Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga - A lankadt bajor kolbász

2009.08.25. 14:00 heinrich

Nem, mégis inkább íztelen, só és fűszerek nélküli, zokniba töltött fűrészpor. A Bayern München 2007 ősze óta képtelen kiegyensúlyozott, meggyőző játékot hozni, ha az ember leküzdi magában az obligát képzettársításokat (vérszomjas, domináns, kegyetlen, meg a többi, hosszú évek alatt rögzült jelző), akkor látja ám, hogy meztelen a király, ráadásul sovánka is, aszott árnyéka egykori önmagának, replika, Bayern-light, ahogy tetszik. Nem okoz kéjes örömet a Bayern öncélú fikázása, de mielőtt néhány fordulóra félretennénk a bajorok szapulására rendszeresített nyikorgó klaviatúránkat, meg kell szabadulnunk a bensőnket feszítő démonoktól.

2007-ben két egymást követő Bayern duplázás után, a Stuttgart ugye behúzta a Bundesligát, pedig a saját anyjuk sem várta tőlük, a Bayern meg szégyenszemre, vagy még inkább tűrhetetlen módon a negyedik helyet csípte meg Hitzfelddel, hiszen Magathot a szezon felénél kihajították. Közel egy évtized után a müncheniek nem indulhattak a BL-ben, horror, dráma, skandalum, azonnali nagytakarítás, nyolc új igazolás, elköltött hetven millió, de ebből is csak egy jól sikerül őszi szezonra futotta, karácsonykor már botrány volt a céges bulin, a magabiztos bajnoki cím is inkább az ellenfelek rendszeres botlogásának és Toni menetrendszerű góljainak volt köszönhető, mintsem az ellenállhatatlan játéknak. Meg persze Franck Ribérynek.

Oké, lezajlott közben egy-két generációváltás is, a klub elvesztette Mattheust, Helmert, Baslert, Effenberget, aztán Elbert, Lizarazut, Ballackot, Makaayt, Schollt, Sagnolt, Oliver Kahnt, és akkor Deisler, Salihamidzic, Trochowski vagy Misimovics még említés szintjén sem került elő. Ha megnézzük a mostani keretet, akkor legalább akkora züllést tapasztalunk nagyban, mint amekkora a Dortmunddal történt (nem is olyan) kicsiben. A Bayern játékospolitikája egyértelműen megbukott, de a klubvezetést is fel tudnánk tölteni egy kiló botoxszal.

A BAYERN MÜNCHEN mostanra eljutott oda, hogy egy másodosztályból felkerült mainz egy félidőn keresztül simán lefocizza őket a pályáról egy Aristide Bancé vezetésével, akiről amúgy csak a Burkina Faso-i ultrák tudják, hogy kicsoda. Ezen egyébként már meg sem kell lepődni különösebben.

Az elmúlt két évben hozzászokhattunk, hogy a Bayern módszeres és kiadós verésekben részesül. Ki látott már olyat Münchenben, hogy a Werder, a Wolfsburg, a Leverkusen, a Zenit vagy a Barcelona lemosssa őket a pályáról? A Cottbus, a Köln, a Hannover vagy a Hertha meg szimplán leveri. Ez már majdnem a boldog-boldogtalan kategória, ez vezet oda, hogy a Mainznak egyáltalán megforduljon a fejében a győzelem gondolata, holott a pontszerzésről is csak homályos templomok mélyén szabadna suttogniuk, miközben bőszen vetik a kereszteket.

Vagy ott van a Werder elleni meccs. Új mester, megváltó Jézus Krisztus a padon, új csapat manager, bizonyítani vágyó igazolások, a tavalyi megalázó vereség dühétől fűtött HMCS-k, szezonnyitó hazai meccs, na, mondom, ezt a fegyelmezetlen, védekezni képtelen, összetörhető, kajla Brémát az Úristen sem menti meg, Szodoma százhúsz napját kapják az arcukba kilencven percbe sűrítve. Volt egy kis híja.   

A Bayern gyalázatos rajtja önmagában nem lenne vészjósló, ha nem a Bundesliga átalakulás közepén járnánk. A Hoffenheim, a Wolfsburg vagy a Hamburg példája bizonyítja, hogy a hagyományos BuLi értékek egyre kevésbé fajsúlyosak – bár természetesen nélkülözhetetlenek – a bajnoki cím megszerzésében. Másképp fogalmazva: újabban azok a csapatok fognak Bundesligát nyerni, melyek a nagyobb szellemi mozgékonyságot tanúsítják, az értelmetlenül működő nyers erő nem pálya többé.

Főleg, hogy szó nincs nyers erőről.  A Bayern Münchent talán leginkább definiáló jelenség az volt, hogy ellenük rohadtul nem akaródzott soha-senkinek játszani, nem volt az a kirobbanó formában lévő Real, Manchester vagy Milan, akinek ehhez kedve lett volna, ráadásul a visszavágó utolsó percéig nem lehetett megnyugodni, az embert a frász kerülgette folyton.

Mostanra a Bayern Münchennek újra kell értelmeznie saját magát, még a Bundesligában betöltött szerepét is. Meccsek tucatjai bizonyították be, hogy elmúltak azok az idők, amikor széttett lábbal kellett a bajorok elé henteregni, ha olcsón meg akarta úszni az ember, már a bírók támogatása sem a régi, de tegyük gyorsan hozzá, itt a klub lett elvezetve, nem a meccs. A keret tömve van szerény/átlagos képességű játékossal, akik ráadásul mentálisan sem készek arra, hogy elviseljék a Bayern mezzel járó terheket. A keret összetétele sem ad túlságosan nagy mozgásteret van Gaalnak, és ezen a ponton felesleges a Klinsmann-takaró után kapkodni.

Kahn visszavonulása vajon váratlanul érte a vezetést? A két szélsőhátvéd konstans problémája? Lucio pótlás nélküli távozása? Hummels nem kell, Niedermayer nem kell, Zé Roberto meg aztán pláne nem kell, hiába volt a csapat leghasznosabb játékosa az elmúlt két évben. Breno, na ő nagyon kellett tizenkét millióért, meg Gomez harmincért, nem baj, hogy két másik állócenter már van, és az európai futball fejlődési iránya sem a centerezésről szól, a BL-döntő kezdetekor például egy darab sem volt a pályán.

Még az ezerszer lesajnált Schalke is provokatív, innovatív koncepcióval áll elő, miközben a világon mindenki tudja, mit fog játszani a Bayern. Most már azt is, hogyan. Kiszámíthatóan, lassan, korszerűtlenül, minden átütő erő nélkül, középszerű, egysíkú játékosokkal, akaratgyengén, vérig sértve. Miközben a vetélytársak klasszisokkal jobban erősítettek, szemre és eredményre nézve egyaránt előrébb járnak.

De itt nem kellett Diego, nem kellett Sneijder, de még egy Hleb vagy egy van der Vaart sem – ne mondja senki, hogy egyiküket sem tudta volna megszerezni a Bayern München, ha akarja. A gyémánt felállás viszont marhára kell, még ha ember nincs is hozzá. Van Gaal nagy ötlete, hogy majd Ribéry játszik középen. Igaz, hogy ezáltal rögtön elveszíti gyorsaságából származó előnyét, nem lesznek beadások és nem tud veszélyesen középre húzni sem, hiszen már eleve ott áll, de az nem baj.

Összességében nem sok változott tavaly óta, kivéve azt a nem elhanyagolható tényt, hogy a mezőny nemcsak hogy utolérte vezérét, de jól seggbe is lőtte, meg is előzte, csak a sós kút, meg a kerékbetörés várat magára. Meglehet, az is csak két fordulóig.

Igen, tudom, az AZ Alkmaar is elbukta tavaly az első három meccsét, mégis bajnok lett van Gaallal. A szétesett holland bajnokságban.

Jövő héttől mi is félretesszük a karcos Bayern lemezt, és inkább ránézünk a még mindig veretlen Frankfurtra, a liga új arcaira (Elson, Hleb, Pogrebnyak, Elia, Berg, Ziani stb), drukkolunk Dárdai rekordjáért, vagy éppen megemlékezünk Jiri Stajnerről, kedvenc B-kategóriás hősünkről, aki épp most mutatta meg Robbie Kínnek, mi fán terem egy jó fajta dupla.

241 komment

Címkék: német bundesliga h bayern münchen több mint foci

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr921337097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lag_Operator 2009.08.28. 10:54:51

Uli szerint Robbenre a középpálya jobb oldalán számítanak, hogy egyszerre játszhassanak Riberyvel.
Lehet, hogy így LvG visszatér a 2 vkp-hez, van Bommellel és az ukránnal, mert nincs a csapatban olyan aki konstans jó teljesítményt nyújtana a 10-es poszton, mondjuk ez csak az én fantazmagóriám...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 11:03:17

Robben echte ballábas, nem?

kroos 2009.08.28. 11:08:44

amibe robbent nem lehet berakni aza rombusz.
SEHOVÁSEM!!!!!!!

Titi120 2009.08.28. 11:43:08

@mocsing:
Az, de a Reálban is ha jól emlékszem mindig a jobb oldalon játszott.

Mivel ő is és Ribery is kiválóan cselez, így célszerű volna, ha a francia továbbra is maradna a bal oldalon, Robben a jobbon.

Lahmnak is mindig azért volt helye,mert FR nem mindig az alapvonalat célozta meg, hanem többször befelé tört, így mögötte teret nyitott neki.

Ha ezt idén két oldalról is tudnánk csinálni, akkor az rendkívül nagy fegyver volna.

Szóval elsősorban így az elmúlt években megszokott, két védekező középpályással felálló 4-4-4-2, vagy a 4-2-3-1 kínálja magát. Félix Magát. :)

Titi120 2009.08.28. 11:52:27

Megtöltve tartalommal (muhaha) a felállást a következőket tudom elképzelni:
4-2-3-1
Rensing - Lahm (Altintop), Badstuber, Demichellis, Pranjics (Lahm, amennyiben a másik oldalon Altintop kezd) - Tymoschuk, Van Bommel - Robben, Schweinsteiger (esetleg helyette amolyan árnyék(sz)ékként Olic / Müller), Ribery - Gomez (Toni, Klose)

Persze ez esetben holt felesleges ennyi befejező csatár amennyi a keretben van.

4-4-2
Rensing - védelem ugyanaz, mint feljebb - Robben, Tymoschuk, Van Bommel, Ribery - Gomez (Toni), Klose (Olic / Müller)

Na, ennnyit a fenteziről. :)

kroos 2009.08.28. 12:07:15

@heinrich:Többféle képpen lehet ugye ezt játszani.
Pl.ahogy a milan végigverte a világot.
A védelem elött pirlo aki elosztja a labdákat,Rino szür jobbról és utat nyit pl. Cafunak balon Seedorf aki mindent megcsinált aki kell és kaka elöl aki nem is annyira irányitó mint inkább a kontráknál a leggyorsabb ember.
Nálunk 1 szürö (timo vagy Mark).
Eddig jobb oldalt Hamit, balon pl. pranjic vagy basti.
plusz még elöl egy támadó,pl ribery.
1 szürös rendszer nem bir el egy robbent meg ribery meg még egy bastit vagy Hamitot szerintem.
Legalábbis a Bayernben nem.
Akkor inkább amit Titi ir de az már 4-4-2.
Klasszikus szélsök nem játszanak rombusz formácioban.
Vagy ez lesz a van gaal-féle nagy ujitás.

kroos 2009.08.28. 12:20:27

@kroos: vagy ami logikus lenne hogy pont azért igazolták robbent mert a rombusz nem müködik és visszaállnak a 4-4-2-re.
Ugyanis a csucsra illö 10-es játékosunk nincsen.
Bár én nem igazoltam volna senkit max. egy kapust.
4-2-3-1-ben toltam volna.
Koszta Jani-Altintop-Micho-Van buyten-Lahm
van bommel-timo
ribery,-Basti-Olic
gomez

Vul-Kahn 2009.08.28. 12:28:39

@kroos: Szerintem pont az az első 3 forduló tanulsága, h senki ellen nem fér bele az 1 szűrős játék, még a Mainz ellen sem. Ezért én is a 4-4-2 mellett vagyok, két vkp Tyimo és van Bommel, két szélső Ribery és Robben. A gond az, h így a cserepadra nem marad vkp Ottl-ön kívül. Altintop szájhúzogatva talán, aztán a leggyengébbek ellen talán még Pranjic, aki szóba jöhet azon a poszton. De akkor meg szélsővédőben lesz kevesebb az opció...
Egy biztos, ha jön Robben, akkor Sosa meg Baumjohann annál is feleslegesebb lesz, mint eddig voltak, akár mind2 elmehetne, de az egyiknek kötelező. És Schweini is a kispadra szorulna, hacsak nem lesz 4-2-3-1, de akkor meg csatárból van túlkínálat...
Nincs egyensúly a keretben, az egyértelmű.

Titi120 2009.08.28. 12:32:21

@kroos:
Én örülök neki (noha a védelemre még jobban ráfért volna az erősítés), mert így végre nem féloldalas lesz a csapat játéka, és kevésbé Ribery -centrikus.

Van Gaal meg remélem kigyomlálja belőle a játékát jellemző önzőséget.

kroos 2009.08.28. 13:26:32

robbené a 10-es pffffffffffffffffffffffffffffff......dddddddddderfegetgh

kroos 2009.08.28. 13:38:19

krysal ami ellen te évek óta tiltakozol robben bevallja

,,. Szerintem a Realnál emberibben is bánhatnának a játékosokkal, "

szimpatikus az öszintesége hogy nem olyan szöveggel nyit hogy ez volt minden álmom....mindig is ezt akartam...
hanem megmondta hogy ö maradni akart madridba
és csak azért jön munchenbe mert muszály.
az öszinteséggel nincs semmi gond.
(

acdcisti 2009.08.28. 13:38:28

@kroos: hasonlóan reagáltam amikor olvastam a hireket és láttam a képet hogy Robben tartja a kezében a 10es mezt....
Elvileg nem ettől kéne függjön Kroos (mármint az echte) fejlődése/teljesitménye, de gondolom neki nem esett a legjobban a dolog...
Tanulság: nem kell ilyen kijelentéseket tenni a jövőben. Egyszerű. Csakhát Uli mindigis szeretett nagy dolgokat mondani. Vagyis annak hangzókat...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 14:08:07

kicsit emiatt a 10-es miatt is fogok ma istentelenül berúgni. ez vajon kinek jutott eszébe? Robben feltételül szabta?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 14:14:43

a felállás meg ellenfélfüggő, viszont legalább van KÉT igazi szélsőnk. mikor volt ilyen utoljára?

van négy olyan támadó középpályás (Olicot is ide számolva), akikkel lehet variálni és végre nem Schweinsteigernek kell kipróbálnia ezredjére, h vajon elég gyors-e ehhez a poszthoz.

viszont Timo-t és MvB-t úgy játszatni egyszerre, h előttük csak két szélső van, nekem furán hangzik. akkor már inkább levenni az egyik csatárt és betenni eléjük középre Schweinit.

Mr.AT 2009.08.28. 14:35:20

@buntus: Jó, de te burkina faso-i vagy.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.08.28. 14:37:05

emberek! ez 4-3-3éer kiált, márt csak azért is mert se Ribéry se Robben nem fog védekezni.
valamelyik "Klasszis" csatárunk így padra fog szorulni..és vérzik a szívem emiatt xD

középpálya meg most már mehet valami frankó allrounder sor:
szívem szerint: Altintop(MvB) - Timo - Schweini

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 14:45:37

@Basti: egyébként így már akár hasznát is láthatnánk Altintopnak, mert nem kell alkotnia előre fele nagyon és még védekezhet is, labdát gyűjthet stb - szal hasznos lehet.

ez amúgy a sok csatár miatt nem hiszem, h megvalósul. vagy Toni tényleg megy a Romába.

BruceWayne 2009.08.28. 14:47:36

Arjen Robben a bayern münchenben....

ezt még emészteni kell valahogy

értelmetlen_nevű 2009.08.28. 15:13:16

Egyébként Robbent a MU és a Liverpool is le akarta igazolni állítólag. Kicsit meglep, hogy hozzánk jön. Én nem kedvelem különösebben, de most azért nagy erősítés. A 10-es mez témát meg leszarom.

shinigami 2009.08.28. 15:15:03

@értelmetlen_nevű:
a ribery uggyel egyutt amr nem annyira meglepo

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 17:17:58

@Titi120: Hmm, ezt a 4-4-4-2-es formációt már kérvényeztétek a DFL-nél? :))

Csak nehogy elfogadják "véletlenül". :P ;-)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 17:23:19

Most Robben után megnéztem a transfermarkt.de-t. Tudom, semmilyen értelme nincsen a tm.de-re hivatkozni, de 18 csapata van a BuLinak és érték alapján az első 9-ben egyetlen NEM Bayern játékos van. Elképesztő fölény... papíron.

értelmetlen_nevű 2009.08.28. 17:29:59

@Rekordvizemeister: arra célzol, hogy drágán veszünk szar játékosokat? ez a problémánk nekünk is. :(

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 17:39:01

@Rekordvizemeister: a sorrend szerint Toni 16 milliót ér :) Barzagli meg 14-et :))

Gomez meg csak azért ér 30-at, mert annyiért vettük (állítólag)? Neuerért meg, ha jól emlékszem 20 körül ajánlottak Uliék - ha ott eladja a s04, akkor most ő is annyit ér, de így megtartva kevesebbet?

egyébiránt Robben se ért 24 milliót. a képességei igen, a játékos nem.

kroos 2009.08.28. 17:46:03

kapásból 4 játékos aki szerintem ott van a 9-ben
salihovic,dzeko,hitzlsperger,neuer

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.08.28. 17:51:01

@kroos: inkább arról mesélj, mennyire háborít fel, hogy a Real Madrid legértékesebb játékosait elrabolja a München és az Inter. ;)

értelmetlen_nevű 2009.08.28. 17:52:57

@kroos: Hitzlsperger jó játékos? Suttgart meccset ritkán nézek, de én még nem láttam közepesnél jobban játszani. A válogatottban is gyenge volt.

kroos 2009.08.28. 17:55:53

@pancho_sanza: öket már sikerült tönkretenni...
a ti levetett cucccotokban járunk...:(
@értelmetlen_nevű: jó basszus valakit mondanom kellett még..:)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 17:58:12

@kroos: Salihovic ne mááá...

a kalapács sztem is alulértékelt, de a 9-be nem férne be nálam se

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.28. 18:01:29

@mocsing: "Robben se ért 24 milliót. a képességei igen, a játékos nem."

Tökéletes megfogalmazás. :-)

kroos 2009.08.28. 18:02:23

@mocsing: Salival ugy vagyok mint heinrich bekemmel.
ha az asztalra szarik is birom.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.08.28. 18:36:52

@Rekordvizemeister: fordítva működik a dolog - azért ér sokat valaki, mert a Bayern Münchenben játszik. Egyrészt az értékét felsrófolja a különböző kupákon való részvétel, az elnyert trófeák, valamint az, hogy potenciálisan sokba kerül őt kivásárolni a klubtól.

kroos 2009.08.28. 18:54:09

van egy barátom aki kint volt madridban 1 évet holnap jön haza.
Én ezalatt az egy évalatt kb azt hajtottam neki hogy robbennél nincs
1,hülyébb
2,önzöbb
focista.
A véleményem nem változott de holnap lesz egy kínos estém.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 19:01:46

@kroos: nyugi, jövőre kárpótolod egy _öntudatos_ franciával :)

amúgy akkor robinho mi, ha robben önző és hülye?

kroos 2009.08.28. 19:10:18

@mocsing: öntudatos_ franciával ,ez kicsit paradox kifejezés számomra...
robinhoval nincs baj.
Ö egy kurta jó futsalos.
csak sportot tévesztett.

kroos 2009.08.28. 19:11:57

@pancho_sanza: ha jövöre sneider lö 25 gólt robben meg ad 32 aszisztot akkor is ök a hibásak és a reál nem tehetett semmiröl?

BruceWayne 2009.08.28. 19:45:41

Robben a világ legjobb szélsője (lenne, ha nem lenne ilyen önző és sérülékeny, de képességei alapján max 1 v. 2 játékos van aki ugyanilyen vagy jobb nála)

BruceWayne 2009.08.28. 19:47:21

@pancho_sanza: az Internek eddig bejött (Cambiasso, Samuel, nagyjából Figo is, na jó Solari annyira nem :-)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 20:22:50

Najó, nem gondoltam, hogy ennyien válaszoltok. :)
Addig is bedobtam két Veltinst. :)

Az oldal neve transfermarkt, és igen, a piac határozza meg egy játékos értékét, tehát ha Gomezért 30 misit fizettek, akkor az 30 milliót ér. (Ért, a Bayernnek).

És persze, hogy baromság, de azért az erőviszonyokat jól érzékelteti. Én nem gondolom, hogy Salihovic, vagy Hitzlsperger, vagy akár Manu a Top10-ben lehetne.

Innen agyament hülyeség, át lehet ugrani:

Vagy nézzük máshogy:
FCB: Ribéry, Klose, Olic, Breno
---------------------------------
VfB: Hleb, Hitzlsperger, Hilbert, Osorio
S04: Neuer, Westermann, Bordon, Streit
SAP: Carlos Eduardo, Obasi, Compper, Ibertsberger
SGE: Amanatidis, Russ, Liberopoulos, Pröll
Mainz: Ivanschitz, Bancé, Trojan, Heller

Hányan férnének be a Bayernbe az alsó 20 játékosból? Elvileg. Ketten?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 20:47:36

@Rekordvizemeister: persze, csak akkor mindenkinél az érte utoljára kifizetett pénzösszeg határozza meg, mennyit ér. ami nyilván nonszensz. de az is, h Gomeznél 30, mert azt elfogadták, de Neuernél nem számít a hivatalos ajánlat, mert nem fogadták el. (nincs jó megoldás, én tudom, csak ez torz. Toni sem tudom, mitől 16)

a kiemelt játékosokat nem értem. legalábbis a Bayernnél mi alapján ők négyen?

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 21:31:45

@mocsing: igen, egy ideig feltétlenül a vételi ár számít. Aztán Gomez ára lejjebb fog menni. Természetesen nem ér 30 milliót (BuLi viszonyban olyan 12-14 misit lehetne adni érte), de a Bayern ennyit adott érte. Gomez egyébként egy nagyon jó focista BuLi szinten + német(!) +válogatott + elég jól termel + fiatal. Elég komoly marketingértéke lesz 1-2-3 éven belül. 5 év múlva (ha marad) meg mindenki ősmüncheninek fogja tartani, mint Kahnt, Schollt, Baslert, Effenberget. (Kroost :))

A kiemelt játékosok az 1., 5., 10., 15.-ek az "érték" szerinti listában. (Hmm, érték szerint, a régi rabszolgatartók megnyalnák mind a 10 ujjukat örömükben). De persze fikció az egész, nem győzöm hangsúlyozni.

Én egyébként nem nagyon hiszem, hogy sokáig tart még a Bayern vesszőfutása, de nem vagyok Udo Lattek-féle Expert.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 21:35:17

Aztán lassan erősen pisloghatunk a Budapester Strasse környékére is, finom dolgokat művel ott a híres orosz rendező névrokona.

Lojzi_ 2009.08.28. 22:05:25

Hááát...

Ha jól hallom, akkor Robbené lesz a jobb szél.
Ez akkor erősíti a védelmet, ha Lahm visszamegy balra és Altintop hátrakerül.

De a középső védő és a kapus továbbra is kötelező. Valahogy így:

Kapus - Altintop, Középhátvéd, Badstuber/Demichelis Lahm - Robben, MVB, Tyimo, Ribéry - Müller/Olic, Toni

Aholis Müller/Olic 4-2-3-1 és 4-4-2 közötti átmenetet tud képezni.
Müllert láttam saját tizenhatosnál is becsúszni és Olicnak is nagy a munkabírása. Őket egyszerűen nem lehet kihagyni, egyiküknek játszania kell feltétlenül. Viszont két oldalról Ribéry-Robben támogatással ez mind Oliccal, mind Müllerrel egy olyan hármas, amihez nem előkészítő, hanem befejző jellegű csatár illik, méghozzá a kaput legjobban érző támadónk.
Adódik tehát, hogy van két nagyjából felesleges német válogatott csatárunk, akik közül Toni sérülése esetén, vagy ha ég a ház és már csak felívelgetésre van idő, az egyik játszhatna.

Azt, hogy Toni mitől 16 milla azt meg fogja mutatni, ha végre visszatér. Én már nagyon várom, mert meccsenkénti 1-2 gól sokat segít a jelenlegi védelem ellensúlyozásában.

Akik Gomez Stuttgarti teljesítményét veszik alapul a csatárkérdésünk megítélésénél, azokat óva intem, hogy ezt tegyék. Emlékezzünk csak Poldi kölni mutatóira, mielőtt eljött a bajor fővárosba padmelegítőnek/emberhátránynak.
Toni vele szemben nem messziről jött ember, aki azt mond, amit akar, hanem bajor mezben volt gólkirály.
Müller, Rummenigge, Wolfart, Elber, Toni akik eddig ezt megtették.
És ráadásul 24 góllal. Ez a legtöbb, amit Bayern mezben szerzett valaki 1983/84 (Rummenigge) óta, megközelíteni is csak Makaay tudta ezt a számot (Akit egyébként szintén mindenki azért fikázott, mert a gólokon kívül semmit nem tesz. Na bumm.).

Lojzi_ 2009.08.28. 23:03:35

A 10-es kérdésről jut eszembe. Nem mintha olyan nagy jelentőssége lenne a számnak, de a szimbólumokban hívő énem szerint igenis fontos az, hogy egy bizonytalan távoli ígéret helyett (akit el is kellett passzolni fű alatt), egy nagyon is valóságos tudású emberhez került a mezszám.

Ennek azért van egy olyan üzenete, hogy nem a csodát várjuk, hogy hátha megtörténik, hanem megpróbálunk a jelenbe visszatérni.

Én őszintén abban sem vagyok biztos, hogy ez a Toni Kroos gyerek valaha Bayern mezt fog még húzni.
Ha igen, akkor meg könnyen ő lehet a második Schweini, aki sosem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 23:06:09

@Lojzi_: Sorry, nem annak szántam. A St. Paulira gondoltam, múltkor az új Tivoliban toltak egy ötöst, most meg Karlsruhéban egy laza négyest. [Tényleg, heinrich, kéthetente új Bayern poszt helyett lehetne a Zweite Ligáról írni, durva mezőny jött össze (nem sorolom őket, de tucatnyi nemrégen első ligás vagy komoly hagyományokkal rendelkező csapat verődött össze).]

Hamit jobbhátvédban? Ez már nálunk is nagyon bizarr volt. :))

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.28. 23:17:12

@Rekordvizemeister: szted mi Altintop posztja? tényleg nagyon érdekel.

nekem régóta meggyőződésem, h Hamit legkevesebb kárt okozó (legtöbb hasznot hozó) posztja a VKP. (a csere-VKP)

Lojzi_ 2009.08.28. 23:20:42

@Rekordvizemeister: Az EB-n világklasszist teljesítményt nyújtott azon a poszton. Hátha nekünk is elég annyi tőle...

értelmetlen_nevű 2009.08.28. 23:21:58

@Lojzi_: Szerintem is egy kicsit korai volt Kroos ajnározása. Egyébként tényleg tehetséges, 19 éves, van még 3-4 éve, hogy igazán jó legyen. Kár hogy Leverkusenbe adtuk kölcsön, valami kis csapat (esetleg BuLi 2) való neki egyenlőre.

ajánlom mindenki figyelmébe az első gólt:
www.youtube.com/watch?v=OONFBJdZC6M

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 23:25:57

Na, igen. :)
Nem akarok hazudni, de úgy emlékszem, hogy a Wattenscheidban még támadó középpályás volt (Halil már akkor is csatár). Sőt, elég biztos vagyok.
A poszt még hagyján, a Bayern en bloc egy számmal nagyobb neki, de én örülnék, ha visszajönne.
Különben vkp igen, vagy (egy gyengébb csapatban) a jobboldali Halbposition is fekszik neki.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.28. 23:28:27

@Lojzi_: EB-n nem is lehet világklasszis teljesítményt nyújtani ;-)

kroos 2009.08.29. 07:28:23

@Rekordvizemeister: Én elöbb szerettem meg a bundesligát mint a Bayernt, szóval lehet hogy elfogult vagyok.
De pl. a Carlos Eduardo, Obasi, Compper 3-as nemhogy a Bayernbe de a barcába is simán beférne.
Lojzinak meg üzenem hogy kurvára alábecsüli gomezt.

Lojzi_ 2009.08.29. 10:54:12

@kroos: Nem becsülöm sehová.
Csak idegesít, hogy addig pakolja mindenki Luca elé, amíg semmit sem bizonyított ellentétben az olasszal.

Előbb a teljesítményt lássuk aztán majd beszélhetünk arról, hogy én becsültem alul, vagy Te felül.

Majd ha nyertünk bajnokságot és kupát a góljaival, meg továbblőtte 5 perc alatt a két gólos hátrányban lévő csapatot idegenben, a hosszabbítás második félidejének a legvégén, úgy mint egy igazi klasszis, aki képes vesztett meccset is megfordítani.

A legjobban nem is Gomez idegesít, mert tényleg szurkolok neki, hogy ne legyen a második Podolski.

Az zavar, ahogy azokkal bánnak néha a bajoroknál (máshol is egyébként), akiknek a csapat a sikereit köszönheti.
Emlékszem Elber szezon közbeni sebtében értékesítésére és a könnyeire, amikor a Lyon mezében lőtt győztes gólt az Olimpiai stadionban. Makaay sem fényes búcsúmeccsel távozott, ami egyébként kijárt volna neki, és most a sérült Luca Tonit akarja mindenki padra tenni egy stuttgarti suttyó miatt, aki még az égadta egy világon semmit sem tett le az asztalra komoly meccsen, komoly csapatban.

Lojzi_ 2009.08.29. 10:56:16

@kroos: Egyébként nem kell üzenned, címezheted mindjárt nekem is... :o)))

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 14:16:12

@Rekordvizemeister: "a Bayern en bloc egy számmal nagyobb neki"

hjaj, ezt szajkózom én is, de senki nem figyel ránk

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 14:23:38

figyeljétek meg, ahogy a vezetőséget ismerem, úgy fogják átvágni a gordiuszi csatárcsomót, h visszaadják Klosét a werdernek és akkor felgyújtok egy telefonfülkét

BruceWayne 2009.08.29. 14:25:35

Schalke, Stuttgart, Leverkusen. ebből szerintetek van olyan ami nem hazai lesz?

értelmetlen_nevű 2009.08.29. 14:30:31

@Nerazzurri: nem te fogadtad meg, hogy soha nem fogadsz a leverkusenre? lehet, hogy összekeverlek valakivel.

BruceWayne 2009.08.29. 14:32:54

de, tavaly, de most már otthon tolják, nem? (ha jól emlékszem tavasszal nem a sajátjukba voltak)

de igazad van, legyen következetes a fogadó, szóval akkor lehet marad a másik 2. de a stuttgart meg játszott csütörtökön. lényeg hogy a 3-ból 2 legtutibbat kéne megrakni

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 14:34:00

@Nerazzurri: a vfb-re nem tennék pénzt, a másik kettő hozni fogja. de egyébként heinrichnek címezd a kérdést, ő szokott fordulónként vagy 4 telitalálatot tippelni :)

BruceWayne 2009.08.29. 14:36:19

akkor marad a Schalke, plusz a 2 közül valamelyik (vagy esetleg a hamburg), vagy a bayern :-)
de rájuk elvből nem szabad tenni

értelmetlen_nevű 2009.08.29. 14:37:26

@Nerazzurri: én is a leverkusen/schalke kombót tenném meg. egyébként kisebb meglepetést várok a bayertől, jó kis csapat.

BruceWayne 2009.08.29. 14:39:49

na ok, új év új remények, bízok a leverkusenbe (meg a schalkéba)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 14:43:15

amúgy nem akarom körberöhögtetni magamat, de a mai meccset a Bayern is hozni fogja

BruceWayne 2009.08.29. 14:45:31

@mocsing: hát ennyit nem bukhat egymás után... H a legvalószínűbb, na de a Wolsburg se szokott 2szer egymás után kikapni

sörbarát 2009.08.29. 16:03:30

Luzerkusenbe sztem ne bízzatok fogadásnál

értelmetlen_nevű 2009.08.29. 16:09:46

Friedrich öngól :)))

Egyébként az első fél órában 0 gól esett az öt meccsen. Kezd elb@szódni a bundesliga is?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 16:12:30

a kicker szerint Rafinha a Bayerné. mindjárt tökön szúrom magamat

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.29. 16:15:55

@mocsing: remélem mélyen a zsebetekbe kell nyúlni

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 16:19:09

@Rekordvizemeister: 10 alatt biztos nem adta oda a s04, én 15öt tippelek. olvastál vhol vmit az áráról?

Lag_Operator 2009.08.29. 16:22:50

@Rekordvizemeister:
Tudsz valamit az állítólagos likviditási gondokról amiről Assauer beszélt, illetve amiért Schnusenberg vette a kalapját?

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.29. 16:23:35

@mocsing: nem, de félek, hogy pont mi nem kapunk a szokásos nagy pénzből
Ezek szerint akkor tényleg gáz van a pénzügyekkel...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 16:31:09

@Rekordvizemeister: vitték volna külföldről is sokan, az ilyen játékosokat pedig mindig reális árukon felül hozzuk el, úgyhogy most nem aggódnék a helyedben. (kivétel Gomez, mert ő nem kellett senkinek és egyébként is legalább kétszer annyit ér, mint amennyit adtunk érte).

mindenesetre ahogy látom, Rafinha búcsúmeccse nem alakul egyelőre túl szépen, eggyel megy a Freiburg a szünetben.

Lag_Operator 2009.08.29. 16:34:20

@mocsing: "és egyébként is legalább kétszer annyit ér, mint amennyit adtunk érte)."

Asszem itt van egy kis logikai csavar, de sztem értjük :)

értelmetlen_nevű 2009.08.29. 16:35:59

@mocsing: Remélem nem fárasztja ki magát, tartalékol az esti meccsre. Azért annyira nagy baj nem lehet a Schalkénál, Neuerért istentelen pénzt kérhettek volna. Gomez tényleg jó vétel volt, Abramovics valami Essienért szórt ki ennyi pénzt az ablakon.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 16:39:05

Friedrich jól elvan amúgy, lövöldözi a gólokat tetszőlegesen választott kapukba.

érdemes lesz egymás mellé tenni a két éve elköltött 70 millát és az ideit. (Rafinhát - a mocsing.de portál megérzéseire hagyatkozva - 15 millának számolva meg is van a 70, sőt.)

@Lag_Operator: ;)

Lag_Operator 2009.08.29. 16:42:33

Azt írja közben sport1, hogy a Real M. indított egy utolsó offenzívát Riberyért 60m € körül...

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.29. 16:48:18

Ha így marad minden, akkor az összes német sportújságíró önnön spermájába fulladhat hatalmas örömében, van végre írnivaló. Két hónap megfeszített aknamunka, de bassza meg, nem jól kezdte a szezont a Schalke? Nem baj, robbantsunk máshol bombát, Farfánt ki fogják rúgni. Nem, az sem jó. Akkor maradt a pénz, hát hadd szóljon! Káosz, anarchia, financiális problémák, és mégsem Magath a megmentő. Ez minimum 2-3 hónapra elegendő firka Springeréknek.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.08.29. 16:52:38

Hi emeberk!

közben már van friss bundásposzt :))

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.29. 17:08:15

A WDR szerint a Bayern tagadja a megegyezést...

Ezt megint nem értem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.29. 17:13:54

Robbennél is tagadták, egy napig az offizielle oldalon is csak annyi volt kint, h interesse: ja, transfer: nein.

aztán másnap bemutatták.

Titi120 2009.08.30. 11:12:56

A tegnapi 3-0 után ismételten meg szeretném köszönni ezt az írást, úgy néz ki beváltja a hozzáfűzött reményeket. :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.04. 12:44:01

@Titi120: ez igazán nem volt szép tőled, Titi, és még csak egy smiley sincs, komolyan mondom, hallatlan.

Titi120 2009.11.04. 13:00:00

@heinrich:
Hogyne volna smiley, hiszen Effe is vigyorog közben ! :)
Nem állt szándékomban bántani, tényleg, csak mostanában kezdi túlfeszíteni a húrt az antibayern - kommandó (amiben ti is élen jártok), és időként akaratlanul is befigyel egy - két túlkapás mindkét oldalról, mégha most a legkisebb rosszszándék sem vezérelt, elhiheted.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.04. 13:10:14

@Titi120: no problemo, tisztességes, becsületes fiatalembernek ismerlek, nem vettem komolyan egy másodpercre sem :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.11.04. 15:09:31

@Titi120: bazzeg, új avatar-tippet adtál :))

Titi120 2009.11.04. 20:18:54

@mocsing: @kroos:
Megpróbáltam, de nem mutat jól.

kroos 2009.11.05. 08:13:41

@Titi120: bezzeg a mostani:))))

Titi120 2009.12.09. 12:38:08

Végülis csak bejött, köszönjük újfent ! ;)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.09. 14:03:04

@Titi120: Titikém, ne keverjük a dolgokat. A Bayern tök jogosan agyonvert egy ultra-fos Juvét, ettől még nem lett európai sztárcsapat - amit nem mellesleg hétről-hétre igazol is a bundásban :)
süti beállítások módosítása