Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Serie A, 38. giornata: Aggodalmas pofával megyünk pihenni

2009.06.03. 20:00 _benito

Nincsenek véletlenek: a legjobb csapat a bajnok, a legjobb csatár a gólkirály, és a nyáron úgy kifugázzák a Serie A-t, hogy csak lesünk szeptemberben. Ezek mind törvényszerűségek, nincs ellenük mit tenni, maximum szomorkodni lehet felettük, de mielőtt az utolsó – de leglényegesebb – pontba belemennénk, nézzük meg az utolsó fordulón keresztül, mi is történt a csapatokkal 2009-ben. A várakozásoknak megfelelően a Torino csatlakozott a Regginához és a Leccéhez, a Juventus megőrizte második helyét, de a Milan sem hagyta magát a BL-selejtezőig pofozni, így a dobogó, és tulajdonképpen az egész tabella pont úgy néz ki, ahogy ki kell néznie. Hajtás után szeptemberig utoljára, gyöngybetűkkel.

A Milan beletaposta a Franchi gyepébe a Fiorentinát, és ezzel biztos résztvevője a Bajnokok Ligája következő kiírásának – az már más kérdés, hogy milyen csapattal. Kaká távozása iszonyatosan nagyot sebez a Milanon, legalább akkorát, mint a kulcsembereiket sorra elveszítő csapatok Mutu utáni ácsingózása fog a Fiorentinán. Pedig elég komplettnek tűnik a firenzei csapat, nem véletlenül tapsolták meg a 0-2 után is őket a szurkolóik, és ha Mutu egészséges, még erősebbek. A Milan ellenben – mindegy, hogy a Chelsea, vagy a Real Madrid viszi el Kakát – vastag lesz, mint a mamutszar, de az anyagi gondokkal küzdő csapat könnyen lehet, hogy nem dorbézolja el a brazilért kapott zsugát holmi játékosokra. Legrosszabb esetben majd bemondják, hogy Ronaldinho megoldja, és meg sem próbálnak venni valakit a helyére (pedig lehetett olyanokat is hallani, hogy visszacsábítják a Bordeaux-ban szárnyaló Gourcuff-öt - aki egyébként hülye lenne). A tavalyi Milanhoz képest feltétlenül előrelépett a csapat, az utolsó meccsen beszállt egy pár percre Gattuso is, de ezt az évet Milánóban is igyekeznek majd elfelejteni minél hamarabb.

Az utóbbi heteket már ünnepi hangulatban letudó Inter az Atalanta ellen (4-3) sem szakította szét magát, és nem is nyerte volna meg a meccset, ha Ibrahimovicot nem motiválja masszív pénzösszeggel csapata, hogy szerezzen gólkirályi címet. A svéd kettőt vágott (a második olyan látványosra sikeredett, hogy még belőle is kitört a futballistaöröm, és ezúttal eltekintett a Térdre, és szeress! – től.), így megelőzte Di Vaiót, és a szintén duplázó Diego Militót, akit pont az ő helyére visz az Inter. Ibra a koronával a fején gyakorlatilag kijelentette, hogy távozik („Már mindent megnyertem Olaszországban”), és nem is lehet rá mérges senki, hogy így tesz, mert tényleg kihozott mindent a Serie A-ból, ami benne volt. Az Atalantához kapcsolódó kérdés, hogy Floccarit is elszipkázza-e az Inter Milito mellé, de hogy gyengül a csapat, az egészen biztos. És még arról nem is beszéltünk, hogy Maicont a Real Madrid masszírozza, a szénné égett spanyoloknál idén állítólag 250 millió euróból épül fel az új csapat, ebbe simán belefér Maicon.

A Juventus lesimázta a Laziót (2-0), és ha el akarnánk adni az újságot, azt írnánk, Ferrara alatt még gólt sem kaptak, de az elszánt mészárosból kravátlis fizikatanárrá szelidülő Ciro 100 százalékos mérlege sem lesz elég, hogy ott tartsa a kispadon. Conte már biztosan nem (hála az égnek, már bocs), mert hosszabbított a Barival, a többiekkel pedig egyelőre nem foglalkoznánk, majd látjuk úgyis. A két európai kupaszereplő zord szezont tudhat maga mögött, bár tkp mindketten elérték céljukat azzal, hogy a BL-ben, illetve az EL-ben indulhatnak. Az idáig vezető út azonban inkább emlékeztetett egy meredek hegyoldalban kecskék által kitaposott csapásra, mindketten inkább kellemetlen perceket szereztek szurkolóiknak, az örömködésre a végeredményt kivéve egyiküknek sincs sok oka. A Lazio egyben van, a keretben van egy csomó jó játékos, akikből simán kifuthat egy olyan szezon, amilyennek az idei indult, ezzel szemben a Juventusnál a fél keret alkalmatlan, a másik fele meg vagy sérült volt, vagy az alkalmatlan felének köszönhetően nem jött ki belőle, ami benne volt. Ha Nedved visszamegy a Lazióhoz, úgy elbúcsúztatom, hogy attól koldul.

A Roma nem adott komoly esélyt a Torinónak (3-2), így a Cataniát lezúzó Bologna (3-1) kapaszkodott meg a Serie A-ban. A Romának szerencséje sem volt idén, de tettek is érte, hogy ne legyen nekik, ennek ellenére csak nagyon kevésen múlt, hogy nem ők lettek a legeredményesebb olasz csapat Európában. Nagy mozgás várható náluk is, ha nem találnak sürgősen valakit, aki pénzt tesz a csapatba, könnyen kipucolhatják az Olimpico öltözőjét. És van is mit vinni, a római kezdő nagyon sokra viheti, ha nincsenek sérülések, és olyan komoly átigazolási bakik, amiket idén bemutattak.
A Genoánál komoly tervek vannak, a Leccét igen randán elintegető (4-1) genovaiak megválnak ugyan legjobb gólvágójuktól (ez az egyetlen könnyes búcsú idén, a többibe vegyülnek fals felhangok is), de igyekeznek pótolni is az Interrel egy utolsó nagy kalandba belevágó Diegó Militót. Ha csak a fele érkezik azoknak a játékosoknak, akikről hallani, a Genoa akár az idei évét is felülmúlhatja jövőre. És ez jó, mert az idei nagyon szép volt.
Szépen vetett véget viszontagságos szezonjának az Udinese is – ezzel párhuzamosan nagyon csúnyára sikerült a Cagliari búcsúja (2-6) – de mindkét csapat a táblázat barátságosabb végén zárt. A szárdok nem hullámoztak olyan veszettül, mint az udineiek, ők gyalázatos kezdés után nagyon komoly szárnyalásba kezdtek, az Udinese viszont az elejét és a végét jól csinálta ugyan, de a közepébe beleesett egy 9 meccses nyeretlen sorozat. Csak képzeljük el, anélkül hol tartanának.

A Palermo jobb szezont produkált, mint a Sampdoria (2-2), és várhatóan ugyanott töltik a következő évet is, mint az ideit. Illetve nem, mert Zamparini újra korbáccsal fogja hajtani az övéit (hullanak majd a fejek is várhatóan), hogy egyszer végre odaérjenek, ahova a futóbolond edző szerint tartoznak. A Samp pedig akár bajban is lehet, mert Cassano nem marad ott, ahol Del Neri az edző, Pazzini pedig magában nagyon kevés. Az már érdekesebb kérdés, hogy a háborodott zsenit ki vállalja be.
A Napoli sima győzelme a Chievo felett papírforma (3-0), de nevezhetjük komoly meglepetésnek is, ha a két csapat tavaszát végignézzük. A nápolyiak hitvány teljesítményére nincs mentség, ráadásul kevés jó játékosuk közül egy visszavonul, egy pedig szinte biztosan távozik. A Chievo ellenben csodatavasszal harcolta ki a bent maradást, jár a kalaplengetés Verona sárga csacsijainak.
A Regginát visszavárjuk, a Siena pedig hiába harcolja ki már a tavasz elején minden évben a bennmaradást, a folyamatosan anyagi gondokkal küzdő kiscsapat feje fölött folyamatosan ott lebeg a pallos (tavaly pontlevonással indítottak). A vége 1-1, az az eredmény, ami a calabriaiak végét okozta.

180 komment

Címkék: olasz összefoglaló serie a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr471161771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chisslord 2009.06.03. 20:24:52

Ha már emlegetted az igazolásokat (leginkább az eligazolásokt) a Milannal és az Internél, egy sor elfért volna Diegoról is... meghatározó játékosa lesz ő az olasz focinak az elkövetkező egynéhány évben (szerencsére) és nem mellessleg a Juve legjobb igazolása a Zidaneért kapott pénz elverése óta.

Zebraidomárnak meg szvsz tuti marad Ferrera. Nem is baj, elvégre mégiscsak Lippi keze alatt szocializákódott, mint játékos/edző. Nagy kakukktojás nem lehet. Motivációja meg tuti lesz :) Én neki örülnék a legjobban.

A szezon összegzése képpen, pedig ha a Juve meccsek 80%-át olyan is volt végignézni Ranieri keze alatt mintha a Margit hidat dugták volna fel az embernek keresztbe vazelin nélkül, akkor is:

Mindörökké Juve, mindörökké olasz foci!

kösz mindent _benito, Forza NST!

Hispan07 2009.06.03. 20:30:39

Az olaszok mikor jönnek rá, hogy el kéne kezdeni valami mást csinálni, mint amit az elmúlt pár évben tettek?

A szénné égett Rohadt Madrid hogy a sünbe jön és szedegeti össze a Milanok és Interek legjobbjait...?

Ehh..., jól elment egy időre a kedvem a focitól.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 20:45:36

Diegot már tavasszal lefikázta _benito, aztán úgy jár, mint az idén a Bolognát szinte egyedül benttartó Di Vaioval ;-), győzhet bocsánatot kérni.

Rómában izgalmas lesz a nyár, de három fontos emberrel az idén alig látható Aquilanival valamint Juannal és Vucsiniccsel máris hosszabbítottunk is. De Rossival már tavaly és a mi Francesconk is tett egy hangzatos ígéretet. Azt mondta a következő szezon végére szeretné behozni a 206 gólos Baggiot az örökranglistán. Az előirányzat tehát 28 dugó. Ez az kapitányom, merjünk nagyot álmodni ;-)! Ha Mirko hozzátesz még tizenötöt reszkethet a Seria A! Kiváncsi leszek arra is mennyire szarunk az EL-be, de ez nyilván attól is függ, hogy állunk a bajnokságban.

nakamura · http://mozimocsok.blog.hu/ 2009.06.03. 21:15:37

@Hispan07: szerintem addig fölösleges izgulni, amíg nincs hivatalos állásfoglalás egyik részről sem. pl. egészen 10 percel ezelőttig a (hitelességéről, precizításáról és szerénységéről híres) spanyol sajtó azzal volt tele, hogy ancelottiék készen állnak vaskosan rálicitálni a fehérekre. uborkaszezon van, kell a műsor – persze ha Kaká mégis lelép tegnap tett rózsaszínű hűségnyilatkozata ellenére, akkor az elsők közt fogom leinni magam.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.06.03. 21:48:39

Napoli-Chievo 3-0-hoz: több ok miatt sem akkora meglepetés ez az eredmény. a Bologna ellen kivívott bennmaradás után a motiváció gyakorlatilag nullára zuhant, míg a Napoli azért megpróbálhatott szépen elbúcsúzni a közönségétől. az eddig szinte semikor sem használt kapusunk kapott 2 gólt 7 perc alatt, ezzel vége is lett a meccsnek, ha harmadik után féltem attól, hogy mi kapunk majd 6-ot a fordulóban, de szerencsére nem így lett... de ez a tavasz akkor is csodálatos volt, hihetetlenül össze lett rántva a csapat, az alibi szar kölcsönjátékosok helyet a motivált, sajátjaink játszottak, és nem ritkán szerencséje is volt a csapatnak... de jövőre ez nagyon kevés lehet, nem is tudom, hogy maradt-e már bent úgy csapat az élvonalban, hogy 9 egész pontot szerzett az őszi szezonban...

calciomax 2009.06.03. 22:03:17

A gond hogy tovább gyengül a Serie A....aranyos hogy már egy Diegonak is tudunk örülni...Kaka, Ibra minusz (Maldini,Nedved, Figo se lesz jövőre) ezt visszahozni legalább 0-ra 20 Diego sem elég.

calciomax 2009.06.03. 22:05:22

A Roma nincs abban a helyzetben hogy leszarja a EL-t. Szépen mutatna egy ha ők nyernék pont az elsőt.

numerakirály 2009.06.03. 22:26:47

Berlusconi most jelentette be, hogy hétfőn dől el mi lesz Kakával. Ez valszeg annyit jelent, hogy most tényleg elmegy, csak az eu választás előtt nem meri beközölni. Ha maradna, azt viszont tuti bejelentené. Ha visszaemlékezünk, hogy szenvedett a csapat Kaká nélkül a szezoban, rossz belegondolni mi vár ránk. Én azt sem hiszem, hogy a pénzből komolyabb erősítés lenne, sheva árából meg a 2007-es bl győzelem után se költöttünk épkézláb játékosokra. Ronnie nem viszi már el a hátán a csapatot, még ha jöne Eto vagy Adebayor akkor se. Már látom, hogy az első nagy igazolás Silvinho lesz a védelembe :)

chisslord 2009.06.03. 22:38:53

@calciomax: Azért a Kaka, Ibra serpenyőt ki lehet ám egy nyár alatt egyensúlyozni szépen... akár jó igazolásokkal, akár nagyot szóló fiatalokkal.

Maldini, Nedved és Figo (de iderakhatunk még pár nevet, pl. Seedorf, Pirlo, Totti, Canna) bármekkora játékosok is, már messze nem képviselték azt a játékerőt, mint néhány éve. Az ő generációjukra kb. a 2003as évben lehett mondani, hogy dominálják az eorópai focit. (ha jól emlékszem mintha két olasz csapat játszotta volna a BL döntőt akkortájt...) Van aki kilóg ebből, a sorból mondjuk Javier Zanetti és ADP, ők még most is tudnak a szezon nagy részében világklasszis teljesítményt nyújtani. Totti is csak a sérülései miatt nem.

A lényeg az, hogy a Serie A frontvonala felett eljárt az idő. Ez természetes dolog szerintem és időnként bekövetkezik minden bajnokságban, most az olaszon a sor. De jönnek sunyin a fiatalok.

Most dominál az angol(angol?) és a spanyol foci, de max két év és mindkét nagy európai kupában lesz legalább két-két olasz csapat a négy között.

Up and down, this is the life.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 22:51:16

@chisslord: Pirlo és Canna Zidane mellet talán a legjobb játékosai voltak a 2006-os vébének, Totti ott gyengébb teljesítménye ellenére is góépassz király, majd a következő szezonban európai aranycipős lett.

chisslord 2009.06.03. 22:59:39

@popp: nem azt mondtam, hogy nem voltak jók 2003 után... most is óriási játékosok. Zidane is ha csukát húzna újra, nem tolná gyengén abban biztos vagyok.

De az hogy Totti aranycipős, meg hogy a VB-n jól tolták Pirloék, nem jelenti azt, hogy egy szezonon keresztül tudták volna dominálni a foci világát. Mert 2003ban, ha megkérdeztél valaki, hogy aktuálisan ki az tíz legjobb/legjobb formában lévő focista a világon, a felsoroltak kb. fele olasz csapatban játszott. 2006ban ez már szerintem messze nem volt így.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 23:17:25

Azért Pirlo még nagy szezont tolt 2007-ben a Bl-ben mindenképpen. Szerintem ezeknek a srácokanak, talán Cannát levéve adott még egy löketet a világbajnoki cím.

calciomax 2009.06.04. 00:04:22

Azt nem gondolom hogy a spanyol foci dominálna még egy Barcás BL után sem, hatalmas az ür utánnuk a Real ilyen szar nem is eékszem rá hogy mikor volt, hol van már a Valencia, Deportivo....nem azt mondom hogy rossz lenne a Serie A csak ha a sztárok kivonunak -mégha jönnek is fiatalok- már kevésbé látványos az egész.

rexford 2009.06.04. 00:07:05

Floccari már a Genoáé, úgy tudom.

_alerob 2009.06.04. 01:22:27

Ronaldinhot sokan leírják. Nem értem miért. Ebben az évben nem játszott annyit, hogy mutasson is valamit. Kaka szintjét tudja hozni, csak kell neki motiváció. Ilyen még Giovinco is többek között.

Az olasz foci most lesz csak érdekes. Ha elmegy Ibra, meg Kaka az nem akkora érvágás, mint hogy visszavonult most Nedved, Figo és Maldini.

Dani Kalifornia 2009.06.04. 01:34:21

@_alerob: "Ronaldinhot sokan leírják. Nem értem miért. Ebben az évben nem játszott annyit, hogy mutasson is valamit. Kaka szintjét tudja hozni, csak kell neki motiváció."

-Az a játékos, aki nehezen talál magának motivációt, az nevetséges bohóc és gyakorlatilag leírható.

"Ha elmegy Ibra, meg Kaka az nem akkora érvágás, mint hogy visszavonult most Nedved, Figo és Maldini."

-He? Túl sok volt az ale?;)

nakamura · http://mozimocsok.blog.hu/ 2009.06.04. 02:32:31

@numerakirály: nem tudom... Ha arról lenne szó, hogy Berlusconi a saját politikai befolyását féltené egy Kaká transzfer miatt – nos, akkor teljesen mindegy, hogy mikor jelentené be a végeredményt. Azok, akik "futball-menedzseri" tudása alapján fontolnák meg voksukat, már a jelenlegi helyzet után se rá X-elnének. Akik nem, azoknak tök mindegy, és nyílván DVSC rajongók.

Dr Keynes 2009.06.04. 04:30:41

A Roma igazolásai nem csak idén voltak szarok, hanem évek óta. El kéne felejteni ezt a politikát, hogy a leggazdagabb európai csapatok levetett szemetét hozzuk el, akkor nem kéne minden évben az előző évi igazolások 90%-át kukázni.

Viszont ez a Motta gyerek jó iránynak tűnik, remélem marad.

Hispan07 2009.06.04. 09:18:48

@_alerob: fénykorában sem tartottam jobbnak, főleg nem hasznosabb játékosnak Ronaldinhot Kakánál. Ez a mostani pedig - ehh...

Az igazi gond, hogy hiába kapunk bármennyi pénzt Kakáért (egyébként: nem tudom elhinni, hogy komoly pénzügyi zűr lehet egy csapatnál, ahol a tulajt Berlusconinak hívják), kire lehetne elkölteni, kik ma azok a támadóközéppályások vagy csatárok, akik pótolni tudnák? Adebayor? Most tényleg, mert ő akkora ász? Na ne már. Szerintem akik szóbajöhetnének - Cé, Messi, Ribery, Fabregas, Villa, Torres, Ibra... jelen helyzetben max Riberyben és Villaban látnék valami realitást, de ők eddig szóba se jöttek - annál inkább más pénzesbödönöknél... ergo egyaltalán még csak nem is látom, mi a terv, hogy akarnak pótolni egy ilyen játékost.

Azt pedig továbbra sem bírom felfogni: egy mai csúcsjátékosnak miért vonzó a Real Madrid, ha egy Interben vagy Milanban játszik? Csak a pénz? Ezen a szinten tényleg számít szaros egy két millió? Így se, úgy se tudja elkölteni, annyi van.. A sportszakma? A Madrid bajnoki címek ide vagy oda, évek óta a dilettantizmus fellegvára, akkorákat bukik mint az ólajtó. Komolyan azt hiszi valaki, hogy egy bármily zseniális Kakával egyszerre csak hipp-hopp, minden jó lesz? Ugyanmár. És nem hiszem el, hogy ezt pont a főszereplők ne tudnák. Akkor mi marad, a ngyszerű múlt? Oké, a Real a leg... de mikor? a múltban. És nem hiszem, hogy arra gerjed bárki, hogy figyu, mi nem csak 6, hanem egyenesen 8 BL serleget nyertünk, szuper mi? Szóval: egyszerűen nem értem, miért nem lehet a Realt elküldeni a sunyiba Perezestül, anélkül...

Gabez 2009.06.04. 09:30:21

@popp: reszkess, serie a? :) már évek óta reszket itt mindenki...:)

Ibra nélkül _valószínűleg_ nehezebb lesz az Internek, de jó eséllyel Mourinho se hülye, vesznek még valaki hasznosat az érte kapott pénzből és Milito-val azért egész jók lehetnek.

Sőt, még talán jobb is lehet a csapat, mint most volt, hiszen nem egy emberre épül a játék elöl. Na kíváncsi vagyok...fél év és kiderül. Addig reszketünk. ;)

krysal 2009.06.04. 10:10:53

@Hispan07: talán azért, mert plusz motivációt jelenthet neki, hogy egy olyan sportproject részese legyen, mely visszaállítja a kellő helyére a Realt. Tedd a szívedre a kezed, és úgy mondd, hogy a Milan az utóbbi egy-két évben mutatott játékával annyira fölé nőne a Madridiakénak. Perez pedig megcsillogtatta azt a tudását, hogy fellebbentett egy jövőképet néhány sztár előtt, ami, ha okosan csinálja (nem elkövetve a galaktikus éra hibáit), könnyen meg is valósulhat.

Ráadásnak (tetszik, vagy sem) a Madridiaknak szüksége van az ilyen világsztárokból egyre-kettőre, hogy ismét versenyképesek legyenek - olvasd vissza pancho bármelyik spanyol postját. Ugyanakkor a vezetőségeteket illene a kénköves pokolba küldened, hisz jól látszik, mennyire ragaszkodnak a csapat legjobb játékosához... Perez ezt kihasználja, bolond lenne, ha nem...

@Dr Keynes: sajnos ebben igazad van, még akkor is, ha pl Cicinho jó volt egy gólra a Real ellen, és Pistának is voltak biztató meccsei.

giacinto 2009.06.04. 11:03:21

"az Atalantához kapcsolódó kérdés, hogy Floccarit is elszipkázza-e az Inter Milito mellé"

Nehéz lenne, hiszen már a Genoáé.

@_alerob: "Ha elmegy Ibra, meg Kaka az nem akkora érvágás, mint hogy visszavonult most Nedved, Figo és Maldini. "

ezt te sem gondoltad komolyan, ugye? az első 2 ereje teljében, a csúcson lévő világklasszisok, az utóbbi 3 meg kivénhedt lefelé tartó, lassú öregemberek, akiket már saját szurkolóik egy része sem siratna meg...

Továbbra is fenntartom egyébként hogy Ibra marad.

Hispan07 2009.06.04. 11:28:43

@krysal: szívemre teszem és azt mondom: a Milan jelenleg egy kalap szar. De ha azt nézem, mit nyújt a Real évek óta, és hogy utoljára 2002-ben nyert BL-t, azóta nemzetközi szinten semmit, még csak elfogadható szereplést sem nem tudott letenni az asztalra, a Milan pedig 3-szor döntőzött, kétszer nyert, akkor azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy a Madrid semmivel sincs előrébb.

szferi 2009.06.04. 11:54:27

@Hispan07: annyival talán, hogy nekik az utóbbi években sem kellett görcsölni a BL részvétel miatt :). Egyébként csúnyán hagyták leépülni mind a két csapatot. :(

Zici 2009.06.04. 11:54:51

"Genovaiak megválnak ugyan legjobb gólvágójuktól (ez az egyetlen könnyes búcsú idén, a többibe vegyülnek fals felhangok is)"

Na ezt kérem megmagyarázni. Maldinit oké, hogy egy pár bunkó úgy búcsúztatta ahogy, de Nedved és Figo búcsúztatásában nem volt semmi kivetnivaló.
Nedved meg 100% hogy befejezte a futballt, csak az a majom ügynöke akar még kicsiholni pénzt belőle, még utoljára. Ebben biztos vagyok.

shinigami 2009.06.04. 11:56:40

@Hispan07:
ja es a milan mit nyert az utobbi 3 evben?
koszonom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:06:25

@calciomax:

Semmiképp sem dominál a spanyol bajnokság (a spanyol foci igen), de az olasznál mindenképpen előrébb vannak.

Ahogy @chisslord: írta: 2003-ban a világ tíz legjobb futballistájából öt Olaszországban játszott. Most maximum kettő. Spanyolországban meg legalább négy-öt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:12:48

@Csöncsön:

Mivel tudom, hogy az ilyesféle állításokat nehéz bizonyítani, megnéztem a tavalyi Aranylabda-szavazás eredményét.

Az első tízben

4 La Liga játékos volt (Messi, Xavi, Casillas, Villa)
4 jelenlegi PL-es (Cé, Rooney, Gerrard, Arsavin)
és 2 Serie A-s (Ibra, Kaká).

calciomax 2009.06.04. 12:14:42

csöncsön: Ez a Real Madrid idén az olaszból EK-indulna max. Minden respektem a Barcának de az nem a spanyol bajnoksággal egyenlő hanem annak a legjobb csapata. Az hogy a világ 10 legjobb játékosából 4-5 a spanyol bajnokságban játszana? nekem kicsit soknak tűnik...(tavaly a Roma ütötte ki a Realt idén a Juve verte oda-vissza)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:14:47

@Csöncsön:

Bocsánat. Jav.: nem Rooney, hanem Torres. Természetesen. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:15:11

@Csöncsön:

Bocsánat. Jav.: nem Rooney, hanem Torres. Természetesen. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:18:56

@calciomax:

Ez az "EK-ban indulna" hülyeség. Tipikusan azok mondják, akik két spanyol bajnokit láttak az egész idényben.

Olaszországban lehet, hogy bajnok lett volna a Real Madrid. Nemzetközi teljesítménye semmiben sem marad el az Interétől.

mickeyknox 2009.06.04. 12:20:57

@Hispan07: nézd meg a másik oldalt: a milanban mennyi fantáziát láthat kaka most?
mi motiválhatja még a milanban, amivel már megnyerte a bl-t?

a realban új csapat, új vezetés, új kihívás, meg több zsé.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:25:27

@Csöncsön:

No és még ehhez. Megnéztem az első harminc* mezőnyét is.

12 PL-es,
11 La Liga-játékos,
3 Serie A-s,
2 Bundesliga-játékos,
1 a francia bajnokságból,
1 az oroszból (Arsavinnal együtt 2).

Az igazán klasszis futballisták terén nagyon le van maradva a Serie A, és ez nemigen teszi vonzóvá a nagy sztároknak.

*Hogy mennyire nem vádolható spanyolos elfogultsággal az összeállítás, azt az is jelzi, hogy a világ szerintem jelenlegi egyik legjobb játékosa (Iniesta) a harmincas listára sem került föl...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:30:40

@Csöncsön:

Mindezzel nem "lehúzni" akarom az olasz bajnokságot vagy az olasz futballt, inkább csatlakozni Hispan07-hez, hogy valamit tenniük kellene a vezetőknek Olaszországban, mert a tendencia az, hogy egyre inkább lemaradnak a PL-től és a spanyoloktól.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.04. 12:37:59

@Csöncsön: hm, azt a hármat egyelőre még vitatnám. a nyár végén már talán más lesz, de ha posztonként nézzük, mondok öt olyan játékost, akinél nem tudsz egyértelműen jobbat mondani a saját posztján. mehet?

buffon (vagy talán még inkább julio cesar), maicon, cambiasso, kaká, ibrahimovic

kroos 2009.06.04. 12:41:28

@Csöncsön: látom folytatod a hadjáratot.Hihetetlen vagy.

,,Olaszországban lehet, hogy bajnok lett volna a Real Madrid. Nemzetközi teljesítménye semmiben sem marad el az Interétől."-na-na lehet ugyanakkor estek ki de teljesen más pl ahogy kiesett az inter a mu ellen meg ahogy a reált szopatták az anfilden.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:41:38

@_benito:

Buffonnál szerintem (most már) jobb kapus Casillas, Cambiassonál jobb Marcos Senna, a másik három pedig ott volt a 30-as listán.

mickeyknox 2009.06.04. 12:43:17

@_benito: ezt akármelyik top-bajnoksággal el lehetne játszani :) ezek alapján nincs különbség köztük, mindegyik tele van kiváló játékosokkal.

rexford 2009.06.04. 12:45:03

Marcos Sennánál jobb De Rossi (is).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:49:41

@kroos:

Azért volt más, mert a Realtól többet vártak el. Egyébként nagyon is hasonló módon esett ki a két csapat, rúgott gól nélkül.

@_benito: @Csöncsön:

Közben megnéztem, és tévedtem: Maicon nem volt a 30-as listán, Buffon pedig igen.

Maiconnál szerintem jobb Dani Alves (tudom, ez egy végtelen vita). És Sergio Ramos is sem marad el tőlük; nem a Clásico alapján kell őt megítélni, inkább az EB-n nyújtott teljesítménye alapján, valamint az alapján, amit már évek óta művel, hogy már évek óta mezőnyben ő a Real Madrid legjobbja.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.04. 13:03:20

@Csöncsön: ezt a végtelen vitát szerintem itt függesszük fel, a szezonválogatottak alatt majd folytatjuk. :)

Mourinho már nem a király 2009.06.04. 13:03:41

De könyörgöm ne fulladjon már a calcio poszt is abba hogy milyen szar a RM. Törődjetek a saját csapatotokkal...

yuuzer_ · http://juventuz.freeblog.hu 2009.06.04. 13:13:05

Ha idén is lesz köcsög válogatott szeretném, ha a középpályát az első két helyezett adná:
Mancini - Tiago - Poulsen - Quaresma

Hispan07 2009.06.04. 13:16:32

@shinigami: BL-t, Európai szuperkupát és Klub VB-t.
Szivesen.

Hispan07 2009.06.04. 13:20:25

@mickeyknox: manapság nem divatos, de néhányakat azért még a szívük is motivál - Kaká pedig az eddigi össze nyilatkozata alapján szereti a Milant (sajnos nem ismerem személyesen, lehet csak kamuzik.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.06.04. 13:22:41

Galliani és a pénz? samsungsporton... 70 milla az 70 milla, mondja.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 13:22:41

@Csöncsön: Senna nagyon jó játékos, de nála spanyíolban is játszik jobb, Yaya Toure és jobb nála Cambiasso és De Rossi is. Ha az idei szezont nézzük Julio Cesar jobb volt, mind Buffonál, mind Casillasnál.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.04. 13:27:47

@gio: És az is ok, hogy Yepes, meg Bogdani ment haza gyorsan a válogatottjához!
Szerintem nem volt rossz játékos a Chievóban ősszel sem. Ősszel nem volt szerencse és Di Carlo jól változtatott a szerkezeten.

@_benito: Gattuso mellett Nesta is visszatért az utolsó meccsen!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 13:27:54

@yuuzer_:
mennyivel könnyebb köcsögválogatottat összerakni a SeriaA-ból ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 13:28:11

@Csöncsön: "Olaszországban lehet, hogy bajnok lett volna a Real Madrid. Nemzetközi teljesítménye semmiben sem marad el az Interétől." - jó vicc, móric! Az utóbbi két szezonban éppen két olasz csapat verte oda-vissza a Realt. Ezt a spanyol csapatok közül csak a Barca csinálta meg az idén, ha jól tudom. De ha játszunk, akkor tessék: a tavalyi spanyol bajnokságot simán megnyerte volna a tavalyi Roma ;-).

Hispan07 2009.06.04. 13:29:30

@yuuzer_: Quaresma és Mancini akkora lúzer volt, hogy idejük sem volt köcsögnek lenni :)

én elsősorban a Kurva Sud-ot, továbbá Ballotellit, Adriano, Felipe Melot, Panuccit, Gilardinot biztosan jelölném. utóbbi kettőhöz magyarázat: Panucci téli hisztije gáz volt, de szerintem még ennél is lejjebb volt Gilardino folyamatos visszaszólogatása a csapatának, ahol randán felsült.

döbbenetes ezen a téren is a visszaesés: a régi jó márkák, mit Cassano, Materazzi vagy Ibrahimovic nem produkáltak semmit :)

mickeyknox 2009.06.04. 13:32:05

@Hispan07: tudom mire gondolsz, és ez jó is lenne, ha így működne, csak szerintem ilyen szintű ragaszkodás egy csapathoz csak az azonos nemzetiségű, méginkább az adott városban született/felnőtt játékosokra lehet jellemző, vagy "elvárható". azt például nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk xavi elhagyja a barcát, vagy gerrard a liverpoolt.
persze vannak kivételek (javier zanetti, etc)... de úgy néz ki kaká nem lesz az.

krysal 2009.06.04. 14:04:35

@Hispan07: Ebben igazad van, mindkét csapat egy kalap .... - viszont a kiutat mindketten máshogy keresik (kereshetik).

Nekem az az őszinte véleményem, ekkoraa zsák pénzt a világon egy játékos sem ér, pláne a válság kellős közepén. A milan (élén Belrusconival) ebből a befolyó összegből igyekszik ellensúlyozni a költségvetési hiányát. Elhiszem, mennyire fájó pont ez minden Milan drukkernek (amiért komolyan, őszinte részvétem, én is így érezném magam pl egy Casillas esetében...), de a realitás az, hogy ez az ajánlat még talán jót is tehet a gárdának. Persze csak akkor, ha ésszel használják fel a rendelkezésre álló összeget.

Pereztől egyébként is várni lehetett, hogy minden lehetőség szerint sztárokkal erősíti meg a gárdát (amire, valljuk meg, szükség is van), míg a Milannak olyan tátongó lyukakat kell betömnie pl. védekezésben, hogy iszonyat - tán még nagyobbakat, mint a Realnál...

Az meg, megint mondom, másik kérdés, mennyire lojális Kaka: nem ment el a Citybe (hülye lett volna egy középmezőnyben bukdácsoló csapathoz igazolni, az tényleg csak a pénzről szólt volna.), de ha a Madrid "lehetelnyivel" kissebb ajánlatát is "szemrebbenés" nélkül fogadja el a Milanói vezetőség, el lehet gondolkodni, mire megy Kaka is a lojalitásával.

krysal 2009.06.04. 14:23:20

@calciomax: hehe, nem gyenge. Ilyet kokainostól láttam egyszer egy fesztiválon:D

sh4d0w 2009.06.04. 14:31:20

_benito: mikor jön a Maldinis poszt?

Piiii 2009.06.04. 14:35:58

www.nemzetisport.hu/olaszfoci/milan-patot-vinne-a-chelsea-de-berlusconi-nem-engedi-el-239523.html?

nah olasz focit kedvelők és római drukkerként is azt kell mondanom, hogy menjenek a sunyiba a rohadt sok lóvéjukkal....mondjuk úgyse lesz belőle semmi, de akkor is.

sh4d0w 2009.06.04. 14:41:39

@Piiii: a végén még szétcincálják a Milant... persze nem nagyon értem, hogy a Chelskijnek minek Pato, ott van Drogba... (mondjuk amilyen ló feje van, nem csodálom, hogy nem szívesen nézegetik...)

sh4d0w 2009.06.04. 14:43:24

BREAKING NEWS: Kaka Will Leave Milan, But A Great Champion Will Replace Him - Adriano Galliani - www.footbo.com

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 14:43:31

@sh4d0w: Ancelotti vinné a maga embereit.

sh4d0w 2009.06.04. 14:45:49

@popp: vigye Pirlót, úgyis szerelmes belé... 2 és fél éve nem játszik jól Pirlo, de mindig a kezdőben volt, ha nem volt sérült.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 14:48:56

@sh4d0w: Pirlot én még nem írnám le, de nem való neki a PL. Rómában például szívesen látnám.

argentin#21 2009.06.04. 14:51:42

marcos senna (CM- CRM) es cambiasso (CDM) nem is ugyanazon a poszton jatszanak, de ha mar ossze lettek hasonlitva, cambiasso egy szinttel feljebb van.
Raadasul Cambiasso meg golerosebb is..

kroos 2009.06.04. 14:54:22

@argentin21: szerintem cambiassó cmdr/rledj-sk
Senna meg dm/fr+hdh6fdr.

argentin#21 2009.06.04. 14:55:44

:D hehe, ezt telleg el kell magyaraznom ezen a blogon?

giacinto 2009.06.04. 15:08:34

Cambiasso jobb, de DDR is jobb mint Senna.
Maicon jobb mint Alves, ezt látja Dunga is. Ramos meg elég szeleburdi még vannak nagyon jó meccsei és elég rosszak is. Maicon sokkal konstansabb.

Julio Cesar szerintem ebben a szezonban mindenkinél jobb volt, olyan védései voltak RENDSZERESEN meccsről-meccsre hogy hihetetlen. rengeteg pontot köszönhetünk neki.

kroos 2009.06.04. 15:10:19

@argentin21: persze csak a kusen taktikáját nem lehet 4-4-2-nek hivni mert (törvényszerüen) valaki védöfeladatot is ellát és 4-1-2-3-32-2-3-3-32-34-
a helyes felállás.

argentin#21 2009.06.04. 15:11:38

@giacinto: azert Senna se egy masodosztalyos jatekos , bar lehet csak ket osztalya van...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 15:24:09

@popp:

A Mallorca is oda-vissza verte tavaly (a Király Kupában) a Real Madridot, attól még nem lesz bajnokesélyes csapat.

@giacinto:

Még ha el is fogadjuk az érveiteket, akkor is a 11-11 PL-es és PD-s mellett csak 5 Serie A-s fér be a világ 30 legjobbja közé (úgy, hogy Iniestát nem is vettük oda...). Vagyis érzékelhető a lemaradás, ami az extraklasszisokat illeti.

Az olasz klubok egyszerűen nem voltak hajlandók frissíteni a keretüket, vagy ha igen, akkor úgy, ahogy a Real Madrid: nem klasszis játékosokkal. Így aztán az egykori nagyok kiöregedtek, az olasz élcsapatok pedig elvesztették nemzetközi versenyképességüket.

@kroos:

Ebben egyetértünk. Én sem bírom az ilyen szőrözést. Minden játékos változtatja meccs közben a szerepkörét, értelmetlen görcsösen ragaszkodni a feszt posztokhoz. Amúgy ha védekező középpályás poszton meg kellene jelölnöm a világ legjobbját, az Essien lenne. Egyszerűen elképesztő, amit a Barca ellen játszott.

sporttárs 2009.06.04. 15:30:04

Én örülök, ha Kaka Madridba megy, kell már a spanyol bajnokságnak az új impulzus :), és neki is.

Szerintem nem lehet markáns különbséget tenni a két bajnokság között, semmiképp se mondanám egyiket sokkal jobbnak a másiknál. Egy-egy kiemelkedő csapat, a többi meg gyűri egymást.

Maicon jobb Alvesnél, Senna jobb Cambiassónál, Tolsztoj jobb Dosztojevszkijnél és a vanília a puncsnál.

Ferguson 2009.06.04. 15:32:00

@Csöncsön: "Bocsánat. Jav.: nem Rooney, hanem Torres. Természetesen. :-)" - hehh :) Idén bebizonyosodott, h ki a jobb és univerzálisabb játékos kettejük közül. Nem torres... :P

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 15:32:18

@sporttárs: "semmiképp se mondanám egyiket sokkal jobbnak a másiknál"

Ez csak abban az értelemben igaz, ha a PL-t sem mondod sokkal jobbnak a másik kettőnél.

argentin#21 2009.06.04. 15:39:45

igaz, hogy hajszalnyi kulonbseg van a ket poszt kozott, de ha egy klubnak vedo-kozeppalyasra van szuksege, akkor inkabb az argentin jon be a kepbe...

@sporttárs: hat az idei ket bajnoksag kozott azert volt latvanyossagi kulonbseg... Mig a Seria A dobogosainak inkabb pocsek,mint lenyugozo meccsei voltak, addig a Primera Divisionban volt egy jopar 4-3, 4-4, 6-2 es hasonlo eredmeny, foleg az Atleti, Villarreal es Barca (105) goljanak koszonhetoen. Es most nem szamit a legutobbi udinese-cagliari meccs...
es hat a focit foleg golra jatszak.

kroos 2009.06.04. 15:43:06

@argentin21: egyálltalán nem ez a lényeg, hanem hogy ki a jobb futbalista.
pl tavaly a chelsea ellen miért Harg játsott jobb bekket mikor nem is az? miért nem nevil,oshea brown stb...
azért mert Harg jobb focista náluk.
Ugyanez essien példája a tavalyi chelseaben.
Ezért hulyeséh ez a dmr cdl.Cambiassonak ugyanaz a posztja mint Sennának csak legfeljebb másként játsza meg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 15:47:26

@argentin21:

Hát igen, ha az élvezetességi faktort vesszük (és nem konkrétan a színvonalat), akkor a PD az összes európai ligát messze fölülmúlta idén. A Bundesligát is.

daneeka 2009.06.04. 16:02:46

@Csöncsön: Nem került be Iniesta, de ott van Van der Vaart, Pepe, Ballack, akik ettől még nem lettek jobbak, mint Gattuso, Totti, vagy Chiellini. Ennyit ér az aranylabda-jelölés.

horas 2009.06.04. 16:04:10

Milantól menekül mindenki mint a patkányok a süllyedő hajóról.Attól nem félek,hogy Ibra elmegy,lesz helyette egy olyan aki nem lő gólt a füle hegyével,Bolognák ellen,de lőtt már gólt a BL egyenes kieséses szakaszban és fog is.Diego val még várjunk,nehogy jövőre Quaresmaval üljenek a MCity kispadján.Egyébként az az ember játszott már Bl-csoportmeccs és Uefa-kupa meccsen kívül?A Válogatottba se fér be úgyhogy várjunk még egy kicsit....

argentin#21 2009.06.04. 16:05:14

@kroos: oke, akkor Senna jobb, mint Cambiasso, de lehet az argentin tobb labdat szerez, es neha ez fontos tenyezo.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.06.04. 16:05:41

@Csöncsön: ? Ezt segíthetnél értelmezni.
Vajon mit lehet élvezni egy színvonaltalan bajnokságon? :))

Az egyetlen dolog, amiben messze felülmúlt bárkit is, az a bajnoki cím eldőlésének kérdése.

Hispan07 2009.06.04. 16:11:21

@Csöncsön: jajj, ez az élvezeti faktor. én bebaszva kurvára élvezem a sielést. anyám nem élvezi bebaszva a sielést, jobban szeret józanon kirándulni. akkor most melyikünk jobb mint Alberto Tomba..?

@horas: mondd már meg, a nyilatkozataik szerint (ismétlem: nem ismerem őket személyesen, lehet kamuznak) maradni akaró Kakán, Pirlon és Paton kívül még ki "menekül"? A kirúgott Ancelotti? A visszavonuló Maldini? Netán Emerson?

touristique 2009.06.04. 16:13:10

@Hispan07: Szerintem Ibrahimovic és Materazzi már évek óta nem produkáltak semmi különöset. Ha jól emlékszem utóbbit legutóbb mezlevételért állították ki, Ibrát meg labdaelrúgásért.

Beférne még Thiago Motta (vagy 10 sárga lap), valaki a Tiago-Camoranesi "agyameldobom és rúgok" duóból, + Tedesco. Azt hiszem Balotelli és Adriano helye is megkérdőjelezhetetlen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 16:14:08

@heinrich:

Hogyhogy mit? A meccseket. A gólokat, fordulatokat, pengés megoldásokat, cseleket, kiállítások okozta váratlan tótágasokat.

Például ott volt a Real Madrid-Getafe meccs. Színvonalasnak nem nevezném (valószínűleg egy Chelsea-Everton 0-0 színvonalasabb volt), de nekem hihetetlenül élvezetes volt. Öt gól esett, 1-0, 1-2, 2-2 után az utolsó percben kiállítják Pepét és 11-est kap a Geta. Casquero flegmán ejteni próbál, Casillas leszedi, egyből indít, és Higuaín lő egy óriási gólt. 3-2. Elképesztő... Vagy negyven ilyen meccs volt az idei spanyol pontvadászatban.

argentin#21 2009.06.04. 16:20:54

@touristique: most en vagyok hulye vagy ti nem lattatok Ibranak az iden lott goljait? abbol a 25bol tobb mint fele(enyhe szubjektivitassal) oriasi golok/megmozdulasok voltak.

Piiii 2009.06.04. 16:25:34

Spalletti MARAD!!! ennyi!!!!:D:D:D

Ferguson 2009.06.04. 16:25:39

@Csöncsön: "Vagy negyven ilyen meccs volt az idei spanyol pontvadászatban." - óóóó hogyne, ötven inkább, nem? :)))) Nem mondom, h nem élvezetes a spanyol bajnokság (én PL fanként kifejezetten csalódott voltam az idei PL színvonala miatt, elsősorban a több gólt hiányoltam...), de azért ne túlozzunk, főleg a bundesligát ne alacsonyítsuk le mellette...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 16:32:13

@Ferguson:

Hát fordulónként egy hasonló biztos volt (vagyis minimum 38). :-) 3-3, 4-3 és hasonlók.

Még egyszer: ez nem feltétlenül a színvonalat jelzi. A meccsenkénti három piros lap sem. Az élményt viszont növeli (nálam). Inkább egy ilyen 3-2, mint egy magas színvonalú 0-0. A Bundesliga is ezért olyan népszerű Németországban.

Hispan07 2009.06.04. 16:34:02

@Csöncsön: az hogy mi a szórakoztató vagy élvezetes (NEKED), az egy dolog, szubjektív vélemény. Csak ezt ne kevercseld össze folyamatosan a minőséggel.

A spanyol bajnokság idén olyan volt mint egy Rejtő regény - roppant sekélyes, mindazonáltal szórakoztató, szeretni való és bohókás szereplők, sok mulatságos és váratlan esemény, helyenként burleszk elemek. És ez rendben is van, de attól még ahogy Rejtő sem egy Arany János, úgy a spanyol bajnokság sem volt szakmailag jó.

@horas: nem, nem tudom. A Milanban még senki nem közölte, hogy unja már a banánt, tovább állna, ahogy tette azt Ibra.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 16:37:31

@Hispan07:

Nem keverem a minőséggel, ezt többször is leírtam. Mindenesetre nyilvánvaló, hogy színvonalában is magasabb volt, mint az olasz.

Ha a PD Rejtő volt, akkor a Serie A Danielle Steel. :-)

De szerintem inkább a PD Dosztojevszkij, a Serie A Proust, a PL meg Stendhal. :-)

füligjimmy77 2009.06.04. 16:43:54

Szerintem az albán másodosztály a legfordulatosabb, oda még kutyafalkák is berohanhatnak legváratlanabb pillanatokban, a világ legjobb játékosai a peruiak, csak elbújtakaz Andok bércein.
Lesz még szó esetleg az olasz fociról is, mert érdekelne, Kaká sorsa, meg hogy mit lép utána a Milan.

argentin#21 2009.06.04. 16:48:54

ha annyira erdekel, olvasd a goal.com-on a Kakarol szolo szappanoperat

füligjimmy77 2009.06.04. 16:53:23

@Csöncsön: Áááá, nem, csak kb. 50 hozzászólást böngésztem, de mondjuk arról, hogy Floccari a Genoában mit produkálhat, vagy a nagy kedvencem, Crespo, egy büdös szót se :-) Pedig ez a része érdekelne, mert a talján ligát csak fél szemmel követem, de az átigazolási szezon azért itt is érdekes, és persze a szokásos szimpátia a kiscsapatok irányába.

Hispan07 2009.06.04. 16:57:04

@Csöncsön: számodra lehet, hogy nyilvánvaló - mi páran azért ezt vitatjuk.

De már csak az a kérdésem: a Barcelonában Zoszima sztarec vagy az öreg Karamazov alakját látod? :)

@füligjimmy77: Kaká sorsáról legközelebb hétfőn kapunk érdemi információt. És mit lép utána a Milan? Van nekünk egy Ronaldinhonk... (a mocskos csáléfogú száját, azt)

touristique 2009.06.04. 17:07:54

@argentin21: Persze, maximálisan egyetértek, Ibrahimovic élete legjobb szezonján van túl. Csak én marhára nem erről beszéltem... Olvasd el mit írt Hispan07, én arra válaszoltam.

argentin#21 2009.06.04. 17:15:09

bocsi,jogos, tehat en vagyok hulye :)

Mr.AT 2009.06.04. 17:16:18

@füligjimmy77: F*sznak kell közbeszólnod, már épp majdnem megtudtam, hogy a Real Madrid játéka a szórakoztatóbb, vagy Hispan07 anyja, mikor síel és Alberto Tombára akar hasonlítani. :-)

Hispan07 2009.06.04. 17:25:28

@touristique: de én is pont azt írtam, hogy Ibra meg a többiek jófiúk voltak - vagy félreérthető voltam?

@Mr.AT: akkor lerántom a leplet: anyám nem síel, de ha síelne, Alberto Tomba akkor is szórakoztatóbb lenne, mint egy Real-Barca :)

sporttárs 2009.06.04. 17:43:10

@Csöncsön: Mármint, ugye, hogy te így gondolod, ezt azért tegyük hozzá, mielőtt valaki azt hinné, van ilyen objektív mérce.

Hispan07 2009.06.04. 17:54:37

Közben Berlusconi azt mondja, Kaká dönt végül... Ha ez tényleg így van, akkor egyfelől kiderül, milyen lojális Kaká valójában (én reménykedek). Másfelől ha marad, számomra ez kódolt üzenet: ne számítsunk túl sok igazolásra... (ami meg nem túl jó hír)

Rino 2009.06.04. 18:02:31

Az olasz fociról akartok olvasni?

- Évek óta nem ide jönnek a legnagyobb sztárok
- A stadionok állapota elkeserítő
- Ahogy felbukkan egy Pati, Lavezzi, Zarate egyből rárontanak az angolok
- Az olasz szakemberek is Anglia felé mennek (Capello, Ancelotti)
- BL-ben két éve súlytalanok a csapatok
- Roma, Milan pénzügyi gondokkal küzd, előbbi biztosan
- Egy Tottenham több pénzt költ igazolásra, mint egy Milan vagy Juventus
nagy bajok vannak, sajnos.
Pedig régen Van Basten, Maradona, Batistuta, Weah stb mind-mind Olaszba igazolt...

A Real profitja kétszerese a Milanénak.
Saját stadionjuk van, nem a várostól bérlik.
A jegybevételeken sem kell osztozniuk, ahogy a tv-s jogdíjakon sem.
Ezenkívül az adózási rendszer is kedvezőbb Spanyolországban, így a játékosoknak magasabb fizetést tudnak adni a klubok.

Orvenyhivo 2009.06.04. 18:18:26

Kaká dönt... Elképzelem...

"Nézd, fiam, nincs pénz emelni a fizetésed. Sőt, a mostanira sincs. De lásd, ha netán elmennél a Realhoz, akkor legalább a többiekére futná. De persze, édes fiam, az van, amit te akarsz, te döntesz..."

BK 2009.06.04. 18:27:11

@kroos: na ezen most nevetek egy ideig. :-)
@argentin21: azért a hétvégi fordulókat ne FIFA Manager 2009-ben játszd le! :-)

daneeka 2009.06.04. 19:11:01

Az a hír járja, hogy Ferrara lesz a Juve edzője a köv szezonban is.

Piiii 2009.06.04. 19:31:02

@daneeka: Spalletti biztos nem..akkor meg marad Ferrara..

Piiii 2009.06.04. 19:34:27

@Rino: hát igen, ez elég sokatmondó...nah és szerinted ez kinek a hibája?? undorító hogy az összes angol csapatba, a legrosszabbakba is tömik a pénzt, megvesznek és elvisznek mindenkit, főleg a fiatalokat, akiknek hamarabb szerződést kínálnak mint olaszhonban tudnának, ennek ellenére veszteségesek egytől egyik (majdnem), ez inkább felháborító és sok mindenben ez nem az olasz klubbok hibája....

füligjimmy77 2009.06.04. 19:59:53

@Rino: @Piiii: Azért hadd ne kérjenek már elnézést az angol klubok amiatt, mert tele vannak lóvéval, és értenek ahhoz, amit csinálnak. Olvastam egy pénzügyi elemzést az olasz helyzetről, azért nem sok olyan ország van az EU-ban, aki melett fényesek vagyunk, taljánfölde az egyik. Magasak az adók? Azt ugye egy pillanatig se gondolja senki, hogy a Milan akár egy eurocentet is fizet? Egy olyan tulajjal, aki úgy módosított törvényt, hogy a gazdasági bűncselekények, amiket elkövetett, már nem minősültek annak. Egyes becslések szerint, ha az eltitkolt adónak csak a felét be tudnák hajtani, a költségvetésük akár szufficites is lehetne. Ebbe most nem mennék bele. Egy holland/brazil/argentin srácot ugyan mi tartani ott? Mennyive több sikerélmény éri a Palermoban, mint a Sunderlandben? Neadjisten az Udinese évi 4-6 EL-meccse se fog senkit lázba hozni.

Hispan07 2009.06.04. 20:13:14

@füligjimmy77: az angol klubbok lóvénál csak adóssággal vannak jobban tele.

Piiii 2009.06.04. 20:24:26

@füligjimmy77: hát hangulatban biztos jobban megéri, mert Italiában legalább nem egy könnyed délutáni popcornozásra mennek ki az emberek...:)

füligjimmy77 2009.06.04. 20:32:50

@Hispan07: Nem akarok közgazdasái ötpercet tartani, amúgy is csak a számokhoz értek. De ahitel nem az ördögtől való, sőt. Nem működési költségre fordítják, azaz nem a szertárost fizetik belőle, vagy egy új Denilsont hoznak. Példaként az Arsenalt tudom most így hirtelen felhozni. Megépült az Emirates, felvettek rá egy valag hitelt, szóval elég tréül állnak, ha csak ennyit nézel. Viszont plusz uszkve 30ezer néző, plusz a Highbury ott áll tök üresen!!!! Az ingatlan az övék, és nem is rossz helyen, most az ingatlanpiaci válság egy csöppet rosszkor jött nekik, legyen az ő bajuk. De azt a tetemes mennyiségű tartozást nem lenne lehetetlen feladat számukra egy év alatt akkor visszafizetni. Az, hogy mely klubnál mekkora adósság kezelhető mértékű, így látatlanba nem tudom, de szerintem az ott ülők pontosan.

Eki 2009.06.04. 20:55:05

Kaká elmegy a Real Margitba, csalódni fog és nem fogja jól érezni ott magát, majd visszamegy pár éven belül a Milanba. És úgy lesz jó. Előre várom vissza, ha mégis elmenne. Merthogy ugye örök hűséget fogadott... Dehát recessziós időkben lehet, hogy neki is korpás lesz a haja olyan sok pénzért.

Hispan07 2009.06.04. 21:02:46

@füligjimmy77: ebben teljesen igazad van, és én nem is értek a közgázhoz különösebben. De azt azért tudom, hogy a jelenlegi válságot pont az ilyen virtuális pénzekkel való trükközés okozta - illetve a nagy trükk befuccsolása...

Uh kíváncsi várom, az angol kluboknál nem pukkan-e majd egyszer a lufi.

daneeka 2009.06.04. 21:05:02

@füligjimmy77: "Mennyive több sikerélmény éri a Palermoban, mint a Sunderlandben?"

Ha választanom lehetne, inkább Palermóban dolgoznék, mint Sunderlandben. Tudod, az időjárás, a nők, a kaja, a foci...

daneeka 2009.06.04. 21:06:24

@Hispan07: Annyi tuti, hogy angol kluboknál volt valami bírósági ügy is hamis könyvelés (vagy vmi hasonló) miatt.

füligjimmy77 2009.06.04. 21:23:07

@Hispan07: Volt ilyen is, de nem ez s válság oka, emiatt derült ki (szerintem a Madoff-ügyre gondolsz). Az ingatlanpiaci alapok túlárazottak voltak, mikor becsődöltek, dőlt velük minden, mert nem volt mögöttük fedezet. Ezt biztos jobban el kellene magyarázni, de nem is ez a lényeg. Visszaesést én személy szerint várok, de majd csak jópár év múva, egyenlőre olyan horribilis összegekről szóló közvetítési szerződéseket kötöttek, hogy abból eltengődnek egy darabig. A teltház ugye alapból megvan. Talán nem is a visszeesés lenne a jobb szó hanem a nivellálódás.
@daneeka: hm, olasz étterem biztos nincs egész Angliában, az időjárás egyénfüggő, a nők miatt meg hívják fel Céronit. Tudom, ez csak pótszer, de heti plusz 10e fontért bizonyos kényelmetlenségeket vállalni kell.;) .

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.06.04. 21:30:15

Megnéztem végre az Inter atalanta összefoglalót, és megmosolyogtam, az Ibranal szabálytalanságot látókat. :)

argentin#21 2009.06.04. 21:42:09

@BK: nem vagom mi ez a szopatas mindenki felol, vagy tenyleg ennyire ertelmetlen dolgot mondtam? :)

calciomax 2009.06.04. 22:26:41

argentin21: ha egy meccs 4-3 vagy 5-4 akkor az jó, ha meg 1-1 az unalmas? ne már..

giacinto 2009.06.04. 22:45:25

"11-11 PL-es és PD-s mellett csak 5 Serie A-s fér be a világ 30 legjobbja közé"

akiket kb a nevük és az újságírók által rájuk aggatott "fény" alapján pakolnak a listára és nem az adott évben nyújtott teljesítményükért.... ennyit az aranylabda szavazásról. Egyáltalán minek 30 vagy 50 név amikor reálisan minden évben max 2-3 emberen dől el, sőt, a sajtó miatt kb már ősszel lehet tudni hogy decemebrben ki kapja.

giacinto 2009.06.04. 22:47:17

egyébként kiváncsi leszek hogy mire lesz elég az idei AL-szavazáson Ibra teljesítménye. bajnok, gólkirály szebbnél szebb gólokkal.

Ha lehetne valahogy pontozni a gólok szépségét, zsenialitását és összekombinálni a mennyiséggel, tutira Ibra nyerne, utcahosszal.

argentin#21 2009.06.04. 22:50:34

@calciomax: oke, egyetertek, hogy ez szubjektiv dolog, kinek mi a szep es jo es a finom....

de egy azert biztos: ritkabb az izgalmas 0-0 vagy 1-1 , mint az unalmas 4-3 vagy 5-4
Ha megszamolod az Atleti az iden hany hasonlo golszamu meccset jatszott, nem mondana senki,hogy egy unalmas, kibirhatatlan es anti-focit jatszanak...S nem csak az Atleti... a Real is rugott vagy 80 golt az iden, nekik is volt 7-1 vagy mennyi a Gijon ellen...

giacinto 2009.06.04. 22:56:16

-Bologna elleni sarkazás
-Roma elleni 40 méteres emelés
-Palermo elleni 2 bomba
-Fiorentina elleni szabadrúgásgól
-az Atalanta elleni sarkazás
-Chievo elleni bomba
-Genoa (kupa) elleni alázós gólja
-Genoa ellen átemelős az első percben
-Reggina elleni emelés

Ez pontosan 10 db gyönyörű, szenzációs gól. Mutassatok még egy vkit aki ilyen gólokat lő.

NA UGYE!

argentin#21 2009.06.04. 22:58:05

@giacinto: koszi,hogy helyettem is osszeszamoltad oket ;) es ezek csak a golok...

giacinto 2009.06.04. 23:00:49

"az adózási rendszer is kedvezőbb Spanyolországban, így a játékosoknak magasabb fizetést tudnak adni a klubok."

Ez nem egészen pontos, hiszen olaszországbanis adhatsz akármekkora fizetést a játékosoknak, lásd Ibra és kaká a 2 legjobban kereső nettó 9 millióval.

Más kérdés hogy ez a klubjuknak jóval többe kerül mintha spanyolok vagy angolok lennének.

Itt is vmi off-shore megoldás kéne :))

giacinto 2009.06.04. 23:04:10

Ez a hol fociznál szívesebben: Palermoban vagy Sunderlandben felvetés meg egészen mókás dolog volt. Erről kéne egy felmérést csinálni, de tényleg.

Palermo +1

Rino 2009.06.04. 23:10:50

@giacinto: akkor hogy világosabb legyen:
két millióból Olaszországban egy, míg Spanyolországban másfél jut a játékosnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 23:22:58

@giacinto:

Ebben van némi igazság, de valamit azért szerinted is csak kifejez ez az irdatlan különbség (11 vs 3 játékos a két ligából a 30 között), nem?

Nemzetközi kupaszereplés tekintetében is évek óta jobbak a spanyol csapatok.

És mondom, mindez csak a színvonalra érv. Az, hogy a meccsek is sokkal látványosabbak és szórakoztatóbbak Spanyolországban, egy másik, nekem fontos, de nem ide tartozó és nyilván szubjektív meglátás.

_alerob 2009.06.04. 23:43:19

Az angol klubok tele vannak pénzzel, ami meglehet, de nem is tudom akkor mik ezek Pool pletykák, hogy Torrest már eladják, hogy az adósságból kilábaljanak, vagy az Arsenal aki nem vesz/vehet nagyobb ismertebb játékost, mert nem engedheti meg magának.

Apropó.. jól kezelik a dolgokat? Nyilvánvaló példa
erre a Chelsea, a Manchester City vagy a Newcastle...

"Egy Tottenham több pénzt költ igazolásra, mint egy Milan vagy Juventus " Tottenham mikor fog BLben indulni? (kérdezem én) Csak nem kezelik jól akkor a dolgokat..

Az olasz foci sosem szólt az óriási vásárlásokról és főleg nem a temérdek idegenlégiósokról. A Juventus kinevelt Giovincot, Marchisiot, Ariaudot, Fausto Rossit..........stb... A Chelsea vagy a Tottenham sem az utánpótlásáról híres. Szerintem.
Lehet sokan a várostó bérlik az arénákat, de itt egy teljesen más érzés az egész futball. Így jó az egész, megvan a maga hangulata. Egy antik ékszer az Olimpico vagy a San Siro. És erre mindenki büszke olasz honban. Lehet nem voltak meghatározók nemzetközi szinten az olaszok, de ehhez kellett egy Calciopoli is többek közt. Az meg, hogy Ancelotti meg Capello is Angliában lesz edző nem azt jelenti, hogy oda menekültek. Az angolok igencsak örülnek nekik.
Ibrahimovic simán érdemelne egy aranylabdát, de szinte tudom, hogy már biztos nem kapja meg most se, mert Messi nyeri vélhetőleg. Pedig semmivel sem rosszabb, de ezen nem kell vitatkozni. Vagy egyáltalán mik ezek a 30as, 50es listák? Tavaly már Del Piero sem volt benne, pedig a Juvéért tett annyit, mint Ronaldo a MUért. /Persze Ronaldo teljesen megérdemelte nem vitás./

Az olasz foci lehet mélyponton van, de ez átmeneti állapot. Az olasz focit leírni a legnagyobb butaság. Nekem az olasz focinál jobb nincs, és engem tökre nem érdekelnek az "angolok" mennyire jók most. Egy királyság sem tart örökké.

Még valami, hülye az, aki nem a Palermoba igazolna. A két csapatot összevetni sem érdemes.

Tika_ 2009.06.04. 23:46:44

@_benito: pedig már kezdtem volna Real játékosok mellett érvelni, és Dinamo játékost éltetni...
egyébként meg Senna volt a legnagyobb. Schumacher lecserélhetné a kerekét, Prost és Mansell meg elmehetnek a p*csába... (bocs)

@füligjimmy77: vazze :respect:, itt félrenyeltem a vacsimat :)
viszont azért az angol klubok rohadt boldogok lennének, ha 1 év alatt vissza tudnák fizetni a hiteleiket...

benito, ha jól értem, ez az idei utolsó olasz-poszt. Ez esetben köszi az egész éves munkát. A poszt+hozzászólások mindig hangulatosak, érdemes ide benézni.

(szokásos kérés: nyissatok spanyol posztot, mert ott is van mozgásra utaló tevékenység, és nem akarok itt offolni)

+ nehogy összekeverjétek a "köcsög" és a "lúzer" válogatottakat... Legyen valami szerkesztőségi ülés (=masszív ivászat), ahol tisztázzátok ezt. És ugye azzal még a köcsögök közé nem lehet bekerülni, ha az újság lehoz egy fotót a játékosról, amint a csajával csókolózik...

Piiii 2009.06.04. 23:50:25

@giacinto: való igaz, nincs még egy olyan játékos mint zlatan, ő a legjobb!!! ezt akartad hallani?ne várd h itt mindenki elkezdje isteníteni.mindenki elismeri a tudását, de nem ő a legjobb ezért nem is fog most aranylabdát kapni.ha esetleg tovább mentek volna bl-ben, de hát sok a ha...

Lencse. 2009.06.05. 00:22:43

@Tika_: "És ugye azzal még a köcsögök közé nem lehet bekerülni, ha az újság lehoz egy fotót a játékosról, amint a csajával csókolózik"

Nem, de hogy Barcelonából úgy repül az ilyen, hogy a lába sem éri a földet, az is biztos. :))))

Dr Zoidberg 2009.06.05. 00:27:32

Ehh, az aranylabda = ("legjobb focista"?) kérdés eleve nehéz. Szerintem kétségtelen, hogy idén (is) Zlatan a legjobb csatár, de hogy a legjobb focista-e..?
Persze általában pont nem a legjobbak szokták megkapni, így hát akár Zlatan is kaphatja. Höhö. :)

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.06.05. 00:47:20

A 90-es evek vegen az olasz klubok rendesen kikoltekeztek magukat, miutan a bosmann-szabaly utan rendesen emelkedtek az arak. (E koltekezes jelentos resze kifele ment, majd egyes klubok gyakorlatilag csodbe mentek, hiszen megallt az arbuborek)

2003-
4 korul abbamaradt mindenhol az esznelkuli penzkoltes, kiveve angliat, ahol jott tobbek kozott Abra papa es bedobott kb. 300 misit az angol klubok kasszajaba. Egy atlag kozepszar angol jatekos a mai napig horror arakon cserel gazdat. .

Az arbuborekoke amugy egy aktualis gazdasagi kerdes, a mostani gazdasagi valsag is nagyresz annak koszonheto.

Gabez 2009.06.05. 09:14:47

Ez a Felipe Melo tényleg olyan jó? A goal.com-on a legjobb idei kp-nak választották, itt pedig mindenki csak azt szokta írni, hogy mekkora köcsög.

Ibra menjen Barcelona-ba, Messi jöhet Zanettiékhoz. ;)

touristique 2009.06.05. 09:32:44

@Hispan07: Persze, egyre gondoltunk, csak szerintem ez már nem akkora meglepetés, hanem évek óta így van. Az anno Juventus játékosként még Mihajlovicot lazán földön fekve megfejelő Ibrahimovic igencsak felnőtt agyilag, és a Materazzi-ámokfutás videók is csak 2006 előtt készültek.

daneeka 2009.06.05. 09:47:48

@Csöncsön: Na nehogymár az aranylabda-jelöltek számából következtessünk egy bajnokság színvonalára. Te is megjegyezted, hogy szerinted Iniesta most a legjobb játékos, ehhez képest be se került a legjobb 30-ba. Nem érzed az ellentmondást saját magaddal?
A többivel nem vitatkozom, mert abszolút szubjektív dolog.

@füligjimmy77: Kár, hogy nem kell ilyen döntést meghoznom. :'(

@giacinto: "Ez pontosan 10 db gyönyörű, szenzációs gól. Mutassatok még egy vkit aki ilyen gólokat lő."
www.youtube.com/watch?v=rJjxIFDFM8s
Btw nem látom értelmét olyan vitáknak, hogy ki lő szebb gólokat. :)

argentin#21 2009.06.05. 09:52:46

@daneeka: :) de itt azon volt a lenyeg, hogy ezt a 10 gyonyoru golt egy szezonban rugta, te meg osszevalogatsz egy jatekos elmult 15eveben rugott 10 goljat...
es ez nem vita volt,hogy ki lo szebb golokat. vagy most nem ertem, itt csak olyan emberek vannak akiknek a kellemes es a szep e sporton belul nem jon be? vagy mivaaaan??

daneeka 2009.06.05. 10:46:14

@argentin21: WTF? "Mutassatok még egy vkit aki ilyen gólokat lő." Ezt tettem.
A kellemes és szép Ibra 10 említett gólja, és Sanyi 10 linkelt gólja is.
www.youtube.com/watch?v=m8Yk-CA1Grw
Tessék, ez csak 7 kurvanagy gól 2008 őszéről. A 30-ba ő sem került be...

argentin#21 2009.06.05. 10:59:41

@daneeka: "Mutassatok még egy vkit aki ilyen gólokat lő." - az ILYEN-en a hangsuly
ez elarulja,hogy nem lattad Ibra goljait. Mig ADPnek a 7bol 5 szabadrugas, amibol 2 nem is valami kurvanagy produkcio... na de hat ez is szubjektiv... nincs mirol targyalni...

daneeka 2009.06.05. 11:09:27

@argentin21: Nincs miről tárgyalni, mert elbeszélünk egymás mellett. Miért kell olyasmit beleképzelni az írásba, ami nincs ott? "de itt azon volt a lényeg, hogy egy szezonban lőtte" "az ILYEN-en a hangsúly" stb-stb

_alerob 2009.06.05. 12:17:06

@argentin21: Hát persze, hogy NEKI ez nem nagy produkció. Viszont ilyeneket szerintem te se sűrűn látsz.

Ibra is lő szép gólokat, Alex is, sőt Messi és Totti is. Ennyit erről. Szerintem "daneeka" nem kötözködni akart a videóval.

andree 2009.06.05. 12:32:58

Juventus FC honlap: Első igazolásunk Diego.
Italian models honlap: Első igazolásunk Diego.

www.tuttosport.com/foto/Calcio/Calcio%20Estero/Germania/2009/01/02-1950_0/Sarah+Connor%2C+festa+con+Diego

füligjimmy77 2009.06.05. 12:51:47

@Pályaelhagyó autóversenyző: 2004 után Angliában is abbamaradt, az addigi 20-25%-os éves bérköltségnövekedés üteme évi 8-10%-ra mérséklődött, javult a mérlegfőösszeg, és a cash-flow (ez gyakorlatilag most a bevételek-kiadások különségét jelenti). Az európai bajnokságok összesen 7-8 millió fontos bevételre tettek szert, ebből az angol egymaga 1,8-2 milliót, a német, olasz, spanyol, francia összesen(!!!) kb. 3 milliót. Ez áll egy régebbi Deloitte közleményben, a neten is biztos lehet találni valami frissebbet. Az angol ligát csak a amerikai major sportok előzik meg, de a hokit már lehagyták, már ami abevételeket illeti. A legnagyobb bevételű klubot között van olasz is, de lényegesen magasabb kiadással dolgoznak, még úgy is, hogy általánosságban Angliában 30-40%-kal többet keresnek a labdarúgók. Gondolom alacsonyabb a nézőszám, a jegyárak, és a működési költség magasabb, mivel nincs saját tulajdonban a stadion. Mert ugye lehet, hogy van hangulata, meg dolce vííítáá, de ha a fenék kilóg a gatyából, akkor azért már gond. De az idei lenne igazán izgalmas (már aki egy pénzügyi elemzést annak tart), hogy a válság, jellemzően a font gyengülése az euróhoz képest, milyen hatást váltott ki.

@_alerob: "Egy Tottenham több pénzt költ igazolásra, mint egy Milan vagy Juventus " Tottenham mikor fog BLben indulni? (kérdezem én) Csak nem kezelik jól akkor a dolgokat.."
Ez igaz, de túl sok választási lehetőségük nincs, vagy tartják a lépést, vagy úgy kiesnek, hogy csak úgy zörög. És azért a négy nagy közé befurakodni sose lesz egyszerű. Amúgy nem a Milánnak, meg a Juvénak kéne több pénzt költenie, hanem példásul az Udinesének, Fiorentinának, szóval a(z) (erősebb) középcsapatoknak

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.05. 13:09:07

@sporttárs:

Nem én mondom, hanem az UEFA.

www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2009.html

@giacinto:

Ibra zseniális, ez nem is vitás. De Messi is nagyjából ugyanennyi zseniális gólt lőtt idén, pedig neki nem is az a legfőbb fegyvere.

horas 2009.06.05. 15:05:09

@giacinto: Olvastam egy cikket,Ibra-val,fényezte magát,hogy bármelyik szenzációs gólját megtudja ismételni még a Bologna ellenit is.Én megkérdeztem volna tőle:gondolom akkor bármikor kitudna hagyni egy ziccert és fejelni egy kapufát az MU ellen?Vajon mit felelne?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.05. 15:34:12

@horas: Azt mondaná: igen, ki tudnám hagyni!! A kapufát nem biztos, hogy eltalálnám megint!
Ezt mondaná! :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.05. 16:33:13

@mbemba: Na kiváncsi vagyok mikor kapnak össze először Zamparinivel.

argentin#21 2009.06.05. 17:07:54

Corradi az Udinesenel , aszongyak

argentin#21 2009.06.05. 17:21:11

a Parma es Reggina utan most oket sullyeszti el ? :P

calcio_di_rigore 2009.06.05. 19:13:20

Beni! Jósolsz még?:)))))
(take it easy)

giacinto 2009.06.05. 22:28:58

@argentin21: azt gondolják ő pótolja Q-t? vicces.

LevyASR 2009.06.05. 23:42:58

UFFICIALE: Juventus, Ferrara per i prossimi due anni

-LinoSonego- 2009.06.05. 23:47:16

támasszák fel mellé fiore-t, vegyék meg di vaio-t bolognaból és máris kész egy új valencia

BruceWayne 2009.06.06. 00:04:15

este a heti helyzetben István Kokó "az a szédületes 6. menet avagy merre van a ringsarok" Kovács magyarázta Gianninak (gondolom sokaknak semmit nem mond ez a név, jogosan) hogy olaszországba azért kevés a néző mert unalmas a foci... :-D
meg hogy angliában azért nem verik viperával a vendégszurkolókat a biztonságiak mert jól meg vannak fizetve és ott amúgy is több pénz van a fociban :-)
...és egyéb hasonlóan erős eszmefuttatások voltak még

Rino 2009.06.06. 00:11:38

@Nerazzurri: Giannit ismerjük, szeretjük.

BruceWayne 2009.06.06. 00:21:53

pedig sokat ő se tett le az asztalra.....

sporttárs 2009.06.06. 00:30:43

@Csöncsön: Persze, Csöncsön, nyilván arra is van teljesen pontos kimutatása az UEFÁ-nak, melyik bajnokség szórakoztatóbb. Aztat lehet mérni Geiger-Müller számlálóval.
És még arra is van kimutatásuk, hogy Messi minimum annyira zseniális, mint Ibrahimovics, viszont könnyebb kimondani a nevét.

Lényeg, hogyha bármi, ami a spanyol bajnoksághoz köthető, valakinek a beteges fantáziájában hajszálnyival akár alatta marad valami másik bajnokság akármijénk, akkor nyilván az UEFA azt cáfolja.

:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.06. 09:34:04

@Nerazzurri: Kokó nagyon kemény volt, az tuti.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.06. 09:43:30

@argentin21: Corradi más focit játszik, kicsit más poszton játszik, mint Quagliarella, vagyis nem hiszem, hogy a helyére hozták volna.
Az Udinese igazolásai nem tartoznak úgy általában a legrosszabbak közé,:)) vagyis Udinében tudják mit csinálnak.
Végül pedig Corradi szerintem baromi jó focista (Quagliarella még nála is jobb, szerintem a korkülönbség miatt), de ha az Udine jövőre olyan focit akar, amelyikben Corradi érvényesül: tartani a labdát elől, míg fölérnek és közben néhány gól is kell - Regginában idén 10 (Quagliarella 13) -, akkor Corradi nagyon jó igazolás lehet.

Szóval, szerintem, Corradi baromi jó játékos!

Myke 2009.06.06. 10:09:38

@mbemba: Az Udinese sportigazgatója, Pietro Leonardi a Parmahoz igazolt, a helyére a Vicenzaból Sergio Gasparin érkezett. Van egy olyan érzésem, hogy a Parma akár még UEFA-s helyekért is küzdhet rögtön feljutás utáni évében. De hogy kiesni nem fognak újra, az biztos.

argentin#21 2009.06.06. 10:18:33

jajj en nem is vitatni akartam Corradi tehetseget, csak epp rapillantottam korabbi csapataira, s azoknak sorsara :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.06. 10:23:08

@Myke: Remélem Friuliban az egyesület tudja, amit tud, nem csak a sportvezető! Hogy nagyon tudnak igazolni, szervezni, az biztos!
@argentin21: Az sajnos, tényleg nem a leg. :)

Rino 2009.06.06. 10:25:59

@Nerazzurri: ellent kell mondjak, hisz vendéglátós...;)
ON

_alerob 2009.06.06. 14:08:45

"Maldini visszavonulása után én maradtam az egyetlen és igazi kapitány." (Totti)

Hülyül a korral? büszke lehetsz magadra "kapitány"

calcio_di_rigore 2009.06.06. 14:16:46

@_alerob: Mindig is hülye volt, amint tudjuk, komolyan venni nyilván nem kell.

Nem is ezért szeretik egyesek.

_alerob 2009.06.06. 14:38:09

@calcio_di_rigore: Jobb is, hogy nem rangsorolja magát mondjuk Del Piero-hoz, ÉG és föld a két játékos. De ez szerintem nem csak Del Pieronak felháborító. Mindegy, komolyan venni nem kell, de irritáló.

Piiii 2009.06.06. 15:43:38

@_alerob: @calcio_di_rigore:
nah azért ideje visszafogni magatokat...azért gondoljátok meg miket írtok...tudod az sokkal inkább irritáló hogy ilyeneket írsz. hangnemet ideje megtanulni...meg nem kell minden hülyeséget elhinni gyerekek, amit a neten olvastok.

_alerob 2009.06.06. 17:02:16

@Piiii: Én elhittem és jót is nevettem rajta. Egyébként mi az, hogy fogjam vissza magam? Fogja vissza magát Totti. De szerintem ezen Del Piero is nagyot nevetett. Egyébként le a kalappal Totti játéktudása és amit letett az asztalra eddig azalatt, de ez tényleg...na..mindegy

Az meg az én saját véleményem, hogy Del Piero jobb focista és számomra szimpatikusabb. Más máshogy vélekedik...ennyi. De ebből nem akarok 300 kommentes vitát tehát jobb ha ezt mindenki elfelejti.

daneeka 2009.06.06. 18:58:22

@_alerob: Ebben a posztban nem szabad Del Pierot Ibrához vagy Tottihoz hasonlítani. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.06. 20:11:26

Akárhová írom, félig-meddig mindenhol OFF lenne.

Összeállítottam magamnak egy szép kis táblázatot a négy topliga (olasz, angol, spanyol, német) nemzetközi teljesítményéről 1956, vagyis a kezdetek óta. A három nagy kupát (BEK/BL, KEK, UEFA) számoltam bele, és csak a győzelmeket vettem alapul. Arra voltam kíváncsi, hogy évtizedenként hogyan oszlottak meg az eredmények.

Összeállt ebből egy szép kis táblázat.

Néhány érdekesség:

- az olaszok 1989-től 1999-ig 15 nemzetközi kupát nyertek; egészen elképesztő, hogy mennyire uralták azt az évtizedet,

- az angolok leghosszabb "nyeretlen" periódusa (ha az első néhány évet nem számítjuk) 1985 és 1991 között volt (na vajon miért?), egyébként soha nem telt el négy évnél több két kupagyőzelmük között,

- a spanyolok 1966 és 1979 között nem nyertek semmit (a topligákat nézve ez negatív rekord), viszont azóta elképesztők; 1979 óta nem volt soha három olyan év egymás után, hogy ne nyertek volna valamit (ez viszont rekord a topligák között is),

- ha pusztán a kupagyőzelmeket vesszük alapul, akkor a 2000-es évek egyértelműen a spanyolokéi voltak; 7 kupát nyertek 2000 óta; az angolok hármat, az olaszok kettőt (érdekes, mindkettőt a Milan), a németek egyet,

- a németek viszont 2001 óta nem nyertek semmit, és ilyen hosszú negatív sorozatuk a kezdetek óta nem volt.

giacinto 2009.06.06. 22:43:45

OFF: Bruno Alves SZARJON SÜNT!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.06.09. 15:38:33

@papercut: Az albánoknak ő rúgta az uccsót! Pedig, ha nem rúgja, akkor... de berúgta
süti beállítások módosítása