Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Három dolog - Chelsea-Barcelona

2009.05.06. 19:05 Alapvonalszippantó Hapci Benő

A széplelkű és semleges szurkolók számára rég volt ilyen egyértelmű a választás, mint a ma esti összecsapás esetében. A Szépség a Szörnyeteg ellen; a legkisebb királyfi az olajbűzös tüzet okádó sárkány ellen; a totális futball a totális antifutball ellen, hallhatjuk az érveket. És ha a jelenlegi Barcelona túlmisztifikálásával kapcsolatban vannak is fenntartásaink, azt készséggel elfogadjuk, hogy a jóérzésű futball-rajongók inkább az Henry-Messi, mint a Kalou-Malouda szélsőduó játékát figyelnék szívesen az Olimpico gyepén. Nem csak velünk született gonoszságunk beszél belőlünk azonban, amikor azt állítjuk, hogy csalatkozniuk kell majd. Három dolog és némi illúziórombolás a Tovább után.

Az idei szezon egyértelmű slágere a „Ha majd komoly csapattal találkozik a Barca…” kezdetű nóta volt. Hogy ez a Chelsea „komoly csapat”-nak számít-e, az talán vitatható; az viszont kevésbé, hogy a Barcelona a múlt héten végre olyan együttessel találkozott, amelyik nem ment helybe a pofonért. A találkozó legfontosabb tanulsága pedig bizony az volt, hogy a katalánok képtelenek voltak gólt rúgni – a Camp Nouban a szezon során először. Lehet szidni a londoniak szélsőségesen defenzív játékát, de két dologról butaság volna megfeledkezni. Az egyikről, ha ezeket a sorokat olvassa, valószínűleg nem is fog a nyájas olvasó: hogy tudniillik nem egy találkozóból áll a két csapat párharca. A másik pedig az, hogy ezt a játékot – ebben a versenyrendszerben legalábbis – nem gólra, hanem továbbjutásra játsszák
Míg Hiddink a – reálisan elvárható – harmadik legjobb eredménnyel a zsebében távozhatott Barcelonából, addig Guardioláról nehezen tudjuk elképzelni, hogy ezt az eredményt remélte az összecsapás előtt. A jólöltözött mester ugyan minden elismerést megérdemel az idei szezonért, azt azonban feltétlenül meg kell jegyeznünk, hogy a taktikai adaptivitásnak eddig kevés jelét mutatta csapata; igaz, részben azért, mert erre nem is nagyon volt szükség – épp a múlt heti találkozóig. Nem nagyon látjuk a Barcelona B-tervét tehát, így aztán könnyen felbukkanhat fejünkben a szomorú kép, amint – egygólos hátrányban – Messi egy lendkerekes kisautó elszántságával pattan le újra és újra és újra a kékek védőfaláról.
Guus Hiddink viszont, amikor utoljára BL-elődöntőt játszhatott, egy egészen kiváló Milánt tréfált meg kis híján egy olyan PSV-vel, amelyben Drogba helyén Vennegoor of Hesselink; Essien helyén pedig Johann Vogel játszott. Bármennyire is elismerjük a jelenlegi Barcelonát, azt nemigen írnánk alá, hogy ma esti csata résztvevői között nagyobb különbség volna – és ez a visszavágó bizony nem 0-2-ről indul.   
A két csapat motivációjában is találhatunk különbséget. A Barcelona esetében – bár nyilván nem tiltakoznának két kézzel, ha valaki a kezükbe kívánná nyomni a BL-serleget – az első számú cél a bajnoki cím visszahódítása volt az idén. A szombati, lenyűgöző 6-2-vel bebiztosították ezt, és ez éppúgy eredményezhet felszabadult és ihletett játékot, mint klimaxos tötyörgést.
Amikor viszont valamikor februárban Roman Abramovich rávette Guus Hiddinket a csapat irányítására (bár a fedősztori a BL-indulást jelentő bajnoki helyezés bebiztosításáról szólt), egy mondat biztosan elhangzott: Nyerd már meg nekem azt a rohadt vázát, Bátyuska! A BL-cím nem csak Abramovich számára mindennél fontosabb: míg a Barcelona kulcsjátékosainak vitrinjében már ott figyel a legfényesebb európai érem, a Chelsea sztárjai eddig csak szomorú kutyaszemekkel, közelről, ám mégis oly távolról csodálhatták meg azt. 
Ráadásul, míg a Barcelona esetében nem látunk okot arra, miért ne maradhatna együtt akár évekig a csapat magja, Londonban egyáltalán nem elképzelhetetlen a komolyabb játékosmozgás a nyáron. Ha hinni lehet azoknak a híreknek, hogy – Hiddink hatására – talán minden korábbinál erősebb csapatszellem alakult ki a kékeknél, nyilván mindent el fognak követni azért, hogy utoljára alkossanak még valami nagyot közösen.  

Zárásként pedig íme az elmaradhatatlan három dolog:

1. Persze, persze: Messi és C Ronaldo, C Ronaldo és Messi; de vajon Essiennek mit kellene tennie ahhoz, hogy egyáltalán elhangozzon a neve az Aranylabdával egy mondatban?

2. A különösen bizarr statisztikák szerelmeseinek egy igazi csemegével szolgálhatunk: az utóbbi hat (6!) BL-t az az együttes nyerte, amely a Real Madridot kiverő csapatot búcsúztatta.

3. Az előzőek zanzájaként tehát egygólos Chelsea-sikerre számítunk, ám valamennyiünk érdekében azt kívánjuk, hogy az első találatot a Barcelona szerezze – ez esetben ugyanis csak a győzelem lesz egygólos.

1032 komment

Címkék: chelsea barcelona beharangozó bl elődöntő beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr651106723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeskens 2009.05.07. 12:54:44

Felesleges ezen vitázni Piquet-é az volt, a többi véleményes

2009.05.07. 12:55:03

Amúgy meg a sportban nincsen "ha", ez van, ezt kell szeretni.

Május 27: Barcelona-Manchester United BL-döntő.

cupppp

2009.05.07. 12:55:34

mondhatni: értem én, de leszarom.

nils_h 2009.05.07. 12:56:25

@neeskens: és angol szimpatizáns létemre megvallomm, hogy én Drogbát is lezavartam volna a pályáról a sok fetrengés miatt. Pedig Lampard arcát nem volt jó látni a lefújás után...

jazs 2009.05.07. 12:57:03

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Akkor megközelíteném egy másik irányból.
A kezezés csak akkor egyértelmű, ha a játékos beleüt a labdába vagy gólt szerez ezzel, illetve akadályoz meg. A többi eset a bíróra van bízva.
A tegnapi kritikus eseteket lehet szándékosnak minősíteni, de hogy nem lett volna gól, ha nem érnek a labdába, az is valószínű.
Kaphatott volna a Chelsea ajándék tizenegyeseket, ahogy kapott egy ajándék kiállítást, de ennyi és nem több.

Mérgező Hulladék 2009.05.07. 12:58:12

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: ezzel a felfogással viszont teljesen egyetértek. Én is úgy gondolom, hogy nem csak az tekinthető szándékosnak, amikor valaki beletapsol a labdába. HIába labda megy kéz felé, ráadásul közelről - de el kell gondolni, hogy ugyan miért volt ott a keze, ahol.

gibson 2009.05.07. 13:01:12

@NST:

Mit kap ajándékba, aki az ezredik kommentet írja?

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.05.07. 13:01:45

@chrisred: igen, úgy értettem, hogy nem az egyetlen/perdöntő kritériuma. hogy teljesen egyértelmű legyen: kapu közeli szabadrúgásnál például nem "védekezhet" egy csapat 5-6 játékosa kézilabdás módon, feltartott kézzel, még akkor sem, ha ez esetben a labda menne a kézhez és nem fordítva.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.05.07. 13:03:56

@gibson: egyéves ajándék előfizetést, azt hiszem. :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.07. 13:07:49

@gibson:
annak lefényképezzük a Majorka pincérnőit

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.05.07. 13:08:51

@jazs: amit itt leírsz, az részben szofizmus, részben pedig nem releváns.
azt, hogy a bírónak van mérlegelési lehetősége, úgy beállítani, hogy "végül is minden relatív", szerintem nem vezet sehova.
a "gól megakadályozása" a (szándékos) kezezés esetén pedig csak annyiban változtat a szituáción, hogy ez esetben piros lap is jár érte.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.07. 13:10:03

@chrisred: ez k. jó, sipcsontvédővel nem lehet kiütni a gólba tartó labdát... hogy mikre nem gondolnak egyesek. :) (ez eddig eszembe se jutott, mint lehetőség. talán, mert sose volt. viszont az alsógatya se alkalmas.)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.07. 13:10:36

jesszus több mint 900 komment :-O ....na de akkor is idevésem velős gondolataimat

Mérhetetlenül örülök, hogy a catanacco-t tökéletesre fejlesztő eurómilliókból összeverbuvált zsoldos klub így esett ki. A futball szégyene lett volna, ha megint egy ilyen talált góllal jutottak volna tovább...

Mégis van igazság a futballban!!

Sath 2009.05.07. 13:12:34

@neeskens: Ez nemér, a Gudjonsen ötletet én dobtam be az előbb :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.07. 13:12:50

@Basti:
pont egy ilyen talált gólt várok Halmositól a svédek ellen :)

mickeyknox 2009.05.07. 13:12:55

@nekedX: az érthető! :) pancho az idén már 1000x leírta, hogy miért csutkaszar a madrid, azt már továbbragozni úgysem lehet :)

horas 2009.05.07. 13:13:15

Lehet szépíteni,meg mindent megmagyarázniebből a 4 esetből 90%-ban megadnak.Ha normális játékvezetés lett volna a Barca nem jut tovább.És ide jön még az is,hogy a Chelsea-nek elkellett volna döntenie a meccset.Nagyon sajnálom a Chelsea-t mert már legyőzték a Barca-t,de hogy emberelőnyben nemtudták kivédekezni az is egy dolog.Viszont semleges nézőként örülök,hogy nem megint MU-Chelsea a döntő.Mindenesetre botrányos volt ez a meccs!

2009.05.07. 13:13:54

A tavalyi Barca itt kiesett volna, az idei meg elhiszi, hogy 90 + X percig is van remény. Ez idén úgy néz ki 1-3 kupát fog érni.

Ha Guardiola taktikailag még nem is a legnagyobb, mint pszichiáter és mester, az egyik legnagyobb tanárok közé emelkedett idén 38 éves létére.

Remélem még sok szép sikert hoz a Barcának a következő években!

PEP SÍ!!!!

neeskens 2009.05.07. 13:16:19

@Sath: :). Sok a hozzászólás, nem olvastam. Esetleg ketten lehetnénk Guardiola helyett. Nekem jó, ha felezzük a bérét

kroos 2009.05.07. 13:17:04

Piquet kezezáse nem volt szándékos?

2009.05.07. 13:18:03

@kroos: őszintén szólva kit érdekel??

jazs 2009.05.07. 13:18:11

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Csak azt akartam érzékeltetni, hogy még ha elfogadjuk is, hogy a Chelsea megkaphatta volna ezen esetek után a 11-est, ha a bíró úgy ítéli meg, akkor sem ezek voltak a "nagy helyzeteik".
A valódi lehetőségeiket kihagyták. Akkor meg ne akarjanak még ajándék 11-eseket is kapni.
Az egész mecs egyébként csak azért alakulhatott így, mert Essien belőtte azt, amit félévente csak 1x szokott. Szóval még mákjuk is volt, hogy ilyen korán találtak egyet.
Én akkor azt gondoltam simán rúgnak 3-at a Barcanak a végéig.Az első félidő vége felé kezdtem azt gondolni, hogy a Barcának elég lehet 1 gólt rúgni, annyira látszott, hogy a Chelsea-nek esze ágában sem volt kitömni a katalánokat.
Sőt, a kontráikat is, mintha csak alibiből vezették volna.
H

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.07. 13:18:27

Vazeg, az ember dolgozik pár órácskát és lemarad 200 kommentről, beleolvasva gyakorlatilag semmiről, ugyanarról megy a cöcögés, mint tegnap este. Lövészárkok kiásva, frontok megmerevedve. Aki kiváncsi a véleményemre, amely másokéhoz hasonlóan olyan, mint a segglyuk lapozzon vissza
4-500 kommentet ;-). További jó szórakozást!

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.07. 13:19:20

@pote: áhh..azt majd Sanyi majd megoldja, két ollózós góllal :))

Sath 2009.05.07. 13:20:48

@neeskens: nekem az is oké ha 60-40 a javadra béréből :)

kroos 2009.05.07. 13:21:50

nem szándékos kéz nem kéz ez hülyeség.
Mert pl. ha golt akadályoz vagy idéz elö egy kezezés akkor nem lehet mérlegelni hogy szándékos volt- vagy nem.Ha piquet nem ér bele akkor anelka mehet vele a kapuig.

Ronal-d'oh! 2009.05.07. 13:27:03

www.youtube.com/watch?v=JBRcFGf1ocs&feature=related

Ennyit üzenek. Na jó, csak azért írom, hogy közelebb legyünk az ezerhez.

gibson 2009.05.07. 13:29:34

@pote: oké, de ha pont ez lesz az, akkor tényleg kérem őket. Na nézzük!

2009.05.07. 13:29:40

@nekedX: www.youtube.com/watch?v=0MD-1ls2A38

100 méteres síkfutás új világcsúcsa a partvonal mellett fekete öltönyben:)

gibson 2009.05.07. 13:30:25

Na ez még csak 967. ha jól látom. Visszajövök egy negyed óra múlva.

Tika_ 2009.05.07. 13:30:45

Nem irigylem azt, aki erről a meccsről akar posztot írni...
Mert a lényeget már megírta:

1. Lencse. 2009.05.06. 23:39:32: "Az eltorzult arccal mezét tépő Iniesta a végén […]már nem számított sem az Unicef, sem a fogyatékos gyerekek, sem a körömfoci, sem a Cruyff-iskola, csak a kibaszott győzelem. Helyes."

2. ChapMan 2009.05.06. 22:57:14:
„Drogba többet színészkedett ma, mint amennyire gólt akart lőni” kiegészíthetjük, hogy ez igaz Anelkára is. Ha egyszer belövik ahelyett, hogy elesnek, övék a meccs.

3. dann 2009.05.07. 13:13:54: "A tavalyi Barca itt kiesett volna, az idei meg elhiszi, hogy 90 + X percig is van remény."

4. valaki Glorys: a Barca-szurkolók szégyelhetik magukat, hogy temették a csapatukat. Még szerencse, hogy ők az utolsó pillanatig hittek a győzelemben. Tényleg ezt kell megtanulni az angol (+német) csapatoktól.
És ezért én is kicsit szégyellem magam. Sokkal jobban hittem, mint szoktam, de már 2/3-ig temettem őket.

jazs 2009.05.07. 13:31:46

@kroos: "Ha piquet nem ér bele akkor anelka mehet vele a kapuig."
Ahogy emlékszem, szerintem inkább kirúgás lett volna belőle, ha nem ér bele.

Sath 2009.05.07. 13:34:10

@jazs: k*rva rosszul emlékszel, már ne haragudj.
megkerülős csel lett volna, hibátlan.

2009.05.07. 13:35:08

A döntőben Lionel Messi 2 góllal fog fizetni azért a kis aranygömbért, amit Cristiano Ronaldo postán fog eljuttatni hozzá 2009 decemberig.

A két fél az árban a Barcelona-Chelsea elődöntőket követően állapodott meg. Ronaldo sajnálattal vette tudomásul, hogy Messi 36 gólja már bőven elég a foglalóra.

Ronal-d'oh! 2009.05.07. 13:38:31

@dann: Ez a jelenet szerintem örök klasszikussá válik, bármi legyen a döntőben. És valóban elképesztő befejezés volt.

Tika_ 2009.05.07. 13:38:52

vitatott esetek:
SZERINTEM

Malouda vs. Alves: gyömöszölték egymást, már ott le kellett volna fújni. Utána meg a világ vicce lenne az alapvonaltól 11-est adni. Teljesen jó ítélet.

Drogba vs. Abidal: Drogba tök véletlenül belerúgott hátulról Abidal lábába, és elesett. Semmi, van ilyen a fociban sok. Teljesen jó ítélet.

Anelka vs. Abidal: Úgy láttam, Anelka feldobta magát, de olvasom, hogy felülről más látszik, meg fogom nézni. Egyelőre azt mondom, sárgát kellett volna adni Anelkának, de lehet, hogy ezt módosítani leszek kénytelen.

Piqué: önkéntelen mozdulat, de ez mondjuk télleg grízes. Szerintem szigorú lett volna érte a 11, de ugyanúgy magyarázható, mint így. Főleg a többi véleményes miatt. Rossz ítéletnek ezt sem mondanám.

Ballack vs. Etoo: vállnak láttam, de még visszanézem. Tök önkéntelen mozdulat, ezért ugyan nem jár büntető. Jó ítélet.

+
Puyol ritka ostoba módon sz*rta el ezt a meccsét, és nagyon hiányzott, mert ő a csapat szíve. Dani Alves még ostobább módon érte el, hogy kihagyja a döntőt.

jazs 2009.05.07. 13:39:35

@kroos: Köszönöm.
A távoli képen tényleg úgy tűnik, hogy beérhette volna.
Így most azt mondom tényleg meg lehetett volna adni.
De még úgyis ott van a jogtalan kiállítás.
A büntetőt meg be is kellett volna rúgni, amit, ha Drogba vállal el, akkor lehet, hogy kihagyta volna azt is.Akkor lehetne igazán puffogni, ha a végén a Barca ajándékba kap egy gólt és nem akcióból rúgják.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.07. 13:39:36

de mit nyilatkozott volna mourinho (pl. a bíróról) ez a meccs után, ha még mindig ő a chelsea edzője?

Petykó Pajti 2009.05.07. 13:41:24

@dann:
A döntő után Lionel Messi legfeljebb annak fog örülni, hogy végre látta a Colosseumot.

Ronal-d'oh! 2009.05.07. 13:41:57

@Tika_: uk.eurosport.yahoo.com/07052009/58/champions-league-ref-bad-ovrebo.html

angol gyűjtés.

@dann: szerintem meg kéne nyerniük ahhoz a Bl-t. Tavaly Ronaldo azért kapta, előtte Kaka is, Ronaldinho is. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy elég legyen Messitől annyi, hogy a bajnokságban meg a negyeddöntőig brillírozik.

dann (törölt) 2009.05.07. 13:42:58

@nekedX: ezt a részét evidenciába vettem:)

neeskens 2009.05.07. 13:43:32

@dann: erre írtam korábban, hogy Messi egyelőre nem elég érett ahhoz, hogy akkor legyen vezér, amikor a csapatának szarul megy.

Ugyanez történt vele a Copa America döntőn, tök súlytalan volt.

Én amúgy a Barcának szurkolok, de: abból a Manchester tartom esélyesnek. Egyszerűen azért mert Ferguson jóval rutinosabb edző és főleg mert sokkal több taktikai variációja van.

lonicera 2009.05.07. 13:45:35

kéne már egy összegzős poszt, mert a tököm se fog cirka 1000 kommentet végig nézegetni, aminek ráadásul a fele baromság:)

Ronal-d'oh! 2009.05.07. 13:45:52

@neeskens: Hát ja, a Barca védelme kiherélte tegnap saját magát.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.07. 13:46:15

na ezért nem csipáztam Ballackot soha:

"Nem tudom, hogy csalás volt-e vagy se - de remélem, hogy nem!"

www.bild.de/BILD/sport/fussball/champions-league/2009/05/06/chelsea-london-fc-barcelona/spielbericht.html

szpecnaz 2009.05.07. 13:46:46

@Tika_:

milyen szép szentimentális duma...:)..könnyeket csaltál a szemembe...a küzdő barcelona, szinte elöttem van a kép egy új festményről...az öröm könnyei...csak nem kampánybeszédeket is szoktál írni?:)

HPR 2009.05.07. 13:47:22

Nem tudom volt-e már vagy se, mert nincs kedvem itt mindent végigolvasni, szerintem kezdö pszichológus komoly anyagra lelhetne a posztok között... de mégis leírom:
Sajnálom a Chelsea játokosait, föleg Lampardot, Terryt, Essient és a többieket, hogy kiestek, mert szar érzés így kiesni... A markukba tartották a Barca tökét... De Ballack, Anelka és föleg Drogba pont ezt érdemelték.
Röfögve nevettem Ballack és Drogba elöadásán az 1:1 után.

Guardiola szerethetö fej, de viszont még pár dolgot meg kell tenulnia, sztem:
Cserélni a 60. perc elött is lehet, Eto'o nem Henry, ergo nem tud a szélen játszani, és ha valakinek nem megy a játék, akkor nem kéne a kezdöcsapatba rakni (Keita, Alves).

dann (törölt) 2009.05.07. 13:47:27

@Basti: egy nagy alattomos bunkó, de úgy néz ki, hogy még hülye is :D

Tika_ 2009.05.07. 13:47:28

@nekedX:
Drogba vs. Touré: az elején Touré visszahúzta Drogbát, ez szabad és sárga Tourénak. Utána a becsúszás már a labdát rúgta el. + Drogbát is persze... - bár ő azért tegnap este elég könnyen borult ;). Az ilyenért nem adnak 11-est egy BL elődöntőben.
munkahelyen nincs videó, így újranézni este tudok

BK 2009.05.07. 13:47:37

"Több Chelsea-játékos célozgatott rá, az UEFA nem akart egy újabb angol házidöntőt. José Bosingwa a portugál állami RTP televíziós csatornának adott interjújában csalónak nevezte a bírót, szerinte a norvégot megvette a Barcelona.John Terry nem említett csalást, inkább csak utalt rá. "Nem csalt a bíró, csak nem teremtett egyenlő feltételeket. Amíg egy játékos egy rossz meccs után kikerülhet a csapatból, egy bíró a rossz teljesítménye után úgyanúgy fújhat a következő meccsen.” " sportgéza-cikk

azért látszik, hogy ebben a Chelsea-ben továbbra is Terry és Lampard az, akiben van elegancia és van eszük is gondolkodni. azért azon is el kellene gondolkodni, hogy a Chelsea-játékosok a legpitibb játékmegszakítához is rögtön pofát és szöveget löktek. Hiddink minden zsenialitása sem elég ahhoz, hogy ezt pár hónap alatt beléjük verje. meg ahogy Drogba viselkedett a lecserélésekor, na azután a minimum lett volna Hiddinktől két pofon és ott az oldalvonal mellett 100 guggolásból felugrás.

a csalózás pedig NEM MENŐ. és aki 160-as vérnyomás alatt gondolkodik rajta 15 másodpercnél többet, az kiröhögi önmagát. volt négy elég kérdéses eset. ebből kettő egyáltalán nem tizenegyes. a kéz az egyértelmű, de újra mantrázni kell: a partjelzőnek real-time kell döntenie! hiba, de ekkora sebeségnél sajnos benne van. Touré szerelése véleményes lehet, szerintem tisztább volt Fletchernél, nem hinném, hogy PL-ben befújják, itt se tették. Barca-kiállítás vicc. DE. ezek mellett talán azt sem szabadna hagyni elsikkadni, hogy emlékeim szerint a mezőnyben is teljesen következetlenül fújt meg lapozgatott. hülye bíró. szétfújta a meccset, MINDKÉT CSAPAT SZÁMÁRA. DE !!! ebből a korrekt elődöntőt nem úgy kell képezni, hogy kivonjuk belőle a legfeltűnőbb 5-6 ítéletet !!!

a Chelsea, a világ jelenlegi legmasszívabb és fizikailag legerősebb csapata okkal több helyzetet dolgozott ki ellenfelénél hazai pályán egy BL-elődöntőben. őszintén, vártatok mást? ez biztos volt, hogy így lesz. de a továbbjutás ilyen helyzetben nem ezen dől el. itt a küzdés számít, hogy ki emnnyire koncentrál az óriási sebesség mellett adódó helyzeteknél. a két gól pedig gyönyörű volt.

és a legfontosabb: Guardiolanak meg kell tanítania, hogy a zsugázást abba lehet hagyni 18 méteren is egy lövéssel! mert így ér valamit egy ilyen ellenfél ellen a labdatartás.

mickeyknox 2009.05.07. 13:48:37

már csak 10.... és élet az ezredik kommeneten túl! :)

Glory 2009.05.07. 13:48:39

csak ennyit akartam

Glory 2009.05.07. 13:50:43

mindenki arra var hogy vki irjon?? :D

dann (törölt) 2009.05.07. 13:51:19

jah

Tika_ 2009.05.07. 13:51:34

azért így számolni már nem sportszerű...
sokat néztétek a tegnapi meccset? ;)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.07. 13:52:09

akkor majd én kérném az a fotót :))

Glory 2009.05.07. 13:52:15

te szemetladaaaaaaa :DD

lonicera 2009.05.07. 13:52:50

komment reloaded: kéne már egy összegzős poszt, mert a tököm se fog cirka 1000 kommentet végig nézegetni, aminek ráadásul a fele baromság:)

na végre, sikerült berakni ezt a hülye blognevet a nickem mellé, de nehéz volt..:)

és 1000!!!!! :D

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.07. 13:53:01

f*/**omhba :D
Csalás...!!!

Glory 2009.05.07. 13:54:00

@nils_h: teged mar reg kikellett vonal allitani :)

Ronal-d'oh! 2009.05.07. 13:54:11

@Glory:@nils_h: azért ne csak flood legyen már...

@BK: Igen, lehetne realtime döntéshelyzetre fogni, de például az elsőnél (MaloudaAlves) a spori nem volt tíz méterre az esettől, pontosan látni kellett volna, hol szabálytalankodnak. Egyszerűen nem AKART tizit adni a Chelseanek, és ez a végére egyre feltűnőbb lett.

Everred 2009.05.07. 13:54:30

@mehr luft: Hát, így még egyszer visszanézve a dolgokat, ez bizony négy meg nem adott tizenegyes. Elég elképesztő.

nils_h 2009.05.07. 13:55:09

mezlevétellelátócsendreintésetáncpacsiasrácokkalhasoncsúszás
:)

Ui.: kösz a segíséget! igazi csapatmunka volt!

Tika_ 2009.05.07. 13:56:47

@nils_h: kinek szurkolsz, mi? (pofon)
Ha a Barcának, akkor TUTTTI csalás volt a tegnapi meccs!!! (pofon mindkét oldalról)
Mennyiért vetted meg panchot? (pofon) benitot? (pofon) donellyt? (3 pofon)
100 GUGOLÁS!!!
ÉS TÁLCÁN KÉREM A VIKING MAJOM FEjÉT, KISKÖCSÖG!!!

:)))))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.05.07. 13:57:30

Üzenem Bede Mártonnak, hogy bár az általam olvasott megszólalásai nekem igen gyakran nem tetszenek, amit a tegnapi meccsről a sportgézán ír, szerintem kimeríti a "kiegyensúlyozott, objektív elemzés" fogalmát. Egyetértek. :-)

1. mintha nem lett volna még sosem 1000 komment NST-n
2. ez is jelzi, hogy a dinamó-bara összecsapás, hát minimum vitás lett, de ugye a focit pont ezért szeretjük
3. te jó ég, mi lesz itt a döntőben...????

+1. Ahogy Bede írja: decemberben mindenki aláírta volna, hogy úgy lesz igazságos, ha MU-Barca lesz a BL döntő. Ez bejött, akkor miért e nagy sírás, nem tudom :-DDD

avenger13 2009.05.07. 13:59:24

heinrich, meg van az 1000 fellőhetitek az új posztot.

K_dako 2009.05.07. 14:04:19

Amennyire szimpatikus lehet a Barca, annyira nem vagytok azok, ti a szurkolói. most ezzel jönni, hogy a 4-ből egy eset sem volt igazán tizenegyes, mert Piqué nem olyan szögben tartotta a kezét, meg Maloudát igazából a hülye frizurája miatt rántotta le Alves. A 4-ből 2 tuti tizenegyes, a Barcának, a MU-nek, de még a Tökölnek is, ha normális bíró vezeti a meccset.
A norvég spori is elismerte, többször is hibázott, azt hiszem, ez elég.
Persze sokra nem megyünk ezzel mi Chelsea-szurkolók, kenjük a hajunkra, azzal együtt, hogy idén csak a Chelsea tudta megállítani a Barca játékát.
persze nem lenne miről beszélni, ha Didi egy helyzetet bever...

nils_h 2009.05.07. 14:04:44

@avenger13: könyörgöm, oda senki ne írja be, hogy melyik 11-es volt 11-es és melyik nem11-es volt 11-es. Meddő.

de niro 2009.05.07. 14:08:13

Érdekes módon kezd olyan közmegegyezés kialakulni - kivéve Csöncsönt, aki egy monthy pyton-i figurához hasonlóan, amelyik karok és lábak nélkül, a földön fetrengve üvöltözik a másik legyőzéséről -, hogy a Chelsea jobb volt, lefocizta a Barcelonát, elöl is, hátul, szenzációsan védekeztek, fantasztikusan támadtak, de a lehetőségeiket valóban elpuskázták.

Ezzel szemben a Barcának nem voltak lehetőségeik, a - megvett és/vagy dilettáns - bíró nélkül sima három gombóccal utaztak volna haza, mégis továbbjutottak, és ezzel azt hiszem minden jóérzésű emberben - úgy tűnik egyébként ebbe a körbe most a Barca-drukkerek is beletartoznak - hiányérzetet és a fociból való - természetesen ideiglenes:) - kiábrándultságot okozva.

Éppen ezért - bár egyáltalán nem szeretem a Unitedet - a döntőben a címvédésért fogok szorítani.

doktor.dikhed 2009.05.07. 14:09:20

Tegnap lágyszívű voltam. Ma visszanéztem és mind a négy eset tizenegyest ért volna.

1. Malouda lerántása egyértelmű
2. Piqué kezezése egyértelmű
3. Drogbát a tizenhatoson belül, métereken keresztül rugdosta a védő jobb oldalról úgy, hogy a labda közelébe sem ért...
4. Visszanézve, Eto nem a testét védte. Igaza volt az angol kommentátoroknak. Ha egy kapura tartó lövést ilyen magasra tett kézzel hárítasz, az tizenegyes.

Durva :)

avenger13 2009.05.07. 14:14:03

@doktor.dikhed: szerintem továbbra is csak az általad említett első kettő volt 11es. Drogba futkározott vígan, aztán amikor látta, hogy jön valdez elesett. A probléma azzal van, hogy ha drogba csak akkor esne amikor tényleg rúgják, akkor a játékvezetők nem hinnék mindig azt, hogy dobálja magát. tegnap is fetrengett egy csomót. tonival is ez a baj, hogy ha már felugrik fejelni, fújnak mert biztos lökött, vagy les. etoo pedig nem kezezett, nem is alra ordult felugrott és a felkarját agyon rugta ballack. most erre miért adnának 11est? általában így ugrik fel mindenki, nem sáncolni akarta ballackot.

gibson 2009.05.07. 14:17:22

@nils_h:

szerintem te nyertél, kérd el a fotókat nekünk mindenképpen!

realm 2009.05.07. 14:21:35

Na akkor én is leírom:

Szerintem két jogos (Pique-kéz, Drogba-Abidal) és két véleményes (Malouda-lerántás, Etoo-kéz) tizenegyestől fosztották meg a Chelseat, aki végig uralta a mérkőzést, és megérdemelten jutott volna tovább.

Abidal kiálltása szintén véleményes volt, szerintem jogos volt, mert Anelka nem önszántából esett el, miközben 1 az 1-ben vihette volna Valdesre.

A bírót egy időre el fogják meszelni, habár a szándékos csalást nem feltételezném (skandinávoknál egyszerűen nem tudom ezt feltételezni).

Hihetetlen, hogy a spanyol foci fényévekkel van lemaradva az angoltól.
Taktikailag, erőnlétileg, profi-szemléletmódban stb. egyszerűen nincs párja a Big3-nak.

Sath 2009.05.07. 14:26:05

@de niro: abban az egyben tévedsz, hogy nem sima sima 3 gomboccal utaztak volna haza, mert azért ők is lőttek egy szabályos, szép akciógólt. Még ha a meccsen az egyetlen kapusralővéskükből, akkor is.

A bíró dolgában egyet értünk, elk*rta, nem kicsit nagyon.

De a kutya ott van elásva amit te is írsz:
"fantasztikusan támadtak, de a lehetőségeiket valóban elpuskázták."

Drogba konkrétan 3 ziccert a 2 meccen, ha egyet beakaszt ünnepelhetett volna, ahelyett hogy szánalmasan üldözi a bírót.

Meg még egy dolog bántja a szemem, Hidding nyilatkozata, miszerint ilyen rossz bíráskodást még nem látott. Na akkor üsse be a youtube-on hogy dél-korea-olasz, vagy dél-korea-spanyol mecs, történtesen ott volt az edző, csak a f*sz jobbik felén állt.
Ott a spanyolok asszem, nem akarok hazudni, 3 szabályos gólt konkrétan berúgtak, de nem adták meg egyiket sem.

HPR 2009.05.07. 14:27:07

Ez a Drogba Ballack duó annyira unszimpatikus nekem, hogyha megvenné öket a Milan, kiszaladnék a világból...

doktor.dikhed 2009.05.07. 14:31:39

@avenger13:
Én nem vagyok Chelsea drukker. Elég pártatlanul nézem.

Nézd vissza Drogba esetét. A labda a bal lábán, Abidal pedig métereken keresztül rugdossa a jobb lábát. Nem talál labdát, a közelébe sincs, a kontaktus drogba lábával egyértelmű.

Fejmagasságba emelt kézzel pedig nem védekezhetsz. A tested védheted leszorított kézzel, de nem emelheted fel a kezed.
A lassításon pedig látszott, hogy Eto a labdát nézi, látja, hogy kapu felé tarthat, és felemeli a kezét. A bíró néhány méterre állt.
Sorfalban sem érhetsz bele felemelt kézzel. Azért is tizenegyes, vagy szabadrúgást kell adni, attól függően, hogy hol történt, és meg is szokták adni.

www.youtube.com/watch?v=SASM_NzheK0

Itt is eléggé kielemzik, és igazuk van.

de niro 2009.05.07. 14:35:31

@Sath: Valóban berúghatott volna egyet-kettőt Drogba, de ez egyáltalán nem menti fel a bírót, mert Drogba góljai nélkül is sima lett volna, még akkor is, ha maga Laporta vezeti a meccset.

Hiddink esete pedig tényleg furcsa, én olasz drukkerként gondolhatod mennyire kivoltam a dél-korea elleni kieséskor, de ettől függetlenül most igaza van, másfelől meg nem hiszem, hogy azt az ő utasítására/beleegyezésével csalták el akkor, de tényleg elcsalták.

avenger13 2009.05.07. 14:58:09

@doktor.dikhed: az angoloknak fáj persze, ezért ők mindenre befújhatták volna. ha métereken keresztül rugdosták drogbát, akkor miért csak akkor esett el, amikor már nem volt nála a labda. egészen érdekes módon addig tudott futni. egyszerűen feldobta magát. a etoo esetében már honnan látta volna, hogy pont arra fogja rúgni ballack a labdát? előbb ugrott fel. ha az alkarját találja el ballack, azt mondom, hogy 11es, de így ,hogy hónaljon rúgta, így nem.

doktor.dikhed 2009.05.07. 15:06:04

@avenger13:
Ez esés előtt rúgta meg utoljára Drogbát. A visszajátszáson látszik.

Eto meg felkarral ért bele, de érted...felemelt kézzel nem érhetsz labdába és ennyi.

felemelt kéz (felkar) ér labdába + tizenhatoson belül történik + kapura tartó lövést akadályoz + a bíró néhány méterre áll

Az első kettő feltétel elég a tizenegyeshez. A második kettő pedig ahhoz, hogy ez a bíró soha ne vezessen nemzetközi meccset :)

Kicsit sajnálom a Barcát, mert ha nincs ez a négy eset, a rossz teljesítménnyel való továbbjutás az ő erejüket jelzi, hogy ha nem megy a szép játék, akkor is ki tudnak erőlködni egy győzelmet. Így viszont a bírói tévedésekről szólt ez e meccs.

A Chelsea fanok meg jogosan dühösek. Itt nem arról van szó, hogy elnéztek 1-2 vitatható esetet, hanem sorozatos súlyos tévedésekről.

danesdzsu2 2009.05.07. 15:11:22

@Adamfark: Miért fenyegetne téged a dilettantizmus veszélye, ha elismered, hogy nevetséges volt az a kiállítás?:)

avenger13 2009.05.07. 15:18:20

@doktor.dikhed: az utolsó két bekezdéseddel egyetértek. szerintem a másik kettő nem volt tizenegyes, megnéztem én is. de amit én megadtam volna, az is bőven elég lett volna a chelseanek. mindegy.

mickeyknox 2009.05.07. 15:26:31

bazdmeg

"Wenger elsősorban a csapat szurkolóit sajnálta a kiesés után, pedig akkor még nem is tudta, hogy a klub egyik kenyai rajongója a búcsú miatt öngyilkos lett. A 29 éves Suleiman Alphonso Omondi a barátaival nézte a meccset egy nairobi bárban, majd a kiesés után sírva ment haza. Barátai másnap döbbenten értesültek róla, hogy éjjel a háza teraszán felakasztotta megát. Arsenal mez volt rajta."

BruceWayne 2009.05.07. 19:24:54

kommentrekord.....? :-)

nekem mindkét csapat a kedvenceim közé tartozik hosszú évek óta (szerintem ezzel itt tuti egyedül vagyok :-), elég furcsán is éreztem magam a párharc során, tegnap sajna csak az első félidőt láttam, de így visszanézve az eseteket azt hiszem elfogultság nélkül mondhatom hogy a kiállítás erős volt és a 4-ből csak 1 ért 11-est (a 3.), legalábbis az én meglátásom szerint

_alerob 2009.05.07. 19:33:07

Nem láttam a két meccset, de meglepődtem amikor azt olvastam, hogy a Chelsea jobb volt. Azt hittem a Barca nagyon elpáholja őket de mégse ez lett.
De két dolog mégis, úgy hogy nem láttam (sajnos)

- Sokkal jobb lesz így a döntő (nekem mindenképp)
- A Chelsea drukkerek ne legyenek mérgesek, mert már a Juventus ellen meg ők mákoltak tovább.

Most már remélem a Barca nyer, és remélem jövőre az olaszok is visszaállnak a régi kerékvágásba

(bazdmeg két hét után újra van neten yee)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.08. 13:26:58

@nils_h:
még le is kell fényképezni, nincs elfelejtve :)

nils_h 2009.05.08. 15:50:49

@pote: lehet, hogy a döntőben lemeózom, hogy tényleg ott fotóztatok-e! Érdemes asztalt foglalni, vagy a pultról lehet legjobban rálátni a kapukra? :)

zzoci 2009.05.08. 17:27:23

na ugye megmondtam...
süti beállítások módosítása