Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A tíz legszebb kelta csel

2009.03.17. 15:00 donnelly

Írország patrónusa, Szent Patrik ünnepének a napján a nemangol brit és az ír labdarúgás legszebb pillanataiból csemegézünk. A cím _benito kollégától származik, akinek a kelta foci feletti élcelődése ihlette a posztot, és mikor jelentkezzünk egy ilyen összeállítással, ha nem Szent Patrik napján? Persze a skótokat és a velszieket sem akartuk kihagyni, reméljük, nem sértődnek meg azon, hogy e napon vesszük őket az írekkel egy kalap alá, de persze egy jól képzett futballrasszista erre azt feleli: Örüljenek, hogy egyáltalán foglalkoznak velük! A túloldalon tíz videó következik, a kelta országok futballjának egy-egy felejthetetlen fejezetével.

Elsőként minden idők legjobb válogatott eseményét, a '94-es világbajnokságot idézzük föl, ahol minden idők legőrültebb csoportjában a második körben Mexikó és Írország csapott össze Orlandóban. Luis Garcia éppen 2-0-ra alakította az eredményt, amikor Jackie Charlton kapitány kettős cserével kívánja felfrissíteni alakulatát. A Staunton-McAteer csere rendben le is zajlik, azonban a sárga sapkában látható (amerikai) úriember, aki illetékesnek érzi magát az ügyben, nem képes követni a történéseket, és nem engedi, hogy John Aldridge pályára lépjen, noha Tommy Coyne már elhagyta a játékteret. Erre föl, Aldo a legdurvább mörziszájdi akcentussal küldi el a rendező urat az anyukájába, valószínűleg olyan módon, ahogyan még nem tették előtte. Még szerencse, hogy Aldridge hat perccel a vége előtt szépített, hiszen a csoport összes résztvevője négy ponttal és nullás gólkülönbséggel végzett, ami azt jelentette, hogy Mexikó, Írország és Olaszország jutott tovább (a négy legjobb harmadik továbbment a 24 csapatos rendszerben), Norvégia pedig sajnos kiesett.


Most pedig jöjjön Archie Gemmill legendás győztes gólja a hollandok ellen az argentín VB-ről. A skótok persze nem jutottak messzire, de még a hazaút előtt megverték 3-2-re a későbbi döntősöket. Ehhez a videóhoz magyarázat nem szükséges, úgyhogy lehet máris indítani.

Itt pedig egy másik skót válogatott, ezúttal Mexikóból. A padon bizonyos Alex Ferguson ült ekkor, Gordon Strachan gólja pedig nem csak szépsége miatt érdekes - és nem is azért, mert a németeknek rúgta - hanem az utána következő gólöröm miatt, amihez sajnos nem találtunk videót. Strachan örömében kirohant a pálya szélére, és megpróbált felugrani egy hirdetőtáblára, azonban szerény méretei miatt ezt nem tudta végrehajtani, ezért, hogy ne legyen annyira ciki, kinyújtott bal lábát a hirdetőtáblán hagyta, mintha pont ezt a figurát szerette volna gólörömként végrehajtani. A skótok ezzel vezettek, de a németek később fordítottak.

1967. A támadó football győzelme a sátáni katenaccsó ellen, a foci ünnepe. A tizenhat védővel felálló Inter a mérkőzés elején megszerezte a vezetést egy kamutizenegyes értékesítésével, és úgy gondolták, hogy ezután már könnyedén kivédekezhetik a meccset a glasgow-i falábúak ellen. A Glasgow Falábúx meg úgy gondolta, hogy most akkor ők lesznek a lisszaboni oroszlánok, harminckilencszer próbálkoztak lövéssel, mialatt az Inter szöglethez sem jutott, és ebből kettő be is ment, így első észak-európai alakulatként ülhettek fel Európa trónjára. A Celtic abban az szezonban mind a négy sorozatot megnyerte, amiben elindult, ez rajtuk kívül senkinek sem sikerült.

Az FA kupa történetének legszebb gólja az NST-életműdíjra felterjesztett Ryan Giggstől.

A velszi lákrosszjátékos, Craig Bellamy egyenlítő gólja Barcelonában, mely közvetlen előzménye volt az NST születésének. Úgy is fogalmazhatunk, hogy az NST nem jött volna létre, ha nincs a Liverpool FC portugáliai görbe hétvégéje. Köszönjük, srácok!

Következzen a brit labdarúgás történetének két legjobbja: Kenny Dalglish...

...és George Best.

Ugye nem véletlen, hogy Vinnie Jones is Wales szülötte? Tahóságban egyszerűen utolérhetetlen a brit korona legszebb gyémántja, de ennek ellenére szeretjük őket. John Hartson itt írta le magát Angliában, hogy aztán a Celticben szerezzen magának nevet, mint futballista, Henrik Larsson és Chris Sutton oldalán.

Végül pedig az ír válogatott történetének legnagyobb sikere, az 1990-es VB. Itáliában a negyeddöntőkig jutott a csapat Jackie Charlton kommandírozása mellett, ahol szerencsétlenségükre a házigazdával találkoztak. A menetelés 0:50-nél indul, addig egy kis ír folk.

 

Végül pedig érdekességként megjegyeznénk, hogy Írország válogatottja volt az egyetlen, amely (retrospektív kategorizálással élve) Egyesült Királyságon kívüli alakulatként még az Aranycsapat előtt legyőzte Angliát hazai pályán - ez 1949-ben volt a Goodison Parkban - bár az ír állam problémás jogi helyzete miatt erről szokás elfeledkezni.

Szintén érdekesség, hogy az 1950-es VB selejtezőiben szerepelt az Ír Szabadállam, és Észak-Írország nemzeti tizenegye is sőt, négy játékos (Tom Aherne, Reg Ryan, Davy Walsh és Con Martin) mindkét csapatban pályára lépett! Az Ír Szabadállam labdarúgó szövetsége ebben az időben ugyanis - jogát az egész szigetre kiterjesztve - az északi megyékből is válogatott be játékosokat, így köztük olyanokat, akik mellette Észak-Írországot is reprezentálták. A FIFA ezt követően kezdte szigorítani a válogatottsággal kapcsolatos megkötéseket.

Lá Fhéile Pádraig Sona Duit!


Összeállításunk a teljesség igénye nélkül készült.

129 komment

Címkék: d videó kelta írország

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr241007123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sporttárs 2009.03.18. 08:20:14

Az ír-román 11-es párbaj a '90-es vébén boldogult Knézy Jenőnek is az egyik nagy mesterműve volt, egyszerűen imádta ezt a műfajt, kiélhette drámai ösztöneit! Kívülről fújtam ezt, és az argentin-jugoszláv büntetőpárbajos remeklését is. :)

"Bonner ugrik, kepeszt, vetődik, és megfogja!"

kroos 2009.03.18. 08:30:08

@sporttárs: a 90e-s VB A kapusok tornája volt,.
Rengeteg jó teljesitmény volt,.Kedvencem a Costa-Ricai Conejo.
Steiskal a csehektöl,zenga,gojkoecsea,ilgner,meola,preud homme,ravelli,ivkovic.....

mkmax 2009.03.18. 08:43:40

@donnelly: Ott a pont, remélem nincs harag, jogos ;) Ez a klasszikus probléma itt (mármint az egész Index-birodalomnál), hogy nehéz megfogni, kinek ez a szakmája és ki a műkedvelő.

sporttárs 2009.03.18. 10:03:48

@kroos: Igen. Amúgy meg az egyik legrosszabb vébé volt valamennyi közül. Talán nem véletlen, ha kapusok ugranak be elsőre. :)
(Továbbá Skuhravy firzurája.)

Walmer 2009.03.18. 10:13:35

@sporttárs: A '90-es az egyik legizgalmasabb vébé volt.
A '94-es viszont maga volt a dögunalom az angolok nélkül

kroos 2009.03.18. 10:17:29

@sporttárs: aki mester 3 -at vert costarikának...de akkor nem Conejo védett..
nekem tetszett az a vb.a szinvonal valóban alacson volt (sacci,,a milan 10 évvel elözi meg a korát)
de voltak olyan események amiket sosem felejtek el.
Goykoecsea 11-es háritásai,Pearce kihagyott böntetöje,Platt kapáslövése,Caniggha arca miután nem játszhatott a döntön,roger milla és guido bucwald bicikli csele a holandok ellen ahol riijkard leköpte vollert.az utobbi tornákrol valahogy ilyenek nem maradnak meg bennem.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.18. 10:37:20

@kroos:
már a nyitómeccs is legenda.
a közbeszédben mindenki a legsz.rabb vébének tartja, de ez volt az első világesemény, aminek majdminden mozzanata ma is megvan nekem.
már a feliratozás is különleges volt. hihetetlen volt - a magyar tévé után - pixelmentes kiírásokat látni az orionon

drosiii 2009.03.18. 10:40:55

@kroos: Dehogynem, a 2004es EB-n is történt köpés és igencsak ismert játékosok közt történt meg a nyálcsere :) Illetve Ronaldo ott is biciklicselezett, és a többi... :D

kroos 2009.03.18. 11:04:17

@pote: nyitomeccseken mindig szenved a cimvédö.
2002-francik,98 brazil skot na az nem volt olyan szenvedösde azért simának se mondanám.,94 bolivia elleni szar egy csodás klinsi góllal,90-ben ugye adott,86 .ban az olaszok,82-ben kikaptak az argentinok,78-ban egy bün rossz 0-0.
74et meg nem tudom.

RickyTerror 2009.03.18. 11:12:45

Azért az ír "meneteléshez": ha jól láttam, egyetlen meccset sem bírtak nyerni: 3 döntetlen a csoportban, egy tizenegyeses továbbjutás, azután out.

Hát...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 11:12:50

@zoli1195: Azt is meg kéne tanulnunk, amit az észak-írek műveltek ellenünk az őszi válogatott meccsen. A brutális belépőik miatt egész meccsen féltettük a srácokat, nehogy valamelyik megsérüljön. Gusztustalan sarabolós foci volt az.

kroos 2009.03.18. 11:18:41

@RickyTerror: akár csak a gullittal vanbastennel eb gyöztes hollandok.

Walmer 2009.03.18. 11:23:33

@kroos: Annyi különbséggel, hogy ők ugye egyből pottyantak a németek ellen.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 11:26:58

@Walmer: Pedig ölég szar volt a kilencvenes vébé*, az angolok pedig a belgák és a kameruniak (René Makanaki rulez) kizúghattak volna. De azért jobban haragudtam rájuk, hogy akkor estek ki, amikor már nekik szurkoltam a németek ellen.1994-ben meg senkinek nem hiányoztak ;-) és az egy sokkal jobb vébé volt.

* Ha szar egy focivébé, akkor is kurva jó!

r_magpie 2009.03.18. 11:36:23

aki még rögtön beugrik a 90-es vébéről, az Enzo Scifo

meg amikor az arab emírek egyenlítettek a németek ellen! igaz, utána csúnya verésbe szaladtak.

de a legkedvencebbem a Caniggia-vadászat, 100adjára is LOL:

www.youtube.com/watch?v=KeRlJJbtdHc

kroos 2009.03.18. 11:37:30

@Walmer: pontosan .Platt kapásgólján livül az angoloknak értelmes támadásuk se nagyon volt.
Gászkony meg a himmnusz alatt mindig kinyujtotta a nyelvét?Vagy az nem ö volt.?

94-es vb selejtezö,

• Megkérdezte egy norvég tévéstáb, hogy üzen-e valamit az angolok soros ellenfelének, és habozás nélkül jött a válasz: „Igen, húzzon a faszba Norvégia.” Aztán röhögve elfutott.

Walmer 2009.03.18. 11:42:46

@popp: neked persze hogy szar volt az a vébé. mert megvert benneteket eg hulladék Argentína:-)
Azon a világbajnokságon az angol - német volt az igazi döntő.
A kizúghattak volna, pedig max. fantasy irodalom.
Az a Platt gól a 120. percben. Istenem, a régi szép emlékek. Scifo majdnem elbőgte magát.
Makanaki meg egy vesztes csapatban játszott. megtörtént ez már másokkal is;-)

kroos 2009.03.18. 11:43:46

ezt még utoljára
,,Az 1990-es világbajnokság tévéközvetítésének szerkesztői azt találták ki, hogy bemutatásként a csapatok játékosai egymás után mondják a kamerába a nevüket. Amikor Gascoigne-ra került a sor, a neve helyett ezt mondta: „Kibaszott faszverő.” És ezt a BBC nézői minden angol meccs felvezetésekor meghallgathatták."

kroos 2009.03.18. 11:45:37

@Walmer: ,,mert megvert benneteket eg hulladék Argentína"
ráadásul Nápolyban....hülye olaszok..hogy lehet odavinni egy argentina elleni meccset...DDDDDDD

Walmer 2009.03.18. 11:45:40

@kroos: Mindenesetre a németeket lefocizták az elődöntőben. A miatt a röhejes, Parkeren megpattanó szar Brehme gól miatt nem játszottunk döntőt. Meg azért nem, mert Pearce belelőtte Ilgner lábába a 4. büntetőt. meg azért sem, mert barnes megsérült a belgák ellen, meg....

kroos 2009.03.18. 11:50:29

@Walmer: Azért mert nem tudnak 11-es párbajt nyerni azóta sem.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 11:52:12

@Walmer: Épp az argentin-olasz volt az igazi döntő (Maradona vs Olaszország Nápolyban!). Egyébként meg a vébéken az argentinoknak drukkolok Mardona óta, az olaszok az európai kevenceim (fájt is Völler kamutizije), szóval ez mellé. Egy argentin-olasz meccsen nagyduzzogva szorítok csak az albicelestének.

Walmer 2009.03.18. 11:59:57

@kroos: spanyolok ellen nyertek '96-ban:-)
csak aztán jött a német öregfiúk válogatott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 12:01:31

@Walmer: Na ez jogos, el is felejtettem. Egyébként Pierce harmadik rúgó volt mind a három említett alkalommal.

Walmer 2009.03.18. 12:03:19

@popp: a Maradona vs. Olaszo jól hangzik ugyan, de a döntőtől messze volt. Maradona soha olyan gyenge nem volt, az argentin válogatottat soha olyan favágó banda nem képviselte. a baromi szerencsés sorsolásuk miatt döntőztek. Mint a németek Japánban.

kroos 2009.03.18. 12:03:20

spanyolok...90-ben 2 játékos volt a kezdöjükben aki nem reál vagy barca játékos...a jugok haza is küldték öket...

kroos 2009.03.18. 12:05:36

@Walmer: lol baromi gyenge sorsolás? a brazilok meg a kökemény jugok után a háigazda?

Walmer 2009.03.18. 12:05:43

@popp: 4. volt '90-ben tuti. Előtte rúgott Lineker, Beardsley, Platt

Walmer 2009.03.18. 12:07:03

@kroos: a brazilok 90-ben mint jó csapat????
A kőkemény jugók, akik kőkeményen 4-et kaptak a krautoktól?

Walmer 2009.03.18. 12:11:13

@Walmer: De valóban, a németek sorsolása Japánban összehasonlíthatatlanul szerencsésebb volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 12:16:08

@Walmer: Tettél egy-két nehezen védhető megállapítást.

Maradona abban az állapotában és húzott egy-két zseniálisat és annyit kapott azon a vébén, mint más az egész pályafutása alatt sem, Emellett lekötötte az ellenfél játékosait. Védekezésben meg nagyon erős volt az a csapat -alig kaptak gólt. Egyébként a tizenhat között a brazilolkat, a nyolc között a teljes, horvátokat és szerbeket maguk között tudó Jugoszláv csapatot, az elődöntőben a hazai pályán játszó, az elődöntőig gólt sem kapó olaszokat (ők érdemelték volna a világbajnoki címet is) kapták. Ezt gyenge sorsolásnak nevezni a nap/hét/hónap ostobasága volt. A tizenegyeseknél meg a szerencse mellett, kellett egy élete formájában védő Goycoetchea.

Egyébként az olasz-argentin azért is számított döntőnek nála, mert két előző világbajnok csapott össze.

Mourinho már nem a király 2009.03.18. 12:18:13

Hejj, ebbe nem igazán tudok beleszólni :)
94-től megy a menet, bár abból is elég kevésre emlékszem.

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2009.03.18. 12:19:10

@Walmer: A néhol segítséggel szereplő hazaiak és az eredménnyel antifocizó amerikaiak ellen azért nem volt könnyű játszani.

kroos 2009.03.18. 12:19:19

@Walmer: azért a 2006-os ukrán auszi kombó se volt rossz.a jugokat meg imádtam,már akkor a zvetdára épült a csapatuk,+ olyan tehetségekkel mint Suker,Jarni,Savicevic,Prosinecki meg a zisten Dragan pixi Stojkovic .

kroos 2009.03.18. 12:29:26

@Walmer: nem volt az rossz csapat.Tafarell a kapuban, akét szélen Jorginho Branco középen a 2 Ricardo Gomes és Rocha,mögöttük sepregetett Galvao
és még ezt az 5öst védte Dunga meg Alemao.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 12:33:23

@kroos: Aztán még Careca és a padon Romario!

Walmer 2009.03.18. 12:43:41

@popp: Az olaszok???? Akik olyan hátszéllel nyomták hogy az nem igaz? Azz uruk kapusa a huszonvalahányadik percben kapott ellenül sárgát időhúzásért. LOL. Való igaz lebirkózták az íreket is.
Nagyon kemény ellenfelek voltak: Uruguay/írország.
Egyik meccsen sem voltak meggyőzőek, sőt.

kroos 2009.03.18. 12:44:31

@popp: meg Valdo aki aztán lemondta a 94-es szereplést...
és Lobanovszki miután ugyanaz a Fredriksson adott meg ellenük 2 lesgólt mint 86-ban a belgák elle?
hogy kikelt magából az öreg..nem csodálom...

Walmer 2009.03.18. 12:47:26

@popp: "horvátokat és szerbeket maguk között tudó Jugoszláv csapatot"
Ja, 4-1-re kipicsázták őket a németek. marha jók voltak. Ez nem az a bizonyos jugo generáció volt, ahol Szavicsevics, Boban, Pantics, Proszinecski, mjad később Mijatovics, Milosevics, stb játszottak.

Walmer 2009.03.18. 12:49:53

@kroos: Az a brazil csapat nyomokban sem emlékeztetett a 82.es, vagy 86-os brazil válogatottra. és a közelébe sem ért a 94-es/98-as csapatnak sem.
lazaroni ráadásul megpróbált velük olyan focit játszatni, hogy lövünk egy/két gólt, aztán levédekezzük a meccset.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 12:51:08

@Walmer: Annyi azért tény, hogy gólt nemigen lehetett rúgni az olaszoknak azon a vébén. És egy időhúzásért kapott sárgát hozod föl az ordas hátszél mementóául az azért kemény ám. Egyébként melyik válogatott volt igazán meggyőző azon a vébén? Talán a németek a csoport meccseken, oszt a hollandok elleni nyolcaddöntőn, de utána már nekik is csak a gép osztott.

Walmer 2009.03.18. 12:57:33

@Walmer: Pontosabban páran ott voltak, de csak mint kiegészítő emberek. Suker szerintem egy percet sem játszott például.
Proszinecski is keveset, meg hány éves is volt akkor? 20?

mickeyknox 2009.03.18. 13:00:31

én nem is emlékszem arra a brazil válogatottra, annyira jók voltak.

kroos 2009.03.18. 13:03:03

@Walmer: A ZVEZDA bEK göyzelméhez szerintem kétség sem fér. És sukeréket csak azért irtam hogy szemléltessem kik ültek ott a padon.
Susuc,Pantic,Katanec vitték a primet.Az meg hogy a németektöl kikaptak nemcsoda hisz Lothar élete meccsét játszotta a német válogatottal együtt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 13:04:54

@Walmer: De Pixi Sztojkovics már ott volt és Szrecsko Katanec (az akkori olasz bajnok Samp kiválósága). Aztán önkényesen kiragdod a németek elleni szinte tétnélküli csoport meccset, ahelyett, hogy a spanyolok elleni tizenhat közi továbbjutást említenéd.

Az is igaz, hogy a '90-es már nem a '78-as, '82-es, '86-os szambabrigád volt, de '90-ben is kiállíthattak volna olyat, csak Lazaroni másképp dönött és egy hatékonyabb védekezőkkel telepakolt csapattal próbálta megtörni a húsz éves átkot, ezt nevezték eurobrasilnak. És végül '94-ben ez a taktika hozta meg világbajnoki címet Parreirának. A '90-es brazil válogatott is esélyese volt világbajnokságnak. Hiába erőlködsz egyébként, az argentinok gyenge sorosolására vonatkozó állításodat nehéz megvédeni ;-).

Viszont donnelly hamarosan joggal protestál, hogy a tíz legszebb kelta trükk helyett a '90-es argentin csapat sorsolását boncolgatjuk.

Walmer 2009.03.18. 13:15:04

@popp: Az jutott eszembe hirtelen, mert az uru kapus vigyorogva nyilatkouta a meccs után.
Egyértelműen a német volt a legerősebb csapat. nem kérdés. És marha nagy meglepetés volt nekünk, akik nem láttak angol focit lévén el voltak meszelve a klubcsapataik, az angol válogatott. Főleg a '88-as EB kudarca után. Hollandiával döntetlen, egy qrva jó belga csapat ellen győzelem, kamerun ellen az a "máig nem tudom hogyan hozták vissza" meccs, aztán a németek ellen is végig pariban, sőt. Talán a '70-es brazil - olasz volt olyan egyértelmű döntő, minta német - argentin '90-ben. Csak az biztos élvezetes is volt, mert egy baromi jó brazil brigád játszott.
A '90-es finálé, csak qrva unalmas volt, mert teljesen egyértelmű volt, hogy az argentinok az életben nem lőnek gólt. Maradonának pedig egyetlen momentuma volt azon a vébén, igaz az zseniális volt, mikor adta azt a passzt Caniggának a brazilok ellen. A többi néma csend.
A '94-es vébén bekokózva is jobban nyomta.

kroos 2009.03.18. 13:16:43

@Walmer: 30 évenként van egy olyan generácio mint az volt.

mkmax 2009.03.18. 13:17:46

@donnelly: "P.s.: Ha utánanézel, mugtudod Te is, hogy McGeady igazából skót;) "

Maradjunk a tényeknél:

"I had first begun playing for Ireland at schoolboy level. I had wanted to play for Scotland schoolboys when I was 15 but because Celtic didn´t let you play for your school, it meant I was not eligible to play for Scotland schoolboys. I thought, ´Fair enough´."

Forrás: www.aidenmcgeadyofficialwebsite.com/autobiography%20entry/18104.IRISH%20INTERNATIONAL

Tehát Glasgow-ban született, de ír válogatott gyerekkora óta.

Walmer 2009.03.18. 13:17:49

@popp: "'90-ben is kiállíthattak volna olyat"
valóban, de nem állítottak ki.
A vébé előtt esélyesek voltak. Aztán az első csoprtmeccs után tudni lehetett, hogy az első nem Skócia/Costa Rica szintű csapat ellen elvéreznek majd.

Walmer 2009.03.18. 13:19:44

@kroos: Ez igaz. És?
Ettől a '90-es jugó csapat nem lesz jobb. A Zvezda győzelméhez kétség sem fért, ez is éll. Annak ellenére, hogy most anyáznánk, meg antifocit üvöltenénk olyan játák láttán amit csináltak a Marseille ellen.

kroos 2009.03.18. 13:19:48

@Walmer: pedig lehet akkor is elég lett volna a bebeto-romario csatársor..csak nem a padon.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.18. 13:26:00

És a 82-es észak-ír srácok nem kaptak helyet itt? Nem kaphattak helyet? Merthát ha nincs valamilyen bürokratikus akadály, akkor oájcájd (esetleg Hamilton, Armstrong) helyet követel!! :)))
Whiteside 17 évesen volt kinn - fiatalabban, mint Pelé - Spanyolországban.

És ezt tudta: www.youtube.com/watch?v=AZjt12Ip-Po

www.youtube.com/watch?v=1StMGwpO62M&feature=PlayList&p=DCEA2E6BA372499A&playnext=1&playnext_from=PL&index=40

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 13:26:38

@mkmax: Ja, egyébként le lehet írezni, mivel Glasgow-i katolikus skót, csak akkor kapok hülyét, amikor a Tóth Csaba félék a légiósokhoz sorolják...;)

Walmer 2009.03.18. 13:29:09

@kroos: Hát ezt már soha nem tudjuk meg...

Walmer 2009.03.18. 13:30:28

@donnelly: Tóth Csaba nálam szitokszó. Olyan közhelyeket puffogtat és annyira ordít róla, hogy fingja sincs az angol/skót focihoz, hogy hihetetlen.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 13:32:23

@mbemba: Az összeállítás - természetesen - a teljesség igénye nélkül készült, reggelig lehetne sorolni, hogy mi és ki maradt ki.

Média szemptonból fontos pl. a mi most ugrott be: John Collins tekerése a 'Nagy gólok ádidász predátorban sorozatból', amit mindig imádtam nézni:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 13:34:45

@Walmer: Mindig gondolkodom, hogy írjak-e róla, mert egy jegyzetre való tárgyi tévedést, pontatlanságot, férlefordítást mindig produkál, és nem akarom, hogy rosszul rögzüljenek a dolgok senkiben, de még nem jutottam el a kritikus pontig, csak néha igazítom ki a faszságait..:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 13:43:08

@Walmer: ...meg néhány szanaszét rugdalt testrész. Örülök, hogy hőskölteményt zengsz az angol hősökről. De azért az a jó belga csapat nem volt jobb még annál a brazilnál sem, ahogy a mindenkinek szimpatikus Kamerun sem a pláviknál. A németek meg az olaszok is hasonló játékerőt képviseltek akkoriban, tehát mintha az angolok sorosolása kedvezőbb lett volna az argentinokénál.

A döntő meg azért tűnt egyértelműnek (olyannyira, hogy egy kamutizenegyes döntött), mert egy Codesal Mendez nevű mexikói ámokfutó mindent megtett, hogy az argentinoknak esélyük se legyen.

Egyébként még mielőtt, a '90-es vébé óta kizárólag jobb -, technikásabb -, látványosabb focit játszó argentin csapatokat láttunk vébén, azok a gárdák mégsem tudtak felmutatni egy elődöntőt sem. És miért, mert a mégoly szürke Maradonának még csak jól játszania sem kellett, hogy vele foglalkozzon az ellen és kétségtelenül sok szerencséjük is volt meg persze ekkor is segített nekik isten keze, ezúttal Goycoetcheáé.

Walmer 2009.03.18. 13:57:17

@popp: Abban egyetértünk, hogy Maradona, meg Goycoetchea nélkül Argentína a csoportból sem jut tovább (Maradona saját maga segítette ki kézzel a ruszkik ellen a kapusát, ugye emléxel?). maradonát tartom minden idők legnagyobb futballistájának. Jobb volt Pelénél is. De az, hogy ráfogod a sporira a döntőbeli vereségüket az már vicc kategória. A kezdőrúgástól szemernyi esélyük nem volt. Életemben nem láttam annyira lefutott, unalmas döntőt. max az argentinok hisztijétől volt esetleg emlékezetes pár ember számára.
Belgium azon a vébén jobb volt mint Brazília. Jobban játszottak. Egy PreudHomme, Gerets, van der Elst, Ceulemans, Degryse, Scifo által fémjelezte csapat azért elég fasza. Főleg úgy, hogy kegyetlenül össze is voltak rakva.
kamerunról meg annyit, hogy azóta sem közelítette meg az eredményeiket egyetlen afrikai csapat sem, pedig éppen az ő játékuk miatt gondolták sokan, hogy nem kell sokáig várni az első afrikai világbajnok csapatra...

Azt a teóriámat meg már ki sem fejtem, hogy szerintem a Robson által önbizalmilag agyonturbózott angolok mellet nem sok csapat verte volna ki az akkor eszelős lendületben lévő oroszlánokat. És a "nem sok" nálam kb. a 0-hoz konvergál.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 14:14:56

Én szerettem azt belga csapatot, emlékeim szerint jobbak is voltak az angoloknál Platt góljáig, de mégsem hinném, hogy jobbak lettek volna az Eurobrasilnál, ezt viszont már nem is tudjuk ellenőrizni, de az hogy más ellenfelek ellen jobban játszottak egy egymás elleni meccs szempontjából nem sokat jelent.

Azt azért ne feledd, hogy Kamerun belszaladt egy 4-0-ás zakóba is azon vébén. Szerintem a jugók akár ki is verhették volna a szelidíthetetleneket, legalább háromesélyes lett volna az a meccs.

"Aztán az első csoportmeccs után tudni lehetett, hogy az első nem Skócia/Costa Rica szintű csapat ellen elvéreznek majd." - az ilyen szintű érvektől meg hülyét kapok ;-). Honnan lehetett tudni? Olyan még sohasem fordult elő, hogy egy csapat bukdácsolt a csoportkörben, majd megtáltosodott? Alapvetés, hogy egyik meccs nem párja másiknak, egy nagy tornán még következtetni is nehéz az egyikből a másikra.

Walmer 2009.03.18. 14:18:29

Az a belga csapat azon a meccsen jobb volt az angoloknál. Pontos az elemzésed. Platt góljáig jobbak voltak, ami ugye a 120. percben esett.
Az utolsó bekezdésedre meg mondjuk, hogy igaz;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 14:29:05

@Walmer: Emlékszem is arra Platt gólra, a "hú basszd meg, mekkora gólt rúgott a geci" tipikus esete volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.18. 14:30:39

@popp:

Mondjuk szerintem is az az argentin válogatott volt az összes közül a legunalmasabb, amit láttam. Persze a brazilok elleni Maradona-vllanás ott van az örök élmények között!

kroos 2009.03.18. 14:30:41

sokszor mégis inkább parkert tolták fel középpályára aki alapbol jobbek.a padon meg ültek a zsenik...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 14:43:38

@Csöncsön: Persze, de nehezen is lehetett volna játékuk, mikor a csapat eszét kistúlzással öten fogták egyszerre és ha csak a kapu felé nézett már alá is pörköltek egyet (inkább kettőt). Ne feledjük, akkor még nem volt Batistuta, Balbo, Simeone, Ortega, Redondo, Zanetti, csak olyan iparosok, mint Sensini, Ruggieri, Olarticoetchea meg ilyenek.

A '94-es csapat lehetett volna az igazi, ha Mardonát nem zárják ki.

Walmer 2009.03.18. 14:46:19

@popp: De '86-ban is 5-en fogták.

kroos 2009.03.18. 14:48:14

@Walmer: ja olyanok mint Butcher meg Stevens...DDDDD
5 bólya.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.18. 14:49:20

@popp:

Bizony, '94 óta már mindig az argentinoknak szurkolok!

Emlékszem, a görögök ellen hogy megfűzték (még Jenő is ezt a szót mondta: "megfűzték") az ellenfél védelmét. Azóta is ezt a rövidpasszos, finom bokából-játékot látom tőlük, mely szerintem (hangsúlyozom: szerintem!) messze a legszebb, amit fociban csak el lehet képzelni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 14:51:52

@Walmer: Szerintem '90-ben még kettővel jobban figyelték, egyébként szabályos eszközökkel akkor sem nagyon szerelték. Persze az is tuti, hogy jobb formában volt az isteni Diego '86-ban.

Walmer 2009.03.18. 14:55:09

@kroos: Jaj kroos, azért Augenthaler légibalettjét a figyelmedbe ajánlanám a '90-es angol - németen Lineker gólja előtt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 14:57:33

@Csöncsön: És a legutóbbi vébén a szerbeknek lőtt góljukra emlékszel, amikor kigurigázták az egész középpályát és végül Cambiasso fejezte be?

Upsz meg is találtam, na ez eszenciája az argentín támadójátéknak: www.youtube.com/watch?v=6R_iYLca2gc

kroos 2009.03.18. 14:58:19

@Csöncsön: ehhez képest sehol sincsennek az alkoholista tul hypolt pipajeles barátaink.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.18. 15:07:35

@popp:

Hogyne emlékezném?! Ha van orgazmus fociban, akkor az a gól azt jelentette nekem.

Egyébként a Barca a hétvégén az Almería ellen lőtt egy hasonló gólt. Akkor is kb. két percig nem ért labdába az Almería, majd az akció a 16-oson belül két sarkazás (!) után egy Bojan-góllal koronázódott meg.

Ezt ugye, ha jól értem, @kroos: -nak is... :-)

Walmer 2009.03.18. 15:19:09

@Csöncsön: Mármint Krkics góllal. Az Almeriának. Aha.
És a Cambiasso góllal együtt hol is végeztek az argentinok a tornán végül? na ez a nem mindegy.
Csak annak lehet 98 passzos gólt rúgni, aki hagyja.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.18. 15:25:48

@Walmer:

Az mindegy, hogy hol végeztek.

Ha egyszer egy angol válogatott Liechtensteinnek lő egy ilyen gólt, elgondolkodom rajta, hogy szimpatizáljak velük. :-)

Walmer 2009.03.18. 15:31:06

@Csöncsön: Megtisztelsz, de egy olyan gólnak akármennyire is szép, nincs értéke.
Illetve csak esztétikai értéke van. Olyan ez, mint a '70-80-as évek amerikai autói. gyönyörűszépek, de a legótvarosabb japán szarnak is jobb volt minden műszaki mutatója.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 15:49:09

@Walmer: Ugyanott ahol az angolok és tizikkel estek ki ők is. Ugye németek híres büntető adatbázisa, ami elől még az olaszaim is négy csatárral álltak ki a hosszabbításra. Ehhez képest Messi és Tevez ott ült a padon ráadásban és Pekermanak eszébe sem jutott becserélni őket.

kroos 2009.03.18. 15:59:36

köszönöm az nst-nek hogy reggel 8 ota kommenteket gyártok és nem maradt idöm a munkára ezért este 7-ig bent kell maradnom.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 16:00:04

@popp: Offoljatok csak nyugodtan, mi csontvelőből utáljuk az argentíneket:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 16:02:01

@donnelly: Ezt már megbeszéltdük egyszer ;-).

Walmer 2009.03.18. 16:05:34

@popp: Az angolok esete teljesen más:-)
Az argentinok úgy mentek neki a KO szakasznak, hogy szétszopatunk mindenkit, az angoloknál szárnyaszegettebb válogatott meg kevés volt.
A legutóbbi vébé a mostani eb-től való távolmaradásban kicsúcsosodó angol feketekorszak kezdete volt, aminek remélhetőleg Capello érkeztével vége.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 16:10:21

@Walmer: Nem sok hiányzott a házigazda ellen az argentinoknak. Azért egy 1-1-et nem lehet méltatlan kizúgásnak nevezni.

Hanem a Mexikó-Argentína a vébé egyik legjobb meccse volt. Egyébként bírom mehikánókat is, mindig jó kis csapattal érkeznek a vébére.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.18. 16:18:29

@Walmer: szerintem a brit sajtó sajátos viselkedése miatt érzékeljük kudarcként az angol válogatott legutóbbi világversenyeit; ha csak az utóbbi három vb-t nézzük, kétszer 11esekkel estek ki (az argentinok és a portugálok ellen), illetve 2002-ben egy teljesen kiegyenlített meccsen a brutálisan erős brazilok ellen.

mindig felvették a versenyt a legjobbakkal, nem szégyenítették meg őket és tényleg csak centik hiányoztak a komoly sikerhez.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.18. 16:58:21

@donnelly: Talán ő (Whiteside) volt az első, akinek a neve örökre bevésődött. Meg hát azon a vébén a csoportban megelőzték a rendezőt és azért is, mert itt nincs észak-ír képviselet.
Szerintem írd újra a posztot! :)))))
Aztán, milyen jól ki lehet ejteni ezt a nevet: oáááájcájd.:))))))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.18. 17:03:11

@mbemba: oááájcájd játszott a Vidi ellen is.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.18. 17:07:42

@popp: Jaj, ne hozd elő megint:)), mert a nosztalgia elkap és ismét csak emlékek, emlékek gyünnek elé.:))) Oszt a meló nem halad!

Egyébként arról a meccsről nem emlékeztem rá.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 17:10:28

@mbemba: George Best nem elég északír?:)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.03.18. 17:26:48

@donnelly: Nem, nekem nem eléggé! :))

De azért:
1.) De azért 82-es csapat, az a 82-es csapat volt!
2.) És óájcájd is (norman) csak egy volt!

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 17:40:15

@mbemba: Jól van, ennyi erővel én meg berakhattam volna McManamant, aki állampolgárságilag angol volt, származásilag meg elég kelta...;)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 17:51:48

Még ami lehetett volna az a 2002-es VB-től Hollandia távoltartása. Szar Oranje volt az (generációváltós), de akkor sem kis tett:)

petyaaftc17 2009.03.18. 22:49:31

En 91-ben kezdtem jobban beleszerelmesedni a fociba,90-bol csak a dontore emlekszem meg par foszlany,persze kesobb lattam a golokat.Igy nekem a 94-es az igazi es a legjobb!A vb-elott ket favoritom volt,Romario miatt a Brazilok,Maradona miatt az Argentinok!Aztan ok hamar kiestek es maradtak a Brazilok azota is.Hejj de jo kis csapat volt:Tafarell,Jorginho,Aldair,Marcio Santos,Leandro(Branco),Zinho,(Rai)Mazinho,Mauro Silva,Dunga,Bebeto,Romario

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.18. 23:05:58

Na most már kezd túlzássá válni ez a sok délamerikai komment a kelta posztban:)

De ne aggódjatok, a '94-es VB-vel bővebben is foglalkozunk majd, lévén 15. évfordulója lesz az eseménynek.

seamus gonzalez 2009.03.18. 23:18:51

"give a man a hat..." - Aldridge a király!
meg persze Archie Gemmill a Trainspottingból, de ezt biztos írták már.

Boldog St. Paddy-t így utólag!

kroos 2009.03.19. 07:14:52

donnelly ait viszont tényleg kihagytál az Blanchflower.

r_magpie 2009.03.19. 10:38:20

@donnelly: jéé, tényleg, az a McAteer gól Dublinban a hollandoknak, legendás.

emlékszem, valamelyik német adó élőben adta a meccset, hogy azonmód élvezkdhessenek a hollandok kiesésén...rá egy hétre Stefan Raab ki is adta az "Ohne Holland fahren wir zur WM!" (A hollandok nélkül utazunk a vébére) c. kislemezét:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.19. 11:28:48

@kroos: Nem, nem hagytam ki senkit, azt hittem, hogy ezt már tisztáztuk...

Zigi 2009.03.19. 13:16:35

Mbembához hasonlóan,én is nagyon hiányolom Billy Bingham legendás északír válogatottját az összeállításból.Egy kis hiánypótlásnak itt a spanyolok elleni '82-es meccs összefoglalója:
www.youtube.com/watch?v=etgPXXrQaUA

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.19. 13:35:02

@Zigi: Mindenki hiányol valamit, úgyhogy most írom le utoljára: EZ AZ ÖSSZEÁLLÍTÁS A TELJESSÉG IGÉNYE NÉLKÜL KÉSZÜLT.

kroos 2009.03.19. 13:53:52

@donnelly: én még hiányolnám pat jennings méltatását.DDDDD
süti beállítások módosítása