13 2009.09.27. 23:16:00

@Harald hardrode: ebben nem értünk egyet. Még anno megnéztem párszor a gólokat mert akkor is sokan szidták brenot. megnéztem most is. Az első gólnál, igen nem rúgta fel xavit labdástul de a gól nem az ő hibája volt. Lell rácuppant xavira, és otthagyta messit. lellnek lett volna tisztje a labdát lekapcsolni. a második gólnál micho bennragadt. ezt sem varrnám a nyakába. a 4. gól szintén nem az ő sara. a 3.nál lehet rá fogni bármit is, ahol szintént Lell jött be "segíteni". Az egész csapat szarul játszott, nem tudom, miért pont őt kellett megtalálni. Lehet többen azt várták, hogy majd egyedül leszedi messit etot és henryt xavistul iniestástul. Breno eddig soha nem kapott olyan lehetőséget, mint mondjuk badstuber, aki több meccset játszhatott végig egyhuzamban, úgy, hogy a rossz eredmények ellenére is bíztak benne.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.09.28. 09:48:32

@heinrich: mi ez a hülyeség már megint:
"Elsősorban azért, mert Klopp jobban tudja motiválni, fanatizálni a játékosait, ami nyolcvanezer ember előtt nem is olyan nehéz feladat, márpedig két statikus, középszerű csapat meccsén ez döntő lehet."
Egyrészt nem tudja/tudta jobban motiválni, másrészt a tavalyi kisiklás miatt azért a két csapat még nincs egy szinten. Ez most látszik is (7 pont diffi) meg azon is, hogy 2007 óta öt meccsen egyetlen másodpercig(!!!) nem vezettek ellenünk. Azért ez számítson már valalmit... Most sem sikerült, megfogtuk őket, mégis 4-5 tizenévessel mit játsszunk idegenben 65 ezer dortmundi előtt?

Ott voltam, fasza volt, kurva fasza volt. A múltkori műanyag posztra is megvan a megoldásom, egy hét alatt láttam a különbséget (VW-Schalke). Innentől szóra sem érdemes a téma.

@kroos: sajnálom, hogy nem játsszunk szerinted nézhető focit, majd veszünk 80 millióért három játékost, aki képes rá (néha!!)

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2009.09.28. 14:58:33

www.11freunde.de/bundesligen/124260/schach_dem_fuchs

Itt le van írva, milyen taktikai felállásokkal járszottak a déliek/északiak.

kroos 2009.09.28. 15:48:28

@Rekordvizemeister: Nem minden pénz kérdése ám...

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.09.28. 16:34:41

@kroos: Nem hát.
De mondj már sikeres, kevés pénzből, hosszú távon nézhető (per def.) focit játszó csapatot?
A három feltételből min. kettőnek teljesülnie kell.

* sikeres = az első 1/3-ban végzett
* kevés pénz = definiáld te :)
* hosszú táv (=min 1 szezon)
** nézhető = ez a def is rád vár

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.09.28. 16:37:03

@Rekordvizemeister: JA!
Egyébként kívülállónak nyilván fontos, hogy a bekapcsolt meccs nézhető legyen. Én LESZAROM. :)

Nekem a 2007-es powerfootball tetszett nagyon. Nem volt kifejezetten szép, de elementáris erővel húzott végig.

kroos 2009.09.28. 19:15:39

@Rekordvizemeister: de pl. a multheti nem powe foci volt, megint Neuer volt a legjobbja a schalkénak.
bár les volt de ahogy neuer kiszedte azt a fejest a hajnal lesgólja elött..

Lojzi_ 2009.09.28. 20:48:33

Favre ment. Pedig szerintem nem csak ő a felelős azért, hogy - nem túlzás - 11 Bundesliga szintű játékost sincs a keretben. Persze, hogy egy-két sérülés és az 1860 is nagy falat.

Preetz is gondolkodhatna.

avenger13 2009.09.28. 21:29:47

Tényleg nem csak Favre hibája, DE arra már kellett volna már rég jönnie, hogy ami tavaly bejött az idén nem működik váltani kell. Ez nem történt meg. A játékos keret gyenge, és simán lehet, hogy búcsúznak az első osztálytól, de azért ennél mindenképpen többet kéne mutatnia.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.28. 22:49:32

Favrenak mennie kellett, ez a világ rendje. megpróbált szarból várat építeni, nem ment. ettől még a szar szar marad.

Vul-Kahn 2009.09.28. 23:25:41

Amiben Favre hibás: Pantelic elüldözése, a hulladékok ( pl Nicu, Pejcinovic stb.) erőltetése, a túl védekező felfogás, illetve én úgy hallottam, h Simunic is Favre miatt távozott, de ebben nem vagyok biztos.

Amiben viszont Preetz hibás: Voronin nem-megszerzése (a tavalyi szezon után a föld alól is elő kellett volna kaparni azt az 5 milliót, amit a Pool kért érte), Wichniarek leigazolása (teljesen egyértelmű, h a srác ha kiteszi a lábát Bielefeldből, akkor elfelejt focizni, ráadásul ezt pont Berlinben is bemutatta már néhány éve, 44 meccs/4gól), a többi igazolás is borzalmas és érthetetlen volt - Pejcinovic, Bengtsson, tavaly Nicu - ezek Regionalliga-szintű játékosok.

Cicero, Raffael nem rossz zsugások, Dárdai is megüti a Bundesliga-szintet, Ebertben is van tehetség, Friedrich-hel, Drobnyval semmi baj, sőt ők kifejezetten jók, Kacarból meg akár nemzetközi klasszis is lehet pár éven belül, szóval ezzel a kerettel azért nem illene kiesni. Szerintem nem is fognak. És bár nem szeretem őket igazán, kicsit szurkolok is nekik, h maradjanak benn, nem nézne ki jól az Olympiastadion 10000 nézővel egy Koblenz elleni meccsen...

Lojzi_ 2009.09.29. 09:03:52

@Vul-Kahn: 7 játékost soroltál fel, akik véleményed szerint bundesliga szintű játékosok.
Az nem focicsapatnyi egyrészt, másrészt két sérülés és egy eltiltás gyorsan 4-re csökkenti ezt a számot, pedig bárkivel megtörténhet.
Ráadásul a 7-ből szerintem 3 olyan van, akinek a hiányát nem viseli el a csapat (Kacar, Drobny, Raffael, ebben a sorrendben). Nomármost ebből hétvégén ketten hiányoztak.

A hátralévő 10 meccsből 7-8 olyan van, aminél a pontszerzéshez is kell mind a hét játékos együttes jó teljesítménye. A helyzet nem rossz, de reménytelen...

És a legszörnyűbb az, hogy nem is hiányoznak majd a ligából, mert évek óta az egyik legszürkébb csapat. Tavaly a Voroninnal elért jó eredmény ellenére is mindenki fanyalgott, hogy nem oda való a Hertha, ahol állnak és a győzelmeik fele akkor is ordasnagy mázli volt, ami mödött nem volt valódi támadójáték, csak biztos védelem és talált gólok.
A talált gólok Panteliccsel és Voroninnal távoztak, a biztos védelem meg Simunics (és Drobny) hiányában szűnt meg.

Vul-Kahn 2009.09.29. 14:35:06

@Lojzi_: A játékuk nem hiányozna, én is leírtam már soxor, h mennyire szürkék és csak a mákból élnek, és h a 4. hely qrvára nem reális. De a Freiburgot, Mainzot, Bochumot én könnyebben nélkülözném, és szerintem a kereteik is gyengébbek.
Az meg, h Kacar meg Drobny sérült, az pech, nem szakmai hiba. Az, hogy a hiányukat nem tudják elviselni, az meg más alsóházi csapatoknál is így van. A Bochumnak se nagyon megy/menne Sestak nélkül, a Mainz is bajban lenne Ivanschitz vagy Bancé nélkül.
Rettenetesen gyenge ez a Hertha, de a kiesés akkor sem lenne reális. Én egyébként szezon előtt a 16. helyre tippeltem őket, de abban benne volt az ellenszenvem is, most, h kicsit megsajnáltam őket, és láttam a többi kiscsapatot is, azt mondom, 14-15. helyet érdemelnek. És ezt most nyilván nem az eddig mutatott játékuk alapján mondom, hanem a keretek erősségei alapján.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.09.29. 21:29:09

OFF:

Cívis népek!

Holnap összeülnénk a teniszkében, hogy együtt tekintsük meg a Juve megszégyenülését. ;)) Akit érdekel, dobjon már rám egy privátot.

ON

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.30. 00:18:12

@Basti: vagy egy üllőt. Ízlés szerint ;-)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.09.30. 10:53:40

@heinrich: hát ha Diego vág vagy kettőt, akkor nyugodtan jöhet az is

acdcisti 2009.10.03. 17:35:00

Mennyire lehetett érezni a meccs alatt hogy ez egy 0-0 lesz... valahogy mindig el tudjuk játszani....
Azon filózok hogy hányat rúgott a kapunkra a Köln... Közelít a nullához.
marhára zavar hogy ellenünk az egész csapat védekezik mindig... de illene egy nyamvadt gólt bekínlódni.
A pontrugásainkra most ki sem térek... katasztrófálisak... na, mind1.

értelmetlen_nevű 2009.10.03. 17:43:13

@acdcisti: Nekem egyébként nagyjából tetszett ez a meccs. Sajnos a kapu előtt nevetségesek vagyunk, Olic sztratoszférába lőtt ziccere emblematikus. De Ribery és Robben nélkül nem volt ez olyan rossz.

értelmetlen_nevű 2009.10.03. 17:44:42

Kroos meg lőtt végre egy jópofa gólt.

Lojzi_ 2009.10.03. 18:03:12

@acdcisti: Három meccs. Számtalan helyzet. Nulla gól. Amíg 30+ gól rohad a lelátón, a kezdőben meg a világ legdrágább impotens csatárai, addig nem is érdemlünk többet, mint 1 pont Poldiék ellen.

Ottl legalább megvilágosodott. Rájött arra, hogy a 11 kapus ellen az ő poziciójából néha illene átlövéssel próbálkozni. Egyrészt hátha bepattan, másrészt míg passzolni nem tud lőni igen, harmadrészt, ha már lecsorog, akkor onnan akármi is lehet. Vonatkozó futball-közhely: Lövésből lesz a gól.
Istenem csak el ne felejtse a következő fordulóra, amire most 89 perc alatt rájött!

Másik észrevételem: Pranjic nem Ribéry és Sosa nem Robben. Bármennyire is szeretné Van Gaal. Ha jövőre akar valamit a csapattal, akkor az átigazolási szezonra kérjen olyan középpályásokat, akik a zsugások nélkül is tudnak játszani (meg ha jön az Audi 100 milla, akkor mégegy zsugást, teszemazt Sosa helyett...), mert Schweini például ahhoz idomul, akivel játszik. Ha Ribéry az, akkor ő is kurvajó, ha Ottl az, akkor meg visszazuhan az ő szintjére.
Müller úgy látom a középpályán ragad, de ő - még - kevés ahhoz, hogy egy Bayernt elvigyen a hátán.

Megdícsérném viszont a védelmünket. Az utolsó 4 meccsen 1 gólt kaptunk, de ahhoz is Zé zsenialítása kellett. (ahogy ma nekünk is kellett volna...)

Braafheid viszont előrejátékban és pontrúgásban hasznavehetetlennek tűnik. Edzésen olyan jól lő kapura, hogy Ribéry illedelmesen arrébbáll, ha ő akarja lőni a szabit???

Lojzi_ 2009.10.03. 18:09:36

Ja és a Kusen megmutatta, hogy mit kell tenni egy Nürnberg (Köln) szintű csapattal egy komoly bajnokesélyesnek.

Nagy bajban leszünk, ha mégsem eresztenek le novemberben, mert a 8 pont kezd kicsit sok lenni.

Szebb években mindig azokat a meccseket kísértem figyelemmel, ahol valamelyik csapat 6 ponton belül volt az első helyhez (hozzánk) képest.
Ezt megföordítva Leverkusen szurkolóként nem rágnám a körmöm a Bayern következő meccsein.

acdcisti 2009.10.03. 18:10:17

@Lojzi_: Na igen, Tonit énis hiányolom. Volt pár kavarodás a 16oson belül, róla ezek elég nagy arányban szoktak bepattannni... olasz. Hiányoznak azok a suta, de mégis meglepően eredményes mozdulatai.
Amúgy érdekes hogy az ukrán még Ottl-t sem tudja kitúrni a kezdőből.

Lojzi_ 2009.10.03. 18:22:35

@acdcisti: Igen, ezen én is jót mosolyogtam, hogy megvették tavaly, MVB el is akart menni miatta, most meg MVB távollétében Ottl kiszorítja a csapatból.
Jelzem nem láttam a kispadon sem. Lehet, hogy ő is sérült?
Vagy egyszerűen csatlakozik Lellhez és Baumjohannhoz az amatőröknél?

Lojzi_ 2009.10.03. 18:30:49

@Lojzi_: Megnéztem nem lépett pályára ott sem.
Viszont Van Gaal akar egy barátságos meccset a válogatott-szünetben, hogy MVB és Toni újra formába lendülhessen.
MVB-t nem tudom, de Toni nem lehet rosszabb formában, mint a ma látott középcsatárok. Szimplán azért, mert ahhoz minimum öngólt kellene lőnie.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.03. 18:33:12

Elnézést a Bundesliga szekciótól, az idei szezonban a Herthához hasonló rajtot vettek a posztok, de a Pajától ellesett határtalan szorgalmat zászlómra tűzve fel fogom szívni magam :)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.10.03. 18:37:45

@heinrich: te, én átfutottam a kommenteket, de nem láttam utalást arra, hogy hiányolnának. :D

acdcisti 2009.10.03. 18:41:13

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Mi is szarrá kellett volna offoljuk az olasz posztot?

kroos 2009.10.03. 20:07:36

@heinrich: ez azt jelenti hogy Benito Bobafet rajongó?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.04. 02:00:53

@kroos: Toni, ezt hosszú percek óta képtelen vagyok értelmezni.

értelmetlen_nevű 2009.10.04. 02:05:54

Egyébként miért ilyen jó a leverkusen? ennyit számít Hyppia? Vagy Heynckes? A Schalkeval holtversenyben ők kapták a legkevesebb gólt. Megnézném őket az EL-ben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.04. 09:40:21

a meccset a 60. percig láttam és eléggé elszomorított ez a töketlenség. nem rajongok Toniért, de tényleg meg lehetne próbálni vele is.

egyébként ennek így nincs értelme, sok ez a három csatár előre ugyanarra a posztra, ha hármójuk közül alapból úgyis csak egy van fent. választani kell lassan. egyikben se bíznak, bár Gomezben ugye muszáj...

az biztos, h ilyen meccsek mindig benne vannak, de modorosság nélkül: ezt, h nyomunk egy félidőn át egy ezerszer jobb csapattal a gyengébb ellen, velem is meg lehet valósítani. pont azt várnám van Gaaltól, h oldja meg az ilyeneket. leszarom, hogyan. találja ki.

Braafheidnek meg szülinapja volt szerintem, vagy megnyert egy fogadást van Gaal-lal szemben.

kroos 2009.10.04. 15:08:01

@mocsing: 60. percig töketlenség?
az a 60 perc joga bonito volt az utolsó 30-hoz képest

értelmetlen_nevű 2009.10.04. 17:46:04

vezet a hertha, de jót röhögnék, ha helybenhagynák a hamburgot.

Lojzi_ 2009.10.04. 18:36:42

Szerencsétlen kapus. Ez nagyon durva....

Lojzi_ 2009.10.04. 18:37:17

Vele mondjuk nem cserélnék.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.04. 19:30:16

a Bayern pont azokat a meccseket nem hozza, amelyek a különbséget szokták jelenteni a bajnok és a dobogósok között. majd a rangadókon pótoljuk?

tétmeccsen utoljára a Nürnberg ellen, 278 perccel ezelőtt sikerült a kapuba találni.

a következő két meccsen a Freiburg (i) és a Frankfurt (i) ellen _tényleg_kötelező_ a 6 pont, ha komolyan gondolták ezt a salátástálat. túl sok a nagycsapat előttünk és már két gárda is 8 ponttal elhúzott. nincs veszve persze a dolog, mert az élmezőny most már-már közhelyesen kiegyenlített és lesznek nagy körbeverések.

pl a HSV padja nagyon rövidnek bizonyul, ha minőségi cserét keres az ember. Smolarek meg végül nem jött. ha Guerrero sérülése mellé Petric influenzás lesz, Berg az egyetlen normális csatáruk.

az biztos, h az őszi szezont meghatározza majd az okt. 31. és a nov. 22. közti három hét:
Stuttgart (i)
Bordeaux (o)
Schalke (o)
Leverkusen (o)

ezekre rendbe kell hozni Robbent és meg kell találni a kezdő középcsatárt, illetve azt, akinek van esélye kiszorítani, ezért rendszeresen a cseréje. kurvára nem fog ez így menni, h senki nem játszik két meccset végig, csak várja, h most talán ő a soros, aztán majd három meccs múlva megint, mert közben lesz egy olyan meccs is, amikor Olic a center.

és a balhátvédet is el kell dönteni, én a látottak alapján a hollandra szavazok, Pranjic egy rémálom azon a poszton.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.04. 20:29:29

Nem tudom ki látta ma a Herha kapusának produkcióját,de valami elképesztő volt,mondhatjuk hogy nincs szerencséje a kifutásokkal...
Én nem is láttam még ilyet,pláne kettőt egy meccsen.

Lojzi_ 2009.10.04. 20:36:41

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Kettőt két perc alatt. Ez valamivel pontosabb.

Vul-Kahn 2009.10.04. 20:47:20

Hihetetlen forduló volt, Schweinsteiger két kapufát fejelt, Martins duplakapufát rúg döntetlen állásnál a Bochum-Wolfsburg meccs legvégén, és ezek még nincsenek sehol. Mert ami a Hertha-Hamburgon történt, olyat szerintem csak 1szer lehet látni az életben.
Kezdődött Friedrich nem mindennapi gólörömével, aztán a "Top10 legérthetetlenebb öngól ever" egyike Kakától (ráadásul pont egy ilyen nevű játékostól), majd ez a 2 kifutás a kapustól... 19 éves a srác, a 33. percben csereként állt be Ochs helyett, (aki most játszotta első hazai meccsét a Herthában), de neki is (mármint a 19 éves Burchertnek) ez élete 2. Bundesliga-meccse, aztán a 38. percben ez a fejjel való mentés utáni gól, majd 86 másodperccel később pontosan ugyanez játszódik le még1x... Döbbenetes. Aki nem látta, mindenképp próbálja vhogy megnézni, ezt tényleg csak akkor hiheti el az ember, ha a saját szemével látja, talán még akkor se. Még mindig a hatása alatt vagyok...:)

értelmetlen_nevű 2009.10.05. 01:40:29

@Vul-Kahn: hoppá, ez a hertha-hsv tényleg kemény volt.

shinigami 2009.10.05. 04:15:32

www.youtube.com/watch?v=b0D3lpTS4_Q
burchert mutatvanya
es ittvan kaká ongolja is
www.youtube.com/watch?v=ZqkX9VXVsXM&feature=video_response
hat, nem lehetett konnyu meccs szurkolokent sem

kroos 2009.10.05. 08:20:16

tényleg azt hiszitek hogy a kiskapus elviszi a balhét?
kiválló ütemben lépet ki mind a kétszer, peche volt mert ha berlinihez kerül a labda akkor mots ö lenne a hős.
Amugy meg csinálta ezt meg már Neuer meg Lehmann is nem rég és sokkal csúnyábban....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 10:38:12

@shinigami:

Megnézve a videót, én azt nem értettem az első gólnál, hogy miért nem sprintelt vissza a kapus, mint egy állat, amikor látta, hogy ellenfélhez került a fejese. Egyébként szerintem is inkább a védők hibáztak, biztosítaniuk kellett volna.

Különben érdekes hétvége volt ez, mert a Vicente Calderónban az Atlético-Zaragoza meccsen szintén debütált egy 18 éves harmadik kapus. Ő meg (De Gea) összehozott, aztán kivédett (!) egy 11-est. Majd a második félidőben jött egy újabb 11-es, de azt már nem tudta védeni.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.05. 10:38:18

@shinigami: köszi a linkeket! a srác még öregkorában is verejtébe fürödve fog felriadni, ha erről álmodik...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.05. 11:59:22

@shinigami: megszavaztathatnánk, h Kaka vajon haza akarta fejelni, vagy szögletre

Vul-Kahn 2009.10.05. 12:00:21

@kroos: Szerintem sem a kapus volt a hibás, nem is írtam, hogy hibázott, csak azt, hogy nem mindennapi dolog 2 ilyet látni egy meccsen. Lehmann magánszáma a Köln ellen a múlt fordulóban szerintem is sokkal nagyobb hiba volt ezeknél, és Neuertől is emléxem, amikor 2 szezonnal ezelőtt a rostocki srác elé dobta a labdát, akinek csak az üres kapuba kellett emelnie 18ról. Egyáltalán nem szidom szegény Burchertet, sokkal inkább együttérzek vele. Egy ilyen csapat mögött nem lehet könnyű kapusnak lenni.

Vul-Kahn 2009.10.05. 12:03:31

Lehmann magánszáma a Köln ellen természetesen két fordulóval ezelőtt volt, hiszen az előző körben Frankfurtban nyertek 3-0ra.

kroos 2009.10.06. 07:39:06

az a szar hogy ha elöbb jön Gaal akkor Kroos most a Bayernban játszana,klinsi semmit se akart változtatni soha amiben egy kis kockázat van bár mondjuk ha meg marad akkor azt se tudnánk ki az a müller vagy badstuber...:(

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.10.06. 08:45:53

Most már muszáj volt megnéznem a Hertha-Hamburg összefoglalóját, és meg vagyok döbbenve. A fiatal kapus csak egyetlen dolognak örülhet - hogy az első gólt nem ő kapta...

christvhu 2009.10.06. 13:39:14

Hát én is megnéztem és nem csodálkoznék, ha a srác soha többet nem kerülne az első csapat közelébe Berlinben. Nem feltétlenül a gólok milyensége okán, inkább a reakciói voltak - számomra - furcsák....

értelmetlen_nevű 2009.10.10. 17:42:47

remélem mindenkinek megvan Podolski passza Klose gólja előtt.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.10. 17:48:35

@értelmetlen_nevű: nem láttam, csak most tudok bekapcsolódni a közvetítésbe, ahogy azt riporteresközhelyesen mondani szokás.

milyen volt?

egyébként valahol röhej Podolski kezdetése, Marin meg Trochowski a padon. meg ettől a 10-es meztől is felmegy bennem a pumpa.

BruceWayne 2009.10.10. 17:48:57

na ez a Szovjetunió-NSZK is hamar lefőtt..

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.10.10. 17:53:26

@Nerazzurri:
Egyet bepakolnak a ruszók és onnantól nincs megállás. :)

kroos 2009.10.10. 17:55:29

@mocsing: podolski meg klose is szar.
Más kérdés hogy ez a német válogatotthoz elég.
mi alapján vannak behivva...
én jön mindjárt a kérdés,miért te kit hivnál be helyettük?
öööööö izé

értelmetlen_nevű 2009.10.10. 17:55:35

@mocsing: fasza volt.

egyébként podolski általában elég jó a válogatottban, szerintem nem akkora röhej. az viszont igaz, hogy hirtelen elég sok lett a hasonló képességű játékos, nincs könnyű dolga Löwnek. a röhej inkább Kiessling mellőzése, nem tudom mit kellene csinálnia a behívóhoz. a kulcskérdés szerintem a dm pozíció, nem tudom, hogy Rolfes fel tud-e nőni a feladathoz.

nils_h 2009.10.10. 17:57:10

@OJ: Remélem Hiddink megmondja nekik a tutit a szünetben :D

BruceWayne 2009.10.10. 18:05:06

nyernének az oroszok és lenne egy német-francia pótselejtező az azért poén lenne

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.10. 18:07:45

@értelmetlen_nevű: van egy-két röhej, sztem ilyen Podolski szerelemből való játszatása, de A Röhej Cacau.

Rolfes egy fél Didi Hamann, de én sem hiszek benne.

@kroos: mondjuk ahogy értelmetlen_nevű is mondja, Kiessling megérdemelne egy esélyt, bár én aztán tényleg örülök, ha Klosenak legalább máshol jól megy.

kroos 2009.10.10. 19:05:24

@mocsing: ,,ha Klosenak legalább máshol jól megy"
de ki mondta hogy most ment neki?
Özil kihagyhatatlan helyzetbe hozta, ennyi történt.

értelmetlen_nevű 2009.10.10. 19:09:09

@kroos: szerintem pedig özil passza kicsit mögé ment, egyébként is esésben volt, nem volt kihagyhatatlan helyzet. egyébként tényleg nem játszott jól, bár a második félidőben Adleren kívül senki sem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.10. 19:09:37

@kroos: nézd, ha a Bayernben lenne egy csatár, aki az ordító helyzetekben nem hibázik, viszont semmit nem csinál a meccs többi részén, engem nem érdekelne. momentán mindenki hibázik ordító helyzetben. a Mainz és a Juventus ellen is.

nekünk most egy Makaay kéne, aki formán kívül is betalált legalább kétmeccsenként, ehhez képest mindenki szenved - gól nélkül.

és Klosénál már az is "megy neki" szituáció, ha rúgatnak vele egy gólt. szar, de ez van.

kroos 2009.10.10. 19:11:30

@mocsing: ez találó hogy ,rugatnak vele" mert özil passzában szerintem több volt a riziko mintha egyböl kapura löné, az volt szerencséjük hogy ignasevics bealudt.

kroos 2009.10.10. 19:12:55

@értelmetlen_nevű: egyébként én még nem láttam német csapatot jól játszani akkor ha vezetnek:)

értelmetlen_nevű 2009.10.10. 19:13:14

@kroos: szerintem is lőnie kellett volna Özilnek.

@mocsing: pontosan.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.10. 19:15:56

@kroos: az a baj, h a szenvedve gólokat szerző csatár leírása még mindig inkább Tonira illik, mintsem Kloséra, vagy Gomezre. most nagy szükség lesz a herefallal szerzett góljaira, már ha van Gaal hajlandó betenni a csapatba. mondjuk Olic friss sérülése után asszem le fog tenni a 4-3-3-ról, mivel azt szélső nélkül baromi nehéz. úgyhogy jöhet a Toni-Klose, vagy a Toni-Gomez lóbaszó-páros.

kroos 2009.10.10. 19:45:12

@mocsing: ,,lóbaszó-páros."
erröl a tegnapi pornófilm jut eszembe amit néztem az olasz meccs után:)
süti beállítások módosítása