Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A Herbstmeister és ami mögötte van I.

2008.12.18. 15:11 heinrich

Megkezdődött a Bundesliga, mi meg csak kapkodtuk a fejünk. Már az első fordulóban élre állt a Hoffenheim, a Bayern hülyére verette magát, csak hogy hitelesebb legyen, mint Törrök Szultán, a nagyok adták-vették a taslikat és ritkán maradtak négy-öt gól alatt. Kár lenne tagadni, a szezon második fele laposabbra sikeredett, fordulónként csak egy-egy meccs emelkedett ki, összességében mégis élvezetesebb, változatosabb a liga, mint a tavalyi eresztés volt. Első körben az őszi bajnok, a Bayern és persze magyar véreink a porondon.

TSG Hoffenheim - Ihr Revier ist der Fussballplatz. Ihr Tempo ist mörderisch.

A Bundesliga őszi bajnoka. Hehe. Legtöbb győzelem (17/11), legtöbb rúgott gólt (42), legjobb gólarány (+19). Atomkoki a nagyfiúknak.

A Hoffal rengeteget foglalkoztunk a szezonban – gyakorlatilag mással sem foglalkoztunk. Bizony, így születnek a divatdrukkerek, esszük-isszuk a történet minden fejezetét. Házioltárba foglalt Ibisevic mezünk ugyan még nincs, tán sosem lesz, de érdemeik számosak és nem is hallgatjuk el azokat.

Meglehet, pártoskodó túlzás ez, magam mégis úgy vélem, ennek a járásból szalajtott csapatnak egyik legnagyobb érdeme, hogy újra felrajzolta a Bundesligát az európai futballtérképre. Mert ugye mit is tud az outsider a német ligáról?

A Bayernnek nincs ellenfele, mindig bemákolják a győztes gólt, uncsi, a bajnokság tükörsima, egyébként gebedjenek meg, ezt az Ulit meg nyomja már valaki fejbe egy üllőnek látszó tárggyal. Schalke, hahhahha-hehhehhe, hömpörö-apor-ündürüxi, gurgulázik a jónép, van itt még a lúzerkúsen, booooring-boring Hertha, köcsög Magath (hol is van most?), a mindenkinek szimpi Bréma, Heja BvB és a magyaros Cottbus (te, azok nem estek ki tavaly?). Nagyjából ennyi, ami a mikrokörnyezetem számára ismert, az is csak szőrmentén.

Most viszont újra téma a Bundás, interisták, blaugranák és liverpudlik tömörülnek egységfrontba, vesszen a München, lógjon a gaz lator. Mikor is lesz Bayern – Hoffenheim? Ezt tán még én is megnézem. Megnézi Európa is, a Hoff sztori mindenhol téma, meg aztán nézd csak, dobogón a rossz Hertha, ez most komoly? Paja játszik? Játszik – bólogatok hozzá, pontosabban megint játszik. Paját nem lehet elpusztítani, oroszlánszívet, duplatüdőt, egyéb fejlődésbeli rendellenességet szokás emlegetni. Szerintem meg alázatot.

Tudjuk, Paja nem buta gyerek. Az értelem mögötti érzelmi magatartás az alázat. Az alázat a helyes önismeret, az alázatos ember tisztában van értékeivel, de ismeri fogyatékosságait is. Annyinak akar látszani, amennyi, nem többnek és nem kevesebbnek. Ha van valami, ami veszettül hiányzik a magyar futballkultúrából, közegből, játékosokból, akkor az ez.

Ismeretterjesztő szerepe mellett további dicséret illeti Rangnickékat a görbe tükör felmutatásáért is, a Bundesliga komoly hiányosságainak felismeréséért és felismertetéséért, amivel sikerült megtörni a liga egyetemes monotóniáját. Ez eddig rendben is van, de mi is marha profik vagyunk, csak előre tekintünk.

Mert egy Bayern trófea mellett immár érték lesz egy Hoff skalp is, kiismert játékrendszer, rövid kispad, sérülések, tömeges hype, új stadion, új környezet, a kézzel fogható nemzetközi szereplés terhe nyomasztja (?) majd lelküket.

Meg kell találnunk a helyes válaszokat. Mostantól csak kisebb javulások várhatóak, a teljesítőképességünk határán vagyunk. Állandósítani kell a formánkat, és kis lépésekkel haladni tovább. (Ralf Rangnick)

Eddigi vidéki kiscsapat voltunk. Mostantól az a célunk, hogy a Rhein Neckar régió meghatározó csapata legyünk. (Dietmar Hopp)

Nehezen képzelhető el, hogy legalább egy UEFA szereplés ne jöjjön össze, netán BL, de bármelyik is legyen, orcapiritó égés néz ki a lemaradóknak.

Bayern München
Hanyatló forma, gyenge UEFA szereplés, kezdődő egymásra mutogatás, távozó edző, távozni akaró játékosok, elégedetlen vezetőség és pocakos morál jellemzi a BM háza táját karácsony előtt. Így nézett ki a BM az őszi szünet előtt tavaly. Most tizenegy meccses veretlenség van, halomra nyert BL csoport, szerződést hosszabbító játékosok, sanyarú idők kovácsolta büszke morál, nulla ponthátrány. Minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagyunk elégedve. Látszólag.

Hiszen év végén viszont ezt írtuk: a szerkezetváltás mellett fel kell pezsdítenie a Ribéry klisére épülő támadó-szekciót, számolnia kell azzal is, hogy Kahn kiválásával nemcsak egy kiváló kapust, de a védelem elsőszámú irányítóját, a csapat hajcsárát is elveszíti, Lucio helyére pedig be kell építeni az új brazil csodafegyvert, és a többi fiatalnak is meg kell találnia az ideális helyet – mindezt úgy, hogy a türannoszi vezetés se durrogjon és az öltözőben is megmaradjon az egészséges légkör. A teljesítési igazolást sajnos nem tudjuk kiállítani.

A szerkezetváltásból orbitális kudarc lett, Klinsinek semmit nem sikerült bizonyítani abból, hogy Löw nélkül is sikerül életképes gondolatokat megfogalmaznia, az alig másfél éve ráncfelvarrt csapatot pedig megint újjá kell építeni.

Védelem – 24 gól
Kahnt semmilyen szinten nem sikerült pótolni, és amíg egy Bochum (lehetne folytatni) elleni lepke belefér, és javítható, addig a BL egyenes kieséses szakaszában lőtt bakok már nem tűnnek bocsánatos bűnnek. Magunk kimondottan szimpatizáltunk a gondolattal, hogy a Bayern saját fiát építi a csapatba, de Rensingnek egy tulajdonságát sem tudjuk kiemelni, ami méltóvá tenné a bajorok kapujára, pláne nem látjuk benne a meghatározó fejlődés lehetőségét.

A védelem idén Lahmra korlátozódik, remek szezonja van. Demichelis inkább a többiekhez süllyedt, Lucio tarthatatlan (öö, nem úgy), van Buyten maradt van Buyten, jobbhátvéd nincs, Oddót ráadásul lemeszelték három meccsre a semmiért (az alig valamiért).

A fiatalok számára nemhogy ideális, de semmilyen hely nem jut, Breno és Kroos is csak a padot nyomja, Schlaudraffot lepasszolták (érte mondjuk nem nagy kár), Podolski továbbra is csak megtűrt alak.

A Bayern szezonját gyakorlatilag az menti, hogy felépült Ribéry, és a szezon második felére Toni is feledtetni látszik bő fél éves sziesztáját. Vagyis minden maradt a régiben. 4-4-2, Ribéry, Toni. Láttuk, hogy nemzetközileg ez mire elég.

Borowskira azonban mindenképp szánunk egy gondolatot. Nem hinném, hogy van Bayern drukker, aki kitörő lelkesedéssel ünnepelte volna az újabb brémai agyszipkát, az ő teljesítménye (5+1) nagyon kellett a csapatnak, pedig kevés ratymább dolog van, mint cserejátékosként életet lehelni egy tetszhalott középpályába. Furcsa, hogy neki sikerül az, amit Schewinitől várna az ember.

Semmi jele, hogy a Bayern mutatott produkciója tavaszra megváltozna, Altintop felépülése lehet az egyetlen vigasz, de ha tényleg ez a mentsvár… Ez a Bayern konstrukció nem rossz, működőképes. Kérdés, mi a cél, mert a rendszer korlátai igencsak adottak. Német kupa, salátástál oké, nincs vita róla. Szép játék? Aha, a Cottbus ellen. Nemzetközi sikerek? Inkább csak a megszokás mondatja az emberrel, hogy ez a Bayern bárki ellen képes lehet továbbjutni, mert a realitás azt mutatja, hogy mind taktikailag, mind a játékosállományt tekintve alaposan le vannak maradva Európa mögött. Egy szokásos Real Madrid – Bayern München leosztás a BL-ben idén csak a másodvonal.

Huszti, Hajnal
A hatodik forduló után azt ünnepeltük, hogy olyan gólokat lőttek, ami Európa bármely pályáján parádés. Ez lehet mindkettőjük karrierjében a végső lépés, vagyis ha a német bajnokság meghatározó csapataiban meccseket tudnának rendszeresen eldönteni, jó játék, gólok, gólpasszok. Ez sajnos még nem rendszer, csak egy kiválóan sikerült forduló. De ki mondja, hogy mindez nem egy előremutató folyamat első komoly jele?

3+5. Így áll mindkét magyar, a Kicker osztályzatai alapján nem túl előkelő helyen a maga posztján, de hát a Kicker osztályzatait is érdemes némi fenntartással kezelni. Viszont elbagatellizálni is hiba.

Husztit nehéz megítélni, a Hannover idén szánalmasan vergődik, Enke kidőlt, stabilan öt-nyolc hiányzó van a keretben, Huszti pedig egyénileg nincs akkora játékos, hogy meccseket tudna nyerni a csapatnak – legalábbis nem huzamosabb ideig. Mennie, menekülnie kell innen, nem is vitás, a Hannovert kinőtte. A Celtic érdeklődése megtisztelő ugyan, de nem hinném, hogy a skót bajnokságban tanulhatna olyasmit, amire a Bundesliga ne lenne maximálisan alkalmas. Még mindig a német bajnokságot pártolnám az esetében, a spanyoloktól technikailag marad el, az angoloktól fizikumban (ami itt nem egyenlő az erőnléttel), ráadásul Szabi szereti tologatni kicsit a labdát, ha már egyszer hozzájut, tehát a játéktempóján is van mit fejleszteni. A legjobb korban van a váltáshoz, csak ne harapjon nagyobbat, mint amit meg tud rágni. Egyik énem félti, másik viszont azt mondatja velem: ma, Huszti, valószínűleg a legprofibb, legsokoldalúbb magyar labdarúgó menjen csak ahova a szíve húzza.

Hajnal egyértelműen csapata (egyik) legjobbja, vitathatatlan, hogy felnőtt az új feladathoz. A probléma nála is a stabil formával van. Egy meccs sziporka (pl.: VfB, Eintracht), két-három meccs pihi. Persze, egy irányító játéka nagyban függ a társaktól, márpedig Dortmundban nem könnyű kooperálni sem a középpályán, sem a csatárokkal. Ritka, hogy valaki jó irányba forduljon, és Hajnalnak csak oda kell tenni egy-egy labdát, éppen ellenkezőleg, neki kell megmutatni egy-egy passzal, hogy merre is kellene futnod, jóbarát. Idegőrlő lehet.

Mint ahogy az, a brémai rapszódia, meg a sváb nyavajgás is, a Wolfsburgnak egy nyomorúságos idegenbeli győzelemre sem futotta, a Leverkusen csak kerülgeti az árnyékát, még a fakocka HSV is lenyomta őket a végén, a Schalke rosszabb, mint valaha, ellenben a Hertha önmaga kolosszusát építi, a Cottbus megintcsak nem áll kiesésre, de minderre majd csak az őszi értékelő második felében kerítünk sort, és karácsonyi-szilveszteri extra kiadást is tartogatunk. Addig is - erőt, egészséget.

671 komment

Címkék: német bundesliga h összefoglaló bayern münchen hoffenheim

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr78829895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2009.01.20. 08:10:40

a meccs után azt nyilatkozta sejtelmesen franck hogy ,,most sokminden zajlik körülöttem"-ez meg mit jelent?korábban mondta hogy marad ha kb minden posztra igazol a bayern egy klasszist,de meg kellene értenie hogy ribery-toni szintü fizetésre nem telik még +2-3 sztárra.
ezt a Baumjohann-t meg nem tudom hovatenni..láttam párszor és ügyes de a gladnachba sem volt stabil kezdö.Luhokay-al4-2-3-1-et játszottak és ott martmour-bradley-marin friend játszottak,mig meyer-el minden alakzatot probáltak már és nem látom a srác posztját.
Donovan jól nyomta tegnap.

avenger13 2009.01.20. 10:07:23

franck vegyen példát Kakáról. Ne menjen sehova. Egyébként én nem hiszek franck madridi ajánlatban annyira, mivel ők nagyon akarják Cé-t, és a szerződése lejárta előtt egy évvel meg is fogják szépen venni.

Donovan tényleg jó volt tegnap, rajta látszott kb. egyedül, hogy fontos neki a meccs, a többiek csak alibiztek.

A transfermarkt érdekes árakkal dolgozik. Nem tudom, hogy mennyire frissítik az oldalt, de náluk ribery 30 millát ér basti csak 12-t, míg buffon, meg ramos is 32-t. Elég érdekes.

Az tetszett, nagyon, hogy ribery buszos garázdálkodása így fe lett fújva. A jól felkészült kommentátor szerint 2 ÓRÁRA ellopott egy buszt, és kresz táblát gázolt. LOL! Kb. 2 perc alatt a csapat buszával feldöntött egy táblát, de ki se ment a szálloda parkolójából.

kroos 2009.01.20. 10:58:26

@avenger13: a kommentátor erröl nem is tudott...a meccs közben sugták meg neki...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.20. 11:02:04

tündérmesééknél állítólag Makaay neve is felmerült a bosnyák pótlására.

ha Roy elmegy a hoffenheimbe, kidobom a Kahn-mezemet.

kroos 2009.01.20. 11:07:24

meg szalay neve is felmerült...meg makinwa..meg nagyon sok mindenkié.

avenger13 2009.01.20. 12:39:09

meg kalsnicé is. szerintem nem fog működni egyik sem. ibisevic volt a csapat motorja, ebből eg újat összeszedni nehéz lesz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.20. 12:47:24

@mocsing: Van Kahn mezed? A betyárját! Úgy látszik kontroll nélkül maradtatok itt, csak úgy röpködnek az imádom ulit szintű fölszólamlások ;-D.

avenger13 2009.01.20. 13:06:19

@popp: nekik nem kell. ők a csapategységre gyúrnak. és fenn is akarják tartani a bayern monopol helyzetét. :) :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.01.21. 00:47:07

No, Poldi mégis visszatért Kölnbe. Ha nem rühellném a keret felét, még örülnék is neki.

Dr Zoidberg 2009.01.21. 01:07:13

@kroos:

www.youtube.com/watch?v=7kYY_KOx2Qw
Höhö.

Nomeg:
www.youtube.com/watch?v=YMGygerveR4
Kurvajó így végignézni (a tré zene ellenére is), és emlékezni a jelenetekre a ran-ból, dsf-ről....hejjh..

Basler a valahavolt-valahalesz(?) legkedvenc német focistám.

@avenger13:

Öhm. Én vinném. Hová utaljam a kéccázmillát?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 01:53:30

@heinrich: Kölnben van neki a helye, ott imádják. Örülök, hogy nem jött Romába!

kroos 2009.01.21. 07:41:53

Kölnben van neki a helye..nem is egy komolyabb csapatban.

kroos 2009.01.21. 07:42:31

@Oyle: azt hiszem kedvellek.....fantasztikus...

kroos 2009.01.21. 07:54:19

valaki be tudná linkelni Baumjohann golját a brema ellen? nem találom sehol...

Titi120 2009.01.21. 14:19:08

A Barca ismét bejelentkezett Lahmért.

Ahelyett, hogy erősödnénk majd, örülhetünk szerintem ha nem gyengülünk a nyáron.

Hiába no, a "monopolhelyzet" átka ...

kroos 2009.01.21. 14:27:31

@mocsing: kösz.@Titi120: lahm-ot meg adjuk inkább a citynek 5656 kugliárdért.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.21. 14:33:24

lahm-ot soha senkinek ne adjuk. jobbat találhatunk nála? nem hiszem. univerzálisabbat (kétlábasabbat)? gyorsabbat? nagyobb játékintelligenciával rendelkezőt?? erősebb müncheni kötődéssel rendelkezőt? nálam ezekre is nemleges a válasz.

ő és ribéry a világ talán legjobb baloldalát alkotják jelenleg.

persze a francia nem itt fog megöregedni, de philippnek maradnia kell.

drosiii 2009.01.21. 14:39:50

mocsing azért az evre-c.ronaldo sem egy gyenge baloldal ;)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.01.21. 14:43:12

Direkt megvártam, hogy valaki más írja le előttem, de valóban, Ribéry aligha fog itt megvénhedni, ha kitölti a szerződését, már az is csoda lesz. A Bayern jelenleg nem tart ott, hogy a világ egyik legjobbját meg tudja tartani, főleg, ha annak nemzetközi kupákra, színvonalasabb bajnokságra, meg durva fizura fáj a foga

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 14:44:55

Azért a durva fizut ő és Toni is megkapja Münchenben.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.01.21. 14:46:11

@popp: 3/1, és talán ez a legkevésbé fontos.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.21. 14:46:12

@drosiii: evra-cr sem rossz, de ha választhatnék, Lahm miatt biztos az előbbire szavaznék

Titi120 2009.01.21. 14:52:44

Én úgy vagyok vele, hogy ha Ribery még legalább 1,5 évet marad (2010 nyár), és utána megkérjük az árát (2011 júni 30-ig szerződése van), akkor azt hiszem senkiben se maradna tüske.

Lahmról véleményem egyezik mocsingéval: nincs nála optimálisabb megoldás számunkra.
Ha mégis eladnánk, akkor legalább kérjünk irreálisan magas árat érte.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 14:58:35

@heinrich: igaz, és szerintem sem Münchenben öregszik meg a buszsofőr barátunk.

drosiii 2009.01.21. 15:06:33

@mocsing: Szívesen megnéznék a BL-ben egy Lahm-Ribery/Evra-C.Ronaldo párost a Dani Alves-Messi páros ellen.

halareaal 2009.01.21. 15:14:12

Cé azért nem éppen baloldali játékos, attól, hogy néha átmegy oda. sőt Ribery sem az a klasszikus balszélső. úgyhogy elég nagy hátrányból indulnának a barcások ellen.

kroos 2009.01.21. 15:21:12

@halareaal: messi mikor játszott utoljára a balszélen,

drosiii 2009.01.21. 15:53:09

@kroos: messi és alves is jobb oldalon játszik, nem? messi mondjuk néha beljebb húzódik de attól még jobb oldalinak mondanám.

Titi120 2009.01.21. 16:04:50

Itt most a világ legjobb bal oldaláról ment a vita, a Barca itt most nem játszik (Abidal - Henry szerintem nincs a top 3 -ban).

halareaal 2009.01.21. 16:06:39

igen. Messi abszolút jobboldalinak számít, mert mindig ott játszik, csak néha van h átmegy a túloldalra meccs közben.
én mást mondtam vhol? Lahmék meg Evráék ezért tudnának velük találkozni a Blben, ugyanis egyik csapat baloldala megy a másik jobb oldala ellen...

halareaal 2009.01.21. 16:09:57

@Titi120:

jah, csak felmerült egy legjobb bal oldal vs legjobb jobb oldal lehetőség. de azt továbbra is tartom, h Cé nem baloldali, így nem ér, ez olyan mintha ha a Barca Abidal-Messi párossal játszana. halkan jegyzem meg eszerint most a Ramos-Robben jobboldal sem gyenge.

Titi120 2009.01.21. 16:33:29

@halareaal:

Értem, de a felvetés így is meredek, mert a Barca és a Bayern teljesen más rendszerben játszik (4-3-3 vs 4-4-2), a dolog akkor lenne igazából érdekes, ha hasonló szisztémájú csapatokat hasonlítanánk össze.

Egyébként meg ha van a Földön védő, akinek esélye van lábon tartania a lépést Messivel az Lahm.

rizla 2009.01.21. 16:35:43

"Egyébként meg ha van a Földön védő, akinek esélye van lábon tartania a lépést Messivel az Lahm."

ja, torres-szel is milyen jól tartotta a lépést az EB-döntőben

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 16:47:48

@Titi120: Fernando Torres azért alaposan megszopatta a srácot az EB-döntőn ;-).

Titi120 2009.01.21. 16:53:54

Na, megjött a sok okoska ! :)
Lahmot előző szezonba a Bochum bármelyik csatára is megszopatta, mert olyan formában volt, de amilyen formában például most ősszel nyomja, hát szerintem komoly esélye van, hogy bárkit, - akár Messit is - levegyen a pályáról.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 16:56:19

@Titi120: Azért Bundesliga szélsői között (Riberyn kívül) nem találunk egy Messi szintűt sem!

Titi120 2009.01.21. 16:58:02

Ez igaz, de Ribery szintűt nemzetközi szinten se találunk többet háromnál az tuti.;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.21. 17:06:01

@Titi120: Ez is igaz, de én arra céloztam, hogy Bundesliga, de még a Steaua, Lyon és Fio meccsek alapján nehéz megállapítani mit kezdene Lahm Messivel.

halareaal 2009.01.21. 17:09:58

@Titi120:

igaz, nem is én vetettem fel, csak mondtam h Cé de még Ribery sem kifejezetten balszélső játékosok, míg Messi igazi jobbszélső (magyarán ezért a Barcelona jobbszéle sajnos most a legerősebb, legyen szó akármelyik oldalról)
az idei Messit pedig így vagy úgy, de eddig szinte csak Ramosnak sikerült levenni, ráadásul neki sem egyedül, és még így is vágott egyet, bár nem az ő oldaláról.

halareaal 2009.01.21. 17:11:59

egyébként valóban nem nagyon lehet összehasonlítani őket, Messiék pl most azért a legjobbak, mert nem kényszerülnek védekezni. védekezésben Alvesnek hála ugyanis a leggyengébbek a felsoroltak közül.

rizla 2009.01.21. 17:15:31

"csak mondtam h Cé de még Ribery sem kifejezetten balszélső játékosok, míg Messi igazi jobbszélső"

he? messi ugyanazt csinálja mint ribery vagy CR, csak a jobboldalon. bár közelebb áll egy csatárhoz, mint ribery (akárcsak ronaldo).
mitől "igazi" jobbszélső? mégcsak nem is jobblábas

rizla 2009.01.21. 17:17:48

"védekezésben Alvesnek hála ugyanis a leggyengébbek a felsoroltak közül."

alvesnek egy kezemen meg tudom számolni hány hibája volt idén védekezésben. fantasztikus hátul is, más kérdés, hogy guardiola nagyon feltolja, abidal meg ezért inkább középsővédő. lahmnál biztos jobb hátul..

halareaal 2009.01.21. 17:50:12

jah énis megtom számolni, mint ahogy azt is, hányszor tették igazán próbára. már a Sevillában is nagyon gyenge volt hátul, a Barcában meg még többet jön előre. így is erős a védekezés, de ez nem Alvesnek köszönhető.

Ribery sztem sokkal többet indul középről mint Messi és az oldalakat is gyakrabban váltogatja. meg ő sokszor szervezi a játékot, távolról lő stb, nem pont a szélsőjáték a legnagyobb erénye, vagy legalábbis nem kötődik annyira a balszélhez, mint Messi a jobbhoz, ha ez így érthető. Cét pedig csak azért írtam, h nem igazi balszélső, mert ő jobbszélső.

rizla 2009.01.21. 18:34:49

az összes szélsőbekk, aki állandóan felfut a támadásokhoz, logikus okokból gyengébb hátul. de hogy alves a "leggyengébbek közé" tartozna, az röhejes. a sevillában sem volt nagyon gyenge, szerinted miért került 30 millióba?
egyetlen emlékezetes hibája van, amikor nagyon rossz ütemben próbálta drenthét szerelni a clasicon, és eltaknyolt, az a szerencsétlen meg rávihette valdesre 1-1ben.

kroos 2009.01.21. 18:54:51

drenthe képeségeit ismerve ez nem is hiba.inkább nagyvonalu gesztus...

Titi120 2009.01.21. 20:33:42

@popp:

Azért Lahmot ismerjük régóta, nem csak az idei ősz alapján merem feltételezni, hogy ha nincs olyan krízisben, mint amilyenben fél éve volt, akkor bárkit meg bír oldani (főleg ha Zé Robi kisegíti középről :).

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.21. 20:47:13

"drenthe képeségeit ismerve ez nem is hiba.inkább nagyvonalu gesztus... "

esetleg zseniális taktikai húzás. :D

halareaal 2009.01.21. 21:29:17

"de hogy alves a "leggyengébbek közé" tartozna, az röhejes."

hát ha azt írtam volna h a leggyengébb szélsőbekkek közé tartozik, az valóban röhejes lenne, de igazából nemtom ezt honnan idézted, én azt írtam h az itt említettek közül a leggyengébb ilyen téren. nem mintha ez szégyen lenne, hisz a világ legjobb szélsőiről vitatkozunk.

" sevillában sem volt nagyon gyenge, szerinted miért került 30 millióba?"

azért, mert jól támad:) abban Sevillában is végig nagyn jó volt.

shinigami 2009.01.22. 12:19:52

alves kb annyira vedekezik mint robi carlos anno a realban
es azert kerult annyiba mert a barcelona volt a vasarlo.

avenger13 2009.01.22. 22:41:58

azért nem véletlenül került be lahm a fifa legjobb 11-be. Ezzel nem igazán lehet vitatkozni. Szerintem is a világ egyik, ha nem a legjobb balhátvédje. Azért mert egyszer torresnek sikerült, attól még nem biztos, hogy megint sikerülne. Egyébként ha tökéletes védők lennének nem lenne gól, szóval nem igazán cáfol az állítás semmit. :)

avenger13 2009.01.22. 22:45:50

a barca pedig nem a védekezésről híres. alves sem a védekező feladatai miatt ilyen népszerű. Mindenkit lenyomtak nagyon, és a barca nagyon sokat tartja a labdát, támad, így kevesebb feladat jut egy védőre. De az túlzás, hogy jobb lenne lahmnál. messivel jelenlegi formájában sztem senki sem tud semmit sem kezdeni. Egy bayern-barca párharc esetén igen nagy valószínűséggel az utóbbi jut tovább.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.23. 12:22:55

ha minden igaz, minden idők egyik leggyengébb Bayern-fedezete elmegy kölcsönbe az espanyolba.

ideje volt.

remegő hangon merem csak feltételezni, hogy talán Kroos-nak szorítunk kis helyet a nyolcvanvalahanyadik perces cseréknél.

avenger13 2009.01.27. 00:36:44

már csak egy nap, és jön a kupa aztán indul a nagyüzem.

heinrich valami beharangozó, esélyek fél év után, és az átigazolásokról nem születhetne valami?

kroos 2009.01.27. 07:51:35

@avenger13: ha meg nbem születik gyerünk és offoljuk szét a többi posztot:)

avenger13 2009.01.27. 10:40:33

@kroos: ja. kérjük ki a róma győzelem miatt örömmámorban úszó popp véleményét a német fociról, podolski miért nem ment rómába, és ribery vajon a világ legjobb játékosa témákban egy angol posztban? :) :)

utána pedig szidjuk a skótokat, hogy donelly is kicsit foglalkoztatva legyen, és ne legyden ideje ennyi skót meg északi foci posztot írni. :D (egyébként jók, csak kevéssé ismerem a skótokat, így kisebb az érdeklődés is)

avenger13 2009.01.27. 11:50:35

zarate és pandev leigazolása komolyan vehető? nem hinném, hogy a lazio engedi pandevet. zarate csak kölcsönben van a lazionál?

kroos 2009.01.27. 13:49:12

@avenger13: Pandevrol már volt szó korábban is.Én nem vagyok oda érte.Zarate meg valami Katari csapaté..rá van esély.kb 16 miila.

avenger13 2009.01.27. 15:01:09

@kroos: szerintem csak egy jöjjön. és ha lehet inkább zarate. ő fiatalabb. akkor meg is lesz az 5 csatár, és annyi elég is, de akkor ezekből kemény csatársort kell csinálni. Már csak 2 szélső védő kéne, és egy középhátvéd.

kroos 2009.01.27. 15:19:40

Zlatan Ljubijankič rola is volt szó.mondjuk ö 27 éves.Uli azt mondja erös.Gentben van.

Titi120 2009.01.27. 21:00:35

Húha, Ribery egy kicsit pofátlankodni akart Lehmannal, de visszafelé sült el a dolog. :S

Ennek ellenére 2-0 már ide, de már a duplája is lehetne.

kroos 2009.01.27. 21:27:14

nagyon-nagy bünti van alakulóban...
Jürgennek eltörne a keze ha nem ezt a kezdöt küldené ki egyszer..habár most jobb bekkben rotált...Zé eszméletlen mennyit megy...
ez a simak-bastürk-hilbert kp elég fos volt egész évben.

kroos 2009.01.27. 21:27:56

a 2. gol fantasztikus támadás után született...+ a végén amikor a 16-oson belül cicáztunk velük DDD

avenger13 2009.01.27. 21:30:22

végre. ezt várnám a bayerntől. eddig szép gólokat lőttünk, és a stuttgart nem igazán volt a pályán se. a 11esért kár. de inkább 2-0nál próbálkozzon ezzel, és ne mondjuk 0-0 esetén. :)

asszem mindenki felkötheti a gatyáját. nem igazán látom az év eleji rossz formát visszaköszönni, és ha így folytatjuk, akkor a bajnokság megint csak formalitás lesz.

avenger13 2009.01.27. 21:31:50

@kroos: azért basti meg toni gólja sem volt gyenge. basti felnézett és odarúgta ahova kellett. toni meg végre nem a kapuson és labdán átesve rúgott gólt, hanem ahogy kell. Még Kahn se tudta volna védeni :) :)

avenger13 2009.01.27. 21:35:14

@kroos: szerintem jönnek a cserék. remélem jön donovan. borowski meg szinte biztos. :D aztán 88. perc, és jöhet szegény breno. :(

avenger13 2009.01.27. 21:36:04

ottl-t kifelejtettem. ennyit brenorol :D

avenger13 2009.01.27. 21:50:24

na ez már nagyon súlyos

avenger13 2009.01.27. 21:50:59

ezeket a hülye sárgákat azért nem kéne összeszedni

Vul-Kahn 2009.01.27. 22:31:00

Hohóóóó! Was für ein Spiel! Nehéz mit hozzáfűzni, ráadásul szerintem a Stuttgart sem volt annyira rettenetesen gyenge, inkább pechük volt, meg Gomez se akart játszani. Bastürk egy vicc...

kroos 2009.01.28. 07:43:03

Rég láttam ilyen jól játazsani a csapatot mint tegnap.Egészen pontosan 8 éve mikor a cimvédö dortmundot vertük 6-2-re.Nekem az volt a legjobb Bayern amit valaha láttam.Brenot meg el fogjuk vesziteni addig jeggeljük.már mindenki tudja milyen tehetség,mégse játszik soha.

kroos 2009.01.28. 07:44:12

Nem csak bastürk vicc hanem simak meg hilbert is.
meg ebben a 8 millios maricaban sem látok semmit.

Vul-Kahn 2009.01.28. 09:59:56

Igen, Maricával valóban melléfogott a Vfb, pedig a Shakhtarban még egész jól nyomta. Brenot meg kölcsön kéne adni, hogy játékban legyen, aztán ha Lucio kiöregszik, vissza kell hozni a helyére. Bár Lucioban még simán van 2-3 jó év, szóval érdekes a helyzet.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.28. 10:12:27

ritka szar volt tegnap a stuttgart, tegyük azért hozzá.

ribéryt meg talán kicsit le kéne nyugtatni, eléggé elszállt manapság szerintem. többet csapkod, ha nem kapja meg a labdát, a 'lautern ellen is könyökölt egyet, most ez a tizenegyes, eh, nagyon gáz volt. mondogatnia kéne magában, hogy szerényebben, szerényebben.

brenot meg attól még nem fogjuk feltétlenül elveszíteni, h 19 évesen nem játszik rendszeresen a Bayernben. viszont az tény, hogy Lucioban még van pár jó év, az argentinről nem is beszélve.

én inkább Kroosért aggódom...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.28. 10:20:37

"Lucioban még simán van 2-3 jó év"
"tény, hogy Lucioban még van pár jó év"

legközelebb megpróbálok legalább egy kommentig precízen visszaolvasni, hogy ne írjam le ugyanazt, amit az előttem szóló.

Vul-Kahn 2009.01.28. 10:33:54

azért szerintem nem volt olyan gyenge a stuttgart, a 2 kapufájuk és a meg nem adott gól is ezt bizonyítja. Mind1, ezen aztán ne vesszünk össze, a lényeg tényleg az, hogy ne szálljunk el, még az ilyen meccsek után se. Amúgy pár éve hallottam egy angol játékostól a következő mondatot: "If you have a german in your team, let him shoot the penalty"-tanulságos.

kroos 2009.01.28. 10:36:59

@mocsing: itt vagyok haver miattam nem kell aggodni:)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.28. 10:59:55

@kroos: annak örülök, hogy itt vagy és kommentelsz :) csak ki ne találd hamarost, hogy játszani is akarsz, merhanem, akkor lázadás

Micimedwe 2009.01.28. 11:26:48

Gomez és Tóth Csaba volt tegnap a leggyengébb.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.28. 11:43:28

@kroos: tudom, hogy igazad lenne, de én nagyon drukkolok, hogy kicsit ésszerűtlenül is türelmes vagy és kivárod a sorodat. mondjuk mint rensing, bár neki elég nyomós ok volt a kispadozáshoz. toni előtt azért nincs ott a világ egyik legjobbja.

nem nagyon látom Klinsiben, hogy elkezdi játszatni lassan a srácot. lehet, hogy jó edző és csak összerakja ezt a csapatot, lehet, hogy többször is bl-döntőig elvisz majd minket, tényleg minden lehet, de a nagy fosás közepette, hogy hibázni fog, könnyen elkótyavetyélhet (nem tudom, mikor írtam le utoljára ezt a szót) kroos-hoz hasonló értékeket. (ottl nem ilyen)

kroos 2009.01.28. 12:08:40

ottl-t alábecsülitek...bayern-nevelés,müncheni..mi kell még?

Roeder 2009.01.28. 12:38:34

@kroos:
az kéne még tőle,hogy bizonyítsa végre hogy tényleg helye van a csapatban.mert rendszeresen beáll fél órákra,de nem sok elmékezetes dolgot csinált még...
ezen kívül szerintem lassú,körülményes.fél óra mire átvesz egy labdát,és újabb fél óra mire továbbpasszolja.

Roeder 2009.01.28. 12:44:04

ami meg lúciót illeti,én nem vagyok olyan optimista mint ti.idén tényleg nem olyan rossz,de a tavalyi szezonban veszélyesebb volt a kapunkra mint az ellenfél csatárai

kroos 2009.01.28. 12:46:00

,,rendszeresen beáll fél órákra"?????????????

Roeder 2009.01.28. 13:48:32

@kroos:
bocs,lehet csak 20-25 percekre...
a lényegen nem változtat.

kroos 2009.01.28. 14:19:49

@Roeder: de igen mert álltalában be sem áll.a sztenderd cserék az borowski,altintop,sosa,lell...a cottbus ellen állt be A 64. percben.
Ami idegesit még hogy sokszor Klinsi ki se használja a 3 cserelehetöséget.ha már itt tartunk.

Roeder 2009.01.28. 14:34:59

tegnap is végigjátszotta a második félidőt,de igazából nem tűnt fel,hogy a pályán volt.
altintop meg elég rég nem sztenderd csere,mert fél éve sérült.

kroos 2009.01.28. 14:38:56

ki játszotta végig tegnap a 2. félidöt??????

kroos 2009.01.28. 14:40:39

megvan..te most ottl-ról beszélsz....bocs...visszavonva minden...

kroos 2009.01.28. 14:48:42

én egy kicsit a fiatal haman-t látom benne...

Roeder 2009.01.28. 14:51:05

az mondjuk tényleg hülye dolog klinsitől,hogy sokszor nem cserél hármat.és amikor cserél akkoris sosát és lellt hozza be,kroos vagy breno helyett.pedig a két előbbit már rég el kellett volna passzolni a fenébe.

kroos 2009.01.30. 07:04:09

uj csatárral bövül a national elf.
Cacau.
?-lol_D.

avenger13 2009.01.30. 09:53:19

szerintem is hülyén cserél klinsi. csak azért, hogy borowski, meg a nagy nevek ne sírjanak, beteszi őket a csapatba 30 percekre. esetleg a középpályán is lehetne rotálni a csapatot, meg a védelemben is. Breno is nagyon nagy érték, és kiválóan játszik. Senkinek sem árt, ha pihen néhány meccset. Egyébként egyre erősödik bennem az érzés, hogy altintop jobb bekknek, és lell a playboyos barátnőjével együtt mehet ahova oddo :)
süti beállítások módosítása