Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

D csoport - Hiddink blöfföl

2008.06.18. 11:00 pancho_sanza

Láttuk a holland B csapatot, amelyik képes lett volna leadni a három pontot a legalább egy támadást vezető román ellenfélnek.  Azonban keleti szomszédunk egy kicsit tudathasadásos állapotba került, amikor az évek óta gyakorolt taktikát külső kényszer hatására kellett volna megbolygatnia. A hollandok minden észérv ellenére behúzták a harmadik győzelmet. Vagy lehet, hogy meglepően bölcs döntés volt részükről, hiszen a spanyol és az olasz csapat simán kivéreztetheti egymást a negyeddöntőben.  Az a spanyol csapat, amelyik ma nem sok mindent fog mutatni valódi erejéből, mert a kezdőben pályára lépő játékosok mindegyike valószínűleg a kispadról nézi majd Donadoni csapatát. Szerencsére a másik párharc életre-halálra megy és szinte kiszámíthatatlan, hogy melyik csapat jut tovább, hogy megmérkőzhessen Marco van Basten legényeivel. A régmúlt idők háborúit emlegetik a mérkőzés kapcsán, amelyen a svédek helyzeti előnyére való tekintettel az oroszok térfelén pattog a labda először. Ráadásul még a vikingek büszke leszármazottja is ott téblábol majd körülötte. Ibrahimovics ugyanis vállalja a játékot. Tovább után részletek.

Iniesta tűnik a mai nap vesztesének, hiszen a kezdőcsapatban lenni tényleg nem szerencsés, amikor a kispad összeállítása a következő: Casillas(Palop)- Sergio Ramos, Puyol, Marchena, Capdevilla – Cazorla, Senna, Xavi, David Silva –David Villa, Fernando Torres.  Persze megbízható informátorunk jelentette, hogy Cazorla és Puyol is edzést mulasztott, ráadásul a barcelonai többet, így talán Albiol és Iniesta számára van még remény, hogy beverekedje magát a padon ülő olaszok elleni kezdőcsapatba. Ehhez ki kellene emelkedni a Reina – Arbeola, Albiol, Juanito, F. Navarro – Iniesta, Xavi Alonso, Fabregas, De la Red – Sergio Garcia, Güiza alkotta tizenegyből. Aragonest - és az ő makacsságát - ismerve ez nem feltétlenül tűnik könnyű feladatnak, de az olaszokkal még ráérünk foglalkozni, miközben a játéknap egyik legnagyobb meglepetése van készülőben. Dani Güiza láncait eloldozzák, és végre megmutathatja, hogy mire képes a nemzetközi mezőnyben a Mallorca egyszemélyes támadógépezete. Nem lesz idegen számára a szerepkör, hiszen meglepődnénk, ha Sergio Garcia nem jóval  mögötte játszana.  Güizában azért is bízunk, mert még mindig nem kelt el, így a fix és nevetségesen alacsony kivásárlási árának köszönhetően a saját jövőbeli fizetéséért játszik. Elvégre a csatárok önéletrajzában olyan fontos tényező az EB-gól, mint pályakezdő közgazdászoknál a három nyelvvizsga. Könnyen pénzre váltható.

Guus Hiddink már a görög betli elkapása alkalmával is bebizonyította, hogy remek kártyajátékos. Jelenleg éppen a blöff-stratégiáját pallérozza, amennyiben a kétmeccses eltiltását letöltő, várva várt Arshavin ugyanott kezd, ahol neves spanyol kollégái: a kispadon. Egy kicsit tanácstalanul nézünk magunk elé a holland kezdőcsapatát figyelve, de talán érthető, hogy nem szeretné rombuszosítani a középpályáját, s bízik a görögök elleninél sokkal eredményesebb támadójátékban. Esetleg Ibrahimovics várható játéka elbizonytalanította, így nem mer rombolóerőt feláldozni Pavlucsenko hatékonyabb támogatásának az oltárán. Valószínűleg Hiddink jobban tudja az okokat, és jobban is ért hozzá nálunk. Elképzelhető, hogy csak a svédeket szeretné megvezetni. Akik valószínűleg nyugodtabbak valamivel, és nem is feltétlenül a kedvezőbb helyzetnek köszönhetően. Egy név, ami a reményt jelenti. Zlatan játszik. Nélküle impotensek, mert bár Ljunberg lendülete még a régi, és Larsson passzai jelzik a vén róka klasszisát, de az Inter csatára nélkül majdnem reménytelen a svéd válogatott. Este nem lesz az. Ilyen esetben nagyon ritkán maradnak alul a skandinávok. De most talán mégis.

Tippjeinken nem változtatunk, az a gyengék mentsvára. Nyernek a spanyolok és az oroszok. Így az olasz-spanyol mellett, a hollandok is egy igazi adok-kapokban vehetnek részt.

252 komment

Címkék: euro2008 beharangozo d csoport

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr10526792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 00:22:04

@Azazello007:

(1) Ha nem elvtelenül, akkor ezzel semmi gond.
(2) Az olaszoknál kábé még a görögök is többet mutattak eddig. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 00:40:35

(Nekem a '94-es vébéről a román-svéd a legnagyobb élmény. Pokoli hőségben két fantasztikus csapat játszott egy őrült mérkőzést. Sokkal drámaibb volt, mint a brazil-holland.)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 00:47:46

Nekem arról a VB-ről a bolgár-német volt a kedvenc meccsem, a legszimpatikusabb csapatok meg természetesen svéd és a bolgár:)
(Bár sajnáltam Baggióékat, de végig szimpatikus csapatokat ütöttek ki, ezért a döntőn sem szurkoltam nekik...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 00:56:03

@agressivgullfisk:

Igen, a svéd-román-bolgár trió akkor hihetetlenül attraktív volt. És akkor még persze szurkoltam az olaszoknak, hú, Nigéria ellen mekkora dráma volt... Na, és akkor is volt olasz-spanyol; úgy voltam vele, bárki nyer, az jó, és bárki kikap, egy kicsit fájni fog. Puhl vezette, és nem ve(he)tte észre, hogy az egyik spanyol játékosnak eltörték az orrát. Akkoriban az ilyesmi még nem gátolt meg, hogy a döntőben önfeledten szorítsak Itáliáért...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:01:47

Igen, Luis Enrique orra tört el. Én az olaszoknak nem bocsájtottam meg Nigéria kiejtését, és noha nem vagyok egy Afrika-fanatikus, sem pedig egy outsider-rajongó, de akkor szimpatikusak voltak nekem Yekiniék. (A következő vébén is, de akkor Laudrupék a földbe döngölték őket és az még szimpatikusabb volt:D)

drosiii 2008.06.19. 01:03:39

Nera és mi az a válogatott?
Cech/Nikopolidisz
Chivu - Emre Asik , Materazzi - Abidal
Govou - Toulalan , Ambrosini - Kazim^2 (csak mert nem tudtam eldönteni, hogy mi is lenne a szerepköre)
Gomis , Anelka

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:03:51

Huhh, túladtunk Riisén (Abramovics beépített emberén), legalább egy jó hír mára...:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 01:13:36

@agressivgullfisk:

Egy csomó kommentelő úgy szidja teli szájjal a svédeket, hogy az ilyen produkciókról fogalma sincs. :-(

Ma tényleg gyengék voltak, meg kell hagyni. Az egész meccsben egyedül Gundel volt jó. Még Knézy (és Egri Viktor) is jobban leplezte olykor, hogy kinek drukkol.
:-)

drosiii 2008.06.19. 01:20:54

És az eddigi pro válogatott:
Buffon
Ramos - Carvalho , Metselder - Grosso
Zhirkov - Engelaar , Sneijder - C.Ronaldo
Podolski , David Villa

edző: Fatih Terim (izéknél ez nem volt kérdés, azért nem írtam)

drosiii 2008.06.19. 01:26:41

Na a Roma is tud igazolni: Riise. Mintha nem a Romában lennének a nagy durrogtatók...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:31:00

Csöncsön:

persze, az emberek nagy része a következő sztereotíp fogalmi körökben lát:

I. LATIN IZÉK, BRAZÍLIA, SZAMBA, ITÁLIA, ARGENTÍNA, TANGÓ, SPANYOLORSZÁG, FLAMENCO, TEMPERAMENTUMOS IZÉK, SZÍNES RUHÁK, FŰSZERES ÉTELEK ÉS BOROK, VIDÁM EMBEREK, TÁNC, KACAGÁS, EROTIKA, NYÁR, NAPSÜTÉS, ÖTLETESSÉG, EGYÉNISÉG, MACSÓSÁG, LATIN-LATIN

II. ÉSZAKI KÖCSÖGÖK, TÉL, BUNKÓ EMBEREK, KIREKESZTŐEK, NAGYKÉPŰEK, SÓTLANOK, HUMORTALANOK, UNALMASAK, SZAR KAJÁK, KOCKAFOCI, GÉPIESSÉG, ANTIFOCI...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:32:51

Mondjuk én a naplopással meg a sziesztával azonosítom ezeket a "temperamentumos" olajoshajúakat, de nem is fázom télen.
(Bár Reykjavíkban kibaszott hideg a szél, még nyáron is...:D)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 01:32:56

agressiv

ez csak annak egyértelműen jó hír, aki idén látott először Liverpool meccset. nem mondom, hogy nem kell neki a váltás, de sok szép emlékem van róla.

drosiii

balhátvédjük viszont kurvára nincs, ha jól tudom

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:35:35

bedobásnál,

én úgy szocializálódtam, hogy Björnebye a Liverpool balbekkje, tehát nem zárkózom el a fajtájától, de Riise már régóta nem tudja megközelíteni azt a formát, amit 4-5 éve nyújtott. (Legalábbis szerintem.)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:38:56

Még az kéne, hogy Bellamy a Lazióba...:D

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 01:39:51

agressiv

ez tény, de a "megszabadulás", a "jó hír" meg az "Abramovics beépített embere" kicsit durva valakire, aki 7 évet húzott le a klubnál

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 01:45:06

"Még az kéne, hogy Bellamy a Lazióba...:D"

ja, jókat golfozhatnának együtt

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 01:46:16

Az utóbbi időben az volt az érzésem, hogy ő már fejben kevés, mert a csapat játékban előrelépett az Houllier-korszakhoz képest, de ő annyira nem higgadt le, nem elég megfontolt, nem elég rafinált. Jó hogy nem idegen a rohanás a csapat stílusától, de nem is lehet őt összehasonlítani a többi 3 nagy balbekkjeivel, mint ahogy Aurélio, Finnan és Arbeloa is sokkal jobbak nála összjátékban.

A "beépített ember" az meg annak a jelenségnek a metumorosodáa az agyamban, hogy itt a nappaliban üvöltöztem kb. 15 percet az öngólja után, amivel kiestünk (mert tény, hogy ezzel vesztettük el a jóformán kiharcolt továbbjutást).

rizla 2008.06.19. 01:54:47

csöncsön: "Annyira szörnyű, hogy aki most látta először a svédeket (és úgy láttam, hogy a kommentelők 80%-a ilyen), az azt hiszi, hogy ők ennyit tudnak. MOST ennyit tudtak, ez tény."

MOST. meg 8 éve. ki a francot érdekel a 94-es vb? kikérem magamnak, hogy szerinted most láttam először a svédeket...

rizla 2008.06.19. 02:00:07

agressivgullfisk: "Amúgy aki nem érti, hogy hogyan szurkolhatnak egy olyan csapatnak, mint a svéd (vagy az ír meg a skót), az még elég keveset tapasztalt a nagyvilágból."

aki megsértődik egy ilyenen, az pedig arrogáns hólyag, aki arra veri, hogy külföldön élt x évet. na? én is tudok ilyeneket. szerintem a svédek kurva szarok, ez az én véleményem. ha nem tetszik, vitatkozz.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 02:00:11

Larsson még mindig a csapatban van, pl ezért érdekes, te fasz. Amúgy 2000-ben sem ment vmi jól, akkor lábszártöréséből lábadozva állt be a digók ellen gólt lőni. Érdekes, hogy ezt a tornát hozod fel. Mért nem mondjuk 2002-t, vagy 2004-et? Te gyökér.

Persze most jutott eszembe, hogy egy csomó digóbuzi azért utálja a svédeket, mert megszopatták az olaszokat 4 éve...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 02:01:55

Mellesleg nem éltem X évet Skandináviában, csak kinyilvánítottam, hogy mennyire irritáló ez az intoleráns hozzáállás.

rizla 2008.06.19. 02:07:42

agrgf: mi az intolerancia azon, hogy azt írom, a svédek szarok? te meg fikáztad az opeth-et, aminek van xzsillió rajongója. akkor te most intolerálod őket?
igen, azt írtam, hogy "dehát aki ezeket a halvérű svédeket kedvelni tudja, ráadásul lenézően beszél egy hiddink-csapatról (főleg erről), az meg is érdemli", de:
1. volt mögötte szmájli, ami agyhalottaknak hivatott jelezni, hogy nem volt teljesen komoly, és én nem intolerálom őket, hadd értsék ők is
2. egyszerű szófordulat volt, csípkelődés, ha úgy tetszik
3. aminek az oka az, hogy szferi iszonyú nagyképű módon beszélt az orosz válogatottról, mondván a svédek ellen esélyük sem lesz, ésatöbbi, ésatöbbi. lehet el kéne olvasnod rendesen a kommenteket, mielőtt leállsz faszozni, nem?

"Larsson még mindig a csapatban van, pl ezért érdekes, te fasz."

hát elég ciki, hogy még mindig egy 36 éves fickónak kell a hátán vinnie egy válogatottat, ami állítólag a futball élmezőnyébe tartozik, még ha nem is az elitbe. larsson egy fantasztikus játékos. na és?

"Mellesleg nem éltem X évet Skandináviában"

ó, de valahol máshol biztosan igen. ez a nagyvilágos duma elég büdös volt.

"Persze most jutott eszembe, hogy egy csomó digóbuzi azért utálja a svédeket, mert megszopatták az olaszokat 4 éve..."

el kell hogy keserítselek, nem szeretem a digókat. ahhoz képest, hogy milyen régóta érlelődik benned, hogy leírd, hogy fasz vagyok, nem olvastad el túl sok hozzászólásom...

összefoglalva: téged nagyon zavar, hogy én a svédek ellen szurkoltam, és hogy nem szeretem őket, ezért lefaszozol (többször), és legyökerezel.
akkor most ki az intoleráns te kis hippokrita?

bakító 2008.06.19. 08:17:55

Csak hogy egy pár szót a meccsről is ejtsünk. Jómagam előzetesen sima továbbjutónak gondoltam az oroszokat, aztán a spanyol meccs után teljesen leírtam őket, és tegnap tudatosult bennem (mint egy régen elfeledett verssort ha újra olvasok) hogy miért is gondoltam őket esélyesnek. Hát persze hogy Arsavin. Mekkora zseni ez a csávó!!! Hogy a faxba nem ajánlotta még fel Abramovics fele vagyonát ezért a fickóért? Biztos, hogy legkésőbb az EB után megteszi.

Egyébként nincs semmi baj a svédekkel, tisztességes, jó képességű csapat, és ők is kellettek ahhoz, hogy tegnap az EB egyik legszínvonalasabb meccsét lássuk. Az viszont tény, hogy kifele mennek a korból, és egy szem Zlatannal azért kérdőjeles a jövő.

A holland-orosz pedig (a korábban gondolt sima liba helyett) egy igen jó meccsnek igérkezik. Hiddink apó ha marad, akkor 2010-ben egy igen igen igen komoly orosz válogatott utazik ki a VB-re, de már most sem kutyaütők. Ha sikerül keretet szabni ennek a szláv szertelenségnek (lásd Pavlucsenkó) akkor az nagyon hatékony T-34-es lehet.

bakító 2008.06.19. 08:28:55

Ja és az megvan, hogy a ruszkik egy hatalmas Nagy Péter poszterrel hergelték a svédeket? (Gundi ejnye bejnye, hát persze hogy ő volt az). Aki esetleg infulenzás volt akkor töri órán, Petya volt az aki kitakarította Európa akkori legrettegetebb armadáját a Baltikumból. Ez kb. olyan, mintha a magyar-törökön a törökök egy Nagy Szulejmán poszterral, vagy az osztrákok egy Haynauval nyomulnának. Biztos mi is bepöccenénk.

kardinálispinty 2008.06.19. 08:40:55

nerazzurri: a kertvárosi-buzi-hetero poén nem monty python, hanem Jay és Néma Bob.

kroos 2008.06.19. 08:41:21

Megtudné valaki mondani hogy mely spanyol csapatokban játszott Beszcsasztnih?Elöre is kössz.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 08:52:26

Én sohasem szerettem a svéd válogatottat, már '94-es vébén is Hagiéknak drukkoltam ellenük, akkor negyon igazságtalannak éreztem a román kiesést. Persze elismerem a legutóbbi három világversenyen nyújtott teljesítményüket is. 2002-ben és 2004-ben (Szenegál hosszabbítás, Hollandia tizenegyesek) pechjük volt, két éve viszont már nem voltak olyan meggyőzőek. Idén meg már a görögökkel is jó unalmas meccset játszottak, a spanyolok elleni első félidőre még felszívták magukat, de második félidőben (Ibra nélkül) már akkor sem láttam bennük különösebb ambíciót. Tegnap meg kaphattak volna egy nyolcast.

Nekem különösen Ljungberg és Anders Svensson okozott nagy csalódást, bár utóbbi nem tudta soha megismételni a 2002-es vébén nyújtott teljesítményét, de Ljungberg pár éve még világklasszis volt, ehhezképest mára csak a robotolás maradt az egykori lendület és a trükkös cselsorozatok, gólpasszok és gólok kivesztek a játékából, sajnálom.

Az oroszokat meg lehet dicsérni a tegnapi játékuk alapján, amely remélem szferi szerint is jobban emlékeztetett a Zenit UEFA-kupa menetelésére, mint a szbornaja izraeli előadására.

Az angolok viszont vigasztalhatják magukat azzal, hogy mindkét selejtezőbeli ellenfelük ott van a nyolc között.

bakító, azért nem egészen ugyanaz a szitu, mert Nagy Péter-féle háborúban a svédek támadták meg az oroszokat. Akkor lenne igazad, ha Nagy Péter bevette volna Stockholmot.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.19. 08:54:40

Santanderben biztos játszott, más spanyol csapatban nem hiszem, vagyis nem emlékszem rá.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.19. 09:08:09

Danes ahhoz tudni kell leírni a csávó nevét....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 09:12:34

Na, ki mit mond az esti német-portugálra?

bakító 2008.06.19. 09:13:05

popp: Poltava a svédek történelmének egyik legkatasztrófálisabb veresége. Ezt követően már soha nem voltak komoly katonai tényező. Ebben áll a hasonlóság Moháccsal. Persze két egyforma történelmi szituáció nincs, de ha hergelni a közös múlból valakivel, akkor Nagy Péternél nincs ideálisabb személy.

bakító 2008.06.19. 09:17:28

A porugál fetrengéstől felbőszült germánok vérfürdőt rendeznek. C Ronaldó leghamarabb novemberben léphet pályára.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 09:17:38

"Poltava a svédek történelmének egyik legkatasztrófálisabb veresége. Ezt követően már soha nem voltak komoly katonai tényező." - ez így korrekt , ha erre hivatkoztál volna, a sánta megyar történelmi analógiák helyett, akkor szó nélkül elfogadtam volna.

kroos 2008.06.19. 09:19:10

Köszönöm szépen.Mostmár azt is tudom kivel kevertem össze:Chrajovejanu-val

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 09:19:51

Sima Portugál győzelemet várok. Már csak azért is,mert a portugáloknak van törleszteni valója a két évvel ezelőtti bronzmeccs után.

danesdzsu2 2008.06.19. 09:20:25

pancho sanza: én se tudtam. Megkerestem az orosz válogatott lapját a wikipedián, és onnan kerestem meg. cirka 45 sec.

bakító: és az orosz állam felemelkedésének pillanata, onnantól voltak komolyan vehetőek. (Persze Poltavánál is kb. 50k orosz vert meg 20k svédet, de előtte ennél nagyobb létszámfölénnyel is képesek voltak simán kikapni.)

MAti 2008.06.19. 09:28:06

Ez olyan iskolafoci volt, amit legutóbb a Bayern Münchent és a Leverkusent oktató Zenittől láttam...

A svédek azt sem tudták, mi történik, még visszafelé futottak, amikor az oroszok már befejezték a támadást, és még előre igyekeztek, amikor az orosz kontra már velük szemben futott...

A jégkorong gyors sportnak számít, de a ruszkik most azért bemutattak valami hasonlót füvön is...

bakító 2008.06.19. 09:28:16

Igen és igen. És most hogy teljeskörűen tisztáztuk a történelmi helyzetet, a lényeg mégiscsak az marad, hogy ilyen pofátlanságot kultúrnép nem követ el. (Mármint a posztert).
Persze ettől még jól fociztak.

danesdzsu2 2008.06.19. 09:39:40

bakító: Hát, nem tudom. Inkább ez, mint a lila majom a ferencváros szurkolói által feltartva.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 09:45:50

bakító, de ne hülyéskedj már. Ilyen erővel a svéd szurkolókat is elitélhetjük, az Európa szerte garázdálkodó vikingekre emlékeztető fejfedőik miatt.

bakító 2008.06.19. 09:58:51

És a Fradi szurkolók mióta kultúremberek (legalábbis a lila majmozók)? Az annyira gyökér csapat, hogy felülmúlásuk még nem jelent semmit. Egy hordányi gibbonba több kultúra szorult mint ezekbe.

Popp rossz az analógia. Ezt a posztret kizárólag a svédeknek tartogatták, más meccsen nem láttam még kifeszítve. Provokációs jellege teljesen egyértelmű.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 10:16:42

bakító, csak annyit akartam ezzel, hogy szerintem túlliheged ezt, már csak azért is, mert biztos vagyok benne, hogy svédek azóta már rég nem sirdogálnak Poltava miatt, úgy mint mi Mohács miatt.

De a viking horda sokfelé kalandozott, tehát egész Európát bánthatja a sisak ;-).

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 10:31:11

És akkor most jön ez:

A viking sisakon igazából sosem volt szarv, ez csak a romantika idején elterjedt (vszeg Valkür)-ábrázolás miatt van. Ilyen sisakot esetleg a kelták viselhettek úgy ezer évvel korábban...:)

szferi 2008.06.19. 10:50:56

a ruszkik amellett hogy tudnak focizni, önmaguk felett teljesítettek, egy eb-n bármelyik csapat hozhat egy jó meccset, a hollandok majd szétkapják őket - nem bízom a tartós jó teljesítményükben.
sajnálom a svédeket, erősen tudásuk alatt játszottak. meglátásom szerint ibrát hiba volt játszatni - a sérülése miatt lófaszt se csinált, és nem is vágyott többre. larsson meg nem vállalt magára semmit, adott (volna) egy két jó passzt, de ibrahimovics állt, mint fasz a bálban, egyikükön se éreztem, hogy akkor most ők meg akarják mutatni.

agressiv: elmander szerintem jól nyomta, ő meg ljungberg küzdött az utolsó percig. lagerback későn cserélt, ibrát még akkor sem merte lehozni - allbacknak jönni kellett volna a második félidő elején. de egyébként is lendület nélkül játszott az egész csapat - nem ezt szoktuk meg tőlük.
Őszintén szólva lagerback helyében ibrát többet a keret közelébe se engedném. Igaz hogy zseni, de a hozzáállásán fontos meccsek mennek el. nem akar játszani ezzel, nem akar játszani azzal, tegnap nem csak hogy sérült volt, de kedve se volt focizni - egy centit nem mozdult ha nem volt muszáj. szerintem csak azért nem kért cserét, mert nem akarta hogy allback játsszon. lagerback meg nem merte lecserélni, mert nem akart összekülönbözni egy ilyen fasszal. alig páran tettek meg mindent a győzelemért, a két szélsőn kívül még stoor volt váratlanul aktív, rajta látszott hogy be akarja magát játszani a csapatba. remélem egyszer freddie még szövkap lesz náluk, ő megtanítaná a játékosainak hogyan kell küzdeni. most pedig ericsont a kispadra.

oroszok ígéretes csapat, pár év múlva még sokra vihetik, ha hiddink után nem valami balfasz veszi át őket, de remélem hogy nemsokára ismét orosz szövetségi kapitányuk lesz :)

bakító 2008.06.19. 10:52:36

És persze az Európát végigdúló hordák inkább a mai dánok elődei voltak, és kisebb részben norvégok. A svédek (varégok) inkább keletre portyáztak, és civilizálták a barbár szlávokat (némi népirtással fűszerezve persze, ahogy akkoriban az divat volt). Úgyhogy a svéd sisakon max. az oroszok sérdődhetnek meg, leszámítva azt, hogy az első államalakulatok egyértelműen a svédeknek köszönhetők.

Egyébként ez a sisak tényleg nem autentikus, de ki bánja. Az olaszok meg mind centuriónak, legatusnak és hadvezérnek öltöznek, azt hívén hogy az a legionarius jelmez (persze Egri Viktor meg gladiátornak nézi őket :))))))).

Poltava ügyileg nem ismerem a svéd lelkeket, de abban biztos igazad van, hogy ők hamarabb túlléptek a dolgon mint mi Mohácson, úgyhogy le is szállok a témáról. Mindesetre érdekes hogy egy EB milyen érdekes nemzeti relációkat hoz a felszínre, amire amúgy nem is gondolna az ember.

BruceWayne 2008.06.19. 10:53:14

kardinálispinty: vágom hogy az, nem kevésszer láttam, csak montipájton felhasználónak írtam válaszul....

rizla: te kinek szurkolsz? /mármint akire az EB első meccse előtt tetted a voksod, nem közben/

az én köcsög/"izé" válogatottam:
Nikopolidisz/Volkan
Emre Asik-Chiellini-Pogatetz
Barnetta-Makelele-Frings-Schweinsteiger
Gomis-Toni-Anelka

:-)

és egy off:
tegnap így állt fel a 2 dél-amerikai csapat:

Júlio César – Juan, Maicon, Gilberto, Lúcio –, Mineiro, Gilberto Silva, Júlio Baptista, Anderson(Diego 34') (Afonso 79') – Robinho, Adriano(Luis Fabiano 70')

Abbondanzieri – Zanetti, Heinze, Coloccini, Burdisso – Riquelme(Sebastian Battaglia 83'), Mascherano, Gago, Gutiérrez – Messi(Rodrigo Palacio 90'), Juilo Cruz(Sergio Aguero 67')

szferi 2008.06.19. 10:54:40

agressziv: sőt, igazából csak egyetlen ép "viking" sisak maradt fenn máig - szarv azon sincs - töredékes se sok.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 11:02:32

szferi:
bárkit, csak Erikssont ne! Az a csávó már annyi helyen leszerepelt, a Lazio óta sehol nem alkotott értelmeset. Ő csak arra lenne jó, hogy Ibrát kihagyja, mert képes lenne rá, de egy egészséges Ibrát nem lehet mellőzni.

szferi 2008.06.19. 11:10:33

agressiv: én mellőzném, a leírtak miatt.

ericsont lehet szidni, de az angol válogatottnál nem szerepelt le: 2002ben egy fasza meccsena későbbi világbajnoktól kaptak ki, 2004ben a házigazdától tizenegyesekkel, meg nem adott szabályos gól után, 2006ban pedig le se baszta hogy mi történik, ez igaz, de a portugálok ellen még emberhátrányban is jobbak voltak, tizenegyesek ismét. nem nyert velük semmit, de nem rajta múlott hogy a nagy beckham, lampard, meg gerrard nem tud bebaszni egy tizenegyest. vasselt feleslegesen erőltette, ez igaz.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 11:18:22

Én mindig kritikusan álltam hozzá, szerintem az az angol csapat többre lehetett volna képes. Beckham istenítése nem tett jót a csapatnak. Na meg 2002-ben simán otthon hagyta McManamant, aki mondjuk pont elkelt volna a brazilok ellen, mert teljesen tanácstalanok voltak.

szferi 2008.06.19. 11:21:42

nézőpont kérdése. minimum annyit elért, mint az elődei. :)

megmondó 2008.06.19. 11:42:35

nem az eredmények alapján szerepelt le hanem a foci miatt amit játszott a csapat. az angolok voltak azok akiknek minden egyes meccse nézhetetlen volt szinte (pár kivétel volt, de az is az ellenfél miatt lett jobb). ez nálam leszereplés.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 11:46:49

@popp:

Azon a '94-es meccsen a svédek 10 emberrel a hosszabbításban hozták vissza a mérkőzést. Ez nem igazságtalanság, hanem a szív és az akaraterő diadala.

Ja, rájöttem, hogy még azért is szeretem a svédeket, mert az egyik legszebb himnuszuk nekik van. :-)

Amúgy meg az ilyen több száz éves történelmi sérelmek fölhozása szerintem nagyon kelet-európaias, parlagi dolog. Akár az oroszok teszik, akár a Fradi-drukkerek.

szferi 2008.06.19. 11:59:44

megmondó:

2002: a csoportban nem mutattak sokat, de ebben az ellenfelek is kiváló partnerek voltak, ennek ellenére a svédek elleni meccsük nem volt rossz, utána a dánok elleni parádé és a brazil meccs is emlékezetes volt.

2004: nagy meccset játszottak a horvátokkal, közepesen jót a franciákkal, legázolták svájcot, a portugálok elleni negyeddöntő a kieséses szakasz talán legjobb meccse volt

2006: nagy meccs a csoportban a svédekkel, a többi meccsen szenvedtek, de ez már a Mcclaren éra felvezetése, és nem sz ő vb-je volt, csak azt lehet a szemére vetni, hogy szart az egészre, de ez valahol érthető.

szóval nem tudom mit mondtál meg olyan nagyon.

szferi 2008.06.19. 12:00:45

egyébként nem akarom az egekig magasztalni eriksont, de lenézni sem kéne.

BruceWayne 2008.06.19. 12:03:28

az olaszoknak is jó himnuszuk lenne ha a F1 nem utáltatta volna meg velem 5 évre.... meg király mikor ordítják a játékosok, komoly még a Brazil meg a Chilei is

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 12:22:36

Nálam a 'Flower of Scotland', meg a 'Ja, vi elsker dette landet' (norvég) a nyerő:)

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.19. 12:24:19

Gyerekek komolytalanok vagytok.
Gomez és Odonkor Németország csapatából nem tűnik ki senkinek? Mindenki Matrix meg Anelkát (megszokásból, ) szivatja? Gomez képtelen 1 méterről a lábára rúgott labdát berúgni, és Klose mögött alibizik, hogy ne kapjon labdát. Odonkor meg a 30 perc alatt míg pályán volt, sztem abszolút első a köcsögválogatottban. Akkorát alibizett, hogy elmehetne tanúnak, bármelyik bűnözőnek.

szferi 2008.06.19. 12:26:31

gomezt akartam írni, de aztán lemondtam a kommentről. pedig sokkal gyengébb, mint anelka. de nálam mutu is leülhetne a cserepadra az izék közé.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 12:26:47

Odonkor nálam is a köcsögválogatott kapitánya lenne, ha állítanék össze ilyet...:)

bakító 2008.06.19. 12:31:17

Ha a lúzerválogatott kritériuma, hogy ki tart be legjobban a csapatának, akkor a csk. Petr Cech. Gyakorlatilag egyszemélyben ejtette ki a csapatát.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 12:40:16

Na jó.

Volkan - Marchena, Materazzi, Abidal - Odonkor, Svensson, Torbinszkij, Schweinsteiger - Gomez, Anelka, Tuncay.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 12:46:13

Én még drosiii pro-válogatottjához fűznék hozzá annyit, hogy annak kapusa szerintem Van der Sar. Buffon semmiképpen sem lehet, mert a holland-olasz első góljában vastagon benne volt.

jo.e 2008.06.19. 12:49:43

Azé' jó sport ez a foci! Hogy kikupálódik itt mindenki a svéd-orosz történelemből (gondolom a gugli volt a barátotok, ha meg séróból ment ez a Poltava dolog akkor MaxiPlusRespect!)
A német himnusznál arra azért kíváncsi lennék hányan éneklik csendben még a régi szöveggel :)

Szerintem a németek 11esekkel legyűrik a portugálokat, hogy végre on legyek.
Egy kicsit olyan lesz ez a meccs nekem, mint a francia-román volt, ahol a legjobb eredmény 1 bomba a pályán lett volna :)

Lencse. 2008.06.19. 12:53:20

Tipposzlop:

Por-Ger 0:1 (h.u.)
Cro-Tur 3:2 (h.u.)
Ned-Rus 5:2
Esp-Ita 2:0

szferi 2008.06.19. 13:07:30

Por-Ger 1:2 (megjósolhatatlan, de: jó kezdés után sokáig semmi, két véletlen találat, parádés hoszabbításban német gól)
Cro-Tur 1:0 ( a kieséses szakasz legrosszabb meccse, török kiállítás, gól ordító kapushiba után, vagy 11esből )
Ned-Rus 3:1 (utolsó percben szépítenek az oroszok, együtt kacagnak a hollandokkal, mindenki boldog, a nézők is)
Esp-Ita 2:1 (jó meccs, az olaszok szerencséjét jellemzi, hogy csak egyszer lőnek kapura, az is beakad)

:)

BruceWayne 2008.06.19. 13:07:41

lencse ha ezt megteszed és bejön gazdag ember vagy :-)

a portugálok egy unstopable Decoval a csakis a játékra koncentráló c.ronival egy gólt lőni képes nuno gomes-el és végre egy jó cselt/beadást bemutató Bosingwával simán nyerhetnek...

szferi 2008.06.19. 13:14:59

unstopable decot rajzfilmen láttad?

BruceWayne 2008.06.19. 13:32:47

:-D
na gondolhatod hogy nem a gyorsaságára értettem, hanem hogy olyan labdákat osztogat mint eddig az eb-n

BruceWayne 2008.06.19. 13:38:02

ja és a válogatottamban végrehajtanék egy cserét:
Anelka --> Gomes (aki ha már német, felvehetett volna egy német nevet, mittudomén, Ullrich, Dietmar vagy Günther Gomes)

halareaal 2008.06.19. 13:41:34

a németeket ki fogják ütni. az oroszokat és az olaszokat is.

balu11 2008.06.19. 13:48:17

nera: unstop. Deco még csak-csak, de a másik 3 feltételből egyedül a Bosingwa-dolog tűnik kivitelezhetőnek...

kiváncsi vagyok, h a németeknek van-e vmi még a tarsolyukban, mert különben az kevés lesz, h "szervezettek vagyunk, úgyis végül nyerünk"... talán Klose???

halareaal 2008.06.19. 13:54:10

portugáloknak egyszerre kéne játszatni Quaresmát és Ronaldot. egyébként miért a portugálok támadójátékát taglaljuk, amikor a németek csak az 1 szem Podolskiban bízhatnak? lol

Lencse. 2008.06.19. 13:56:53

"csak az 1 szem Podolskiban bízhatnak" - Tévedés, Mertesacker fog bekotorni egy szöglet után lecsorgó labdát a 109. percben. Előtte Ronaldo rúg majd lyukat felszabadítás helyett. :)

halareaal 2008.06.19. 13:58:51

Pepe és Carvalho mellett? áhh

danesdzsu2 2008.06.19. 14:04:14

jo.e: Az orosz erődöket még fel tudnám rajzolni fejből emellé, de a pontos harcleíráshoz már gugli kéne:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 14:28:03

Bakító, vágom, hogy varégok alapították Kijevi Ruszt! Egyébként igen érdekes körülmények között, ez volt Kelet-Európa első államlalkulata.

Csöncsön, úgy hogy románok kihagytak egy csomó helyzetet, igazságtalan volt és kész :-)!

Nera, van valami különös oka Chellini köcsögválogatottban kerülésének, vagy csak Materazzi miatt kompenzálsz? :-D

Reményeim a negyeddöntőkre portugál-német 3-1, horvát-török 2-1, Holland-Orosz 3-2 h.u., spanyol-olasz 1-2!

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 14:29:58

Szegény Boulahrouz, meghalt a koraszülött kislánya:(((

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 14:34:16

Szegény-szegény Khalid! Egyébként eddig nem tartottam sokra, de ezen az EB-n elég meggyőző volt. Kiváncsi vagyok vállalja-e a negyeddöntőt.

Azazello007 2008.06.19. 14:34:25

Szerintem viszont az olaszok most tényleg elhasalnak. Már az is teljesítmény, hogy egyáltalán továbbjutottak. Nem most kezdtem focit nézni, láttam már pár világversenyt, és tudom, hogy ők hagyományosan szarul kezdenek, de ez most teljesen más. Egész egyszerűen semmi nincs bennük, ami bizakodásra adhat okot, legalábbis meglepődnék, ha valaki mondana akár egy pozitívumot is az eddigi játékuk kapcsán.

Aztán persze lehet, hogy nem lesz igazam, mert a foci végső soron ezért a legszebb játék...:-)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 14:35:05

nem tudom mi lesz ma este, csak azt, hogy ez a portugál csapat n/sem elég erős fejben ahhoz, hogy hozzon 3 ki-ki meccset egymás után.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.19. 14:35:37

popp:
valszeg nem fog már játszani egyáltalán az EB-n.

papercut 2008.06.19. 15:04:52

Szegény Boulahrouz! Borzalmas ami vele történt! Részvétem!

BruceWayne 2008.06.19. 15:21:26

"Nera, van valami különös oka Chellini köcsögválogatottban kerülésének, vagy csak Materazzi miatt kompenzálsz? :-D"
számítottam a kérdésre, de miután láttam egy fejet Chiellini-től a francia meccsen, egyértelmű volt a csapatpa kerülésbe... Materazzi egy extravagáns őrült, de ez a Chiellini, egy igaz csattos tajparaszt a szántóföldről, látszik a tekintetén, próbált akkor is értelmesen nézni de annyira nem ment neki :-)

bedobás: a portugáloknak legjobb esetben is 2 ki-ki meccsük lenne csak a lehetséges 6 EB-meccsből..

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 15:33:20

Nera

negyeddöntő-elődöntő-döntő, így gondoltam. nálam a döntő is ki-ki meccs. :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.19. 15:35:36

apropó köcsögválogatott, kár, hogy a Championshippel már nem nagyon foglalkozik a blog:

news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/hampshire/7458767.stm

BruceWayne 2008.06.19. 15:41:55

bedobás: értem, de a csoportmeccsen egy ki-ki meccs se volt, meg ha tovább is jutnak az elődöntő se lesz teljesen az... a döntő viszont fix...

más: van esélyünk!!!! :-D
"Az európai szövetség még ebben az évben döntést hozhat, hogy a 2016-os kontinenstorna 16, 20 vagy 24 csapatos legyen...David Taylor az UEFA főtitkára az Ausztriában és Svájcban zajló Európa-bajnokság alatt kijelentette: az európai szövetség tárgyalni fogja az Eb bővítésének lehetőségét. Az MLSZ támogatja a bővítés ötletét."

jo.e 2008.06.19. 15:51:48

danesdzsu2: leírom én Neked:
Az orosz erők felsorakoztak az sz34-es szekerek mögé és "gurrááá" kiáltással támadásba lendültek... Sztem már akkor is így csinálták :)

24 csapat. Abba még simán nem férünk bele. Rendeznünk kell, más esély nincs!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.19. 15:56:57

A 32-es tornát talán megcsípnénk. De ha a fociszakamai szempontból nézzük, akkor ez a 16-os létszám az ideális, mert 20-24 csapatnál nagyon felhígulna a mezőny.

BruceWayne 2008.06.19. 18:00:18

OFF: ebbe most futottam bele, meghaltok:
"SVÉD AKCENTUS SZÁJSPRAY" :-D
sugarshop.hu/index.html

BruceWayne 2008.06.19. 18:02:10

popp: mondjuk egy angol-dán-szerb-ír-skót-finn-északír-norvég 8-assal nem is lenne annyira rossz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 18:28:10

No, tippelek én is:

Németország-Portugália 1-1 (11-esekkel nyernek a németek)*
Horvátország-Törökország 2-0
Hollandia-Oroszország 2-1
Spanyolország-Olaszország 2-1

*Ezt tippelte tegnap Matthäus is az Eurosporton.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.19. 19:45:39

portugál-német 1-2
horvát-török 1-2
holland-orosz 0-2
spanyol-olasz 0-1

Ezeket tegyétek meg

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 20:02:40

Boulahrouznak tőlem is részvét. Nem tudom, van-e borzasztóbb egy ilyen hírnél.

szferi 2008.06.19. 21:52:54

szerintem a 16 csapat bőven elég, így is van 3-4, akik szerok, vagy csak nem hozzák a formájukat, képzeljétek el, 32ből lenne kb. a5... brrr

a németek pl. edzőmeccs szintre redukálták most is az egész csoportkört, már 24 csapatnál is unalomba fulladna az egész.

nera, az a nyolcas nagyon ott van, de akkor is értelmetlen a létszámnövelés, ráadásul a selejtezők is lefutottak lennének. most pont a felsorolt csapatok küzdöttek - eredménytelenül - a kijutásért, ha emelnék a létszámot, a lettország - izland szintű meccseken dőlnének el a nagy kérdések, kell ez valakinek ?!

szferi 2008.06.19. 21:53:38

javítás: "kb. 15"

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.20. 00:12:38

Arshavinért bejelentkezett az Arsenal. Remélem nem megy oda.
süti beállítások módosítása