Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Sikerrel védtük meg a 0-1-et

2009.09.10. 15:08 _benito

Erwin, én nem ilyen lovat akartam! Igazából nem is a lóval van bajom, mert az olyan, amilyen. Nem egy táltos paripa, de tegnap futhatott volna sokkal jobban is, ha a zsoké nem pakol rá mázsás súlyokat. Egy szar portugál csapat verte le tegnap a magyar válogatottat, ami már önmagában adhatna némi okot az önmarcangolásra, de még ennél is nagyobb baj, hogy a korán bekapott gól ellenére a mieink a világon semmit nem tettek annak érdekében, hogy ezt megakadályozzák. Mármint nem a játékosok, ők mentek volna, a lelkesedéssel és a lendülettel még nem is volt akkora baj, de Koeman döntései lehetetlenné tették, hogy esélyük legyen.

Megdicsértük a hollandot, amikor úgy éreztük, váratlant, és jót húzott. Volt ilyen több is. Elnéztük neki, hogy sem Máltát, sem Albániát nem tudtuk meggyőző teljesítménnyel leverni, mert azért csak levertük őket, és ezek ellen a csapatok ellen ez számított igazán (futball közhelyszótár, 1. oldal, lap teteje: a győzelmet nem kell megmagyarázni). Ráadásul ott volt a remény, hogy egy éve a svédek ellen játszottunk a legjobban, talán újra a jó csapatok ellen fog valami váratlant húzni, amivel – hangsúlyozzuk, nem az eredménnyel – újra maga mellé állítja az embereket.

A svédek ellen nem volt rossz gondolat Husztival középen kezdeni, a labdát a földön tartva ott lehetett keresnivalónk. Nem Koemanon múlt, hogy a játékosai cserben hagyták, szar játékkal, nulla teljesítménnyel esélyünk sem volt. A portugálok ellen viszont banális hibák egész sorát követte el, mind a kezdőjével, mind a cseréivel, mind a komplett meccselésével, és – személy szerint ezért vagyok a leginkább kiakadva – a sajtótájékoztatón kikérte magának, amikor felelősségre vonták néhányért a fentiek közül.

A meccs előtt azt mondta, győznünk kell, a döntetlen már nem elég, de hogy mégis kitől várta, hogy helyzetbe kerüljön, azt nem tudjuk. A portugálok is tudták, mire számítsanak, ezért Pepe egy sorral feljebb fogadta a labdát felhozó magyarokat (indokolatlan a többes szám, általában magányosan érkezett valaki), akik persze gyakorlatilag másodpercekre sem tudták megtartani a labdát az ellenfél térfelén. Lehet, hogy egyébként sem tudták volna, de abban a felállásban, ahogy Koeman a pályára küldte őket, az esély sem volt meg.

Egyedül Juják élt, egy teljes félidőn át fúratta a kutakat Dudával, erre Koeman fogta, és a második félidő elején visszavitte a szélsőt a balszélre, ahol már aztán semmit nem csinált ő sem. A szünet egyébként is fordulópont volt, ott eldőlt, hogy gyáva alibizés következik, mert a hátrányban levő csapathoz nem nyúlt hozzá a holland, pedig anyukám a pörkűt mellől is bemondta volna, hogy ebben a felállásban nem fogjuk megfordítani a meccset. 25 percet kapott Hajnal és Priskin, előbbi iszonyatos formája ellenére élvezi a bizalmat, utóbbi pedig jobbszelőbe jött, nem is nagyon tudta, mitévő legyen.

Aszongya az angol, if you don’t try, you’ll never fail. Pontosan ezt gondolta Koeman is, őrizte a 0-1-et. Mindezt egy unatkozó, semmi különöset nem mutató portugál csapat ellen. Megmagyarázható, hiszen a legkisebb különbségű győzelem, és Portugália tényleg sokkal jobb csapat nálunk, csak hát ilyen alapon felesleges meccseket játszani. Nem tudom, ki hogy van vele, de én egy hajtós 1-3-at sokkal többre becsültem volna, mint ezt a nyomorult vagdalkozással, és így esélytelenül elért 0-1-et.

183 komment

Címkék: magyar beszámoló összefoglaló magyar válogatott válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr81373096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SamS 2009.09.10. 22:51:14

@doktor.dikhed: Részben igazad van. Sanyit nem jogosítja fel Gera és Hajnal bénázása őt is labdakezelési hibák tömkelegére. DE! Óriási különbség a kétfajta játékostípus között, hogy amíg a Gera, Hajnal típusú játékosok rossz formában (nem sikerülnek a passzok, cselek, rossz döntések) semmit nem tesznek hozzá a játékhoz (főleg az utóbbi), addig Torghelle még akkor is képes zavart kelteni, szabadrúgásokat kiharcolni, folyamatos nyomás alá helyezni az ellenfelet, amikor amúgy nem megy neki a játék.

rowi 2009.09.10. 23:13:29

Dzsudzsi, Juhász, Babos (vagy Fülöp) , esetleg Dárdai ennyi. a többit cserélgetheti akárki legfeljebb mázlija lehet, hogy jót húz vele. védünk 1 van, csatárunk nincs, középpályánk éppen egész fasza volna, ha mindenki formában van, de szemmel láthatólag nincs. így meg...és így a 3ik kalap se lesz meg az eb selejtezőre szal megint cseszhetjük...pedig ez már megint egy gyenge (jó, nem nekünk...) csoport volt tökéletes sorsolással és rengeteg x-szel ...

nordsee 2009.09.10. 23:25:13

@SamS: Priskin lepattintotta magáról Alvest, egész végig nem tudott vele mit kezdeni a bekk, míg Sanyit rendszeresen lefejelte hátulról. Emlékszem, volt egy olyan Priskin-megmozdulás, amikor próbált kényszerítőzni Sanyival, de ez neki nem esett le, átvette a lasztit és bevitte a portugál falba...

Asidotus 2009.09.11. 00:29:24

OFF:
Miért van az, hogy Fabio Capello mindig, minden csapatával bajnok?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 01:35:11

Kint voltunk mindkét meccsen,a hangulat,emberek,valami fantasztikus volt!Kár hogy nem volt több most a fiúkban,nekem igazán az fáj,hogy mindig túl sokat remélek,de ez nem Dárdaiék hibája persze.Ennek a 2 meccsnek az élményet semmi sem tudja elvenni,főleg azt az elképesztően fantasztikus,hátborzongató utolsó negyedórát a svédek elleni meccsen,kivéve persze az utolsó utáni pillanatot.Életre szóló élmény volt,nagy köszönet ezért a srácoknak,és bár úgy néz ki Koeman sem csinált csodát,de az,hogy összesen több mint 80 ezer ember volt kiváncsi az utóbbi két meccsre,az már tényleg valami.Most úgy néz ki ez ennyi volt,de mondom,azok a varázslatos percek örökre megmaradnak.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 01:36:43

No persze mi is kétszer voltunk kint,ahogy gondolom sokan mások is,igy lehet hogy nem több mint 80 ezer,de mondandóm lényegén ez nem változtat.

Hriszto 2009.09.11. 07:28:03

Mekkora arc ez a Kistelek-i, hogy hosszabbított Kúmannal még a svéd, portugál meccsek előtt, tudhatott vmit előre...és Benitonál is kinyílt a bicska a Puskás Stadionos sajttájon elhangzottak miatt. E. Kúman: én fasza gyerek vagyok, a játékosok csoffadtak...

És Hofinak igaza van: Nem az a baj, hogy kikaptunk, hanem, hogy ÍGY kaptunk ki!

montipájton 2009.09.11. 07:33:22

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Látod, ezt az élményt is lehet máshogy értelmezni: Szöllősi tegnap a Sport 1-en savanyú pofával lökte a cinikus dumát, hogy az MLSZ legalább örülhet, mert a két zakót is megnézte 80 ezer ember, így a haszon megvan.
Komolyan, fáj neki(k) minden apró pozitívum, sebaj, cserébe jól kicsámcsogták magukat a vereségeken. (Nyilasi kivétel valamelyest, ő legalább örülni is tud néha, viszont Bognár Gyuri azon mondatát, hogy nem érti a taktikát, mert igenis van olyan állomány, akikkel sokkal támadóbb focit lehetett volna játszani, egyszerűen nem értem. Kabátra meg Tökölire gondolt vajon?)

bonaventura 2009.09.11. 09:09:27

arra leszek kíváncsi, tét nélkül hogy fogunk játszani a nagyok ellen

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 09:32:27

@montipájton: Bognár Nemzeti Sportban is ezt nyomja álandóan azzal a hitgyülis csillogással a szemében. El van kicsit tévedve a srác.

Mala Suerte 2009.09.11. 09:33:55

@bonaventura: lehet, hogy meglepődünk...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 09:35:33

@bonaventura: 0:2 Portugáliában, 0:0 Dániában, de csak mert a dánoknak már jó lesz a döntetlen is. Játszani meg ugyanígy fogunk...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 09:42:50

@montipájton: Ja az akasztott ki igazán, mikor szöllősi azon kérődzött, hogy Koemannál fordult elő először a történelemben, hogy csatár nélkül állt ki a magyar válogatott még tavaly a dánok ellen és most svédek ellen visszatért ehhez. Arról már nem beszélt, hogy nincs egy nagy csapatok elleni játékra alakalmas csatárunk.

kroos 2009.09.11. 09:50:58

@montipájton: ,,Kabátra meg Tökölire gondolt vajon"
Igen ezt már mondta. Meg Bajzátra.

@popp: nekem a kedvencem amikor azt szajkózza hogy Gerát be kell rakni középre.
De!!
arról nem beszél hogy ki játszon a helyén a jobb oldalon,arról sem hogy akkor Hajnalnak mi lenne a posztja.

Titi120 2009.09.11. 10:58:36

@montipájton:

Forog a gyomor, amikor ezek a magyar szaktekintélyek úgy osszák az észt, hogy közben ahol lehet még jól bele is rúgnak a felelősséget viselő külföldibe.

Miközben az elmúlt tizenvalahány évben mit tettek ezek le az asztalra az állandó okoskodásaikon kívül ?

Lisztesnek még vállig értek a fürtjei, amikor utoljára Varga Zoli elért valamit a futballunkban, az elmúlt meccseken nyújtott szakkomentátori tevékenysége meg tökéletesen megmagyarázza, hogy azóta miért bukott meg kegyetlenül mindenhol, ahol itthon megfordult ...

De a legkegyetlenebb ez a Bognár Gyuri tényleg, tőle aztán ideje volna megkérdeznie valakinek, hogy te mit tettél le az asztalra az elmúlt években, papa ?
Két maroknyi zsetont a piros 18 -asra valamelyik soproni kaszinóban ?
Ezt nevezem !

Kedvenc mantrájuk az ilyeneknek jellemzően az "én biztos feltolnék két csatárt hazai pályán", meg a "4-4-2 -őt ide, nem kell ezt cifrázni". Itt tartanak ...

sh4d0w 2009.09.11. 11:02:20

Koeman egy fogalmatlan idióta. A helyében 3-4 csatárt odaraktam volna a portugál védelemre, egyrészt garantált lett volna a meglepetés, másrészt győzzön az, aki több gólt rúg. Nekünk nem volt igazi tétje a meccsnek, nagyjából tökmindegy, hogy 0-1, vagy 0-6.

Ezenkívül arról a Dzsudzsákról írja, hogy túlértékelt, akit Wenger akart leigazolni az Arsenalba...

sh4d0w 2009.09.11. 11:03:24

@sh4d0w: ja igen, Hajnal 5 alkalommal próbált passzolni, telitalálatos nem volt...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:12:49

@popp:

Ha Koman válogatott lenne, te nem kísérnéd kitüntetett figyelemmel a teljesítményét? :-)

@redcard: "én örülök, hogy 2011-ig szerződése van, pl olyan már nem nagyon van, hogy nem tudjuk mit akar az edző játszatni, most már arról megy a kritika, hogy rossz amit kitalált."

Ez mekkora szöveg... :-))

De egyébként tökéletesen egyetértek.

sporttárs 2009.09.11. 11:15:43

"Koeman egy fogalmatlan idióta. A helyében 3-4 csatárt odaraktam volna a portugál védelemre, egyrészt garantált lett volna a meglepetés"

Hát, erről tényleg egyik kedvenc Rejtő idézetem jut eszembe:

Na ütni! - sürgette a maláj. - Lesz meglepetés!
Csakugyan nagy meglepetést okozott. Mert hogy valaki egyetlen pofontól valóságos szaltót csináljon, négy utast és több kisasztal málnaszörpöt felborítson, az igazán meglepő.
A maláj orrán, száján, fülén dőlt a vér, és a jobb szemétől a szája széléig felrepedt a bőre. Így pihegett kissé elterülve miközben a négy utas állandóan sürgette, hogy keljen fel róluk.
A maláj ordítva ugrott fel.
- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról.
José vállat vont.
- Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani.

Szóval, valahogy így lett volna meglepetés a mecsen is, attól tartok. :)

sporttárs 2009.09.11. 11:18:20

@popp: Amennyiben a csillogás a szemében tényleg hitgyülis, akkor nem csoda, ha Gerát szeretné a csapatban látni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:20:09

@sporttárs:

Szerintem sh4d0w ironikus megjegyzésnek szánta. :-)

davidmoyes 2009.09.11. 11:26:55

@kroos: Ez az! Pontosan. Engem egyébként halálosan irritálnak a fogalmatlan Zomborival, amikor megmagyarázzák, hogy 3-4-3-at kellene játszani...

kroos 2009.09.11. 11:26:57

Gyuriról annyit szeretnék mondani hogy az Nb1-es közvetitések alatt/után viszont tényleg jó észrevételei vannak, és nem közhelyekben beszél.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 11:30:18

@kroos:

Egyetértek. Szerintem csak az a baj vele, hogy túlértékeli a magyar edzőket/bajnokságot/játékosokat. Emlékszem, a Fener-MTK meccs után mondta: tudta, hogy nem lesz nagy vereség a vége, mert az MTK tud passzolni. A visszavágón kiderült, hogy ez mire elég...

davidmoyes 2009.09.11. 11:34:53

Jut eszembe, azt szokta szajkózni, hogy a Gerzson játsszon árnyékéket. Na most, amikor Lothar (akiért egyébiránt sosem rajongtam) azt játszatott vele, akkor meg őt szapulták..(mármint Lothart) ..tipikus.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.11. 11:42:05

@sh4d0w: "Ezenkívül arról a Dzsudzsákról írja, hogy túlértékelt, akit Wenger akart leigazolni az Arsenalba... "

mert a blikk megírta? miért nem igazolta le? meg ki helyett?

balu11 2009.09.11. 11:53:07

@crouchy: vendégszektorba, gondolom...

Bold 2009.09.11. 12:06:36

Van egy tuti megoldásom arra, hogyan lehetnénk ott minden vb-n. Semmi mást nem kell tenni, mint amit Izrael tett. Átkérte magát európába, mi pedig kérjük át magunkat a CONCACAF zónába. Fidzsi-szigetekkel és Zöld-foki szigetekkel csak elbírunk.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.11. 12:12:26

Bodnár György egy nagyképű fasz, neki soha semmi nem meglepetés, és természetesen számítani lehetett rá, hogy... pfff, eredménye persze egy sincs edzőként, de az nem számít.

Bauxit 2009.09.11. 12:25:02

@mbemba:
A logikáddal élve, te játszatnál labdatartásra épülő taktikát egy olyan válogatott ellen, akik ár/minőség arányban jobbak labdatartásban? A Kommented építőnek találtam, és ne vedd személyesen.

Szóval lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de ha nem nevesítek, az a bajom, hogy a csapatösszeállításnál nincs meg a Feng-Shui, nincs meg a megfelelő arány Játékrészek közt (és azon belül)

Karaktereket akarok látni, piszkos tizenkettőt.

Azt akarom látni, ahogy a Dárdai csúszik mászik, anyázza a Némethet az interjukban, majd a Németh megnyeri neki a meccset, Bodnár kidönti a kapufát 30ról, Dzsudzsák elküldi egy doboz cigiért a védőket, Juhász irányítja a védelmet, a kapusunk lekaszál minden támadót az ötösön belül.

ki kéne találni valami stílust, amit játszhatunk, mert a Szakma mindig a magyaros stílusról beszél, de azt már csak a Filmmúzeumon látni, nem a pályákon.

Matfu 2009.09.11. 12:29:58

Bodnár László: Egy év fogház, felfüggesztve
jogerős

nordsee 2009.09.11. 13:06:29

@heinrich: Jaj, már! Az utolsó mellékmondat, ejj. Nem ismerem az edzői munkásságodat, de a megmondásaid feldolgozásához ez nem is szükséges. :)
(V.ö.: filmkritikus vs. rendező)

lexx 2009.09.11. 13:11:22

@Bold:
na feltalaltad a csoben a lyukat, ezt mar 20 eve szajkozzak a szurkolok. :)
egyebkent meg a concacaf zonabol kurvara pont nem lenne sok eselyunk mexiko meg a jenkik ellen.
a zold-foki szigetek azaz cape-verde pedig portugal terulet ha jol emlekszem valahol afrika nyugati partjainal.(vagy az Sao Tome? de mindenkeppen az atlanti oceanon :) hajra:)

halareaal 2009.09.11. 13:22:58

@lexx: de asszem 3an jutnak tovább, szal ki lehetne csusszanni Mexikó és az USA mögött. Zöld foki-szk amugy afrikai ország hivatalosan.

Mérgező Hulladék 2009.09.11. 13:23:37

@lexx: de ha USA és Mexikó helyett Fidzsi (Óceánia) és a Zöld-foki szigetek (Afrika) lennének ott - utóbbiak csak akkor, ha a legjobb zöld-foki származású játékosok továbbra is csak a portugál, svájci, svéd válogatottban játszanának -, akkor már lehetne reális esélyünk :)

Bold 2009.09.11. 13:35:23

Jó, akkor a meccseljünk Vatikánnal.

Ez megfelel? :-)

sh4d0w 2009.09.11. 13:42:29

@sporttárs: @Csöncsön: a Rejtő-idézeten jót röhögtem, de ettől még komolyan gondoltam, amit írtam. Pontok szempontjából mindegy, mennyire kapunk ki, ha csak a győzelem az elfogadható eredmény, akkor tenni is kell érte. Kevés kivételtől eltekintve ritkán teszik meg egy csapat játékosai, hogy a másik győzelmének kedvéért öngólokat szereznek...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 13:44:32

@sporttárs: A gyülis csillogás itt nem szó szerint értendő, csak azt az átszellmült állapotot próbáltam érzékeltetni, amellyel saját mondatait kíséri.

@heinrich: Bodnár György a szaknévsoros, Bognár Gyuri a focista. Az összes Bognár nevében mondhatom, hogy nem mindegy. Olyan ez nekünk, mint mikor Bukarestet keverik Budapesttel ;-).

@Bold: A '94-es vébé után a brazilok kapusa Taffarel rövid időre a vatikáni klubcsapatba igazolt - középcsatárnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 13:47:15

@sh4d0w: Igaz, de az sem véletlen, hogy foci alap közhelye úgy szól: végy egy kapust. Átjáróház védelemmel sem lehet meccset nyerni. Tehát első amit győzelemért tehetünk, hogy lehetőleg megóvjuk a kapunkat a góltól.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 14:20:09

Igazából a "mi a jobb, a nyiltsisakos 1:5, vagy a sündisznóállásban kiharcolt 0:1" kérdéshez annyit tennék hozzá, hogy a 0:1-et igaztalanul szokták azzal kritizálni, hogy "esélyünk sincs" nyerni egy ilyen defenzív felállással.

Ez nem igaz, és ezt a svédek ellen jól megmutattuk: egygólos hátrányban mindig ott van az esély egy "semmiből jött" talált gólra. Ha a nyiltsisakos játék miatt bekapunk további gólokat, akkor ez az esély sokkal korábban elveszik.És ez utóbbira jó pár példánk van...

Az más kérdés, hogy mennyi öröm van egy ilyen felállásban a néző számára.

Meg az is, hogy kivülállónak enyhén szólva is röhejes, amit csináltunk. Illetve nem ez a röhejes, mert Málta vagy Albánia is ezt csinálja. Hanem az a röhejes, hogy ezek után (egyesek legalábbis) négy meg hat pontról hadoválnak, meg továbbjutásról...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.11. 14:31:31

@promontor: a kérdésre a válasz, hogy semmi öröm nincs a néző számára. szurkoló örül az esetleges x-nek, vagy kinkeserves, esetleg mázlis győzelemnek. akkor meg mindenki ideges, bosszús, ha a favágás nem müködik, ahogy ez most is látható.

montipájton 2009.09.11. 14:48:03

@Titi120: "De a legkegyetlenebb ez a Bognár Gyuri tényleg, tőle aztán ideje volna megkérdeznie valakinek, hogy te mit tettél le az asztalra az elmúlt években, papa ?
Két maroknyi zsetont a piros 18 -asra valamelyik soproni kaszinóban ?"

A nap dumája. )))))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 14:52:26

@montipájton: Ráadásul ugye a soproni klub pénzéből sikította a kaszinóra valót a jó Gyurka.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.11. 14:52:49

@nordsee: értelek, csak mocskosul ki tud akasztani, hogy az elmúlt 25 évben a magyar futballt végletekig szétzüllesztő, senkiházi alakok gőgös pofával bezzegelnek a válogatott meccsek után.

montipájton 2009.09.11. 14:58:31

@popp: Jó, mondjuk ez már elévült, ettől még lehetne remek edző.
Egyébként pont ő volt kb. az utolsó magyar edző, akit annak idején tényleg bírtam, amikor a fiatal MTK-val vezette a bajnokságot. És igen, akkor is már az volt a szövege, hogy az ő csapata támadjon, mi a francnak óvatoskodni, előbb-utóbb - mondogatta - úgyis minen edzőt kirúgnak. Vicc, de vagy 20 éve nem hallottam ilyen jó hangot a hazai szakmából. Aztán sajnos jött neki is a megjósolt kirúgás meg a hullámvölgy és Sopornban súlyosan hitelét vesztette.

Ettől még a Sport 1 szakértői közül talán a legeredetibb, persze a Puhl, Zombori, Hajdú A. mezőnyből nem nehéz kiragyogni.

(Szakmailag én el tudom fogadni Várhidit is, benne a borzasztó humortalanságot nem komálom.)

Másik kedvenc megmondóemberem Szendrei Józsi, akit megbízhatóan megszólaltatnak minden összeállításban, ha szükség van egy anyázós hangra is, na ő 15 éve löki a "kit akarunk becsapni, a magyarfutballbangyökeresváltozásravanszükség" lemezt. Az Örök Sértett. )))

nordsee 2009.09.11. 15:10:45

@heinrich: "végletekig szétzüllesztő, senkiházi alakok gőgös pofával bezzegelnek"
Na ez már beszéd! Nem akarok maradandó károsodást okozni, ezért nem mondom, hogy dehát nézd meg a szövetséget és holdudvarát. Ettől nekem is kinyílik a molotovkoktél a zsebemben.
Mindazonáltal voilá: már rövidre is van zárva a kiahibásacsapatvagyakapitány kérdés.
A fejétől büdös.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 15:12:20

@montipájton: Én azt hallottam, hogyha jó megmondós véleményre vágyik egy újságíró, akkor a Kuntics-Kopunovics kettősre bízvást számíthat, de azért Döme is szereti megmondani. Azt mesélnék már el egyszer Szendreiék mi volt Mexikóban.

Az meg tiszta, hogy a soproni sikítástól még lehet jó edző a Gyuri, egyébként focistaként nagyon bírtam őt. Inkább az a gond vele, amit már itt valaki pedzegetett: olyannyira elfogult a magyar foci közeggel, hogy elhiszi egy hazai szinten jól passzoló csapatról, hogy a nemzetközi porondon is tudja hozni a folyamatos "passzjátékot".

nasteey 2009.09.11. 15:24:00

Nekem most úgy tűnt, Gyepes zsinórban a második meccsét hozta (szinte) hiba nélkül, Vanczák is feljavult Juhász mellett. Nekem úgy tűnik a sokat szidott és lenézett védelem hozza a megfelő szintet (egy-két hiba mindig benne lesz, aztán reménykedni kell, hogy az ellenfél nem él velük), viszont a középpálya borzalmas, senki nem vállal semmi pluszt, félnek cselezni, nem 5 méterre passzolni. Max. Dzsudzsák mutat hasonlót, mint a klubcsapatában.

@crouchy: Ma vettünk bérletet, és mintha valami olyasmiről beszélt volna a kasszás srác, hogy a Liverpool ellen nem is nagyon lesznek jegyek. Mondjuk azt nem hallottam, hogy az itthonira, vagy a kintire nem lehet kapni. (elvileg ugye itthonira csak bérletet és Lyon ellenit lehet jelenleg kapni).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 15:25:22

@Csöncsön: Azért elismerném ha szarul játszik ;-).

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 15:35:56

@nasteey: Ez járt nekem is a fejemben,a sokak által leggyengébbnek tartott védelem tényleg korrektül lehozta mindkét meccset,Gyepistül,mindenestül,az egyfolytában hozsannázott középpálya meg mindkét alkalommal szinte teljes egészében csődöt mondott,a támadójátékról nem is beszélve,mert az nem volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 15:45:13

@popp:

Azt én is. De Vadócz egyáltalán nem játszott szarul. Mindkét meccsen a magyar csapat legjobbjai között volt.

Egyébként arra vajon miért nem gondol sporttárs, hogy az ok-okozati összefüggések esetleg fordítva is fönnállhatnak? Nem azért tetszik egy játékstílus, mert spanyol, hanem azért tetszik a spanyolok játéka, mert azt valósítják meg, amit én szépnek gondolok a fociban. Amikor az angolok passzolgattak földön-laposan-trükkösen-szellemesen-gólhelyzetig, nekem az is tetszett (pl. '96-ban). Vagy amikor a svédek/bolgárok/románok tették ezt '94-ben, az is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 16:07:42

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Hm, "korrektül", a fene tudja. Először is mindkét meccsen igen gyorsan összeszedett egy gólt, holott a stratégia mindkét esetben arra épült volna, hogy a győzelmi kényszerben levő ellenfél egyre idegesebben és görcsösebben támadjon, mi meg szépen kontrázzunk. A svédek ellen az utolsó kb. 15 percet kellett volna kihúzni gól nélkül, nem sikerült.

Másrészt nem gondolom, hogy igazán nagy nyomásnak lett volna kitéve ez a védelem. A vezető gólok után a svédek még csak-csak támadgattak, de a portugálok inkább eldugták a labdát a mezőnyben.

Ebből nekem az jön le, hogy ha egy komoly ellenfél nekünk igazán komolyan gólt akar rúgni, akkor az 15 percen belül sikerül nekik. Legalábbis ezen a két meccsen ez így volt.

Azzal persze egyetértek, hogy semmivel se voltak rosszabbak, mint a többi csapatrész.

montipájton 2009.09.11. 16:18:04

Amúgy el voltunk kicsit tévedve az optimizmusunkkal, amikor a kötelezők után azt hajtogattuk, hogy lám, egy közepes állományból is össze lehet rakni egy célirányos taktikával egy hatékony csapatot, amelyik akár oda is érhet a csoport elejére.

Alighanem a mi állományunk nem éri el a "közepes" szintet, és innentől nincs miről beszélni.

A fenti képlet persze ettől még működik, ott van a példa: Svájc és Hitzfeld. Sajnos ők is arrébb vannak tőlünk. (Pedig a recept hasonló: megvolt a mag, amit még az előző szövkap összerakott, jött egy ismertebb név és célba juttatja őket. Nekünk sajnos nincs Freiünk vagy Derdiyokunk, de hát Hitzfeldünk sincs.)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 16:21:56

@promontor: Persze,mindkét meccsen bekaptak rögtön 1-1 gólt,de mindkettő pontrúgás volt,nem pedig egy letámadás,mikor kapkodhatták volna a védők a fejüket,hogy akkor most mi is van.Valamint a hátvédek közül igazán nem is hibázott senki a gólok elött,a csapat védekezése összeségében lehetett volna jobb mindkétszer,de kiemelni egy védőt szerintem nem lehet,hogy na,ő tehet róla.
Az persze egy másik kérdés,hogy nagyon nem is akartak támadni az ellenfelek,de ez nem a mi kritikánk.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.11. 16:24:36

Ettől eltekintve nagyon kiváncsi lettem volna mindkét meccs alakulására,hogy mi lett volna,ha nem kapunk ilyen szerencsétlenül rögtön 1-1 gólt.

sporttárs 2009.09.11. 16:30:53

@Csöncsön: Én mindenre gondolok, de arra speciel nem, hogy azért tetszik neked Vadócz (középszar) játéka, mert "azt valósítja meg, amit a fociban szeretsz". Na ne már, annál jobb ízlésed van. Nem, vele azért vagy elfogult (ez esetben alaptalanul), mert a spanyol bajnokságba került.

De tudod mit, képzeld azt, hogy a Realban focizik, mindjárt objektívebb leszel vele. :)
(Mert azért a te nagy szerelmed a spanyol futball iránt eléggé hogyismondjam, egypólusú bizonyos csapat kapcsán. :)) )

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.11. 16:31:39

@Bauxit: Félreértettük egymást.
Én úgy értettem, hogy a 3 védekezőközéppályásunkra nagyon nagy szükség volt, mert a portugálok kipasszoltak volna.

,,Karaktereket akarok látni, piszkos tizenkettőt" Azokat szeretném én is látni! :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.11. 16:46:34

@sporttárs:

Pedig tényleg tetszett, hogy nem vagdalta el a labdákat, mint mások, hanem következetesen a földön tartotta. Amikor az Osasunához került, nyilatkozta: Spanyolországban egészen máshogy edzenek, mint Hollandiában vagy Franciaországban; szinte mindent labdával csinálnak. Szerintem látszik a játékán, hogy hatott rá a közeg. Gyakran próbált kicsiben hozni megoldást, kényszerítőt stb. Tóth Balázstól egyetlen ilyen kísérletre sem emlékszem.

Rudolf Gergő játékán is látszik, hogy egy igazi futballkultúra tanította meg focizni (ugye, Nancyban). De hogy lehidalj: Piquén is látszanak a manchesteri évek. Egyáltalán nem tipikus, hogy egy katalán középhátvéd negyvenméteres pontos keresztlabdákkal operáljon.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 16:53:00

@montipájton: De a svájciakénál kettóvel erősebb csoportunk van.

És azt se felejtsük, hogy a Jack Lemon hasonmás versenyen is sanszos Köbi Kühn is kivezette Svájcot a legutóbbi vébére, az EB-n meg házigazdaként voltak ott. Tehát nekik van egy egyre rutinosabb csapatuk amelyik előkelő kalapból indul a sorsoláson, úgyhogy rossz a párhuzam.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 16:57:10

@Csöncsön: Pedig Hierro vagy Helguera játékának például tipikus elemei voltak a hosszúindítások és a keresztlasbdák, igaz egyikük sem katalán.

montipájton 2009.09.11. 17:09:21

@popp: De hisz pont azt írtam, hogy nincsen párhuzam - legfeljebb szeretnénk.

Svájcot senki nem sorolja az erős európai válogatottak közé, nincsenek világsztárjaik, nem erős a bajnokságuk - na, ez az, ami alapján közepesnek titulálhatók - és hát ugye, szerettük volna hinni, hogy magyar is egy ilyen közepes válogatott. Csak hát nem.

A csoportjuk meg lehet, hogy gyengébb a mienknél, de te fogadnál rá nagyobb összegben, hogy onnan kijutottunk volna? Mert én még arra sem, hogy a szlovákok csoportjából sikerülne.
Persze lehet. Már sose fogjuk megtudni.

montipájton 2009.09.11. 17:11:29

@Csöncsön: Én Tóth Balázstól emlékszem pár indítás-kísérletre és labdakihozatalra, Vadóczról viszont egyedül az ugrik be, hogy láttam - értelmesen - nyilatkozni a meccs után. Sajna láthatatlan embert játszott a meccsen, ami persze az ő posztján nem katasztrófa - d ehogy kreatív lett volna, az azért vicc.

montipájton 2009.09.11. 17:22:47

@montipájton: Hopp, mégiscsak van párhuzam: az Eb-n a svájciak nagyjából ugyanúgy kaptak ki a csehektől és a törököktől, ahogyan mi a portugáloktól és a svédektől.
És nekik is megvan a maguk Torghelléje Streller személyében, igaz, a mi Sanyink mellett sajna nincs ott a magyar Frei és Yakin. ))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 17:28:16

@montipájton: Na de megy az nekik Hitzfeld nélkül is. Mi meg most majd teher nélkül megmutatjuk Liszabonban és Koppenhágában ;-), hogy korai volt a sírás-rívás ;-).

montipájton 2009.09.11. 17:37:30

@popp: Tudod, Svájc is teher nélkül nyakta meg a luzitánokat Bernben, az utolsó csoportmeccsen... )))

(Mondtam már, hogy bírom a doxáékat?)

montipájton 2009.09.11. 17:38:14

@montipájton: Izé, Bázelben volt a meccs, bocsesz. Ahogy aztán a portugál bukta a germánok ellen is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.11. 18:40:39

@montipájton: Mondjuk akkor már a portugízereknek is mindegy volt, mert már továbbbjutottak.

Most viszont az agyonszidott Hajnal passzából, az agyonszidott Sanyi bólint egyet és az egyre görcsösebb poriknak a Dzsudzsi ver még két Vincze Ottósat. Hol is górta azokat az Ottó? - ja, Svájcban!

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.11. 19:34:46

@montipájton: a C csoportból mindenki csak a szlovékokat és az észak íreket látja, de azért a cseheknek két sima meccsük van és 18 pontjuk lesz, az íreknek meg már csak az az egy zakó van hátra.

@Csöncsön: Vadócz nagyjából egy talpas kanadai favágónak tűnt Hector Font, Punal, Plasil és a két iráni mellett. Tény, hogy jókor jött neki, hogy Punal és Hector Font nagyjából szart bele, mialatt Plasil főleg sérültet játszott. Mindezek mellett is, egy olyan támadójátékot produkáltak egy szezonon keresztül, amilyennel csak az évszázad legnagyobb mákjával lehet bennmaradni.

SamS 2009.09.11. 20:58:46

@Csöncsön: Ha már Piquét felhoztad, szerintem a katalán focisulit remekül kiegészítette a manchesteri, szerintem emiatt (is) lett/lesz belőle remek védő. Az mindenesetre biztos, hogy sokkal "jobb" (leginkább sokoldalúbb) játékosként tért vissza a Barcához, mint amilyen évekkel azelőtt volt.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Én is a középpályát láttam a leggyengébbnek, bár a portugálok ellen már sokkal jobb volt a helyzet. Tóth, Vadócz és Dárdai ha nem is a legkreatívabb játékosok, azért nem volt könnyű átmenni rajtuk.

@heinrich:

Azoknak a szarháziknak mindig bajuk van, leginkább ha külföldi a kapitány. Ha kijutnánk a vébére, Várhidi azt is meg tudná magyarázni, hogy igazából az alapokat ő rakta le Koemannak.

kroos 2009.09.11. 21:06:15

most pl cicó a paks ellen felvonultatott mindent amit utálok az nb1-ben...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.11. 21:16:06

@SamS: "Várhidi azt is meg tudná magyarázni, hogy igazából az alapokat ő rakta le Koemannak. "

Tudná? A feltételes mód indokolatlan:

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/csank-a-divatszurkoloktol-tart-gellei-hat-pontban-bizik-1990992/

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/20081130/varhidi_peter_szerint_erwin_koeman_az_o_csapataval_erte_el_sikereit/

Gondolom a következő interjúban majd az jön, hogy eddig abból élt Koeman, amit ő összerakott, de mostanra sikerült szétvernie a csapatot...

montipájton 2009.09.11. 23:30:39

@kroos: Azt nem tudom, ki a cicó, de a Paks a "kedvencem". Bár nem szeretem a műanyagcsapat kifejezést, ám hogy egy majdnem közönség és pálya nélküli alakulat azért legyen NB I-es, hogy a kiöregedőfélben lévő alibifutballisták jó pénzért ellötyögjenek, kicsit erős.
Jellemző, hogy a szezonnak a fantasztikusan ütős: "cél az első tíz" jelszóval mentek neki. És ezért fizetik a - gondolom - szerény juttatású, Tököli, Lisztes, Éger, Gellei brigádot.

kroos 2009.09.11. 23:44:08

@montipájton: Lisztesnek hihetetlen jó meglátásai vannak,ahogy külsövel teszi veszi a lasztikat jó nézni.
szerintem azért ez nem egészen igy van.
Éger,csernya,Töki,Zováth ok.
De pl a fiatal Szabó a védelemben nagyon jó,ott is van az u20-as keretben.
a heffler-böde-báló sor meg egyenesen a kedvencem, csak Lisztes érkezésével egyik mindig a padra kerül.Gellei szerintem rosszul választja meg a taktikát.Széljátékot eröltet de nincsennek klasszikus szélsöi.Ezt Nikolovnak meg Horvátnak kellene megoldani de ök meg nem léphetik át a félpáláyt. Ez a kiss meg tud olyan cseleket hogy behugyozol,nagyon ügyes,gyors jól lö stb..és akkor még olyanok padoznak mint sipeki meg az ÉV JÁTKOSA A kis urbán.
Rengeteg baj van itthon de ezekröl nem a Paks tehet.És hidd el....tökivel,zováthal,égerrel meg nikolovval csak a 10 lehet a cél semmi más.
Viszont itt is vannak tehetséges fiatalok.

kroos 2009.09.11. 23:47:44

@montipájton: de hogy válaszoljak.
Cicó=Cvitkovics. De nála önteltebb nagyképübb futbalista a világon nincs.
Ilyen flegma gyereket még nem láttam.
Helyette kellene hogy játszon Boci,bekkben mögötte meg szélesi.
Baloldalon szakályt szintén sulytalannak érzem, oda Leot tolnám fel és mögé az amugy alapból balbekk Fodort.Vagy!!! Laczkót balfutóba.
Középen nincs gond mert ott van Józsika meg jolly Zoli akik erösebbek mint Emerson meg Vieira fénykorukban.

kroos 2009.09.11. 23:50:20

@kroos: még egy félmondat és megyek aludni.
Én meg azokat utálom (pl. györ) akik televeszik légiossal a csapatukat és a magyar tehetségek meg egyszerüen (koltai,völgyi,dudás stb..) nem játszanak.
ráadásul szarok is azok a légiosok.

Eastbay1 2009.09.12. 00:11:52

@fran7: Ha egyébként téged vagy bárkit érdekel, egy kis aranyköpet-gyüjtemény a Mestertől:
netherlands.worldcupblog.org/1/cruyff-quotes-for-those-who-missed-it.html

Mérgező Hulladék 2009.09.12. 09:08:34

@pancho_sanza: az észak-írek lényegében kiestek. A csehek viszont hiába hozzák a két - nem is olyan könnyű - hazai meccsüket, ha a szlovének ikszelnek Pozsonyban, aztán meg jól kitömik San Marinót (bár ahogy nézem, otthon már őket sem egyszerű hülyére verni).
Szóval van esélye a cseheknek is, de a szlovéneknek sokkal nagyobb. Simán lehetnek még csoportelsők is.

Svájcnak én is szurkolok, szimpatikus csapatuk van. Kétgólos előnyről buktak két pontot Izraelben, folytatták egy magyarázhatatlan hazai vereséggel Luxemburg ellen, ahhoz képest most igen jól állnak - mondjuk szerintem is az a legkönnyebb csoport.

montipájton 2009.09.12. 09:59:49

@kroos: Helyben vagyunk. Ha a Paks a tehetséges fiatalokat játszatná, egyáltalán nem zavarna, hogy a tízbe jutást jelöli meg célként. De minek oda a sok levitézlett alibihuszár, a milliós fizetésekkel, ha velük is úgy állítják be, bravúr a nyolcadik hely? Kinek használ ez az egész?

A nevek 30%-áról, amiket írsz, nem is hallottam amúgy.)))

Lisztes. Anno ugye úgy lett beharangozva, hogy ő léesz az új Nyilasi-Détári-Törőcsik egy személyben. Aztán amikor kiment a Bundesligába, mondta nekem az öreg Dárdai, hogy a Pali szerinte jobban be fog futni, mint Lisztes, mert ő tud ütközni. Igaza lett.

(Tuodm, Lisztesből lett egy egész jó védekező kp a Brémában, de az a klasszis, akinek jósolták, soha nem lett.)

kroos 2009.09.12. 10:12:08

@montipájton: értem amit mondassz és igazad is van de hidd el, hiába a magyar szinten nagy nevek, tényleg nem hivatottak többre mint a 10. Egyszerűen van 9 jobb keret mint az övéké.Én csak csendben örölök hogy 1 légios sincs pakson, mert ha lenne akkor Szabót nem fedezték volna fel pl. az u20-as válogatottnál.
Mig pl. a Zte-nél a bogunovics-todorovics kettös nb3-as szint, akkor meg minek?Inkább akkor Égerek meg Tökölyk meg ilyenek.

kroos 2009.09.12. 10:19:18

@montipájton: Lisztessel kapcsolatban nekem volt már sok vitám.
Elég sokszor láttam játszani a buliban. És mindig csak a mezcserénél tünt fel hogy ö is a pályán volt.
Persze mindenki csak azt szajkozza hogy de bajnok lett meg játszott szinte mindig...én meg azt hogy láttam a meccseit.Amikor elöször megláttam Borowskit már tudtam hogy csak idö kérdése hogy mikor szoritja ki.Minden tiszteletem Krisztiáné de szerintem erösen tul van értékelve a Brémai teljesitménye itthon.

,,A nevek 30%-áról, amiket írsz, nem is hallottam"

majd fogsz, pl.
Barcelona transfer bid for heffler
vagy böde join to milan:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 10:39:04

@kroos: Mihez képest van túlértékelve Lisztes? Ha azt vesszük, hogy egy német bajnokcsapatban volt állandó kezdő akárcsak kiegészítő emberként magyar játékos létére, akkor nem lehet eléggé értékelni ezt a teljesítményt.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 11:04:07

@popp: nem írányítót játszott Lisztes? fentebb védekező középpályást irt a szakértő kolléga. szerintem ő nem tudott eleget futni a világszinvonalhoz, minden más megvolt neki nagyjából... (ezért is csodálkozom, hogy vk volt).

kroos 2009.09.12. 11:11:19

@anonim222 [semleges néző]:
rombuszt játszott az a Brema,baumann volt a védelem elött, majd Lisztes és Frings
a csucson pedig tényleges irányitóként Micoud játszott.

@popp: Jogos. Én ugy éreztem kilógott abból a csapatból de tény hogy nem ugy lett bajnok mint pl. Hrutka.
Aztán a sérülése után nem fogadta el a wigan ajánlatát mert az ö játékinteligenciájához a spanyol bajnokság a megfelelö.
Igy kötött ki az NB2-ben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 11:12:50

@anonim222 [semleges néző]: A francia Micaud volt annak a Brémának az irányítója, Lisztes védekező volt. Persze az a Werder is elég támadó focit játszott, úgyhogy Lisztesnek is akadt támadó feladata.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 11:33:39

köszi a válaszokat; fura, mert itthon irányító volt, szerintem... persze, aki fizet, az diktál.

kroos 2009.09.12. 11:41:49

@kroos: EDIT:
Frings helyett Ernst volt még ott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 11:50:50

@anonim222 [semleges néző]: Lisztes és Dárdai egy korosztály. Fiatal éveikben mind a ketten csapatuk - a Fradi illetve a BVSC - nagy pengéi voltak -, ahogy monti írta Döme, Törő és Nyíl utódok egy személyben. Aztán Németországban mindkettőjükből védekező középpályást faragtak. Ugyanez a helyzet mostanában Vadóczcal, aki a Honvédban még a firkás játékos volt, Spanyolországban viszont vkp lett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.12. 11:50:53

@kroos:

És pont mire leszerződtette volna egy spanyol csapat, súlyosan megsérült.

Kár, mert sohase láttam még annyira kreatív, ördöngösen cselező magyar játékost, mint amilyen a 17 éves Lisztes volt.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 12:28:01

de a Frankfurtba, meg Pireus-ba (vagy hol, ha nem tévedek) még irányító volt, nem?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 12:35:24

@anonim222 [semleges néző]: Détári egész pályafutása alatt irányító volt. Ő igazi világklasszis lehetett volna, de elgórta.

kroos 2009.09.12. 13:13:46

@popp: Vadoci itthon is Vk. volt emlékeim szerint bár akkoriban nb2-es volt a honvéd és onnan hivta be még anno Lothar a válogatottba.
@Csöncsön: én láttam.
Szili Attilának hivták.
Aztán hazajött az 1860 Munchentöl...:(

kroos 2009.09.12. 13:17:41

Détárit a legjobb légiosnak választották akkor a bundásban, és a 3. legjobb volt az összesitett listán, olyanokat elözött meg mint pl. littbaski.
Aztán megcsinálta azt mint most huszti, egy jó bajnokságból elment egy szarba pénzért.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 13:29:14

@Csöncsön: Nézted volna Dömét vagy Törőt. Korábbiakat én sem láttam.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.12. 13:32:54

@kroos: Ebbül kompromisszum lesz, hátravont irányító volt a Honvédnál, ahogy az angol mondja: deep laying playmaker.

horas 2009.09.12. 13:54:11

@montipájton:Sztem meg pont a Bodnár az egyik legarrogánsabb legbunkóbb fasz,és télleg az lett amit egy-ketten megjósoltak,hogy elvesztettük ezt a két mecset aztán világvége van.Most az a duma megy,hogy ellehet veszíteni jól is egy meccset meg ilyenek ezeket a meccseket nem lehet úgy elveszteni,hogy az emberek elégedettek legyenek.Nem baj ilyenkor kijön,ki kicsoda...Az embernek szeretnie kéne a rossz gyerekét is...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.12. 14:00:31

@horas: a szpikerre gondolsz, nem a focistára, ugye. amúgy az embert igazán csak a rossz gyereke tudja felhúzni, aki az övé... :) és ott ugrál a lakásba, amikor aludni szeretnél, másnaposan... :))

kroos 2009.09.12. 19:26:12

@popp: kompromisszum?
az mi?
süti beállítások módosítása