Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga szezonösszefoglaló - I. rész

2008.05.27. 12:30 heinrich

Véget ért a Bundesliga szezon, ideje számot vetnünk az évvel. Azzal a bajnoki évvel, ami immár a tizennyolcadik éve zsinórban a leggólgazdagabb Európában, a valamire való ligák közül idén is a német bajnokság gólvágói vitték a prímet 2.81-es átlaggal (La Liga 2.69, PL 2.64, Serie A 2.55) – és valóban ők vitték, hiszen a gólok 50.3% csatárok szerezték. Nem csoda, hiszen még olyan, a mezőny alján porosodó gárdáknak is vannak klasszis csatáraik, mint a Hertha (Raffael), vagy a BVB (Petric), míg a Werdernél vagy a Bayernnél több is akad. Egy másik, szintén masszív hagyománnyal viszont rútul leszámolt a Bayern. Az elmúlt tizenhat év felében csak az utolsó forduló döntötte el a salátástál sorsát – idén a Werder csak féltávig bírta az erőltetett menetet, de tavaszal elhasaltak, a bajorok tempója nem nekik való. Ne hallgassuk el, hogy a Bundesliga 65 játékossal képviselteti magát az EB-n, míg a rendszerint mélytorokra vett olaszok 38, a spanyolok meg 43. A PL 44 tagot szállít, ám ők az angol válogatott nélkül...

1. Bayern München
Tartjuk magunkat a külön poszthoz a bajnok idényéről, úgy járja.

2. Werder Bremen
Két dolog gátolja a Brémát, hogy európai tényező legyen: rendszerint meghalnak a gyönyörben (namég egy passz), és évről-évre módszeresen kilopják a szemüket, elsősorban ugye Rudi Assauer (Ailton, Krstajic, Rost, Reck, Ernst), no meg persze a Bayern (Klose, Basler, Borowski, Herzog). A Bréma mindig is szerethető focit játszott, Németországban ’mindenki második csapata’. A valódi drukkerek nagy sajnálatára azonban ez a bajnokságban is igaz, immár öt éve végeznek zsinórban a dobogón, de nyerni csak 2004-ben sikerült. A mostani keret sorsa leginkább Diego kezében van, aki vastagon nyerte a Bundesliga kanadai táblázatát és persze többen is tágra zárt szemekkel nyitott bukszával ácsingóznak a brazil zseni után – ha még egy évet marad, már az is csoda lesz.

Kicsit nehezen lendültek bele a szezonba, tíz fordulóra volt szükség, hogy dobogóra küzdjék magukat, és egy szezonvégi csuklástól eltekintve ott is cövekeltek végig – tisztes látótávolságban a bajorok mögött, de tulajdonképpen egy pillanatig nem tudták kiélezetté tenni a bajnokságot. A nagy derbikkel nem szokott gond lenni, a HSV-t és a Leverkusen-t is oda-vissza megütötték, de amíg a Bochum, vagy a Wolfsburg ellen egy pontot fognak... A bajnokság márciusban ment el, mikor a Stuttgart-tól kapott hatost további három meccsen heverték ki és egy kiváló ikszet fogtak egész hónapban – a Bielefeld ellen.

3. Schalke 04
Ahhoz képest, hogy az ötödik helyen álltak legtöbbször, a szezon vége az övék volt. A hullámvasút lefelé szálló ága mindig rövidebb volt, mint az azt követő felemelkedés, a legnagyobb mélypontot akkor élték meg, mikor nyolc veretlen forduló után hirtelen megborultak Hajnalék ellen.

Slomka: mi speciel nem szerettük, mert egyrészt gyávább volt, mint Sir Robin, másrészt annyira volt kreatív, mint egy kredenc. Ok, nagyjából a kapott anyaggal dolgozott, de meg sem próbálkozott valami újjal, kivéve a csúfos emlékű Werder meccsen, pedig nem volt az rossz elképzelés. A BL-ben klubtörténelmet írtak a nyolc közé jutással, de még ez sem mentette meg az elnökség által rendszeresen fúrt Slomka farát. Mi úgy látjuk, hogy a kitűzött célok köszönőviszonyban sincsenek a kerettel, a felállás & szisztéma dögugyanaz minden meccsen, pedig a 4-4-2 nem is igazán fekszik a keretnek,  a csatár-front meg akkor lenne jó, ha Kurányi lenne a megbízható csere a hetvenedik percben, nem pedig a csapat üdvöskéje.

A Gazprom építette szép új világ eléggé utópisztikusan hat, de ne feledjük el, hogy a Schalke 04 világszinten a tíz legnagyobb klub között van, és a 3-5 éven belül elkerülhetetlenül bekövetkező Bundesliga felemelkedés (melyről szintén külön poszttal készülünk) egyik nagy nyertese lehet - immár Fred Rutten-nel a padon.

4. Hamburger SV
A döntetlenkirály. Pedig eleinte mi is elhittük, hogy hejjdejó ez a Hamburg, meg dejó ez a van der Vaart, aztán rá kellett döbbennünk, hogy a HSV kockább a kockánál. Raphael Königstein-t tudjuk idézni: csupán annyi a baj, hogy Steevens cleen-sheet fetisiszta, ám a nulla gyakran az egyenlet rossz oldalán szerepel – az utolsó nyolc meccsen hatszor bizonyult impotensnek a HSV, le is csúsztak a BL-ről alaposan.

Huub egyébként a kiesőzónában vette át a csapatot, hogy aztán kétszer is az UEFA-ba vezesse őket – nem kis bravúr. Bernd Hoffmann eképp méltatta a búcsúzú mestert: Huub Steevens nemcsak a klub aranyoldalaira, de a szívünkbe is örökre beírta a nevét.

Utódja az a Martin Jol lesz, aki a Tottenham-et kétszer is a négy nagy mögé vitte a bajnokságban, de aztán kifogyott belőle a szufla. Jol abból a szempontból kézenfekvő választás, hogy remekül beszél németül, gyerekkora nyarait sokszor töltötte Észak-Németországban, ismeri a környéket, az emberek mentalitását, sőt, egy szezon erejéig a Bundesligába is belekóstolt a Bayern színeiben. Martin Jol csapatai rendszerint támadó szellemben játszanak, talán a HSV kockát is sikerül legömbölyítenie

5. Wolfsburg
Egy talicska aprómajommal új játékossal vágtak neki a farkasok az évadnak, Magath-ot kinevezték Sturbanführernek és becélozták Európát – mi meg nagyokat röhögtünk rajtuk. A taktika a szokásos: vegyél egy technikás irányító-félét, építs köré csapatot, ne felejtkezz meg egy darab jó csatár beszerzéséről sem. Az őszi bukdácsolás után elcsapták a bűnbaknak kikiáltott Simon Jentzsch-et, meghirdették a Nagy tavaszi hadjáratot, és tökéletesen használták ki a többiek töketlenkedését, amikor kellett akkor mákoltak kicsit – ezzel a szezonnal talán ők a Bundesliga legelégedettebb csapata.

6. Stuttgart
Ehh. Írhatnánk szépet-jót, hogy üde sváb színfolt, meg támadójáték, mégsem tesszük. Nem tesszük, mert ez a keret még egy betliző Bastürk-Marica párossal is többre hivatott, de Meira is gyalázatos idényt tudhat maga mögött. Csapatnyi úrifiú, méginkább nyegle ficsúr. Ha épp kedvük van, nem gond hármat rúgni a Bayern-nek, vagy hatot a Brémának, de egy döntetlenért megharcolni, esetleg vesztett állásból fordítani, az mán büdös. A szezonban elért négy döntetlen és nullás gólarány igencsak beszédes. Isteni csoda lesz, ha Gomezt meg tudják tartani jövőre, ugyanakkor eszetlenség lenne eladni, mert ugyan kivel tudnák pótolni a kapott pénzből…? Az Intertoto-ba mégiscsak sikerült beevickélni (grúz vagy orosz ellenfél várható; az Olimpi Rustavi - Saturn Ramenskoje duel győztese), azaz hosszú lesz a következő szezon. Köszönjék a Lúzerkúzennek, vagy saját maguknak, ahogy tetszik.

7. Leverkusen
Terített betli, jól megkontrázva Skibbe kivágásával, amivel nem feltétlenül értünk egyet, de a Werkself élére egy szenvedélyes, motivált edző kell (by Voller), akit Bruno Labbadia személyében vélnek megtalálni. Bruno, a Bundesliga tapasztalt kurtizánja. Játszott a fél ligában, ismeri a másodosztály szeleit is, ő az egyetlen játékos, aki mindkét ligában legalább száz gólig jutott. Edzőként csaknem két osztélyt lépett a Darmstadt-tal, a tavalyi szezonban sokáig tűzközelben tartotta a Greuther Fürth gárdáját. 

Az mondjuk szentigaz, hogy a Leverkusen évek óta kipurcan a szezon végére, különösen az UEFA kupában, de ennél komolyabb eredményekett illúziórikus lenne elvárni. Szimpatikus csapat a ‘kusen, mindenféle csinnadratta meg szex-botrány nélkül, tele fiatallal – ez meg is látszik a teljesítményükön, egyelőre elég kajlák. Jövőre a rutin-méter tovább csökken, hiszen befejezi Carsten Ramelow, aki Ulf Kirsten után a második játékos, aki teljesíteni tudta a Tiszteletbeli Csk címének összes kritériumát (legalább 300 meccs Leverkusen mezben, 10 év a klubnál, minimum 100 rendbeli csk. szalag, és a klubhoz méltó személyiség).

Az évadértékelés első felét a szezonválogatottal zárjuk, mely nálunk így áll fel.

Adler – Rafinha, Demichelis, Eggimann, Magnin – Rolfes, Diego, Ribéry - Sestak,  Toni, Gomez

136 komment

Címkék: német beszámoló bundesliga h válogatott szuperválogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr69489769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2008.05.27. 12:40:51

NA VÉGRE!!!!!!!!!!

kroos 2008.05.27. 12:44:48

Kahn-Castro-Demechelis-Lucio-Westermann
Ribery-Diego-Rolfes-Rafael van der V
Toni-Gomez

kroos 2008.05.27. 12:48:01

A stuttgart Gólarány a durva 57-57 meghogy a dortmund kapta a legtöbb gól 62_ugy tünik a Wörns R.Kovac tengely nem jött be,meg Rukavina posztja sincs meg.Amedick teljesitménye viszont stabil.

balu11 2008.05.27. 13:10:39

úgy látszik, mégsem hajlik minden szentnek maga felé a keze - a bundásliga.déé berakta Hajnalt a szezonmansaftba...

félreértés ne essék, becsülendő ez az objektivitás.

esetleg az álomkispadra? :)

2008.05.27. 13:12:16

Viszont kiváncsi vagyok, hogy a mainzi sikerkovács Kloppo mire megy majd a Dortmunddal.

kroos 2008.05.27. 13:14:57

a védelmük még ennél is gyengébb lesz mert Hummels-t visszarendeli a Bayern.:DD

kroos 2008.05.27. 13:23:49

jaj jaj 3 centrális ék + egy szélsö+egy irányitó az év csapatában....ez igy nem jó....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 13:30:14

"Ne hallgassuk el, hogy a Bundesliga 65 játékossal képviselteti magát az EB-n, míg a rendszerint mélytorokra vett olaszok 38, a spanyolok meg 43. A PL 44 tagot szállít, ám ők az angol válogatott nélkül..." - ez kétségtelenül jó fényt vett a Bundesligában és nyugodtan büszkék lehetnek rá a németek, sőt én is kiemelném ha a fritzek hátsóját akarnám illeteni nyelvemmel (broáf). Még akkor is ha feltételezésem szerint Copa Americara meg a spanyol bajnokságból mennek a legtöbben. Úgy értem, hogy ha azt néznénk, hogy a vébére hányan utaznak egy-egy bajnokságból akkor más és talán reálisabb számokat kapnánk.

Az olasz bajnokság pedig a világbajnok futballjának erejét mutatja, abban bajnokságban focizó arcok 73%-a még mindig olasz és tuti, hogy egy olasz B válogatott is sikeresen venné a selejtezőket ;).

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 13:32:13

Azt nem mondom, hogy az év csapata ütőképes lenne egy ilyen felállásban, de a posztonkénti legjobbakat próbáltam betenni, természetesen a támadó futball szellemében.

Az ilyen összeállításokat nem nagyon lehet komolyan venni, most például én sem kötök bele abba, hogy Westermann-t benyomtad balbunkóba, meg hogy Lucio szezonja siralmas volt. Jajjj, mégis. :))

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 13:41:18

Ja, és az év edzője feltétlenül Prasnikar!!!!!

kroos 2008.05.27. 13:41:33

Lehet,de az én csapatom hasonlit egy csapatra.Lucio-val elfogult vagyok,Westermann-t meg mindegy hová teszem akkor is jó.

kroos 2008.05.27. 13:42:28

Popp te most az EB-t hasonlitod össze a Copa-val?

kroos 2008.05.27. 13:46:34

Eggimann+ Hajnal Tomi beadásaiból él

mickeyknox 2008.05.27. 14:05:25

'Adler – Rafinha, Demichelis, Eggimann, Magnin – Rolfes, Diego, Ribéry - Sestak, Toni, Gomez'

bazz, mire menne ez a társaság a többi nagy bajnokság szezonválogatottja ellen? hih

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 14:11:23

Kikapnánk 5-4-re :DD esetleg nem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 14:12:21

Olvasd el mégegyszer, első mondatomat ezzel a módosítással vedd figyelembe Bundesligában=Bundesligára.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 14:20:33

Sestakot kellene lecserélni egy középpályásra, és akkor máris emlékeztetne egy normális csapatra - de őt mindenképp be akartam zsúfolni. Én is lehetek elfogult, nem? ;)

ktn 2008.05.27. 14:29:24

Sestak rulez, de:

"A mostani keret sorsa leginkább Diego kezében van, aki vastagon nyerte a Bundesliga kanadai táblázatát"

emlékeim, és ami ennél sokkal fontosabb, a Kicker szerint sem: Toni-Diego 31-24, vastagon.

asszisztok, na igen, abban ő az első 11-gyel.

kroos 2008.05.27. 14:30:55

Ok.Sestak replace for hicelsperger

deal?

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 14:38:08

Hitzl? Hmmm. Nagyon hiányolom belőle, hogy nem vezér ebben a Stuttgartban, ő is beleszarik a meccsekbe, ahelyett, hogy kiosztana pár tockos, meg küldene pár balos rakettát.

Mondhatnám, hogy akár Barnettának is jobb szezonja volt, de nem mondom. :)

Upsz, igen, Toniról maximálisan elfelejtkeztem, elnézést.

kroos 2008.05.27. 14:40:59

Barnettáról annyit hogy ebben az idényben 476 km-rel ö futotta a legtöbbet.(a felét sprintben),Hitzl pedig bizonyit majd neked is az EB-én Heinrich.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 14:47:58

Hitzl pedig bizonyit majd neked is az EB-én Heinrich. - vigyázz abból a csoportból a lengyelek és a horvátok jutnak tovább ;).

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.27. 14:50:38

barnetta

olyan nincs, hogy egy focista mozgásának 50%-a sprint legyen. 10%, kb.

kroos 2008.05.27. 14:55:01

Popp,a horvátokban én is biztos vagyok már vettem is egy krancsar mezt.
bedobásnál...:eddig én is ezt hittem.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.05.27. 15:08:26

teljesen off, de német focival foglalkozó posztban irjuk mán le helyesen, hogy Sturmbannführer..... eh. bocsi

Asidotus 2008.05.27. 15:09:05

Egyszer megnéznék egy bajnokságok közti fordulót. Mikor például az olasz és a spanyol bajnokság megmérkőzik egymással, első az elsővel, ötödik az ötödikkel, utolsó az utolsóval, stb. oda-visszavágó alapon, melyik lig szerez többb pontot. Mondjuk augusztus végén, és lehetne tétje egy-egy BL vagy Uefa -kupás indulás hely.

Asidotus 2008.05.27. 15:12:02

Heinrich!
A Schalke milyen alapon van az első tízben?
Ez érdekelne, biztos úgy van, csak kíváncsi vagyok rá.
Most, hogy a Zenit Európa egyik csúcsán trónol, nem vagyok benne biztos, hogy a Gazprom oly borzalmasan sok pénzt tesz majd bele. Remélem tévedek, mert erős német bajnokságra, erős német csapatokra Európának szüksége van, az egyszem Bayern München ehhez kevés.

kroos 2008.05.27. 15:16:27

,,bajnokságok közti fordulót." van ilyen ugyhivják uefa kupa+bajnokok ligája.A schalke szerintem is a 10-ben van mert sok jó játékosa van+olyanok akik mék most robbannak majd be,pl Grosmuller Rakitic....és bánhatját hogy Özil-t eladják mert ö az uj Sahin...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.27. 15:16:46

a kieső Zaragozát szívesen összeereszteném bármelyik másik kieső csapattal:)

kroos 2008.05.27. 15:17:18

Én is a Nürberg-et...

sempreLippi 2008.05.27. 15:40:59

"Ne hallgassuk el, hogy a Bundesliga 65 játékossal képviselteti magát az EB-n, míg a rendszerint mélytorokra vett olaszok 38, a spanyolok meg 43. A PL 44 tagot szállít, ám ők az angol válogatott nélkül..."

kérdezném, mert nem értem, hogy ez mégis mit jelent? mit ne "hallgassunk el"?

kroos 2008.05.27. 15:48:29

Azt hogy habár nem a Bundesligaban játszanak a legnagyobb sztárok de itt van a legtöbb olyan focista aki megöt egy bizonyos szintet.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 15:52:57

De azt is jelentheti, hogy egyre kevesebb a német a bajnokságban és azt is EB-re az átlagosnál több Bundesliga beszállító ország jutott ki: Lengyelország, Csehország, Horvátország, Ausztria, Svájc! Ehhez még hozzávehetjük a Bayern sztárjait is.

kroos 2008.05.27. 15:54:18

Szerintem ezek a játékosok jobbak mint pl a spnayolbajnokság braziljai..

kroos 2008.05.27. 16:06:18

popp tudom kivagy roma+német foci te vagy Rudi Völler!!!!!!!!!!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 16:22:41

"Egyszer megnéznék egy bajnokságok közti fordulót. Mikor például az olasz és a spanyol bajnokság megmérkőzik egymással, első az elsővel, ötödik az ötödikkel, utolsó az utolsóval, stb. oda-visszavágó alapon, melyik lig szerez többb pontot. Mondjuk augusztus végén, és lehetne tétje egy-egy BL vagy Uefa -kupás indulás hely." (Nűnű)

Van egy olyan sejtésem, hogy egy ilyen fordulóból elég jól jönnének ki a spanyol csapatok, tekintve, hogy ott van a legkisebb különbség az első és az utolsó között, magyarán: az a legkiegyensúlyozottabb pontvadászat.

Szó se róla, a német is kiegyensúlyozott, csak egy alacsonyabb szinten.

(Egyébiránt a spanyol bajnokságban van a topligák közül a legkevesebb légiós.)

Ami az idei Bundesligát illeti: mivel a Bréma hamar kiesett a versenyből, elég unalmas szezon volt. Előre látható volt, hogy csak a Weser-partiak állíthatják meg a Bayernt, amely így ellenfél nélkül simán nyert.

Amúgy szerintem pont ez az ellenfél nélküliség ütött vissza rájuk az UEFA-kupában.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 16:42:00

Barnetta, csak annyi, hogy mikor megszerettem a focit, akkor az olasz és a német bajnokság voltak a legjobbak, ráadásul akkoriban igazolt nagy kedvencem Détári a Bundesligába, úgyhogy vadásztam hírekre meg a meccs összefoglalókra. Egyébként a német válogatottat már akkor sem szterettem. De az Eintrachtot egy évig igen.
Rudi Völlernek meg valóban jó pont, hogy Romanista, mondjuk edzőként csúnyán megbukott nálunk. De tavaly baráti gesztus volt Juant jóval értéken alul átpasszolni.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.27. 16:49:32

egyébként a légiósok helyzete a spanyol bajnokságban poszt megírása igen időszerű manapság, ugyanis én úgy látom, hogy a következő évek a spanyol játékosok kirajzásáról fognak szólni. Régebben azért a spanyolok nem igazán mentek külföldre, míg manapság azért már igen, s még edzőket is exportálnak. Most van az az időszak, amikor ez segíthet is az országuk labdarúgásán.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 16:53:46

Vagy csak jobban fizetnek az angol nagyok!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 16:57:22

pancho_sanza:

Tudtommal kábé tíz éve kezdtek a spanyolok vadul utánpótlást nevelni, elkezdték sorra megnyerni az ifiebéket, és ma már tényleg elmondható, hogy Spanyolhonban folyik a legszínvonalasabb focistanevelés Európában. Reményeim szerint csak idő kérdése, hogy mindez a válogatottjuk teljesítményén is meglátsszon.

delp 2008.05.27. 17:26:51

hogy ki hány játékossal képviselteti magát az EB-n az részben a légiósok számától és minőségétől, részben pedig azok nemzetiségétől függ. Az olaszoknál kevesebb a légiós, és köztük is sok a délamerikai, akik csak esetenként játszanak EB- (Camoranesi). MOndjuk kiváncsi lennék, hogy az inter, a milan, vagy a róma délamerikai kontingenséért hány eb-n szereplő bundesliga játékost lehetne venni.
Kaká, Pato, Juan, Mancini, Cicinho, Taddei, Cordoba, Zanetti, Cruz, Crespo, Cambiasso stb.

petrov144 2008.05.27. 18:20:47

Szerintem a sok légiós ellenére,még ha eb-szereplők is, folyamatosan gyengült a német liga az utóbbi években. Egy mai "sztárfocista" nem nagyon gondol a Bundesligára, ha átigazolásokról van szó. Kivétel csak a Bayern, de náluk is ritkaságszámba ment a tavalyi nagybevásárlás, főleg hogy bl nélküli idényben

Eljutottam oda, h olasz bajnokságban sokkal több látványos meccs volt, szép gólok megoldások, itt meg sok szenvedés, legrosszabb a Schalke

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.05.27. 18:47:50

"Ne hallgassuk el, hogy a Bundesliga 65 játékossal képviselteti magát az EB-n, míg a rendszerint mélytorokra vett olaszok 38, a spanyolok meg 43. A PL 44 tagot szállít, ám ők az angol válogatott nélkül..."

egy bundesligás tag számára ezek igazán szívet melengető szavak ;))..ez szép volt

"..a 3-5 éven belül elkerülhetetlenül bekövetkező Bundesliga felemelkedés.."

na ilyet én is szoktam álmodni :) kíváncsian várom az erről szóló poasztodat, mint a hogy a Bayernest is.... én már megénekeltem a sajátomat :]

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.27. 19:41:19

Eddig erről szólt a dolog, hogy jobban fizetnek a nagyok, de most felnőtt egy olyan generáció például Madridban amelyik túl jó a spanyol kis- és középcsapatokhoz viszont nem igazán fér be a Madridba.
A szerencsésebbek el tudnak menni játszani a Villarrealba, de például Negredo, Granero, De la Red, Mata előbb-utóbb a Tottenhamnál, Newcastlenél vagy hasonló csapatoknál fog kikötni, mert ott egyelőre többet tud keresni, mint az Almeríában, vagy a Getafeban és európai kupa helyett legalább az FA kupában megmérettetheti magát.

Lojzi_ 2008.05.27. 20:19:25

A válogatottak száma nem feltétlenül mérvadó, de azért árnyalja a képet. (Azoknál, akik szerint a Bundesliga a noname játékosok és csapatok bajnoksága)
Ha a 10 legjobb európai játékost kell kiválasztani, akkor nem biztos, hogy csak EB résztvevők kerülnek a csapatba, és az sem biztos, hogy kettőnél több lesz Bundesliga játékos.
Azt azért mindenképpen mutatja a szám, hogy a Bundesliga igenis vonzó célpont azoknak a játékosoknak, akik ugyan nem sportszergyártók reklámarcai, de a közvetlen élvonalhoz tartoznak és egy erős bajnokságban a nemzeti mester szemei előtt akarnak futballozni.
A számokat én az előző EB adataival vetném össze, abból talán látszana némi tendencia. Nem lepődnék meg, ha a Bundesliga megtöbbszörözte volna a résztvevőit négy év alatt. De nem akkarok nagyon a beigért Heinrich-poszt elé szaladni. Az én személyes alapvetésem az, hogy ahol van nagy számú pénzes néző, ott előbb-utóbb lesz nagyszámú pénzes szponzor és hírdető, nagyszámú pénzes klub, nagyszámú válogatott labdarúgó és izgalmas, erős bajnokság. A Kirch botrány megroppantotta ugyan ezt a fantasztikus pontvadászatot, de ennek a hatásai lassan eltűnnek és a német csapatok újra ott lesznek ahová valók, Európa közvetlen élvonalában. Előbb a Bayern, majd a Schalke, a Hamburg, a Bremen és a Dortmund. Utánna jöhetnek a "kiscsapatok" bravúrjai. Mint a 90-es években a Kirch-csőd előtt.

Lojzi_ 2008.05.27. 20:47:16

A másik dolog, ami eszembe jutott a posztról az az élcsapatok néha megmagyarázhatatlan eredményei.

Mármint az, hogy biztos, hogy meglepő-e, a Bayern simán kikap a Cottbustól, a Werder a Dortmundtól, vagy a Schalke otthon a Karlsruhétól?
Talán abban is változott idén a Bundesliga, hogy nem lehet sehonnan könnyű 3 ponttal távozni. Igenis még a Bayern világsztárjainak is a sárban kell csúszni és körömszakadtukig védekezni egy izzadtságszagú győzelemért a sima kieső Rostock otthonában. Ha nem hajlandóak alázattal küzdeni, akkor nem is lesz 3 pont.

Quentin Montargis-ból 2008.05.27. 23:04:29

heinrich,

Ha már támadó szellemű csapatot szeretnél, ne az atomtuskó, a veszekedéseken kívül semmit sem csináló Magnint tedd balbekknek, hanem az idény egyik felfedezettjét, a Wolfsburgban 6(!!) gólt elért Schäfert. A golfswagen ugye sokkal emészthetőbb szezont nyomott le a tavalyi bajnoknál, ez is szempont.

Sesták tényleg jó volt, de inkább egy "szezon felfedezettjei" válogatotba tenném, semmint az idényébe. Ha már középpályást keresel, a számomra várakozáson felülit nyújtó Zé Roberto-t javasolnám, így megmaradna nagyjából az egyensúly.

Adler - Rafinha, Demichelis, Bordon, Schäfer - Ribery, Rolfes, Zé Roberto, Diego - Gomez, Toni.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 02:00:34

Magnin egyedül verte a Bayernt, de a szezon többi meccsén is kiemelkedően játszott - szerintem.

Ezzel a VfB-vel nemhogy veszekedni kell, hanem ütni-vágni, mint a lovat :)

kroos 2008.05.28. 07:57:57

Akkor Magnin.akik jobbak nála :Lahm,Boka,Westermann,Pander,Dede,Schafer,Schulz,és idevehetjük még Autubát meg Sorint is.De ez nem a Magnin kritikája.

drani 2008.05.28. 08:41:47

OFF: hogyan mérik egy meccsen, hogy az adott játékos mennyit futott?
A gyaloglás is beleszámít?

kroos 2008.05.28. 08:55:28

Barnetta-val kapcsolatban ez tudományos tény.Én magam mértem.

kroos 2008.05.28. 09:13:03

egyébként lépésszámláló ....val

Quentin Montargis-ból 2008.05.28. 09:59:25

Mekkora állat vagyok, Westermann...Hogy feljtettem ki?! Természetesen ő kerül be Bordon helyére.

Quentin Montargis-ból 2008.05.28. 10:04:36

Na, akkor Magnin :)

27 meccsen egy gólpasszt adott, átlaga 3.71 a Kicker osztályzatai alapján, amivel nincs benne a védők között az első 25-ben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 10:06:00

bornírtság lenne Jansent kihagyni a "Magnin-nél jobbak" című műsor főszereplői gárdájából

szferi 2008.05.28. 10:27:47

Sziasztok!

OFF: EB beharangozókkal készültök? Jó lenne, már csak a vita kedvéért :)

kroos 2008.05.28. 11:09:09

Azért ne vezessük le azt hogymennyire szar Magnin,inkább a bundesliga ennyire jól áll balhátvédekben.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 12:22:05

és balfaszokban?- ezt nem hagyhattam ki, bocs!

kroos 2008.05.28. 12:24:32

Semmi baj.de te ebben a témában rendlivül autentukis lehetsz,hiszen kb 54 ember játszott idél balbekket a romaban.

kroos 2008.05.28. 12:31:39

1 mondatban 13 helyesirási hiba gratu...barnetta.

r_magpie 2008.05.28. 12:33:41

nálam Spycher is jobb Magnin-nél:)

és nagyon remélem, hogy Kloppo (és Tomi) gatyába rázza a Dortmundot!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 12:33:48

Szerintem Tonetto elég jó balhátvéd és Spalletti helyében a portugál U21-es válogatott Antunest is gyakrabban játszattam volna (Magninnál mindaketten jobbak ;) - ők a két igazi balbekk, de persze játszott ott Cassetti, Cicinho és a tökéletes helyettes Panucci is. De ahogy hozzászólásaidból leveszem te is szimpatizálsz a Romával, vagy tévednék? Ha nem, akkor máshonnan csípkedjél ;).

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 12:38:46

Ezek alapján a Bundesliga egy igazi balhátvéd paradicsom - az már csak a tizenkét év óta megcsappant érdeklődésemet jelzi, hogy ezeknek a szuper ballábaknak a felét nem is ismerem. De örömmel látom, hogy még a Pál utcáról is sikerült összeszedni egy remek ballábat. Boka hol játszik egyébként?

kroos 2008.05.28. 12:53:57

Popp ha ennyire vagy képben akkor hitelét veszitik a bundesligás hozzászólásaid.Egyébként nem tévedsz.Boka a vb-én is csapata egyik legjobbja volt.Házifeladat popp-nak:melyk is az a csapat??????

kroos 2008.05.28. 12:58:38

Sokminden minösitheti amugy a bundeslig-át de a te megcsappant érdeklődésed semmiképp sem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 13:01:55

Mostanában az olasz bajnokságban vagyok legjobban elmélyedve, a német bajnokságból a nemzetközi kupákban szereplő csapatokat ismerem többé-kevésbé. Ahhoz hogy kommenteljek ide azért nem muszáj Bokát ismernem, de általában is csipkeleődni járok ezekbe a postokba. Úgyhogy eredményt mindenképp ideszúrnék: Németország-Fehéroroszország 2-2! Nem kéne nyugdíjba küldeni Lehmant is?

kroos 2008.05.28. 13:03:06

Nem is olyan rég mi meg az olaszokat vertük...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 13:11:00

Ja, hogy ez ugyanaz a Boka, a Pál utcai vezér elefántcsontparti névrokona, Arthur. A srácot támadószellemű játéka miatt az afrikai Roberto Carlosnak is nevezik! Átmentem?

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 13:11:12

konklúzió: nem kéne nyugdíjba küldeni Buffont?

(egy halk brávó azért elhagyta ajkaimat a barátságos meccs eredményéből történő végkövetkeztetés miatt, címzettje ki más lehetne, mint popp.)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 13:14:26

kis kiegészítés ehhez: ezt a fasz Lehmannt máshova is el kéne küldeni, nem csak nyugdíjba, de nyilvánvalóan nem egy nagy torna előtti, egyik utolsó barátságos meccs miatt.

kroos 2008.05.28. 13:20:10

kér hogy beütötted a gugliba....

kroos 2008.05.28. 13:20:46

vagyis kár,nem kér

kroos 2008.05.28. 13:44:41

,,Az őszi bukdácsolás után elcsapták a bűnbaknak kikiáltott Simon Jentzsch-et," ehhez az is kellet hogy kiderüljön hogy Benaglio egy állat.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.05.28. 13:52:58

Szegény Jentzsch mélyre süllyedt... egy időben ő volt a hivatalosan kikiáltott Kahn-utód, aztán eligazolt Wolfsburgba és eltűnt a süllyesztőben. Emlékének egy másodperces néma tisztelgéssel adózunk
...
ennyi elég is lesz.

mickeyknox 2008.05.28. 13:53:37

az indexen elég 'furcsa' cikk jelent meg inzaghi-ról. én se szeretem, de olyat állítani, hogy nem nagy futballista....bazz, ügyes voltál, joó gabi...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 13:54:39

Ha olvastad a magyar válogatottas kommentjeimet, akkor vágod mennyire veszem komolyan a barátságosokat, csak jól esett ez a 2-2 lelkemnek semmi több. Azt meg nem a 2-2 miatt kérdeztem, hogy nem kéne-e Lehmant nyugdíjba küldeni, de azt te se vitadhatod, hogy mutatós lepkét rakott el a gyűjteményébe tegnap.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 13:56:16

Mire való a gugli? De ha hiszed, ha nem egyébként is tudtam, hogy elefántcsontparti.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 14:15:27

Az milyen már, hogy Wolfsburg két olasz világbajnokot igazolt a Palermotól Barzaglit és Zaccardot! Tényleg erősödik a Bundesliga!

kroos 2008.05.28. 14:17:48

Igen erösödik de nem ezektöl.

kroos 2008.05.28. 14:27:55

Heinrich amugy Egimann a svájci keretben sincs bennek: Philipp Degen (Borussia Dortmund), Johann Djorou (Arsenal), Stéphane Grichting (Auxerre), Stephan Lichtsteiner (Lille), Patrick Müller (Lyon), Philippe Senderos (Arsenal), Christoph Spycher (Eintracht Frankfurt), Ludovic Magnin (VfB Stuttgart).

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 14:39:14

persze-persze Spycher jobb náluk.

kroos 2008.05.28. 14:46:55

Ha Boka-t nem ismered akkor ebbe most ne menjünk bele hogy ki az a Spycher.

drani 2008.05.28. 15:01:17

Hogy működik a lépésszámláló?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:06:40

Bokát ismerem;). Spycher meg úgy emlékszem svejci. Te tényleg Svájcnak drukkolsz az EB-n?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:12:43

Nem szokványos választás az tuti. Valami konkrét oka is van, kint éltél, vagy kint élsz, ilyesmi?

kroos 2008.05.28. 15:14:17

Nem, Leverkusenben élek.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:17:28

Akkor Rudi miatt a Roma, a Leverkusen miatt Barnetta, de miért éppen Svájc? Egyedül Barnetta miatt?

kroos 2008.05.28. 15:21:30

Nem. mondjuk a Sutter Ciriaco Sforza féle vonulat...

kroos 2008.05.28. 15:22:15

a roma-t meg leginkább Totti miatt,..

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:23:52

Mondjuk ők tényleg jók voltak, mármint Sutter és Sforza, de Chapuisatot meg Knuppot, Subiyatot és Türkilmazt már kevésbé bírtam.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:25:00

Na ennyit a logikusnak tűnő magyarázatomról!

kroos 2008.05.28. 15:27:10

De láttam játszani még IL principe Giannini-t is.Bruno Conti-t már sajnas nem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 15:56:27

Giannini nekem is meg volt természetesen, Conti viszont nekem sem.

r_magpie 2008.05.28. 16:02:48

Alain Sutterrel kapcsolatban nem tudom feledni ezt a képet:

www.donursulo.com/images/19.11.2005/sutter-alain.jpg

kroos 2008.05.28. 16:09:10

Pascolo ugy nézett ki mint Baji a Békéscabábol...

Titi120 2008.05.28. 16:26:02

Baji! :D
Aki Udvarácz állandó cserekapusa volt ? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 16:30:47

Naaa, Udvarácz volt Baji cserekapusa!

r_magpie 2008.05.28. 16:43:08

Pascolóról meg az az irgalmatlan nagy Wynalda-szabadrúgásgól jut az eszembe


jó ez az asszociációs játék:) bár popp nem játszhat, neki mindenről ugyanaz jut az eszébe

kroos 2008.05.28. 16:45:37

Érdekes mert nekem meg Breggy irgalmatlan szabadrugásgólja maradt meg amit Meola-nak rugott...

rexter 2008.05.28. 16:47:16

a bundesliga EB resytvevoket gondolom en naivan az is feldobja h a szomszed legelerol Svajc es Ausztria hazigazda jogan kijutott.

r_magpie 2008.05.28. 16:49:24

Bregy gólja irgalmatlan potya volt

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 16:52:23

rexter,
ez egy érdekes felvetés.

barnetta,
hány svájci megy a BuLi-ból? 5-6?

osztrák nem hiszem, h lenne, max a brémai Harnik

kroos 2008.05.28. 16:54:38

De ö nagyon jó,kár hogy a brémaba nem fér be...

kroos 2008.05.28. 16:55:52

És miért van az hogy nekem Valderamma hajáról Mc hammer nadrágja jut eszembe??????????????????

Mourinho már nem a király 2008.05.28. 18:28:58

Mc hammer nadrágja, LOL. Valahol volt szó róla nemrég :D

Amugy: EB felvezetést kérünk!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.28. 19:53:49

Ó, istenem, Pray Roland, Breggy, Sutter... :-)

Svájcnak egyébként én is drukkolni fogok egy kicsit. Már csak azért is, hogy újabbat röhöghessek a nagy magyarországi futballszakértőkön, akiknek a fejében föl sem merült, hogy ők a hazai EB-n akár még a csoportjukból is továbbjuthatnak...

Titi120 2008.05.28. 20:45:48

Baji volt a pados, erről nem nyitok vitát, Pásztor Jóska Csabájából perfekt vagyok. :D

Belvon Attila, a Viharsarok Maradonája. :))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 20:50:59

Na és akkor mit mondjunk Szarvas Janiról vagy Kulcsár Sanyiról?

Svájc: úgy hogy a csehek Rosicky, Poborsky és Nedved nélkül jönnek még akkor is lenne esélyük ha nem otthon játszanának. A vébén is továbbjutottak a csoportból. Az más kérdés, hogy utána lejátszották minden idők legszarabb vébé nyolcaddöntőjét Ukrajnával.

Quentin Montargis-ból 2008.05.28. 22:27:15

Mracskó, Csató, Szenti bajuszsor tényleg feldhetetlen. Ennél jobb csak a Honvéd CsehCsábiCsepregi védelme volt.

Nagyon picit elkanyarodtunk a Kit ajánlunk heinrichnek Magnin helyett című erotikus vetélkedőtől.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 22:38:24

és akkor Csehi is a Honvédban játszott. Magnin helyére meg mehet Mracskó, bár ő a jobboldalon szaladgált, de az ő rutinjával megoldja a baloldalon is.

Kár hogy Mracskót nem alkalmazza szakértőként valamely sport tévé.

Titi120 2008.05.28. 22:56:50

Ó, és Váczi Zoli is jól mutatna Tornyi zakójában, az ötödik feles után.
Kiválóan kompenzálná Nyilasi búvalbélelt személyiségét.
:D

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.28. 22:57:39

uhh, Mracskó...ő és Duró kirobbanthatatlanok a "minden idők legrosszabb magyar válogatottja" fantázianevű csoportosulás tagjai közül. mi több, alapítók.

mindemellett minden idők egyik legnagyobb gólját ő lőtte az nb1ben, '95 tájékán...beívelt szöglet tizenhatoshoz kapásra, Mihályka 20ról rászúrta (le se esett), vmi irgalmatlan nagy gól volt.

kroos 2008.05.29. 07:50:38

Baji volt az elsö számu kapus,jobb ha elhiszitek...

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2008.05.29. 08:23:33

Azt hogy kellene érteni, hogy "Azzal a bajnoki évvel, ami immár a tizennyolcadik éve zsinórban a leggólgazdagabb Európában"??
EZ az év 18 évre visszamenőleg volt a leggólgazdagabb?
Vagy netán a Bundesligáról van szó, és nem az évről?És a német bajnokság 18 éve a leggólgazdagabb? (De jó szó különben... leggólgazdagabb.. és olyan szó, aminek nincs középfoka..."gólgazdagabb"...)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.29. 08:59:41

Miközben a többi bajnokság lehajtott fejjel, irigykedve pislog már tizennyolc éve a Bundesligára, sőt katatón módon és Bessenyei Ferenc hangján énekelgeti, ha én gólgazdag lennék jagadigidigadaj.

Azért Duró Jocó és Mracskó Miska mellett, a középhátvédként és mozsárágyúként alkalmazozott Plókai "Plokó" Attilának is ott a helye mindenidők legfosabb válogatottjában.

kroos 2008.05.29. 09:12:01

Atissal jól lötte a szabikat ugy 35-röl.De 20-ról már nem tudta leszoritani.

r_magpie 2008.05.29. 09:41:53

Mracskó Misi nem volt olyan rossz, és tényleg Baji volt a kezdő, Udvarácz pedig a cserekapus


uff

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.29. 09:47:32

Na, ki vele, ki hogy emlékszik Baji vagy Udvarácz? Eddig , ha jól számolom Baji-Udvarácz 3-1.

kroos 2008.05.29. 09:57:51

Mivel én hoztam fel Baji-t Pascolo kapcsán ezért higyetek nekem!!!!!BAJI-nak több mint 100 meccse van Csaba mezben udvarácnak meg kb 30.akkkor ki kinek a cseréje?

r_magpie 2008.05.29. 10:21:21

Abban az időben sokat jártam Csaba-meccsre, úgyhogy én is autentikus forrás vagyok, vita lezárva:)

kroos 2008.05.29. 10:26:29

biro szabi cserlje meg pray volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.29. 10:29:15

Tehát az Udvarácz a Pásztor-féle Csaba kapujába kevés volt, de a Fradinál kezdő lehetett.

kroos 2008.05.29. 10:35:14

ez remélem érzed kit minösit...

Titi120 2008.05.29. 11:40:02

Én még mindig úgy emlékszem, hogy miután a Rákóczitól Csabára ment, és mielőtt a Fradi elvitte volna ('96-'97 ?) bizony Udvarácz volt a kezdő egy szezon erejéig biztos.
Az, hogy előtte Baji mennyit védett ott már más kérdés.
Mellesleg nem hiszem, hogy a Fradi a Békéscsaba cserekapusára hajtott, Hajdu utódjára vadászva ...

kroos 2008.05.29. 13:07:15

Pedi volt egy Szeiler-ük...

Rezgrof 2008.06.02. 17:49:54

Löw Zsolti a sóherklubon, nézi valaki? A srác olyan meleg, kézzel vasal.

Rezgrof 2008.06.02. 17:51:36

Önmagában ezzel semmi gond, csak nem kapnék tőle szívrohamot jobbszellőként, az tuti.
süti beállítások módosítása