Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Már megint...

2008.09.10. 12:50 donnelly

Mi is nehezen tudtuk túltenni magunkat azon, hogy a fiatalok beleszaladtak a késbe Belgrádban, ez talán írásunkon is látszik, de hát nehéz egy ilyen esemény után a magyar labdarúgással foglalkozni. Hogy ne mindenki kesernyés szájízzel, eleve félrészegen bontogassa a szotyoládét meg a sört a meccs előtt, hanem már délután a kezdő sípszóra várva, vérszomjasan nézze az órát, a túloldalon írunk pár sort arról, hogy soron következő ellenfelünket miért lenne nehéz, és miért lenne nem annyira nehéz legyőzni Stockholmban.

Hivatalos név: Konungariket Sverige [kónüngríket szverje] - Svéd Királyság
Himnusz: Du gamla, du fria [dü gamla, dü fría] - Te ó, te szabad
Király: XVI. Károly Gusztáv

A svédek már több, mint 9 millióan vannak, tehát nemsokára utolérnek minket. A HDI-mutató alapján Svédország csak a hatodik a világon, vagyis sokkal szarabb náluk élni, mint Izlandon, Norvégiában, Ausztráliában, Kanadában vagy Írországban - mi ebben a rangsorban a 36. helyen állunk, a többi csoportbéli ellenfél: Dánia (14.), Portugália (29.), Málta (34.), Albánia (68.)

Svédországból származik az angol nemzeti eposz, a Beowulf főhőse. A gautok királya a dél-svédországi Götlandban élt - a gautokat egyébként szokás keverni a gótokkal és a jütökkel is, mindkét törzs szintén a környékről ered.

A kizárólag barátságos labdarúgómérkőzésekkel foglalkozó örökranglistán hazánkat csupán Anglia és Svédország előzi meg. De mivel ez vérre és pontokra menő csata lesz, ennek most semmi jelentősége.

A svédek első mérkőzésükön 1908 nyarán fogadták Norvégiát és gondolkodtatták el egy 11-3-as különbségű mérkőzésen. (Majd őket egy angol amatőrválogatott ugyanabban az évben 12-1-el küldte haza Londonból, ez a legnagyobb vereségük.) A legnagyobb győzelmeik: 12-0 Lettország ellen, 1927-ben, illetve ugyanennyi Korea ellen 1948-ban - ez utóbbi a londoni olimpia keretein belül esett, mely tornát meg is nyerték a kék-sárgák.

Az 1958-as hazai rendezésű VB-n elért ezüstérem egyébként a legnagyobb sikerük - ezen a tornán a Final Four utolsó, Brazília ellen 5-2-re elvesztett összecsapáson Vavá és Pelé is két gólt szerzett, pedig a 4. percben a hazaiak vezettek...
A brazil-svéd egyébként a labdarúgó VB-k történetének leggyakoribb párosítása, a modern idők legklasszikusabb tornáján, a '94-es amerikai seregszemlén kettő is volt belőle: a csoportban 1-1 lett az eredmény - az öt dugóig jutó Kenneth Andersson (nála csak Sztoicskov és a Kamerunnak ötöt zúzó Salenko szerzett több gólt) vezető gólját Romário egyenlítette ki, majd az elődöntőben Romário góljával 1-0-ra nyertek a kávé- és futballexportőrök, a skandinávoknak pedig maradt a másnapos Bulgária bedarálása és a bronzérem.

A svédekkel kb. minden második selejtezőciklus során egy csoportba kerülünk, de Stockholmban utoljára Kenő szerzett gólt magyar játékosként 2002-ben (1-1), a visszavágón a következő év tavaszán pedig Lisztes szerezte meg utolsó gólunkat Svédország ellen (1-2). Legutóbb Ibrahimovic lőtt lehetetlen időben, lehetetlen szögből lehetetlen gólt Király Gabinak a Puskás Ferenc stadionban, az odavágón pedig kaptunk egy sima hármast - ez volt Gyepes karrierjének csúcsmérkőzése. Utoljára 1995-ben vertük meg a svédeket Pesten (igen, az a Halmai-féle dolog) - ez volt annak a mérkőzésnek a visszavágója, melyen Brolin térde és karrierje ment a levesbe...
Az eddigi mérlegünk 39 mérkőzésen 16 győzelem, 10 döntetlen és 13 vereség.

Ha nem vigyázunk, a svédek visszahozzák a jól ismert, 3-5-2-es felállást, a franciák ellen ugyanis ezt alkalmazták múlt hónapban, 3-2-es szopó lett a vége. Most Sanyi gurít nekik hármat, így elgondolkodnak, hogy érdemes-e a futballbarbárok az Udinese és a Derby County kedvenc formációját erőltetni. Erre - mármint Sanyi triplázására - meg is van az esély, hiszen a generációváltást ímmel-ámmal végrehajtó skandinávok (magyarul, csak azt nem hívják be, aki tényleg visszavonult a válogatottságtól, de néha még azt is) Albániában 0-0-al kezdtek. Bár ezzel az eredménnyel lehet, hogy mi is megelégednénk, de a Råsunda stadion - ezúttal nem megtöltött - lelátói előtt kell bizonyítanunk, hogy kinőttük a skandináv-allergiát, és nem fossuk össze magunkat helyből, ha meglátunk pár magas szőkét baltával.

(A legtrükkösebb névről, annyit, hogy Källström nem [csellsztrőm] és nem is [kállsztrőm], viszont inkább [tyellsztröm], de persze ez sem az igazi.)

318 komment

Címkék: d magyar válogatott beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr29657042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Romanista 2008.09.10. 13:05:05

Mellberg a kulcs.

Meg a Sanyi.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 13:10:44

Mindig szerettem az NST-ben, hogy kultúrát is közvetít. :-)

(Egyébként hihetetlen, milyen régen láttam már leírva ezt a szót: szotyoládé. Az csak szotyi szokott lenni.)

Viszont: kritikai megjegyzés: 0-0-val, esetleg 0-0-lal, de semmiképp sem úgy, ahogy a posztban van.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 13:17:51

továbbá nem 12-1-el, hanem 12-1-gyel

de egyébként jó a poszt:)

torghellét vizsont hatóságilag kéne eltiltani a válogatottól...mondtam eddig mindig, viszont most tényleg annyira nincs ötletetm a helyére (huszti nem csatár), h nagyot sóhajtva, de azt mondom, ok

poolfanati 2008.09.10. 13:34:05

nagyon kell a jó védekezés!!! reméljük hogy juhász mindig ott lesz ibrán és hogy vanczáknak ne legyen sok dolga. elöl huszti mellé kell még két jó teljesítmény már meg is van a döntetlen. hogy a győzelem hogy lehetne meg fogalmam sincs...

poolfanati 2008.09.10. 13:35:35

sanyi tripla...:D jó vicc:D

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 13:43:41

Kösz a helyesírási észrevételeket - mondtam, hogy nagyon rányomta a bélyegét a posztra a belgrádi nyolcas...;)

szferi 2008.09.10. 13:49:42

Elégedett leszek, ha rúgunk legalább egy góltt, és nem lesz kétgólosnál nagyobb különbség. (plusz vezetünk 4-5 jó támadást, és legalább 40 %ban lesz nálunk a labda).

kamuka 2008.09.10. 13:59:36

Ezzel én is elégedett lennék, így látatlanba, a meccs előtt. De ha a svédektől is csak annyi telik, mint a dánoktól (sosem lehet tudni), akkor viszont elvárom a győzelmet.

michellewild 2008.09.10. 14:05:22

Utálom ezeket a korrupt köcsög skandináv bunkókat. Ha csak annyi történne, hogy Juhász Roland visszarúgná Ibrafaszomovics fejét oda ahová való, a saját seggébe, már megérné a meccset megnézni.
Kár, hogy Juhász nem tűnik ilyen bosszúszomjasnak, pedig nem hiszem, hogy félnie kellene a népharagtól.

poolfanati 2008.09.10. 14:11:15

"Juhász Roland visszarúgná Ibrafaszomovics fejét oda ahová való, a saját seggébe, már megérné a meccset megnézni."
ez kurva jó:D:D:D

corporal clegg 2008.09.10. 14:14:39

Kedves michellewild,

korrupt skandinávok??? LOL:DDDD
Te melyik bolygóról jöttél?
Arról, amelyiken a világ legtisztább bajnoksága az olasz?

rizla 2008.09.10. 14:15:53

svédek égtek albániában, még egyszer nem tehetik meg, főleg otthon. nyomni fognak mint az állat. egyetértek az index cikkel, ha beállunk bekkelni, előbb-utóbb úgyis begyötörnek egyet, úgyhogy inkább támadni kellene, ahogy a csövön kifér. veszítenivaló nincs, végülis senki sem vár el automatikusan még csak 1 pontot sem.

szferi 2008.09.10. 14:17:51

Így van! két osztállyal jobbak mint a mieink. Nekikmegyünk bátran, kapunk 3 gólt, rúgunk egyet, és játszottunk egy jó meccset. ennyi.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 14:30:11

alapvetően igazatok van ebben, de azért mindig végig kell gondolni, mi a jobb: a jó meccs két támadó csapat közt, vagy ha lesz pontunk, de bekkelünk.

rehhagel eb-győztes válogatottjába sok mindent nem lehetett szeretni, de az egyetlen esélyük ez volt. és ha görög lettem volna, leszartam volna, milyen játékkal nyerünk ebt, amit a fene se gondolt volna az elején.

én se hiszek abban, hogy kijuthatunk, nyilván és támadófoci for president, de nekem most azért az eredmény az első. mea culpa.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.10. 14:37:10

Csak az első 15-20 percet bírjuk ki!

drani 2008.09.10. 14:39:48

miért várja el a szurkolók nagy része, hogy jussunk ki, amikor reálisan a 4. helyért versenyzünk albániával? Szerintem először el kellene érnünk, hogy soha ne legyen gond a 4. hely megszerzése, és akkor rámozdulhatunk a 3.-ra.

kroos 2008.09.10. 14:41:42

miért mondja kisteleki és bandája hogy reális a 2. hely mert a dánokat oda vissza ütjük az albánokkal együtt a svédekkel meg kint x-elünk?

szferi 2008.09.10. 14:41:59

mocsing, biztonsági játékkal csak akkor van esélyünk a döntetlenre, ha a svédek nem rúgnak gólt. Ez az esély kb. 1 %.

Ha viszont támadunk, kikapunk, ez igaz. De már leírtam statisztika szintjén hogy mivel lennék elégedett, ezt most kiegészíteném még két, mentalitásbeli dologgal:

1. Merjünk előrefelé játszani, ne bújjunk a saját seggünkbe.
2. Tanuljunk meg győzelemre játszani (még ha ki is kapunk közben).

Ha ez meglesz, jönnek majd az eredmények is. Ha nem is a svédország szintű csapatok ellen, mert ahhoz nyilván minőségi játékosállomány is kell, de legalább a saját szintünkön lévő (valamivel erősebb vagy gyengébb) csapatok ellen.

Nekünk nincs olyan keretünk, hogy rombolásra építve ki tudjunk jutni egy nagy tornára, mit a görögök. (Megjegyzem, az is egy út, választhatjuk azt is, de gólokat rúgni akkor is kellene.) De arra igenis van megfelelő keretünk, hogy moldova, albánia szintű csapatoktól ne kelljen tartanunk. És ez "csak" hozzáállás, akarat, küzdeni tudás kérdése szerintem.

szferi 2008.09.10. 14:44:37

meg persze olyan szövkap kell aki nem basz el mindent ami csak a keze közé kerül, koeman feyenoordos kalandja mondjuk nem ezt mutatja, de a magyar mezőnyhöz képest ez is nagy előrelépés. Kétségtelen, hogy az albánok Haannal jobban jártak.

rizla 2008.09.10. 14:48:07

"Ha viszont támadunk, kikapunk, ez igaz."

nem, nem igaz. először is a svédek meglepődnének egy bátrabb támadójátékon, és ezt kihasználva ha sikerülne lőni egy gólt, utána már lehet ikszre játszva bekkelni, és kontrázni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 14:49:48

szferi,
biztonsági játékkal akkor is van esély döntetlenre, ha van egy csatár, aki berúgja azt az egy-két lehetőséget, ami mindig adódik. lásd görögök-Hariszteasz.

ettől függetlenül én se játszatnék velük catenacciot, hanem menjenek és próba cseresznye, nincs mit veszteni.

csak jeleztem, hogy mindig lelkesen mondjuk, támadjunk, nem baj, ha vereség és erre mondom, ha váalszthatnánk, gennyesen bekkelő csapat legyünk-e kijutva (vagy akár harmadik helyen), netán szépen támadva 4-5., talán mindenki gondolkodóba esne.

ez álszent dolog szerintem, de én se vagyok jobb senkinél, ettől még ezt gondolom.

kamuka 2008.09.10. 14:52:16

Rizlának igaza van. Az utóbbi barátságos meccseken is ott fogtuk meg az ellent, hogy az nem számított egy harcias magyar csapatra. És a jelek szerint a svédek is inkább azt várják, hogy bekkelni fogunk. Ezt még a javunkra fordíthatjuk. Persze más kérdés, hogy tudjuk-e?

szferi 2008.09.10. 14:54:20

igen, erre írtam hogy ha lennének olyan játékosaink, ezt az utat is lehetne járni. De amíg nincs egy verpakovskisünk legalább, addig nem. Úgy látom maximális erőfeszítés kell az egész csapattól, és x támadást kell vezetnünk, míg rúgunk egy szaros gólt. Mi nem tudunk védekező stílussal kijutni, mert nem rúgunk gólokat. szinte semennyit. na ezen kéne változtatni - ahhoz meg ugye támadni is kell.

szferi 2008.09.10. 14:59:07

rizla, mihelyst nyomás alatt van a kapunk, összeomlik a védekezés, egyedül a null-null a pontszerzési lehetőség. azt meg tévedés hinni, hogy ha mindkét csapat támadólag lép fel, majd sanyi rúgja az elsőt, nem ibra vagy larsson. nincs rá reáli esély.

Kamuka, az olaszokat pl. ott fogtuk meg, hogy nem mentek bele test test elleni küzdelembe, mert bemutatómeccsnek szánták az egészet. egy becsúszás volt részükről egész meccsen, abból is kaptunk egy tizit, mi meg rúgtuk, ölttük őket egész meccsen, ezért nyertünk.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.09.10. 14:59:19

Többet futnak, jobb a kondijuk, több rajtuk a hús meg az izom. Hazai pályán játszanak, és van egy Ibrahimovicsuk. Miről beszélünk? 3 simán lesz közte.

drdugo 2008.09.10. 15:19:22

...csak ne kapjunk gólt az első 20 percben.

kroos 2008.09.10. 15:20:39

A célokat az elnökség határozta meg.
Játékban le vagyunk maradva de nagyobb a különbség pl Johanson és kisteleki között mint Gera és Ibra között

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 15:20:48

azon az eb-n a görög védelem és védekezés atombiztos volt, nálunk hiába dolgozná ki rehhagel ugyanazt a taktikát, lenne rá 70% esély, hogy valamelyik mamlasz ad egy gólpasszt az ellenfélnek. ilyen védelemmel egyszerűen nem lehet bunkert játszani. ha támadó kp fronton vagyunk a legerősebbek, akkor azt kell erőltetni, hátha párszor megforgatjuk őket, a védelem mögé kerülünk. igaza van szferinek, ha ezt megcsináljuk, ha mernek cselezni, ha időben odalépnek, stb, akkor már meglesz a maximum

Phil Laak 2008.09.10. 15:22:05

"biztonsági játékkal akkor is van esély döntetlenre, ha van egy csatár, aki berúgja azt az egy-két lehetőséget, ami mindig adódik. lásd görögök"
-ez egyetlen gond, hogy rövid életem során ilyen támadó még nem játszott a magyar csapatban.

Érdekes, hogy mennyire manipulál a média: a dánokat ugye a "minden idők leggyengébb válogatottja" jelzővel illetik. A svédeknél fíxre befosik a taktika, különben is öregek. A portugálok nagyképűek, és önzőek, itthon persze ezért verhetőek. Az albánoknál és Mifsudéknál nagyságrendekkel jobbak vagyunk.

Gondoljátok el, ezzel szemben mit lát a svéd média:

Babos: már 2 mérkőzés óta kirobbanthatatlan, igaz, előtte 12 évig nem volt az

Szélesi- francia 2, igaz mindjárt élcsapatban(!)

Vanczák-annyira hiányzik belőle a futballtudás, mint tanyáról a villany

Juhász- egy jó fejrúgás

Bodnár- a térdének annyi, bár keresztbe jól passzol

Gera- tőle nyilván rettegnek

Vadócz, Dárdai- kapura semmi veszély

Halmosi, Dzsudzsák, vagy Huszti- szar forma

Gólghelle- elől egyedül annyira kevés, mint Kempingsajtban a sátorcövek.


Off: hallottátok, amit az albán pályaedző nyilatkozott? Szerinte Mifsuddal több gondjuk volt, mint Ibrával volt.

Phil Laak 2008.09.10. 15:23:24

javítva- "több gondjuk lesz, mint..."

drani 2008.09.10. 15:29:10

labdatartást kellene játszani, nehogymár a Huszti-Gera-Hajnal-Dudzsi sorral bekkeljünk, mert gera már az első félidőben ki fog állni.
Ha már a támadó kp sor a legerősebb csapatrészünk, akkor arra kellene építeni. Ennyi esze talán van ervinnek is

MAti 2008.09.10. 15:37:00

Leginkább talán [sjellsztröm], de ilyen hang tényleg nincs a magyar nyelvben. :)

MAti 2008.09.10. 15:37:32

Pontosan mikor is kezdődik a meccs?

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 15:38:58

Képfényező, igen ez is jó megközelítés, de még mindig nem az igazi:)
Tényleg nincsen ilyen palatális frikatíva a magyarban (vagy van egyáltalán valamilyen?:D)

20.15 a kezdés, ha jól tudom.

Paul Newman Jr. 2008.09.10. 15:39:56

Nekem régi mániám, hogy idegenben, pláne ha semmi esélyünk, neki kell esni az ellenfélnek, de amúgy 'agyatlanul', ráadásul össze-vissza cserélgetni a középpályás pozíciókat.

Kell a mák elől-hátul, bekkelésre esélyünk nincs, akkor agyonvernek.

Én úgy tudom 20.30kor kezdődik.

michellewild 2008.09.10. 15:40:44

agressivgulfisk:

Portugal EB: Svéd-Dán 2:2

szferi: A magyarok szar gumicsizmás parasztok... szerintük, szerintem pedig a svédek kb. a szar a gumicsizmán

poolfanati: Kösz!

Paul Newman Jr. 2008.09.10. 15:41:42

De az a legegyszerűbb, ha nyolckor csapra vered a szotyit, képfényező :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 15:51:34

"palatális frikatíva a magyarban"

Ilyen tényleg nincs, de az s (zs), a j és az ich-Laut is palatális frikatíva (spiráns) a magyarban. Utóbbi pl. a technika vagy kapj szavakban.

Egyébként nekem az EB-n tűnt föl, hogy ez a mostani az utóbbi húsz év leggyöngébb svéd válogatottja. Ettől még persze kaphatunk tőlük egy négyest. De akár a meglepetés is benne lehet a meccsben.

rizla 2008.09.10. 15:51:51

szferi: "rizla, mihelyst nyomás alatt van a kapunk, összeomlik a védekezés, egyedül a null-null a pontszerzési lehetőség."

faszság. nincs esély null-nullra, pont te írtad, ahogy nyomás alá kerülünk, összeomlunk. ha visszaállunk, magunkrahúzzuk az ellenfelet, pont akkor kerülünk nyomás alá. ezt csak úgy lehet elkerülni, ha hajlandóak vagyunk mi megpróbálni átvenni a kontrollt. az egész meccsen ez nem fog sikerülni, de rúgott gól nélkül nem lesz x, ez BIZTOS. 0-0ra nem lehet játszani egy ilyen csapattal. a dánokat még csak-csak kikapcsoltuk a szuperbiztonsági játékkal, de a svédeket nem fogjuk tudni.

rizla 2008.09.10. 15:54:26

a legjobb védekezés a támadás.
a lényeg: muszáj gólt lőni. és ezt jobb lenne 0-0nál megpróbálni, mint 1-0s hátrányban. a kezdeményezés ereje.

IronRock 2008.09.10. 16:03:13

redcard-nak adok igazat. Egyetlen csapatrészünk a középpálya, ahol felvehetjük a csoportban bárkivel a versenyt, ráadásul ott vannak minőségi cserék is, tehát lehet jobban variálni. Ergo: míg Erwin nem talál valahol egy 1-2 jó csatárt és szélső-középső védőt, marad az hogy a középpályás sorra hárul a legtöbb és legfontosabb munka. Dárdai és Vadócz (Vass) takarít, azzal nincs is baj. Hajnal elég gyenge a válogatottban, jó lenne ha végre összeszedné magát, mert tőle ennél sokkal több kell. Buzsáky sajna csak most tért vissza a sérüléséből, pedig lehet hogy inkább neki kellene többet játszania Hajnal helyén. Lendületesebb, kreatívabb és agilisabb is. Dzsudzsák nincs formában, ráadásul keveset is játszik, már nem ő az első számú balszélső a PSV-ben. Gera és Huszti meg kevés.
A védelem az ami fő baj: Juhászon kívül nincs normális középső védőnk, a széleken meg tényleg senki, szükségmegoldások meccsről-meccsre....
6-7 emberrel kell támadni, de 10-el kell védekezni, különben végünk. Ha gólt kapunk, buktuk a meccset. Bekkelni, biztonsági játékra menni egyértelműen hülyeség, ahogy itt páran már megjegyezték, akkor bedarálnak tutira. Ha hagyunk területet a svédeknek, Ibra-nak, Larsson-nak, simán kipasszolják, lefutják a védelmünket és onnantól kezdve csak a különbség a kérdés. Első 20-25 percet túl kell élni bekapott gól nélkül, és megnyomni az első félidő második felét, amikor még bírjuk szuflával. Még így is max. 3-4 igazi gólhelyzetünk lehet, azok közül be kell legalább egynek menni. Ha akkor be tudunk találni, a svédek kénytelenek lesznek támadni, és így a kontrára több lehetőségünk nyílik, mert a védelmük nekik se acélos. Viszont az biztos hogy a végén mi fogunk előbb elfáradni, tehát kell az előny, hogy legyen miért küzdeni a végén...
Összességében: van esélyünk, ha kellő motivációval és koncentráltan, végig figyelve játszunk, lehet sanszunk, csak tudjunk vele élni...

rizla 2008.09.10. 16:08:24

"Egyetlen csapatrészünk a középpálya, ahol felvehetjük a csoportban bárkivel a versenyt"

bárkivel? azért vess egy pillanatást a portugálok középpályásaira.

nokéremtisztelettel 2008.09.10. 16:18:37

Nem mintha ez lenne a legfontosabb, de bizony "cs" az leginkább...pontosabban "ɕ"
Lásd. en.wikipedia.org/wiki/%C9%95

michellewild 2008.09.10. 16:21:22

A svédek fosfocit játszanak hosszú évek óta.
Aki emlékszik egy jó svéd meccsre az utóbbi 20 évben, az tényleg tudja értékelni az élet apró szépségeit is.

Gyors (apró) támadókkal szét lehetne cincálni a bírkák védelmét, úgy lehetne forgatni őket, mint puli a nyájat.

corporal clegg 2008.09.10. 16:23:40

michellewild,

Te nyilván nem láttad a '94-es VB-t

Amúgy tudod mit jelent a korrupció/korrumpál kifejezés?
És mit szólsz az olasz focihoz? (Fosfoci és korrupció tekintetében)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 16:26:22

"Aki emlékszik egy jó svéd meccsre az utóbbi 20 évben" (michellewild)

Svédország-Anglia 2-1 (92-es Eb)
Svédország-Németország 2-3 (uo.)
Svédország-Kamerun 2-2 (94-es Vb)
Svédország-Románia 2-2 (uo.)
Svédország-Olaszország 2-2 (2004-es Eb)
Svédország-Anglia 2-2 (2006-os Vb)

Mondjak még ilyeneket?

Egyébként tényleg tudom értékelni az élet apró szépségeit. :-)

r_magpie 2008.09.10. 16:47:51

2004-ben 1-1 lett, de mindegy, tényleg voltak nagyon jó svéd meccsek, én még a bolgárok elleni 5-0-t is ide sorolnám, ott valami elképesztő élvezetes focit nyomtak

michellewild 2008.09.10. 16:50:29

Puhlt tényleg csúnyán korrumpálták az olaszok, ebben tényleg teljesen igazad van. Ebben egyébként önvédelem is volt, mert a partjelzők ötméteres leseket is elengedtek a braziloknak. Fosfocit is játszottak, ebben is igazad van, de előtte is, és azóta is volt pár jó olasz meccs, és szerencsére Puhl sem vezet már több meccset.

Csöncsön: Rémlik egy szép gól, amit Larsson fejelt a dígóknak 2004-ben, de Larsson még annyira sem svéd mint te vagy én.

corporal clegg 2008.09.10. 16:50:48

És Larsson minden idők egyik legszebb fejesgólját szerezte...

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 16:52:05

michellewild,

Larssonnak egyik nagyapja volt Zöld-foki-szigeteki, 3/4 részben svéd, tehát igen durva csúsztatással éltél...

corporal clegg 2008.09.10. 16:52:40

Michellewild, az látszik, hogy Te nem vagy nagyon otthon ebben a svéd témában...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 16:53:13

Tényleg 1-1 lett. Érdekes, bennem úgy maradt meg az a 2004-es svéd-olasz, hogy 2-2 volt. Ebből is látszik, hogy jó meccs lehetett...

Igen, az az 5-0 se volt rossz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 16:56:46

@donnelly:

Honnan tudod, hogy ő nem 4/5 részt svéd? Vagy én. :-)

oscar dirlewanger 2008.09.10. 17:09:33

remélem ma este a svábok jól elkenik a magyar válogatottat

bög 2008.09.10. 17:14:44

nem is tudtam hogy a stuttgarttal játszunk

corporal clegg 2008.09.10. 17:17:11

Oscar olyan, mint egy középkori krónikás, az ilyenek szopatják meg a történészeket:DDD

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.10. 17:18:10

oscar dildobangernek köszönjük a részvételt, majd értesítjük

poolfanati 2008.09.10. 17:18:40

mindenki olyan lelkes még a selejzezősorozat elején:D
nemsokára lankad majd a lelkességetek és tényleg csak a 4. helyért drukkoltok!
de mint tudjuk a remény hal meg utoljára...

BruceWayne 2008.09.10. 17:19:37

kiváncsi vagyok a svéd-magyar 1-1re ki hogy emlékszik, mivel a tv nem adta :-)

kállsztrömről meg nekem annyi maradt meg hogy a bp-i 2-1-en (ahol amúgy a vereség ellenére kurva jók voltunk ha jól emlékszem) szétrúgta Böőrt, aki tán azóta nem is játszott 3-nál több meccset egyhuzamba végig

poolfanati 2008.09.10. 17:21:05

oscar: szólás szabadság van de attól még nem tudjuk hogy ez mit jelent:D

corporal clegg 2008.09.10. 17:21:14

Böőr megmérettetett, és beszopta a faszt...

BruceWayne 2008.09.10. 17:22:39

bár ahogy így látom a svéd-olaszból volt a kavarás, sorry.

én tippem mára győzelem, így hátha kijön az X, dánok ellen is győzelmet tippeltem és X lett :-)

bög 2008.09.10. 17:25:32

észrevettétek, hogy thorgellét mindenki csak sanyiként emlegeti? Ez csak a legnagyobbaknak jár ki :DDD

corporal clegg 2008.09.10. 17:27:36

Sanyi, a döglött ló...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 17:38:59

@Nerazzurri:

Rádión hallgattuk, természetesen lélegzetvisszafojtva. Kenő góljával majdnem végig vezettünk. És az volt az első meccsünk az egész selejtezősorozatban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 17:43:43

Ja, ja, mielőtt elfelejtem: majd figyeljétek a svéd himnuszt, szerintem az egyik legszebb az összes közül!

Hajrá, magyarok!

rizla 2008.09.10. 17:46:23

mi ez a svéd-faszszopás? pusztuljon az ellenség

corporal clegg 2008.09.10. 17:46:43

Csöncsön, annál már csak a norvég szebb (Ja, vi elsker dette landet) - de tényleg:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 17:47:13

Ha az ellenség gyenge, mit ér fölötte a győzelem, rizla?

corporal clegg 2008.09.10. 17:47:24

Igazad van rizla, olyan rég írtál már, hogy teljesen elpuhultunk:)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 17:48:03

@agressivgullfisk:

Megkeresem, és meghallgatom.

rizla 2008.09.10. 17:51:16

agressivgullfisk belőled még ki is nézem, hogy miután larsson vág nekünk kettőt, te nekiállsz verbálisan nyalogatni a heréit, hogy mekkora király. jobb megelőzni a bajt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 17:56:47

Nem rossz a norvég sem, de maradok a svédnél. (Fociban is.)

Hajrá, magyarok!

BruceWayne 2008.09.10. 18:00:23

chilei brazil meg olasz zsír.

calcio_di_rigore 2008.09.10. 18:02:34

Egyszer lepjen már meg a csapat valamivel, ami a futballra hasonlít. Legalább az ötméteres passzok menjenek, érjünk fel párszor a kapujuk elé, hátul ne legyenek kabaréba illő jelenetek... Hamár ezt a félelmetesen gyenge dán válogatottat nem sikerült megverni.

Sokat kérek?

poolfanati 2008.09.10. 18:03:48

hol a hazafiasság gyerekek???? nem nyalni az ellenség seggét hanem szétrúgni!!!

BruceWayne 2008.09.10. 18:04:23

calcio: egyenként nem, na de így egybe?

rizla 2008.09.10. 18:05:24

calcio te is le vagy maradva 20 évvel

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 18:05:30

Azok olyan indulósak, a svédben viszont benne érzem a végtelenbe vesző, rézsútosan sütő napfénnyel átitatott legelők illatát. Azt olvasom a Wikin, hogy népdal-alapú a zene. Szerintem kifejezetten szépek az északi népdalok.

Papp Sanyi 2008.09.10. 18:24:28

Vki említette, hogy akkor lesz esélyünk, ha Juhász megfogja Ibrát és akkor Vanczáknak nem kell izgulnia. Kérdem én, Larsson mit fog eközben csinálni??? Vanczák egy fos, teli húggyal és még finom voltam és úri. Az a kérdés, hogy ezt egy nyugat európai szakember hogy hogy nem látja???
Mert, hogy Bábhidi nem látta, azon nem csodálkozok, valszeg a sérója a szemébe lógott :D

rizla 2008.09.10. 18:30:26

miért, vaskó annyival szintesebb? tímárral mondjuk nem tudom mivan éppen.

Papp Sanyi 2008.09.10. 18:33:08

Vaskó a másik tévedés (nem lehet véletlen, hogy ez a két antitálentum egy magyar klubból származik...) Tímár az én tippem is. Ez a baj, hogy egy eltiltás esetén nincs DC-nk. A régóta húzódó DL problémákról nem is beszélve, pedig ott van Gaál, nem érdemel meg egy barátságos meccset?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 18:40:31

"pedig ott van Gaál, nem érdemel meg egy barátságos meccset?"

hohohohó, végre valaki!!! :-)

BruceWayne 2008.09.10. 18:51:27

ezket a V betűs őstehetségeket tényleg egy klub adta, a lilákok (mondjuk Vili Diósgyőből indult asszem)...

Tímárnak volt egy csúnya sérülése szezon végén, de elvileg már fel épült belőle, Plymoutba nem tudom játszik-e, nevét nem nagyon hallani mostanában... ezzel a 4 névvel (Juhász ugye alap) ki is fújt ez a csapatrész /gondolom Balogh Bélát potenciálisan senki nem veszi figyelembe/

corporal clegg 2008.09.10. 18:54:34

rizla, Te félreismersz engem.
Én legszívesebben szöges bakanccsal rugdosnám fejbe azokat, akik magyarként képesek a magyar válogatott ellen szurkolni.
(Ettől függetlenül szeretem a svédeket, de szerintem ez nem bűn.)

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.09.10. 18:55:51

DL, meg DC hol használnak ilyen rövidítéseket, az MLS-ben? LOL:DDD

Papp Sanyi 2008.09.10. 18:57:56

A Football Manager nevű játékban. Ja és ezek sokkal inkább kifejezőek, mint a magyar balszélső stb.

corporal clegg 2008.09.10. 19:03:04

A magyar balszélső, az ugyanaz, mint a LW - minden pozíciónak van magyar neve, mint középső védő, balhátvéd, stb - ezek ugyanolyan kifejezőek...

Papp Sanyi 2008.09.10. 19:07:17

Akkor úgy írom, hogy számomra kifejezőbbek, bocs.

Romanista 2008.09.10. 19:23:04

ha már itt kivángatunk, akkor kapjunk ki szépen, ikszeljünk harcosan vagy nyerjünk akárhogy.

mann 2008.09.10. 19:26:18

DC az CD? huh
Már aszittem Coulthard...

halareaal 2008.09.10. 19:29:45

sztem Ibra semmit sem csinál majd a meccsen. lehet, hogy 1-2x megvillan és abból lő 1-2 gólt, de az ellen úgyse tudunk mit tenni.

tb 2008.09.10. 19:40:26

mitől lenne a 94-es VB a legklasszikusabb???

Csöncsön, nyilván azért láttad régen leírva, hogy szotyoládé, mert ilyen szó nincs, simán csak szotyola, gondolom ez ilyen nyelvújítási jopofáskodás Kazinczy iránti tiszteletből

bög 2008.09.10. 20:33:16

de jók vagyunk eddig!

IronRock 2008.09.10. 20:36:57

Eddig nem rossz a meccs, partiban vagyunk, a svédek eddig semmit se mutattak. Az eső viszont szívás, ez pont a technikás, gyors passzos játékunknak nem kedvez...

crouchy 2008.09.10. 20:40:56

most függetlenül attól hogy mi lesz vége, amióta ez a hollandus itt munkálkodik, azér jó pár pozitív változást vettem észre:
1. Nem döglünk meg - ezt nem tudom hogy csinálja, valszeg nem futkosunk feleslegesen annyit mint régen
2. Néha látok olyan dolgokat is, amit mondjuk nem csinálunk ha lemegyünk egy kicsit focizni. pl: Védők nem basszák előre a labdát, hanem kihozzuk, én ilyet még ne mnagyon láttam a válogatottól, meg szerintem több a szép csel is.
3 Nem szarunk be
+1: CSak így tovább, és könyörgöm ne küldjék el az edzőt ha nem jutunk ki a vbre..

crouchy 2008.09.10. 20:41:42

jaja az esőtöl az elején nagyon megijedtem..

rizla 2008.09.10. 20:54:09

állati szépen focizunk, a favágókat a középpályán egyszerűen eltüntetjük. kár, hogy a középpályán a dominanciából nem sikerül normális helyzeteket kihozni.

rizla 2008.09.10. 20:55:37

sanyi nagyon szar sajnos. pedig ma hozzák magukat geráék

IronRock 2008.09.10. 20:57:27

Hajnal minek van a pályán?

rizla 2008.09.10. 20:57:44

somos persze csak ibrahimovic faszának körültekintő leszopásával van elfoglalva, jajdeszép a játéka, jaj bár ne lenne egy ibrahimovic elől. kussolna már el végre.

rizla 2008.09.10. 20:58:14

ironrock: hajnal ma jó. pontosan játszik, és volt két gyönyörű lefordulása is.

rizla 2008.09.10. 21:01:12

HUSZTI bazmeg, mekkora játékos

rexford 2008.09.10. 21:03:01

Játékban jók vagyunk, egy kicsit több erő kéne, meg egy csatár.

bög 2008.09.10. 21:03:46

hát eddig lefocizzuk a svédeket. Ha a portugálok is ilyen szarok lesznek ellenünk, mint a dánok meg a svédek, élek a gyanúperrel, hogy mi vagyunk jók:)

IronRock 2008.09.10. 21:03:57

Hát szerintem meg Hajnal ma is baromi halvány...tőle ennél több kell, Huszti és Gera nagyon jó, még Torghelle is hozza amit tud a védők közt.
De ezeket a pontrúgásokat nem kéne erőltetni beadásokkal meg fejeléssel, mert abban ők sokkal jobbak. Inkább ki kéne játszani valami kombinációra...

mann 2008.09.10. 21:05:16

De jó ezt nézni. Nincsenek besz@rva, mernek (s lőn: tudnak) jól focizni

rizla 2008.09.10. 21:05:32

hajnal halovány? torghelle meg mint pozitív ellenpélda? na ne.
hajnalnak eddig nem volt rossz passza, jól forgat. nem kiemelkedő, de semmi baj vele.
nem tudom mit kéne csinálnia, de biztos elmagyarázod.

rexford 2008.09.10. 21:07:10

Hajnal jó, vagyis jobb, mint a dánok ellen.

crouchy 2008.09.10. 21:09:49

amúgy a HDI hogy jön ide?:)

IronRock 2008.09.10. 21:10:55

Torghelle önmagához képest jó. Nem durva, hátrajön védekezni, csúszik-mászik, küzd a labdáért, igyekszik megjátszható lenni.

rizla 2008.09.10. 21:11:49

lenne egy gera/huszti/hajnal trióval egyenrangú csatárunk.. hajjaj

rizla 2008.09.10. 21:12:35

ironrock: nincs nagy bajom sanyival, a dán meccs után is védtem, de lassú, és nem, nem megfelelően megjátszható.

IronRock 2008.09.10. 21:14:33

És lenne egy Gera/Huszti/Hajnal trióval egyenrandú védelmünk is...bár eddig nem követtünk el hátul nagy hibát, mert már a középpályán megfogtuk a svédeket és nem tudták lendületből rávinni a védelemre a labdát.

rexford 2008.09.10. 21:15:42

Ahogy behomorít a labda alá, az egyedi és utánozhatatlan például.

drani 2008.09.10. 21:15:52

Hát Torghelle, ahogy fordul....mint egy csuklósbusz a kanyarban

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 21:18:13

sanyival nincs különösebb baj, nem kapott sárga lapot, már csak a lesszabályt kellene megtanulnia és ha az megvan, akkor ráállhatna a góllövésre. szarkazmust félretéve nekem eddig tetszik, hajnal szerintem is jó, a testcseleire jobbra-balra dőlnek, osztja ki a szélre a labdákat. a baj az, hogy néha annak ellenére ívelgetünk, hogy az ellenfél térfelén 1 fejpárbajt nyertünk talán (lehet hogy a végén a kavarodással hármat). mindegy, jó lesz ez ha így megy tovább.
megvártam a szögletet azért :)

bög 2008.09.10. 21:19:21

te jó ég mit hagytunk ki............

IronRock 2008.09.10. 21:19:21

ÁÁÁÁÁÁ, tiszta helyzetből megint eltököltük!!!!!!

crouchy 2008.09.10. 21:22:28

"kedvenc lába a melle" Atyaúristen..

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 21:23:30

ennek a rohadt riporternek tényleg minden második mondata arról szól, hogy larsson milyen szuper...képzelem ha játszana is

rizla 2008.09.10. 21:25:10

ilyen hangosan még életemben nem üvöltöttem azt a nevet, hogy SANYI. és kimaradt. nem hiszem el. ne kapjunk ma ki, könyörgöm

IronRock 2008.09.10. 21:25:44

Lopjuk el Nesta vagy Rio Ferdinand vérmintáját és klónozzuk már őket, hogy ne kelljen infarktusközeli állapotban várni a pontrúgások jó részét a kapunk előtt...

rizla 2008.09.10. 21:26:26

annyira tudtam. szánalmas faszszopó svédek. nincs igazság.

IronRock 2008.09.10. 21:27:05

Kurva életbe....egyszer visznek végig egy kontrát ahogy kell és a védelem máris összehozza...

rexford 2008.09.10. 21:27:10

Csatárposzton megelégednék Vucsinics klónozásával is.

crouchy 2008.09.10. 21:27:54

ne káromkodjatok még nincs vége.

mann 2008.09.10. 21:28:13

És pont Hajnal labdavesztését kontrázták le...

rizla 2008.09.10. 21:29:12

".egyszer visznek végig egy kontrát ahogy kell és a védelem máris összehozza..."

egyszer engedtük.

"És pont Hajnal labdavesztését kontrázták le..."

hajnalnak kb az első hibája volt, a második félidőben eddig csodálatos.
nem érdemeltük meg a gólt.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 21:29:26

nem az eredmény, hanem a hülyeségből bekapott gólok miatt szaladt ki, ha 3-0-ra mentünk volna és úgy kapjuk, akkor is kijött volna (na jó, azért halkabban)

montipájton 2008.09.10. 21:31:49

Játékban nincs különbség, helyzetkihasználásban van. Egyelőre ennyi. Torghellével nem leszünk közelebb a megoldáshoz. A svéd gólhoz feleakkora helyzet sem kellett, mint amit a túloldalon Torghelle meg Huszti eltökölt.

halareaal 2008.09.10. 21:31:55

pedig azt hittem, földbe döngüljük őket végül.

IronRock 2008.09.10. 21:34:04

Még lehet keresnivalónk, csak ugyanazt a higgadt, kombinatív játékot kéne játszani mint eddig. De ha elkezdenek kapkodni meg türelmetlenkedni, jönnek az ívelések, a céltalan passzolgatások, akkor annyi...

mann 2008.09.10. 21:34:54

Szerintem is jó Hajnal, de a svédeknek ekkora mákjuk van.

crouchy 2008.09.10. 21:36:27

najó megadom magam: BASSZA MEG!

rizla 2008.09.10. 21:36:32

a kurva anyád somos, menjél költözzél ki svédországba bazmeg, de magyar meccset mégegyszer ne közvetíts. mindjárt elcsöppen a svéd góltól, beszarok.

crouchy 2008.09.10. 21:38:34

de a lényeg: most már legalább vannak ilyen meccseink. márcsak meg kellene nyerni őket. Félsiker.

rizla 2008.09.10. 21:39:59

somos még akkor is larssonnak nyal, amikor az elesik. mert ő még elesni is tud.

IronRock 2008.09.10. 21:40:06

Én már azt is félsikernek érezném, ha ilyen meccseken nem kapnánk efféle helyzetekből gólt...

Titi120 2008.09.10. 21:40:10

Koeman nem mer belenyúlni a meccsbe.
1-0 -nál kellett volna egy csere (Dzsudzsák), mert látszott, hogy eresztünk le, de még mindig semmi ...

Titi120 2008.09.10. 21:41:19

Na amire leírtam megérkezik Rudolfo.

crouchy 2008.09.10. 21:41:59

Ha ez a Rudolf gyerek áll be, akkor akár nekem is szólhatott volna Ervin bá..

IronRock 2008.09.10. 21:42:58

Hiába nyúlt volna bele korábban Koeman, ezt a gólt a védelem hozta össze. Buzsáky kellene, de már az is késő lenne. Leeresztettünk, már olyan labdákat adunk el, amiket korábban nem.

crouchy 2008.09.10. 21:43:00

de a legroszabb hogy valószinűleg elveszítjük vb-címünk..

rexford 2008.09.10. 21:43:51

Gerát is ideje lehozni, jöjjön Juji.

rizla 2008.09.10. 21:44:30

megint kiderült, hogy amíg világ a világ, a magyarnak akkor is több tehetsége lesz a futballhoz, mint a svédnek, ha az infrastruktúrája, háttere, és rendszere a béka segge alatt van.
és megint kiderült, hogy utóbbi sokkal fontosabb.

_alerob 2008.09.10. 21:44:53

ugyanmár, jók voltunk, a gól miatt berezeltek és összeomlottak, de összességében nem látszódott az az óriási külömbség amit eggyesek ecseteltek... mindegy..

rexford 2008.09.10. 21:46:09

A magyarnak ereje nincs, se fizikai, se pszichikai. Persze ez is visszavezethető a szar infrastruktúrára meg rendszerre.

crouchy 2008.09.10. 21:47:46

szar infrastruktúra miatt adta el hajnal, és csúszott ell torghelle előtt. nyilván.

Titi120 2008.09.10. 21:47:51

Egyébként tényleg, ha kivennénk a svédektől a két csatárt (+ Kallströmöt talán még), akkor kb kapnánk egy championship középmezőnyébe tartozó szintű csapatot, nem többet...

rizla 2008.09.10. 21:48:58

crouchy jó, te nem csak a focihoz vagy sötét, de úgy általában a szövegértelmezéséhez. ma inkább ne bassz fel.

rizla 2008.09.10. 21:49:49

"akkor kb kapnánk egy championship középmezőnyébe tartozó szintű csapatot, nem többet..."

a svédek meg kapnának egy hajnalt, husztit, és gerát, és talán nem csak aludni lenne érdemes nézni a meccseiket a világversenyeken.

rexford 2008.09.10. 21:50:11

Crouchy, az a baj, hogy mindig ez van. Ha csak ma lenne, eszébe se jutna senkinek az infrastruktúra.

crouchy 2008.09.10. 21:50:18

még szerencse hogy te itt világitassz nekem a sötétségbe.

montipájton 2008.09.10. 21:50:26

Rizla, vezesd le már máshol a frusztrációdat, kurvaanyázni a kocsmában szokás. A riporter megdícsérte Larssont, két gólpassz után miét ne tette volna. Igazi agybeteg hülyegyerek vagy, ha ezért anyázol.
Ja, lenne nálunk egy hasonló teljesítmény, nem győznéd szopkodni.
A svédek meg jobbak most már. És a meccs két félidőből áll. Csak a vértolulásos marhák képesek ezért (is) a tévét, rádiót meg tököm tudja kit anyázni.

crouchy 2008.09.10. 21:52:36

Rexford: szerintem egyáltalán nincs mindig ez. rég láttam olyan meccset mikor ennyire partiban voltunk. ezt most elbuktuk. ez van.

rizla 2008.09.10. 21:53:01

montipájton: somos minden második mondata arról szól, hogy larsson milyen jó. ha larssont földbedöngöli juhász, akkor az a téma, hogy erre a szerepre is milyen kiváló ez a veterán fenomén.

"Ja, lenne nálunk egy hasonló teljesítmény, nem győznéd szopkodni."

bocs, ne haragudj, hogy egy magyar riportertől inkább azt várom, hogy velünk foglalkozzon. huszti simán jobb volt, mint larsson. róla egy szót nem szólt ez a riporterek gyöngye, aki egyébként robothangon darál végig egy olyan összecsapást, amit érzelmileg közömbösen képtelenség végignézni magyar emberként.
egy tehetségtelen balfasz, ez van.

montipájton 2008.09.10. 21:53:14

Hajnal se valami nagy durranás ma, hiába ragad kaszát Rizla. Nekünk ilyenek jutottak, én kedvelem őket, de hát lehetne mondjuk egy visszataszítóbb világklasszisunk, azt se bánnám.

Ez a hajó elment, foglalkozzunk azzal, hova igazol Torghelle Sanyi télen.))

rizla 2008.09.10. 21:55:03

crouchy: segítek, jó?

"szar infrastruktúra miatt adta el hajnal, és csúszott ell torghelle előtt."

nem, de amiatt nincs már évtizedek óta egy mentálisan stabil csapatunk, felkészült védelemmel, ahova nem virtuozitás kell, hanem alaposan megtanult, berögzült tudás.

montipájton 2008.09.10. 21:55:13

Magyar emberként sok mindenre képes vagyok, ne általánosíts. És ezzel a magyarkodással amúgy se kezdjünk kártyázni, ha kérhetném, ez csak egy focimeccs, nem honvédő háború.

Én kimondottan pozitívan értékelem, ha egy riporter nem sikoltozik fejhangon attól, hogy magyar sportolókat közvetít. Nem az a dolga ugyanis.

De erről inkább ne most nyissunk vitát.

rizla 2008.09.10. 21:56:52

montipájton tényekről nem vitatokzom. aki nézte a meccset 2-0ig, az tudja, hogy hajnal, gera, huszti is többet mutatott, mint ibrahimovic.

montipájton 2008.09.10. 21:57:54

Valamit elcsesztünk, a baj az, hogy majd a vb alatt megint külföldi csaptokat nézve gondolkodhatunk azon, hogy mit. A svédek meg akár ki is juthatnak, ezzel a himihumi játékkal. Hogy annyira ne szórakozzunk jól a vb-n sem.))

rexford 2008.09.10. 21:58:45

Crouchy, abszolút partiban vagyunk (vagy voltunk inkább), nincs azzal baj, de gyanítom, h ez annak köszönhető, h viszonylag kombinatívan játszik a csapat és nem szartak be.
A dánok ellen figyeltem meg, h tök száraz pályán estek el legalább 5-6-szor úgy, h a közelben nem volt senki. Nincs erő és lendület 90 percig, ennyi.

rizla 2008.09.10. 21:59:10

ember, nem a fejhangon sikoltozásról van szó, hanem az érzelmi azonosulásról, ami szerintem egy magyar riportertől alap kellene, hogy legyen, ha válogatott meccset közvetít. a kettő között azért van pár árnyalat.

Titi120 2008.09.10. 22:00:13

Hajnalnál visszatérő motívum, hogy minden meccsen csak pár 5 perces periódusa van, a maradék időben eltűnik.

rizla 2008.09.10. 22:01:53

"Nincs erő és lendület 90 percig, ennyi."

2-0 után kevés csapat tudja összekapni magát, főleg, ha egyértelműen jobb volt az ellenfelénél a gólokig.
ez nem mentség, csak mondom, igenis lehet erő és lendület 90 percig.
sajnos hátul hiányzik a tudás, ez van.

montipájton 2008.09.10. 22:02:05

Rizla, ezzel egyetértek: többet mutattak. Nem attól tartanak ott, ahol és nem attól azok Ibrahimovichoz képest, amik, mert ma gyengébbek lettek volna.

Az lehet, hogy ha az első gólt elkerültük volna, talán a második se jön utána. Megint az van, mint már annyiszor: a végén nem mi vagyunk az erősebbek.

De azt se felejtsük el, hogy nemcsak mi nem tudjuk azt, amit a svédek: szinte minden selejtezőből továbbjutnak, ehhez valami azért kell. Valami, amit mi nem tudunk.

crouchy 2008.09.10. 22:04:14

rizla (számolj el 30ig mielőtt válaszolsz, és semmiképp ne baszd fel az agyad, nem éri meg) az infrastruktúra az egész országban szar (mondjuk ez is viszinyítás kérdése): Akkor miért van olyan sportág amiben jobbak vagyunk? Szerintem azért mert fociban voltak rendes szakemberek. Most meg talán van egy. Am ha lesz időm majd utána nézek hogy hogy állnak a világranglistán a milyen infrastruktúrájú országok. végülis érdekel.

rizla 2008.09.10. 22:04:18

"ehhez valami azért kell. Valami, amit mi nem tudunk."

győztes mentalitás.

IronRock 2008.09.10. 22:04:37

Na legalább egy szépségtapasz, zet azért megérdemeltük...

rizla 2008.09.10. 22:04:55

a futball infrastruktúrájáról beszéltem te igen szerencsétlen. nem számolok el 30ig, mert hülye vagy.

crouchy 2008.09.10. 22:04:57

ezaz tudtam ha szidom a rudolfot gólt lő!!!!

crouchy 2008.09.10. 22:05:37

a kézilabda infrastruktúrája aztán kurva jó..

rizla 2008.09.10. 22:05:41

gyönyörű támadás, szép gól, nem rossz eredmény, szép volt fiúk. nem voltunk rosszabbak semmivel sem. ez van.

rizla 2008.09.10. 22:06:20

jaj crouchy, istenem, ne rágd már a szart.

Titi120 2008.09.10. 22:06:44

Rudolfo ! :)

Összességében mindkét meccsünk miatt lehet hiányérzetünk, ami az eredményt illeti.
Meg kell tanulnunk a döntő helyzetekben nekünk erősebbnek lennünk, ennyi.

drani 2008.09.10. 22:07:17

jobbak a svédek, szerintem hoztuk a tudásunkat, tehát nem okoztunk csalódást.
nagyon jól kijönnek a hiányosságok:
védelem, csatársor nem megfelelő szintű,
fizikailag, szellemileg nem bírjuk egy svédország ellen.
ez ellen a szövkap nem nagyon tud mit tenni, bár megkérdezném tőle, hogy dzsudzsáknak azt mondta-e a 80. percben, hogy majd most rúgsz hármat

crouchy 2008.09.10. 22:10:03

rizla szerintem az összes politikust te képzed ki.

rexford 2008.09.10. 22:10:45

"Meg kell tanulnunk a döntő helyzetekben nekünk erősebbnek lennünk, ennyi." Ahhoz kéne még legalább plusz 7-8 centi magasság és 7-8 kiló súly.

rizla 2008.09.10. 22:10:54

kraucsi: magyarfutball - a 91. perc. ha megnézted a filmet, hajlandó vagyok veled a magyar futballról beszélgetni. addig maradj a pudliknál

halareaal 2008.09.10. 22:13:04

lehet h rosszul láttam, de sztem bármennyire is kárognak itt a riporterek a 2. félidőben is jobbak voltunk a svédeknél. na mind1, nem rossz ez a csapat, a legutóbbi selejtezőkörösnél legalábbis mérföldekkel jobb. ha marad ez a játék, akár a 3. hely is realitás lehet. a svédek és a dánok meg addig bénáznak, amíg a végén az albánok jutnak ki:)

rizla 2008.09.10. 22:14:35

ha jobbak nem is voltunk a 2.-ban, de nem voltunk rosszabbak.
kapu előtt kéne valamit kitalálni, mert hiába van középen magyar fölény, ha nem sikerül ziccerig játszani. baromi szar érzés ez.

montipájton 2008.09.10. 22:15:10

Összességében nem csalódtam, csak az eredmény miatt. Támadófocit reméltünk, a csapat azt is próbált játszani. A kulcsemberek a meccs 2/3-ában megfelelően teljesítettek. Ha van egy vagy két igazi, legalább az európai középszintet megütő csatárunk, ezzel a játékkal gólt lőhettünk volna.

A svédek hozták, amit vártunk: masszív, fantáziátlan darálás, sajnos engedtük nekik azt a két villanást (ami igazi foci volt azért), ami elég lett nekik.

Erősebbnek kell lennünk, fejben, akaratban, vagányságban. De ez a csapat ennél nem lesz erősebb. A mentális dolgokban már csak egy új generációtól várhatunk mást, kérdés, melyik lesz az. Nagyjából ezen múlik, mikor leszünk ott legközelebb nagy versenyen.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:16:30

Egy fontos kérdésre mindenesetre megszületett a válasz:

Juhász Rolit kell csatárként játszatni.

rizla 2008.09.10. 22:19:05

az index gera-fikáját őszintén szólva nem értem. régebben valóban jobb volt szotyi, de ma abszolút rendben volt.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:19:16

lerágott csont, de muszáj leírnom, amíg elöl inkompetensek hátul meg életveszélyesek vagyunk, akkor komolyabb csapatot tétmeccsen nehezen fogunk megverni...mindegy, nem volt egyáltalán tragikus, csak legalább olyan bosszantó mint a dán meccs

halareaal 2008.09.10. 22:19:44

most látom a 2.csoport beosztását. ezt komolyan gondolják? onnan talán még mi is továbbjutnánk, a svédeknek, dánoknak és főleg a portugáloknak meg a csoportelsőségre is esélyük lenne.

oscar dirlewanger 2008.09.10. 22:23:07

hajrá göztepe, a göztepénél nincsen jobb!!!!!!ki nem ugrál, nem göztepés, hej, hej!!!!!!!!!!!!

rexford 2008.09.10. 22:23:23

Luxemburg és Finnország is hozta a bravúreredményt. Most már tényleg csak mi maradtunk meg a szlovákok.

BruceWayne 2008.09.10. 22:23:52

rizla: mit nem értesz? gera ma is szar volt

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:26:36

Gera az első félidőben jó volt (tény, hogy játszott már jobban), a második félidős visszaesése szerintem részben egy hibás taktikai változtatás eredménye volt.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:27:01

vazze, luxemburg idegenben megütötte svájcot

rizla 2008.09.10. 22:27:40

montipájton: "De ez a csapat ennél nem lesz erősebb. A mentális dolgokban már csak egy új generációtól várhatunk mást, kérdés, melyik lesz az."

ezzel egyetértek. a svédek a győztesek rutinjával nyomtak le minket. a mi csapatunk jelenlegi tagjai már sosem fogják kiheverni, kiirtani a játékukból azt a frusztrációt, amit a magyar foci közege jelent. larssonék nem szarnak be soha, végülis kint vannak mindig, kint lesznek mindig, megvan ez a tudat bennük. bennünk meg az 54es döntő óta ugyanaz.
a ritmusváltás hiányzott a csapatunkból ma.
ez van.
itthon viszont meglehet a 3 pont ellenük, mert szépen megtelik majd a népstadion.
csak a gábri ellenfelek ellen is jöjjenek majd ki az emberek, mert nagyon kellenek a papírforma-győzelmek.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:27:42

kár, hogy barnetta már kroos :)

rizla 2008.09.10. 22:28:27

nerazzurri: egyáltalán nem volt szar gera, az első félidőben kiválóan játszott, a másodikban visszaesett, ez így összeadva közepes, de semmiképpen sem szar.

BruceWayne 2008.09.10. 22:30:47

amúgy meg: basszuk meg hogy felépítünk valamit 50 perc alatt , nagyszerű játékkal uraljuk a meccset, erre egy ilyen tipikus tróger magyaros gólt kapunk, kb mindenki egyszerre hibázott.... simán bennünk volt vagy 3 gól 1-0-ig, de hát ez van, úgy tűnik sok idő kell mire a helyzeteket berúgjuk a nevetséges védelmi hibákat meg végre elhagyjuk (bár az szerintem soha ne fogjuk, itt is ez a 2 gól tiszta vicc volt, mondjuk a 2.-nál kurvajól elzárt Ibrahimovic de hát akkor is ott volt tőlünk 6 ember, ők meg 3-an, jellemző hogy már Larsson is pont ellenünk villog...)

Bodor - ennyire szar ez a holland bajnokság?
Vadócz - Mikor jött ki a 2. félidőre?
Torghelle szimplán szar volt, Gera meg nagyrészt, de kurvanagy kár ezért a meccsért is....

Juhász jobb volt a gól előtt mint akinek a dolga lett volna az előkészítés egész meccsen

rizla 2008.09.10. 22:33:38

vadóczot sem venném elő konkrétan, az első gól után mindenki megtört, előtte kiváló volt krisz.
az első félidőben többek között pont gera miatt tartottuk kézben a svédek tökét, ezekután nem értem, hogy lehet nálad NAGYRÉSZT szar..

BruceWayne 2008.09.10. 22:34:36

rizla: volt kb 2 jó megmozdulása, mondjuk, majdnem felborult a pálya az 1. félidőben, semmi baloldalunk nem volt, igaz jobbszélen szépen kombinálgattak 3an, de akkor is, már a dánok ellen is ez az ócska "meglendítem a jobbot oszt visszahúzom balra" csel egyszer nem jött be, pontatlanul és szarul passzolt.....ha ki kell valakit rakni a csatár mögül, őt sajnálnám legkevésbé, persze nem rajta kell elverni a port de akkor is messze van az elvárttól....

Rudolf jó volt, kár hogy szidtátok előre...

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 22:35:32

Szerintem baszott nagyot játszottunk ma, a svédek meg kb. találtak két gólt, ennyi. Hajnal végre jól játszott, Huszti meg időközben Játékos lett, nem is középszerű.

rizla 2008.09.10. 22:36:47

"volt kb 2 jó megmozdulása, mondjuk, majdnem felborult a pálya az 1. félidőben, semmi baloldalunk nem volt"

kb csak jó megmozdulása volt az első félidőben. gyönyörű passzok, szép lövés, veszélyes ívelés, hátrajött védekezni, kemény volt. az "ócska" cselét meg simán bekajálták.
a baloldalnak meg mi köze gerához?
nem tudom te melyik meccset nézted, komolyan.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:37:06

"Juhász jobb volt a gól előtt mint akinek a dolga lett volna az előkészítés egész meccsen"

egy ilyen bemozgásra vártam 180 percig az ívelgetések helyett. Hajnal passza is zseniális volt persze, és inkább az volt az előkészítés: Juhász csatárfeladatot oldott meg, az részletkérdés, hogy lepasszolta.

BruceWayne 2008.09.10. 22:38:07

ezt a mai svéd csapatot kulturáltabb futballkörökben már a 30. perc előtt szarráfütyülték volna, félidőben meg olyat kaptak volna.... mai teljesítményük az zéró volt, két larsson egyéni megmozdulásnál kaptak tőlünk ajándékba 2 gólt, amúgy lófaszt nem nyújtottak, szarok, és verhetőek lettek volna, vicc hogy még mindig Lagerbeck ül a padon

rizla 2008.09.10. 22:38:08

tessék, még heinrich is ért velem hajnal-ügyben, pedig neki vesszőparipája a csávó. ezek után kinyilváníthatjuk, mint tudományos tényt, hogy tomika ma hozta magát.
husztin én is kiakadtam, hogy mennyire tud focizni.

drdugo 2008.09.10. 22:40:08

Albánia közben 3-0-ra megy Málta ellen.
nagyon kemény lesz nekünk Albánia is...

A Litvánokról példát vehetnénk. Senki se számolt velük, abszolut underdog csapat, és mégis két forduló után hibátlanul vezetik a csoportjukat. Ráadásul nem is kis győzelmeket arattak...

Legalább a Dánokat megvertük volna, akkor most mindenki mosolyogna, így viszont megint nem jutottunk egyről a kettőre.

rizla 2008.09.10. 22:41:19

nera: a svédek sosem mutattak semmi érdekeset, mióta én focit nézek. csak ismételni tudom magamat, már az EB-nél leírtam. mindent elárul róluk, hogy egy 40 felé lépegető veterán számít a legjobb játékosuknak egy bosnyák mellett.
feleannyi ötlet sincs a játékukban, mint amit akármelyik magyar középpályás a vérében hordoz, de egyszerűen tökéletes katonák. mi meg nem is lehetnénk messzebb ettől a kategóriától.

BruceWayne 2008.09.10. 22:43:15

rizla: a bal oldalt nem vele kapcsolatba említettem, csak már kezdtem új mondatot... az ívelés szép volt, a lövés közepes, voltak szép passzai, de ha a 90 percet nézzük erősen lerontja a 2. félidei teljesítménye, de lehet csak én vagyok szigorú, mert bennem volt még a dán meccsen nyújtott teljesítménye is, a 2 meccsen azért voltak olyan rossz passzai meg megoldásai... igazából az eszembe jutott még a meccs alatt az is mikor a görögök ellen egyedül vitte kapura és elkúrta :-F
szóval kicsit kritikus voltam vele szembe, de akkor is többet várnék tőle már egy ideje, lehet a favágóshipbe töltött x év nem tett jót neki

rizla 2008.09.10. 22:47:15

rendben, szerintem is jobb volt régen gera, még a PL-es idénye környékén, aztán volt az a hosszú sérülése, és igazából tényleg a régi sosem lett. de akkor is egy megbízható játékos, és ma is az volt. ha a meccs egészét nézem, jó talán tényleg nem, de azért ne szarozzuk már, amikor az első félidőben ekkora vízben-sárban halálpontos elegáns körömpasszokkal alázta a svédeket, és szinte nem is veszített labdát.

a dánok ellen sem volt rossz szerintem, bár azt nem tv-ben néztem, úgyhogy ezzel nem vitatkoznék.

BruceWayne 2008.09.10. 22:48:14

huszti meg hajnal nagyon fasza, nekem annyi bajom van csak velük hogy 1,50 mind a kettő, oszt sokszor olyan rövideket ívelnek, meg kapura is gyengén lőnek. vadócz is jött üresen, jön a zsír labda erre egy hoki belsőzés.... meg huszti is a dánok ellen. az egy dolog ha nem tudunk lőni, de nem is merünk :-)

na mindegy ma 50 percig mi fociztunk, de megint megszívtuk, 2-4 pontunk lehetne, van 1. látszik a fejlődés, de azt nem látom ki oldhatná meg majd a csatárkérdést és ki lehetne Juhász párja középen....

rizla 2008.09.10. 22:51:43

én látom. németh, tímár. jövő őszig be lehetne építeni némót, akkor jönnek csak ugye a portugálok, meg újra a svédek asszem.

egyébként sanszos, hogy a beadások azért tűnnek olyan szarnak, mert senki sem mozdul rájuk normálisan középen. ugye egy dolog veszélyesen csavarni, de a támadónak is meg kell vernie a védőjét, hogy hozzáférjen. a két meccsen összesen volt vagy 40 beadásunk, és egyikből sem lett kapu felé tartó helyzet, ennyire azért nem lehetnek bénák hajnalék

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 22:52:04

Mennyire váteszi egyébként, hogy az egyébként meccs előtt kelt poszt címe: Már megint.....

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 22:53:30

rizla

eleve halott ötlet részünkről a dánok és a svédek ellen az ívelgetéseket eröltetni.

rizla 2008.09.10. 22:57:36

na ja. most is akkor voltunk a legjobbak amikor kigurigáztuk lövésig. ezt meg kell csinálni többször, aztán csak beakad az egyik.

BruceWayne 2008.09.10. 22:58:53

bedobás: főleg ha laposak is....

rizla: tímár oké, de némethnek ahhoz játszani kéne. hiába van kint 20-30 játékosunk a jobb bajnokságokba ha a padot koptatják vagy a tartalékba vitézkednek...hiába a küllföldi szemlélet meg a profi edzésmódszer ha valakinek nincs meccsrutinja

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:01:31

az az egy félelmem van, hogy ha nem oldjuk meg gyorsan a csatárkérdést, akkor előbb-utóbb a középpályásainknak is elmegy a kedve a játéktól.

és én aztán tényleg nem akarom bántani Sancit, de nekem fizikai fájdalmat okoz nézni a játékát. utoljára talán Horváth Ferike látványától szenvedtem ennyire.

rizla 2008.09.10. 23:01:31

németh rendszeresen játszik a reservesben. az nb1nél csak nem szarabb.

JokerZ 2008.09.10. 23:02:31

Switzerland 1 - 2 Luxembourg

Ezt vágtátok srácok? Jesszusom...

rizla 2008.09.10. 23:04:12

luxemburgtól nagyobb égés szopni mint máltától

BruceWayne 2008.09.10. 23:04:48

hát Rudolf is itt tolja osz' mégis milyen jó volt, bár ő is padozott külföldön vagy 2-3 évet

rizla 2008.09.10. 23:06:45

ezért mondom, hogy németh is simán jó lehet. mondjuk én nem úgy gondoltam, hogy mostmindjárt. azért írtam, hogy jövő őszre.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:18:27

hát nem tudom, ha pl. az angolok kényszerhelyzetben kivitték egy VILÁGBAJNOKSÁGRA a 17 éves (Némethnél fiatalabb) Walcottot az Arsenal Reservesből, akkor talán mi is megkockáztathatnánk egy lassan 20 éves Némethet. és de, MOST MINDJÁRT.

rizla 2008.09.10. 23:20:48

rendben, legyen meg a te akaratod, már hívom is koemant :(

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 23:24:52

Gerát nem ér fikázni, elég komikus dolog őt játszatni Mracskó egykori posztján 3-5-2 mellett...

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.09.10. 23:29:15

Amúgy Sanyi magához képest világklasszis teljesítményt nyújtott, hiszen nem kapott lapot:)))

rizla 2008.09.10. 23:30:10

azért a két svéd gólt leszámítva kellemes dolog visszagondolni erre a meccsre. hogy etettük már a favágókat az első félidőben, atyaég. a világ, és az elcseszett országunk igazságtalansága, hogy ilyen viking taplók előrébb jutottak a világ futballjában, mint mi.
hisztinek meg sürgősen le kéne lépnie valami jobb csapatba, mint a villamososok, és játszania.

corporal clegg 2008.09.10. 23:34:18

Egyetértek rizlával a "viking tapló"-kat leszámítva - az európai típusú képviseleti demokrácia alapvető intézményei a viking kori skandináv államokra vezethetőek vissza:)))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:35:14

Ha már az angolok és Walcot feljött: az immár 19 éves (Németh is annyi, nem?) Theo ma este hármat hintett a horvátoknak zágrábban. Krisztián? Most?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:36:13

Igaz, Walcott most az Arsenal felnőttben kezdő, Németh meg (remélem: még) nem az a Pool felnőttben. De akkor is.

rizla 2008.09.10. 23:39:32

nem mondod, hogy walcott hármat lőtt. egyébként az ő esete más azért, mert már a második szezon óta rendszeresen játszik a felnőtt(?) arsenalban.

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2008.09.10. 23:40:38

POR-DEN 2-2, uccsó 6 percben 3 gól.. :D

rizla 2008.09.10. 23:41:51

ennyit a "gyenge" dánokról, akiket meg KELL verni

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.10. 23:42:37

Észrevenni, h Vanczák nem hibázott legalábbis, amikor néztem. Juhász zseniális, Gera miért nem cselezel?? Kicsivel több karakter van, vagy Dárdai fiatalabb, akkor lenne itt jövő.
Gera, te pedig, ha nem cselezel, akkor legalább ne öregedj!

Megnézni a jútyúbon De Rossi első gálját!

rizla 2008.09.10. 23:45:31

huszti belövi a kihagyhatatlant a dánok ellen, ma pedig nem hagyunk ki fél percre, és vezetnénk a csoportot basszátok meg :((

Romanista 2008.09.10. 23:45:49

lényeg hogy megint jópáran jó csúnyán összevesztetek miközbe szépen kikaptunk.
a szépen kikaptunk nem ironikus. ez jó volt fiuk, lesz még jobb is de ha nem akkor ilyen legyen.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.10. 23:49:58

"...vezetnénk a csoportot basszátok meg"

a húszforintos kérdés:

így most kik vezetik? :D

rizla 2008.09.10. 23:50:35

albánok szerintem, jobb gólkülönbséggel, mint a dánok.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.10. 23:52:39

@ rizla: a jó angolok a bosszúvágytól és capello ostorától megbokrosodtak és 1-4re gyakták Bilic embereit, úgy hogy egy 11-es-gyanús szitut nem kaptak meg és egy góljukat érvénytelenítették. Walcott konkrétan a mennybe ment, Rooney is betalált..... Szerencsére egy órával később kezdtek, mint mi, így egy részét tudtam nézni p2pn...

De ez itt teljesen off, elnézést érte, nem is hoztam volna fel, ha nem jön elő németh és az ő 19 éve...

BruceWayne 2008.09.10. 23:52:50

durva ez a 3-2, valahogy éreztem hogy nem lesz ez sima hazai, bár nem mertem volna megtenni :-)
/nyomtam rá egy 2,5 gól felettet 2.00-ás oddsal, de már bukó sajna :-)

hogy a sportfogadás vonalat is erősítsük :-)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.10. 23:54:55

azt hiszem, nagyon régen láttuk így játszani a magyar válogatottat. nem arról van szó, hogy brillíroztunk, de győzni akartunk, és ez mindennél többet mond a mi helyzetünkben.

csak gratulálni tudok a csapatnak. koeman meg egy tökös faszi, ha szar is a haja :)

rizla 2008.09.10. 23:57:59

nem örülök azért a többi eredménynek. eddig jónak tűnt a sorsolásunk, de így meg fos lesz. az albánok lendületet vettek, és jó eséllyel csak addigra fog kifulladni, mire rajtunk már túl lesznek.

macca17 2008.09.10. 23:59:04

ez az etettük a favágókat olyan savanyú a szőlő duma. erre szokták mondani, h nézz az eredményjelzőre. a harmadik félidőt mindig megnyerjük, ettől aztán úgy tűnik, h a meccset is.
más. mondjuk a közvetítésben engem inkább az olyan megjegyzések zavartak, h ha száraz lett volna a fű, biztosan jó lett volna a labda.
a kiváló magyar futballhagyományok téveszthetnek meg sokakat. sokkal nagyobb alázattal kellene viseltetni a futball iránt. mind a kommentátorok, mind a vezetők, mind a játékosok részéről.
és persze elismerem: voltak szép megoldásaink, jö 5-10 perceink. de emléxik még vki arra az időszakra, amikor mindig az volt a duma, h 60-70 percig nagyon jók vagyunk, csak az a fránya utsó 20-30p, ha azon tudnánk javítani...
némethet azért én is kipróbálnám :) veszteni nem veszthetünk sokat

rizla 2008.09.11. 00:01:37

miért lenne savanyú a szőlő? előzetesen pontosan ezt az 1 pontot tippeltem a két meccsre, és gondolhatod, nem a svédre gondoltam azalatt az 1 alatt.

"sokkal nagyobb alázattal kellene viseltetni a futball iránt. mind a kommentátorok, mind a vezetők, mind a játékosok részéről."

nem értem hol hiányzott az alázat a játékosokból MA.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.11. 00:02:42

Ja, amiről még nem beszéltünk: engem Babos meggyőzött. Jó tudni, hogy lehet rá számítani.

rizla 2008.09.11. 00:03:31

engem is meggyőzött volna, ha nincs benne a gólban, nagyon faszul jött ki.

macca17 2008.09.11. 00:08:06

igazad van, ma inkább a kommentátorból hiányzott :)
nekem erős ez az etettük őket szöveg, mert azért annyival nem voltunk jobbak, khm, h finoman fogalmazzak. ha meg nem ez a helyzet, akkor meg minek? ők is mondhatnák uezt: rúgtak két formás gólt, mi meg csak egy formásat, oszt nyertek.

macca17 2008.09.11. 00:09:30

igen, és volt még egy uailyen kimozdulása: akkor mázlija volt, mert pár centivel elment a svéd feje fölött a laszti, és így le tudta húzni

BruceWayne 2008.09.11. 00:10:06

összehoztunk nekik két gólt, amúgy semmi mást nem csináltak 90 perc alatt

rizla 2008.09.11. 00:13:47

én azt írtam, az első félidőben etettük őket. és igazam is van. a magyarok fociztak, a svédek nézték. mondom, lehetünk akármilyen szar sportemberek, és akármekkora lúzerek, akkor is itt van több tehetség. de tudod mit, igaz, savanyú a szőlő, úgyhogy az ember megkeresi rajta azt a kevés édesebb szemet. a mai meccs egyik fele ilyen volt.

a kommentátorból meg nem az alázat hiányzott, hanem a hozzáértés, de ez nem újdonság.

mook 2008.09.11. 00:15:54

Szevasztok.
Valaki emlékeztessen már lécci, hogy tétmeccsen mikor játszottunk ennyire jól.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:19:01

rizla, lelkesedni van miért, de a továbbjutásban reménykedni teljesen felesleges.

az első gól vanczáké, nem babosé, oda nem érhetett ki, és ha bent marad, akkor sem tudja megfogni (bár arra több esélye lett volna).

mook, szerintem a svédek ellen otthon, amikor 2-1-re kaptunk ki. (jéé)

rizla 2008.09.11. 00:20:50

görögök ellen decemberben elég jók voltunk, buzsáky onemanshow, majd a szokásos két fasz gól.
bosnyákok ellen is jól ment, bár ott a 2vel kevesebb kapott gól ellenére sem volt ilyen stabil a védelem.

egyébként a norvégok elleni 4-0 alkalmával is hasonló volt a forgatókönyv odakint. az elején mi fociztunk, aztán az ellenfél talált egy gólt, és vége, indult a görcsölés. persze mindenképpen haladás, hogy most sokkal tovább húztuk, és a két kapott gólból csak az egyik volt potyaízű.

rizla 2008.09.11. 00:21:38

benito: ne sértődj meg, de te hülye vagy? hol beszéltem továbbjutásról?

habitang · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:37:17

mook,

lehet, hogy sokan ezzel vitatkozni fognak - főleg, mert nem lőttünk gólt -, de annyira jól, és kiegyensúlyozottan (6-7 jó passz az ellenfél térfelén??), mint az első félidőben, utoljára akkor, amikor Kipu kettőt vágott Konciliának Bécsben. Más kérdés, hogy akkor egy egész meccsen keresztül "kitartottunk", és volt csatárféleségünk is.

drdugo 2008.09.11. 00:38:05

huh, de kiegyensúlyozott lesz ez a csoport, a dánok robbantottak portugáliában. ennek személy szerint örülök, szimpatikus válogatott vt. mindig is, remélem most ők lesznek az egyik továbbjutó. nem gondoltam volna tőlük ekkora feltámadást, bár lehet, hogy direkt lazsálták el ellenünk. 1 pont is elég volt nekik, és jól rá tudtak pihenni a nagy csatára.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:44:52

nem vagyok sértődős.

az elhullajtott pontokon rágódsz, ebből mertem következtetni.

rizla 2008.09.11. 00:46:34

úgy emlékszem elmentetted a rögtönzött kis selejtezőbélihelyezés-táblázatomat, kapd most elő.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.11. 00:53:08

csak arra emlékszem, mit ígértél, ha továbbjutunk. (mondjuk az ígéret alapján te sem nagyon bízol benne)

jó éjt, jó szurkolást

Dzsúd Horse 2008.09.11. 05:19:28

"Nerazzurri 2008.09.11. 00:10:06
összehoztunk nekik két gólt, amúgy semmi mást nem csináltak 90 perc alatt"

Mintha gólra játszanák ezt a foci nevű valamit...

Az első gól után úgy összezuhantunk mintha 5öt kaptunk volna, pedig nem volt egy júnevervolkalón hangulat a stadionban. Vaktába rúgdostuk a labdákat, a passzolás se nagyon ment. Valakik jót látnak majd a meccsben, én ezt. A mai, és a belgrádi utánpótlás meccs után megállapítható, hogy a kitartás nem az erényünk, kár. Öröm az ürömben, hogy elindult valami, csak az a baj hogy Várhidi idején is itt tartottunk, és gyanítom hogy az albán vonat átmegy rajtunk, de ne legyen igazam.

Dzsúd Horse 2008.09.11. 05:29:05

Litvánia amúgy szépen csöndben futballnagyhatalom lett ? :) Pedig szegény sógorok, azt hitték, hogy náluk már nincs is jobb a francia verés után..

szferi 2008.09.11. 07:31:48

Nincs időm elolvasni az összes kommentet, de szerintem egy mentálisan is erősebb, jobb kerettel rendelkező ellenféllel szemben végig becsülettel helytálltunk, gólt is rúgtunk, vezettünk több szép támadást. A két gól előtt nem volt ordító hiba, inkább csak kihagytak a mieink, ez megbosszulta magát, de ennyi benne volt a svédek játékában, még ha önmagukhoz képest haloványak is voltak. Mi viszont kihoztuk a meccsből amit lehetett, a mi játékunkban is benne volt a gól, szép teljesítmény, bravó!!!

Többi eredményhez, az északi csapatok lelkes szurkolójaként kifejezett örömmel tölt el a portugálok veresége, remélem nem jutnak tovább. Hasonlóképp örülök az angolok győzelmének, és a finnek döntetlenjének - náluk tényleg történik valami, ilyen szar liga és a gyenge keretük dacára nem akármilyen eredményeket mutattak a legutóbbi selejtezőben, úgy látszik ezt most is folytatják. Svájcot meg luxemburg verte otthon, nekik is meglett a maguk máltája :)

kroos 2008.09.11. 07:38:27

Most akkor lehet visszavonni azt a mázsa szart amit tegnap osszehordtak egyesek..

kardinálispinty 2008.09.11. 07:52:07

Kedves Rizla!

A világ legrégibb parlamentje a viking taplóké (Izlandon van). Régebbi, mint a magyar államalapítás. Vagyis náluk demokrácia volt, amikor nálunk még törzsi villongások meg nomád kumiszvedelés. Minden további hozzászólásod kb. ennek a színvonalán értékelve. Tisztelettel: András

szferi 2008.09.11. 08:11:21

Rizla: "bosnyákok ellen jók voltunk"

Hát, ha az itthoni meccsre gondolsz, akkor ritka szarok voltunk, ahogy az ellenfél is. Gyermeteg védelmi hibák sorozatát mutatta be mindkét csapat, a kialakult összes ziccer a két oldal csatárainak vígjátéki szerencsétlenkedése miatt maradt ki. Lehet hogy a tévén ez nem jött át ennyire, de nagyon alacsony volt a színvonal, és az iram is, az emberek a 75. perc tájékán már szállingóztak ki a stadionból.

Apropó, TUDJA VALAKI HOL RENDEZZÜK AZ ALBÁNIA ELLENI MECCSET???

szferi 2008.09.11. 08:18:48

És őszintén remélem, hogy Koemannal csináljuk végig ezt, és a következő selejtezősorozatot is.

Matfu 2008.09.11. 08:23:29

Hát azért nem vennék mérget arra a demokráciára mondjuk 1200-ban...
Khmm

szabika 2008.09.11. 08:39:47

Az a nagy büdös helyzet, hogy bármennyire szeretnénk (bocsi a többesszámért), de amíg Németh nem játszik egy szezonban legalább 25-30 tétmeccset (na jó, lehet reserve is), addig nem tud igazán hasznára válni a válogatottnak. Tavaly hány meccset is húzott le Liverpool-ban?

szferi 2008.09.11. 08:43:53

OFF: Röviden, nem volt az a mai értelemben vett demokrácia, de a klánok vezetői, prominens tagjai időszakonként összeültek, itt hoztak törvényeket, döntöttek politikai kérdésekben, és bíráskodtak is. A meghozott döntések aztán kötelező érvényűek voltak minden klán minden tagja számára. A kezdeti időkben, a birodalmak kialakulásáig a viking kiskirályok is csak elsők voltak az egyenlők között, a helyi "parlament" bármikor leültethette őket a trónról, ha akadt eléggé befolyásos ember a helyükre. Persze náluk is a legerősebbek akarata érvényesült, gyakran a többség ellenére, de egy "modern" demokráciában is ez van, csak rejtettebb formában. ON

szabika 2008.09.11. 08:44:59

Matfu, az izlandi parlamentet 930-ban alapították... Na jó, nem hiszem, hogy frakciógyűlés, meg bizalmatlansági indítvány is volt...:)

szferi 2008.09.11. 08:54:27

Ez a Németh kérdés tényleg érdekes, 20 éves, és korosztályosban játszik. A sport1-2 tavaly adott pár ilyen meccset, hát nem voltam elhalva a színvonaltól. Nem hiszem, hogy sokat tudna hozzátenni a válogatott játékához 90 percen keresztül, mindenesetre 15 - 20 percekre be lehetne tenni kipróbálni, + szokhatná a csapatot, a válogatott tétmeccseket. Egyébként innen magyarországról szerintem a tehetségét is nehéz megítélni, egyrészt mert nincs szem előtt, másrészt a bajnokság miatt amiben játszik. Nyilván az egyik legtehetségesebb magyar fiatal, de ezt én legalábbis nem tudom nemzetközi kontextusba helyezni, már nagyon várom, hogy felnőtt bajnokságban játsszon - kiscsapatnál rendszeresen, és nem estleg a liverpooli padon, utolsó cserelehetőségként, azt is csak minden ötödik meccsen.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 09:32:35

OFF

Az az izlandi parlament (Althingi) jobbára bíróságként funkcionált, de Izland népességének egésze képviselve volt rajta, minden évben megtartották, és döntései kötelező érvényűek voltak mindenki számára. (1000-ben pl. itt döntöttek a törzsfők a kereszténység felvételéről).

Az első modern típusú demokrácia Firenzében született meg, de a skandináv országokban jelent meg rengeteg olyan képviseleti intézmény (pl. az ombudsman sem véletlenül svéd szó), ami beépült a mai nyugat-európai demokratikus rendszerekbe.

Mivel Izland 1944-ig folyamatosan Norvégia, majd Dánia fennhatósága alá tartozott, ezért sem beszélhetünk valódi demokráciáról, csak autonóm oligarchikus köztársaságról - legalábbis a középkorban.

ON

szferi 2008.09.11. 09:46:36

OFF, donelly:

azért a középkorban gyakorlatilag függetlennek tekinhetjük izlandot, a norvég uralom csak névleges volt - a gyakorlatban a norvég királyok keze idáig sohasem ért el a távolság, és a hajózási útvonalak kiszámíthatatlansága miatt. Az izlandiak gazdaságilag azonban rá voltak utalva valamelyik skandináv királyságra, mégpedig a faimport miatt. Izlandon csak kevés helyen és k.rva lassan nőnek a fák, az első telepesek gyakorlatilag ez első 2 évszázadban elhasználták a sziget összes fáját, a vékony termőtalajt az erős szél elfújta, maradt a legeltetés, ami újra csak akadályozta az erdősödést. Ezért nincsenek izlandon erdők ma sem.

ON

BruceWayne 2008.09.11. 11:03:36

svájciakat ne bántsuk, szerintem örültek hogy nem szippantotta be őket egy feketelyuk a részecskegyorsítás után.

Venyigeszu_de_Lucerna 2008.09.11. 12:10:28

Ez a csapat tegnap volt a csúcson, ez egy 110%-os teljesítmény volt, legalább is az első félidőben, amikor a svéd "favágók" még csak a csukát küldték ki a gyepre. Aztán kiderült, mi a különbség a szar, szürke futball, meg az amtőr foci között.

rizla 2008.09.11. 12:46:53

kedves kardinálispinty!

szarok rá

rizla 2008.09.11. 12:48:59

szferi: "Nyilván az egyik legtehetségesebb magyar fiatal, de ezt én legalábbis nem tudom nemzetközi kontextusba helyezni"

a sun európa 5. legnagyobb tehetségének sorolta be a z U19esek közül.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 12:49:56

"rizla 2008.09.11. 12:46:53
kedves kardinálispinty!

szarok rá"


rizlát ezért szeretjük...:)

szferi 2008.09.11. 14:25:55

A sun egy szennylap, ráadásul nyilván a pl-ben játszó játékosokat preferálja. feltételezem hogy a lista fele - kétharmada pl játékosokból áll, ez csak hangulatfokozás.

Azon pedig kurvára nem változtat a sun értékelése, hogy egy húszéves játékosnak már illene bemutatkozni a felnőttek között is, ha komolyan akar valamit kezdeni a karrierjével. Plusz szeretném komoly tétmeccsen látni.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 14:48:23

A Sun bármit ír a Liverpoollal kapcsolatban, arra eleve ferde szemmel pislogunk...

halareaal 2008.09.11. 16:50:27

egyébként annyira talán nem volt irreális a tegnapi meccs, ez a svéd csapat nevek alapján legalábbis gyengébb, mint pl a dán. ha Ibrahimovicot kivesszük, Európa-szinten max egy középcsapat a svéd. (bár a jelenlego forma alapján így is az)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 17:48:02

@halareaal:

Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot. A svédek pont azért erősek, mert hihetetlenül masszívak és stabilak. Még a mélypontjukon is (azaz most) képesek hozni egy bizonyos (nem alacsony) színvonalat. Ilyen stabilitással nagyon-nagyon kevés válogatott rendelkezik. (Pl. a horvát vagy a francia nem.)

halareaal 2008.09.11. 20:12:49

"A svédek pont azért erősek, mert hihetetlenül masszívak és stabilak."

azért voltak erősek 3-4 éve. már nem azok. ezt megmutatták az ebn is, és ezen a meccsen is.

"Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot"

ugyanmár, öreg, viszonylag ismeretlen és ügyetlen játékosok hogy alkothatnának erős csapatot? nem azt írtam h a svédek szarok, mert nyilván nem azok, hanem h Európa-szinten mára csak egy középcsapat, semiképpen sincsenek a spanyolok, németek, hollandok stb szintjének még csak közelében sem, sem csapatként, sem egyénileg. legalábbis Ibra nélkül biztos nem.
ettől még nyilván jobbak nálunk, az albánoknál stb stb még jó sok csapatnál, de attól h vki kijut egy nagytornára, majd ötlettelen játékkal elvérzik, még nem lesz topcsapat.

"Szokás szerint elköveted azt a hibát, hogy a játékosok egyéni képességeit adod össze, és úgy ítélsz meg egy csapatot"

ez nem szokásom, hiszen akkor a Barcelonát jobb csapatnak tartanám a Realnál, pedig a vak is látja az ellenkezőjét:D:P

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 22:30:22

"Európa-szinten mára csak egy középcsapat, semiképpen sincsenek a spanyolok, németek, hollandok stb szintjének még csak közelében sem"

Hát, Európában van mondjuk ötven ország (9 selejtezőcsoport, szorozzuk be hattal, kerekítsünk).

Ki tartozik a középcsapat kategóriába? Aki nincs az első ötben? Mert mondjuk OK, spanyol, német, olasz, francia, holland; ők öten vitathatatlanul ott vannak. De utánuk már mindenki svéd-kategória, szerintem. Úgy értem, utánuk jön tizenöt-húsz középerős csapat (az angoloktól a törökökön át a lengyelekig), akik bármikor eséllyel pályáznak a VB-kijutásra.

Középcsapat mi vagyunk.

A Barca meg... :-) ...inkább a Villarrealt becsülöd le. Bár nincsenek ott hatalmas klasszisok, de a csapategység még messze röpítheti őket...

halareaal 2008.09.11. 22:57:14

na, azért a jelenlegi erőviszonyok mellett az angolok, horvátok, portugálok és oroszok is jobbak a svédeknél. persze ha az összes európai csapatot vesszük, akkor a középmezőnynél előrébb vagyunk, de most azért hadd ne számítsuk már ide Lichtensteint, Feröer szkteket meg ezeket. arról nemis beszélve, h a svédek a most búcsúzó generációjukkal érték el ezt a "svéd kategóriás" besorolást, és a jelenlegi csapatuk jóval gyengébbnek látszik. mondjuk nálam ha egy csapat nincs az esélyesek között (és a mai futballban a legnagyobb tornákon azért mindig akad legalább 6 esélyes és még 4-5 titkos favorit), akkor a középmezőnyben van, igaz így ez 1 jó nagy csoport.
mindenesetre én azt mondom, ez a svéd csapat nem említhető 1 lapon mondjuk a 2002essel, pedig azért ők sem voltak sehol igazi favoritok, bármennyire is erősek voltak.
de lehet h csak nem vok hozzászokva, h a svéd kezdőből mindössze 5 embert ismerek.

"Középcsapat mi vagyunk"

hát, ha pl az előző eb selejtezőkből indulok ki, akkor sajnos nem.

halareaal 2008.09.11. 22:57:50

"persze ha az összes európai csapatot vesszük, akkor a középmezőnynél előrébb vagyunk"
vannak a svédek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 23:07:41

Szerintem mindenkit bele kell számolni, ha európai fociról beszélünk, nem csak a legnagyobbakat. San Marinótól Spanyolországig. És akkor kiviláglik, hogy Svédország így vastagon ott van az európai élmezőnyben.

Az pedig, hogy kit neveznek "favoritnak", szerintem nem sokat számít, ez inkább afféle marketing. 94-ben a svédeket még a titkos favoritok közé sem sorolták, mégis teljesen megérdemelten lettek bronzérmesek a VB-n. Ugyanez később is megtörténhetett volna.

Csak mivel kevés "sztár" játszik náluk, ezért kevésbé sztárolják őket.

Azzal persze egyetértek, hogy PILLANATNYILAG az oroszok és portugálok erősebbek náluk, de hagyományosan ez nincsen így, és ki tudja, hogy pár év múlva (vagy akár jövőre) nem lesz-e megint máshogy. Ezért beszélek inkább tizenöt-húsz "nagyjából azonos erejű" csapatról.

halareaal 2008.09.11. 23:41:01

"Azzal persze egyetértek, hogy PILLANATNYILAG az oroszok és portugálok erősebbek náluk, de hagyományosan ez nincsen így, és ki tudja, hogy pár év múlva (vagy akár jövőre) nem lesz-e megint máshogy"

én ezt azért nem hiszem, mert a portugáloknál ott van Ronaldo, Nani, Quaresma, Moutinho meg hasonló már klasszis fiatalok, ezzel szemben a svédeknél az egy szem Ibrahimovic. ellenünk még ismertem Mellberget, aki szintén nem mai fiú, és annyira nemis jó ráadásul, Kallströmöt, aki már nem olyan fiatal, mégis még mindig inkább csak ígéret, Larsont, akinek már nemis egészséges futballoznia, meg Isakssontt aki a Mancitybe sem tudott bekerülni. ezen felül persze van még pár világszerte jegyzett játékosuk (akik épp most vonulnak vissza a válogatottból), de sztem ez kevés ahhoz, hogy azt a szerepet tölthessék be a világ focijában, amit szoktak, még ha többéves távlatban gondlkodunk, akkor is.

corporal clegg 2008.09.12. 09:12:01

@ halareaal


Ha az ellenünk lejátszott meccsből nem derült ki számodra, akkor most mondom: A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.

(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.)

Venyigeszu_de_Lucerna 2008.09.12. 12:24:41

"Szerintem mindenkit bele kell számolni, ha európai fociról beszélünk, nem csak a legnagyobbakat. San Marinótól Spanyolországig."

Meg Máltától és Lettországig. És máris látjuk, hogy milyen qrva messze van a középmezőny...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.12. 13:49:42

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Egyáltalán nincs messze a középmezőny. Hat kalap van. Az első kettő az élmezőny, a második kettő a középmezőny, az utolsó kettő az alsóház.

A negyedik kalap a középmezőnyt jelenti. Objektíve. Bármennyire fáj is ez neked. ;-)

halareaal 2008.09.12. 16:41:54

aggressivgullfisk:

"Ha az ellenünk lejátszott meccsből nem derült ki számodra, akkor most mondom: A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.

(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.) "

igen, sztem is a csapategység miatt vannak a középmezőnyben vagy legalábbis közvetlenül az élmezőny mögött, mert az egyéni kvalitások még erre sem tennék képessé őket. amúgy ha az ellenünk lejátszott meccsből indulok ki, csak azt látom h ezeknél még mi is jobban tudunk focizni, úgyh ebbe inkább ne is menjünk bele. a portugálok egyértelműen ott vannak a világ 10 legjobb csapata közt. Cé a 2006os vbn se zavart sok vizet, mégis 4.ek lettek.

corporal clegg 2008.09.12. 16:46:04

Lehet, hogy "jobban tudunk focizni" náluk, ők mégis basztak kettőt, amíg mi csak egyet...:S

halareaal 2008.09.12. 17:16:10

és? te azt írtad, h ez a meccs megmutatta, mért tartanak ott ahol. ezen a meccsen szar játékkal, szerencsével megvertek egy közepesen gyenge csapatot (minket) hazai pályán. sztem ez nem nagy szó, sőt a svédek ennél jelentősen többre is képesek. de nekem az elmúlt 1-2 évben látott produkciójukból nem az jön le, h élcsapat lennének európai szinten, ebből a meccsből meg aztán végképp nem ezt szűrtem le.

corporal clegg 2008.09.12. 17:19:09

Te nem érted, hogy mivel vitatkozom. Abba a megközelítésbe kötöttem bele, amibe egyébként más is, vagyis, hogy egy csapat képessége nem egyenlő a játékosai képességének összegével.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.12. 17:29:43

Különben a 'lettek' nem lettek volna világversenyen soha.

halareaal 2008.09.12. 17:35:33

akkor tudhatnád, hogy felesleges volt a vitát elindítanod, hiszen én egyszer sem állítottam ennek az ellenkezőjét, legalábbis itt ebben a posztban biztos nem. maximum annyit, hogy az egyéni képességek azért mindenhol meghatározóak, dehát ezzel nyilván nem nagyon lehet vitatkozni, szarból nem lehet várat építeni, legalábbis olyat nem, ami hosszú ideig kitart.

"A SVÉDEK NEM EGYÉNI KÉPESSÉGEIK, HANEM A CSAPATEGYSÉG MIATT VANNAK OTT, AHOL VANNAK.
(A portugálok meg sehol sincsenek, ha kivesszük a kurvát.) "
ezt pedig akkor félreértettem, de csak azért mert félreérthető volt. eleve úgy néz ki a mondat, mintha azt mondanád, h a svédek igenis jók, főleg a portugálokkal való összevetés miatt.

corporal clegg 2008.09.12. 17:36:57

Nem mondtam, hogy jók a svédek, sőt összevetés sem volt, csak ellenpélda.

halareaal 2008.09.12. 17:52:44

a svédek ott tartanak ahol, a portugálok viszont sehol nincsenek. ez úgy néz ki, mintha a svédek legalábbis előrébb lennének a portugáloknál, ami finoman szólva.
amúgy tételezzük fel, h Cé nélkül a portugálok télleg szart se érnek. de ez most akkor inkább arra példa, h az egyéniségek igenis meghatározzák a csapat erejét nem? vagy pont Ronaldoval dominál a csapategység az egyéni képességek felett?

halareaal 2008.09.12. 17:53:23

ami finoman szólva. nem igaz.
süti beállítások módosítása