Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Árnyék Európa-bajnokság - Csoportkör, első forduló

2008.06.02. 23:59 pancho_sanza

Lassan elkezdődik az év futballeseményének kikiáltott torna, amelynek keretében Európa legjobb csapatát legpihentebb és legmotiváltabb játékosállományát koronázzák meg. Bár szkeptikusak vagyunk a mostani megmérettetés várható színvonalát és a látványos játékot illetően, azért mindenképpen foglalkozunk majd az eseménnyel. Sőt már most el is kezdjük egy érdekesnek tűnő játékkal. Mielőtt a magyar szakértő és kommentátor szakma egyöntetűen a szívéhez kapna, szeretnénk bejelenteni, hogy a várva várt Szőke Szikla Kupa a kontinenstorna utánra csúszik majd. Egyszerűen nem szeretnénk, ha Bánfi János kiemelt szerepkörére való tekintettel előnybe kerülne. Esetleg Bozsik Péternek is megadjuk a lehetőséget, hogy egy Manchester nélküli kiírásban is megmutathassa szikrázó szakmai kvalitásait. Hölgyeim és uraim az NST blogjának árnyék Európa-bajnoksága ezennel kezdetét veszi. Tovább után részletek:

Mielőtt bárki rosszra gondolna, esetleg megijedne, be kell jelentenünk, hogy önmagában ez a sorozat mindössze arra hivatott, hogy leteszteljük olvasóink kollektív ítélő- vagy tippelőképességét egy tömeges szavazás lebonyolításával. A csoportok adottak, a sorsolás egyértelmű, innentől fogva már csak szavazni kell. Minden esetben a jobbnak vélt csapatra. Persze annyit nehezítünk a dolgon, hogy nincs engedélyezve a döntetlen. Egyrészt mert az a vesztesek döntésképtelen emberek mentsvára, másrészt amennyiben mindenképpen kiegyensúlyozottnak érzed a két csapat erőviszonyát, akkor a szavazás mellőzésével ugyanúgy kifejezheted a döntetlen iránti elkötelezettségedet. Ráadásul így sem veszítesz semmit, mert amikor lejár az idő, meglátod a végeredményt. Persze ettől függetlenül még lehetnek döntetlenek a csoportmérkőzések alatt, mert egy csapat győzelmét csak akkor könyveljük el, ha a szavazatok százalékos aránya eléri a bűvös hatvan százalékot. A lebonyolítás nem túl bonyolult. Gyakorlatilag egy az egyben elloptuk a Knézy Jenő emléktorna keretrendszerét.

Innentől fogva az olvasókon múlik, hogy kik lesznek a nyertesek és a vesztesek. A szabályokról röviden annyit:
- szavazni 36 órán keresztül lehet
- a csoportmérkőzések során 60% feletti eredmény három pontot jelent
- 40 és 60% közötti szavazatarány egy pontot ér
- értelemszerűen 40% alatt nem jár pont
- a csoportból az első két helyezett jut tovább
- sorrendben: a pontok száma, egymás elleni eredmény, szavazatarányok összege rangsorol

Emlékeztetőül a csoportok:

A csoport
Svájc
Csehország
Portugália
Törökország

B Csoport
Ausztria
Horvátország
Németország
Lengyelország

C csoport
Hollandia
Olaszország
Románia
Franciaország

D csoport
Görögország
Svédország
Spanyolország
Oroszország

Mi nem is fárasztanánk tovább a nagyérdeműt, mindössze jó szórakozást és kattintgatást kívánunk hozzá!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

222 komment

Címkék: eb 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr84500052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 00:04:22

Na ez jó kis játék! Megjegyzem én úgy játszom, hogy szarok a paírformára és a két csapat közül mindig a szimpatikusabbat jelölöm meg.

Romanista 2008.06.03. 00:10:45

pokolba a papírformával. éljen az árnyék eb!

Azazello007 2008.06.03. 00:15:39

Csatlakozom az előttem szólókhoz: éljen az árnyék-EB! (Még akkor is, ha így leírva akár egy Lőrincz L. László-regény címe is lehetne:-))

Viszont a várható színvonallal kapcsolatos megjegyzésetekkel nem értetk egyet: az EB mindig sokkal erősebb, mint a VB, a két évvel ezelőtti mundialnál mindenképpen jobb torna lesz -- *kop-kop-kop*

Henke 2008.06.03. 00:53:39

jaja, szimpátia alapján szavazni jó

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.03. 01:22:14

szimpátia alapján a hollandok kíváncsi vagyok mit érnek el, hisz az taljánok nálunk a nagy kedvencek!

a nevető harmadik meg bezsebeli a trófeát!
allez les bleus

szbszig 2008.06.03. 02:18:42

Most néztem, hogy iWiW-en is van megint tippelgetős játék. És ezúttal már egész emberi oddsok vannak, nem ilyen 1,1 meg 1,2.

Asidotus 2008.06.03. 02:20:47

Hát, én a 2004-es és a 2006-os nagy torna színvonala közt nagy különbséget nem fedeztem fel.
A VB-én legalább a jó csapatok jó eredményt értek el, ez a németörszági viadal javára billenti a mérleget.
Urtoljára 2000-ben láttunk jó tornát, az viszont nagyon ott volt, akárcsak az 1998-as franciaországi is.
Nézem itt a szavazás állását, ezek szerint a szövetségi kapitányunk is szavazott :)
Tippelő verseny nem lesz? (Mert mi itten szavazhatunk, de az eredmény a páályán dől el. A kommentátorokkl kapcsolatban valóban szavazni kellett, hogy a tévéző nép kit akar hallani, de itt hiába szavazzuk meg az olasz győzelmet, azt ki is kell harcolni.)

Azazello007 2008.06.03. 03:12:44

Nünü: nagyjából mindenben egyetértünk. A két legutóbbi világverseny jó közepes szintet hozott (viszont a katasztrofális koreai VB-t fényévekkel verték még így is), illetve szerintem is a nyolc évvel ezelőtti EB volt a csúcs, a kilencvennyolcas vébé pedig erős nosztalgiát ébreszt bennem, ugyanis az volt az első nagy torna, amit (11 évesen) végignéztem.

Valamiért most mégis úgy érzem, hogy jó kis Euzrópa-bajnokság kerekedik ebből; a B-csoport kivételével mindegyik négyes elég erős, legalábbis kettttőnél több a továbbjutásra esélyes mindegyikben. Pillanatnyi forma dönt, a lényeg, hogy MÁR CSAK PÁR NAP!:-)

szferi 2008.06.03. 07:18:05

Szimpátia és antipátia- szavazás, világos! :)

Azazello, én inkább az A csoportot tartom lefutottnak, bár kezdek bizonytalan lenni azzal kapcsolatban is, Svájciak a 0-0ban nagyon jók.

grizligeza 2008.06.03. 07:43:24

jópofa ez megint, de előbb el kellett volna kezdeni, hogy a nyitómeccsre itt mi már lejátszuk az egészet. így össze fog mosódni, hogy itt már egyenes kiesés, élőben meg még csoportmeccsek, tiszta skizo leszek.

aki meg tippelni akar, annak ajánlom a www.tippjatek.hu oldalt.

kroos 2008.06.03. 08:08:22

Rafael van der Vaart -chelsea...dos santos tottenham?

balu11 2008.06.03. 09:11:04

nemtom, hol a nagy hazai olasz drukker tábor... egyelőre Holl. vezet :)

jó móka

nekem egyébként az általam látott (92 óta rendesen) világversenyek közül a 94-es VB tetszett leginkább - az a jó kis holland-brazil...!

na, nem írom le többet, hogy holland, mert még kiderül, kinek szurkolok...

[jut eszembe - Chiellini vajon szándékosan rúgta le Kannát...? :)]

TomAce 2008.06.03. 09:20:35

lehetne megint oylasmi játék is, mint anno a zindexen, hogy feltételezzük, hogy a mieink is kijutottak az eb-re, teszem azt, a törökök helyett

drosiii 2008.06.03. 09:21:26

én viszont akkor leírom, hogy kiket várok a nyolcaddöntőkbe:

A csoport: Csehország, Portugália

B csoport: Horvátország, Németország

C csoport: csak a hollandokat nem tartom esélyesnek továbbjutni, főleg a Dánia elleni meccsük fényében..

D csoport: Spanyolország, Orosz/Görögország

drosiii 2008.06.03. 09:23:08

TomAce:

Tegyük fel, hogy Monarchia van és a kvóták 1-10 arányban oszlanak meg, és ez még így igaz is...

drosiii 2008.06.03. 09:28:25

...lenne: szóval Horvátokkal megint 1-1et fogunk játszani :D

szferi 2008.06.03. 09:28:56

drosiii: Dben mindenkit felsoroltál, csak a legesélyesebbeket hagytad ki :)
Én a horvátok továbbjutásában nem nagyon bízom, hollandokban annál inkább (a dánok erősek, nekik ott lenne a helyük)

drosiii 2008.06.03. 09:34:19

jó, akkor ezúttal az oroszok lecsapják a görögöket (mintha 4 éve nem csapták volna meg...).
Igen, dánok a kedvenceim (Anglia mellett), de a hollandok mutatott játéka volt inkább aggasztó, és elsősorban a védelemre gondolok, támadójátékuk csodálatos volt... De nem hiszem, hogy a csoport többi tagját is olyan könnyedén játszanák át.. Románok meg ugye, ha kijutnak alkotnak is (pl 2000)... Ja és a selejtezőcsoportjukban is eléggé jók voltak.

drosiii 2008.06.03. 09:35:54

Horvátok helyett kit tennél tovább? Lengyeleket ahol a lepkések védenek? Fülöp Marcinál is nagyobbakat kapnak: Dudek, Kuszcsak

kroos 2008.06.03. 09:36:03

a portugálok kiesnek a csoportbol most szolok. mekkora bunko ez a kiellini...

drosiii 2008.06.03. 09:36:52

a vicc, hogy mindkettő BL-győztes kapus :D

Off

miért kapok ilyeneket: "Két hozzászólásod beküldése között legalább 30 másodpercnek kell eltelnie. "

On

drosiii 2008.06.03. 09:38:14

barnetta, ennek én is örülnék, hiába játszik ott két MU-s... De akkor inkább az alpesiek mint muszlim haverjaink, elég volt nekik az a VB-bronz, többet ne akarjanak...

mickeyknox 2008.06.03. 09:38:53

a c csoportban szerintem holland, francia továbbjutás lesz. bár most, hogy cannavaro otthon marad... lehet, hogy az olaszok is esélyesek :)

shinigami 2008.06.03. 09:39:00

hianyzik anglia:(
amugy a 96os eb is jofele volt

mickeyknox 2008.06.03. 09:40:06

drosiii, azért, mert nem telt el a 30 sec :D

zsom · http://www.focitipp.com 2008.06.03. 09:41:16

Jó ötlet ez a játék, grat!
Kiváncsi vagyok mennyire fog eltérni a nép akarat és a valóság :)

drosiii 2008.06.03. 09:42:27

jó én román-orosz döntőt szeretnék de sajnos ez nem jöhet össze :(
hajrá Románia!

szferi 2008.06.03. 09:48:39

a horvátoknak sosem jön ki a lépés (egyszer volt kutyavásár), igaz a lengyeleknek se. Nem tudnám megmondani, melyikük esélytelenebb arra a második helyre, de inkább a lengyeleknek szurkolok, ha már szimpátiaszavazást tartunk

Ha a csehek a nyitómeccsen nem verik rongyosra svájcot, azt is el tudom képzelni hogy svájc továbbmenjen 2 döntetlennel és egy győzelemmel.

Dből svédeket várom a nyolc közé, és ha el nem cseszik a spanyolokat.

kroos 2008.06.03. 10:02:00

most kijön nekik a lépés,nagyon erösek,kár hogy nem lehet egyidöben a pályán krancar modris és rakitic.a balhátvéd-posztot gyengének érzem..hoil az uj JJARNI??????

r_magpie 2008.06.03. 10:05:03

egy-két megérzésemet hadd osszam meg veletek így 4 nappal az eb előtt:

- svájc nem annyira rossz, mint hisszük, ráadásul otthon lesznek
- ebből következően csúnya cseh beégést sejtek (akárcsak 2 éve)
- németek jók lesznek, Gomez 4 góllal gólkirály lesz
- a C csoport irtózatos vérszivattyú lesz
- attól tartok, a spanyolok megint elcseszik, a D-ben a csoportelsők a svédek lesznek


aztán lehet, hogy minden másképp lesz:)

balu11 2008.06.03. 10:10:47

szubjektív 3 dolog, amit...:

1- nem akarok olyan Eb-t, ahol 4 góllal gólkirály lesz bárki is (és olyat sem, ahol német lesz a gólkirály :))

2- C csoportból az jut tovább, aki megnyeri az első meccsét

3- sajnos Kanna kiesésével sztem sem gyengültek egyértelmúen az olaszok...

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 10:13:34

"és ha el nem cseszik a spanyolokat."

hehh, ez a spanyolok most jók lehetnek, ha nem cseszik el olyan, mint a Pool bajnoki címe.

balu11 2008.06.03. 10:16:00

bár nem tisztem megvédeni egyetlen olasz focistát sem (nem is teszem szívesen:)), azért Chiellini "belépője" nem volt túlzottan kemény...

www.youtube.com/watch?v=vqw3v2mlXRk&eurl=http://www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=183090

r_magpie 2008.06.03. 10:16:45

ja: nekem sincsenek illúzióim afelől, hogy ez egy élvezetes torna lesz, talán túlságosan mély nyomot hagyott bennem a két évvel ezelőtti egyenes kieséses szakasz rémálma

capor_ 2008.06.03. 10:34:08

Remélem a horvátok nyerik a tornát!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 10:37:02

Hát ez tök jó! :-)

Az eddigiek alapján egy igazán meglepő eredményt látok az árnyék-EB-n: Svájcot a többség notóriusan alábecsüli - szerintem.

Ne feledjük: Svájc az előző VB-n veretlenül (!), sőt kapott gól nélkül (!) esett ki. Most pedig egy kiöregedett Csehország ellen kezd hazai pályán. Nagyon meglepődnék, ha alárendelt szerepet játszana.

szferi 2008.06.03. 10:43:12

barnetta, én nem tartom olyan erősnek a horvátokat, ha tovább is jutnak a csoportból, azt nagyrészt a szerencsének köszönhetik: ausztria egy nagy nulla, azt hiszem ezen nincs vita, és lengyelország se az európai élvonal. Másrészt a 98as tornát leszámítva mindíg csak leégették magukat, most se legyen másként :)

Hogy jó lesz-e az eb? felemásak az érzéseim, milyen meccseket lehetne várni svájctól, törököktől, görögöktől, osztrákoktól??? de ide lehetne sorolni az oroszokat, lengyeleket, horvátokat is. A csoportmeccsek egyharmada nem lesz túl színvonalas, de reménykedjünk hogy a többi majd kárpótol minket

Bondi 2008.06.03. 10:46:35

r_magpie
Pontról pontra egyet értek veled. De én Gomez mellé venném Klose-t, azok sorában akik gólkirályok lehetnek, bár szvsz nem 4 góllal lesz valaki gólkirály. Ezzel az eb-vel kicsit szkeptikus vagyok, nem tudom eldönteni, hogy egy jó eb-t látunk majd vagy egy rém gyengét. Meglátásom nincsenek kiemelkedő csapatok és valahogy nem érzem azt, hogy most bármely csapat klasszis formában lenne. Olasz, Francia, Holland csapatoknál gyengének érzem a védelmeket. A B csoporton kívűl az összes bomba erős, nehéz megitélni a továbbjutókat. Kiváncsi vagyok szerintetek ki lehet a meglepetés csapat és kik robbanhatnak be egyénileg a mutatott játékával? Szerintem meglepetés csapat lehet Orosz vagy Svájc, játékosok közül meg esetleg az oroszoktól valaki. Továbbá nevekre lebontva: Gomis, Aquilani( már ha az olaszok egyáltalán tovább bírnak jutni a csoportból)

szferi 2008.06.03. 10:47:32

csöncsön, szerintem se kell alulértékelni svájcot, bár szerintem az lehet a döntő, hogy képesek-e kihúzni két, vagy legalább egy döntetlent a favoritokkal szemben. szerintem a meccseiken alárendelt szerepet fognak játszani, de döntetlenekre így is jók lehetnek, 5 ponttal továbbjutnak, de néggyel sem reménytelen. Kérdés összejön-e egy jó meccs a törököknek is, és ha igen, ki ellen.

kroos 2008.06.03. 10:52:38

apropo 98.ha azt a vb-t nem fro-ba rendezik akkor a horvátok behuzzák(2 szabálytalan turamgól)

szferi 2008.06.03. 10:54:20

Kövezzetek meg, de szerintem CR lesz a gólkirály - a törököket meg lehet szórni rendesen, csehekkel is összejöhet egy gólgazdag meccs, és várhatóan 4 közé jutnak a portugálok, ugyhogy a lehetőség adott

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 10:55:34

@szferi:

Szerintem Svájc a VB-n is egyensúlyban volt pl. a franciák ellen. Nem mondom, hogy lenyűgözően szépen játszottak, nem, ilyet nem mondok, de szerintem eléggé lebecsüli őket a hazai közvélemény. Hazai pályán minden csapat háromszoros erővel küzd, és valahogy elképzelhetetlen számomra, hogy a svájciak kevésbé legyenek motiváltak, mint a csehek. Ezzel együtt persze háromesélyes a nyitómeccs.

szferi 2008.06.03. 10:56:38

barnetta, a horvátok nagy szerencsével jutottak már a négy közé is, de hagyjuk, mert régen volt. A négy évvel ezelőtti svájc elleni, vagy legutóbb az ausztrálokkal, japánokkal játszott meccsükre emlékszel? Na az horvátország aktuális arca

rambó négy 2008.06.03. 10:59:10

Jópofa dolog ez az árnyék eb csak egynél nem tudtam dönteni, hogy a franciákat, vagy a románokat utálom jobban...

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 10:59:33

"Hazai pályán minden csapat háromszoros erővel küzd"

plusz a lényeg, h otthon kaphatnak simán meccseket eldöntő bájronmorénós negyedik erőt is, ld dél-korea. jó, olyat talán nem, de hasonlóval simán eldőlhetnek fontos kérdések.

szferi 2008.06.03. 11:04:05

Csöncsön: nem hiszem hogy a csehek alulmotiváltak lennének, náluk elvárás a 4 közé jutni egy eb-n. a svájciakkal az a legnagyobb gond, hogy ha egyszer ők kerülnek hátrányba, egy csehország vagy portugália kvalitású ellenféllel szemben, szerintem nem tudnak visszajönni a meccsbe. további hátrány, hogy adott esetben a portugálok ellen kell majd bebiztosítani a továbbjutást. mindenesetre hajrá Csehország, hajrá Svájc!

kroos 2008.06.03. 11:06:05

meglátjuk majd hogy mi a horvátok igazi arca...
amugy nem tudom milyen szerencséröl beszélsz a németeket alázták 3-0-ra.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.03. 11:07:27

jönnek az olaszok fölfele, mint kisvuk szombat este..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 11:09:05

@mocsing:

Igen, valamennyi hátszél bizonyosan lesz, az mindenütt van. És nincs olyan különbség a csapatok között, hogy ez ne számítson. Kis (azaz inkább jó nagy...) szerencsével még akár Ausztria is bekavarhat a továbbjutásba. (Én mindenesetre örülnék neki.)

@szferi:

Valóban, a portugálok szerintem is kiemelkednek ebből a csoportból. De ez még akár előny is lehet a svájciaknak az utolsó körben...

szferi 2008.06.03. 11:11:04

barnetta, nem mondom hogy akkor nem nyújtottak kiugró teljesítményt, de elsősorban önmagukat kúlták felül, azóta elszürkültek

kroos 2008.06.03. 11:19:12

ezt irtad ,,a horvátok nagy szerencsével jutottak már a négy közé is" te láttad azt a meccset?

szferi 2008.06.03. 11:25:54

konkrétan a románok elleni meccsükre gondoltam, na ott sztem egyik csapat sem érdemelt továbbjutást, plusz japán és jamaika ellen nem oly nehéz villogni (hozzáteszem a japánok akkor még seholsem voltak a mostani erejükhöz képest)

Vaader 2008.06.03. 11:27:12

Svájvcban tényleg lehet valami, bár nem hiszem, hogy továbbmennek. Oroszországot csak én érzem erősnek? Megérzésem szerint ott lesznek a 8-ban, és én akkor sem lepődnék meg, ha legjobb 4-be jutnának. Ezt egyrészt a selejteztők, másrészt a szöv. kap, harmadrészt a Zenit miatt gondolom. Javítsatok ki , ha tévedek.

szferi 2008.06.03. 11:28:07

arról nem is beszélve, hogy emberelőnyben szerezték a góljaikat. Kb a törökök 2002 bronzérméhez tudnám ezt hasonlítani, na az se győzött meg róla hogy a törökök a világ élvonalába tartoznának

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:28:07

mocsing, pont ezt akartam írni, hogy akik lebecsülik Svájcot elfelejtik a koreai tapasztalatojkat és hogy Sepp Blatter svájci. Egyébként maguktól sem gyengék, hiszen kishíján a nyolc közé jutottak vébén. Igaz, hogy ezt mindenidők legszarabb vébé meccsén harcolhatták volna ki (Ukrajna-Svájc 0-0, tj:Ukrajna büntetőkkel). Szóval Svájc saját és a hazai közönség erejéből is továbbjuthat, főleg úgy , hogy a csehek kerete nem is kicsit gyengébb, mint az utóbbi tornákon.

kroos 2008.06.03. 11:30:58

az 8-ad döntö volt.nem negyed.

szferi 2008.06.03. 11:31:02

annyiban vitatkoznék, hogy a koreának nyújtott bírói segítség nem a rendező országnak szólt elsősorban, hanem az óriási piaci lehetőségeket nyújtó ázsiai focinak. Egy EB-n ez nem fordulhat elő - remélem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 11:31:18

@Vaader:

Az oroszok szerintem se lesznek gyengék (főleg Hiddink a garancia), de az én preferenciám egyértelműen Spanyolország és Svédország.

papercut 2008.06.03. 11:33:13

Lőjetek le, de szerintem Benzema lesz a gólkirály, mert lényegesen kevesebb meccsett játszott, mint sok talán nagyobb név(mondjuk Torres)... persze ehhez kellhet hogy döntőbe jussanak a Franciák, amire minden esély megvan ha megnyerik a csoportjukat.

szferi 2008.06.03. 11:34:01

barnetta, gondod van a szövegértéssel? nem azt írtam hogy szerencséjük volt a negyeddöntőben, hanem hogy szerencsével jutottak négy közé, ehhez csoportmeccseket és nyolcaddöntőt is kellett játszaniuk.

kroos 2008.06.03. 11:34:40

arsavin+pogrevnyak nélkül?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:35:36

Szferi, barnetta, az a horvát csapat azért lényegesen erősebb volt amostaninál. Játszott abban három világklasszis: Suker, Boban, Proszinecski és jó pár világklasszis szintű zsugás: Jarni, Asszanovics, Bilics, Vlaovics.

kroos 2008.06.03. 11:35:53

ok nyertél.egy zsák szar az egész.Boban.ostul,proszinecskistül,jarnistul,sukerostul,boksicsostul.

kroos 2008.06.03. 11:37:17

ha már itt járunk.
Ladic
soldo
simic bilic stimac jarni
stanic boban asanocis
vlaovic suker

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:37:40

Arshavinnal (a harmadik meccstől játszhat) és Pogrebnyakkal nagy esélyük lenne, így is továbbjuthatnak, bár a C csoport is baromi erős.

szferi 2008.06.03. 11:38:56

csöncsön, vaader: az oroszok 3 sorsdöntő meccset játszottak a selejtezők végén, ebből kettőt megnyertek. De: az angolok ellen csak bírói segítséggel győztek, bár ott jól is játszottak. Izrael és andorra ellen viszont katasztrofálisan. nem tűntek potenciális eb-döntősnek, sőt, szerintem nem biztos az sem, hogy helyük van európa 16 legjobb csapata között.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:40:18

Stanics és Simics (az egyetlen hírmondó) is nagy játékosok voltak akkoriban, ráadásul Boksics megsérült a vébé előtt.

szferi 2008.06.03. 11:40:48

Popp: még jó, hogy a D-ben vannak :)

abban egyetértek, hogy a horvátok jóval gyengébbek, mint 10 éve. és aqkkor sem élcsapatokat vertek minden meccsükön

szferi 2008.06.03. 11:42:03

bocs, csak átfutottam amit írtál! valóban a C ésa D tűnik igazán kiegyenlítettnek

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 11:42:24

Ne is mondd, popp! Nem elég kiizgulni a spanyol továbbjutást egy közel sem sima csoportból, utána lehet, hogy megint jönnek a franciák vagy az olaszok... Igaz, barátságos meccsen mindkettőt felülmúlták nemrég a hispánok.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:43:11

Szferi, ha selejtezőkből indulsz ki az oroszokkal kapcsolatban, akkor igazad is van. De dőreség lenne figyelmen kívül hagyni a leginkább oroszokból álló Zenit UEFA menetelését és a számomra nem túl szimpi Guus Hiddink nagy tornákon szerzett rutinját.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:45:21

Szferi, természetesen a görög, spanyol, svéd, orosz kvartettre gondoltam.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 11:45:24

szerintem két nagy pofára esés lesz, a cseheké lesz az ívesebb, az oroszoké a kevésbé.

a spanyolok buktája fel se fog tűnni senkinek.

Asidotus 2008.06.03. 11:45:55

Luca Toniról miért feledkeznek meg a magukat lelövetni szándékozók? (mert mindenki, aki gólkirályt tipelt, ezzel a kifejezéssel kezdte)
Fernando Torresben csak ezért nem bízok, mert a spanyolok hamar kiszálnak, nem menek az elődöntőbe, és Toni 2-vel több meccset fog játszani (elődöntő, döntő).
A legjobb persze az lenne, ha Alessandro Del Piero lenne a gólkirály, nyernének az olaszok, és lehet, hogy akkor idén megkapná az Aranylabdát!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 11:50:21

@Nűnű:

A legjobb az lenne, ha Fernando Torres lenne a gólkirály, nyernének a spanyolok, és lehet, hogy akkor ő kapná idén az Aranylabdát.

(Nekem is vannak vágyaim.) :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 11:53:34

Bizony, Luca Toni a Bundesligában lekörözte a nagy garral megénekelt német gólkirály-jelölteket.

szferi 2008.06.03. 11:57:42

popp, nem látod indokoltnak, hogy a selejtezőkből induljak ki egy klubcsapat teljesítménye helyett? Másrészt, az elmúlt 2 tornán, amin részt vettek, siralmasat produkáltak, 6 éve jobban bíztam bennük, mint most. mindenesetre kiszámíthatatlanok, maradjunk ennyiben, tovább is juthatnak, de nem kizárt hogy rúgott gól nélkül esnek majd ki.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 12:00:33

Gomez (hiába körözte le Toni) előbb lesz gólkirály, mint Klose, ezt most mondom néktek

szferi 2008.06.03. 12:01:17

az olaszoknál, franciáknál, spanyoloknál jobban meg fognak oszlani a gólok, szerintem nem innen kerül majd ki a gólkirály, inkább egy meglepetéscsapatból. Ibra, Koller, RVN? és persze ahogy írtam már, Ronaldot tartom még esélyesnek, a kedvező portugál sorsolás miatt.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 12:03:12

Koller? esetleg Frei-jel párban

szferi 2008.06.03. 12:08:19

Mocsing: kollernek meg van az az előnye, hogy ha nem sérül le, rá fog épülni a csehek egész támadójátéka, sok gólt fejel, és szerintem nem csak 3 meccset fognak játszani. És tudjátok, melyik EB résztvevő játékos rúgta eddig a legtöbb válogatott gólt? Bizony, Jan Koller.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 12:10:14

Szferi, azért azt ne felejtsük el, hogy a legutóbbi EB-n ők verték el egyedül a görögöket, ha ezt most is megtennék máris jobbak az esélyeik. Egyébként egy fél évvel ezelőtti selejtező meccs nem oszt, nem szoroz az EB szempontjából, főleg ha azóta csapat fele komoly önbizalommal vértezte föl magát és mondom ott van a mágus is.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 12:13:58

szferi,
én nem tudom, ki hány eb-gólt rúgott ezidáig ((dupla zárójelben: érzésem szerint nem is számít)), de szerintem a csehek égni fognak. pl azért, mert egy Kollerre rá/felépítenek egy támadójátékot. és mert se Nedved, se Rosicky, akikkel ez még életképes is lehet. Baros meg már nem az a Baros.

r_magpie 2008.06.03. 12:14:35

csak a megérzésemet írtam le Gomezzel és a gólkirálysággal kapcsolatban, nem a szívemből szóltam, ne csináljunk már ebből is olaszok vs németek vs spanyolok vs portugálok vs mindenki vitát

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 12:20:16

most így hirtelen nem látom, ezt mire írtad, de én pl egyetértek Gomezzel és az általa nyújtandó kellemes meglepetéssel kapcsolatban

szferi 2008.06.03. 12:25:22

nézd, a svájciaknak ugyanúgy egy épkézláb támadójuk van, ráadásul kapusposzton egyértelműen gyengébbek, de a cseh védelem és középpálya is jóval jobb. Szerintem bejön a papírforma. Egyébként én sem vagyok nagy híve a statisztikáknak. ( és poborsky beívelései is nagyon fognak hiányozni, sajnos)

Popp, azt se felejtsük el, hogy ők az egyetlenek, akiket a spanyolok meg tudtak verni. innen nézve ismét más a helyzet :) Hiddink komoly plusz, de ő az első külföldi az orosz kispadon. Ha az első meccsüket nem hozzák, a sajtó darabokra tépi. Az önbizalmukról meg annyit, hogy egyes játékosok 4 éve is a trófeáért utaztak ki...

kutyacica 2008.06.03. 12:37:54

na majd figyeljetek csak. a torna meglepetés csapata a román lesz, a spanyolokat mutu góljával fogják verni a negyeddöntőben.

szferi 2008.06.03. 12:39:28

csak nehogy téged lepjenek meg :)

kroos 2008.06.03. 12:39:56

tudod ki a svájci kapus?aki a 98-as horvát csapatot nem tudja értékelni az nem ért a focihoz.

kroos 2008.06.03. 12:43:34

,,aqkkor sem élcsapatokat vertek minden meccsükön"
az olaszok 2006-ban ugy jutottak el a 4-ig hogy ausztráliát+ukrajnát verték.
2002-ben a németek,paraguay,usa,dél-korea után döntöztek.
ehhez képest a románok aranygenerácioja+a németek nem tünnek tul gyengének.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.06.03. 12:44:48

Barost ok nélkül nem leírni. Ő már korábban is abból élt, hogy a nagy világversenyekre tudott jó formába lendülni és így "eladta" magát (közben pedig a klubcsapataiban...ehhh...). A Koller-Baros páros remekül kiegészíti egymást, remélem az EB-n is látszani fog majd ez.

szferi 2008.06.03. 12:45:56

tudom értékrlni, csak nem tudom túlértékrlni. jó hogy te mindenkinél mindent jobban tudsz, már biztos milliomos vagy a tippjeidből :):):)

Apropó, véletlenül tudom. Jó kapus, egy évig még az angol másodosztályban is védhetett.

szferi 2008.06.03. 12:54:56

barnetta, utoljára: a németek elleni, emberelőnyben nyújtott jó teljesítményüket nem vitatja senki. A románok elleni meccsük volt a kieséses szakasz legunalmasabb meccse, persze az olasz-norvég mellett. csoportjukban megverték a félelmetes jamaikát és japánt is. a németek elleni meccsük tényleg emlékezetes volt, és a franciák ellen is jól tartották magukat, ez tény. ez volt tíz éve. Légy szíves mondd el, hogy most miért is olyan világverő jók? mert neked szimpatikusak, vagy egyéb okok is vannak?

sporttárs 2008.06.03. 13:03:11

Mindig elszomorodom, amikor rájövök, már milyen öreg vagyok:)) A személyes emlékek között senki nem említi az 1984-es EB-t pedig szerintem annál izgalmasabb és színvonalasabb nem nagyon lehet és talán nem is lesz nagy torna. Azért akkor már nem kocka alakú volt a labda, teszem hozzá gyorsan. :))
Elfogult vagyok, de vállalom: a tizennégy évvel később világbajnok francia csapatnál jobb volt az akkori Tigana-Giresse-Platini-Fernandez középpályát felvonultató Les Bleus. Platini meg olyat csinált, amit úgyse fog soha senki már egyetlen versenyen sem. Kilenc gól, két mesterhármas, mindegyik meccsen (!!) betalált...

És az akkor berobbanó "idegenlégiós" dánok (akkoriban még kuriózum volt, hogy egy válogatott majd minden tagja külföldön játszik), a hatalmas bundával kijutó, de döntőig menetelő spanyolok, a Chalana-féle portugál válogatott, még a belgáknak is volt egy Scifójuk...
Hatalmas meccsek voltak, dán-belga 3-2 0-2-ről, a franciák gálája a (szintén jó) jugók ellen, a két elődöntős krimi, hosszabbítással, tizenegyesekkel, és a döntőben Arconada elképesztő potyája.

Az azt követő öszes vébét, ebét lehet szidni, de az a nyolcvannégyes - azt nem hagyom. :)))

montipájton 2008.06.03. 13:04:45

Szferi,

egy vb-n vagy Eb-n éltalában nem kell két igazán jó meccsnél több, hogy egy csapat sikert érjen el. A 98-as vb-n nemcsak a horvátok, de pl. a később győztes franciák sem produkáltak semmi extrát nagyjából az elődöntőig. Azt is mázlival nyerték.
Aztán Zidane befejelt két szögletet a félájult Ronaldóval felálló brazilok ellen, és az lett "minden idők egyik legnagyobb" csapata.)))

De ugyanez igaz a 2002-es törökökre vagy a Sztojcskov-féle Bulgáriára 94-ben. (Vagy, hogy másik sportágat hozzak fel, az athéni olimpia magyar férfi kéziválogatottjára: Korea legyőzésével már hősök lettek.) A negyeddöntő a kulcsmeccs, ha azt nyered, onnan már nem bukhatsz. Mármint, ha kiscsapatként érkeztél.

montipájton 2008.06.03. 13:09:16

Jó kis nyolc csapatos Eb-k...)))

Most mondjam azt, hogy visszahoznám...?

(Na jó, azokat nem, de a mezek 1-től 11-ig számozását haladéktalanul. Annyi hülye konzervatív szabály van a fociban, hogy miért kellett pont ezen változtatni...? Sok hülye születési év meg történelmi dátum a hátakon, hagyjuk már az ilyet a hokisoknak! )) )

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 13:11:31

Azért az olimpiai kézicsapat, hogy Koreával játszhasson negyeddöntőt, megverte az azóta világbajnok németeket!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 13:13:25

Szóval, hogy valaki "kulcsmeccset" játszon tovább kel jutnia a csopotból, ami sok esetben nehezebb, mint maga a "kulcsmeccs".

Zici 2008.06.03. 14:19:18

Szerintem azért a 88-as EB is ott volt a szeren. Van Bastenék zsenialitása....

kroos 2008.06.03. 14:35:27

szferi mindjárt elmondja hogy van basten miért volt kutyaütö.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 14:36:11

1992-es se volt rossz magas szinvonalú izgalmas elődöntőkkel és a dán csodával. Aztán az angliai is nézhető volt, de szerintem, a holland-belga a csúcs, portugáliai meg az alja.

szferi 2008.06.03. 14:44:55

grat barnetta, érdemi választ adtál a kérdésre. van Basten pedig egy kutyaütő. most :)

szferi 2008.06.03. 14:57:36

Szerintem annyira nem volt rossz a 2004es sem, a görögök győzelme csalódást okozott, de volt egy csomó jó meccs, összességében tetszett

balu11 2008.06.03. 15:19:10

remélem, Zici utolsó mondata újra aktuális lesz júni végétől...

egyébként meg: ich bin ein svájci :)

Lencse. 2008.06.03. 15:33:20

Azért a 4-es bolgár, 98-as horvát csapatnak le kellett mészárolni a németeket, ami _mindig_ komoly fegyvertény.

díszbohóc 2008.06.03. 15:39:36

Haverokkal szoktunk tippversenyt rendezni az egesz eb-re, elore
elso nekifutasra kijott egy nemet-Orosz donto es egy nem tul jo golatlag...
Tartok tole hogy ez egy robotfoci lesz, plane, ha belegondolunk milyen fantasztikus elmenyt nyujtott a svajc-ukran meccs a vb-n, vagy a gorogok lenyugozo jateka. (es keretik elkepzelni az olasz-francia meccset azokkal a kozeppalyakkal, amilyenek)
Remelem, nem lesz igazam...

smartdrive 2008.06.03. 15:41:05

a két mexikói VB-t nem lehet felülmúlni, még a 2000-es EB volt jó

Lencse. 2008.06.03. 15:41:25

Benyomtam a szimpátiaszavazatokat, de úgy látom, a legtöbben inkább tippeltek. Vicces, hogy mindenhol 99% az összeg. :)

Végső győztesre egy tipp: szerintem a portugálok nyerik. Nagy szakmai indoklást ne várjatok, egyszerűen megálmodtam és kész. 4 éve Luz Stadionostul, Nelly Furtadóstul olyan szinten vették torokra a lécet, hogy úgy érzem, most jóvátételt kapnak. (Perzse nem nekik drukkolok.)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 15:56:54

a horvát-osztrákon és az olasz-hollandon kívül nekem mindenhol uaz a tippem és a szimpátiatippem

montipájton 2008.06.03. 16:04:05

Popp,
persze, kell a jó csoportmeccs is, de mondjuk Athénban a mieink a csoportban ki is kaphattak volna a németektől, ha előtte nem bénáznak annyit a könnyebb ellenfelekkel szemben. Ezért mondtam, előre lehetett tudni, hogy tökmindegy hanyadik helyen jutsz tovább a csoportból, a negyeddöntőt kell hozni és már nem bukhatsz. Ugyanez lesz idén is Eb-n, olimpián.

Konkrét esélyek?
Valamiért úgy érzem, a portugáloknál elő fog jönni a 2002-es francia szindróma, egyszerűen nem lehet, hogy Ronaldo ne szakadjion meg egyszer ebben az igában. Mint Zidane a japán vb-n. Lehet, hogy tovább se jutnak. Persze, ki is röhöghettek, ha mégis megnyerik.

Az olaszoknál nemtom, mikor volt olyan, hogy a csatársoruk jobb a védelmüknél.)) A Bundesliga meg a Seria A gólkirálya, és az hat csatáruknak több mint 17-es bajnoki gólátlaga volt az idén...! Hát, kíváncsi leszek.

És tuti, lesz egy meglepetéscsapat: valamelyik kelet-európai, esetleg a török.

Amúgy Svájc végső sikerét mennyire adják? ))

montipájton 2008.06.03. 16:07:34

A legjobb Eb a 2000-es volt, a legfelejthetőbb a 96-os, főleg a sok 0-0 miatt, az egyenes kieséses szakaszban alig volt gól. Igaz, a német-angol elődöntő meg az angol-holland csoportmeccs emlékezetes volt.

A négy évvel ezelőtti se lett volna rossz, ha kiderült volna a végére, hogy sorozatos 1-0-okkal nem lehet Európa-bajnok egy csapat. )))

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.03. 16:24:34

montipájton,
tőlem neked, a bwin odssai:

Németország 4.75
Spanyolország 6.75
Olaszország 7.00
Franciaország 8.50
Portugália 8.50
Hollandia 13.00
Horvátország 15.00
Csehország 21.00
Oroszország 21.00
Görögország 26.00
Svájc 34.00
Svédország 34.00
Románia 41.00
Törökország 51.00
Lengyelország 67.00
Ausztria 81.00

BruceWayne 2008.06.03. 17:08:34

hajrá Hollandia! bár Babel helyett akkor már inkább Kuytra jött volna rá a rontás, na mindegy, a Sneijder-Robben-RvN hármas azért a válogatottban nem fog rosszul működni! VanPersievel meg még nem tudni mi van de állítólag Babel helyett - dobpergés.... - Bolahrouz professzor került a 23-as keretbe! reszkess cigu!
a németeket nem bírom de döntősök lesznek, a másik ágon meg a C-csoport sorrendjének hiányában felesleges lenne jósolni, bár egy holland-román továbbjutás nagy oltás lenne :-) (Euro2000 angol-német kiesése kb)
Spanyolok remélem végre alkotnak valamit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 17:27:31

Mondjuk az vicces szerintem, hogy a bwin oddsaiból kiindulva a D csoportban a svédek csak negyedikek lennének...

BruceWayne 2008.06.03. 17:43:22

svédek továbbmennek a spanyolok mögött ha csak a ruszkik meg ne tréfálják őket de hát elég hiányosak... görögök mehetnek a vérbe

balu11 2008.06.03. 17:54:34

csatlakozom: hajrá Hollandia! (de sztem a Kuyt jó kiegészítő ember lesz - meg egyébként sem árt egy nem-annyira-ku_va-nagy-arcú támadó)

mondjuk, szvsz, nem lenne akkora meglepetés a román, holland továbbjutás... mégiscsak az a halál-csoport :)

_alerob 2008.06.03. 18:04:26

Szerintem a C coportból Olaszország megy tovább romániával(vagy Hollandia). Van egy olyan érzésem, hogy franciaország iszonyatosan lebőg. A sok jó játékos kihagyását meg fogják érezni. Persze ez csak egy előérzet, ami lehet hülyeség is. Spanyol - Olasz döntőt várok. gólkirály remélem olasz lesz(DEL PIERO), de szerintem a Bayern támadó duója a legesélyesebb erre a címre. Cannavaro kiesésével ha bekerül Chiellini a kezdőbe (amit megérdemelne), akkor erősödöt a védelem ;);)

BruceWayne 2008.06.03. 18:06:23

hát nekem már a kinézetétől meg a mozgásától is elmegy a kedvem a meccstől :-F
inkább látnék helyette mást a kezdőbe, mondjuk egy Robben-VanPersie duó egója és passzolási kedve fordítottan arányos, viszont legalább jobban fociznak (már amikor akarnak)...

BruceWayne 2008.06.03. 18:09:22

Materazzi-Chiellini szép páros lesz :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 18:20:07

Egyébként, ha már szóba jött az, hogy kinek melyik EB, VB a kedvence: szerintem ez úgy van, hogy mindig az első.

EB-ben nekem (pont ezért) a 92-es. Akkor zártam szívembe örökre a sárga-kékeket, azaz a svédeket. Brolin, Dahlin, Kenneth Andersson... Meg valahogy az egy jó hangulatú EB volt. (Vagy lehet, hogy nem az EB volt jó hangulatú, hanem én voltam az EB idején jó hangulatú?! Nem mindegy?...)

De a 96-os se volt rossz. Akkoriban még kedveltem az angol focit, még (vagy abban az időszakban pont) nem voltak úgy elszállva maguktól, meg az olyan rémületes alakok is hiányoztak belőlük, mint Beckham. Szóval, kicsit fájt az elődöntőbéli kiesésük a németek ellen egy eszement, felejthetetlen nagy meccsen a Wembley-ben.

Ami azóta volt, az nekem eléggé összefolyik.

calcio_di_rigore 2008.06.03. 18:37:05

Nah, lemodelleztem az EB-t magamnak.:) Az elődöntőben a portugálok a németeket, a franciák az olaszokat verik. A döntőt a franciák nyerik. Érdekesség még, hogy a görögök 3 döntetlennel továbbmennek.:)) (Ez nemtudom hogy jött ki, erre még én se számítottam:)))

Amúgy hajrá olaszok!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.03. 18:52:45

Calcio gratula, csak azt felejtetted el modellezéskor, hogy viszonylag ritkán fordul elő nagytornán, hogy a négy legesélyesebb jut a négy közé.

Huple macskája 2008.06.03. 18:56:04

A Domenech mongyon le!A 4-5-1 is mongyon le!

calcio_di_rigore 2008.06.03. 18:57:00

És?? Most elő fog.
A többi hulladék.:)

halareaal 2008.06.03. 19:07:10

Mindenesetre az már biztos, h Chiellinit kár volt behívni. nagyon sok fog múlni Materazzin és Gattuson, ha ők nem hozzák a tavalyi v a vb formájukat, a védelem nagyon kevés lesz a holland csatársor ellen. franciák Ribéry-Nasri-Benzema generációja sztem most megmutatja mit tud (sokat). azt sehogysem látom, hogy a románok hogy lehetnének jobbak 4.-nél.

az oké, hogy leértékelik a svájciakat, akiknek teszem hozzá, minimum van olyan keretük, mint a Nedved és Rosicky nélküli cseheknek, de sztem ha nem lesz csalás, a törökök könnyen továbbjutnak a 2.helyen.

calcio_di_rigore 2008.06.03. 19:42:02

A legjobb szezont maga mögött tudó olasz védőt azért elég vicces lett volna otthon hagyni, gondolom ezt azért Te is érzed.:)

IronRock 2008.06.03. 20:09:25

Ha van a futballnak istene, az nem engedheti hogy egy ilyen dilettáns fasz edzővel felálló francia válogatott EB-t nyerjen megint.... Domenech egy idióta, és most nem lesz vele Zidane, hogy kihúzza a szarból. Amúgy nem szurkolnék a franciák ellen, de Domenech ellen azonban muszáj, fizikai kényszer. És bár a vetélytársaknak is vannak gondjaik rendesen (Cannavaro sérülése az olaszoknál, Van Persie és Seedorf távolmaradása a hollandoknál - ráadásul a hollandoknak elég bizonytalan a védelmük -, a franciáknál meg Vieira valószínű távolmaradása), és most a kihagyott játékosokat nem is számoltam. Lényeg: franciák bukni fognak, mellettük a románok is. A franciáknál Henry enyhén szólva nincs csúcsformában, bár az ő zsenialitása még mindig sokat érhet. De mellette alig van olyan társ, akit ismer. Az olaszok meg Canna hiányában max abban bízhatnak, hogy foggal-körömmel is, de jobban védekeznek akár a középpályán mint a többiek, elöl meg a klasszis csatársor csak begyötör egyet és akkor kihúzzák... Hollandok meg a csapnivaló védelem ellenére továbbmennek, mert gólt lőni bárkinek még most is jobban tudnak, mint védekezni...

szferi 2008.06.03. 20:28:55

halareal, javaslom vedd sorban a svájci és cseh játékosokat, ki hol játszik, mit ért el eddig... minimum osztálynyi különbség van a két keret között. A svájciak leginkább a hazai pályában, no meg a foggal-körömmel kiharcolt gólnélküli döntetlenekben bízhatnak. és szerintem könnyebben meglephetik a nagyképű portugálokat, mint a cseheket. A szerencsétlen törökök, akik még minket is csak bírói segédlettel vernek, szerinted hogyan fognak továbbjutni? Ja, hogy ha nem lesz csalás, és érvényesül amit tudnak... persze

crouchy 2008.06.03. 20:57:20

jé, most jövök rá hogy egyik csoport sem annyira egyértelmű mint amennyire annak tűnhet első ránézésre. Szerintem jó kis EB lesz ebből.

crouchy 2008.06.03. 21:20:38

OFF: Megszűnt a Gretna:'(

Azazello007 2008.06.03. 21:39:27

Igazából mindegy is, milyen lesz a színvonal, egy EB vagy VB nekem mindig sokkal többet jelent, mint mondjuk egy évente megrendezésre kerülő BL. Már előre érzem a bizsergést a kezdőrúgás előtt. Csak pár nap, emberek...

Asidotus 2008.06.03. 21:49:12

2006-ban az olasz, francia, német és portugál csapat jutott a legjobb négybe. Szerintem ez elég papírforma volt akkor, vagyis, az argentinok még esetleg valamelyik helyett.
Brazilok? Nem volt jó csatáruk, nem volt jó védőjük, a középpályások mint a kidőlt nyuszik a Duracell-reklámban.
Angolok, spanyolok? Sose jutnak messzire, ez mindig így van. Az angoloknak nem volt csatáruk és kapusuk.
Hollandok? Esetleg ők, de Nistelrooy nélkül nem lehet. Olyan válogatott nincs, amelyik egy Nistelrooyt tud nélkülözni.

nasteey 2008.06.03. 22:02:13

"Sneijder-Robben-RvN hármas azért a válogatottban nem fog rosszul működni!"

A régi holland válogatottat (amelyiknek a fele a Barcában tolta :) ) nagyon szerettem, ne is tudjátok milyen érzés, hogy most Real játékosokból építkezik az Oranje.

-a spanyoloknak egyszer végre szerencséjük lesz, és nyernek
-a VB döntősök közzül az egyik még a csoportban elvérzik
-ennyire nem lehet kerek Ronaldo szezonja, EB-t nem fog nyerni.

balu11 2008.06.03. 22:22:17

nera: sztem is a RvN, Robben, vPersie a jelenlegi legjobb 3 holland támadó, de ezekből 2,5-3 hangulatember, és önző (ahogy erre te is céloztál), ezért kellene sztem Dirkkel kezdeni jobb szélen - tud és akar védekezni is, "zongoracipelő" csatár (ha van egyáltalán támadóéknál ilyen kategória)

summa: nem szerencsés, ha mindegyik támadó egyéni játéknak tekinti a focit, kellene Kuyt, még ha gyengébb képességű is, mert ez csapatjáték, bizony

egyébként remélem Materazzi helyettesíti majd Kannát - mindig benne van egy jó piros, meg nincs is hű-de-átjátszhatatlan formában

Bondi 2008.06.03. 22:30:02

Többektől olvastam, hogy remélik, hogy Del Piero lesz a gólkirály. Szerintem annak örüljenek ha kezdő lesz, mert szerintem Donadoni Di Natale-t fogja favorizálni. Az mindenesetre meglepett, hogy a második legkisebb szorzója a spanyoloknak van. Az oké, hogy jó a keretük, dehát mindig lebőgnek a világversenyeken és ez nem éppen aragones irányításával fog megváltozni.

ktn 2008.06.03. 22:56:15

érdekes ez a nagy leomlás a rettenthetetlen holland támadók előtt. bár tudom, hogy a statisztika sokkal unalmasabb, mint egy írni jófej hasonlatot, de azért nem is olyan nagy hülyeség:) merthogy például a selejtezőben belorusszia 2 góllal többet rúgott, mint hollandia.

hollandia 12 meccsen rúgott 15 gólt, olyan ellenfeleknek, mint belorusszia, albánia, szlovénia, luxemburg (+ román, bolgár).

azt már csak hozzáteszem, hogy van basten is többször azon panaszkodott, hogy nem megy a góllövés. egy dolog a szép gól (vs. dánia), és egy dolog a sok gól.

sporttárs:
már a nevedből is látszik, hogy nem mai gyerek vagy, de a 84-es eb-nél a 82-es vb tán még annál is jobb volt, bár hogy valaki leírja itt chalana nevét:)) végre, ő volt egy rendes portugál csávó, nem a maiak:)

82-ben azért volt egy olasz-brazil 3-2, argentin-olasz 1-2, francia-német 3-3, olasz-német 3-1, német-algéria 1-2, de még a skót-újzéland 5-2-ről is maradtak foszlányaim (no meg a 10-1:))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 23:04:28

Igen, a hollandokhoz kapcsolódva, én is épp írni akartam, hogy még soha életemben nem láttam ennyire ízetlen és színtelen Oranjét. Ettől persze még nem kizárt, hogy megnyerik az EB-t (vö. 2004, görögök).

Az a vicces, hogy nekem VB-ből a közmegegyezés szerint minden idők legrosszabb vébéje, a 90-es olaszországi az örök élmény. Mert az volt az első! Az első, ami az enyém! Még most is fejből tudom a csoportbeosztást és az összes eredményt. Aki nem hiszi, gyorsan találomra:

E csoport:

Spanyolország-Uruguay 0-0
Belgium-Dél-Korea 2-0
Spanyolország-Dél-Korea 3-1
Belgium-Uruguay 3-1
Spanyolország-Belgium 2-1
Uruguay-Dél-Korea 1-0

Jó, az összeállításokat soha nem tudtam fejből. :-)

balu11 2008.06.03. 23:13:19

én nem leborulok a holland támadófoci előtt, hanem a hollandoknak szurkolok 8 éves korom óta, úgyh az ő esélyeiket latolgatom...

látom én is, hogy vanBasten milyen irányba ment el az évtizedes trenddel szemben

de bízom benne, hogy újra megmutatja a holland válogatott, hogy milyen a szép, támadó foci (mégiscsak az ő találmányuk a "totális futball" - ha már időutazunk...)

ktn 2008.06.03. 23:20:22

csöncsön:
gyorsteszt, google nélkül:

Spanyolország-Uruguay 0-0 (semmi)
Belgium-Dél-Korea 2-0 (semmi)
Spanyolország-Dél-Korea 3-1 (michel 3:)))
Belgium-Uruguay 3-1 (csak arra emlékszem, hogy scifo 30-ról rúgott egy gólt, laposan a jobb alsóba)
Spanyolország-Belgium 2-1 (semmi emlék)
Uruguay-Dél-Korea 1-0 (a kiálló fogú fonseca az utolsó percben)

ktn 2008.06.03. 23:21:23

Balu, ne vedd magadra, nem néztem, ki mondott és mit, csak a végén az az érzésem volt, hogy már vagy 20-szor olvasom ugyanazt a hollandokról, hogy: ...:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.03. 23:28:51

ktn:

ESP-URU 0-0 (kihagyott uruguayi 11-es* a végén)
BEL-KOR 2-0 (két gyönyörű góllal, az egyik Scifo)
ESP-KOR 3-1 (Michel és Vitray)
BEL-URU 3-1 (kifejezetten élvezetes meccs)
ESP-BEL 2-1 (itt is volt Michel-gól, közepes meccs)
URU-KOR 1-0 (a hajrában mentik meg a továbbjutást az uruk)

*Rubén Zola? Lehet az? Ő volt az ügyeletes uru sztár, ő hagyta ki.

Élénk emlékek ezek. Meg az akkori nagy olasz menetelés, sokáig kapott gól nélkül... Hát, szubjektív, nekem "minden idők legrosszabb vébéje" a legjobb marad.

kavics30 2008.06.03. 23:48:38

ktn szerintem neked a magyar teljesítmény miatt maradt meg jobban a '82-es VB. szerintem is a '84-es EB volt a legszínvonalasabb amit volt szerencsém látni. (persze értékelni, elemezgetni, előtte, alatta, utána szakérteni azért én is csak a későbbieket tudtam csak)
többektől olvastam itt a svájci meglepetésről, meg hogy otthon vannak stb. na de emberek! ezek nem tudnak focizni! ez senkit nem zavar már egy EB előtt? igaz, hogy a görögök Eb győzelme után bármi előfordulhat, de én azért nem javaslom komolyabb pénzt tenni rájuk.
én azt várom az EB-től amit a BL környékén is láttunk...a pénz kitermeli a nagy csapatokat, nem lesz szerintem az idén komoly "kiscsapat" a végső elszámolásnál. én egyedül az oroszoktól várnék vmi pluszt, de ők sem a jól sikerült tornáikról híresek, csakúgy, mint a spanyolok.
Jó lenne azért, ha egy keleti megfricskázná a nagyokat...

ktn 2008.06.03. 23:53:32

csöncs:

nem rubén sosára gondolsz?

amúgy nekem is az egyik kedvenc vb-m volt, egészen addig, amíg az olaszok ki nem estek:) mondjuk nagyon fájtak a jugók is, megvan pikszi sztojkovics gólja a spanyolok ellen?

nálam amúgy:
1. 1982 (amúgy is az első:)
2. 2000 (nagyon sok jó meccs volt, nem is sorolom)
3. 1994 (pl. román-argentin, román-kolumbia, bolgár-német - kár, hogy az utolsó 3 meccs gyönge volt) és 1986 (szegény marokkóiak:)

a többinél olyan nagy különbségek nekem nem voltak, max. hogy éppen hol éltem akkortájt, és ott milyen volt:))

ktn 2008.06.03. 23:57:31

kavics:

84-et elfogadom, tényleg nagyon jó volt, az előző listámon kéretik beszúrni azt a harmadik hely elejére.

a svájciak kapcsán csak egy apróság: a vb-n például sztem jobbak voltak a franciák ellen, februárban meg nagyon szépen játszottak a wembleyben, egyáltalán nem kutyaütők. nekem szimpatikus csapat, barnetta, frei, inler, ziegler, nekem mind szimpatikus, intelligens focisták.

a keletiben egyetértek. szerintem a horvátok simán elmehetnek a döntőig azon az ágon (AB csoport), bár az oroszoknak és a románoknak jobban fogok drukkolni.

ktn 2008.06.03. 23:58:08

olyan szimpatikusak, hogy kétszer írtam le:)

kavics30 2008.06.04. 00:01:58

lehet, hogy szimpatikusak és intelligensek a svájciak, ezt elfogadom. de hogy építkezésben, játékban bármi értelmeset lássak bennük...nem megy, sajnálom.
a hazai pálya, meg a nagy rákészülés segíthet nekik, de azt azért szerintem te sem várod tőlük, hogy majd akkor ők fognak minket szórakoztatni.
persze egy EB-n az eredmény a fontosabb.
a csehek már nem is keletiek? :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 00:02:30

2000-ben nem is volt VB. ;-)

Egyébként, igen, pont most néztem utána, mert már idegesített: Rubén Sosa volt, copfos hajjal, és fölé rúgta a büntetőt. Micsoda dráma volt az (nekem még, újszülöttnek minden vicc).

Az olaszoknak szurkoltam (akkor még), fantasztikus volt érezni, ahogy vibrál a feszültség a pályán, amikor az azzurik pályára léptek. Schillaci, Vialli, Donadoni, Maldini és a többiek. És pont azok ellen az argentinok ellen estek ki (11-esekkel), akiknek azóta mindig és mindenhol és kizárólag és abszolút szurkolok, de akkor pont nem, mert az minden idők talán legsótlanabb argentin válogatottja volt, mely mégis döntőbe jutott.

Igen, a jugók nagyon jók voltak, és őket is elérte Argentína ellen a 11-es átok.

Vébésorrendet inkább nem állítok. Különben is mintha elkezdtünk volna offolni.
:-)

ktn 2008.06.04. 00:13:35

ON
bocsánat az offért.

OFF:)
a listám vb-eb egyveleg volt. kavics: a csehek sosem voltak igazán keletiek (ahogy a románok mondjuk azok), bár, amikor 90-ben moravcik lábáról lerepült a cipő a németek ellen... no, húzok vissza a múltba:)

Azazello007 2008.06.04. 02:43:13

Nekem ha Kelet, akkor Horvátország, olyan meghatározó élmények miatt, mint Suker átemelős gólja Schmeichellel szemben kilencvenhatban, vagy szintén Suker elképesztően szemtelen megoldása két évvel később, Köpkével szemben. Egyébként is, milyen csapat volt, Asanovic, Prosinecki, Vlaovic, Boban és a többiek... Aztán persze a franciák elleni elődöntő -- na onnan datálom permanens gall-gyűlöletemet fociügyileg.

A cseh csapat szerintem idén nem szerethető, semmi különös, a keretük sem igazán erős; részemről oroszok és románok szimpibbek, bár előbbiek mindig elcseszik a nagy tornákat, utóbbiakra pedig inkább a "mérleg nyelve" szerepkör hárul.

szferi 2008.06.04. 07:16:17

azazello: ha átemelés, akkor poborsky.

kardinálispinty 2008.06.04. 07:51:13

Csak egy apró, nem nagyon, csak kicsit zavaró technikai megjegyzés: A százalékokat jobb lenne úgy kerekítetni, hogy együtt azért százat adjanak ki.

kardinálispinty 2008.06.04. 07:54:04

Engem nagyon zavar, hogy a rendező ország (ez esetben országok) jogán olyan csapatok kerülnek be, akiknek szerintem nincs ott a helyük. Nem túlzás 16-ból 2 helyet érdemtelenül elpazarolni egy EB-n? Ausztria? Svájc? ehh

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 08:14:17

ktn, és ugyancsak '82-ben németajkú szolidaritás jegyében az MSZK és Ausztria vérlázító 1-0-lal csalta ki Algériát a vébéről.

szferi 2008.06.04. 08:14:21

ausztria erősen kilóg a sorból, de nem rendezheti mindíg ugyanaz az öt-hat ország. lesz két lefutott meccs, sztem nincs ezzel akkora gond. Sokkal rosszabb, ha olyan ország kapja (ukr), amelyik nem tudja megrendezni

drani 2008.06.04. 08:18:32

Nem gondoljátok, hogy Cannavaro sérülése több, mint egy játékos kiválása? A csapatkapitány esett ki. Szerintem ez elég nagy érvágás egy csapatnak 1 héttel a meccs előtt. Vagy jót fog tenni a csapategységnek?
Szerintem nem kellene hazamennie, hanem a csapattal kellene maradnia a személyzet részeként, és akkor maradhatna 'csapatkapitány', a pályán pedig buffon vehetné fel a szalagot.

r_magpie 2008.06.04. 08:28:16

nekem is a 90es vébé volt az első elölről-végig végigizgult torna

Csöncsön, gugli nélkül is megy, hogy a belga-koreán Scifo nem rúgott gólt, hanem Degryse és De...valaki, a belga-urun pedig Kim Clijsters apukája is vágott egyet!

a legnagyobb élmény a 2000-es spanyol-jugó csoportmeccs volt, egy csomó fordulattal, hatalmas gólokkal és Jenő mobiltelefonos sistergésével (+Alfredoval)

tb 2008.06.04. 09:40:25

ktn
"Spanyolország-Uruguay 0-0 (semmi)"

na, azért nem volt semmi, szerintem annak a VB-nek az egyik legjobb meccse volt, a 0-0 ellenére, az uruguayiak végigtámadtak, de nem sikerült gólt szerezniük. a 11-es előtt az uruk ráfejelték (Gutierez?) és a spanyol védő, Villarolla (?) kézzel a felsőkapufára ütötte, Ruben Sosa meg fölérúgta a 11est, akkor azt hittem, hogy sokáig juthatnak az uruguayiak, de több jó meccsük nem volt, ennek ellenére továbbmentek egy kört

tb 2008.06.04. 10:17:12

kardinálispinty: szerintem Svájc önerőből is kijuthatott volna, ha úgy alakul, úgyhogy erős, hogy semmi keresni valójuk nincs az EB-n. Az osztrákok valóban nem jutott volna túl a selejtezőkön, de engem nem zavar, hogy ott vannak rendezőként.
a kiemelési rendszer sokkal inkább zavar, tudom, hogy a rendező meg a címvédő mindig kiemelt, de sem Svájcnak sem Ausztriának sem pedig Görögországnak nem lenne szabad kiemeltnek lenni, akkor nem jött volna létre olyan csoport, mint a C, ami szerintem csak a 78-as argentin-olasz-francia-magyar csoporthoz mérhető

bakító 2008.06.04. 10:43:27

A csehekről csak annyit, hogy Koller ezerhatszáz éves, Baros már csak a Ferrarijáról meg az elvett jogsijáról álmodik, A középpálya két ásza meg nem lesz itt. Már valaki írta, hogy íves bukásuk lesz.. egyetértek.
Svájc: Mindig van egy szürke csapat ami messzire jut. és a házigazda mindig erőn felül teljesít. Svájcra mindkét kitétel igaz. Bejutnak a négy közé, ahol a Germánok mutatnak stoptáblát.

BruceWayne 2008.06.04. 11:15:33

az ilyen másod-/harmadvonalas válogatottak mint cseh horvát lengyel csak azért nem fix hogy egyből a 2. kör után húznak a levesbe mert valami baromállat elcseszte a kiemelési rendszert, amúgy túl sok sikerélményben nem lenne részük.....

BruceWayne 2008.06.04. 11:16:29

svájcot meg ki is hagytam

Bondi 2008.06.04. 11:23:28

drani
Szerintem az olaszoknal plusz motivációt fog adni az, hogy cannavaro lesérült. Gondolj csak bele mi volt 2006-ban!!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 11:26:38

Nera, még egy ilyen futball elitistát, mint te! Nem elég , hogy Chelseanek és az Internek szurkolsz, kapásból le másod-harmadvonalizol, olyan válogatottakat mint a horvát vagy a cseh, jelzem minkettő ott volt az utóbbi három nagytornán (a horvátok az utóbbi négyen), sőt csehek az utóbbi három EB-ből kettőn érmet szereztek, hogy a horik vébé bronzáról ne is beszéljünk. Akkor magyar válogatottat hányadvonalbelinek neveznéd?

kroos 2008.06.04. 11:27:59

futball elitista az nálam divatdrukker.

kardinálispinty 2008.06.04. 11:28:21

tb: most, hogy ezt a szempontot felvillantottad, még kevésbé érzem jónak a rendszert. Köszi:))))

kardinálispinty 2008.06.04. 11:32:08

popp: nera rendszerében a magyarok a hetedvonal második sora:) mondjuk ebben lehet, hogy éppen igaza is van...Egyébként nem lehet, hogy az "erős nemzeti válogatott" kifejezést keverik néhányan az "erős nemzeti bajnokság" kifejezéssel?

BruceWayne 2008.06.04. 11:32:32

popp: a Barcát ki ne felejtsd!
7.pont
matula.hu/index.php?section=article&rel=46&id=557

Amúgy nekem alapól nem szimpatikusak a "szomszéd" válogatottak, meg az egy dolog hogy kijutottak párszor, és? bár tudom hogy Mo-n sokan el vannak ájulva tőlük... svájcnak meg minek szurkolnék?

kardinálispinty 2008.06.04. 11:33:28

nem vagyok nagy futballszakértő, de pl. a futballnemzet spanyolok eddig világszinten mit nyertek?

szferi 2008.06.04. 11:35:18

nerazzuri, jó a humorod. mivel gondolom az olaszokat nem a harmadik kategóriába sorolod, vegyük őket etalonnak. Az elmúlt három eb-n 2szer nem jutottak tovább a csoportból, egyszer döntőt játszottak. A csehek egyszer nem jutottak túl a csoporton, egyzser elődöntőben, egyszer döntőben kaptak ki. hol a különbség?
Négy csapat van (németek, franciák, görögök és egy hajszállal a portugálok) akik eredményesebbek voltak. Második vonal?

kroos 2008.06.04. 11:38:22

futbal darwinista.

szferi 2008.06.04. 11:39:41

a horvátokat én személy szerint már a második vonalba sorolom, hiszen rendszeresen a csoportban elvéreznek, de csehország évek óta a szűkebb európai elit tagja.

BruceWayne 2008.06.04. 11:40:28

divatdrukker, futballelitista, ejj micsoda kifejezések, mellesleg pont azok használják ezeket a szavakat akik, ha véletlenül szóba kerül itt a magyar foci akkor egyből azzal jönnek hogy mit keres az NST-n ez a szar! meg az olyanok hogy: majd akkor megyek magyar meccsre ha istenkrály bajnokságunk lesz, a válogatottéra meg majd akkor ha megvertünk már egy csomó nagycsapatot, de akkor is csak a brazilok/olaszok ellen...

BruceWayne 2008.06.04. 11:43:29

hát cseheknek kijött a lépés 2004-ben aszt annyi, a Vb-n meg annyi volt a meglepetés hogy nem az amerikaiak hanem a ghániak előzték meg őket...
de igaz hogy a selejzetőkben mostanában jól szerepelnek

tb 2008.06.04. 11:45:32

svájc nem lesz csoportelső a németek meg azok lesznek, úgyhogy a 8 között verik meg őket a németek, botrányosan nagy különbség van a két ág között
a németeknek meg a portugáloknak az elődöntőben jön az első komoly meccs egymás ellen (papír szerint persze), a másik ágon, meg előbb át kell verekedni magát a C csoporton, jutalmul jönnek a svédek majd a spanyolok, vagy megint valaki a C-ből

kardinálispinty 2008.06.04. 11:52:06

tb: és jóslatod szerint a kemény ág ebben megedződve nyerhet, vagy kifáradva bukhat?

bakító 2008.06.04. 12:04:03

Hogy is volt a legutóbbi VB-n a halálcsoport: Argentina, Hollandia, Szerbia, Elelfáncsontpart.
Jó messzire el is jutottak mind.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 12:05:19

Nera, az rendben , hogy a fociszurkolás az érzelmekről szól, szíved joga utálni a szomszédos államok válogatottjait, de azért azt, hogy ki milyen szintet képvisel tán nem a preferencia rendszer alapján dől el. Én például utálom németeket, de nem mondanám rájuk, hogy másodvonalbeliek.

"mellesleg pont azok használják ezeket a szavakat akik, ha véletlenül szóba kerül itt a magyar foci akkor egyből azzal jönnek hogy mit keres az NST-n ez a szar! meg az olyanok hogy: majd akkor megyek magyar meccsre ha istenkrály bajnokságunk lesz, a válogatottéra meg majd akkor ha megvertünk már egy csomó nagycsapatot, de akkor is csak a brazilok/olaszok ellen..." - köszönöm ,hogy ismeretlenül is minősítgetsz másokat, de nyilván azért vagdalkozol, mert érvekkel nem tudod alátámasztani a vitatott és igencsak zsigeri megállapításodat.

ktn 2008.06.04. 12:18:19

tb:
félreértesz: nem arra írtam, hogy "semmi", hogy a meccs maga volt annyira érdekes (ESP-URU '90), hanem, hogy "semmi emlék" részemről.

a másiknak utánanéztem, de wolf.

Nera
kiléphetnél a panelekből, leszállhatnál a lóról:) a minősítgetés sehová sem vezet.

ezt meg már többször meg akartam írni: nekem általában sem szimpatikus, amikor az nst-n (cikk, komment) megy a minősítgetés, hogy "rijkaard egy fasz", "mancini egy gyökér", vagy most hogy "a csehek harmadrangúak", ami egy akkora baromság, hogy az hihetetlen (a csehek eb-t nyertek, az angolok soha, sorolhatom tovább, amit szferi elkezdett). marha könnyű osztani az igét egy karosszékből, de ezt is lehet többféle stílusban.

ktn 2008.06.04. 12:35:11

popp,
82, algéria, ezt nem felejtem, amikor csak tehetem, megemlékezek róla:) mellesleg másnap az egyik osztrák lap (most nem ugrik be a neve) üres oldalt adott ki, egy mondattal, kb: "annyira szégyelljük magunkat, hogy nem is írunk semmit erről a mérkőzésről"

danesdzsu2 2008.06.04. 12:37:27

Nerazurri: én kéjes örömmel szoktam figyelni az olasz válogatott buktáit, de nem tartom őket harmadrangú csapatnak.

(Jajj, az a '96-os EB, amikor az egész meccset végigrettegték, majd Beschastnih góljánál elhitték, hogy mégis továbbjutnak, aztán két perccel később szóltak nekik, hogy mégsem... Bearanyozta az ifjúságom:D)

danesdzsu2 2008.06.04. 12:38:09

Ja, ráadásul a meccsük lefújása után lőtt gólt Smicer...

r_magpie 2008.06.04. 12:38:49

ha az eb nem is lesz jó, az nst-s csevelyeken mindenképp jól fogok szórakozni:)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.04. 12:43:04

Nem gondolom, hogy ennek rossz EB-nek kellene lenni: ott van például egy csomó korább eb-győztes válogatott. Lehet, amatőr felvetés, de szerintem a 2000-sről sem lehetett előre megmondani hogy jó lesz és a luzitán stadionok körül sem húzták fel az antifoci zászlaját előre.... Meglátjuk, mit ad a gép, válogatottaknál, ahol az összeszokottság és a "posztra vásárlás", nem létezik, sokkal több múlik pillanatnyi lelkiállapoton - lásd franciák 2002.

És ha már a gallok. A 2004-es eb-re készülve olvastam egy cikket valami angol sajtótermékben, ahol kiemelték, hogy a Belus kiválogatásánál az egyéni teljesítménynél (ki a jobb) nagyobbra értékelik a csapatszellemet, minha Coubertain báró lenne a szövkap. Ha ezt összevetem azzal, amit fent írok, nekem az jön ki, hogy semmi sem garantálja, hogy nem Domenech-nek, Aragones-nak vagy Donadoninak van igaza, amikor vitatott döntéseket hoz ki-megy-ki-marad ügyben! McLaren éppen abba bukott bele az angol kispadon, hogy a vitatott döntéseket ugyan meghozta, csak éppen nem sikerült rendszert kiépítenie az általa kiválaszott emberekből, aztán a kapkodva visszahívott, de egymással nem összeszokott sztárok pedig nem tudták kihúzni a szarból a végén. Ugyanez Aragonesről, aki szar kezdés után végül csak kijutott a spanyolokkal, nem mondható el, neki valamennyire csak összeállt az a bableves. Donadoni viszont mégis hallgatott a népharagra, legalább részben, Domenech meg egymás után húzza be az égő "eredményeket" Konzekvenica: ezúttal akár ki is jöhet a lépés a spanyoloknak......

Szóval várjuk ki a végét

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 12:44:06

danes, szinte ugyanez volt négy éve, amikor a svédek igen gyanús körülmények között remiztek a dánokkal. De a 2006-os világbajnoki cím sok mindenért kárpótolt.

danesdzsu2 2008.06.04. 12:55:33

popp: Az feszítettebb volt, és még az olaszok bundagyanúkon (persze csak akkor, ha más bundázik) mindig nagyon felháborodott drukkerei sem vádaskodhattak:D

2006 meg, hát..., egyszer még kibírom, de az én életemben talán már nem fordul elő többször:D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 12:59:38

Nekem meg nagyon precízen kiszámított cuccnak tűnt. Amíg az olaszok döntetlenre álltak a bulgárok ellen addig vezettek a dánok, ahogy viszont Cassano vezetést szerzett. Egyből sikerült rúgniuk a svédeknek egy potyaízű gólt. De hát merőben más aspektusból néztük az tutti :).

tb 2008.06.04. 13:05:37

"kardinálispinty 2008.06.04. 11:52:06
tb: és jóslatod szerint a kemény ág ebben megedződve nyerhet, vagy kifáradva bukhat? "

ezt nem tudom megjósolni, mindenesetre azt szeretném, ha az alsó, keményebb ágról kerülne ki a győztes. A felső ágról a két esélyes győzelmének (a portugál és német válogatott) nem igazán tudnék örülni, az alsó ágról viszont többnek is
felülről nem hiszem, hogy más beleszólhat a végső győzelembe, alulról lehetnek az olaszok, hollandok, franciák, spanyolok akár a svédek is

a jóslásokról mindig Sepp Piontek nyilatkozata jut amúgy eszembe, aki a nagy dán válogatott szövetségi kapitánya volt. a 84-88-ig terjedő időszakban voltak igazán nagyok a dánok, szóval ő mondta a 88-as EB előtt, hogy ez az utolsó esélye a dán válogatottnak, hogy nagy tornát nyerjen, mert világbajnokságot soha nem fognak nyerni, a következő 92-es EB meg túl messze van, erre 88-ban kizúgtak a csoportból 0 ponttal, ha jól emlékszem, a túl messzire lévő 92-est meg megnyerték, igaz nagyjából egy kicserélődött csapattal

bakító 2008.06.04. 13:56:02

Domenech annyira idióta, hogy a végén még szerencséje lesz. Annyira biztos voltam benne, hogy Viera le fog sérülni. Erre ennek a marhának akkora szerncséje van, hogy még kezdés előtt bedobhatja Flaminit.
Anelka pedig mit keres kint, ha nincs Trezegól?
Stb...

Aragones is egy kretén, de a spanyol válogatott edzőiről ritkán mondható el más. Ahogy Camacho kétségbeesetten kalimpál a bordája közepéig átizadt fehér, gyűrött ingjében, és fogalma nincs az egész meccsről... áááá

Donadoni pedig sz**ban van. Ilyen szedett-vedett védelmű olasz válogatott még nem volt kint világversenyen. Sajnálom őt, mert nem tartom akkora műmájernek mint az előző kettőt.

De ha már edzőnél tartunk, akkor a nagy beégő lehet hogy Van Basten lesz. Egyszerűen nem értem, hogy miért nem 4-3-3-at játszat ezzel a válogatottal. Másra nem is jók, ezt pedig nagyon tudnák.

szferi 2008.06.04. 14:06:20

morphine, a felvetésed a válogatási kritériumokkal kapcsolatban logikus, de az önző, problémás anelka helyett ez alapján is trezének kell ott lennie, domenech nem megfelelő.

bakító: a C csoportban biztos hogy nagyon beég valaki - vagy akár ketten is, de nem csak van basten, hanem a furán válogató domenech, és a másodosztály vitéze, donadoni is nagy esélyes.

szferi 2008.06.04. 14:07:10

javítás: ... domenech nem megfelelő embert választott.

szferi 2008.06.04. 14:41:26

lehet tudni milyen időközönként indítjátok majd a szavazásokat?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 14:55:51

tb:

Bocsánat, valóban, Scifo az uruk ellen lőtt nagy gólt. És igen, hogy írod, már rémlik is az uru 11-est megelőző szitu.

Amúgy megfigyelte már valaki, hogy a spanyolok dél-amerikai csapatokkal mindig óriási meccseket játszanak? (No de oks, tudom, hogy OFF.)

Kaján Halász 2008.06.04. 16:07:08

Nekem is a 90-es VB a legemlékezetesebb, mivel az volt a legelső (már a 86-ost néztem volna, de családban rajtam kívül senkit nem érdekelt a foci, külön tv-m meg akkor még nem volt). Csöcsönhoz hasonlóan valszeg én is el tudnám mondani az összes eredményt.

A belga-korea meccsen 2 baromi nagy gól volt. Degryse egy kontrából jobboldalról a félpályáról indulva két védővel a nyakában a kifutó kapus felett emelt a hálóba, elég messziről. Bennem van a kép, ahogy a koreai hátvéd rohan, hogy elérje a labdát, ami behullik a kapuba, így már nem éri el, aztán megfordul, felsőtestét előredönti, kezével a térdén megtámaszkodik, és kétségbeesett vigyor ül ki az arcára. A másikat meg De Wilde, a bal oldali középpályás, bal külsővel csavarta a kapu bal felső sarkába (ha szemből nézzük).

Óriási meccs volt itt pl a brazil-argentín, ahol a brazilok (Alemao volt a kedvencem) egy támadásból két kapufát is rúgtak, aztán jött Maradona és Caniggia. Aztán az angol-belga a 119.percben szerzett Platt-góllal, Preud'homme el se hitte hogy bement. Aztán amikor a németek elleni csoportmeccsen Valderrama passzával Rincon kilép és egyenlít. Aztán amikor Higuitától Milla ellopja a labdát. Az angol-kamerun negyeddöntő. Goycoechea védései. Riijkaard és Völler köpködése, és a hollandok kiesése, Brehme gólja - nem a döntőbeli 11-es, hanem hollandok ellen a 16-os bal sarkáról - mindenki beadásra számít - jobb belsővel becsavarja a hosszú sarokba, aztán Gullit utasítására a holland szövetségi kapitány becseréli Wim Kieftet, de ellentétben a 88-as Eb-vel itt már ő sem tudott tenni semmit. A spanyolok, amikor végigtámadják a jugók elleni meccset, aztán kapnak egyet, még jobban támadnak, egyenlítenek (Julio Salinas), de megint kapnak egyet, vége. Argentín-olasz elődöntő, ahol Vicini változtat az addig bevált csapaton, beteszi Viallit a kezdőbe, aki jól is játszik, de valami mégse stimmel, döntetlen, 11-esek, kiesés.

Aztán a döntő tényleg nem volt valami jó, de Lotharék megérdemelték a győzelmet. Klinsmann 24 évesen valami heroikusat alakított.

Bocs a félig OFF-ért, hisz ez EB-post, de előtörtek az emlékek.

Érdekes, hogy aztán még a 92-es EB, meg a 94-es VB az, amire jobban emlékszem, a többi nekem is összefolyik. Arra határozottan emlékszem, hogy a 2000-es EB volt szerintem a legjobb, szinte nem is volt rossz meccs, de a házigazda belgák törökök elleni égésén, egy spanyol kapus lepkézésén, a francia-portugál balhézáson (Abel Xavier!!!), meg azon, hogy az olaszok szokatlanul szép focit játszottak, onnan se sokra emlékszem. A legutóbbi VB meg egy nagy fos volt, kivéve talán a francia-spanyol, meg a francia-brazil meccset.

Kaján Halász 2008.06.04. 16:18:48

Egy kérdés Csöncsönhöz:

"ESP-KOR 3-1 (Michel és Vitray)"

-ez mi?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:22:10

Kaján, azt a döntőt a mexikói Codesal Mendez nyerte meg az NSZK-nak, nem elég, hogy dumálásért kiállított két argentínt, a 85. percben még egy Csomlugma méretű kamu tizenegyest is adott németeknek, Rudi Völler mindenidők legnagyobb műesését produkálta (szferi biztos hetekig dühöngött az egetverő sportszerűtlenség miatt :D). Nem mondom , hogy összeségében nem érdemelték meg a németek győzelmet, de döntőben a mexikói tette a legtöbbet értük.

A meccsről még Knézy Jenő dramaturgiája is megmaradt "Micsoda dráma! Lecserélik Burruchagát, akinek nincs élő szerződése." -mondtam is magamban szegény Burruchaga éhen fog halni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:24:04

Ja, ja, holland-német (Rijkaard és Völler + Brehme álomgólja), brazil-argentin (Maradona álomszólójával), igen, ezek nagyon ott vannak!

Meg hát az egész VB-élmény, máig emlékszem, hogy melyik meccset hol néztem és hogyan és kikkel. Mindig az első a legszebb.

Kaján Halász 2008.06.04. 16:24:11

Ja igen, 2000-es EB: a jugo-spanyol, meg a jugo-szlovén (Zlatko Zlahovic) meccs, na az igen. Sinisa a felhajtott gallérral, meg emberhátrányban egyenlítés 0:3-ról.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:26:02

Kaján Halász:

Ahogy Vitray közvetítette Michel Kígyó térről lőtt szabadrúgásgólját. Halk, lefojtott hangon, pár másodperc hallgatás után:

"Hú, a betyárját. De eltalálta."

De sok ilyen "riporteres" élmény van még a vébékről.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:27:47

popp:

Azt a vébét amúgy teljesen megérdemelten nyerték a németek. Például az első két meccsükön rögtön 9 (kilenc) gólt lőttek. Akkor tudatosult bennem, hogy a németek legalább tudnak gólt lőni.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:28:10

Csöncsön, hány éves voltál?

Kaján Halász 2008.06.04. 16:42:49

Vitray-téma:
Aha, rémlik valami, köszi.

Egyébként az 1990-es VB-n jelent meg a legtöbb információ egy-egy játékosról meccs közben a képernyőn: teljes név, életkor, poszt, válogatottság száma, VB-meccsek száma, és VB-gól. Ezt azóta is hiányolom a nagy tornákról.

A döntőben a 11-es előtti szituációt nemrég néztem meg a youtube-on, szerintem meg lehetett adni. Természetesen az ezzel ellentétes véleményt is elfogadom, nem akarok ezen vitatkozni :-))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:43:02

Csöncsön, nem mondom, hogy rosszak voltak a németek azon a vébén, meghogy játékuk alapján nem érdemelték meg. De azt hozzátenném hogy az egyenes kieséses szakaszban már nem brillíroztak annyira.

Egyébként az első két meccs kilenc gólja után öt meccsen már csak hatot rúgtak. Az utsó három meccsen pedig csak hármat, egyet-egyet a cseheknek, az angoloknak és az argentínoknak, ebből kettő tizenegyes volt és az utóbbi, mint már bátorkodtam hegyomlás méretű kamu. Arról nem is beszélve, hogy ezek közül egyik mecsen sem voltak egyértelműen jobbak.

A döntőt iszonyú nagy csalásként éltem meg, őszinte gyermeki lélekkel, nehéz viselni az ilyen igazságtalan bírói döntéseket. Jellemző, hogy mexikói nem vezetett többet nemzetközi meccset. Szerencsére '96-os német győzelem óta nem ért ilyen hatalmas trauma fociügyben.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:44:42

Kiváncsi vagyok, hogy hány éves korodra emlékszel ilyen pontosan vissza 18 évnyi távolságból.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:47:02

Összesen 15 gólt lőttek a németek, az argentinok meg 5-öt! Az olaszok 10-et, az angolok 8-at.

A németek azon a vébén kiemelkedtek a mezőnyből. Más kérdés, hogy ezt soha nem könnyű realizálni. Ritka a 2002-es hasonló diadalmenet a győztestől.

Kaján Halász 2008.06.04. 16:50:47

"Micsoda dráma! Lecserélik Burruchagát, akinek nincs élő szerződése."

Ez nagyo jó!!! :-DDDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:51:51

Kilenc éves voltam.

(Most azon gondolkodom, hogy ez első vébének fiatal vagy idős kor-e. Azt hiszem, átlagos. Az embert kb. ennyi idősen kezdi izgatni a foci. Meg a politika. (Főleg, ha közben rendszerváltás is van.))
:-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:52:08

Vazeg Kaján labda volt, aztán Völler homorított egy frappánsat.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.04. 16:53:44

Kaján Halász:

A Knézy Jenő Emléktornán itt nagy nosztalgiázás folyt a riporteri aranyköpéseket illetően. Na, ott aztán lehetett röhögni rendesen. (Érdemes visszaolvasni.)
;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 16:57:15

Én nyolc voltam a '86-os alatt, úgyhogy kábé rendben van ;), bár '84-es Eb-ről már vannak képeim, csak akkor le kellett feküdni az esti meccsek előtt és ezalól csak döntőre kaptunk felmentést.

Kaján Halász 2008.06.04. 17:06:31

OK, POPP, most megnéztem még egyszer csakazértis, tényleg eldobta magát Völler, nálad a pont. Comment visszavonva.

danesdzsu2 2008.06.04. 17:37:06

popp:

akkor lemaradtál a dán-spanyol 11-espárbajról, meg a 82-es francia-németről. Stielike zokogása kezdőkörben, meg Schumacher finom kijövetele a kapuból legendásak....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 17:40:46

De azóta pótoltam, hála vébékről szóló tévé-sorozatoknak és könyveknek, meg Eurosport legendás vébé meccseket megismétlő sorozatának.

paya 2008.06.04. 21:14:57

hehe, ez sem rossz, de megy ez élesben tét nélkül a www.tippjatek.hu-n :)

tb 2008.06.04. 21:28:06

Popp: "azt a döntőt a mexikói Codesal Mendez nyerte meg az NSZK-nak, nem elég, hogy dumálásért kiállított két argentínt"

popp, szerintem rosszul emlékszel, nem dumálásért állították ki egyiküket sem
Monzon:
youtube.com/watch?v=aMSW7ZKBah0&feature=related
DEzotti:
youtube.com/watch?v=8rezGZzrqJI&feature=related


ami a 11est illeti, mondjuk, hogy adtak meg ilyenért nagyon sok tizenegyest, de bárhogyis van, az argentinoknak simán ki kellett volna esni már a csoportmeccsek alatt, úgyhogy a játékvezetésre egy kurva szót nem szólhatnak, emlékezz vissza a szovjetek elleni meccsre, Maradona jó szokásához híven, kézzel ért a labdához, ezúttal a saját kapuja előtt hárított, ha észre (akarja?) veszi a bíró akkor 11es a ruszkiknak és piros Diegonak, kötve hiszem, hogy akkor nyernek, ráadásul ugyanazon a meccsen volt egy érdekes góljuk, amikor Troglio vetődött rá egy labdára kézzel, amit szintén nem fújt le a bíró, abból lett a 2. argentin gól...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.04. 22:10:47

Monzoné egy rosszütemű becsúszás volt jogos kiállítással. De másodiknál nem adtam volna pirosat Dezottinak, sokal inkább egy Oscart Kohlernek. De hogy egy csapatkapitány ilyen feszült szituba dumáért kap egy sárgát az már sok, erre emlékezhettem.

Egyébként emlékszem ezekre az esetekre és Argentína valóban szarul játszott az a vb-n, de ez azért nem menti a mexikói sporit.

kroos 2008.06.05. 08:07:50

Cak 2-szer történt meg hogy 1 játékos vb-t nyert csapatának.1962-Garincha-1986 Maradona.
3-szor nem fordulhatott elö.Az a német csapat amugy is nagyon erös volt.

kardinálispinty 2008.06.05. 11:55:07

Kaján. Ha jól értem, a 90-es VB-t Vitray vezette? akkor lehet, hogy ezért voltak még kiírva az adatok:) Vitray 3 percenként egy szó stílusa mellett szükség volt rá. Ma ugyanezt megkapod a riportertől:)

the real 2008.06.05. 16:54:18

sportgeza.hu/futball/2008/eb/elore_megmondjuk_ki_nyeri_az_eb-t/

Ez az anyaoldalról. Enyhén erőltetett. Miért nem bízzák rátok az ilyet?

Azazello007 2008.06.05. 17:50:07

Sportgeza.hu-n van ennél cifrább is:

Az EB-n szereplő stadionok lájtos fikázása után a Szerző végső konklúziója a következő: "ha 2002-ben fordított a sorrend, Magyarország ÍGY biztosan meg tudta volna oldani Eb-rendezést." (kiemelés tőlem)

Hmm...savanyú a szőlő?

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.05. 21:06:11

skócia meg bejelentkezett 2012re mert ukrnék biztos nem bírják a tempót...

...hol van a szőke szikla, hogy most küldje a pályázatunkat, bőrkötésben....szemétláda!
süti beállítások módosítása