Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga holtszezon

2008.07.30. 09:30 pancho_sanza

A pénz, a klubvezetők és az újságírói találgatások helyett lassan újra a labdáé a főszerep. Augusztus 31-én kezdődik a bajnokság, ezért a csapatok lassan meg is kezdik a felkészülést. Sőt azok a szerencsések, akik valamelyik európai kupa selejtezőjében érdekeltek, már nem kizárólag a mezük miatt kezdik futballcsapatra emlékeztetni a szemlélődőt. A futballszurkoló még találgat, reménykedik egy utolsó igazolásban, de egy-két kivételtől eltekintve lényegesen változtatni már nem lehet. Törvényszerűen a vártnál gyengébben szereplő klubok vették ki leginkább a részüket a vásárlásból, míg az elégedettek főleg célirányos erősítésekkel  múlatták az idő. A most következő hat csapatból az egyaránt BL selejtezőre készülö Barcelona és  az Atlético Madrid volt a legaktívabb a nyár eddigi részében, s bár a katalánok igazolásainak valamivel nagyobb a visszhangja, a fővárosiak piacon kifejtett erőfeszítései lenyűgöztek minket. Tovább után részletek. 

Almería
A legelőkelőbb helyen végző újonc szurkolói egy kicsit fellélegezhettek, amikor a csapat házi gólkirálya a maradás mellett döntött. Pontosabban a Real Madrid végül nem rendelte vissza Negredot, aki így a csapat elsőszámú kedvence lehet az idei évben. Szükség is lesz rá, hiszen az eddigi sikerek legfőbb letéteményesének tartott Unay Emery élt a lehetőséggel, és a Valenciával már a bennmaradásnál komolyabb célért száll harcba. Távozása teljesen indokolt, mert nagyobb siker és előrelépés nem várható az andalúzoktól, mivel a középpálya és a csapat legfontosabb egyénisége, Felipe Melo Firenzébe költözött. Az új edző a Numanciától érkezik, hogy a frissen feljutott gárda helyett egy, már első osztályú rutinnal felvértezett csapattal próbál meg bennmaradni. Egy ismertnek nem nevezhető kolumbiai középpályás és egy brazil védő beépítése az elsődleges feladat, de az év egyik legfőbb kérdése, hogy hány gólig jut a ciprusi Hapoel és a mexikói Pumas csapatában meglepően eredményes argentin Esteban Solari Spanyolországban. Igen, van egy bátyja is. Santiagonak hívják.

Athletic Bilbao
Milyen érdekes, hogy egyedül a futballban tartják üdvözítőnek és szimpatikusnak azt, amit a baszk csapat művel. Elvégre itt konkrétan a származáson alapuló igazoláspolitikárval állunk szemben, ami a diszkrimináció egyik legsúlyosabb formája. Természetesen kockázatos is, hiszen a mai futball világában nem tűnnek elő váratlanul csatárklasszisok Spanyolországnyi területeken, így egy jóval kisebb etnikai rétegben sem. Márpedig támadó kell Bilbaóban, ez nem kérdés. A védelem simán el fogja viselni del Horno (Valencia) és Aranzubia (Deportivo) távozását, miközben a Murciából igazolt Inigoval kiegészülő csatársor nem feltétlenül lesz jobb a tavalyinál. Gólparádékra csak elvétve, de stabil csapatra azért idén is számíthatunk.

Atlético Madrid
A fővárosiak igazolási vehemenciájából nem az elégedettség jeleit véljük felfedezni. Valószínűleg érzik ők is, hogy még egyszer nem lehet ilyen teljesítménnyel, ennyire elől végezni. Sőt látszólag azzal is tisztában vannak, hogy merre kell erősödniük. Ráadásul mindezt nem vették félvállról. Rögtön olyan nagy nevekkel kezdték a bevásárlást, hogy az összes szurkolójuk elégedett mosollyal a szája sarkában alszik el esténként, ha a Coupet, Ujfalusi, Heitinga hármasra gondol. Könnycseppeket maximum Abbiatiért és Mistáért lehetne morzsolgatni, de csak nagyon szélsőséges esetben. Arról, hogy a piros-fehér matracokon idén nyáron elsősorban ne a női nem által szolgáltatott örömök nyomait fedezhessük fel,  Sinama-Pongolle és a brazil Paulo Assunção érkezése gondoskodik. Grandiózus keret, grandiózus csapat, grandiózus tervek. A bajnokságban szinte biztos a négy közé jutás, a Bajnokok Ligájában lehet egy szép ősz és egy kielégítő tavasz. Persze, ha a Zaragozára gondolunk…

Barcelona
Papíron gyengült, valójában erősödött a Barcelona. Edmilson, Thuram, Ronaldinho és Rijkaard elküldése a kötelező kategóriába tartozik. Zambrotta távozása elé sem sokan gördítettek volna akadályt, miközben Giovani londoni értékesítésére is az érthető jelző a legmegfelelőbb. S hogy mitől lehet jobb ez a csapat, mint a tavalyi? Például Daniel Alvéstől, akinek elkötelezettségét mi sem jelzi jobban, hogy még a Sevilla címere tükröződött könnyes szemében, amikor már mosolygó szájjal csókolgatta az új mezét.  Például Keitától, aki ez előző idény egyik legkomolyabb teljesítményével rukkolt elő. Például Hlebtől, aki alig várja, hogy gránátvörös-kék mezben rohangáljon fáradhatatlanul. Például a két fiatal védőtől, Piquétől és Cacerestől, akiknek idén lesz lehetőségük, hogy rászolgáljanak a bizalomra. Egyelőre még egy csatár érkezésére várunk, mert sem Eto’o centerjátékára, sem Gudjohnsen középpályás teljesítményére nem tart igényt Guardiola, akinek szerencséje, hogy a tavalyi szereplés után senki nem vár csodát a csapattól. Mindössze szép futballt, lelkes és alázatos játékosokat és bajnoki elsőséget.

Betis
Sevilla zöld-fehér részén gyanúsan nem történik semmi érdekfeszítő üzleti tranzakció. Nem jönnek - és nem is mennek - a játékosok, azonban mivel idén nem Hector Cúperrel kezdik az évet, így mindenképpen esélyük van a tavalyi teljesítmény felülmúlására. Egy jó védekező és egy kreatív támadó középpályás érkezésével várhatóan stabilabb lesz az egész csapat. Kérdés, hogy a brazil török Mehmet Aurélió vagy a kameruni Emana milyen gyorsan veszi fel a La Liga nem feltétlenül gyorsabb, de mindenképpen sajátos tempóját. A többiről meg továbbra is Pavone gondoskodik.

Deportivo La Coruña
Aranzubia addig szemezget az egyes mezzel, míg a két verekedő kapus összefog ellene, és abból nem lesz köszönet, ha ezek hárman egy időben zuhanyoznak. Mindenesetre Anouté és Munua átadólistán. Csak éppen nem kellenek senkinek, ami az előzmények ismeretében talán annyira nem meglepő. Wilhelmsson az év legkellemesebb időszakát áldozta be, hogy visszamehessen Boltonba. Cserébe befutott Lafita, hogy a zaragozai szezonját feledtesse. Érkezett még a játékra éhező Mista és az európai karrierjét elkezdő, mexikói Omar Bravo, hogy a támadósort egy kicsit gatyába rázzák. A motivációval nem lesz gond. Mindhármukban túlteng a bizonyítási vágy, így velük talán egy lendületesen induló Deport láthat majd a Riazor népe. Megérdemelnék.
 

75 komment

Címkék: barcelona la liga atlético madrid

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr43591766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2008.07.30. 09:40:15

És a betisben a Sobis gyerek ,azzal mi van,,?Él még egyálltalán.?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.07.30. 09:49:37

Denilsonnal vetekszik, ha az ár és hatékonyság mutatót nézzük. Az a csávó két év alatt játszott 57 meccset és lőtt 8 gólt. Pavone kétszer olyan hatékony..

kroos 2008.07.30. 09:51:41

Ja csak akkora dirrel durral jött,amugy érdekes hogy a Betisben hogy le lehet föni,denilson,odonkor,babic....

rizla 2008.07.30. 10:32:02

a tavalyihoz képest valóban erősödött a barca, de a 2005/2006os, vagy 2004/2005öshöz képest még mindig gyenge. hiányzik egy vezéregyéniség a középpályáról (xavi, iniesta zsenik, de nem hadvezérek, hleb ugyanez a kategória, csak valamivel gyengébb, mint a két spanyol), és egy legalább messihez közeli szinten játszó balszélső.
a tűzerővel is gondok vannak, a középpályáról senki sem kiugróan gólerős, a csatársor pedig erősen messi-függő. henry formája továbbra is egy nagy kérdőjel, akárcsak eto'o maradása, bojan csak egy taknyos egyelőre, és ennyi. az egyetlen megbízhatóan brilliáns játékos egy olyan srác, aki még egyetlen idényt sem tudott lehúzni hosszú sérülések nélkül..
úgyhogy ez egyelőre kevés lesz. 1 hónapja van guardiolának, hogy betömködje a lyukakat. sajnos túl sok optimizmusra nem lehet oka a barca-szurkolóknak az átigazolási piacon, az eddig bedobott nevek vagy elérhetetlenek, vagy nem elég jók.

kroos 2008.07.30. 10:59:09

Viszonr ez a Casares gyerek igen technikás,56-60 méteres kersztlabdákkal oprál,hihetetlenül gyors.Vele nagyot fogta szerintem.

kroos 2008.07.30. 11:01:19

rizla és mi van ha pont Guardiola a lyuk?

rizla 2008.07.30. 11:09:15

akkor minden mindegy.

davidmoyes 2008.07.30. 11:27:50

A karikatúra telitalálat! Még most is sírok! :D
Nekem speciel a Jimmy Buzzard interjút juttatja eszembe.. (Well, Brian...)
Aki nem értené, annak montipájton elmagyarázza.. :)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 11:39:01

guardiola lesz ott a gond. ki nem allhatja eto'o-t,gyakorlatilag naponta lenyilatkozza vmeik jatekos v laporta,h samunal nincs jobb,maradjon,de ez az idiota meg mindig adebayorokban,trezeguet-kben,benzemakban (hu,de megmutatta az eb-n!!) gondolkodik. 1ertelmu,h egy lapon sem lehet emlegetni rijkaarddal. labdarugokent is csak azert lehetett ikon,mert cruijff es van gaal barcajabol kellett 1 katalan peldakep is: valljuk meg,koeman,laudrup,sztojcskov,romario majd kluivert,rivaldo,fingo judas,luis enrique,a de boer fiverek,stb klasszisokkal vtak jobbak nala. o kb. reiziger szint vt,ami nem rossz,es persze ettol meg lehetne jo edzo,de ez a feladat meghaladja a kepessegeit. azzal egyetertek,h jopar embernek tavoznia kellett. de a vilag legjobb kozepcsatarat eluldozni enyhen fogalmazva is megkerdojelezheto szakmai dontes (persze ettol meg samu maradni fog),gudjohnsen pedig kell oda. tokeletes csere (ugy hirlik,o is marad.) igazolasok kozul daniel alves tokeletes,keita es hleb hasznos kiegeszito emberek lesznek. caceres es pique egyelore inkabb a jovot jelentik. ezzel szemben a jobboldal (alves-messi) nagysagrendekkel erosebb a balnal. abidal nulla(aki 1 tonitol - aki ellen meg 1 matthijsen is villogott - megijed az eb-n,az no comment),tamadni sose tudott,vedekezni meg elfelejtett,sylvinho jo,de oreg. balszelre mindenkeppen kellene vki: arshavin,van der vaart,stb. az az 1 igazolas kellene meg. persze majd a real elviszi vdv-t 10 millaert,arshavint meg a tottenham,a txiki-guardiola alompar meg adebayorert all sorba aug 31ig,h aztan bejelenthessek: bal oldali tamado ugyan nincs,de rajottek,h eto'onak sincs alternativaja. guardiolaval naon nem m1 megbaratkoznom,plane frank utan (1edul az szol mellette,h cruijff imadja,bar az utobbi evekben johan is mondott epp eleg hulyeseget...) ha meg bukna,1 ev mulva a kutya sem fog emlekezni koeman valenciai szereplesere,barcaelonaban o mindig isten marad,szal,szivesen latnam a kispadon. persze ennyire kar elore menni az idoben,es sajna addigra a real leigazol minden megszerezheto hollandot:-(

rizla 2008.07.30. 11:58:54

annyi faszságot összehordtál itt ferenc, hogy nehéz rá reagálni.
szerinted egyetlen darab EB három meccsel komolyan szintmérő egy egész szezonra? tehát az összes francia játékos egy kalap szar, fényes logika.
gudjohnsen mint tökéletes csere, innentől kezdve válik a kommented hiteltelenné.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 12:07:24

ferenck:

egyrészt Guardiola edzői képességeit majd akkor kellene megítélni, ha eltelt pár hónap a szezonból, és tétmeccseken láttuk, mit produkált a csapat, illetve ő miket lép.

másrészt a játékosként nyújtott produkció megítélését eléggé ferdén látod: azt azért nem kéne elfelejteni, hogy Guardiola annak a dream team-nek volt kihagyhatatlan tagja, amelyik végigvert mindenkit! a Barca-ban töltött 12 szezonja alatt nyert 1 BK-et, 6 bajnokságot, 2 kupát, 2 európai szuperkupát, 1 KEK-et, 4 spanyol szuperkupát. Gondolod, hogy Cryuff-nál vagy van Gaal-nál csak azért volt alapember, mert katalán volt???? Ez vicc!!

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 12:09:37

egy jatekos nagysagat a nagy tetmeccseken,tornakon es nem a sereghajtok elleni csatakon jon ki igazan. mit mondjak,az eb-n latott francia jatekosok - ribery kivetelevel -,valoban 1 levitezlett garda,tulhype-olt garda. masik pelda: toni hiaba csillog-villog a bielefeldek ellen,uefa kupa elodontoben es az eb-n teljesen csodot mondott.
gudjohnsennel mi a baj? kellenek ilyen megbizhato,kuzdo emberek a csapatba.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 12:16:10

guardiolarol: nevetsegesnek tartom azt a hazai barca-drukkereknel is tapasztalhato naiv hype-ot,ami korulveszi. pep mar bizonyitott a barca b-vel,stb. ien indokokkal. meg,h jobb edzo,mint rijkaard,stb. (majd ha eb-elodontot jatszik az altala dirigalt valogatottal,es elso 3 eveben nyer 2 bajnoksagot es 1 bl-t,akkor lehet osszehasonlitani oket. addig felesleges.)
lehet,h alapember vt azokban a csapatokban,de sosem vt foszereplo. sem a dream teamben,sem van gaal csapataban nem o szabta meg a bartca fazonjat. sokat hozzatett,de nem vt oan kihagyhatatlan lancszem,mint a fentebb emlitettek.

rizla 2008.07.30. 12:20:27

"nevetsegesnek tartom azt a hazai barca-drukkereknel is tapasztalhato naiv hype-ot,ami korulveszi"

miről beszélsz ember? a hazai barca-szurkolók nagyobb arányban szkeptikusak, mint lelkesek. legalább tudnád miről beszélsz. a KATALÁN barca-szurkolók valóban optimisták.

"egy jatekos nagysagat a nagy tetmeccseken,tornakon es nem a sereghajtok elleni csatakon jon ki igazan."

és? tehát ha egy 20 éves játékos az ELSŐ világversenyén egy nagyon gyengén összerakott csapatban nem váltja meg a világot akkor ő már nem jó focista, csak egy túlhype-olt szar. bravo.

"gudjohnsennel mi a baj? kellenek ilyen megbizhato,kuzdo emberek a csapatba."

megbízható, küzdő a seggem. nagyjából az összes barca-meccset láttam, amiken gudjohnsen pályára lépett, és a nagy részükön csak ténfergett a pályán. volt egy-két jobb pillanata, de semmit sem tudott hozzárakni a csapathoz, nemhogy felpörgette volna azt. csatárként nulla, amit mutatott barcelonában, középpályásként hármas alá. a teljesítménye minden volt, csak megbízható nem.

rizla 2008.07.30. 12:25:10

egyébként eto'o-ért egyetlen nagycsapat sem jelentkezett még be. szerinted miért?

kroos 2008.07.30. 12:27:33

Ez nem igaz,a juve és a Milan még korábban.Csak megijedtek az évi 8 millás fizetésétöl...

rizla 2008.07.30. 12:32:49

hát ezek a megkeresések max pletykaszinten léteztek.

rexford 2008.07.30. 12:56:28

Guardiola ugyanolyan "kihagyhatatlan láncszem" volt abban a Barcában, mint akiket felsoroltál, Ferenc. A gólokat nem ő rúgta, ebben igazad van.

ApukadHUN 2008.07.30. 13:00:37

Mert nem a góllövés volt a feladata:)

BruceWayne 2008.07.30. 14:39:21

Idén már a Bilbao mezén is lesz reklám állítólag, mondjuk igazuk van de évi 3 millió azért nem nagy pénz érte.

halareaal 2008.07.30. 14:46:43

"az eb-n latott francia jatekosok - ribery kivetelevel -,valoban 1 levitezlett garda,tulhype-olt garda"

na azért ez nevetséges, se nem levitézlett, se nem túlhypeolt a (vb ezüstérmes) csapat. ilyen alapon akkor az orosz csapat bármikor lazán földbe alázza a harmatos hollandokat.

egyébként rizlával értek egyet, a Barcelona a tavalyi szezonhoz képest nagyon komolyan erősödött, de még mindig elmarad a 2005-2006os csapattól, valszeg nemis kicsit. és hát ugye, a tavalyi szezonhoz képest erősödni nem egy nagy szó a Barcánál. egyébként Decoról eddig nem volt szó, az sztem már egyértelműen túlzás volt Guardiolától h őt eladták, főleg egy ilyen EB után, és azt nemtom h miért, de a 10 milla is elég kevésnek tűnik érte.

BruceWayne 2008.07.30. 14:56:38

ááá rizla, ez a videó nekem fájt. reméljük tudásával legalább a holland gazdaságot gyarapítja majd :-)

Eto'o-t és meghagynám, a meccs/gól aránya fantasztikus a Barcában, más kérdés hogy néha 90 percre ki tudja magát vonni a játékból, de ha a csapatnak meg a középpályán és a széleken és ki van szolgálva jó labdákkal akkor a posztra gyakorlatilag ő a megfelelő ember, hülyeség ez a Benzemás csere meg a 22 milliós Trezeguet ajánlat is. Olvastam valami olyat is hogy Laporta nagyon meg volt elégedve Eto'o hozzáállásával és játékával az utóbbi 2 meccsen, így remélem nem elképzelhetetlen hogy mégis marad. Benzemában én se látom azt ami alapján ennyire sokra tartják.

Volt még egy érdekes interjú asszem Rechax-al, ő mondta hogy a Barcának leginkább egy gólerős középpályásra lenne szüksége, hiszen Xavi Iniesta nem tud elég gólt lőni, és Messi+a csatár(ok) mellé kell egy ilyen ember aki hozzá teszi a maga kb.15 gólját (említett hogy a 90-es években is voltak a középpályán/védelembe olyan gólerős játékosok akik ezt meglőtték, most nincs).

Egyébként Guardiola hol tervezi szerepeltetni Henryt? nem láttam még egy felkészülési meccset se szóval kiváncsi vagyok ő is balfaszoskodik-e annyit az összeállítással mint Frank (mellesle Gudjohnsen Angliában egy kurvajó csatár volt, az más kérdés hogy 3 éve nem találják a helyét, de 1. Barcás szezonjában voltak jó meccsei a "bálnavadásznak"). a védelemmel úgy néz ki nem lesznek gondok, végre.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.07.30. 15:01:07

Deco lelépéséről nem tudom eldönteni, hogy jó vagy rossz. Mármint a Barcelona szemszögéből, mert lehet, hogy áldozat, de középen nélküle is jól állnak a katalánok.

BruceWayne 2008.07.30. 15:02:14

hala: igazad van, elég nagy öngól volt ez a kiárusítás, ha ezt az új csapat építését normálisan kommunikálják akkor itt lényegesen több pénzt lehetett volna keresni játékoseladásból.

anniyit még kihagytam, hogy Guardiola elég nagyokat nyilatkozott Bojanról, hogy a caapat kulcsembere lesz meg ilyenek, hát a kezdőben azért még túlzás lenne vele számolni. A másik hogy a Barcának van 5 középpályása+Crosas, ez kurvakevés.

BruceWayne 2008.07.30. 15:15:28

Xavi, Iniesta, Touré, Keita, Hleb, szükség esetén talán Marquez. jön egy sérüléshullám mit csinálnak?

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.30. 15:21:29

Szerintem nem volt egy nagy okosság Deco-t eladni, bár miután Scolari hívta, nehéz lett volna marasztalni, pláne egy ilyen szezon után.

A PL-ben nem túl sikeresek a brazilok, Deco igazolása is kútnak tűnik, ő nem ehhez a tempóhoz stb. van szokva, ezen a transzferen mindenki csak bukott.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 15:25:45

Deco lelépése szerintem jót fog tenni a csapatnak. Voltak jó periódusai, de összességében az utóbbi két szezonban nem volt jó. (megjegyzem, szerintem egy katalán idényében sem volt olyan jó, mint annak idején a Porto-ban!)

Guardiola pedig igenis kihagyhatatlan volt, ahogy rexford is írja! az alapemberség definíciója nem egyenlő a góllövéssel vagy a Ronaldinho szintű labdaosztogatással! Labdaszerzés, pontos felpasszok a spielmacher-nak: ezek alapvető feladatok!

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.07.30. 15:26:25

Amelyik csapat kispadján Yaya Touré és Hleb ül, az nem hiszem, hogy olyan nagyon gyenge középpályával rendelkezne.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 15:32:45

az edzőkérdéshez még: azért Rijkard utsó két idényére mindent mondanék csak azt nem, hogy jól oldotta meg: rosszkor, rossz ütemben, rossz embereket cserélt, rendszeresen! A korábbi két szezonban Henk Ten Cate keze vastagon benne volt!!!!

Eto'o-t és Henry-t pedig nem adnám el, olyan szarul még egyszer nem fognak játszani mint tavaly.

BruceWayne 2008.07.30. 15:35:09

heinrich: Essien 2 ember munkabírási szintjével dolgozik, majd fut Deco helyett is :-) meg igazából se Lampard se Ballack nem szokta szétfutni magát a Chelseaben, tény hogy Deco nem egy sprinter de szerintem jól fog ő ott osztogatni. csak nagyon zsúfolt lesz így a közép, Ballack Lampard Deco Essien, inkább a széleket kellett volna erősíteni.

pancho: tegyük fel Iniesta Xavi Keita kezd, Touré Hleb padozik. 2 kidől akár 2-3hétre vagy egy hónapra is, nem marad semmi alternatíva. 5 középpályással nem lehet neki vágni egy idénynek ahol már augusztusban BL-selejtező van. És nem nagyon olvastam még olyan hírt hogy a Bacelona további erősítéseket tervez a középpályára. előre ott van Henry Eto'o Messi Bojan Gudjohnsen, de velük a középpályán nem sokat érne el, max a védelemből lehetne 2-3 embert bevetni a sérülések esetén, de szerintem akkor is nagon kevés ez az 5-ös létszám

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 16:26:30

guddy az elokeszuleti meccseken es mar tavaly is kozeppalyan jatszott. barmikor bevetheto ott. bojanrol meg annyit,h nagy tehetseg,nagy jatekos lehet belole,de meg nem az. 2-3 ev kell neki. henry-val az eddigiek alapjan guardiola kozepcsatarkent szamol. kozeppalyara es a bal szarnyra kell(enek) vki(k). van der vaart es arshavin lenne a ket jeloltem,de elobbi utan latvanyosan nem erdeklodik a barca,az utobbiert felajanlott 15millat pedig kirohogte a zenit. ha ez a ket ember nalunk kotne ki,es samu is maradna,bombaeros lenne a csapat.
deco eladasarol annyit,h ideje vt valtani. teny,h serulesek akadalyoztak,de utobbi ket szezonban nem tett hozza sokat a csapat jatekahoz. kornyezetvaltas jot tehet neki. meggyotodesem,h barcelonaban mar nem tudott vna megujulni. sem ot,sem ronnie-t nem sajnalom. sot,oleguer kivetelevel senkit a tavozok kozul. ot sem futballistakvalitasai,hanem a szorakoztato - kabalaszeru - egyenisege miatt. (viszont 1ik szemem sir,a masik nevet,mert 1ik kedvenc csapatombol a masikba ment.)teljesen 1etertek azzal,h borzaszto rosszul lett kommunikalva a valtas,es igy tortenhetett meg az aron aluli kiarusitas. az eddigi tavozok listaja: ronnie (milan),deco (chelsea),edmilson (villareal),dos santos (tottenham),thuram (?),ezquero (osasuna),oleguer (ajax),zambrotta(milan)

halareal: az oranje csak 1 meccsen vt harmatos. azert,mert az oroszok szovetsegi kapitanya meg marconal is jobban ismerte a holland valogatottat. ezzel szemben a franciak mind3 meccsukon oan produkciot mutattak be,h elvettek a nezok kedvet a futballtol. ribery es (neha) evra kivetelevel senki nem vt jo. es valoban levitezlett jatekosok, az uj tehetseg benzema meg semmit nem mutatott (oan szinten,h amikor jatszott kb. 2 epkezlab megoldast lathattunk tole). nem a francia focival van kifogasom,hanem ezzel a valogatottal (es leginkabb a paprikajancsi az edzojukkel,aki kihagy 1 flaminit,mexest,clichyt,sagnat,stb.).

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 16:31:56

benniarivo: ha elolvasnad a listamat,lathatnad,h nem csak gollovo csatarokat soroltam fel. koeman,laudrup,luis enrique,de boer ikrek,vagy cocu nem (elsosorban) a golloves miatt valtak naggya (bar koeman - hatved letere - igencsak szepen termelt.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.30. 16:47:02

@BENIARRIVO:

Azt is ki kéne tiltani a blogból, aki még egyszer leírja ezt: "A korábbi két szezonban Henk Ten Cate keze vastagon benne volt!!!!"

Még akkor is, ha igaz. Mert nem igaz.

Rijkaard egyszerűen elfáradt.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 16:48:19

ferenck: nálam a de boer família vagy cocu semmivel sincs hátrébb a rangsorban, mint Guardiola, sőt. Ezért sem értem a dolgot!

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 16:52:01

csöncsön: ez aztán a patent hozzáállást! kitiltani mindenkit aki nem a neked megfelelő képletet mondja! ez kissé korlátolt megközelítés, nem? hadd legyen ez a véleményem, légyszi!!!

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 16:52:23

igen. neki is ugyanugy valtasra - vagy meg inkabb pihenesre - vt szuksege,mint elobb-utobb carlonak lesz a milannal,vagy lehetne meg sorolni. anno cruijff is elfaradt,megsem pocskondiaztak ugy,mint frank-et sokan. henk ten cate pedig az ajaxban "bebizonyitotta",h mekkora edzo...

orulok a fifa dontesenek,melynek ertelmeben messi megy az olimpiara. ultragaz vt,amit a barca muvelt ebben az ugyben. barca-drukkerkent is szegyelltem magam a vezetoseg viselkedese miatt.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 16:55:53

ferenck: bocs, előrébb a sorban :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.30. 16:58:19

@BENIARRIVO:

Nem patent hozzáállás, nyugi. Ironizáltam. :-)

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.30. 17:03:33

csak :) nélkül nem volt egyértelmű. visszavonultam ezennel az offenzívából!

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 17:07:43

benniarivo: ok,Te igy latod,en maskent. nalad hatrebb vannak a sorban,nalam elorebb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.30. 17:08:36

Gondoltad, hogy komolyan gondolom, hogy innen bárkit is ki kéne tiltani?
:-)

Egyszerűen idegesít Rijkaard teljesítményének a mindenfelől hallható, folyamatos lebecsülése. Aki nem nyer négy bajnokságot zsinórban, az már nulla edző?

Az kétségtelen, hogy az utolsó évben már nagyon megfáradt a viszonya a csapattal, és jogos volt a váltás.

Szerintem idén meglepően erős lesz a Barca, figyeljétek meg!

samurai_sam 2008.07.30. 17:19:15

egy:
gudjohnsen jó játékos, csak számára nem megfelelő bajnokságban nem megfelelő poszton játszik. Egy angol középcsapatba teljesen jó lenne sztem.
kettő: (ferenck)
vdVés Arshavin nem balszélsők, míg Iniesta vagy Hleb tud ezen a poszton játszani.
három: (Nerazzurri)
nem hiszem, hogy ez lenne a felállás a chelseaben, inkább a jól ismert 4-5-1, elől drogbával (vagy aki jön helyette), a széleken J. Cole és Malouda, középen meg valaki kimarad (Essien? Ballack?)
négy:
Góllövő középpályás lehet hogy kéne, ám hogyha a jelenlegiek kifognak egy-egy jó szezont, akkor szerintem Keita, Xavi és Hleb is rúghat 6-8 gólt + a védelemből Dani Alves és Marquez 4-5 - öt. Ha pedig nekik nincs jó szezonjuk, akkor úgyis mindegy.
öt:
eto'o maradjon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.30. 17:44:52

Krkicsnek is veszett nagy szezonja lesz.

halareaal 2008.07.30. 18:37:43

"A bajnokságban szinte biztos a négy közé jutás"

azért ezt leírni, a spanyol bajnokságban, ráadásul az Atleticoval kapcsolatban... merész. én realos létemre kifejezetten bírom az Atleticot, de inkább a BLben érjenek el vmi nagy eredményt.

"halareal: az oranje csak 1 meccsen vt harmatos"
ó, a francia meg 3on. akkor jah, biztos kiégett szarok. hol vannak az angolok szted akkor, akik egy egész selejtezősorozatban bénáztak?

"sem ot,sem ronnie-t nem sajnalom. sot,oleguer kivetelevel senkit a tavozok kozul. "

igazából nehezen értem, hogy ha ilyen logikával gondolkodsz, miért ragaszkodsz annyira Etohoz. semmi se garantálja, hogy ő képes lenne megújulni a Barcában, ha Deco és Dinho se az.

egyébként akármennyire nagy szezont futott tavaly, nem hiszem h pont Keita lesz stabil kezdő a Barcában, Yaya jobban védekezik, Hleb és Iniesta jobban támad, Xavi meg mind2t jobban csinálja nála.
az meg h Gudjohnsen a Barcában van, kifejezetten rossz neki, és a fizetés/teljesítmény arány miatt a Barcának is. (bár nemtom mennyit keres)

_alerob 2008.07.30. 19:02:18

"Ez nem igaz,a juve és a Milan még korábban.Csak megijedtek az évi 8 millás fizetésétöl..." Valószinüleg megijedtek.... A Juvénál szó sem volt Eto megvételéről, Trezt nemhagyja békén a barca. Trrez - Eto cseréről is halottam már. Rem alaptalan, mert mi gyengülnénk, és a Barca nagyon megerősödne. Rem az Atletico nagyon erős lessz. a Villareal mellett ők is igazán szimpatikusak.

petrov144 2008.07.30. 19:39:40

Én szurkolok Gardiolanak + az új csapatnak, és Barca 4ever, de azért csak megint pofátlanul, egy xaros köszönöm nélkül váltak meg egy világsztártól aki azért letett pár dolgot nekik a korábbi években.
Nem kapott még 1 búcsúmeccset sem?? bárhogyan állt hozzá a dolgokhoz tavasszal

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 20:03:39

"igazából nehezen értem, hogy ha ilyen logikával gondolkodsz, miért ragaszkodsz annyira Etohoz. semmi se garantálja, hogy ő képes lenne megújulni a Barcában, ha Deco és Dinho se az."

mert sem a tavalyelotti,sem a tavalyi szezonja nem indokolja,h megujuljon. serulese utan mindig uott folytatta,ahol abbahagyta elotte. semmifele formahanyatlas nem jellemezte. o ugy jo,ahogy van. legfontosabb,h ne seruljon le.

"halareal: az oranje csak 1 meccsen vt harmatos"
ó, a francia meg 3on. akkor jah, biztos kiégett szarok. hol vannak az angolok szted akkor, akik egy egész selejtezősorozatban bénáztak?"

mivel a franciak szamara harom meccsbol allt a torna,es mindharmon kozuk nem vt a meccshez,az egesz eb-s teljesitmenyuk alapjan el lehet mondani,h kiegett sztarok,illetve indokolatlanul tulhype-olt jatekosokrol van szo. (ket ev alatt ennyit oregedtek. akarcsak az olaszok.) angolokrol meg eleve nincs nagy velemenyem. a pl nem kimondottan az angol focistak miatt oan jo,amien. a valogatottjuk meg csak azert van felfujva mindig eselyesnek,mert a sajtojuk nem latja a nemzetkozi realitasokat. ezzel szemben a nem angliaban rendezett vilagversenyeken - az 1990es vb kivetelevel - kozuk nem vt a vegkimenetelhez. nem allitom,h nincsenek angol vilagklasszisok (ferdinand,terry,gerrard,joe cole,lampard,rooney),de csapatkent nem funkcionalnak.

halareaal 2008.07.30. 22:24:12

"mivel a franciak szamara harom meccsbol allt a torna,es mindharmon kozuk nem vt a meccshez,az egesz eb-s teljesitmenyuk alapjan el lehet mondani,h kiegett sztarok,illetve indokolatlanul tulhype-olt jatekosokrol van szo."

a hollandok meg a számukra messze legfontosabb meccsen mondtak totális csődöt. ok, legyen igazad, de akkor ezzel a logikával fell kell vállalnod, hogy az orosz csapat meg sokkal jobb, mint a holland.
Ronaldinho a tavaly előtti szezonban sokkal jobb volt mint Eto, sőt több gólt is lőtt, ami szerepkörüket elnézve nem túl hízelgő Etonak. tavaly meg játszott kb összvissz 15 meccset és ugyan nagyon jó mutatója volt, de azért ne felejtsük h végig csak gyengébb csapatok ellen, langyi meccseken ment neki, a komolyabb megmérettetéseken (pl Real első meccs, MU) szépen becsődölt. de megintcsak legyen igazad, ne újuljon meg.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.07.30. 22:33:05

a 2006/07es szezonban mennyi ideig is vt serult eto'o?

orosz csapat azon a meccsen - hiddinknek es arshavinnak,plusz a vedelem boulahrouz kivalasa utani hianyossagainak. koszonhetoen - valoban sokkal jobb vt,mint a holland. az oranje javara szoljon,h meg ezzel 1utt is eljutottak a hosszabbitasig. totalis csodrol nem beszelnek,csak az elozmenyek alapjan mindenki mast vart.

halareaal 2008.07.31. 00:41:17

ferenck, persze én sem gondolok itt semmi csődre, csak kb érzékeltetni akartam mennyire irreális a franciákról alkotott képed. valóban bántóan szarok voltak az ebn, és Domenech egy seggfej, ezt is aláírom, de attól még erős csapatuk van, és főleg jó játékosaik, akik közül csak 1-2 levitézlett v túlhypeolt max. elég megnézni milyen csapatokban játszanak.

az meg végülis mindegy, hogy Eto sérült volt vagy nem, a lényeg h ugyanúgy visszaesett a játéka, mint Ronaldinhonak (najó, annyira azért nem, de csak azért mert egy csúcsformás Ronnie-t ő azért meg se közelített).

Sath 2008.07.31. 09:45:14

Azért bár bucsú mecs nem volt, az sem igaz hogy köszönés nélkül váltak meg az utóbbi évek legnagyobb zsenijétöl:
www.fcbarcelona.com/web/english/futbol/temporada_08-09/especials/adeu_ronaldinho/ronaldinho.html

"Thank you very much
Five unforgettable years"

Nekem speciel mindig hiányozni fog a Barcából. Persze érthetö a váltás, meg lankadt a lelkesedése a foci iránt, meg a gyenge szezon stb., de már a tavalyi BL elödöntöt is úgy néztem végig, hogy oké, de micsoda dolog az hogy itt a Barca és Ronaldinho nem....

Elképesztö hiányérzet, lesz bennem még egy darabig az tuti, ugyanis amit ö jó formájában tudott olyat én még nem láttam mástól, vagy máshol...

Sath 2008.07.31. 10:04:49

Ja, és a jövés-menésröl:

Etoó igenis menjen, mert nem látom a csodát amitöl visszanyerné a 2 évvel ezelötti formáját. Márpedig tavaly végig csak botladozott, egy labdát nem tudott átvenni.

Az új emberektöl nem vagyok elájulva, persze ez változhat, söt remélem fog is, de úgy gondolom hogy annak ellenére hogy a pénzköltés ment rendesen, igazi világklasszist nem igazoltunk. Sztem viszont nem ártana, ha elengedtünk 2 nem is akármekkorát (Ronaldinho, Deco) még akkor is ha meg voltak fáradva pettyet. És bizony hogy nagyon kéne egy góllövö, mert mint mondtam Samuban nem érzem az eröt, Henry bácsi egyenlöre egy jókora ügyetlen kérdöjel fejalakú kérdöjel, Bojan aranyos meg ügyes de sztem is kicsi még, fizikálisan se az az elnyühetetlen. Gudjohnsen pedig, lehet ezért engem utálni sztem egy fos, soha nem értettem minek vettük meg, és attól hogy talált 3 gólt sac/kb gagyi mecseken attól még az marad.

Arsavinból amit láttam az alapján illene a barcába és Messi melé kéne még valaki aki hülyét csinál a védökböl, meg meg is ozstanák öket Messivel. De ugy látszik abból nem lesz semmi. Ö pedig egyedül valóban nem hiszem hogy bírja végig elöl a mecsek eldöntését...

Összegezve nem sok reménnyel látok neki a szezonnak, Guardiola is olyan dinka megoldásnak tünik...Mi lett volna ha szerzödtetnek egy edzöt például?

Jójó, nem tünök pozitivnak, de remény persze van, mert lehet hogy Guadiola lesz a felfedezett zseni, Samu, Henry úgy játszanak majd ahogy tudnak, Xavi és Iniesta hozza az EB szintet stb stb és akkor még nagy pozitiv meglepetés is kisülhet mindebböl.

Okosság nincs, majd meglátjuk.

(Megyek Barca-Betisre szept 24én :)))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.31. 10:10:07

Ha minden úgy van mint a mesékben Roma-Atletico bl-dönőt közvetítenek az Olimpicoból májusban. Hajrá Farkasok, Hajrá Matracosok!

dif_ferenc 2008.07.31. 11:54:31

16 gól egy fél szezon alatt az télleg fos. Mellesleg a játékosok (Messi, Iniesta, Touré) is szeretnék, ha maradna. Hleb és Alves nem világklasszisok. Aha. Gudival egyetértek, senki sem boldog, hogy ott van még. Guardiolaról meg majd néhány meccs múlva. A felkészülési meccsekkel mindenesetre nem volt gond:
Barca-Hibernian 6:0
Barca-Dundee Unitedet 5:1
Barca-Fiorentina 3:1

halareaal 2008.07.31. 12:32:27

"Mellesleg a játékosok (Messi, Iniesta, Touré) is szeretnék, ha maradna."

persze, mert már az összes ellensége távozott a csapatból.
Hleb és Alves viszont komoly erősítések, más kérdés h a nagycsapatok ellen azért jobb egy jó Zambrotta, mert ő védekezik is.

2008.07.31. 13:30:57

@halareaal: "Ronaldinho a tavaly előtti szezonban sokkal jobb volt mint Eto, sőt több gólt is lőtt, ami szerepkörüket elnézve nem túl hízelgő Etonak. tavaly meg játszott kb összvissz 15 meccset és ugyan nagyon jó mutatója volt, de azért ne felejtsük h végig csak gyengébb csapatok ellen, langyi meccseken ment neki, a komolyabb megmérettetéseken (pl Real első meccs, MU) szépen becsődölt. de megintcsak legyen igazad, ne újuljon meg."

Csak a tények kedvéért:
R10 2739perc/2gól/8assist
Eto'o 1478perc/11gó/8assist

Amilyen sérülései voltak Eto'o-nak, azok után sok játékos hónapokig nem találja önmagát. Nem tudom, hogy gondoltad.Közel 1/2 éves kihagyás után gólkirálynak kellett volna lennie?
R10 meg szinte csak szabadrugásból gyűjtögette góljait. Asszem nem volt összesen 10 akció gólja.

@Sath: "Etoó igenis menjen, mert nem látom a csodát amitöl visszanyerné a 2 évvel ezelötti formáját. Márpedig tavaly végig csak botladozott, egy labdát nem tudott átvenni."

Igen és az összes gólját büntetőből illetve leállított labdából lőtte. A liga 2. legjobb gól/perc statját pedig tombolán nyerte. Bravó!

Arsavin meg remélem soha büdösbe nem kerül a Nou Camp közelébe se. Pénz kidobás, ahogyan Keita is az volt. Vannak tehetséges fiatal játékosaink, be kell őket építeni.

halareaal 2008.07.31. 15:09:20

na, azért 20on akárhány gólt lőtt Ronnie, nem 2t.
"R10 meg szinte csak szabadrugásból gyűjtögette góljait. Asszem nem volt összesen 10 akció gólja."
és? Eto meg nem tud szabadrúgást lőni.
egyébként mondtam, végsősoron mindegy, hohy miért, az a lényeg h abban a szezonban Ronaldinho jelentősen jobb volt Etonál. ha meg egy játékos folyton sérült, akkor ugyanolyan hasznavehetetlen, mintha csak szar formában lenne. ha ráadásul a kettő ötvöződik, mint Etonál... de mindegy, tőlem aztán maradjon, nem hiszem h sok vizet fog zavarni, csak a Realtól tartsa távol magát.

kroos 2008.08.01. 07:52:45

Gravesenröl is ezt mondtátok aztán istenitettétek....

2008.08.01. 16:05:06

halareaal sry, elírtam és nem figyeltem
természetesen 21gól R10 neve mellett

2008.08.01. 16:12:23

@halareal
Azért azt is marhaság kijelenteni, hogy Eto'o nem tud szabadrugást lőni, amikor 2évente egyszer áll a labda mögé. Azt mondják fejelni sem tud, pedig minden 2.-3. ilyen próbálkozása gól, csak nagyon kevés labda jön neki a buksijára.
Lehet szerinted nincs formában és már szart se ér, de én elégedett leszek ha marad és hozza ezt a gyenge teljesítményt amivel továbbra is csak 100-130percenként lő gólt.

nasteey 2008.08.02. 15:42:33

ballábas: hogy a túróba nem találok youtube-on/nem emlékszek Eto'o fejes gólra? De biztos neked lesz igazad... :)

Mellesleg nekem tökéletesen megfelel, ha marad (és nem sérül meg), de akárki jön, felesleges előre vért hányni. Az viszont biztos, hogy Top3-as csatár, és nagyon jól érzi magát egyedül is elől (kivétel tavaly a nagy meccseken :))

2008.08.05. 14:05:19

Na akkor menjünk szépen sorban:

1. Eto'o-nak nincs miért visszanyernie a formáját, sem pedig megújulnia, hiszen a tavalyi siralmas szezonban is 18/16-os gólmutatóval játszott, nem mellesleg azt leszámítva, hogy kiugatott néhányszor és csinált egy érdekes sárgalapot a madridi meccs előtt, a büdös életben semmi panasz nem lehet rá. A keretben magasan az egyik legjobb játékot nyújtotta tavaly, persze az is tény, hogy nem volt nehéz kiemelkedni.

2. Gudjohnsen? Nem tudom melyik kolléga írta, de egyetértek: nem neki való bajnokság, nem neki való poszt. Frankie bácsi mániája volt, hogy elkezdte középpályán játszatni, teljesen értelmetlenül, pocsék volt a srác. Azt gondolom, hogy középpályásként és egy nem neki fekvő bajnokságban, képességeinek maximum a 30%-át tudja hozni. Ha csatárként lenne csere, ez a szám felmenne 60-70-re és ha visszamenne Angliába, ott tudna magához hűen játszani, mert azért a Chelsea-ben nem volt rossz. Szó, mi szó: nem kell ide.

3. Ferenck! "Nagyszerűen" jellemeztedGuardiola játékospályafutását. Ritka ostoba egy hozzászólást volt, máskor óvatosabban. A 90-es évek spanyol bajnokságának egyik legjobb középpályásáról van szó, aki nem mellesleg a Dream Team alapembere volt, Cruyff pedig nem tenné be csak azért, mert katalán. Ha ekkora dilettáns edző lett volna, nem ilyen eredményeket ér el.

Edzőként: kummára nem örültem a kinevezésekor, mert a világ legnagyobb klubjának ne egy ilyen EDZŐKÉNT zöldfülü legyen a mestere. Ebben egyetérthetünk. De a játékosok elmondása szerint nagyon komoly felkészültséggel csinálja az edzéseket, az edzőmeccseket látva pedig nem biztos, hogy akkora melléfogás volt a srác. Abidal erre ékes példa, aki 1 éven át kritizálta Rijkaardot a fizikai felkészülést illetően, most a minap elégedettségét fejezte ki. Guardiolát megítélhetjük majd december, de inkább jövő Júniusban, addig kár okoskodni.

4. Az igazolások: Cácerest drágának véltem, de eddig úgy néz ki nagy fogás. Alves magáért beszél, Keita pedig Touré tökéletes cseréje. Piqué megfelelő kiegészítőember. A gondok viszont most jönnek: Hleb egy nagy pénzkidobás. 19 millió eurót nem ér az a tény, hogy jól passzol. Egy Xavi-Iniesta tengely mellé teljesen felesleges, a robosztusan kockára emlékeztető mozgásával együtt. Technikás játékos, de a Barcának ennyi pénzből egy balszélsőre lett volna szüksége. Nem vitás. David Silva. Netán Arsavin. De Hleb felesleges, nem lesz helye a csapatban, univerzalitása erősen kétséges.

5. Végezetül a taktikáról pár szót: Henry, Hleb képtelen bejátszani a balszélt. Bojan még fiatal, bár óriási tehetség, örülni kell, ha támadóként tudunk rá már idén építeni. Egy balszélsőt még vásárolni kell, állítólag már a vezetés is látja és felélénkült a Silva-szál.

Henry 1 éve formán kívül, pontatlan, körülményes és eladja a labdákat, elakadnak benne a támadások. 31 évesen nem hiszek a megújulásában, fogadkozás ide vagy oda, valószínűleg élete hibája volt ide igazolni. Neki Wenger a mester és az angol a bajnokság. Talán 3 éve még át tudott volna állni, erre most sok esély nincs. Felesleges vétel.

Ezeknek fényében Eto'o eladása ostobaság, dilettáns húzás lenne. Az egyetlen klasszis támadó, Henry-Bojan képtelen pótolni, Adebayor és Berbatov pedig a táskáját nem vihetné. Akkor Trezeguet és Benzema nevét nem is említettem. A világ 5 legjobb támadójának egyike, de a Primere Top 3 csatárának tuti a tagja. Nem szabad eladni.

Egy balszélsőt kell venni és a keret kész van. A középpályás góllövés? Touré, Xavi, Iniesta, Keita. Nem állítható egyikről sem, hogy ne tudna gólt lőni középpályáról. Aki ezt mondja, az egyszerűen vagy vak, vagy nem ismeri ezeket a játékosokat.

A középpálya rövidsége: Xavi, Iniesta, Touré, Keita, Hleb, (Marquez), Crosas?(bár árulják), és a reményeim szerint igazolt balszélső.

A leírtak megvalósulása esetén nem lennék a Barca ellenfele egy meccsen sem.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.08.05. 17:03:03

dann, a nevekkel idén sem volt gond a barcában, igazából guardiola a legnagyobb kérdőjel. róla egyikünk sem tudja még, mit képvisel és hogy birkózik majd meg a feladattal.

hleb egyébként balszélső, és iniesta is többször játszott ronaldinho helyén jól, mint rosszul, úgyhogy balszélsőt már ne várj, inkább még egy center jön - állítólag akkor is, ha marad eto'o

ez szubjektív, de én nem tartom olyan sokra eto'o-t mint te, ezek az állandó hisztik meg kifejezetten antipatikussá tették.

2008.08.05. 17:52:49

_benito!

Nagyra becsülöm a tudásodat, több éve olvaslak titeket.

De: Hleb azért nem balszélső. Klasszikus értelemben egy "Attacking Midfielder center". Ha megnézed a barca edzőmeccseit, amin eddig kétszer játszott Hleb, egyik esetben sem volt képes a balszélt bejátszani normálisan. Hiszen nem ez a helye. Robbanékonyságot, cselezőképességet és kreativitást igényel ez a poszt. Lehet, hogy ideig-óráig képest lehet balszélen játszani, de Hleb 100x jobban passzol, mint amennyire gyors lenne, vagy képes lenne meglepő húzásokra, amit egy széljátékostól elvárunk.

Iniesta-esete: abban egyetértünk, hogy a keretben a legmegfelelőbben ő helyettesítette Ronaldinhot a balszélen. DE! Mivel az eredeti posztja nem az, ráadásul Xavival a világ egyik legjobb tengelyét jelentik, nagy vétek lenne azzal mérsékelni a teljesítményét, hogy nem a posztján szerepelteti Guardiola.

Aláírom, hogy Pep nagy kérdőjel, ezért írtam, hogy majd pár hónap múlva meg lehet ítélni. Addig én sem mondok mást mint azt, hogy nem örültem a kinevezésének, de ne legyen igazam.

Más: szubjektív, vagy nem, csak a Barca színeiben szerzett 107 meccsen 77 gólt. Mielőtt végiggondolod a válaszod, olvasd el még egyszer ezt a statisztikát. Ha egy jött-ment Adebayor pótolni tudja, a kalapomat megeszem. Csak azért, mert lőtt 24 gólt tavaly? Hát Eto'o most 18 meccsen lőtt 16-ot.

És ha nem statisztikai oldalról közelíted meg, pusztán értesz a focihoz, tudod értékelni a játékát, akkor sem mehetsz el amellett, hogy a világ egyik legjobb csatára. Pontosan úgy, ahogy a sok ellenséggel, mégis megkérdőjelezhetetlen szakmai hozzáértéssel rendelkező José Mourinho is sokszor megmondta.

2008.08.05. 17:54:19

És természetesen a 107/77-es stat a bajnokságra vonatkozik, a kupáról és a BL-ről nem beszéltem még.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.08.05. 19:02:57

nincs gond, elismerem, hogy eto'o a világ egyik legjobb centere, és abban is egyetértünk, hogy adebayor jöttment senkiházi hozzá képest, de ronaldinho is a világ legjobbja a posztján, mégis mennie kellett - ahogy eto'onak is mennie kell most. egyszerűen elfáradt ez a kapcsolat.

(OFF példa: a világ egyik legjobb kézilabda edzője zdravko zovko, mégis mindenki örült, hogy elment veszprémből. nem volt már mit mutatnia, nem tudott motíválni sem, neki is jobb így sokkal. ON)

hleb már wengerrel is durrogott, hogy miért játszatja a szélen, amikor ő középen szeret, csak azt ne felejtsük el, hogy stuttgartban is csak azért tudott középen játszani, mert jött mögötte föl lahm, mint a rettenet, így tudott beljebb lépni. szerintem balszélre szánja őt pepe is.

valami azt súgja, nagyon komoly barca alakul, és látjuk még panchót véres könnyeket zokogni :)

2008.08.05. 19:11:32

Örülök, hogy ezt meg is beszéltük. Nagyságrendekkel finomodott az álláspont, közeledünk egymáshoz :) Mindenesetre Ronaldinho lehet, hogy a legjobb a posztján, de a 2006-os BL-döntő óta semmit, de semmit nem mutatott. Volt 1-2 ollózás és hasonló, de meg sem közelítette régi formáját. Neki mennie kellett, mert a környezetváltozás az egyetlen esélye. Mindezek mellett nekünk azért jött jól hogy távozott, mert a csapat végre nyugalomban tud készülődni.

Már ha, Txiki és társai engedik, mert a vezetőség azért gondoskodik arról, hogy legyen valami apró és indokolatlan, ám annál nagyobb hullámot kavaró botrány (ilyen a bolhából elefánt Eto'o kapcsán).

Az edzővel kapcsolatos nézeteidet is osztom, Rijkaard ideje itt lejárt. Én már december 29én elzavartam volna a madrid elleni hazai bukta után. Akkor egy Mourinho, vagy egy hozzá hasonló nagy edző leigazolása lett volna a jó húzás, csak a vezetőség nem akarta. Ott jöttünk fel 1 pontra a Madridra Januárban és a BL-nyolcaddöntőig is volt még 6-8 hét. Szóval Rijkaard ideje is lejárt.

Hogy nagy Barca alakul-e? Hát a Jóisten szóljon belőled, mert az elmúlt 2 év rémálmai után nem ártana, ha végre nyugodtan aludhatnának a szurkolók. A keret erős, annak ellenére, hogy a baloldal lyukas. De Guardiola tudását egyellőre homály fedi...

_benito · www.nst.blog.hu 2008.08.05. 20:15:24

motivál, nyilván... öh.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.08.05. 20:20:30

szerintem változatlanul nem lyukas a baloldal, a középhátvédek miatt viszont nem vagyok nyugodt. ha nézted az előkészületi meccseket (jó, hurkák ellen), igazából egyértelmű, hogy messi, messi, messi... ha neki jól megy, én is lehetek a center, és már bömbölöm is bele a mikrofonba, hogy "madrid, cabron..!"

(sose' tennék olyat)

halareaal 2008.08.05. 20:46:31

sztem ha a Barcánál is nagyjából dann álláspontját képviselik, akkor idén is sima lesz a bajnokság a Realnak.

2008.08.06. 11:54:57

Hát nem tudom, hogy ezt mire alapozod halareaal, de biztos igazad van. Meghallgatnám, hogy a véleményem mely pontjával kapcsolatban vannak aggályaid. Jók ezek az érv nélküli beböfögések, főleg, hogy a Real-fanatizmusodon kívül semmivel sem támasztod alá a véleményed, igaz utóbbit is csak a nevedből tudom.

_benito! Úgy néz ki, hogy Martin nagy vétel volt. Az eddigi előkészületi meccsek legalábbis ezt igazolják. Puyol az EB-n már hozta amit tud, Marquez viszont nincs ehhez a szinthez közel szvsz.

Egyébként egy 25 millás ajánlat készülődik Silváért, ha összejön és Eto'o marad, nem hinném hogy gond lesz a kerettel. Eto'o ellenzőitől pedig csak annyit kérdezek, hogy mely csatár leigazolására van esély augusztus közepén, zajló BL-selejtezők alatt és úgy, hogy azok, akik megfelelően tudnák helyettesíteni, már nem fognak költözködni.
süti beállítások módosítása