Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga zurückkommen

2008.11.13. 16:18 heinrich

Úgy tűnik, idén korábban köszönt ránk a gátszakadás, a Bundesliga máris három darabban hever. Elől a nemzetközi meccsek terhe alól felszabadult Leverkusen vágtat, akik idén nem méltóztatnak gólokat kapni, mögöttük a már méltatott Hoffenheim menekül a Bayern úthenger elől. A Hertha Isten tudja mit keres itt, de szezon előtti fohászunk (Nem kérünk nagy dolgokat. Egy üveges tekintet. Egy kocsányon lógó szempár. Egy szétdoppingolt áll, vagy legalább egy lekonyuló cserpák. Csak az arctalanságnak szakadjon vége) meghallgattatott. Az idény csalódása a középszerű trógerként gürcölő Bréma, és az egyedül rájuk veszélyes, nárcisztikus hímzőegylet: a Stuttgart. 

A pórnépre senki nem kíváncsi, ellenben a bálványok, szobrok pusztulására mindig vevő a jónép. Klinsi nem is habozott sokat, a Németországban igencsak népszerű Timbersports favoritokat megalázó módon látott neki, hogy masszív fejszecsapásokkal pusztítsa el a Bayern feliratú tönköt, melynek tetején ő maga imbolygott. Nyilván, egy profi, még inkább vérprofi klubnál ez nem fenntartható állapot. A legfőbb hiba az eszetlen rotáció, és a váltott játékrendszer volt, nem csoda, ha a játékosok maguk sem tudták, éppen mikor és mit kellene játszaniuk. Többen feszegették azt is, hogy a válogatott kapcsán legendássá vált motivációs szózatai mennyire érvényesülnek egy multikulturális öltözőben, illetve, hogy egy tizenegy fős szakmai stáb által edzett gárda mitől ilyen erőtlen.

Aztán egyik hétről a másikra lekerült a bohócjelmez, és a Bayern öt meccset nyert zsinórban. Mindig volt valaki, aki átrúgta a Münchent a holtponton – Demichelis rendületlen szabotázs-akciói ellenére. Legnagyobb meglepetésre Borowski kezelte legjobban a defibrillátort, de Klose is megébredni látszik, Ribéry zsenialitása pedig – a nagyság átka – már-már megszokott. Zé Roberto elpusztíthatatlan, van Bommel jelentős személyiség változáson megy keresztül, Oddo kimondottan üde színvoltja a csapatnak, azaz nagy egymásra találásoknak vagyunk itten szemtanúi, recsegve-ropogva, de formálódik a csapat, tisztulnak a fejek, tisztul a játék is.

Problémák persze így is vannak. A kóros csatárínség nem sokáig tartható. Az első számú akcióterv szerint Podolski – Mutu cserét próbálnak nyélbe ütni (persze némi készpénz támogatással). Első blikkre kivitelezhetetlennek tűnik a tranzakció, ám ha mégis sikerül, Hoeness körül újra lehet futni egy tiszteletkört.

Aztán itt van még a Rensing kérdés, hiszen egyre gyakrabban jelentkeznek azok a tünetek, melyek már nem írhatók a rutintalanság, az izgalom, vagy a rossz nap számlájára, Michael kolléga híján van néhány meghatározó skillnek.

Alapvető elvárás, hogy egy kapus korlátlan úr legyen a portáján, minden rezdülésén látni kell, hogy a domináns hím szerepét adja a tizenhatoson belül, az ötösre belépni kész életveszély, eltakarít, letaglóz, kicsontoz. Rensing talán egy csokor vattacukorban tudna komolyabb kárt tenni, ráadásul a beadások körül is csak kering, mint sebzett molylepke, nagy magabiztossággal csak a budit képes lehúzni. Ettől függetlenül nem rossz kapus, néhány év múlva elérheti Enke színvonalát, de nem Bayern matéria, az biztos.

Magáról a klubról is szót ejtve: a Bayern 27%-os forgalomnövekedés mellett (€286.8 M) 2.1 millió euró adózás után nyereséget könyvelt el, és az elmúlt tizenhat év hagyományait követve most sem veszteséges, annak ellenére, hogy nem jutott a Bajnokok Ligájába, és még az Allianz Arena építési költségeit is nyögi.

Az éves közgyűlésen Hopfner a kockázatmentes befektetési politikáról beszélt, amit Rummenigge azzal toldott meg, hogy inkább egy Ribéry, mint három ballaszt (nagy okosság, egyébként), tehát csak minőségi igazolásokat terveznek. Mutu mellett az MLS legjobbjának választott Landon Donovan érkezhet, aki minden bizonnyal nem fog nyavalyogni a padozás miatt, ugyanakkor megnyugtató megoldás a szűkös napokra. A védekező középpályás szerepköre is megújulásra szorul, van Bommel szerződése az év végén lejár, egyelőre nem tudni mi lesz a sorsa, míg Zé Robertóban maximum egy szezon van, talán annyi sem. A helyükre Timoscsukot, a Zenit csapatkapitányát és Dick Advocaat személyes kedvencét szemelték ki, akinek harci szelleméről sokat elmond egy korábbi nyilatkozata:

Akár Tysonnal is kiállok ha kell – feltéve, hogy ér becsúszni.
 
Werder Bremen
Történések itt is vannak rogyásig.

Allofsnak elege lett az örökös Diego-sagából, és a héten elmondta, többször is egyeztetett a Juvéval, ám ők minden híresztelés ellenére sem kívánják leigazolni a brazilt, akinek 2011-ig érvényes szerződése van, mellesleg sosem állt szándékukban elengedni.

Hogy mit keres a Bréma a tizedik helyen, az egy jó kérdés. A Bundesliga zsinórban 17. alkalommal zárt a legmagasabb gólátlaggal Európában (hollandusokat leszámítva), és innen is kiemelkedik a Werder, elmúlt öt évük gólátlaga három egész akármennyi, ami mellesleg öt év BL helyet is hozott a konyhára. Hogy idén is így lesz-e, az minimum kétséges.

Nem kampányolnék Schaaf kirúgása mellett, messze nem. De a híres-neves támadójáték mellett kétpofára zabálják a gólokat évek óta, ráadásul a döntő pillanatokban rendre becsődölnek (UEFA – Rangers, BL – Famaguszta, Pana), aktuális lenne a megújulás, mert ez a színvonal már a Bundesligában is édeskevés.

A szurkolóiknak viszont jár a repsect. Egy kisebb, szélsőjobbos csürhe nácista bannereket teregetett ki a Bochum elleni idegenbeli meccs végén, amire szurkolótársaik egyöntetű Nazis raus! kórussal reagáltak. Nyolc embert letartóztattak, akik azonnali és végleges kitiltást kaptak a két csapat stadionjából, de várható, hogy egész Németországra kiterjesztik az ítéletet. 

Hoffenheim

Lassan kezd körvonalazódni, meddig terjed egy kiscsapat mozgástere. A Hoffról sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy óriásölők, bár tulajdonképpen még ez is illeszkedik a dekára kiszámított működésen alapuló képbe - csak semmi irracionalitás. A hasonló kaliberű csapatokat egyelőre legázolják – alighanem ezt később felváltják majd a kiszenvedett, egy gólos sikerek, miután a hasonszőrű csapatok fogásba menekülnek, de a nagyok ellen nem igazán megy, még ha becsülettel nekik esnek - aztán kapnak ötöt Brémában meg Leverkusenben. A Stuttgartot szintén nem tudták megfogni, mindennek a tetejében ott a Hertha elleni vereség, ami csak azért nem meglepő, mert a berliniek bárki játékát képesek kinyírni.

A csapatot már most próbálják szétszedni, de egyelőre minden megkeresést elhárítottak, sőt, nekiálltak meghosszabbítani a (kulcs)játékosok szerződését. Mindenesetre nem lenne meglepő, ha mégsem sikerül együtt tartani a keretet, de Hopp jól csinálja: ha valaki vinni akarja őket (Bayern, Leverkusen, Hartha, Dortmund), nyissa ki azt a bukszát rendesen. Erre elsősorban az alábbi – részletekben közölt - Spiegel interjúból következtetünk:

Dietmar Hopp:
(…) Ha egy nagy hal felbukkan, valószínűleg nem fogjuk tudni megtartani a játékosokat. Nem szerénykedem, de örülök, ha az eddigi színvonalat hozni tudjuk a szezonban, többre nem is számítunk.
 
(…) Az emberek azt hiszik, talicskával hordom a pénzt a klubhoz. Ez nem igaz. Szeretnénk sikeresek lenni, de a stabil működés fontosabb. 68 éves vagyok, az a célom, hogy a klub megálljon a saját lábán is, habár egyelőre Rangnick sem hisz túlzottan ebben. Pedig rá és Jan Schindelmeiserre (a manager) úgy tekintek, mint vállalkozókra. Az ő érdekük és feladatuk is az, hogy olyan pozícióba juttassák a csapatot, hogy az önellátó legyen. Sokan nem hiszik majd, amit most mondok, de már az első évünk is valószínűleg nyereséges lesz. Ha ki tudunk nevelni olyan klasszisokat, akiknek eladása komoly profitit hozhat a klubnak, a hosszú távú működés is megoldott lesz, főleg, ha sikerül kijutnunk a nemzetközi porondra.
 
Spiegel: Ezek szerint cáfolja, hogy €20 millió euróból erősítene a csapat idén is?

Igen. Mi a bentmaradást tűztük ki célul, ezt csak veszélyeztetné, ha új játékosok érkeznének és stratégiai szempontból is hibás döntés lenne. Egyetértek Labbadiával: a pénz egy dolog, okosan elkölteni egy másik. Mi eddig is megfontoltunk minden kiadást, minden igazolást. Még egyszer hangsúlyozom, szó sincs feneketlen pénzeszsákról. Csendestárs vagyok. A klubot működtető társaság 49%-át birtoklom, és a klub megfelelő bérleti díjat tartozik fizetni a stadion és az edzésközpont után. 
 
A fizetésekkel kapcsolatos legendákat is el kell oszlatnom. A komplett keret 23M eurót keres évente, nálunk ennyi a fizetési sapka, ami Bundesliga szinten közepesnek mondható. A vállalatom is így működik, a piaci átlagnál magasabb béreket kínálunk, hiszem, hogy a minőségi munkát meg kell fizetni. De nem elvtelenül, és nem irreális keretek között.

 
Ha ehhez hozzávesszük, hogy az SAP részvények értéke majdnem a felére esett az utóbbi hetekben…

Leverkusen
Ha van csapat, akivel – eddig úgy tűnik – komolyan melléfogtunk a szezon előtt, az a Leverkusen.

Sülnek az igazolások: Henrique (Barcelona), Michal Kadlec (Sparta Praha), Patrick Helmes (Köln) és Renato Augusto (Flamengo) is azonmód beépült a csapatba, de Labbadiát is csak dicsérni lehet. Eddig hat meccset hoztak le kapott gól nélkül – ez az abszolút megdöbbentő, hiszen a termelt gólokkal eddig sem volt probléma, vagyis megvalósították mindazt, amiről Brémában csak álmodozhatnak: stabil forma, biztos védelem, hatékony támadójáték – még ha fergeteges attackokról nem is lehet beszélni, úgy tűnik, a kevesebb megint csak több.

Egyedül Kiessling felett nehéz napirendre térni, újra és újra rácsodálkozom amikor betalál – pedig futballpályán elég valószínűtlen jelenség a tag.

A shot-outokban Adlernek is nagy szerepe van, aki időközben a válogatottban is befoglalta a ketrecet – mondjuk a következő tíz évre, és nagyjából egy meccsre van a világhírtől. Ahogy Neuer egy csapásra ismert lett Európában a Porto – Schalke BL meccs után, úgy Adlernek is csak ennyi hiányzik. Mivel azonban a Bundesligán kívül kevésbé (el)ismert, megint a Bayern járhat jól, tökéletes helyettest találva a poszt-Kahn érára.

Egyéb fennforgások

Az eddigi gyakorlattal ellentétben a Bundesligában is beindult a nagyüzemi bírózás. Élharcosa – ki más – Jens Lehmann, de Pizarro is bezsebelt egy félelmetes, 3.000 eurós büntetést, miután nyilvánosan kritizálta a sporit a Bochum meccs után.

Minden okom megvan, hogy ne legyek elégedett a bíróval, amit ma művelt, az hihetetlen. Sajnálom, de azt kell mondjam, a dolgok nem mehetnek így tovább, még az is lehet, a bírók miatt befejezem a játékot. – fenyegetőzött Jensi, miután harmadik sárgáját húzta be reklamálásért. Külön szívfájdalma, hogy nem lesz búcsúfellépés a válogatottban, Löw nem hívja meg az angolok ellen készülő keretbe.

A kapusaink fiatalok, minden tapasztalatra szükségük van. Szép gesztus lenne Lehmann felé, aki mind a válogatottban, mind az Arsenalban meghálálta a bizalmat, de a csapat érdekeit kell szem előtt tartanom.

A fiatalok mellett úgy tűnik, a Valenciánál csúnyán megégő Hildebrand sem tett még le a válogatottságról, szeretne otthon játszani, mégpedig a kapusfronton kritikán aluli Dortmundban. Ámen.
 
Löwnek más gondja is akad a válogatottnál – a problémák forrása elsősorban Ballack, aki először Bierhoffnak üzengetett a sajtón keresztül:

 - Emlékezetem szerint a német válogatott akkor is kiválóan szerepelt, amikor a technikai igazgatóját még nem Bierhoffnak hívták.

majd közvetlenül a kapitányt kritizálta, miután Frings kimaradt a két legutóbbi VB selejtező kezdőjéből, mondván, az idősebb játékosok több tiszteletet érdemelnek.

Jogi azonban teljes győzelmet ült, hazarendelte elbeszélgetésre Ballackot Londonból, majd a zártkörű eszmecsere után Michael igencsak megjuhászodott.

Elismerem, helytelenül cselekedtem, mikor a nyilvánossághoz fordultam. Nem állt szándékomban a kapitányt kritizálni. Ő a főnök, ő dönt mindenben, nekünk pedig kötelességünk azt elfogadni. A viselkedésemért elnézést kérek. Példáját egyébként Frings is sietett követni, aki ígérte: megküzd a helyéért a Nationalelfben. Kurányi, Ballack, Frings – kipipálva. 

A válogatottat tekintve, azonban egy emberért kimondottan drukkolunk, hiszen eddig bárki, aki megjelent az ominózus Nutella reklámban, mára odavan.


A német futball sötét oldala

Andres Hinkel volt az első áldozat, aki mára csak hiú ábrándokat kergethet a behívóval kapcsolatban. Még mindig jobban járt, mint Kevin köszönjük a részvételt Kurányi, de Borowski sem volt válogatott az EB óta, Marcel Jansent pedig mostanra a HSV cserepadján kell keresgélnünk.

Fuss, Friedrich, fuss!

(a képet és a történetet a Ballspiel-ről csórtuk, köszönet érte)

160 komment

Címkék: német bundesliga h bayern münchen werder bremen hoffenheim leverkusen

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr90767318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poolfanati 2008.11.13. 16:57:58

egyre szimpatikusabb csapat a hoffenheim...
ez a dietmar hopp meg ügyes hazudozó szerintem...

kroos 2008.11.13. 17:01:57

Akkor most Heinrich keresd vissza azt a kommentem mikor megmondtam hogy novakovic lesz a golkirály---
lehet helmes-ezni,meg ibisevic-ezni.
+ha mohamed meg antar nem lennének közel a 30-hoz akkor már rég a reálban játszanának.

kroos 2008.11.13. 17:05:10

(Marin 2 golját pedig poppnak ajánlom)

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 17:07:05

Emlékszem a kommentre, nem kell keresni :)

Novakovic nem rossz játékos, de szerintem attól még messze van, hogy ő legyen a gólkirály. Főleg nem a Kölnből.

kroos 2008.11.13. 17:15:15

Sokoldalu játékos,fejjel is jószabadrugásból is.
habár a bundes II-es golkirályok nem sok sót ettek meg mostanában.pl.Kaplani:DDDD
de ha minta meg gekkas lehetett?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.13. 17:16:48

Kroos, köszönöm az ajánlást, de egy linket hozzácsaphattál volna!

avenger13 2008.11.13. 17:49:01

remélem jön mutu, és donovan is, podolski meg elmegy mancity-be vagy akárhova. Adlert sürgősen meg kéne venni, mielőtt, más nagycsapat veszi meg, mert ilyen kapus nem sok szaladgál, rensinggel kapcsolatos véleménnyel teljesen egytértek.

jó a poszt, már nagyon nagy hiány volt belőle. :D

IronRock 2008.11.13. 18:20:10

Ja, a poszt remek, grat. De azért hiányolom a Bundesliga beharangozókat és értékeléseket. Lesznek majd a jövőben?

Dandeer 2008.11.13. 18:47:01

Én a Bundesliga-posztokat bármikor lecserélném egy normális, Bundesliga-meccseket szakértelemmel közvetítő sportcsatornára, hozzáértő (és nem részrehajló, idiótán ordítozó, halálidegesítő) kommentátorokkal. A sportklub monnyon le!

giacinto 2008.11.13. 19:02:24

ez a renato augusto mennyire jó játékos? mert már az interrel is szóba hozták azt olvastam. tényleg van ennyire jó vagy lehet? megüti a szintet? :))

bishop_a_szintetikus 2008.11.13. 19:45:01

a nutella-átkot azért nem kell túlparázni, hinkel pl. épp most kapott megint meghívot az angolok elleni mérkőzésre. ugyanakkor a felsorolásból kimaradt egy csatár, aki régen szintén válogatott volt. hogy is hívták...? valami benny talán...? benny l... nem, egyszerűen nem jut eszembe.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 20:58:10

@ bishop

Benjamin 'Benny' Lauth

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 21:27:42

Ja, Hinkel a világ egyik legerősebb bajnokságában játszik;)

Titi120 2008.11.13. 21:36:07

A rensinges résszel kimondottan nem értek egyet, sőt kimondva se értek egyet, gyakorlatilag sehogy sem.

Nem lehet nem észrevenni ugyanis, hogy az elmúlt 3-4 hétben (amióta a csapat szekere is beindult) határozottan javuló formát mutat ő is, szinte minden meccsen bemutat 1-2 olyan bravúrt, amit még Kahn is betenne a best of-jába.
Nem mondom még van hova fejlődenie, főleg a beadásokra való kijöveteleknél, de az az a játékelem kapusszemszögből, aminek elsajátításához, tökélyre fejlesztéséhez leginkább szükségeltetik a rutin.

Adler pillanatnyilag előbbre jár, de ne feledjük neki van némi fórja Rensinggel szemben Bundesliga tapasztalatban.
Nagyon korainak tartom MR feje feletti pálcatörést.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 22:16:40

hm.
Oddo mint üde színfolt ebben a csapatban? Lell echte jobblábas létére jobb a bal oldalon, mint a ő a jobbon. ennyire gyenge hátvédet akkor se igazolhattunk volna, ha bedobunk egy 50 centest a bőcs öltözőjébe és akit először eltalál, az jöjjön. egyébként a kickertől is megkapja rendre a 4eseit, 5öseit. félelmetesen nem tud mit csinálni a labdával.

nem tudom, hogy az olaszoknak kellene-e jobban szégyenkezniük a válogatottságainak száma miatt, v nekünk, hogy idehoztuk. hálistennek csak kölcsönbe.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 22:24:54

egyik tervezett igazolássalse vagyok kibékülve.

donovan podolski eggyel gyengébb verziója idősebb kiadásban, csak éppen még fele annyit nem tett le az asztalra normális bajnokságban. ráadásul podloski német, ami nem érdem, hanem állapot, de feltétlenül szempont. szurkolóknak mindenképp.

mutu sem tudom, miért jó ötlet, 30 éves lesz maholnap. esetleg még jöhetne frissítésként inzaghi. nem akarok 30 feletti csatársort.

timoscsukkal is csak a kor a bajom, amúgy elférne a rotálós rendszerben. de hogy többet kéne érte fizetni, mint amennyit ér, az biztos.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 22:32:38

(és mielőtt csöncsön beírja: nyavalyogni ellipszilon ;)

Dr Zoidberg 2008.11.13. 22:43:15

Áááááhhh, végre BL-poszt, és szép terjedelmes is, nomeg kurvajó is. Vielen Dank!

Észrevételeim:

-16 éve megrögzött Stuttgart szurkoló vagyok, de sajnos belátom én is, hogy valóban nagy csalódás a csapatom, pluszmég sajnos jogosnak ítélem meg a nem túl hízelgő "nárcisztikus hímzőegylet"-jelzőt is... ez van...de feltámadunk!

-Herr Hopp az egyetlen ember, aki nyilvánosság előtt hivatkozik egy Bruno Labbadia által tett kijelentésre, sőt, azt hangoztatja, hogy egyet is ért vele... :))) Mi jöhet még? Egy örökérvényű idézet Olaf Marschalltól, vagy Ulf Kirstentől? Párás tekintettel? Buzgón bólogatva? Möhöhö.

-Nem, bekaki Rensing nem fog felérni Enke szintjére sem. Jóslat.

-Donovan egy vicc, legalábbis a Bayern szintjén, dehát ahogy Heinrich írta is, kispadmelegítőnek nemrossz. Ráadásul sose bírtam a képét, úgyhogy a Bayern illeni fog hozzá. (Má' bocs.) :)

-A Mutu-bizniszre nagyon kíváncsi leszek...

-A Hoffnak szorítok, mégiscsak sváb csapat ők is, nomeg igen érdekes egy vállalkozás, kíváncsi vagyok, hova fejlődik, alakul...ha már üde színfolt, akkor ők határozottan azok.

-A Leverkusen meg monnyonle!

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.11.13. 23:11:23

mint egy falat kenyér, úgy kellett már ez a poszt!

na szóval:

1. végre meglett az fránya schluskultsch Bayern-úthengerhez. Ideje volt... ( én még a rendszeres hátrányból fordításhoz is hozzá tudnék szokni :)

2. csipkebokor vessző

3. Most fordítottam egy Donovan interjút: Semmi konkrét, de sztem már nyomják a nevével ellátott 24-es számú mezeket a Leistungszentrum alagsorában....
borgatya.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=183&Itemid=1

4. Podolski is maradni fog, mert egy spitzenmanschaftnak - a topcsapatok kézikönyve szerint - min 4 csatár kell. Hoeneßéket pedig eddig sem hatotta meg Poldi hisztije.

5. A Bréma meg .....öh! inkább hagyjuk őket békében nyugodni!

6. Adler jó kapus. Sőt, kibaszott jó. De a Rensing fölött tört pálca akkor is elkapkodotnak tűnik... szerintem

7. A Ballack-Frings hiszti-kriszti párost Löw helyében már rég mellékvágányra tettem volna. Révén, hogy aza arcuk és a csapatban nyújtott hasznos teljesítményük között egészen eltérőek az arányok... A brémai nélkül már amúgy is rég jól elvannak, a cselszkis nagyarcot pedig Basti kitűnően tudná pótolni...

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.13. 23:47:33

Szerintem nem kimondott sértés, ha egy kapust Enke szintjére helyez el az ember. Egyébként Király, Hildebrand vagy Dudek is világszintű vonalkapus volt, de a beadásokat hetven évesen sem érezték, és különösebb tekintélyük sem volt soha.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.11.13. 23:50:04

Azért még mindig Claudio PiZaRRonak hívják. :-)

Értem én, hogy a negatív oldalt kell kiemelni, mert abból van a hír, de Rense volt szerintem az, aki mind a Fiorentina, mind a Schalke ellen a legtöbbet tette a csapat sikeréért.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.11.13. 23:52:04

Amúgy Andreas Hinkelt nem hívta meg az angolok ellen Löw? Én láttam a nevét a keretben.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.14. 00:07:27

Lell jobb lenne? Szerintem csak egy arrogáns fasz, még labdát vezetni sem tud, a levételéről ne is beszéljek - alapvető technikai hiányosságokkal küzd. Lehet, hogy Oddo már túl van a csúcson, de ötször annyi esze van a játékhoz, a beadásai meg egy szélsőnek is elmennének.

Hinkellel kapcsolatban engem is utolért az átok, donnelly aknamunkáját sejtem a dolog mögött.

kroos 2008.11.14. 08:00:32

megyek kölcsönbe a Ksc-be...:(

kroos 2008.11.14. 08:03:46

Ribery schweini,fiatalok és klasszisok,mehet bommel meg Zé,mert a helyükön Ottl-Kroos kettös fog játszani.
Breno is nagyon jó lesz.Sok poszton be vagyunk biztositva évekre.
Egyálltalán nincs gond csak egy kapus kell.
mondjuk amit 67 éve mondok hogy AKINFEJEF!!!!!!!!

r_magpie 2008.11.14. 08:19:38

az én impresszióim:

- most láttam először Marint mozogni (igaz, csak a körkapcsolásban), és nagyon tetszett.

- Huszti mekkora kapufát rúgott már!? Btw, a Hannover elképesztően reménytelen csapatnak tűnik jelenleg.

- az SGE pedig kezd feltápászkodni, kellett is, mert tavasszal nem kiesési rangadóra akarok menni:)

kroos 2008.11.14. 08:34:39

,,Hannover elképesztően reménytelen csapatnak tűnik"

ne felejtsük hogy annyi a sérült hogy balits-c.schultz védöpáros játszott pl kéthete.

r_magpie 2008.11.14. 09:46:38

az oké, hogy a védelemnek így kell felállnia, de Hanke meg Stajner nagyokat kamuznak hetek óta...kíváncsi vagyok, ma este mit mutatnak (Stajner nyilván semmit)

nyilván visszatalálnak önmagukhoz, de minden évben előadnak egy-két rettenetesen reménytelen periódust

mondjuk ezzel nem mondtam nagyot, ez a legtöbb csapattal így van:)

kroos 2008.11.14. 09:59:53

én meg a marin-bradly-martmur-friend támadószekcióra vagyok kiváncsi.most elkapták a fonalat.
én megtartottam volna Jos Luhukay-t.szimpatikus edzö,és ember.
És ö nem védetné gospodareket.

RoFä 2008.11.14. 13:40:53

Akinfejev hol is játszik?

banhegyig 2008.11.14. 14:13:54

Grat, remek poszt.

A nutellás képen balról a harmadik biztosan Hinkel? Nekem inkább Arne Friedrichnek tűnik.

Rensinggel kapcsolatban sajnos nekem sincsenek komoly reményeim. Akinfejev (RoFä: CSZKA Moszkva) vagy Adler nagyon kellene.

Oddo nem egy nagy szám, de azért elmegy, Lell viszont tényleg egy igazi seggfej. Szvsz kár volt Jansent elengedni a HSV-ba.

Tyimoscsuk erősítést jelentene, csak sajnálnám, hogy Ottl (akit egyébként nagyon kedvelek) ismét nem kapna lehetőséget.

Poldiról pedig csak annyit, hogy az eheti német sportújságok (főleg a Sport Bild) tele vannak azzal, hogy Kölnben már szinte gyűjtenek arra, hogy visszavigyék. Szerintem menjen, ha nem tetszik neki a rendszer és jöjjön Gomez.

kroos 2008.11.14. 14:26:00

Nem már.Én nem akarom Gomezt.Poldira meg már azota gyüjtenek hogy elment.Amugy én se szeretem mert egy kis genyó.ahogy elvette Rigery-töl a 11-est...:P
Játszatni kéne Ottlt+kroost középen nem lesz gond.De vanbommelt ne a schalkenak adjuk el mert nekik óriási erösitést jelentene.
Lell meg mindegy.Egyrészt mert Sagnol sérült,meg ha visszajön altintop akkor megint csak nem lesz gond.

kroos 2008.11.14. 14:33:16

Kapllani a bundesliga Andorkája:)

Talán meg is van a 3 kiesö ha a tabellára nézünk.
A bilefeldért nem kár,igazán a cottbusért sem.
De a bochum az más .Olyan régi motorosok mint Pfertzel, Maltritz,Bönig..és olyanokkal akik megütil a stuttgart vagy a dortmund szintjét mint,Dabrowski,Kaloglou, és föleg Azaouagh akinek a legtött lvése van a bundásban.

avenger13 2008.11.14. 15:11:21

kroos:

honnan veszed, hogy mész ksc-be kölcsön?

donovan, szerintem is lefutott ügynek tűnik, és nem baj ha jön, úgy is csere lesz, és arra meg ki lehet próbálni. Podolski, szerintem rémesen szar teljeítményt nyújt. Toni sérülése alatt 1 gólt sikerült szereznie 11esből. Ezek után fejre állhat a válogatottban, de nekem nem kell. Inkább olyan csatár kell, akit be lehet rakni kezdőbe, és ott is lehet valamit rotálni, mármint a csatársorban.

Oddo nem rossz játékos, ha összerázódik a csapat, sztem neki is menni fog. Lellnek a beadásai rém gyengék, így talán oddo kicsit jobb.

Ottl-t viszont én nem szeretem, nem nyújt látványosan jó teljesítményt, bár tényleg nagyon keveset játszik. A fiatalokat, meg beraknám a csapatba, hogy ne akkor kelljen lassan beépíteni őket, amikor szükség lesz rájuk, és kroost, meg nem engedném el, inkább az összes cottbus, meg ilyen meccsen nyomnám a kezdőbe.

rensing meg szerencsétlen. igaz, hogy lehet még fejlődnie, de már tavaly is védett huzamosabb ideig, és persze kell tapasztalat a kifutáshoz, de nem 20 év. Hanem mondjuk az ifik között 2. Nem lehet már mindennek alászaladni. Ehhez labdaérzék kell, meg hogy lásd merre megy a labda, és tudd odaérsz e. Ezt nem olyan nehéz megtanulni. szóval fejlődjön máshol és mutassa meg, sztem köze nincs kahnhoz, meg adlerhez. a bayern meg nem az a csapat, ahol mindegy egy-vagy két év, és ha nem sikerül, hát nem, meg jó lesz ez is kapusnak, és emiatt szívunk. Azért hiába egy-két bravúr, az nem elég. Meg is látszik a védelmen, akik meg ahhoz szoktak, hogy hátul kahn majd gyalul, hogy sokszor igen gyatrán állnak oda, mert nincs aki irányítsa őket. Kell ide Adler.

kroos 2008.11.14. 15:51:18

Fater erölteti hogy játszak és mivel a ksc-vel legendásan jó a kapcsolatunk....

Goyo 2008.11.14. 18:19:29

Shut-out, nem shot-out.
Inkább tehát maradjunk a magyar kifejezéseknél, lehúzta a rolót, kapott gól nélküli meccs stb.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2008.11.15. 14:34:47

banhegyig

Igen, Arne az, de heinrich szerintem egy régebbi nutellás reklámot is belekevert a példa alátámsztásáért, ahol még Hinkel szerepelt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.15. 16:16:07

Löw nyilván olvassa az SPL-posztokat, mert már korábban írtam, hogy a szezonkezdettel ellentétben Hinkel kezd magához térni;)))

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.15. 17:39:50

kroos,

én ezt eddig csak az...khm, szóval, ezt eddig csak az nb1.hu-n olvastam, isten bocsássa meg, hogy hagytam betölteni az oldalt.

te valahol máshol is?

Titi120 2008.11.15. 21:43:05

"Lehet, hogy Oddo már túl van a csúcson, de ötször annyi esze van a játékhoz, a beadásai meg egy szélsőnek is elmennének."

Az utolsó tagmondatot érdemes volna betenni az olasz postok közé, kiváncsi lennék a reakciókra. :D

Nekem eddig nincs különösebb problémám az olasszal, de ha van játékelem, amivel híresen hadilábon áll, az a beadás.Főleg a milanos éveiben képezte az vita helyett sokszor inkább már vicc tárgyát nála.

kroos 2008.11.16. 17:10:23

koeman azt mondta hajnal sérült azért nincs keretben,ahhoz képest tegnap gólt lött és ADOTT 3 GÓLPASZT!!!
mi a büdös franc van akkor?????????

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.16. 17:18:32

Oddo: a Lazioban jól nyomta annakidején, de a Milanban ritka szarul. Mondjuk képzelhetitek mi a véleményem egy olyan tagról, aki megjárta Laziot, most meg a Bayernben nyomja ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.16. 17:20:49

kroos, de a hírek szerint hetek óta fél sérülten vállalja a játékot Hajnal, egy észak-írek elleni barátságos meg nem ér annyit , hogy súlyosan rásérüljön

kroos 2008.11.16. 17:59:40

akkor most elhelyezted a cimeres mezt a dortmund alatt valahol?

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.16. 18:08:55

Hajnal ezt magától is meg szokta tenni... Az, hogy most kihagyja a barátságos meccset, szerintem érthető, de a BVB szintet egyedül a svédek ellen hozta.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.16. 18:52:35

"akkor most elhelyezted a cimeres mezt a dortmund alatt valahol?" - kérdésed jó provokatív, de szerintem elég demagóg is. Nyilván vágod te is, hogy egy Dortmund mezt nem tennék még egy albán címeres mez elé sem. A válogatottnak sem érdeke, hogy egy nem teljesen egészséges spílere, épp egy belfasti mindenki leszarja barátságoson sérüljön meg súlyosan. Az viszont érdeke a nemzeti csapatnak, sőt az egész magyar focinak is, hogy egyik legjobb játékosa hétről-hétre magas színvonalú bajnokságban edződjön. Hidd el, ha egy tétmeccsről lenne szó, Koeman hívná és Hajnal jönne is, de egy barátságoson fölösleges kockáztatni!

kroos 2008.11.16. 19:00:37

Ezt nem feltétlenül tudom elfogadni.A válogatotban játszanak a legjobbak,és legyen fontosabb egy bármilyen bajnokinál.Az meg hogy hajnal mennyire sérült egyikünk se tudja.
Dárdai legalább öszinte volt annak idején.

kroos 2008.11.16. 19:04:56

Léderer nem mondta ki egész meccsen pezzoni nevét.Se amikor kapura lött,se amikor sárgát kapott se amikor lecserélték.Miért? Az különösen idegesit hogy az elsö perctöl az utolsoig statisztikákkal bombázza az embert.pl. 62-és a 76 percközött a köln 3 golt lött emberelönyben 1999 és 2001 között a brema és a nürnberg ellen tizenegyesböl ugy hogy az aktuális edzöjük közben rágozott.:P
Nincs még egy csapat aki ilyen rosszul védekezik mint a weder,és a bundesligaban olyan sincs aki szebben,tudatosabban épitené fel a támadásait.Ez meg is látszik a gólkülömbségükön.
És ha már köln...megint betalált NOVAKOVIC.:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.16. 19:12:24

toni, nekem nincs okom feltételezni, hogy Koeman vagy Hajnal hazudna. Ennek a kérdésnek meg az emócionális oldalát fogod meg. Szerintem a játékosok többségének nagyon is fontos a címeres mez, de az ilyen barátságos meccsek egy feszített szezonban, pont a hátuk közepére hiányoznak.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a fizetésüket a klubjuktól kapják a srácok és nem a szövetségtől. Ha egy játékos egy barátságos válogatott meccsen sérül meg, nagyon nem örül a kenyéradó. Ráadásul egy ilyen őszvégi tesztmeccs a tavaszi tétmeccsek szempontjából sem számít sokat.

kroos 2008.11.17. 07:47:09

amugy hajnal azt nyilatkozta a sportnak hogy nem sérült.

kroos 2008.11.17. 08:08:43

szerdán viszont koeman kiadott egy hivatalos komünikét hogy kihagya hajnal-t mert sérült,szoval megint megy a hülyéneknézés.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.17. 08:47:06

Nem egyszer fordult már elő, hogy a Nemzeti Sport nem pontosan közölt egy interjút. Szerintem egyébként tökmindegy, hogy Hajnal játszik Belfastban vagy nem. Az a meccs nem oszt, nem szoroz.

kroos 2008.11.17. 08:54:24

Az interju pontos.utánanéztem.

kroos 2008.11.17. 08:57:29

,,Az a meccs nem oszt, nem szoroz."-no comment

rizla 2008.11.17. 09:28:55

buzsáky egyszer játszott egy barátságos meccsen, egy kisebb sérüléssel. fél évre kidőlt. most meg egy komplett szezonra.
ezek után valamiért nem zavar, hogy hajnalt nem erőlteti koeman.

egyébként arról, hogy van-e sérülése, vagy nincs: múltkor a válogatottban szedett össze egyet, ahol félrediagnosztizálták, mert ugye mindent jobban kell tudni a németeknél. eredmény: hetekig alig játszott.

koeman döntését nyugodtan fel lehet fogni egyfajta gesztusként is a dortmund felé.

rizla 2008.11.17. 09:31:23

egyébként a nemzeti sport elmehet a picsába. az nem tényfeltáró újságírás, hogy összevissza kavarják a szart folyton.
szerintük pl az ő érdemük a kamerun elleni meccs, máshol meg azt lehet olvasni, hogy a kameruni szövetség nem is nagyon tud a dologról.
ki veszi komolyan ezt a vicclapot?

kroos 2008.11.17. 09:39:18

a kamerun meccs más,az tényleg nevetséges.
találkoztak egy menedzserrel aki azt mondta szivesen jönnének.Több nem történt.
Ok a szarkavarás is.
De most mindentöl függetlenül uraim.Hajnal maga mondta hogy nem sérült.Ez tény.a többit lehet sokféleképp interpretálni.

kroos 2008.11.17. 09:45:37

A probléma az Mlsz.
Mondják azt hogy ez a meccs nem ilyen fontos hogy vigyül a legjobbjainkat.De ezt nem vállalják fel mivel nekünk minden apró sikernek örülni kell.
Igy az Mlsz (nem az NS) kiad egy közleményt hogy hajnal nem játszik mert sérült.
Majd a dortmundban golt lö és ad 3 golpaszt,és ö maga mondja hogy (nem az NS) nem sérült de pihenni akar,és koeman megengedte ezt neki.
Aki a szart kavarja az az Mlsz.apró semmitmondo ügyböl egy hazugság által ügyet csinálnak az Ns-nek.

rizla 2008.11.17. 10:29:13

jó, akkor az mlsz is kavarja a szart, meg az ns is.
hajnalt nem venném elő, ez a lényeg. ez a barimeccs tényleg nem oszt, nem szoroz - bár kíváncsi vagyok akkor is ezt mondanánk-e, ha nem a 2. helyen töltenénk a telet. a pihenést nem csak ő, de a dortmund is megérdemli koemantól a múltkori eset után.

amúgy ha nem vagyok indiszkrét, hogy ellenőrizted le, hogy mit mondott pontosan hajnal? (fentebb írtad)

kroos 2008.11.17. 10:44:15

ok.akkor hajnalt szentté avattuk.
Ja és ha ez a meccs semmit sem számit akkor gondolom nem is nézitek.
kiváncsi vagyok capello kihagyná-e terryt a németek ellen,mert hogy csak bari meccs.
és kiváncsi vagyok terry lemondaná-e a válogatottságot,mert hogy bari meccs.
sokmindenben le vagyunk maradva,de ezzel csak fokozzuk ha aszisztálunk az ilyen dolgokhoz amik pl külföldön lehetetlen.
a véleményem hogy minden sikerre szükségünk van,és minden lehetöségre hogy a válogatott minél több meccset játszon együtt,az amugy sem sok lehetöségböl.

kroos 2008.11.17. 10:45:50

azért én örülök hogy 2x éve döme,marci meg kifu nem igy gondolták és barimeccsek keretein belül végigvertük a világot.:)

rizla 2008.11.17. 11:30:44

nos, messi pl kihagyja a skócia elleni barátságos meccset, sőt, az azt követőt is. úgyhogy nem mondanám, hogy "külföldön lehetetlen".
hajnal amúgy gondolom nem LEMONDTA, hanem megbeszélték szépen. nem ugyanaz. gyakorlatban igen, morálisan nem.
szerintem a múltkori eset, amikor a válogatott - illetve a válogatott arrogáns orvosi stábja - MIATT szopta meg a dortmund, az is erősen közrejátszott.

"amúgy ha nem vagyok indiszkrét, hogy ellenőrizted le, hogy mit mondott pontosan hajnal? (fentebb írtad)"

erre nem válaszolsz?

kroos 2008.11.17. 11:37:45

Bocsi...halottam egy ismerösömtöl,aki egy benfentestöl tudja.Nem tudok linkelni.
De szerintem ez már a ló másik oldala hogy Hajnal azt mondja nem sérült,mi meg belemagyarázzuk hogy nem is mondott ilyet,csak a sport találta ki.
Az argentinok meg leszarják a skotok elleni meccset,szarjuk le mi is a mienket.
Hisz ezt bizonygatjátok itt hogy ez igy mennyire rendben van.
(lelötted a poént,ha kikapunk máltán hajnal játszik az É-irek ellen.)

kroos 2008.11.17. 11:39:23

pont ez a lényeg hogy hajnalban van tartás és kiállt és megmondta hogy nem sérült.
Mennyivel egyszerübb lett volna kihasználni az mlsz hazugságát hogy ,,kissebb sérülése van".

rizla 2008.11.17. 11:46:22

"Az argentinok meg leszarják a skotok elleni meccset,szarjuk le mi is a mienket."

de nem szarják le, értsd már meg, csak nézik a játékos érdekeit is.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.17. 12:21:39

kroos, szerintem kicsit túlpörgöd ezt a dolgot. Lehet persze a nyolcvanas éveket citálni, csak nem korrekt. Akkoriban még eltudta vinni a Mezey teljes keretet egyhónapos januári edzőtáborba. Arról nem is beszélve, hogy légiósként már Döme és Kipu is kihagyott egy-egy meccset. Emlékszem mikor Döme egy magyar válogatott találkozó helyett valami Platini búcsúmeccsre ment világválogatottkodni.

Maga Erwin Koeman nyilatkozta minap, hogy a maiak sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve, mint ők annak idején és a mai versennaptárba már nehezebben suszterolhatók ezek a meccsek -így jelentőségük is csökkent - és valamelyest megérti, hogy a játékosok nem nagyon kivánják ezeket. Igaz, hozzátette, ha meghívja őket, akkor maximumot várja tőlük.

kroos 2008.11.17. 12:24:55

Igen.De én csak a kommunikácios zavarokra probáltam felhivni a figyelmet.
Már nálam rég nem arrol van szó játszik-e hajnal vagy nem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.17. 12:29:52

Ja úgy, engem az MLSZ kommunikációs szerencsétlenkedései már föl sem zaklatnak ;-).

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.17. 15:11:37

A Dortmund joggal volt kiakadva, az mlsz elengedte Hajnalt anélkül, hogy pontos diagnózis lett volna a kezében, és Kloppot is elfelejtették értesíteni, hogy ja, amúgy a srác megsérült, ez és ez a baja. A Dortmund három nappal később tudta meg a dolgot Hajnaltól.

Lojzi_ 2008.11.17. 16:52:32

Most nem azért, hogy kötözködjek, de én akkor sem jönnék egy Észak-Írország elleni barátságos meccsre, ha makkegészséges lennék.
Egyáltalán ki az a barom, aki egy olyan országgal köt le barátságos találkozót, aki a kutyát sem érdekel?
Ezért sántít a német-angol párhuzam, mert az egy kőkemény presztizsmeccs.
Minálunk is nagyobb érdeklődés lenne egy sztárcsapat, esetleg egy másodikvonalbeli, de ismert nevekből álló alakulat, ne adj' Isten egy szomszédos ország ellen.
Pikáns lenne például egy magyar-szlovák a Puskásban...

Ehhez képest van Észak-Írország.
Abból a szempontból mondjuk jó, hogy egy értékes másfél órát tudok eltölteni a TV-től távol.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.17. 16:57:08

(Lojzi_-nak viszont nagyon nincs helyén a szíve, sajnos. Pedig sohasem hülyebazmegol.)

kroos 2008.11.17. 17:22:54

Lojzi...inkább hülyebazmegol-j.
Mi meg ne kössünk le barimeccseket mert nincs értelme.
senkise veszi komolyan,+nem a legjobbak játszanak+még az ellenfél se lehet mindig a világbajnok..:P

Lojzi_ 2008.11.18. 07:43:53

Hülyebazmeg. Ez nem szív kérdése.
Hacsak nem annyiban, hogy az ember nem szív a TV előtt és/vagy a pályán fölöslegesen egy ilyen meccsel.

Például Bayern szurkolóként is a Dortmund, a Gladbach, az Inter, vagy a Barca elleni felkészülési meccsek érdekelnek, meg Kahn búcsúmeccsét is megnéztem, de le nem ültem volna az Augsburg, vagy Kína olimpiai válogatottja ellen rendezett mérkőzések elé.
Ezek gyakorlatilag max azoknak valók, akik ebből élnek, és az ilyen meccseken is taktikai variációkat szimatolgatnak. Sportélményt nem nagyon nyújtanak.
Sörmeccs meg csak akkor izgalmas, ha én is játszok.
Nekem Észak-Írország ennyit mond, nem többet, ha elkezdtek fikázni, ha nem.

Azt ne mondja valaki, hogy ezt a meccset is úgy várja, mintha az olaszokkal, a németekkel az angolokkal, vagy akár a szlovénekkel, vagy az osztrákokkal játszanánk.

kroos 2008.11.18. 07:45:02

klinsma ugy cserél hogy a 2-0-ás elönyse lehet megtartani.
Miért kell sosa-t mindig beállitania?És miért lahm helyett?
nagyon rosszul meccsel.
Ja és Lehmann:lol
mit csinált már megint az öreg....

rizla 2008.11.18. 08:29:09

lojzi. azért mert téged nem érdekel írország (egyébként is mit válogatsz? szurkoló vagy, nem?), a CSAPATNAK hasznos ellenfél lehet.
"ha szórakozni akarsz, menj a cirkuszba"

a hozzáállásod siralmas.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.18. 10:27:25

Hát igen. A Bayern X-én jót röhögtem, főleg Uli múlteti forró leheletes nyilatkozata után ;-).

kroos 2008.11.18. 10:52:44

Rajtunk egy spaletti segitene.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.18. 10:55:26

toni, szerintem jól járnátok Spallettivel, ahogy Európa bármely csapatánál jó lenne ő.

kroos 2008.11.18. 10:58:00

Ez igy van.
kár hogy a mostani romához ez kevés.

kroos 2008.11.18. 11:02:13

De a leginkább popp attol tartok hogy akkor is jobban járnánk ha te ülnél le a kispadra.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.18. 11:06:52

kroos, nyugi most nyertük meg a derbyt! A bajnokságból van még 27 meccsünk, a Bl-ben meg saját kezünkben a sorsunk, mellesleg egy Chelsea-verés még a gigantomán bajoroknál is szó!

kroos 2008.11.18. 11:08:30

volt már rá példa.kár hogy sokra nem mentünk vele.
.p megpatanó szar

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.18. 11:08:36

Ha Bayern kispadja és a kénköves üst között kéne választanom, akkor az utóbbira böknék ;-).

kroos 2008.11.18. 11:16:30

talán mert szereted ha fáj?
D

rizla 2008.11.18. 21:46:11

ibrahimovic: " A csatár először is a Palermo ellen nyújtott remek formáját akarja átmenteni a Juventus elleni hétvégi rangadóra, így minden bizonnyal nem is szerepel hazája válogatottjában, és José Mourinho, az Inter trénere is adott neki pár nap szabadságot a derbi előtt."

szóval külföldön máshogy van, mi?

kroos 2008.11.19. 08:11:38

és szerinted ez rendben van? hogy a barátságos meccsek-en a B, csapatok játszanak és vicc az egész?
a végén kiderül hogy lojzinak van igaza.

Dr Zoidberg 2008.11.19. 09:12:09

Poppom, a derbi mákostészta volt, jóvan? Halkabb melldöngetést kérek. :)
A Chelseaverés meg szépjáték, valóban, még sok olyat!
Én amúgy a bajor kispadot választanám az üst helyett: jópénzér' belülről bomlaszthatnám a bőrgatyaegységet, höhö.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 10:36:29

Oylém, a mákostészta nagyon is finom, főleg ha ínséges időkben egy nagy csata közben tálalják! A lényeg a győzelem, de annyit elismerek, hogy ezzel a Zarate gyerekkel nagyon jól jártatok.

Te képes lennél leülni Uli Hoeness mellé? Inkább egy wellness hétvége Kiszel Tündével, csakhogy a kénköves üstnél is elborzasztóbb perspektívát mutassak.

kroos 2008.11.19. 10:38:02

de nekem jövöre is elsöosztályu lesz a csapatom,a tied is? biztos?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 10:48:42

Arra mérget vehetsz Tonino, egyébként gratula a tegnapi gólhoz!

kroos 2008.11.19. 10:53:45

köszi:)
kár hogy nem tudom visszanézni nem találok linket...

kroos 2008.11.19. 11:07:22

heinrich lesz a héten bundás poszt?

kroos 2008.11.19. 11:20:26

ok,már nehez tudom magamban tartani azt amikor lehman odadobta a labdtát katongonak,aztán kikacsintott a kameráknak.

kroos 2008.11.19. 11:26:30

és elötte milyet bukfencezett mikor hilbert eladta a labdát:DDDDD

Dr Zoidberg 2008.11.19. 11:29:48

OFF
Még én mint Lazio szurker is azt kívánom a Rómácskának, hogy maraggyonbenn, ne hülyéskedjetek már...!
ON

Popp, hápperszehogy leülnék a seggfejű Uli mellé. Egyik leghőbb vágyam, hogy egyszer tockostávolságon belülre kerüljek az öreggel. :)
Kroos: naigen. Ettől a pöcstől én is annyira rosszul vagyok, hogy már alig merek VfB meccset/összefoglalót nézni. Világ szégyene, hogy leigazoltuk ezt a pondrót. Azóta fakul a címer a Stuttgart-mezemen... :(

kroos 2008.11.19. 12:07:27

te most milyen drukker vagy?

Dr Zoidberg 2008.11.19. 12:38:11

A német bajnokságban Stuttgart. Az olaszban Lazio. A spanyolban Valencia. A törökben Galatasaray. Az argentinban Boca. A brazilban Santos. A portugálban Benfica. A franciában Strasbourg. Egyéb bajnokságok kevésbé érdekelnek. Persze van még jópár csapat, amivel szimpatizálok a fenti, és egyéb bajnokságokban is, de az csak szimpátia.

(A magyarban hoszzú időkön át a Siófoki Bányásznak szurkoltam. Amíg létezett persze, abban a formájában, a piros-fekete színekkel.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 12:43:54

Az argentínban persze, hogy a Boca, a Roma után, de az Atleti előtt ők a másodikak a preferencia-rendszeremben. Fasza lenne néha egy kis dél-amerikai kitekintés az nst-n. Ja és válogatott poszt lesz-e az É-Ír meccs kapcsán?

kroos 2008.11.19. 12:49:22

hogy lehet ennyi csapatnak szurkolni? mindegy.

popp...hajnal ne játszon..nem ér annyit...de poszt az kéne rola:)

kroos 2008.11.19. 12:50:05

,,Az argentinban Boca. A brazilban Santos."--itt lett végleg komolytalan.

Dr Zoidberg 2008.11.19. 12:53:00

Naigen, fasza lenne egy-egy délamerikás kitekintő/betekintő, node amikor a hőnszeretett bundásligával is el-elmaradnak a szerzőurak, akkor mit akarunk, getsz?
Arról nem is beszélve, hogy a SKÓT (a skótról, zmeg, alig bírom elhinni) bajnokságról persze rendszeresen megy a vaker, pedig ott nem is labdarúgást játszanak, hanem annak valami erősen leegyszerűsített, ám küzdősporttal vegyített formáját. Oszt szó esik néha a svédről, norvégról.
Ehhez képest pl. a törököt meg sem említik, pedig mennyire remek kis parázs liga... De persze ízlések, és pofonok.

Dr Zoidberg 2008.11.19. 12:58:46

Kroos:

Hogyhogy HOGY??? Úgy, ahogy pl. nem szeretem a pacalt. Viszont szeretem a resztelt májat. Úgy. Én ilyen vagyok, te meg olyan. Más meg másmilyen. Tudsz követni, ugye? Ilyen egy fasz kérdést...

"Komolytalan"? Micsoda egy Megmondó János vagy te. Ugyan miért is lett "végleg komolytalan?" Mégis mi a vérből vagy te képes efféle ítéleteket kimondani? Hm?
Majd azt én tudom, hogy mit mennyire gondolok/érzek komolynak, illetve komolytalannak, rendben?

Romanista 2008.11.19. 13:01:02

jézusom életemben kb másodszor találkozom normális Lazialéval. kőkemény.

kroos 2008.11.19. 13:09:54

azt kérdeztem milyen milyen drukker vagy,erre te felsoroltál x csapatot.
szerintem (és nem az igazat irom hanem a véleményemet) szoval SZERINTEM a drukkerség az 1 csapat szeretetéböl áll,habár lehet szeretni még nagyon sok mást is,akár országonként többet is.
De aki több csapatnak drukkerének érzi magát az szerintem nem az igazi,föleg ugy hogy boca és santos drukker egyben.
SZERINTEM.

Dr Zoidberg 2008.11.19. 13:30:19

A SZERINTEMEKKEL kiegészítve már rendben van. Viszont SZERINTEM meg erősen korlátolt a szempontrendszered, ha SZERINTED tényleg úgy van, ahogy írod. A Boca-Santos "probléma" meg végképp nem jön át. Azért, mert van egy kedvencem az argentin bajnokságban, miért ne lehetne egy a brazilban is, ami ugye egy teljesen más ország teljesen más bajnoksága. Jöhetsz nekem a brazil-argentin "ellentéttel", meg ősi rivalizálással, hisz nyilván az az oka a kijelentésednek, de:

1. Nem vagyok sem brazil, sem argentin, ergo nem vagyok származásilag érintett a kérdésben. Puszta majmolásból meg nem fogom magamévá tenni ezt a legendás ellentétet.

2. Az egyes pontban említett ellentét inkább válogatottszinten érvényesül, klubszinten kevésbé jelentős.

3. Egyébként nem szoktam szurkolni a brazil válogatottnak, hacsaknem épp valaki olyan ellen játszanak, akit nagyon rühellek (pl. angolok.) Viszont nem azért nem szurkolok nekik, mert alapvetően az argentinoké a szívem, és ezt kizáró oknak tartanám, hanem csak azért, mert.

Dr Zoidberg 2008.11.19. 14:30:59

Elolvastam, de.... Hm?

kroos 2008.11.19. 14:31:56

nem neked szol ez egy korábbi vitához van...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 15:03:39

Elhiszem, hogy nehéz felfognod, hogy egy német-angol és egy magyar-északír kurvára nem ugyanaz a műfaj. Capello egyébként frissen állt át a válogatott oldalra, korábban nagy klubok edzője volt és annak idején ő sem repesett az örömtől, ha barátságos meccsekre hordták szét játékosait. Tehát mint rablóból lett pandúr, nagyon jól tudja, hogy edzők meg a játékosok, jó nagyokat kamuznak, hogy ne kelljen válogatotthoz menni.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.19. 15:08:01

kroos

Amit Capello Gerraddal kapcsolatban csinált, az állati gáz. 600 kilométeres túrát csináltatni vele, hogy megállapítsák, hogy tényleg sérült.

De főleg persze az a necces, hogy implicite lehazugozza a Liverpoolt és a klub orvosi stábját, aminek a vezetője, Mark Waller, egyben az angol U21-es válogatott orvosa is, illetve FA alkalmazott! Nonszensz!

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 15:16:18

Én azért sem értem ezt a cirkuszt, mert a németek is tele lesznek újoncokkal, fiatalokkal, így aztán bármi is lesz az eredmény, sok következtetést nem lehet levonni belőle.

Azért Marinra kíváncsi leszek, igazán nagy csapat ellen még sosem játszott. A Bayern elleni hétvégi meccset mondjuk ide vehetjük, de legtöbbször 5m után felrúgták.

kroos 2008.11.19. 15:24:21

bedobásnál,igen ez valoban a dolog másik olvasata.
ez tényleg gáz.
én csak azért irtam mert az öreg nyerni akar.szerintem ez valahol természetes.
az nem hogy burkoltan lehazugoz mindenkit.

kroos 2008.11.19. 15:25:04

a g-14-ek meg feloszlatták magukat cserébe pénzt kapnak a válogatottban lesérülö játékosokért nem,?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.19. 15:28:29

mondjuk Wenger reakciójára is kíváncsi leszek, ha Walcott tényleg kidől 3 hónapra egy barátságos meccs edzése miatt.

kroos 2008.11.19. 15:38:49

már látom amikor a nagy klubbok megveszik a luxemburgi válogatottakat,abban bizva hátha lesérülnek valahogy:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.19. 16:11:00

"Nem vagyok sem brazil, sem argentin, ergo nem vagyok származásilag érintett a kérdésben. Puszta majmolásból meg nem fogom magamévá tenni ezt a legendás ellentétet." (Oyle)

Éljen Oyle!

Amikor még volt (normális) magyar bajnokság, akkoriban nekem is szimpatikus volt az a piros-fekete Siófok.

Az észak-ír-magyar meg ideális arra, hogy gyakoroljuk az északi stílus elleni játékot, mondjuk így: kicsiben. Vagy Hajnal nélkül.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 16:20:17

Kedves Oyle!

A török bajnokságról nem fogunk írni, ezt megfogadtuk még augusztusban és büszkeségünk, valamint arcunk mérete miatt tartjuk is hozzá magunkat. Ha majd akkora pénzek jönnek már a bankszámlánkra Törökországból, hogy megérje nekünk, akkor írunk majd a törökökről is;)

A skót bajnokságban PONTOSAN azt játsszák, amit futballnak neveznek, noha ez talán egy kicsit archaikusnak hat a mi szemünknek - bár amit a brazil bajnokságban művelnek futball címén (ahol Túlio gólkirály lehetett, LOL) az inkább valami bohózatra emlékeztet sokszor.
Amúgy már többször leírtam, hogy az OLD FIRM révén a skót bajnokság része a világ legjobb futballjának és kész.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.11.19. 16:25:39

meg nem mellesleg, a skótoktól pénzt is kapunk!
vagy csak én??? ;)

Dr Zoidberg 2008.11.19. 16:47:02

Kedves Donnelly!

Háppersze. Ízlések és pofonok. Nekem jobban bassza a szemem az izzadságszagú, ötlettelen skót favágás, mint a hisztis, céltalan brazil bohózat (amivel spec teljesen egyetértek, hogy gyakran annak nevezhető.) Van, aki fordítva érez, és ezt el is fogadom, mer' mérne.
Az Old Firm nívójának megítélésében nem értünk egyet, de nem is kell. Habár kérdés lehet az is, hogy hol van a "világ legjobb futballjának" az alsó határa. ;)
Azt meg belátom, persze, hogy pénz beszél, kutyaszar táncol, de nem szívesen.
Egyébként pár skót eredetű fontocskát lehet, hogy megérne odavetni egy kompetens cég elé, akik mongyuk végeznének egy afféle közvéleménykutatást a zinternetes társadalmon belül, miszerint: vajon hogyan alakulna az oldalatok nézettsége, ha rendszeresen szó volna a török bajnokságról is, és vajon mennyivel csökkenne, ha szó sem esne a skótról, svédről, norvégról. Nekem volna rá tippem, de könnyen lehet, hogy ordasnagy tévedésben vagyok. Höhö.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.19. 16:53:30

"egy afféle közvéleménykutatást a zinternetes társadalmon belül, miszerint: vajon hogyan alakulna az oldalatok nézettsége, ha rendszeresen szó volna a török bajnokságról is, és vajon mennyivel csökkenne, ha szó sem esne a skótról, svédről, norvégról."


És milyen manipulatív is volna egy ilyen közvélemény-kutatás, kedves Oyle! Szerinted melyik újságnak nagyobb az olvasótábora, a Borsnak vagy a Kritikának? Tehát az előbbi a jobb és színvonalasabb lap?
:-)

Dr Zoidberg 2008.11.19. 17:07:43

Ehem, Csöncsön, na EZ fölösleges belekötés egy olyan dologba, amit elméleti síkon fejtegetek, és nyilván nem gondolok komolyan, hiszen kábé egyértelmű, hogy több embert érdekel és érint kishazánkban a török bajnokság, mint a svéd, vagy a skót, vagy a norvég. :)
Nadehamár: Előszöris miért volna manipulatív, amikor alapvetően senkinek sem származik semmilyen közvetlen haszna a mérleg nyelvének ide-, illetve odabillenéséből. Arról meg lehetne napokig vitázni, hogy az említett bajnokságok közül melyik a színvonalasabb, nyilván. Épp a naggyából hasonló (bár inkább aszondom, hogy a kiugró teljesítményű csapatok figyelembe NEM vételével egymáshoz közel álló) színvonal miatt lehetne döntő érv valamelyik mellett az, hogy ebben az országban itt és most a futball iránt érdeklődő online arcok közül hányat érdekel ez, vagy az a bajnokság.
Egyébként Kritika nevű lapról még nem is hallottam, mijafaszaz? Borsot meg még nem fogtam a kezemben, de sejtem, mi várna rám, ha beleolvasnék. Höhö.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.19. 17:17:46

Tényleg, lehetne erről egy szavazás: török vagy skót foci az NST-n. Harmadik válasznak pedig: több spanyol.

Úgyis már régen volt szavazás. :-)

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 17:36:17

A skótból természetesen nem engedek, de nem csak én, a szerkesztőség sem. Az a néhány ember, aki elolvassa a skót posztokat, megér nekem ennyi munkát:)

Lehet, hogy egyszer majd csinálok egy török posztot, de azt telerakom a világ legrondább focistanőinek képeivel;)

Egyébként ami hiányzik, az a "rendkívül izgalmas" francia bajnokság, de ez OJ sara...:)

Dr Zoidberg 2008.11.19. 17:43:03

Hehe, dehülyevagy, Donnelly. :)
Amúgy persze, megértem én az elhivatottságodat, szó se róla. Nem is akarok kekeckedni, csak eljátszom a sértett igazságérzetűt, és észérveket igyekszem mellésorakoztatni. :)
Plusz követem én máshogy a török ligát, bárki megteheti, csak tényleg szeretem a posztjaitokat általában (leheletnyi seggnyalás), és jóvóna ezen a módon, ebben a stílusban hemperegni kicsit a török sárban is, amit annyira szeretek.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 17:45:38

Szerintem a dél-amerikai fociról szóló poszt azért is megérné, mert az idióta nevek kimeríthetetlen tárháza brazil bajnokság. Igaz, hogy rengeteg idióta nevű brazil játszik Európában, de olyan nem akit Tangonak hívnak a szamba hazájában. Claudio Pitbull és Alan Delon is a nagyérdemű paulista és carioca közönséget boldogítja.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 17:50:25

A török posztnak mindössze ennyi az akadálya:

"a Fenerbahce csak szeretne része lenni a világ legjobb futballjának, de nem lesz, mert soha egy poszt erejéig nem fogunk a török bajnoksággal foglalkozni. (Illetve lehet, hogy fogunk, de most hazafiasságból ezt kell írnunk.)"

nst.blog.hu/2008/07/30/title_40927#more593371


Az, hogy a dél-amerikai bajnokságokkal nem foglalkozunk, blogunk kifejezett erényének tekintem;)
Bár lehet, hogy majd jön egy őrült, aki ezt fogja csinálni, de én azon nyomban elkezdek MLS és J-League posztokat gyártani:)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.19. 17:55:25

A J-League nem rossz. :-)

De tényleg.

Lencse. 2008.11.19. 17:57:16

A szlovák bajnokságról is olvasnék posztot, mostanában elég tüzes rangadók vannak arrafelé, úgy hallom.

Csöncsön: "A J-League nem rossz." - legalábbis a Premierenél jobb, mi? :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.19. 17:59:45

"legalábbis a Premierenél jobb, mi? :D "

Legalábbis rokonszenvesebb, az biztos. ;-)

Dr Zoidberg 2008.11.19. 18:11:32

Donnelly:

"(Illetve lehet, hogy fogunk, de most hazafiasságból ezt kell írnunk.)"

Ezzel a zárójelessel már akkor is meghagytátok a kiskaput, héjj! Tehát ezt nem fogadom el teljesértékű akadálynak. :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.19. 18:16:09

A J-League, amennyit látok belőle, teljesen komolyanvehetetlen. Ennyi erővel akár valamelyik focis animéjükről is lehetne tudósítani.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.19. 18:18:23

donnelly, azért mielőtt, nem ártana megnézni, hogy mennyi európai klubfocit meghatározó játékos került ki az MLS-ből ( kábé, mint az MLSZ-ből) és a J-Leaugueből és mennyi Dél-Amerikából. De Gary McAllister óta Skócia sem termeli a klaszisokat ;-). A mexikói bajnokságról akkor már inkább.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 18:31:25

Ez az! Már írom is a posztot A pálya ördögéről:)))

A mejicói bajnokság nem rossz ötlet, majd felkérjük panchót, úgyis ráér;)

kroos 2008.11.19. 19:38:15

meg ha nem a bundás posztban irnátok ennyi ökörséget....rontjátok a poszt szakmai szinvonalát:)
(szigoruan baszott nagy smile)

kroos 2008.11.19. 19:50:10

mindenki arrol ir amiröl akar,nem muszály elolvasni,én se olvasom a skot posztot,de amikor canigga odaigazolt megnéztem egy rangers meccset.:)
de igérem donelly ha leigazolja riquelmét vagy d'alessandrot,esetleg aimar-t valaki,elolvasom a posztot.

Lojzi_ 2008.11.19. 20:08:06

A török, brazil, mexikói és japán ligák sem lennének rosszak, maximum nem olvasok bele, ahogy a skótba, az angolba, vagy a spanyolba se, vagy csak négy hetente, mint az olaszba.
Ami igazán felháborít, hogy a Bundesligába is csak négyhetente tudok beleolvasni, pedig megtenném akár hetente többször is.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.19. 20:23:20

kroos, ha ezek odaigazolnának, írhatnád helyettem a posztokat:)))

kroos 2008.11.20. 07:53:24

mondjuk amikor kriston odaigazolt akkor fel akartam térképezni a skót ligát ,mert nem igazán értettem hogy történhet ilyen...

Dr Zoidberg 2008.11.20. 10:35:13

Hááát, Donelly...most így el-elnézve Maxi gólját a skótjaid ellen...azt kell hogy mondjam, remekül szemlélteti a különbséget az "igazi skót futball" és a dél-amerikai "bohózat" között. Mit is csinált ott a tizenhatoson belül az a 6 db skót a 4 db argentin ellen? Focizott? :)
www.youtube.com/watch?v=rzVI58vkY10
Most -a tegnapi fejtegetéseddel, valamint ezzel a látvánnyal a fejemben- egy picit még perverzebbnek érzem a hozzáállásodat a skót és a dél-amerikai focihoz. Ráadásul a teljes összefoglalót elnézve ez az argentin csapat most nem volt valami nagy formában, a "világ élvonalába tartozó" skót istenek igazán megalázhatták volna őket úgy rendesen. Dehát barátságos meccs volt, visszafogták magukat, tudomén.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.20. 11:07:00

A dél-amerikai válogatottakat ne keverjük össze a dél-amerikai bajnokságokkal! Ezek a játékosok Európában edződnek, európai felfogásban játszanak, közük nincs azokhoz a bohózatokhoz:)

idézem magam a másik topicból:

"Amúgy most nem áll rossz játékosokból a skót válogatott, de mindig képesek egy fajta, csak rájuk jellemző furcsa humorérzékkel eladni a labdát a tizenhatosuk előtt..:)"

Egyébként én azt a meccset is néztem, és tényleg nem értettem, hogy mért nem tudtak odab@szni egyet valamelyik támadónak a gól előtt, pedig voltak ott páran;)

Dr Zoidberg 2008.11.20. 11:43:17

Donnelly, azok az európában edződő déliek, azok gyermekkoruktól fogva a bohózatot nézték, és különféle osztályú bohózatokban játszottak egészen használható tinikorukig, sokan konkrétan felnőttkorukig. Ne mondd már azt, hogy nincs közük a bohózatokhoz, hiszen annak köszönhetik egyáltalán a karrierjüket, és tudásuk legjavát. És azt se mondd, hogy mindent annak a pár európai évnyi edződésenk köszönhetnek.
Nomeg ha már klubszint. Az Interkontinentális Kupa eddigi eredményei sem éppen azt mutatják, hogy húdemennyivel komolyabb szintűek a legjobb(!) európai klubok a legjobb dél-amerikaiaknál, ugye...

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.20. 13:02:41

Ha megnézed ezeket a dél-amerikai válogatottakat, láthatod, hogy csak akkor eredményesek, ha kiváló a védelmük. Viszont a brazil bajnokságról köztudott, hogy nincsenek védelmek, mert leszarják:)
Egyszerűen képesek ugyanazok a játékosok is európai módon focizni, ha arra van szükség - szerintem.

Pl. vegyük a 2005-ös klub-vb döntőt (azért azt, mert annak az emléke él a legelevenebben a fejemben:) ) - hogyan nyertek a brazilok? Tíz emberrel bekkeltek, és találtak egy gólt, (miközben a mejicói spori szopatta a Poolt)... Szerintem egyik dél-amerikai bajnokságban sem bekkel így senki, mert nem ez a stílusuk, és ezért gyakran mulatságos jeleneteket láthatunk, mert iszunyúan képzetlenek a védők.

Dr Zoidberg 2008.11.20. 13:37:15

Ezzel nagyjából egyet kell értenem, tényleg ritka a jól képzett délamcsi védő, Európához mérve.
Viszont épp a tegnapi Brazil-Portugál (azóta is röhögök) meccsen láthattuk azt, hogy nemcsak szilárd védelemmel lehetnek eredményesek; gyengus védelemmel is meglehetős eredményeket lehet elérni, még egy alapvetően remekül támadó, gólerős ellenfél ellen is, ha a középpálya és a csatársor éppen mindentvivő formában van, és példás összhanggal futtatnak támadásokat sorra. Egyszerűen csak több gólt varrnak be, mint kapnak, hehe.
Merthogy tegnap nem volt valami nagy a brazil védelem, be is nyelt kép szép gólt a zseléshajúaktól, csakhát odakúrt hatot, amik egytől-egyig fantasztikusak voltak. Pedig nem egy amolyan igazán bécsapatos Portugália volt, ponthogy a védők voltak azok, akikre az EB-n is alapozott az akkor még esélyesnek kikiáltott zseléshajú-csapat.
Jajjbeszépvolt látni a pici arrogáns portugál kislányt, amint képtelen elviselni a történéseket. :)
Ez pl. kifejező eléggé:
www.reuters.com/resources/r/?m=02&d=20081120&t=2&i=6880037&w=&r=2008-11-20T021549Z_01_BSB127_RTRIDSP_0_SOCCER-FRIENDLY

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.20. 13:55:44

donnelly, nanana! Ha csak Romában megforduló dél-amerikai védőket nézem, akkor is cáfolhatom az állításodat, miszerint képzetlenek volnának. Kezdjük Aldairral, aztán ott volt "El Muro" Samuel. Juannál elegánsabb és negszerűbb középhátvédet keveset találni a mai mezőnyben, talán csak Cannavarfo és Nesta vehette föl vele a versenyt 2-3-4 évvel ezelőtt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.20. 13:55:57

Na igen, a portugál válogatott majd' tíz éve azon kevés csapatok közé tartozik, akikkel szemben még az argentineknek is szurkolnék;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.20. 13:57:38

Hat gólt kaptak a zselések? Ezt csak most látom.
Hehe, csak így tovább a Puskás Stadionban is... :-)

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.20. 14:05:59

popp, én azokról beszélek, akik odahaza játszanak.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.20. 14:09:05

donnelly, ok-ok, azokat nem nagyon látom, de azért Juanék is ott tanultak meg focizni.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.20. 14:17:18

Hondurász-Mejicó 1-0, hűha!

avenger13 2008.11.20. 20:15:51

hát igen.

a bayernnek sikerült eldobnia két pontot. Klinsmann is szarult cserélt, na de bárkit küld fel a páyára 15 percig 2 gólos előnyt megtartani mindenkinek tudnia kell. (nyugodtan állíthatom, mert csak 3 csatárunk van :), így nem tudunk sok csatárral játszani )

donovan az előzetes várakozásoknak megfelelően jön. majd meglátjuk mire képes. nem tom mit ér az MLS legjobb játékosa, remélem többet mint podolski, aki nem csinált eddig semmit.

na de mindegy. a cottbus, leverkusen, hoffenheim stuttgart innentől kötelező, ha nehéz is. a blben, meg a steaua verése (remélem azért sikerül) után a lyon meccsnek akkor van tétje, ha megverik a fiorentinat. ugyanis akkor a csoportelsőségért játszunk.

Lojzi_ 2008.11.20. 23:13:41

A portugálok sem épp a védelmükről híresek.
Az, hogy az EB-s védelmükkel játszanak, az minden csak nem elrettentő az ellenfelek támadói számára. Főleg akkor, ha a kapus is ugyanaz, és azóta sem mesélte el neki senki, hogy Liszabontól északra, délre és keletre honos csapatok ellen játszva a magas labdák is gólveszélyesek lehetnek az ún. "fejelés" technikájának köszönhetően, tehát a beadásokra is mozdulni kell, még akkor is, ha ehhez ki kell lépni a gólvonalra ragasztott cipőből.

kroos 2008.11.21. 07:48:59

szerintem többet nyernénk sosa eladásával mint bárki érkezésével:)

avenger13 2008.11.21. 08:19:03

nem biztos. az igaz, hogy eddig nem nagyon mutatott semmit. de ő kevesebbet is játszott mint podolski. nekem is az az érzésem, hogy nincs rá nagy szüksége a bayernnek. tartsuk meg azokat, akik bizonyítanak. megtehetjük mert annyi a középályás mint a fene, és mondjuk kroos játszon, ne sosa. pláne ha jön timo is jövőre. amire viszont nagyon oda kell figyelni, az van bommel és zé távozása, mert ha mind2en mennek az év végén, akkor azért az rés lesz a pajzson.

egyébként eljött az idő, amikor én nem engedném el van bommelt. normális lett, és nem kap folyton sárga lapot, és még jól is játszik. Most eladni nagyon nagy hülyeség lenne, mert így nem lehet csapatot építeni. Azt kell elengedni aki szar, meg béna. Egy Ribery, Zé, VB, Schweinsteiger, Borowski, Timoshchuk, Altintop, Kroos középpálya azért elég jó. Ehhez még kéne egy ribery szintű spielmacher akkor kész lenne a középpálya.

kroos 2008.11.21. 09:21:16

látom te sem számolsz ottl-el. majd ugy járunk vele mint troche-val...
süti beállítások módosítása