Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 27. forduló - Magath mindig meg tud lepni

2009.04.11. 15:25 heinrich

Ilyet még nem látott a világ. Nagy divat lett például az angol WC, ember a holdon, porban a Bayern, a többi kupacsapat viszont odatette magát, tarolt a Hamburg, gerincére bukkant a Bréma. A szokásostól eltérően most nem Hoeness, hanem Magath nyilatkozattal jövünk – még az elmúlt hét kapcsán és újra vállalkozunk jóslatokra is, egy bolondnak ígérkező fordulóban.

Ma a jobb játékosok győztek, nem a jobb taktika – burkolt bele nyilatkozatába egy atomfricskát Felix barátunk, egyenesen Klinsmann orrára, hadd lábadjon könnybe a reformer szeme, ha az egy-két-há-négy-ÖT saller nem lett volna elég. A Wolfsburg még a számos müncheni hiányzó ellenére sem jobb csapat, mint a Bayern, pláne nem öt góllal, pláne nem megsemmisítő Grafite alázással. Ezt a meccset már az öltözőben bebukta a Bayern. Josué egyedül lejátszotta a van Bommel – Zé Roberto párost, Lukas és Bastian hajszálra volt attól, hogy zöld mez legyen rajtuk, Ribéry kettős őrizetben. Legalább azt látta volna az ember, hogy három-egynél a Bayern kijön a béketűrésből és néhány csontrepesztő faulttal jelzik, ők is pályán vannak. Helyette még két gömböt kértek, mézes tölcsérbe, jó sok tejszínhabbal, szívesen benyalják azt is.

Röpke egy hét leforgása alatt Klinsmann – agyő világ – kihúzta maga alól a sámlit, persze akadt néhány jó szándékú  játékosa, aki segített hurkot vetni a kötélre. Bayern mezben így nem lehet játszani. A Barcától gond nélkül lehet négyet kapni, de ahol Oddo – egy öregecske olasz bekk – teszi ki zsoldos lelkét a legnagyobb német klubért, arrafelé jelentős trágyadombot lehet sejteni az öltözőben. Jöhet a nagytakarítás, szerezzünk be egy T-1000 modellszámot viselő nagynyomású tisztítógépet, parkírozzunk le Schweini mergája mellé a szippantóssal, gumikesztyű, dörzsszivacs.

Klinsi nem jött be, ha valami csoda folytán mégis behúznák a bajnokságot, akkor sem tudjuk elképzelni a folytatást. Szétverte Hitzfeld alapjait, a helyére felhúzott buborékpalota pedig hangos pukkanással lett az enyészeté. Nyom nélkül. Egy morzsányi pozitívum nem sok, annyit sem tett hozzá a klubhoz. Persze a játékosai sem. Hatás-ellenhatás.

Nincs sok hátra, itt már leginkább az fog dönteni, kinek van ereje még két reszketeg lépést tenni a labdáért (a Wolfsburgnak valószínűleg menni fog, Magath még mindig meg tudja lepni az embert) kinek van szíve begyötörni a győztes gólt az utolsó percben, ki tudja seggen csúszva javítani a csapattárs legnagyobb bakiját is, kinek van egy jó szava a másikhoz a kimaradt ziccer után. És persze kinek van több nyerő embere.

Bayer Leverkusen–Werder Bremen 2-2
VfB Stuttgart–Hamburger SV 2-2
Borussia Mönchengladbach–VfL Wolfsburg 1-3
Bayern München–Eintracht Frankfurt 1-1
Hannover 96–Hertha BSC 1-1
Schalke 04–Karlsruher SC 2-1
1899 Hoffenheim–VfL Bochum 2-1
Energie Cottbus–Arminia Bielefeld 1-1
Borussia Dortmund–1. FC Köln 3-1

72 komment

Címkék: német bundesliga h beharangozó üveggömb beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr471059471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

füligjimmy77 2009.04.11. 15:51:34

Az összes bajnokság közül mindig a Bundesliga produkálja a legjobb, és legkiszámíthatalanabb végjátékot. Évközben én is inkább olasz/spanyol/angol meccseket nézek, de az évad vége mindig a bundásé nálam.

crouchy 2009.04.11. 16:03:32

@füligjimmy77: mert itt nincsenek kiemelkedően jó csapatok, nagyjából mindegyik amolyan középszar.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.04.11. 16:09:07

@füligjimmy77: a meccsek tényleg jók, de a kiszámíthatatlan végjáték... hát... általában ilyenkorra szokott eldőlni, hogy ezt az idényt is a Bayern nyeri :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.11. 16:24:23

@crouchy: ja, középszar, mint a City :)

füligjimmy77 2009.04.11. 16:38:29

@JClayton: Gondolom, nem igazán követted az elmúlt néhány évet. Valóban rekordbajnok a Bayern, de hogy órisái fölénnyel nyerne, az csak elég ritkán fordul elő. A bajnoki címre most is van 4 jelentkező, az osztályozós helyre szintén, az utolsó UEFA kupát érő helyre odaérhet a Stuttgart, Hoff', 'Kusen, Schalke, Dortmund.

Na, most Schweini is betalált, hálás ellenfél ez a Frankfurt, a legjobbkor jön ez a nagyarányú győzelem, egy kicsit lecsillapítja a kedélyeket. Bár szerintem a Barca elleni zakót mindenki előre elkönyvelte, nem emelte fel a drukkerek vérnyomását különösebben.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.11. 16:52:33

A hoffenheimi második kiállítás NFL-gyanús jelenet volt, atom-tackle.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.04.11. 16:57:52

@füligjimmy77:

visszanéztem az eredményeket, az utóbbi tíz évből háromszor tíz pontnyi, vagy annál nagyobb különbséggel nyert a Bayern. Ez végül is nem kimondottan erősíti meg az elméletemet, de ellendrukkerként szubjektívan valahogy ez volt a benyomásom :)

Egyébként követem a Bundesligát, igaz, az utóbbi két-három évben már nem kevésbé.

A kiesés elleni harc persze mindig izgalmas (de hol nem...), a BL-helyek is egyedül az angol ligában vannak lezsírozva (most ott sem).

kroos 2009.04.11. 17:31:20

@heinrich: csak nem annyiból összerakva.
a hoff.-ra utoljára tettem megint rajtuk uszott el a tippmixem.Meg a diego mezem....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.11. 17:45:35

Szegény Hoffe, szegény Pajáék... :-(

De legalább egy magyar gólt ez a forduló is hozott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.11. 18:05:36

@Csöncsön: Viszont Hajnal betalált és ez jó.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.11. 18:09:11

@kroos: a megjegyzés nyilván cinikus volt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.11. 18:11:56

@pote: ja-ajj, szegény Pöte. Legalább a bennmaradás biztosnak tűnik :)

füligjimmy77 2009.04.11. 19:19:30

Ez a Léderer, ha már pénzt kap érte, miért nem néz utána, Dejagah, Dzeko, Grafite, Neuville nevét hogy kell helyesen kiejteni? Vagy legalább egyféleképpen mondja a hülyeségeit.Amúgy, ha már a bevezetőben szóba került, ennek a Wolfsburgnak van még bőven ereje, ezen a meccsen is látszott. Nem a kondi, vagy a koncentráció hiányán fog múlni.

crouchy 2009.04.11. 19:40:08

@heinrich: igen a City középszar. épp ezért van a 10. vagy hányadik helyen. Középszerű játékosokhoz, vásároltak pár önző sztárt. Az egyik fő bajnokesélyes német meg megverte őket otthon. na bumm.

Woland 2009.04.11. 20:20:48

Grafite nevet minden nemet kommentator "Grafics"-nak ejti? nem tudok rajonni mi ennek a magyarazata. Dzekonal is csak most lattam csak hogy van egy kacsacsor a "z"-n : ) Dzseko - tuti hogy Jacko-rol neveztek el : )

Woland 2009.04.11. 20:25:21

@crouchy:

a Hamburg-Citeh jatek kepe alapjan 8-1 kellett volna hogy legyen. ilyen mertekben meg egyetlen csapat sem dominalta hulyere oket a PL-ben (egesz Angliaban is csak a Nottingham Forest az FA-Kupaban : )

ugye nem volt meg olyan regen hogy a Liverpool kinkeservesen szenvedett otthon a Citizens ellen a dontetlenert?

a Citeh nem annyira szar csapat, a Hamburg meg egyaltalan nem log ki a Bundasbol felfele. szoval az a totalis dominancia amit az UEFA-meccsen lathattunk elegge sokkolo volt. nekem legalabbis.

Roeder 2009.04.11. 20:41:10

@Woland:
grafite nevét graficsi-nak kell ejteni.kb. öt éve már libertadores kupa meccsen farkas norbi is így mondta.aztán jött léderer a grafit kiejtéssel.akkor aszittem ez egy másik játékos,aztán kiderül hogy ugyanaz a fickó

crouchy 2009.04.11. 20:48:33

@Woland: igen én is láttam, de annyira nem ijesztett meg.
"ugye nem volt meg olyan regen hogy a Liverpool kinkeservesen szenvedett otthon a Citizens ellen a dontetlener"
már 500szor meg lett beszélve, bajnokság-kupa nem összehasonlítható.
"
a Citeh nem annyira szar csapat, a Hamburg meg egyaltalan nem log ki a Bundasbol felfele"
Szerintem eléggé szar csapat a Citeh, ráadásul rossz formában is volt. A Hamburg szerintem se lóg ki felfelé, csak most ugye ott van az élmezőnyben. Épp erről beszéltem, h a Bundásban azért izgalmas a véghajrá, mert nincsenek olyan nagy csapatok mint a többi bajnokságban. A bayern egy kicsit kilóg, álatlában nyer is.

crouchy 2009.04.11. 20:49:47

@Woland: apropó, tavaly a kiesőjelölt boro nem ennyire(8-1) verte meg őket? és ott nem csak a játék képében..

Woland 2009.04.11. 21:36:07

@crouchy:

"már 500szor meg lett beszélve, bajnokság-kupa nem összehasonlítható."

ez elegge otromba egy altalanositas. a Citeh es a Hamburg eseteben olyan csapatokrol beszelunk amelyek egyforman komolyan veszik az UEFA-t es a bajnoksagot is. szoval szerintem teljesen jogos osszehasonlitani kettejuk eredmenyeit a bajnoksagban annak apropojan hogy osztalykulonbseg volt a meccsukon.

ilyen kulonbseget nem lattam meg egyszer sem a PL-ben az idei Citeh meg a tobbi csapat kozott - azzal egyutt hogy legendasan szar az idegenbeli merleguk (annak ellenere hogy a Pool-t azert jol megfingattak). a City of Manchester stadionban meg altalaban van eselyuk barki ellen - de a hamburgi meccset latva a nemetek ellen speciel nem adnek sokat a sikerukert.

a boro elleni 1-8-at meg nevetseges emlegetni. le sem irom az okokat miert, annyira egyertelmu.

Lojzi_ 2009.04.11. 22:09:38

Mostanában jó Bayern meccseket nézni. Kurva sok a gól.
Bayern szurkolóként el tudnék képzelni persze kevesebb gólt több sikerrel, de ne legyünk telhetetlenek.

A Bundesliga második helyet azért szeretném igazán, mert Klinsinek szerintem nem a Bayernnél a helye.
Egy bajnoki cím jót tenne a szőnyeg alá söprési szándékoknak. Pedig baj van bőven.
A keret jó része még a Bundesligához is gyenge, nemhogy a Bayern (elméleti) szintjéhez.
Rensing, Lell, Oddo, Ottl, Sosa nem azok a játékosok, akik miatt a Bayern mez öltöztet. Podolskitól szerencsére már megszabadultunk.
VanBommel, Schweini, Lúcio, Zé Roberto (kora miatt), Altintop és ha a tavalyi formában van, akkor Demichelis remek kiegészítő emberek lennének egy náluk jobb nevekől álló csapatnál.

Timo szerintem jó lesz, Olicot láttam csütörtökön, remélem pirosban is fogja azt tudni, amit ott játszott. Baumjohann meg ingyen megér egy próbát.

Viszont kell:
- egy kapus
- egy jól cselező, akár mélységből is indulni tudó gólerős csatár
- egy, esetleg kettő olyan középpályás, aki Ribéry-t tehermentesíteni, eladása esetén pótolni bírja
- legalább egy középső védő
- legalább egy szélső védő
Ez 5-6 játékos, a jobbik fajtából. Ki kell nyitni a bukszát nincs mese.

Meg persze kell egy edző, aki soha, de soha nem hozza be 9. védőnek Ottl-t egy csatár helyére.

füligjimmy77 2009.04.11. 22:18:12

@Lojzi_: Olic is már 30 éves, ráadásul nem egy Davor Suker. Borowski szerintem nagyon kevés lehetőséget kap, ahhoz képest, hogy a ragyásképű milyen szánalmas teljesítményt produkál. Van Bommel, Lucio túl van pályafutásánaka zenitjén, Zét egy bizonyos szint alatt én soha nem láttam játszani, de már ő se olyan fickósan rohangál, Klose, Toni, csak ugyanazt tudom ismételni, a legjobb éveiken már túl vannak. Az ifik pedig... az eredmények magukért beszélnek, eddig villanásoktól eltekintve senki nem tudott felnőni a feladathoz.

Titi120 2009.04.11. 22:56:28

@Lojzi_:
Ha annak idején Jansent tartjuk meg Lell helyett, akkor nem kicsit jártunk volna jobban.

Demichellisről, Lucioról, Altintopról, Schweiniról pontosan tudjuk, hogy tudnak az idei formájuknál jóval jobban is játszani, nem bélyegezném egyiküket se kiegészítő embernek a jövő Bayernjében.Zé Roberto idén is húzóemberünk, még jövőre is az lesz jó eséllyel.

Sosa mostanában egyre több lehetőséget kap, és szerintem fokozatosan rá is szolgál, ma is egész jó volt.A srác még nem egyenlő Dos Santossal nálam.

Ellenben Lelltől már minden bajom van, Oddo padra még jó lehetne, de inkább ballagjon haza Milanoba, és keressünk valami fiatal, német gyereket helyette.
Mármint a padra, mert a kezdőbe szintén kell egy szélsőhátvéd még.

Van Bommel sajnos már hosszabított 2012 -ig, pedig nem kicsit örültem volna távozásának.Nem való ő ide, a cséká szalag meg nem való rá.

És a legfontosabb: kell egy új edző.Nem tudom ki, de valami tapasztalt, nagy név.
Ja, és telihold van.Épp most néztem ki az ablakon, egyébként ennek semmi köze az előzőekhez. :)

rizla 2009.04.12. 06:45:16

hajnal, aki nem tud távolról lőni

www.dailymotion.com/swf/x8y5sf

a kapus benne volt kicsit, dehát szart sem láthatott a labdából, meg onnan így rátekerni is kedvesen meglepő

kroos 2009.04.12. 09:28:16

biztos voltam benne hogy Heinrich dortmund drukker csak azt nem tudtam hogy Heiko vagy Jörg tiszteletére választotta a nicket.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2009.04.12. 10:30:25

@kroos: heiko herrlich? vagy volt régen egy heinrich is (a háború előttről?)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.12. 11:02:36

@kroos: minden vagyok, csak Dortmund drukker nem. Főleg nem a Juve-BVB bek döntő óta :) a heinrich csak a német focinak szól.

@rizla: grat, sikerült belekapaszkodni valamibe, de ebbe inkább nem megyek bele még egyszer. Egyébként ha Messi stukkol két gólt egy szezonban, akkor már jól fejelő játékos lesz?

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2009.04.12. 11:22:20

@heinrich: A következő post szólhatna a Hoff-ról, mert már utolsó előttiek a rückrunden tabellán:)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.12. 11:41:38

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: egyelőre ennyi a hoff-ról, egy perc alatt két kiállítás, a másodikat külön érdemes megnézni (főleg, h Sestaknak semmi baja)

www.youtube.com/watch?v=1jyabG1WgS4

danesdzsu2 2009.04.12. 11:51:58

@heinrich: Nekem az első érdekesebb volt...

rizla 2009.04.12. 16:18:48

@heinrich: őszintén mondom, nem hittem, hogy ugrani fogsz. vehetnéd magad kicsit kevésbé komolyan olykor.
hajnalnak egyébként idén ez a második 20 méteres gólja, ennél több nincs például xavinak se, elhiheted. amúgy azt én nem mondtam soha, hogy olyan remek távoli lövő, úgyhogy a messis példa nem releváns (csak annyit mondtam, hogy tud/képes).

azért abba belemehetnél, hogy mennyire is van rossz szezonja a bvb-nek és hajnalnak, komolyan érdekel a véleményed.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.12. 16:55:11

@rizla: haha, nem hitted :) Akkor nem írtad volna oda a talányos kis megjegyzést. Ha nem egy éves lenne a téma közöttünk, nem is válaszoltam volna, de gondoltam így megér egy sort. Nem magamat veszem komolyan, hanem a véleményem, amit akkor írtam.

A BVB-t a nyolcadik helyre tippeltem a szezont előtt, most is ott állnak.

'A keretet vizslatva Hajnal igencsak magára lesz utalva, és hiába remekel előkészítésben, ha egyszer nincs kinek/kivel. Ebben a helyzetben majd mindenki tőle várja a mannát, amivel nem biztos, hogy képes azonosulni.'

A Dortmundnak van a legtöbb döntetlenje a ligában, jó lett volna, ha Hajnal legalább néhányat így, vagy úgy, de el tud dönteni. Most 4+7-tel áll, kiemelkedőnek semmiképp sem nevezném, olyan emberek vannak előtte a gólpassz listán, mint Steinhöfer vagy Bruggink. A Dortmund a legegységesebb, legjobb szellemiségű csapat talán az egész ligában. Hajnalnak nem az a dolga (mint a többieknek), hogy kettészakítsa magát minden meccsen, hanem hogy eldöntse.

Rendben van Dortmundban, de ő nem várhat másra, a keret tele kockaagyúval. Neki kell megoldani, és ebből keveset látni, három-négy fordulókat pihenget, aztán megint játszik egy kicsit. (lásd még: válogatott).

Klopp nagyon összekapta őket, ég és föld a tavalyi és az idei szezon, sima respect. De ahhoz, hogy el lehessen mondani, Hajnal igazán jó játékos, sokkal egyenletesebb játék kellene, több kulcsfontosságú megoldással és akkor a meccseik fele nem lenne döntetlen.

Szokás szerint azt tudom mondani, más mércét takar kettőnknél az 'nagy játékos' és a 'nagy szezon'.

rizla 2009.04.12. 17:14:42

@heinrich: frissítsd a statisztikáidat henrik, hajnalnak 9 gólpassza van, a transfermarkt szerint 10. a kanadai táblázatot tekintve nem sokkal van lemaradva az első 10 helyezettől, a dortmundban pedig nyilvánvalóan az élen áll. az isteni rosicky is ennyit teljesített a legjobb bvb-s szezonjában, bajnokok lettek.
hogy ez nem lenne jó szezon? gondold át. "nagy szezonról" nem beszélt senki, én biztos nem..

"A Dortmundnak van a legtöbb döntetlenje a ligában, jó lett volna, ha Hajnal legalább néhányat így, vagy úgy, de el tud dönteni."

aha, tehát ha ad mondjuk 10 gólpassz értékű labdát, és mindet elszúrják, akkor kenjük hajnalra, miért nem döntötte el.. mert volt ilyen meccs is egyébként.

"Rendben van Dortmundban, de ő nem várhat másra, a keret tele kockaagyúval. Neki kell megoldani, és ebből keveset látni, három-négy fordulókat pihenget, aztán megint játszik egy kicsit."

mi az, hogy neki KELL megoldani? miért? mihez? hogy világklasszisnak nevezhessed? vagy miért?

"De ahhoz, hogy el lehessen mondani, Hajnal igazán jó játékos, sokkal egyenletesebb játék kellene, több kulcsfontosságú megoldással és akkor a meccseik fele nem lenne döntetlen."

és újra: vicces, hogy szerinted hajnal a felelős a bvb sok döntetlenjéért, mert "nem dönti el". ez egy csapatsport.

rizla 2009.04.12. 17:18:35

bocs, frei megelőzi. dehát ő a dortmund legtöbbre taksált, legmagasabban jegyzett játékosa.

rizla 2009.04.12. 17:34:12

amúgy ha már kanadai táblázat, pár érdekesség:

hajnalt (4+10) a középpályások közül csak ribery (7+7), marin (4+11), salihovic (5+10), svejstejger (4+11), diego (10+7), és misimovic előzi meg (6+17), ebből 3 egyértelműen bajnokaspiráns csapatban játszik, de diegonak is abban lenne a helye, nem véletlenül becsülik 20 milkára az árát.

gólpasszok tekintetében az 5. helyen áll, ez is elég tisztességes, főleg, hogy a 2. schweinsteigernek is csak eggyel több van eddig.

szóval lehet, hogy tomi nem tartozik a bundesliga legnagyobb, legdrágább sztárjai közé, de hogy ne menne jó idényt, az egyszerűen nem állja meg a helyét. picivel több szerencsével a dortmund uefa-kupás helyen állhatna, és arra azért ne fogadjunk nagyobb összegben, hogy nem is fog, az élmezőny a 9. helyig bezárólag iszonyatosan tömörül.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.04.12. 17:37:01

@rizla: lemaradtam a vita elejéről, de rizla, most szerinted hajnal tényleg fasza, amit csinál??

nem bárkihez hasonlítva, hanem AZ, amit a csapataiért tesz (incl. válogatott), az fasza?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.12. 17:44:54

'"nagy szezonról" nem beszélt senki, én biztos nem..' - abban a posztban, amiből már fent is idéztem, pont ez volt a kulcsmondat, azaz kb.: ' nem jósolunk nagy szezont a Dortmundnak, sem Hajnalnak' - ebből indult az egész vita, még pontosabban, ebbe kötöttél bele.

Lehet, h volt olyan meccs, amikor adott tíz gólpassz értékű labdát, de ez az ökör Valdez a toronyba rugdosta mindet - de sajnos nem ez a jellemző. Három meccs pihi, egy meccs foci. Garantáltan más lenne a helyzet, ha Petric marad.

Nem akarom világklasszisnak nevezni (egyébként de, jó lenne), és azért kell neki, mert ő az irányító, kvázi a csapat sztárja, ezért vették, én legalábbis erre tartanék irányítót, és mert a többiek agyatlanok, felesleges tőlük bármit várni a szakadatlan hajtáson kívül. Ha meg labdát szereznek, azt adják Hajnalnak, ez a legjobb, amit tehetnek vele. Szerinted én várom tőle, hogy olykor eldöntsön egy meccset, vagy az edzője és jobb bunkó is? Szóval ki más, ha nem ő?

Nem azt mondtam, hogy felelős, netán bűnbak lenne, csak azt, hogy jó lett volna, ha legalább párat el tud dönteni. Sztem elég nagy és kézzelfogható különbség, ha nem az örökös szókiforgatással lennél elfoglalva, még értenéd is. Persze így is érted.

Ok, szar helyen néztem a pontos számokat, de a véleményemen alapvetően nem változtat. Az, hogy Frei mellett ő a Dortmund legjobb játékosa, a szezon előtt sem volt kérdés. Még szép, hogy ő az, ami nem kis dolog.

Rosicky bizonyos szempontból jó példa, nem sok különbség van köztük, csak ő jobban adta elő a semmit is, akasztott pár emlékezetes gólt távolról, meg többet és jobban cselezett, de a látvány meg a külsőség volt a mindene, fele akkora klasszis sem volt, mint amennyire értékelték.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.12. 18:09:01

Természetesen az is lehetőség, hogy Hajnal mostantól romba dönti az összes pályát és UEFA helyen landol a Dortmund, elég egyszerűen be fogom látni, hogy nem volt igazam, tévedtem, rosszul ítéltem meg a helyzetet. Nyilván még uefa sem kell hozzá, csak lássuk végre azt a folyamatosan magas szintű játékot.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.04.12. 18:40:44

anno az ETO-ban volt egy Heinrich, nem tudom, hogy írja a nevét... :) már bocsi, de nem tudtam kihagyni. a Hajnal témához: amióta ott van, kicsit javult a Dortmund, nekem úgy rémlik... ez mutatja azt is, hogy H. Tamás mit ér. a Dortmundnak sokat, az biztos.

rizla 2009.04.12. 19:51:06

@_benito: a dortmundban abszolút húzóember, az egyik legjobb. igen, ez fasza, nem értem ez miért kérdés. a válogatottban sajnos továbbra sem az igazi.

rizla 2009.04.12. 19:53:30

@heinrich: hát párat el is döntött. itt is benne volt mindhárom gólban.

"Ok, szar helyen néztem a pontos számokat, de a véleményemen alapvetően nem változtat. Az, hogy Frei mellett ő a Dortmund legjobb játékosa, a szezon előtt sem volt kérdés. Még szép, hogy ő az, ami nem kis dolog."

na, hát akkor innentől kezdve az a kérdés, hogy a pohár félig teli, vagy félig üres-e. szerinted félig üres, amit nem értek.

kroos 2009.04.12. 20:13:27

@crouchy: nagyvonaluan elfelejtkezel róla hogy a City 160 millát tapsolt el,tavaly meg 60-at.
A Hsv meg ennek a töredékét.

crouchy 2009.04.12. 22:19:57

@kroos: igen, az eltapsolt tökéletes kifejezés, kb 3szor annyit fizettek az összes játékosért mint amennyit valójában érnek. És az biztos, hogy a csapatnak ez nem tett jót. Kik jöttek? egy kiégett, szar Bridge, egy önző kisgyerek Robinho,(stb.) és ez a kettő volt a csúcs-igazolás. (most jut eszembe Bellamy is, aki fogadásból évenként klubbot vált) Attól még hogy valakik költenek egy vagon pénzt, a csapat nem lesz csak úgy jobb.Nyilván a Hamburg sokkal jobban gazdálkodott a pénzével, mert olyan jó játékosokat vett, akikből aztán össze lehetett rakni egy fomás kis csapatot. Tudod, van amit nem lehet pénzért megvenni, minden másra ott a Mastercard.
És ha ez eddig nem volt tiszta, én is úgy gondolom hogy nagyon jól, szépen játszott a Hamburg, és abszolút megérdemelten győzött. Szerintem amúgy a fő nézeteltérés a "középszar" szó értelmezésében van:)

zoltandavid 2009.04.12. 23:53:14

"...még két gömböt kértek, mézes tölcsérbe, jó sok tejszínhabbal, szívesen benyalják azt is."

:DDDDDDDDDD

nem gyenge mondat

kroos 2009.04.13. 08:55:24

@crouchy: igen,és közben pl de jong meg komany a hsv alapemberei voltak.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.04.13. 09:28:49

Ma reggel baleseteltem a tegnapi NS-tal.
Látta valaki? Frank tenyerén 5-ös szám, hogy üzent a Barcának. Vajon mire gondolt? Audi A5-tel szeretne Barcelonában edzésre járni? :))))

danesdzsu2 2009.04.13. 09:46:27

@csizsikpizsik: Szerintem: "Én fizetek 5 millát, csak vigyetek!" ;)

kroos 2009.04.13. 09:49:23

Heinrich mióta mondom neked hogy sestakot centerben kell játszatni?
És ime...

kroos 2009.04.13. 09:51:54

@crouchy: erröl ki tehet?
legalább nekik megvolt a lehetöségük,mih a hsv a kulcsjátékosait sem tudja megtartani.
Én csak anniyt akartam mondani hogy nem ugy kell összehasonlitani öket hogy angol közép csapat/német bajnokesélyes, hanem hogy 160 millio/20 millio.

2009.04.13. 10:20:44

@csizsikpizsik: Nem a Barcának üzent, hanem Daniel van Buytennek (5-ös a mezszáma) akivel igencsak baráti viszonyt ápol, Daniel Belgiumban tartózkodik épp, családja körében, mert édesapja életveszélyes állapotban kórházban fekszik, nemrég szélütést kapott.

danesdzsu2 2009.04.13. 10:58:22

@kroos: Ez érvényes egy Hoffenheim vs. Bayern München-ben is?;)

kroos 2009.04.13. 12:38:48

@danesdzsu2: ez minden csapatra érvényes.

crouchy 2009.04.13. 13:29:53

@kroos: összehasonlítani sokféleképpen LEHET. Mind1 a lényegben szerintem egyet értünk, vagyishogy a Hamburg kevesebb pénzből első látásra jobb csapat mint a City. Mondjuk azt ne felejtsük el hogy van mgé egy visszavágó és benne van h csak rossz napot fogtak ki az angolok.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.13. 14:45:05

@kroos: nem emlékszem, hogy ez lett volna a vesszőparipád, de te tudod. Szerintem Sestak bárhová való, csak centerbe nem, gyakorlatilag egy olyan adottsága sincs, ami erre predesztinálná. Gyors, jól cselez, labdabiztos, kombinatív, veszélyesek a beadásai, segít a támadások felépítésében is, nem értem, miért kellene centert játszatni vele. Ahhoz sem fizikuma, sem fejjátéka nincs, ráadásul egy labdát sem kapna saját magától :)

Miért gondolod, hogy ott jobb lenne?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 15:07:38

nem feltétlenül szeretnék hozzájárulni a poszt szétoffolásához, de szerintem a City valamennyi igazolása racionális volt eddig. az más kérdés, hogy szeptember óta a Citynek tett valamennyi árajánlat automatikusan 50%-kal magasabbról indul.

igazából a tartás hiányzik abból a csapatból és ezt legegyszerűbben bizony edzőváltással lehet orvosolni, akármennyire is sápitoznak majd azok, akik szeptember óta rajzolják a szarvat az arabokra, ha Hughes lapátra kerül.

kroos 2009.04.13. 15:45:25

@heinrich: irtam pedig többször is.
kétfelé bontanám
1,nem hiszem hogy csak a 2 métetes 100 kilos emberekböl lehet jó center,aki meg kisebb mennyen szélsönek.Ez nekem eléggé egerváris-aki ilyen elv alapján milyen fasza ,,centert" csinált juhászból.
Nem hiszem hogy a termet vagy a gyorsaság meghatározza a posztot.sok példa van erre.

2,azért mert tavaly is meg idén is akkor ment igazán jól nekik amikor igy játszottak mert sestak jól használja ki a helyzeteit és nagyon tud érkezni,és mert nincs nála jobb.Rengeteg meccset szerencsétlenkedtek el miechil-klimowic-kaloglu stb mert nem tudtak golt löni.
Ono ad labdát neki.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.13. 15:58:14

"Nem hiszem hogy a termet vagy a gyorsaság meghatározza a posztot.sok példa van erre." Például? :)

2) Azt el tudom képzelni, hogy klasszikus, mélységből érkező középcsatárként játsszon, különösen idegenben, de felállt védelemmel szemben beküldeni középre... Sestak messze a Bochum legjobb embere, és ha őt viszed a lehető legmesszebbre a saját kapudtól (labdától), akkor félő, sosem lesz játékban, mert nem bírják eljuttatni hozzá. Ok, a KSC ellen igen, de a HSV ellen soha :)

kroos 2009.04.13. 16:10:15

@heinrich: pl koller meg saviola csatárok.
xavi-vieira. canna-stam.
Szerintem nagyon alábecsülöd a Bochumot.
A védelmük nem a legjobb de ha jó napjuk van nincs gond velül.imhof dabrowski stabil,utobbi remekül osztja el a labdákat is.a géppuska lábu azaoug,a nagy tehetség Grothe,most visszajött Ono is.
Az eredmények is engem igazolnak mert sokkal több pontot szereztek ha sestak az ék.

SamS 2009.04.13. 16:46:14

Koller nyilván azért center, mert magas, erős és jól fejel. Vicces lenne jobbszélsőt játszatni vele. Saviola másfajta csatár, gyors és ügyes, emiatt játszik csatárt, és nem mondjuk védekezőközéppályást.

kroos 2009.04.13. 16:51:27

@SamS: tényleg?
erre mégis hogy jöttél rá?

SamS 2009.04.13. 18:16:32

@kroos: Látom nem érted. Ők például pont a termetük és gyorsaságuk miatt játszanak azon a poszton. Nem tudsz például villámlábú védekező középpályást, vagy lassú szélsőt mondani, ahogyan alacsony középhátvédet vagy nagydarab szélsőt sem.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.13. 18:22:14

'mert sokkal több pontot szereztek ha sestak az ék.' - he megfeszülök, akkor sem tudok meccset mondani a forduló előttről, amikor éket játszott. Mikor volt ilyen?

kroos 2009.04.14. 08:04:53

@SamS: a koller saviola párhuzam ennek mond ellen.
cannavaro,pl 176 centi.
Maicon 185.
xavi 160 centivel az egyik legjobb belsö középpályás.

kroos 2009.04.14. 08:15:56

@heinrich: 22 ford. cotbus ellen.
20-schalke ellen.
19.-wolsburg ellen
18.-Ksc ellen.
öszintén szolva tovább nem néztem vissza.Ö a házi gólkirály7 gollal,a 2. darowski ami szintén azt támasztja alá hogy miecil-klimowic-kaloglou trio nem jók elöl.De igaz ehhez kell nagyon hogy Ono formában legyen és játszon.
Igazából nekem ez is örömet okozott hogy ilyenekröl kell beszélni,nem csak arrol hogy lell milyen szar,kell egy jobb bekk oddo helyére stb...

danesdzsu2 2009.04.14. 11:35:13

@SamS: Vannak ilyen szempontok is, de nekem most Zsigmond ugrott be, aki a finoman szólva sem beálló testalkatával a világ legjobb beállósa volt, akit valaha láttam játszani.

neeskens 2009.04.14. 13:29:52

Na akkor jövőre jöhet Mattheus a Bayernhez edzőnek.
Az lesz aztán az öröm pajtások

kroos 2009.04.14. 13:51:32

@neeskens: Nem tudom.
lehet nála nagyobb lenne a fegyelem, és nem csak a buddha szobrokat igazgantá napestig meg amerikai fitness programot eröltetne ami az usában a szülés utáni asszonyok csinálnak meg a homárok.
süti beállítások módosítása