Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Már megint...

2008.09.10. 12:50 donnelly

Mi is nehezen tudtuk túltenni magunkat azon, hogy a fiatalok beleszaladtak a késbe Belgrádban, ez talán írásunkon is látszik, de hát nehéz egy ilyen esemény után a magyar labdarúgással foglalkozni. Hogy ne mindenki kesernyés szájízzel, eleve félrészegen bontogassa a szotyoládét meg a sört a meccs előtt, hanem már délután a kezdő sípszóra várva, vérszomjasan nézze az órát, a túloldalon írunk pár sort arról, hogy soron következő ellenfelünket miért lenne nehéz, és miért lenne nem annyira nehéz legyőzni Stockholmban.

Hivatalos név: Konungariket Sverige [kónüngríket szverje] - Svéd Királyság
Himnusz: Du gamla, du fria [dü gamla, dü fría] - Te ó, te szabad
Király: XVI. Károly Gusztáv

A svédek már több, mint 9 millióan vannak, tehát nemsokára utolérnek minket. A HDI-mutató alapján Svédország csak a hatodik a világon, vagyis sokkal szarabb náluk élni, mint Izlandon, Norvégiában, Ausztráliában, Kanadában vagy Írországban - mi ebben a rangsorban a 36. helyen állunk, a többi csoportbéli ellenfél: Dánia (14.), Portugália (29.), Málta (34.), Albánia (68.)

Svédországból származik az angol nemzeti eposz, a Beowulf főhőse. A gautok királya a dél-svédországi Götlandban élt - a gautokat egyébként szokás keverni a gótokkal és a jütökkel is, mindkét törzs szintén a környékről ered.

A kizárólag barátságos labdarúgómérkőzésekkel foglalkozó örökranglistán hazánkat csupán Anglia és Svédország előzi meg. De mivel ez vérre és pontokra menő csata lesz, ennek most semmi jelentősége.

A svédek első mérkőzésükön 1908 nyarán fogadták Norvégiát és gondolkodtatták el egy 11-3-as különbségű mérkőzésen. (Majd őket egy angol amatőrválogatott ugyanabban az évben 12-1-el küldte haza Londonból, ez a legnagyobb vereségük.) A legnagyobb győzelmeik: 12-0 Lettország ellen, 1927-ben, illetve ugyanennyi Korea ellen 1948-ban - ez utóbbi a londoni olimpia keretein belül esett, mely tornát meg is nyerték a kék-sárgák.

Az 1958-as hazai rendezésű VB-n elért ezüstérem egyébként a legnagyobb sikerük - ezen a tornán a Final Four utolsó, Brazília ellen 5-2-re elvesztett összecsapáson Vavá és Pelé is két gólt szerzett, pedig a 4. percben a hazaiak vezettek...
A brazil-svéd egyébként a labdarúgó VB-k történetének leggyakoribb párosítása, a modern idők legklasszikusabb tornáján, a '94-es amerikai seregszemlén kettő is volt belőle: a csoportban 1-1 lett az eredmény - az öt dugóig jutó Kenneth Andersson (nála csak Sztoicskov és a Kamerunnak ötöt zúzó Salenko szerzett több gólt) vezető gólját Romário egyenlítette ki, majd az elődöntőben Romário góljával 1-0-ra nyertek a kávé- és futballexportőrök, a skandinávoknak pedig maradt a másnapos Bulgária bedarálása és a bronzérem.

A svédekkel kb. minden második selejtezőciklus során egy csoportba kerülünk, de Stockholmban utoljára Kenő szerzett gólt magyar játékosként 2002-ben (1-1), a visszavágón a következő év tavaszán pedig Lisztes szerezte meg utolsó gólunkat Svédország ellen (1-2). Legutóbb Ibrahimovic lőtt lehetetlen időben, lehetetlen szögből lehetetlen gólt Király Gabinak a Puskás Ferenc stadionban, az odavágón pedig kaptunk egy sima hármast - ez volt Gyepes karrierjének csúcsmérkőzése. Utoljára 1995-ben vertük meg a svédeket Pesten (igen, az a Halmai-féle dolog) - ez volt annak a mérkőzésnek a visszavágója, melyen Brolin térde és karrierje ment a levesbe...
Az eddigi mérlegünk 39 mérkőzésen 16 győzelem, 10 döntetlen és 13 vereség.

Ha nem vigyázunk, a svédek visszahozzák a jól ismert, 3-5-2-es felállást, a franciák ellen ugyanis ezt alkalmazták múlt hónapban, 3-2-es szopó lett a vége. Most Sanyi gurít nekik hármat, így elgondolkodnak, hogy érdemes-e a futballbarbárok az Udinese és a Derby County kedvenc formációját erőltetni. Erre - mármint Sanyi triplázására - meg is van az esély, hiszen a generációváltást ímmel-ámmal végrehajtó skandinávok (magyarul, csak azt nem hívják be, aki tényleg visszavonult a válogatottságtól, de néha még azt is) Albániában 0-0-al kezdtek. Bár ezzel az eredménnyel lehet, hogy mi is megelégednénk, de a Råsunda stadion - ezúttal nem megtöltött - lelátói előtt kell bizonyítanunk, hogy kinőttük a skandináv-allergiát, és nem fossuk össze magunkat helyből, ha meglátunk pár magas szőkét baltával.

(A legtrükkösebb névről, annyit, hogy Källström nem [csellsztrőm] és nem is [kállsztrőm], viszont inkább [tyellsztröm], de persze ez sem az igazi.)

318 komment

Címkék: d magyar válogatott beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr48657042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drdugo 2008.09.10. 22:40:08

Albánia közben 3-0-ra megy Málta ellen.
nagyon kemény lesz nekünk Albánia is...

A Litvánokról példát vehetnénk. Senki se számolt velük, abszolut underdog csapat, és mégis két forduló után hibátlanul vezetik a csoportjukat. Ráadásul nem is kis győzelmeket arattak...

Legalább a Dánokat megvertük volna, akkor most mindenki mosolyogna, így viszont megint nem jutottunk egyről a kettőre.

rizla 2008.09.10. 22:41:19

nera: a svédek sosem mutattak semmi érdekeset, mióta én focit nézek. csak ismételni tudom magamat, már az EB-nél leírtam. mindent elárul róluk, hogy egy 40 felé lépegető veterán számít a legjobb játékosuknak egy bosnyák mellett.
feleannyi ötlet sincs a játékukban, mint amit akármelyik magyar középpályás a vérében hordoz, de egyszerűen tökéletes katonák. mi meg nem is lehetnénk messzebb ettől a kategóriától.

BruceWayne 2008.09.10. 22:43:15

rizla: a bal oldalt nem vele kapcsolatba említettem, csak már kezdtem új mondatot... az ívelés szép volt, a lövés közepes, voltak szép passzai, de ha a 90 percet nézzük erősen lerontja a 2. félidei teljesítménye, de lehet csak én vagyok szigorú, mert bennem volt még a dán meccsen nyújtott teljesítménye is, a 2 meccsen azért voltak olyan rossz passzai meg megoldásai... igazából az eszembe jutott még a meccs alatt az is mikor a görögök ellen egyedül vitte kapura és elkúrta :-F
szóval kicsit kritikus voltam vele szembe, de akkor is többet várnék tőle már egy ideje, lehet a favágóshipbe töltött x év nem tett jót neki

rizla 2008.09.10. 22:47:15

rendben, szerintem is jobb volt régen gera, még a PL-es idénye környékén, aztán volt az a hosszú sérülése, és igazából tényleg a régi sosem lett. de akkor is egy megbízható játékos, és ma is az volt. ha a meccs egészét nézem, jó talán tényleg nem, de azért ne szarozzuk már, amikor az első félidőben ekkora vízben-sárban halálpontos elegáns körömpasszokkal alázta a svédeket, és szinte nem is veszített labdát.

a dánok ellen sem volt rossz szerintem, bár azt nem tv-ben néztem, úgyhogy ezzel nem vitatkoznék.

BruceWayne 2008.09.10. 22:48:14

huszti meg hajnal nagyon fasza, nekem annyi bajom van csak velük hogy 1,50 mind a kettő, oszt sokszor olyan rövideket ívelnek, meg kapura is gyengén lőnek. vadócz is jött üresen, jön a zsír labda erre egy hoki belsőzés.... meg huszti is a dánok ellen. az egy dolog ha nem tudunk lőni, de nem is merünk :-)

na mindegy ma 50 percig mi fociztunk, de megint megszívtuk, 2-4 pontunk lehetne, van 1. látszik a fejlődés, de azt nem látom ki oldhatná meg majd a csatárkérdést és ki lehetne Juhász párja középen....

rizla 2008.09.10. 22:51:43

én látom. németh, tímár. jövő őszig be lehetne építeni némót, akkor jönnek csak ugye a portugálok, meg újra a svédek asszem.

egyébként sanszos, hogy a beadások azért tűnnek olyan szarnak, mert senki sem mozdul rájuk normálisan középen. ugye egy dolog veszélyesen csavarni, de a támadónak is meg kell vernie a védőjét, hogy hozzáférjen. a két meccsen összesen volt vagy 40 beadásunk, és egyikből sem lett kapu felé tartó helyzet, ennyire azért nem lehetnek bénák hajnalék

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 22:52:04

Mennyire váteszi egyébként, hogy az egyébként meccs előtt kelt poszt címe: Már megint.....

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:53:30

rizla

eleve halott ötlet részünkről a dánok és a svédek ellen az ívelgetéseket eröltetni.

rizla 2008.09.10. 22:57:36

na ja. most is akkor voltunk a legjobbak amikor kigurigáztuk lövésig. ezt meg kell csinálni többször, aztán csak beakad az egyik.

BruceWayne 2008.09.10. 22:58:53

bedobás: főleg ha laposak is....

rizla: tímár oké, de némethnek ahhoz játszani kéne. hiába van kint 20-30 játékosunk a jobb bajnokságokba ha a padot koptatják vagy a tartalékba vitézkednek...hiába a küllföldi szemlélet meg a profi edzésmódszer ha valakinek nincs meccsrutinja

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:01:31

az az egy félelmem van, hogy ha nem oldjuk meg gyorsan a csatárkérdést, akkor előbb-utóbb a középpályásainknak is elmegy a kedve a játéktól.

és én aztán tényleg nem akarom bántani Sancit, de nekem fizikai fájdalmat okoz nézni a játékát. utoljára talán Horváth Ferike látványától szenvedtem ennyire.

rizla 2008.09.10. 23:01:31

németh rendszeresen játszik a reservesben. az nb1nél csak nem szarabb.

JokerZ 2008.09.10. 23:02:31

Switzerland 1 - 2 Luxembourg

Ezt vágtátok srácok? Jesszusom...

rizla 2008.09.10. 23:04:12

luxemburgtól nagyobb égés szopni mint máltától

BruceWayne 2008.09.10. 23:04:48

hát Rudolf is itt tolja osz' mégis milyen jó volt, bár ő is padozott külföldön vagy 2-3 évet

rizla 2008.09.10. 23:06:45

ezért mondom, hogy németh is simán jó lehet. mondjuk én nem úgy gondoltam, hogy mostmindjárt. azért írtam, hogy jövő őszre.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:18:27

hát nem tudom, ha pl. az angolok kényszerhelyzetben kivitték egy VILÁGBAJNOKSÁGRA a 17 éves (Némethnél fiatalabb) Walcottot az Arsenal Reservesből, akkor talán mi is megkockáztathatnánk egy lassan 20 éves Némethet. és de, MOST MINDJÁRT.

rizla 2008.09.10. 23:20:48

rendben, legyen meg a te akaratod, már hívom is koemant :(

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 23:24:52

Gerát nem ér fikázni, elég komikus dolog őt játszatni Mracskó egykori posztján 3-5-2 mellett...

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.09.10. 23:29:15

Amúgy Sanyi magához képest világklasszis teljesítményt nyújtott, hiszen nem kapott lapot:)))

rizla 2008.09.10. 23:30:10

azért a két svéd gólt leszámítva kellemes dolog visszagondolni erre a meccsre. hogy etettük már a favágókat az első félidőben, atyaég. a világ, és az elcseszett országunk igazságtalansága, hogy ilyen viking taplók előrébb jutottak a világ futballjában, mint mi.
hisztinek meg sürgősen le kéne lépnie valami jobb csapatba, mint a villamososok, és játszania.

corporal clegg 2008.09.10. 23:34:18

Egyetértek rizlával a "viking tapló"-kat leszámítva - az európai típusú képviseleti demokrácia alapvető intézményei a viking kori skandináv államokra vezethetőek vissza:)))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:35:14

Ha már az angolok és Walcot feljött: az immár 19 éves (Németh is annyi, nem?) Theo ma este hármat hintett a horvátoknak zágrábban. Krisztián? Most?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:36:13

Igaz, Walcott most az Arsenal felnőttben kezdő, Németh meg (remélem: még) nem az a Pool felnőttben. De akkor is.

rizla 2008.09.10. 23:39:32

nem mondod, hogy walcott hármat lőtt. egyébként az ő esete más azért, mert már a második szezon óta rendszeresen játszik a felnőtt(?) arsenalban.

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2008.09.10. 23:40:38

POR-DEN 2-2, uccsó 6 percben 3 gól.. :D

rizla 2008.09.10. 23:41:51

ennyit a "gyenge" dánokról, akiket meg KELL verni

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.10. 23:42:37

Észrevenni, h Vanczák nem hibázott legalábbis, amikor néztem. Juhász zseniális, Gera miért nem cselezel?? Kicsivel több karakter van, vagy Dárdai fiatalabb, akkor lenne itt jövő.
Gera, te pedig, ha nem cselezel, akkor legalább ne öregedj!

Megnézni a jútyúbon De Rossi első gálját!

rizla 2008.09.10. 23:45:31

huszti belövi a kihagyhatatlant a dánok ellen, ma pedig nem hagyunk ki fél percre, és vezetnénk a csoportot basszátok meg :((

Romanista 2008.09.10. 23:45:49

lényeg hogy megint jópáran jó csúnyán összevesztetek miközbe szépen kikaptunk.
a szépen kikaptunk nem ironikus. ez jó volt fiuk, lesz még jobb is de ha nem akkor ilyen legyen.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:49:58

"...vezetnénk a csoportot basszátok meg"

a húszforintos kérdés:

így most kik vezetik? :D

rizla 2008.09.10. 23:50:35

albánok szerintem, jobb gólkülönbséggel, mint a dánok.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:52:39

@ rizla: a jó angolok a bosszúvágytól és capello ostorától megbokrosodtak és 1-4re gyakták Bilic embereit, úgy hogy egy 11-es-gyanús szitut nem kaptak meg és egy góljukat érvénytelenítették. Walcott konkrétan a mennybe ment, Rooney is betalált..... Szerencsére egy órával később kezdtek, mint mi, így egy részét tudtam nézni p2pn...

De ez itt teljesen off, elnézést érte, nem is hoztam volna fel, ha nem jön elő németh és az ő 19 éve...

BruceWayne 2008.09.10. 23:52:50

durva ez a 3-2, valahogy éreztem hogy nem lesz ez sima hazai, bár nem mertem volna megtenni :-)
/nyomtam rá egy 2,5 gól felettet 2.00-ás oddsal, de már bukó sajna :-)

hogy a sportfogadás vonalat is erősítsük :-)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.10. 23:54:55

azt hiszem, nagyon régen láttuk így játszani a magyar válogatottat. nem arról van szó, hogy brillíroztunk, de győzni akartunk, és ez mindennél többet mond a mi helyzetünkben.

csak gratulálni tudok a csapatnak. koeman meg egy tökös faszi, ha szar is a haja :)

rizla 2008.09.10. 23:57:59

nem örülök azért a többi eredménynek. eddig jónak tűnt a sorsolásunk, de így meg fos lesz. az albánok lendületet vettek, és jó eséllyel csak addigra fog kifulladni, mire rajtunk már túl lesznek.

macca17 2008.09.10. 23:59:04

ez az etettük a favágókat olyan savanyú a szőlő duma. erre szokták mondani, h nézz az eredményjelzőre. a harmadik félidőt mindig megnyerjük, ettől aztán úgy tűnik, h a meccset is.
más. mondjuk a közvetítésben engem inkább az olyan megjegyzések zavartak, h ha száraz lett volna a fű, biztosan jó lett volna a labda.
a kiváló magyar futballhagyományok téveszthetnek meg sokakat. sokkal nagyobb alázattal kellene viseltetni a futball iránt. mind a kommentátorok, mind a vezetők, mind a játékosok részéről.
és persze elismerem: voltak szép megoldásaink, jö 5-10 perceink. de emléxik még vki arra az időszakra, amikor mindig az volt a duma, h 60-70 percig nagyon jók vagyunk, csak az a fránya utsó 20-30p, ha azon tudnánk javítani...
némethet azért én is kipróbálnám :) veszteni nem veszthetünk sokat

rizla 2008.09.11. 00:01:37

miért lenne savanyú a szőlő? előzetesen pontosan ezt az 1 pontot tippeltem a két meccsre, és gondolhatod, nem a svédre gondoltam azalatt az 1 alatt.

"sokkal nagyobb alázattal kellene viseltetni a futball iránt. mind a kommentátorok, mind a vezetők, mind a játékosok részéről."

nem értem hol hiányzott az alázat a játékosokból MA.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.11. 00:02:42

Ja, amiről még nem beszéltünk: engem Babos meggyőzött. Jó tudni, hogy lehet rá számítani.

rizla 2008.09.11. 00:03:31

engem is meggyőzött volna, ha nincs benne a gólban, nagyon faszul jött ki.

macca17 2008.09.11. 00:08:06

igazad van, ma inkább a kommentátorból hiányzott :)
nekem erős ez az etettük őket szöveg, mert azért annyival nem voltunk jobbak, khm, h finoman fogalmazzak. ha meg nem ez a helyzet, akkor meg minek? ők is mondhatnák uezt: rúgtak két formás gólt, mi meg csak egy formásat, oszt nyertek.

macca17 2008.09.11. 00:09:30

igen, és volt még egy uailyen kimozdulása: akkor mázlija volt, mert pár centivel elment a svéd feje fölött a laszti, és így le tudta húzni

BruceWayne 2008.09.11. 00:10:06

összehoztunk nekik két gólt, amúgy semmi mást nem csináltak 90 perc alatt

rizla 2008.09.11. 00:13:47

én azt írtam, az első félidőben etettük őket. és igazam is van. a magyarok fociztak, a svédek nézték. mondom, lehetünk akármilyen szar sportemberek, és akármekkora lúzerek, akkor is itt van több tehetség. de tudod mit, igaz, savanyú a szőlő, úgyhogy az ember megkeresi rajta azt a kevés édesebb szemet. a mai meccs egyik fele ilyen volt.

a kommentátorból meg nem az alázat hiányzott, hanem a hozzáértés, de ez nem újdonság.

mook 2008.09.11. 00:15:54

Szevasztok.
Valaki emlékeztessen már lécci, hogy tétmeccsen mikor játszottunk ennyire jól.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:19:01

rizla, lelkesedni van miért, de a továbbjutásban reménykedni teljesen felesleges.

az első gól vanczáké, nem babosé, oda nem érhetett ki, és ha bent marad, akkor sem tudja megfogni (bár arra több esélye lett volna).

mook, szerintem a svédek ellen otthon, amikor 2-1-re kaptunk ki. (jéé)

rizla 2008.09.11. 00:20:50

görögök ellen decemberben elég jók voltunk, buzsáky onemanshow, majd a szokásos két fasz gól.
bosnyákok ellen is jól ment, bár ott a 2vel kevesebb kapott gól ellenére sem volt ilyen stabil a védelem.

egyébként a norvégok elleni 4-0 alkalmával is hasonló volt a forgatókönyv odakint. az elején mi fociztunk, aztán az ellenfél talált egy gólt, és vége, indult a görcsölés. persze mindenképpen haladás, hogy most sokkal tovább húztuk, és a két kapott gólból csak az egyik volt potyaízű.

rizla 2008.09.11. 00:21:38

benito: ne sértődj meg, de te hülye vagy? hol beszéltem továbbjutásról?

habitang · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:37:17

mook,

lehet, hogy sokan ezzel vitatkozni fognak - főleg, mert nem lőttünk gólt -, de annyira jól, és kiegyensúlyozottan (6-7 jó passz az ellenfél térfelén??), mint az első félidőben, utoljára akkor, amikor Kipu kettőt vágott Konciliának Bécsben. Más kérdés, hogy akkor egy egész meccsen keresztül "kitartottunk", és volt csatárféleségünk is.

drdugo 2008.09.11. 00:38:05

huh, de kiegyensúlyozott lesz ez a csoport, a dánok robbantottak portugáliában. ennek személy szerint örülök, szimpatikus válogatott vt. mindig is, remélem most ők lesznek az egyik továbbjutó. nem gondoltam volna tőlük ekkora feltámadást, bár lehet, hogy direkt lazsálták el ellenünk. 1 pont is elég volt nekik, és jól rá tudtak pihenni a nagy csatára.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:44:52

nem vagyok sértődős.

az elhullajtott pontokon rágódsz, ebből mertem következtetni.

rizla 2008.09.11. 00:46:34

úgy emlékszem elmentetted a rögtönzött kis selejtezőbélihelyezés-táblázatomat, kapd most elő.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:53:08

csak arra emlékszem, mit ígértél, ha továbbjutunk. (mondjuk az ígéret alapján te sem nagyon bízol benne)

jó éjt, jó szurkolást

Dzsúd Horse 2008.09.11. 05:19:28

"Nerazzurri 2008.09.11. 00:10:06
összehoztunk nekik két gólt, amúgy semmi mást nem csináltak 90 perc alatt"

Mintha gólra játszanák ezt a foci nevű valamit...

Az első gól után úgy összezuhantunk mintha 5öt kaptunk volna, pedig nem volt egy júnevervolkalón hangulat a stadionban. Vaktába rúgdostuk a labdákat, a passzolás se nagyon ment. Valakik jót látnak majd a meccsben, én ezt. A mai, és a belgrádi utánpótlás meccs után megállapítható, hogy a kitartás nem az erényünk, kár. Öröm az ürömben, hogy elindult valami, csak az a baj hogy Várhidi idején is itt tartottunk, és gyanítom hogy az albán vonat átmegy rajtunk, de ne legyen igazam.

Dzsúd Horse 2008.09.11. 05:29:05

Litvánia amúgy szépen csöndben futballnagyhatalom lett ? :) Pedig szegény sógorok, azt hitték, hogy náluk már nincs is jobb a francia verés után..

szferi 2008.09.11. 07:31:48

Nincs időm elolvasni az összes kommentet, de szerintem egy mentálisan is erősebb, jobb kerettel rendelkező ellenféllel szemben végig becsülettel helytálltunk, gólt is rúgtunk, vezettünk több szép támadást. A két gól előtt nem volt ordító hiba, inkább csak kihagytak a mieink, ez megbosszulta magát, de ennyi benne volt a svédek játékában, még ha önmagukhoz képest haloványak is voltak. Mi viszont kihoztuk a meccsből amit lehetett, a mi játékunkban is benne volt a gól, szép teljesítmény, bravó!!!

Többi eredményhez, az északi csapatok lelkes szurkolójaként kifejezett örömmel tölt el a portugálok veresége, remélem nem jutnak tovább. Hasonlóképp örülök az angolok győzelmének, és a finnek döntetlenjének - náluk tényleg történik valami, ilyen szar liga és a gyenge keretük dacára nem akármilyen eredményeket mutattak a legutóbbi selejtezőben, úgy látszik ezt most is folytatják. Svájcot meg luxemburg verte otthon, nekik is meglett a maguk máltája :)

kroos 2008.09.11. 07:38:27

Most akkor lehet visszavonni azt a mázsa szart amit tegnap osszehordtak egyesek..

kardinálispinty 2008.09.11. 07:52:07

Kedves Rizla!

A világ legrégibb parlamentje a viking taplóké (Izlandon van). Régebbi, mint a magyar államalapítás. Vagyis náluk demokrácia volt, amikor nálunk még törzsi villongások meg nomád kumiszvedelés. Minden további hozzászólásod kb. ennek a színvonalán értékelve. Tisztelettel: András

szferi 2008.09.11. 08:11:21

Rizla: "bosnyákok ellen jók voltunk"

Hát, ha az itthoni meccsre gondolsz, akkor ritka szarok voltunk, ahogy az ellenfél is. Gyermeteg védelmi hibák sorozatát mutatta be mindkét csapat, a kialakult összes ziccer a két oldal csatárainak vígjátéki szerencsétlenkedése miatt maradt ki. Lehet hogy a tévén ez nem jött át ennyire, de nagyon alacsony volt a színvonal, és az iram is, az emberek a 75. perc tájékán már szállingóztak ki a stadionból.

Apropó, TUDJA VALAKI HOL RENDEZZÜK AZ ALBÁNIA ELLENI MECCSET???

szferi 2008.09.11. 08:18:48

És őszintén remélem, hogy Koemannal csináljuk végig ezt, és a következő selejtezősorozatot is.

Matfu 2008.09.11. 08:23:29

Hát azért nem vennék mérget arra a demokráciára mondjuk 1200-ban...
Khmm

szabika 2008.09.11. 08:39:47

Az a nagy büdös helyzet, hogy bármennyire szeretnénk (bocsi a többesszámért), de amíg Németh nem játszik egy szezonban legalább 25-30 tétmeccset (na jó, lehet reserve is), addig nem tud igazán hasznára válni a válogatottnak. Tavaly hány meccset is húzott le Liverpool-ban?

szferi 2008.09.11. 08:43:53

OFF: Röviden, nem volt az a mai értelemben vett demokrácia, de a klánok vezetői, prominens tagjai időszakonként összeültek, itt hoztak törvényeket, döntöttek politikai kérdésekben, és bíráskodtak is. A meghozott döntések aztán kötelező érvényűek voltak minden klán minden tagja számára. A kezdeti időkben, a birodalmak kialakulásáig a viking kiskirályok is csak elsők voltak az egyenlők között, a helyi "parlament" bármikor leültethette őket a trónról, ha akadt eléggé befolyásos ember a helyükre. Persze náluk is a legerősebbek akarata érvényesült, gyakran a többség ellenére, de egy "modern" demokráciában is ez van, csak rejtettebb formában. ON

szabika 2008.09.11. 08:44:59

Matfu, az izlandi parlamentet 930-ban alapították... Na jó, nem hiszem, hogy frakciógyűlés, meg bizalmatlansági indítvány is volt...:)

szferi 2008.09.11. 08:54:27

Ez a Németh kérdés tényleg érdekes, 20 éves, és korosztályosban játszik. A sport1-2 tavaly adott pár ilyen meccset, hát nem voltam elhalva a színvonaltól. Nem hiszem, hogy sokat tudna hozzátenni a válogatott játékához 90 percen keresztül, mindenesetre 15 - 20 percekre be lehetne tenni kipróbálni, + szokhatná a csapatot, a válogatott tétmeccseket. Egyébként innen magyarországról szerintem a tehetségét is nehéz megítélni, egyrészt mert nincs szem előtt, másrészt a bajnokság miatt amiben játszik. Nyilván az egyik legtehetségesebb magyar fiatal, de ezt én legalábbis nem tudom nemzetközi kontextusba helyezni, már nagyon várom, hogy felnőtt bajnokságban játsszon - kiscsapatnál rendszeresen, és nem estleg a liverpooli padon, utolsó cserelehetőségként, azt is csak minden ötödik meccsen.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 09:32:35

OFF

Az az izlandi parlament (Althingi) jobbára bíróságként funkcionált, de Izland népességének egésze képviselve volt rajta, minden évben megtartották, és döntései kötelező érvényűek voltak mindenki számára. (1000-ben pl. itt döntöttek a törzsfők a kereszténység felvételéről).

Az első modern típusú demokrácia Firenzében született meg, de a skandináv országokban jelent meg rengeteg olyan képviseleti intézmény (pl. az ombudsman sem véletlenül svéd szó), ami beépült a mai nyugat-európai demokratikus rendszerekbe.

Mivel Izland 1944-ig folyamatosan Norvégia, majd Dánia fennhatósága alá tartozott, ezért sem beszélhetünk valódi demokráciáról, csak autonóm oligarchikus köztársaságról - legalábbis a középkorban.

ON

szferi 2008.09.11. 09:46:36

OFF, donelly:

azért a középkorban gyakorlatilag függetlennek tekinhetjük izlandot, a norvég uralom csak névleges volt - a gyakorlatban a norvég királyok keze idáig sohasem ért el a távolság, és a hajózási útvonalak kiszámíthatatlansága miatt. Az izlandiak gazdaságilag azonban rá voltak utalva valamelyik skandináv királyságra, mégpedig a faimport miatt. Izlandon csak kevés helyen és k.rva lassan nőnek a fák, az első telepesek gyakorlatilag ez első 2 évszázadban elhasználták a sziget összes fáját, a vékony termőtalajt az erős szél elfújta, maradt a legeltetés, ami újra csak akadályozta az erdősödést. Ezért nincsenek izlandon erdők ma sem.

ON

BruceWayne 2008.09.11. 11:03:36

svájciakat ne bántsuk, szerintem örültek hogy nem szippantotta be őket egy feketelyuk a részecskegyorsítás után.

Venyigeszu_de_Lucerna 2008.09.11. 12:10:28

Ez a csapat tegnap volt a csúcson, ez egy 110%-os teljesítmény volt, legalább is az első félidőben, amikor a svéd "favágók" még csak a csukát küldték ki a gyepre. Aztán kiderült, mi a különbség a szar, szürke futball, meg az amtőr foci között.

rizla 2008.09.11. 12:46:53

kedves kardinálispinty!

szarok rá

rizla 2008.09.11. 12:48:59

szferi: "Nyilván az egyik legtehetségesebb magyar fiatal, de ezt én legalábbis nem tudom nemzetközi kontextusba helyezni"

a sun európa 5. legnagyobb tehetségének sorolta be a z U19esek közül.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 12:49:56

"rizla 2008.09.11. 12:46:53
kedves kardinálispinty!

szarok rá"


rizlát ezért szeretjük...:)

szferi 2008.09.11. 14:25:55

A sun egy szennylap, ráadásul nyilván a pl-ben játszó játékosokat preferálja. feltételezem hogy a lista fele - kétharmada pl játékosokból áll, ez csak hangulatfokozás.

Azon pedig kurvára nem változtat a sun értékelése, hogy egy húszéves játékosnak már illene bemutatkozni a felnőttek között is, ha komolyan akar valamit kezdeni a karrierjével. Plusz szeretném komoly tétmeccsen látni.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 14:48:23

A Sun bármit ír a Liverpoollal kapcsolatban, arra eleve ferde szemmel pislogunk...

halareaal 2008.09.11. 16:50:27

egyébként annyira talán nem volt irreális a tegnapi meccs, ez a svéd csapat nevek alapján legalábbis gyengébb, mint pl a dán. ha Ibrahimovicot kivesszük, Európa-szinten max egy középcsapat a svéd. (bár a jelenlego forma alapján így is az)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 17:48:02

@halareaal:

Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot. A svédek pont azért erősek, mert hihetetlenül masszívak és stabilak. Még a mélypontjukon is (azaz most) képesek hozni egy bizonyos (nem alacsony) színvonalat. Ilyen stabilitással nagyon-nagyon kevés válogatott rendelkezik. (Pl. a horvát vagy a francia nem.)

halareaal 2008.09.11. 20:12:49

"A svédek pont azért erősek, mert hihetetlenül masszívak és stabilak."

azért voltak erősek 3-4 éve. már nem azok. ezt megmutatták az ebn is, és ezen a meccsen is.

"Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot"

ugyanmár, öreg, viszonylag ismeretlen és ügyetlen játékosok hogy alkothatnának erős csapatot? nem azt írtam h a svédek szarok, mert nyilván nem azok, hanem h Európa-szinten mára csak egy középcsapat, semiképpen sincsenek a spanyolok, németek, hollandok stb szintjének még csak közelében sem, sem csapatként, sem egyénileg. legalábbis Ibra nélkül biztos nem.
ettől még nyilván jobbak nálunk, az albánoknál stb stb még jó sok csapatnál, de attól h vki kijut egy nagytornára, majd ötlettelen játékkal elvérzik, még nem lesz topcsapat.

"Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot"

ez nem szokásom, hiszen akkor a Barcelonát jobb csapatnak tartanám a Realnál, pedig a vak is látja az ellenkezőjét:D:P

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 22:30:22

"Európa-szinten mára csak egy középcsapat, semiképpen sincsenek a spanyolok, németek, hollandok stb szintjének még csak közelében sem"

Hát, Európában van mondjuk ötven ország (9 selejtezőcsoport, szorozzuk be hattal, kerekítsünk).

Ki tartozik a középcsapat kategóriába? Aki nincs az első ötben? Mert mondjuk OK, spanyol, német, olasz, francia, holland; ők öten vitathatatlanul ott vannak. De utánuk már mindenki svéd-kategória, szerintem. Úgy értem, utánuk jön tizenöt-húsz középerős csapat (az angoloktól a törökökön át a lengyelekig), akik bármikor eséllyel pályáznak a VB-kijutásra.

Középcsapat mi vagyunk.

A Barca meg... :-) ...inkább a Villarrealt becsülöd le. Bár nincsenek ott hatalmas klasszisok, de a csapategység még messze röpítheti őket...

halareaal 2008.09.11. 22:57:14

na, azért a jelenlegi erőviszonyok mellett az angolok, horvátok, portugálok és oroszok is jobbak a svédeknél. persze ha az összes európai csapatot vesszük, akkor a középmezőnynél előrébb vagyunk, de most azért hadd ne számítsuk már ide Lichtensteint, Feröer szkteket meg ezeket. arról nemis beszélve, h a svédek a most búcsúzó generációjukkal érték el ezt a "svéd kategóriás" besorolást, és a jelenlegi csapatuk jóval gyengébbnek látszik. mondjuk nálam ha egy csapat nincs az esélyesek között (és a mai futballban a legnagyobb tornákon azért mindig akad legalább 6 esélyes és még 4-5 titkos favorit), akkor a középmezőnyben van, igaz így ez 1 jó nagy csoport.
mindenesetre én azt mondom, ez a svéd csapat nem említhető 1 lapon mondjuk a 2002essel, pedig azért ők sem voltak sehol igazi favoritok, bármennyire is erősek voltak.
de lehet h csak nem vok hozzászokva, h a svéd kezdőből mindössze 5 embert ismerek.

"Középcsapat mi vagyunk"

hát, ha pl az előző eb selejtezőkből indulok ki, akkor sajnos nem.

halareaal 2008.09.11. 22:57:50

"persze ha az összes európai csapatot vesszük, akkor a középmezőnynél előrébb vagyunk"
vannak a svédek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 23:07:41

Szerintem mindenkit bele kell számolni, ha európai fociról beszélünk, nem csak a legnagyobbakat. San Marinótól Spanyolországig. És akkor kiviláglik, hogy Svédország így vastagon ott van az európai élmezőnyben.

Az pedig, hogy kit neveznek "favoritnak", szerintem nem sokat számít, ez inkább afféle marketing. 94-ben a svédeket még a titkos favoritok közé sem sorolták, mégis teljesen megérdemelten lettek bronzérmesek a VB-n. Ugyanez később is megtörténhetett volna.

Csak mivel kevés "sztár" játszik náluk, ezért kevésbé sztárolják őket.

Azzal persze egyetértek, hogy PILLANATNYILAG az oroszok és portugálok erősebbek náluk, de hagyományosan ez nincsen így, és ki tudja, hogy pár év múlva (vagy akár jövőre) nem lesz-e megint máshogy. Ezért beszélek inkább tizenöt-húsz "nagyjából azonos erejű" csapatról.

halareaal 2008.09.11. 23:41:01

"Azzal persze egyetértek, hogy PILLANATNYILAG az oroszok és portugálok erősebbek náluk, de hagyományosan ez nincsen így, és ki tudja, hogy pár év múlva (vagy akár jövőre) nem lesz-e megint máshogy"

én ezt azért nem hiszem, mert a portugáloknál ott van Ronaldo, Nani, Quaresma, Moutinho meg hasonló már klasszis fiatalok, ezzel szemben a svédeknél az egy szem Ibrahimovic. ellenünk még ismertem Mellberget, aki szintén nem mai fiú, és annyira nemis jó ráadásul, Kallströmöt, aki már nem olyan fiatal, mégis még mindig inkább csak ígéret, Larsont, akinek már nemis egészséges futballoznia, meg Isakssontt aki a Mancitybe sem tudott bekerülni. ezen felül persze van még pár világszerte jegyzett játékosuk (akik épp most vonulnak vissza a válogatottból), de sztem ez kevés ahhoz, hogy azt a szerepet tölthessék be a világ focijában, amit szoktak, még ha többéves távlatban gondlkodunk, akkor is.

corporal clegg 2008.09.12. 09:12:01

@ halareaal


Ha az ellenünk lejátszott meccsből nem derült ki számodra, akkor most mondom: A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.

(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.)

Venyigeszu_de_Lucerna 2008.09.12. 12:24:41

"Szerintem mindenkit bele kell számolni, ha európai fociról beszélünk, nem csak a legnagyobbakat. San Marinótól Spanyolországig."

Meg Máltától és Lettországig. És máris látjuk, hogy milyen qrva messze van a középmezőny...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.12. 13:49:42

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Egyáltalán nincs messze a középmezőny. Hat kalap van. Az első kettő az élmezőny, a második kettő a középmezőny, az utolsó kettő az alsóház.

A negyedik kalap a középmezőnyt jelenti. Objektíve. Bármennyire fáj is ez neked. ;-)

halareaal 2008.09.12. 16:41:54

aggressivgullfisk:

"Ha az ellenünk lejátszott meccsből nem derült ki számodra, akkor most mondom: A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.

(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.) "

igen, sztem is a csapategység miatt vannak a középmezőnyben vagy legalábbis közvetlenül az élmezőny mögött, mert az egyéni kvalitások még erre sem tennék képessé őket. amúgy ha az ellenünk lejátszott meccsből indulok ki, csak azt látom h ezeknél még mi is jobban tudunk focizni, úgyh ebbe inkább ne is menjünk bele. a portugálok egyértelműen ott vannak a világ 10 legjobb csapata közt. Cé a 2006os vbn se zavart sok vizet, mégis 4.ek lettek.

corporal clegg 2008.09.12. 16:46:04

Lehet, hogy "jobban tudunk focizni" náluk, ők mégis basztak kettőt, amíg mi csak egyet...:S

halareaal 2008.09.12. 17:16:10

és? te azt írtad, h ez a meccs megmutatta, mért tartanak ott ahol. ezen a meccsen szar játékkal, szerencsével megvertek egy közepesen gyenge csapatot (minket) hazai pályán. sztem ez nem nagy szó, sőt a svédek ennél jelentősen többre is képesek. de nekem az elmúlt 1-2 évben látott produkciójukból nem az jön le, h élcsapat lennének európai szinten, ebből a meccsből meg aztán végképp nem ezt szűrtem le.

corporal clegg 2008.09.12. 17:19:09

Te nem érted, hogy mivel vitatkozom. Abba a megközelítésbe kötöttem bele, amibe egyébként más is, vagyis, hogy egy csapat képessége nem egyenlő a játékosai képességének összegével.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.12. 17:29:43

Különben a 'lettek' nem lettek volna világversenyen soha.

halareaal 2008.09.12. 17:35:33

akkor tudhatnád, hogy felesleges volt a vitát elindítanod, hiszen én egyszer sem állítottam ennek az ellenkezőjét, legalábbis itt ebben a posztban biztos nem. maximum annyit, hogy az egyéni képességek azért mindenhol meghatározóak, dehát ezzel nyilván nem nagyon lehet vitatkozni, szarból nem lehet várat építeni, legalábbis olyat nem, ami hosszú ideig kitart.

"A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.
(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.) "
ezt pedig akkor félreértettem, de csak azért mert félreérthető volt. eleve úgy néz ki a mondat, mintha azt mondanád, h a svédek igenis jók, főleg a portugálokkal való összevetés miatt.

corporal clegg 2008.09.12. 17:36:57

Nem mondtam, hogy jók a svédek, sőt összevetés sem volt, csak ellenpélda.

halareaal 2008.09.12. 17:52:44

a svédek ott tartanak ahol, a portugálok viszont sehol nincsenek. ez úgy néz ki, mintha a svédek legalábbis előrébb lennének a portugáloknál, ami finoman szólva.
amúgy tételezzük fel, h Cé nélkül a portugálok télleg szart se érnek. de ez most akkor inkább arra példa, h az egyéniségek igenis meghatározzák a csapat erejét nem? vagy pont Ronaldoval dominál a csapategység az egyéni képességek felett?

halareaal 2008.09.12. 17:53:23

ami finoman szólva. nem igaz.
süti beállítások módosítása