Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Régi idők focija V. - A tökéletes játékos

2009.06.10. 06:00 heinrich

Orth Györggyel kapcsolatban értelmét veszíti a túlzás kifejezés, egyszerűen a labdarúgás ősanyagából vétetett. Sportszerű, ragyogó technikai képességű, taktikai sakkhúzásaira támaszkodó – fejjel és mindkét lábbal egyaránt bravúrosan játszó, kiforrott játékosként könyvelték el már tizennyolc éves korában. Amit ő produkált, az nem játék, hanem művészet. Orth mellett a többi játékos csak a keretét adta a kilencven percnek, míg a mester alkotott, játékával messze megelőzte korát. Zsák Károly, a Fogl-gát, Lóránt Gyula és Blum Zoltán után érkezik az NST oldtimer-válogatottjának jobbfedezete és egyben csapatkapitánya.

Az NST oldtimer-válogatott jobbfedezete:
Orth György (1901. április 30, Budapest – 1962. január 11, Portó)
Klubja(i): Vasas, MTK, Budai 33
Válogatottság: 30
Az év labdarúgója: 1918
Gólkirály: 1919-20 (28), 1920-21 (21) 1921-22 (26)
Vezető edző: Colo Colo, Bocskai SC, Messina, Pisa Calcio, Genoa, Nürnberg, Metz, Catania, Savona, Deportivo Guadalajara, Boca Juniors, Sporting Lisszabon, Porto
Szövetségi kapitány: Chile, Mexikó, Kolumbia, Peru

Gyerekkor
Angyalföldi gyerekként alapító tagja volt egy grundcsapatnak, az SKI-nek (Sport Kedvelő Ifjak egyesülete). Ez eddig frankó, csakhogy semmijük sem volt – igazi grundcsapatnak egyébként ez volt a legfőbb ismérve. Se pálya, se csuka, se bőrlabda. Klasszikus gittegylet.

Steiner, az Aradi utcai kávémérés tulajdonosa karolta fel ezt a grundcsapatot. Helyiséget adott nekik, a kalóriát és a prémiumot pedig tejeskávé és kalács formájában utalta ki. 
Az 1910-es évek elején, ez nem kis dolog volt, különösen Orth számára, akit anyja egyedült nevelt. Mosónő volt, apjáról nem sokat tudni.

A mecénás felbukkanása után a csapat Terézvárosi Sport Kör (TSK) néven futott tovább, első meccsüket az NSI-vel, a Nemzeti Sport Ifjakkal vívták, ami egy díjmérkőzés volt.
Itt meg is állunk egy pillanatra, hogy tisztázzunk pár kérdést, a magyarországi labdarúgás akkor képét illetően.

Tudni kell, hogy a század elején, még a legnagyobb sztárok is dolgoztak, szó sem volt fizetésekről, vagy profi klubokról, mindezt csak 1926-ban vezették be. Ettől függetlenül a labdarúgás hihetetlenül népszerű volt, minden kiskölök az utcán lógott reggeltől estig, és focizott. A grundcsapatok halálosan komolyan vették magukat. Volt elnök, jegyző, csapatkapitány, csábítgatták egymás játékosait. Kis túlzással Budapest mindegyik utcájára jutott egy-egy csapat, szakadatlanul ontották a tehetségeket.

Olyan tehetségeket, akik még talán életükben nem rúgtak igazi labdába, igazi csukával, bajnoki meccset is csak kevesen láttak közülük, a válogatottról nem is beszélve. Volt a kék, meg a zöld sportnapilap, azokból tájékozódtak. Furcsa, de ennek két hatalmas előnye is volt.
 
Az, aki a bátyjától örökölt, két számmal nagyobb, széttaposott bocskorban is nyomta a légstoppot, csukában röhögve oldotta meg a legfinomabb mozdulatokat is. A másik fontos dolog, hogy ezeknek a gyerekeknek nem volt kitől tanulniuk, mozdulataik, cseleik, összjátékuk mind ösztönösen fejlődött. Ebből a hihetetlen kompetitív közegből tényleg csak a legnagyobbak, a született zsenik tudtak kiemelkedni – a naponta vívott grundmeccsek akaratlanul is olyan profi versenyeztetést jelentettek számukra, amilyen azóta sem volt Magyarországon.

Tulajdonképpen a kiválasztási rendszer is zseniális volt, mind az egyszerűsége, mind a hatékonysága lenyűgöz. Az Ifjúsági Labdarúgó Szövetség (ILSZ-kattint!) és nagyobb klubok állandó díjmérkőzéseket szerveztek a grundcsapatoknak, ahol a győztes egy igazi futball labdát kapott. Nem volt kérdés, hogy mindenki szétszakította magát a pályán, könnyű volt kiszűrni a legnagyobb tehetségeket.

Egy ilyen meccsen mutatkozott be a TSK egy három-hármas döntetlennel, Orth mesterhármast hintett. A döntetlen ellenére, az ellenfél határozott kérésére a labdát Orthék kapták – ha nem ez a létező legnagyobb elismerés, akkor nem tudom mi. A meccset az ILSZ egyik tagja, Horváth János vezette, aki azonnal meghívta Orthot a szövetség válogatottjába, de végül nem játszhatott - mert mint kiderült - atletikus termete ellenére ekkor még csak 12 éves volt.
 
Két évvel később már polgári iskolába járt, és az Erzsébetvárosi Atlétikai Club (EAC) csapatának középcsatára lett. Az MTK ellen játszottak barátságos meccset, és az akkori legendás elnöknek, Brüll Alfrédnak is feltűnt Gyuri játéka, felírta a gyerek nevét egy noteszba.

A meccsen azonban ott volt Reiner Sándor, a Vasas jószemű intézője, aki hangyaszorgalommal látogatta az ifimeccseket és a grundokat. Ő már mindent tudott Orthról, de még családjáról is, és a meccs végén – csak hogy biztos legyen – a komplett EAC-ot átigazolta a Vasashoz, még azt is elintézte, hogy a klub olykor Orthnénál mosassa a mezeket.

Gyurit rövid időn belül kiemelték a társai közül, és 15 évesen az első csapatban léphetett pályára.

A mindig sportszerűen játszó fiúval azonban valami különös, eddig szokatlan dolog történt. Egymás után dancsolt, s egyszer utána is rúgott. A játékvezető húsz perc után kiállította.
Ifitársai körülvették az öltözőben, kérdően néztek rá.
- Fiúk, megmutattam, hogy nélkületek nem játszom, nem hagylak el titeket – hangzott a romantikus, grundbeli vérszerződést jelző felvilágosítás.


Azonban Luke Skywalkerhez hasonlóan, sorsát ő sem kerülhette el, végleg a Vasas felnőtt csapatához került.

Az edzéseket hangulatosan, valósággal élvezettel végezte, sőt sűrűn látogatta más klubcsapatok pályáit is. Sokszor időzött az MTK pályán, figyelte a játékosok mozgását, és a kék-fehérek angol edzőjének, Jimmy Hogannak módszereit. Edzések után órákig gyakorolt, csiszolta technikáját, szabadrúgásokat lődözött.

Őszinteségével, olvasmányaiból vett aforizmáival, jó kedélyével és alázatával lenyűgözte a környezetét. Kitűnő tanuló volt, érettségijére készülve már angolul és németül is jól beszélt. Nem dohányzott, csapattársaival nem járt az éjszakába.

Sorsa egy edzőmeccs után dőlt el végleg, amit a Brüll Alfréd vezette teljes MTK vezérkar is megtekintett. – Gyurikám, holnaptól kezdve az MTK-ban játszol. Beláttam, hogy jövődet ebben a nagy klubban biztosíthatod – mondta neki Reiner a gyors megbeszélés után.

Az ügylettel mindenki jól járt. Klubja kapott egy teljes garnitúra szerelést, és mivel akkoriban a Vasas pályagondokkal küzdöttek, az átigazolás fejében az MTK azt is megengedte nekik, hogy a Hungária körúton játszhassák a bajnoki meccseiket. Ezzel egyébként teljesült Orth egyik álma is, új csapatában Molnár György mellett játszhatott, akinek rajongott a játékáért; később életre szóló barátságot kötöttek, elválaszthatatlanok voltak.
A nagy szegénységben élő Orth-család is fellélegezhetett: az első világháború megpróbáltatásai során a jólétet jelentette a klub részéről rendszeresen juttatott liszt, cukor és néhány mázsa szén.

Az MTK-val nyolc bajnoki aranyat szerzett zsinórban (1917-24), háromszor volt gólkirály (1920-ban 28, 1921-ben 21, 1922-ben pedig 26 góllal), a válogatottban pedig egészen fiatalon, 16 évesen debütált. Sokoldalúságát jelzi, hogy húszéves korára minden poszton szerepelt; összességében pedig hússzor a középcsatár, öt alkalommal a középfedezet, háromszor a jobbösszekötő, kétszer a jobbfedezet, egy találkozón pedig a balfedezet posztján játszott, sőt a sérült Zsák helyett a kapuban is többször helytállt.

Amit Orth produkál, az már nem játék, hanem művészet
Rendkívül magas (187 cm körüli) termetével, arányos alkatával is feltűnő jelensége volt a pályának. Egyedülálló, kivételes tehetség volt. Mindkét lábbal és fejjel is maximálisan uralta a labdát. Tökéletesen átlátta a pályát, technikai képzettsége és hallatlanul elegáns játéksílusa, taktikai érzéke igazi karmesteri erényekkel párosult. Lassú, elegáns cselekből szempillantás alatt tudott viharos előretöréseket produkálni, ellenállhatatlanul cselezett és nagy erővel, gólveszélyesen lőtt. Hihetetlen ötletességgel, pillanatok alatt képes volt helyzeteket teremteni nemcsak önmaga, de társai számára is. Egy feltartóztathatatlan van Basten, egy ihletett formában játszó Zidane, egy csúcson lévő Beckenbauer egy személyben. (ő maga balfedezetet játszott legszívesebben). A csapat érdekén kívül más szempont nem létezett számára, mindig ott játszott, ahová állították. Elegáns, letisztult, könnyed futball volt az övé, mindig a legjobb, legegyszerűbb megoldást választotta.

Vele kapcsolatban olykor vitatták, hogy egy játékos vajon képes-e minden poszton a legmagasabb szinten játszani, de Kis Gyula szövetségi kapitánynak határozott véleménye volt a dologról.

De tud! Tud! Mindent tud! Még nem volt magyar játékos, aki így tudott volna futballozni! Nemcsak csatár, mint Schaffer vagy Schlosser, hanem ragyogó hátvéd is, jobb, mint Feldmann és ha kell fedezet is, jobb, mint Blum. Minden!

1924 - Az egyiptomi csapás
A párizsi olimpia Orth kedélyállapotára is kihatott. Az Egyiptomtól elszenvedett kínos vereség (0-3) után az addig ünnepelt játékosokat szétszedte a sajtó. Arról azonban nem írtak, hogy az MLSZ vezetősége nem engedte például, hogy az olimpiára vonattal utazó csapat jegyet váltson a hálókocsiba - Orthék a fapados III. osztályon zötykölődtek, Párizsban pedig egy harmadrangú panzióban kaptak szállást, ahol még szekrény sem volt a szobákban, és előfordult, hogy ketten aludtak egy ágyon, az étkezéseken pedig egyáltalán nem laktak jól - miközben a vezetők a legfényesebb szállodákban duhajkodtak.

Orth azonban gyorsan magára talált, még nagyobb elánnal focizott, mint előtte. Pályafutása csúcsán volt. 

1925
Csak így, Tandler. Így hívják azt a véres szájú mészárost, a világtörténelem legkorcsabb emésztőgödörásó pribékjét, aki tönkretette, szó szerint agyonrúgta Orth Györgyöt.

1925 szeptemberében az MTK Bécsben az Amateure-ök csapatával játszott barátságos mérkőzést. A II. félidő 35. percéig 2-2-re állt az eredmény, Orth játékával elkápráztatta a bécsi szakembereket is. A bécsi csapat kíméletlenségéről hírhedt balhátvédje, Tandler ekkor ráfutott Orthra és szétrúgta a támaszkodó láb térdkalácsát.

Fordulásból, kapásból akartam lőni a labdát, bal lábbal, amikor Tandler nagy erővel beletalpalt a támaszkodó lábamba, a térdemnél talált el. Égő fájdalmat éreztem, a többire nem emlékszem…


Az orvosi diagnózis: szilánkos törés, deformált térd, teljes térdficam, tokszalagszakadás.
A mérkőzés félbeszakadt, az MTK játékosai a földön fekve zokogtak.

Orth György pályafutása igazából 24 éves koráig tartott.

Felépült ugyan, a válogatottba is visszatért, de már nem volt a régi. A krónikák szerint még egyszer felragyogott csillaga, az 1927-es magyar-francia mérkőzésen, amelyet vezérletével 13-1-re nyert meg a magyar csapat. Briliáns Orth - zengték a lapok. Hiába. Orth visszavonult.

Jelentkezett a Bírói Testületnél, játékvezető szeretett volna lenni, mert úgy gondolta, egy tapasztalt futballista jobban vezetné a meccset, mint az a bíró, aki sohasem focizott. Elutasították. Ekkor kereste meg a Budai 33 FC, amelynek színeiben még megpróbálkozott a játékkal, de aztán 29 évesen be kellett látnia: nem megy tovább.
Érthetetlen módon Orthot sem volt klubja, sem a szövetség nem kérte fel, hogy segítse a szakmai munkát.

Én nem tréner akartam itthon lenni, hanem futballtanító… de… idehaza nincs szükség rám...

Így került Dél-Amerikába a szövetségen keresztül, Chile válogatottjával az 5. helyet szerezte meg az 1930-as világbajnokságon. Később megfordult Olaszországban is, volt a Messina, a Genoa és a Catania trénere, aztán a Boca Juniorshoz szerződtött, de dolgozott a mexikói és a perui válogatott szövetségi kapitányaként is.

Peruval csodákat művelt: 1957-ben az ő irányítása alatt győzték le először Argentínát, két évre rá, 1959-ben pedig Angliát is elverték (4-1).  

Orth 1961-ben a Porto edzője lett. Hazatérését tervezte, de erre már nem került sor. 1962. január 11-én minden idők legnagyobb magyar játékosa szívrohamban elhunyt.

(a dőlt betűvel szedett idézetek Fekete Pál: Orth és társai (Budapest, 1963) c. könyvéből származnak)

330 komment

Címkék: h oldtimer régi idők focija

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr351175961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poolfanati 2009.06.11. 16:45:38

itt lehet szétoffolni a posztot és cé távozásáról dumálni?:D

t.o.d. 2009.06.11. 16:45:40

@pancho_sanza: na ja. van most egy Pellegrini, volt ez a szegény szerencsétlen Ramos, azelőtt Schuster, de nem tudom, hogy hol vannak ezek Del Bosque tudásához, taktikai érzékéhez. Nem is tudom, ki kellene ezeknek, mert ha valami mocskos nehéz lesz, hát ezt a Los Galacticos II-t motiválni trenírozni, és a giga-elvárásoknak megfelelni. Ráadásul úgy, hogy van egy Barca, amelyik tényleg bazira egyben van (bár nagyon jó Barcát láttunk már egy párszor látványosan összeomlani...). Nem volt jó Ramos, pedig ha nem is szépen, de a Barca-meccsig eredményesen nyomta ezzel a hitvány kerettel is. Pellegrini mitől lesz jobb? Ő is egy spanyol kiscsapattól jön, nem tudja, micsoda nyomás tud lenni egy ilyen csapat edzőjén. Ja, hogy Dél-Amerikában megszokhatta? Dehogy... Ennek a csapatnak minimum bajnokságot kell nyernie, vagy jól megverni a Barcát, és hazavinni a BL-serleget, hogy csak a minimum elvárásokat mondjam, pedig ezek egyike sem biztos, de még csak valószerűnek sem mondanám.

Vul-Kahn 2009.06.11. 16:50:55

@popp: Azért a csoportban a németek simán verték a mai (vagy inkább 2006-os) Elefántcsontparttal kb hasonló erősségű Kamerunt.
Azt pedig továbbra is tartom, hogy a koreaiak az olaszok elleni meccset nem csalással nyerték. Épp tegnap néztem meg annak a meccsnek az összefoglalóját, az egyetlen vitatható eset a Totti-féle a hosszabbításban. Először én is úgy gondoltam, hogy egyértelmű 11-es, aztán megnéztem vagy 5ször, és látszik, hogy a srác a labdát rúgja el. A kiállítás így is erős persze, de nem azon múlt. Sokkal inkább az általad oly sokszor istenített Panucci balfaszkodásán.

poolfanati 2009.06.11. 17:00:59

@poolfanati: hát a hallgatásokat beleegyezésnek veszem. :D

szegény kakának nem tartott sokáig a rekordja...
azt hiszem már mindenki nagyon várja következő EL CLASSICÓT, én asszem már kezdem hűteni a söröket. :D
amúgy nem értem hogy saf mért nem adta el tavaly cét. akkor még 100 millát kapott volna, most meg "csak" 80-at. végülis mindegy, kiváncsi vagyok hogy megy e hozzájuk ribery, a bayernnek piszok nehéz dolga lesz megtartani.
asszem még benzema is menni fog...
hát egy rooney-benzema csatárduó azért nem semmi!
és ugye ebből a pénzből még tevezt is megvehetik.


továbbá remélem hogy pereznek elfogyott a pénze(tudom paradoxon...:)) és leszáll végre xaibi alonsóról.
habár szerintem vele nagyon jól járna a real, kéne egy kis stabilitás nekik.

Everred 2009.06.11. 17:01:12

@Vul-Kahn: igen, ez érdekes, hogy mindig az olaszok sírnak a legjobban Korea 2002-es dolgai kapcsán, pedig a spanyolokkal sokkal rondábban elbántak a bírók a negyeddöntőben.

t.o.d. 2009.06.11. 17:01:22

@Vul-Kahn: de azért lehet, hogy mégiscsak sokat láttam őt játszani, viszont az is lehet, hogy nem vagyok német- és Bayern-drukker, ezért nem látom rózsaszínben Kahnt és az ő teljesítményét.

Canizares egy időben a rendszeresen akkorákat játszott (lsd Valencia BL-menetelések, bajnoki cím), hogy szerintem akár Casillas bérelt helyére is igényt tarthatott volna a válogatottban. Toldónak meg ajánlom figyelmedbe a 2000-es (?) EB-n a hollandok és a franciák elleni tevékenységét úgy, hogy a pályára lépés reménye nélkül utazott az EB-re.

VDS? Ő még most is a világ egyik legjobb kapusa, és már az Ajaxban is az volt. A juvés időszak nem jött be neki valahogy, aztán jött Buffon, és kikötött a Fulhamben. De a MU-nál ismét helyére került, a PL jelenlegi legjobb kapusa cím csak Cech miatt nem fixre az övé. Mindez 39 évesen.

És akkor Schmeichelről nem is szóltunk, aki sok mindenféle legjobb kapus díj tulajdonosa volt azidőtájt.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.11. 17:03:30

@popp: "2002-es vébé például egy újabb adalék a "mázlista németek" sztereotípiához."

hihetetlen, hogy bármikor képes vagy újrakezdeni ezt erről a faszságról, amely különösen olasz-szimpatizánsként annyira bicskanyitogató, h mindjárt kifejelem az ablakot

t.o.d. 2009.06.11. 17:04:14

@poolfanati: épp a Pool-fanoktól akartam kérdezni, hogy nem féltitek XAlonsót? Ő nagyon kéne a Realnak, ráadásul spanyol, ami meg külön előny lenne nekik, amikor senki nem beszél a keretből európai spanyolt... :-)

t.o.d. 2009.06.11. 17:05:03

@mocsing: mindkettő mákos bagázs (a németek egy kicsit jobban) :-)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:05:29

@pancho_sanza:

Bocsánat, valóban, egy BL és két bajnokság.

Igazából arra akartam utalni, hogy egyikfajta arrogancia sem tetszik. Az sem, hogy most akkor majd az új Real Madrid csuklóból megnyer mindent (hangsúly azon, hogy csuklóból); és az sem, amit pl. Walmer képvisel, hogy az összes odaigazoló játékosnak kettétört a pályafutása, és hogy különben is, minden spanyol köcsög.

Én (Barca- és spanyol szemszögből nézve) alapjában örülök, hogy Perez belecsapott a lecsóba. Nagyon érdekes lesz a bajnokság, lehet végre nagyon (ellen)drukkolni, megnézni, mire képes egymás mellett a jó, a rossz és a csúf, szóval izgi lesz. Angliából ismét Spanyolországba helyeződik át az európai futball centruma.

Annyit azért hozzáfűznék, hogy a Real rémgyenge hollandjai Európában elsőként kvalifikálták magukat a világbajnokságra, és csoportjukban eddig 100%-osak.

Everred 2009.06.11. 17:06:43

@t.o.d.: most elvileg Villa a következő lépés, előbb-utóbb csak lesz náluk is valami limit, mégsem költhetnek egymilliárdot.

t.o.d. 2009.06.11. 17:07:19

@Everred: szerintem mindkét esetben ki kellett volna esnie Koreának egy korrekt bíráskodással, de a spanyol meccs, az minden határon túlment. Üvöltöttem a tv előtt kínomban, és Korea ellen a németeknek drukkoltam (ez csak a románok ellen elképzelhető különben)... :-)))

t.o.d. 2009.06.11. 17:09:23

@Everred: jó, de XA ára úgy kb 25 milla fontban. Azt, ha úgy döntenek, kipattintják a kávépénzből. :-(

Everred 2009.06.11. 17:10:11

@Csöncsön: kurva gyenge az a holland csoport, éppúgy nem alkalmas értékmérőnek, mint az angolok sikersorozata Kazahsztán, Fehéroroszország és Andorra ellen.

Everred 2009.06.11. 17:10:58

@t.o.d.: nekem nem fog hiányozni Alonso, bevallom őszintén. Kár, hogy Torres olyan ostobán klubhűnek tűnik :-)

t.o.d. 2009.06.11. 17:11:35

@Csöncsön: azért az európai foci centruma nem vándorol, csak mert cé meg kaká arrébb tette a seggét. Cé helyére jön Ribéry, megvesszük Benzemát, oszt jöhet Európa... :-)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.06.11. 17:13:20

@t.o.d.: én nem örülök különösen Pellegrininek, de annak, igen, hogy ilyen hamar bejelentették. Nyilvánvaló, hogy nem ő volt az A terv, de például most nem futottak üres köröket Ancelotti, Wenger és Mourinho kedvéért. Taktikailag nagyjából a 4-4-2-től a 4-4-1-1-ig tart a repertoárja, ha nem számítjuk a veszett fejsze nyele szituációkat. Volt idő, amikor Riquelmét rá tudta venni a játékra is, tehát valamennyire edzett. Ilyen szempontból semleges választás. Inkább racionális.
Nem is az újakkal lesz baja, mert az első időben mindenki bizonyítani akar majd. Mármint Kaká, C. Ronaldo és Villa érkezésével nem az történik, hogy megjött a sztár és innentől minden róla szól, hanem ezek a játékosok jogosan tisztelhetik a másikat futballtudás alapján is. Riberynek már csak azért örülnék, mert ő állítólag nagyon szeret viccelődni és az nem ártana majd a feszültebb pillanatokban.
Az igazi probléma az olyan előjogokkal van, amelyek nem a focitudásról szólnak. Konkrétan az idei szezon után még a házi gólkirály, Higuaín is érezheti, hogy neki előjogai lennének minden új játékossal szemben, hogy Raúlról és a "nemkezdésbe" állandóan belesérülő Gutiról ne is beszéljünk. Na ezt kell majd okosan kezelnie Pellegrininek.

kroos 2009.06.11. 17:15:35

@t.o.d.: kibaszottul inkompetens vagy a focihoz.@popp: az nem zavart hogy az olaszok a kökemény ukránokat és a gránit durva ausztrálokat kapták!!!
Az usa,paraguay és dél-korea is erösenn volt ezeknél.

t.o.d. 2009.06.11. 17:15:56

@Everred: így van. Semmit se tudunk, hogy erősek-e a hollandok. Nézd meg az előző EB-t. 3 meccs után mindenki odaadta nekik a címet, aztán Arshavinék a szuszt is kiverték belőlük, már RVN egyenlítése is csodaszámba ment.

Azt lehet tudni, hogy spanyolok együtt vannak, meg ott vannak önbizalomban, de ez se garancia semmire. Nem is tudom, európai csapat esélyesként mikor szerepelt utoljára jól egy vb-n. Az olaszok is a calciopoli után nyertek, amikor végképp senki se gondolta volna.

t.o.d. 2009.06.11. 17:18:44

@kroos: vajon ezt a tuskóságot mire írtad? legalább idézetet betehetnél, ha már ilyet írsz. ha hülyeséget írtam, meg majd korrigálok. bazmeg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:19:39

@Everred:

Ez teljesen igaz. De azért árnyalja a képet a rémgyenge hollandokról.

@t.o.d.:

Örömmel olvastam, hogy üvöltöttél a spanyolok elleni csalás miatt. Fölveszlek a "szimpatikus MU-szurkerek" listámra!
:-)

kroos 2009.06.11. 17:20:01

@Csöncsön: ,,egyikfajta arrogancia sem tetszik."
DDD És az a fajta amit te képviselsz?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:22:08

@kroos:

Szerinted én hol voltam arrogáns? Komolyan kérdezlek.

t.o.d. 2009.06.11. 17:22:21

@Csöncsön: Hidd el, a 99%-unk szimpatikus. :-)))

Vul-Kahn 2009.06.11. 17:22:41

@t.o.d.: Azért játszott vds hosszú évekig a Fulhamben, mert ő lett volna a legjobb? Ne vicceljünk már! ,,A juvés időszak nem jött be neki valahogy" Hát, pedig ott is csak labdákat lőnek a kapura, úgy tudom.
Canizares meg minél többször kerül szóba, annál jobban röhögök. Lássuk csak: a Realban nem volt képes kiszorítani az öreg, és fiatalon sem a legnagyobbak közé tartozó Illgnert, 1-2 éve meg Valenciában szerződést bontottak vele, mert még 2.számú kapusnak se kellett. Meg más csapatnak se, ezért vissza is vonult idény közben.
Schmeichel: való igaz, ő jó volt, de nem sorolnám egy kategóriába Kahnnal. Mást ne mondjak a 99es BL-döntőn is csak közelről nézte a két kapufánkat, Basler góljában meg nyakig benne van a sorfal felállításától egészen addig, hogy a kapu általa védendő részébe került a labda. Pályafutása végefelé pedig az Aston Villában égette szénné magát.
Toldo: szóra sem érdemes
Buffon és Casillas gyenge vitaalapnak elmennek, de Kahn volt a legnagyobb.

kroos 2009.06.11. 17:23:19

@t.o.d.: nem ér annyit.
Kahn végül is csak 3.szor volt a világ legjobb kapusa.
ezek után a nem volt az elit tagja" kifejezésed komolytalanná teszi az összes többit...

kroos 2009.06.11. 17:24:09

@Csöncsön: elmúlt 2 év.
komolyan válaszoltam.

drosiii 2009.06.11. 17:26:15

@Csöncsön: Van még bárki is a listádon tod mellett? :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:27:29

@t.o.d.:

Mondjuk vértahónak tényleg csak Strigo-t nevezném.
:-)

No de ez OFF. Miről is volt szó?... Szóval Orth György...

... érdekes lenne egy lista a magyar nemzetiségű szövetségi kapitányokról. Ez a Chilével ötödik hely a vébén lehet, hogy e téren is csúcsot jelent (ráadásul egy mérhető kategóriában).

Strigo 2009.06.11. 17:28:12

@Vul-Kahn: "a 99es BL-döntőn is csak közelről nézte a két kapufánkat"

Oli meg a két gólt, az elsőnél biztosan épp az előrehúzódó Schmeichelre figyelt :)

Vul-Kahn 2009.06.11. 17:30:36

@Strigo a divatdrukker: Ja, csak Kahnnak azt a két gólt közelről korták be, míg Schmeichelt átemelték.

t.o.d. 2009.06.11. 17:30:42

@kroos: és csak mert én nem tartom Kahnt akkora qrvanagy kapusnak, mint te, már inkompetens vagyok? és te beszélsz bárki másnak arroganciáról?! hát mittudomén. ez nem az én fogyatékosságom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:31:17

@kroos:

Hihetetlen vagy.

Mindenkit lebunkózol, mindenkivel gyűlölködsz, aki egy apró részletkérdésben is nem ért veled egyet, aztán eljátszod az erkölcsi ítész szerepét.

Ne vedd bántásnak, mert én már megszoktalak így, és összességében kedvellek.

Vul-Kahn 2009.06.11. 17:31:24

@Vul-Kahn: *kotorták

Everred 2009.06.11. 17:31:32

@Vul-Kahn: azért Jancker kapufájánál ne mondd már nekem, hogy a világ bármely kapusa tehetett volna bármit is :-)

Strigo 2009.06.11. 17:33:23

@Csöncsön: "Mondjuk vértahónak tényleg csak Strigo-t nevezném.
:-)"

Aki Puskást hasonlítja Messihez (még csak nem is fordítva), attól ezt bóknak veszem. De ennek asszem már végképp nincs helye itt, tényleg csak a megszólítottság jogán szóltam hozzá.

kroos 2009.06.11. 17:33:37

@t.o.d.: akkor mond meg hogy 99 és 2002 között ki volt jobb Kahnnál!!!!!
és ne gyere az egy tornás toldoval
canisaressel aki nem tud vetödni meg vds-el aki kiejti a juvét a Blböl!!!

t.o.d. 2009.06.11. 17:34:17

@Vul-Kahn: a '99-es Bl döntőt a MU ugyanúgy elbalfaszkodta egy szerintem nálánál gyengébb formában lévő csapat ellen, mint a tavalyit, de mákkal mindkettőt behúztuk. Abban a döntőben, meg a Cselzi elleneiben se érdemeltünk győzelmet, de én azért tudtam nekik örülni. Monnyuk ha az ideit is megnyerjük ezzel a játékkal, lehet, már szégyelltem volna kicsit... :-)

kroos 2009.06.11. 17:35:12

@Csöncsön: én viszont sosem fogom megszokni ,,az egyetlen szimpatikus csapatot a világon" szöveget.

Vul-Kahn 2009.06.11. 17:40:30

@Everred: Igaz. Én inkább a Scholl-féle emelésre gondoltam, ott aztán lett volna ideje csinálni vmit (meg esetleg nem kint állni az ötösön tök indokolatlanul).
1 szó mint 100, Kahnnal én csak Sepp Maiert, Grosicsot és Lev Jasint említeném egy lapon, a nagyon véresszájú antifanoktól még elfogadom Buffon, Casillas vagy nagyon visítva Zoff nevét. Schmeichelét nem.

t.o.d. 2009.06.11. 17:41:33

@kroos:
Buffon a Wikipedián (csak hátha ő kompetens)
Egyéni díjak
* FIFA 100
* Yasin díj: 2006
* 2006 FIFA World Cup All-Star Team
* UEFA Euro 2008 Team of the Tournament
* Serie A legjobb kapusa: 1999, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006
* Serie A második legjobb kapusa: 1997, 1998
* Bravo-díj: 1999
* UEFA Bajnokok Ligája legjobb játékosa: 2003
* UEFA Klubfutball-díj (legjobb kapus): 2003
* IFFHS Világ legjobb kapusa: 2003, 2004, 2006, 2007
* FiFPro Az év kapusa: 2006, 2007
* UEFA Év csapata: 2003, 2004, 2006
Casillas
Egyéni Díjai és elismerései [szerkesztés]
* spanyol Bravo Trófea: 2000
* spanyol Zamora-díj: 2007-2008
* EU IFFHS Világ legjobb kapusa: 2002

De veled nem óhajtok vitatkozni. Én még nem szoktalak meg, mint Csöncsön.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 17:42:32

@Strigo a divatdrukker:

Én legalább (veled ellentétben) őszinte vagyok, és csak arról beszélek, amit láttam, tudok, tapasztaltam. De ez tényleg OFF.

@kroos:

Az jó, mert ilyen szöveget én sohasem prezentáltam. Ez csak a te víziód. De ez is OFF.

t.o.d. 2009.06.11. 17:43:12

@Vul-Kahn: oké, mondom, nem baj, ha nem értünk egyet, de a kultúra az akkoris kultúra. Ez nyilván nem neked szól.

Vul-Kahn 2009.06.11. 17:43:14

@t.o.d.: na ez korrekt, de ne tereld a témát. Kahn jobb kapus volt, mint Schmeichel. Erről volt itten nagyba' szó :-)

kroos 2009.06.11. 17:45:35

@t.o.d.: mintha irtam volna hogy 99 és 2002 között?

t.o.d. 2009.06.11. 17:46:30

@t.o.d.: egyébként ha Kahnt valamiért ki kell emelnem, az a csapatkapitányként való ténykedése. Képes volt fanatizálni magát és a játékostársait, de... na mindegy nem írok semmit, csak magamat ismételném, az meg felesleges.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 17:50:58

@Vul-Kahn: A tizi nem volt egyértelmű de azért második sárgát adni ekkora tétnél így belenyúlva meccsbe erős egy cseppet, ebben tehát egyetértünk.

A helyzetek összefoglalójából nem is jön le milyen ordenáré csalás volt. Az történt ugyanis, hogy a koreaiak már a mezőnyben durva faultokkal állították meg az olasz támadásokat (olyanokkal amelyeket a PL-ben is lefújnak), de jó Byron (szegény, jó Lord) Morenonek jobb dolga is volt, minthogy szájába vegye a sípot, esetleg ki is állítsa valamelyik kis harcművészt, de kiállíthatott volna mindjárt hármat is Totti helyett. A dél-amerikai sporiról később kiderült, hogy hazájában is rendszeresen vezetett el meccseket pénzért, paripáért.

Hogy ne csak levegőbe bsezéljek találtam is egy kedves videót a nyolcad- és negyeddöntőről nézd csak: www.youtube.com/watch?v=A_Gm1DnBjS0&feature=channel_page

Még mindig tartod, hogy nem volt csalás? Mert én nagyon fölbasztam magam így hét év távlatából is! Ez az igazi csalás, mert azért tizenegyeseket meg leseket el lehet nézni, de 15 durva faultot már nehezen.

Ezt a videót megnézve én többet nem vagyok hajlandó ajnározni Hiddinket. A nagy mágus mindig az adott játékosokhoz szabja a taktikát? Hát bassza meg! A koreaiaknak jól kitalálta: fussatok mint az állat kergessétek őket és ha mégis elmennek mellettetek drága fiaim, akkor rúgjatok beléjük egy ki-betoszott kurva nagyot, ha kell törjétek ketté a geciket (László Csaba rulez), nem fújja le, úgysem fújja le, meg van beszélve.

És ez a csávó volt képes a Chelsea-Barcára azt mondani, hogy ennyiere elvezetett meccset még nem látott.

Azért az is kiderül a cuccból, hogy Totti micsoda pazar játékos volt fénykorában csak szabálytalanul lehetett megállítani. Azért is kár ezért az elcsalt meccsért, mert ez lehetett volna Francesco nagy vébéje.

Na ezt jól kiírtam magamból!

Everred 2009.06.11. 17:51:22

@Vul-Kahn: szerintem nem volt jobb :-) Mindkettő világklasszis volt a pályafutása csúcsán: Kahn talán egy fokkal kiegyensúlyozottabb volt, Schmeichel valamicskével valószínűtlenebb védésekre volt képes.

t.o.d. 2009.06.11. 17:51:26

@Vul-Kahn: objektíven hogy lehet eldönteni, hogy kinek van igaza? Valszeg, ha Kahn a MUban védett volna, vagy ha a Bayernnek drukkolnék, nem vitatkoznánk. De ezek egyike sem igaz. Marad az, hogy én tiszteletben tartom a te véleményedet e tárgykörben, te meg rájössz, hogy nekem van igazam! :-)))

kroos 2009.06.11. 17:51:49

Én nem veszem be ezt az objektiv/szubjektiv szöveget.Szerintem vannak azért határok.
Ki a jobb cé vagy messi? tudja a tököm.
De aki azt mondja hogy pl. pelé szar volt az nem szubijektiv hanem hülye.
És akármennyire is utálja valaki a Bayern-t az egyszerüen nem igaz hogy Kahn-nak ,,nem sok köze volt a világelithez""-.

t.o.d. 2009.06.11. 17:53:45

@popp: akarsz még róla beszélni? :-)

t.o.d. 2009.06.11. 17:59:11

@kroos: Ha ezt írtad volna az előbb, nem is lett volna semmi baj. De nem ezt írtad. Helyette (nem csak szerintem) tahó voltál. Ha azt akarod, hogy mindenki egyetértsen veled, akkor irkálj otthon a wordbe kommenteket, és dícsérd meg néha a saját tisztánlátásodat, hozzáértésedet, kompetenciádat. De ha blogolsz, nem számíthatsz arra, hogy mindenki azt gondolja, amit te. Remélem segítettem eligazodni a nagy csúnya internetben neked.

Vul-Kahn 2009.06.11. 18:20:16

@popp: A koreai-olasz és a koreai-spanyol meccsen is csalt a bíró szerintem is. De az olaszok nem (csak) ezért estek ki, ők igenis voltak annyira szarok, hogy azt mondjam, igazából nem is játszottak jobban a koreaiaknál.
A spanyol meccs más tészta, én azt emlegetném egy lapon a Chelsea-Barcával. Az egyiken szabályos gólokat, a másikon egyértelmű 11-eseket vett el a bíró a csapatoktól. Nem arról volt szó, hogy volt ,,15" (nagyobb számot már nem volt képed beírni, mi?) alattomos fault a középpályán.

kroos 2009.06.11. 18:27:41

@t.o.d.: még most sem sikerült válaszolnod ki volt jobb Kahnnál 99 és 2002 között.
De legalább 5 öt irj mert csak ugy ülhet a
nem sok köze volt a világelithez-bemondásod.
Egyébként Effe lett a 2001-es Bl Mvp-je.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 18:33:20

@popp: @Vul-Kahn:

Fülemben van, sosem felejtem el Faragó szövegét: "Abszolúte nem volt kint! Három, teljesen szabályos gólt nem adtak meg a spanyoloknak! Így nagyon nehéz nyerni."

És mindhárom vitathatatlan volt, nem úgy, mint a Chelsea-Barca meccs "11-esei", melyek közül talán egy volt olyan, amit nehezen lehet vitatni (bár nekem persze sikerült). És ott mezőnyben is egyértelműen a spanyolok ellen fújt a bíró, és nem volt annyi színészkedés sem, mint a Stamford Bridge-en.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 18:34:40

@mocsing: @kroos (olvasd végig;-): Az a hihetetlen, hogy ennyire ugrotok még mindig, toni barátunk ráadásul roppant tahó módon. És még én keltek gyűlöletet, eh. Gerenda és szálka, szakikám.

Egyébként mielőtt felhorkanátok átgondolhatnátok mit jelent a sztereotípia szó, amelyet nem véletlenül használtam: www.idegen-szavak.hu/keres/sztereot%C3%ADpia .

Volt mázlijuk az olaszoknak is 2006-ban, mikor tagadtam ezt. (És igen ha annak van szerencséje, akinek drukkolok az nem zavar. Ezt a szurkolói kettősmércét nézzétek el nekem).

De a jó sorsoláshoz, meg kellett nyerni egy erős csoportot az EB-bronzos csehek, Nedveddel, Rosickyvel, Poborskyval, Kollerrel, a masszív amerikaiak és az Essiennel és Muntarival fölálló Ghána ellen. Kellett persze franciák csoportbeli balfaszkodása is, de velük végül így is találkoztak. Nem mindegy, hogy a negyedöntőben vagy a döntőben verik meg őket ;-) (Ez tán nem ugyanakkora mértékű mázli - kétségtelenül az -, mint két kicsalt - papíron jobb - lehetséges ellenfél).

Az is mázli volt, hogy a spori megette Grosso alakítását, egyébként az vesse Fabiora az első követ, aki nem ezt csinálta volna hasonló szituban. De csalásról csak az olaszokkal szemben durván elfogultak beszélhetnek, mert az amúgy jelentős sutyerák Materazzit jogtalanul állította ki a rigó. Megjegyzem, a döntőben a franciák vezető gólját jelentő tizenegyes is igencsak véleményes volt. A tizenegyes párbaj megnyeréséhez is kell szerencse, de ez a fajta mázli meg volt a németeknek is 2006-ban.

Na a magam részéről be is fejezem ezt az off-sort, remélem eloszlattam a félreértéseket ;-).

Everred 2009.06.11. 18:37:25

@Csöncsön: három? Én csak kettőre emlékszem: a beadás, ami kábé egy méterre volt az alapvonaltól, de lefújták, hogy kinn volt, meg a beívelt szabadrúgás utáni, amikor valami sosemlátott szabálytalanságot lefújt a kiváló spori. Mi volt a harmadik?

kroos 2009.06.11. 18:40:56

@popp: ,,az nem zavart hogy az olaszok a kökemény ukránokat és a gránit durva ausztrálokat kapták!!!
Az usa,paraguay és dél-korea is erösenn volt ezeknél. "
ez nem tudom miért volt tahó.
Ismerhetnél ha akarok tényleg tudok tahó lenni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.11. 18:41:43

@Everred:

Én határozottan úgy emlékszem, hogy három volt (főleg Faragó mondatára emlékszem így határozottan). Szerintem a harmadik egy kiugratás, amit beintettek lesnek, és utólag még ellőtte a spanyol csatár. De ha kettő volt, az is vérlázító. Mert mindkettő egyértelműen arról szólt: itt Korea nem kaphat ki, és ha gólveszély van, azonnal meg kell akadályozni. Szó sem volt arról, hogy elnézett volna valamit a spori.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.11. 18:47:52

@popp: én a magam részéről el se kezdeném magyarázni, mi a vicces abban, amikor jössz egy akármikori vb/eb sorsolásával/bírójával/kapufájával és elmondod, h mázlista németek.

ha meg sztereotípia (jé, ilyen szó is van?), akkor talán nem kéne folyamatosan kardoskodni helyessége mellett, nemde?

nem tudom elhinni, h ilyenkor komolyan veszed magadat és sajnos még dolgoznod kell, h el tudjam hinni.

mindenesetre köszönöm a linket a sztereotípia szóról, ismét bővült a szókincsem.

szakikám.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 18:56:23

@Vul-Kahn: Na erre még reagálok.

Úgy azért nehéz jól játszani, ha támadásba lendülök egyből lefaultolnak és a bíró nem fúj. Totti eseteinél ha nincs fault gólhelyzetet csinálhatott volna a Grande Capitano amekkora lendülettel megindult. Ha meg befújja az úgy tizenöt nyilvánvaló faultot, az tizenöt rögzített helyzetet jelentett volna az olaszoknak a pálya különböző pontjairól, egyik-másik még gólhelyzetet is, ehelyett a koreaik hozhatták föl a labdát a földön fekvő lefaultolt játékos miatt létszám fölénybe kerülve.

Abban viszont nincs vita közöttünk, hogy a spanyolok elleni nagyobb csalás volt, mert ott nem adott meg legalább két szabályos gólt sem a mezőnybeli csalás mellett az egyiptomi Gandhur..

Ezt a két meccset viszont nagyon nem említeném egy lapon a Chelsea-Barcával, ott csak az egyik volt egyértelmű tizi, a másik három meg véleményes, hogy Abidal jogtalan kiálításáról vagy a Chelsea megtorlatlanul hagyott mezőnybeli faultgynús eseteiről ne is beszéljek. Övrebo egyszerűen balfasz volt, míg Byron Moreno és Gandhur egyértelműen csaltak.

kroos 2009.06.11. 18:59:51

@mocsing: a poén az hogy elöbb vulkahn is elemezte az egy szar válogatott volt.(ramelow,bierhoff,bode).
De nem tudom mit kellett volna csinálniuk.
Talán beadni egy kérvényt a fifának hogy ,,uraim nem játszhatunk a döntőn mert könnyű volt az águnk."
Nem vitatom hogy megérdemelték-e az olaszok mert lehet mást is megvertek volna ha nem az ukránokat vagy az ausztrálokat kapják.Ebböl kiindulni hülyeség, azt kell megverni aki jön.

kroos 2009.06.11. 19:03:11

@kroos: ( arról nem beszélve hogy akik itt mákosoznak azok az elödöntöben a németeknek szurkoltak akkor.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 19:04:19

@popp: Ez a véleményem a németek 2002-es meneteléséről, ha már szóba került elmondtam (tudod, olyan, mint a segglyuk). Ez az akármikor meg kicsit erős talán, az utóbbi időben vissza is fogom, magam, így másról sem szólnak német poszt kommentjei, minthogy kit kéne leigazolnia, meg megtartania a Bayernnek ;-). A német focit meg nem fogom a kedvetekért megszeretni, sorry.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 19:14:45

@kroos: "azt kell megverni aki jön." -ez igaz, de ha mondjuk francia helyett ukrán jön vagy spanyol vagy olasz helyett koreai az azért szerencse vagy nem? És az is tény, hogy bár legyőzhették volna a spanyolt vagy az olaszt is, jóval kevesebb esélyük lett volna, mint Korea ellen.

Azért sem értem miért pattantatok, mert minden eredményhez kell némi szerencsi, hogy én is bedobjak egy frázist.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.11. 19:15:59

@popp: senkinek semmi gondja nem volt soha azzal, ha konkrét eseményről vki elmondta a véleményét, akár mázlistának is beállítva akárkit, még vitatkozni is lehet róla, érvelni, ilyenek. ezzel szemben a "mázlista németek" unacceptable, a mindenkori minimum alatt lévő szint.

ha meg nyilvánvaló baromságok összessége, azaz jelen esetben sztereotípia, talán le lehetne szakadni róla, különösen, ha te is tudod, hogy az. de ez csak javaslat.

és senki nem kérte, h szeress meg bármit is, ez nem tudom, hogy jött ide.

(az "akármikor" meg "akármikori" volt és az eb/vb-re vonatkozott)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 19:27:17

@mocsing: leszakadok, de ti is olvashatjátok a szövegeimet kicsit jobb indulattal, a sztereotípia szó azt jelenti amit, értsétek hát úgy. És szerintem ha kérdezősködsz a környezetedben meglátod, majd, hogy ráerősített a németekkel kapcsolatos sztereotípiára az a vébé a focit felületesebben figyelők szemében, még ha ti szándékomtól függetlenül provokációnak is vettétek, és jól félreértettétek ezt a ténymegállapításomat.

Peace!

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.11. 19:38:36

@popp: jóindulatban nincs hiány, hidd el nekem. és tényleg a lehető legbékésebben mondom, hogy a focit felületese(bbe)n figyelők véleményére egy szó van: indifferens.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 19:57:07

@mocsing: túltárgyaltuk, túlságosan is.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.11. 20:10:08

@Vul-Kahn: igazad van,Kahn éveken keresztül simán "A" legjobb volt, a vonalon szerintem a futballtörténelem legjobbja
Borzasztóan sajnáltam a 2002-es VB döntőn, azt a német válogatottat ő vitte a hátán a döntőbe,megérdemelte volna a világbajnoki címet (+ 2. kapusként az Aranylabdát, mert akkor 100% hogy ő kapja)

t.o.d. 2009.06.11. 20:23:36

@kroos: már válaszoltam. Az nem felelt meg.
De ha gondolod:
-Buffon
-Toldo
-Casillas
-Canizares
-Van der Sar
Egyetérteni nem kell. Nem érdekel.

halareaal 2009.06.11. 22:38:33

@kroos:

márcsak nevetni tudok rajtad, megint összevissza beszélsz. emlékszem erre, azon sértődtél meg, amikor kijelentettem h a Real épített egy fiatal, új csapatot. ezt nem voltál képes feldolgozni már akkor sem, látom most újra előjött.
egyébként h válaszoljak, ugyanannyira vok Perezpárti, mint régen. annak örülök, h felváltotta Claderont és Mijatovicot, annak is, h idehozta Kakát. annak pedig nem örülnék, ha mondjuk elzavarná teszem azt Casillast, vagy vkit aki hiába határozza meg a csapatot, nem maradhat, mert nem tetszik Pereznek. valamint annak sem örülnék, ha kikukázná az egész csapatot, köztük azokat, akik sokat tettek a Madridért az elmúlt 3 évben. mindenesetre az tény, h eddig Perez csak erősített a Madridon, így örülök h visszajött.

kroos 2009.06.12. 07:18:53

@t.o.d.: Ezmekkor...

Buffon 10 éve nem volt jobb, nagyon jó volt de akkor még nem volt jobb.
Toldonak egyedül a 2000-es eb jött össze azonkivül semmi.Aztán egy brazil kiszoritotta és már padozik évek óta.
Casillas 99 -és 2002 között jobb volt mint Kahn?
a 2002-es Bl döntöben nem is kezdett ha jól emlékszem.Ö még akkor nagyon fiatal volt.
Canizares akit a madridból Ilgner szoritott ki,és a válogatottból volt amikor Molina,?
És Van der saar aki ebben az idöben épp a Juvéban volt ahonnan páros lábbar rugták ki mert miatta estek ki a csoportból annyit bakizott????
Ez már nem szubjektivitás hanem hülyeség.
Kahn 3 szor volt a világ legjobb kapusa,2-szer 3. az aranylabda szavazásaon.A 2002-es vb Mvp-je.
Nem kell beismerni hogy ö volt ekkor a legjobb de a ,,sose volt köze a világelithez"-az tulzás.
Vagy ennyi ember téved?

kroos 2009.06.12. 07:27:02

@halareaal: most meg Perez párti?
alakul..
DDDD
Te fiatalitás párti voltál...csakhát az nem jött be.
Ez olyan mint ha elöször lönél aztán rajzolnád meg a célkeresztet.
Ami bejön olyan párti vagy.
Csak ismételni tudom magam.Amikor a Reál 7-0 ra verte azt hiszem a villareált-Hegyi Iván csóválta a fejét hogy ez nem az a madrid amit ö szeret.Ö tényleg Perez párti.
Krysal aki állandóan visszasirja Bernabeut és csak jó képet vágott a hollandokhoz, ö tényleg Perez párti.
Te meg azért vagy Reál drukker mert felütöttél egy könyvet és abban az állt hogy a Reál nyerte a legtöbb Bek-ket.Igy nekik szurkolsz ideologia és (mint bebizonyosult) elvek nélkül.
Ami nem baj, és engem nem zavar,.Söt!! Néha kifejezetten szórakoztat.

halareaal 2009.06.12. 08:37:44

@kroos: te szerencsétlen, mond már meg mért szurkolok a kdvenc csapatomnak... igen, valószínű, hogy könyvből válaszottam csapatot...LOL. 1x már kifejtettem korábban, hogy bármi lesz a köv. szezonokban én egyáltalán nem bánom ezt a 2-3 évet, hiszen a csapat eredményes volt, helyenként óriási meccseket játszott úgy h közben mindenki lesajnálta őket. hogy hol voltam fiatalítás párti, azt nem tudom, csupán hangoztattam, hogy régen az volt az emberek baja, amit Perez csinál, utána meg az, hogy fiatalítottak. nemtom mért kéne a kardomba dőlnöm azért mert hozzánkigazolnak páran a világ legjobb játékosai közül. ettől még a Zidaneal és Ronaldoval felálló Madridot legalább annyira szerettem. egyébként pedig nem Perez elnöksége alatt lettem Real szurkoló

ugyanakkor megjegyzem, egyrészt valszeg nemtod mit jelent az elv szó, másrészt ha te olyan kurva következetes lennél, nemis értem mért örültél a Bayern tavalyelőtti Madrid-szerű nagybevásárlásának. és még te prédikálsz nekem ideológiákról, lol.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.12. 08:43:00

kaksi előtt morózusabb vagyok, nem lenne jó, ha moderálással kellene kezdenem a napot. különösen, hogy egyikőtök sem a poszthoz szól hozzá.

kroos 2009.06.12. 08:50:51

@halareaal: egyálltalán nem örültem a nagybevásárlásnak és a 30 millás gomeztöl is hányingerem van-
az meg hogy most letagadod amit eddig irkáltál szánalmas.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.12. 08:53:01

@kroos: @halareaal:
ha szerencsétek van, akkor már megvolt a kávé, és gyorsan jön kulabácsi a csepeli bérceknél.

halareaal 2009.06.12. 09:01:25

@kroos: semmi olyat nem tagadtam le, amit korábban írtam. köztudott rólad h összevissza kijelentesz mindent, ferdítesz a kommenteken, stb. ezen gondolkodj el, vagy inkább próbáld meg újra elolvasni amit írtam.
Gomeznek persze h nem örültél, hiszen nem jó játékos, Villa alig fog többe kerülni. na az viszont vicces, hogy most már úgy állítod be, nem örültél mondjuk Ribéry érkezésének, akik nélkül gyrészt nemtom hol lennétek, másrészt folyamatosan azon sírsz h "nektek csak egy Ribéryre futotta". egyébként akér örültél, akár nem, nem úgy vettem észre h elpártolnál a Bayerntől emiatt, mint ahogy Gomez csodás leigazolása se fog eltántorítani gondolom. ugyh nem értem, szted nekem mért kéne ezt tennem. úgy látom te semmivel sem szurkolsz ideológiaibb alapokon mint én... de azért persze irkálod a hülyeségeidet az elvekről meg hasonlókról.

halareaal 2009.06.12. 09:04:06

@_benito: azért nem sokkal maradunk el az orvosi államvizsgáktól vagy Jordan pályafutásától, ami az offot illeti.

kroos 2009.06.12. 09:09:10

@halareaal: persze hogy nem pártolok el.nem erröl van szó.
Hegyi Iván se pártolt el pedig nem birta ezt a csapatot.
Csak egyszerüen nem értem és kész.Körmödszakattáig védted a fiatalitást most meg benyögöd hogy Perez párti vagy....

halareaal 2009.06.12. 09:26:18

@kroos: itt lesz a probléma. azt írtam, ugyanannyira vok Perez-párti mint régen. ez kb azt jelenti, hogy ugyan nem hiszem h ez a legeredményesebb és legjobb politika amit folytat, de nemtok nem örülni pl Kaká leigazolásának, mert egyértelműen erősödik vele a csapat. a fiatalításnak pedig örültem, mert nagy potenciál volt a csapatban, és végülis az tény h 3 év alatt nyertek 2 bajnoki címet, míg ez a galaktikusoknak 6 év alatt sikerült. az azonban tény h túlságosan eltolódott az egyensúly, elsősorban a tavalyi átig szezonban, amikor senkivel nem erősített a csapat, viszont eladták a legjobb játékost Robinhot. a mostani szezon után meg egyértelműen nem lehet folytatni komolyabb igazolások nélkül, így bár kedveltem azt a csapatot is, örülök h klasszisokat igazolunk. egyébként pedig a fiatalítás a Realnál nem úgy zajlott h saját nevelések árasztották el a klubot, hanem már őket is ngy árakon igazoltuk, úgyh a 2 nem is feltétlen ütné egymást, bár Perez nem a feltörekvő tehetségek híve. azt még hangsúlyozom h a legkevésbé sem azt akarom h történjen, mint pancho, hogy a jelenlegi fiatal játékosokat, akiket mi robbantottunk be a köztudatba (najó nm mindet), úgymint Higuain, Marcelo, Sneijder, Robben, Lass, De la Red elküldjék a francba mondván ők is részesei voltak ennek a kudarcnak, hanem sztem nekik is kell legyen helye az új csapatban. az azonban igaz, h fiatalítás ide, fiatalítás oda, semmi kifgsáom sincs az ellen h Guti helyett Kaká irányítson, vagy Ronaldo mögött Sneijder csak padozzon.

halareaal 2009.06.12. 09:37:50

"Ami bejön olyan párti vagy" egyébként ez így végülis igaz, ugyanis akkor örülök, ha a csapat a lehető legjobb. nem azért szurkolok, hogy csak fiatalokat vagy csak aranylabdásokat vegyenek, hanem a Real Madridnak úgy általában. ezért védtem a csapatot pl panchoval szemben, mert hülyeségnek tartom azt h egy bizonyos mennyiségű trófea után már nem az számít h bajnok lesz-e a csapat. sztem ugyanis de, a tavalyi szezon mérlege, 2s győzelem a Barca ellen, ebből az egyik egy 4-1, és sima bajnoki győzelem nekem többet ér mintha a BLben továbbjutunk és csalk 11esekkel esünk ki a Liverpool ellen. mostanra azonban megérett a változtatás, tény.

kroos 2009.06.12. 13:14:26

Az igaz hogy az Aranycsapat 4 éves gyözelmi sorozatát,ketté vágta egy moszkva-Budapest meccs ami válogatott meccsnek minösitettek mostanában?

t.o.d. 2009.06.12. 16:51:43

@kroos: én nem állítom, hogy én vagyok a foci legnagyobb guruja, de neked nem fura, hogy neked mindenki szánalmas, hülye, inkompetens, vagy épp arrogáns?!

Nem akarok díjak kurátoraival vitába szállni, de talán itt tudják egy páran, ha te nem is, hogy egy legjobb játékos-díj, egy aranylabda, vagy egy mvp nem szükségszerűen a legjobb, legkiegyensúlyozottabb teljesítménynek szól (persze van, hogy egybeesik) Idén valszeg nem Giggs volt a legjobb PL-játékos, sőt soha még csak az öt legjobb középpályás között sem volt, de ki vitatkozna azzal, hogy letolt 800 meccset a MUban, és megérdemli? Vagy: Qwen szerinted mikor volt aranylabdás szintű focista? Jó volt, de azért nem ennyire, valamiért mégis ő kapta.

Szólhat egy díj mondjuk pl annak, hogy valaki karizmatikus egyéniség a pályán, feltűnően vezéregyéniség, stb. Na, Kahn pl ilyen volt mindig. Viszont véleményem szerint kapusként nem nyújtott kimagaslót, és hibázott óriásakat (mivel alapvetően nem Kahn fikázására szeretném szánni az időt, nem kezdtem gyűjtésbe a jutyubon ezt alátámasztandó), ellentétben mondjuk Canizaressel, akinek az egyetlen peche Casillas volt (aztán a Szőke Koeman), vagy Toldoval, akit azért nem "egy brazil", hanem Julio Cesar szorított ki a kapuból, aki azért nem egy Dida, vagy Taffarel. VDS így 39 évesen döntötte meg a clínsít percek számát a PL-ben, ami azért derék, no (és ahogy VDSen ment el BL meccs, úgy Kahnon is VB döntő). Buffon meg Casillas pedig ugye nem magyarázandó külön (a Casillas-féle BL döntő kihagyás pedig téma volt, de végül nem történt meg teljesen, mert úgy rémlik, csereként bejött, és megnyerte a BL-t a Madridnak).

De megint mondom, leszarom, hogy egyetértesz-e, egyszerűen nem látom értelmét veled vitázni, mert ha te nem vagy képes tiszteletben tartani más véleményét, akkor más minek foglalkozzon a tiéddel. Innen pedig nincs értelme a vitának.

kroos 2009.06.12. 17:44:38

@t.o.d.: Pont z a lényeg.Owen nem érdemelt aranylabdát de azt mondani rá hogy semmi köze az elithez hülyeség.
És hogy ha ezredjére is jössz Casillasal akkor tényleg hagyjuk.
Mivel 4-szer irtam hogy 99-2002-ig terjed időszakra gondolok.
Lehet utálni Kahnt de azt állitani hogy semmi köze az elithez inkompetenciára, utal a Futball inden területén.
És ez nem szubjektivitás kérdése.
Nem tudom mióta kommentelsz itt de nem leszel hosszú életű ilyen tudás szintel.
Tudod ez nem az nso.
És akkor ujra!!! 3-szor volt a világ legjobb kapusa,lehet tévedtek mindannyiszor de az elit része volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.12. 22:22:09

@kroos: Az a három év valóban az övé volt és kétségtelenül az elithez tartozott e három év előtt is, de utána is. Abban viszont t.o.d-dal értek egyet, hogy voltak/vannak jobb kapusok nála a kortársak között is. Reflexei és Zrínyi-féle kirohanásai páratlanok voltak, de lábbak példáuél nem ütötte meg egy modern klasszis kapustól elvárható szintet.

kroos 2009.06.13. 07:47:36

Csöncsönnek meg akit érdekel.
Utánanéztem a dolognak.
Erröl a meccsröl van szó.
www.magyarfutball.hu/hu/merkozes/1390
Ez egy Moszkva-Magyarország meccs volt és mint ilyen nem ismerte el a Fifa válogatott mecsként.De!
A játékosok kaptak válogatottságot a fellépésért.
Ezt az ellentmondást kiküszöbölvén utólog a Fifa hivatalos meccsnek minösitette.Igy a spanyolok nem a mi veretlenségi rekordunkat döntötték meg.Hanem a 90-es évek brazil csapatáét.
(Azt hiszem ez volt az egyetlen meccs ahol Bozsik együtt játszhatott a hozzás hasonlóan szenzácios Kovács l-el).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.13. 12:28:14

@kroos:

Köszi, ez tényleg érdekes. Ha a FIFA hivatalos meccsnek tartja, akkor szerintem az is volt.

Ezek szerint jelenleg így állunk:

Brazília: 35 meccs
Aranycsapat: 33 meccs
Spanyolország: 32 meccs
Spanyolország/Argentína/Franciaország: 31 meccs

kroos 2009.06.13. 12:31:44

@Csöncsön: szerintem nem.Nekünk igy csak 22 van.:(

de az kurvaélet hogy mi egy fk moszkva csapat ellen álltunk ki.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.13. 12:41:23

@kroos:

Ja, bocsánat, elnéztem, hiszen kikaptunk, vagyis nekünk az lenne jó, ha a FIFA nem számolná el hivatalos meccsnek.

Ráadásul gól- és egyéb statisztikákat is javítana, ha nem volna az.

kroos 2009.06.15. 15:49:02

@Csöncsön: egy dolog még legalább van amiben feljödni kell Messinek.
www.pixter.hu/video?id=12743

kroos 2009.06.20. 11:02:25

nb1.quaestor.hu/popupindex.php?itemid=77508
az utolso 2 percet halgassátok meg.
a 6-3 elötti taktikai émegbeszélés-
óriási!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.20. 11:13:41

@kroos:

Tény. De Messi is lőtt már gól(oka)t szabadrúgásból.

Egyébként mit szólsz, hogy a szavazásban végül csak kijött döntetlenre a Maradona-Messi párharc? :-)

kroos 2009.06.20. 11:30:06

Ebben a videóban elhangzik 1-2 érdekes mondat.
pl.
,,60 éve minden csapatban volt egy messi.Most csak 1 van."
-Puskástól hogy mire lenne képes ma az aranycsapat
,,el se tudnák venni tölünk a labdát"

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.20. 11:45:44

@kroos:

Én láttam azt a műsort, tényleg nagyon érdekes volt.

Fölteszem, az Aranycsapat ma a 16-oson belül passzolgatna, gólig, és mindenki azzal jönne, hogy semmit se ér ez. Majd ha összekerülnek egy komoly ellenféllel...

medco 2009.08.31. 12:43:18

Heinrichnek üzenem, hogy Orth nyolc zsinórban megnyert bajnoksági sorozata 1918-25-ig tartott, mert csak 1917 őszén került be az MTK első csapatába.
süti beállítások módosítása