Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A győzelmet nem kell megmagyarázni

2008.07.02. 15:00 pancho_sanza

Véget ért az Európa-bajnokság és az idei futballszezon. Már több mint két napja foci nélkül fekszünk le. Nincs tovább. Első lett Spanyolország, második Németország, harmadik Oroszország és Törökország. Elemezni, értékelni és vitatkozni lehet az eredményen vagy a látottakon, de ez már nem olyan, mint amikor a nagyobb mérkőzések előtt latolgatunk és reménykedünk. Egy hét és mindenki elfelejti az Európa-bajnokságot. Uborkaszezon következik. Igazolási hírek és pletykák kerülnek a fókuszba. A válogatottak helyét a kedvenc klubcsapatok veszik át. Megpróbáljuk kitalálni, kinek sikerült legjobban - vagy éppen legszerencsétlenebbül - igazolni. Megjósoljuk, hogy mely csapatok remélhetnek jogosan többet az idei eredményeiknél, s melyek azok, amelyeknek egy kicsit szerényebb célokért illene harcba szállniuk.  Két szűkös hónap elé néznek a világ legjobb focijának kedvelői. A magam részéről nem bánom. Nekünk is hosszú volt a szezon, s a végére ki is fogytam a gondolatokból.

A feladat adott. Posztot kell írni a spanyol válogatottról. Nagyon nehéz, hiszen az ember kapkodja a fejét, amikor azt hallja, hogy aktuálisan Xavi, Casillas, Senna vagy éppen Iniesta volt a spanyol győzelem kulcsa. A legjobb játékos. Aztán csak mosolygunk: biztos igazuk van. Nem is próbálkozunk mélyreható elemzéssel.  Már megtettük minden mérkőzés előtt és után. Igaz néha csak az NST-ből táplálkozó spanyol szurkolói blogon. A spanyol válogatott azért nyert, mert egyszerűen jobb és drágább kerete van, mint a klubfutball leggazdagabb képviselőinek. Ez különösen nagy szó egy olyan világban, ahol csatár hiányában benyúlsz a pénzeszsákba és veszel egy Sevcsenkót, Nistelrooyt, Henryt vagy éppen Torrest. Válogatottak esetében ez úgy működik, hogy vagy be tudsz hívni egy Fabregast, egy Palopot a cserepadra, esetleg harmadik számú kapusnak, vagy nem. Utóbbi különösen akkor fontos, amikor a döntőbeli ellenfél hálóőre a hatodik számú spanyol kolléga mögött kispadozik.

A merítési lehetőségek fontosságáról már számtalan nyilatkozatott hallottunk a magyar futball legnagyobb szaktekintélyétől, az edzőképzés atyjától. Adjunk neki igazat. Aztán kezdjünk el foglalkozni Sergio Ramos felsőtestével. Sajnos, már megtették. A macska rúgja meg! Dicsérjük meg a bíráskodást? Nem tehetjük, mert máig nem értjük például Casillas és Torres döntőbeli sárgalapjait. A legjobb bírótól, a legfontosabb meccsen talán nem ilyet vártunk. Sztorizgassunk Raúlról, mint a nagy hiányzóról? Már tényleg felesleges. Dicsérjük meg Aragones váratlan taktikai húzásait? Nem léteztek. Mindenki a helyén játszott. Fényezzük egy kicsit Güizát? Minek? Hiszen alig vártuk, hogy eloldozzák a láncait.

Inkább nézzük meg, hogy várhatóan mi történik a válogatott játékosaival, s miként érintheti a La Liga csapatait a siker. Azt azért soha nem titkoltuk, hogy a spanyol klubfutball régen látott mélységbe süllyedt az idei szezon során. Az eredménnyel még nem is lenne problémánk, de a mutatott teljesítmény bőven hagyott kívánnivalót maga mögött. Mentség gyakorlatilag nincs. Illetve talán annyi, hogy az európai kalandba belevágó klubok nem ismerték fel időben, már annyira megerősödött a hazai játékosállomány, hogy talán nem kellene mindenáron idegenlégiósok köré építeni a csapataikat. Utólag persze könnyű okosnak lenni, de a Getafe példája igazolta, hogy nem feltétlenül Forlán és Agüero szükséges a sikeres UEFA-kupa hadjárathoz, ha De la Red és Granero a te csapatodban kergetheti a labdát.

Az Európa-bajnoki győzelem bizonytalanná teheti a nagyobb klubok vezetőit és az edzőket. Amennyiben Gagoból egyszer majd nagy játékos válik, akkor mi lesz a nála mindössze három hónappal idősebb David Silvából, vagy a 10 nap korhátránnyal bíró Sergio Ramosból? Ha Fabregas nem fér be a spanyol kezdőbe, akkor hova tennénk be Gutit és Diarrát, esetleg az Arshavin árnyékában csak a narancssárga szín élénksége miatt észrevehető Sneijdert? De ugyanezek a kérdések felmerülnek Yaya Touré és Henry esetében is, hiszen amit tőlük láttunk idén, azt tudta volna Cazorla és Senna is. Csak egy éve még sokkal olcsóbban meg lehetett volna venni őket. Az ár most az egekbe szökik, s ez nem kizárólag a győzelemnek köszönhető, hanem a módnak és kornak. Elvégre az olaszok világbajnoki győzelme után nem teljesen ez történt. Ők egyrészt öregek voltak, másrészt meg nem azon vitatkoztak, hogy Senna, Villa, Iniesta, vagy Xavi volt-e jobb, hanem, hogy Cannavaro vagy Buffon. Ott Lippi volt a zseniális stratéga, miközben most Aragones inkább pszichológusként és válogatási szakemberként alkotott maradandót.

Spanyolországban soha nem a nemzeti válogatott volt a labdarúgás csúcsán. Az idegenlégiósokra alapozott klubfutball vitte mindig a prímet. Most egy kicsit kifordult a világ magából, és egyáltalán nem vagyunk benne biztosak, hogy a közeljövőben ez helyre fog állni. Annak az utánpótlásnak, amelynek felsőkategóriás képviselője Krkic és Messi, törvényszerűen ki kell nevelnie hozzájuk képest másod- vagy harmadrendű játékosokat is. Csak éppen ők az Espanyol vagy a Mallorca erősségei lesznek. Valószínűleg a Real Madrid sem engedheti meg magának hosszútávon, hogy legközelebb ilyen könnyen lemondjon De la Redről, mialatt komoly pénzeket fizet gyakorlatilag folyamatosan játékképtelen emberekért (Heinze, Robben, Metzelder). A jövő a spanyoloké. A jövő az utánpótlásé. A jövő a spanyol utánpótlásé.

A jelenlegi csapatból három olyan játékos van, akik valószínűleg már nem lesznek ott a következő Európa-bajnokságon.  Ez nem törvényszerű, azonban Vicente del Bosque fiatalok iránti rajongását ismerve több mint valószínű, hogy Capdevila, Puyol és Senna az utolsó kontinensviadalán szerepelt. Szerencsére már tudjuk, kik lesznek az utódaik. Fernando Navarrot , mint a közeljövő balhátvédjét nem túl őrdöngős feladat megnevezni, de Puyol szárnyai alatt Piqué is a válogatott kezdőcsapatáig fejlődhet Barcelonában.  Ha belső középpályást keresünk, megfelelő technikai tudással, fizikai felépítéssel és remek labdaszerző képességgel, akkor már árnyaltabb a kép, de azért már látjuk magunk előtt amint az egyik világbajnoki selejtezőn a spanyol válogatott cseréhez készül. Senna ballag az oldalvonal felé, de del Bosque nem a mindenki által várt Xabi Alonsot küldi pályára, hanem a 90-es születésű Nacho Camachot. A fiataloké a jövő. Ez nem kérdés.

80 komment

Címkék: spanyol euro2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr94549600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horas 2008.07.02. 15:22:49

IGEN!Teljes mértékben egyet értek.Az olaszoknál én ugyanazt fedeztem fel mint az AC Milan-nal idén,hogy öregek és talán kivannak már égve.Mert tény,hogy szükség van a rutinos emberekre de nem 23-ra.
Meg azért akárhogy nézem az olasz utánpotlás összesem hasonlítható a spanyollal,bár az is igaz,hogy lehetőséget sem kapnak.

danesdzsu2 2008.07.02. 16:03:53

A tinisztárok miatt nem aggódnék az olaszok helyében. Ezek jó része villámgyorsan ki is ég.

Lond · http://lond.blog.hu 2008.07.02. 16:05:12

Szerintetek Bojan mennyire bánhatja, hogy nemet mondott?? El nem fáradt volna (esetleg 90 perc a görögök ellen, meg egy-két epizódszerep, talán), viszont a sok U-EB után megnyerte volna a felnőttet is... én biztos elég morci lennék magamra :)

davidmoyes 2008.07.02. 16:10:37

A nagy tornákkal ugye, az a baj(hogy gonosz legyek), hogy ki kell rájuk jutni. Tehát a kérdés az, hogy nem lesznek -e buta hibák, betli meccsek a selejtezőkörben, magyarán hogy a spanyol válogatott ott lesz-e a következő világversenye(ke)n. Ha igen, meg tudja-e őket állítani a Jóisten? Nagy valószinűséggel nem...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.02. 16:12:16

david,
ha olyan szar volt a bioritmusa, amennyire az elképzelhető, akkor az hat a formájára és Aragones bácsi, lehet h már a táborból is hazazavarja (amennyiben nem fogadja el a cukorkát)...

davidmoyes 2008.07.02. 16:14:17

Namost ésezígyhogy..?

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.07.02. 16:28:29

Ugyanmár, mi ez a hirtelen spanyol pánik? Azt veszem itt ki a szavakból, hogy ezt a spanyol vállogatottat itt aztán évekig senki nem fogja megállítani. Mert jók voltak egy EB-n + van utánpótlásuk. Az előző 40 év el lett felejtve hirtelen, vagy mi? Ugyanott lesznek 2 év múlva, ahol eddig is voltak. Vagy nem láttunk még elégszer példát rá, hogy egy jó eredmény miatt felhype-olt csapat nem tett le később semmi maradandót az asztalra? Dehogynem. Ugyanúgy, ahogy az MU sem fog semmi érdemlegeset elérni jövőre, ugyanúgy a spanyolok sem. És nem az utálat beszél belőlem, hanem a ráció + a tapasztalat.

davidmoyes 2008.07.02. 16:31:08

"MU sem fog semmi érdemlegeset elérni jövőre"
Istenem ebben az egyben lenne igazad!
:D

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.02. 16:33:31

david,
Bojanra írtam, csak rossz helyre:D

davidmoyes 2008.07.02. 16:51:53

Oké, közben leesett.. :)

Asidotus 2008.07.02. 16:53:51

Azért, Olaszországban is elég jó az utánpótlás, a legtöbb olasz klub hazai játékosokkal van tele.
Egy tornát megnyerni nem egszerű feladat. Ott mindennek klappolnia kell, nem csak játékban, hanem szerencsében is.
Maradva az olasz példánál. Kivittek hat olyan csatárt, akik együtt vagy 100 gólt rúgtak a bajnokságban. És ennek ellenére, négy meccsen 3 gól, akcióból egy sem. Logikusan az lett volna a forgatókönyv, hogy az olaszok sok gólos meccseket játszanak, Buffon az Isten, aki bent tartja őket, elől meg Toniék kitömik a kapukat.
Vagy, ha a hollandok tartani tudják a formájukat, akkor lehet, hogy a spanyoloknak beletörik a bicskájuk.
2010-ben is ott lesznek a spanyolok a vébén, mindig ott vannak a nagy tornákon, de hogy ott mi lesz? Brazília, Argentína is kimeríthetetlen utánpótlásból, a hollandok fiatal csapata még tovább fejlődik, az olaszok megtalálják a megfelelő új embereket + Lippi.
Aggódjanak az angolok, mert náluk nincs utánpótlás, és még afrikai bevándorlók sincsenek a keretben.

horas 2008.07.02. 17:07:18

azt meg szerintem senki ne mondja meg hogy mi lesz!!!!!ezt "nem jut lyon el"-nek mondom!
mer akkor mér nem mondtad meg hogy az olaszok egy épkézláb gólt nem fognak lőni az Eb-n és kínszenvedés lesz őket nézni,meg a franciák így lebőgnek meg hogy a hollandokat úgy megverik az oroszok mint a lovat!!!!!!!?????

horas 2008.07.02. 17:09:25

majd meglátjuk.annyi a lényeg ha így tudnak majd produkálni a vb a spanyolok akár esélyesek is,de lehet h ki se jutnak bármi lehet...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.02. 17:11:14

Azzal nem értek egyet, hogy a spanyol klubfutball (akár magához képest is) mélyen lenne. Szerintem egyszerűen hatalmas balszerencséjük volt.

A BL-ben a Barcelona és Real Madrid története legrosszabb formájában játszott döntő meccseket, és még így is mindkettő simán továbbjuthatott volna. A Sevilla 2-0-nál kicsit lebecsülte a Fenert, és 11-esekkel esett ki.

Az UEFA kupában a Villarreal egy kapushiba miatt idegenben lőtt kevesebb góllal esett ki a későbbi győztes ellen. A Zaragoza és az Atlético is hajszálra volt a továbbjutástól. A Getaféról nem is beszélve...

Egyszerűen nem jött össze semmi, pont úgy, ahogy az Eb-n meg minden összejött.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.02. 17:12:47

Nűnű,
ha az olasz válogatott 6 csatárral állt volna fel, nem pedig 8 védővel, akkor tényleg logikusan várhattunk volna gólzáporos meccseket. De lehet, hogy az olaszok, akkor is 1-0-ra játszanak, mert mást nem tudnak... Illetve egyszer kipróbálták, hogy milyen félidőben 3-0-ra vezetni, de megszívták:)))

crouchy 2008.07.02. 17:24:08

azér ha az az aragones 6% nem megy feljebb, akkor midnenki nagyon szégyellje össze magát.. Amúgy szép volt, jó volt ez az eb de mostmár tényleg elég belőle. legalábbis nekem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.02. 17:33:19

@crouchy:

De ki lehetett a harmadik, aki rá szavazott? :-)

Titi120 2008.07.02. 17:45:27

Rózsás a jövőképe a spanyol válogatottnak az szent igaz, de az, hogy ez címekben, hogy fog kamatozni, fog - e egyáltalán az több mint kétséges.
Láthattuk most is, hogy azért csak kellett némi mázli a még magasan legjobban teljesítő hispánknak is, gondoljunk csak az olaszok elleni tízenegyespárbajra, ami azért mindig lutri, vagy hogy ha a döntő második féidejében Schweini belőtt labdája nem Klosen, hanem Inzaghin pattan meg az simán gól... :)

Szóval nagyon kiváncsi leszek, hogy ennek a kétségkívül ígéretes (2 napja már annál azért jóval több) generáció hány EB / VB - címet fog hazavinni az elkövetkező 10 évben.

crouchy 2008.07.02. 18:49:50

Csöncsön: én sajna nem rá szavaztam mer lúzer vok és megcsúszott ez a szar egér amikor nyomni akartam szal bilic lett belőle:D

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.07.02. 19:20:36

horas, nem értetted meg amit írtam (lehet, hogy azért, mert én nem használtam olyan sok felkiáltójelet, mint te, bocsánat). Nem azt akartam megmondani, mi lesz a jövőben, hanem a "később is ők lesznek a jók mert most is ők a jók" felfogás ellen akartam szólni. És nem én mondom ezt, hanem a töténelem, mert ha nem így lenne, sorozatos címvédések lennének minden kupában. És tudjuk, hogy nincsenek.

horas 2008.07.02. 19:54:50

jó csak kicsit ilyen megmondósra sikeredett...azért...

crouchy 2008.07.02. 21:31:29

am elég nagy a pangás mostanság..

BruceWayne 2008.07.02. 22:24:58

én mondjuk van bastenre szavaztam :-) , bár az orosz meccs miatt faszkorbács neki!

rizla 2008.07.02. 23:25:27

"ahogy az MU sem fog semmi érdemlegeset elérni jövőre, ugyanúgy a spanyolok sem. És nem az utálat beszél belőlem, hanem a ráció + a tapasztalat."

az utóbbi 22 évben 29 kupát nyert a manchester united. szerintem ne fogadj rá. olyan kurva bölcsnek egyébként nem kell lenni, hogy az ember felismerje, zsinórban többször nem tud villogni egy-egy csapat, a címüket eleve csak a brazilok tudták eddig megvédeni világversenyen, és ők is csak egyszer. úgyhogy nem mondtál semmit.

rizla 2008.07.02. 23:26:57

persze abban egyetértek, hogy az is hülyeség, hogy "mostantól senki sem fogja őket megállítani", stb. a spanyol egy bikaerős válogatott a többi bikaerős válogatott között. annyival azért nem állnak a többiek felett, mint legszebb éveikben a brazilok.

danesdzsu2 2008.07.02. 23:35:08

Engem az érdekelne igazán, hogy ki és miért szavazott Donadonira.

Báár, talán mégsem. Nem biztos, hogy minden válaszlehetőségre fel vagyok készülve...

;)

brassmonkey12 2008.07.02. 23:58:42

De la Red jáccon végig egy szezont csúcsformába a Reálba úgy hogy minden meccsen nyerni kell,del Bosque-ra kiváncsi leszek visszahivja Raúl-t-e?,remélem ronaldihno vissza fog térni,nagyon hiányzik ő

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.07.03. 02:07:30

"persze abban egyetértek, hogy az is hülyeség, hogy "mostantól senki sem fogja őket megállítani", stb"

kössz, hogy ebben azért egyetértesz, mert mást igazából nem is mondtam

"az utóbbi 22 évben 29 kupát nyert a manchester united"

Köszönöm az információt is. "Érdemleges" jelző alatt természetesen nem az FA és hasonló kupákat értem, hanem a BL-t. Csak párhuzamként hoztam fel az MU-t, ugyanis velük kapcsolatban is csak azt lehetett (?) egy jó szezon után hallani, hogy "ezeket aztán tényleg senki nem állítja meg jövőre, mert..." Nincs mert. A foci nem csak a tudáson múlik. Ilyen szinten, ha közel hasonló erősségű csapatok mérkőznek meg egymással, leginkább azon van a hangsúly, "hogy pattan a labda". Jövőre nagy valószínűség szerint majd másoknak fog jobban pattanni, igaz ez az MU-ra és a spanyolokra is.

ApukadHUN 2008.07.03. 07:38:10

mondjuk Guti és Sneijder féle "egész idényes" csúcsformákat nem nehéz produkálni:)

kroos 2008.07.03. 07:58:18

,,az utóbbi 22 évben 29 kupát nyert a manchester united"
ha figyelembe vesszük a legfontosabbakat(2 BL gyözelem) akkor az egyik 1 percen a másik 1 centin mulott.......

Gabez 2008.07.03. 08:25:37

Spanyolok...két év múlva visszatérnek a pályájukra :)

Én azért nem örülök ennek a két hónap szünetnek. Elég lenne mondjuk 4 hét is. Amennyit keresnek ezek a csávók, igazán focizhatnának többet is, kevesebb edzéssel.

Mikor kezdődnek a bajnokságok? Olasz, spanyol, angol? Ha jól tudom az olasz aug. 30-án. Hiányolom a nagy igazolásokat is, eddig talán Alvés - Barcelona volt a legnagyobb, de az elég egyértelmű volt már fél/egy éve.

xpedient 2008.07.03. 09:27:45

Szerintem sem kell ennyire elájulni most a spanyoloktól. Igaz hogy nagyon jó a játékosállományuk, jól is játszanak, de ezeket a közhelyeket minden világverseny előtt elsütögetik, aztán meg a csoportkör utáni első fordulóban mindig kizúgnak. Persze nem akarom én kisebbíteni az érdemeiket, tényleg nagyon jól játszottak ezen a tornán, minden összejött nekik, megérdemlik a trófeát.
Az meg hogy ez az EB cím forradalmi változásokat hozna a spanyol klubfutballba, azt nem hiszem. Minden nagy torna után kapkodnak a győztes csapat játékosaiért, de ezek közül elég kevés válik be új csapatában. Egyébként is, a mai igazán nagy csapatok neveket igazolnak, nem tehetségeket. Inkább mennek ki az emberek egy Barca meccsre megnézni egy formán kívül játszó Ronaldinho-t, mint egy emberfelettit produkáló Sennát.
Egyébként a spanyol klubfoci szerintem is válságban van, csakúgy mint az olasz. (Bár az még 1 fokkal lejjebb van.) Ritka gyenge volt a Barca meg a Real is, habár utóbbi ősszel mutatott azért vmit. Remélem jövőre feljavulnak, mert nagyon hiányoznak a jó spanyol, olasz csapatok a nemzetközi futballból. Legalábbis nekem.

the real 2008.07.03. 10:24:14

"a címüket eleve csak a brazilok tudták eddig megvédeni világversenyen"
Sikerült az olaszoknak is egyszer.
De a kérdés szerintem nem is az, hogy zsinórban nyerik-e majd az EB-ket, vb-ket; hanem az, hogy milyen gyakran lesznek mondjuk a legjobb négyben, tudnak-e annyira meghatározóak/eredményesek lenni, mint a brazilok a kilencvenes évek végén, a németek majd' harminc éven át.

the real 2008.07.03. 12:34:40

Libertadores-kupáról ritkán esik itt szó, pedig megvan a győztes: az LDU Quito nyert - részben az "away goals rule" érdekes alkalmazásának köszönhetően. Az elődöntőből azzal jutottak tovább, a döntőben meg azzal kaptak volna ki - csak ott már nem számít... Ugyanez a hosszabbítással: a döntőben van, előtte meg nincs egyáltalán.

kroos 2008.07.03. 12:58:35

az argentin OLIMPIAI kert megnyerte volna ezt az Eb-t.

itt a kezdöjük:ustari-zabaleta-garay-fazio-acosta
gago-riquelme-banega-mascerano
aguero messi

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 14:29:51

Most a spanyoloknak kijött a lépés és ennek a generációnak máskor is kijöhet. De nagyon jó fiataljaik vannak az argentínoknak, a hollandoknak, az oroszoknak és a portugáloknak is. Olaszország is nyert utánpótlás EB-t mostanában és ha valamihez ért Lippi, az a csapatépítés. A németek is mindig belegusztustalankodhatnak, Brazília meg Brazília. Aztán Afrikában is van pár jó csapat. Elefántcsontpart vagy Ghána a játékosállománya alapján veheti föl versenyt,a legutóbbi két kiírás Afrika Kupa győztese Egyiptom meg csapatként erős. Utóbbiakat megnézném már egy igazán jó európai vagy dél-amerikai csapat ellen, a konföd kupán jövőre megmutathatják mit tudnak. Ezenfelül Mexikót meg az USA-t is a jók közé sorolnám.

Inferior 2008.07.03. 15:21:48

"A győzelmet nem kell megmagyarázni"

De a mai híreket olvasva az ABSZULÚT NULLÁT ÉS SIKERTELENSÉGET SEM!!! Komolyan nem normálisak a franciák újabb 2 év. ezen csak röhögni lehet

sportgeza.hu/futball/2008/07/03/francia_kapitany_maradhat_a_paprikajancsi/

davidmoyes 2008.07.03. 15:47:21

"a 12 éves Torres szétszedi a Milant:"
Amikor elvesztette a labdát, milyet alárúgott a védőnek... :)
Inferior,
Lehet, hogy nem találtak másik balekot.

horas 2008.07.03. 15:56:56

Pacho Sanza,Benito,Pote,Heinrich!
Tőletek kérdem hogy valamelyikőtök nem akar-e írni vmit a magyar utánpotlással kapcsolataban,kiváncsi lennék/vagyok a véleményetekre,meglátásaitokra és,hogy ti mit tudtok ezzel kapcsolatban.Csak azért mert most olvastam megint hogy újabb 3 magyar gyerek került ki a liverpoolhoz...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 16:05:36

meg is érdemlik ezek Domenech-t, ráérnek kirúgni a sikertelen selejtezők után. :D

davidmoyes 2008.07.03. 16:10:07

Nem lenne rossz.
Bár attól tartok nem pusztán tényfeltáró, hanem leleplező lenne a cikk.

MUfanatic 2008.07.03. 16:23:06

Buzis, vagy nem, de tök aranyosak a kis srácok a videón! :D
Egyszer majd szeretnék ennyi idős srácokat edzeni!
Irány a D, B licensz! :P

davidmoyes 2008.07.03. 16:47:57

Szerintem semmi buzis nincs benne.
Nekem csak egy gyerekem van, de irígylem az ilyen edzőket, akiknek 25 db van.
Nagyon fasza lehet, sportszakmailag is.

davidmoyes 2008.07.03. 16:51:33

Jut eszembe Barnetta kolléga,
Ebből a szempontból az argentinok hasonlítanak a spanyolokra: 1990 óta minden VB-nek ők ( ŐK is, vagy elsősorban ŐK) voltak az esélyesei, aztán mi lett...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 17:48:01

"Ebből a szempontból az argentinok hasonlítanak a spanyolokra" (davidmoyes)

Így igaz, és még abban is hasonlítanak, hogy rendre ők játsszák a legjobb és legszebb focit.

Remélem, ahogy idén a spanyol átok tört meg, két év múlva az argentin átok fog megtörni Dél-Afrikában.

Vaader 2008.07.03. 21:50:05

Nem nézitek a Sport1-et. Éppen Puhl Sanyi oszt ki mindenkit Nyilasitól Arshavinig.

Vaader 2008.07.03. 21:50:53

Az első mondat kérdés lett volna.

ShanklyGates 2008.07.03. 22:32:39

Hülyeség volna messzemenő következtetéseket levonni a spanyol EB-győzelemből, hovatovább egy éra kezdetét számolni vasárnap óta. Sok dolog szerencsés együttállása kellett a diadalhoz, legfőképpen egy racionális kapitány, aki rájött h középpályán a labdatartás-szerzés a legfontosabb (Marcos Senna volt a különbség a negyeddöntőben rendre kieső korábbi csapatokhoz képest), h a nem kifejezetten acélos védelem így összeállt, h Torres és Villa egypetéjű ikrek, Fabregas meg bejött eldönteni a meccseket.
Csak azt akartam ezzel mondani, h elég törékeny az egyensúly a spanyoloknál - főleg hátul sok a kockázati tényező (Puyol...). Bármi is lehet velük 2 év múlva, nem lenne világraszóló meglepetés.

Strigo 2008.07.03. 22:33:01

30 év alatt 2 vb-cím, 2 copa america győzelem, mi az az argentín átok?

ShanklyGates 2008.07.03. 22:53:17

Érdekelne egyébként, h ez még mindig egy BLOG, vagy az Index fizetett melléklete? Elég lesújtó véleményem kezd kialakulni a blogolókat hirdetéseladó ingyenújságíróknak tekintő céggel kapcsolatban.

calcio_di_rigore 2008.07.03. 23:04:02

Az olasz utánpótlásról csak ennyit: Bassi, Motta, De Silvestri, Coda, Marzorati, Criscito, Santacroce, De Ceglie, Canini, Chiellini, Nocerino, Cigarini, Dessena, Marchisio, Candreva, Abate, Montolivo, Russotto, Rosina, Aquilani, Giovinco, Osvaldo, Lanzafame, G. Rossi, Acquafresca, Balotelli, Paloschi...

Akik kicsit is figyelik az olasz focit és ezeket a srácokat, azok tudják, hogy nagyon kinéz egy újabb aranykor.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 23:08:17

@ShanklyGates:

Fabregas kb. a tizenötödik legfontosabb játékos volt ebben a spanyol válogatottban.

@Strigo:

Az argentin átok az, hogy az (azt hiszem) 1993-as Copa óta semmit sem nyertek, pedig mindig nagyon nagy csapatuk volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.03. 23:11:12

Ja, ezalatt Brazília nyert két vébét és vagy öt Copát, semmivel sem jobb csapatokkal.

Lencse. 2008.07.03. 23:40:15

Az argentin válogatott az a csapat, aminek soha nem tudok szurkolni. Mindig a legelképesztőbb börtöntöltelék figurák jelennek meg a csíkos mezben, teli szájjal röhögök, amikor kiesnek.*
Bár most Messi nagyon szimpatikus, és Tevezt is bírom, tényleg öregszem.

* Ha pedig ezt a németek ellen teszik, méghozzá tizenegyespárbajban, úgy, hogy a töketlen szövkap 120 percen keresztül a kispadon felejti a világ egyik legzseniálisabb játékosát, akkor örömöm tényleg határtalan.

ShanklyGates 2008.07.04. 00:31:31

Csöncsön:

Én sem állítottam mást Fabregasról. Az EB legjobb 12. játékosa volt, az oroszok ellen felborult a pálya, akkora fölénybe kerültek a spanyolok a középpályán a beállításától. Amikor pedig hallottam, h Villa a döntőn se lesz ott - ide a rozsdás bökőt - azt gondoltam: 'Na most nyerték meg a spanyolok!'

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.04. 00:32:46

Már ne haragudj, Lencse., de egy focivébé az nem szépségverseny. :-)

A játékosoknak nem az arcát kell nézni, hanem azt, amit a labdával művelnek. Az pedig az argentinok esetében zseniális. Vagy téged a foci nem is érdekel, csak az, hogy ki hogy néz ki?
:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.04. 00:36:43

@ShanklyGates:

Fabregas szerintem is világklasszis, pont úgy, ahogy Sergi Ramos, Puyol, Xavi, Iniesta vagy David Villa. De abban egyetértek, hogy mindez semmire sem garancia. (Csupa világklasszissal a Barcelona is le tudott szerepelni idén, a Real Madrid ezt pedig minden évben eljátszotta a "galaktikusokkal".)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.04. 07:43:42

"Az argentin átok az, hogy az (azt hiszem) 1993-as Copa óta semmit sem nyertek, pedig mindig nagyon nagy csapatuk volt." - a legszomorúbb ebben, hogy mindeközben Argentína sorra nyeri a különböző utánpótlás vébéket. Valamikor már nekik is ki kell jöjjön a lépés.

"Én sem állítottam mást Fabregasról. Az EB legjobb 12. játékosa volt, az oroszok ellen felborult a pálya, akkora fölénybe kerültek a spanyolok a középpályán a beállításától." - na igen, ebből is látszik, hogy a közhiedelemmel és Puhl "föltoltam volna még két csatárt" Sanyi véleményével ellentétben nem a csatárok száma dönti el, hogy mennyire támadó egy csapat játéka. Adott esetben négy kreatív támadó - de szükség esetén védekezni tudó - középpályással és egy csatárral sokkal gördülékenyebb lehet a támadás, mint két csatárral. Johann Cruyff (ha nem így írják, akkor bocs) nagy mondása szabadon: ha támadni akarok behozok egy labdaszerzőt, ugyanis ahhoz hogy támadjunk, előbb meg kell szerezni a zsugát.

kroos 2008.07.04. 10:24:08

mindenki aki spanyol az világklasszis:D

Asidotus 2008.07.04. 11:44:59

Az hiányzott az olaszoktól is, hogy egyedül csak Toni támadott, a többiek valami mással voltak elfoglalva (védekezéssel nem, mert akkor nem kaptak volna gólokat.)

kroos 2008.07.04. 12:01:23

szinte ugyanezzel a kerettel és ugyanezzel a játékkal nyertek VB-t.akkor ez kit minösit?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.04. 13:06:47

"szinte ugyanezzel a kerettel és ugyanezzel a játékkal nyertek VB-t.akkor ez kit minösit?" - barnetta, azért ez jelentős baromság, ezzel a játékkal nem tudtak volna vébét nyerni az olaszok. Persze, mert most szarul játszotunk :-) lehet minket rugdosni, de az érdemeket nem kéne elvenni a 2006-os csapattól.

Nesta, Cannavaro, Totti kaliberű játékosok hiánya más csapatokat is megrengetett volna, ehhez jött még Pirlo negyeddöntőbeli eltiltása - azért így ez már elég súlyos. Jelzem, hogy még így is az olasz csapat volt az egyetlen, amelyik komoly fejtörést okozott a spanyoloknak, akik végül a mindig lutri tizenegyesekkel mentek tovább. Az is jellemző, hog Aragones is a negyeddöntőt emelte ki, mint legnehezebb meccset, hozzátéve, hogy neki (mármint Aragonesnek) ugyanúgy tetszik a kiváló védekezés, mint a szép cselek és nagy gólok (egyébként én is ugyanígy vagyok ezzel, sőt a spanyolok középpályás védekezésében látom a győzelmük kulcsát). Aragones azt is elismerte , hogy az olaszok remekül fojtották meg a játékukat.

De vissza 2006-hoz és az olaszokhoz. Persze tudom, hogy Nesta hamar megsérült, de a vébé alatt egy másik Materazzi játszott. Az is igaz, hogy Totti nem volt százszázalékos a vébén, de ő az a fajta játékos, akinek már jelenléte is rengeteget számít, egyébként csak rúgott egy gólt és adott három gólpasszt (ugyanannyit mint Fabregas ezen az EB-n.). Pirlo meg Cannavaro viszont vitathatatlanul a csapat legjobbjai voltak a vébén.

Egyébként Toni friss aranycipősként ott sem volt valami nagy formában. Csak két gólt rúgott a jó Luca és ha szarul játszott Lippi úgy lekapta mint a huzat (ezt kellett volna tennie Donadoninak is).

Ott a csapat is nagyon együtt volt, összekovácsolta őket a Calciopoli és Pessotto öngyilkossági kísérlete. Sokkal inkább egyensúlyban volt védekezés és a támadás.

Pirlo zseniálisan irányította a gárdát, a két szélső hátvéd, Zambrotta és Grosso hibátlan védekezés mellett kulcsszerepet kaptak a támadásban, mind a ketten be is találtak, nem is akármekkora gólokkal. Cannavaro nem véletlenül kapott aranylabdát, Materazzinak sosem ment olyan jól, mint 2006 nyarán, ráadásul fejelt két fontos gólt (egyet a döntőben), Gatusso hozta magát és Camoranesi is csúcsformában futballozott.

Lippi húzásai ráadásul ugyanúgy ültek, mint most Aragoneséi. Ugye a gólok egnegyedét csereként beállt játékosok szerezték (Iaquinta, Inzaghi és Del Piero). Az is az akkori csapat erejét meg az mutatja, hogy a 12 gólon tizen osztoztak (Toni 2, Materazzi 2, Pirlo, Iaquinta, Gilardino, Inzaghi, Totti, Zambrotta, Grosso, Del Piero). Egyébként az olaszok rúgták a vébén a második legtöbb gólt, úgy hogy minden meccsen betaláltak. A németek ugyan több gólt szereztek a hazai pályákon, de épp az olaszok ellen nem sikerült.

Egy momentum kiemelkedik a sztoriból és jól szimbolizálja az olaszok teljesen jogos vébé győzelmét, ekkor Lippi fittyet hányt az olaszokat rendszeresen elmarasztaló sztereotípiákra és végül belevigyorgott az azokat előszeretettel hangoztatók pofájába.

Tehát nem tudom emlékszik-e az úri közönség arra az aprócska tényre, hogy Lippi négy csatárral küldte föl csapatát egy világbajnoki elődöntő hosszabbítására. A pályán volt Del Piero és Totti, valamint Gilardino és Toni is (ilyet a leegyszerűsítően istenített támadó foci egyik nagy reprezentánsa sem húzott meg az utóbbi mondjuk harminc évben). Meg is lett az eredménye két zúgó kapufa és két csodálatos gól formájában.

Szóval ezek a tények, amelyeket nyilván szívesen felednek az italofóbok, én viszont jó szívvel emlékezem rájuk. Ezek fényében még nagyobb csalódás nekem a mostani kilátástalan gusztustalan brites támadójáték.

Végül Barnetta kérdésére is válaszolnék. Szóval ez minősítti Lippit pozitívan és Donadonit negatívan.

Ha kicsit hosszú voltam, akkor bocs.

davidmoyes 2008.07.04. 15:20:55

MMmm!
Hosszú volt, de velős...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.04. 19:56:15

"mindenki, aki spanyol, az világklasszis" (barnetta)

Megragadtad a lényeget. ;-))

szbszig 2008.07.05. 01:06:43

Ezt a "Lehmann a hatodik számú spanyol kapus mögött kispadozik az Arsenalban" fordulatot már a döntő közvetítésében olvastam. Ott még mosolyogtam rajta, mert lényegében tényleg erről van szó, de az NST-n azért a pontosság végett hozzátenném, hogy Almunia még sosem szerepelt a spanyoloknál, és éppen ezért mostanában erősen érdeklődik az angol válogatott kapuja iránt, ugyanis ott szívesen fogadnák.

halareaal 2008.07.05. 15:27:41

"Ha Fabregas nem fér be a spanyol kezdőbe, akkor hova tennénk be Gutit és Diarrát, esetleg az Arshavin árnyékában csak a narancssárga szín élénksége miatt észrevehető Sneijdert? De ugyanezek a kérdések felmerülnek Yaya Touré és Henry esetében is, hiszen amit tőlük láttunk idén, azt tudta volna Cazorla és Senna is"

azért a szarul összerakott Real még ilyen gyenge játékosokkal is lealázta a Villarrealt meg a Valenciát, akik adták a válogatott nagy részét. ne essünk át a ló túl oldalára. De la Red évekig volt együtt a felnőttekkel, már tétmeccset is játszott, mégsem tudott bekerülni, talán nem véletlen, és talán a Realban egy fokkal nagyobb a konkurencia, mint a Getafében.
egyébként a Real Madrid az egyik legnagyob spanyol utánpótlás nevelő klub.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.07.06. 09:27:35

Almunia valószínűleg soha nem is fog szerepelni a spanyol válogatottban, mert érzésem szerint Palop helyére (harmadik számú kapus) legalább két hálóőr pályázik jobb eséllyel.
Valószínűleg Almunia is érzi ezt, elvégre a Casillas Reina, Diego Lopez, Victor Valdés négyes is eléggé erős konkurencia, de ennek ellenére a madridi utódja majd Sergio Asenjo Andrés lesz, aki 12 évvel fiatalabb, mint Almunia és végigcsinálta az évet a Valladoliddal.

megmondó 2008.07.06. 12:12:55

halareaal: "egyébként a Real Madrid az egyik legnagyob spanyol utánpótlás nevelő klub."

csak az a gond hogy másoknak nevelik az utánpótlást.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.06. 13:05:54

"Almunia még sosem szerepelt a spanyoloknál, és éppen ezért mostanában erősen érdeklődik az angol válogatott kapuja iránt, ugyanis ott szívesen fogadnák." - fogalmazzunk úgy, hogy Capello erőteljesen kapacitálja. Meg is értem Don Fabiot az angoloknak Shilton óta nem volt kapusa és a jó Peter sem lehetett volna 100+szoros válogatott egy másik komoly futballkultúrával rendelkező országban sem.

halareaal 2008.07.06. 18:01:29

"csak az a gond hogy másoknak nevelik az utánpótlást."

ez igaz, megmondó, de ha a spanyol labdarúgás szemszögéből nézzük,ez még önmagában nemis baj, sőt. és azért ahol ilyen viszonyok vannak, onnan előbb utóbb mindig előkerül vki, mint pl Casillas v Raul. egyébként amilyen fiatal most a csapat, sztem bőven jó irányba tartanak, nem baj, h mondjuk Ramos v Gagoék nem Madridban nőttek fel.
ezt a Capdevila-Senna-Guiza vonalat pedig a helyén kell kezelni, hogy 2 év múlva is nyerjenek a spanyolok. nagyon szurkoltam nekik, de így utólag visszanézve az tornájukat, még 2 csapatot ki tudtak volna állítani, amivel nyertek volna.

kroos 2008.07.07. 08:25:17

Popp...sajan nincs idöm mindenre reagálni..DE..
az alapfelállás szinte ugyan ez volt ,Canna helyett Chiello és panucci jól lehozta mindegyik meccset,Pirlo eltiltása? ez minden csapatnál benne van a pakliba (kérdezd meg a törököket).
És ahogy te is irtad Totti-nak csak a meze volt a pályán,igazábol egyik meccsen sem játszott jól.
De az elödöntö az valóban kivétel ott Lippi tényleg óriásit huzott,mert el akarta kerülni a 11-es rugásokat.
A döntöben jobbak voltak a franciák,több helyzetük is volt,Ukrajna +Ausztrália legyözése nem feltátlenül világbajnoki vim egyenes elözményei.
(mig a franciál eltakaritották a brazil +a szinte Eb gyöztes spanyol csapatot.)

kroos 2008.07.07. 08:26:37

Ez semmit sem von le a Vb cim értékéböl vagy az Olaszcsapat nagyságából, csak van néhány dolog amit a helyén kell kezelni.

kroos 2008.07.07. 08:28:56

halareaal: Madrid szinten nem hiszem hogy fegyverténynek kell lenni hogy ,,lealázta a Villarrealt "
+a Valenciai fagyi egyszer vissza is nyalt.De ezt a csapatot meg többen is lealázták,pl Bilbao.

kroos 2008.07.07. 08:32:17

Inkább a Róma elleni meccset kellene boncvolgatni mert megint egy olyan csapat ütötte ki a Reált aki 10-ed annyit költ.
De la Red?nem csak a teljesitménye miatt nem ragadt meg Madridban....nem tudtak elég mezt eladni a nevével...

danesdzsu2 2008.07.07. 14:03:11

halareal: De la Red már eddig is hiányzott a Realból.
Raul egyébként inkább Atletico nevelés, ha már:)

halareaal 2008.07.08. 14:51:21

"Raul egyébként inkább Atletico nevelés, ha már:)"
nem.

De la Red kinek hiányzott? biztos nem ügyetlen, kívánom h válljon be, de eddig semmi olyat nem láttam tőle, sőt igazából nem is hallottam felőle, ami bizonyítaná, h real-szintű jtékos.

halareaal 2008.07.08. 14:54:10

"halareaal: Madrid szinten nem hiszem hogy fegyverténynek kell lenni hogy ,,lealázta a Villarrealt ""

barnetta: a Villarreal 2. lett a bajnokságban azért. amúgy a valenciai fagyi helyett inkább a gondviselés nyalt vissza, ami erősen tartotta őket. és azért egy óriási mákos 3-2 és egy alázós 5-1 között van különbség.

kroos 2008.07.08. 15:48:04

oksa.ez jogos.De la red mindenesetre lehet jobb mint Banega,ha már itt járunk.És öt mennyiért is vették?26 millio dollár?
süti beállítások módosítása