Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Készülj fel a hangulatra!

2009.06.18. 18:09 OJ

A Patikaszövetség legfrissebb adatai alapján a fejfájás elleni készítmények értékesítése az elmúlt négy napban látványosan megugrott. Mint érettségiztető tanár, felfedhetném a napi átlag 18 felelet magasságában beálló, majd a tanúsítványok kiosztásának emelkedett pillanataiban állandósuló fejfájás szépségeit, amelyet megkönnyebbülten, oldódva szándékoznék (szándékoztam volna) kipihenni egy esti KK-meccs szikrázó gólváltásában. Az még hagyján, hogy az ilyen pillanatokkal - meg egyáltalán a futballra emlékeztető momentumokkal - eddig tartozik a torna, de sajnos a nagyszobába bevette magát egy piszok nagy méhraj és vérkomoly fenyegetések ellenére se akar onnan távozni. Sose hittem volna, hogy létezik Léderernél idegesítőbb meccskörülmény. Tévedtem. [Figyelem! A tovább előtt végy be egy Advilt!]

A méhkas rendszerint azután elevenedik meg, ahogy a lelkes vendéglátók szájukhoz emelik a műanyag trombitákat, útjára indítva ezt az egészségtelen, koponyába hasító zümmögést. Hányan kívánják ekkor a pokol mélyére ezt a lelátói orkesztárt? És vajon hányan ülnének inkább tülkölő járművek közt dugóban vagy százötven kereplővel játszó óvodás közt a parkban, amikor beindul a rajzás?
 
Könnyedén bánok itt a szavakkal, hiszen most megpróbálom az Olvasókkal elhitetni, hogy elképzeltem, mit éreztek szerencsétlen kommentátoraink, amikor két iraki taccs közt vagy egy-egy bántóan rossz új-zélandi labdakezelés után nekiálltak láthatatlan ellenséget hajkurászni, míg rá nem jöttek, hogy a "hiba" a közvetítő vonalban van, nem a stúdióban. Nem, valójában nem akartam elképzelni. Mivel azonban a jelenségről az NST törzsközönségének is megvan a véleménye, így magamra vállaltam a népművelés feladatát, feltételezve, hogy zenetanárok és mazochista hangszergyűjtők nincsenek a táborban.

A vuvuzela amolyan érdekesen lokális jelenség, mint a házigazdák bekkjét, Matthew Booth-t buzdító búgás-boozás. Általában világos színű, újabban a legkülönfélébb módon dekorált trombitaszerű alkalmatosság, amelyet ha szólóban szólaltatnak meg, elefántok hangját idézi, egy olyan tömegben viszont, ahol irreálisan sok embernek van a tulajdonában egy példány, egyszerűen elviselhetetlen. Története forrásfüggő, bár legtöbbjük szerint ősét, a kudu szarvából készült kürtöt a törzsi-falusi közösségek összehívására használták. A kifejezés eredetét illetően is több sztori létezik, sőt, abban sem egyezik meg teljesen a vuvuzela szakirodalom, hogy kifejezetten afrikai találmányról van-e szó, bár kétségtelen, szinte minden néphez köthetők ilyesfajta eszközök és az is esélyes, hogy a vuvuzela-bűvölés bármilyen szép hagyomány, nem enged sok teret használója kreativitásának. Dél-Afrika pályáin a 90-es években terjedt el: miután hamar kisajátították a rajongók, csakhamar gyártani kezdték minden csapat színében.

A KK meccsei előtt pedig már ingyen osztogatják. Kellett hozzá egy másik világesemény, hogy a légkürtbiznisz megtámogatása az emberiség elleni bűnök szintjére emelkedjen. Ebben pedig a legnagyobb felelőssége Blatter apánknak lehet (kinek másnak?), hiszen azzal a 2004-es borítéknyitással legalább akkora bajt hozott a fejünkre - értsd: zajt a fejünkbe -, mint amekkora örömöt a vendéglátóknak. ANK-hoz szokott füleknek a világon semmi baja sincs a ritmussal, az energiával, a lüktetéssel - mindössze annyi, hogy a vuvuzelázásból mindez alapvetően hiányzik. Persze azért megnéznénk Sepp mester facsarodott, széttülköléstől eltorzult ábrázatát másfél órányi tilitolival megtámogatott kollektív rajzás után, de olyan rosszul éreznénk magunkat a látványtól, hogy a KK-döntőig nem születne újabb poszt, így, még mielőtt rámszólnának a kollégák, a vén lókötő hibáztatását ezennel befejezem.

Álljék itt, mint bölcs konklúzió: a legtöbb sportnak sosem volt velejárója a csönd. Tehát nem a futballsznobság mondatja az emberrel, hogy az inkriminált játékszer nehezen tolerálható: a közvetítésen túl a tűrőképességet is rendesen próbára teszi. És hacsak el nem harapózik a szurkolói erőszak, ahol színpompás tülkökkel gyepálják egymást lelkesen dél-afrikai sporttársaink, meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy a kakofónia marad.

De Villát és Maicont legalább nem zavarja...

 

92 komment

Címkék: beszámoló blatter konföderációs kupa

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr721193819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.18. 18:46:32

Olasz yahoo írja, hogy a facebookon már nagy a szervezkedés a vuvuzela ellen.

KK, nekem még mindig Közép-Európa Kupa. :))

De a legfontosabb: le a vuvuval!!

raoul_duke 2009.06.18. 18:51:22

A meccseket kísérő zümmögés külön zajmikrofonokon jön? Nem lehetne azokat simán összetörni? Mondjuk ez a játékosokon nem segít, azt gondolom, hogy azért őket is zavarja.

galyika 2009.06.18. 18:59:48

Ami viszont az én fejemet még ennél is jobban megfájdította, az a tegnapi kommentár (valamelyik somos) volt. Már sokszor hittem azt hogy ennél lejjebb nincs, de mindig kiderül hogy van. Azt hiszem általános iskolában az első osztályban tananyag a 10 alatti egész számok összeadása egymással. Ez azért érdekes, mert sok más tornához hasonlóan a Konföderációs kupán is a csoportmérkőzéseken elért pontszámok összeadása alapján állapítják meg a sorrendet, pontegyenlőség esetén pedig hasonlóan bonyolult szabályok, mint egymás elleni eredmény, gólarány, több lőtt gól, stb döntenek. Nem tudom hogy a mélyen tisztelt Somos úrnak a felsoroltak közül melyik jelentett megoldhatatlan feladatot, de az esti meccs végére kihozta továbbjutónak a dél-afrikaiakat. Miközben a jelenlegi állás szerint például egy Irak- Új-Zéland 1:0 és Dél-Afrika-Spanyolo. 0:3 (Szerintem teljesen reális, papírforma) eredményekkel a dél-afrikaiak kiesnek a rákba, a vuvuzeláikkal együtt. Szóval most nem tudom hogy akkor összeadni, vagy gondolkodni nem tud, netán egyiket sem?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 19:08:07

ehelyütt jönne ki akkor belőlem az egyébként szalonképtelen mondat, mely szerint: "Kibaszott Blatter, kibaszott Platini!".

köszönöm a figyelmet.

-LinoSonego- 2009.06.18. 19:12:38

ki közvetítette tegnap a délutáni spanyol meccset? ilyet én még nem hallottam. annyira inkompetens volt, hogy felébredtem rá, meg a borzalmas stílusára...

2009.06.18. 19:21:42

Ja, rajta magyaráztam el a fiamnak, a "szarnak is vannak fokozatai" kiszólást. Somos = szar, Deák Horváth Péter = szarabb

Lacóka 2009.06.18. 19:48:35

@popp: Neki szólt be pancho? Aztán ő vissza? Ha igen, akkor ha van spanyol poszt, ha nincs, én panchoval vagyok...

Lacóka 2009.06.18. 20:23:44

@popp: Hát, félfüllel néztem a meccset, de néha arra kaptam fel a fejem, h "miaf*szt beszél ez az állat?" Szóval maradnék Somosnál, ha lehet választani.

Ha már itt tartunk, nem láttam, máshol felmerült-e: tegnap volt 6 éve, h meghalt Knézy. Össze sem lehet hasonlítani a maiakkal.
www.nemzetisport.hu/egyebegyeni/hat-eve-az-egi-sportpalyakon-kozvetit-a-legendas-knezy-jeno-241748.html?archiv=1&next=0

drdugo 2009.06.18. 20:24:43

remelem hogy a vb-n nem ezzel a dilettáns kommentátorbrigáddal fog büntetni az mtv. tenyleg nem bantasbol, de elképesztő mennyire fogalmatlan mindegyik. egyszeruen dol beloluk a hulyeseg, nagyon nem érzik a témát. gundel takival is mit akarunk már? jo arc, semmi gond nincs vele, vannak jo beszolásai, de konyorgom, koze nincs a futballhoz.
deak-horváth meg szerintem maga se tudja hogy keveredett oda : D
szerintem jobban jartunk volna ha a retekklub veszi meg a jogokat a vb-re, azok legalább leigazoltak volna hajdut vagy faragot, mellettuk meg inkabb elviselnem hethessyt, de még léderert is, mint az m1-es amatőröket.

montipájton 2009.06.18. 20:37:25

@Lacóka: Az m1-en a tegnap esti meccs előtt megemlékeztek Jenőről, a 98-as vb-döntő összefoglalója ment le az ő közvetítésével.

Lacóka 2009.06.18. 20:40:59

@montipájton: Köszi, az kimaradt. Igazából arra gondoltam, h itt a blogon felmerült-e már.

DHP túl drámaian közvetít, asszem.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.18. 21:20:55

@drdugo: Azért ez igazságtalan, szerintem az Rtl-eseknél jobbak az MTV-sek. Gundellel kapcsolatban egyetértünk.

Deák Horváth elég Old School, már nyolcvanas években nyomta a rádiós körkapcsolásokban.

Titi120 2009.06.18. 21:45:57

@popp:
Deák Horváth rádióriporter, nem pedig tévé, a kettő messze nem ugyanaz.

A mai közvetítése rádióból kifejezetten élvezetes lenne, de tévébe egyszerűen sok, a kevesebb több lenne.

Ebbe már Török László is belebukott ha jól emlékszem.

sporttárs 2009.06.18. 21:54:45

Ne tereljük a szót a kommentátorok síkjára, ha kérhetném, vissza a lényegre: megoldás kell a vuvuzelára!
Vagy megfelelni a kihívásnak. Ha legközelebb pályázunk EB-re, rögtön mellékeljünk hozzá egy köcsögduda-bemutatót, kellemes, andalító hanghatás.
Vagy a "Kiisteleki, b....az a..." c. népi rigmust, az mennyivel autentikusabb háttérzaj, mint a vuvuzela!
Képzeljükel, hogy negyvenezren éneklik kilencven percen át.

:))

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.18. 21:59:08

deák horvát péterre igen nehéz jelzőket találni.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.06.18. 22:12:09

@sporttárs:
Egy megoldás létezik: kell rá szerelni egy talpat, aztán jó lesz vázának.

Romanes eunt domus 2009.06.18. 22:12:33

Mi bajotok van Deák Horváth Péterrel? Szerintem teljesen jó stílusban közvetít, bár rádióban tényleg inkább elmenne, mint így TV-ben. Szerintem Egrinél meg Gundelnál mindenképpen jobb (nem beszélve az RTL-es brigádról). Legalább beleéli magát

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.18. 22:14:13

@balinhosa: én már nem is hallom a dudákat

Lacóka 2009.06.18. 22:15:15

@_benito: "a brazilokon kívül az olaszoknak van esélyük továbbjutni" - olyan 30. percben
"iaquinta ravasz emelése" - a lecsúszott beadásra
Üt.

Lacóka 2009.06.18. 22:16:46

@_benito: Sztem letekerték a zajmikrofonokat, góloknál is alig hallani vmit, azért így kevésbé jön át

Greg House · http://mindenkihazudik.blog.hu 2009.06.18. 22:25:25

Az eredmény Olaszország számára hízelgő:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 22:30:14

Deák Horváth az új Vitár.

raoul_duke 2009.06.18. 22:31:52

@_benito: az önmagában lehet szerintem jelző, hogy Deák Horváth Péter.

Kisebb volt most a zaj, vagy pedig megszoktuk. Jövő kedden már szeretni fogjuk :).

freiwald 2009.06.18. 22:34:01

@popp: Tény, hogy GH barátunk túloz, de a talján helyzet most nem túl rózsás :(

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 22:35:18

@donnelly: azonnal vond vissza. Vitár egy volt, ő megismételhetetlen.

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2009.06.18. 22:37:58

@mocsing: Zidane is az (volt), mégis minden héten van belőle új:)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.18. 22:38:28

esetleg az új Kopeczky lehet. de Vitár semmiképp.

capor_ 2009.06.18. 23:57:17

Én eddig azt hittem, hogy csak a stream szar minőségű :D (mondjuk láttam vagy 20 percet...)
Kicsit olyan feelingje van mint egy vasútpályaudvarnak... Remélem azért betiltják, tényleg kurva idegesít lehet.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 00:13:24

@mocsing: Kopeczkynek Vitár, Vitárnak Kopeczky!

Woland 2009.06.19. 01:10:05

engem nem zavar a zummoges, sot.

a kommentatorok annal inkabb.

!Z!

Woland 2009.06.19. 01:18:24

Ja, es bar van ez a (nagyon hulye) 'konszenzus' hogy halottakrol jot vagy semmit, de ha mar evfordulo: sosem tetszett Knezy. O is volt annyira idegesito mint egypar mai. Legelenkebben az maradt meg rola hogy sosem ismerte el a (gyakori) tevedeseit, sot megprobalta hozzajuk idomitani a rakovetkezo torteneseket. Szoval nekem kurvara idegesito volt a koma.

r_magpie 2009.06.19. 08:25:52

Deák Horváthot nagyon sajnálom, a rádióban nagyon szerettem a közvetítéseit, a Fradi-Anderlechtet extázisban közvetítette végig, a tegnap hallott, otromba futballközhelyek nélkül, valahol még meg is van az a kazettám. De a tévé csudára nem az ő terepe, kényszeresen löki az elbeszélő stílusú dagályos hülyeségeket, ráadásul fogalma sincs semmiről.

Hogy a poszthoz is szóljak: tegnap már engem sem zavartak annyira a vuvuizék, ettől függetlenül le velük, és jöjjenek az afrika kupákról jól ismert rezesbandák, a táncoló asszonykórusokkal!!!

Mérgező Hulladék 2009.06.19. 08:34:36

@galyika: teljesen igaz. Mondjuk én erről a szentenciáról lemaradtam, mert a meccs végére már eléggé zavart a vuvuzela - egyébként nekem különösebben fel sem tűnik, csak amikor érdektelen számomra a meccs. Meg úgy rémlik, az ANK-kon szinte mindig volt ilyen, de valahol meg azt olvastam, hogy be volt tiltva. Szóval most nem tudom, mi van.
Visszatérve a számolni nem tudó (na jó, helyesebb az, hogy gondolkodni nem akaró) kommentátorokra: már írta valaki egy másik cikknél, hogy például nem értette DHP az Irak-meccsen, hogy miért nem támadnak ki ("hát nem mindegy, hogy eggyel vagy sokkal kapnak ki" felkiáltással), aztán Somos nem értette, miért elégedetlen Santana a kétgólos előnnyel. Az egyiptomi győzelem viszont arra mindenképp jó lesz, hogy akik a délutáni meccs után biztos brazil továbbjutást emlegettek (a kommentátor és a TS műsorvezetője), talán elgondolkodnak. De igazából ebben is kételkedem. Majd a brazil-olasz meccs előtt rácsodálkoznak,hogy jé, ezek még ki eshetnek? Minden évben van rengeteg négyes csoport két továbbjutóval (az igaz, hogy néha a gólkülönbség, néha az egymás elleni eredmény számít), és mégis beleesnek mindig ugyanabba a hibába.

Mérgező Hulladék 2009.06.19. 08:45:05

Meg ami még nagyon érdekelt - és a kommentátorokat annyira nem, legalábbis a megoldásból az látszik -, hogy miért utálhatják Booth-t (hát én már rasszizmusra gyanakodtam valamelyik részről). Rákerestem, így kiderült, hogy tényleg buzdítják:

answers.yahoo.com/question/index?qid=20090614074446AAveKHk

Elég érdekes mindenesetre.

mickeyknox 2009.06.19. 09:00:18

azért vicces volt az a line up. 10 kis fekete gyerek, meg egy lóbaszó kopasz fehér :). Az arányok mint kábé az apartheid idején. mondjuk booth-nak olyan kedves-jámbor boci feje van, stam-mal sokkal ütősebb lenne a kép :)

egy emberr · http://konyvekplusz.blogspot.com/ 2009.06.19. 09:13:37

Azt elhiszem, hogy a játékosokat idegesíti - asszem X.A. nyilatkozta - , de otthon simán le lehet venni a hangot - a kommentárokért nem kár.
Mintha valamelyik kaliber azt is mondta volna, hogy európai szemnek furcsa, hogy az afrikai szurkolók végig táncikálják az egész meccset, mintha mindig gólt ünnepelnének.
Könyörgöm, nehogy már innen (értsd: Eu, tévék, fifa) mondjuk meg, hogy ki hogyan szurkolhat, nézhet meccset!

sporttárs 2009.06.19. 10:15:28

Igen, az tényleg nem úgy van, hogy a brazilok már továbbjutottak. Hülye kommentátor!

sporttárs 2009.06.19. 10:18:33

@tamrek/egy ember: Egyetértek, nem szimpi, ahogy diktálni akarunk, de a végén asszem mégis az erősebb kutya fog ugatni. Blatter ugyan pont azt mondta, amit te, ti. hogy ez Afrika, nekünk, a vendégeknek kell alkalmazkodni - de egyrészt szavát se hiszem :), másrészt ha nagy lesz a tiltakozás, simán befogják Afrika száját.

Pedig valszeg tévén kersztül még nem is oylan zavaró, mint a helyszínen annak, aki nem szokta meg.
De a nézőtéri, eseményfüggetlen kavalkád, vigyorgás, tánc és éneklés nekem bejön. :)

DelPipa 2009.06.19. 10:26:33

Az elmerobbantó zümmögés, és a minősíthetetlenül szar kommentár miatt a tegnapi meccsről inkább elkapcsoltam, aztán a 2. félidőt megnéztem lenémítva, zenét hallgatva.

Nem szeretnék jövőre hang nélkül meccset nézni, de ha ez így marad akkor muszáj lesz :((((

LTL 2009.06.19. 10:29:34

Előzör is szeretném megkérni kedves Dél-Afrikában tartózkodó focikedvelő európai sporttársaimat, hogy a következő konföd meccxsel legyenek szívesek fejenkét 3-4 vuvuzelát begyűjtei, és egységesen "Fuckin' niggers, white power" felkiáltással rárontani velük a házigazda szurkolókra. Talán ezután megszűnik az első akadály a jövő évi VB élvezhetősége útjából.

A másik pedig a kommentátorok. Nem tudom, melyik maki közvetítette tegnap az egyiptomi-olaszt, de majdnem olyan bántó volt a fülnek, mint a köcsög duda. (Nem köcsögduda!) Persze hogy a matekleckét itt is elrontotta, az USA-t kiesőnek titulálva. Pedig egy 3-0-s győzelemmel Egyiptom ellen tovább is juthatnának. Még ha erre kevés is az esély. Viszont a többi még ennél is rosszabbra sikerült. Legszívesebben lekapcsoltam volna a hangot, és Sarapova teniszmeccsének mp3 változatát hallgattam volna felvételről.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.19. 10:53:12

@sporttárs: egyetértünk, európa diktál. ha nagy lesz a felháborodás, akkor a bejáratoknál uzival fogják elkobozni a vuvukat, és ez így van jól.

@LTL: igen, lehetne az a büntetés, hogy az összes német szurkoló hatalmas fehér csúcsos csuklyában biztatná az övéit.

BK 2009.06.19. 11:02:37

@LTL: '"Fuckin' niggers, white power" felkiáltással rárontani velük a házigazda szurkolókra' - hiszen Dél-Afrikában az ilyen aktusoknak pont semmi történelmi vonatkozása nincs, most hogy mondod...

Lencse. 2009.06.19. 11:04:35

@LTL: Az olasz válogatott meccséhez az kifejezetten passzolna is.

BK 2009.06.19. 11:08:21

csak én láttam úgy a tegnapi meccseken, vagy tényleg a vendégek látszó szurkolóknak is ott volt a kezében a trombita?

de tényleg annyira jó lenne, ha az Afrikai Nemzetek Kupáján már megszokott fankizás menne a lelátón zeneileg is. szinte azokért volt érdemes nézni a Kupát. mert táncban nagyon odateszik magukat a helyiek, de zenében miért csak ez a vuvu?

márészt tényleg köcsögségnek tűnik első blikkre, hogy a helyiek futballszurkolási szokásait akarjuk itt megreformálni. de ha jobban belegondolok, akkor valószínűleg egy esetleges Magyarországon rendezendő focivilágversenyen sem tolerálnának sok helyi szurkolói szokást. például az indulavonatozást, cigányok-cigányok-cigányokozást, meg idegenhimnuszkifütyülést.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 11:49:52

@BK: Úgy fújják ezek, mint hülyegyerek a szilveszteri trombitát. Vazeg évekig ki voltak tiltva fifailag a dél-afrikai pályákról a vuvugenyók. Gondolom az afrikai nemzetközi kupa ellenfeleiket is zavarta. Miért most kellett megint engedélyezni?

Lencse. 2009.06.19. 11:59:00

Én a modern kézilabdaszurkolás fontos kellékét, a méteres zörgőrudat sem szeretem. Azért teremtett a Jóisten két tenyeret az embernek, hogy ha meccsre megy, összeüsse őket. Vagy nem?

sporttárs 2009.06.19. 12:57:41

@_benito: Szerintem meg nem értünk egyet, de simám elhiszem, hogy az európai "szurkolók" (most ugye a tévénézőkre, ja, meg a blogírókra gondolok:)) ) adott esetben mocskosszájú, uszító rigmusokkal vagy a mopedhajigálással alapvetően ki tudnak békülni, mint a szubkultúra sajátos, tolerálandó megnyilvánulásaival, a vuvuzelát ellenben uzival irtanák.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.19. 13:23:57

@sporttárs: a nap bigott hozzászólása-díj várományosa. majd értesítjük.

Azazello007 2009.06.19. 13:27:05

Inkább fújják ezt a szart, minthogy joviálisan szendvicsezzenek az európai foci szent és sérthetetlen "szentélyeiben".

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.06.19. 15:07:14

a vuvuzelákkal kapcsolatban még annyit, hogy - amennyire utánaolvastam - ez nem valami több évtizedes _hagyomány_ Dél-Afrikában, hanem egy idétlen _divat_, ami nagyon sok helyi szurkolót is idegesít (vannak, akik ezért nem járnak már meccsre).

egyébként valószínűleg az lesz a megoldás, hogy találnak (vagy kreálnak) egy olyan esetet, ahol valakit fejbetosznak a lelátón ezzel a szarral, és erre hivatkozva fogják (ismét) betiltani.

luis garcia 2009.06.19. 15:18:27

@_benito: miért mondod, igaza van.

Törteli Tivadar 2009.06.19. 15:24:43

Most olvasom, hogy Booth mestert igazából nem is szidják, csak éltetik, és azt kiáltják, hogy "Boooooth", ami eléggé úgy hangzik, mint a "boooo". Mondjuk ezzel a szöveggel szerintem csak el akarják fedni a valós problémát az illetékes elvtársak, de mindegy. blogs.reuters.com/soccer/tag/matthew-booth/

smartdrive 2009.06.19. 16:46:13

Rettenetesen bonyolult lenne a probléma megoldás: vagy elveszik a tülköket a bejáratnál, vagy a VB-t veszik el.

daneeka 2009.06.19. 16:52:45

@Mérgező Hulladék: Nekem nincs kedvem gondolkodni, de hogyisvanez a továbbjutás?
Tfh Egyiptom és Olaszország nyernek az utolsó fordulóban, akkor ki jut tovább?

Woland 2009.06.19. 17:28:15

a Booth-dolognak annyi analogiaja van mas kluboknal/orszagoknal hogy sok.

peldanak ott van Huth meg a nemetorszagi eveibol (nem tudom hogy a Boro-ban huhogtak-e meg neki). vagy Steed Malbranque a Spurs-bol (eloszor o maga is azt hitte hogy buuuuu-zzak pedig csak nagyon melyen mondta a Lane a nevet miszerint Steeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed.)

kroos 2009.06.19. 20:33:02

amugy zaki meg mido miért nincsennek???

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.19. 20:44:07

Mido valamelyik Afrika-kupán csúnyán összeveszett a mesterrel, aki így első ránézésre nem nagyon tűri visszaugatást.

sporttárs 2009.06.19. 21:50:34

@_benito: Nem értem, mi az, hogy bigott e téren, e mivel eddig normálisnak ismrtelek, várom az értesítést.
(Tényleg komolyan gondoltad, hogy amíg semmi nem zavar amit idióta európaiak szurkolás címén olykor előadnak, sőt, ennek még irodalma is lehet, szerintm büszkén szánnál a legbunkóbbakra is egy posztot, addig egy afrikai hangszert irtani kell?
Nos, én nyilván bigott vagyok, te meg rasszista. De divatos! :) )

Na jó, kis jóindulatal hajlandó vagyok csupán lenéző, nagyarcú megnyilvánulásnak tekinteni a távoli galakszisból érkező kioktatását szegény hülye afrikaiaknak. De élek a jogommal, hogy ünnepeljem, ha valaki mérgezett nyilakat is köpködni fog! :))

sporttárs 2009.06.20. 06:46:49

@Isarsturm: Ez kicsit komolyabb probléma lesz, mint a vuvuzela... Voltak kint kollégáim Dél-Afrikában, mesélték, hogy a zárt szállodai szoba sem garancia semmire. (Olyat is hallottam, hogy egyikük kígyót talált az ágyában, de ezt azért még hajlandó vagyok legendának tekinteni.)

De ha magadnál tartod az értékeid, jó eséllyel az utcán csapnak le. :)

Mérgező Hulladék 2009.06.20. 06:49:30

@daneeka: mondjuk itt megnézheted:
www.cbc.ca/sports/soccer/FIFAconfederationscup/News/story/2009/06/19/sp-confed-scenario.html

Röviden: mindhárom csapat hat ponttal végez, a gólkülönbség számít (összes meccsé). Szóval akár Brazília is kieshet, ha legalább kettővel kikap az olaszoktól, Egyiptom meg hárommal (nagy olasz győzelem esetén kevesebb is elég nyilván) nyer USA ellen.
Hasonló a helyzet brazil és amerikai győzelem esetén, akár még utóbbiak is továbbléphetnek.

seahawks 2009.06.20. 07:56:12

nem tudom, hogy vagytok vele, de én már megszoktam..........................................................................hogy hang nélkül nézem a meccseket.
legalább nem kell hallgatnom az idegesítő kommentárt.

seahawks 2009.06.20. 08:00:01

@Lencse.: igazad van, mi veszprémben rühelljük a dudákat, meg a dobokat, de nem bírjuk kiírtani őket...mindenkinek van torka, meg tenyere!

Asidotus 2009.06.20. 09:23:05

az afrikai meccseken mindenféle kaotikus zajongás is szokott lenni, számomra össze-vissza fújják a trombitákat, de az egésznek mégis van bája, varázsa, az őszinte, lelkes foci mellett a másik ok, amiért talán az Afrika-kupát tartom az legélvezetesebb focinak..
A vuvuzelának nincs. Nincs ritmusa, dallama, dinamikája. Semmije sincs, csak monoton alapzaj, ami elnyomja a szurkolást, a játék élvezetét.
Egyik tipikus példája annak a politikailag korrekt baromságnak, hogy minden kultúra értékes a maga módján, és másnak nincs joga beleszólni. Nagyon durva analógia, de valami hasonló, mint amikor egyes muszlim országokban a nem i erőszak áldozatát kövezik halálra, csonkolják a nők nemi szerveit, és nekünk el kellene fogadni, hogy az más kultúra, más szokásokkal. Valóban? Valóban mindenki az adott kultúrában erre vágyik, vagy megint egy hangos kisebbséget hallunk csak, és hagyjuk, hogy a hülyeségüket ráerőltessék a normális többségre?

jörgömös 2009.06.20. 09:23:43

Én személy szerint hányok ettől a trombitálástól és titkon remélem hogy a FIFA most teszteli, és ez alapján döntenek hogy engedélyezik-e jövőre.
A riporterekbe meg már beletörődtem.

xunilo 2009.06.20. 10:04:52

Nagy hiba volt a vb-t Del-Afrikanak adni. Nincsen eleg nezo (legalabbis ezen a KK-n), meg a brazil meccsen is csak felhaz volt... Raadasul zummognek mintha kotelezo lenne, a lelatokon kallodoknak lathatolag semmi kozuk a focihoz, szerintem a legalapvetobb dolgokkal nincsenek tisztaban. Toluk akar krikett meccs is lehetne, ok csak fujnak a kiba... sz.rjukat. Szep az afrikai kultura, de akkor legyenek ok a kultura fovarosa, orszaga v mit banom en mije, csak vb ne legyen ott. Es akkor meg a kozbiztonsagrol, bunozesrol nem is beszeltem. (ugye asszem az egyiptomiak nehany jatekosatol mar loptak el dolgokat a szallodabol...) Szanalmas.

Il Capitano 2009.06.20. 10:08:40

Érdekes, mindenki panaszkodik a "méhkas-effektusra", engem viszont nem zavar. DHP mellett fel sem tűnik, sőt, nekem kizárólag az ő spanyol-meccses kommentárja mellett kezdett el fájni a fejem. A végén már hangosan követeltem tőle a tévé előtt, hogy "hallgassál már egy kicsit,

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.20. 11:02:20

@Nűnű:

Egyetértek.

@xunilo:

Miért ne volna elég néző? Ez még nem a vébé, itt még nincsenek külföldről jövő szurkolók. Ahhoz képest egész szépszámú a közönség.

@Il Capitano:

Én DHP-n is tudok röhögni. De nem kétséges, hogy nem kicsit idegesítő.

Asidotus 2009.06.20. 11:46:49

Nekem sem tetszik Deák-Horváth Péter kommentátori stílusa, olyan összefoglaló jellegű, mint amikor pár közhellyel, a híradó számára összefoglalja a meccs lényegét.
A nézőszámhoz meg szerintem is lehetnének többen (vuvuzela nélkül), nem értem a FIFA miért zárkózott el a jegyárak csökkentésétől. Nem azért adták Dél-Afrikának a vébét, hogy az ottaniak is testközelből láthassák a legnagyobb sztárokat? Mi másért?

montipájton 2009.06.20. 12:18:32

Sajnos az az érzésem, a vuvuzelánál lesznek sokkal nagyobb bajok jövőre a vb-n, a mai sportdiplomáciában egyszerűen nem a józan ész és a tisztességes verseny diktál. Blatterék a márványpalotából odalökték Afrikának a vb-t, mert így volt érdekükben, és ugyanabból a márványpalotából fogják végignézni és letagadni minden anomáliáját.

Más sportágakban is ez van, és már nem is újdonság. A Sport Pluszban van erről egy jó cikk, hogyan szorul háttérbe lassan Európa a hatalmasságok játékaiban - miközben a sport terén még mindig messze a többi kontinens előtt van a legnépszerűbb játékokban. Agyrém.

BK 2009.06.20. 12:23:18

@montipájton: azért nem kell ezt túlparázni. az sem véletlen, hogy időközben a FIFA csendben visszaszívta az ígéretét, hogy a VB-k kontinensek szerinti rotációban fognak következni. csak vannak ott emberek, akik tudják, hogy egyszerűen muszály több VB-t adni Európának.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.20. 12:35:17

@montipájton: úgy ám, ráadásul a következő vb még nagyobb gáz lesz, ha egyáltalán lehetséges.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.20. 12:41:59

@montipájton:
nem beszélve a legendás dél-afrikai közbiztonságról.
már tavaly elkezdtek parázni az angolok, most meg már szinte tuti, h kijutnak.
lesz ott világ.
a késelések zaját csak a vuvuzela fogja elnyomni

Lencse. 2009.06.20. 14:34:37

@montipájton: Atya. Úr. Isten. A Sportplusz még létezik?

Tassadar 2009.06.20. 16:13:52

@pote: Naja mekkora képmutatás kell ahhoz, hogy olyan helyen rendezzenek VB-t, ahol a városrészeket kell lezárni a túristák elől, mert nem tudjál garantálni a biztonságukat (értsd: valszeg kinyírnák őket). Meg nemrég olvastam, hogy valami eszméletlen hidegek az éjszakák (0 fok körüliek).

lexx 2009.06.21. 12:30:26

naszoval mivel valoszinuleg en azon kevesek egyike vagyok kik mar eloben is lattak del-afrikait(sot a legutolso excsajom is az volt) talan felhomalyositanek par dologrol:
a vuvuzela(valoban uj divat,spec egyes legendak szerint a vb miatt akartak jonni valami helyi jellegzetesseggel, es mivel a megszokott afrikai torzsi cimbumcirkusz eleg maceras lenne,mivel del -afrikaban eleg sok torzs van egy orszagban kulonbozo nyelvvel es szokasokkal eleg mokas lenne(lasd himnusz ami 5 nyelvu).
a negerezes kicsit zantit ugyanis naluk 3 fokozata van a borszinnek(feher,szines es neger, a szinesnek pedig x valfaja lakohely szerint, a csajom cape coloured volt, mivel fokvarosi)
azt meg hogy keves nezo lesz mar az elejen megmondta a del-afrikai nep(nem a helyi mlsz) mivel a ket vezeto csapat a Pirates es a Kaiser Chiefs kozott akkora az ellenetet,hogy sok szurkolo nem megy ki valogatott meccsre,mert a masik csapat tagjai is jatszanak es ok azoknak nem szurkolnak. ufff

lexx 2009.06.21. 12:37:28

ja igen a kozbiztonsag:
johannesburg jelen pillanatban az a hely ahol a vilag mosleka oszzegyulik(del-afrikai velemeny)
rosszabb,mint a szesztilalom ideji chicago,a 80-as evek-beli napoly es a brazil favellak egyuttveve.
tehat ha odamesz a legjobb dolog ami tortenhet veled,hogy csak kirabolnak. rosszabb esetben arra ebredsz hogy nem ebredsz fel egy kesszuras miatt
de ezt ius lehetett tudni meg a vb elott is.

raoul_duke 2009.06.21. 22:17:23

Megszoktam a trombitálást, vagy megváltozott a zaj?

lexx 2009.06.21. 22:23:54

megszoktad.egyebekent itten a zatonyon nem annyira durvan hallani , a kommentatort viszont igen.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.06.22. 14:06:41

posztíró elfeledkezik egy dologról,
hogy ott is emberek járnak a meccsre.

szóval ha szerintük ez elengedhetetlen eleme egy hangulatos futballmeccsnek,
és örömmel használják is,

akkor ők a hülyék, a vuvuzela meg szar,
vagy esetleg annyiról van szó, hogy nem vagy hozzászokva egy olyan dologhoz, ami jó, és szerethető?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.06.22. 14:18:15

@pattopo:
Miért, ki van hozzászokva a vuvuzáshoz a helyieken kívül? Tegye fel a kezét. :) Senki nem kérte, hogy tegyék félre vagy tiltsák be. Mindent meg lehet szokni. A világ alkalmazkodni fog, te is, én is.

Messi88 2009.06.22. 22:59:17

Az nem lehet hogy majd a VB-n több külföldi lesz és nem lesz ennyi vuvuzelázó?

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.06.22. 23:05:21

@pattopo: "akkor ők a hülyék, a vuvuzela meg szar"

igen
süti beállítások módosítása