Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga önvallomás

2008.11.25. 05:42 heinrich

Arról már írtunk, hogy milyen változások zajlanak a Bundesligában, hogyan alakult át a válogatott, arra is kitértünk, mi várható a közeljövőben. Dicsértünk, jósolgattunk, észrevettük a pozitív jeleket. Most azonban nemcsak hogy belenézünk a tükörbe, de egyenesen a fejünkbe húzzuk, lelkünk vitorláját kidagasztja az igazság metsző, jeges fuvallata és áperte kimondjuk: a Bundesliga a legbosszantóbb hibák, a förtelmesen elcsűrt utolsó passzok ligája, egyben az egyetemes taktika vesztőhelye. Tesszük mindezt a fokmérőnek szánt európai kupahét előtt. Tavalyról indítjuk a csapást, majd egyre jobban belehevülünk, számokkal dobálódzunk, sósavat hintünk fejünkre, de csak hogy főnixmadárként éledhessünk újra a végén. Kis német futballelmélet.

(A BL-ben a Stuttgart már az első meccsen megadta magának az alaphangot, egy megnyert meccset bukott a Rangers ellen, egy lélektanilag is fontos bravúr helyett fejjel előre vetődtek a szemétledobóba. Ha védekezni kell, az nem megy (idegenben 9 gól), ha otthon kell rohamozni, az is silány (3 gól, az is egy meccsen). Tökutolsó hely a csoportban.

A Schalke – minden elismerés mellett – a leggyengébb csoportból kúszott tovább, gólt egyedül a Rosenborgnak tudtak rúgni, a Chelsea és a morálisan teljesen lezüllött Valencia ellen 360 perc is kevés volt egy nyomorúságos gólocskához. A Porto ellen Kurányi betört egy kapusról kipattanó labdát, de ez a párosítás is sokkal inkább Neuer elképesztő bravúrjairól maradt emlékezetes. 6 meccs, 570 perc, 1 gól.

A Bréma játéka sokkal inkább eurokonform, amit különösen a Real ellen bizonyítottak, ráadásul oda-vissza. Azonban a játéktudástól messze elmarad a taktikai fegyelem, a küzdeni tudás, a koncentráció. Igazán nagy téttel bíró meccseken elolvadnak, mint fagyi a napon. A csatárok ötven helyzetből sem lőnek gólt (vs. Rangers), esetleg Wiese ejti a labdát a rossz emlékű Puma elé. A 92. percben. Sem fizikailag, sem mentálisan nem ütik meg a nemzetközi szintet.

Az UEFA-ban még a Nürnberg is egész szépen tartotta magát, a többiektől alapvető elvárás volt a tökéletesen érdektelen csoportkör letudása. Tét alatt azonnal roppant a Bréma, az addig ötöket rúgó Bayer-Bayern párost meg lepofozta a Zenit, a Getefa meccset most ne is bolygassuk.)

-------------------------------------------------------------------------------------

A Bundesliga csapatok legsúlyosabb hibája a kiszámíthatóság. Egy csapat – egy játékrendszer. Otthon, idegenben, ellenféltől tök függetlenül. Esetleg X helyett Y játszik. Váratlan húzásokra, meccsen belül is variált felállásokra itt nem kell számítani. Sematikus, kiszámítható, panel futball. Megkeresem a gyenge pontját, megpöccintem, az meg szilánkokra esik. 

4-4-2, aztán fuccs. Négy védő, előtte két szűrő (Schalke, HSV, Bayern), négy védő előtt gyémánt (Hertha, Dortmund, Werder, Wolfsburg - HDWW). Ha esik, ha fúj.

Két csapat van, aki ettől képes elszakadni, illetve több rendszert is variálni. A Hoffenheim (4-3-3) és a Leverkusen (4-1-3-2). Kik vezetik a ligát? Kik lőtték a legtöbb gólt? Sokoldalú, fiatal, gyors, technikás játékosok mindkét keretben. Az ő játékuk egyéni és csapatszinten is flexibilis.

A HDWW kvartettből vegyünk ki egy embert. Cicero nélkül nézhetetlen volt a Hertha, idén Hajnal nélkül a BVB. Tavaly Diego eltiltása alatt (Kyrgiakosz még mindig meggebedhet) a Bréma elbukta a bajnokságot, de a Wolfsburg is Marcelinho/Misimovic köré épül. Ez a fajta játék azonban inkább otthon jó, hiszen vendégként az irányító menthetetlenül háttérbe szorul a hazai csapat ellen. Nélküle meg halottak vagyunk, agyhalottak.

Lehet érvelni, hogy de nem is, nézzük csak meg, a BVB meg a Hertha hányadik az idegenbeli meccsek alapján készült táblázaton. Harmadik és negyedik. A Dortmund négy győzelme közül három 0-1, a Herthánál két 0-1 mellé becsúszott egy 0-2 is - több sikerhez oltári mák kellett. Várható, hogy ez nem fog kitartani a szezon végéig. A Bréma egyszer nyert idegenben (vs. Bayern, egy olyan meccsen, ami 20 évente fordul elő), az otthoni mérleg alapján listavezető Wolfsburg meg egyszer sem.  Ki rúgja toronymagasan a legtöbb gólt idegenben? A Hoffenheim (20), és a Leverkusen (15).

A két szűrős csapatok viszont ölik a játékot, a HSV és az S04 is csak rögzített játékhelyzetből képes gólt szerezni, ahol elsősorban a fizikai adottságok döntenek, meg némi mázli. A keret tele van robosztus, tagbaszakadt fószerral, akik húsz pályán töltött év után sem értik ezt a játékot. Nekik ez munka.

Tavaly a BVB rengeteg változattal próbálkozott, a Cottbust sikerült is maguk mögött tartani. Jol hozzányúl a HSV-hez, már most annyi gólt kaptak, mint tavaly az egész szezonban. Klinsi forgatja a Bayernt, azok meg artézi kutat fúrnak maguk alá. Visszatér Ribéry, azóta 24 pontból 20-at behúznak – mindezt persze a már jól megszokott, Hitzfeld-féle 4-4-2-vel. Rugalmatlan a matéria, nem lehet formázni.

A játékosok taktikai képzetlenségén alapuló kiszámíthatóság rettenetes öngólja a Bundesligának, de ezzel sajnos messze nem teljes a felsorolás, és akkor térjünk vissza a bevezetőben már említett förtelmesen elcsűrt utolsó passzokhoz, azaz a technikai fogyatékosságokhoz. Elsősorban a passzjátékhoz.

A Bundesliga attól is annyira élvezetes, hogy rengeteg fordulat van egy-egy meccsen. Itt nem működik a rúgunk egy gólt, aztán eldugjuk a labdát műsor. Mert nem tudják.

Ebben persze nagy szerepe van annak is, hogy a labdás játékost mindig agresszíven támadják, mégis csak Németországban vagyunk, jön az ellen, liheg a nyakamon, elsodor, csúszik méterekről – két gól itt nem hátrány, hiszen csak egyet kell rúgni, és máris küzdhetünk tovább az egyenlítésért. Itt nincsenek hátukra forduló tacskók, csak dogok, meg boxerek – ollós, illetve előreharapás, ebből lehet választani. Nincs még egy bajnokság Európában, ahol ilyen szintű lenne az egy-egy elleni védekezés, azaz a szabályos szerelés. A spanyol a közeledbe sem megy, az angol agyonrúg, az olasz lecsapdáz és agyonrúg. 

A játékosok labdaszerzési képessége tehát messze meghaladja a passzkészségüket. A válogatott esetében ez a képzeletbeli arányszám persze jócskán idomul, ettől is marha nehéz megverni a németeket, viszont pont ebből következik, hogy a német foci számára a spanyol a halálos ellenfél. Labdakereséssel kombinált EB döntő, Atletico – Schalke 4-1 (BL 2008), Espanyol – Werder 5-1, Osasuna - Leverksuen 4-0 (UEFA 2007) párosmeccsekre emlékszünk az utóbbi évekből.

A jó passzhoz két ember kell. Egy, aki a megfelelő helyre fut – nevezzük ezt mikro-taktikai érzéknek, és aki a megfelelő helyre teszi a labdát – legyen ez a passzérzék. Mindkét fronton súlyosak a problémák, minél közelebb vagyunk a kapuhoz, annál komolyabbak. Velősen: rossz helyre futunk a várhatóan amúgy is szar labdáért.

Amíg van terület, amin lehet nyargalni, vágtatni, addig nincs gond, a Bundesliga játékos már nyerít is, begyújtja a rakétákat. A társ sem teljesen hülye, már teszi is a labdát, egy 10-15 méteres szöktetés senkinek nem kihívás. De amikor 1-1,5 méteres résbe kell betenni egy rövidke passzt – na az nem fog menni. A precíz, pontos, neadjúristen leheletfinom utolsó passzokkal a Bundesliga játékos agyonrúgja, vagy megszakítja a társat. Érkezik a védő, már el is vette, hosszan szökteti a középpályát, tér, nyargalás, megint szar az utolsó passz. Megőrülsz.

A fejlődés azért látható, nyolc-tíz éve még egy Miriuta is spíler tudott lenni, ehhez most már Hajnal, Huszti, van der Vaart, Diego, Salihovic, Schweini, Marin kell. Szűkül az olló.

A másik dolog, hogy ha edzőbá bemondja meccs előtt, hogy támadunk, akkor nincs kecmec, támadunk. Egy nullnál, három nullnál, de null négynél is. Mert meg lett mondva. Élvezetesnek élvezetes, csak nem túl célravezető, legalábbis nem Európában. A meccs hangulatának, vagy az eredmény változásának taktikai észlelésére a Bundesliga játékos nincs berendezkedve. Idejön Trapattoni, a világ egyik legzseniálisabb edzője, bukik a Bayernnel, szénné ég Stuttgartban. Véletlen?

Egyéb technikai dolgok területén nincs nagy probléma. Fejelés kiváló, labdavezetés oké, labdakezelés rendben, de még sajnos kétérintő (átveszem és megtolom - lassú), lövőerő átlagon felüli, rúgótechnika jó, labdafedezés közepes.

A jövő útja a Hoffenheimé, a Leverkusené. Taktika és technika - kompakt játékosokkal.

Schweini, Lahm, Podolski, Helmes, Westermann, Rolfes mögöttük Compper, Marin, Özil, Toni Kroos, Weis, Khedira, Beck még mögöttük Felix Kroos, Marcel Risse, Richard Sukuta Pasu, Naki.

Ők már az új német utánpótlásban nőttek fel. Gyorsak, dinamikusak, sokoldalúak, képzettek, kőkemények és ez még csak az első hullám, de már az U19 - U21 válogatotton sem lehet nem észrevenni a jeleket, szinte felnőttként játszanak. Taktikusan, éretten. Ha majd a közép-kelet európai, balkáni, török vonalat széles körben átveszi a német utánpótlás, és hozzájuk érkeznek a minőségi (dél)-amerikai, japán, holland, afrikai igazolások, akkor újra eredményes lehet, lesz a német klubfutball.

Addig azonban (3-5 év) csak a válogatott érhet el nemzetközi szinten is kiugró eredményt, a klubcsapatok vadászterülete marad az UEFA, azaz a közvetlen másodvonal. Egyelőre itt tart a Bundesliga.

UEFA Kupa
Schalke 04 - Manchester City
Sampdoria – Stuttgart
HSV – Ajax
SC Braga – Wolfsburg

Bajnokok Ligája
FC Bayern – Steaua
Famagusta – Werder

207 komment

Címkék: német bundesliga h szakértelem több mint foci jobb labdarúgásért alapítvány

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr57787112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2008.11.25. 08:13:25

a Schalke, szerintem az utbbi 5 évben nem is játszott 4-4-2-öt.Inkább 4-3-2-1-et.pl jones meg ernst melett rakitic irányit,a széleken farfan asamoah/altintop,elöl kurányi.
A HSV-ben meg mostnaában 3 csatár játszik,petric olic guerrero.
,,Hitzfeld-féle 4-4-2" ezt többször olvastam már itt.a tábornik irányitása alatt többet játszott a bayern 3 védövel mint nem.Ez hozott 2 BL-döntöt.

kroos 2008.11.25. 08:32:36

Én azért nem látom ennyire gyengének a bundesligát.
Elöször is,itt vannak a legélvezetesebb meccsek.Senki sem áll be vezetésnél bekkelni,és NEM azért mert nem tud.(bayern a schalke ellen tudott).
Alacsonyabb a szinvonal mint az olasz vagy angol ligában,de ott elalszol egy meccsen itt meg végig izgulod.Nekem ez többet ér,mint hogy a cataneccio 12 féle formáját lássam egy meccsen.
Soha nem volt még ennyire komplex és kiegyensulyozptt a bundesliga mezönye.Bármely meccset megnézed garantált a szórakozás.
És én bizony látok fejlödést.
Kapusok terén mindig is jól álltunk,most is van pl Wise,Adler,Neuer,Nikolov,
Védök,van néhány védelem ami habár hibákkal de jól funkcionál,és igen technikásak.pl,Geromel, Mohamadköln subotic-sanrana-dortmund Jaissle, Compper,hoffenheim.
jó szélsök is vannak,csak nem divat ismerni öket,pl a Ksc,celozzi.aigner-t ismeri valaki?lee kifejezetten jol potolj dede-t.Schäfer és kadlec pedig rugotechnikában is ott vannak.
Szürökböl is jól állunk..pl engelár milyen paszt adott hétvégén????
személyes kedvencem Dabrowski,és az öreg rokák,,khel,frings,stb...
támadó kp. Ribery és Diego világklasszisok,bármely más csapatba beférnének.
Kroos,Marinrol meg más esett szó.(hely mit próbált meg az utobbi hétvégén,ha összejön az év gólja).
Itt van még Misimovic,Troche a nagy gólok mestere,özil akinek mostanában nem megy,Renato Augusto,és HAJNAL!!!
csatárok,a bosnyák különitmény igen erös,ibisevic,dzeko.Grafite lövi a golokat,pizzaro helmes nem különben.
Szoval én másképp látom a Bundesligát.Nekem ugy jó ahogy van.És ha több a rossz passz mint máshol de cserébe változatos,élvezetes meccseket látok,ám legyen.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 08:45:52

Szerintem nagyon jó cikk és kroos valószínűleg jogos replikája ellenére a lényeggel teljesen egyetértek, taktikailag nagyon és bizonyos technikai elemekben némileg vannak lemaradva a Bundesliga csapatai. Bár nem ismerem annyira német utánpótlást, de az U19-üket láttam a magyarok ellen és látom a javuló eredményeiket is, de ettől függetlenül, remélem túl optimista képet festett föl a szerző velük kapcsolatban ;-). Akinek az alábbi kitétételén egyenesen beszartam: "Amíg van terület, amin lehet nyargalni, vágtatni, addig nincs gond, a Bundesliga játékos már nyerít is, begyújtja a rakétákat."

akron99 2008.11.25. 08:50:45

heinrich

szívemből szóltál, gyakorlatilag ugyanezeket látom én is az utóbbi kb. 10 évben, a nagy 90-es évekbeli generáció kifutása óta. A spanyolon kívűl még a top3 olasz és angol is halálos ellenfél, a többiek ellen meg mehet a gyilok..:)

Azazello007 2008.11.25. 09:08:54

Tényleg így van, de fejlődőképes. Azt meg mindenki tudja, hogy a stadionok szépek, a fű zöld, az emberek sokan vannak:-) Szívemnek kedvesebb látvány egy német bajnoki teltházzal, mint egy óriási, de szinte mindig félházas olasz stadion -- kb. 10 percig, aztán eljutok addig, h a játékot is összehasonlítsam, és kapcsolok az olasz meccsre:-)

Ezért kell angol bajnokságot nézni, ott mindkét tényező adott:-P

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 09:15:47

"Nekem ez többet ér,mint hogy a cataneccio 12 féle formáját lássam egy meccsen." (kroos) - persze a mai olaszos terület szűkítős védekezési variációira azt mondani, hogy a Catenaccio különféle formái, persze manipulatív csúsztatás (ezt tudod te, tudom én és annak a hülye a Antawnnak is tudnia kellett volna), mert ezeknek semmi köze a Helenio Herrera által kidolgozott védekezéshez. Megállapításoddal ráadásul azt is sugalod, hogy Olaszországban csak magasszintű védekezést látni, semmi mást. Akkor javaslom tekintsd meg a Fiorentina-Udinese (4-2) vagy a Torino-Milan (2-2) meccset. Olyan szellemes és fantáziadús, hogy ne mondjam , agyafúrt ugyanakkor tökéletes technikával végrehajtott támadójátékot, amilyet az első félidőben az Udinese, a második félidőben meg Fio mutatott Firenzében csak Spanyolországban látni még. Arról nem beszélve, hogy a hú de élvezetes gólgazdag bundás meccsen sem látsz olyan finom megoldásokat (gyönyörű labda átvételek, finom passzok, firkás befejezések), amilyeneket Olaszországban Del Pierótól, Tottitól, Cassanotól, Di Natalétól, Quagliarellától, Miccolitól, Maccaronétól, Donitól, Aquafrescától (hogy csak olasz játékosokat említsek) egy 0-0 vagy 1-0 alkalmával. Én a szervezett és teljesen átgondolt védelmi rendszert, sőt csapatjátékot is nagyon szeretem és mivel Olaszországban egy elég magas taktikai alapszintet képvisel minden csapat, legtöbbször csak kreatív támadójátékkal érvényesítheti a fölényét az erősebb csapat, mert ha begyűrni akarja az ellenfelet, akkor abból olyan szenvedések következnek, amilyet az Intertől, Juvétől és a Milantól is láttunk már az idén. Az is tetszik Olaszországban , hogy nemcsak csapatok, de az edzők is meccselnek egymással, mikor az egyik edző cseréje következik a másikéból és mikor másodperceken belül idomulnak a vetélytárs taktikai változtatásához.

kroos 2008.11.25. 09:37:04

,,hú de élvezetes gólgazdag bundás meccsen sem látsz olyan finom megoldásokat"
ezért ajánlok neked minden héten valamit hogy ezt a hibás sztereotipiát eloszlassam.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 09:40:53

"ezért ajánlok neked minden héten valamit hogy ezt a hibás sztereotipiát eloszlassam." - oké látni ott is, de nyilván sokkal kevesebbet.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.25. 09:48:13

Sportvarázs idején, azt számoltuk mindig a koleszban,
h hány tudatos/szép gól lesz a Bundesligában.
jó nagy mosolyok voltak, mert általában 0-2 között ingadozott az érték.
rengeteg megpattant, ön-, második számdékból szerzett gól volt.

persze vannak nagy dugók, de azokat "csak" el kell találni.
ritka, h a kapus fölött valaki átnyeste a lasztit és az behullt a kapuba.

de mivel 8 totómeccs minden héten a Bundásból van, így szeretni kell. pont :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 09:53:10

"ritka, h a kapus fölött valaki átnyeste a lasztit és az behullt a kapuba." - mint ahogy az isteni Francesco tette a hétvégén. Az is milyen volt amikor védő lábai között ugratta ki Vucsinicset. Egyébként pöte, nem kell szeretni, ahogy totózni sem muszáj ;-). Én ezeket a megmozdulásokat ajánlom Toninak ezen a héten, na meg Floro Flores gólját.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.25. 09:54:39

popp,

a lényeg az, hogy ha minden fineszes, ej, csettintek rá megoldás 10 pontot ér, akkor persze ilyen csúcsmomentum több lesz a serie a-ban, mert ronaldinho, kaka, adriano inkább odamegy. amennyivel több ott a technikai zseni, annyival több.

a helyzet viszont az, hogy ha a játék maradék, nem 10pontos elemeit is pontozzuk, akkor a átlagban a bundás sokkal élvezhetőbb.

kroos 2008.11.25. 09:56:37

popp.elismerem hogy az olasz bajnokság a legjobba világon.Ok?
De jogomban áll szeretni a németet.
Söt tovább megyek,minden második hátvégén kimegyek a loki II nb-es meccseire.Nem olyan magas szintü taktikai harc van mint a seria a-ban.
De én kimegyek.és megnézem.
Értessz?

danesdzsu2 2008.11.25. 09:59:15

"Olyan szellemes és fantáziadús, hogy ne mondjam , agyafúrt ugyanakkor tökéletes technikával végrehajtott támadójátékot, amilyet az első félidőben az Udinese, a második félidőben meg Fio mutatott Firenzében csak Spanyolországban látni még."

De ott többet, ezért is érthetetlen, hogy miért nem a Primera Division-t nézed...

;)

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.25. 10:07:42

nemcsak a totó miatt van a "szeretet".
az ember amin felnő, attól nehezen szakad el. Ld. még Körmend, női mell, etc...
vagyis, nem is akar elszakadni :)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.25. 10:09:23

én nem szeretném szakértőnek eladni magam a témában, de azt hiszem, látom a bundesligában azt, amiért sokan (pl heinrich) szeretik.

a kulcsszó szerintem is a kiszámíthatóság, bár az élcsapatokra kevésbé jellemző, de kétségkívül jelen van.

toni, én meg megállok az út mellett, ha látom, hogy meccs van a faluban. azok a legnagyobbak! megyefoci rulez!

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.25. 10:21:00

és ott az a legnagyobb kihívás,
hogy kérdés nélkül megtudd,
ki játszik?
kivel?
és ki van otthon?
(ez utóbbi, egy játékvezetői itélet után tisztán lekövethető)

kroos 2008.11.25. 10:23:08

Igen.Pontosan igy van.Az meg hogy valaki nehezen tolerálja hogy mást is lehet szeretni,szánalmas,mintahogy az is ha a csapata és kedvenc bajnoksága pozitivumait személyes sikerként könyveli el.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.11.25. 10:28:33

kroos 2008.11.25. 10:23:08
.Az meg hogy valaki nehezen tolerálja hogy mást is lehet szeretni,szánalmas

Nem gondoltam, hogy ezt tőled látom. :DD

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.25. 10:33:25

ebben viszont nem értünk egyet, a juventus győzelme az én személyes sikerem, ahogy a bayerné a tiéd, az interé cornholióé, a lazióé pedig poppé :)

ezért nyerÜNK, kikapUNK, stb..

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.25. 10:39:54

nekem ez néha nem megy.
imádom a Romát, a City is alázott a hétvégén,
de -UNKot és -ÜNKöt csak a Körmendre tudok használni zsigerből, mert abban nőttem fel, azt érzem teljesen magaménak.

azt mondjuk megértem, ha valaki a Bayernnél vagy Internél ezt teszi, mert az sem kis munka, hogy megszereti, onnan már gyerekjáték T/1-ben beszélni.

kroos 2008.11.25. 10:46:13

Na megint offtopicolunk.:)
hozzuk vissza a posztot.
.Veh kirugása/babbel kinevezése változtaT A Stuttgarti morálon?
-azt amit most labbadia csinál én anderbrüggétöl vártam.
-A brema végleg leszakadt? Ok hogy kihagynak 50 helyzetet meccsenként,de önmagában az a tény hogy ennyit ki is alakitanak sokat mond.
-A hoff.-bol per nilson végled kiszorult?Cica nem játszott rosszul.
-Cicero nem látott még havat és azt hitte elmarad a meccs.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.25. 10:46:47

mert körmendbe első pillantásra beleszeret mindenki, aki átutazik rajta, nyilván. :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.25. 10:49:14

a T/1-gyel odáig semmi gond nincs, amíg egyetlen klubcsapatra használja az ember. kettőre már vicces.

kroos 2008.11.25. 10:50:33

és 16-ra?mint oyle aki lazio stuttgart galata boca és santos drukker?

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.25. 10:51:48

a bréma jövőre uefázni fog. a stuttgart azt se.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.25. 10:53:15

direkt csak kettőt mondtam, nehogy magára vegye :)

kroos 2008.11.25. 10:57:21

benito ne érts félre nem a T/'1e-ezésre gondoltam.
hanem arra hogy valaki faszább intelektuálisabnek gondoja magát ha nyer a csapata.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.25. 11:06:04

off
körmenden elég lenne a "csarnok" meg két komolyabb kocsma a szurkolóknak
on

MAti 2008.11.25. 11:08:13

Az egyéni taktikai érzék, képesség, látás hiánya - való igaz.
Ez látszik.

Kicsit gépiesen teszik, amit megtanultak / mondtak nekik, és ezt az egyet sokszor meglehetősen magas szinten.
Csakhát, egy ennél sokkal rugalmasabb, taktikailag képzettebb ellenféllel szemben ez néha kevés...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.25. 12:00:07

A Bundesliga varázsa tényleg a hangulatban és a temérdek gólban rejlik. Az előbbiben csak az angol, az utóbbiban csak a holland bajnokság veszi föl vele a versenyt; de a kettő együtt (hangulat+gólzápor) páratlan élményt nyújt, tényleg.

Viszont az is igaz, hogy ha igazi, kreatív, ötletes, látványos, szenvedélyes és zseniális focit akarunk látni, akkor irány Spanyolország! (Mindenekelőtt természetesen Katalónia és annak fővárosa, azon belül is a Camp Nou szent gyepe.) :-)

Ja, és még egy van, amit viszont lehet szeretni a német fociban: teljesen őszinte, általában a naivitásig. Ha támadunk, akkor támadunk; ha fejelünk, akkor fejelünk. A partjelzők beintik a lest, a játékvezetők nem csinálnak teljesítménysportot a sárgalap-adásból, rend van. Ordnung muss sein.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.11.25. 12:19:54

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.25. 10:33:25

vereség esetén pedig, a T/1 átalakul T/3-má. :PPP

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2008.11.25. 12:25:15

heinrich
Nagyjából rendben az elemzés:), de hol a forduló elemzése? Ha lesz, akkor fejtsd már ki, hogy Veh szerinted jó vagy rossz edző. Igaz, a svájci edzőket én fenntartással kezelem.:)

"Ordnung muss sein." www.bild.de/BILD/sport/fussball/zweite-liga/2008/11/25/schiedsrichter-doppel-gelb/verwarnung-vom-dfb.html

Meg is bünteti a dfb ezt kreatív bírót.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 12:37:34

"a lényeg az, hogy ha minden fineszes, ej, csettintek rá megoldás 10 pontot ér, akkor persze ilyen csúcsmomentum több lesz a serie a-ban, mert ronaldinho, kaka, adriano inkább odamegy. amennyivel több ott a technikai zseni, annyival több. a helyzet viszont az, hogy ha a játék maradék, nem 10pontos elemeit is pontozzuk, akkor a átlagban a bundás sokkal élvezhetőbb." (mocsing) - kezdjük a végén: az élvezhetőség ízlés kérdese. Objektíven eldönteni lehetetlen, hát még két annyira elfogult fannak, amilyenek mi is vagyunk. Főleg úgy, hogy te is annyi Serie A meccset nézhetsz, ahány bundást én. Egyébként az olasz futball iskolát inkább jellemzi a finom technika, mint a németet - utóbbi más erényei miatt eredményes -, így túlzás azt állítani, hogy csak hozott anyag volna a pengeél a Serie A-ban.

"De jogomban áll szeretni a németet." (kroos) - értelek, de mintha te szándékosan félreértenél engem, vagy többet értesz mondataim mögé, mint amennyi ott lapul. Szóval tisztázzuk egyszer s mindenkorra. A Bundesligával és egyáltalán a német focival kapcsolatos gyakran hangoztatott antipátiám, nem a németfoci fanok ellen irányul, sőt azt is elismerem, hogy mindenki azt néz és azt szeret, amit akar és úgy, ahogy érzi. Tőlem harmadosztályú gyeplabda meccsre is kijárhatsz. Vili?

A torinói Granata feltétlen hívének számító bloggerünk véleményéhez kapcsolódva, nagyon király a megyei foci. Emlékeimben például a gyömrői nagyszülő látogatás, mindig egy hazai megye2-es vagy megye1-es meccsel esett egybe. A gyömrőiek - "nincs itt mese, Gyömrő SE" - 10-ese, Tarzi meg Détárit és Maradonát előzve a világ legjobb játékosának számított a szememben.

kroos 2008.11.25. 12:53:02

,,mintha te szándékosan félreértenél engem,"-egyálltalán nem értelek félre,hidd el.

jawbone 2008.11.25. 13:36:20

nagyon erdekes tema..
akkor most lathatnank a spanyol/angol cikkeket?!
miutan a topcsapatok szep szammal buktak(nem nyertek) mindket ligaban, alig varom mar a savazast, de tenyleg:)

Titi120 2008.11.25. 14:23:24

Én abban a szerencsés (?) helyzetben vagyok, hogy elég sok olasz és német meccset nézek (ES2 híján az angol rovására), és van mindkettőben számomra valami, ami megfog.

A németeknél maga az atmoszféra hihetetlen magával ragadó, kicsit amolyan külön, elzárt világ, és a meccseknek van egyfajta fesztivál hangulata, ami a tévé előtt ülve is nagyon átjön.
Ehhez hozzájön a kétségkívül lüktető, izgalmas játék, ami ha a technikai és taktikai szinvonalában el is marad főbb riválisaitól, de ettől függetlenül egyéniségekben itt sincs hiány, pályán és kispadon egyaránt.

A Serie A -ra meg azért szoktam rá, mert ott tényleg több a számomra foci sava - borsát jelentő "finomságot" látni, ugyanakkor meg hangulatra (leszámítva a rangadókat, derbiket) sokkal nyomotabb találkozók vannak, ami ha nem párosul legalább olyan szinvonallal, mint amilyet a például a Roma - Lazio hozott, akkor garantált a tévé előtti elalvás ...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.25. 14:55:36

újdonsült Bundesliga-szakértőként kicsit nehezményezem, és a szerző zsigeri Hertha-utálatának tudom be Patrick Ebert és Shervin Radjabali-Fardi kihagyását a reménytkeltő fiatalok listájáról.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.25. 15:15:09

Azért pont Roma-Lazion volt hangulat is :-).

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.25. 15:51:58

Shervin Radjabali-Fardi - őt passzolnám, sosem láttam játszani, nevét sem hallottam. Ebert akár itt is lehetne, de nem akartam kilométeres felsorolást, és nem is győzött meg különösebben semmiről. A Herthát amúgy nem utálom, egy ilyen csapaton nincs is mit :), de a zsigeri idegenkedeést aláírom.

r_magpie 2008.11.25. 16:05:26

mindenki leírt előttem mindent, amit én is írni akartam...én is pont azt érzem, mint Titi120, hogy a bundás egy külön, elzárt világ, amit az ott élők naggyon szeretnek, és a résztvevők rohadtjól érzik magukat

és még mindig borsódzik a hátam, ha eszembe jut az az izgalom, amit szombat esténként éreztem, amikor a ran főcíme elindult. és máig ilyesmit érzek péntek esténként fél kilenckor és szombat délutánonként fél négykor is.


amúgy: ezt a T/1-, meg a megyei foci-témát is jó lenne egyszer kivesézni

sörbarát 2008.11.25. 18:01:46

popp sztem félreértetted Titi120-t, mert ő azt írta:

"ami ha nem párosul legalább olyan szinvonallal, mint amilyet a például a Roma - Lazio hozott"

Témához:Bundesligáról alkotott véleményem az, hogy bár itt kevés a "sztár"csapat (nevezetesen szerintem csak Bayern München nevezhető annak), de itt vannak a legerősebb "közép"csapatok... Nem úgy mint más bajnokságban, ahol van 3-4 "sztár"csapat és azok döntik el, h kié legyen a bajnoki kupa...
Ez látszodik ott is, h bár németeknél csak 2 db csapat van a BLben, de UEFAban 5 db, míg olaszoknál 4 db BL csapat van és 3 db UEFA...

avenger13 2008.11.25. 18:20:44

sok mindenben egyetértek a cikkel. nagyon össze függ ez azzal a ténnyel, hogy más lett a foci az elmúlt években, mindenhol sok a légiós, és erre a németek lassan reagáltak, így még van hova fejlődniük. még most se hajlandóak nagyobb összegeket költeni sztárjátékosokra. ezért csökken a foci színvonala is, és ezért nem jönnek a sztárok németországba... és ez így megy tovább. a fejlődés viszont egyértelmű, és ez a leverusen, wolfsburg esetében figyelhető meg leginkább. vesznek jó játékosokat, így nő a német foci színvonala, és egyre jobb lesz (jönnek majd nagyobb sztárok is mint Ribery, akit Henry nem tom hogyan előzött meg az év legjobb francia sportolója választáson???), mert ugye csak úgy nem fog idejönni senki. ez a problémája a bayernnek is. nincs komoly ellenfél, gyakorlatilag akkor vesztik el a bajnokságot, ha nagyon gyengén játszanak. a bayern sok szempontból kivétel a cikkel kapcsolatban, bár nem is ők képviselik az átlag német focit. Klinsmann játszatta több variációban is az együttest, de neki nincs olyan sok lehetósége mint a spanyol kollégáknak, ahol van der vaart a csere. még a bayernnél sem. nem a játék inteligenciával van a legnagyobb gond. hanem, hogy nincs olyan hosszú ugyanolyan színvonalt képviselő kispad sehol sem. Mindenhol megvan a kezdő, és ők jók, mögéjük csak gyengébb cseréket lehet igazolni, vagy fiatal játékosok ülnek a padon, mint kroos. Mert sztár játékos a bundesbe se jön, nemhogy a padra. aki meg a padon ül (lsd podolski, aki hiába béna) már megy is el másik csapatba. szóval, így nehéz taktikai elemeket megvalósítani. meg más formációban játszatni az együttest. az hogy vannak olyan kutyaütő csapatok, mint a cottbus, ez sztem mindehol megfigyelhető. minden bajnokságnak megvannak az egy évet itt, egy évet ott töltő csapatai. A rossz paszjáték pedig megint a szoros emberfogás következménye, ami spanyoloban nem divat. azt persze elismerem, hogy vannak gyengébb játékosok, akik rémesen játszanak, de ez is a fentiek következménye, mert míg a klub nem ad ki pénzt jobb játékosra, addig az edző mit tehet, az játszik aki a lehető legjobb a keretből.

kroos 2008.11.25. 18:50:32

vagy ha mindenki elfelejtené a sztereotipiákat meg amiket 10 korában determinált,és leülne megnézni egy meccset,lehet megváltozna a véleménye.

Lojzi_ 2008.11.25. 20:57:42

Az írás jó, de a forduló összefoglalóját nem helyettesíti.
A német labdarúgás szemre kiheverte azt az időszakot, amivel a Kirch csődje járt. De az eltart még egy darabig, amíg egy Lukas Podolski kaliberű játékos a német válogatott és a Bayern München közelébe sem férhet.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.25. 22:53:00

heinrich

Félig-meddig csak viccből írtam, gondolván, hogy ha a Hertha egy felkészülési meccséből megjósoltam nyár végén, hogy számolni kell velük az idén, akkor ennyiből a jövő nagy reménységeit is kijelölhetem. :)
És ők (meg Cicero meg Marc Stein) tetszettek azon a meccsen. Shervin Radjabali-Fardinak még külön azért is szurkolok, mert ővé a legfunkybb név a Bundesligában.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.11.25. 23:34:12

sokáig gondolkodtam, hogy hol támadjam meg a poszt állításait... de a mai Bayern-Steaua után inkább nem szólok semmit ;))

(hogy rühellem én a brusztolós BL-meccseinket :-| )

kroos 2008.11.26. 07:35:53

Basti ha 5-0 akkor se szolhattak volna semmit...

avenger13 2008.11.26. 13:07:33

a bayern meg akarja tartani bastit, szerencsére. maradjon is mindenki és még embereket a csapatba, és breno, kroos kapjon több lehetőséget. Egyébként a postban kifogásolt taktikai variálással az a baj, hogy a bayernben még össze kell rakni ezeket. Új edző, stb. és tavaly csak egy felállásban játszottak, ami kiismerhető volt ez tény. Össze kell szokni a csapatnak ahhoz, hogy mindenféle felállásban ugyanazt a színvonalat képviseljék. és ehhez idő kell. de néha már kiütközik a tehetség, a felszín alatt. és kezdenek jönni az eredmények.

zlotyi · http://www.bvbfanclub.hu 2008.11.26. 14:22:43

Több mint igaz a cikk. Nagyon jó meglátások vannak benne, de azért remélem, hogy a Dortmund is felnő majd a feladathoz.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2008.11.26. 23:27:28

"A Schalke – minden elismerés mellett – a leggyengébb csoportból kúszott tovább, gólt egyedül a Rosenborgnak tudtak rúgni"

Valóban. :( De! :)
A Werder mai és általános BL teljesítménye fényében ez egy érdekes mondat, mivel a hypeolt Werder rendre kiesik 2. kalaposként. A Schalke legalább ott volt a legjobb 8 között, legutoljára német csapatként.

Különben a Chelsea, a Valencia és a Porto 5 meccsen kétszer talált be nekünk, akkor is egyszer véletlenül, így is lehet nézni a dolgot... nézőpont kérdése :)) És én azért belekötnék a leggyengébb csoport kifejezésbe is, egy Sevilla, Arsenal, Steaua, Slavia, vagy egy Barca, Lyon, Stuttgart, Rangers mennyivel volt erősebb?

Idén az Atléticót nem kell bemutatni senkinek, negyedik kalapos, oszt nyeri a csoportját, nem voltunk velük egy súlycsoportban. :(( Teljesen jogos a kizúgás, akkoriban ráadásul még formában is voltak, sorozatban rúgták a 4-est. Agüero a Bayernt is repítette volna haza, mint bármelyik német csapatot. Óriási pech volt a sorsolás, de hozzászoktam már.

Ennyivel egészíteném ki, különben minden sorával egyet kell értenem, kivéve a taktikásat (elvétve játszottunk Slomka alatt 4-4-2-t), de azt már kroos rendezte.

Holnap élőben szurkolom ki a City vereségét. :))
Remélem. :)

(cső zlotyi, te itt? :)))

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.11.27. 09:37:05

kroos 2008.11.26. 07:35:53

"Basti ha 5-0 akkor se szolhattak volna semmit... "

ezt alá is írom. Csak én megint a falat vakartam kínomban ettől a "beadom oszt valaki madj befejeli" tatktikától. ezek már-már olyan hitzfeldi elemek voltak megint.

Egy Bukarest ellen bőven elég, de ....

kroos 2008.11.27. 09:44:23

bréma és a sünszarás.4 rész.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.11.27. 09:48:32

..és most Wiese se kellett.

Szegény, szerncsétlenek (de most komolyan) ;))

sörbarát 2008.11.27. 23:07:54

mai uefa nap után javítanom kell és azt kell írnom, h leggyengébb középcsapatok...
Uefa kupában sztem Shalke, Hertha, Stuttgart, Hamburg szinte biztos kiesik, Wolfsburg esélyes a továbbjutásra...

drosiii 2008.11.27. 23:14:12

sorbarat, ne temesd őket, csoport első 4 helyére azért odaérhetnek ;)

sörbarát 2008.11.28. 00:34:03

Naja, de csak első 3 jut tovább a csoportból, ha jól tom:
Shalkenak van még 1 meccse Twente ellen idegenben, amit ilyen játékkal 90% vesztenek, szal 4p maradnak, ha uccsó 2 nem rontja el akkor 1ik utoléri őket => aus
Hertha: 2 meccse 1ik a csoport első ellen 0p és 1 a werder verő ellen 0p => aus
Stuttgart: Standard ellen nyerne? => aus
Hamburg: jó lehet ők tovább jutnak csoport 3.ként, slaviat még ők is verni tudják (talán?)
Wolfsburg: FC Portsmouth ellen otthon egy Xet össze tudnak szedni, szal 3.ként tovább tudnak jutni...

sörbarát 2008.11.28. 00:34:52

jah a 10%-t az öngólok miatt hagytam :P

kroos 2008.11.28. 07:51:58

sorbarat ez nagyon érdekes mert nálam is a Wolfsburg a nyerö az uefa cupban.egyszerüen ök veszik a legkomolyabban.

kroos 2008.11.28. 09:48:11

Ma pedig ujra megtudjátok ki is az a Milivoje Novakovic:)
a geromel mohamad kettös a legjobb a bundesligában+antar többet fut mint gattuso.
Hajrá Köln!!!

kroos 2008.11.29. 08:23:23

Nem rajtuk mulott:(

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 15:02:40

kroos, akkor nyer Wolfsburg UEFA-kupát, amikor a trójai faló epsoni derbyt ;-)! Amiért egy kicsit szimpatikusak voltak elmúlt, már nem Wolfgang Wolf az edzőjük!

Hispan07 2008.11.29. 15:07:30

FM 09-ben a Fiorentian nyerte az UEFA kupát a Milan elleni döntőben...

Mr.AT 2008.11.29. 16:20:20

Nem tudom nem megjegyezni, hogy a Hoffenheim megint 2:0ra megy szünetben...Ibisevic pedig természetesen megrúgta szezonbeli 1834. gólját.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 16:25:02

És veztethetne a Leverkusen is.

mickeyknox 2008.11.29. 16:49:51

hopp egy toni fejes...

rexford 2008.11.29. 17:03:24

Klose labdához ért egyszer is ezen a meccsen?

Mr.AT 2008.11.29. 17:19:49

Egyszer mindenképp, a góljánál... :-)

kroos 2008.11.29. 17:24:13

Na..akkor a leverkusen helyrerakva.
Jövöhéten jöhet a Hoff.

mickeyknox 2008.11.29. 17:29:47

egész jó meccs volt.
btw, kíváncsi vagyok mikor fog a real 30+ millát ajánlani ribéry-ért...

kroos 2008.11.29. 17:36:59

Szerencsénk volt az elején de aztán átvettük a játék irányitását,a 2. félidöben pedig már szinte nekem is csalódás volt a leverkusen játéka.Szerintem megérdemeltük.

Lojzi_ 2008.11.29. 22:07:21

Ezzel megvolnánk.
A neheze még hátra van. Mondjuk Lyonban mindegy, hogy mit játszunk, max a jövő évi sorsolás miatt van értelme nyerni a csoportot.
Talán a hazai második meccs többet ér, mint az, hogy csoportmásodik a leendő ellenfél. Most mi a különbség a között, hogy a Barca vagy a Real, a MU, vagy a Pool, esetleg a Roma, vagy a Juve az ellenfél. Akkora mákunk nincs, hogy megmutathassuk a WB-nek, hogy mit is kellett volna oda-vissza tenni a Famagusztával, vagy a Panathinaikosszal. Szerintem "véletlenül" idén is a Cselszki fogja megkapni őket.
Sokkal fontosabb a Hoffenheim és a Stuttgart elleni meccs. A hangulatnak jót tenne 6 pont és némi segítség gelsenkirchen irányából, a téli átigazolási piac viszont 3 vagy kevesebb pont esetén venne kedvező fordulatot.
Ribéry meg egy zseni. Szerintem még Vidicnél is jobb...

Lojzi_ 2008.11.29. 22:08:28

30?
Kit akarnak ezzel megsérteni?
Hát nekünk többe volt...

drosiii 2008.11.29. 22:16:27

lojzi nem értem a realtól mitől félsz. Ha nem erősítenek rendesen, akkor hiába a név, ha maga a keret gyenge. Így Schuster szakmaiságát sem lehet megkérdőjelezni..
Barca, villareal, MU, akik idén kellemetlen ellenfelek lehetnek. Na meg a Pool. A chelsea nem mutatott még semmit ilyen szinten. Roma legjobb 8ra megint odaérhet ha szerencséjük van. Inter, Juve, atletico, arsenal (Lyon?) kb ugyanaz a játékerő, nem tartom őket esélyesnek a végső győzelemre. És akkor marad az egyik görög csapat. Sporting sem lehet gond, akárcsak a Porto.

kroos 2008.11.29. 22:21:05

30? nem volt többe.
drosiii-val egyetértek.a reál kell nekünk,öket biztosan meg tudjuk verni.Mint legutobb is:)
amugy se volt még olyan hogy könnyü csapatot kapnánk...reál milan chelsea arsenal....

drosiii 2008.11.29. 22:37:30

azért jól nézne ki egy ilyen nyolcaddöntő:
arsenal-lyon
chelsea-atletico
manu-real
roma-sporting
bayern-liverpool
juve-panatinaikos (a régi párharcaik tetszettek)
villareal-inter
porto-barcelona

remélem nem írtam hülyeségeket (magyarul összejöhetnek ilyen meccsek)

kroos 2008.11.29. 22:38:44

uj leosztást kérek

Lojzi_ 2008.11.29. 22:38:59

A legjobb 16 között 1-2 olyan csapat lesz maximum, akinek nincs olyan klasszis játékosa, aki 2 mozdulattal le tudja rombolni a másik csapat 180 perces fölényét. Egy lutri.
És pont annyira félek Drogbától, Ibrától, Del Pierotól, Benzemától és Torrestől, amennyire ők jogosan tarthatnak Klosétól, vagy Tonitól. Az sem mindegy, hogy Gerrard, Messi, Fabregas, C. Ronaldo, vagy éppen Ribéry húz egy olyat, amire nem volt felkészülve az ellen. Bárkire veszélyesek vagyunk, de bárki bárki veszélyes ránk is.
A Real és a MU viszonylatában elég váltakozó sikerrel küzdöttünk, az Arsenal és Barca az én életemben sok gondot nem okozott (Zickler és Salihamidzic ugranak be így hirtelen), viszont a Juve és a Chelsea ellen nem túl fényes a mérleg.
A Milant meg idén elkerültük, hogy szüljenek sünt.

A lényeg az, hogy a történelem semmit sem számít. A Sporting és valamelyik görög csapat könnybnek tűnik, de erről a Werdernél, vagy az Internél tudnak már mesélni.

Lojzi_ 2008.11.29. 22:39:56

Ja, a Porto józan belátásában Rabah Madjer óta nem bízok.

kroos 2008.11.29. 22:41:16

2001.-ben oda vissza vertük a mu-t és a reált.
arsenal?scholl ugrik be.hej milyen sima meccs volt az...

kroos 2008.11.29. 22:42:22

akkor is sokkal jobbak voltunk meg a villánál is sokkal jobbak voltunk...3 ilyen döntöt veszteni..:(

drosiii 2008.11.29. 22:46:39

kroos, kedvedért felcserélhetem a chelsea-t és a liverpoolt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 22:47:52

kroos, a veszített döntőkről kérdezd a Juvéseket ;-)! Mondjuk mi is jobbak voltunk a Liverpoolnál '84-ben.

drosii, a Roma-Sporting rendben volna, de először jussunk tovább. Ha viszont továbbjutunk, akkor hibának érzem, hogy_Lojzi a meccset eldöntő klasszisok közül kihagyta Tottit!

kroos 2008.11.29. 22:49:40

egyszer az életben nem kaphatnánk valami könnyebb csapatot?egy görögöt vagy hollandot vagy portugált?
Na mindegy megyek nézem a barca meccset..hátha nem lesz olyan szánalmas mint a reálé.
amugy ha megszereznénk novakovicot akkor tölem mehetne klose poldi meg toni is:)

lucio megint nagyon gyenge volt...

kroos 2008.11.29. 22:51:47

,,mi is jobbak voltunk a Liverpoolnál "az nem nehéz.a pool már a 80-as években is ugy nyerte a meccseit hogy nem ö volt a jobb de valahogy több golt lött.
grobelár részeges mutatványa csak a 2 világbajnokot zavarta meg.Contit és.....(ez popp házifeladata:)

drosiii 2008.11.29. 22:51:47

kroos, szerintem sikerülne, ha nem játszik demichelis. El fognak fáradni a csapatok. Chelsea és a Pool nagyon belekezdett, szerintem le fognak engedni.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 23:01:58

kroos, könnyebbet nem tudsz kérdezni ezt mindeki tudja ;-). Graziani hagyta ki.

asroma.hu/index2.html - itt találsz egy kimerítő és magas színvonalú írást arról a BEK sorozatról. Téged érdekelni szoktak az ilyesmik!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 23:05:24

kroos, szóval a történelem rovaton belül a nagy meccsek között találod meg az írást!

kroos 2008.11.29. 23:08:11

drosiii ,ha azt nézzük hogy mindenidök leggyengébb Bayernja (2 ével ezelötti) is simán verte a reált és az Intert akkor viszont nincs okunk aggodalomra:)

drosiii 2008.11.29. 23:49:29

azért a két évvel ezelőtt nem mondanám sima real verésnek az idegenben lőtt több gólt. csoportmeccsek meg annyira nem jelentősek.

halareaal 2008.11.29. 23:54:01

"ha azt nézzük hogy mindenidök leggyengébb Bayernja (2 ével ezelötti) is simán verte a reált és az Intert akkor viszont nincs okunk aggodalomra:) "

nem az volt minden idő leggyengébb Bayernja, ezt pont a BL szereplésük is mutatta. sokkal inkább az 1 évvel későbbi, amikor a Zenit rommá verte őket.

kroos 2008.11.30. 08:52:57

drosii nem emlékszel a meccsre? csak poldi kihagyott 3 ziccert az elején.sokkal jobbak voltunk.
halareaal,ha 1 meccsre bontjuk le akkor igazad van.de a szezont nézve a 2 évvel ezelötti volt az.

halareaal 2008.11.30. 11:31:10

"csak poldi kihagyott 3 ziccert az elején.sokkal jobbak voltunk."

a visszavágón talán, de Madridban meg pont fordítva volt.

Lojzi_ 2008.11.30. 12:01:23

Nekem a Madridról nem is ez a párharc a legemlékezetesebb, hanem a 2000-es. A Madrid négy vereséggel nyert BL-t. Ebből hármat a bajorok jegyeztek és kétszer még viszonylag méretesre is sikeredett. (4:1, 2:4 nyolc napon belül nyolc skuló a királyiaknak a második csoportkörbe, Oliver Kahn gólpassz Elbernek kirúgásból, védhetetlen Effe szabadrúgás, ilyesmi.) Szerintem '99 és '01 között a Bayern volt a világ legjobb klubja. Ebben a három évben csak a 200-es döntőt hagyták ki a lehetséges mérkőzések közül és nagyon sajnálom, hogy a három évben "mindössze" 1-1 BL és világkupa jött össze. Az a csapat többet érdemelt volna.
Abból az időből még a két lúzer klubot sajnálom: a Valenciát és a Leverkusent, mindegyik az arany... ööö... izé... ezüstkorát élte.

popp: Tottit nem véletlenül hagytam ki. Szerintem ő nem képes meccseket eldönteni.


Fej lehúz, szem becsuk, fog összeszorít...
:o)))

kroos: Novakovic_Poldi csere rendben van, de azért Ribéryt már ne csapjuk hozzá a transferhez. Klose és Toni nemzetközi szinten is klasszisok, Novakovic meg legjobb esetben is csak ígéret. Ahogy Poldi is. A különbség annyi, hogy Poldi már bebizonyította, hogy egy Bayern szintű csapatban nem állja meg a helyét. A fenti két úriembert nem készteti valami nagy pozicióversenyre. Klose nem lehetett annyira rossz formában, hogy komoly ellenfél legyen neki Poldi. Novakovic még lehet.
Viszont kellene egy olyan csatár is, aki Luca Tonit is komoly versenyre készteti. Én a Bayernnél nem emékszem olyan időre, amikor ne lett volna legalább egy olyan csatárunk, aki mindig játszik, ha egészséges. Toni, Makaay, Elber, Klinsmann, stb., de mindig csak egy ilyen volt. Jót tenne a csapatnak még egy-két Toni szintű támadó.

Lojzi_ 2008.11.30. 12:06:09

Még a Zenit témához:
A Zenit 4:0-ja egy kiszaladt eredmény volt és sorozatos malacok (első meccs, második eleje) után lehetőségük volt egy kinyíló Bayern ellen kontrázni.
Az előző szezonban egyetlen olyan veresége volt a Bayernnek, amikor nem volt bent a játékban az eredmény fordítottja is, méghozzá Stuttgartban. Ezért is félek a bajnokság végétől. Tavasszal sem lesz sétagalop a Leverkusen-Hoffenheim-Stuttgart hármas, pedig könnyen lehet, hogy ebben a szezonban nem felkészülési meccs komolyságú lesz az utolsó öt forduló.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.30. 12:14:44

"popp: Tottit nem véletlenül hagytam ki. Szerintem ő nem képes meccseket eldönteni." - ezt olyanok szokták mondani, akik nem láttak elég Roma meccset!

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.11.30. 12:42:40

@halareal

"nem az volt minden idő leggyengébb Bayernja, ezt pont a BL szereplésük is mutatta. sokkal inkább az 1 évvel későbbi, amikor a Zenit rommá verte őket."

olyannyira szeretem mikor más farkával verik a Bayernt. Olyat mondjál, amikor RealMarketing verte rommá a Bayernt.....
..jah, hogy olyan men volt! :) Pech!

A 2:4 Mardridban ás egy 4:1 Münchenben, az is rommáverés.volt :-]

Lojzi_ 2008.11.30. 13:25:38

Azért a következő sorból csak kiderült számodra is, hogy vicceltem.
Egyébként én szeretem a római játékosokat. De Rossit például le is kellene igazolnunk.

kroos 2008.11.30. 14:20:30

,,Novakovic meg legjobb esetben is csak ígéret?"
lojzi nyugi csak hülyültem...tudod hány éves milivoje?

kroos 2008.11.30. 14:21:03

(abban viszont nem hülyültem hogy jobb futbalista mint podolski és igazi kapitánya a kölnek)

kroos 2008.11.30. 15:32:03

B. Lauth gólt lött.

Lojzi_ 2008.11.30. 19:48:36

Nem, de megnéztem.
30 lesz májusban.
Van még 3-4 jó éve.
Soha nem játszott még olyan szintű társakkal, mint a Bayern sztárok. Lehet, hogy neki menne.

Most nézem, hogy Timoscsuk is jön a télen. Ha jól sejtem, akkor nem a padra és akkor amközéppályáró lvalakinek mennie kell. (Ottl, Sosa a tippjeim.) Viszont nyártól kell valai Zé helyére is. MVB is jobban teszi ha még rátesz egy lapáttal a játékra amellett, hogy innentől kezdve durva fault nélkül hozza le a meccseket...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.30. 20:13:58

Lojzi_, De Rossiban ne is reménykedjetek, ő a Capitano Futuro! Tyimoscsukkal viszont nagyon sokat erősödtök, hál' istennek a Bl-ben már nem játszhat.

Lojzi_ 2008.12.01. 00:05:46

Nem reménykedés kérdése ez a transzder.
De Rossi simán beférne a Bayernbe.

Nektek meg most kell a pénz, vagy nem?!
Hát a negyedosztályban akartok kikötni?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.01. 00:47:55

Lojzi_, ott még nem tartunk ;-). Egyébként elég kusza a pénzügyi helyzet. Maga klub évről-évre
csökkenti az adósságát, amely nem olyan vészes most. Az Inter például jóval nagyobbat görget maga előtt. A tulajdonos Sensi család viszont komolyabb bajban van és főhitelező bank fenyegeti őket időről-időre azzal, hogy behúzzák a csapatot. Ennekellenére időnként mégis fölreppennek drága játékos nevek és komoly összegek a csapattal kapcsolatban, legutóbb például Poldi és húsz guriga. Szóval nehéz okosnak lenni.

kroos 2008.12.01. 07:46:25

Lojzi szerintem ottl nagyon jól játszott a legutobb.Nem lenne szabad eladni.Nézd meg hány évesek ribery,hamit,kroos,ottl,sweini.Ez a középálya meghatározo lehet az elkövetkezendö 10 évben csak ne adjunk el innen senkit és ne is vegyünk.

Lojzi_ 2008.12.01. 10:27:42

Popp: Poldi Beckenbauer szerint csak 15 milla. Persze 20-ért is eladó, csak Nektek, csak most.
Vagy adjátok De Rossit és rádobtok egy 5-öst, és jók vagyunk.

Kroos: 5 játékos 4, illetve 1 csatáros játéknál 5 posztra kicsit kevés. Ottl jó játékos, de a Bayern szintjén el tudnék képzelni jobbat is.
És most megint fikázni fogtok, de én úgy látom, hogy a mai futballban az sem mindegy, hogy hány mezeladás van. Aki akart, az már vett Ottl mezt. Kell egy új arc, hogy akinek Ottl felíratú meze van, az ismét vegyen egy aktuálisat.
Nem az a fontos tehát, hogy 10 évig együtt legyen egy mag, hanem hogy pörögjenek a játékosok és 2-3 évente új keret legyen.

kroos 2008.12.01. 10:29:48

én sokal inkábba magaménak érezném acsapatot ha együtmaradna a sweini,lahm,kroos,ottl stb vonulat.azt is leszarnám ha nem nyernénk igy semmit.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.01. 10:37:43

részemről nem hiszek ottl-ben. kurvajó stuttgart-fedezet lenne, de a Bayernben sosem lesz hosszú távon meghatározó játékos.

(ráadásul kifejezetten rossz az ütemérzéke, de ez az én vesszőparipám)

kroos 2008.12.01. 10:45:35

Lojzi...mi igy is nyereségesek vagyunk...vágod?
Ne csináljunk már bohocot magunkból...

Lojzi_ 2008.12.01. 12:39:10

Kroos: Szerintem nem lehet széllel szemben hugyozni.
Egy mindössze UEFÁ-s helynél - ami 10 év után következett be -, láttad mi történt. Edző bácsi két szezon összes hazai megnyerhető trófeájának bezsebelését figyelmen kívül hagyva repült a klubtól, a fél csapatot pedig lecserélték. A Bayernnél nem eredmény egy szerethető, de semmit nem nyerő csapat. Soha nem is volt és soha nem is lesz. Akivel Te kevered őket az a VfB Stuttgart, vagy a Bayer Neverkusen.

Schweini és Lahm világklasszisok, velük nincs gond. Kroost egy-egy évre kölcsön kell adni egy középcsapatnak, majd egy holland, portugál, vagy török csapatnak, akik a bajnoki címért mennek hazájukban, utánna meg meg kell nézni, hogy képes-e a kezdőbe kerülni a Bayernnél is. Ottl-t meg el kell adni egy olyan helyre, ahol stabil helye lehet az ő képességeivel is és mindenki boldog lesz... (Hannover pl.)

Lojzi_ 2008.12.01. 12:40:41

Valamit nem értesz. Aki a profitot nem tudja fokozni az csinál magából bohócot. Vagy menthetetlenül romantikus vagy.

kroos 2008.12.01. 12:42:29

valszeg az utobbi:)

kroos 2008.12.01. 12:45:01

effe lothar kahn után nekem ottl kroos és schweini kell mert ez lenne az igazi Bayern.
Nem pedig az hogy veszünk valakit 30 millioért,ami után két lehetöség avn.
1,-nem jön be és buktunk
2, bejön és nem tudjuk megtartani...
Azonkivül alábecsülöd néhány játékosunk tudását.

Mr.AT 2008.12.01. 13:00:54

Bezony, bezony... A mez eladás az egyik legkomolyabb profittényező a szponzori és TV-jogok mellett.

Emlékezzünk csak vissza, hogy Beckham-mezekből több, mint 5 millió darabot adott el a Real, darabonként 70-80 eurós áron (1 millió darabot az átigazolást követő 2 hétben, még mielőtt egyáltalán pályára lépett volna Madridban!). Osszunk-szorozzunk: ez alsó hangon 350 Mio EUR - nyilván lejön belőle az önköltségi ár, meg a kereskedelmi költségek, de akkor is döbbenetes összeg, a kb. 21 Mio EUR átigazolási összeg több mint tizenötszöröse.

Ahogy Lojzi is írja: bizonyos időközönként kellenek az új arcok, hogy új istenek szülessenek a világ összes cirkuszában. Pénz, pénz, pénz...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.01. 13:13:50

Kicsit a sport közelébe evezve.

Igaza van poppnak: ez az Uli Hoeness egy beképzelt bunkó. A hétvégén először azt olvastam tőle, hogy a Leverkusen nincs olyan csapat, mint a Hoffenheim, majd meg azt, hogy a Bayern a Hoffenheimet is simán lezúzza majd.

Barcelonai edzőtől vagy vezetőtől soha nem hallottam még ilyen gőgös szöveget. Ha az Almería vagy a Málaga jön a Camp Nouba, akkor is a tisztelet hangján szólnak az ellenfélről.

Azt hiszem, a Bayern-ellendrukkerek legfőbb gondja a bajorokkal az lehet (és ezt németországi tapasztalatokra hivatkozva is mondom), hogy nincs bennük semmi elegancia.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.12.01. 13:23:39

Mégis, mit mondjon? Hogy remélem nyerünk? Ez nem divat a Bayernnél, valahol jogosan. Nyomatják a lelki terrort is, legtöbbször sikerrel.

A mezek kb. 5-10%-át adják egy klub bevételének, a Beckham példa nagyjából egyedi eset, ebből kár kiindulni.

Ottl egyszerűen gyenge képességű, nincs agya sajnos, ötletszerűen szokott futkározni.

No, szóltam mindenhez :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.01. 13:26:57

"Mégis, mit mondjon?"

Azt, amit elegánsabb helyeken mondanak. Ellenfelünk rendkívül jó csapat, az utóbbi időben rengeteget fejlődött, látszik, hogy kiváló munkát végeznek. Nagyon nehéz dolgunk lesz.

Ha ez Laportának vagy Guardiolának nem derogál, akkor miért derogál Uli Hoenessnek vagy Beckenbauernek?

kroos 2008.12.01. 13:42:31

Laportát haggyuk..ha rajta mulna spanyolország egyetlen polgárháborus övezet lenne.,.P

ASRM 2008.12.01. 14:08:33

Olaszországban is a Csöncsön által említett spanyol vonal van ezen a téren (bár most Murinnyóval lehet, hogy ez is változni fog:)), én sem értem, hogy ez más kultúrkörökben miért derogál a nagy csapatok edzőinek.

kroos 2008.12.01. 14:12:08

Uli Hoeness több mint 30 éve a klub menedzsere (tudom ilyeneket csak SAF-al kapcsolatban divat mondnai).
Szoval hajlamosak vagyunk ennél többet is elnézni neki.,

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.01. 14:35:55

mindjárt elbőgöm magamat, Uli hogy mondhatott ilyen szörnyűséget. még hogy megveri a csapata az ellenfelet?

(halk bruhaha)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.01. 15:20:46

mocsing, azt mond , amit akar, de ne csodálkozz, ha a világ nagyobbik, nem Bayern drukker része fintorog az undortól, ha csak föltűnik a képernyőn és többek között ezért drukkol a Getafének ellenük -akiknek egy játékosát sem ismeri a Kaiser, ugye - és ezért ünnepel önfeledten, ha egy lényingrádi négyesbe szalad bele az FC Supacsapat. Sőt ezért ír olyasmit az egyszeri blogger, hogy jóérzésű drukker tíz éves kora óta nem drukkol a Bayernnek - ;-), még mielőtt megint megsértődtök.

Mindenki tudja, hogy a Bayern a nagycsapat Németországban akkoris ha Uli nem szajkózza ezt. Ezért mondom Heinrich, az elegancia olyan távol áll Ulitól, mint ide Brindizi.

ASRM, Mourinho mintha csatlakozna a többséghez, Spallettinek például fényesre nyalta a Roma meccs előtt.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.01. 15:39:55

brávó, én is olyan edzőt akarunk hozzánk, aki majd fényesre nyalja az egyik kieséstől - kétségtelenül intenzíven - menekülő középcsapat (hihi :) edzőjének seggét. igazán szép idill, nájsz hely lehet ez az itália. van más színben is?

egyébként szánalmas mindenki ezzel a divatjával, hogy egymást túllicitálva szól be a Bayernnek. pláne Ulinak, magának a Sátánnak.

ha ezt akárki más mondja, akkor magabiztos. Uli arrogáns. valaki írta pár napja CR fikázása/istenítése kapcsán, hogy ha ő csinál vmit, akkor tudatos és zseni a srác, ha más, akkor hopp, összejött, példának ronaldinho sorfal alatt ellőtt szabadrúgását hozta fel, ami telitalálat volt. ha azt más lövi, akkor mázli, max ügyes, dinnyó heréjét pedig jézus se nyalhatná meg.

a szánalmas a legjobb szó.

a spanyolbuzik meg akkor is a Getafenak fognak drukkolni, ha a múlt- és szurkolónélküli, isteni hoffenheim lesz az ellenfél. de akkor is, ha a roma. továbbmegyek, ha a real kap majd négyet zenitben, azon is röhögni fog mindenki. ahogy a roma hetesén is kacagtam pár éve. pedig nem is látom szarvakkal a sensiket.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.01. 15:47:53

Egy csapat van, amelyiknek nem tudnék szurkolni semmilyen körülmények között, valamint nincs olyan csapat, amelyiknek ne tudnék szurkolni, ha a Bayern ellen játszik.
Amennyiben nem létezne antipátia a futballban, lófasz nem nézne Bayern meccset az életben.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.01. 16:04:14

nem titok, hogy én is pancho véleményét osztom.

mocsing, te meg tőlem szerelmet is valhatsz "magabiztos" Ulinak, de azt se feledd, amikor Bundesligás ellenfeleit becsmérli a maga suppasudri modorában, akkor éppen abba a salátástálba szarik, amelyikből enni kap.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.12.01. 16:22:11

na jó, akkor bevallom, hogy én is úgy vagyok a Bayernnal mint pancho és popp, bár én legalább egy kicsit szégyellem magam miatta. :)

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2008.12.01. 16:27:30

Nem szeretem különösebben a Bayernt, de Uli tudásást el kell ismerni. És ilyen beszólásoknak éppen az a lényege, hogy minden nem Bayern szurkoló ne saját mérközését, hanem ezt nézze. Másrészről a Bayern pontjainak legalább felét abból szerzi, hogy a buli ellenfelek többsége be van szarva mire a pályára kell lépni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.01. 16:28:12

ki akar szerelmet vallani Ulinak? az anyját eladná 50 centért, ahogy minden menedzser. kétszer egymás után aligha ülnék le vele sörözni.

ettől függetlenül nála mindig félig üres a pohár, másoknál uaz a pohár meg félig tele van. ez a vicces, nem pedig Uli a grállovag.

nem tudom, mi a becsmérlés abban, hogy a saját csapatát jobbnak tartja, mint az ellenfelet. szerintem ezzel sehova nem szarik.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.01. 16:58:45

mocsing, hát nem érted, nem egyszerűen azt mondja, hogy jobbak az ellenfeleknél, hanem legtöbbször alázza őket. Még akkoris ha a noteszében ott szerepelnek a játékosaik nevei (bocs kroos, tudom), ezzel viszont saját csapatának sikereit is relativizálja, tehát bele szarik a salátástálba.

BruceWayne 2008.12.01. 17:14:18

uli egy köcsög, mindig is az volt

kroos 2008.12.01. 17:45:06

Pancho..én is igy éreztem a reállal szemben.
ma inkább sajnálom öket....
inkább 100 utáló mint egy sajnáló.
Uli meg remélem még 30 évig lesz a menedzserünk,hogy negyed annyi pénzböl és fele olyan potenciálokbol mint pl az inter, vagy a chelsea.-Bl döntöig repitsen minket.Mint ahogy már tette 2xszer is.

Lojzi_ 2008.12.01. 20:20:08

Kroos:
Uli a 2 BL döntő idején a világ 2. leggazdagabb klubjának a managere volt. A fele olyan potenciál miatt meg én kérek elnézést. A Kahn - Lizarazu, Helmer, Matthaus, Kouffour - Scholl, Effenberg, Jeremies, Basler - Jancker, Elber felállás szerintem a világ egyik legerősebb csapata volt, pláne egy fénykorában lévő Hitzfelddel a padon. A kiegészítő emberek is olyanok voltak, mint Paolo Sergio, Tarnat, Babbel, Zickler, Hargreaves, vagy Salihamidzic.
Másfelől: Én nem gondolom, hogy egy managernek akármilyen szervezet élén 7-8 évnél többet kellene eltöltenie. Azt tudjuk, hogy Uli tud két BL döntőt és x bajnoki és kupagyőzelmet felmutatni. De vajon nem lett volna-e más, aki ennél még többet tud kihozni a dologból? Ezt sosem tudjuk meg. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a nagy cégek nem véletlenül rotálják időről időre a vezetőiket.

Ami persze nem azt jelenti, hogy poppnak és társainak van elvi alapjuk fikázni Ulit egy-egy vehemensebb nyilatkozat után.

halareaal 2008.12.01. 22:25:43

ez a nyilatkozat sztem nem annyira dúrva, hogy pont ezért kéne fikázni a Bayernt. akkormár inkább azt lehetne felhozni, amikor tavaly Beckenbauer nyilatkozott a Getaféról. mondjuk ott annyira lejáratta magát, hogy már felesleges volt ezzel előhuzakodni.

Lojzi_ 2008.12.01. 23:37:02

Miért is járatta le magát a Kaiser?
Ő közölte, hogy az ellenfél egyetlen játékosáról sem hallott korábban, aminek a valóságtartalmában nincs okunk és nincs értelme kételkedni.
Nyilván azt kívánta hangsúlyozni, hogy a Bayern játékosállománya és az ellenfél játékosállománya között óriási különbség van, - ami valljuk be - szintén ténykérdés.
A félreértés ott van szerintem, hogy ilyenkor minden nyilatkozatot lefordítanak és továbbítanak a másik országba is és egy más közegben teljesen más a szavak értelme és visszhangja.
A Kaiser senkit nem minősített és senkit nem szólt le.
Inkább a saját fiai felé volt egy jelzés, hogy a továbbjutáson kívül más variáció nem tartozik a bocsánatos bűnök közé.
És ennek az üzenetnek semmilyen mögöttes jelentése nincs egy müncheni lap 4. oldalán, egy bajor olvasó kezében egy másfél oldalas interjú 6. kérdésére adott válaszként..

Persze ha egy interjúból kiveszem az egyik mondat második felét, szabadon spanyolra fordítom, majd címlapon főcímként lehozom, akkor könnyen lehet, hogy az én újságomból az átlag madridi másnap reggel a kakaóscsiga mellől kiböfögve azt fogja mondani, hogy de bunkó is ez a Beckenbauer.

Ez az egész nem más, mint médiacirkusz.

kroos 2008.12.02. 08:03:44

Lojzi..ez nem egészen igy van.Nézd meg mennyit költöttünk évenként,és pl a 2001-es aranyévben.
A potenciálokat meg arra értettem hogy elsösorban a bundesligábol tudunk igazolni azon kivül csak 30 éves tonikat (kaka-s fizetéssel) vagy v.bommeleket tudunk idehozni.(ribery kivétel).
Mig mások simán rárepülhetnek az essienekre,sneiderekre....nekünk ilyenekre esélyünk sincs.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.02. 09:23:00

popp,
te nem érted, senkit nem alázott. alázni mourinho szokott, aki persze máris kisebb köcsög, h a seriea-ban kavarja a szart.

nem tudom, mi az alázás abban, hogy jobb a hoffenheim, mint a lever és mi jobbak vagyunk a bayernél is. (ez valszeg így is van, pénteken a másik fele is eldől.) mutass egy edzőt, aki még sosem nyilatkozott olyat, hogy jobbnak érzi csapatát, mint az ellenfél. ezek a magabiztos edzők. Uli az arrogáns.

az meg, hogy hány rivális hány játékosa van a noteszben, megint nem releváns abból a szempontból, hogy melyik csapat a jobb.

egyébként amit te csinálsz bundás-posztoknál (ne kezdjétek újra kroos-szal, hogy ki néz több meccset a másik bajnokságából), az pont olyan, mintha én mondjuk bemennék minden egyes spanyol postba és beírnám: te reálos vagy? buzi-e vagy?

kroos 2008.12.02. 09:47:28

Pontosan igy van mocsing.Messzire vezetö következtetés hogy aki szereti a német focit,ne adj isten a Bayernt az egzisztenciálisan és intellektuálisan mindenképpen kevesebb ember mint egy spanyol vagy olasz szurkesz..de legalábbis baj van az értékrendjével.

Roeder 2008.12.02. 11:03:54

www.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga/artikel_39776.html

Valaki meg tudná mondani,hogy mit ír ez a cikk?
Nekem sajnos megkopott a némettudásom az utóbbi években.Ahogy nekem sikerült értelmeznem(egyáltalán nem biztos,hogy pontosan), Tyimoscsuk csak a nyáron jön.Ennek nem örülök,jó lenne már a télen mert nem vagyok megelégedve se MVB, se Ottl játékával.És érdeklődünk Rafinha iránt? wtf? ennek meg méginkább nem örülök...Mégis minek kell ő?

kroos 2008.12.02. 11:14:35

nekem gomeztöl van hányingerem...

Roeder 2008.12.02. 11:33:04

na igen...ő a másik.
nemtom mit nyernénk egy poldi-gomez cserén.amit gomez csinálna arra poldi is képes(padon ülni)

kroos 2008.12.02. 12:09:49

kicsit off az olasz topikos véleményem kiegészitése.
Egyesekben (nem mondanék nevet) a német gyülölet erösebb mint a haza szeretet.
hogy lehet az hogy a schumaher-es esetre mindenki emlékszik,amit Fazekassal csinált Pfaff arra meg senki/csak nagyon kevesen?????

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.12.02. 22:43:54

javaslom, hogy Bundesliga-meccset egyszer sem látó autodidakta Bundesliga-szagértők olvassanak több nyilatkozatokat a Bayerntől. Pl Klinsmanntól, vagy bármely játékostól. Ott megtralálhatják azt az olyannyira hiányolt tsizteletet, pedig nagyjából előre tudják hogy 3-4 gólt rámolnak majd az aktuális kiesőjelöltnek. Meg aztán Uli Hoeneß-nek nem csak olyan nyilatkozatai vannak, amiket folyton folyvást itt citáltok.A szelekítv érzékelés káros a bölcsességre.

A Beckenbaueres nyilatkozat folytonos felemelegetése meg már a röhej kategória, de tényleg. Bár én megértem hogy az olasz meg spanyol focin nevelkedteknek ennyire szokatalan az egyenes beszéd. Ti. a császár nem megalázásból, pökhendiségből mondta azt amit, hanem mert egyszerűen nem ismerhet mindenféle spanyol falut. Mint ahogy - gondolom én - egy Laporta se tudta volna felsorolni a Kalsruhe keretét. Beckenbauer legalább nem beszél mellé a dolgoknak.
A spanyol médiát meg ismerjük: színvonaltalan sz@r. (röviden tömören)

kroos 2008.12.03. 07:50:54

Basti-val egyetértek.Nekem is szimpatikusabb ez mint az álszentség...

avenger13 2008.12.03. 10:46:30

szerintem sincs semmi baj a nyilatkozatokkal.
gomez nem kell, tymo igen, és könyörgöm vegyünk már két rendes csatárt. (persze toni meg klose mellé, velük nincs semmi bajom, de hiányzik egy elber kategóriájú arc a csapatból)

az meg, hogy uli nem tud kakákat meg hasonlókat igazolni, az nem az ő hibája. szerintem.

ez nem tisztán pénzkérdés, hogy nem akar nekik annyit fizetni. Ha az eget is lehazudja nekik, akkor sem fog kaká idejönni cottbust alázni. A bayern általában hozza a bajnokságot, egész jó kerete van, de amíg nem lesz a többi csapat komoly ellenfél addig a bundesliga presztízse ugyanilyen alacsony marad. A bayern-t meg azért utálja mindenki, amiért kahnt is. Azért utálják a kahnt, mert mindent megfog. A bayern meg elég sokszor veri meg a realt... :) és elég komoly ellenfél, akivel rendesen számolni kell, még ha a végső győzelemre nem is esélyes.

Egyébként tavaly előttről rémlik valami statisztika, hogy ha a blben bayern real párosítás lehetséges, akkor 1 kivételtől eltekintve, mindig kihúzzák őket. :D

persze ez eddig csak a 8 között volt, ahol ennek nagyobb az esélye a sok azonos nemzetű csapat miatt, de most majd meglátjuk mi lesz, ha a bayern hozza a csoportot, és a real marad második. kíváncsian várom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 12:39:33

Ez az, kard ki kard, Hoffenheim!

de.eurosport.yahoo.com/03122008/73/bundesliga-tsg-manager-kontert-hoeness-kritik.html

Amúgy van ember a földgolyón Bayern-drukkereken kívül, aki pénteken nem a Hoffenheim bravúrjáért fog szorítani?

kroos 2008.12.03. 12:49:57

nincs.de olyan bayern drukker van aki ,,tölük elviseli a vereséget."
vagy a másik lehetöség,hogy helyrerakjuk öket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 13:20:11

Ja, ja, ideidézek egy kommentet, ugyanonnan:

"Ich bin Jahre Bayern-Fan, aber diese dummen Sprüche seit Jahren vor Spitzenspielen gehen mir mittlerweile gehörig auf die Nerven. Bei Leverkusen und Dortmund war das ja noch zu verstehen, aber Hoffenheim, die ja nun wirklich sympathisch sind, so "von der Seite anzulabern", ist nicht in Ordnung. Es nutzt sich ab."

Nyers fordításban:

"Évek óta Bayern-drukker vagyok, de ezek az évek óta hangoztatott buta szövegek a rangadók előtt egyre inkább az idegeimre mennek. Még a Leverkusen vagy a Dortmund ellen érthetőek voltak, de pont a Hoffenheimet, akik tényleg szimpatikusak, ilyen "övön alul betámadni", ez nagyon nincs rendben. És már nagyon unalmas."

kroos 2008.12.03. 13:52:02

Csöncsön ha van még valami most ird mig popp nincs itt.Mert utána kutyavilág lesz minden bundás szeretöre.

kroos 2008.12.03. 14:11:34

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ:)

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.12.03. 16:10:22

hehh... Lahmtól se szoktam sűrűn ilyet olvasni:
de.eurosport.yahoo.com/03122008/73/bundesliga-kleiner-mann-grosser-kampfansage.html

Ti nem érzitek azt a feszültséget a Bayernben, amit én?? Hogy most az a sok "bezzeg a Hoffenheim 20ad annyi pénzből előttetek van" cikizés igen le fog csapódni, és kegyetlen módon elverik TSG-t hazai pályán? Szerintem bőven benne van a pakliban.

avenger13 2008.12.03. 16:10:36

csöncsön
a cikkben ha jól értem csak annyit mondanak, hogy ulit mit érdekli másik csapatok költségvetése. Meg, hogy 3 bayern játékos fizetéséből a teljes csapatot lehet fizetni. Arról szó sem esik, hogy uli nincs igazad.
de mindegy is.

persze, hogy mindenki hoffenheimnek szorít, mert a bayernt senki nem szereti a bayern szurkolókon kívül (hogy miért: lsd fentebb). esetleg leverkusenben izgulnak egy 0:0ért. :D

avenger13 2008.12.03. 16:12:05

igazából persze a bayernen a nyomás, mert a hoffenheim csak játszik, ha nem nyer, akkor hát a bayerntől kikapni nem szégyen, ha bayern kikap, akkor az összes csöncsön, pancho stb. őket röhögi ki :)

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.12.03. 17:29:05

névadóm nyialtkozá:
"Ha a Hoffenheim nyer, velük örül az egész ország, ha döntetlen lesz akkor csak mosolyognak, ha nyerünk akkor nem történik semmi"

..és milyen igazam van ;))

kroos 2008.12.03. 17:35:16

figyu..már mondtam korábban is...ezt a janko gyereket nem kéne kiprobálni:?

halareaal 2008.12.03. 17:55:04

Beckenbauer nem azért égette be magát, mert nem tudta a Getafe játékosait felsorolni. hanem mert azt találta mondani, hogy egyetlen játékost sem ismer. még ez sem lett volna probléma, ha aztán a Bayern nemcsak vért izzadva az elenfél kapusának köszönhetően tud tovább jutni 210 perc játék után az utsó utáni pillanatban szerzett góllal. nem arról van szó, hogy Beckenbauer egy gonosz ember lenne, tőlem szentté is avathatjátok, hanem arról, hogy kb nevetségessé tette magát. ennyi.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.03. 19:34:19

hala, mellébeszélsz. ha megkérdezik, h ismer-e játékost a getaféból, akkor mit mondjon? nehogymár számon tartsa a spanyol kiscsapatok kereteit. ez teljesen független attól, hogy két nap múlva meg két hét múlva mit játszik majd a csapata.

továbbmegyek, ha a burghausen elleni kupameccs előtt megkérdezik, ismer-e vkit a csapatból, nemmel fog válaszolni, mert a hülyéje nem Schulz Levi-rajongó. pedig ellenük csak 11esekkel mentünk tovább. botrány.

sőt, továbbmegyek, ha a real x évvel ezelőtti kiesése előtt megkérdezik az aktuális edzőt (xy), h ismeri-e az ellenfél (z kiscsapat) játékosát és nemet mond, gondolom igaza van, mert a real...

(nem keresem ki az ismeretlenek megoldásait..)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.03. 19:36:59

egyébként az egésznek az a lényege, hogy egy szar (provokatív) kérdésre egy normális válasszal senki nem égeti magát.

paraszt mondat lett volna a meccs után, ráadásul nyilvánvalóan nem igaz. de előtte nem tudom, miért az.

halareaal 2008.12.03. 19:41:10

ezt mondom, hogy nem probléma, de pechje volt, hogy így jött ki, mert így bizony nevetségessé vált, hogy egy olyan csapat szorította meg őket, amelyről még csak nemis nagyon hallott. ha a Bayern oda-vissza 3-0ra veri a Getafét, akkor hamar elfelejtődik, de így bizony utólag elég érdekes a nyilatkozata, nem véletlen magasztalta a párharc után a Getafét ha jól emlékszem. egy UEFA-kupa nyolcaddöntő (vagy az azelőtti kör) pedig nem egy német kupameccs, amit a Bayern c csapattal is behúz, hanem egy komoly nemzetközi tétmeccs, amely a nagy nyilvánosság előtt zajlik, és ahova a Bayern is a legjobb csapatával ment.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 21:41:38

Negyeddöntő volt. Már csak ezért is ciki. Mert aki picit is figyeli a nemzetközi focit, az egy-két nevet minden UEFA-negyeddöntős csapatból meg tud említeni. Vagyis valószínűbb, hogy Beckenbauer igazából nem is őszinte volt, hanem nagyképű.

avenger13 2008.12.03. 22:58:57

nem hinném, hogy beckenbauer dolga a getafe keretének figyelése. nem játékos megfigyelő, nehezen tudom elképzelni, amint spanyol kis csapatok névsorát memorizálja. Ez nem nagyképűség. Az ellenfél játékának feltérképezése, aztán megint csak nem az ő dolga. Nagyon könnyen lehet, hogy egyetlen embert sem ismer a keretből.

Az meg, hogy mennyi lett az eredmény, az meg senkit sem érdekel. ugyanúgy kiesett a getafe, mintha rommá verjük őket. Csak a bayernt utálók így tudnak valamibe kapaszkodni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 23:14:54

@avenger13

Én se vagyok játékos-megfigyelő, de azért egy-két nevet ismertem a Getaféból (de a Leverkusenből is...). :-)

Ebben a mondatban viszont teljesen igazad van:

"ha bayern kikap, akkor az összes csöncsön, pancho stb. őket röhögi ki :)"

Előre várom. :-D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 23:26:31

Ja, és eszembe jut egy interjú, melyet még a Real Madrid edzőjeként készítettek Fabio Capellóval. Szó terelődött a magyar focira, és Capello azt mondta, hogy figyelemmel kíséri a magyarországi labdarúgást. Erre a riporter meghökkenve kérdezett vissza, ezt komolyan mondja-e. És Capello bólogatott, hogy persze, igen, egy edzőnek figyelnie kell a világ fociját, a tendenciákat.

Most függetlenül attól, hogy milyen szintig megy le ez a figyelem, valamint attól is, hogy Capello (Beckenbauerrel ellentétben) edző, továbbá attól is, hogy igazat mondott-e, azért az én fülemnek ezek a mondatok kellemesebben csengtek, mint ahogyan Beckenbauer ominózus mondatai csenghettek a dél-madridiak füleinek. Pedig ő is mondhatta volna: hagyjanak már békét a magyar focival, én a Real Madrid trénere vagyok! Mégse mondta.

Lojzi_ 2008.12.03. 23:52:01

Bevallom férfiasan: negyeddöntő ide, negyeddöntő oda, én a sorsoláskor megnéztem, hogy milyen nevekből áll a Getafe, de én sem találtam ismerőst, Laudrupot leszámítva.
Ha ma nézném, már lenne ismerős név, mégpedig Abbondanzierié.

A többiekből nem sok maradt meg, hiába szurkapiszkálták az idegeimet nyolc hátvéddel és kontragólokkal.

Azt meg továbbra sem értem, hogy Beckenbauernek miért ciki, hogy a meccs előtt ő sem ismert senkit, valamint mitől lesz égő egy meccs előtti őszinte és egyenes nyilatkozat, ha szoros a küzdelem a továbbjutásért. Ha teszem azt 6:0 itt 0:6 ott, akkor meg az év emberévé választjátok, hogy naugye hogy jóelőre megmondta, hogy nem ismer senkit...

Valamint azt sem értem, hogy Capello mit mondott volna, ha a riporter nem azt kérdezi vissza, hogy komolyan mondja-e, hanem, hogy ki a kedvenc magyar játékosa. Mennyivel lett volna kellemesebb a füleidnek Csöncsön, ha erre töredelmesen bevallja, hogy a nevek szintjéig azért nem ment le, vagy benyög egy horvát nevet...

Azt meg aztán végképp nem értem, hogy hogy lesz értékmérő a névről ismert magyar focisták száma Beckenbauer és Capello összevetésénél. Ez kb. olyan blődség, mintha egy amerikai és kanadai jégkorongedző közül az lenne a jobb fej, aki több csádi korongost tud felsorolni...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.03. 23:57:49

Hát, Lojzi_, ha nem érzed a kétféle (kommunikatív) hozzáállás közti különbséget, ami az eleganciát illeti, akkor nem tudok mit mondani.

Bizonyára Beckenbauer sem érezte...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.04. 00:11:18

(Egyébiránt Abbondanzieri az argentin válogatott kapusa volt például a 2006-os Beckenbauer által szervezett világbajnokságon is, például a Németország-Argentína negyeddöntőn is; vagyis igencsak meghökkentő tudatlanságra vall, hogy Beckenbauer az ő nevét sem ismerte...)

Lojzi_ 2008.12.04. 00:40:50

Az általad elítélt és megvetett, nem elegáns kommunikációs stratégia az ún. igazmondás lenne?

(BTW nekem sem rémlett, hogy ott A. védett pedig azt a meccset tuti láttam. De ha VB rendezés vezetésével foglalkoznék, akkor minden bizonnyal megtanulnám fejből az összes mérkőzés jegyzőkönyvét, nehogy később a szememre vessék, hogy valamelyik általam rendezett VB-n szereplő játékost később nem ismerek fel. Kis teszt játék: kereső használata nélkül sorold fel légy szíves a Barcelona elleni utolsó öt pályára lépő csapat balhátvédjeit. Hogy nem megy? Akkor Te még Beckenbauernél is jobban lenézed az ellenfeleket...)

kroos 2008.12.04. 07:49:24

mocsing megfogalmazta a lényeget.
,,(provokatív) kérdésre egy normális válasszal senki nem égeti magát."
mindne meccs elött megkérdezik Uli-t hogy mit vár,és pont ezért hogy lehessen baszogatni,mert evidens hogy azt mondja nyerünk.
Egyébként azt vágjátok hogy Beckenbauer nem edzö,megfigyelö vagy ilyesmi,???????????????

kroos 2008.12.04. 07:59:34

Csöncsön ha már az alnökönél tartunk......Nekem meg az vérlázito amit Laport müvel...

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2008.12.04. 08:09:42

Még mindig ezen Beckenbauer idézeten lovagoltok?
Pfff.
Látom itt sokan nem értik a Bayernt. Ezek a "provokatív" kijelentések sokkal inkább a saját csapatnak szólnak, hogy vegyék komolyan a mérkőzést, mert a Bayern hajlamos kiengedni kiscsapatok ellen.pl tavaly cottbus ellen stb

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.04. 09:11:45

"Most függetlenül attól, hogy milyen szintig megy le ez a figyelem, valamint attól is, hogy Capello (Beckenbauerrel ellentétben) edző, továbbá attól is, hogy igazat mondott-e"

csöncsön, ezt most kicsit beduricáztad a bal felsőbe, mivel pont ezektől nem kéne függetlenné tenni azt az egészen elképesztő összehasonlítást, amely a két, totálisan összehasonlíthatatlan ember nyilatkozatára épül.

tehát függetlenül attól, hogy tök más a posztjuk és hogy igazat mondott-e, hasonlítsuk össze. ez az év hozzáállása :))

kroos 2008.12.04. 09:21:57

mailand oder madrid....

mit jelent a nicked?

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2008.12.04. 09:47:44

Jelentése: "Milánó vagy Madrid - lényeg, hogy Olaszország" Andy Möller
gondolom arra kérdésre akart válaszolni, hol játszana szívesen.
Na,mégegy kis Uli:)
Wir sollten aufhören, über Siege ständig zu lamentieren." Uli Hoeneß (nach dem 3:3 im UEFA-Cup-Viertelfinale in Getafe)
Spiegel-Online-ról

davidmoyes 2008.12.04. 10:12:08

Tudom, hogy későn ébredtem, de ez egy fasza kis poszt!
Heinrich kolléga, minden szavával egyetértek...

avenger13 2008.12.04. 10:34:44

mocsingnak igaza van

épp ez a a lényeg, hogy nem edző, és játékosmegfigyelő. Semmi dolga ezzel. Erre megvannak az emberei.

holnap pedig hajrá. remélem nem okozunk örömet csöncsönnek.

kroos 2008.12.04. 10:55:55

off

mailan oder x témához
Sohasem tudtam beilleszkedni Olaszországban. Olyan érzés volt, mintha egy idegen országban élnék. (Ian Rush)
A megnyitóünnepség fantasztikus volt, bár lemaradtam róla. (Greame Le Saux)
Valóban beadtam a klubomnak a kérésemet, hogy tegyenek az átigazolási listára, de nem arról van szó, hogy máshová szeretnék igazolni. (David Eyres)
Öt gólra vagyok az Arsenal mindenkori házi góllövőlistájának első helyétől. Na, nem mintha számolnám. (Ian Wright)
A Leeds csodálatos klub, és már hosszú évek óta itt érzem magam otthon, annak ellenére, hogy mindig is Middlesbroughban volt az otthonom, ahol otthon éreztem magam. (Jonathan Woodgate)
Alex Ferguson a legjobb menedzser ezen a szinten, akivel együtt dolgoztam, annak ellenére, hogy más menedzserrel még nem dolgoztam ezen a szinten. (David Beckham)
Az egyetlen dolog, amit nem vághatnak a fejemhez, az az, hogy mindig a maximumot adtam. (Alan Shearer)

davidmoyes 2008.12.04. 11:51:37

Remélem az eredmény örömet okoz Csöncsönnek!
Hogy ti mivel, az egy másik kérdés... :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.04. 12:11:13

"(Egyébiránt Abbondanzieri az argentin válogatott kapusa volt például a 2006-os Beckenbauer által szervezett világbajnokságon is, például a Németország-Argentína negyeddöntőn is; vagyis igencsak meghökkentő tudatlanságra vall, hogy Beckenbauer az ő nevét sem ismerte...)" - na itt a pont. Azok a Bayern szurkerek akik szerint ez kicsit se cink, gondolkozzanak el azon , hogy fellennének háborodva, ha Lehmant, ne adj isten a nagy Olit nem ismerné föl, mondjuk a Boca Juniors elnöke.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.04. 12:58:54

ja, hatalmas pont :)

valami végtelenül nem érintene meg. hazardírozok a tippemmel, de szerintem a többieket se.

záradék: ha Lehmannt nem ismerné meg bárki, még ki is röhögném.

(egyébiránt Abbondanzierit és Kahnt nem megismerni nem egy lapon említendő momentumok. de ebbe ne menjünk bele, mert megkapjuk a bajernes vagy? buzi-e vagy mai adagját :)

kroos 2008.12.04. 13:17:40

popp most tényleg nagyon melléfogtál a fröcsögö utálatoddal..
1,Pato nem az a kapus akire az ember mindig emlékezni fog,a kaiser meg föleg nem.Szerintem ez nem bün.Vagy ha igen akkor ugyanolyan hogy te itt osztod az észt anélkül hogy tudnád e ki az a Dzeko,Cicero, vagy Demel.Vágod?
Ebböl adodóan a ,,Abbondanzierit és Kahnt nem megismerni " ---hát ilyen hülyeséget csak gyülöletböl irhat az ember.
Valami gond van veled haver,akarsz beszélni róla,?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.04. 16:07:32

kroos, nem azt mondtam, hogy bűn, hanem azt, hogy cink.

Nem a kapusok klasszisa alapján emlegettem együtt a teuton lovaggal, hanem mint két jelentős válogatott tagjait. Egyébként lehet, hogy számotokra hihetetlen, de Argentínában, főleg a Boca szurkolók körében van olyan népszerű, mint Oli Németországban. Azért egy-két bajnoki címet és Libertadores kupát begyűjtött a genovaiakkal a Kacsa.

kroos 2008.12.04. 18:33:03

szerintem az a cink hogy mindig beirogatsz ide hogy milyen szarok vagyunk,mindenféle épitö jellegü dolog nélkül.Biztos nagyon tartalmasan telnek a napjaid ha ez a fénypont..

avenger13 2008.12.04. 19:33:47

„Kompliment an ihn. Er ist ein kompletter Stürmer“, sagte Franz Beckenbauer über Ibisevic, legte ihm aber gleichzeitig für Freitag „eine schöpferische Pause“ ans Herz. „Danach kann er wieder Tore schießen.“ Aber auch die beiden Partner des Bosniers im Hoffenheimer Dreiersturm, Demba Ba (7 Tore) und Chinedu Obasi (6 Tore), haben ihre Gefährlichkeit in der bisherigen Saison schon unter Beweis gestellt.

Ennyit az ellenfél tiszteletéről. Nincs semmi gond Beckenbauerékkal.

Egyébként érdekes de 1.60 3.60 5.00-ös szorzóval adják a meccset a bayern javára. ez azért még nekem is kicsit soknak tűnik akkor is, ha azért bayernen a teher, meg nyerniük kell. sztem a 3.60 meg az 5.00 nyugodtan helyet cserélhet. nem az a tipikus döntetlen meccs lesz.

avenger13 2008.12.04. 19:37:36

popp

igazából most, hogy nincs kahn meg effe kit utáltok ennyire? tudom keresni kellett valakit, így legyen hoeness meg a kaiser. teljesen mindegy, hogy kit ismer az ellenfél csapatából. nem dolga. ennyi. az a helyzet, hogy kahnt az egész világ ismeri, ahogy messit is. egy válogatott klasszis, legjobb játékosait persze, hogy mindenki ismeri. Kahn neve még a nem foci rajongók előtt sem teljesen ismeretlen. így teljesen rossz az összehasonlítás. aki nem tudja ki lehmann... nekem tök mindegy. ez aztán abszolút nem érdekel.

halareaal 2008.12.04. 21:13:54

én pl nem utálok senkit. eleve úgy szóltam hozzá a témához, hogy abban a nyilatkozatban, hogy a Bayern jobb mint a Leverkusen vagy a Hoffenheim, nem sok kivetnivaló van. igaz, azt már bánom, hogy felhoztam a Getafét, nem gondoltam volna, hogy így mellre szívjátok. senki sem (legalábbis én nem) mondta, hogy Beckenbauernek ismernie kellett volna őket, csak azt, hogy vicces, hogy ezt így kinyilatkoztatja, majd a csapata majdnem kiszenved. lehet, hogy hülye kérdés volt, de attól még lehetett volna vmi diplomatikusabb választ adni anélkül, h lehazudta volna a csillagokat az égről. de végülis így utólag, hogy a getafésok megmuttaták magukat, tökmind1. lehet amúgy, ha Beckenbauer máshogy nyilatkozik simább a továbbjutás:)

kroos 2008.12.05. 07:47:23

nem hiszem hogy ezen mulott hala...de ki tudja.
Amugy hétvégén is lehetett látni ha kijön a Getafenak akkor mire képesek.Pedig már nincs ott pl de la red,Braulio...

kroos 2008.12.05. 09:14:36

A hoffenheim mecsnek lesz még egy pozitivuma.Olyan emberek is leülnek Bundesliga meccset nézni akik amugy nem.Mert kiváncsiak erre a kiscsapatra meg hogy tényleg égig érnek -e néha a fák.A hangulat garantált lesz,és a jó meccs is.Talán lesznek akik most fogják megszeretni a német bajnokikat.:)

neeson 2008.12.05. 09:25:14

Hát én részben kívülálló vagyok (azért heti 1 Bundesliga mérkőzést megnézek), de soha az életben nem értettem, hogy lehet nem szeretni a német bajnokságot.
Elfogadom, gyengébbek a csapatok, mint az olaszoknál, angoloknál és spanyoloknál(franciáknál, hollandoknál meg sokkal erősebbek, mielőtt valaki azt mondja, hogy ezekkel egy szinten vannak), de cserébe sokkal jobb meccsek vannak, mint bárhol máshol. Rengeteg gól, rengeteg hatalmas és/vagy szép gól, minden héten van rangadó, a Werder meccsei meg egyenesen kihagyhatatlanok.

kroos 2008.12.05. 09:33:38

NEESON te itt a heti 1 bundás meccsel autentikus szakértönek számitssz:)

Lojzi_ 2008.12.05. 10:43:44

Heti 3-4 meccs és egy összefoglaló az milyen?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.05. 10:50:26

avanger13, Beckenbauert például tisztelem, óriási egyénisége ő a foci történetének, de azt tartom, hogy a Getával kapcsolatos interjúja cink volt. Pelé is beégett már egyszer-kétszer, például mikor '94-ben kikiáltotta Kolumbiát világbajnoknak, ettől még ő Pelé. Uli Hoenesst meg már Kahn előtt is utáltam, Effével meg nem volt bajom azonkívül, hogy Bayernben játszott.

kroos 2008.12.05. 12:18:33

Ha már nyilatkozatok alapján itélkezünk.
,,One of the most famous examples is when a journalist told him "Carpe Diem" to which Totti replied: "I'm sorry, I don't speak English.""

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.05. 12:53:01

"Talán lesznek akik most fogják megszeretni a német bajnokikat.:)" - én nem, mert a kézis csajok meccsét nézem, természetesen.

kroos 2008.12.05. 12:57:46

fakk...egyidöben lesz,?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.05. 13:09:42

20.15-kor kezdődik a csajok közvetítése.

Lojzi_ 2008.12.05. 14:20:02

Majd elmeséljük milyen volt popp.

kroos 2008.12.05. 14:23:36

Salihovicot padra irják.Weis kezdhet helyette....Ennek én örülök.

Lojzi_ 2008.12.05. 14:36:11

A szezon elején azt mondtam, hogy ha ősszel 5-7 pont a hátrányunk az elsőhöz képest és a BL-ben legalább vigaszágas helyen végzünk, akkor jól állunk.
Ehhez képest 3 meccs van a szezon feléig és a BL-ben egy lyoni 1:1-el csoportelsők vagyunk, a Bundesligában meg akár 3 pont előnnyel is zárhatunk.
Viszont ezt jó lenne valóban hozni. A baj az, hogy a pakliban benne van még a 9 pontos hátrány és a BL csoportmásodik pozició is.
Az utóbbi miatt nem aggódok, mert mi a csoportelsőség esetén is nehéz ellenfelet fogunk kapni, meg a második hely esetén is. Viszont a mai és a Stuttgarti meccsből 4-6 pont legalább kellene, a Schalkénak meg szorítsunk az utolsó fordulóban.
Végül is a Hoffenheim rájuk sokkal veszélyesebb, mint ránk, mert könnyen lehet, hogy nekik a nemzetközi szereplésük került veszélybe a Hoffenheim felbukkanásával.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.05. 16:49:09

"én nem, mert a kézis csajok meccsét nézem, természetesen." (popp)

Persze én is, de szünetben azért át lehet kapcsolni (persze csak a reklámok idején, mert Mocsai szakértését ki nem hagynám). Meg szinte az egész második félidőre is talán.

Lencse. 2008.12.05. 23:48:27

Mocsai elég szarul néz ki, szegény. :(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.06. 00:01:43

Nem baj, a fő, hogy semmi nincs veszve. Mondjuk elődöntő ebből már nemigen lesz (12 közé jutás, remélem, igen), viszont vannak ismét új játékosok, akikre téthelyzetekben is számítani lehet. Balogh Barbara ejtése volt a nap eksztatikus élményeinek egyike 25-25-nél.
süti beállítások módosítása