Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Szalai Ádám - Juventus!

2009.04.01. 05:13 pote

Már sokadszor szórakoznak így velünk, mezei szurkolókkal. Még mindenkinek élénken élhet az emlékezetében a Figo: sosem fogok a Realban játszani, a Szűcs Lajos: a szívem örökké lila, vagy mondjuk a Berlusconi: szó sincs Ronaldinho leigazolásáról című történet. Ezeknél annyira, de annyira cáfolták a kiszivárgott híreket, hogy már abból gyanút fogott az ember.
Tegnap délután a következő hír ütötte meg a szemünket: Szalai menedzsere cáfolta az olasz klubok érdeklődését. Nocsak-nocsak. Éreztük, hogy itt valami nem stimmel, és valami azt súgta, hogy érdemes fennmaradni és sűrűbben klikkelgetni az olasz klubok oldalain.

A virrasztásban egy Euroliga kosármeccs és az éppen Miamiban zajló tenisztorna volt segítségünkre. Miközben Roger Federer egy emberszabású teniszezővel játszadozott egykedvűen, mi elkezdtük böngészni a Seria A csapatainak oldalait.
Naívan a végén kezdtük, gondolván, hogy kiscsapat lesz az úticél, de a Reggina-Chievo-Lecce-Torino féle oldalakon nem Szalai neve ugrott fel elsőként. Ahogy haladtunk egyre feljebb a tabellán, úgy lankadt a lelkesedésünk is. Igaz, az asroma.it-nél kicsit gyorsabban vert a szívünk, de kezdtünk megbarátkozni a gondolattal, hogy elkerülhetetlen az Inter honlapjának a megnyitása is. Aztán, még mielőtt ez a szomorú pillanat bekövetkezett volna, szinte leesett az állunk.
A Juve hivatalos oldalán Trezeguet esetleges Londonba költözése a fő hír. Ez nem is lepett meg minket, azonban alatta rövid cím, hogy Ranieri már lépéseket tett Trezegól pótlására. Hipergyors klikk, és nem hiszünk a szemünknek. A francia támadó szinte biztos távozásának következtében, egy rutinos és egy tehetséges fiatal csatárt szemeltek ki. Előbbit nem nevesítik még, de utóbbinál a Real fiókcsapatánál játszó, magyar fiút, Szalai Ádámot jelölik meg.
Célkeresztbe akkor került, amikor benevezték őt a BL tavaszi meccseire. Pár hete már komoly tárgyalásokat folytatnak Laczkó Mihállyal, a játékos menedzserével, és úgy tűnik, hogy még a szezon vége előtt nyélbe lehet ütni az üzletet, csak pár formai dologban kell még megállapodni (a szerződés hosszán vannak még viták). Torinóban nagyon bíznak, hogy Ádám is komoly láncszem lesz a klubnál elindult fiatalításnak.

Ennyi a gyors hír. Szívmelengető, hogy újabb sztárklubnál lesz magyar labdarúgó, de félünk is kicsit, mert Filkor is nagyon hamar eltűnt a süllyesztőben. Ádám előtt klasszis csatárok fognak sorakozni, vagyis az első év(ek) nehéznek ígérkezik.
További elemzés az igazolással kapcsolatban _benito-tól várható a későbbiekben. Addig nyugodtan lehet tovább örömködni.

És egyszer igazán elmagyarázhatná már valaki, hogy miért jó az, ha olyan dolgot cáfolnak, amit már az adott pillanatban tudnak, hogy nem igaz. Mintha bármi is múlna rajta.

112 komment

Címkék: juventus szalai seria a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr151039004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2009.04.01. 08:40:07

Filkor elsö nagycsapatos edzése után azt nyilatkozta hogy Stankovic rácsuszott,mert hogy vetélytársat látott bene,féltette a helyét.utolag ez vicces.

szferi 2009.04.01. 08:52:54

@kroos: szerintem már akkor is vicces volt. németh krisztián is csak egy hosszúra nyúlt sajtótréfa, ez van sajnos.

TaDaM87 2009.04.01. 09:07:10

utoljára általános alsóban vicceltek meg ápr.1.-jén
made my day

drani 2009.04.01. 09:25:34

ápr 1-től eltekintve is gyanús, mivel pont mostanság röppent fel Szalaival kapcsolatban a Deporos hír

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.01. 09:39:37

április 1 van, de azért még kiváncsi vagyok, hogy valamely hazai sportportál benyalja-e a hack-et.

montipájton 2009.04.01. 09:40:11

Ja, hogy tréfa, haha. De akkor már miért nem inkább Filkort akarja a Juve.

Mr.AT 2009.04.01. 10:09:42

Ez még április 1-ei viccnek is rossz. :-)

Magyar játékost csak egyet igazolnánk: CSAK a Kristont! :-)

vargamma 2009.04.01. 10:53:16

ez még viccnek is rossz!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.04.01. 11:19:04

Nézzük a jó oldalát, ez jobb vicc volt mintha arra kellett volna az első kávé mellett agyvérzés kapnom, hogy Xavi elment a balettbe és Messi aláírt Pereznek...

lazlo85 2009.04.01. 11:37:25

ha má ápr 1 van akkor igazán lehetett volna több "hír" is
mesi real
c ronaldo city-
giggs viszavonul és a chelsea ifi csapatát edzi
ferguson lemond helyére jön murinho az MU ból
inter murinho helyét átveszi j zanetti
david villa chelsea

ZenZo 2009.04.01. 11:41:20

@lazlo85: azért ezeken jót örömködtem magamban, főleg a Giggsesen :)

lazlo85 2009.04.01. 11:45:03

@ZenZo: jaja énis röhögnék ha lenne min de ezen h szalai juve s legyen és ott is inkább padozzon
ezen sajna nemtudok....

Mémé (törölt) 2009.04.01. 11:51:07

"A Juve hivatalos oldalán Trezeguet esetleges Londonba költözése a fő hír. Ez nem is lepett meg minket, azonban alatta rövid cím, hogy Ranieri már lépéseket tett Trezegól pótlására."

Na itt sántított a dolog. Nincs az a klub, aki ezt tenné...De próbálkozásnak jó volt :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.01. 12:03:01

@lazlo85:
ennyire futotta ma,
a "nemzetközi helyzet" nem segítette a posztok számának gyarapodását.
(inkább a meccsre megyek ki este)

balu11 2009.04.01. 12:11:03

"Puhl Sándor nem vállalta a mai Málta elleni mérkőzéssel kapcsolatos stúdióbeli szakkomentátor szerepét, mert (ahogy a négyszer a világ legjobbjának választott sípmester fogalmazott) "rengeteg visszajelzés érkezett hozzám, hogy egész egyszerűen vállalhatatlan a kinézetem a képernyőn - a Citroenes matrica a hajtókán sem emel sokat ezen -, illetve többször mondok égbekiáltó sületlenségeket, mint sima, semmitmondó közhelyeket.

A sportcsatorna jelezte, hogy a játékvezető helyére gőzerővel keresik az alkalmas jelöltet. A kiszivárgott hírek szerint eddig Verebes József, Csank János és - az utóbbi időben médiaszereplővé előlépett - Waltner Róbert neve merült fel."

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.04.01. 12:16:52

@balu11: Ezen hangosan röhögök két perce legalább :DDDDDDDDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.01. 12:21:25

@csizsikpizsik:

Látod, hogy mi ebben mennyire egyetértünk! :-)

Glory 2009.04.01. 12:23:33

regi vaci izzo, majd a kesobbiekben vac fc samsung drukkerkent kerem csank nevet nem vewrebesevel egy lapon emliteni ;)

Gabez 2009.04.01. 12:32:45

Giovincét peig eladták az Arsenalnak, végül.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.04.01. 13:28:45

@mickeyknox:

de kapós ez a Sanyi!
Én is őt vettem elő a tarsolyból reggel :D úgy tűnik már a kreativitásom se a régi ;))

borgatya.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=611&Itemid=2

WallyB 2009.04.01. 14:06:10

Hehe, a goal.com-on meg az a főcím, hogy Capello lemondott, mert a játékosok egész éjjel piáztak, meg balhéztak az Ukrajna elleni meccs előtt... Mecsoda véletlen egybeesés.
Boldog Április Elsejét mindenkinek, aki ma született...

WallyB 2009.04.01. 14:10:23

Lehet, hogy vissza kell szívnom... bár az egyik pletykalap szerint szó sincs Juvéről, március 22-én íródott és azóta ezen a lapon nem volt írás róla:
www.transfermarketweb.com/index.php?action=read&idsel=33071

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.01. 14:31:44

"Némethben én már nem nagyon hiszek. "

"németh krisztián is csak egy hosszúra nyúlt sajtótréfa, ez van sajnos."

hihetetlen ez az ország, komolyan mondom.
ne vegyétek személyes sértésnek, de ez tényleg nevetséges felfogás, persze az utóbbi bő 20 év valamennyire érthetővé teszi.

valamelyikőtök kifejtené egy kicsit bővebben, miből jutottatok erre a következtetésre? a lehető legkomolyabban kérdezem, nem baszogatni akarlak titeket, meg szeretném érteni ezt a jelenséget.

ZenZo 2009.04.01. 14:41:41

@Basti: nem csak a kreativitásod, hanem talán a helyesírásod sem a régi (no nem kötekedés, csupán építő jellegű kritika :) ), vagy szegény Sanyink nevét direkt németesítetted egy plusz 'h'-val? :)

Glory 2009.04.01. 14:44:56

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: en csak abbol gondolom hogy nezzuk meg a mai tehetsegeket akik jatszanak is. nem lesz pontos de remelem ertheto: messi 22 es hany eve vilagsztar, rooney 23 es 18 volt amikor a mu-ban bemutatkozott es lotte ezeket:
www.youtube.com/watch?v=jOpsKMt26tM
ronaldo 17 volt amikor a muhoz kerult, nani 20 anderson 19. most hirtelen ennyi. en is orulnek neki ha nemeth olyan kurta jo lenne, de lassuk be ha o vmi marha jo lenne akkor mar talan a pool tarcsinal lehetne elorebb. ettol meg lehet belole jo focista, de szerintem is tulhypeolt.

daneeka 2009.04.01. 14:54:27

Husztit is meg akarják venni Nedved helyére. :)

rizla 2009.04.01. 15:09:05

@glorymanunited: hagyjad már rooney-t meg messit könyörgöm. drogba szerinted hol volt 20 évesen?

"ettol meg lehet belole jo focista, de szerintem is tulhypeolt."

mi az, hogy túlhype-olt? mindenki túlhype-olt, aki nem egy kibaszott sztárklubban játszik? ráadásul némethnél erre is simán van még sansz.

azt amúgy nyugodtan szard le, hogy nyáron is megsérült, meg most is. kicsit nehéz úgy végigtolni top formában egy szezont, hogy kapásból az elején lesérülsz 2-3 hónapra.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.01. 15:10:34

@ZenZo:

no nem azért, de az "URi Hoeneß" mellett csak sejthető volt, hogy a THorghelle sem véletlen.
szóval igen, direkt volt :)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.04.01. 15:12:57

@Bezuhov: jól mondja az elvárs.
jómagam is megerősíttem tettem :D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.01. 15:26:13

@rizla: Igazad van, Luca Toni például 25 évesen lett Serie A és 27-28 évesen válogatott játékos. Ami viszont aggodalomra ad okot, az Németh sérülékenysége, de remélem, hogy ez csak egy peches szezon neki.

Ja és azt se feljtsük el, hogy mekkora hendikeppel indul egy magyar játékos, egy portugálhoz, egy brazilhoz vagy éppen egy angolhoz képest.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.01. 15:39:12

@glorymanunited:

Mi a helyzet Riberyvel? van Nistelrooyjal? Sheringhammel?

Egyébként nagyjából a következő Németh története a Liverpoolban.
Az előző szezon első felében sérült volt, utána fantasztikus szezonja volt a tartalékoknál, de tavaly reálisan még nem volt nagy esélye a debütálásra.
Miután visszament nyáron a csapathoz, valamennyi felkészülési meccsen játszott (4 meccsen 4 különböző pozícióban, ami fontos jelzés szerintem).
Közvetlenül ezután megint megsérült. ha nem sérül meg, BIZTOSAN játszott volna a Ligakupában.
decemberben tért vissza a tartalékokhoz, majd miután Keane elment, kölcsön adták 1 hónapra (!!!) a Blackpoolnak, aminek egyetlen logikus magyarázata lehet: számoltak vele a nagycsapatnál. Ott ugye az első meccsén megint megsérült, 6 hétre kiszállt, azóta, ha jól emlékszem, 2 tartalékmeccsen játszott.
Itt érdemes figyelembe venni, hogy a fő negatívuma annak, hogy a Liverpoolban van, nem is elsősorban az, hogy egy sztárcsapatnál kisebb az esélye a csapatba kerülni, hanem az, hogy az angol tartalékcsapat-versenyeztetési rendszer nagyon szerencsétlen, nagyon kevés meccset játszanak. Németh az utóbbi két meccse alapján jelenleg nem is meccsfitt sajnos.

És akkor a szubjektív értékelés, úgy, hogy én tényleg sokat látom játszani: Németh az életemben (28 vagyok) látott legkomplettebb magyar labdarúgó. Egész egyszerűen nem látok gyenge pontot a játékában. Gary Ablett, amikor egyszer erről kérdezték, azt mondta, talán használhatná gyakrabban a bal lábát: a következő meccsen egy gyönyörű ballábas gólt rúgott Al-Habsinak. Ugyanő egy alkalommal Kenny Dalglish-hoz hasonlította, ami az ő szájából (nagyon visszafogott faszi) egészen döbbenetesen hangzott. A korosztályából talán 4-5 focistára tudnám azt mondani, hogy egyértelműen Németh előtt vannak (persze nyilván nem látok minden 19-20 éves focistát eleget játszani).

A magyar sportsajtó hype-ja lehet, hogy baj, de érthető is, a mi helyzetünkben. Valószínűleg tárgyalhatnák okosabban Németh pályafutását, de erre úgy reagálni, hogy az egész CSAK sajtó-hype, legalább akkora butaság.
Másrészt pedig azok, akik az egész Németh-jelenséget valami magyar mediahack-ként kezelik, nem tudom hogyan illesztik be a koncepciójukba pl. ezt az értékelést:

www.skysports.com/football/transfers/scout/0,24035,15198_4154816,00.html

Arról nem is beszélve, hogy a károgók mit látnak, amikor Németh játszik? Tényleg azt látják a szemükkel, hogy nem tid focizni a srác???

rizla 2009.04.01. 15:47:40

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: "Arról nem is beszélve, hogy a károgók mit látnak, amikor Németh játszik? Tényleg azt látják a szemükkel, hogy nem tid focizni a srác??? "

erre nem fogsz értelmes választ kapni, csak azt, hogy de a messi, meg a rooney..
átbaszás, hype, németh nem is lesz aranylabdás!!:((

rizla 2009.04.01. 16:20:44

@popp: "Ja és azt se feljtsük el, hogy mekkora hendikeppel indul egy magyar játékos, egy portugálhoz, egy brazilhoz vagy éppen egy angolhoz képest."

szerintem ez is csak egy tipikus, kanonizált magyar károgás. miért indulna azzal? fülöp is kiszorította a 9milliós gordont. beniteznél max azoknak van hendikepje, akik nem spanyolok, vagy nem úgy hívják őket, hogy gerrard és carragher.
vagy azért indulna hendikeppel, mert a magyarokat alapból elnyomja a világ? moscsakazémecigányvagyok?
bizonyítani kell, keményen dolgozni, és szó nem lesz semmiféle hendikepről.

Strigo 2009.04.01. 16:34:27

@glorymanunited: "regi vaci izzo, majd a kesobbiekben vac fc samsung drukkerkent kerem csank nevet nem vewrebesevel egy lapon emliteni ;)"

Abszolút egyetértek, utoljára Csankkal sikerült elérni a pótselejtezőt, erre 10 éve már hónapokkal a sorozat befejezése előtt esélyünk sincs.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.01. 17:10:35

Habzsoltam a hírt, aztán lassan derültségbe fordultam, aztán egy gyakran használt kifejezéssel zártam:))

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.04.01. 17:23:18

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: a két véglet. Németh Krisztiánból a Magyar Futball Megmentőjéből (úgy, hogy nem is játszott) a Bukott Csatár lett (úgy, hogy nem is játszott).

...és a kettő között, a helyén kéne kezelni az ügyet. Németh egy nagyon tehetséges futballista, aki fényes jövő előtt állhat. Egy-két éven belül viszont muszáj elkezdenie rendszeresen játszani valahol, különben elkallódik. És azt sem lehet majd lemérni, hogy mennyire jó is ő valójában.

jasztreb 2009.04.01. 17:28:39

linkeljetek be lécci hatalmas és/vagy valamilyen zsenialitásra utaló gólt némethk életművéből. tény, hogy eredményes, de zseninek és a "legkomplettebb magyar labdarúgó"-nak nevezni - hát nem tudom.
sérülékeny, nem túl erős, asszem 8 év múlva is az "örök ígéret" ns-közhely boldog birtokosa lesz, miközben győrben levezet éppen.

ShanklyGates 2009.04.01. 18:00:00

@JClayton:

Anélkül h megpróbálnék bárki fejébe látni, az alapján h 18 évesen már kint Liverpool-ban kezdett el az angol nyelvvel ismerkedni... simán lehet még rossz mentalitású és egyszerűen buta is. Azt hiszem NK karrierjének egy kiadós picsánrúgás és a süllyesztő felvillantása jobbat tenne most bárminél.

jasztreb 2009.04.01. 20:16:43

szép gól volt. a véleményem nem változott. kocsárdi is eltalálta, mégsem megváltózik senki vele kapcsolatban. de mielőtt én lennék a pesszimista, irigykedő: nagyon örülök, ha minél több fiatal magyar tehetség kerül komoly bajnokságba és helytáll. nk-nak is drukkolok, de bocsássátok meg, nem látom benne a jövő magyar futballzsenijét. ne legyen igazam, de még gera szintje sem lesz meg.

calcio_di_rigore 2009.04.01. 21:58:04

@Chris242424: Igen-igen, nekem is itt esett le, pedig már kezdtem megijedni hogy Secco megint f@sz volt. Hivatalos honlapra nem kerülnek fel pletykák meg kiszemeltek, úgyhogy sajnos ez a poszt még átverésnek is csak félig volt jó, mert naptártól függetlenül tudni hogy hülyeség.:)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.01. 22:03:56

@jasztreb:

valóban, ez a gól nem jelent olyan sokat. ami viszont igen, az az, hogy Németh folyamatosan kiváló teljesítményt nyújt a Liverpool Reservesben, a korosztályos válogatottakban és annak idején az MTK-ban is.

Gera nagyon jó képességű játékos, akinek a teljesítményéből - az utóbbi 30 év legtöbb jobb magyar focistájához hasonlóan - alapvetően hiányzik a konzisztencia. Németh viszont meccsről meccsre, meccseken belül pedig játékhelyzetről játékhelyzetre kihozza magából a képességei javát - és ezért lesz belőle nagy játékos.

És ha esetleg érdekelnek ezek a képességek, akkor a következő videókat ajánlom:

www.youtube.com/watch?v=tTQtrsfkOp8

www.youtube.com/watch?v=UNydVTj2oQ4

www.youtube.com/watch?v=sQmZ0rfKYQk

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.01. 22:08:40

@ShanklyGates:

nálam senki nem érdemel kiadós picsánrúgást azért, mert 18 évesen nem tud angolul. hogy ezen kívül mi az, amiért alapaxiómává vált, hogy "Némethtel baj van", azt továbbra is kíváncsian várom.

Némethtel tudtommal - a borzasztó sérüléssorozatán kívül - semmi baj nincs: Liverpoolban elismerik, értékelik, számolnak vele.
Ha Magyarországról sikeresen kiutáljuk, az nekünk többet fog ártani, mint neki.

ShanklyGates 2009.04.01. 22:37:00

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Félreértés, én ezzel csak arra utaltam h esetleg lehet nem csak külső oka is annak, h a kispadon se jutott még neki hely eddig az első csapatban egy nyavalyás Carling Cup meccsen se. És h az eddig szintén csak korosztályos válogatottakban villantó David N'Gog azonnal elé került a ranglétrán.
De ezt ki tudhatja? Nincs poloskám a Melwood-on.

rizla 2009.04.02. 02:41:44

@jasztreb: te minek írsz magyar focis témában? menj az nso-ra károgni. dzsudzsákot is undorító volt, ahogy teliszájjal ugatták a senki magyarok, jön majd haza levezetni! aztán simán jó a PSV-be.

kishitűség, irigység, öngyűlölet. ez a magyar futballszurkoló.

rizla 2009.04.02. 02:42:57

@jasztreb: "szép gól volt. a véleményem nem változott. "

bedobás elmondása szerint rengeteg meccsen látta németh-et. te hányon? egy gólt akarsz? ahogy te is írtad, bárki szépen eltalálhatja. mit bizonyít, vagy nem bizonyít bármit pár gól? úristen.

rizla 2009.04.02. 02:47:54

@ShanklyGates: "esetleg lehet nem csak külső oka is annak, h a kispadon se jutott még neki hely eddig az első csapatban egy nyavalyás Carling Cup meccsen se"

értsd. már. meg. ember.

sérült volt. kétszer. a felnőttcsapat tagjaként. ahogy felépült, és játszott pár tartalékmeccset (tudod, kell pár meccs a lábba, anélkül egy carling cup mérkőzésen is nehéz játszani), rafa egyből elpasszolta blackpoolba, de csak 1 hónapra, elég nyilvánvaló okokból (6 meccset játszhatott volna, egyértelműen meccseket akart némethnek). aztán ott rögtön széttörték az arcát.

szomorú, elkeserítő rosszindulat ebbe bármit belelátni azon kívül, hogy iszonyú pech.
és nem is értem, hogy minek? miért jobb nektek attól, hogy ugattok egy kiváló fiatal játékost, aki magyar, és a liverpoolban küzdhet a játéklehetőségért? komolyan nem bírom megérteni.

montipájton 2009.04.02. 07:44:28

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: igen meggyőző videók, és figyelemre méltóak az első alatti angol hozzászólások is.)))

Ki ne reménykedne benne, hogy Krisztián pályája kiteljesedik, és tényleg lehet belőle az, akinek ígérkezik? Már eleve az hátborzongató, hogy ezekn a képeken ilyen kulisszák közözz, ilyen mezben lőtt gólokat nézel, és tudod, hogy ezt egy magyar srác műveli.

Ugyanakkor érdekelne azért Dárdai Pali (aki nem szokott a levegőbe beszélni) Krisztiánról mondott véleményének a háttere is, mert a hozzáálláson múlik szinte minden...

ShanklyGates 2009.04.02. 10:13:15

@rizla:

Komolyan meghat ahogy kitartóan tepersz egy kis figyelemért a kiérleletlen meglátásaiddal és a tacskó stílusoddal. Anyu remélem még néha ölbevesz. Nőlj fel, akkor majd vitapartnerek lehetünk, most még nem vagyunk azok.
Remélem földrajzból már eljutottatok a Brit-szigetekig és már meg tudod különböztetni Írországot az Egyesült Királyságtól.

jasztreb 2009.04.02. 13:02:36

@rizla: szerintem ebben a stílusban hagyjuk a témát, ok? majd az nso-n folytatjuk.
@bedobás: éppen ezért kértem, hogy mutass róla valamit, mert kevés meccsen láttam, azokon nem győzött meg. ügyes gyerek, de szerintem a zsenialitásnak valahogy sütnie kéne minden mozdulatból, és ezt őszintén nem látom. de tényleg szeretném, hogy megváltsa valaki a magyar focit végre. legyen ő akár.

szferi 2009.04.02. 13:22:13

Németh nagyon tehetséges, ezt nem vitatja senki, legalábbis én nem. Viszont (a korosztályos meccseken kívül) még nincs mögötte egyetlen értékelhető mérkőzés sem. Innentől kezdve úgy kezelni, mintha máris meglenne a megoldás a válogatott összes gondjára, abszurditás. nincs rá semmi garancia, de persze nyugodtan álomvilágba ringathatjuk magunkat, ha úgy tetszik. És senki sem "ugatta le" max van, aki próbálja helyén kezelni.

rizla 2009.04.02. 17:21:04

@ShanklyGates: figyelemért? az nem elképzelhető, hogy valóban felkúrom az agyam az olyanokon, mint te?
mivel érveket képtelen vagy hozni, marad az "ilyen bunkóval én nem vitatkozom" taktika. gratulálok.

"nőlj" fel, lol

rizla 2009.04.02. 17:24:46

@szferi: nem kezeli senki sem megváltóként, vagy istenként, ezt kéne megérteni. az úgynevezett "kritikusai" márpedig mindenhol ezt akarják cáfolni. ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, amit angliában szinte mindenki lát: ez a gyerek már most egy érett, kimagasló játékintelligenciájú, labdaügyes, gólérzékeny játékos. és ennyi. hogy milyen szinten az, azon nem tudom miért kell folyamatosan pattogni, senki sem állította soha, hogy ő az új puskás.

mondom, egyszerűen nem fogom fel, miért van minden egyes fiatal magyar játékos külföldi előretörésénél ugyanaz "úgyis visszajön hamar!", "nem lesz belőle semmi", "nem is olyan tehetséges". miért?

szferi 2009.04.02. 17:27:57

@rizla: Én meg azt nem értem, miért kell minden tehetséget megváltónak titulálni, sztem ez neki sem használ, sőt.

rizla 2009.04.02. 17:30:16

ki titulálta megváltónak? persze, a labdabiztos viccesen kisjézusnak hívja, de ha ebben nem érzed a finom iróniát pont efelé a magyaros mentalitás felé, akkor sajnállak.

rizla 2009.04.02. 17:31:36

amúgy a másik, hogy ha nem megváltó, akkor miért kell egyből fossal dobálni? "biztos más miatt nem fér be még a CC-keretbe sem", "érdekes, hogy még nem lépett pályára..". érted, itt nem arról van szó, hogy zavarja ezeket az embereket, hogy megváltózzák némethet, hanem arról, hogy ebből - illetve a dícséretekből - kiindulva, automatikusan elkezdenek benne kételkedni.

ShanklyGates 2009.04.02. 18:17:52

@rizla: Ajajj, házhoz mentél a lófaszért megint. Nálad h írják helyesen azt h 'nőlj fel', kis barátom?

@bárkimás: Próbálok pozitív jeleket kiolvasni abból, h miközben Balszerencsés Krisztián Blackpool-ba ment kölcsönbe, a nyáron érkezett N'Gog bemutatkozott a PL-ben és a Sunderland ellen már gólt is lőtt. Nem megy.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.02. 18:49:11

pedig nem kell sok ész ahhoz, hogy megértsük, miért játszik egy egészséges játékos, és miért nem játszik egy sérült.
ahogy azon sem kell meglepődni, hogy a Liverpoolba csak meccsfitten lehet bekerülni, és ha ezt tartalékmeccsek hiányában csak másik csapatnál lehet megszerezni, akkor oda küldik a játékost. joggal várhatja el persze Mucsai Mihály, hogy ez a csapat a Real Madrid legyen, de ezek a hülyék Liverpoolban azt gondolták, hogy az egyórányi távolságra lévő város másodosztályú csapata, ahol szükség volt csatárra, és ahová nem kell odaköltözni, így rendszeresen edzhet a játékos a Liverpool csapatával, talán jobb választás.

ShanklyGates 2009.04.02. 19:31:11

Bedobás, ne fárassz... Vagy ha direkt beszélsz el mindenki mellett és magaddal vitatkozol, bocs.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.02. 19:38:17

@ShanklyGates:

esetleg felvázolhatnád azt a szcenáriót Németh elmúlt 2 évére vonatkozóan, amiből "pozitív jeleket tudnál kiolvasni." nekem ez sokat segítene a problémád megértésében.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 19:47:03

@rizla: Azt hiszem félreértettél. Ott a hendikep, hogy az utóbbi években nem bizonyítottunk, nincsenek edzőink a nemzetközi elitben (pedig volt időszak amikor magyar edzők olyan kelendőek voltak, mint most a hollandok vagy még inkább), ha lennének, biztos vinnének magyar játékosokat a csapataikhoz, mert megbíznának bennük. Aztán mikor kikerülnek srácok meg kell szokniuk a közeget, meg kell tanulniuk a nyelvet. Ha ez megvan akkor már egyenlőek az esélyeik. Ha jók akkor bekerülnek, de ugye azért számodra se kétséges, hogy Benítez egy hasonló képességű magyar és spanyol közül a spanyolt fogja favorizálni.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.02. 20:30:24

egyébként, ha valaki szeretné látni játszani is Némethet, nem csak véleményt mondani róla, az pl. most megteheti a Sunderland ellen.

első félidő közepén járunk, most szerzett vezetést a Sunderland:

www.justin.tv/viplounge2/popout

ShanklyGates 2009.04.02. 21:17:20

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: kösz a linket, bár most más dolgom is van, igyekszem nem adós maradni a válasszal sem

rizla 2009.04.03. 03:57:24

@ShanklyGates:
1. nem vagyok a kis barátod. attól, hogy bevallod, hogy te valószínűleg ennyire öregen vagy ennyire sötét, nem fogsz tekintélyt szerezni előttem.
2. úgy írom, hogy "nőj fel". tudod, nőni ige, E/3-ik személyben "nő". hogy hogyan kerül oda egy L betű nálad, az rejtély, valószínűleg olyan szintű irracionalitás szükségeltetik hozzá, mint ahhoz, hogy valaki ne legyen képes belátni, hogy egy hónapokig sérült játékos játékra alkalmatlan, komoly meccsre pedig még hetekig az a visszatérése után is.

"Balszerencsés Krisztián Blackpool-ba ment kölcsönbe, a nyáron érkezett N'Gog bemutatkozott a PL-ben és a Sunderland ellen már gólt is lőtt. Nem megy."

nem megy hát, érteni kéne a futballhoz legalább minimális szinten, de ami még rosszabb, meg kéne tanulni gondolkodni. nem megy, nem megy. gondolj micimackó, gondolj

rizla 2009.04.03. 03:58:17

@ShanklyGates: @ShanklyGates:
1. nem vagyok a kis barátod. attól, hogy bevallod, hogy te valószínűleg ennyire öregen vagy ennyire sötét, nem fogsz tekintélyt szerezni előttem.
2. úgy írom, hogy "nőj fel". tudod, nőni ige, E/3-ik személyben "nő". hogy hogyan kerül oda egy L betű nálad, az rejtély, valószínűleg olyan szintű irracionalitás szükségeltetik hozzá, mint ahhoz, hogy valaki ne legyen képes belátni, hogy egy hónapokig sérült játékos játékra alkalmatlan, komoly meccsre pedig még hetekig az a visszatérése után is.

"Balszerencsés Krisztián Blackpool-ba ment kölcsönbe, a nyáron érkezett N'Gog bemutatkozott a PL-ben és a Sunderland ellen már gólt is lőtt. Nem megy."

nem megy hát, érteni kéne a futballhoz legalább minimális szinten, de ami még rosszabb, meg kéne tanulni gondolkodni. nem megy, nem megy. gondolj micimackó, gondolj

rizla 2009.04.03. 04:04:25

@popp: "ugye azért számodra se kétséges, hogy Benítez egy hasonló képességű magyar és spanyol közül a spanyolt fogja favorizálni."

egyáltalán nem vagyok biztos ebben. de ok, a spanyolokkal szemben talán. másokkal szemben nem hinném. többek azért vagyunk ennyire lemaradva a világtól, mert az ilyen bajnokságokban brutális verseny folyik, a teljesítmény számít, nem jellemző a mutyizás. mit gondolsz, az angolok miért vannak kevesebben a PL-ben?: DDDDDDDDDDDD

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 08:36:13

@rizla: "mit gondolsz, az angolok miért vannak kevesebben a PL-ben?" - mert klasszisokkal jobb külföldiket tudnak vinni helyettük, plusz még paradox módon drágábbak is a hasonló vagy jobb képességű külföldieknél. Meg azért, mert az angol játékosok és inkább eljönnek a Fradiba :-D. Egyébként, ahogy nem véletlen , hogy Benítez spanyolokkal tölti föl a keretét; úgy az sem, hogy Wenger meg a franciákat favorizálja vagy hogy Scolari érkezésével brazil és portugál neveket lehetett hallani a Chelseaval kapcsolatban, de annak idején Múúú is magával vitt Londonba egy-két portóit.

Ja még egy kérdés, benned föl sem merül, hogy időnként nincs igazad?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 08:46:14

Azért csak szóba kerülnek olasz csapatok Szalaival kapcsolatban: pepsifoci.hu/node/29047 .

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.04.03. 11:43:40

Megemlíteném Priskin tanulságos esetét, akitől azt hiszem, nyilvánosan bocsánatot kell kérnem, miután egyszer már végleg leírtam :)

Húsz (19?) évesen Angliába megy, válogatott sztár, komoly tétmeccsen nem játszott. Egyszer-kérszer játszik a Watford kezdőben a PL-ben, de nem stabil csapattag. A sajtó és a szurkolók is sztárolják.

Huszonegy évesen, második idényében visszaesik a játéka, az első ligában sem tud megragadni a csapatban, a prestoni kölcsönjátéka is rosszul sül el. A válogatott közvetlen közeléből kikerül, néhányan lemondanak róla (én például biztos. felvállalom...).

Huszonkét évesen lassan bejátssza magát a watfordi kezdőbe, aztán edzőváltás után beindul a szekér, fontos gólokat lő és stabil csapattag lesz. Sokak szerint "PL-szintű" csatár. Visszakerül a válogatottba. Előtte a lehetőség és még csak huszonkét éves. Ismét a jövő.

Szóval így. Egy fiatal játékost nincs nagy értelme felértékelni, de leírni sem. Németh jövője ködös, úgyhogy nem értem a feltétel nélkül rajongókat - és az antidrukkereket sem.

ShanklyGates 2009.04.03. 12:20:07

@rizla:
A helyesírási kérdésben igazad volt, ezt alaposan elhibáztam. Látod, máris egy kis figyelem vegyült az irántad érzett szánalomba részemről - made your day, nemde? :)

A látszat ellenére egyáltalán nem vagyok rossz véleménnyel rólad, csak szemmel láthatóan eltévesztetted a blogot meg a közösséget, ahol ezt stílusnak nevezik. Kár, több emberhez jutna el más megfogalmazásban a véleményed. És nem tűnnél ilyen kib@szottul frusztráltnak és kétségbeesettnek sem. Ha kihúzod a jobb sorsra érdemes fejed onnan ahol eddig volt, azt fogod tapasztalni, h a világ nem is olyan büdös és sötét hely, mint amilyennek eddig hitted.

Jó hétvégét, ha teheted, menj el te is kirándulni! :)

kroos 2009.04.03. 12:46:04

@JClayton: ,,Megemlíteném Priskin tanulságos esetét, akitől azt hiszem, nyilvánosan bocsánatot kell kérnem, miután egyszer már végleg leírtam"

Csabk azt mondta egyszer róla hogy sosem lesz belöle futbalista.

kroos 2009.04.03. 14:03:32

@JClayton:
1- te vagy Csank
2- itt bárki tud annyit avgy többet mint Csank.

remélem az elsö.

rizla 2009.04.03. 14:31:04

@ShanklyGates: "Látod, máris egy kis figyelem vegyült az irántad érzett szánalomba részemről - made your day, nemde? :)"

ne szmájlizgass pöcs, az előbb még "házhoz mentem a lófaszért", most meg haverkodnál? ne égesd már magad.

"A látszat ellenére egyáltalán nem vagyok rossz véleménnyel rólad"

leszarom?

"szemmel láthatóan eltévesztetted a blogot meg a közösséget, ahol ezt stílusnak nevezik. Kár, több emberhez jutna el más megfogalmazásban a véleményed. És nem tűnnél ilyen kib@szottul frusztráltnak és kétségbeesettnek sem."

ezek az érveid a némethről folytatott vitában?

"Ha kihúzod a jobb sorsra érdemes fejed onnan ahol eddig volt, azt fogod tapasztalni, h a világ nem is olyan büdös és sötét hely, mint amilyennek eddig hitted."

az alapján amit te produkálsz, sajnos de igen.

rizla 2009.04.03. 14:34:45

@popp: persze, az edzők a SAJÁT nemzetükbelieket inkább preferálják, ez oké. te viszont azt írtad, egy portugálhoz, egy brazilhoz, vagy egy angolhoz képest van hátrányban németh, nem pedig azt, hogy egy spanyolhoz, mert benitez az edző. tehát te egy általános hendikepről beszéltél, ami azért érvényes, mert németh magyar. és nem, ezzel egyáltalán nem értek egyet.

"Ja még egy kérdés, benned föl sem merül, hogy időnként nincs igazad?"

de igen. csak olyankor mondjuk óvatosabban írkálok, vagy éppen meg sem szólalok. tudod, aki csendben marad, bölcs marad.

SamS 2009.04.03. 14:50:40

Őszintén nem vagyok annyira elájulva Némethtől, mint amit a magyar sajtó vagy a Sky ír róla. Tehetsége van, ez nyilvánvaló, de szerintem hiba lenne benne látni már most a megoldást a válogatott csatárposztjára - mert Sanyi onnan kirobbanthatatlan jelen pillanatban, csak Priskin férhet oda a közelébe. A hozzáállása meg nem tudom, milyen (U19-es válogatottban nagyon nem tetszik: flegma, magyaráz a bírónak és a társainak is, mint aki felsőbbrendű náluk), de Dárdai nyilatkozata azért valamit jelent. Pali nem az a fickó sztem, aki mondja az általa kitalált baromságokat a médiának. Drukkolok neki, hogy minél jobb játékos váljon belőle, de Dzsudzsáknak, Szalainak vagy Fülöpnek nagyobb jövőt jósolok, még akkor is ha idősebbek Némethnél.

rizla 2009.04.03. 15:06:09

@SamS: "szerintem hiba lenne benne látni már most a megoldást a válogatott csatárposztjára"

ezt nem mondta senki.

"U19-es válogatottban nagyon nem tetszik: flegma, magyaráz a bírónak és a társainak is, mint aki felsőbbrendű náluk"

sok játékos magyaráz a bírónak. podolski meg felpofozta a neki magyarázó ballackot. hogy jön ehhez a flegmaság? és pont az U19ben, akik az ő góljával jutottak ki az EB-re, ahol remekül játszott, és a megosztott 3.-4. helyen végeztünk..

"Dárdai nyilatkozata azért valamit jelent. Pali nem az a fickó sztem, aki mondja az általa kitalált baromságokat a médiának."

németh válaszát olvastad?

SamS 2009.04.03. 15:11:45

@rizla: a flegmaság mást jelent, mint a nagyképűség, én mindkettőt látom Némethben - lehet h rosszul

Olvastam Németh válaszát. Nem lepett meg, h ilyesmit ír, most mi mást mondott volna?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 15:17:23

@rizla: Én általános hendikepről beszéltem. És nem gondoltam emögé olyan összeesküvés elméleteket, aminőket te manipulatív módon és nem kevés rosszindulattal (egyébként ez az alap rosszindulat nagyon irritáló ám a vitastílusodban)belemagyaráztál a szövegembe.

Egyszerűen csak magyar foci megkopott renoméjára gondoltam, arra, hogy nincsenek a magyar focistáknak fajsúlyos mentorai a nemzetközi fociban és nem nagyon előzték meg őket olyan elhírnökök az utóbbi időben, mint egy brazil, portugál vagy holland fiatalt. Lehet, hogy ez is másképp volna, ha annak idején Alberték, majd Törőcsikék generációját kiengedik külföldre focizni.

És arra, hogy sok esetben - például Némethében -, ha kikerül valahova egy magyar gyerek szakmányban jönnek a sérülések. Ez persze lehet alkati kérdés is, de lehet, hogy nem készítették föl rendesen a kinti kihívásokra.

A Bundesligában Hajnal, Lisztes és főleg Dárdai kiharcolt némi respektet a magyar focinak, ahogy Hollandiában Kiprich, majd mostanában Fehér Csabi és Babos Gabi. De éppen a legfontosabb bajnokságokban a Serie A-ban, a La Ligában vagy húsz éve, Angliában meg talán soha nem játszott olyan játékos, akinek neve referenciát jelentene, a tehetséges magyar fiúk számára.

Abban viszont igazad van, hogy ha valaki thetséges és keményen dolgozik, akkor bizonyíthat, de hendikepjük akkor is van, szerintem.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.03. 15:18:25

"hiba lenne benne látni már most a megoldást a válogatott csatárposztjára "

jelenleg valóban nem, mert nincs formában a sérülése óta. félek, hogy ez a szezonja már elment, mert nem nagyon lesz lehetősége visszaszereznie az önbizalmát. a vicc viszont az, hogy tavaly ilyenkor, abban a formájában igenis megoldás lett volna.

a Dárdai nyilatkozatról már megírtam korábban a véleményem, talán túlságosan első indulatból, izomból. mindenesetre ez Németh eddigi pályafutásának legnehezebb időszaka, egyszerűen nem értem, miért kellett páros lábbal beleszállni egy ilyen nyilatkozattal.

rizla 2009.04.03. 15:42:15

@SamS: csak érted, dárdainak feltétel nélkül elhiszed, németh ellenkezésében pedig nem látod a logikát? egyébként nincs mit elhinni, szubjektív véleményről van szó. ez palika véleménye, rendben van, de legközelebb tán az illetékessel közölje, mert erre a bomlasztásra semmi szükség, sőt, kifejezetten gusztustalan. németh mindenesetre nekem a pályán mindennek tűnik, csak nagyképűnek nem, alázatos csapatjátékos.

rizla 2009.04.03. 15:47:05

@popp: "És nem gondoltam emögé olyan összeesküvés elméleteket, aminőket te manipulatív módon és nem kevés rosszindulattal (egyébként ez az alap rosszindulat nagyon irritáló ám a vitastílusodban)belemagyaráztál a szövegembe."

aha. de később azt írtad, ha valaki beilleszkedett, valóban nincs hendikep, bár benitez egy spanyolt előbb fog játszatni. akkor most mivan? mégis van "általános hendikep"?

"Egyszerűen csak magyar foci megkopott renoméjára gondoltam, arra, hogy nincsenek a magyar focistáknak fajsúlyos mentorai a nemzetközi fociban és nem nagyon előzték meg őket olyan elhírnökök az utóbbi időben, mint egy brazil, portugál vagy holland fiatalt."

ez ott számít, hogy ide később fognak fordulni játékosért. de ha már valakit megvettek, akkor ha bizonyít, nem fogják azért nem játszatni egy brazillal szemben, mert a magyar foci megkopott renoméja.. ez a szezon a fazonnal esete.

"De éppen a legfontosabb bajnokságokban a Serie A-ban, a La Ligában vagy húsz éve, Angliában meg talán soha nem játszott olyan játékos, akinek neve referenciát jelentene, a tehetséges magyar fiúk számára."

a pályán mutatott teljesítmény a referencia. a fehéroroszoknak olyan szintű "referenciájuk" hleb előtt, amiről te beszélsz? nem. mégis bizonyíthatott? igen. alapember lett, most megvette a barcelona.
vagy az izlandi foci renoméja? mégis megvette a chelsea gudjohnsent, és meg is nyerték vele a bajnokságot. őt is leigazolta a barcelona.

"ha valaki thetséges és keményen dolgozik, akkor bizonyíthat, de hendikepjük akkor is van, szerintem."

oké, hát gondold ezt minden racionális ellenérv ellenére. szíved joga.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 16:21:38

@rizla: "aha. de később azt írtad, ha valaki beilleszkedett, valóban nincs hendikep, bár benitez egy spanyolt előbb fog játszatni. akkor most mivan? mégis van "általános hendikep"?" - aha, értsd jól, az általánost például minden magyar játékosra jellemzőnek. És igen ez valóban az induláskor mutatkozik leginkább.

"ez ott számít, hogy ide később fognak fordulni játékosért. de ha már valakit megvettek, akkor ha bizonyít, nem fogják azért nem játszatni egy brazillal szemben, mert a magyar foci megkopott renoméja.. ez a szezon a fazonnal esete." - hát ebben sem értünk egyet, vegyük a tizenévesen a Schalkéba érkező Hajnal esetét, neki kellett tenni egy belgiumi, majd Bundesliga 2-es kört, míg a tehetségének megfelelő helyre került. Mi ez ha nem hendikepes indulás? Ha a meglévő tehetségével német lett volna, biztos több lehetőséget kap a Schalkénél is. Amúgy szerinted ha egy hasonló tehetségű és korú brazil és magyar tehetséget igazol egy klub ugyanarra a posztra, akkor melyik kap először lehetőséget a bizonyításra? Na ugye.

"oké, hát gondold ezt minden racionális ellenérv ellenére. szíved joga." - köhöm. Ha a másik mondatainak tetszés szerinti rosszindulatú értelmezése és az arcoskodás a racionális érvelés, akkor igazad van.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.03. 16:25:24

érdekes ez a hendikep-kérdés. az ember azt gondolná, hogy mondjuk egy Kasper Schmeichelnek könnyű a helyzete (pláne az ő tehetségével), aztán mégis szív a Citynél.

rizla 2009.04.03. 16:48:47

@popp: milyen aranyos, ahogy átugrod mondjuk a hlebes, vagy gudjohnsenes példát, aztán kijelented, hogy rosszindulatú arcoskodást nyomok. pedig te nem szoktál ennyire hülye lenni.

hajnalról meg nem tudunk sokat, az is lehet, hogy egyszerűen nem ütötte a szintet. van ilyen.

"Amúgy szerinted ha egy hasonló tehetségű és korú brazil és magyar tehetséget igazol egy klub ugyanarra a posztra, akkor melyik kap először lehetőséget a bizonyításra?"

bár reprezentatív mennyiségű példa állna előttünk ennek megállapítására. sajnos nem áll, viszont a világ többi játékosából kiindulva én olyan óriási hendikepeket nem látok. minden edzőnek vannak kedvenc játékosai, meg heppjei, mániái, de ebből levonni azt a következtetést, hogy a magyarokat nem szeretik favorizálni másokkal szemben minimum botorság.

rizla 2009.04.03. 16:49:48

amúgy az nem "hendikep", hogy egy magyar játékos sérülékenyebb, vagy gyengébb fizikumú, ez szimpla szakmai ok a játszatásával szemben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 17:19:59

@rizla: Na előbb nem volt időm meg guglizni Gudjohnsenéket, de most megtettem és érdekes dolgok derültek ki.

Gudjohnsen speciális eset, mert neki az apja taposta az útját, akivel játszott együtt a válogatottban is és az RSC Anderlecht profija volt, a kis Eidur pedig kölyökként került a PSV-hez, tehát nem egyből a Chelseahöz és a Barcához.

Hlebnek pedig finoman szólva sem voltak göröngymentesek az első évei. Werner Lorant például gyenge fizikumára hivatkozva (ismerős?) úgy baszta ki a 1860-ból, mint macskát szarni.

Aztán ők mindketten megcsinálták maguknak, de azt továbbra sem lehet mondani, hogy hemzsegnének a fehérorosz és izlandi játékosok a világ élvonalában. Most lehet, hogy föltűnik néhány fehérorosz a BATE bl szereplése kapcsán.

"de ebből levonni azt a következtetést, hogy a magyarokat nem szeretik favorizálni másokkal szemben minimum botorság." - ezt nem is mondtam, ennek ellentmond az a hiszti is, amit a dormundi vezetők elsírdogáltak Hajnal szerdai játéka kapcsán. Csak annyit mondok, hogy a magyar játékosok hendikeppel indulnak, a focink nem túl kedvező renoméja miatt.

Az hogy fiatalkorukban nem kaptak megfelelő képzést és így gyengébbek mint külföldi vetélytársaik igenis hendikep.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 17:46:30

@rizla: Tehát, hogy tiszta legyen, nem azt mondtam, hogy egy magyar játékos kellő tehetséggel, szorgalommal és alázattal, na meg némi szerencsével nem futhat be nagyívű nemzetközi karriert, csak azt, hogy a top nemzetek játékosaihoz képest hátrányból indul.

Nekem ez a véleményem, bármily oktondi ez a te szemedben. A magam részéről le is zárom a purparlét és elkezdem a hétvégét.

rizla 2009.04.03. 18:02:00

@popp: "Hlebnek pedig finoman szólva sem voltak göröngymentesek az első évei. Werner Lorant például gyenge fizikumára hivatkozva (ismerős?) úgy baszta ki a 1860-ból, mint macskát szarni."

? és ez hol mond ellent annak amit én írtam?

"Aztán ők mindketten megcsinálták maguknak, de azt továbbra sem lehet mondani, hogy hemzsegnének a fehérorosz és izlandi játékosok a világ élvonalában."

talán mert NEM OLYAN SZINTŰ JÁTÉKOSOK? nem lehet?

"Csak annyit mondok, hogy a magyar játékosok hendikeppel indulnak, a focink nem túl kedvező renoméja miatt."

amit nem támasztasz alá semmivel. ha egy magyar játékos képes megütni a megfelelő szintet, akkor igenis megkapja a lehetőséget ugyanúgy, mint bárki más. németh is megkapta volna azt, amit ngog, csak lesérült, ezt ugatjuk bedobással 3 napja.

"Az hogy fiatalkorukban nem kaptak megfelelő képzést és így gyengébbek mint külföldi vetélytársaik igenis hendikep."

jaj baszki, persze, de ez evidencia. mivel gyengébb az ország futballja, nyilván nem kell innen annyi játékos..
a hendikepet úgy értelmeztem, hogy önhibáján kívül van valaki hátrányban (tehát: "te magyar vagy, te meg brazil, akkor előbb beáll a brazil, OK?"). a nem megfelelő képzés ugyan ide tartozik, de mivel a játékos teljesítőképességéről van szó, ezért ez minden, csak nem hendikep.

rizla 2009.04.03. 18:04:06

@popp: "csak azt, hogy a top nemzetek játékosaihoz képest hátrányból indul."

hát persze hogy hátrányból indul, mivel ez az ország JÓVAL SZARABB futball-szemszögből, de te kezdetben arról a hátrányról beszéltél, ami nem a képességekről szól. tehát hogy valaki nem kap lehetőséget, csak azért, mert magyar.
pedig a tényállás az, hogy az nem kap lehetőséget, aki nem tűnik ki a többiek közül. és persze aki magyar, az sajnos gyakrabban nem tűnik ki. csakhogy ez nem az, amit te írtál először.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 18:23:36

"tehát hogy valaki nem kap lehetőséget, csak azért, mert magyar." - én ilyet nem mondtam, nem is gondoltam.

"Ja és azt se feljtsük el, hogy mekkora hendikeppel indul egy magyar játékos, egy portugálhoz, egy brazilhoz vagy éppen egy angolhoz képest." - ebből a mondatomból indult a vita, ebbe persze beleérthetted azt is amit fönt idéztem, de nem azt akartam mondani vele. Tehát végül is fölöslegesen szaporítottuk itt a szót.

SamS 2009.04.03. 19:57:37

Minden csapatnál vannak olyan játékosok, akik egyesek szerint csak azért kerülnek be a csapatba, mert az edző kedvencei (O'Shea, Fletcher, Dossena vagy az Arsenal franciái jó példák erre a megítélésre). Normálisabb kluboknál a hazai játékosokat előnyben részesítik, de ezzel még egy hollandnak vagy egy spanyolnak is meg kell küzdeni, ha hasonló képességű hazai focista játszik a helyén. Ha egy magyar tudása alapján játszhatna, nem igaz hogy előbb-utóbb nem kapja meg a lehetőséget.
süti beállítások módosítása