Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Sikerrel védtük meg a 0-1-et

2009.09.10. 15:08 _benito

Erwin, én nem ilyen lovat akartam! Igazából nem is a lóval van bajom, mert az olyan, amilyen. Nem egy táltos paripa, de tegnap futhatott volna sokkal jobban is, ha a zsoké nem pakol rá mázsás súlyokat. Egy szar portugál csapat verte le tegnap a magyar válogatottat, ami már önmagában adhatna némi okot az önmarcangolásra, de még ennél is nagyobb baj, hogy a korán bekapott gól ellenére a mieink a világon semmit nem tettek annak érdekében, hogy ezt megakadályozzák. Mármint nem a játékosok, ők mentek volna, a lelkesedéssel és a lendülettel még nem is volt akkora baj, de Koeman döntései lehetetlenné tették, hogy esélyük legyen.

Megdicsértük a hollandot, amikor úgy éreztük, váratlant, és jót húzott. Volt ilyen több is. Elnéztük neki, hogy sem Máltát, sem Albániát nem tudtuk meggyőző teljesítménnyel leverni, mert azért csak levertük őket, és ezek ellen a csapatok ellen ez számított igazán (futball közhelyszótár, 1. oldal, lap teteje: a győzelmet nem kell megmagyarázni). Ráadásul ott volt a remény, hogy egy éve a svédek ellen játszottunk a legjobban, talán újra a jó csapatok ellen fog valami váratlant húzni, amivel – hangsúlyozzuk, nem az eredménnyel – újra maga mellé állítja az embereket.

A svédek ellen nem volt rossz gondolat Husztival középen kezdeni, a labdát a földön tartva ott lehetett keresnivalónk. Nem Koemanon múlt, hogy a játékosai cserben hagyták, szar játékkal, nulla teljesítménnyel esélyünk sem volt. A portugálok ellen viszont banális hibák egész sorát követte el, mind a kezdőjével, mind a cseréivel, mind a komplett meccselésével, és – személy szerint ezért vagyok a leginkább kiakadva – a sajtótájékoztatón kikérte magának, amikor felelősségre vonták néhányért a fentiek közül.

A meccs előtt azt mondta, győznünk kell, a döntetlen már nem elég, de hogy mégis kitől várta, hogy helyzetbe kerüljön, azt nem tudjuk. A portugálok is tudták, mire számítsanak, ezért Pepe egy sorral feljebb fogadta a labdát felhozó magyarokat (indokolatlan a többes szám, általában magányosan érkezett valaki), akik persze gyakorlatilag másodpercekre sem tudták megtartani a labdát az ellenfél térfelén. Lehet, hogy egyébként sem tudták volna, de abban a felállásban, ahogy Koeman a pályára küldte őket, az esély sem volt meg.

Egyedül Juják élt, egy teljes félidőn át fúratta a kutakat Dudával, erre Koeman fogta, és a második félidő elején visszavitte a szélsőt a balszélre, ahol már aztán semmit nem csinált ő sem. A szünet egyébként is fordulópont volt, ott eldőlt, hogy gyáva alibizés következik, mert a hátrányban levő csapathoz nem nyúlt hozzá a holland, pedig anyukám a pörkűt mellől is bemondta volna, hogy ebben a felállásban nem fogjuk megfordítani a meccset. 25 percet kapott Hajnal és Priskin, előbbi iszonyatos formája ellenére élvezi a bizalmat, utóbbi pedig jobbszelőbe jött, nem is nagyon tudta, mitévő legyen.

Aszongya az angol, if you don’t try, you’ll never fail. Pontosan ezt gondolta Koeman is, őrizte a 0-1-et. Mindezt egy unatkozó, semmi különöset nem mutató portugál csapat ellen. Megmagyarázható, hiszen a legkisebb különbségű győzelem, és Portugália tényleg sokkal jobb csapat nálunk, csak hát ilyen alapon felesleges meccseket játszani. Nem tudom, ki hogy van vele, de én egy hajtós 1-3-at sokkal többre becsültem volna, mint ezt a nyomorult vagdalkozással, és így esélytelenül elért 0-1-et.

183 komment

Címkék: magyar beszámoló összefoglaló magyar válogatott válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr421373096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.10. 15:17:02

sztem az első félidő jó volt...

azt gondolom, h e portugálok ellen főleg pontrúgásokból lehettünk volna eredményesek, de nem tudtuk a szögleteket beadni, szabadrúgás kombit senki nem ismerte... így nehéz...

a válogatottat meg kéne tanítani gólt rúgni.

IronRock 2009.09.10. 15:20:24

Szóról szóra egyetértek. Már a kezdő kihirdetésekor se tudtam, mi a francot is akar Koeman a 3 védekező középpályással. Azt a 3 db támadó feladatú játékost meg keresztbe lenyelték a portugálok. Azt se értettem, mi a francnak kellett Husztit a jobbszélre kitenni, mikor ott volt Buzsáky (őt képes volt a 83. percben behozni, holott már sokkal korábban kellett volna). Az az igazság, hogy bármennyire is szereti Erwin bá ezt a 4-2-3-1 felállást, most egyszerűen nem ezt kellett volna játszani, mivel nem voltak meg a megfelelő játékosaink hozzá. Jobb lett volna egy 4-4-2 vagy 4-4-1-1.
Annyit elértünk, hogy kinyírtuk a portugálok játékát, alig volt helyzetük, de Koeman-nak a jelek szerint semmiféle terve nem volt a továbbiakra. Mintha az lett volna a taktikai utasítás hogy védekezzünk precízen, zárjuk le a területet (pontrúgásból így is beszoptuk), aztán elöl meg majd lesz valami. Hátbazeg, "majdleszvalami"-re nem lehet alapozni egy hazai meccset, pláne nem a portugálok ellen! Támadni meg senki nem tudott/akart. A portugáloknak meg jól volt az 1:0-s vezetés...
Én nem tudom mégis mire számít Koeman a hátralevő két idegenbeli meccsen, de ha hasonló taktikával állunk ki, úgy megraknak minket hogy forogni fogunk...

tjunior 2009.09.10. 15:26:19

63. perc 0-1, nincs egy magyar az ellenfél térfelén, Torghelle a félpályánál bóklászik, a portugálok meg adogatják körbe a labdát és nem hisznek a szemüknek "Ezek nem is akarnak támadni? hátrányban? amikor úgy kellene nekik is a 3 pont mint a falat kenyér?ilyet még nem láttam!"
de örüljünk mert a védekezést egész jól megoldottuk, meg Ronaldot levettük, csak kétszer kellett védenie a lövését Babosnak, a gond ott kezdődik hogy a portugálok nem is akartak támadni, röhögtek a markukba, hogy ilyen beszariak vagyunk.
Összeszámolta valaki hány épkézláb tudatos támadásunk volt a 2 meccsen? 3 jó passz egymás után? Torghellétől hányszor pattant 3 méternél közelebb a labda ha hozzáért? Dzsudzsák egész jól tud kevergetni Juhász meg tud nagyon határozott védő lenni, ennyi a magyar válogatot per pillanat, a többiek szóra sem érdemesek.

robill760 2009.09.10. 15:31:13

nem mondom azt, hogy soha többé nem megyek ki válogatott meccsre, mert zsinórban négy megnyert tétmeccsel bármikor be tudnak lelkesíteni, de az Ibrahimovic gólja utáni sokk kész vakáció volt a tegnapi siralomvölgyhöz képest...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.10. 15:34:46

Mondjuk kezdésnek nem volt ez elfuserált gondolat, hogy ilyen védekező csapatot küldött be, mert ha nem kapunk hamar gólt, akkor a portugálok sokkal vehemensebben jöttek volna és a kontrázás működhetett volna.

Az más kérdés, hogy a gól után talán előbb kellett volna valamit lépni. Még akkor is, ha annak meg mondjuk reálisan egy 1-5 lett volna az eredménye, mert akkor meg ugye a portugálok szednek szét minket. De igaz, legalább próbálkozni kellett volna valamit...

Meg hát ezek a "ha a gólt leszámítjuk, jól védekeztünk" jellegű kijelentések ezek egyszerre dühítőek és nevetségesek...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.10. 15:35:51

Rég olvastam őszinte dühöt a szavaidból benito, és gratula, ezt is úgy sikerült megofglamazni, mintha higgadt fejjel tetted volna, pedig süt az indulat.

Az a borzasztó, hogy az egésznek olyan szaga van, mintha koeman bácsit fertőzte volna meg a hazai közeg, és nem fordítva. valaki kommentált is ilyet az előző posztban. bízom benne, hogy nem erről van szó, de jó lenne büszkének lenni októberben, és bizakodva kezdeni a következő selejtezőkört.

caralho voador 2009.09.10. 16:06:50

Mondjunk valami pozitívat is: a hangulat csodálatos volt, még az alsógatyám is libabőrös lett időnként. Lenne itt egy normális stadion (értsd: a nézők nem 250 méterre a gyeptől), olyan katlan lenne, hogy még.
Az első félidő tetszett. A másodikról ne beszéljünk. Igaz, ez még így is egy ikszes meccs volt.

balu11 2009.09.10. 16:07:05

na, nem írom be még egyszer azt a sokat, amit az előbb írtam, csak a net úgy gondolta. h eltünteti

1 - túlzottnak tartom a kritikát, sztem ez volt a jó alapfelállás, a cserék lehettek volna jobbak, koraibbak (azért lássuk be, nem volt hosszú a pad...)

2 - "Koemant megfertőzi a magyar futballközeg" - faszság (bocs). Alaptalan, ellenőrizhetetlen, ráadásul egyértelmű volt, h egyből előkerül, ahogy jön két bukta zsinórban. Akkor már inkább: Gyepest, Vadóczot, Tóth Balázst megfertőzte a koemani higgadt profizmus. Van annyi alapja, mint az előzőnek (sőt!)

3 - talán Cruyff mondta, h ha gólt akarsz lőni, hozz be egy védekező középpályást...

balu11 2009.09.10. 16:08:15

@balu11: "koraibbak" - ilyen szó nincs is, szóval korábbiak :)

nordsee 2009.09.10. 16:13:21

@balu11: Faszság, allegória, mindegy. Mi az egyáltalán hogy futballközeg stb.
A lényeg a tesze-tosza, kishitű, megalkuvó attitűd.

vigvik 2009.09.10. 16:14:54

Nem láttam az egész meccset, de nekem nem voltak ennyire negatív érzéseim a végén. Kaptunk egy potyaszagú gólt, amit ráadásul nagy nyugodtan lefújhatott volna bíró kifelé szabinak. Pepe támaszkodott, Vadócz meg megadta magát, sima szabad.

Azután nem helyeztük ugyan nagy nyomás alá az ellent, de elég jól védekeztünk, a portugál ászok csak szenvedtek, alig volt nagyobb helyzetük (talán 2-3). Játékunk tényleg nem nagyon volt, de azért oda-odaértünk a kapu elé, mégha csak szabiból vagy szögletből is. Mindenesetre végig éreztem rá egy kis esélyt, hogy találunk egy gólt, mint a svédek ellen, és akkor bármi lehet. Szerintem jobb volt ez így, mintha nekiállunk támadni, és szaladunk bele egy nagy verésbe. Én azt mondom, hogy pont így adtuk meg magunknak az esélyt egy bravúrra (pontszerzés), sajnos nem sikerült.

Pampito 2009.09.10. 16:16:10

Nem értem,h miért van mindenki kiakadva. Én tegnap elégedett voltam a fiukkal. Küzdöttek,hajtottak,sokkal jobbak voltak mint a Svédek ellen. Jobb lett volna ha kitámadunk és kapunk egy 5öst? Azt mondjuk nemnagyon értem,h Németet még hány évig akarják jegelni?! Csatárok nélkül nehéz támadni....

nils_h 2009.09.10. 16:20:21

@balu11: én is túlzottnak tartom a kritikát. Ilyen jól védekező magyar válogatottat régen lehetett látni. És én is azt gondolom, hogy ezzel a taktikával nem volt baj, amikor kifutottunk a gyepre. Amikor bekaptuk (a faszt) a gólt, onnantól volt esélytelen így játszani, tényleg hamarabb kellett volna váltani. Bár miután váltottunk, elöl nem lettünk jobbak, hátul viszont sokkal jobban kinyíltunk.

caralho voador 2009.09.10. 16:24:04

@Pampito: nanana. Sanyit ne bántsuk. Kell valaki, aki folyamatosan terrorizálja a védőket. Meg aztán, ahhoz képest, hogy folyamatosan kapta az íveléseket, amikor a legközelebbi csapattárs is 20 métere volt tőle, egész sok labdát megtartott.
Hehe: www.nemzetisport.hu/data/kepgaleria/NSO/Vb_selejtezok_2009_szeptember9/CB_20.jpg
Kapusunk viszont nincs. Babos már a svédek ellen is hajmeresztően jött ki 1-2 beadásra, na de ez tegnap... Ilyen fos góllal kikapni! Gulácsi kéne ide.

nils_h 2009.09.10. 16:26:24

@caralho voador: kemény ez a fotó :) Szerintem Sanyi kiteszi a falra otthon!

Pampito 2009.09.10. 16:26:59

@caralho voador:
Úgy gondoltam,h Sanyi mellett ,még
nyugodtan elférne a pályán.
1 Harcos és 1 Teknikás.

caralho voador 2009.09.10. 16:30:44

@Pampito: jaja, amúgy Némethet én is megnézném a válogatottban, meg aztán Rudolf is nagyon kellett volna, szerintem. Pech.

horas 2009.09.10. 16:46:36

Jóvan Benito,aztán neked se jó ám semmi...le vagy szarva

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.10. 16:47:03

@balu11: 3-ra: azért kellenek a csatárok/támadók is, különben kinek adja a megszerzett labdát?

mindegy, bennem is az a filing, hogy jó volt a srácoknak ez a 0:1, nem túl méretes, ha zakó is. ez van. kinnt rosszabb lesz. ott nem fogják megúszni a kitömést.

2009.09.10. 16:52:59

Maradonát edzőnek! :)

Pecséttörő 2009.09.10. 16:57:04

Felesleges Ervinnel elvitetni a balhét. Az igazság az, hogy a válogatott évek óta többet teljesít, mint a magyar foci egésze engedné. Például elhiteti velünk, hogy akár ott is lehetnénk a nagyok között. Már ez az illúzió is szép dolog, köszönjük! A valóság meg ez a két meccs volt, ezen meg nem tudunk átlépni. Lehetett volna kitámadni kajakra, le lettünk volna kontrázva, lett volna 1-4 körüli eredmény mindkét meccsen. Ennyi.

MrT 2009.09.10. 17:01:10

Volt szerencsém kint lenni mind a két meccsen és abszolút egyetértek caralho voador-ral. A hangulat parádés volt. Két dolgot emelnék ki: amikor a svédek megszerezték az első góljukat durván 3 és fél másodperc múlva elkezdett iszonyatos hangerővel zúgni a "ria, ria, hungária" illetve a portugálok elleni visszhang-játék.
Azonban sajnos ez volt a legjobb része a 2x90 percnek.
Valamiért az volt az érzésem, hogy Koeman mindkét ellenfelet a saját fegyverével akarja legyőzni. A svédek ellen jöttek az ívelgetések szélről, amit kevésbé daliás termetű Szabolcsunk nem nagyon tudott mire vélni, a portugálok ellen meg a rövid passzos játék volt a cél, legalábbis a felállásunkat (Vadócz, mint védekező középpályás - WTF??) elnézve.
Sok edző nyilatkozatában szerepelt már, hogy ők nem az ellenfélhez alkalmazkodnak, hanem a saját játékukat erőltetik. Szép. De szerény véleményem szerint Koeman nem nagy edző és a magyar válogatott sem akkora csapat, hogy ezt bejátszhassa. Sőt...
Összefoglalva _benito, sajnos abszolút egyetértek. Kár, pedig a hangulat jó volt.

caralho voador 2009.09.10. 17:01:44

Én is inkább úgy fogalmaznám meg, hogy ha a játékosaink nem itthon nevelődnek, nem jönnek elő a szokott gyermekbetegségek (lassú gondolkodás, rossz passzok, átvételek, elcseszett szögletek), akkor mondjuk 50%-kal több támadást vezetünk, stb., és ezzel a taktikával is simán meglehetett volna az iksz. Sajnos ezzel kell főzni, ebben pedig sokkal több nincs.
Többet kellett volna amúgy hajigálni magunkat, a francia spori majdnem mindent lefújt. (kivéve Cének, neki majdnem semmit sem. höhö)

Eastbay1 2009.09.10. 17:02:32

@balu11: Cruyff ilyet tuti nem mondott, ugyanis a rendszereben nem volt vedekezo kp.

Eastbay1 2009.09.10. 17:03:52

@MrT: Miert mi a baj a Vadocz-cal?

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.10. 17:05:00

azt kéne eldönteni, hogy mit akarnánk látni. én nem olyat, mint a svédek ellen (ezt a meccset most nem láttam), de a nyilatkozatok árulkodóak. nyilván nyerni nem tudunk, akkor örüljünk annak, hogyha rúgunk egy gólt... amíg el nem jutunk odáig, hogy hoppá, többet rugtunk a rendes játékidő alatt, mint az ellen... :)
ha ennek a mostani stílusnak az lenne az eredménye, hogy kijutunk, vagy pótselejtezőt játszunk, nyilván mindenki oda lenne (néhány kivételtől eltekintve, pl nekem fontosabb lenne a normális játék a magyar válogatottól...).

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.10. 17:09:16

Szerintem kb 50-50% a csapat és edző felelőssége.

A 3 vkp kezdés teljesen védhető, de már szünetben váltani kellett volna legalább egy cserével, aztán a 70. körül jöhet egy kettős, tíz percet adni Buzsákynak felesleges, az semmire nem elég.

Azt viszont nem tiltotta meg Koeman senkinek, hogy cselezzen, vagy kapura lőjjön. Három méter sugarú körben toszogattuk egymásnak a labdát, senki nem kérte, senki nem mutatta magát, keresztlabdát egyet sem adtunk a meccsen.

Szerintem a legnagyobb hiba Torghelle játéka volt, Sanyi csak az ötösön belül veszélyes, még a tizenhatoson belül elmegy, de amikor Koeman jól tudja, h 30-50 méterre leszünk a kaputól, ott Sanya semmit sem ér. Cselezni nem tud, lőni nem tud, viszont legalább lassú.

Gondolom a céltalan ívelgetés sem volt a taktika része, sem pedig az örökös labdaeladás, amiben Vadócz élen járt.

Esküszöm, középen még Tóth volt a legjobb.

Huszti rettenetesen szenved, formán kívül van, nekem iszonyatosan hiányzott Gera - KÖZÉPRŐL.

Gyepes viszont hiba nélkül játszott, és a védekezésünkkel nem volt gond, eltekintve az ovis góltól, ami akkor is 100%-ig Babosé, ha Vadócz is hibázott előtte.

A nulla pont nem akkora csalódás, mint az, hogy a két meccsen összesen nem volt három felépített támadásunk, és rengetegszer feleslegesen emeltük fel a labdát.

Borzasztóan hiányzik ebbe a csapatba egy igazi kapitány, aki vagy a játékával vagy a mentalitásával vezér tudna lenni.

Pecséttörő 2009.09.10. 17:16:18

@anonim222 [semleges néző]:
Szerintem az embereknek (nekem is) az illúzió a fontos. Hogy "né már, milyen izgalmas, pariban vagyunk bazmeg a portugálokkal, leszedjük a C Ronaldót!" Ha "normálisan" játszanánk, ahogy írod, vagyis gólra, akkor nagyon csúnyán kikapnánk. Mert akkor az ellenfél is "normálisan" játszana.

MrT 2009.09.10. 17:22:07

@Eastbay1: Vadócz abszolút formán kívül van. Amennyire én láttam annyi épkézláb megmozdulása volt, mint Hajnalnak a svédek ellen.
@heinrich: A céltalan ívelgetéstől a hátamon felállt a szőr... Az első félidő második felében a portugálok pályán sem voltak és általában nálunk volt a labda, csak a befejezésekkel volt a gond. Megoldás? Még egy csatár aki Nemzetünk Sándorát helyzetbe hozhatja és fordítva. Legalábbis szerintem, de Erwinnél nem. A szünet után egyetlen dolgot csináltunk: Babos kirúgás Torghelle felé, aki érthető módon nem tud mit kezdeni a nem túl pontos labdákkal, mert többen vették körbe, mint ahány portugál a térfelünkön volt az utolsó húsz percben. Túl nagy volt a váltás ahhoz, hogy Koeman keze ne legyen benn. Szvsz.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.10. 17:23:19

@Pecséttörő: nem mondtam, hogy a többséget képviselem... de így helybenjárunk, ezt a szintet, amit most mutattak, már régóta tudjuk. fejlődni kéne. 1 évvel ezelőtt ez a csapat jobb volt.

balu11 2009.09.10. 17:31:05

@heinrich: tényleg kellene egy vezér, és úgy látszik, h már a Koeman sem feltétlenül gondolja, h a Hajnal lehet az (sztem jobb is lenne, ha nem rakná rá ezt a terhet - valamiért úgy érzem, felszabadultabban játszana, ha nem lenne rajta karszalag)

nyilván Gera lenne a megoldás, de ő meg elég rég óta van formán kívül ehhez

Rolin nem nézett ki rosszul a szalag - csak ő meg olyan halkszavú...

nehéz kérdés, és sztem is sarkalatos

(ugyancsak egyetértek azzal, h alapvetően Babos hibája a gól!)

montipájton 2009.09.10. 17:41:22

@heinrich: Na, már épp írmi akartam Benitónak, hogy a poszt kissé méltatlan az NST-hez, mert az égvilágon semmi kifejtés nincs benne az alap-állításról (hogy ti. mit is cseszett el Koeman a taktikával), de a kommented végül is helyettesíti a posztot, ráadásul inkább vele dértek egyet ezúttal.

A három vkp kissé ugyan soknak tűnt, pláne, hogy egyikük se tud igazából építkezni a rombolás mellett (de vajon melyik magyar vkp tudott utoljára? ), de szerintem se Koeman tehet arról, hogy nincs klasszis középpályásunk, hogy csatárunk mégúgy sincs, ha meg nem játszatja Torghellét, azért anyázzák.
A tévében lehetett látni, hogy már a 20. percben síkideg, amiért nem megyünk előre.

Talán Buzsáky, mondják egyesek, elfelejtve, hogy ő se száz százalékos, azonkívül lassú és körülményes. Igaz, nem kapott sok időt.

Szóval, hibázott Koeman is nyilván, de az egész második félidőben annyira lehangoló volt az állományunk, hogy nem tudom elfogadni, hogy ennek a kispad az oka. A pályán nem voltunk sehol.

Amit viszont nem értek, az Koeman nyilatkozata Dzsudzsákról. Mi az, hogy túl van értékelve?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 17:47:23

@heinrich: "az örökös labdaeladás, amiben Vadócz élen járt."

Ezt meg miből veszed? Én direkt figyeltem Vadócz játékát, ő volt az egyetlen a vkp.-ok/védők közül, aki nem ívelgette föl kényszeresen a labdákat. Volt egy-két pontatlan passza, de még így is mindenképpen a jobbak között volt. Hogy a gólnál mit kellett volna csinálnia a kapu torkában, amikor Pepe szabályosan (?) lebirkózta őt, azt nem tudom. Hogy Babosnak mit, azt viszont igen. Ám Isten ments, hogy bűnbakot keressünk.

Egyébként ezzel a véleménnyel értek egyet leginkább: "mert ha nem kapunk hamar gólt, akkor a portugálok sokkal vehemensebben jöttek volna és a kontrázás működhetett volna." (@promontor:)

Ki volt ez találva, csak nem kellett volna gólt kapni...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.10. 17:49:05

@heinrich: amikor kiderült Tóth játszatása, több helyről is hallottam, hogy nemá. itt is olvastam már olyat, h kilóg ebből a csapatból. de szerintem egyszerűen jobb, mint Vadócz. azon a poszton biztos jobb. vagy mondjunk másik szót: hasznosabb.

Vadócz a mi Borowskink. ütközőembernek kevés, nem elég kemény hozzá, nem megy bele a csínbe, nem teszi oda magát - ezekből következően nem szerez elég labdát. előrejátékban meg iszonyú lassan gondolkodik és nem kreatív. kineveztük vkp-nak, de neki sincs posztja.

IronRock 2009.09.10. 17:54:44

@montipájton: Ezt hol olvastad, hogy Koeman ilyet nyilatkozott Dzsudzsákról? Hiába próbáltam megkeresni nem találtam.
Mellesleg én se értem a dolgot. Ha volt olyan játékos a két meccsen, akit vitán felül (na jó, némi vita után) a legjobbnak, vagy az egyik legjobbnak lehet nevezni, az pont Dzsudzsák. Ha Koeman szerint ő túl van értékelve, nem tudom mit is kellett volna mondania Hajnalra, Vadóczra, stb. Mert akkor ők még inkább túl vannak értékelve eszerint a logika szerint...

doktor.dikhed 2009.09.10. 17:57:38

"Sanyit ne bántsuk."

Torghelle lassú, körülményes, ügyetlen és formán kívül játszik. Mondjuk a mai meccs nem rajta ment el.

Még mindig azt mondom, ha szarul játszunk, legalább tanuljunk meg állított labdából beívelni. Állítom, hogy az egész vb selejtező mezőnyéből a mi pontrúgásaink a legrosszabbak, ha beívelésről van szó.

Azzal meg maximálisan egyetértek, hogy a szünetben cserélni kellett volna, még ha manapság nem is divat. Egyszerűen vannak olyan meccsek, ahol 45 perc után egyértelmű, hogy változtatni kell, ráadásul nekünk nincsenek olyan játékosaink, akik 15-20 perc alatt változtatni tudnak a játék menetén.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 17:57:50

@montipájton: @IronRock:

Szerintem úgy érthette, hogy mindenki csodát vár tőle. Hogy minden meccse olyan legyen, mint az Ajax elleni.

Tegnap is többször ellőtte a labdát, amikor a passzolás talán jobb megoldás lett volna.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.10. 17:59:45

@Csöncsön: Miből veszem? Néztem a meccset ;-)

Már az előbb is írtam, hogy egyértelműen Babos felelőssége a gól, de azért egy védőnek/vkp-nak minimum égő, ha a saját ötösén arréb teszik.

@mocsing: ezzel viszont abszolút egyet tudok érteni, annyi megjegyzéssel, hogy Tóthot most láttam először jól játszani. Ettől függetlenül el kell ismerni, jól játszott, most felesleges volt károgni miatta - csak ez nehogy azt jelentse, hogy akármi van, tíz meccsre kirobbanthatatlan.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.10. 18:03:42

@heinrich: én csak a gólt láttam, Vadócz háttal (!!!) az érkező labdának, Pepe hóna alatt. hát... inkább itt abba is hagynám.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.10. 18:05:54

@heinrich:

Ha meg ellenáll a birkózásnak, még 11-est ad a bíró. Igazából rohadt kellemetlen szabadrúgás volt, már amikor megadta a szabadrúgást a francia (apropó: történt-e egyáltalán szabálytalanság?), éreztem, hogy ez nagyon nem hiányzott. Se előtte, se utána nem volt helyzetük a portugáloknak. (Max. egy, amikor Gyepes behátrált Cé előtt, az meg kapura rúgta.)

gibson 2009.09.10. 18:11:21

"pedig anyukám a pörkűt mellől is bemondta volna, hogy ebben a felállásban nem fogjuk megfordítani a meccset"

Hát az enyém konkrétan be is mondta, igaz pörkölt helyett csak fröccsöztünk. :D

És az milyen volt, amikor Léderer azon kezdett hangosan gondolkodni hogy akkor Céronáldót most 94, vagy "egyes források szerint" csak 70 millióért vette meg a Madrid??? Anyám borogass. Amúgy még jó, hogy nem nyertünk, mert őt már akkor elvitte volna egy infarktus amikor belőjük az első gólunkat. Egy-egy helyzet/ecské/nél így is akkorát ordított hogy majdnem kiestem a fotelből.

fran7 2009.09.10. 18:22:23

Először is Cruyff védőről beszélt, hogy olyat kell behozni ha hátrányban van az ember, mert labda nélkül nem lehet támadni. Na mi magyarok nem is támadtunk.
Dicséritek itt a védöinket, de Koeman nem véletlenül hozott be három védekező középpályást, ha Gyepes lenne a belső védőm én négyet is hoznék, mekkora gyertyát rúgott az ötösön, de valakiknek ez a jó, de hát valakiknek Telek is nagy király volt.
Koeman döntött amellett, hogy védekezni fogunk, mert arra mindenkit meg lehet tanítani, a XX. sz. elején még hat védővel játszottak, de ez csak az olyan kukacoskodóknak számit, mint én. Nem jól védekeztünk csak sűrűen voltunk a pályán, ez hatásos a grundon.
Más: valakik azt mondják, hogy minek játszatnánk Németh Krisztiánt, hiszen nincs rutinja. Azok, miért nem emlékeznek arra, hogy Krisztián 17 évesen jobban kilógott a mezőnyből, az nb1-ben, mint most Rudolf, aki szintén egy jó kis futballista. Három év ilyen nagy idő?

Csörszike 2009.09.10. 18:29:34

@balu11: Beckenbauer mondta. és ha jólemlékszem nem védekező középpályást, hanem védő mondott. de azért szerintem ez inkább csak bon mot, azért valószínűleg éni csatárt cserélnék...főleg ebbe a csapatba, ahol alig van. mondjuk a padon se nagyon...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.10. 18:34:01

most ötlöttem ki... jutott eszembe. hagyni kell a jó magyar légiósokat a klubcsapatjaikban teljesiteni, arra talán büszkék lehetünk majd, ha tényleg igazi profik lesznek. talán kinő egy komoly garnitura odakinnt, most is azt hittük, hogy már megvannak, de tévedtünk, úgy tünik...
a cím nagyon ütős amúgy. el lehet gondolkodni rajta, mit is jelent...
akik meg a válogatottban játszanak, ne a 0:1-et védjék, b@szki.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.10. 18:48:20

A három védekezőközépályás, szerintem, nagyon a helyén volt, nagyon kellettek ők. Ha ők nincsenek, akkor a portugálok, addig passzolgattak volna, hogy labdához sem jutunk. Szóval ők, szerintem, a labdatartás ellen játszottak.

Véleményem szerint Torghelle a kaputól távol is hasznos, egyszer úgy emelgette a labdát 40 méterre a kaputól két porty között, hogy öröm volt nézni. Ráadásul a letámadást nagyon tudja. Nem nyugodt a védő, ha ő ott van, na.

Nekem nagyon szimpatikus továbbra is az, amit Koeman csinál.

Az egy kivédhetetlen helyzet, hogy támadóink, kreatív játékosaink - talán Dzsudzsákot leszámítva - formán kívül fociztak. Ahhoz Herrerának kell lenni, hogy ezzel valaki megbirkózzon.
A kutyát ők ásták el, a kreatívok!!

És mindenki, aki gyalázata Gyepest, az kérjen bocsánatot tőle! :))

sporttárs 2009.09.10. 18:51:26

Jó poszt, de heinrichnek is igaza van. :)

Számomra nevetséges, ahogy frusztrációjukat vagy ellenszenvüket "tárgyiasítva" egyesek a portugálokat szidják, mert a bunkók nem akartak további három gólt rúgni. Ja, mert mi Máltán 1-0-nál akartunk, ugye. A portugáloknak mi a maguk máltája voltunk: egy kötelező, nagyon fontos és óvott győzelem.

Bátrabb játékkal betehettünk volna nekik, de mintha inkább a nagy zakó elkerülésére utaztunk volna. Igaz, tartom azt is, hogy nyílt játéknál csúnyán megfirkáltak volna minket. Bár az ő helyzetkihasználásukkal... Eh, most már mindegy. :)

sporttárs 2009.09.10. 18:54:08

Még annyit, hogy Deco azt nyilatkozta, az eddigi pontszámunk alapján többet várt tőlünk.
Ezt többféleképpen is elgondolkodtató, amellett, hogy az óvatosságukat is magyarázza.

Bauxit 2009.09.10. 18:54:48

tv-n nezve, a kovetkezok jateka tetszett:
Juhasz, Dardai, Dzsudzsak

Kovetkezok jateka nem: Gyepes, Hajnal, Vadocz, Torghelle, Huszti

Akikre kivancsi lennek: Buzsaky, Meszaros, Szalai, Nemeth, Gera hatravont ekben, Varga (dvsc), Koman Vladimir, Zsidai, Pinter vagy Balogh

Timberke 2009.09.10. 19:05:47

Azért a meccs után Kokó nem felejtette el a legfontosabbat megemlíteni, amolyan jó magyar szokásként, ti. "...matematikai esélyünk még van...". Enélkül nem lett volna az igazi! :-)

Bauxit 2009.09.10. 19:11:01

@mbemba: a Gyepes nem tud hiba nelkul lehozni egy meccset! a kreativok forman kivul vannak, meg ok egy jol mukodo gepezetben kreativkodnak a sajat csapatukban, el kene felejteni h a Huszti/Dzsudzsak egyszerre van a palyan, a Gerat meg nem a szelre kene tenni, amikor a szelre van eleg jelentkezo!
Hajnal meg egyszeruen kovalyog a palyan, lehet h nem dobja mar fel csekely 40e szurkolo :D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.10. 19:17:21

"Azt akarjuk, hogy játsszon a magyar válogatott. Mindenki fussa ki a belét, csússzon-másszon a szabad labdákért, egyetlen percre se érezhessék úgy a portugálok, hogy megtört az ellenfél. Ez pedig azért lenne nagyon fontos, mert ha úgy megy végig a selejtezősorozat, hogy nem szerzünk több pontot (esélyes, ne tagadjuk), akkor beindul a siratóasszony-kórus, és nem lesz mit a pofájukba mázolni elkussoltatás céljából." - _benito, ezt írtad tegnap. Ma pedig az érvelésed alapján rizikó nélkül a siratóasszony-kórus élére állsz. Szép ;-)! Pedig szerintem szaladtak a fiúk, csúsztunk-másztunk a szabadlabdákért, csak vagy előre íveltük azokat, mintha feneketlen kútba hánynánk, vagy pedig eladtuk őket.

Szerintem sem volt rossz ötlet stabil védelemmel fölállni a portugálok ellen, sőt én is azt mondom, ha egyből a gól után kitámadunk csúnya zakó a vége. Sőt Querios is tanult a korábbi selejtezők egyikéből-másikából, mikor addig támadtak nyíltsisakkal amíg, mondjuk a kontrázó dánok nem fordítottak ellenük az utolsó percekben.

Szerintem akkor próbált kockáztatni Koeman - aki mellesleg tisztában volt a két csapat képességei közti különbséggel -, amikor már megérte. Amúgy akkor lenne jogos _benito kritikája, ha olyan játékos állományunk lenne, amelyik nyíltsisakos hirigben képes eggyel többet rúgni, mint a porrtugálok

Így viszont arra vártunk, hogy portugálok hátha türelmüket vesztik és játszani kezdenek, mi meg majd kontrázhatunk jól. A portugálok meg arra vártak, hogy mi jöjjünk kijebb, hogy ők ficánkolhassanak a nagyobb területen. Ebből lett egy fos meccs, amely akkor élénkült meg mikor már muszáj volt mennünk a gólért.

Persze várhatjuk a tavaly őszi svédek ellen játékot, de az szembeötlő, hogy az ottani kulcsemberek, Hajnal, Gera, Huszti formája közel sincsen a tavaly őszihez képest, ez pedig tán nem Koeman hibája.

@Csöncsön: Figyelj, ha Vadócz a PL-ben játszana, akkor is így védenéd?

hmikey 2009.09.10. 19:28:39

Vadócznak szépen engedelmesen dobni kellett volna egy hátast, amikor Pepe rámászott a gól előtt (egyrészt, a csávó alól eltűnik a támasz = nem tud pontosan fejelni, másrészt, a spori befújja).

Dzsudzsákon látszott, hogy amikor egy visszapasszból üresen rá tudott lőni, majd becsinál, annyira izgul (nem bántom, mert kedvelem a játékát, de ez van).

Ez pedig mind a kettő a rutin meg hideg fej kérdése.

Amúgy meg tényleg korábban kellett volna csereberélni, néztem utána a Német - Azerbajdzsánt, ott Löw simán lekapott két embert a szünetben.

Nem voltak annyira acélosak ezek a portugálok. Nagyon vigyorogtam, amikor cr7 utána akart rúgni Halmosinak a földön ülve :))

Koeman szövegét meg szerintem félrefordították, nem azt akarta mondani, hogy túlértékelt játékosaink vannak, csak nem mindegy, hogy mondjuk a holland bajnokságban sztár valaki, vagy a PL-ben.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.10. 19:39:49

@Bauxit: Szerintem a kreatívok nélkül még nyúlbélábbak vagyunk. Ők mind tudtnak focizni, most nem ment nekik.
Talán Hajnal bosszant a legjobban. Engem is!

Persze jó lett volna, ha nyerünk, szerzünk pontokat, de...

Érdemes lenne belegondolni mindig, amikor ezért, azért hibáztatunk valakit, hogy milyen iszonyú tudáskülönbség (Real-játékosok, Chelase-játékosok,... vs. Bundesliga2) volt tegnap a pályán, a játékosok értékéről nem is beszélve. Ez persze közhelyes, de a tényekről megfeledkezni sok színes, jópofa megjegyzésért, az nem frankó!
Szerintem!

neeskens 2009.09.10. 19:42:44

@hmikey: Szerintem Dzsudzsáknál az van, hogy a Psv-ben nem raknak ekkora felelősséget rá. Másrészt a PSV jobb csatárokból válogathat, mint a magyar válogatott.

Amúgy lehet úgy is nézni, hogy a világranglistán előttünk állókkal szemben hány pontot szereztünk, úgy tűnik egyet. Ami nem előrelépés, sajnos.A tegnapi játék pedig nagyon gyenge volt, sikerült két jó szabadrúgást, meg egy veszélyesnek tűnő löbbölést összehoznunk. A kaput egyszer találtuk el, hazai pályán, amikor csak a győzelemmel mehetnénk valamire. Az összes hazai meccsen kinn voltam a Puskásban és megmondom őszintén, nem látom az előrelépést. Az, hogy harcolnak a fiúk kevés. Focizni kéne már egy kicsit.Tenni-venni a labdát, járatni nem rudosni ész nélkül a Sanyi felé előre.

Akik itt a fiatalokat emlegetik. Nekem ezzel kapcsolatban egyszerű a véleményem, akkor hívják meg , ha a magyarnál erősebb bajnoksákben legalább egy fél szezont rendszeresen játszott, Utánpótlás meccsek, tarcsi bajnokik kizárva, csak a felnőtt szint.

Sajnos ilyen egy sincs, talán majd lesz Németh az AEK-ban.Lehet itt mondogatni, hogy vérfrissítés,de nézzétek meg mire mentünk a behívott fiatalokkal Várhidi alatt pl. Moldovában?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.10. 19:44:03

@mbemba: "Véleményem szerint Torghelle a kaputól távol is hasznos, egyszer úgy emelgette a labdát 40 méterre a kaputól két porty között, hogy öröm volt nézni."

Előttem van a jelenet, de szerintem csak próbálta végre megszelídíteni azt az istenverte labdát :))

neeskens 2009.09.10. 19:50:25

Ja és mielőtt Montipájton, vagy valaki belekötne, gyorsan leírom. Hogy SZERINTEM van így és ez egy VÉLEMÉNY.

hmikey 2009.09.10. 19:53:48

@neeskens: Jogos, mondjuk nem mindegy, hogy van melletted egy Afellay, aki képes cselezni és passzolni, elöl meg egy Koevermans, aki 2 védővel a hátán is elmegy a kapuig, vagy kapásból beveri, levétel nélkül :)

doktor.dikhed 2009.09.10. 19:56:53

@mbemba: "Véleményem szerint Torghelle a kaputól távol is hasznos, egyszer úgy emelgette a labdát 40 méterre a kaputól két porty között, hogy öröm volt nézni."

És pont az a dolga, hogy a kaputól 40 méterre emelgessen, ahol senki sem érdekel az emelgetése :D

Ferguson 2009.09.10. 20:01:41

Tudjátok mit nem értek? Most van ez a zuhanyhíradó, a "szakértők" értetlenkedve, karszéttárva elemzik az eseményeket. Ha lenne egy tökös (sport)televíziónk, akkor most koeman nem a repülőn ülne hazafelé hollandiába, hanem a stúdióban ülne válaszolva a kritikus megjegyzésekre. Erről szólna a minőségi sporttévézés, sportújságírás, ezek meg itt elemzik azt, amit mindenki tud és látott. A kérdéseket és kritikákat nem egymásnak kell feltenni, hanem az illetékeseknek kéne...

montipájton 2009.09.10. 20:05:11

@neeskens: Nyugi, most még egyet is értünk. )) A stockholmi meccshez képest sajnos kétségtelenül eltűnt a bátorság és a játék is a csapatból. Ez van.

Mala Suerte 2009.09.10. 20:06:04

Hát, igen. Összességében szerintem is hatalmas élmény volt a szerda éjjel a Puskásban, gusztustalanul színészkedő portugálok ide, ötlettelenül és pontatlanul játszó magyar válogatott oda. [Mellesleg ezt a majomembert nem illett volna eltiltani pár évre a zöld gyepról? http://www.youtube.com/watch?v=7otnqqfXLTI&feature=fvst]

A fiúk kétségtelenül akartak, Juhász, Gyepes, Bodnár (!), Tóth teljesen rendben voltak és Torghelle is jó néhányszor megelőzte az emberét (embereit). Halmosi lomha, mint egy lajhár, ezen nincs mit boncolgatni, de neki sem volt nagyobb bakija. Huszti nem középe való és pont. Hajnalon mikor beállt, látszott, hogy "ráfért" kihagyni a kezdőből. Dárdai, Vadócz szokásos, Dzsudzsák is nagyon ment, csak egyszerűen nem jött neki össze szinte semmi és ez azért előbb-utóbb meglátszott a játékán.

Én nem haragszom Koemanra sem. Persze, hamarabb kellett volna változtatni, de azt ne felejtsétek, hogy ad 1 rengeteg sérült volt és elég rövid kispad; ad 2 az "egészséges" játékosok erőállapota is iszonyú, mint ahogy az a svédek ellen már kiderült... Amúgy - ha a játék alapján egyértelműen nem is, - de simán benne volt a meccsben, hogy az egyik felívelés vagy akármilyen pontrúgás után a 95. percben találunk egy gólt. Akkor most nem lenne rinya?

Egyébként nem tudom, hogy a svéd vagy a portugál válogatottat szeretném-e szívesebben látni jövőre Dél-Afrikában. Az egyik "taktikája", hogy "ilyennincsbazmeg" mázligólók után/előtt/közben öli a focit, a másik meg inkább a színészkedésre próbál építeni, na meg arra, aki ebben élen jár - és aki mintha egyelőre még nem bírná el annak a karszalagnak a súlyát...

montipájton 2009.09.10. 20:11:06

@neeskens: És amit a fiatalokról írsz, azzal is egyetértek, egyelőre nem törték be a kaput. Én Vass Ádámban sokat látok, Némethről meg próbálom elhinni, hogy tényleg ő lesz A csatár. Kérdés, mikor?

drani 2009.09.10. 20:21:22

Sziasztok!
Szerintem sem volt elhibázott az alapgondolat a 3 vkp-val, de ugyanúgy elbaszták a játékosok a taktikát a korán bekapott góllal, mint szombaton. A védelem jó volt, Gyepesben viszont akkor sem tudok bízni, ha most egész keveset hibázott. Pozitívum volt Halmosi és Tóth védekezése. Dzsudzsák volt az egyetlen, aki cselezni tudott és volt is önbizalma. Sanyi meglepően jó volt, de nagyon kipukkadt a végére.
Koeman nem egy Capello, de nem miatta, hanem a keret szűkössége miatt nem tudunk előrelépni a játékunkban. Viszont nagyon nem érzi a cserék ritmusát (buzsákyt legkésőbb a 60. percben kellett volna behoznia)
Összességében szerintem ott tart a válogatott, hogy a nálunk gyengébbeket meg tudjuk verni, a nálunk erősebbeket meg tudjuk szorongatni, de amíg nem bővül minőségi játékosokkal a keret, nincs is esély továbblépni. Én Koeman helyében elkezdenék keresgélni a fiatalok között már Portugáliában (Németh, Szalai, Gulácsi stb.)

Ferguson 2009.09.10. 20:25:37

Hehh :) Hihetetlen, h ez a fasz sportegyes farkas norbert ilyen kérdést tesz fel bosingwa-nak, h mit szólt a lelkes magyar szurkerekhez?! :O Bosingwa meg az arckifejezésével: "Mi van ember, mi a tökömet érdekelnek engem a magyar szurkolók, én hétről hétre 40-60 ezer ember előtt játszok.." Hihetetlen, h ha itthon megszólaltatnak egy külföldi sztárt, akkor csak a teljesen irreleváns lelkes magyar szurkolókat és az aranycsapatot képesek a képébe vágni...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.10. 20:31:14

@heinrich: De meglepődtél az eredményen! :)
Én igen! :)

Küzd és mindig meglep valamivel. Tényleg, meg az ollózás sem volt csúnya.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2009.09.10. 20:36:22

Torghellét hanyagolni kéne, de gyorsan. És kvázi tök mindegy, ki játszik a helyén. Mert szép-szép, hogy kergeti a védőket, de erre gyakorlatilag bárkinek képesnek kellene lennie, nem egy nagy érdem, eredménye meg semmi, a portugál bekkek akkor is kipasszolták a meccs elején a labdát oldalvonalon kívülre vagy négyszer, amikor közel-távol nem volt magyar játékos.
Ellenben én még csatárt nem láttam, akit ennyire zavarna a labda. Fent ültem a 24-es szektorban, de oda lehetett hallani, hogy sír az a szerencsétlen labda, ha csak Sanyi felé száll...
Valaki fentebb írta, jó lenne, ha 3 méteren belül maradna ha hozzáérne, és nagyon igaza van. Az a faszi egy labdát nem volt képes levenni tegnap, a két leghasznosabb megmozdulása az volt, amikor fellökték a buta portugál védők, ahelyett, hogy hagyták volna visszapattanni róla a félpályáig a labdát.
És úgy egyébként, ha kitámadtak volna a portugálok, akkor hogyan is kontráztunk volna a hozzászólásom témáját adó fiatalemberrel? Ész nélkül helyezkedik, lassú, a labdát megjátszani nem képes, tehát sem átvenni, sem egyből passzolni.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.10. 20:38:11

@heinrich: De meglepődtél az eredményen! :) helyett
De meglepődtél az eredményen? :)

neeskens 2009.09.10. 20:44:42

Borzasztó csatárínségben vagyunk, szegény Fehér Miki, de jó is lenne, ha még köztünk lenne. Most lenne kb. pályája csúcsán, valószínűleg.

Talán Németh Krisztián, végre eljött a Liverpoolból, nagyon rossz döntés volt az neki, 2 felnőtt bajnoki 1 az angol másodosztályban, egy most a görögöknél 2 év alatt.Ha fejlődik és Rudolf is jó formát mutat, akkor egy Németh-Rudolf kettős a következő EB selejtezőköön összeállhat és akkor teljesen más csatárjátékunk lehet.

Még egyszer mondom látva élőben a tavaly őszi dán meccset meg ezeket én semmi fejlődést nem tapasztaltam, ami lehangoló. Küzdeni mindeki tud, Albánia és Málta is megszorongatja a nagyokat néha.

A pontrúgásokat meg gyakorolni, egyáltalán nem vagyunk veszélyesek kapura, belőlük az a helyzet.

horas 2009.09.10. 20:54:17

Most mindneki ezt a válogatottat szapúlja,mikor az utolsó pillantaban is támadtak akkor hülye amatörők,lekell nyelni a labdát,kikell rúgni a stadionból...most taktikusan próbáltak focizni nem ment sehogy se lehet,hogy elöbb lehetett volna váltani,de most jobb lett volna ha a második félidő elején kapunk még egyet aztán egy szédelgés lett volna az egész meccs?Ez a válogatott legalább nagyjából a képességeihez mérten teljesít.A nagy penge elödők,Nyilasi,Törőcsík és így tovább ők faszák voltak,aztán mit értek el?erről ennyit...

sporttárs 2009.09.10. 20:54:49

A fiatalokhoz annyit, hogy tegnap egy félidőt láttam az MTK elleni U-20-as edzőmeccsből, persze ez még semmi, de azért... Hát, nem tudom. Majd a vébén kiderül, milyen szintet is képviselnek, de én az MTK-ból, Honvédból, Fradiból vagy Vidiből behívottakban azt a hatalmas sanszot azért nem látom.

Persze a lényeg az lenne, hogy adjanak pár jó spílert feljebb és Némethből talán tényleg lesz majd valaki (mondjuk ilyen edzőmeccseken elnézve a habitusát megértem Dárdait, amikor ingerülten beszél róla), a tehetsége vitathatatlan. Simon is jó csatárrá nőheti ki magát. Komanról a körülményessége tűnt fel, rengeteget dajkálgatta a bogyót, pedig elvileg neki nem sok köze van a magyar iskolához. Majd meglátjuk.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.10. 20:57:22

@horas: Egyetértünk a maiakban, de Nyíl kinn volt 2 vébén!

Secnir 2009.09.10. 21:05:56

ööö...
...jól értem, most a kapitányt kell szidni?

a svëd meccs után a taktikát szidta mindenki, most meg a kapitányt.
szeretném felhívni a figyelmét mindenkinek arra, hogy a pályán a játékosok szaladgálnak, nem pedig a kapitány meg a taktika.
egy intelligens játékosnak fel kell ismernie a hibás és a jó taktikát. és tudnia kell kijavítania azt. ennek nyomát sem láttam az elmúlt két meccsen. de korábban sem.

crouchy 2009.09.10. 21:17:04

Off: az eléképzelhető hogy egy debrecenben élő ember tudott nekem jegyet foglalni a DVSC-Poolra? Nem bérletben, hanem csak arra a meccsre. ?

istenhátmögött 2009.09.10. 21:20:21

nya de megis hogyan lehet ugy meccselni h a kilencedik percben a kapus bekap egy potyat egy naladnal sokkal erosebb csapattol?
elbazsta, de kit es hogyan tudott volna behozni h jibb legyen???
az egesz ott ment el h ugy gondolta ha 11 felnott ember elete nagy sanszaert megy fel jatszani akkor nem a 10 percben kap elkerulheto golt
ennyi innen kene inditani nem a kezdotol
eselye sem volt megvalositani amit akart es mind2x durva egyeni hibak miatt
pont semmi tobb

BruceWayne 2009.09.10. 21:36:10

rosszkor kaptuk megint a gólt LOLLL

van gól ami jókor jön? mert azért egy portugál és egy svéd csapat ellen várható hogy valamikor jönni fog a gól.

majd portugáliaban akkor az legyen a taktika hogy eleve úgy fussunk ki mintha 0-1 lenne oda, akkor nem érheti meglepetés a csapatot meg a taktiak se borul :-D

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.10. 21:41:04

koeman mellett: a felállással nem volt különösebb gond, bár Tóth Balázsnak (aki tényleg jobban játszott mint a válogatottban szokott) szólni kellett volna, hogy a keresztlabdákat inkább valaki más szórja el (persze jogos kérdés, hogy ki). ilyen kapott gólra nehéz felkészülni. arról sem nagyon tehet, hogy a néhány játszani is tudó játékos közül összesen egy volt értékelhető formában, a többi néma csend
koeman ellen: priskin bármely labdaérintésében több értelem volt mint sanyi összes labdalevételében. ha nincs is formában, egy kezdő félidőt meg lehetett volna próbálni, ő is magas, nem gyenge és egyedül is képes valamit kezdeni. a szünetben jobb lett volna legalább egyet váltani.
én örülök, hogy 2011-ig szerződése van, pl olyan már nem nagyon van, hogy nem tudjuk mit akar az edző játszatni, most már arról megy a kritika, hogy rossz amit kitalált. hagyni kell, hadd csinálja, aztán ha hosszabb távon MIATTA nem javul a helyzet, jöhet capello :))

Ayreon 2009.09.10. 21:45:18

Amíg Torghelle Magyarország elsőszámú csatára ne is nagyon várjunk semmit.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.10. 21:56:21

@redcard: ja, capellot csak azért, mert ha sikerült összeraknia lampardot és gerrardot, akkor talán a huszti-zsuzsi ellentét is menni fog

SamS 2009.09.10. 21:57:58

@redcard: Priskin az égvilágon semmi értelmeset nem csinált, bár ahogy _benito is írta, szar poszton játszott. Mondjuk attól még fele olyan lelkesedéssel nem vetette magát a küzdelembe, mint Torghelle.

@Ayreon: Rajta soha nem múlik. Ha nem rakás szar középpálya lenne mögötte folyamatosan, akkor sokkal hatékonyabb lenne.

doktor.dikhed 2009.09.10. 22:02:56

@SamS: "Rajta soha nem múlik. Ha nem rakás szar középpálya lenne mögötte folyamatosan, akkor sokkal hatékonyabb lenne."

Ez sajnos nem igaz. Egy bombaformában játszó Torghelle lehetne az első számú csatár, de hosszú ideje nincs formában, és ilyenkor jönnek ki a hiányosságai, amit már többen említettek, hogy még magyar szinten is borzasztóan ügyetlen.

Egy ideje, még amikor gólt lő, akkor is azt látom, hogy nélküle többre mennénk, mert a gólja mellett 5-6 biztató támadás elmegy rajta, mert nem tudja levenni a labdát, vagy visszaadni a kényszerítőt...

SamS 2009.09.10. 22:10:03

@doktor.dikhed: Nos, amíg erre a legtechnikásabb játékosaink (Hajnal, Gera) sem képesek - ketten az utóbbi 2 meccsen több technikai hibát vétettek, mint Sanyi - addig miért várunk el ilyesmit a középcsatárunktól? Huszti, Hajnal, Gera, Buzsáky. Teljesen mindegy, ki játszik mögötte, sokkal több támadás megy el rajtuk - akiknek elvileg maximum rossz döntést szabadna hozniuk ezen a szinten, de nem 10 méteres passzokat elrontani.

Azt aláírom, hogy Torghelle magához képest szar formában játszott, de hogy így sem lógott ki lefelé (sőt), az biztos. ahogyan az is, hogy játszhatott volna helyette akárki, nem lett volna sokkal jobb a játék képe, és az eredmény sem.

doktor.dikhed 2009.09.10. 22:26:11

Szerintem, ez rossz hozzáállás, hogy ha Gera szar, akkor lehet Sanyi is szar.

Torghelle helyére lenne 1-2 jelentkező csatár, akik indokolatlanul kevés lehetőséget kaptak. Ki kellene próbálni őket, mert rosszabb nem lesz, mint Torghellével.

Gera nem ennyire egyértelmű. Tényleg gyenge, be se raknám már egy ideje, ugyanakkor a magyar válogatottból két ember van, aki képes váratlan húzásokra: Gera és Dzsudzsák.

Gera az egyetlen, akitől klasszis megmozdulásokat láttam, akkor is, amikor nincs formában. Dzsudzsák meg a fürgeségével és a lelkesedésével tudja meglepni az ellenfelet.

Gerának meg kell próbálni megtalálni a megfelelő posztot a válogatottban, mert ő az, aki miatt megéri próbálkozni, de ha ez rövid időn belül nem sikerül, akkor - bármennyire is kedvenc, kimondom - el kell felejteni. A cserepadra felesleges.

Huszti meg Hajnal akármekkora sztárok is külföldön, nekem nem meggyőzőek. Kicsik, gyorsak, ügyesek, de nem klasszisok és sosem lesznek azok.

SamS 2009.09.10. 22:51:14

@doktor.dikhed: Részben igazad van. Sanyit nem jogosítja fel Gera és Hajnal bénázása őt is labdakezelési hibák tömkelegére. DE! Óriási különbség a kétfajta játékostípus között, hogy amíg a Gera, Hajnal típusú játékosok rossz formában (nem sikerülnek a passzok, cselek, rossz döntések) semmit nem tesznek hozzá a játékhoz (főleg az utóbbi), addig Torghelle még akkor is képes zavart kelteni, szabadrúgásokat kiharcolni, folyamatos nyomás alá helyezni az ellenfelet, amikor amúgy nem megy neki a játék.

rowi 2009.09.10. 23:13:29

Dzsudzsi, Juhász, Babos (vagy Fülöp) , esetleg Dárdai ennyi. a többit cserélgetheti akárki legfeljebb mázlija lehet, hogy jót húz vele. védünk 1 van, csatárunk nincs, középpályánk éppen egész fasza volna, ha mindenki formában van, de szemmel láthatólag nincs. így meg...és így a 3ik kalap se lesz meg az eb selejtezőre szal megint cseszhetjük...pedig ez már megint egy gyenge (jó, nem nekünk...) csoport volt tökéletes sorsolással és rengeteg x-szel ...

nordsee 2009.09.10. 23:25:13

@SamS: Priskin lepattintotta magáról Alvest, egész végig nem tudott vele mit kezdeni a bekk, míg Sanyit rendszeresen lefejelte hátulról. Emlékszem, volt egy olyan Priskin-megmozdulás, amikor próbált kényszerítőzni Sanyival, de ez neki nem esett le, átvette a lasztit és bevitte a portugál falba...

Asidotus 2009.09.11. 00:29:24

OFF:
Miért van az, hogy Fabio Capello mindig, minden csapatával bajnok?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 01:35:11

Kint voltunk mindkét meccsen,a hangulat,emberek,valami fantasztikus volt!Kár hogy nem volt több most a fiúkban,nekem igazán az fáj,hogy mindig túl sokat remélek,de ez nem Dárdaiék hibája persze.Ennek a 2 meccsnek az élményet semmi sem tudja elvenni,főleg azt az elképesztően fantasztikus,hátborzongató utolsó negyedórát a svédek elleni meccsen,kivéve persze az utolsó utáni pillanatot.Életre szóló élmény volt,nagy köszönet ezért a srácoknak,és bár úgy néz ki Koeman sem csinált csodát,de az,hogy összesen több mint 80 ezer ember volt kiváncsi az utóbbi két meccsre,az már tényleg valami.Most úgy néz ki ez ennyi volt,de mondom,azok a varázslatos percek örökre megmaradnak.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 01:36:43

No persze mi is kétszer voltunk kint,ahogy gondolom sokan mások is,igy lehet hogy nem több mint 80 ezer,de mondandóm lényegén ez nem változtat.

Hriszto 2009.09.11. 07:28:03

Mekkora arc ez a Kistelek-i, hogy hosszabbított Kúmannal még a svéd, portugál meccsek előtt, tudhatott vmit előre...és Benitonál is kinyílt a bicska a Puskás Stadionos sajttájon elhangzottak miatt. E. Kúman: én fasza gyerek vagyok, a játékosok csoffadtak...

És Hofinak igaza van: Nem az a baj, hogy kikaptunk, hanem, hogy ÍGY kaptunk ki!

montipájton 2009.09.11. 07:33:22

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Látod, ezt az élményt is lehet máshogy értelmezni: Szöllősi tegnap a Sport 1-en savanyú pofával lökte a cinikus dumát, hogy az MLSZ legalább örülhet, mert a két zakót is megnézte 80 ezer ember, így a haszon megvan.
Komolyan, fáj neki(k) minden apró pozitívum, sebaj, cserébe jól kicsámcsogták magukat a vereségeken. (Nyilasi kivétel valamelyest, ő legalább örülni is tud néha, viszont Bognár Gyuri azon mondatát, hogy nem érti a taktikát, mert igenis van olyan állomány, akikkel sokkal támadóbb focit lehetett volna játszani, egyszerűen nem értem. Kabátra meg Tökölire gondolt vajon?)

bonaventura 2009.09.11. 09:09:27

arra leszek kíváncsi, tét nélkül hogy fogunk játszani a nagyok ellen

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 09:32:27

@montipájton: Bognár Nemzeti Sportban is ezt nyomja álandóan azzal a hitgyülis csillogással a szemében. El van kicsit tévedve a srác.

Mala Suerte 2009.09.11. 09:33:55

@bonaventura: lehet, hogy meglepődünk...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 09:35:33

@bonaventura: 0:2 Portugáliában, 0:0 Dániában, de csak mert a dánoknak már jó lesz a döntetlen is. Játszani meg ugyanígy fogunk...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 09:42:50

@montipájton: Ja az akasztott ki igazán, mikor szöllősi azon kérődzött, hogy Koemannál fordult elő először a történelemben, hogy csatár nélkül állt ki a magyar válogatott még tavaly a dánok ellen és most svédek ellen visszatért ehhez. Arról már nem beszélt, hogy nincs egy nagy csapatok elleni játékra alakalmas csatárunk.

kroos 2009.09.11. 09:50:58

@montipájton: ,,Kabátra meg Tökölire gondolt vajon"
Igen ezt már mondta. Meg Bajzátra.

@popp: nekem a kedvencem amikor azt szajkózza hogy Gerát be kell rakni középre.
De!!
arról nem beszél hogy ki játszon a helyén a jobb oldalon,arról sem hogy akkor Hajnalnak mi lenne a posztja.

Titi120 2009.09.11. 10:58:36

@montipájton:

Forog a gyomor, amikor ezek a magyar szaktekintélyek úgy osszák az észt, hogy közben ahol lehet még jól bele is rúgnak a felelősséget viselő külföldibe.

Miközben az elmúlt tizenvalahány évben mit tettek ezek le az asztalra az állandó okoskodásaikon kívül ?

Lisztesnek még vállig értek a fürtjei, amikor utoljára Varga Zoli elért valamit a futballunkban, az elmúlt meccseken nyújtott szakkomentátori tevékenysége meg tökéletesen megmagyarázza, hogy azóta miért bukott meg kegyetlenül mindenhol, ahol itthon megfordult ...

De a legkegyetlenebb ez a Bognár Gyuri tényleg, tőle aztán ideje volna megkérdeznie valakinek, hogy te mit tettél le az asztalra az elmúlt években, papa ?
Két maroknyi zsetont a piros 18 -asra valamelyik soproni kaszinóban ?
Ezt nevezem !

Kedvenc mantrájuk az ilyeneknek jellemzően az "én biztos feltolnék két csatárt hazai pályán", meg a "4-4-2 -őt ide, nem kell ezt cifrázni". Itt tartanak ...

sh4d0w 2009.09.11. 11:02:20

Koeman egy fogalmatlan idióta. A helyében 3-4 csatárt odaraktam volna a portugál védelemre, egyrészt garantált lett volna a meglepetés, másrészt győzzön az, aki több gólt rúg. Nekünk nem volt igazi tétje a meccsnek, nagyjából tökmindegy, hogy 0-1, vagy 0-6.

Ezenkívül arról a Dzsudzsákról írja, hogy túlértékelt, akit Wenger akart leigazolni az Arsenalba...

sh4d0w 2009.09.11. 11:03:24

@sh4d0w: ja igen, Hajnal 5 alkalommal próbált passzolni, telitalálatos nem volt...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:12:49

@popp:

Ha Koman válogatott lenne, te nem kísérnéd kitüntetett figyelemmel a teljesítményét? :-)

@redcard: "én örülök, hogy 2011-ig szerződése van, pl olyan már nem nagyon van, hogy nem tudjuk mit akar az edző játszatni, most már arról megy a kritika, hogy rossz amit kitalált."

Ez mekkora szöveg... :-))

De egyébként tökéletesen egyetértek.

sporttárs 2009.09.11. 11:15:43

"Koeman egy fogalmatlan idióta. A helyében 3-4 csatárt odaraktam volna a portugál védelemre, egyrészt garantált lett volna a meglepetés"

Hát, erről tényleg egyik kedvenc Rejtő idézetem jut eszembe:

Na ütni! - sürgette a maláj. - Lesz meglepetés!
Csakugyan nagy meglepetést okozott. Mert hogy valaki egyetlen pofontól valóságos szaltót csináljon, négy utast és több kisasztal málnaszörpöt felborítson, az igazán meglepő.
A maláj orrán, száján, fülén dőlt a vér, és a jobb szemétől a szája széléig felrepedt a bőre. Így pihegett kissé elterülve miközben a négy utas állandóan sürgette, hogy keljen fel róluk.
A maláj ordítva ugrott fel.
- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról.
José vállat vont.
- Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani.

Szóval, valahogy így lett volna meglepetés a mecsen is, attól tartok. :)

sporttárs 2009.09.11. 11:18:20

@popp: Amennyiben a csillogás a szemében tényleg hitgyülis, akkor nem csoda, ha Gerát szeretné a csapatban látni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:20:09

@sporttárs:

Szerintem sh4d0w ironikus megjegyzésnek szánta. :-)

davidmoyes 2009.09.11. 11:26:55

@kroos: Ez az! Pontosan. Engem egyébként halálosan irritálnak a fogalmatlan Zomborival, amikor megmagyarázzák, hogy 3-4-3-at kellene játszani...

kroos 2009.09.11. 11:26:57

Gyuriról annyit szeretnék mondani hogy az Nb1-es közvetitések alatt/után viszont tényleg jó észrevételei vannak, és nem közhelyekben beszél.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:30:18

@kroos:

Egyetértek. Szerintem csak az a baj vele, hogy túlértékeli a magyar edzőket/bajnokságot/játékosokat. Emlékszem, a Fener-MTK meccs után mondta: tudta, hogy nem lesz nagy vereség a vége, mert az MTK tud passzolni. A visszavágón kiderült, hogy ez mire elég...

davidmoyes 2009.09.11. 11:34:53

Jut eszembe, azt szokta szajkózni, hogy a Gerzson játsszon árnyékéket. Na most, amikor Lothar (akiért egyébiránt sosem rajongtam) azt játszatott vele, akkor meg őt szapulták..(mármint Lothart) ..tipikus.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.11. 11:42:05

@sh4d0w: "Ezenkívül arról a Dzsudzsákról írja, hogy túlértékelt, akit Wenger akart leigazolni az Arsenalba... "

mert a blikk megírta? miért nem igazolta le? meg ki helyett?

balu11 2009.09.11. 11:53:07

@crouchy: vendégszektorba, gondolom...

Bold 2009.09.11. 12:06:36

Van egy tuti megoldásom arra, hogyan lehetnénk ott minden vb-n. Semmi mást nem kell tenni, mint amit Izrael tett. Átkérte magát európába, mi pedig kérjük át magunkat a CONCACAF zónába. Fidzsi-szigetekkel és Zöld-foki szigetekkel csak elbírunk.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.11. 12:12:26

Bodnár György egy nagyképű fasz, neki soha semmi nem meglepetés, és természetesen számítani lehetett rá, hogy... pfff, eredménye persze egy sincs edzőként, de az nem számít.

Bauxit 2009.09.11. 12:25:02

@mbemba:
A logikáddal élve, te játszatnál labdatartásra épülő taktikát egy olyan válogatott ellen, akik ár/minőség arányban jobbak labdatartásban? A Kommented építőnek találtam, és ne vedd személyesen.

Szóval lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de ha nem nevesítek, az a bajom, hogy a csapatösszeállításnál nincs meg a Feng-Shui, nincs meg a megfelelő arány Játékrészek közt (és azon belül)

Karaktereket akarok látni, piszkos tizenkettőt.

Azt akarom látni, ahogy a Dárdai csúszik mászik, anyázza a Némethet az interjukban, majd a Németh megnyeri neki a meccset, Bodnár kidönti a kapufát 30ról, Dzsudzsák elküldi egy doboz cigiért a védőket, Juhász irányítja a védelmet, a kapusunk lekaszál minden támadót az ötösön belül.

ki kéne találni valami stílust, amit játszhatunk, mert a Szakma mindig a magyaros stílusról beszél, de azt már csak a Filmmúzeumon látni, nem a pályákon.

Matfu 2009.09.11. 12:29:58

Bodnár László: Egy év fogház, felfüggesztve
jogerős

nordsee 2009.09.11. 13:06:29

@heinrich: Jaj, már! Az utolsó mellékmondat, ejj. Nem ismerem az edzői munkásságodat, de a megmondásaid feldolgozásához ez nem is szükséges. :)
(V.ö.: filmkritikus vs. rendező)

lexx 2009.09.11. 13:11:22

@Bold:
na feltalaltad a csoben a lyukat, ezt mar 20 eve szajkozzak a szurkolok. :)
egyebkent meg a concacaf zonabol kurvara pont nem lenne sok eselyunk mexiko meg a jenkik ellen.
a zold-foki szigetek azaz cape-verde pedig portugal terulet ha jol emlekszem valahol afrika nyugati partjainal.(vagy az Sao Tome? de mindenkeppen az atlanti oceanon :) hajra:)

halareaal 2009.09.11. 13:22:58

@lexx: de asszem 3an jutnak tovább, szal ki lehetne csusszanni Mexikó és az USA mögött. Zöld foki-szk amugy afrikai ország hivatalosan.

Mérgező Hulladék 2009.09.11. 13:23:37

@lexx: de ha USA és Mexikó helyett Fidzsi (Óceánia) és a Zöld-foki szigetek (Afrika) lennének ott - utóbbiak csak akkor, ha a legjobb zöld-foki származású játékosok továbbra is csak a portugál, svájci, svéd válogatottban játszanának -, akkor már lehetne reális esélyünk :)

Bold 2009.09.11. 13:35:23

Jó, akkor a meccseljünk Vatikánnal.

Ez megfelel? :-)

sh4d0w 2009.09.11. 13:42:29

@sporttárs: @Csöncsön: a Rejtő-idézeten jót röhögtem, de ettől még komolyan gondoltam, amit írtam. Pontok szempontjából mindegy, mennyire kapunk ki, ha csak a győzelem az elfogadható eredmény, akkor tenni is kell érte. Kevés kivételtől eltekintve ritkán teszik meg egy csapat játékosai, hogy a másik győzelmének kedvéért öngólokat szereznek...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 13:44:32

@sporttárs: A gyülis csillogás itt nem szó szerint értendő, csak azt az átszellmült állapotot próbáltam érzékeltetni, amellyel saját mondatait kíséri.

@heinrich: Bodnár György a szaknévsoros, Bognár Gyuri a focista. Az összes Bognár nevében mondhatom, hogy nem mindegy. Olyan ez nekünk, mint mikor Bukarestet keverik Budapesttel ;-).

@Bold: A '94-es vébé után a brazilok kapusa Taffarel rövid időre a vatikáni klubcsapatba igazolt - középcsatárnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 13:47:15

@sh4d0w: Igaz, de az sem véletlen, hogy foci alap közhelye úgy szól: végy egy kapust. Átjáróház védelemmel sem lehet meccset nyerni. Tehát első amit győzelemért tehetünk, hogy lehetőleg megóvjuk a kapunkat a góltól.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 14:20:09

Igazából a "mi a jobb, a nyiltsisakos 1:5, vagy a sündisznóállásban kiharcolt 0:1" kérdéshez annyit tennék hozzá, hogy a 0:1-et igaztalanul szokták azzal kritizálni, hogy "esélyünk sincs" nyerni egy ilyen defenzív felállással.

Ez nem igaz, és ezt a svédek ellen jól megmutattuk: egygólos hátrányban mindig ott van az esély egy "semmiből jött" talált gólra. Ha a nyiltsisakos játék miatt bekapunk további gólokat, akkor ez az esély sokkal korábban elveszik.És ez utóbbira jó pár példánk van...

Az más kérdés, hogy mennyi öröm van egy ilyen felállásban a néző számára.

Meg az is, hogy kivülállónak enyhén szólva is röhejes, amit csináltunk. Illetve nem ez a röhejes, mert Málta vagy Albánia is ezt csinálja. Hanem az a röhejes, hogy ezek után (egyesek legalábbis) négy meg hat pontról hadoválnak, meg továbbjutásról...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.11. 14:31:31

@promontor: a kérdésre a válasz, hogy semmi öröm nincs a néző számára. szurkoló örül az esetleges x-nek, vagy kinkeserves, esetleg mázlis győzelemnek. akkor meg mindenki ideges, bosszús, ha a favágás nem müködik, ahogy ez most is látható.

montipájton 2009.09.11. 14:48:03

@Titi120: "De a legkegyetlenebb ez a Bognár Gyuri tényleg, tőle aztán ideje volna megkérdeznie valakinek, hogy te mit tettél le az asztalra az elmúlt években, papa ?
Két maroknyi zsetont a piros 18 -asra valamelyik soproni kaszinóban ?"

A nap dumája. )))))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 14:52:26

@montipájton: Ráadásul ugye a soproni klub pénzéből sikította a kaszinóra valót a jó Gyurka.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.11. 14:52:49

@nordsee: értelek, csak mocskosul ki tud akasztani, hogy az elmúlt 25 évben a magyar futballt végletekig szétzüllesztő, senkiházi alakok gőgös pofával bezzegelnek a válogatott meccsek után.

montipájton 2009.09.11. 14:58:31

@popp: Jó, mondjuk ez már elévült, ettől még lehetne remek edző.
Egyébként pont ő volt kb. az utolsó magyar edző, akit annak idején tényleg bírtam, amikor a fiatal MTK-val vezette a bajnokságot. És igen, akkor is már az volt a szövege, hogy az ő csapata támadjon, mi a francnak óvatoskodni, előbb-utóbb - mondogatta - úgyis minen edzőt kirúgnak. Vicc, de vagy 20 éve nem hallottam ilyen jó hangot a hazai szakmából. Aztán sajnos jött neki is a megjósolt kirúgás meg a hullámvölgy és Sopornban súlyosan hitelét vesztette.

Ettől még a Sport 1 szakértői közül talán a legeredetibb, persze a Puhl, Zombori, Hajdú A. mezőnyből nem nehéz kiragyogni.

(Szakmailag én el tudom fogadni Várhidit is, benne a borzasztó humortalanságot nem komálom.)

Másik kedvenc megmondóemberem Szendrei Józsi, akit megbízhatóan megszólaltatnak minden összeállításban, ha szükség van egy anyázós hangra is, na ő 15 éve löki a "kit akarunk becsapni, a magyarfutballbangyökeresváltozásravanszükség" lemezt. Az Örök Sértett. )))

nordsee 2009.09.11. 15:10:45

@heinrich: "végletekig szétzüllesztő, senkiházi alakok gőgös pofával bezzegelnek"
Na ez már beszéd! Nem akarok maradandó károsodást okozni, ezért nem mondom, hogy dehát nézd meg a szövetséget és holdudvarát. Ettől nekem is kinyílik a molotovkoktél a zsebemben.
Mindazonáltal voilá: már rövidre is van zárva a kiahibásacsapatvagyakapitány kérdés.
A fejétől büdös.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 15:12:20

@montipájton: Én azt hallottam, hogyha jó megmondós véleményre vágyik egy újságíró, akkor a Kuntics-Kopunovics kettősre bízvást számíthat, de azért Döme is szereti megmondani. Azt mesélnék már el egyszer Szendreiék mi volt Mexikóban.

Az meg tiszta, hogy a soproni sikítástól még lehet jó edző a Gyuri, egyébként focistaként nagyon bírtam őt. Inkább az a gond vele, amit már itt valaki pedzegetett: olyannyira elfogult a magyar foci közeggel, hogy elhiszi egy hazai szinten jól passzoló csapatról, hogy a nemzetközi porondon is tudja hozni a folyamatos "passzjátékot".

nasteey 2009.09.11. 15:24:00

Nekem most úgy tűnt, Gyepes zsinórban a második meccsét hozta (szinte) hiba nélkül, Vanczák is feljavult Juhász mellett. Nekem úgy tűnik a sokat szidott és lenézett védelem hozza a megfelő szintet (egy-két hiba mindig benne lesz, aztán reménykedni kell, hogy az ellenfél nem él velük), viszont a középpálya borzalmas, senki nem vállal semmi pluszt, félnek cselezni, nem 5 méterre passzolni. Max. Dzsudzsák mutat hasonlót, mint a klubcsapatában.

@crouchy: Ma vettünk bérletet, és mintha valami olyasmiről beszélt volna a kasszás srác, hogy a Liverpool ellen nem is nagyon lesznek jegyek. Mondjuk azt nem hallottam, hogy az itthonira, vagy a kintire nem lehet kapni. (elvileg ugye itthonira csak bérletet és Lyon ellenit lehet jelenleg kapni).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 15:25:22

@Csöncsön: Azért elismerném ha szarul játszik ;-).

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 15:35:56

@nasteey: Ez járt nekem is a fejemben,a sokak által leggyengébbnek tartott védelem tényleg korrektül lehozta mindkét meccset,Gyepistül,mindenestül,az egyfolytában hozsannázott középpálya meg mindkét alkalommal szinte teljes egészében csődöt mondott,a támadójátékról nem is beszélve,mert az nem volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 15:45:13

@popp:

Azt én is. De Vadócz egyáltalán nem játszott szarul. Mindkét meccsen a magyar csapat legjobbjai között volt.

Egyébként arra vajon miért nem gondol sporttárs, hogy az ok-okozati összefüggések esetleg fordítva is fönnállhatnak? Nem azért tetszik egy játékstílus, mert spanyol, hanem azért tetszik a spanyolok játéka, mert azt valósítják meg, amit én szépnek gondolok a fociban. Amikor az angolok passzolgattak földön-laposan-trükkösen-szellemesen-gólhelyzetig, nekem az is tetszett (pl. '96-ban). Vagy amikor a svédek/bolgárok/románok tették ezt '94-ben, az is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 16:07:42

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Hm, "korrektül", a fene tudja. Először is mindkét meccsen igen gyorsan összeszedett egy gólt, holott a stratégia mindkét esetben arra épült volna, hogy a győzelmi kényszerben levő ellenfél egyre idegesebben és görcsösebben támadjon, mi meg szépen kontrázzunk. A svédek ellen az utolsó kb. 15 percet kellett volna kihúzni gól nélkül, nem sikerült.

Másrészt nem gondolom, hogy igazán nagy nyomásnak lett volna kitéve ez a védelem. A vezető gólok után a svédek még csak-csak támadgattak, de a portugálok inkább eldugták a labdát a mezőnyben.

Ebből nekem az jön le, hogy ha egy komoly ellenfél nekünk igazán komolyan gólt akar rúgni, akkor az 15 percen belül sikerül nekik. Legalábbis ezen a két meccsen ez így volt.

Azzal persze egyetértek, hogy semmivel se voltak rosszabbak, mint a többi csapatrész.

montipájton 2009.09.11. 16:18:04

Amúgy el voltunk kicsit tévedve az optimizmusunkkal, amikor a kötelezők után azt hajtogattuk, hogy lám, egy közepes állományból is össze lehet rakni egy célirányos taktikával egy hatékony csapatot, amelyik akár oda is érhet a csoport elejére.

Alighanem a mi állományunk nem éri el a "közepes" szintet, és innentől nincs miről beszélni.

A fenti képlet persze ettől még működik, ott van a példa: Svájc és Hitzfeld. Sajnos ők is arrébb vannak tőlünk. (Pedig a recept hasonló: megvolt a mag, amit még az előző szövkap összerakott, jött egy ismertebb név és célba juttatja őket. Nekünk sajnos nincs Freiünk vagy Derdiyokunk, de hát Hitzfeldünk sincs.)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 16:21:56

@promontor: Persze,mindkét meccsen bekaptak rögtön 1-1 gólt,de mindkettő pontrúgás volt,nem pedig egy letámadás,mikor kapkodhatták volna a védők a fejüket,hogy akkor most mi is van.Valamint a hátvédek közül igazán nem is hibázott senki a gólok elött,a csapat védekezése összeségében lehetett volna jobb mindkétszer,de kiemelni egy védőt szerintem nem lehet,hogy na,ő tehet róla.
Az persze egy másik kérdés,hogy nagyon nem is akartak támadni az ellenfelek,de ez nem a mi kritikánk.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 16:24:36

Ettől eltekintve nagyon kiváncsi lettem volna mindkét meccs alakulására,hogy mi lett volna,ha nem kapunk ilyen szerencsétlenül rögtön 1-1 gólt.

sporttárs 2009.09.11. 16:30:53

@Csöncsön: Én mindenre gondolok, de arra speciel nem, hogy azért tetszik neked Vadócz (középszar) játéka, mert "azt valósítja meg, amit a fociban szeretsz". Na ne már, annál jobb ízlésed van. Nem, vele azért vagy elfogult (ez esetben alaptalanul), mert a spanyol bajnokságba került.

De tudod mit, képzeld azt, hogy a Realban focizik, mindjárt objektívebb leszel vele. :)
(Mert azért a te nagy szerelmed a spanyol futball iránt eléggé hogyismondjam, egypólusú bizonyos csapat kapcsán. :)) )

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.11. 16:31:39

@Bauxit: Félreértettük egymást.
Én úgy értettem, hogy a 3 védekezőközéppályásunkra nagyon nagy szükség volt, mert a portugálok kipasszoltak volna.

,,Karaktereket akarok látni, piszkos tizenkettőt" Azokat szeretném én is látni! :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 16:46:34

@sporttárs:

Pedig tényleg tetszett, hogy nem vagdalta el a labdákat, mint mások, hanem következetesen a földön tartotta. Amikor az Osasunához került, nyilatkozta: Spanyolországban egészen máshogy edzenek, mint Hollandiában vagy Franciaországban; szinte mindent labdával csinálnak. Szerintem látszik a játékán, hogy hatott rá a közeg. Gyakran próbált kicsiben hozni megoldást, kényszerítőt stb. Tóth Balázstól egyetlen ilyen kísérletre sem emlékszem.

Rudolf Gergő játékán is látszik, hogy egy igazi futballkultúra tanította meg focizni (ugye, Nancyban). De hogy lehidalj: Piquén is látszanak a manchesteri évek. Egyáltalán nem tipikus, hogy egy katalán középhátvéd negyvenméteres pontos keresztlabdákkal operáljon.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 16:53:00

@montipájton: De a svájciakénál kettóvel erősebb csoportunk van.

És azt se felejtsük, hogy a Jack Lemon hasonmás versenyen is sanszos Köbi Kühn is kivezette Svájcot a legutóbbi vébére, az EB-n meg házigazdaként voltak ott. Tehát nekik van egy egyre rutinosabb csapatuk amelyik előkelő kalapból indul a sorsoláson, úgyhogy rossz a párhuzam.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 16:57:10

@Csöncsön: Pedig Hierro vagy Helguera játékának például tipikus elemei voltak a hosszúindítások és a keresztlasbdák, igaz egyikük sem katalán.

montipájton 2009.09.11. 17:09:21

@popp: De hisz pont azt írtam, hogy nincsen párhuzam - legfeljebb szeretnénk.

Svájcot senki nem sorolja az erős európai válogatottak közé, nincsenek világsztárjaik, nem erős a bajnokságuk - na, ez az, ami alapján közepesnek titulálhatók - és hát ugye, szerettük volna hinni, hogy magyar is egy ilyen közepes válogatott. Csak hát nem.

A csoportjuk meg lehet, hogy gyengébb a mienknél, de te fogadnál rá nagyobb összegben, hogy onnan kijutottunk volna? Mert én még arra sem, hogy a szlovákok csoportjából sikerülne.
Persze lehet. Már sose fogjuk megtudni.

montipájton 2009.09.11. 17:11:29

@Csöncsön: Én Tóth Balázstól emlékszem pár indítás-kísérletre és labdakihozatalra, Vadóczról viszont egyedül az ugrik be, hogy láttam - értelmesen - nyilatkozni a meccs után. Sajna láthatatlan embert játszott a meccsen, ami persze az ő posztján nem katasztrófa - d ehogy kreatív lett volna, az azért vicc.

montipájton 2009.09.11. 17:22:47

@montipájton: Hopp, mégiscsak van párhuzam: az Eb-n a svájciak nagyjából ugyanúgy kaptak ki a csehektől és a törököktől, ahogyan mi a portugáloktól és a svédektől.
És nekik is megvan a maguk Torghelléje Streller személyében, igaz, a mi Sanyink mellett sajna nincs ott a magyar Frei és Yakin. ))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 17:28:16

@montipájton: Na de megy az nekik Hitzfeld nélkül is. Mi meg most majd teher nélkül megmutatjuk Liszabonban és Koppenhágában ;-), hogy korai volt a sírás-rívás ;-).

montipájton 2009.09.11. 17:37:30

@popp: Tudod, Svájc is teher nélkül nyakta meg a luzitánokat Bernben, az utolsó csoportmeccsen... )))

(Mondtam már, hogy bírom a doxáékat?)

montipájton 2009.09.11. 17:38:14

@montipájton: Izé, Bázelben volt a meccs, bocsesz. Ahogy aztán a portugál bukta a germánok ellen is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 18:40:39

@montipájton: Mondjuk akkor már a portugízereknek is mindegy volt, mert már továbbbjutottak.

Most viszont az agyonszidott Hajnal passzából, az agyonszidott Sanyi bólint egyet és az egyre görcsösebb poriknak a Dzsudzsi ver még két Vincze Ottósat. Hol is górta azokat az Ottó? - ja, Svájcban!

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.11. 19:34:46

@montipájton: a C csoportból mindenki csak a szlovékokat és az észak íreket látja, de azért a cseheknek két sima meccsük van és 18 pontjuk lesz, az íreknek meg már csak az az egy zakó van hátra.

@Csöncsön: Vadócz nagyjából egy talpas kanadai favágónak tűnt Hector Font, Punal, Plasil és a két iráni mellett. Tény, hogy jókor jött neki, hogy Punal és Hector Font nagyjából szart bele, mialatt Plasil főleg sérültet játszott. Mindezek mellett is, egy olyan támadójátékot produkáltak egy szezonon keresztül, amilyennel csak az évszázad legnagyobb mákjával lehet bennmaradni.

SamS 2009.09.11. 20:58:46

@Csöncsön: Ha már Piquét felhoztad, szerintem a katalán focisulit remekül kiegészítette a manchesteri, szerintem emiatt (is) lett/lesz belőle remek védő. Az mindenesetre biztos, hogy sokkal "jobb" (leginkább sokoldalúbb) játékosként tért vissza a Barcához, mint amilyen évekkel azelőtt volt.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Én is a középpályát láttam a leggyengébbnek, bár a portugálok ellen már sokkal jobb volt a helyzet. Tóth, Vadócz és Dárdai ha nem is a legkreatívabb játékosok, azért nem volt könnyű átmenni rajtuk.

@heinrich:

Azoknak a szarháziknak mindig bajuk van, leginkább ha külföldi a kapitány. Ha kijutnánk a vébére, Várhidi azt is meg tudná magyarázni, hogy igazából az alapokat ő rakta le Koemannak.

kroos 2009.09.11. 21:06:15

most pl cicó a paks ellen felvonultatott mindent amit utálok az nb1-ben...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 21:16:06

@SamS: "Várhidi azt is meg tudná magyarázni, hogy igazából az alapokat ő rakta le Koemannak. "

Tudná? A feltételes mód indokolatlan:

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/csank-a-divatszurkoloktol-tart-gellei-hat-pontban-bizik-1990992/

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/20081130/varhidi_peter_szerint_erwin_koeman_az_o_csapataval_erte_el_sikereit/

Gondolom a következő interjúban majd az jön, hogy eddig abból élt Koeman, amit ő összerakott, de mostanra sikerült szétvernie a csapatot...

montipájton 2009.09.11. 23:30:39

@kroos: Azt nem tudom, ki a cicó, de a Paks a "kedvencem". Bár nem szeretem a műanyagcsapat kifejezést, ám hogy egy majdnem közönség és pálya nélküli alakulat azért legyen NB I-es, hogy a kiöregedőfélben lévő alibifutballisták jó pénzért ellötyögjenek, kicsit erős.
Jellemző, hogy a szezonnak a fantasztikusan ütős: "cél az első tíz" jelszóval mentek neki. És ezért fizetik a - gondolom - szerény juttatású, Tököli, Lisztes, Éger, Gellei brigádot.

kroos 2009.09.11. 23:44:08

@montipájton: Lisztesnek hihetetlen jó meglátásai vannak,ahogy külsövel teszi veszi a lasztikat jó nézni.
szerintem azért ez nem egészen igy van.
Éger,csernya,Töki,Zováth ok.
De pl a fiatal Szabó a védelemben nagyon jó,ott is van az u20-as keretben.
a heffler-böde-báló sor meg egyenesen a kedvencem, csak Lisztes érkezésével egyik mindig a padra kerül.Gellei szerintem rosszul választja meg a taktikát.Széljátékot eröltet de nincsennek klasszikus szélsöi.Ezt Nikolovnak meg Horvátnak kellene megoldani de ök meg nem léphetik át a félpáláyt. Ez a kiss meg tud olyan cseleket hogy behugyozol,nagyon ügyes,gyors jól lö stb..és akkor még olyanok padoznak mint sipeki meg az ÉV JÁTKOSA A kis urbán.
Rengeteg baj van itthon de ezekröl nem a Paks tehet.És hidd el....tökivel,zováthal,égerrel meg nikolovval csak a 10 lehet a cél semmi más.
Viszont itt is vannak tehetséges fiatalok.

kroos 2009.09.11. 23:47:44

@montipájton: de hogy válaszoljak.
Cicó=Cvitkovics. De nála önteltebb nagyképübb futbalista a világon nincs.
Ilyen flegma gyereket még nem láttam.
Helyette kellene hogy játszon Boci,bekkben mögötte meg szélesi.
Baloldalon szakályt szintén sulytalannak érzem, oda Leot tolnám fel és mögé az amugy alapból balbekk Fodort.Vagy!!! Laczkót balfutóba.
Középen nincs gond mert ott van Józsika meg jolly Zoli akik erösebbek mint Emerson meg Vieira fénykorukban.

kroos 2009.09.11. 23:50:20

@kroos: még egy félmondat és megyek aludni.
Én meg azokat utálom (pl. györ) akik televeszik légiossal a csapatukat és a magyar tehetségek meg egyszerüen (koltai,völgyi,dudás stb..) nem játszanak.
ráadásul szarok is azok a légiosok.

Eastbay1 2009.09.12. 00:11:52

@fran7: Ha egyébként téged vagy bárkit érdekel, egy kis aranyköpet-gyüjtemény a Mestertől:
netherlands.worldcupblog.org/1/cruyff-quotes-for-those-who-missed-it.html

Mérgező Hulladék 2009.09.12. 09:08:34

@pancho_sanza: az észak-írek lényegében kiestek. A csehek viszont hiába hozzák a két - nem is olyan könnyű - hazai meccsüket, ha a szlovének ikszelnek Pozsonyban, aztán meg jól kitömik San Marinót (bár ahogy nézem, otthon már őket sem egyszerű hülyére verni).
Szóval van esélye a cseheknek is, de a szlovéneknek sokkal nagyobb. Simán lehetnek még csoportelsők is.

Svájcnak én is szurkolok, szimpatikus csapatuk van. Kétgólos előnyről buktak két pontot Izraelben, folytatták egy magyarázhatatlan hazai vereséggel Luxemburg ellen, ahhoz képest most igen jól állnak - mondjuk szerintem is az a legkönnyebb csoport.

montipájton 2009.09.12. 09:59:49

@kroos: Helyben vagyunk. Ha a Paks a tehetséges fiatalokat játszatná, egyáltalán nem zavarna, hogy a tízbe jutást jelöli meg célként. De minek oda a sok levitézlett alibihuszár, a milliós fizetésekkel, ha velük is úgy állítják be, bravúr a nyolcadik hely? Kinek használ ez az egész?

A nevek 30%-áról, amiket írsz, nem is hallottam amúgy.)))

Lisztes. Anno ugye úgy lett beharangozva, hogy ő léesz az új Nyilasi-Détári-Törőcsik egy személyben. Aztán amikor kiment a Bundesligába, mondta nekem az öreg Dárdai, hogy a Pali szerinte jobban be fog futni, mint Lisztes, mert ő tud ütközni. Igaza lett.

(Tuodm, Lisztesből lett egy egész jó védekező kp a Brémában, de az a klasszis, akinek jósolták, soha nem lett.)

kroos 2009.09.12. 10:12:08

@montipájton: értem amit mondassz és igazad is van de hidd el, hiába a magyar szinten nagy nevek, tényleg nem hivatottak többre mint a 10. Egyszerűen van 9 jobb keret mint az övéké.Én csak csendben örölök hogy 1 légios sincs pakson, mert ha lenne akkor Szabót nem fedezték volna fel pl. az u20-as válogatottnál.
Mig pl. a Zte-nél a bogunovics-todorovics kettös nb3-as szint, akkor meg minek?Inkább akkor Égerek meg Tökölyk meg ilyenek.

kroos 2009.09.12. 10:19:18

@montipájton: Lisztessel kapcsolatban nekem volt már sok vitám.
Elég sokszor láttam játszani a buliban. És mindig csak a mezcserénél tünt fel hogy ö is a pályán volt.
Persze mindenki csak azt szajkozza hogy de bajnok lett meg játszott szinte mindig...én meg azt hogy láttam a meccseit.Amikor elöször megláttam Borowskit már tudtam hogy csak idö kérdése hogy mikor szoritja ki.Minden tiszteletem Krisztiáné de szerintem erösen tul van értékelve a Brémai teljesitménye itthon.

,,A nevek 30%-áról, amiket írsz, nem is hallottam"

majd fogsz, pl.
Barcelona transfer bid for heffler
vagy böde join to milan:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 10:39:04

@kroos: Mihez képest van túlértékelve Lisztes? Ha azt vesszük, hogy egy német bajnokcsapatban volt állandó kezdő akárcsak kiegészítő emberként magyar játékos létére, akkor nem lehet eléggé értékelni ezt a teljesítményt.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 11:04:07

@popp: nem írányítót játszott Lisztes? fentebb védekező középpályást irt a szakértő kolléga. szerintem ő nem tudott eleget futni a világszinvonalhoz, minden más megvolt neki nagyjából... (ezért is csodálkozom, hogy vk volt).

kroos 2009.09.12. 11:11:19

@anonim222 [semleges néző]:
rombuszt játszott az a Brema,baumann volt a védelem elött, majd Lisztes és Frings
a csucson pedig tényleges irányitóként Micoud játszott.

@popp: Jogos. Én ugy éreztem kilógott abból a csapatból de tény hogy nem ugy lett bajnok mint pl. Hrutka.
Aztán a sérülése után nem fogadta el a wigan ajánlatát mert az ö játékinteligenciájához a spanyol bajnokság a megfelelö.
Igy kötött ki az NB2-ben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 11:12:50

@anonim222 [semleges néző]: A francia Micaud volt annak a Brémának az irányítója, Lisztes védekező volt. Persze az a Werder is elég támadó focit játszott, úgyhogy Lisztesnek is akadt támadó feladata.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 11:33:39

köszi a válaszokat; fura, mert itthon irányító volt, szerintem... persze, aki fizet, az diktál.

kroos 2009.09.12. 11:41:49

@kroos: EDIT:
Frings helyett Ernst volt még ott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 11:50:50

@anonim222 [semleges néző]: Lisztes és Dárdai egy korosztály. Fiatal éveikben mind a ketten csapatuk - a Fradi illetve a BVSC - nagy pengéi voltak -, ahogy monti írta Döme, Törő és Nyíl utódok egy személyben. Aztán Németországban mindkettőjükből védekező középpályást faragtak. Ugyanez a helyzet mostanában Vadóczcal, aki a Honvédban még a firkás játékos volt, Spanyolországban viszont vkp lett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.12. 11:50:53

@kroos:

És pont mire leszerződtette volna egy spanyol csapat, súlyosan megsérült.

Kár, mert sohase láttam még annyira kreatív, ördöngösen cselező magyar játékost, mint amilyen a 17 éves Lisztes volt.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 12:28:01

de a Frankfurtba, meg Pireus-ba (vagy hol, ha nem tévedek) még irányító volt, nem?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 12:35:24

@anonim222 [semleges néző]: Détári egész pályafutása alatt irányító volt. Ő igazi világklasszis lehetett volna, de elgórta.

kroos 2009.09.12. 13:13:46

@popp: Vadoci itthon is Vk. volt emlékeim szerint bár akkoriban nb2-es volt a honvéd és onnan hivta be még anno Lothar a válogatottba.
@Csöncsön: én láttam.
Szili Attilának hivták.
Aztán hazajött az 1860 Munchentöl...:(

kroos 2009.09.12. 13:17:41

Détárit a legjobb légiosnak választották akkor a bundásban, és a 3. legjobb volt az összesitett listán, olyanokat elözött meg mint pl. littbaski.
Aztán megcsinálta azt mint most huszti, egy jó bajnokságból elment egy szarba pénzért.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 13:29:14

@Csöncsön: Nézted volna Dömét vagy Törőt. Korábbiakat én sem láttam.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 13:32:54

@kroos: Ebbül kompromisszum lesz, hátravont irányító volt a Honvédnál, ahogy az angol mondja: deep laying playmaker.

horas 2009.09.12. 13:54:11

@montipájton:Sztem meg pont a Bodnár az egyik legarrogánsabb legbunkóbb fasz,és télleg az lett amit egy-ketten megjósoltak,hogy elvesztettük ezt a két mecset aztán világvége van.Most az a duma megy,hogy ellehet veszíteni jól is egy meccset meg ilyenek ezeket a meccseket nem lehet úgy elveszteni,hogy az emberek elégedettek legyenek.Nem baj ilyenkor kijön,ki kicsoda...Az embernek szeretnie kéne a rossz gyerekét is...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 14:00:31

@horas: a szpikerre gondolsz, nem a focistára, ugye. amúgy az embert igazán csak a rossz gyereke tudja felhúzni, aki az övé... :) és ott ugrál a lakásba, amikor aludni szeretnél, másnaposan... :))

kroos 2009.09.12. 19:26:12

@popp: kompromisszum?
az mi?
süti beállítások módosítása