Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A jó Milan ellen a közepes Inter is elég

2009.02.18. 22:49 _benito

No, akkor ez lefőtt, és mellé a kiesés elleni küzdelem sem ígér olyan izgalmakat, mint tavaly, marad tehát a BL-helyekért folyó gyépésharc, meg a kupa, mert az Inter lassan barcelonányi távolságra szakította magáról a potenciálisan veszélyes csapatokat. (A potenciál fosztóképző nélkül nehezen egyeztethető össze velük, úgy látjuk.) A Juventus most egy egyáltalán nem szégyenletes döntetlennel segítette ki milánói pajtásait, ez az eredmény egyébként is erősen dominánsnak volt mondható a 24. fordulóban. A Genoa-Fiorentina volt a hét meccse, leszámítva, hogy az óriási csatát hozó meccs után egy bekólázott hazai szurkoló kivasaltatta magát a Fiorentina buszával. A poszt azért késett, mert azon durcáskodtunk, hogy tavaly is ilyentájt írtuk le először: eldőlt a Serie A.

Az milyen szép volt már, hogy az Inter szurkolói transzparensen üzentek Maldininek, és nem azt, hogy nőjön köröm a pöcsére. Cserébe valóban a vén csont volt az egyetlen a vendégvédők közül, aki nem alázta meg legalább háromszor a mezt, amiben pályára lépett, és ezzel el is mondtuk, mit gondolunk a derbiről. Ezzel a védelemmel a Milan sehova nem juthat, igazából az a meglepetés, hogy csak kettőt lőtt (egyet ütött) az Inter, bár ez is csak annak meglepetés, aki lélekben nem volt felkészülve arra, hogy Mourinho a Milan szépítése után előbb leköpi, majd beletörli a csukáját a labdarúgás nevű játékba. De ez mindegy, a lényeg a győzelem (igen, Téged is vár a fővárosi nagycirkusz), az pedig meglett, úgyhogy a portugálnak van igaza mindenkivel szemben. Megvilágosodtunk viszont egy másik fontos kérdést illetően, Ronaldinhónak igenis helye van a Milanban, mert simán belefér, hogy semmit nem csinál, ha van két olyan passza, amiből gólt szerez a Milan. A többi nem az ő dolga. Az a passz, amivel kettes alára mentette Jankulovski teljesítményét, egy művész mesterműve volt, mi pedig magatehetetlenül olvadtunk bele a kanapéba a látványtól. Ekkor történt, hogy felismertük a fenti igazságot, mert mi már a szünetben levettük volna a brazilt. A meccs hősei egyébként két Inter-védő volt, Samuel El Muro volt, Cambiassóból pedig mindig a pályának azon a pontján nőtt ki egy, ahol éppen a legnagyobb szükség volt rá, ez pedig már elégnek is bizonyult. Még úgy is, hogy a Milan önmagához képest egyáltalán nem játszott rosszul. Ez zárszónak egyébként tökéletes: egy 50 százalék környékén pöfögő Inter simán leverte a 80-ra pörgetett Milant, melyben még élete gólját is bevágta Inzaghi – természetesen lesről. (Inter-Milan 2-1)

Ez a Juventus már az a Juventus volt, amelyikért az ember előredől a széken, és nem érez percenként komoly késztetést, hogy inkább krokodilokat nézzen, ahogy a gázlón átkelő gnúkat tizedelik. Játék volt, élet volt, támadások voltak – és persze jó sok szerencsétlenkedés, meg egy meccs (Catania) alatt kifogyó máktartalék. De emberek voltak a pályán, akik győzni akartak, és ezért sokat futottak, szép megoldásokra vállalkoztak, ami idén nem volt eddig nagyon jellemző a csapatra, pedig látszik, hogy benne van, csak megfelelő összeállításban kell őket pályára küldeni. A második félidőben annyi támadó volt a pályán, amennyi 2009-ben eddig összesen, így nagyon könnyedén bocsájtjuk meg, hogy csak egy pont jött össze, ráadásul ha Nedved helyén mondjuk Cassano játszik… akkor nem az egyre kevésbé szimpatikus Pazzónak osztja azt az atomfizikusnyi futballagyról tanúskodó passzt, hanem Del Pierónak (ha nem vesznek össze a szemétdomb birtoklásán egy fél félidő alatt). Ha a Juventus így veszítene pontokat minden fordulóban, meg sem nyikkannánk, csak egyre vadabbul átkoznánk a sorsot, mert ezt a meccset például 3-4 góllal meg kellett volna nyerniük a torinóiaknak. Sebaj, van ez így, aki rászolgál, annak egy idő után megfordul a szerencséje is. Egy gondolat a kisgyerekről: nem Messi, nem is Alex, de még csak nem is Camoranesi, viszont egy ilyen kelleni fog a csapatba még a fentiek mellett is. (Juventus-Sampdoria 1-1)

Az Atalanta a kishalakat visszadobálja, a bergamóiak idén a cethalászatra specializálódtak, Ahab kapitány szerepében Donival úgy megruházták a Romát, ahogy tavaly a kevés híján jobblétre szenderült Catania. Az Atalantát nem fenyegeti kiesés, sőt, közelebb vannak az UEFA-kupás helyekhez, mint a posványos hátsó fertályhoz, ennek okát pedig fájdalmasan vésték a vendégek fejébe: ilyen tragikus védekezést a bergamóiak ordas nagy taslikkal jutalmaznak. Mottát jó játékosnak gondoljuk, de ettől még az ő oldaláról kapták mindhárom gólt, de az egész római hátsó alakzat csak ténfergett a virgonc hazai támadók mellett, akik úgy kerülgették őket, mint a bójákat. Perrotta kiállítása nem volt jogos, Spalletti pedig egyszerűen nem bízik Baptistában, amit igen, azért írtunk le, hogy az igazunkat bizonygassuk. (Atalanta-Roma 3-0)
Genovában fogalmunk sincs, miért a rendőrökre, meg a bírókra voltak dühösek, mikor szegény Rubinhóra kellett volna. Azért nem gyakori, hogy egy csapat 3-0-ról fél óra alatt kiengedje a győzelmet, valahol megértjük, hogy ez ilyesfajta gerjedelmet váltott ki a szurkolókból. Semleges nézőként egyébként óriási meccs volt, amihez az is kellett, hogy 70 percet emberhátrányban játsszanak le a hazaiak, ez pedig – a Lazio elleni érdemtelen győzelemhez hasonlóan – egy megmentett pontot hozott a Viola konyhájára. Ad a gép a liláknak, Gilardino után Mutu is villant, ennek eredménye pedig a negyedik hely - három pontra a gyűlölt Juventustól. (Genoa-Fiorentina 3-3)
A Cagliari pont ezzel a két góllal jobb csapat a Leccénél. Az elsőre érdemes rákeresni, ez az a fajta lövés, amire Tanult Kollégám a Zu! hangutánzót használja. A Lecce emberül harcolt most (is), Tiribocchi egy lesgólt be is gyötört, de a vereség ellenére biztató lehet számukra, hogy a bennmaradáshoz szükséges pontokat nem Szardínián kell összeszedniük, amit csináltak, az pedig a közvetlen vetélytársak ellen pont elég is lesz. (Cagliari-Lecce 2-0)

A Napolival tényleg baj van. A Bologna nem csinált semmi különöset, még kevesebb meglepőt, mégis elvitt egy pontot, ez pedig már a második hazai döntetlenje verhető ellenféllel szemben a délieknek. Nem ott van a helye a Napolinak, ahol áll, de nem is véletlenül csúsztak idáig. Az idény hosszú, benne vannak az ilyenek, de úgy véljük, hamarosan magukhoz térnek, és tavaszig visszakapaszkodnak az élmezőnybe. A Bologna meg addig rázogatja a pofonfát ezekkel az 1-1-ekkel, míg egy éret darab agyon nem csapja őket. (Napoli-Bologna 1-1)
A Laziónál fennálló állapotokat jól mutatja, hogy Siviglia egyenlítő gólja után úgy kifütyülték az önfeledten ünneplő középhátvédet, hogy csak na. Mondjuk a Torino elleni hazai pontmentésen nincs is sok ünnepelnivaló, pedig a Napolihoz hasonlóan a Lazióban is sokkal többet láttunk a szezon elején. Zarate sebessége nélkül elég egysíkúnak tűnnek a római támadások, viszont legalább Kolarov pofánlőtte Saccanit, aminek lehetett egy kicsit örülni. Egyéb örömforrásként a Roma szégyenletes veresége kínálja magát a város mászókakék felében. (Lazio-Torino 1-1)

A forduló döntetlenjei közül talán a legkevésbé meglepő a Reggina hazai döntetlenje a Palermo ellen. A déliek derbijén két ellentétes félidő után nem történt semmi, a szünet után a hazaiak többet tettek a győzelemért, de amíg ezt nem tudják állandósítani, maradnak ott, ahol most vannak. Meg a Palermo is, de nekik ez jóval kevésbé lesz fájdalmas. (Reggina-Palermo 0-0)
Nem fizetett sokat a zebraderbi döntetlenje sem, a Siena és az Udinese tízből nyolcszor ezt az 1-1-et tudná kipréselni magából jelenlegi helyzetében. Igazából a két csapat szezonja a legjobb úton halad afelé, hogy unalomba fulladjon, egyiküknek sem lesz nagyon miért küzdenie tavasszal. (Siena-Udinese 1-1)
Az ilyentől megdobban a titokban legyek szárnyát kitépkedő szívünk: a Cataniától kiebrudalt csatár a 92. percben egyenlítő gólt szerez volt csapata ellen. A Chievóban Makinwa mindent kihagyott, és sajnos újra el kell mondanunk, hogy a kiesőjelöltek között az fog dönteni, hogy kinek van olyan csatára, aki belődözi a helyzeteit az ilyen meccseken. (Chievo-Catania 1-1)

69 komment

Címkék: olasz összefoglaló serie a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr67951826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Der Beste 2009.02.18. 23:07:54

Sokat kellett várni rá, de megérte.
:)

Myke 2009.02.18. 23:44:48

Di Natale nehezen hagyott ki büntetőt, mivel nem is lőtt. :)

_benito · www.nst.blog.hu 2009.02.18. 23:51:08

@Myke: csúnya, köszi, kiszedtem. khm. izé.

Itáliainagysándor 2009.02.19. 00:17:35

A kóla jelenléte nem először tűnik fel, Pepsi vagy Coca? Vagy cserje?:D:D:D:D Inkább az utolsó tűnik evidensnek:D

ZoZoltán 2009.02.19. 01:41:59

@Myke: Ja, ezt akartam én is írni, hogy DiNatale annyira kihagyta a 11-est, hogy ott sem volt :)

Count Adyn 2009.02.19. 07:04:43

@_benito: és a fio a milantól van 3 pontra, nem tőlünk:)

montipájton 2009.02.19. 08:27:57

Nekem Chivu legalább annyira jónak tűnt, mint Samuel, sőt.
Ronaldinho Patóval eszement dolgokat tud összehozni, hogy élvezetes volt a második félidő, azt nekik tudom be. Mert az Inter helyzeteihez ilyen Milan-védelem mellett még csak nagy extra sem kellett.

(Ja, úgy várom már, hogy egyszer a cirkuszban a zsoglőr csak egy kuglit dobáljon, az idomár meg oroszlánok helyett hörcsögökkel szórakozzon, aztán azt nyilatkozzák: legfontosabb, hogy a mutatvány sikerült, ha szórakozni akarnak, menjenek focimeccsre.)

Weah_ 2009.02.19. 08:44:25

_benito,

azért ez a Milan 80% inter 50% dolog nekem eléggé sántít. egyrészt a rossoneri nagyon messze volt ettől a produkciótól, semmi különöset nem csináltak, másrészt az inter sem 50%-on pörgött, hanem jóval többen.
másrészt egy Kaká (és Gatta) nélküli milanról 80%-ot feltételezni is nonszensz! :)
ha még az ellenkezőjét írod, az nem olyan meglepő, de így...

giacinto 2009.02.19. 09:04:31

"Donival úgy megruházták a Romát, ahogy tavaly a kevés híján jobblétre szenderült Catania."

nem a Siena csapkodta meg a Romát tavaly? vagy ez vmi másik utalás?

IronRock 2009.02.19. 09:13:49

Az Inter-Milan-ra visszatérve: José csak addig fogja csinálni a foci nevű játék leköpdösését és csukájának beletörlését, amíg nem jön egy olyan csapat szembe aki a fejére húzza a lecsulázott taktikáját és beletömi a szájába. Remélem a MU lesz az, pont alkalmasnak látszik a feladatra.
A Juve-nak meg most nem adott a gép. Jobbak voltak, fociztak, kihagytak egy taligányi ziccert, Mázli kisasszony most nem volt velük. Ennyit számít hogy Camo játszik-e.
Benito azért remélem Cassano-t nem gondoltad komolyan a Juve-ba...

giacinto 2009.02.19. 09:29:53

mázli kisasszony múlt héten volt velük.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.02.19. 09:56:06

@IronRock: aki tudja kezelni és motiválni cassanót, az egy világsztárt vesz. aki nem, az bajt a nyakába.

bocs mindenért, formán kívül vagy, mint materazzi. :(

*Fata* 2009.02.19. 10:46:46

simán? leverte? :O
_benito, szedd össze magad...

Gabez 2009.02.19. 10:49:57

"formán kívül vagy" - mármint kicsoda? :)
Nagy party volt?

Cassano mehet a Juveba bőgni, legfeljebb ellenük nem 30, hanem 35 %-on fog pörögni az Inter. :)

IronRock 2009.02.19. 11:02:12

@_benito: na pont ezért nem kellene a Juve-ba, ugyanis Ranieri egy kéthónapja döglött csótány hatékonyságával képes motiválni a játékosait. Nem lenne képes irányítani és kemény kézzel kezelni Cassano-t, ugyanolyan link játékos lenne belőle Ranieri keze alatt mint a Real-ban volt...

Komiké 2009.02.19. 11:16:52

mit üzentek Maldininek?

zalamatyi 2009.02.19. 11:22:30

Ronnie akkor is csak egy ballaszt. A Milan roskatag vázszerkezete nem viseli el, hogy semmit ne tegyen hozzá a védekezéshez. A felismerés egyre mélyül bennem, hogy Olaszországban (és a világ számos pontján) olyannyira ismerték ki a karácsonyfát, mint a 4-3-3-at, ami talán még nem is lenne baj, ha nem kellene cipelni a fentebb említett brazilt, a formán kívüli Zédorfot, vagy a Kaha-Senderos lehetőségeket.
Remény még van, az Inter tavaly is elszórakozott egy csomó pontot (totó-csalók a legújabb hírek szerint, vagy csak egy hozzám hasonló rosszmájú Milan-Roma-Juventus szurkoló terjeszti ezt róluk).
Ancelotti ébredj, két csatárral előre, ne padozzon Inzaghi, Patót mellé társnak. Ó, be mennyire várunk már Gatturso, te harcias futóbolond, Nesta te áthatolhatatlan fal (formában) és Sergio Ramos (akit már évekkel ezelőtt el kellett volna hozni). Továbbra sem hiszek abban, hogy brazil fiatalokat kellene összevásárolni, majd várni a következő szezonra. Valamikor volt itt is játékos nevelés. Néha látok egy Antonini nevezetű fiatalt futkározni…

Az Inter tényleg jól játszott, nem tudom, hogy Isten keze nélkül mi lett volna (szentül hiszem, hogy más).
Maradok örökre, Forza Rosso-Neri

Mourinho már nem a király 2009.02.19. 11:35:39

@zalamatyi: Nesta visszavonul, Sergio Ramos meg soha nem lesz Milan játékos :)
Nyáron komolyan be kell vásároljon megint a Milan. Ha megvennék Etoo-t, akkor előre nem kellene más. Hátul viszont annál inkább. Tényleg kellemetlen volt látni, hogy Maldini a legjobb védőjük. Ibra nem tudott elmenni mellette :)

Azazello007 2009.02.19. 11:40:38

@IronRock: United-győzelmet várok, de azért egy pillanatig se hidd, hogy a Manchester csak úgy átgázol majd az Interen; FŐLEG José miatt. Ha valaki, ő tudja, mit kell játszani Fergusonék ellen.

rizla 2009.02.19. 11:42:20

"Ronnie akkor is csak egy ballaszt. A Milan roskatag vázszerkezete nem viseli el, hogy semmit ne tegyen hozzá a védekezéshez."

szerintem nem ez a baj ronaldinhoval, ő nem védekezett soha. most annyira nem is játszott rosszul ráadásul, de egyszerűen rohadtul nem érdekli a győzelem. lőni nem szeret, rühell futni, cselre pedig csak ritkán vetemedik. bár összességében aktív volt magához képest minden téren, igazából olyan érzése van az embernek, hogy nem a csapat tagja, csak egy külső szemlélő, aki néha ad egy-két forintos labdát, egyébként csak engedelmesen adogatja vissza a bogyót hátra.

a kérdés az, hogy megéri-e a csapatodból beáldozni egy embert gyakorlatilag 2-3 garantált gólpasszért? szerintem nem.

ulver 2009.02.19. 11:51:46

A Roma minden két hónapban egyszer kikap 3-0-ra. Inkább most, mint az Arsenal ellen.
A 4. helyet az fogja eldöntani, mit játszanak egymás ellen Genoa - Fio - Roma. És ebből a Roma fog jobban kijönni.

ZenZo 2009.02.19. 11:58:25

No mielőtt bárki meglepődne és lefakkolna szólok, hogy kibicelni jöttem, meg egy gondolatot megosztani a derbyvel kapcsolatban.

Nem az én tisztem, és még csak küldetésnek sem érzem JM védelmét, azonban mikor ilyet írtsz _benito, hogy "ez is csak annak meglepetés, aki lélekben nem volt felkészülve arra, hogy Mourinho a Milan szépítése után előbb leköpi, majd beletörli a csukáját a labdarúgás nevű játékba". No most kérdem én az ellendrukkerektől, ti mit tennétek, ha van jó pár helyzetetek, pár ziccer, de szerencsétlen fatökű csatárotok kihagyja egytől egyig, egymás után a kihagyhatatlant sorban, s közben szépít, s ettől erőre kap az ellen. Nyilván operálni kell valamivel, az időhúzó csere fogalmát pedig nem a portugál hozta be a futballba. Azt meg már jó hogy nem várjátok el tőle, hogy a 80. percben 2-1-es vezetésnél nem védőket cserél csatárokra :) érzésem szerint ha az a kurvapecér brazil legalább egy harmadikat betesz Abbiatinak, nem így néz ki a végjáték.

Törteli Tivadar 2009.02.19. 12:05:08

@zalamatyi: azért antonini se fiatal, már megbocsáss, bár a többiekhez képest tényleg zöldfülű, a maga 26 évével

ZenZo 2009.02.19. 12:09:07

@Azazello007:
ja, érdekes párosítás, annyi szent. Tipikusan olyan ez az Inter-ManU a mostani formák, állapotok, stb alapján, amiben benne van egy 3-0, egy 1-4 meg egy büdös ótvar 0-0 is. A Chelsea-Juve mellett ezt várom a legjobban.

ZenZo 2009.02.19. 12:10:52

@rizla: "a kérdés az, hogy megéri-e a csapatodból beáldozni egy embert gyakorlatilag 2-3 garantált gólpasszért? szerintem nem"

Gólpasszért vagy forintos labdáért? Ha valaki egy meccsen 2-3 forintos labdára képes, másra nem, azért szerintem sem éri meg, de 2-3 gólpasszért simán :)

Mr.AT 2009.02.19. 12:50:03

Korrekt cikk.

Magam részéről annyit kiegészítésnek, hogy sajnos kitörölhetjük a szép játékunkkal, meg a 3 kapufánkkal... Úgy hiányzott ez az újabb -2 pont, mint lufiárusnak a nyílzápor. Hiába játszottunk látványra és ütemre is összehasonlíthatatlanul szebben, mint múlt héten, a történelemkönyvben csak annyi lesz bent, hogy ott 3 pontot hoztunk, itt meg vesztettük kettőt.

Arról nem beszélve, hogy Ranieri végre egyszer meg merte lépni azt, hogy (a cserékkel) behúzta Nedvedet középre, Gio meg Camo pedig így rohangászhatott a széleken (plusz az amúgy egyáltalán nem ügyetlen, s néha kifejezetten tetszetős zsugákat is osztani tudó Tiago középen, Alex és Amauri meg elől) - erre hiába minden, 12 szöglet, meg 14 kapuralövés, nem tudunk nyerni.

Múlt héten meg behozta Poulsent, erre nyerünk... :S
Vajh mi lehet most a következtetés nála? :-)

moTa 2009.02.19. 13:14:41

PL cikk mikor lesz?:d

Calogero 2009.02.19. 13:59:38

"Cambiassóból pedig mindig a pályának azon a pontján nőtt ki egy, ahol éppen a legnagyobb szükség volt rá, ez pedig már elégnek is bizonyult" - hihetetlen egyébként az argentín, szép csendben ezt csinálja már évek óta. Nem vagyok nagy Inter fan, de szerintem simán legjobb lett a posztján Cambiasso messze földön

Thomas778 2009.02.19. 13:59:50

Nagyobb meglepetés lett volna, ha ez a kiherélt (értsétek: Kaká, Gatta, Nesta nélküli) Milan megveri ezt az Intert.

Ez Ronaldinho tényleg nem az a Ronaldinho, aki 2006-ban hozzácellukszolta a Barca kezéhéz a BL-trófea fülét, éppen ezért, avval nem értek egyet, hogy három jó passza miatt elfér. A Beckhamnak is van három ilyen passza egy meccsen (lsd: Lazio ellen), de neki nem büdös, ha vissza kell zárni, pedig ő sem az a kimondott labdaszerző. Csaképp jómunkásember. Ronnie, mielőtt megjött Becks azt mondta, hogy szeretne tanulni tőle. Hát itt az alkalom...

Egyébként meg kvittek vagyunk az Interistákkal, mert ő köpködtek az őszi meccs után, hogy Ronaldinho lesről fejelte a gólt, mit köpködünk, hogy Adriano kezelte, holott egy oda-visszavágós párharcban "idegenben lőtt gólokkal" a piros-feketék a jobbak ;-).

A jövő évi Milanról meg csak annyit, hogy szépen fű alatt azért fiatalítanak (Thiago Silva, Felipe Mattioni, Simon Kjaer, Daniel Agger, Antonini, Viudez, Cardacio, Flattuso (vagy Arsenalosoknak Flamoney, igazából mindegy). Abbiatival nem nagyon van gond, Pato az istencsászár, Borriello meg a néha Sevcsenkóra emlékeztet(ne, ha nem a kórházban lenne folyamatosan). De nem akarom felsorolni az egész keretet, de a régi mese ezzel az új kerettel nem igazán lesz nyerő. Csak az ilyen baklövéseket kellene mellőzni, mint Senderos...

Arrivederci! :-)

zalamatyi 2009.02.19. 14:55:43

@soga: Flattuso (vagy Arsenalosoknak Flamoney, igazából mindegy).... BRUHAHA :-)

Sajnos még mindig nem hiszem, hogy a Milánnak, ilyen jellegű drasztikus fiatalítást kell csinálnia, a fiataloknak is szokni kell (lsd. Pato, Boriello), és mint említettem, az nem segít, ha Brazíliában Istencsászár Pelé utódoknak kikiáltott hátvédecskéktől várnánk a mannát, mert Real Madrid lesz a vége (majd ők kinevelik a tehetséges dél-amerikai és holland fiatalokat).

...és ha nem jön Ramos, akkor jöjjön Milito, Marqez, Rio Ferdinand, Lahm, Dani Alves és hasonló kaliberű társaikból legalább egy hátsó alakzatnyira való…és jöjjön középpályás, aki nem fél felvállalni egy ütközést, nem lábad könnybe a szeme, ha olyan könnyen szerelik, mint ahogy gyerektől szokás erővel elvenni a nyalókát, és végre fusson valaki lendületesen cselezve a labdával, mint a régi szép időkben (2006…rémlik mintha lett volna egy széles mosolyú brazil, akinek kiharapta a pókot a sarokból). Tudom én, hogy velem van a baj, mert egy friss scudettót szeretnék látni, mert én is elhittem, mit az a csodálatos miniszterelnök, és az ő sűrűn fésült padavanja ígért. Kár, hogy már a nyári cirkusz alatt láttam, hogy a Milan a brazil Rivaldo-Ronaldo-Ronaldino temető. A Rivaldo analógiát követve, csak jövőre érik be a termés….sajnos.

Maradok tisztelettel, Forza Rosso-Neri

bacity · http://kacat.blog.hu 2009.02.19. 15:19:33

igen, kedves benito - tavaly is ilyentájt írtátok le először - aztán ment a körömrágás még az utolsó meccsen is.
messze még a vége.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.02.19. 15:32:12

@bacity: azóta azt is tudjuk, miért, khm...

Thomas778 2009.02.19. 15:46:55

@zalamatyi: Az a baj ezzel a csapattal, hogy túlságosan szerethető :-). hozzá lehet nőni azért ehhez a Milanhoz, csak éppen a rengeteg név mellett kell kiegészítőember is, mer Kaha, Jankulovksi, Favalli, Senderos nem ez a szint. Tudnak így játszani, de szerintem csak rájukcsavarodott mindenki. Megszokta őket. A dél-amerikai import egyébként szerintem muszáj, mert aki jó lenne nekünk hátra az mozdíthatatlan. A Barcát, meg a Realt nem fogják otthagyni. (Azért titkon mindenkét kezemen összekulcsolom a mutató és a középső ujjamat...)

Amúgy meg az MU-nak bejött a fiatalítás (jó, Djemba-Djemba, meg Kleberson melléfogás volt, de Possebon, Rafael, Fabio, Evans, Welback bejött, nem szar arány. Ha a Mattioni-Th. Silva-Kjaer-Viudez-Cardacio sorból már kettő hasonló találunk olyan nagyot nem bukhatunk. Pato is bejött). Egyébként legalább már hosszabb távon gondolkodnak, az is valami. mert Eddig kb. 0 és 0,5 közé néztek csak a játékospolitikában. Ronaldinho, Seva is már inkább a közelmúlt, mint a jelen...

Thomas778 2009.02.19. 16:04:39

Fogalmazásból most írtam be az egyest...

Az a baj ezzel a csapattal, hogy túlságosan szerethető :-). hozzá lehet nőni ehhez a Milanhoz, lehet hozzá kötődni, csak éppen azt kellene észrevenni a rengeteg név mellett kell kiegészítőember is, mer Kaha, Jankulovksi, Favalli, Senderos nem ez a szint. Tudnak így játszani, mert bizonyították, de hosszútávon nem ütik meg a mércét. Viszont egy-egy meccsre, húsz, harmincpercekre tökéletes megoldás mindegyikőjük. A szurkolók és a vezetők is inkább csak megszokták őket.

A dél-amerikai import egyébként szerintem kötelező, mert aki jó lenne nekünk hátra az mozdíthatatlan a mostani csapatából.. A Barcát, meg a Realt nem fogják otthagyni, vagy nem tud annyit fizetni Silvio. Vagy inkább nem akar. (Azért titkon mindenkét kezemen összekulcsolom a mutató és a középső ujjamat...)

Amúgy meg az MU-nak is bejött a tehetségbányászat (jó, Djemba-Djemba, meg Kleberson melléfogás volt, de Possebon, Rafael, Fabio, Evans, Welback bejött, nem szar arány. Ha a Mattioni-Th. Silva-Kjaer-Viudez-Cardacio sorból már ha csak kettő beválik nyertünk. Pato is bejött). Egyébként legalább már hosszabb távon gondolkodnak, az is valami. mert Eddig kb. 0 és 0,5 között láttak csak. legalábbis a játékospolitika ezt tükrözi. Ronaldinho, Seva is már inkább a közelmúlt, mint a jelen... Úgyhogy kíváncsian várom a „kölyköket” jövőre.

horas 2009.02.19. 17:37:05

Hiába a Milan-nál a rengeteg tehetség az ifiben,ők nem fognak játszani,mert Ancelotti 3 év múlva is inkább berakja majd az akkor 36-37 éves Jankulovski-t,
mint mondjuk beprobálkozzon egy Santon-nal egy Balotelli-vel,vagy Giovinco-val.Nem inkább berakom a 39 éves Favalli-t pontpontpont ( a tehetségek meg kiscsapatokban fejlődgetnek aztán eladják őket.: Foggia,Di Gennaro,Matri,Abate)

díszbohóc 2009.02.19. 17:40:26

A Milanhoz csak annyit, hogy ha allandoan a brazil piacon vasarolnak, mi a banatert tartjak fenn az utanpotlaskozpontot? Tud valaki emliteni egy jatekost is, aki mondjuk az elmult 10 evben onnan jott fel es meg is ragadt a csapatban?
Abbiati meg szerintem alulertekelt, volt mar a Milan az o segedelmevel bajnok. (es uristen a Bierhoff is jatszott, anyam)

díszbohóc 2009.02.19. 17:41:13

na mire megfogalmazom mit akarok, megeloznek...

vigvik 2009.02.19. 17:42:02

@soga: Milito olcsóé' lesz eladó nyáron.

horas 2009.02.19. 17:45:12

Meg még annyit,hogy egyenlőre elég lenne a Milan nak egy megbízható védelem nem kellenek sztem a világsztárok.Meg ügyesen kell ahogy mondjuk az Inter vette a Maicon-t.Visszatérve a Milan vs.fiatalok-ra,ott van a Gourcuff is,alig engedték pályára,azt meglehet nézni mit művel Bordeaux-ban.Meg a Borriello-nak is 20-gól kellett egy kis csapatban,hogy higgyenek benne.

giacinto 2009.02.19. 18:08:56

Se Kjaer, se Agger nincs még leigazolva. Viudez és Cardacio ha akkor spiler lenne, nem 2 percet játszottak volna. Silva sem játszott még tétmeccsen.

a megújuláshoz új edző is kell amilannak mert páran hozzánőttek már Carlitohoz és nem fogja a spanokat kihagyni/eladni.

egyébként ez a fiatalt beépíteni nagy csapatba nem igazán működik Olaszo-ban de ezt már kibeszéltük párszor. EREDMÉNYKÉNYSZER van.

esetleg be kéne vezetni az olasz LIGAKUPÁT, hogy játszanak a fiatalok :)

giacinto 2009.02.19. 18:14:43

@_benito: Nehogy azt mondd hogy elhiszed ezt az ököséget.

Titi120 2009.02.19. 18:34:37

A Milannak nem Gattuso elvesztésén kéne síránkoznia, hanem Flamini-t játszatni helyette.

Tegnap csapata (egyik) legjobbja volt, ha azt a szintet tudná hozni (miért ne tudná ?) huzamosabb ideig, akkor csapata erőssége lehetne.
Ambrosininál simán jobb, de megkockáztatom Gattusonál is ...

drani 2009.02.19. 19:25:05

nekem tetszett a tegnapi milan, inzaghi sokat lassult, de bazz, ilyen érzéket a jó helyen levéshez!
Nem csak az a baj szerintem, hogy nincs utánpótlás, hanem az hogy nincs olyan olasz védő, aki már kiforrott játékos lenne, és méltó lenne az elődökhöz (nem hiszem hogy a pénz probléma lenne)

calcio_di_rigore 2009.02.19. 19:34:31

@IronRock: "Ranieri egy kéthónapja döglött csótány hatékonyságával képes motiválni a játékosait."

Ezt fejtsd már ki bővebben, példákkal, konkrét meccsekkel, stb.

Vagy tudod mit? Inkább ne...

BruceWayne 2009.02.19. 19:43:28

BREAKING: Maradona lánya szült gyereket Agüerotól, vagy mi

zalamatyi 2009.02.19. 20:14:16

@Titi120: Én bíztam a legjobban Flaminiben, mint az egyetlen valamirevaló nyári igazolásban, erre azt láttam, hogy amikor igazán kellett volna dolgozzon Rino helyett, nem tette, nem volt képes rá. Amikor nem olyan égető, akkor néha képes nagyon jó lenni, amilyennek lennie kell, amilyen tud. Ez így kevés, hiába volt az egyik legjobb most, ez így még mindig csak 4ből 1. Pedig hát Rino sérülésével megkapta az esélyt, de azért Ancelotti sem olyan hülye, hogy véletlenül játszassa Emerson, aki amúgy egy nagy Muhahaha.
Nézzünk szembe vele, Ronaldino kevés, Seedorf már nem a régi, Pirlo úgy néz ki a világbajnokság óta, mintha már visszavonultan focizna öregfiúk meccseken, Kahanál még a favágó Favalli is jobb, Zambrottában és Jankulovskiban fejenként 2-3 elfogadható szezon van még (ahol jó esetben a meccsek 65-75% játszanak elfogadhatónál talán jobban), szót se Shevára, Bonéra többet kellene kapjon (talán jobb megoldás mint Kaha meg Favágó), Nesta többet sérült mint nem (talán még 2 jó szezon, csak klasszis), Maldini pedig 50 évesen is ennek a védelemnek a legjobbja lenne.
Maradt Kaka, akinek ha annyira szeretjük, akkor a nyáron tovább kellene állnia, hogy ne szüküljön bele, Pato a jövő, de Pippo még így is jobban érzi a kaput (csigasebességgel, de semmi nem lehet tökéletes).
Mit mondhatnék, nyáron kérek 8-9 klasszist, meg maradjon a mostani gárdából egy pár, és akkor szép lesz a jövő. Így csak szomorkodom, és kiírom ide.
Maradok Rosso-Neri....

halareaal 2009.02.19. 20:35:39

én sosem értettem a Flamini-Gattuso összehasonlítást, Flamininek egy jó szezonja volt, az sem feltétlen csodás képességei miatt, hanem inkább azért mert Wenger megtalálta a neki legideálisabb posztot és tökéletesen be tudta illeszteni az Arsenal játékába. ettől függetlenül jó játékos, de nem az a szint, mint Gattuso, még akkorse ha utóbbi már túl van a zeniten.

Titi120 2009.02.19. 20:45:50

@zalamatyi: @halareaal:

Szerintem Flamini még nem kapta meg a kellő bizalmat Ancelottitól, nem néztem utána, de lehet egy kezem sok, hogy megszámoljam hányszor kapott az elmúlt félévben lehetőséget kezdőként.

Ambrosini is előtte van a rangsorban, nem csak Pirlo, Beckham vagy Gattuso.

Utóbbit összehasonlítva a franciával nekem az tűnik szembe, hogy körülbelül ugyanolyan hatásfokkal dolgoznak, csak Rino sokkal tisztátlanabbul, és sokkal kevésbé tudja megjátszani a megszerzett labdákat.
Ezért is kellett mellé mindig Pirlo, mint egy falat kenyér.
Flamini egyszerűen sokoldalúbb.

calcio_di_rigore 2009.02.19. 21:22:20

B.szki, el se hiszem. 3, azaz három sérültünk maradt (Andrade, Zanetti, De Ceglie). Reméljük ez a szám már csak csökken.
Vajon miért a BL előtt jön a tömeges felépülés?:)

halareaal 2009.02.19. 22:25:54

@Titi120:

lehet h sokoldalúbb, de azért védekezésben messze elmarad Gattusotól. szervezésben meg Pirlotól. talán ezért volt jó az Arsenalban, mert ott Fabregas v akár Diaby mellett szintén sokoldalú játékosokkal játszott együtt. ha a Milanban Gattuso helyett van, gyenge a védekezés, ha Pirlo helyett, nincs ki irányítaná a csapatot. bár az utóbbi években Gattuso sokat fejlődött összjátékban, szal az se biztos h Flamini annyival jobb lenne ebben.

giacinto 2009.02.19. 22:35:39

@halareaal: egyetértek Flamini megitélésében. egyikben sem klasszis, túlértékelt.

más:

A Fiorentina most kúrta el a szezonját vagy most menti meg? (Ajax)

Gabez 2009.02.20. 08:03:21

Flamini valóban overrated, de most már annyira nyomjátok Gattusót, hogy ő is kezd az lenni...vele is fog veszteni a Milan meccseket. Ennek ellenére valóban jobb, mint Flamoney.

A Fiorentina annyira kétarcú, hogy az utolsó meccsig kell várni a szezonja megítélésénél.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.02.20. 08:04:23

@giacinto: uazeg, én is pont ezen gondolkodtam.

fla óriási király, az volt az arsenalban is, egyszerűen fingom nincs, miért nem játszik. ancelotti nem bízik benne, úgy meg tényleg nehéz, pedig nálam ő volt az év serie a-igazolása.

vagy quaresma. :)

zalamatyi 2009.02.20. 08:39:13

@_benito: ...és Q a Premier Leagueben is az év/szezon igazolása lesz... Muhahah :-)

daneeka 2009.02.20. 08:42:45

@calcio_di_rigore: Te még a játékosok közé sorolod Andradét? Szegény már soha többé nem fog a pályára lépni szerintem.

giacinto 2009.02.20. 09:40:26

Lehet hogy tényleg belátták Firenzében hogy nem érdemes hónapokig görcsölni az UEFA-kupán hogy közben meg elmenjen a bajnokság és jövőre sehol ne legyenek. Igy meg teljes erővel ráállnak a 4. helyre, a BL úgyis sokkal jobban fizet.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.20. 09:42:31

@giacinto:

Közben pont nem ment el a bajnokság tavaly. Ez egy kifacsart érvelés. (A Sevillánál is annak láttam.)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.02.20. 12:36:12

még a milan meccséhez: Pirlo gyakorlatilag szűrőt játszott (?), gyakorlatilag teljesen a védelem előtt helyezkedve. így aztán persze, hogy nem tud szervezni, meg el is ment a kedve a játéktól. val Ronny-nak kellett elől a hely, aki jól tolta, de Pirlo mit keres a védelem előtt? nem figyelem rendszeresen, ez volt igy korábban is (erre az évre gondolok)?

Titi120 2009.02.20. 13:04:23

@halareal:
Szerintem meg sok szempontból éppen Gátúszó a túlértékelt.
Van egyedi habitusa, csupaszív játéka, amely szakmailag is indokolatlanul felértékeli.
Nem mondom, hogy nincs benne a top 10-ben a saját posztján, de vannak nála jobbak is, szvsz szebb napjain Flamini is odatartozik.

Szervezésben meg Pirlotól (nem a mostanitól, hanem a 3-4 évvel ezelőttitől) mindegyik védekező középpályás elmarad világszerte.

Ami mondjuk különösen zavar GG esetében, hogy túl sokat megengednek neki a bírók.
Az ő posztjában benne vannak a szabálytalanságok, de amit néha csinál az roppant idegesítő annak, aki csapatszimpatiától függetlenül egy folyamatos, szinvonalas játékot akar látni.
Szerintem nem szólhatna egy rossz szót sem, ha minden harmadik meccsén leküldené a játékvezető a pályáról ...

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.02.20. 13:14:29

@anonim: szerintem Pirlo nem szűrőt játszik, hanem alibizik. bár ezt kétségtelenül világszínvonalon teszi...

sh4d0w 2009.02.20. 13:44:52

@anonim222 [semleges néző]: Ez már a gyémánt-alakzat kitalálása óta így van; Pirlo a söprű a védősor _előtt_, az ő dolga (lenne) elosztani a védőkről lejövő labdákat. Csak sajnos 2 éve ez sem megy, futás sem megy, lövések sem, meg a szabik is ritkán; ha leszerelik megsértődik (tavalyi Inter elleni meccs, amikor Dida meg elugrott Cambiasso lövése elől, közvetlenül Pirlo szerelése után).

Gattuso szvsz nincs túlértékelve, a csapaton nagyon látszik a hiánya; nem csak, mint szűrő, hanem mint a csapatnak szellemileg tartást adó játékos (ez kb. ua. hatás, mint a Poolban Gerrard).

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.02.20. 15:28:06

off

@sh4d0w: a gyémánt egyértelmű félrefordítása a diamondnak, ami angolul rombusz alakút is jelent, használd inkább azt

on.

halareaal 2009.02.20. 15:59:51

"fla óriási király, az volt az arsenalban is, "

mármint hogyhogy IS? :)

Gattuso túl van már a csúcson, így nyilván vannak nála jobbak is a posztján. de ettől még mindig ott van az elitben. Flaminiről sztem ez nem mondható el. sőt az sem lehetetlen, hogy ő is túl van már a csúcson (tavalyi szezon):P
amúgy sztem hasonló a helyzete Pirloéhoz, 2-3 éve még ő is a legjobb volt a posztján, csak ő nem esett vissza annyira. a játéka sztem nem kifejezetten sportszerűtlen, bár ha ellenfél lennék, engem is kurvára idegesítene.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.02.20. 18:15:02

@sh4d0w: ez rendben is volna, csak Pirlo pont a támadósor mögött volt, amikor még én láttam (?). most gyak Gattuso helyén játszik, ami érthető, ha nincs más, de ilyen nem volt korábban. amennyire én ismerem, játékmaestro volt. na, csak furi, hogy pont ő szűr egyszemélyben (merthogy sose volt egy birkozógép, na). az okés, hogy előre jól játszik még onnan is, de nyilván a védelem ziláltsága abből is jön, hogy nincs előttük védekező középpályás (máshol kettő is van)... merthogy Pirlo nem az, emlékeim szerint. de lehet, tévedek. Flamini mintha pont ezt játszaná, amúgy.

giacinto 2009.02.20. 18:23:29

Pirlo kb 6-7 éve nem játszik csatárok mögött, amióta amilanba ment ancelotti találta ki neki ezt a hátravont irányító posztot...

eredetileg valóban amolyan 10-es volt, de az Interben igy nem volt enki hely, mert Roby Baggio játszotta azt a posztot, ezért is adták el Pirlot.

sh4d0w 2009.02.21. 12:29:16

@anonim222 [semleges néző]: ugyanazt tudom mondani, mint giacinto: Pirlo a Milanban sosem játszott közvetlenül a csatárok mögött. A lényege a gondolatmenetnek, hogy ne a húsdarálóból kelljen osztogatnia a labdákat, hanem hátulról.

Normál esetben - lásd pl. rombusz (köszi pályaelhagyó) hátul játszik Pirlo, balra Seedorf, jobbra Gattuso, előre tolva Kaká, elöl pedig két ék. A karácsonyfa semmire sem jó...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.02.21. 13:59:17

köszönöm a kimerítő felvilágosítást. mintha a Kaká előtti időben feljebb lett volna, de hiszek nektek.
süti beállítások módosítása