Ha csak az eredmény számítana akkor senki sem nézne meccset. Ez az ars poetica adta az ötletet, hogy megemlékezzek egy óriási csapat, óriási meccséről. Szeretnék visszaadni valamit (habár mind emlékszünk rá) a 80-as, 90-es évek focijából egy szenzációs mérkőzés által. És hogy a triviálisnak tűnő eredmény ellenére mitől volt szenzációs? Az odavágó eredménye már sokatmondó. Ezt a fajta totális futballt, talán akkor láttuk utoljára. Tovább után Kroos BL emlékezik a kilencvenes évek legnagyobb csapatáról. Esetleg Krzysztof Warzycháról.
1995 decemberében lépett életbe a Bosman-szabály. Ám az Ajax szerencséjére az élklubok megállapodtak, hogy csak következő év nyarán élnek e szabály adta lehetőségekkel. Mert bizony volt ám félnivalójuk. A 95-ös BL győztes csapat átlagéletkora 24 év volt, majd Riijkard visszavonult, így az öregek közül csak Blind maradt (az 1992-es UEFA-kupa-győztes csapatból szintén). Van Gaal visszatért a totális futballhoz, amit természetesen egy 4-3-3 formációba öntött, ami Blind vagy F.De Boer előrelépésével (és a két szélső bekk behúzódásával) egyfajta 3-4-3-ba ment át. A totális futball halálos, ha tudják alkalmazni. Sokak szerint 90 percen keresztül eddig csak a Cruyff-féle Ajax tudta játszani, például az 1972-es BEK döntőben, ami aztán úgy vonult be a történelembe, mint a catenaccio halála. Pedig nem bonyolult. Sőt! Egyszerű. De ahogy Cruyff mondta: Az egyszerű futball a legszebb. De egyszerűen futballozni a legnehezebb. De vissza 96-hoz!
Az akkori történetet a következők írták:
Van der Sar-Reiziger, Blind, F.de Boer, Bogarde-R. de boer, Litmanen, Davids, Finidi, Kanu, Overmars.
Ez volt az alapcsapat.
A gondot Overmars sérülései okozták, aki a szezon felét kihagyta, többek között szemműtéte miatt. A csoportkört veretlenül abszolválták 15-1-es gólkülünbséggel, majd a negyeddöntőben a Dortmundot kettős győzelemmel, kapott gól nélkül búcsúztatták. És jött a Panathinaikosz.
Akkor már elkezdődött valami Hellasban. Csalhatatlan jele ennek, hogy 1994-ben először, kijutottak a Vb-re. Habár ott 0-10-es gólkülönbséggel kizúgtak, na de milyen csoportból?! Batistuta, Maradona, Sztojcskov, Finidi voltak többek közt azok, akik megzörgették a hálójukat. A Panát 6 játékos képviselte, akik pályára is léptek.
Igen furcsán kezdődött ez a sorozat a görögöknek. Első meccsüket Kijevben vívták a Dinamo ellen. Kikaptak 1-0-ra, de később az UEFA megsemmisítette az eredményt és az ukrán klubbot kizárta. Miért? Megpróbálták lefizetni a bírót (Lopez Nieto), és lebuktak. A Kijev helyét az Aalborg vette át. Más kérdés hogy tőlük is sikerült kikapni nyitómeccs gyanánt, de ez volt a csoportban az egyetlen veresége a csapatnak, így jöhetett a negyeddöntő. Az ellenfél a Legia Varso volt. És itt szólnunk kell valakiről, egy lengyelről, aki a Panában játszott. Csupa nagybetűvel: KRZYSZTOF WARZYCHA.
A legjobb spílerje volt a csapatnak, de talán elég, ha csak annyit mondok 390 meccsen 273 gólt ért el a Panthinaikosz színeiben 1989 és 2004 között. Természetesen honfitársainak is bevágott kettőt, és máris az elődöntőbe került a csapat. Tudta van Gaal is, hogy Warzycha játéka kulcskérdés lehet, ki kell kikapcsolniuk az egyetlen éket. A Pana 4-3-2-1-et játszott, amit Juan Ramon Rocha olykor tartalommal is meg tudott tölteni. A görögök kezdője nem volt olyan kőbevésett mint az Ajaxé. A kapuban Wandzik parádézott, előtte Aposztolakisz - Uzunidisz/Kolitszidakisz - J.H Georgiadisz - Kalidzakisz. A középpályán: Borelli – Kapuranisz - G.H. Georgiadisz, majd két árnyékék: Markosz - Donisz/Marangosz és elől Warzycha.
Az előzményeket figyelembe véve óriási meglepetés volt hogy a Pana idegenben bevette az Olimpiai stadion-t. Azért a Porto az Aalborg a Nantes, és a Legia sem egy kategória az Ajaxal. És ne felejtsük, eddig az Ajax veretlen volt a BL-ben !!! Óriási szenzáció. Na ki rúgta a Gólt? Hát persze hogy Warzycha (a meccset Vágner vezette).
Lekezelték a Görögöket? Azt gondolták elég, ha kiküldik a mezt? Nem hiszem, de a lényeg hogy Athénban óriási derbire volt kilátás.
1996, április 17. OAKA Szpirosz Luisz stadion. Természetesen teltház, 74 ezer néző, Garcia Arandára bízták a meccs levezetését.
De! Előtte még mindenképp szólnunk kell valamiről. A meccs előtt van Gaal felolvasott egy, a csapatnak címzett levelet, amit Frank Riijkard irt. Ennek az volt a lényege, hogy ha egy játékost feljogosítják a képességei egy bizonyos eredményre, akkor nem engedheti meg magának a vereséget, és a szurkolókért, Hollandiáért és mindenért, amit az Ajax képviselt kötelező a győzelem. Közhelyszerű, de ennek a levélnek óriási jelentőséget tulajdonított később több játékos is.
Elkezdődik a meccs!
Panathinaikosz: Wandzik - Aposztolakisz, Kalidzakisz, Kolitszidakisz, Kapuranisz
G.H. Georgiadisz, Borelli, Markosz (Lagonikakisz 84.p.) - Donisz, Marangosz (Niobliasz 75.p.) Warzycha.
Ajax: Van der Sar - Reiziger,Blind,F.de Boer,Silooy (Wooter75.p.)- Finidi, R. de Boer, Litmanen, Davids (Scholten 86.p.), Bogarde - Kanu.
Az látszik, hogy Van Gaal okult az első meccs után. Feladta a 3 védős játékra épülő emberfogást, aminek Warzycha kikapcsolása volt a fő indok, plusz az, hogy Overmars sérült volt és Bogarde lépett feljebb. Elméletben így nem volt igazi bal-bekk. De itt jön képbe a veterán Sony Silooy, aki okosan lehozta a balbunkót. És még valami: kihagyta Kluivertet, mert biz ahogy az első meccsen is, ők Kanuval ütötték egymást, mint Gerrard és Lampard. Nyerő húzásnak bizonyult mindkettő.
Most kellene írni a Panathinaikosz taktikájáról, de ez a Verebes - Varga Zoli kettős által vezetett kutatócsoportnak se menne, mert semmi, de tényleg abszolút semmi nem jött át. Kapásból nem volt náluk a labda, habár az első meccsen se; mégis nyertek.
Jött a 4. perc. Szöglethez jut az Ajax. R. de Boer adja be, a hosszún Silooy lekészíti Kanu-nak, aki lő, de Aposztolakiszról levágódik és a lecsorgót Litmanen be-inzágizza.
Ezzel 1-1 összesítésben. De hol van még a vége? A hollandokat nagyon megnyugtatta a gól, mert ezután sokáig nem történt semmi. Tartottak nagyon a meccs előtt attól, hogy nem fogják tudni feltörni a görögök masszív területvédekezését. Aztán az első félidő második felében megint rákezdtek. A mezőnyfölényüket már helyzetekkel is alá tudták támasztani. Háromszor többet birtokolta a labdát az Ajax, és még az első félidőben kihagytak négy ziccert. Litmanen kettőt Bogarde és Davids egyet-egyet. Megváltóként kezelték Garcia Arandát a görögök, mikor lefújta az első félidőt, bíztak benne, hogy tudják rendezni a sorokat.
Itt még csere nélkül próbálta ezt a görögök argentin mestere. De egy cseppet sem változott a játék képe, minden ott folytatódott, ahol az első félidőben abbahagyták. Az Ajax a pálya minden négyzetcentijét uralta, Wandzik pedig élete védéseit mutatta be sorozatban. A görögök erejéből egyetlen kontrára sem futotta.
Pedig egy gól itt még elég lehetett volna nekik. Majd Kalitzakisz elkövetett egy olyan hibát, ami megpecsételte csapata sorsát. Kanu keveredett ki a jobbszélre, beadását pedig amolyan Gyepes Gabi módra elnézte a görög védő, Litmanen pedig 6 méterről nem hibázott. Ez volt a finn 8. gólja a sorozatban, és mivel a döntőben is lőtt egyet (hasonlót, mint e két gólja) gólkirály lett megelőzve Rault és Alex Del Pierót. Itt már 2 gól kellett volna a Panának. Bejött Nioblias majd Lagonikakisz de talán már későn.
Ellenben az Ajax továbbra is brillírozott. Litmanen labdáját Davids centerezte be, R. de Boer fejesét bravúrral védte még Wandzik, de Wooter megelőzve Aposztolakiszt megadta a kegyelemdöfést.
Az álom véget ért. 1971 után nem tudott újra döntőbe jutni Panathinaikosz. (Akkor is az Ajax volt az ellenfél, a kispadon pedig Puskás Öcsi bá’ ült). Az Ajaxot pedig a Juventus várta. Létrejött az álomdöntő!
Kicsit ironikusan megjegyezhetjük Warzycha meccs előtti mondatát :ha továbbjutunk és megnyerjük a BL-t, akkor visszavonulok. Persze a lengyel szövetségben és a Pana vezérkarában volt realitása a dolognak, így a kisebb szívrohamok száma 2,5/négyzetméter volt. Feleslegesen.
Később az Ajaxot darabokra szedték. Pár éven belül 20 játékos hagyta el a klubbot, de csak kevesen tudtak a régi fényükben csillogni. Bergkamp is megégett az Internél és sokan tették fel a kérdést: a tulipán csak holland földben virágzik?
Álomdöntő, de hogyan?
2008.10.23. 19:40 Vendégszerző
111 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr64728621
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.23. 21:39:26
Na még mielőtt, nagyon jó volt ez az Ajax tényleg, de azzal azért nem értek egyet, hogy a kilencvenes évek legjobb csapat lett volna.
Amit nagyon nem szerettem bennük, hogy az ellenfelek támadásait rendszerint taktikai faultokkal akadályozták meg, ez még renben is volna, de ezek a szabálytalanságok sokszor nagyon durvák voltak. A hentes és mészáros munkát Edgar "pitbull" Davids és a De Boer ikrek végezték. A támadójátékuk viszont valóban nagyon attraktív volt.
A kilencvenes évek csapata pedig egyértelműen a Lippi-féle Juve volt, amelyik a '96-os döntőben épp az Ajaxot győzte le, Peruzzival, Ferrarával, "Gepeto" Toriccellivel Jugoviccsal, Dechamps-szal,az abszolut kétlábas futógép Di Livioval, Del Pieroval, Viallival és Ravanellivel és a kispad kopasz Jolly Jokerével Attilio Lombardoval a fedélzeten. A következő két évben ugyan kikaptak a döntőben, de csak még jobbak lettek, hiszen bár elvesztették Viallit, de megszerezték Zidane-t és följött a Primaverából a szárnyait bontogató Vieri is (aki egy szezon után le is lépett, hogy az Atalanta gólkirálya, a későbbi Pippo Mio váltsa). A 96-97-es szezon negyeddöntőjében ez a Juve iskola játékkal verte oda-vissza a fent megénekelt csoda Ajaxot.
Lippi csapata egy árnyalattal eredményesebb is volt Van Gaal Ajaxánál és szerintem a játékuk is volt annyira szép, főleg Zidane megérkezése után.
_benito, szerinted? De ez a kérdésem a további kommentelőköz is. Melyik volt a kilencvenes évek csapata: Juve, Ajax esetleg egy másik?
Amit nagyon nem szerettem bennük, hogy az ellenfelek támadásait rendszerint taktikai faultokkal akadályozták meg, ez még renben is volna, de ezek a szabálytalanságok sokszor nagyon durvák voltak. A hentes és mészáros munkát Edgar "pitbull" Davids és a De Boer ikrek végezték. A támadójátékuk viszont valóban nagyon attraktív volt.
A kilencvenes évek csapata pedig egyértelműen a Lippi-féle Juve volt, amelyik a '96-os döntőben épp az Ajaxot győzte le, Peruzzival, Ferrarával, "Gepeto" Toriccellivel Jugoviccsal, Dechamps-szal,az abszolut kétlábas futógép Di Livioval, Del Pieroval, Viallival és Ravanellivel és a kispad kopasz Jolly Jokerével Attilio Lombardoval a fedélzeten. A következő két évben ugyan kikaptak a döntőben, de csak még jobbak lettek, hiszen bár elvesztették Viallit, de megszerezték Zidane-t és följött a Primaverából a szárnyait bontogató Vieri is (aki egy szezon után le is lépett, hogy az Atalanta gólkirálya, a későbbi Pippo Mio váltsa). A 96-97-es szezon negyeddöntőjében ez a Juve iskola játékkal verte oda-vissza a fent megénekelt csoda Ajaxot.
Lippi csapata egy árnyalattal eredményesebb is volt Van Gaal Ajaxánál és szerintem a játékuk is volt annyira szép, főleg Zidane megérkezése után.
_benito, szerinted? De ez a kérdésem a további kommentelőköz is. Melyik volt a kilencvenes évek csapata: Juve, Ajax esetleg egy másik?
drani 2008.10.23. 21:40:10
nagyon jó cikk, élvezettel olvastam, az elmúlt fiatalságra emlékeztetett :)
egy észrevétel: klubbot helyett: klubot
egy észrevétel: klubbot helyett: klubot
Gotama 2008.10.23. 21:45:25
A 90es évek (első felének) csapata sztem a Milan
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 21:47:00
"A kilencvenes évek csapata pedig egyértelműen a Lippi-féle Juve volt" (popp)
Talán inkább a Londonban győztes Dream Team, a Cruyff vezette Barcelona. Értük meg lehetett szeretni a focit. :-)
Talán inkább a Londonban győztes Dream Team, a Cruyff vezette Barcelona. Értük meg lehetett szeretni a focit. :-)
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 21:52:55
Nekem is elsőre a Milan ugrik be,
a Barca sem volt rossz, de ők ugye bezakóztak egyszer nem is picit,
a Juve 96ban brutál volt, kevesen értik, h 97ben hogyan tudtak kikapni.
engem az sokkolt (talán azért is, mert nem nekik szurkoltam), hogy egyszerűen nem lehetett támadni ellenük, mindig hárman körbevették a labdát birtokló játékost. Idegesített na ;)
vagyis popp,
legalább három, ha nem négyesélyes a kérdésed
a Barca sem volt rossz, de ők ugye bezakóztak egyszer nem is picit,
a Juve 96ban brutál volt, kevesen értik, h 97ben hogyan tudtak kikapni.
engem az sokkolt (talán azért is, mert nem nekik szurkoltam), hogy egyszerűen nem lehetett támadni ellenük, mindig hárman körbevették a labdát birtokló játékost. Idegesített na ;)
vagyis popp,
legalább három, ha nem négyesélyes a kérdésed
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 21:55:54
Persze, a Barca kapcsán mindenki előhozza a borzalmas emlékű athéni 0-4-et. Dehát a nagy csapathoz tragikus bukás is dukál (ezt minimum Arisztotelész óta tudhatjuk). Ki emlékszik arra, hogy a 94-es győztes Milan egy évvel később mit csinált a BL-ben? Ugye, hogy senki sem.
A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.10.23. 22:03:10
Hm, ez inkább illik a népsportba, mint ide...
Titi120 2008.10.23. 22:12:47
Azt hiszem a korábban Pécsen és Kispesten játszó Robert Warzycha testvére a fent említett Pana - csatárnak, eléggé jól nyomta emlékeim szerint ő is (játszott is az Evertonban még mielőtt eljött karriert csinálni az NB 1-be).
Gotama 2008.10.23. 22:13:41
Csöcsön!
"Borzalmas emlékű"? Miről beszélsz??
Ifjúkorom LEGJOBB meccse volt :D Sőt , minden idők egyik legjobb Bek/bl döntője (madrid-franfurt mellett, bár azt nem láttam, dehát 9 gól, Öcsibácsi 4ese...)
"Borzalmas emlékű"? Miről beszélsz??
Ifjúkorom LEGJOBB meccse volt :D Sőt , minden idők egyik legjobb Bek/bl döntője (madrid-franfurt mellett, bár azt nem láttam, dehát 9 gól, Öcsibácsi 4ese...)
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 22:17:46
tíz, mert 7-3
és azért borzalmas, mert a Barca kikapott.
a Csöcsön megszólítás nekem bejön ;)
és azért borzalmas, mert a Barca kikapott.
a Csöcsön megszólítás nekem bejön ;)
Gotama 2008.10.23. 22:21:39
Csöcsön! Mellesleg (:D) egy évvel később is döntőt játszott a Milan...
Na ugye
Na ugye
rexter 2008.10.23. 22:22:30
szerintem meg a bosman szabaly mondjon le. sokkal jobb volt akkoriban a BL, manapsag szamomra egyre inkabb erdektelen az egesz. vagy csak oregszem ?:) egz akkori Juve, Milan, Barca, Real, Ajax, sot Dortmund is oriasi elmeny volt, alig vartuk a meccseket mikor nagyrtikan lathattuk oket a teveben. ma meg a csapbol is ez folyik.
Gotama 2008.10.23. 22:23:18
uff 7-2re emlékeztem, de hát mindegy is
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.23. 22:26:31
A nyolcvanas évek végének Sacchi-féle Milanja szerintem jobb volt, mint Capello csapata, bár a védőnégyes ugyanaz volt. A nyolcvanas évek, sőt az általam látottak közül minden idők legjobb csapata volt Sacchié.
Gotama 2008.10.23. 22:27:28
off
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 22:27:28
Nos, először is, továbbra is Csöncsön vagyok. :-)
Másodszor, a Milan tényleg döntőzött 95-ben, de ki emlékszik arra a meccsre Milan-szempontból?
A 94-es döntő sem a Milanról szólt, hanem a Barcelona bukásáról. (Emlékeztek? A góloknál is Cruyff-ot mutatta a kamera, nem Capellót. Nem véletlenül.)
Harmadszor, össze se lehet hasonlítani, hogy melyik csapat szimpatikusabb. A már akkor is a pénzeszsákján csücsülő Milan, vagy a megtestesült futball-idealizmus, az FC Barcelona?
Forca, Barca!
Másodszor, a Milan tényleg döntőzött 95-ben, de ki emlékszik arra a meccsre Milan-szempontból?
A 94-es döntő sem a Milanról szólt, hanem a Barcelona bukásáról. (Emlékeztek? A góloknál is Cruyff-ot mutatta a kamera, nem Capellót. Nem véletlenül.)
Harmadszor, össze se lehet hasonlítani, hogy melyik csapat szimpatikusabb. A már akkor is a pénzeszsákján csücsülő Milan, vagy a megtestesült futball-idealizmus, az FC Barcelona?
Forca, Barca!
Gotama 2008.10.23. 22:28:43
Bazz extraLOL, eddig MINDIG így olvastam :DDDD SORRY!!!!
Gotama 2008.10.23. 22:30:27
Erre Freud mit mondana? :D
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 22:32:20
nem tudom,
de anyukád helyében átgondolnám a gyerekkorod :)
de anyukád helyében átgondolnám a gyerekkorod :)
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.23. 22:34:11
Csöncsön, Sztoicskovot vagy Romariot esetleg Koemant persze két forint húsz fillérért vette a Barca. Nunez meg legalább annyira basáskodó elnök volt, mint Berlusconi. Erről Maradonát és Schustert is meg lehet kérdezni.
Gotama 2008.10.23. 22:34:52
Azóta röhögök magamon...
popp: egyetértünk
popp: egyetértünk
A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.10.23. 22:35:10
Csöncsön, azért az a Barcelona sem éppen az evangéliumi szegénység hirdetője volt:)
Romanes eunt domus 2008.10.23. 22:36:55
"off
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D "
Sehogy, a mellette elboruló védőről pattant a kapuba.
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D "
Sehogy, a mellette elboruló védőről pattant a kapuba.
Gotama 2008.10.23. 22:41:23
jaja livescore-on már o.g, de közvetlen utána még őt írták ki...
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 22:42:06
Mindegy, akkor is futball-idealizmus! :-)
Amúgy nemigen van olyan klub, amelyet a Milannál jobban utálnék, és ennek egyik gyökere pont a 94-es athéni döntő. Emlékszem, teljesen biztos voltam a Barcelona diadalában, és valósággal sokkolt, hogy ilyen névtelen és érdektelen senkik, mint Massaro vagy Szavicsevics, alázzák a kedvenceimet.
Freud különben biztosan azt is meg tudná magyarázni, hogy egy gyereknek miért a Barcelona, egy másiknak miért a Milan lesz "az első szerelem". Aligha tagadható, hogy mélylélektani okai vannak ennek is. :-)
Amúgy nemigen van olyan klub, amelyet a Milannál jobban utálnék, és ennek egyik gyökere pont a 94-es athéni döntő. Emlékszem, teljesen biztos voltam a Barcelona diadalában, és valósággal sokkolt, hogy ilyen névtelen és érdektelen senkik, mint Massaro vagy Szavicsevics, alázzák a kedvenceimet.
Freud különben biztosan azt is meg tudná magyarázni, hogy egy gyereknek miért a Barcelona, egy másiknak miért a Milan lesz "az első szerelem". Aligha tagadható, hogy mélylélektani okai vannak ennek is. :-)
Gotama 2008.10.23. 22:47:11
Csöncsön! :)
Nem kell ehhez mélylélektan: Marco van Basten...
(A Barca meg a második kedvenc csapatom)
Nem kell ehhez mélylélektan: Marco van Basten...
(A Barca meg a második kedvenc csapatom)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 22:58:24
(Egyébként tök vicces, hogy a poszt az Ajaxról szól, mi meg itt a Barcáról és a Milanról vitatkozunk.) :-)
mann 2008.10.23. 23:13:04
"...névtelen és érdektelen senkik, mint Massaro vagy Szavicsevics..."
Mikor Szavicsevics szögre akasztotta a csukát, két BL trófea azért ott figyelt a polcon. :)
www.youtube.com/watch?v=gel2V4xemHk&feature=related
Mikor Szavicsevics szögre akasztotta a csukát, két BL trófea azért ott figyelt a polcon. :)
www.youtube.com/watch?v=gel2V4xemHk&feature=related
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 23:18:08
Kedves mann, idézett mondatom egy 13 éves Barca-drukker kisgyerek szemszögéből íródott. ;-)
mann 2008.10.23. 23:25:40
Így érthető Csöncsön :)
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 23:35:25
akkoriban még nem folyt ennyire a foci a tévéből, vagyis nem volt ismert mindenegyes focista.
vagyis ez egy igazi HÍR volt, mert Massaro egy volt a kevésből.
most már az is hír lenne, ha Bianchi jönne a Haliba
vagyis ez egy igazi HÍR volt, mert Massaro egy volt a kevésből.
most már az is hír lenne, ha Bianchi jönne a Haliba
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 23:37:09
hja,
amikor a keddi Sportvarázs meg a szerdai SAT1-es erotikus műsor volt a hétvége :)
amikor a keddi Sportvarázs meg a szerdai SAT1-es erotikus műsor volt a hétvége :)
Klárensz 2008.10.23. 23:38:58
volna egy off-jellegű kérdésem:
a Sport1-2 azért nem közvetíti az Uefa-kupát mert nincs meg hozzá a licenszjog vagy xsak mert a darts érdekesebb?
a Sport1-2 azért nem közvetíti az Uefa-kupát mert nincs meg hozzá a licenszjog vagy xsak mert a darts érdekesebb?
Gotama 2008.10.23. 23:42:55
"Dehát a nagy csapathoz tragikus bukás is dukál"
jaja 2005, Isztambul, 2. félidő...
jaja 2005, Isztambul, 2. félidő...
pote · http://nst.blog.hu/ 2008.10.23. 23:49:40
off
popp, ez alaphelyzet.
két csapat van Vazsmegyében: Körmend meg a Hali.
normális, sportszerető ember, aki a 80-as években nőtt fel, nem is veszi számításba a Falcot :)
nekem annyira nem létkérdés a Hali, de ha már magyar csapat, akkor talán ők
(meg bocsi minden falcóstól, ez csak zrika,
de igaz;)
on
popp, ez alaphelyzet.
két csapat van Vazsmegyében: Körmend meg a Hali.
normális, sportszerető ember, aki a 80-as években nőtt fel, nem is veszi számításba a Falcot :)
nekem annyira nem létkérdés a Hali, de ha már magyar csapat, akkor talán ők
(meg bocsi minden falcóstól, ez csak zrika,
de igaz;)
on
Lencse. 2008.10.23. 23:53:37
A Bosman szabály tényleg monnyonle, milyen gyönyörű ez az Ajax összeállítás.
madbalee 2008.10.24. 10:33:22
"Emlékeztek? A góloknál is Cruyff-ot mutatta a kamera, nem Capellót. Nem véletlenül."
Az itt belinkelt Savicevic gólnál pl Capello-t mutatták a gólután
Az itt belinkelt Savicevic gólnál pl Capello-t mutatták a gólután
Count Adyn 2008.10.24. 11:03:30
""off
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D "
Sehogy, a mellette elboruló védőről pattant a kapuba."
Látjátok, már továbbfejlődött, az akaratával rákényszeríti a labdát hogy a védőről is bepattanjon ne csak róla. Hiába, más szint már ez:DD
Superpippo most is vállat kettőt, az első annyira inzaghis volt, hogy nem is értem-láttam hogyan/mivel tette be :D "
Sehogy, a mellette elboruló védőről pattant a kapuba."
Látjátok, már továbbfejlődött, az akaratával rákényszeríti a labdát hogy a védőről is bepattanjon ne csak róla. Hiába, más szint már ez:DD
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.24. 11:35:10
Azért a 90-98-ig tartó időszak szerintem az
európai foci csődje volt.
Nem volt egy igazán fasza BL döntő sem. A Miláné és a Dortmundé is csak azért érdekes, mert meglepetésnek számított az eredmény. Az időszak két vb döntője is arról marad emlékezetes, hogy az egyik gól nélkül lezajlott, míg a másikon Dugarry volt a világbajnok csapat csatára.
európai foci csődje volt.
Nem volt egy igazán fasza BL döntő sem. A Miláné és a Dortmundé is csak azért érdekes, mert meglepetésnek számított az eredmény. Az időszak két vb döntője is arról marad emlékezetes, hogy az egyik gól nélkül lezajlott, míg a másikon Dugarry volt a világbajnok csapat csatára.
bög 2008.10.24. 11:41:07
"Ki emlékszik arra, hogy a 94-es győztes Milan egy évvel később mit csinált a BL-ben"
ez milyen baromság. tisztán emlékszem, hogy pont ellenük nyerte meg az ajax a következő döntőt 1-0-ra kluivert góljával. Arra is emlékszem, hogy a meccsen Simone fehér cipőben játszott, és ilyet azelőtt még soha nem láttam, ezért aszittem mezei edzőcipő van rajta:)))
ez milyen baromság. tisztán emlékszem, hogy pont ellenük nyerte meg az ajax a következő döntőt 1-0-ra kluivert góljával. Arra is emlékszem, hogy a meccsen Simone fehér cipőben játszott, és ilyet azelőtt még soha nem láttam, ezért aszittem mezei edzőcipő van rajta:)))
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 11:50:39
pancho, nem inkább '66-tól tartott '98-ig az európai foci válsága ;-)? Egyébként a vébé-döntők legalja a '90-es volt, a németek győzelem és mexikói Codesal Mendez argentinokat sújtó ámokfutása miatt. Egyébként persze, hogy egy döntőre emlékeznek legjobban egy adott versenysorozatról, szerintem mégis torz képet ad, ha csak ezek alapján ítélünk. Szerintem a Lippi-féle Juventus igenis előre mutató játékkal rukkolt elő. Én nagyon éreztem Lippi taktikai trükkjeit, ahogy váltogatta a pozícióját a két szélső Conte és Di Livio és mikor utóbbi már szétcicánlta a mindkét oldali védőket ,akkor jöhetett a kreatív Lombardo a padról.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 11:51:12
A belinkelt videón Szavicsevics gólja után először valóban Capellót mutatták. Utána meg a többi gólnál én Cruyff arcára emlékszem. Kétségtelen, hogy a '94-es az egyik legdrámaibb BL-döntő volt, a '99-eshez és a 2005-öshöz hasonlítható.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 11:57:26
"Egyébként persze, hogy egy döntőre emlékeznek legjobban egy adott versenysorozatról, szerintem mégis torz képet ad, ha csak ezek alapján ítélünk." (popp)
Bizony, torz képet ad.
A Barcelona 1993/1994-es eredményei a BL-ben:
Barcelona-Dinamo Kijev 4-1, 1-3
Barcelona-Austria Wien 3-0, 2-1
Barcelona-Galatasaray 3-0, 0-0
Barcelona-Monaco 2-0, 1-0
Barcelona-Szpartak Moszkva 5-1, 2-2
Barcelona-Porto 3-0
A Milan ezzel szemben gyártotta a gólnélküli döntetleneket a csoportkörben meg előtte is. Mégis ő nyert, mert egy nap pont jobb volt. Mi ez, ha nem tragédia?...
Bizony, torz képet ad.
A Barcelona 1993/1994-es eredményei a BL-ben:
Barcelona-Dinamo Kijev 4-1, 1-3
Barcelona-Austria Wien 3-0, 2-1
Barcelona-Galatasaray 3-0, 0-0
Barcelona-Monaco 2-0, 1-0
Barcelona-Szpartak Moszkva 5-1, 2-2
Barcelona-Porto 3-0
A Milan ezzel szemben gyártotta a gólnélküli döntetleneket a csoportkörben meg előtte is. Mégis ő nyert, mert egy nap pont jobb volt. Mi ez, ha nem tragédia?...
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 12:04:55
Persze azért a döntő győztese viszi haza a kupát!
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 12:08:19
Mi ez, ha nem tragédia?...
(Az egyik csapat egy éven át lenyűgözi a focirajongókat, a másik meg egy éven át öli a focit, a döntőben mégis az utóbbi nyer.)
(Az egyik csapat egy éven át lenyűgözi a focirajongókat, a másik meg egy éven át öli a focit, a döntőben mégis az utóbbi nyer.)
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.24. 12:21:49
Popp: Köszönöm!
Mindig kurva jót nevetek rajta, ha Di Livio és Torricelli az eszembe jut. Azok a csávók nem tudtak focizni...
Mindig kurva jót nevetek rajta, ha Di Livio és Torricelli az eszembe jut. Azok a csávók nem tudtak focizni...
heinrich · http://nst.blog.hu 2008.10.24. 12:25:03
He te mondod, pancho ;)
Di Livio isten volt. Ja, és Torricelli is.
Di Livio isten volt. Ja, és Torricelli is.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 12:35:50
(Halkan jegyzem meg, hogy az a Juve engem is ámulatba ejtett.)
tb 2008.10.24. 12:37:11
A Marseille-ről hogyhogy nincs említés, mint a 90es évek legjobb csapata? 93-ig Tapie bukásáig a Milan mellett a legjobb volt ez pedig már 1/3 évtized, nem volt ennél tovább a csúcson sem a Juve sem az Ajax
"Codesal Mendez argentinokat sújtó ámokfutása miatt."
ezt 18 éve senki nem bírja megmagyarázni mitől volt ámokfutás? nem inkább az argentin játékosok ámokfutottak? vitatható talán a 11es, de adtak már ilyenért és lehet hogy tényleg az volt, na de ez lenne az ámokfutás? miért nem lehet azt mondani, hogy mindenidők legszarabb argentin válogatottja baromi nagy szerencsének és bírói támogatásnak köszönhetően elvergődött a döntőig, ott meg egy jobb csapat megverte?
"Codesal Mendez argentinokat sújtó ámokfutása miatt."
ezt 18 éve senki nem bírja megmagyarázni mitől volt ámokfutás? nem inkább az argentin játékosok ámokfutottak? vitatható talán a 11es, de adtak már ilyenért és lehet hogy tényleg az volt, na de ez lenne az ámokfutás? miért nem lehet azt mondani, hogy mindenidők legszarabb argentin válogatottja baromi nagy szerencsének és bírói támogatásnak köszönhetően elvergődött a döntőig, ott meg egy jobb csapat megverte?
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 12:45:01
"93-ig Tapie bukásáig a Milan mellett a legjobb volt"
Mi van??!!???
És a Barcelona?...
Mi van??!!???
És a Barcelona?...
Dzsúd Horse 2008.10.24. 12:51:09
"Azért a 90-98-ig tartó időszak szerintem az
európai foci csődje volt."
Vidis szemmel nézve abszolút egyetértek, nem is tudom hány neve volt a csapatomnak akkoriban :)
Ha az eredményességet nézzük szerintem a Milan és a Real voltak a legjobbak, de ha erre az időszakra gondolok egyértelműen a Juve jut eszembe, ők voltak a legjobbak.
európai foci csődje volt."
Vidis szemmel nézve abszolút egyetértek, nem is tudom hány neve volt a csapatomnak akkoriban :)
Ha az eredményességet nézzük szerintem a Milan és a Real voltak a legjobbak, de ha erre az időszakra gondolok egyértelműen a Juve jut eszembe, ők voltak a legjobbak.
montipájton 2008.10.24. 12:59:02
A Milan jobb volt a Barcánál, ha az európai eredményeit nézzük. (89, 90, 94, 95 döntő, miről beszélünk.) A 94-es döntő meg önmagáért beszél, totális taktikai és szellemi győzelem volt egy agyonajnározott Barcelona fölött.
jawbone 2008.10.24. 13:09:32
az a 94es döntö..az tènyleg emlèkezetes marad..többek közt azèrt mert aznap ejjel vettèk el a jogsimat..de erre màr csak nyomokban emlèkszem... szerencsère magàra a meccsre azèrt mèg jobban..csak utàna csusztam meg igazàn...:)
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 13:18:32
tb, valamelyik argentin második sárgáját dumáért kapta, érted dumáért egy vébé-döntőn egy már amúgy is megfogyatkozott csapat ellen. Aztán a tizenegyesnél a labdát érte a tag, de Rudi akkorát homorított, amekkorát még Totti sem mutatott hosszú pályafutása alatt.
Egyébként igazad lenne abban, hogy az utóbbi huszonöt év legszarabb argentin válogatottja lehetett volna, ha nem játszott volna ott tízesben minden idők legnagyobb focistája. De most a kilencvenes évek legjobb európai klubcsapatát keressük kroos állásfoglalása nyomán. Tb, szerinted?
Egyébként igazad lenne abban, hogy az utóbbi huszonöt év legszarabb argentin válogatottja lehetett volna, ha nem játszott volna ott tízesben minden idők legnagyobb focistája. De most a kilencvenes évek legjobb európai klubcsapatát keressük kroos állásfoglalása nyomán. Tb, szerinted?
Titi120 2008.10.24. 13:20:35
Ha már szóbakerült az asztalos, Torricelli nevével fémjelzett Juve, nekem onnan a kedvencem egyértelműen Lombardo volt.
Hihetetlen figura volt, ahogy cingár testével, és kopasz buksijával szaladgált a középpályán, de e mellett úgy emlékszem rá, hogy a labdával is ügyesen bánt.
Hihetetlen figura volt, ahogy cingár testével, és kopasz buksijával szaladgált a középpályán, de e mellett úgy emlékszem rá, hogy a labdával is ügyesen bánt.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 13:21:09
off. az a 94-es döntö - a mezőny legjobbja: Puhl 'ettül szép a fodball' Sándor. on.
andree 2008.10.24. 13:22:52
Szabályosan libabőrös lettem, annyi szép emlék ugrott be. Ahogy körbevették a Juventus játékosai a labdát birtokló embert. Emlékszem még az amúgy tényleg nagyszerű Ajax is szabályosan megfulladt, pedig maga a csapat látványosan, szépen játszott. Amúgy jó kis cikk.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 13:48:03
@montipájton:
Hasonlítsd össze az "agyonajnározott" Barcelona és az általad istenített Milan '93/94-es eredményeit! Segítségül a Barcáéit idemásoltam.
Ordít a különbség.
Játékban meg még inkább ordított.
Nem a Milan javára.
Azt az egy, borzalmas emlékű athéni estét leszámítva.
Hasonlítsd össze az "agyonajnározott" Barcelona és az általad istenített Milan '93/94-es eredményeit! Segítségül a Barcáéit idemásoltam.
Ordít a különbség.
Játékban meg még inkább ordított.
Nem a Milan javára.
Azt az egy, borzalmas emlékű athéni estét leszámítva.
divatdrukker 2008.10.24. 13:56:34
popp: az első kiállítás Klinsmann felrúgásáért, a második a labdát visszaadni nem akaró védő (talán Berthold?) felborításáért volt.
azért amit Maradona sárga lapjánál pózolt a bíró, fejbe kellene érte lőni. "most jól megadtam neked, azt hiszed, rólad szól a meccs? én vagyok itt a főszereplő" - ez volt a viselkedésében
azért amit Maradona sárga lapjánál pózolt a bíró, fejbe kellene érte lőni. "most jól megadtam neked, azt hiszed, rólad szól a meccs? én vagyok itt a főszereplő" - ez volt a viselkedésében
tb 2008.10.24. 13:56:35
popp, értem én, hogy dumáért, nem kell kétszer is elmondani de légyszíves mondd el nekem, hogy melyik volt a dumálás a kettő közül:
www.youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI
amúgy akkor mi van ha ott játszott Maradona? Attól még szarok voltak. A brazilok elleni meccset leszámítva ő is csak szenvedett azon a VB-n
a legjobb csapatok a 90es években szerintem
90-95 Milan
90-93 Marseille
92-94 Barcelona
94-96 Ajax
97-98 Juventus
99 Manchester
www.youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI
amúgy akkor mi van ha ott játszott Maradona? Attól még szarok voltak. A brazilok elleni meccset leszámítva ő is csak szenvedett azon a VB-n
a legjobb csapatok a 90es években szerintem
90-95 Milan
90-93 Marseille
92-94 Barcelona
94-96 Ajax
97-98 Juventus
99 Manchester
tb 2008.10.24. 13:57:15
popp, értem én, hogy dumáért, nem kell kétszer is elmondani de légyszíves mondd el nekem, hogy melyik volt a dumálás a kettő közül:
www.youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI
amúgy akkor mi van ha ott játszott Maradona? Attól még szarok voltak. A brazilok elleni meccset leszámítva ő is csak szenvedett azon a VB-n
a legjobb csapatok a 90es években szerintem
90-95 Milan
90-93 Marseille
92-94 Barcelona
94-96 Ajax
97-98 Juventus
99 Manchester
www.youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI
amúgy akkor mi van ha ott játszott Maradona? Attól még szarok voltak. A brazilok elleni meccset leszámítva ő is csak szenvedett azon a VB-n
a legjobb csapatok a 90es években szerintem
90-95 Milan
90-93 Marseille
92-94 Barcelona
94-96 Ajax
97-98 Juventus
99 Manchester
tb 2008.10.24. 13:57:49
csak egyszer akartam...
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 14:00:10
"nem kell kétszer is elmondani"
Bagoly mondja... :-DDD
Egyébként egyetértek a "legjobb csapatokban", meg abban is, hogy az a 90-es tényleg minden idők legízetlenebb argentín válogatottja volt. A németek teljesen megérdemelten nyerték azt a VB-t.
Bagoly mondja... :-DDD
Egyébként egyetértek a "legjobb csapatokban", meg abban is, hogy az a 90-es tényleg minden idők legízetlenebb argentín válogatottja volt. A németek teljesen megérdemelten nyerték azt a VB-t.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 14:18:35
"www.youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI" - tb, jogos lehet, hogy a Maradona sárga maradt meg és az, hogy egész meccsen úgy viselkedett, mintha róla szólna az az este.
Csöncsön, az lehet, hogy abban az évben nagyon szép sorozatot mutatott be Barcelona, de azon az athéni meccsen óriási taktikai győzelmet aratott Don Fabio I. Johan királlyal szemben. Írtad te is, hogy abban az évben a Milan alig kapott gólt - Tassotti (Panucci), Costacurta, Baresi, Maldini, ugye, oszt még olyan labdaszerzők, mint Albertini és Desailly. Na ebbe a házba akartak berontani nagy garral és Romario, Sztoicskov kettőssel a katalánok, de csak a késbe szaladtak bele.
www.youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI" - tb, jogos lehet, hogy a Maradona sárga maradt meg és az, hogy egész meccsen úgy viselkedett, mintha róla szólna az az este.
Csöncsön, az lehet, hogy abban az évben nagyon szép sorozatot mutatott be Barcelona, de azon az athéni meccsen óriási taktikai győzelmet aratott Don Fabio I. Johan királlyal szemben. Írtad te is, hogy abban az évben a Milan alig kapott gólt - Tassotti (Panucci), Costacurta, Baresi, Maldini, ugye, oszt még olyan labdaszerzők, mint Albertini és Desailly. Na ebbe a házba akartak berontani nagy garral és Romario, Sztoicskov kettőssel a katalánok, de csak a késbe szaladtak bele.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 14:24:09
"Írtad te is, hogy abban az évben a Milan alig kapott gólt - Tassotti (Panucci), Costacurta, Baresi, Maldini, ugye, oszt még olyan labdaszerzők, mint Albertini és Desailly. Na ebbe a házba akartak berontani nagy garral és Romario, Sztoicskov kettőssel a katalánok, de csak a késbe szaladtak bele."
Na igen, "a Milan alig kapott gólt" azt jelenti, hogy meccseik fele abban az idényben (is) 0-0 volt.
Persze nem vonom kétségbe montipájton és Gotama meg a többi Milan-drukker szubjektív igazát. Biztosan sok ember volt, aki a Zenit-Rangers UEFA-kupa döntőn a skótokért szorított.
:-)
Na igen, "a Milan alig kapott gólt" azt jelenti, hogy meccseik fele abban az idényben (is) 0-0 volt.
Persze nem vonom kétségbe montipájton és Gotama meg a többi Milan-drukker szubjektív igazát. Biztosan sok ember volt, aki a Zenit-Rangers UEFA-kupa döntőn a skótokért szorított.
:-)
Gotama 2008.10.24. 15:05:32
Azért a tavalyi Rangerst ahhoz a Milanhoz (ill. bármelyikhez) hasonlítani...LOL
Persze nem vonom kétségbe Csöncsön szubjektív igazát:D
Persze nem vonom kétségbe Csöncsön szubjektív igazát:D
dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.10.24. 15:09:01
Popp. Helyesbítések.
Majdnem lényegtelen, de Lombardót a döntőre sem nevezték. Komoly tervei voltak vele Lippinek 95 nyarán, de a Dortmund elleni győztes edzőmeccsen a nyáron lábtörést szenvedett. A leigazolása után két másodperccel. Onnantól csak statiszta lett, bár voltak jó meccsei.
Vieri nem a Primaverából jött, hanem az Atalantából.
Az Ajax elleni meccs 97-ben nem negyed-, hanem elődöntő volt.
Conte és Di Livio szélsőjátéka össze sem hasonlítható. Di Livio klasszikus szélső középpályás volt, Conte meg jobb oldali belső középpályás, szélsőnek még véletlenül sem nevezném.
Majdnem lényegtelen, de Lombardót a döntőre sem nevezték. Komoly tervei voltak vele Lippinek 95 nyarán, de a Dortmund elleni győztes edzőmeccsen a nyáron lábtörést szenvedett. A leigazolása után két másodperccel. Onnantól csak statiszta lett, bár voltak jó meccsei.
Vieri nem a Primaverából jött, hanem az Atalantából.
Az Ajax elleni meccs 97-ben nem negyed-, hanem elődöntő volt.
Conte és Di Livio szélsőjátéka össze sem hasonlítható. Di Livio klasszikus szélső középpályás volt, Conte meg jobb oldali belső középpályás, szélsőnek még véletlenül sem nevezném.
dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.10.24. 15:15:20
Ha már a 90-es évek Juventusa, egy kis önreklám, de hát sok munka van egy ilyenben és persze soha nem ér véget:
www.dinovercotti.com/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=10&Itemid=62
Lesz majd az 1995-1996-os BL-szezonról is egy ilyen sorozat, az összes meccs percről-percre kivesézve. Csak legyen időm.
www.dinovercotti.com/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=10&Itemid=62
Lesz majd az 1995-1996-os BL-szezonról is egy ilyen sorozat, az összes meccs percről-percre kivesézve. Csak legyen időm.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 15:50:46
Igen, Conte tényleg belső volt. Úgy látszik így kavarognak az emlékek, amelyekre hagyatkoztam, legközelebb csekkolok ;-). Lombardo padról beszállásai a 96-97-es szezonból maradtak meg
keg 2008.10.24. 15:53:03
Azt az egy, borzalmas emlékű athéni estét leszámítva.
Na na, még hogy borzalmas. A legszebb BL döntő valaha. Csodálatos emlék! Sose felejtem el, a nővéremmel és Milan drukker lakótársnőjével néztem végig. Az első félidő után elégedett vigyor ült az arcán én pedig, szomorúan vettem tudomásul, hogy a győzelem elúszott, csak legalább a becsületgól meglegyen...Ami utána jött, azt meg alig hittem, le voltam nyűgözve. Amikor pedig az első félidőben irtó szar Dudek őrületbe kergette kígyótáncával a macskazabálókat, az maga volt a gyönyör. Mondjuk hangosan nem mertem örülni, mert nem illik megbántani egy hölgyet :)
Persze ettől még tény a kilencvenes évek eleje a Milan-é volt de a valóban szenzációs van Basten, Gulit, Rijkard holland hármas nélkül aligha vitték volna ilyen sokra. A legszívesebben azért én is az Ajax győzelemre emlékszem azokból az évekből, pont akkoriban lettem torkig az olasz hegemóniával.
Na na, még hogy borzalmas. A legszebb BL döntő valaha. Csodálatos emlék! Sose felejtem el, a nővéremmel és Milan drukker lakótársnőjével néztem végig. Az első félidő után elégedett vigyor ült az arcán én pedig, szomorúan vettem tudomásul, hogy a győzelem elúszott, csak legalább a becsületgól meglegyen...Ami utána jött, azt meg alig hittem, le voltam nyűgözve. Amikor pedig az első félidőben irtó szar Dudek őrületbe kergette kígyótáncával a macskazabálókat, az maga volt a gyönyör. Mondjuk hangosan nem mertem örülni, mert nem illik megbántani egy hölgyet :)
Persze ettől még tény a kilencvenes évek eleje a Milan-é volt de a valóban szenzációs van Basten, Gulit, Rijkard holland hármas nélkül aligha vitték volna ilyen sokra. A legszívesebben azért én is az Ajax győzelemre emlékszem azokból az évekből, pont akkoriban lettem torkig az olasz hegemóniával.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 16:03:24
"szomorúan vettem tudomásul, hogy a győzelem elúszott"
És ez a csodálatos emlék? Te mazochista vagy, vagy mi?...
Én már addig se szerettem a Milant, most is rühellem őket, de az az este végképp elintézte gyűlöletemet irántuk. Szerencsére idén csak az UEFA-kupában vitézkednek kivénhedt játékosaikkal.
És ez a csodálatos emlék? Te mazochista vagy, vagy mi?...
Én már addig se szerettem a Milant, most is rühellem őket, de az az este végképp elintézte gyűlöletemet irántuk. Szerencsére idén csak az UEFA-kupában vitézkednek kivénhedt játékosaikkal.
keg 2008.10.24. 16:27:47
És ez a csodálatos emlék? Te mazochista vagy, vagy mi?...
Mazochista ugyan már. Hát annál nagyobb volt a katarzis utána, ha simán nyerünk három nullra, az nem ért volna fel ezzel a főnix madár szerű feltámadással, és persze legszebb öröm a káröröm, a digók arcának a látványa... :) Ahhoz csak C Ronaldo arcát tudom hasonlítani amikor magabiztos arrogáns szupersztárból lett zokogó kisfiú azt követően, hogy kihagyta a Chelsea elleni tizenegyeset... :))
Mazochista ugyan már. Hát annál nagyobb volt a katarzis utána, ha simán nyerünk három nullra, az nem ért volna fel ezzel a főnix madár szerű feltámadással, és persze legszebb öröm a káröröm, a digók arcának a látványa... :) Ahhoz csak C Ronaldo arcát tudom hasonlítani amikor magabiztos arrogáns szupersztárból lett zokogó kisfiú azt követően, hogy kihagyta a Chelsea elleni tizenegyeset... :))
keg 2008.10.24. 17:01:44
jaj bazmeg, összekevertem Istambulal, ó mea culpa mea maxima culpa, hülye keleti városok, disznóság, hogy öt éven belül mindkettő BL döntőt játszottak és ráadásul ugyanaz a két csapat. Basszus sürű elnézést mindent vissza, mindent vissza...
rizla 2008.10.24. 17:16:58
:D
azt meg sem merem említeni akkor már, hogy ráadásul nem is a milan-liverpool athénról volt szó, még a végén kinyírnád magad
azt meg sem merem említeni akkor már, hogy ráadásul nem is a milan-liverpool athénról volt szó, még a végén kinyírnád magad
Titi120 2008.10.24. 17:38:47
Conteről nekem csak az maradt meg, hogy az emlékezetesen ratyi Milan - Juve BL - döntőn, az egyedüli értékelhető megmozdulás az ő felső léce volt.
Egyébként eléggé szürke volt még posztjához mérten is, erről mindent elmond, hogy a zebráknál általában Deschampsnak volt a cseréje ...
Egyébként eléggé szürke volt még posztjához mérten is, erről mindent elmond, hogy a zebráknál általában Deschampsnak volt a cseréje ...
Lencse. 2008.10.24. 17:44:47
Torricelli az, aki úgy nézett ki, mintha 1970-ből, a Uriah Heep basszusgitáros posztjáról teleportált volna a pályára, ugye? Kurva nagy fazon volt.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 18:28:24
(Közben rájöttem, hogy keg az isztambuli döntőre gondolt. Az tényleg szép reváns volt a fociszeretőknek sok fájdalmas perset okozó Milanon...)
Igen, Lencse., ő az. :-) Na, azt a Lippi-féle Juvét például (a mindenkori Milannal ellentétben) valóban lehetett kedvelni.
Igen, Lencse., ő az. :-) Na, azt a Lippi-féle Juvét például (a mindenkori Milannal ellentétben) valóban lehetett kedvelni.
drdugo 2008.10.24. 18:56:32
"Azért a 90-98-ig tartó időszak szerintem az
európai foci csődje volt."
jézusom Pancho... : D
persze tudom, Real győzelmek nélkül biztos nem lehetett szép az életed. :)
európai foci csődje volt."
jézusom Pancho... : D
persze tudom, Real győzelmek nélkül biztos nem lehetett szép az életed. :)
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.24. 19:08:31
Olasz csapat leglátványosabban, akkor játszott, amikor Del Piero-Ravanelli-Vialli egyszerre ostromolt!
Én pedig nem láttam csapatot jobban védekezni, mint a Milánt!
Di Liviót pedig nem illik bántani! Meg Ravanellit sem! UFF! :))
Én pedig nem láttam csapatot jobban védekezni, mint a Milánt!
Di Liviót pedig nem illik bántani! Meg Ravanellit sem! UFF! :))
Hispan07 2008.10.24. 19:23:37
szegény Csöncsön, mit össze pöfög a Milan-ra, kiskorában biztos ráesett a fejére egy piros-fekete váza... ;)
dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.10.24. 19:48:27
Aha, Titi.
Conte, az örök csereember Deschamps mögött, aki a cserepadról kiharcolta a csapatkapitányi karszalagot. Teljesen elnyomta őt Deschamps, pályára alig lépett, gólt nagyritkán lőtt.
Conte, az örök csereember Deschamps mögött, aki a cserepadról kiharcolta a csapatkapitányi karszalagot. Teljesen elnyomta őt Deschamps, pályára alig lépett, gólt nagyritkán lőtt.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 20:08:58
@Hispan07:
Jó helyen kapisgálsz, ha a mélylélektani okokat kutatod. ;-)
Jó helyen kapisgálsz, ha a mélylélektani okokat kutatod. ;-)
Oarbeaskoa 2008.10.24. 20:26:59
nem teljesen kötödik a témához, de azért beszúrom hogy a 90'-es évekből nekem szenzációként a 92'-es dán EB győzelem messzemenően kiemelkedik. És ezt annyiféle szempontból ki lehet tárgyalni, hogy csak a szempontok felsorolása megérne egy cikket. Maga az egész EB érdekes volt.
Oarbeaskoa 2008.10.24. 20:29:14
nem teljesen kötödik a témához, de azért beszúrom hogy a 90'-es évekből nekem szenzációként a 92'-es dán EB győzelem messzemenően kiemelkedik. És ezt annyiféle szempontból ki lehet tárgyalni, hogy csak a szempontok felsorolása megérne egy cikket. Maga az egész EB érdekes volt.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 21:15:09
Furcsa, hogy a Borussia Dortmundról mindenki elfeledkezik. Pedig a 90-es évek egyik (ha nem a) legjobb döntőjén zúzták porrá a Lippi-féle Juventust.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.24. 21:39:07
Tény, akkor nyert a Dormund, de hányszor elpakolta őket, amúgy a Juve. Baromi sokszor :)) Az volt, az a korszak, amikor Piero mindenkinek bekanyarintott egy gólt a felsőbe, általában a tizenhatos sarkáról.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 23:19:28
Csöncsön, a Dortmundos okvetetlenkedésedre a te szavaiddal válaszolnék. Ha az egész szezont nézzük, főleg, ha Lippi-féle Juve és a Hitzfeld-féle Dortmund több éves nemzetközi eredménysorát nézzük (a Borussiáé sem volt rossz). Akkor te szavaiddal kell válaszolnom:
"Ordít a különbség.
Játékban meg még inkább ordított.
Nem a Dortmund javára.
Azt az egy, borzalmas emlékű müncheni estét leszámítva."
Egyébként olasz futball szimpátizánsként néztem azt a döntőt is és meg kell mondanom, hogy Del Piero sarkazása nagyon ott volt, de azt is, hogy Kalle Riedle szarjon sünt.
"Ordít a különbség.
Játékban meg még inkább ordított.
Nem a Dortmund javára.
Azt az egy, borzalmas emlékű müncheni estét leszámítva."
Egyébként olasz futball szimpátizánsként néztem azt a döntőt is és meg kell mondanom, hogy Del Piero sarkazása nagyon ott volt, de azt is, hogy Kalle Riedle szarjon sünt.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.25. 09:50:54
popp
Sajnos, Ricken gólja még maradandóbb volt - mármint számomra -, pedig én sem arra szeretnék emlékezni :((
Sajnos, Ricken gólja még maradandóbb volt - mármint számomra -, pedig én sem arra szeretnék emlékezni :((
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.25. 12:25:50
mbemba, szép gólt rúgott Ricken, aki kábé annyi idős, mint Del Piero és akkoriban hasonló kaliberű tehetségként tartották számon, oszt hol van most ő?
Neki csak az gól maradt, Alexnek meg egy szép hosszú életmű!
Neki csak az gól maradt, Alexnek meg egy szép hosszú életmű!
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.25. 12:53:46
popp, nagyon hasonlóan gondoljuk a dógokat, mármint Piero és Rickiboy ügyében
_benito · www.nst.blog.hu 2008.10.25. 16:00:43
popp első kommentjére:
vlsznlg az általam látott legjobb csapat az az ajax volt, bár a rebrov-sevcsenko kettőssel nyomuló dinamo kijev is szépen játszott.
a juve néhány meccsen tudott parádézni, de olyan teljesítményt akkor sem nyújtott soha zsinórban, mint az az ajax. máshogy volt jó az a juve, de lehet, hogy azért emlékszem csak rá másképp, mert az olasz foci szeretetéhez (szerintem) kell bizonyos fokú érettség, és a kilencvenes években én még kisfiú voltam. :)
vlsznlg az általam látott legjobb csapat az az ajax volt, bár a rebrov-sevcsenko kettőssel nyomuló dinamo kijev is szépen játszott.
a juve néhány meccsen tudott parádézni, de olyan teljesítményt akkor sem nyújtott soha zsinórban, mint az az ajax. máshogy volt jó az a juve, de lehet, hogy azért emlékszem csak rá másképp, mert az olasz foci szeretetéhez (szerintem) kell bizonyos fokú érettség, és a kilencvenes években én még kisfiú voltam. :)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.25. 16:12:32
"az olasz foci szeretetéhez (szerintem) kell bizonyos fokú érettség"
Én pont fordítva: régen szerettem az olasz focit, aztán szép lassan elpártoltam tőle. Nagyjából a kilencvenes évek végére, amikor is elkezdett rabul ejteni a spanyol futball. (És ez a rabság a mai napig tart.)
Én pont fordítva: régen szerettem az olasz focit, aztán szép lassan elpártoltam tőle. Nagyjából a kilencvenes évek végére, amikor is elkezdett rabul ejteni a spanyol futball. (És ez a rabság a mai napig tart.)
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.25. 16:26:17
benito Érthető, hogy fiatalon hatott rád Van der Saar magával ragadó figurája, és csak később éreztél rá, hogy Torricelli is egy szerethető valaki.:))
Azt tudom,hogy a Juve-Ajax döntő előtt egy-két hónappal megmondtam, hogy azt az Ajaxszot csak a Juve tudja megállítani. Megállították! Jól tologatták körbe-karikába a labdát, de a Juve letámadta őket. Azóta nem volt olasz csapat annyira kezdeményező.
Köszi Penna Bianca, alias Silver Fox!!
Azt tudom,hogy a Juve-Ajax döntő előtt egy-két hónappal megmondtam, hogy azt az Ajaxszot csak a Juve tudja megállítani. Megállították! Jól tologatták körbe-karikába a labdát, de a Juve letámadta őket. Azóta nem volt olasz csapat annyira kezdeményező.
Köszi Penna Bianca, alias Silver Fox!!
Lencse. 2008.10.26. 18:28:18
Egyébként én 96-ban kezdtem el focit nézni, az első meccs, amit láttam, és nem játszott német csapat, ez a döntő volt. Emlékszem Ravanelli begurított lasztijára, meg arra, ahogy Seedorf Peruzziba bombázta a tizit, a legszebb az volt, mikor Edvin sérülést jelzett, de az olaszok kapura lőttek, ő pedig önfeláldozóan vetődve védett. :)
Igen erős volt különben ez a Juventus, háromszor zsinórban döntőbe jutni nem kis teljesítmény, ráadásul 99-ben is nagyon izgalmas elődöntőt játszottak.
Igen erős volt különben ez a Juventus, háromszor zsinórban döntőbe jutni nem kis teljesítmény, ráadásul 99-ben is nagyon izgalmas elődöntőt játszottak.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.26. 22:57:09
Húúúúú, ez az Edvin-sztori nem ugrott be
Count Adyn 2008.10.26. 23:23:56
A 90 es években énis kisfiú voltam, ment is a suliban a téma, volt Ajaxos meg Juvés szekció:DD
Lencse. 2008.10.26. 23:39:00
Az általános iskolai osztályban tízen voltunk fiúk, én bayernes voltam, mindenki más manchesteres. Komoly hőstett volt a döntő másnapján bemennem.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.27. 00:11:34
Lencse gondolom a kilencvenedik percben még tervezgetted, hogy fogod alázni az Unitedes cimboráidat :-D. Bár a United sem a szívem csücske, mégis óriási katarzis volt látni a Bayernt úgy szopni, ahogy nyerni szoktak.
kroos 2008.10.27. 07:49:03
Nehéz dönteni ha ezen idöszak legnagyobb csapatát keressük.
A milan tasotti-baresi-costacurta-maldini-desailly-albertini zonája szenzácios volt.
A Cruiff-féle Barca egyérintös játéka+ a pre pirlo alias guardiola bevezetés nem különben.
A juve dinamizmusa,és igen torichellivel meg Di livioval szintén.De az Ajax szerintem mégis más.
Olyan futbalt játszottak amit azota soha senki.És attol tartok nem is fog.Mert jó védelmek azota is születtek,nagyszerü dinamikus középpályák is.
Megalkuvás nélküli futball,viszont hiánycikk.
A milan tasotti-baresi-costacurta-maldini-desailly-albertini zonája szenzácios volt.
A Cruiff-féle Barca egyérintös játéka+ a pre pirlo alias guardiola bevezetés nem különben.
A juve dinamizmusa,és igen torichellivel meg Di livioval szintén.De az Ajax szerintem mégis más.
Olyan futbalt játszottak amit azota soha senki.És attol tartok nem is fog.Mert jó védelmek azota is születtek,nagyszerü dinamikus középpályák is.
Megalkuvás nélküli futball,viszont hiánycikk.
kroos 2008.10.27. 10:04:54
popp..,,azzal azért nem értek egyet, hogy a kilencvenes évek legjobb csapat lett volna. "
ki állitotta egyébként ezt?
ki állitotta egyébként ezt?
kroos 2008.10.27. 12:24:49
Nem ez volt a célom hidd el...
ha azt nézzük hogy ki mennyivel járt a világ elött akkor valoban a Sacci-féle Milan viszi a pámát....
ahogy a maestro mondta a 90-es VB után..a csapatom 15 évvel elözi meg a világot.
ha azt nézzük hogy ki mennyivel járt a világ elött akkor valoban a Sacci-féle Milan viszi a pámát....
ahogy a maestro mondta a 90-es VB után..a csapatom 15 évvel elözi meg a világot.
Utolsó kommentek