Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Fogadalmak a svéd meccs elé

2009.09.04. 22:45 nou san trafford

Ha kicsi a tét, a kedvem sötét - szoktukvolt mondani, néha minden alap nélkül. Ma este azonban ez nem így lesz. Az elmúlt tíz év egyik legfontosabb mérkőzése következik a magyar válogatott számára. Egy komoly játékerőt képviselő, de nem legyőzhetetlen svéd válogatott lesz az ellenfél.
Számolgatni még nem szeretnénk, de az esetleges kijutásért mindenre képesek vagyunk. Lapozás után az NST szerzőgárdájának azon fogadalmait olvashatjátok, amit akkor fogunk elkövetni, ha elkenjük Ibrahimovicsék száját szombat este.

Alapvonalszippantó Hapci Benő:
havonta írok legalább egy holland posztot, és még szeptemberben egyszer a "please no more art history" feliratú pólómban megyek be dolgozni.

_benito:
legalább egyszer, egy teljes napig a lakáson kívül is hordani fogom a szegedi cimboráktól kapott pick szegedes pólómat, amiben egyébként még soha életemben nem mutatkoztam az utcán, és 15 év után megiszom egy pohár bort (de legalább fröccsöt).

donnelly:
amennyiben nyerünk, idén már nem fogyasztok több alkoholt, ezen kívül komoly arccal végighallgatok egymás után három Crystal lemezt (ha van annyi).

Garcia bőrmester:
leszokom a dohányzásról, és legalább egy félidőn keresztül nem próbálkozom köténnyel az NST-kupán.

habitang:
két héten belül véglegesítem a vadiúj NST-skint, és még milőtt donnelly kiszáradna...

heinrich:
magyarra fordítom a Gute Freunde: Die wahre Geschichte des FC Bayern München című…khm…kiadványt, melynek országos terjesztését személyes ügyemnek tekintem  – különös tekintettel a tíz év feletti korosztályra.

OJ:
ha megverjük a svédeket, még a hétvégén veszek egy válogatott mezt, és abban tartok órákat egy hétig, valamint leszervezek egy tanár-diákot, amire évek óta nem volt példa nálunk.

pancho_sanza:
rögtön a meccs után - azon melegében - elindulok, hogy részt vegyek a büszkeségnapi felvonulás afterpartyján.

pote:
sárga pólóban megyek a következő Körmend-Falcóra. Emellett megnézek két Spielberg filmet egymás után, és írok olyan posztot karácsonyig, amiben nem lesz szóvicc.

és Ti?

411 komment

Címkék: magyar válogatott válogatott fogadalmak

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr181360979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medco 2009.09.05. 23:17:49

Akkor kezdtünk csak jól játszani, amikor beállt a Sanyi. Mindegy, hogy nem nagy zsugás, de legalább elöl tartott két védőt. Ez Koemann hibája volt, de legalább korrigált a második félidőre. A végén óriási pechünk volt. Tímár alászaladt. Gera halványabb volt, de mentségére szolgál, hogy keveset játszott a csapatánál. Ő legalább igyekezett, nem úgy mint Hajnal. Ezzel együtt ez az utóbbi 10 év legjobb csapata. Szerintem 11-es volt, mert a Halmosit lendületben akasztották.

BruceWayne 2009.09.05. 23:18:11

@SamS: "Ha nem hibázunk ekkorát a végén, mindenki arról beszél, hogy milyen fantasztikus lelki ereje, harcos jelleme van ennek a csapatnak."

hát nem hinném, az én véleményem már az Ibra gól előtt is megvolt erről az egészről, a mutatott játékunkon az az semmiből jött 11-es már semmit nem változtatott. és ha marad is az az 1-1 ahhoz 1-2 játékos utolsó pillanatbeli mentését leszámítva semennyi köze se lett voln a lelki erőhöz meg a harcosságghoz... az egy kibaszott nagy mázlival kigyötört X lett volna, szar járékkal egy félgőzzel is jóval többet nyújtó, amúgy semmi extrával nem rendelkező svéd csapat ellen.

Lojzi_ 2009.09.05. 23:18:34

@Hontalan Ivan: Nem állítottam.
Dzsudzsi jó volt és Juhász előtt is le a kalappal. Mellőlük kellene kisöpörni a szemetet, hogy esetleg olyanok számára is "szerethető" legyen ez a csapat, aki annál árnyalatnyival többet vár el, hogy meggypiros felső legyen rajtuk.

TRS 2009.09.05. 23:18:49

@Árpádka: Igen, az akarással nem volt baj, csak az akarás nem a játékra irányult, hanem a már jól megszokott alibi hozására.
A közönség előtt lefelé a kalappal!

Árpádka 2009.09.05. 23:18:52

@Lojzi_: Ha fociztál valaha akor tudod, hogy milyen 8 perc után golt kapni. Lehet hogy közhely de igaz.

Lojzi_ 2009.09.05. 23:21:14

@Titi120: Ha ez úgy lenne, ahogy állítod, akkor nem játszana ott, hanem minimum padozna....

Azon a tempón vannak rossz meccsei azt vágom, de hogy ezen a tempón lefelé lógjon ki a mezőnyből az kicsit erős.

Farida öccse 2009.09.05. 23:21:32

Ennyit tudunk, egyébiránt a 3. hely is már erőn felüli teljesítés, ennek ellenére eddig még ment, szerencsével is, de ment. Az a baj, hogy azt is bele kell kalkilálni, hogy a pótselejtezőn svéd, portugál szerű, szintű csapatok jöhetenek, szóval ha nem megy ne is erőltessük..., nem, mert akkor is HAJRÁ MAGYAROK!

Árpádka 2009.09.05. 23:21:34

Ja és ha nincs az a szerncsétlen gól akkor mindannyian arról áradoznánk hogy milyen jók vagyunk

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.05. 23:21:54

@TRS: csak arra akartam rávilágítani, hogy történt egy vereség és most mindenki temet, gyászol, tragédia van, világvége
de abban igazad van, hogy utólag mindenki azt állítja hogy már előre láthatóan borítékolható volt ez a vereség, de akkor mért éljük meg ekkora tragédiának?

BruceWayne 2009.09.05. 23:22:07

@Titi120:
de azért egy HUN 14 SVE 10 POR 9 "lazán" kijuthattunk volna

mennyémá 2009.09.05. 23:23:45

mondjuk az tény, hogy boldogult Hofi-t kell idézni: amikor a bíró a szájába veszi a sípot az nem azért van mert az jó....a sípnak, hanem az onnantól a meccs és ez sajnos a végére is igaz, mégha patkány is volt a macskazabáló talján

Farida öccse 2009.09.05. 23:24:23

@Artsuhtaraz: Azért mert meseországban élünk, de a legnagyobb baj, hogy mindenki mást mesél...

Titi120 2009.09.05. 23:25:20

@Lojzi_:
Padozik is.
Év elején párszor kezdett, de a múltkor ismét a kispadon ücsörgött, hiába volt sérült a fél középpálya, és hiába lett előre nyomva, ékbe eddigi legfőbb vetélytársa Clint Dempsey.

TRS 2009.09.05. 23:25:57

@Artsuhtaraz: Nem élem meg tragédiának és szerintem azok keltik körülötte a hisztit, akik a magyar fociból élnek.
Nagyon örülnék, ha ismét lehetne olyan élményem, ami (koromból adódóan) 78-ban és 86-ban volt a VB selejtezőkön a magyar csapattal.
De ne tegyünk már úgy, mintha valóban gondolnánk, hogy a Torghelle, Huszti, GeraZ stb. fémjelezte válogatott valóban képes lenne felvenni a versenyt egy focicsapattal!

BruceWayne 2009.09.05. 23:27:58

ez alibi foci volt? szerintem rosszabb, az alibi passzok legalább jó helyre mennek....

Lojzi_ 2009.09.05. 23:28:35

@Árpádka: Viszont azt is mondják, hogy utána jön még 82 perc.
Van még egy csapat a világon, akinek (hosszabbítással együtt) 86 percre visszaveti a játékát egy bekapott gól?

Egyébként meg ennek a csapatnak a legkevésbé a 8. perc, meg a bekapott gól volt a problémája.

Talán pont azért utálom ennyire ezt a mondatot, mert mindig ez szolgál alibinek az olyan mondatok helyett, hogy:
- Súlyos szakmai hibákat követtem el, mind a keret, mind a kezdő összeállításakor, de talán egyikkel sem ártottam annyit, mint a cseréimmel
- A tegnapi hatalmas buli miatt 20 percig kérleltem a srácokat, hogy annak ellenére, hogy mindenki hulla másnapos, azért ki kellene mégis állni
- Igazából nem hiszünk a győzelemben, meg a jövő nyárra több srácnak be van már fizetve a horvát tengerpart, ezért gyakorlatilag egyetlen célunk volt, hogy minél kisebb különbséggel kapjunk ki, mert az nem jó, ha sokan szidnak.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.05. 23:28:37

@Farida öccse: de azért nem a focisták a hibásak, mert mi azt hisszük róluk, hogy többek annál, amik valójában

mándy 2009.09.05. 23:28:37

@Lojzi_:
de mégis ki játsszon?
az elmúlt években többször "kisöpörték a szemetet" a válogatottban (bozsik, mattheus, várhidi), volt olyan, hogy azért hívtak be valakit, mert ő olyan "küzdős" volt (ezt főleg a germán pr manager csinálta), csakhát nem lettek az eredmények jobbak.

Árpádka 2009.09.05. 23:30:34

@Farida öccse: Ako ne szurkoljunk senkinek mert ugy is kikap na ezt nem értetem soha mért van az, hogy a románok 7 pontal mentek Franciországba a hazai bajnokságra épúlő keretel és még se féltek a szurkolok hogy kapnak nem értem mért kell más örömét elcseszni.Vagy ellendrukkernek lenni megy kommentelni a svéd oldalakra ha meeországba érzed magad

Farida öccse 2009.09.05. 23:32:27

@Artsuhtaraz: Nem bizony, erre mondom, hogy ez - bár elég szörnyű vereség volt - sajnos a realitás, a papírforma, de az ugye nem mindig jön be, most bejött, de kibaszott csúnyán. Ez a csapat ennyit tud, s írom újra a 3. hely már egyébként jobb eredmény mint ahol vagyunk.

TRS 2009.09.05. 23:33:58

@Hontalan Ivan: Persze, az játsszon a válogatottban, aki éppen "érdemes" arra, és egyben nézzük meg reálisan mit várjunk tőlük.
Istenítünk, pontosabban: a média közepesen hozzáértői és a PR managerek istenítenek olyanokat, akiket Európában nem jegyeznek az első 100-ban...

Titi120 2009.09.05. 23:34:05

Koeman: „Torghelle nem bírt volna két félidőt, ezért nem raktam a kezdőcsapatba, Rudolf kezdett volna, de megsérült, Priskin mentális és fizikai állapotát pedig nem tartottam megfelelőnek, ezért nem ültettem még a kispadra sem.”

Lojzi_ 2009.09.05. 23:34:59

@Titi120:
:o))))
Látom nem adod fel.

Annyiban maradjunk, hogy a múltkor Kroos-szal, meg Csöncsönnel eget-földet összehordtatok nekem, hogy ez mekkora ultimate küzdő, közönséget kiszolgáló válogatott ehhez képest semmi olyat nem láttam bennük, ami ne lett volna meg 3 éve, 5 éve, 10 éve, 20 éve, vagy azóta mióta halott a magyar futball.

Sebaj néhány év múlva ismét mintát veszek.

Jó éjszakát.

Farida öccse 2009.09.05. 23:35:36

@Árpádka: Baszod alássan a meseországot nem erre értettem, nézd meg írtam az is, hogy akkor is HAJRÁ MAGYAROK! mert, bár már én olvasok mesét a gyerkőcöknek mesekönyvből, de remélem fogok mesét olvasni majd sportlexikonból is.

Árpádka 2009.09.05. 23:35:57

@Lojzi_: Ha Koeman ezt nyilatkozza le akkor az összes kommentelő én is a menesztését követelném Az a gond az alibivel hogy nincs egy sztár lásd ibra vagy cé aki felébrsztené a csapatot. Dzsudzsák talán valamikor vagy aki a lelket tartaná tul nagy a forma ingadozás

Titi120 2009.09.05. 23:37:59

@Lojzi_:
Az a baj, hogy emlékeim szerint én ebben a vitában részt sem vettem. De egyáltalán nem.

Egyébként meg nem túlzottan érdekel, hogy szurkolsz -e a magyar válogatottnak, vagy sem.

Ez legyen a te problémád, nálam ez nem kérdés, és nem is lesz sose.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.05. 23:39:55

@TRS: sajnos én egyik vb selejtezőnek sem voltam szemtanúja, azt hiszem arra próbáltam rávilágítani, hogy nem tudjuk helyén kezelni a dolgokat, aztán amikor koppanunk és látjuk hogy ez a csapat vszínűleg 12 éven belül nem fog kijutni vb-re, akkor a köcsög focista a hibás, amiért mi azt vártuk tőle, hogy teljesítse már a lehetetlent

én azt se értettem soha, hogy adott egy csapat, aminek a legjobb vb szereplése egy ezüst érem (írd és mondd második hely), de mi mégis arany csapatnak hívjuk őket, hogy is van ez? de ez lehet hogy végülis rohadt nagy off

BruceWayne 2009.09.05. 23:40:20

visszasírjuk mi még Kovács Pétert :-)

Szalaival egyébként mi van?

Amúgy Koeman nyílván okosabb nálunk és többet ért a focihoz, de én akkor se bírom felfogni és elfogadni hogy egy ennyire túlbiztosított csatárnélküli felállást favorizál, ilyen a világon nem létezik, a labdarúgásban legalapabb hogy van elől egy olyan ember aki:
-képes védőket lekötni
-teret csinálni a többieknek
-labdát megtartani
-beadást rá/ vagy lefejelni, megtartani
-és nem utolsó sorban kapura lőni és helyzetbe kerülni..
na most ezek közül bármelyiket is komolyan gondolta hogy majd Huszti megoldja? még ha Gera van ott, talán, na de így.....

ennél az is 100szor jobb lett volna ha akár egy Priskin, Waltner vagy Bajzát áll ott elől egy szál faszba 90 percig, mert legalább meglett volna az esély hogy egy kóbor beadás fejentalálja....

TRS 2009.09.05. 23:41:22

@értelmetlen_nevű: Nem ezért regisztráltam, annyit ez a nyomor nem ér meg ;-) máshol és ritkán írogatok. A kárör helyett inkább a 78 óta sokadik csalódás és a sok hülye mellébeszélés a tésztáról, a gyorsan kapott gólról, a mindent megtevő fiúkról, meg a saját VB övét csúfosan elvesztő öklöző focihoz nem értő röhejes kommentjei, az Európa középmezőnyének aljához tartozó magyar focisták felpumpálása az, ami elszomorít, elkeserít.
Amikor amatőrök tetszelegnek a hozzáértők szerepében...

TRS 2009.09.05. 23:45:59

@Artsuhtaraz: Ez bizony, nagyon fontos!!! Nem csak az ilyen-olyan hozzáállású és tudású focisták az érintettek itt.
Ebben teljesen benne van a magyar "szakembergárda", akik szintén Európa után kullognak messze lemaradva. Akik közül manapság szinte senki sem dolgozik külföldön, mert nem hívják őket, mert eddig nem tettek le a foci asztalára semmit sem.

mándy 2009.09.05. 23:46:46

@TRS:
hát igen a realitás...
lehet álmodozni, de el kell fogadni, hogy sajnos kevesek vagyunk tudásban.
Ilyeneket olvastam/hallottam: a svédek ellen 3 pont, portugálok ellen iksz - ja és most szemét magyar focisták?
persze ha 0 pontot terveztünk volna, akkor meg nem lenne értelme az egésznek, de el kell fogadni, hogy nem vagyunk az a szint (abban viszont biztos vagyok, hogy jobb ez a válogatott, mint a 3-5 évvel korábbiak)

értelmetlen_nevű 2009.09.05. 23:49:27

@TRS:
a nevedre kattintva:

TRS 0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2009.09.05. óta tag

Lehet hogy írogatsz, de nem ezen a néven. Amúgy semmi baj.

BruceWayne 2009.09.05. 23:53:23

azért svédországba lefociztuk őket 60 percig, szóval megvan a potenciál, csak nem akar kijönni

értelmetlen_nevű 2009.09.05. 23:56:45

Csak minden ilyen kudarc után, előkerül pár új felhasználó _na én megmondtam_ jellegű szöveggel. Engem csak az zavar, hogy egy esetleges győzelem estén valószínűleg nem regisztráltál volna, és nem jöttél volna örülni.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.09.05. 23:59:23

annak kéne örülni, hogy a 86 óta tartó lejtmenetből az elmúlt 2-3 évben elindult felfelé a magyar foci, végre vannak játékosaink nívós bajnokságokban, ezek után, majd ha gólkirály vagy bl negyeddöntős csapatban lesz kezdő magyar játékos akkor álmodjunk olyat, hogy vb-re kijutunk
mert addig álom, ami ha be is teljesülne akkor is borzasztó leégés és kudarc lenne maga a vb

BruceWayne 2009.09.06. 00:06:12

amúgy azt vágjátok hogy kiestünk.....

BruceWayne 2009.09.06. 00:16:39

.... már ha valaki még reménykedett volna ezek után

BK 2009.09.06. 00:30:56

csak annyit akartam mondani, hogy _f*szom_...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 00:43:05

Olyannyira fölbosszantott a meccs, hogy megnéztem még egyszer, ezúttal Faragó közvetítésében.

Az volt különösen bosszantó, hogy, noha minden összejött (kulcsjátékosok borzalmas formája, sérülések, pech, korai gól, pocsék játék, idegesség stb.), MÉGIS meglehetett volna a pontszerzés. Éppen azon gondolkoztam, hogy eddig ebben a selejtező sorozatban a nagyok ellen pechünk volt, most ez megfordult. (Lojzi_-nak üzenem, Stockholmban ugyanezek a játékosok lefocizták a svédeket!)

Erre jött ez az utolsó hülyeség.

Sajnos a Championship továbbra sem komolyan vehető bajnokság, még ha Gyepes aránylag jól helytállt is.

BruceWayne 2009.09.06. 00:44:59

@Csöncsön: miiiiiii??? de hát a világ legkeményebb ligája :)

amúgy Faragó is egy idióta, nagy teljesítmény lehetett egyáltalán már újranézni is, na de főleg vele....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 00:55:59

@Nerazzurri:

Ha már a ligáknál tartunk, Vadócz viszont az egyik legjobb volt. :-)

Egyébként miért estünk volna ki? Cé sírni fog szerdán!

BruceWayne 2009.09.06. 01:03:29

@Csöncsön: ja bocs, 7 v. 9 ponttal még odaérhetünk (3meccsünk van rá), hajrá

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 01:03:58

@Lojzi_:

Van egy olyan mondás, amelyik szerintem tökéletesen igaz minden helyzetre, eddig még legalábbis sohasem hagyott cserben, éppen ezért a kedvenc mondásom:

"Mindenki magából indul ki."

Ez erről a fejtegetésről a véleményem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 01:06:33

@Nerazzurri:

Ezek szerint a portugálok már kiestek. Ismerve őket, ilyen esetekben teljesen szétesnek (vö. Bayern-Sporting 12-1), nem fognak hajtani, szóval ellenük simán meglehet a két győzelem. A dánok meg már továbbjutnak, mire Koppenhágában pályára lépünk ellenük.

Pont most kell és lehet megmutatni, mi az az igazi magyar virtus. Hajrá, hajrá! :-)

BruceWayne 2009.09.06. 01:12:00

@Csöncsön: ezt gyönyörűen felvázoltad :-)

egyébként nem estek ki ciguék csak valszeg 3 győzelemmel juthatnak csak tovább

el sastre 2009.09.06. 01:13:36

most értem haza.....
még mindig nem hiszem el ..........

rizla 2009.09.06. 01:38:08

szarok voltunk, de ez akkor is fáj, fáj, fáj

MAti 2009.09.06. 02:24:06

Nehéz ezt kimondani, de amit láttunk, az pont az a nüansznyi különbség, ami a világklasszis meg az ügyes focista között van.

A világklasszis az, akinek egy komolyabb téttel bíró meccsen a 91. percben a tökéről pattan a labda a kapuba...

Eastbay1 2009.09.06. 02:40:36

Na, kellett ennyire hypolni ezt a szinténb@lfasz társaságot?:)
Egyébként komolyan nem értem meg azt az embertípust, aki kimegy egy válogatott meccsre. Nincs egy klubcsapata az ilyennek, amelyik elég szenvedést okozhat neki? (a la Hornby:)

Lacóka 2009.09.06. 03:16:55

dánok 17
Mi 13
svédek 12
portugálok 10

Mindenkinek 3 meccse van hátra.

dánok: albánia(i), svéd(o), mi(o)
mi: portugálok(o,i), dánok(i)
svédek: málta(i), dánok(i), albánia(o)
portugálok: mi(i,o), málta(o)

Mivel a svédek simán kipipálják a "két kicsit", a dánok pedig egymás ellen jobbak, így a portugálok csak 3 meccs/3 győzelemmel juthatnak tovább.

Feladat szerdára: ejtsük ki a portugálokat!!! (vö szépen meghalni)

értelmetlen_nevű 2009.09.06. 03:19:14

@Eastbay1: Ez most irónia, vagy tényleg ekkora balfasz vagy? A sok :) miatt nem tudom eldönteni.

Eastbay1 2009.09.06. 04:39:04

Aludj, úgy látszik kimerített ez a sok izgalom...
:) nélkül

Henke 2009.09.06. 04:49:55

@rowi: :( ez pont így volt :(

montipájton 2009.09.06. 06:58:05

1. Koemannak igaza van, amikor azt nyilatkozza, hogy csapatát a saját képességeihez méri, ezért dícséri őket. Ritka normális, reális szemlélet.

2. Torghelle nekem egy percig se hiányzott, amíg nem volt benn, amikor benn volt, láthattuk, miért. Nincs csatárunk, erről nem Koeman tehet.

3. Gera rengeteget futott, nem igaz, hogy alibizett. De nem ment neki.

4. Csak Babos és Dzsudzsák.

5. Sajnos Ibrahimovic a magyar-portugált is eldöntötte. Ez csak megérzés, de elég stabil.

montipájton 2009.09.06. 06:59:57

@Csöncsön: Viszont leírhatod Messi nevét.
Ha már az argentin-brazil livescore-jában nem találom. )))))

A brazilok kicsit megvigasztaltak, Maradona meg mehet a levesbe.

montipájton 2009.09.06. 07:03:36

@Nerazzurri: Koeman túlbiztosított? Aha, meg a Huszti, Dzsudzsák, Gera hármasból bármelyiket kihagyta volna, azért lenne hülye. Láthattad te is, mire megy Torghelle ilyen szintű védők ellen. Becsomagolják és feltálalják tízóraira. Ez van.

Talán Németh Krisztiánból lesz egy jó kis nemzetközi szintű csatár, most ebben bízhatunk.

montipájton 2009.09.06. 07:31:27

OFF
Vaze, a brazilok harmadik gólja alapján állítsa valaki Fabianóról, hogy nem világklasszis csatár. Persze Kaká is hozta a szokásosat a gólpasszal.

sporttárs 2009.09.06. 08:04:56

@Lacóka: Nem tudom, mit jelent az, hog a dánok egymás ellen jobbak, de a továbbjutásnál a gólkülönbség számít, nm?

Ettől függetlenül sajnos reálisan nézve csak egy portugálok elleni hazai győzelemmel maradhatunk versenyben, de azzal meg pont nem reálisan nézem...
A dánok és a svédek nem tudom, milyen helyzetben találkoznak majd, de ezek együtt bármire képesek. :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.06. 08:54:36

Zlatanék a meccs előtti este meg a Romkert-ben készültek... :) (a zindex szerint). :))

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.06. 09:25:18

a korong vb-n 13 mp kellett volna a szlovákok ellen... most meg ez... (egy mu elleni meccs után)... kezd kicsit sok lenni, nem gondolod, Isten bácsi?

találkoztunk svédekkel, akik:
-eljöttek egy olcsó országba
-eljöttek egy olyan helyre, ahol a lányok szebbek, mint otthon
-eljöttek egy hétre
-eljöttek és nyertek
-eljöttek és éjszaka közepén ittak és jól érezték magukat...

ha már a meccs...
-miért ívelgettünk?
-miért nem fújta le hamarabb?
-azt kell mondjam, nem készültünk fel a svédekből taktikailag
-ennyire elképzelés nélküli támadójátékot... kapura lövések???
-s még így is lehetett volna 1-1...

rexford 2009.09.06. 09:45:21

Nem vagyunk már amatőrök, mert ilyen szar játékkal is a 93. perc végén 1-1-re állunk és megpróbálunk nyerni a 2 kategóriával jobb svédek ellen.
Még mindig amatőrök vagyunk, mert a 93. perc végén futunk előre, mint a mérgezett egér ahelyett, hogy megpróbálnánk megtartani az eredményt.

A fizikum, az hiányzik nekünk, a fizikum. (Gera Zoli az utóbbi évek magyar válogatottjának szimbóluma.)

poolfanati 2009.09.06. 10:00:07

@montipájton: vagy abban hogy rudolf felépül...
németh azért meg messze van a válogatottól.

kpityu2 2009.09.06. 10:07:00

A magyar edzők tanulhatnának nyilatkozni Koeman-tól. Nem áll le hablatyolni a balszerencséről, meg hogy akár ez is lehetett vona meg az is ...
Amúgy én nem sajnálom azt az egy gólt. A svédek jobbak voltak akár mit is mond Szujó Zoli.Ha nem tudunk kijutni azért mert nem vagyunk elég jók, akkor akár be is szavazhatnának minket. Csak pofozózsáknak lennénk ott. A fiúk hajtottak de ez a meccs is megmutatta, hogy a mai focihoz már nem elég a magyaros vircsaft meg a finesz. Két méteres gyors és erős fickók kellenek, akik ha megtanulják amit kell, fel tudják venni a harcot egy az egyben is.

poolfanati 2009.09.06. 10:10:05

@kpityu2: igen, tényleg nagyon szimpatikusan nyilatkozott koeman.

BruceWayne 2009.09.06. 10:18:48

@montipájton: nem nagyon tudok veled egyet érteni, eleve a nyilatkozat egy faszság, mi az hogy "csapatát a saját képességeihez méri, ezért dícséri őket."??????
ez a csapat és ezek a játékosok nem ennyit tudnak és ennél sokkal többre képesek, és sokkal többet vár el a tegnapinál gyakorlatilag mindenki, ha ezt nem így gondolja akkor már csütörtökön le is mondhat.....

a másik a túlbiztosítottság: ezt úgy értem hogy a kezdőben 0 db olyan játékos volt akinek elsődleges és nagyjából egyetlen feladata a támadás és a gólszerzés lenne. Dzsudzsák Gera és Huszti is olyan típusú játékos aki alapjában véve a támadásépítésben vesznek részt, de van olya kondíciójuk és gyorsaságuk hogy szükség esetén vissza is zárnak a saját térfelükre, besegíteni a védekezésbe, labdát szerezni, stb, nem ez az elsődleges feladatuk nagyobb csapatok ellen szükség is van rá és képesek is megoldani. De gyakorlatilag a velünk egy szinten lévő sőt a nálunk gyengébb kisebb csapatok is még a legerősebb válogatottak ellen is ki tudnak állítani egy vérbeli csatárt, egy centert, gólvágót stb. akinek nincs más dolga a támadásépítésen és a gólszerzésen kívül... amíg mi erre nem vagyunk képesek addig nincs miről beszélni, és arra se hivatkozunk már hogy nekünk csak egy Torghellénk van, mert azt amit ő tud hozni (ami eleve nem sok) arra még minimum 4-5 csatár képes lenne, center pozícióban igazából teljesen mindegy a mi szintünkön hogy ő örlődik ott vagy Priskin vagy Fókavadász Péter, vagy tököm tudja ki.....

BruceWayne 2009.09.06. 10:23:33

mondjuk az szívás hogy középpályán papíron elvileg tök jók vagyunk, és még se bírunk egy ideális csapatot kiállítani, eleve Huszti és Dzsudzsák nagyjából egy poszton játszik, ennek ellenére együtt kezdenek, úgy hogy ott van még Hajnal és Gera is, ez így sok, teljesen logikus lenne egyiküket kihagyni, szerintem az érintetten kívül ezt senki nem venné zokon, mert egyszerűen mind nem férnek be

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.06. 10:24:45

@Nerazzurri: így van! én a szöv kapitány szerződésébe bevetetném a kötelező 4-4-2 felállást. a f@sz ki van az ilyen játékkal, ezt már láttam 15 éve is (oldal, meg visszapasz, 10-15 méteres, jaj, el ne rontsam típusú hozzáállás). a védők vagdalják előre a labdát, addig sincs gond alapon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 10:49:47

@montipájton:

1. Stockholmban ugyanezek a játékosok lefocizták a svédeket.

2. Torghelle jelenléte sokat jelentett. Nem véletlen, hogy az összes helyzetünk a második félidőben alakult ki.

3. Gera valószínűleg nem megfelelő poszton játszott. Szerintem se alibizett, tényleg egyszerűen nem ment neki, mint ahogy Husztinak sem. Hajnal volt érthetetlen...

4. Szerintem Vadócz volt a legjobb. Babos, Gyepes, Dárdai, Dzsudzsák valamivel átlag felett nyújtottak, illetve a szemlátomást haláltusáját vívó Juhász hősiességét lehet még kiemelni.

5. Ilyen lelkiállapotban a világ legjobb válogatottjainak is hatalmas erőpróba lenne fölállni.

+1. Az argentinok és magyarok sorsa (a történelemben is) sok hasonlóságot mutat föl. Törvényszerű volt, hogy náluk is beüt a tragédia. A spanyol-belga 5-0-nak viszont örülök. Ha Fabiano világklasszis, akkor David Villa micsoda?!

Strigo 2009.09.06. 10:53:00

Azt azért elfelejti mindenki, hogy ezek a svédek tegnap este qrvajól játszottak, ilyen játékkal ott is a helyük a vébén.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 11:04:39

@Strigo a divatdrukker:

Így van. És ha már nem mi, ezerszer inkább ők, mint a portugálok.

Ferguson 2009.09.06. 11:13:59

@Strigo a divatdrukker: igaz, h a svédek jobbak voltak nálunk, de szerintem nem játszottak jól. Ha jól játszottak volna, akkor már a 60. percben 3-0-ra mentek volna és nincs miről beszélni. Alapjában véve legnagyobbrészt ívelgették előre a labdákat, ők is keveset operáltak földön, a középpályájuk nem volt domináns. Ibra és elmander viszont veszélyesek voltak elöl, ez tény, a védelmük pedig beton. Mellberg klasszisát asszem nem kell ecsetelni, erről a majstorovic-ról nem hallottam a portugál - svéd 0-0-ás meccsig, de azon a meccsen extraklasszis teljesítményt nyújtott a srác, szal remek védő.

@Csöncsön: Stockholmban ugyanezek a játékosok lefocizták a svédeket. - Istenem, hagyjuk már abba ennek a hülyeségnek a szajkózását. Ahhoz képest elég simán nyertek a svédek...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 11:19:45

@Ferguson: "Alapjában véve legnagyobbrészt ívelgették előre a labdákat, ők is keveset operáltak földön"

Ilyen mércével mérve nem is kérdés, hogy a Primera División legalább ötször olyan jó bajnokság, mint a PL...

"Istenem, hagyjuk már abba ennek a hülyeségnek a szajkózását."

Láttad a stockholmi meccset?

Ferguson 2009.09.06. 11:22:27

@Csöncsön: az ívelgetést is lehet jó csinálni :) Én csak arra próbáltam rávilágítani, a svédek csapatjátéka nem volt kiemelkedő tegnap, még egy atomgyenge magyar csapat ellen sem...

Nem láttam a meccset, csak az összefoglalót.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 11:26:43

@Ferguson: "Nem láttam a meccset, csak az összefoglalót."

Ez mindent megmagyaráz. Stockholmban azt se tudták a svédek, hogy hol a labda, földön játszva kipasszoltuk őket, több helyzetünk is volt, aztán a semmiből kaptunk egy gólt, majd a sokkból még föl sem ocsúdva még egyet. De az utolsó negyedóra megint a mienk volt, Rudolf szépítése egyáltalán nem a semmiből jött.

Mindezt csak montipájton azon megjegyzésére, hogy képességbeli hiányok lennének. Ha lennének, Stockholmban is kijöttek volna.

Ronal-d'oh! 2009.09.06. 11:35:15

" TRS 2009.09.05. 23:14:25
@Artsuhtaraz: Bocsika, ne hozzuk össze a VB döntőt egy selejtező meccsel, és főleg ne az akkori csapat sikerszériájátnak (egyik) végét jelentő, máig sírnivaló meccset, a Torghelle, Gera, Huszi, Dzsudzsi és stb. alibiválogatot borítékolható vereségével!!! "

Most alibiválogatott? Vegyétek már észre magatokat, 10 másodpercen múlt, hogy nem egy hatalmas erőfeszítéssel kiharcolt döntetlenről beszélünk most. Ez már szánalmas, amit itt egyesek leművelnek.

Fel kell állni a padlóról, mert van még 3 menet.

nasteey 2009.09.06. 11:46:50

Én csak azt nem értem, hogy ha egy hétig gyakorolják az edzőtáborban a rövidpasszos játékot, akkor mi a 'szér ívelgetnek? Annyira idegesítő kikapni egy ilyen gyenge svéd válogatottól egy ilyen szánalmas góllal.

16 bal szektorban nem ült valaki?

csak a tények kedvéért 2009.09.06. 11:55:24

@nasteey:

Csak a tények kedvéért: azért, mert ha a távol álló társaknak rövid passzt adtak volna, a labda megállt volna közöttük.

Futni kellett volna, de ilyet ritkán láttam a 16 balból.

el sastre 2009.09.06. 11:58:04

@nasteey:
én az A jobb szektorban ültem

Titi120 2009.09.06. 12:01:02

@Csöncsön:
Én azért úgy érzem, hogy ez a csapat egyszerűen még nem érett meg egy vébé - szereplésre.

Ennek a legfőbb oka, hogy van jópár poszt ahol ordítóan lukasak vagyunk, nincs nemeztközi szintű játékosunk.

Ilyen a középhátvéd poszt, ahol az egyszem Juhászon kívül nincs senkink (akkor is ha Gyepes tegnap elfogadható volt, és akkor is ha Mészáros a Lokiban kiegyensúlyozott), ilyen a szélsőhátvéd pozició, ahol se Bodor, se Szélesi nem elfogadható megoldás, de a hátravont Halmosi sem, maximum Bodnár volna, de ő is ugye csak egy, akkor is ha majd bevethető állapotban lesz.

Csatárposzton szintén nincs klasszisunk, Torghelle nem az, Németh és Szalai még nem, Priskin és Rudolf ... Őket nem tudom biztosan, de valahogy nem érzem egyikben sem, hogy ők majd hosszú távon fosni fogják a gólokat a címeres mezben.

Szóval hiába van sok kiváló támadó középpályásunk, jó kapusaink, és védekező középpályásunk is, jópár helyen nincs meg a minőség, nagyon remélem, hogy ezekre a posztokra a következő sorozatra be fog érni pár fiatal.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 12:06:19

@Titi120:

Persze, vannak problémák, lyukas posztok, és igazából én sem marasztalom el a csapatot: bravúr lett volna a pontszerzés. Inkább csak azt mondom: ebben a csapatban benne van a bravúr lehetősége.

Ha Gera 93:00-nál kirúgja a labdát a stadionból, senki sem tudja meg, mennyire nincs Juhásznak megfelelő pótlása.

Titi120 2009.09.06. 12:08:33

@Csöncsön:
Azt, hogy Juhásznak nincs megfeleő pótlása szerintem már elég sokan, elég régóta tudjuk, nem most derült ez ki Tímár alászaladása után.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.06. 12:09:24

@Titi120:

Úgy értem: senki sem tudja meg - rajtunk kívül. :-)

neeskens 2009.09.06. 12:10:11

Szerintem Koeman alapvetően jól okoskodott, csak sok kényszerű döntéssel kellett szembenéznie.

Kezdődött azzal, hogy a védelmünk tartalékos volt már a meccs előtt.
Eredetileg Rudolf játszott volna előretolt ékként Huszti posztján, ami szerintem jó lett volna, mert alacsony gyors játékosként megzavarhatta volna a magas svéd bekkeket, ráadásul távolról is jól lő. Erre ő is megsérült.

Nyilván az lett volna a taktika, hogy a svédeknek támadni kell és jönni fognak. Nekünk a gyors embereink pedig mejd kontráznak. Ehhez nyilván nem nagyon passzol a Sanyi.
Csakhát korán jött a gól és borult az egész taktika. A svédek jól beálltak hátul, nehéz volt velük, mit kezdeni.

A második félidőben le kellett hozni Dárdait fáradtság, Juhászt a sérülés miatt. Innentől kezdve a védekezésünk totál tartalékos lett.

Rosszul játszottunk, meglett az egyenlítés.

Szerintem ott nagyon nagyot hibázott Koeman. a Sanyi nyilatkozta a meccs után, hogy csak bent az öltözőben tudta meg, hogy 1-1 a dán-portugál.

Erre ahelyett, hogy beszólt volna, hogy nyugi gyerekek, jó az iksz, nem tett semmit. Egy láthatóan jobb és jobban is játszó csapat ellen döntetlen állásnál nem szabad így kinyílni, ha nem muszáj győznünk.Egy Tímárt nem szabad otthagyni egy-az-egyben egy Ibrával. Itt óriási Koeman felelőssége, a játékosokat elkapta a hév, meg a szurkolás és elrontottuk.

Mindig ez a harcoljatok, meg menjünk nekik ez folyt a csapból is a meccs előtt. Ahelyett, hogy Puskás Öcsi bácsi edzői filozófiáját megidézve: "Játszunk nyugodtan"

Hispan07 2009.09.06. 12:28:46

Legelőször is: a tegnapi alap taktika szörnyű volt. A svéd favágók ellen egy liliputi válogatott próbált ívelgetni. És lehet mást akart a derék Erwin, de hazai pályán ne akarjunk már kontrázgatni, ha egyszer végre esélyünk lenne a csodára, az egy másik felvonulás, a mindenségit nekije, vazze.

Szerintem a tegnapi csapatból egyértelműen Gera volt a leggyengébb. Nem futott, nem küzdött, nem csinált semmit - csak a végén elkúrta azt a beadást, amikor a győzelemért kontráztunk egy utolsót az utolsó percben. tudjuk sajnos mi lett, Zlatan, azt a mázlista bosnyák anyukád. Mert persze Tímár egy utolsó nudli, amikor beállt, már mondtam, hogy baj lesz, mert ugye zseni vagyok, mint volt a stadionban másik 40.000 abban a pillanatban... csak hát a szipus Zoli többet tudna. Vagy inkább többet tudott valaha. Vagy legalább többet akarhatott volna. vagy valami ilyesmi.

Air Sándort pedig senki se szólja meg: hajtott, harcolt, több zavart okozott a svéd védelemben mint az agyonajnározott Dzsudzsika és Szabika együttvéve - eközben a saját tizenhatosunknál is ő szerzett labdát. Nem tudta megjátszani, tény - de senki nem is várhatja tőle.

Uff, Hispán szólott az N Bal-ból

Titi120 2009.09.06. 12:34:03

"Air Sándort pedig senki se szólja meg: hajtott, harcolt, több zavart okozott a svéd védelemben mint az agyonajnározott Dzsudzsika és Szabika együttvéve -"

Legközelebb ne háttal álljál a pályának ! ;)

drdugo 2009.09.06. 12:51:23

ez volt az a meccs, ami után most már el kellene talán gondolkodnia koemannak azon, hogy kipróbál egy más felállást. tökmindegy, hogy játszik-e sanyika, vagy nem, komolyabb csapatok ellen képtelen teljesíteni. albánia, meg málta ellen még megy neki, de komoly tétmeccsen mikor rúgott gólt? soha, hacsak az izland elleni hazai meccset annak nem vesszük... de még az agyonajnározott középpályánk sem működik rendesen, labdákat képtelenek megtartani, kombinatív játék nulla, erőnlét nulla, sorolhatnánk... hajnal és gera amit tegnap műveltek az botrányos volt. dzsudzsák meg semmit nem ér ilyen társakkal, alig kapott használható labdát a szélen. ha azt sikernek vesszük, hogy albánia és málta szintű csapatokat már újra meg tudunk verni rossz játékkal, de viszonylag magabiztosan, akkor már tényleg előreléptünk valamennyit. viszont komoly meccseken ugyanúgy lúzerkedünk, mint 10-15 éve mészöly meg csank alatt, és azóta mindig. tétmeccseken sehol nem vagyunk, de pl koemannal még a barátságosokat se nagyon nyertük eddig a görögöket leszámítva. egyáltalán nem látom tehát, hogy mitől kellene boldognak lennünk.

rexford 2009.09.06. 14:50:36

@drdugo: Legyen 23 az a 10-15 év. Egyszer vertük meg éppen a svédeket tét nélküli Eb-selejtezőn.

drdugo 2009.09.06. 15:44:18

akkor még volt tétje a svéd meccsnek, utána kellett volna verni idegenben izlandot, csak az már nem sikerült. mellesleg még a szőke sziklával sem kaptunk ki itthon a nagycsapatok ellen (svédek ellen 1-0, török 2-2, svájc 2-2). a 2000-es években már ott tartunk, hogy döntetlen sem igen megy tétmeccsen.

rexford 2009.09.06. 17:31:49

Tényleg volt tétje. Úgy emlékeztem, hogy valamikor ősszel volt a meccs, pedig kint is voltam.

sporttárs 2009.09.07. 06:59:18

@Csöncsön: De, az is képességbeli hiba, ha csak az esélyesség és a feladat terhe nélkül tudjuk kihozni magunkból, am bennünk van. Stockholmban nyugodtak voltunk, itthon elvárások és saját fogadkozásaink által agyonnyomva nemhogy jól nem játszottunk, de meg se próbáltuk azt tenni, amit igazán tudunk.
Bizony, ez is képesség, és pont ebben jobb képességűek a svédek: ők simán kijátszották, amit tudnak.

sporttárs 2009.09.07. 07:01:19

@Csöncsön: Vadócz, mint legjobb?
Ha nem tudnám, hogy kényszeresen kell még akár hatszoros áttétellel is felértékelned, ami a spanyol focihoz tartozik, ezt a véleményedet egyszerűen képtelenségnek érezném.
Így persze értem.
:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.07. 11:51:41

@sporttárs:

Nem képességbeli hiány, hanem rutin, érettség kérdése inkább.

Mr.AT 2009.09.08. 10:51:43

@heinrich: Heinrichnek küldeném a déli kívánságműsorban a Groovehouse-tól az "Ártatlan szemmel néz most rám a Hajnal" c. számot. :-)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.08. 10:55:12

@Mr.AT: Én meg a portugáloknak küldeném a Halálos Hajnal c. eposzt az Aurórától :)

montipájton 2009.09.08. 11:19:50

@heinrich: Valamint Komár Lászlótól az Ó, csak a Hajnal jönne már című örökzöldet.

És minden magyar futballbarátnak a Magyarok című Fábry Zoltán-filmet, esetleg a Bakaruhában-t, netán a Micsoda éjszaka! című alkotásokat, ezekben ugyanis jól játszik Gera Zoltán.

Titi120 2009.09.08. 20:21:54

Én mostanában a válogatott meccsek előtt Ákostól a "Persze hajnal van megint" című számot szoktam dúdolgatni, csak, hogy én is lehúzzak egy bőrt a témáról.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.08. 20:33:59

@montipájton: Mi több Jock Ewing magyar hangja is Gera volt, sőt a Mami blueban ő játszotta az öreg Bucellát.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.08. 20:38:06

@heinrich: Én pedig a 'hajnal volt' című Anima Sound System számot Querios úrnak. www.youtube.com/watch?v=qI7KX27jVs0
süti beállítások módosítása